Jak Czuć Się Lepiej W PracyPoradnik

Polub i szanuj swoich kolegów

Gienek i Karol zaczęli pracować w tej samej grupie mniej więcej w tym samym czasie. Gienek był dumny ze swoich osiągnięć, co sprawiło, że potajemnie uwierzył, że pozostali w grupie nie byli takimi ekspertami jak on. Z czasem inni zauważyli subtelną nutę odległości, a nawet wyższości.

Z drugiej strony Karol był bardziej wyrozumiały, wyrażając wdzięczność za pomoc innych. Mimo że nie wybrałby niektórych z nich jako przyjaciół, upewnił się, że nie okazywał nic oprócz życzliwości i wsparcia. Jak można się spodziewać, grupa była bliższa Karolowi i bardziej ją wspierała, a oni poszli o kilka kroków dalej, aby pomóc mu w pokonaniu wyzwań

Ponadto Karol i Gienek wypracowali zupełnie inne poglądy na temat pracy w tej grupie. Gienek wyczuł niższy poziom wsparcia i ostatecznie poczuł się jak ktoś z zewnątrz. Z drugiej strony Karol cieszył się tym doświadczeniem i pozostał z grupą przez kilka lat, ponieważ lubił ludzi.

W dużym stopniu Gene i Charlie stworzyli swoje doświadczenia w tej grupie. To, co dali innym, zostało odzwierciedlone w każdym z nich, ponieważ tak działa natura ludzka.

Zaczynasz od stworzenia postawy wspierającej w sobie. Jeśli lubisz swoich współpracowników, odkrywasz, że wszystko inne staje się znacznie prostsze, ponieważ pomagają ci zapewnić energię potrzebną do wprowadzenia innych ulepszeń.

Możesz nie lubić wszystkich, z którymi pracujesz lub dla których pracujesz. Ale możesz pielęgnować filozofię, że każda osoba zasługuje na podstawową ludzką godność i - być może po kilku poszukiwaniach - ma coś do nauczenia. Właśnie dlatego lubienie i szanowanie ludzi jest świadomym wyborem: chodzi o postawę, którą wybierasz wobec ludzi wokół ciebie.

W trakcie swojej kariery będziesz pracował dla wielu szefów. Niektórzy najwyraźniej źle pracują. Od tych "złych jabłek" można nauczyć się cierpliwości, współczucia, wytrwałości i sposobów radzenia sobie. Obserwując złe decyzje i przesadzone reakcje, możesz nauczyć się, jak wychodzić z błędów i jak tworzyć środowiska dla lepszych decyzji. Kluczową kwestią jest nauka i rozwój bez względu na sytuację.

Intrygujące jest to, że trudne sytuacje mogą pomóc ci dowiedzieć się więcej o sobie i organizacji, niż kiedykolwiek w bezpiecznym i wygodnym otoczeniu. Nawet jeśli kogoś nie lubisz, możesz próbować uczyć się od niego i budować relacje wsparcia. Jeśli przejawia nieprzyjemne zachowanie, możesz je docenić i uszanować. Możesz wesprzeć go, jeśli to możliwe, i rozwiązać różnice z szacunkiem. Możesz także dowiedzieć się wiele o typach ludzi, z którymi łatwo współpracujesz.

Czy traktowanie w ten sposób współpracowników jest polityczne, nieautentyczne, a nawet obłudne? Absolutnie nie. Nie musisz narażać własnych standardów doskonałości i uczciwości, aby traktować innych jako sympatycznych i godnych szacunku. Jest to podstawowa filozofia leżąca u podstaw wartości ludzi jako ludzi. Wynika z tego twoja reakcja na konkretne sytuacje. Jeśli nie zgadzasz się z innymi, dobrze, ale traktuj to w sposób wspierający.

"Każdy człowiek, bez względu na pochodzenie, bez względu na stanowisko, zasługuje na szacunek. Wszyscy musimy szanować innych, tak jak siebie samych"
-U Thant

Zaufaj innym …

Linda miała wrażenie, że powoli staje się paranoikiem, ponieważ jej przełożony skracał jej godziny pracy. Wydawało się jej, że nie ma już zaufania ani wsparcia, chociaż była jednym z najbardziej doświadczonych pracowników. W końcu zostałazwolnion. Jej przełożony zwolnił Lindę częściowo dlatego , ponieważ miała zwyczaj zakładania najgorszego w każdej sytuacji. Kiedy współpracownik wrócił późno po przerwie, Linda pomyślała, że dzieje się tak dlatego, że próbował sabotować firmę. Kiedy przełożona Lindy musiała skrócić jej godziny pracy ze względu na malejące przychody, Linda pomyślała, że dzieje się tak, ponieważ jej przełożony jej nie lubi.

Przełożony zauważył, że wpłynęło to na morale Lindy i wszystkich, z którymi Linda też pracowała. Dawała złą karmę w obecności klientom, więc najlepiej było ją usunąć z pracy.

Niestety tego rodzaju zachowanie jest zbyt realne. Linda nie próbowała zrozumieć, dlaczego inni robili pewne rzeczy. Doszła do wniosków, które zakładały najgorsze. Kolumny z poradami są zbudowane na ludziach, którzy zakładają, że wszechświat chce ich zniszczyć, nikt nie popełnia głupich błędów lub że nie ma różnych sposobów patrzenia na rzeczy. Czasami wydaje się, że panuje najwyższa paranoja.

Większość ludzi robi wszystko, co w ich mocy, w oparciu o otoczenie i to, co według nich powinni robić. Błędy i problemy z dorosłymi zwykle wynikają z różnych celów i nieporozumień. W takim przypadku problemy z innymi nie wynikają z tego, że inni są niekompetentni: dzieje się tak dlatego, że nie dzielimy się bogatą komunikacją wokół wspólnych celów. I to zwykle nie jest wina nikogo. Jest to po prostu naturalny wynik działania różnych osób pracujących w dużych organizacjach.

Istnieje wiele narzędzi, które mogą pomóc w podkreśleniu różnych podejść i celów różnych ludzi. Czy frustrują Cię inni, którzy nie potrafią zrozumieć, co próbujesz powiedzieć? Czy inni podchodzą do podejmowania decyzji na różne sposoby? Narzędzia oceny, mogą pomóc ci porównać swój naturalny styl z innymi i zrozumieć, jak lepiej komunikować się z innymi w Twojej organizacji. Dostępnych jest wiele innych narzędzi oceny - każde z własnym celem i wglądem.

Ta koncepcja zaufania innym może zostać rozszerzona na społeczności, kraje, a nawet świat. Większość konfliktów, których doświadczamy na poziomie krajowym i międzynarodowym, nie istnieje, ponieważ jedna strona ma rację, a druga nie. Jest tak, ponieważ narody nie podzielają wspólnego poglądu na to, co jest dobre, a co złe. Właśnie dlatego kultury i systemy polityczne są różne. Żaden konkretny system z natury nie jest lepszy ani gorszy - każdy z nich stara się osiągnąć inne cele.

Zasadę tę można z powodzeniem zastosować do kierownictwa wyższego szczebla i jego decyzji. Większość menedżerów to wysoce zmotywowani ludzie. Wiele problemów, jakie ludzie mają z decyzjami kierownictwa, polega na tym, że opierają się one na zupełnie innym spojrzeniu na to, co jest zdrowe dla organizacji i jak mierzy się sukces. Oczywiście sposób, w jaki decyzje są wdrażane, można często poprawić, ale kompromisy liderów między okręgami wyborczymi, klientami, pracownikami i przystępnością cenową stanowią ogromne wyzwanie nawet dla najbardziej zdolnych osób. Przejście od dawania ludziom korzyści z wątpliwości, nie jest łatwe. Można dążyć do tego, starając się zrozumieć swoich współpracowników, uniknąć pułapki oczerniania ludzi przy innych i ostatecznie otwarcie wspierać. Kiedy robisz to konsekwentnie z czasem, budujesz mosty zaufania. Kiedy rozumiesz punkty widzenia innych osób, stajesz się znacznie bardziej tolerancyjny wobec ich zachowania. Nie zakładasz najgorszego wkładu innych osób ani nie traktujesz problemów jako osobistych afrontów. To może dać ci dużo energii emocjonalnej, którą możesz przeznaczyć na własne pasje, a nie na rzeczy, których nie możesz zmienić.

