Branding Dla Nieśmiałychzsf24.pl

Wprowadzenie



Gratulacje! Za chwilę przejmiesz kontrolę nad swoją marką. Jeśli myślisz "Nie mam nawet marki", to dobrze trafiłeś. Także ten kto chce zbudować lepszą markę, naprawić uszkodzoną markę, rozszerzyć moc marki lub zacząć od zera i stworzyć nową markę. Branding zawsze był gorącym tematen, ale jeszcze bardziej w dzisiejszym konkurencyjnym świecie biznesu. Gdy konsumenci słyszą nazwę Twojej organizacji, pojawiają się wspomnienia wpływające na to, co myślą i jak kupują. Te wspomnienia są podstawą Twojej marki. Jeśli znasz imię ludzi, to masz podstawę marki. My mamy na celu upewnienie Cię, że marka, którą masz, jest marką, której chcesz. Branding jest największym modnym hasłem w marketingu dzisiaj, nie bez powodu: Marki torują drogę do sukcesu marketingowego. Postaramy rozjaśnić temat i poprowadzić Cię do lepszej, silniejszej marki, abyś mógł skutecznie konkurować w dużym, markowym świecie wokół ciebie



Branding…ABC



Może uruchamiasz nową firmę lub nowy produkt i od samego początku chcesz zbudować silną markę. A może działasz już od jakiegoś czasu i przygotowujesz się do naprawy marki, rozszerzenia marki lub rebrandingu. Być może właśnie dołączyłeś do zespołu marketingowego działającej od dawna firmy i chcesz przyspieszyć - w pośpiechu - cały temat brandingu i jak to zrobić najlepiej. Lub możesz być jednym z wielu marketerów, którzy nie są do końca pewni, czy masz w ogóle markę, ale jesteś pewien, że potrzebujesz jej i chcesz wiedzieć, jakie kroki podjąć, aby skończyć z marka, którą postanowiłeś zbudować. Bez względu na punkt początkowy, jeśli akcja brandingu znajduje się w twoim programie, ta część poprowadzi Cię we właściwym kierunku. Zawiera przegląd powodów, dla których marki są ważne, dlaczego potrzebujesz i jak budowanie marki zapewnia wartość znacznie przekraczającą czas i wysiłek, który inwestujesz.

Co to są marki?

Marki to obietnice, w które wierzą konsumenci. Część 2 zawiera pełną definicję marek i marki, ale jeśli nie pamiętasz nic więcej niż ten trzywyrazowy opis - marki są obietnicami - jesteś na dobrej drodze do sukcesu marki. w świat brandingu, pamiętaj o tych prawdach:
•  Budujesz swoją markę, budując zaufanie w jedynej w swoim rodzaju obietnicy o tym, kim jesteś, co reprezentujesz i jakie wyjątkowe i znaczące korzyści zapewniasz.
•  Budujesz swoją markę, spełniając obietnicę za każdym razem, gdy ludzie mają kontakt z Twoim imieniem, wiadomością lub firmą. Nie ma znaczenia, czy kontakt ten odbywa się za pośrednictwem reklamy, reklamy, wiadomości ustnej, zakupów, obsługi klienta, rachunków, zwrotów lub stałej komunikacji.
•  Umacniasz swoją markę, stale wzmacniając obietnicę marki. Jeśli spotkania z Twoją marką są niespójne lub niezgodne z oczekiwaniami, na które ludzie mogliby liczyć, zasadniczo złamiesz obietnicę, złamiesz markę i w rezultacie zaryzykujesz swoją reputację i działalność.

Budowanie marek wymaga skupienia, pasji, wytrwałości i staranności. Budowanie marki Plus wymaga wysiłku i pieniędzy. Dużą korzyścią jest to, że silne marki budują biznes i kapitał dla swoich właścicieli. Poniższe sekcje rzucają światło na to, co robią marki i dlaczego są tak wielkie.

Co marki robią?

