12 Prac Marketerazsf24.pl



"Myśl jak klient" - Paul Gillin



01.08.2020

Zostań znawcą rynku

Dobre poznanie klientów jest oczywiście kluczowe. Ale jak udowodniliśmy, aby zostać odnoszącym sukcesy liderem marketingu, potrzebujesz także silnej znajomości rynku. Zrozumienie rynku to problem często niedoceniany przez marketerów. Nie bądź jednym z nich! Oto kilka pomysłów, jak przyspieszyć rozwój swojej branży. Często odpowiadaj na właściwe pytania dotyczące konkurencji. Jeśli w Twojej firmie nie ma regularnych raportów dotyczących analizy konkurencji, skonfiguruj ją i prowadź nią. Oto proste podejście, które pomoże Ci rozpocząć analizę rynku. Razem ze swoim zespołem znajdź i omów odpowiedzi na te cztery pytania, krótko co kwartał i pełniej raz w roku:

1. Jak nasze rynki rozwijały się w czasie?

2. Jakie są długoterminowe trendy cenowe i popytowe?

3. Jakie są strategie naszych głównych konkurentów?

4. Jakie strategie zastosowalibyśmy, gdybyśmy byli nimi?

Mówiąc o Twoich głównych konkurentach, mamy na myśli niewielką liczbę, których działania będą miały największy wpływ na Twój sukces. Spójrz na dwóch do pięciu konkurentów - nie więcej. Niech to połączenie największych i najlepszych lub najbardziej dynamicznych. Być może będziesz musiał porozmawiać z szefem sprzedaży i szefem strategii, a może nawet z CEO, aby zdecydować, na których z nich się skupić. Przeczytaj raporty najlepszych analityków i komentarze prasowe dotyczące Twojej firmy i głównych konkurentów. Niektórzy liderzy marketingu zarezerwowali nawet pół dnia na kwartał, aby odgrywać rolę głównego konkurenta - dosłownie - i badać alternatywne strategie dla nich. Widzieliśmy również, jak jeden zespół budował salę wojenną z wykresami na ścianach, gdzie malował szerszy obraz ewolucji rynku i jego głównych konkurentów. Odgrywają role, co ci konkurenci mogą zrobić dalej, biorąc pod uwagę konkurentów konkurentów - w tym ich własną firmę. Zakładając, że zadasz sobie trud przygotowania konkurencyjnej gry wojennej (poproś bystego absolwenta, który napisze mini studium przypadku), możesz być zaskoczony, jak łatwo ludziom jest wślizgnąć się w rolę dyrektora generalnego lub dyrektora marketingu konkurenta. W rzeczywistości często z przyjemnością krytykują Twoją firmę i jej strategię "z zewnątrz"! Rozumiejąc konkurentów, nie zanurzaj się szczegółowo: celem jest zrozumienie najważniejszych trendów i dostanie się pod skórę głównych konkurentów, aby zdecydować, jakie są ich strategie jakościowe i włączyć je do własnego rozwoju strategii.

Powrót

02.08.2020

Poznaj branżę

"Wyjście i spojrzenie na naszą branżę z lotu ptaka pozwoliło mi podjąć najbardziej dalekosiężne decyzje dotyczące naszej firmy" - mówi Roberto Berardi, profesor marketingu i były prezes Kimberly-Clark. Postaraj się uczestniczyć w dwóch lub czterech najważniejszych konferencjach branżowych każdego roku. Niewielu marketerów to robi - może to być bardzo odkrywcze.

Cofaj się regularnie ze swoim zespołem

Sophie Cornish i Holly Tucker, założyciele rynku internetowego notonthehighstreet.com, co roku w styczniu spędzają razem czas. Zastanawiają się nad sukcesami i zdobytymi doświadczeniami z rywalizacji, ustalają wizję i kierunek na nadchodzący rok oraz dokonują przeglądu swoich długoterminowych planów. Podobnie, Ty i Twój zespół powinniście raz w roku poświęcić trochę czasu na zastanowienie się nad tym, gdzie stoisz na rynku i które strategie konkurencyjne zaprowadzą Cię do następnej krzywej S. Za każdym razem, gdy prowadzimy zespół przez taki strategiczny proces refleksji, energia wzrasta i zwykle pojawiają się potężniejsze pomysły, niż ludzie mogliby sobie wyobrazić.

Powrót

03.08.2020

Zostań niejawnym testerem produktu

"Marketerzy, których widzę, jak ponoszą porażkę, to często ci, którzy nie rozumieją wystarczająco dobrze produktów i naszego portfolio" - mówi Michael Chivers, dyrektor HR w globalnej firmie logistycznej Maersk Line. Brak wiedzy o produktach jest problemem szczególnie dla marketerów, którzy zmieniają branżę. Na przykład banki i firmy farmaceutyczne często rekrutują sprzedawców dóbr konsumpcyjnych, a wskaźnik niepowodzeń w tych zatrudnieniach jest wysoki. Wiedza o tym, jak sprzedawać napoje bezalkoholowe, nie robi wrażenia na dyrektorach farmaceutycznych na tyle, aby zaakceptować fakt, że Twoja wiedza przenosi się na ich własny sektor. Jak pokazaliśmy, dobra znajomość produktów jest głównym motorem kariery w marketingu. Zapoznanie się z produktami powinno być priorytetem dla każdego lidera marketingu. Oto kilka pomysłów, jak odrobić pracę domową.

Używaj własnych produktów (kiedy tylko możesz)

Jednym z najlepszych sposobów poznania swoich produktów jest bycie własnym klientem. Korzystanie z własnych produktów jest łatwe, gdy pracujesz z dobrami konsumpcyjnymi, takimi jak lody czy T-shirty, chociaż musisz wziąć pod uwagę fakt, że możesz nie być reprezentatywny na szerszym rynku. Ale co, jeśli Twoja firma wytwarza produkty, których zwykle byś nie używał? To prawdziwe wyzwanie dla wielu liderów marketingu B2B. Ale nawet jeśli sprzedajesz produkty, których Twój zespół normalnie nie używałby, możesz stworzyć możliwości użycia. Matt Day, były dyrektor marketingu Dulux, międzynarodowej marki farb architektonicznych, powiedział nam: "Miałem młody zespół, z którego większość wynajmowała swoje domy na krótkie umowy najmu i nigdy nie malowała. Dlatego stworzyłem takie działania, jak renowacja obiektów komunalnych, korzystanie z naszych usług i produktów w zakresie tworzenia schematów kolorów, wizyty u klientów handlowych, dni pracy w cieniu z dekoratorami oraz regularne próby w laboratoriach badawczo-rozwojowych, aby przetestować nasze produkty wraz z konkurencją ".