"Możesz zostać oszukany, jeśli zbytnio ufasz, ale będziesz żył w udręce, jeśli nie będziesz wystarczająco ufać.
-Frank Crane

Otwarta komunikacja

Kiedy Anzo został zatrudniony po raz pierwszy, było jasne, że był bardzo inteligentną osobą i mógł wnieść wiele korzyści dla grupy. Jednak po kilku miesiącach jego współpracownicy zdali sobie sprawę, że zawsze dawali i nigdy nie dostawali. Problem polegał na tym, że Anzo uważał, że jego wartość dla firmy wynika z bycia mądrzejszym i zdolniejszym niż inni pracownicy. Przekazywałby informacje swojemu szefowi i innym u władzy, ale powstrzymywałby je przed innymi, których uważał za swoich "rywali". To spowodowało duży rozłam w zespole. Inni przestali komunikować się z Anzo, ponieważ nie otrzymywali dużej wartości z tego wysiłku. Anzo stał się mniej skuteczny i bardziej sfrustrowany. W końcu został przeniesiony w inne miejsce, ponieważ nie współpracował dobrze ze swoim zespołem

Skuteczna komunikacja może być dużym wyzwaniem, ponieważ istnieją różne sposoby interakcji w różnych kontekstach. Zdrowe podejście ma być otwarte i uczciwe. Zwykle zwracają to inni, aby stworzyć stabilną, opartą na zaufaniu relację. Najwyraźniej Anzo nie włożył żadnego wysiłku w rozwijanie otwartego, dzielącego się związku. Ogólnie prawdą jest, że ludzie cenią uczciwość, szczególnie gdy są gromadzeni w zespołach, aby osiągnąć wspólny cel. Pomaga to budować pewność siebie i otwartość w zespole oraz prowadzi do wydajności i dostosowania.

Komunikacja jest fascynującym tematem, ponieważ wiele (być może większość) "problemów ludzi" wynika z błędów w komunikacji. Każda osoba ma inny styl komunikacji, ale rzadko modyfikujemy własny styl, aby dostosować się do stylu innych. Zamiast tego często zakładamy, że inni rozumieją i reagują na komunikację w taki sam sposób, jak my. Aby usunąć ten martwy punkt, najpierw sprawdź style innych osób, a następnie odpowiednio je zmień. Dostępnych jest wiele ocen i doskonałych książek, które pomogą Ci to osiągnąć.

Po drugie, powinieneś być tak otwarty i szczery, jak możesz. Tworzy to dużą liczbę ludzi, którzy mają zaufanie do ciebie i twoich motywów. Będą mieli tendencję do dawania ci korzyści, gdy popełnisz błędy. Daje to większą swobodę samodzielnego zarządzania i wyznaczania własnego kursu kariery w korporacji. Będziesz także tworzyć zdrowe relacje z wieloma osobami, z którymi możesz dyskutować sporne problemy bez powodowania szkód.

Kierownik musi być świadomy pewnych specjalnych wymagań. Gdy nie jest w stanie ujawnić niektórych informacji, powinien postępować zgodnie z rozsądnymi konwencjami dotyczącymi tego, czego odmówić. Na przykład kierownik może nie być w stanie ujawnić istotnych decyzji dotyczących reorganizacji do odpowiedniego czasu. Ma to sens, ponieważ w takim przypadku wszyscy pracownicy muszą być informowani w tym samym czasie lub w określonej kolejności. Kiedy dobry menedżer komunikuje trudną decyzję, robi to uczciwie i otwarcie, w oparciu o solidne zrozumienie kontekstu wsparcia. W jaki sposób kierownik powinien przekazać decyzję, z którą osobiście może się nie zgodzić? Po pierwsze, zapoznaj się z punktami widzenia innych osób i pełnym kontekstem tej decyzji. Jak omówiono w Sekrecie 2, decydenci zazwyczaj mają powody i logikę swoich działań. Po drugie, może pomóc w komunikowaniu procesu, który osobiście przeszedłeś, aby zrozumieć i wesprzeć decyzję. Po trzecie, jeśli ważne jest, aby nie komunikować wątpliwości i sporów, nie rób tego. Jest to kwestia stawiania większych, ważniejszych celów organizacji przed krótkoterminowymi sporami. Oczywiście mogą zdarzyć się chwile, w których uważasz, że musisz być wierny własnym zasadom i uczciwości. Po prostu zauważ, że poświęcasz swoją siłę w organizacji i negatywnie wpływasz na innych wokół ciebie, gdy zdecydujesz się na bitwę z menedżerami nad tobą. Różni się to od działania tak, jakbyś poparł decyzję, z którą się nie zgadzasz. Jeśli działasz tylko, to na wiele sposobów (odmiana, język ciała) Twoi pracownicy zrozumieją, że nie jesteś autentyczny i szczery. Zazwyczaj spowoduje to ogromne szkody dla morale zespołu i wiarygodności kierownika. I sprawi, że będziesz jeszcze bardziej w tyle niż na początku.

Okazywanie przez menedżera cynizmu może powodować niewiarygodne szkody. Jeśli ważne jest, aby pracownicy coś wspierali, brak akceptacji przełożonego często prowadzi do niepowodzenia organizacyjnego. W innych kontekstach sarkazm, humor, a nawet cynizm mogą być akceptowane, o ile nie prowadzą do rozbicia organizacji. Czasami mogą być przydatnymi narzędziami komunikacyjnymi, ale są potężne i mogą wyrządzić szkody, jeśli zostaną niewłaściwie zastosowane.

"Najważniejszym składnikiem sukcesu jest umiejętność dogadywania się z ludźmi."
-Theodore Roosevelt, prezydent USA

Szukaj ludzi, którzy doceniają to, co robisz

W ciągu kilku lat Angela miała okazję współpracować z wieloma osobami w różnych grupach. Kilka z tych osób stało się wspierającymi przyjaciółmi, którzy dobrze myśleli o umiejętnościach Angeli, jej postawie i pracy zespołowej. W swojej karierze doświadczyła normalnych wzlotów i upadków, ale ostatecznie otrzymała szansę pracy dla Frederica. Angela mentorowała Frederica, gdy wiele lat temu był nowy w firmie, a później awansował na pozycję o znaczącym wpływie. Lubił Angelę jako osobę i wiedział z pierwszej ręki od jej mentoringu, że ma solidne doświadczenie i dobrze pracuje w zespołach, chociaż była cicha i niedoceniana przez innych menedżerów. Frederic został najlepszym trenerem i doradcą Angeli i pracowali dobrze przez osiem lat, dopóki reorganizacja nie poprowadziła ich w różnych kierunkach. Kontynuują nieformalne relacje zawodowe i działali jako wzajemne odniesienia. Angela sprytnie wspierała Frederica. Rozumiała wartość tego jako atutu, nie tylko w swoim szczęściu podczas pracy dla niego, ale i we wzmacnianiu swojej długoterminowej kariery.

Jednym krokiem poza utrzymywaniem relacji wspierających w pracy jest posiadanie ludzi, którzy aktywnie cię wspierają. Aby to zrobić, odszukaj tych, którzy cię mocno popierają. Mogą to być szefowie, współpracownicy, pracownicy, a nawet partnerzy spoza firmy. Po zidentyfikowaniu tych osób staraj się utrzymywać z nimi kontakt w trakcie swojej kariery. Na dłuższą metę może to dać ci zaskakujące możliwości oraz pewien stopień ochrony i wsparcia w czasach zawirowań. Kiedy będziesz miał okazję ściśle współpracować z tymi ludźmi, będą oni mieli tendencję do dawania ci dużej swobody w podejściu do pracy. Otrzymasz więcej swobody, aby dokonywać wpłat poza swój bezpośredni obszar własności.

Każda interakcja jest okazją do stworzenia przyszłego kibica. Przypadkowe skojarzenia mogą przynieść pozytywne doświadczenia. Można je wbudować w uznanie za wkład i wartość. To uznanie może przerodzić się w identyfikowanie nowych szans na sukces, które mogą rozkwitnąć w aktywnym wsparciu dla Ciebie w nauce i rozwoju. Pomyśl tylko: każda wspaniała relacja zaczynała się od najmniejszej interakcji. I odwrotnie, związki więdną i umierają, jeśli ich nie pielęgnujesz. Pozostań w kontakcie ze swoimi zwolennikami. Zapytaj, jak możesz im pomóc. To jest warte inwestycji. I wykorzystaj swoich zwolenników, aby dalej poszerzać swój krąg wpływów.