Marki budują zaufanie konsumentów i przywiązanie emocjonalne. W rezultacie sprzyjają relacjom między konsumentami i produktami, które wytrzymują wojny cenowe, wykraczają poza oferty nowych konkurentów, a nawet pokonują rzadkie uchybienia w zakresie doskonałości produktów lub usług. Świetne marki nie są tylko znane i godne zaufania. Oni są kochani. Aby zobaczyć przykłady marek, które cieszą się silnymi więzami z klientami, następnym razem, gdy utkniesz w korku, spójrz na logo umieszczone w oknach samochodów wokół ciebie. Za każdym razem, gdy zobaczysz naklejkę z logo, spróbuj pomyśleć o tej marce jako głównym konkurencie. Następnie zadaj sobie pytanie "Jaka jest szansa, że nabywca konkurencyjnej marki" zużyje "logo marki z taką dumą?" Tylko serca, które uderzają w głębokie emocjonalne akordy z klientami, trafiają do serc, umysłów i szyb samochodowych! Gdy rozwijasz swoją markę i zyskuje ona siłę i lojalność w swoim obszarze rynkowym, czekaj na czerpanie następujących korzyści.

Percepcja jest wszystkim

Wiele osób uważa, że logo to marka, ale w rzeczywistości logo to tylko jedna reprezentacja marki. Twoja marka nie jest taka, jak wyglądasz, co mówisz, a nawet co sprzedajesz. Twoja marka jest tym, za co ludzie ci wierzą Na przykład:
•  Starbucks sprzedaje kawę. Oznacza codzienną inspirację.
•  Apple sprzedaje komputery. Oznacza inne myślenie.
•  Disney sprzedaje animowane i rodzinne rozrywki w parku rozrywki. Oznacza spełnienie marzeń.

Twoja marka żyje w świadomości konsumentów, więc branding to proces budowania przekonań i percepcji konsumentów, które są dokładne i zgodne z tym, czym chcesz, aby Twoja marka była.

Marki ułatwiają sprzedaż

Marki są dziś dużym biznesem, ponieważ ułatwiają sprzedaż osobiście i online. Ludzie wolą kupować od firm, które uważają, że znają i którym mogą zaufać, a marki dają taką pewność. Niezależnie od tego, czy sprzedajesz produkty konsumentom, możliwości inwestycyjne dla akcjonariuszy, oferty pracy dla kandydatów, czy pomysły dla wyborców, marka toruje drogę do sukcesu, uświadamiając swoją wyjątkową i znaczącą obietnicę, zanim przedstawisz swoją ofertę sprzedaży. Gdy ludzie są świadomi Twojej marki, są świadomi pozytywnych cech, które reprezentujesz. Na długo przed przygotowaniem się do zakupu czują, że wiedzą, kim jesteś i jaką wyjątkową wartość mogą na Ciebie liczyć. W rezultacie, kiedy przychodzi czas na sprzedaż, właściciele marek mogą skoncentrować się na potrzebach i potrzebach konsumenta, zamiast zajmować cenny czas konsumenta, próbując wyjaśnić siebie i swoje unikalne cechy. Bez marki musisz uzasadnić, dlaczego zasługujesz na biznes konsumenta za każdym razem, gdy przygotowujesz się do sprzedaży. Podczas gdy właściciele marek zamykają umowę, ci bez silnych marek wciąż się przedstawiają. Wyobraź sobie, że zamierzasz kupić nowy laptop i widzisz go ozdobiony znanym logo - twarzą znanej marki. Prawdopodobnie Twoim następnym krokiem jest zanurzenie się w dyskusji ze sprzedawcą o tym, ile pamięci zawiera dany model, jaki możesz wyświetlić, w jaki sposób można dostosować maszynę do swoich potrzeb, jakie oprogramowanie jest dołączone i inne szczegóły, które Cię poruszą do decyzji zakupu. Z drugiej strony, jeśli zobaczysz model bez nazwy - nawet przy znacznie niższej cenie - prawdopodobnie najpierw spróbujesz ocenić jakość producenta. Możesz zapytać sprzedawcę, gdzie powstał komputer, jak długo firma działa, czy jest wiarygodny, czy inni klienci są zadowoleni, oraz wiele innych uspokajających pytań dotyczących poziomów zadowolenia konsumentów, gwarancji i programów zwrotnych, które nie podbijesz, mając do czynienia ze znanym bytem o ustalonej marce. Sprzedaż przedmiotu bez nazwy wymaga czasu i cierpliwości. Jest to kosztowna droga do sprzedaży w otoczeniu detalicznym i jest prawie niemożliwa w Internecie, gdzie nie ma nikogo, kto mógłby udzielić wyjaśnień, wzbudzić zaufanie, przeciwstawić się lub przełamać bariery dla konsumentów.