Pracuj z zespołami ds. Rozwoju produktu lub zespołami operacyjnymi

Spędzaj dni lub nawet tygodnie z zespołem projektowym i rozwojowym produktu lub usługi. Budowanie tej relacji na wczesnym etapie będzie okazaniem szacunku i zainteresowania ich pracą. Otrzymasz również wiele informacji na temat obecnych i planowanych produktów nowej firmy, zanim zaczniesz je wprowadzać na rynek, a co najważniejsze, zorientujesz się, które potencjalne przyszłe zmiany lub ulepszenia produktów byłyby łatwe lub trudne do wprowadzenia. Staraj się regularnie spędzać czas z zespołami produktowymi. Niektóre z tych zespołów mają cotygodniowe spotkania. Zapytaj, czy możesz na niektórych usiąść. Lub poproś ich, aby porozmawiali z Twoim zespołem o postępach w rozwoju produktu. Prawdopodobnie przekonasz się, że nawet bardzo zajęci ludzie chętnie przyjdą porozmawiać o tym, nad czym pracują. Niektórzy liderzy marketingu odbywają regularne spotkania zespołu w zakładzie produkcyjnym, korzystając z okazji do rozmów z produkcją (oczywiście fabryki mają ściśle określone cele w zakresie produktywności, więc jeśli to zrobisz, upewnij się, że minimalizujesz zakłócenia w pracy). Te spotkania - nawet krótkie - mogą ugruntować zespół w codziennych sprawach operacyjnych. Pomoże Ci to również zrozumieć, przed podjęciem decyzji o nowej inicjatywie (np. Promocja cenowa), które opcje będą łatwe do wdrożenia, a które mogą powodować problemy. Zbliżenie się do zespołów zajmujących się rozwojem produktu i operacjami może przynieść duże korzyści później, gdy pracujesz z tymi samymi osobami, aby ulepszyć produkt lub usługę w centrum oferty dla klientów.

Zamień członków zespołu

Innym sposobem na zwiększenie zrozumienia produktu przez zespół i jego relacje z zespołem produktowym są rotacje członków zespołu (omówiliśmy to w sekcji "Mobilizuj swój zespół"). W niektórych firmach zespoły ds. Marketingu i produktu regularnie wymieniają się ludźmi przez dwa lub trzy miesiące. To nie tylko wnosi wiedzę do zespołu. Silne sieci z innymi działami sprzyjają również wzajemnemu szacunkowi, lepszej komunikacji i szansie czerpania korzyści z nowych pomysłów i doświadczeń.

Uzyskaj informacje o rachunku zysków i strat produktu

Jako lider marketingu musisz wiedzieć, ile naprawdę kosztuje wytworzenie i dostarczenie produktu. Zawsze istnieją koszty zmienne i koszty stałe. Musisz to zrozumieć. Ponadto sposób alokacji kosztów ogólnych zawsze wiąże się z pewnymi założeniami. Dowiedz się o nich, aby w razie potrzeby zadawać pytania lub przejrzeć je. Na przykład jeden z klientów miał zamiar zrezygnować z "nierentownej" linii produktów, gdy dyrektor marketingu odkrył, że linii tej przydzielono nieuczciwą część kosztów stałych. W rzeczywistości linia produktów była dość opłacalna. Dopiero gdy WOR zakwestionowała rachunek zysków i strat z tytułu produktu, decyzja o wyjściu została cofnięta. Upewnij się, że masz P&L. Nie bądź zadowolony, dopóki nie będziesz w pełni zadowolony ,że rozumieli je. Pomosty, które powinieneś już zbudować z zespołem finansowym, powinny się tutaj przydać.

Powrót

04.08.2020

Wiedza może być potężnym źródłem inspiracji dla Ciebie jako lidera marketingu. Jednak wyciąganie karku i zdobywanie wiedzy na tematy wykraczające poza czysty marketing robi dla Ciebie o wiele więcej: może przygotować Cię do pełnienia większej roli w organizacji. Michael M. Meier z firmy wyszukiwania Egon Zehnder, renomowany ekspert ds. Marketingu, podzielił się z nami następującą radą: "Szczególnie na wczesnych etapach kariery marketingowej nie ograniczaj swoich zainteresowań tylko do marketingu. Zamiast tego uzyskaj szerszą perspektywę biznesową i zdobądź doświadczenie w sprzedaży, marketingu handlowym i innych funkcjach handlowych. Tak właśnie zrobili najlepsi liderzy marketingu ".

Wiedza może być potężnym źródłem inspiracji dla Ciebie jako lidera marketingu. Jednak wyciąganie karku i zdobywanie wiedzy na tematy wykraczające poza czysty marketing robi dla Ciebie o wiele więcej: może przygotować Cię do pełnienia większej roli w organizacji. Michael M. Meier z firmy wyszukiwania Egon Zehnder, renomowany ekspert ds. Marketingu, podzielił się z nami następującą radą: "Szczególnie na wczesnych etapach kariery marketingowej nie ograniczaj swoich zainteresowań tylko do marketingu. Zamiast tego uzyskaj szerszą perspektywę biznesową i zdobądź doświadczenie w sprzedaży, marketingu handlowym i innych funkcjach handlowych. Tak właśnie zrobili najlepsi liderzy marketingu ".

Krytyczne pytania, na które musisz odpowiedzieć

Wiedza jest potężnym źródłem inspiracji dla liderów marketingu - a tym samym kluczową dźwignią, jeśli chcesz rozszerzyć V-Zone. Znajomość klientów i branży w znacznym stopniu przyczynia się do wpływu na biznes marketerów. Z drugiej strony znajomość produktów jest ważnym motorem sukcesu zawodowego.

Klienci

•  Jak możesz spędzić więcej czasu na bezpośredniej interakcji z klientami?

•  Czy możesz współtworzyć z klientami w opracowywaniu spostrzeżeń i lepszych ofert?

•  Jak przekształcić dane w spostrzeżenia? Czy naprawdę czerpiesz wartość z istniejących badań rynku? Czy mógłbyś przesunąć środki, aby uzyskać lepszy wgląd?

•  Jaka jest Twoja strategia generowania i wykorzystywania analiz danych big data?

Rynek

•  Jak możesz przeprowadzać regularne oceny konkurencji, aby zrozumieć dynamikę rynku i trendy oraz strategie konkurencji?

•  Czy wybierasz się na najważniejsze spotkania branżowe?

•  Czy poświęcasz czas (może raz w roku), aby zastanowić się, na czym stoisz w porównaniu z konkurencją i zmienić swoje plany?

Produkty

•  Czy mógłbyś ściślej współpracować z ludźmi, którzy opracowują lub wytwarzają Twoje produkty i oferty?

•  Jak możesz regularnie wymieniać członków zespołu z działami odpowiedzialnymi za produkty i oferty?