"Nie czekaj, aż ktoś zabierze cię pod swoje skrzydła. Znajdź dobre skrzydło i wspinaj się pod nim."
-Frank C. Bucaro

Staraj się pomagać innym w zwiększeniu skuteczności i ładnym wyglądzie

Matthew był jednym z najlepszych wykonawców w swoim oddziale - wydajnym, szybkim uczniem, pracowitym. Niestety, postanowił awansować przed innymi, sprawiając wrażenie, że odegrał większą rolę w sukcesie swojego zespołu niż było to prawdą. Jego koledzy z drużyny, jeden po drugim, zaczęli powstrzymywać się od pomagania Matthew. Z pewnością nie na duże sposoby, ale na ważne. Z ich punktu widzenia było to sprawiedliwe, aby uzyskać wystarczające uznanie za własne umiejętności i wkład. Matthew z trudem zastanawiał się, dlaczego czuł się coraz bardziej odizolowany. Nie chodzi o to, że inni byli dokładnie nieprzyjaźni lub nieuczciwi…Praca nie była tak łatwa i przyjemna jak wtedy, gdy zaczął. Przeniósł się do innej grupy, a rok później znów zaczął odczuwać to samo. Był wewnętrznie nieszczęśliwy, mimo że jego kierownik wciąż cenił pracę Matthew.

Wszyscy jesteśmy zmęczeni i ostrożni wobec ludzi, którzy bezwstydnie się promują, nawet jeśli ich roszczenia mają pewną wiarygodność. Ludzie, którzy przyjmują takie podejście, uważają, że reklama jest ważniejsza niż wkład. Matthew wpadł w tę pułapkę i nie udało mu się nawiązać kontaktu z negatywnymi reakcjami kolegów z drużyny. Jeśli nie zmieni sposobu, w jaki wspiera swój zespół, może stać się jeszcze bardziej zgorzkniały i odizolowany.

O wiele lepszym podejściem jest inwestowanie wysiłków w uznanie wkładu innych osób i sprawienie, by inni wyglądali dobrze. Będą zwracać uznanie twojej wartości, czasem w zaskakujący sposób. Wiele filozofii duchowych uczy, że dobre uczynki będą wielokrotnie wracać. Przekazywanie innym to potężny sposób na uzyskanie wsparcia, bezpośrednio lub pośrednio. Zdrowe zaufanie budowane jest na ludziach, którzy chcą się wspierać, nie oczekując konkretnego zwrotu.

Ludzie szybko wyczują, czy chwalisz bezsensowny wkład, więc bezwzględnie musisz być szczery. Możesz pomóc upewnić się, że ludzie wnoszą ważny wkład, pomagając im być skutecznym. Jeśli jesteś menedżerem, będzie to ważna część twojej roli. Możesz odegrać ważną rolę, pomagając współpracownikom, partnerom lub swojemu szefowi wnieść prawdziwy wkład i odnieść większy sukces. Nazywa się to dawaniem innym bez szczególnego oczekiwania na otrzymanie czegokolwiek w zamian. Pomagaj innym, ponieważ tworzy rodzaj środowiska wspierającego, w którym chcesz pracować, w którym ludzie energetyzują się i pomagają sobie nawzajem.

Keith Ferrazzi jest mistrzem sieci opisanym w magazynie Inc. (Raz, "The 10 Secrets of a Master Networker", styczeń 2003 r.). Niesamowitą moc i wpływ czerpie z aktywnego budowania kontaktów z ludźmi na całym świecie. Jedną z jego zasad jest: "nie utrzymuj wyniku". Kiedy naciskasz zbyt mocno, aby natychmiast powrócić ze związku, na dłuższą metę zawodzisz. Kiedy poświęcisz hojnie swój czas i pomoc, inni będą chcieli być dla ciebie hojni w przyszłości. Tak działają relacje.



"Odkryłem, że przedsiębiorcy, którzy są najbardziej zajęci, najszczęśliwsi i najbogatsi, to ci, którzy są najbardziej hojni dzięki swojej wiedzy i doświadczenia."
-Tim Sanders, dyrektor ds. Rozwiązań Yahoo, w czasopiśmie Fast Company

Doceń unikalny wkład i umiejętności każdego z nas

Antoine był znany w swojej firmie jako kierownik działu, który uzyskał wyniki. Był kierownikeim, który zmusił ludzi w jego organizacji do dostarczenia lub wyjazdu/ Ludzie, którzy dla niego pracowali, szybko dowiedzieli się, jaki styl zarządzania jest skuteczny. Nagradzał działania, które doprowadziły do rezultatów, a pracowników, którzy nie dawali wyników, przeniesiono gdzie indziej lub zwolniono. Stworzyło to kulturę strachu i obrotu.

Elizabeth była menedżerem pierwszego stopnia w oddziale Antoine, który miał inną filozofię. Uznała, że stabilna organizacja może zapewnić jeszcze więcej długoterminowej wartości, dlatego zadbała o to, aby każdy pracownik w jej grupie był osobiście doceniany za wyjątkowość. Kiedy jeden wykwalifikowany pracownik musiał pracować w różnych godzinach, aby być w domu o 3 po południu. Dla jego dzieci Elizabeth dostosowała spotkania zespołu. Kiedy inna chciała przewodzić kluczowej inicjatywie dla zespołu, Elizabeth wspierała ją i pomagała w gładkich relacjach z innymi zespołami. W ciągu sześciu miesięcy zespół Elizabeth był powszechnie znany jako najlepsze miejsce do pracy. Zespół nie tylko uzyskał jedne z najlepszych wyników w oddziale, ale menedżer wiedział, jak uwzględnić potrzeby i cele swoich pracowników.

Środowisko korporacyjne może być niezwykle demotywujące, ponieważ zwykle traktuje ludzi jako nieistotnych lub jako "aktywa, którymi należy zarządzać" w dążeniu do celów korporacyjnych. To powoduje wyczerpanie całej energii pracowników i sprawia, że są niespełnieni. Antoine mógł być w stanie uzyskać krótkoterminowe wyniki kosztem długoterminowego zdrowia swojej organizacji. Światły menedżer, taki jak Elizabeth, cieszy się z różnorodności miejsc pracy, podejść i wartości. W ramach celów grupy istnieje często wiele różnych sposobów na osiągnięcie sukcesu. Osoby, które otrzymają wsparcie, wniosą całą energię do pracy i częściej osiągają wyniki niż inni, którzy są mniej zmotywowani.

Wszyscy chcą być doceniani za swoje osiągnięcia i wspierani w robieniu tego, co uważają za najlepsze. Często zdarza się, że inni mają znacznie lepsze podejście niż sugeruje kierownik, szczególnie w kontekście własnych umiejętności i wiedzy. Często w przedsiębiorstwach rozwija się "system klasowy". Wyraz uznania dla wielu osób, które ułatwiają nam życie, jest łatwy i podnoszący na duchu: kelnerzy w firmowej stołówce, załoga obiektów, którzy zamiatają spacery, oraz ludzie w innych grupach, którzy mogą nie zdawać sobie sprawy, że ułatwiają ci życie. To podejście zostanie zauważone przez innych i powoli zmieni twoje spojrzenie na wartość każdego, kogo spotkasz.

"Wierzę, że pierwszą próbą naprawdę wielkiego człowieka jest jego pokora. Nie mam na myśli pokory, wątpliwości co do jego mocy. Ale naprawdę wielcy ludzie mają dziwne przeczucie, że wielkość nie jest z nich, ale przez nich. I widzą coś boskiego w każdym innym człowieku i są nieskończenie, głupio, niesamowicie miłosierni.."
-John Ruskin

Ustaw odpowiednie oczekiwania

Patrick i Li pracowali w tej samej grupie przy podobnych zadaniach. Patrick był postrzegany przez ich menedżera, Connie, jako zdolnego do wykonywania pracy wysokiej jakości, ponieważ był znacznie bardziej doświadczony niż Li. Li był w pracy od około roku. Z pewnością była kompetentna, ale jeszcze nie była ekspertem. Li i Patrick byli zaskoczeni, gdy Connie powierzyła Li zadanie prowadzenia dochodzenia w sprawie nowej okazji dla firmy. Z punktu widzenia Connie Patrick nie był tak niezawodny jak Li. Patrick mógłby wykonać dobrą robotę, a może nawet szybciej niż Li. Niestety, Patrick zwykle pracował nad zadaniami przez kilka dni lub tygodni, a potem wyskakiwał z wynikami na końcu. Zdenerwowało to Connie, ponieważ kilka razy w przeszłości Patrick nie dotrzymał ważnych terminów bez uprzedniego ostrzeżenia. Kiedy Connie zapytała, jak postępuje zadanie, Patrick odpowiedział: "Wszystko w porządku, załatwię sprawę".