Marki przewyższają towary

Na rynku masz albo markę jedyną w swoim rodzaju, albo towar, który jest dobry jak każdy inny. Jeśli chodzi o tworzenie historii sukcesu marketingowego, nie ma wątpliwości, że marki mają się lepiej, ponieważ
•  Marki to produkty zdefiniowane i wybrane ze względu na ich unikalne cechy wyróżniające. Ludzie kupują marki, ponieważ odnoszą się do swoich wyróżnień i obietnic i ufają im. Konsumenci są gotowi poświęcić dodatkowy czas i pieniądze na pozyskanie marek, w które wierzą.
•  Towary są produktami łatwymi do zastąpienia i trudnymi do odróżnienia. Towary są kupowane po prostu dlatego, że służą celowi. Olej, ziarna kawy, mąka pszenna i mleko są towarami. Konsumenci kupują towary, ponieważ spełniają minimalne standardy i są dostępne wtedy, gdy są potrzebne i po najniższej cenie.

Marki budują kapitał własny

Marki preferowane i cenione przez konsumentów zapewniają długą listę korzyści biznesowych, które przekładają się na wyższą sprzedaż, wyższe marże zysku i wyższą wartość dla właściciela. Potraktuj te zalety marki jako dowód:
•  Konsumenci są skłonni płacić więcej za kupowanie marek, ponieważ wierzą, że marki zapewniają wyjątkowe i pożądane korzyści.
•  Konsumenci pozostają lojalni wobec marek, kupując je częściej, w większych ilościach i bez potrzeby zachęt promocyjnych.
•  Detaliści zapewniają markom lepszą widoczność sklepu, ponieważ wiedzą, że marki zwiększają sprzedaż i skutkują wyższymi przychodami ze sklepu.
•  Właściciele marek nie muszą wprowadzać nowych ofert od zera. Mogą rozwijać swoją działalność, wykorzystując swoje marki do rozszerzeń produktów i linii.
•  Właściciele marek łatwiej przyciągają i zatrzymują dobrych pracowników, ponieważ wnioskodawcy wierzą w jakość miejsca pracy w oparciu o zaawansowaną wiedzę na temat kalibru marki.
•  Właściciele marek prowadzą bardziej wydajne operacje, ponieważ dostosowują wszystkie decyzje do misji, wizji i wartości leżących u podstaw obietnicy marki.
•  Właściciele marek korzystają ze zwiększonego udziału w rynku, większego wsparcia dla inwestorów i wzrostu wartości firmy