•  Czy Ty i Twój zespół moglibyście znaleźć sposób na spędzenie większej ilości czasu w hali produkcyjnej?

•  Czy posiadasz (iw pełni rozumiesz) rachunek zysków i strat z produktu, koszty stałe i zmienne oraz sposób podziału kosztów ogólnych w różnych produktach i usługach?

Powrót

05.08.2020

Wiesz, jak inspirujesz

Twoje główne pytanie: jako lider marketingu, jak mogę wykorzystać to, co mnie nakręca?

"Poznaj siebie"

Powtarzam: jako lider marketingu jesteś w branży inspiracji. Twoja rola polega głównie na zmobilizowaniu szerokiego grona innych osób, aby rozszerzyć V-Zone firmy - nakładanie się potrzeb jej klientów i jej własnych. Ponieważ nie możesz wydawać rozkazów swojemu szefowi i współpracownikom, ani nawet zarządzać zespołem za pomocą "dowodzenia i kontroli", najlepszym rozwiązaniem jest zainspirowanie ich. Część tej inspiracji będzie pochodzić z Twojej wiedzy o klientach, rynku i produktach. Inna część Twojej inspiracji będzie pochodzić po prostu z tego, kim jesteś i w co wierzysz. Marketerzy czasami pytają , jak mogę mieć więcej charyzmy? Charyzma - umiejętność inspirowania innych - jest często postrzegana jako magiczna moc, którą niektórzy ludzie po prostu posiadają, a inni nie. W rzeczywistości nie potrzebujesz wielkich pomysłów Henry'ego Forda czy Mahatmy Gandhiego, aby zainspirować innych ludzi. Nie potrzebujesz też obecności na ekranie Marlona Brando lub Laurence'a Oliviera; lub umiejętności retoryczne Cycerona lub Martina Luthera Kinga Jr. Inspirowanie innych jest o wiele prostsze - a ty już możesz robić to. Podczas warsztatów z przywództwa marketingowego ludzie rutynowo odkrywają, że już inspirują innych o wiele bardziej, niż im się wydaje. I często to małe rzeczy w ich codziennym zachowaniu najbardziej inspirują innych - zachowania, które uważają za oczywiste. Warsztaty są intensywne. Uczestnicy pracują razem przez dwa do trzech dni, opracowując strategie wpływu i rozwijając umiejętności przywódcze. Podsumowując, widzieli, jak ich rówieśnicy wielokrotnie prezentowali, debatowali i próbowali nowych ról. Pod koniec drugiego dnia zadajemy proste pytanie: kto w pomieszczeniu Cię zainspirował? Wręczamy każdemu stos kart indeksowych i długopis i prosimy, aby na każdej karcie napisali o jednej inspirującej osobie. Prosimy również, aby krótko opisali, dlaczego dana osoba ich zainspirowała. Następnie zbieramy wszystkie karty i późno w nocy wkładamy każdą kartę pod drzwi hotelu inspirującej osoby, o której wspomina. Zwykle 80 procent uczestników otrzymuje co najmniej jedną kartę. Następnego dnia, gdy ludzie wejdą do sali konferencyjnej, znajdą wszystkie inspirujące zachowania i cechy zapisane na papierowych wykresach na ścianach. Gdy ludzie studiują wykresy, możesz usłyszeć, jak spada pinezka:

"Masz niesamowitą energię".

"Wszędzie widzisz możliwości biznesowe".

"Stajesz w obronie tego, w co wierzysz".

"Rozśmieszasz mnie, nawet gdy jest ciężko".

"Jesteś bardzo oddany swojemu zespołowi". "Uwielbiam Twoją pasję do klientów".

Ludzie szybko zdają sobie sprawę, że już inspirują innych. I często to małe i proste działania najbardziej inspirują. Nasza rada: dowiedz się, jak dziś inspirujesz ludzi. Następnie podwój to inspirujące zachowanie.. Czy wiedza, jak inspirujesz innych, ma znaczenie dla sukcesu? To działa! Samoświadomość na temat własnych inspirujących cech była głównym motorem sukcesu zawodowego senior marketerów, ze względnym udziałem 12 procent. Taka samoświadomość również wzmacnia ich wpływ na biznes, ale efekt jest tylko marginalny przy 2-procentowym względnym wkładzie (ale wtedy będziesz mieć tylko wpływ na biznes w dłuższej perspektywie, jeśli będziesz się trzymać). Czy marketerzy wiedzą, jak inspirują? Nie zadaliśmy im tego pytania bezpośrednio. Zamiast tego chcieliśmy wiedzieć, czy mają podstawy do inspiracji: świadomość swoich nadziei, obaw, mocnych i słabych stron. Większość naszych starszych marketerów (79 procent) stwierdziła, że dobrze zna siebie i swój wpływ na innych. To jeden z najwyższych wyników w naszym badaniu. Szefowie w naszej 360-stopniowej bazie danych byli (jak zwykle) nieco bardziej konserwatywni. Tylko 66 procent stwierdziło, że marketerzy podjęli wysiłek, aby dowiedzieć się czegoś o sobie, a tylko 55 procent, że marketerzy dobrze uczą się na błędach. Niemniej jednak te wyniki nadal stawiają marketerów powyżej średniej w porównaniu z tym, jak szefowie postrzegali swoich innych bezpośrednich podwładnych (z finansów, operacji itp.). Dlatego jako lider marketingu powinieneś dość dobrze poznać siebie (nawet jeśli szef może myśleć, że nie zawsze uczysz się na swoich błędach). Jeśli jednak nadal potrzebujesz pomysłów, oto trzy przydatne kroki, które pomogą Ci znaleźć i ukształtować swój inspirujący rdzeń:

Krok 1. Potwierdź, co sprawia, że zaznaczasz (kluczowy krok).

Krok 2. Dowiedz się, jak dziś inspirujesz innych.

Krok 3. Rozwiń swoją skuteczną autentyczność.