Być może brak doświadczenia Li był jednym z powodów, dla których informowała Connie o postępach w jej zadaniach, w tym o dobrych wiadomościach i problemach. Paradoksalnie Connie czuła jednak większą kontrolę nad pracą Li, ponieważ wiedziała, że będzie wiele ostrzeżeń, jeśli problemy zagrażają realizacji zadań przez Li. W tym nowym, ryzykownym dochodzeniu Connie chciała mieć pewność, że problemy zostaną podkreślone i rozwiązane w sposób otwarty.

Nie ma wątpliwości, że opinie na Twój temat oparte są na tym, jak postrzegają Twój wkład i zachowania - a także na podstawie ich oczekiwań. Bez wątpienia oczekujesz, że twoje dzieci będą robić różne rzeczy w różnym wieku: twoje oczekiwania co do ich umiejętności i dojrzałości powinny rosnąć z biegiem lat.Tak jest w miejscu pracy. Wszyscy twoi koledzy, szefowie i partnerzy oczekują, że wykonasz pewną ilość pracy, o określonej jakości, w określonym czasie. Przyjemne w środowisku pracy jest to, że mamy wpływ na te oczekiwania. Oznacza to, że możemy również wpływać na podniecenie lub rozczarowanie, gdy spełniamy lub nie spełniamy oczekiwań. To nie to samo, co żądania lub prośby innych osób. Twój szef może poprosić cię o dostarczenie czegoś do jutra rano. Ale może nie oczekiwać, że ta prośba zostanie spełniona. Oczekiwania będą oparte na twoich poprzednich osiągnięciach, sposobie, w jaki odpowiedziałeś na prośbę, oraz dodatkowych opiniach otrzymanych od ciebie lub innych osób dotyczących trudności w pracy, przeszkód na drodze i możliwości.

Twoje osiągnięcia oparte są na spostrzeżeniach ludzi z Twojej poprzedniej pracy, które prawdopodobnie będą zbliżone do tego, co faktycznie zrobiłeś. Kiedy ludzie obserwują twoje działania przez pewien czas, będą mieli duże oczekiwania co do tego, jak normalnie się zachowujesz. Radykalne odejście od tych oczekiwań spowoduje niespodziankę - pozytywną lub negatywną. Inne czynniki są łatwiejsze do kontrolowania w krótkim okresie. Za każdym razem, gdy przyjmiesz zlecenie, masz możliwość ustalenia oczekiwań. Chris otrzymał ten e-mail:

Od: FredTo: Chris
Hej Chris
Czy możesz prosić o kopię tych raportów kwartalnych do piątku?
Dzięki, Fred
To oczywiste, że Fred spodziewał się, że Chris przekaże mu raporty do piątku, ale Chris miał wiele pytań bez odpowiedzi na temat tej prośby. O której w piątek? Podsumowanie raportu lub wszystkie podstawowe szczegóły? W wiadomości e-mail lub w formie papierowej? Co by się stało, gdyby Chris nie był w stanie przedstawić raportów? Tego rodzaju otwarte pytania mogą być bombami zegarowymi, czekającymi, aż Chris poważnie rozczaruje Freda, a może okazją do przekroczenia oczekiwań. Dlatego tak ważne jest, aby wypełnić luki 15-sekundową odpowiedzią:

Od: ChrisTo: Fred
Fred, mogę przesłać ci e-mailem podsumowanie raportu kwartalnego do czwartku wieczorem, nie ma problemu. Jeśli potrzebujesz szczegółowych arkuszy kalkulacyjnych za nimi, daj mi znać JAK NAJSZYBCIEJ, ponieważ zajmie to dużo dodatkowego kopania.
Chris

Dzięki tej prostej wiadomości Chris wykorzystał okazję, by przekroczyć oczekiwania ("czwartkowa noc, bez problemu"), wyjaśnił kilka otwartych pytań i uniknął potencjalnej katastrofy dotyczącej szczegółowych raportów. Jest również całkiem możliwe, że uniknął niepotrzebnej pracy.

Ten rodzaj rozmowy jest bardzo ważny, ale wydaje się, że straciliśmy go w ciągu ostatniej dekady. Na szczęście masz szansę przejąć kontrolę nad źle ustawionymi oczekiwaniami i nie zajmuje to wiele pracy.

Dlaczego nie chcesz zawsze ustawiać oczekiwań tak nisko, jak to możliwe, aby zawsze je przekraczać? Cóż, ponieważ podważa to twoją wiarygodność i postrzeganie niezawodności przez ludzi. Sztuczka polega na tym, aby móc mile zaskakiwać ludzi przez większość czasu, jednocześnie widząc cię jako osobę uczciwą i godną zaufania.

Inną pułapką w ustalaniu zbyt niskich oczekiwań jest motywacja: niskie oczekiwania skutkują niską wydajnością, małą nauką i powolnym wzrostem. Ustaw zobowiązania i oczekiwania na tyle wysokie, że będziesz musiał się uczyć i doskonalić, a nie wypalać się.

"Nigdy nie obiecuj więcej niż jesteś w stanie wykonać"
-Publilius Syrus (ok.100 pne)

Właściwie zobowiązanie

Przez kilka lat interesowałem się coachingiem osobistym z możliwością zostania trenerem korporacyjnym w pełnym wymiarze godzin. Rozmawiałem nawet o tym z szefami, uczestniczyłem w kilku seminariach i czytałem książki. Nie robiłem postępów bardzo szybko ani w wyraźnym kierunku. Kilka lat temu zapisałem się na uniwersytet coachingowy w ramach programu coachingu korporacyjnego. Zmiana mojego nastawienia była natychmiastowa i dramatyczna, zwłaszcza gdy oświadczyłem swojemu kierownikowi, że podjąłem to zobowiązanie. Nagle miałem wyraźny kierunek. Obiecałem sobie, że ukończę program treningowy i nauczę się jak najwięcej. Kiedy zmieniałem grupy, rozmawiałem z moją nową menedżerką, aby upewnić się, że wsparła także moją inwestycję w coaching. Częściowo dlatego, że widziała moje zaangażowanie w tym obszarze, pomogła mi poszerzyć moją wiedzę i wkład poprzez coaching osób i zespołów.

Ważne jest, aby podejmować zobowiązania i spełniać je. Ale istnieje bardziej skuteczne podejście niż tylko pokazanie pracodawcy, ile pracy można wykonać.

Krytyczny wpływ podjęcia zobowiązania spoczywa na Tobie Kiedy jesteś czymś zainteresowany, wykonujesz lepszą pracę, poprawia się produktywność i masz więcej zabawy. To zobowiązanie jest czymś, co kontrolujesz. Pochodzi bezpośrednio z tego, w jaki sposób kierujesz swoją uwagę i energię. Możesz nawet zdecydować się na coś, co szczególnie ci się nie podoba, a to da ci energię i sprawi, że będzie to mniej stresujące doświadczenie. Istnieje również znacząca siła, dzięki której twoje zobowiązania będą widoczne dla twojego szefa, kolegów z pracy, klientów, a nawet ciebie. Cenną rolą, jaką może odegrać osobisty trener, jest uchwycenie twoich celów i zobowiązań oraz utrzymanie ich widoczności z czasem. Grupy, takie jak Weight Watchers i Anonimowi Aloholicy, wykorzystują moc deklaracji zaangażowania i mogą tworzyć naprawdę zmieniające życie doświadczenia.