Dlaczego marki to wielka sprawa

Lista powodów, dla których słowo "branding" pojawia się tak często w dzisiejszych rozmowach biznesowych, jest długa i rośnie. Dzięki większej liczbie nowych firm i produktów niż kiedykolwiek wcześniej oraz konkurencyjnej arenie, która dzięki Internetowi rozciąga się teraz na cały świat, marki są bardziej potrzebne niż kiedykolwiek wcześniej. Oto kilka powodów, dla których:
•  Marki odblokowują rentowność. Dzisiejszy rynek jest pełen więcej produktów niż kiedykolwiek wcześniej i przytłoczony wyborem ludzi wybierać i płacić ceny premium tylko za produkty, o których słyszeli, ufają i wierzą, że zapewniają wyższą wartość niż inne. Jeśli konsumenci uważają, że wszystkie produkty w danej kategorii są praktycznie takie same i żadna oferta nie jest lepsza lub wyraźnie różni się od innych, po prostu wybierają ten, który jest dostępny w najniższej cenie. To rzeczywistość wyciskająca zyski, której marketerzy marek z wdzięcznością unikają.
•  Marki szybko wybierają konsumentów. Po raz pierwszy w historii zakupów konsumenci mogą robić zakupy i kupować bez żadnych ograniczeń geograficznych. Internet i inne opcje zakupów w domu umożliwiają daleko idący dostęp do dowolnego produktu w dowolnym miejscu. Za pomocą kilku kliknięć lub naciśnięć klawiszy konsumenci znajdują i wybierają produkty o znanych im nazwach i obiecuje im zaufanie. Na tym bezgranicznym rynku marki rządzą, a produkty bez nazwy ledwo przetrwają.
•  Marki budują świadomość marki. Nie bez powodu nowe firmy i produkty coraz częściej korzystają z wymyślonych nazw zamiast ze znanych słów. Po pierwsze, ponad trzy miliony znaków towarowych w Stanach Zjednoczonych jest już zarejestrowanych, więc każdy marketer, który chce chronić nową nazwę, musi stworzyć nieznane wcześniej słowo, aby odnieść sukces. Po drugie, 99 procent wszystkich słów w słowniku angielskim jest już zarezerwowanych jako adresy internetowe i dlatego są niedostępne dla nowych marketerów. W rezultacie większość nowych ofert jest wprowadzana pod wymyślonymi nazwami, a wymyślone nazwy wymagają silnego i starannego brandingu w celu uzyskania świadomości, wycofania i znaczenia dla konsumentów.
•  Marki zwiększają szanse na przetrwanie w biznesie. Nowe firmy i nowe produkty wprowadzane są w niespotykanym tempie. Według bazy danych UPC w samym 2005 r. Wprowadzono prawie 100 000 nowych produktów z kodami kreskowymi. Tylko ci, którzy wkraczają na rynek dzięki sile ugruntowanej marki lub ci, którzy są w stanie szybko zbudować markę, mogą szybko zdobyć świadomość, zrozumienie i preferencje konsumentów, aby przetrwać. Marki istnieją od stuleci, jak wyjaśnia pasek boczny "Rozpalona historia brandingu". Ale nigdy nie były ważniejsze - ani bardziej niezbędne dla sukcesu w biznesie - niż są dzisiaj

Widząc obraz wielkiego brandingu

Twoja marka to wizerunek, który trafia do umysłów konsumentów, aby wpływać na ich sposób myślenia i kupowania. Opiera się na obietnicy, którą ludzie wierzą o tobie, oraz reputacji, którą łączą z twoim imieniem w wyniku wszystkich czasów i sposobów, w jakie kontaktowali się z tobą, twojego imienia, twojego logo lub dowolnego aspektu twojej marki.

Rozpalona historia marki

Pomimo tego, że "branding" jest największym modnym hasłem w dzisiejszym świecie biznesu, większość konsumentów wciąż łączy tę koncepcję ze Starym Zachodem, gdzie symbole marek zostały wypalone na skórach wołów i ogierów w celu zidentyfikowania zwierząt gospodarskich, które mogły mieć zaryzykował poza ranczo lub z dala od stada. W rzeczywistości historia marki sięga jeszcze dalej. W epoce średniowiecza ślady twórców wypalano na wszystkim, od bochenków chleba po wyroby ze złota i srebra w celu ustalenia ich pochodzenia i integralności. Nawet starożytna ceramika nosi znaki, które przypominają marki, pozwalając archeologom wierzyć, że koncepcja brandingu sięga 5000 lat. W 1800 roku, oprócz służenia jako identyfikacja, marki zaczęły odgrywać nową i ważną rolę marketingową. To właśnie w tych czasach przełomowe momenty w produkcji doprowadziły do masowej produkcji, a wraz z masową produkcją pojawił się niespotykany nadmiar produktów, które znacznie przekroczyły potrzeby dowolnego lokalnego rynku. Producenci, którzy byli przyzwyczajeni do osobistego prezentowania, wyjaśniania i sprzedawania swoich towarów przyjaciołom i sąsiadom, nagle wysyłali swoje produkty, by bronić się w odległych lokalizacjach. Zdając sobie sprawę, że ich towary wychodzą z domu w towarzystwie niewiele więcej niż etykiet produktów, producenci rozpoczęli starania, aby przekształcić swoje marki w marki, które reprezentują jakość, wyróżnienie i uczciwość. W skrócie, koncepcja reklamy i reklamy nabrała tempa, gdy dziewiętnastowieczni producenci pracowali nad budowaniem świadomości marki, zainteresowaniem produktem, zaufaniem i motywacją do zakupu. Dwa wieki później cel brandingu pozostaje ten sam: budowanie, utrzymywanie i ochrona pozytywnego wizerunku, wysokiej świadomości i preferencji produktowych w umysłach konsumentów.