Powrót

06.08.2020

Krok 1. Potwierdź, co Cię wyróżnia

Dlaczego pingwiny nie mogą latać? Ponieważ ich ciała ewoluowały, by być naprawdę dobrymi w czymś innym: pływaniu pod wodą w celu łapania ryb. Odnoszący sukcesy liderzy biznesowi robią to, w czym są najlepsi, i znajdują innych ludzi o uzupełniających się zdolnościach do robienia rzeczy, w których są mniej dobrzy. Sir Jonathan Ive, genialny główny projektant w Apple odpowiedzialny za kultowego iMaca, iPhone'a i iPada, nie był wielkim - ani szczęśliwym - liderem biznesowym w swojej firmie projektowej Tangerine. Jego przełom nastąpił, gdy zrezygnował z bycia niezależnym przedsiębiorcą i dołączył do Apple, aby robić to, co robi najlepiej i lubi najbardziej: tworzyć piękne, funkcjonalne i intuicyjne produkty. Są szanse, że najłatwiej będzie Ci się zainspirować, jeśli robisz to, o czym mocno się czujesz, w co wierzysz, cieszysz się, cenisz lub po prostu bardzo pragniesz. Istnieje pomocna metafora psychologiczna: model góry lodowej. Być może już to widzieliście. Chodzi po prostu o to, że obserwowalne zachowania ludzi są wierzchołkiem znacznie większej góry lodowej świadomych i nieświadomych myśli, uczuć, założeń, przekonań, wartości i potrzeb. Stanie się bardziej świadomym wszystkich tych nieobserwowalnych rzeczy wymaga wysiłku, ale jest naprawdę ważne. Uzyskane w ten sposób spostrzeżenia pomogą Ci opracować skuteczne strategie przywódcze, zwłaszcza takie, które pozwolą Ci inspirować ludzi. Jak możesz dostać się pod powierzchnię, aby zrozumieć, co cię kręci? To jest kluczową kwestią, więc zajmiemy się nią bardziej szczegółowo. Po pierwsze, szeroko dostępne testy psychometryczne, takie jak Myers-Briggs, Wielka Piątka, StrengthsFinder lub nasze własne narzędzie C-DNA lidera klientów, to dobry, szybki sposób na odkrycie ogólnych cech osobowości i preferencji. Jeśli w przeszłości wykonywałeś jeden lub więcej z tych testów, sugerujemy ponowne przeczytanie wyników. Zadaj sobie pytanie: jakie aspekty mojej osobowości są dla mnie najbardziej definiujące lub najważniejsze?

Po drugie, poświęć kilka minut na systematyczną refleksję nad dotychczasową karierą i obecną pracą. Odkryliśmy, że odpowiedź na trzy podstawowe pytania może pomóc liderom marketingu dowiedzieć się, co ich inspiruje w pracy:

1. Co skłoniło mnie do podjęcia ważnych decyzji, które skłoniły mnie do zostania liderem marketingu?

2. Jakie były najszczęśliwsze chwile w mojej karierze?

3. Co najbardziej mnie ekscytuje i angażuje w mojej obecnej roli?

Po trzecie, aby zagłębić się w to, co sprawia, że tykasz, zalecamy bardzo skuteczne ćwiczenie opracowane przez eksperta ds. przywództwa Davida Browna, zatytułowane "Dlaczego, dlaczego, dlaczego?" Zajmie ci to około dwudziestu do dwudziestu pięciu minut. Jeśli wykonujesz tylko jedno ćwiczenie, zrób to! Zobaczysz, dlaczego.

1. Na oddzielnych kartkach zapisz od sześciu do dziesięciu ról, które pełnisz w życiu (np. Współmałżonek, rodzic, przyjaciel, szef działu, członek zespołu zarządzającego, ekspert w określonej dyscyplinie marketingowej).

2. Na każdym arkuszu zapisz od sześciu do dziesięciu powodów, dla których ta rola jest dla ciebie ważna. Wypchnij się poza pierwszą parę, która przyjdzie Ci do głowy.

3. Przyjrzyj się wszystkim swoim "dlaczego" i wybierz od trzech do pięciu, które pojawiają się na kilku arkuszach - nawet jeśli użyłeś różnych słów do ich opisania.

"Dlaczego, dlaczego, dlaczego" powie Ci wiele o rzeczach, które są dla Ciebie naprawdę ważne. Wiedza o tym, co ma znaczenie, jest dobrym punktem wyjścia do budowania inspirującego stylu przywództwa. Wciąż szukasz więcej informacji na temat tego, co Cię nakręca? Weźmy następną lekcję o tym, co kieruje liderami marketingu do mitologii greckiej.

Powrót

07.08.2020

Eros w świecie Logosu
Eros był najmłodszym ze starożytnych greckich bogów na górze Olimp. Miał jedną nieodpartą umiejętność: Eros mógł sprawić, że ktoś pokocha każdego, kogo zechce, raniąc go jedną ze swoich strzał. Rola i wyjątkowa moc Erosa uczyniły go popularną postacią w mitologii greckiej. Ale wraz z talentem Erosa pojawiły się problemy. Inni bogowie (przeważnie bardziej racjonalni przywódcy "Logosu") postrzegali Erosa jako coś w rodzaju dzikiego chłopca. Jego czyny były często postrzegane jako bezkrytyczne i niewytłumaczalne, z nieprzewidywalnymi, a czasem katastrofalnymi konsekwencjami. Nie okazywał szacunku dla wieku i statusu. Dlatego, pomimo jego wyjątkowych umiejętności, inni bogowie nigdy nie uważali Erosa za wystarczająco odpowiedzialnego, by odegrać pełną rolę w rządzącej olimpijskiej rodzinie. Brzmi znajomo? Liderzy marketingu mają zwykle osobowość Erosa, ale pracują w firmach zdominowanych przez Logos. A to tworzy ekscytujące napięcie. Wyobraź sobie typową firmę. Większość liderów zajmuje się kwestiami związanymi z logo: procesami, faktami i liczbami. To ma sens. Na przykład zarządzanie produkcją, finansami i IT wymaga precyzji i jasnych wytycznych. Zadaniem zespołu finansowego jest zrozumienie i szczegółowe zarządzanie środkami pieniężnymi, kosztami i inwestycjami firmy. Dyrektorzy generalni muszą przedstawiać kwartalne wyniki, wywierając na nich presję, aby skupili się na teraźniejszości i niedawnej przeszłości, aby rozwiązywać problemy, zwiększać wydajność i utrzymywać show na drodze. Jednak liderzy marketingu zwykle różnią się od swoich rówieśników Logos. Podobnie jak Eros, uwielbiają tworzyć pragnienia. Lider marketingu koncentruje się bardziej na przyszłości, rynku zewnętrznym i nowych pomysłach, aby zwiększyć długoterminowy sukces firmy. Czy ich szefowie się z tym zgadzają? Obraz nie mógł być bardziej spójny! Przełożeni w naszej 360-stopniowej bazie danych stwierdzili, że marketerzy, w porównaniu z innymi bezpośrednimi podwładnymi, są bardziej strategiczni i lepsi w znajdowaniu nowych możliwości firm. Szefowie zdawali sobie również sprawę z tego, że marketerzy cenią osobiste kontakty. Na pierwszym miejscu umieścili marketerów w porównaniu do wszystkich innych liderów, jeśli chodzi o odkrywanie nowych pomysłów i możliwości uczenia się. W oczach szefa marketerzy to entuzjastyczna, zdeterminowana gromada o zewnętrznym nastawieniu. Marketerzy wnoszą do biznesu wyjątkową perspektywę Eros, w tym możliwość dostrzegania możliwości i nawiązywania kontaktów. Jednak marketerzy nie są tak dobrzy w umiejętnościach związanych z logo - zwłaszcza w zarządzaniu wydajnością. Tylko 57 procent stwierdziło w naszych badaniach, że dostosowało cele swoich zespołów i nagrody do ważnych celów biznesowych. Dla wielu marketerów zarządzanie wydajnością nie jest naturalnym bastionem. Nic dziwnego, że w naszej 360-stopniowej bazie danych szefowie ocenili marketerów niżej niż wszyscy inni bezpośredni podwładni, gdy chodziło o "zapewnienie przestrzegania standardów wydajności". Brak umiejętności związanych z logo może wyjaśniać, dlaczego wielu marketerów postrzega siebie jako osoby z zewnątrz w organizacji. Tylko 52 procent uważało, że są wzorem do naśladowania. Przełożeni zgadzają się, że marketerzy nie zawsze pasują do normy. Tylko 48 procent szefów uważa, że "zachowanie marketerów jest odpowiednie do sytuacji" - najniższy wynik spośród wszystkich ich bezpośrednich podwładnych. Cóż, Eros też nie był postrzegany jako zachowujący się odpowiednio - w rzeczywistości raczej lubił, gdy jego działania siały spustoszenie. Marketerzy są często postaciami Erosa w świecie Logosu. Pasjonują się klientami, myślą strategicznie i cenią połączenia. Muszą jednak znaleźć sposoby na lepsze połączenie się z wieloma liderami (Logos), którzy kierują dzisiejszymi organizacjami z przytłaczająco racjonalnego punktu widzenia. Dobrze jest wiedzieć, gdzie stoisz na kontinuum Eros-Logos. Jeśli jesteś na przykład racjonalnym sprzedawcą logo, możesz inspirować ludzi swoją strukturą, przejrzystością, faktami i liczbami. W naturalny sposób łatwiej będzie Ci współpracować z innymi racjonalnymi liderami, takimi jak dyrektor finansowy. Jeśli masz bardziej osobowość Erosa, być może zainspirujesz innych głównie swoją kreatywnością, zrozumieniem klientów lub umiejętnością czytania potrzeb. Eros versus Logos - pytanie nie brzmi "czy" inspirujesz, ale "jak".