Nie musisz lubić ani inspirować się każdym aspektem swojej pracy. Wszystko, co robimy, jest połączeniem wielkiego - które jest częścią życia. Ale zawsze jest jakaś wartość, którą możesz uzyskać z każdej pracy, i możesz zaangażować się w jak najlepsze wykorzystanie jej. To pomaga przetrwać ciężkie i nieprzyjemne czasy. Może możesz dowiedzieć się wiele o tym, jak wykonywać tę pracę, lub cieszyć się ludźmi, z którymi współpracujesz, lub odkrywać nowe umiejętności. Jeśli nie możesz znaleźć niczego, do czego mógłbyś się zobowiązać, zobowiązać się do znalezienia nowej pracy. Da ci skupienie i cel, pomoże ci pokonać przeszkody i zmniejszy stres.

Rozważ dwie ciemne strony zobowiązania. Pierwszą jest szansa na porażkę. Dlatego powinieneś skoncentrować się na zobowiązaniach, które są dla Ciebie naprawdę ważne i przyniosą Ci wielką wartość. Ta obietnica wartości pomoże ci przejść ciężką pracę, problemy i bariery, które napotkasz.

Drugą ciemną stroną jest to, że gdy raz się na coś zaangażujesz, może być trudno to opuścić. Zdrowe jest wydawanie dodatkowej energii w takich sytuacjach i pomaganie sobie przez "lęk separacyjny", który wynika ze zmiany pracy lub innej zmiany w twoim skupieniu. To jest jak miniaturowy proces rozpaczy, który wymaga czasu i uwagi. To niewielka cena za dodatkową energię, którą zyskujesz, angażując się w swoje zadania przez resztę czasu.

"Jeśli nie zostanie podjęte zobowiązanie, są tylko obietnice i nadzieje … ale żadnych planów."
-Peter Drucker


"Osiągnięcie celu jest zagwarantowane w momencie, w którym się do niego zobowiązujesz."
-Mack R. Douglas

Natychmiast zadbaj o małe rzeczy

Samer był w firmie od ośmiu lat i został awansowany na kierownika oddziału. Niestety, jego dzień roboczy stawał się coraz bardziej pracowity. Jego dni często trwały jedenaście lub dwanaście godzin wzajemnych spotkań. Następnie nawiązał kontakt ze swoim ludem. Wydawało się, że nigdy nie zdążył zająć się nawet najmniejszymi zadaniami, a zamiast tego polegał na asystencie do sprawdzania połączeń i kierowania go na następne spotkanie. Nie miał już czasu pytać ludzi, co u nich słychać, a nawet mówić "dziękuję". Tak, pracował niesamowicie ciężko nad tymi trudnymi, strategicznymi kwestiami, ale był poza kontaktem i wypalony. Ludzie w organizacji czuli się coraz mniej oddani Samerowi i całej organizacji. Obroty wzrosły, a nowi pracownicy wierzyli, że nie mają wsparcia i kierownictwa. Samer wpadł w pułapkę popularnych technik zarządzania czasem: tak bardzo skoncentrował się na wielkich, ważnych zadaniach, że zapomniał o ludziach dotkniętych jego działaniami. Ważna sztuczka w ustalaniu priorytetów pracy, która wydaje się sprzeczna z intuicją: najpierw wykonaj kilka prostych rzeczy.

Wielu ekspertów zajmujących się zarządzaniem czasem naucza, że ścisłe ustalanie priorytetów zadań jest drogą do sukcesu: rozróżnianie między tym, co pilne, a tym, co ważne. Najpierw pracuj nad najważniejszymi rzeczami, które będą miały największy wpływ. Oczywiście są to często te, które wymagają dużo pracy i dużo czasu. Ważne rzeczy rzadko są łatwe.

Niestety nie uwzględnia to oczekiwań ludzi. Inni spodziewają się, że trudne rzeczy potrwają długo, być może z pułapkami po drodze, więc nie oczekują szybkich rezultatów. Ponadto zazwyczaj w żadnym momencie nie odbywa się zbyt wiele dużych działań, więc ludzie oczekują, że rezultaty tej pracy będą stosunkowo rzadkie. Ważna jest poprawa komunikacji, aby mogli zobaczyć postępy, ale jest to tylko jedno z dostępnych narzędzi.

Następstwem poprzedniego oświadczenia jest to, że inni oczekują również, że łatwe rzeczy zajmą krótko i niewiele błędów. Jeśli więc uszeregujesz je priorytetowo w trudnych sprawach, prawdopodobnie często zawiedziesz ludzi zadaniami, które według nich były łatwe do wykonania. To jest przepis na katastrofę.

Niektóre osoby starają się unikać drobnych zadań, stawiając wokół siebie duże bariery, takie jak nie reagowanie na wiadomości e-mail lub pocztę głosową. Rzeczywiście, to mówi innym, że nie będziesz reagować na małe rzeczy, więc mają tendencję do pójścia gdzie indziej. Niestety daje to również mocny sygnał, że nie chcesz być cenionym członkiem zespołu.

Celem jest spędzanie czasu na łatwych rzeczach. Powiedz "dziękuję" za wkład. Prześlij wiadomość do kogoś, kto może uzyskać z niej wielką wartość. Poświęć chwilę na pytanie "jak się masz?" Posłuchaj odpowiedzi. Chodzi o to, aby zrobić te rzeczy natychmiast, aby nie wchodziły one w proces zarządzania czasem. Korzyści płynące z robienia tego przez określoną część dnia są ogromne: ludzie chcą z tobą wchodzić w interakcje i postrzegają cię jako uważnego, reagującego i połączonego.

Nie stawiajcie w kolejce tych małych, prostych rzeczy przez kilka dni, ponieważ zapomnicie o nich, a inni poczują, że już was nie obchodzi. Nie zawracaj sobie głowy śledzeniem ich w systemie zarządzania czasem, ponieważ przychodzą i odchodzą zbyt szybko. Często są zbyt trywialne, aby je śledzić w odniesieniu do ważnych długoterminowych celów. Te małe rzeczy są ważne. Niekoniecznie w perspektywie krótkoterminowej, aby pomóc Ci dzisiaj wykonać swoją pracę, ale w dłuższej perspektywie. Dbanie o proste rzeczy buduje więzi zaufania i hojności. Pomaga stworzyć grupę ludzi wokół ciebie, z którymi lubisz pracować, ponieważ cię lubią i wspierają.

"We wszystkich sprawach życia, zarówno społecznych, jak i politycznych, uprzejmości o małym i trywialnym charakterze są tymi, które najbardziej uderzają w wdzięczne i doceniające serce"
-Henry Clay, amerykański mówca i polityk

Buduj mosty zamiast je palić

Leticia była zdruzgotana, kiedy została zwolniona z pracy - co doprowadziło jej całe życie do chaosu. Miała tylko kilka dni na przekazanie swojej pracy innej osobie w zespole. W przeciwieństwie do innych w podobnych sytuacjach, postanowiła jak najlepiej wykorzystać te kilka dni. Zorganizowała wszystkie swoje informacje, spotkała się z kilkoma osobami, które najbardziej ucierpiały na jej odejściu, aby odpowiedzieć na ich obawy, i ułatwiła jej zastąpienie, aby jak najszybciej przyspieszyć. Gdy firma mogła zatrudnić kogoś kilka lat później, wszyscy w zespole natychmiast podnieśli nazwisko Leticia. Wyraźnie dbała o ich sukces i znała narzędzia i procesy grupy. Więc zadzwonili do niej i zaoferowali jej podwyżkę, aby odzyskać ją z konkurencji. Kiedy Leticia odeszła z innej pracy, była równie ostrożna, aby przygotować swoje zastępstwa, aby odnieść sukces. Chociaż odczuli utratę dobrego pracownika, byli w stanie szybko zrekompensować i dostosować się.

Większość ludzi zauważa, że w ciągu wielu lat często spotykają się z tymi samymi ludźmi. Jest tak, ponieważ należą do tej samej społeczności, do tej samej firmy, mają tę samą pracę lub mają inne pokrywające się interesy. Kiedy przeprowadzasz się do innego miasta i pracujesz dla innej firmy, a mimo to kontynuujesz te kontakty przez dziesięciolecia, może to być dziwne. Ale to zjawisko jest ważnym atutem w twojej karierze. Podczas swojego życia skontaktujesz się z tysiącami, być może dziesiątkami tysięcy ludzi. Jeśli mają dobre wrażenie na tobie, może otworzyć drzwi na przyszłe okazje. Jeśli pozostaną w złym doświadczeniu, drzwi mogą się zamknąć, czego nie jesteś świadomy. Leticia dowiedziała się, że ważne jest, aby niepotrzebnie nie niszczyć relacji.