O co chodzi

Część 2 przeprowadzi Cię przez kolejne etapy budowy marki, od esencji pomysłu do szacunku dla znanej i zaufanej oferty. Aby zobaczyć, co się z tym wiąże i jak branding jest niekończącym się cyklem,:

Branding to cykliczny proces obejmujący następujące działania:

1. Definicja produktu: Możesz oznakować produkty, usługi, firmy, a nawet osoby lub osobowości. Ale nie możesz rozpocząć procesu budowania marki, nie wiedząc wcześniej, co próbujesz zbudować, i czy Twoja marka będzie jednorazowa, czy też będzie jedną z kilku w Twojej organizacji.

2. Pozycjonowanie: każda marka musi wypełnić unikalne, znaczące i dostępne miejsce na rynku oraz w umyśle konsumenta. Aby określić różnicę produktu i wyjątkową pozycję, jaką zajmuje on (i tylko on) na rynku.

3. Obietnica: obietnica, którą składasz i dotrzymujesz, jest kręgosłupem twojej marki i podstawą twojej reputacji.

4. Prezentacja: sposób, w jaki prezentujesz swoją markę, może sprawić, że złamiesz swoją zdolność do rozwijania zainteresowania i wiarygodności wśród klientów. Zacznij od doskonałej nazwy i logo, a następnie rozpocznij komunikację na rynku dzięki profesjonalnie wyprodukowanym i atrakcyjnym opakowaniom i komunikacji.

5. Trwałość: jest to punkt w cyklu brandingu, w którym zbyt wiele marek traci siłę. Po wprowadzeniu marek właściciele marek często męczą się swoim wyglądem i wiadomościami i zaczynają improwizować z nowym wyglądem, nowymi wiadomościami, a nawet nowymi osobowościami marki i obietnicami. Właśnie wtedy, gdy spójność jest najbardziej niezbędna, aby uzyskać przejrzystość i zaufanie do rynku, marek, których brakuje uporu zejść z toru.

6. Analiza postrzegania: W umyśle konsumenta - w którym marki żyją i rozwijają się - marka jest zbiorem przekonań na temat tego, co firma oferuje, tworzy i reprezentuje. Świetne marki stale monitorują postrzeganie marki, aby zobaczyć, czy są one zgodne z aspiracjami właściciela marki i zsynchronizowane z potrzebami i potrzebami konsumentów.

Na podstawie wyników analizy postrzegania właściciele marek ponownie rozpoczynają pętlę wokół cyklu brandingu, tym razem dostosowując swoje produkty, dostosowując swoje oświadczenia pozycjonujące, wzmacniając swoje obietnice, aktualizując swoje prezentacje, przepisując zasady zarządzania marką i ponownie monitorując postrzeganie w aby poprowadzić bieżące zmiany marki i rewitalizacje.

Kto jest zaangażowany?

Marki rosną od góry do dołu i od środka. Oznacza to, że Twoja marka potrzebuje zaangażowania ze strony najwyższego kierownictwa i wsparcia ze strony pracowników w każdym dziale i na każdym etapie schematu organizacyjnego.

Zbierz swój zespół brandingowy

Niezależnie od tego, czy masz 1-osobowy zespół, czy 1000-osobowy zespół, każda pojedyncza osoba w Twojej organizacji musi być zaangażowana w budowanie i utrzymanie Twojej marki. W zależności od tego, kogo zabierasz na pokład, oto, kogo należy zaangażować:

1. Liderzy organizacji: nie próbuj budować marki bez przywództwa, wykupienia i aktywnego udziału osób, których nazwiska znajdują się na szczycie schematu organizacyjnego. Wielkie marki są wyrazem wizji, misji i podstawowych wartości ustalonych przez liderów, dlatego liderzy muszą kierować wysiłkami w zakresie brandingu.