Powrót

08.08.2020

Krok 2. Dowiedz się, jak dziś inspirujesz innych

Większość liderów marketingu uzyskała stosunkowo wysokie wyniki w zakresie inteligencji emocjonalnej i była już świadoma tego, co myślą o nich inni. Jeśli jednak chcesz poznać inne sposoby zrozumienia swojego wpływu na innych, oto trzy skuteczne metody zbierania opinii, z których możesz skorzystać od razu.

Pomysł na opinię nr 1. Zapytaj od pięciu do dziesięciu osób (przyjaciół i współpracowników), jak ich inspirujesz. Chcesz, aby ich opinie były uczciwe, więc zachowaj jak największą anonimowość. Być może skorzystaj z metody kart indeksowych, o której mówiliśmy wcześniej.

Pomysł na opinię nr 2. Przeczytaj opinie, które otrzymałeś kiedy uczęszczałeś do szkoły lub pracowałeś w innych organizacjach. Jak inspirowałeś się w przeszłości?

Pomysł na opinię nr 3. Weź udział w ocenie 360 stopni. Standardowa ankieta obejmująca 360 stopni dostarczy szczegółowych ilościowych informacji zwrotnych na temat Twoich zachowań, mocnych i słabych stron. Najlepsze z nich idą jeszcze dalej, włączając w to przyszłościowe pomysły i sugestie oraz dając ludziom przestrzeń do pisania o tym, jak ich inspirujesz.

Powrót

09.08.2020

Krok 3. Rozwiń swoją skuteczną autentyczność jako lider marketingu

Inspirowanie innych zaczyna się od wiedzy, w czym jesteś najlepszy. Jeśli wykonałeś kroki 1 i 2, prawdopodobnie wiesz, jak inspirujesz. Rzecz w tym, aby wziąć tę wiedzę i wykorzystać ją do skutecznego rozwoju autentyczności. Oznacza to podwajanie tego, w jaki sposób najbardziej inspirujesz ludzi. I pozbycie się autodestrukcyjnych zachowań, które mogą stanąć na Twojej drodze.

Podwój to, jak najbardziej inspirujesz

Inspirowanie innych nie jest czymś, co należy pozostawić przypadkowi. To duża część Twojej pracy. Musisz systematycznie podchodzić do inspiracji. Thomas wspomina: "Kilka lat temu kierowałem dużym, globalnym zespołem, ale pomimo dużego sukcesu biznesowego, zespół nie był rozpalony. Szybko zdałem sobie sprawę, że potrzebuję iskry. Byłem dumny z pracy zespołu, ale nigdy im tego nie powiedziałem. Zespół musiał dostrzec błysk mojej własnej inspiracji, zwłaszcza gdy projekty stawały się złożone i przytłaczające. Wkrótce każde spotkanie zaczynałem od podkreślania wagi pracy zespołu. Kiedy spotkanie się zakończyło, podzieliłem się tym, jak dumny jestem z pracy ludzi i postępów, jakie poczynił zespół. Dzielenie się tym, jak jestem dumny z ważnej pracy wykonanej przez zespół, było bardzo inspirujące dla członków zespołu. Podwojenie tego inspirującego zachowania pomogło mi zbudować bardzo energiczny zespół ". Co powiesz na przypomnienie sobie o tym? Być może możesz zrobić krótką listę swoich najbardziej inspirujących zachowań, które chcesz jeszcze bardziej podkreślić. Następnie podpal innych, podwajając te zachowania w każdej interakcji, którą masz.

Zmień (lub przynajmniej wyjaśnij) swoje mało inspirujące zachowania

Istnieje cienka granica między autentycznością a faktyczną autentycznością. Autentyczne przywództwo to potężna koncepcja, która jest często źle rozumiana. Podstawową ideą jest to, że legitymację swojego przywództwa budujesz na uczciwych i etycznych relacjach, w tym poprzez szczerość co do tego, kim jesteś, zamiast próbować być kimś innym. Jednak wiele osób tłumaczy to jako "Jestem wspaniały. Odniosę największy sukces, jeśli się nie zmienię ". Cóż, przy założeniu, że już jesteś inspirującym i skutecznym liderem. Być może tak, ale byłbyś wyjątkiem. Niestety, większość z nas czasami przejawia destrukcyjne zachowania przywódcze. Popisujemy się, krzyczymy przed innymi, robimy sarkastyczne komentarze, odcinamy ludzi i tak dalej. Obserwując, jak Twoje zachowanie wpływa na innych, zwróć także uwagę na te negatywne aspekty. Ale jak sobie radzisz z tymi mało inspirującymi cechami, które Cię definiują? Co możesz z nimi zrobić? Najpierw spróbuj powstrzymać te zachowania! Pomocne będzie wszystko, co możesz zrobić, aby zmniejszyć swoje destrukcyjne działania.