Zwolnienie z pracy jest najbardziej nieprzyjemnym, zmieniającym życie doświadczeniem. Ale jeśli kierownik traktuje cię z szacunkiem i uczciwością, możesz nie żal życiowej urazy.

Być może podsyciłeś spory ze współpracownikiem. Ale jeśli jesteś otwarty na spojrzenie na ich punkt widzenia i podjęcie najlepszej decyzji, aby osiągnąć wspólne cele, o wiele mniej prawdopodobne jest, że unikną cię w przyszłości lub zdyskredytują przed innymi. W rzeczywistości może po prostu tworzyć więź wspólnego szacunku.

Twoja firma może nienawidzić konkurenta, walczącego na śmierć o udział w rynku. Ale jeśli traktujesz ich pracowników jako ludzi godnych szacunku, być może będziesz w stanie nawiązać więź za pięć lat, kiedy korporacje się połączą i teraz będziesz musiał polegać na sobie nawzajem, aby uzyskać pomoc. Lub może się okazać, że możesz zatrudnić najlepszych i najzdolniejszych z drugiej firmy, ponieważ podoba im się sposób, w jaki traktujesz ludzi. Zjawisko to jest całkowicie nieprzewidywalne i może przynieść podniecenie i radość w twoim życiu. Lub boisz się każdej zmiany ze względu na możliwość pracy z niektórymi wrogami, których stworzyłeś przez lata. To jest twój wybór.

"Zawsze bądź miły dla osób wchodzących na górę, ponieważ wracają spotkasz tych samych ludzi"
-Wilson Mizner, scenarzysta

Inwestuj w zrozumienie siebie

Thomas wychował się zgodnie z wartościami swoich rodziców i nigdy nie zagłębił się w samozrozumienie, dopóki nie osiągnął trzydziestki. W tym momencie zaczął mieć poczucie, że jego istnienie na planecie miało głębszy cel, niż przyczynianie się do pracodawcy i utrzymania rodziny. Rozpoczął cudowną podróż odkrywania w duchowości, filozofii i introspekcji. Zatrudnił osobistego trenera, który pomógł mu odkryć niektóre cele, które krążyły w jego umyśle od wielu lat. Jednym z tych celów było stworzenie rzeźby. Ćwiczyło to jego twórczą energię w sposób, który dotknąłby ludzi emocjonalnie. Thomas badał zmieniające się kariery, ale zdecydował, że rządowa agencja, w której pracował, zapewniła pewne możliwości odkrywania sztuki. Po około roku od położenia fundamentów i zbadania możliwości dostał pracę wspierającą muzeum. Był to gigantyczny krok bliżej do stworzenia własnych dzieł, ponieważ mógł obcować z rzemieślnikami, którzy go rozumieli i wspierali. W tym samym czasie był w stanie utrzymać przyzwoity dochód, by utrzymać rodzinę. Thomas jest szczęśliwszy niż kiedykolwiek. Codziennie odkrywa i uczy się czegoś nowego. Nie jest pewny, gdzie będzie za dziesięć lat, ale teraz ma swobodę poruszania się w wielu różnych kierunkach, w zależności od pojawiających się okazji.

Zrozumienie jest kluczem do wszystkiego innego w tej sekcji. Jeśli nie zrozumiesz siebie, nie będziesz w stanie skoncentrować się na rzeczach, które przyniosą ci głęboką satysfakcję.

Dostępna jest zaskakująca gama zasobów i narzędzi do odkrywania siebie: książki, oceny, doradcy i trenerzy, seminaria, a nawet bliscy przyjaciele. To nie wymaga dużo pieniędzy. To wymaga czasu i skupienia. Będziesz nadal odkrywać więcej o sobie, gdy będziesz się zmieniać i rozwijać z czasem. To podróż na całe życie. Możesz wybrać swoją podróż do odkrywania siebie na wiele sposobów. Możesz zadać sobie następujące pytania.

• Kim jest moje prawdziwe ja?
• Dlaczego mnie tu umieszczono?
• Jakie umiejętności i zdolności zgromadziłem?
• Jakie prezenty dostałem?
• Jaka jest moja nisza?
• Co chcę osiągnąć w życiu?
• Co dałoby wartość mojemu życiu?
Odpowiedzi na którekolwiek z tych pytań mogą przynieść świetny wgląd, jeśli podejdziesz do nich uczciwie i otwarcie. Kluczem do sukcesu jest znalezienie podejścia, które da ci najwięcej wglądu. Nie zdziw się, jeśli zabierze Cię w nieoczekiwane kierunki!

"Zbyt wielu ludzi umiera z muzyką wciąż w nich"
-Oliver Wendell Holmes

Poszukaj ofert pracy zgodnych z celami organizacji i osobistymi

José nigdy nie był bardzo zainspirowany swoją pracą. To była praca, karmiła rodzinę, ale nigdy nie czuł, że "ma to związek" z tym, kim naprawdę był. Trwało to szesnaście lat, dopóki nie zaczął pytać: czy to wszystko? José związał się z Samem, trenerem kariery, który pomógł mu zbadać jego prawdziwe cele kariery i znaleźć własny kierunek. Ostatecznie zmienił organizacje i nauczył się wielu umiejętności, których nigdy wcześniej nie rozważał. Nigdy nie był szczęśliwszy, ponieważ wie, że czerpie znacznie więcej ze swojego doświadczenia niż tylko wypłata. A gdy José dowiaduje się więcej o sobie i swoich zainteresowaniach, widzi możliwe miejsca pracy, które chce realizować w przyszłości. Buduje swoje umiejętności i powiązania, dzięki czemu zostanie uznany za głównego kandydata na te stanowiska, gdy pojawi się okazja. Znowu się bawi. José znajduje równowagę, której możesz szukać. Firmy starają się zatrzymać pracowników, którzy zapewniają im największą wartość. Ludzie chcieliby pracować dla firm, które oferują im środowisko wspierające ich osobiste cele.

Musisz wziąć czynny udział w poszukiwaniu miejsc pracy, które przybliżą Cię do tej równowagi. Idealna praca dla Ciebie:

•  pozwala budować swoje mocne strony i umiejętności,
•  daje wyzwania, na które jesteś gotowy na tym etapie swojej kariery, •  jest wysoko ceniony przez twojego pracodawcę, szefa i klientów, oraz
•  jest w otoczeniu i z ludźmi, którzy dają ci radość i energię.

Bardzo ważne jest, aby wierzyć, że taka praca istnieje dla Ciebie, nawet jeśli musisz ją stworzyć samodzielnie. Jeśli w to teraz wierzysz, pracuj z trenerem lub narzędziami do samorozwoju, aby dowiedzieć się, czego naprawdę chcesz w swoim życiu. Opisz różne zadania, które mogą spełnić Twoje potrzeby, a następnie zacznij je badać bardziej szczegółowo. Daje to również formułę tworzenia własnej pracy w organizacji, jeśli to konieczne. Pod względem koncepcyjnym jest to raczej proste.

1. Wyjaśnij i skoncentruj się na tym, czego potrzebujesz i możesz dać pracy.
2. Znajdź konkretnych decydentów, którzy chcą z Tobą współpracować.
3. Dowiedz się, co przyniesie im tyle wartości, że byliby zmuszeni dać ci swobodę robienia czegoś niezwykłego.
4. Utwórz plan wdrożenia i sprzedaj go kluczowemu sponsorowi (sponsorom) w oparciu o dostarczanie tej przekonującej wartości.
5. Współpracuj ze sponsorem (-ami) przez wszystkie bariery organizacyjne dla sukcesu.
Ten proces nie jest trywialny ani szybki, ale możesz go użyć do niestandardowych zadań projektowych dla siebie. Może to zająć lata inwestycji, ale wypłata jest ogromna: możesz zdobyć pracę, do której jesteś wyjątkowo przystosowany i całkowicie oddany. Oto życie, które otrzymaliście i nikt nie może powiedzieć, ile jeszcze zostało. Jak ważne jest znalezienie kariery, która naprawdę pasuje do twoich celów życiowych? Ile pracy warto znaleźć, a nawet stworzyć tę karierę?