2. Zespół ds. Marketingu i zarządzania marką: ta grupa bierze na siebie codzienną odpowiedzialność za rozwój, utrzymanie, ochronę i optymalizację marki. Gdy nazywasz swój zespół, wskaż jedną osobę, która będzie Twoim menedżerem marki i głównym obrońcą marki. Upewnij się, że ta osoba jest dyrektorem wyższego szczebla, który ma autorytet i dowodzi szacunkiem niezbędnym do nadzorowania tego, co z czasem stanie się najcenniejszym zasobem Twojej organizacji - Twoją marką.

3. Zespół mistrzów marki obejmujący całą organizację: każda osoba w organizacji jest wyrazem i ambasadorem Twojej marki. Jeśli jedna osoba nie dotrzyma obietnicy marki - w dowolnym momencie od pierwszego zapytania do produktu po zakupie lub problem z obsługą - siła Twojej marki jest osłabiona. Właśnie dlatego świetne marki zaczynają od wewnętrznych premier, które zapewniają zrozumienie i wsparcie zespołu. Obejmują również bieżące orientacje na markę i szkolenia, aby zapewnić bezbłędne wrażenia z marki.

Pozyskanie profesjonalnej pomocy

Rozwój marki wymaga profesjonalnej wiedzy i wysiłku ze strony organizacji i spoza niej. Jedna osoba - a nawet jedna firma zewnętrzna - nie może zrobić wszystkiego. Wybierz i wybierz spośród następujących profesjonalnych zasobów:

•  Konsultanci marki: są to firmy specjalizujące się w tworzeniu marek od zupy do orzechów, budowaniu i zarządzaniu markami. Posiadają doświadczenie we wszystkim, od pozycjonowania, nazewnictwa i znakowania handlowego, poprzez tworzenie logo, aż po wprowadzanie marek wewnątrz i na zewnątrz. Jeśli Twoja organizacja chce zbudować markę, która dociera do dużych rynków lub konkurencyjnych dziedzin, wiedza specjalisty konsultanta ds. Marki może być wielokrotnie kosztowna.

•  Specjaliści od public relations: nowe marki są godne uwagi, jeśli są prezentowane z odpowiednimi hakami i kątami. Doświadczony specjalista ds. Public relations może pomóc Ci wprowadzić twoją historię do obiegu. W zależności od wielkości i ciągłego charakteru twoich potrzeb, freelancer ds. Public relations może być w stanie poradzić sobie z twoim zadaniem jako jednorazowe zadanie. Ale jeśli promocja marki jest stałym celem, firma public relations z większym personelem i zasobami medialnymi może być dobrym rozwiązaniem.

•  Projektanci logo: jeśli potrzebujesz pomocy tylko przy opracowywaniu lub udoskonalaniu logo, zatrudnij projektanta graficznego z doskonałym portfolio logo. Poproś o próbki, aby upewnić się, że kaliber projektu odpowiada Twoim oczekiwaniom. Następnie skorzystaj z porady podczas zarządzania procesem tworzenia logo.

•  Agencje reklamowe: niektóre agencje reklamowe specjalizują się w rozwoju marki. Inni koncentrują się na tworzeniu reklamy drukowanej, nadawanej lub interaktywnej. Jeszcze inni są znani z wyjątkowego rozwoju opakowań, a nawet z działów public relations. Niezależnie od potrzeb, pamiętaj, że profesjonalnie wykonana komunikacja może mieć duży wpływ na siłę przekazywanego wizerunku marki.

Podczas przeprowadzania wywiadów ze specjalistami poproś o zapoznanie się ze studiami przypadków w celu ustalenia, czy rozważane osoby mają doświadczenie, którego szukasz. Wiele firm przedstawia się jako twórcy marek, gdy w rzeczywistości zajmują się tylko jednym aspektem procesu brandingu, takim jak tworzenie logo lub reklama marki

Łyk! Ile to kosztuje?

Budżety rozwoju marki zależą od tego, czy budujesz markę, która będzie stawiała czoła jedynie umiarkowanej konkurencji w małym regionie geograficznym, czy markę, która ma na celu wyłonić głównych konkurentów na rynku globalnym.