Na przykład, jako przewodniczący Which ?, wiodącej brytyjskiej organizacji konsumenckiej, Patrick dowiedział się: "Przedstawiając jakiś punkt na spotkaniach, starałem się również udzielić odpowiedzi na problem, tak jak go widziałem. Moi koledzy zgodzili się, że często mam rację - w rzeczywistości zwykle tak mówili - ale nie zawsze, a rozpoczęcie dyskusji od tego, co przewodniczący uważa za odpowiedź, nie jest świetnym sposobem na zachęcanie do nowych pomysłów i otwartej debaty. Nauczyłem się, z pewnymi trudnościami, ukrywać własne poglądy, przynajmniej do czasu dalszej części dyskusji ". Modyfikacja zachowania jest trudna i zwykle wymaga czasu - zwłaszcza gdy robisz to nieświadomie przez wiele lat. Ewentualnie spróbuj wyjaśnić swoje mniej pomocne zachowania, aby pomóc innym w radzeniu sobie z nimi lepiej, jak pokazuje poniższy ukryty przykład. Craig to typowy lider marketingu Erosa. Menedżer ds. Marketingu w azjatyckich liniach lotniczych, pasjonuje się obsługą klienta. Na przykład dba o śledzenie satysfakcji klientów firmy i regularnie rozmawia z klientami. Kiedyś powiedział: "Czuję, czy pomysł na usługę jest dobry". Ale nie wszyscy dobrze się dogadywali z Craigiem. Jego odpowiednik w finansach, Andrea, starszy analityk, początkowo stwierdził, że nie da się z nim pracować. Andrea wiedziała, że marketing jest czasami trudny do zmierzenia, ale zawsze uważała, że liczby Craiga są szczególnie słabe, a nawet niechlujne. Pewnego dnia Andrea i Craig starli się na spotkaniu. Craig wyjaśniał swój najnowszy raport o zwrotach marketingowych, kiedy Andrea przerwała mu, mówiąc, że czuje, że liczby to żart, a Craig dał jej do zrozumienia, że zwroty finansowe są nieistotne. W nadchodzących tygodniach ledwie wymienili słowo. Craig był zły, ponieważ według niego Andrea po prostu nie mogła zrozumieć, jak zachwycić klientów. Andrea pomyślał, że Craig po prostu miał głowę w chmurach. Wymagało to interwencji szefa Craiga, aby oboje znaleźli się w pokoju, aby porozmawiać o tym, co się stało. Ale zamiast rozpamiętywać przeszłość, poprosił każdego z nich, aby opowiedzieli o tym, co według niego jest najważniejsze dla przyszłości firmy. Andrea rozpoczęła od pełnego pasji przemówienie na temat poprawy rachunku zysków i strat, aby utrzymać firmę przy życiu. Craig z podobną pasją mówił o tym, dlaczego obsługa klienta jest najważniejsza. Dyskusja wywarła duży wpływ na Craiga i Andreę. Zdali sobie sprawę, że obie strony wnoszą do stołu pasję i bardzo różne umiejętności . To, co uznali za mało inspirujące w swoim odpowiedniku, było w rzeczywistości ważne dla firmy. Craig zrozumiał, że koncentracja Andrei na liczbach była kluczem do osiągnięcia ich kwartalnych celów. Andrea zdawała sobie sprawę, że pomysły Craiga dotyczące obsługi klienta są niezbędne dla linii lotniczych i czasami po prostu trudno je wyrazić liczbami. Nigdy nie miałaby jego pomysłów ani poziomu zrozumienia klienta. Andrea wspomina: "Craig stał się dla mnie inspirujący, kiedy wyjaśnił, dlaczego nigdy nie będzie świetny w analityce, ale dlaczego jego kreatywność pomaga firmie". Wyjaśnianie swojego zachowania może być zaskakująco potężne. Inny dyrektor marketingu, z którym współpracujemy, powiedział swojemu zespołowi: "Czasami jestem impulsywny. Nie chcę cię przestraszyć. Po prostu taki jestem. Ale jeśli zacznę przesadzać, mogę nie zdawać sobie z tego sprawy. Proszę, powiedz mi natychmiast. " Inny lider wyjaśnił swoim kolegom, że jest dość introwertyczny. Nawet gdy ma pomysły, czasami milczy, ponieważ walka o czas antenowy nie jest dla niego czymś naturalnym. Jeśli masz mało inspirujące zachowania, które ograniczają Twoją skuteczność jako lidera, spróbuj je ograniczyć lub powstrzymać. Jeśli to zbyt trudne, pomóż innym dogadać się z tobą, wyjaśniając swoje mało inspirujące zachowania i dlaczego możesz mieć trudności z ich wyeliminowaniem. Żaden z wielu odnoszących sukcesy liderów, z którymi pracowaliśmy, nie powiedziałby: "Mój naturalny styl jest najbardziej skuteczny". Zamiast tego powiedzieliby: "Oparłem się na moich najbardziej inspirujących zachowaniach i zrobiłem wszystko, co w mojej mocy, aby zmienić - lub przynajmniej wyjaśnić - rzeczy, które stoją mi na drodze do bycia inspirującym". Kiedy więc rozwiniesz swój własny skuteczny styl przywództwa marketingowego, zastanów się nad tym, jak najbardziej inspirujesz innych i zmień (lub przynajmniej wyjaśnij) swoje mało inspirujące zachowania. To skuteczne, autentyczne przywództwo marketingowe.

Powrót

10.08.2020

Krytyczne pytania, na które musisz odpowiedzieć

Jako lider marketingu, poznanie siebie i swojego wpływu na innych jest ważnym motorem kariery, a także wzmacnia wpływ na biznes. Aby zwiększyć swoje wpływy i V-Zone swojej firmy, musisz zrozumieć, które aspekty Twojej osobowości inspirują innych ludzi, aby móc ich lepiej zmobilizować. Zapytaj siebie:

•  Co cię motywuje (w sposób, który inspiruje ciebie i innych)? W szczególności:

•  Co wpłynęło na podjęcie ważnych decyzji, które sprawiły, że zostałeś liderem marketingu?

•  Jakie były najszczęśliwsze chwile w Twojej karierze marketingowej?

•  Co najbardziej ekscytuje Cię i angażuje w Twojej obecnej roli?

•  Jak możesz dzisiaj zainspirować innych?