"Aby ludzie byli zadowoleni ze swojej pracy, potrzebne są te trzy rzeczy: Muszą do tego nadawać; Nie wolno im tego robić zbyt wiele; I muszą mieć w tym poczucie sukcesu."
-John Ruskin, angielski pisarz

Pozostań w organizacjach, których filozofia jest zgodna z Twoją własną

Przez lata Evelyn przenosiła się z pracy do pracy i tak naprawdę nigdy nie znalazła kompatybilnej grupy. To było frustrujące. Myślała, że jej kariera zmierza donikąd. Podczas ćwiczenia budowania zespołu zyskała możliwość pracy nad zrozumieniem swoich osobistych wartości. Wyniki "kliknęły" jak nigdy wcześniej. Odkryła, że naprawdę chce coś zmienić dla osób w niekorzystnej sytuacji w społeczności. W swoim kościele zgłosiła się na ochotnika do pomocy w miejscowej kuchni do zupy, ale nigdy nie wydawało się, żeby miała znaczący wpływ na społeczność. Pomyślała, że będzie musiała porzucić bezpieczeństwo swojego pracodawcy i być może znacznie zmniejszyć swoje dochody, aby zaspokoić tę głęboką potrzebę. Pod wpływem kaprysu zaczęła zastanawiać się nad kluczowym pytaniem: czy jest jakieś miejsce w tej firmie, w którym koncentrują się również na pomocy osobom znajdującym się w niekorzystnej sytuacji? Wyniki ją zaskoczyły. Znalazła możliwości w dziale zasobów ludzkich i pracowała z pracownikami mającymi problemy w korporacji - osobami niepełnosprawnymi i zarabiającymi tylko minimalną płacę. Nawiązała kontakt z osobą w centrali, która była odpowiedzialna za filantropię w społeczności. I znalazła grupę ludzi, którzy pracowali nad alternatywnymi żłobkami dla nowych matek. Jednak ważniejsza niż praca wykonywana przez tych ludzi była kultura, którą tworzyli w każdej ze swoich grup. Koncentrowali się na szacunku i dobrobycie jednostek. Skontaktowała się z tymi różnymi grupami, a kiedy pojawiło się otwarcie, zajęła początkową pozycję w zasobach ludzkich. Nigdy nie była szczęśliwsza.

Każda korporacja, agencja lub stowarzyszenie ma swoją własną kulturę. W ich obrębie każda grupa lub organizacja ma swoją specyficzną kulturę. Często jest to ustalone przez filozofię osoby, która nim zarządza. Szczególny przemysł i misja grupy mają również wpływ na kulturę. Dziś znajdujemy nawet światowe trendy, które wpływają na smak branży, firm i zespołów.

Twoje zadowolenie z pracy wynika z wielu miejsc. Jednym z kluczowych czynników jest to, czy stale napotykasz konflikty z podstawową filozofią ludzi, z którymi pracujesz na co dzień. Opisz swoją własną filozofię, a następnie porównaj ją z kulturą grupy, aby sprawdzić, czy istnieje dopasowanie. Evelyn włożyła trochę wysiłku w zrozumienie siebie, w wyniku czego obrała zupełnie inny i satysfakcjonujący kierunek kariery.

Jak możesz zrozumieć prawdziwą kulturę zespołu podczas rozmowy kwalifikacyjnej? To nie jest tak trudne, jak mogłoby się wydawać, zwłaszcza jeśli masz dostęp do osób, które obecnie pracują w grupie. Zazwyczaj oceniają uczciwie, ponieważ obawiają się, jak dobrze będą z Tobą współpracować w przyszłości. I zawsze masz prawo zapytać ankieterów o cele i charakter zespołu, do którego chciałbyś dołączyć.

Czasami będą tak ogromne różnice, że nie możesz być szczęśliwy w firmie. Kiedy tak się stanie, czas przejść dalej. Określ swoje cele i zacznij szukać możliwości. Wyszukaj grupy o podobnych wartościach oraz osoby, które cię lubią i wspierają. Możesz nawet odrzucić oferty pracy z powodu ich organizacji i to jest w porządku. Znalezienie grupy, która Ci odpowiada, może znacznie zmniejszyć jedno źródło stresu w twoim życiu. To sprawia, że jesteś bardziej cenionym pracownikiem w organizacji, ponieważ zazwyczaj jesteś szczęśliwszy, bardziej energiczny, a co za tym idzie - bardziej produktywny. Gdy znajdziesz zgodną grupę, zaplanuj pozostanie, nawet jeśli będziesz musiał zmienić pracę, aby to zrobić. Ważne może być kontynuowanie pracy z organizacją wystarczająco długo, aby można było dowiedzieć się, jak to naprawdę działa. Niektóre osoby skaczą z pracy do pracy po pobycie tylko przez kilka miesięcy. W niektórych przypadkach może to być konieczne, ale zbyt częste przemieszczanie się może być szkodliwe. Jak możesz dowiedzieć się, jak organizacja naprawdę działa w tak krótkim czasie? Jak możesz zwiększyć produktywność w złożonej pracy? Pracodawcy, którzy dostrzegają wzorzec skakania z pracy, unikają zatrudniania cię lub w najlepszym razie niechętnie inwestują w twój długofalowy sukces .Ostatecznie, twój osąd i wewnętrzne odczucia odgrywają ważną rolę w podejmowaniu decyzji, kiedy zmienić pracę, w firmie lub z jednej organizacji do drugiej. Musisz zrównoważyć obecny poziom satysfakcji i skuteczności z postępem w osiąganiu długoterminowych celów i ostatecznych celów zawodowych. Ta równowaga jest inna dla każdej osoby, więc nie oczekuj, że odpowiedź innej osoby będzie taka sama jak Twoja.

"Nigdy nie wątp, że niewielka grupa zamyślonych i zaangażowanych ludzi może zmienić świat: w rzeczywistości jest to jedyna rzecz, jaka kiedykolwiek miała!"
-Margaret Mead

Zrozumienie punktów widzenia innych osób

Bruce właśnie przeniósł się z działu finansów do marketingu i miał problemy z dostosowaniem się. Marketing nie wydawał się wcale dbać o tworzenie procedur, a tym bardziej o ich przestrzeganie, ale był to obszar jego specjalizacji w poprzedniej pracy. Czuł się zagubiony. Czasami miał wrażenie, że mówi innym językiem do swoich nowych członków drużyny. Znalazł pomoc u koleżanki, Soni, która kilka lat temu przeniosła się z marketingu do produkcji. Sonia odczuwała podobne zakłócenia w swoim ruchu, więc naprawdę zależało jej na pomocy Bruce′owi w tym problemie. Potrafiła opisać kulturę marketingu w odpowiednim języku , a nawet zasugerowała jakiś język, którego mógłby chcieć używać na spotkaniach grupowych. Oczywiście nie wszystko dokładnie zrozumiał - kilka kluczowych osób przeszło, a doświadczenie Bruce′a było nieco inne. Pomogła jednak Bruce′owi spojrzeć na różne wartości w grupie marketingowej i zakwestionować niektóre założenia, które podjął w oparciu o swoje doświadczenie. Bruce kontynuował pracę nad tą zmianą kultury jako swoim najwyższym priorytetem. Kilka miesięcy później z powodzeniem dokonał korekty i czuł się włączony i produktywny. Stał się nawet łącznikiem ze swoją starą grupą finansową, ponieważ był w stanie tłumaczyć między dwiema kulturami zespołu.

Im większa organizacja, tym więcej problemów powstaje w wyniku nieporozumień. Jest to jeden z powodów, dla których małe, skoncentrowane grupy są nadal najlepszym narzędziem do robienia postępów. Im więcej ludzi wchodzi w interakcje, tym bardziej rozumieją swoje punkty widzenia. Mogą nie zgadzać się z tym punktem widzenia lub go subskrybować, ale przynajmniej go rozumieją. Kiedy więc usłyszysz lub zobaczysz wiadomość, natychmiast umieść ją w kontekście zrozumienia kontekstu drugiej osoby.

Na szczęście Bruce zrozumiał, że nie rozumie kultury zespołu marketingowego i szukał pomocy. Czasami osobisty trener może również pomóc w rozszyfrowaniu mylących sytuacji, takich jak Bruce.

Kiedy nie rozumiesz sytuacji i kontekstu innej osoby, zazwyczaj przyjmujesz te poglądy.