Rzut oka na budżety marki

Istnieje ogromna rozpiętość między niskimi kosztami związanymi z budowaniem profesjonalnej marki, która konkuruje na poziomie lokalnym lub regionalnym, a wysokimi kosztami związanymi z budowaniem silnej marki, która może napinać swoje mięśnie na poziomie krajowym lub międzynarodowym. Gdy sięgasz po kalkulator, by zacząć obliczać koszty swojej firmy, unikaj pokusy, aby znaleźć pewne elementy zamówienia, które według ciebie możesz poradzić sobie sam, bez ponoszenia kosztów zewnętrznych. Firmy zaczynające się od zrób to sam logo i materiały prezentacyjne osiągają fałszywe oszczędności. Z pewnością oszczędzają na interfejsie, ale kosztują także korzyści wynikające z silnego, konkurencyjnego, profesjonalnego pierwszego wrażenia. Jeśli Twoim celem jest zbudowanie marki, którą możesz rozwijać, wykorzystywać, a nawet sprzedawać w przyszłości, zainwestuj pieniądze potrzebne do dobrego startu. Do czasu amortyzacji kosztów początkowych koszt będzie minimalny w porównaniu z otrzymaną wartością.

Zamiast dużych dolarów…

Jeśli trzymasz się portfela lub bilansu, kręcisz głową i zastanawiasz się, jak zbudować markę na swój budżet, pamiętaj o tej prawdzie: dobrze zdefiniowana i konsekwentnie realizowana strategia marki może wyrównać szanse. Jeśli nie masz budżetu, aby rozwinąć najpotężniejszą tożsamość marki, potrój lub czterokrotnie staraj się zaprojektować i zapewnić najbardziej spójną jakość marki. Postępuj zgodnie z tymi sugestiami:

•  Poświęć dodatkowy czas i wysiłek, aby zdefiniować swoją markę i jej znaczenie, abyś Ty i wszyscy w organizacji dokładnie wiedzieli obietnicę, którą składasz i dotrzymujesz. Zdefiniowanie marki wiąże się z jej stworzeniem deklaracji dotyczące misji i wizji, określanie obietnicy marki, rozwijanie definicji marki i głównego przekazu marki oraz decydowanie o charakterze lub osobowości marki, które będziesz przedstawiać przy każdej komunikacji marki.

•  Stwórz markę, która nigdy nie zawodzi ani nie zmienia się. Jeśli nie możesz mieć najbardziej olśniewających materiałów dotyczących tożsamości i prezentacji marki, celuj zamiast tego mieć najbardziej niesamowite i niezwykle spójne spotkania marki.

Pop Quiz: Czy jesteś gotowy, aby ulepszyć swój silnik brandingowy?


Czy budowanie marki jest właściwym krokiem dla Twojej organizacji? Jeśli odpowiesz "tak" na wiele z poniższych pytań, masz dobry powód, aby przewrócić stronę i zacząć!

•  Wprowadzasz firmę lub produkt, który zyska dzięki wyraźnej tożsamości i wysokiej świadomości?

•  Czy prowadzisz działalność od jakiegoś czasu, ale czujesz, że brakuje ci świadomości konsumentów i zrozumienia tego, kim jesteś i co reprezentujesz?

•  Czy sprzedajesz swoje oferty online lub na odległość, ale uważasz, że potencjalni klienci nie znają Twojego imienia ani wyraźnych korzyści, które oferujesz?

•  Czy uważasz, że ludzie w Twojej organizacji nie są pewni, jak wyjaśnić swoją ofertę, wyróżnienia, rynek docelowy i jak wyróżniać się na tle konkurencji?

•  Kiedy patrzysz na to, jak Twoja organizacja komunikuje się za pomocą reklam, materiałów marketingowych, osobistych prezentacji oraz w każdym punkcie kontaktowym klienta, czy widzisz niespójności w wyglądzie, komunikacie i osobowości firmy?

•  Czy lider Twojej organizacji jest przygotowany na poświęcenie czasu, personelu, energii i dolarów na rozwój, wprowadzanie i rozwój marki?

Ostatnie pytanie brzmi: "Czy możesz wymyślić choćby jeden powód, dla którego ludzie powinni wybierać Twoją ofertę zamiast konkurencyjnych rozwiązań?". Jeśli twoja odpowiedź brzmi "tak", zadaj sobie następujące pytanie: "Czy to na rynku docelowym? rozumiesz wyraźne korzyści, jakie zapewniasz? "Jeśli nie, przewróć stronę i zacznij budować swoją markę!