•  Jak możesz podwoić to, co robisz, które najbardziej inspirują innych?

•  Jakie negatywne zachowania powinieneś spróbować powstrzymać lub przynajmniej wyjaśnić tym, którzy cię otaczają?

•  Jaki jest Twój najbardziej skuteczny autentyczny styl przywództwa marketingowego?

Powrót

11.08.2020

Cel wyżej

Twoje główne pytanie: jaka jest Twoja wizja przywództwa marketingowego?

Logo na Times Square

Kiedy Simon Kang przejął kierownictwo firmy LG w Stanach Zjednoczonych na początku 2000 roku, niewiele osób postawiłoby pieniądze na jego szanse na sukces. Po pierwsze, nie było prawdziwego biznesu w USA. Lucky Goldstar, poprzednia marka, została tam wprowadzona z kilkoma produktami i skromnym budżetem. Świadomość nowej marki LG była minimalna. Szymon zajmował się głównie finansami. Nie zajmował się wcześniej marketingiem i niewiele wiedział o budowaniu marki. Przy niewielkim budżecie i wsparciu szanse nie były na jego korzyść. Pewnego wieczoru, odpoczywając na sofie po długim dniu w biurze, Simon miał sen: "Chcę zobaczyć neon z logo LG na Times Square - obok najbardziej prestiżowych marek w kraju". Dla Simona ta ambitna wizja pomogła zainspirować serię kreatywnych, inspirujących pomysłów na produkty i marketingowych sztuczek. Wraz z agencją marketingową opracował koncepcję "inteligentnych pomysłów, zachwycających odkryć" - sprytnych produktów, które inspirują ludzi do odkrywania nowych sposobów ich wykorzystania. W ciągu kilku miesięcy zaprojektował kolorowe lodówki, opracował inteligentne funkcje nowych produktów, umieścił indywidualne reklamy zewnętrzne przed sklepami dealerskimi (na wszystkie stać LG) i poleciał kupującym do Korei, aby zobaczyć laboratoria badawczo-rozwojowe i poznać najwyższe kierownictwo. Jego wielkie marzenie przyniosło mu liczne spotkania, podczas których przekonał zarząd LG, swoich kolegów w fabrykach i własny zespół, aby mu zaufali i stworzyli niezwykłe produkty, których chciał. Zadziałało. Dziś LG jest wiodącą marką gospodarstwa domowego w Stanach Zjednoczonych. A znak LG na Times Square? Idź, zobacz!

Powrót

12.08.2020

Inspirująca moc Twojej wizji

Wiodący marketing przynosi satysfakcję na wiele sposobów. Ale zmobilizowanie szefa, współpracowników i zespołu do rozbudowy V-Zone będzie również wymagało długich godzin i wysokiego ciśnienia. Często będziesz musiał pokonywać bariery, zarządzać konfliktami i podejmować ryzyko. Do tej pory przyjrzeliśmy się dwóm możliwym źródłom inspiracji, które motywują Cię do działania i pomagają inspirować innych: "zakochanie się w swoim świecie" (wiedza o klientach, rynku i produktach firmy) oraz "wiedzieć, jak inspirujesz" (co sprawia, że można zaznaczyć). Jak nauczyła nas historia Simona, wielkie marzenie może pomóc Ci osiągnąć rzeczy, których nie uważałeś za możliwe - i zainspirować innych. Dlatego teraz omawiamy Twoje trzecie potężne źródło inspiracji: ambitną, motywującą wizję miejsca, w którym się znajdujesz chcę być. "Cel wyżej" to ostatnia z 12 mocy, które - w połączeniu - pozwolą Ci zmobilizować szefa, współpracowników, zespół i siebie, zwiększyć wpływ biznesowy i sukces zawodowy oraz pomóc firmie zmaksymalizować jej V-Zone . Przyjrzyjmy się bliżej.

Powrót

13.08.2020

Czy potrzebujesz "The Vision Thing"?

Przez dziesięciolecia w książkach dotyczących przywództwa pojawiła się idea, że przywódcy powinni działać "z myślą o celu" (np. "Co chcesz, aby ludzie powiedzieli na Twoim pogrzebie?"). Wielu przywódców rzeczywiście uznało wizję za bardzo potężną - z pewnością zrobił to Simon Kang. Ale nie wszyscy są przekonani. "Zbyt wiele wyznaczania celów zabija kreatywność" lub "Co się dzieje, się dzieje" to wyzwania, które często słyszymy, gdy przedstawiamy marketerom ideę osobistego przywództwa. Nasze dane pokazują: sceptycy wizji marketingowej są w błędzie. Posiadanie inspirującej osobistej wizji (nazywamy ją "Cel wyżej") jest istotnym czynnikiem wpływającym na biznes marketerów (5-procentowy udział względny) i - wraz z Walk the Halls - największym motorem ich sukcesu zawodowego (13-procentowy udział względny). Czy jako odnoszący sukcesy lider marketingu potrzebujesz inspirującej wizji? Ty robisz! Prawie wszyscy liderzy mają ambitne cele wyższego rzędu. Na przykład jeden z dyrektorów marketingu chciał pomóc dzieciom uzyskać lepsze odżywianie i zbudował wokół tego markę. Inny chciał wprowadzić lepsze produkty na swój rodzimy rynek, kraj rozwijający się. Spotkaliśmy czołowego marketera, który chciał wkrótce zostać dyrektorem generalnym, aby mogła prowadzić i trenować większe zespoły. Jeden z dyrektorów marketingu, odkąd zaczynał, po prostu zawsze marzył o zostaniu dyrektorem marketingu. Jeśli o tym pomyślisz, od razu zobaczysz, dlaczego twoja osobista wizja jest tak ważna. Rozszerzenie strefy V nie następuje z dnia na dzień. W górę musisz zmobilizować swojego szefa, aby zdobyć najwyższe wsparcie zespołu. Na marginesie, Ty i Twój zespół musicie zmobilizować ludzi z innych działów, aby zapewnić, że firma konsekwentnie zapewnia odpowiednią obsługę klienta. A poniżej musisz zmobilizować swój zespół, aby stać się liderami potrzebnymi do rozwiązywania problemów dużych firm. Jest to proces, który zwykle trwa miesiące, a nawet lata - jeśli dyrektor ds. Marketingu pracuje tak długo. Musisz być naprawdę jasny i przekonany, dokąd chcesz się udać. Inspirująca osobista wizja znacznie ułatwi mobilizację innych. Marketerzy osiągają wysokie wyniki, jeśli chodzi o wizję. Spośród starszych marketerów 77 procent stwierdziło, że ma jasną wizję klienta, a nawet 81 procent powiedziało to samo o swojej wizji kariery. Liczba była niższa w przypadku priorytetów życiowych: 58 procent (priorytety życiowe są oczywiście dla wielu z nas trudniejszym orzechem do zgryzienia). Dążenie wyżej to nie tylko kwestia Twojej marki czy firmy. Najlepiej sprzedający się marketerzy dopasowują potrzeby klientów i firmy do własnych priorytetów zawodowych i życiowych. Taka spójna wizja pomoże Ci zainspirować innych ludzi i kontynuować pracę, gdy sprawy staną się trudne. Jednak gdy cele osobiste i zawodowe są zasadniczo rozbieżne, będziesz miał trudności ze znalezieniem energii, aby je zrealizować. Wyobraź sobie na przykład, że stawiasz wysokie ambicje dla swojej marki napojów bezalkoholowych, ale Twoja codzienna praca nie pasuje do celów zawodowych, ponieważ tak naprawdę marzysz o otwarciu szkoły surfingu. Albo twoim celem zawodowym jest, powiedzmy, zostanie CMO z listy Fortune 500, ale to kłóci się z twoim pragnieniem posiadania pięciorga dzieci i spędzania z nimi czasu każdego dnia. W takich sytuacjach Twój plan prędzej czy później może się rozpaść. A ta implozja może być bardzo bolesna. Aby być uczciwym: perfekcyjna integracja priorytetów zawodowych i życiowych może być iluzją (co potwierdzi większość rodziców). Zawsze będą jakieś kompromisy. Najlepsze, co możesz zrobić, to uczciwie ocenić to, do czego dążysz, mierzyć wysoko i dać temu szansę. To powiedziawszy, tak duża jasność już Cię wyróżni w terenie. Ta książka ma na celu pomóc marketerom stać się liderami marketingu, więc nie będziemy zagłębiać się w twoje życiowe priorytety, jak to robi większość ogólnych książek o przywództwie (niektóre z ćwiczeń w części książki, takie jak "dlaczego, dlaczego, dlaczego?") jednak da ci w tym dobry sposób). Spójrzmy na prosty sposób, który pomoże Ci stworzyć wizję przywództwa marketingowego, abyś mógł mierzyć wyżej.

Powrót

14.08.2020

Napisz swój manifest dotyczący przywództwa marketingowego


Wielu odnoszących sukcesy liderów marketingu, ma jakiś pisemny manifest. Marketing Society w swoim manifeście przywództwa marketingowego zaleca marketerom spisanie wizji sukcesu, aby mogli zainspirować organizację kierowaną przez klienta i stworzyć wartość dla klienta. Jesteśmy przekonani, że Ty również skorzystasz z pisemnego manifestu przywódczego. To potężny sposób na kształtowanie celów za pomocą odpowiednich słów, które je opisują i czynią konkretne. Wyobraź sobie, że za rok od teraz otwierasz list, który napisałeś do siebie dzisiaj, zatytułowany "Manifest My Marketing Leadership". List dotyczy celów, jakie stawiasz sobie w życiu prywatnym i zawodowym jako lidera marketingu. Co byś dziś napisał? Poprzednie rozdziały powinny dać ci dużo do myślenia o tym, co chcesz osiągnąć i jakim typem przywódcy chcesz być. Kiedy piszesz swój manifest, nie myśl tylko o zwiększeniu V-Zone. Weź również pod uwagę swoją ścieżkę kariery oraz związek pracy zawodowej z życiem rodzinnym i ogólnymi aspiracjami. Czas przejść konkretnie i napisać swój manifest (jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś). Znajdź miejsce, w którym będziesz mógł być sam i nie rozpraszać się przez następne czterdzieści pięć minut. Następnie napisz swój manifest, rozważając: (1) Gdzie chcę być za pięć lat? (2) Jakie kluczowe kroki podejmę, aby się tam dostać? Obszary, które możesz poruszyć w swoim manifeście, to na przykład:

•  Różnica, jaką zrobisz dla klientów i branży

•  Wpływ, jaki będziesz miał na biznes - jego kulturę i wyniki

•  Na którym staniesz w swojej karierze

•  Jaką różnicę chcesz zrobić dla ludzi, którzy są dla Ciebie ważni?

•  Jak szczęśliwy i zdrowy będziesz; jak zintegrujesz pracę i życie prywatne?

To jest twój manifest - napisz go w dowolny sposób. Użyj historii, tekstu dowolnego, punktorów. To nie ma znaczenia. Liczy się tylko to, że ten manifest was reprezentuje. Gdy skończysz, udostępnij swój manifest i omów go z zaufanymi osobami. Często jest to świetny sposób na wyostrzenie pomysłów lub uzyskanie dodatkowych spostrzeżeń i przejrzystości. Oto dwa przykładowe manifesty napisane przez liderów marketingu na naszych warsztatach

•  Wnoszę duży wkład do ludzi poprzez moją rolę w marketingu. Zbudowałem XXX w markę najbardziej pożądaną przez klientów i teraz jestem dyrektorem marketingu. Jako członek zarządu mam większy wpływ na to, jak obsługujemy klientów. Zbudowałem najlepszy zespół w branży. Jesteśmy znani jako miejsce, w którym ludzie rozpoczynają i budują wspaniałe kariery marketingowe. Zawsze pracuję z mężem, aby znaleźć sposoby na rozwój kariery, dążąc do jak najlepszej równowagi między pracą a życiem rodzinnym.

•  Zapewniam, że (YYY) to najlepszy wybór dla kobiet w każdym wieku, dając im dostęp do produktów opartych na najnowszych technologiach (ZZZZ). Dzięki temu pomagam im budować pewność siebie. Obecnie kieruję marketingiem w całej grupie (YYY), pomagając jej zmieniać swoją pozycję rynkową z drugiej na pierwszą dzięki mojej pasji i pomysłom. Ludzie znają mnie jako najlepszego twórcę talentów w firmie. W swojej pracy staram się wykorzystywać swoje zdolności twórcze, ale coraz częściej uczę się też analityczności. Nadal pracuję na pół etatu. Praca przez 4 dni w tygodniu jest trudna, ale to jedyny sposób, w jaki mogę spędzić czas z trójką moich dzieci. Schudłam i teraz znowu pasuję do czerwonej koszulki polo. Aby inspirować innych, musisz najpierw zainspirować się. Nie ma skrótu. Kiedy już masz inspirującą wizję lidera marketingu, pozwól jej zabłysnąć!

Krytyczne pytania, na które musisz odpowiedzieć

Wizja, która łączy Twoje zawodowe cele marketingowe z osobistymi ceamie pomogą Ci zainspirować i zmobilizować innych, a dzięki temu poszerzyć V-Zone.

•  Jaka jest Twoja inspirująca wizja?

•  Jaki jest Twój manifest dotyczący przywództwa marketingowego?

Powrót