• Cokolwiek robią, nie jest tak cenne jak to, co robię.
•  Wygląda na to, że źle wykonują swoją pracę.
•  Składają ode mnie nieuzasadnione wnioski.

I odwrotnie, kiedy próbujesz komunikować się z inną osobą, jeśli nie rozumiesz jej sytuacji i kontekstu, możesz łatwo popełnić te błędy.

•  Podajesz rzeczy słowami, które nie są łatwe do zrozumienia przez odbiorcę.
•  Próbujesz wyjaśnić rzeczy w sposób, który nie pasuje do ich zrozumienia tego, jak powinny działać.
•  Składasz wnioski, które mogą ci się wydawać rozsądne, ale być może nie masz dla nich sensu.

Dlatego tak ważne jest zrozumienie kontekstu innej osoby. Stosunkowo łatwo jest zastosować go do współpracowników, których spotykasz na co dzień, ale koncepcja jest równie ważna, gdy komunikujesz się z ludźmi z innych działów, w całym kraju, w innych częściach świata, a nawet w zarządzie.

Mamy tendencję do szybkiego odrzucania oświadczeń kierownictwa jako pozbawionych znaczenia, niezrozumiałych lub po prostu błędnych. Osoby zarządzające traktują swoją pracę tak samo poważnie, jak my, i zazwyczaj starają się robić wszystko, co potrafią. Menedżerowie żyją w znacznie innym kontekście niż pracownicy: są oceniani i nagradzani za różne rzeczy, a istnieje zupełnie inny język i sposób patrzenia na sukces. Kiedy zobaczysz, jak to działa, o wiele łatwiej jest zrozumieć, dlaczego menedżerowie zachowują się tak, jak robią i co starają się osiągnąć.

To samo dotyczy twoich współpracowników w całym kraju i na świecie. Zwykle mają inne cele niż twoje, a ich normy komunikacji i podejmowania decyzji mogą być zupełnie inne. Nawet we wspólnej kulturze organizacyjnej istnieją znaczące różnice lokalne. Zanim ocenisz działania innych, postaraj się zrozumieć ich kulturę i środowisko. Zwykle ma to duży wpływ na twoją zdolność zrozumienia i wsparcia tego, czego potrzebują od ciebie.

"Wszystkie prawdy są łatwe do zrozumienia, gdy zostaną odkryte; chodzi o ich odkrycie"
-Galileo Galilei, włoski naukowiec

Spójrz na każde działanie jako szansę

Rose otrzymała nieprzyjemne zadanie. Miała brać udział w podejmowaniu decyzji dotyczących zmniejszenia wydatków w dziale. Wiedziała, że oznaczałoby to bolesne ograniczenie zakupów, podróży, a może nawet utratę pracy. Nie wiedziała, w jaki sposób podejmowane są tego rodzaju decyzje. Wiedziała tylko, że dla wszystkich zaangażowanych było to bolesne. Gdy uznała, że decyzja została podjęta, zaczęła szukać srebrnej podszewki tej ciemnej chmury. Doszła do wniosku, że to doświadczenie może pomóc jej w możliwościach przyszłej promocji, ponieważ wiązałoby się z nią bezpośrednio przy podejmowaniu najtrudniejszych decyzji. Otrzyma także bezpośrednie praktyczne doświadczenie w analizie budżetu. Być może uda jej się znaleźć sposoby na zmianę przeszkód na drodze do sukcesu zespołu przy jednoczesnym oszczędzaniu pieniędzy, takich jak sposób podejmowania decyzji dotyczących podróży. Z pewnością, gdyby wykonała świetną robotę, zachęciłoby to swojego przełożonego do postrzegania jej jako wartościowego pracownika. Pomogło jej to również rozwinąć entuzjazm wokół tego zadania, aby mogła włożyć ciężką pracę niezbędną do wykonania dobrej pracy. Pracowała też ze swoim szefem, aby odgrywać kluczową rolę w podejmowaniu decyzji i komunikowaniu się, aby reszta zespołu nie została odrzucona z powodu wpływu cięć budżetowych.

Każda praca stanowi równowagę między dobrymi a złymi doświadczeniami. Jednym ze sposobów na pokonanie bolesnych części jest znalezienie tego, czego możesz się nauczyć z tego doświadczenia. To daje nadzieję, że twoje umiejętności poprawią się z czasem, wszystko stanie się łatwiejsze i zwiększysz wartość swojej grupy.

Rose wie, że każda praca jest okazją do wniesienia wkładu. Z pewnością, jeśli firma inwestuje pieniądze, aby stworzyć pracę, ktoś uważa, że ma w tym wartość. Kiedy nie masz pewności, co do wartości twojego wkładu, budujące jest pytanie, kto wzbudził wątpliwości. Często jest to twój szef. Porozmawiaj z nim o tym, jak możesz poprawić wartość tego, co robisz. Gdy jest to omawiane w sposób otwarty i uczciwy, menedżer zwykle widzi w tobie, jako energicznego pracownika, dobro grupy. Dowiesz się wiele o tym, jak możesz poprawić swój rzeczywisty i postrzegany wkład.

Im więcej masz kontroli nad swoją pracą, tym więcej możesz ją zaprojektować, aby dać ci możliwość uczenia się nowych rzeczy. Wykracza to daleko poza techniczne aspekty pracy, do pracy z ludźmi, komunikacji, samozarządzania. Lista możliwości jest nieograniczona. Kiedy każdego dnia rośniesz trochę, skumulowany wpływ z roku na rok może być ogromny. Znalezienie i stworzenie możliwości uczenia się różni się od umożliwienia innym zrzucenia na ciebie wszystkich niechcianych zadań. Ten pierwszy służy do nauki i rozwoju. Z czasem naturalne stanie się poszukiwanie kolejnych zadań w obszarach, które Twoim zdaniem przyczynią się do Twojej kariery. Gdy zobaczysz, jak to zrobić, następnym krokiem jest zmiana istniejącej pracy, aby zwiększyć możliwości uczenia się i rozwoju. Ostatecznie możesz mieć szansę na ukształtowanie własnego opisu stanowiska pracy w taki sposób, aby zapewniał maksymalną wartość zarówno Tobie, jak i Twojemu pracodawcy.

"Większość ludzi nie ma okazji, ponieważ jest ubrana w kombinezon i wygląda jak w pracy"
-Thomas A. Edison, wynalazca

Ogranicz wkraczanie pracy w życie osobiste

W końcu znalazłem idealną pracę przywódczą. Budowałem nową organizację, pracowałem nad ważnymi kwestiami i robiłem różnicę w firmie. Niestety praca miała swoją cenę. Pożerało moją każdą chwilę. Z laptopem, telefonem komórkowym i pagerem czułem, że każda minuta jest na żądanie innych. Poczucie bycia niezbędnym było ekscytujące przez pierwszy rok. Potem zaczął nosić cienki. Starałem się ograniczyć czas spędzony na zadaniach w weekendy, ale w poniedziałkowe poranki czułem, że sprawy są o wiele trudniejsze. Wiedziałem, że mam kłopoty, kiedy obudziłem się, trząsłem i pociłem się o 3 rano w niedzielę rano, martwiąc się o pracę. Uświadomiłem sobie, że stworzyłem tego potwora poprzez moje własne zachowanie. Miałem tylko dwie możliwości: albo odtworzyć moją obecną pracę, żebym mógł z nią żyć, albo ją opuścić. Niezwykle ważne jest ustalenie osobistych limitów.

Większość płatnych miejsc pracy w Stanach Zjednoczonych nie ma ochrony przed przepracowaniem ogromnej liczby godzin, a większość firm byłaby bardzo zadowolona z uzyskania jak największej ilości pracy od każdego pracownika. Mimo że myślenie krótkoterminowe, korporacje mierzą swój sukces. Musisz uważać na swoją długoterminową sytuację. Nie myśl, że to tylko liczba przepracowanych godzin. Niektórzy ludzie są zadowoleni z pracy przez 80 godzin tygodniowo, inni z 20. Każdy z nas otrzymuje inne ciała, energię i zainteresowania. Musisz zacząć od zrozumienia, kim jesteś i z czym musisz pracować. Następnie musisz ustalić równowagę między dawaniem innym a dawaniem sobie. Poszukujesz tego punktu równowagi w oparciu o różne cele, takie jak przyczynianie się do świata, środowiska rodzinnego, a nawet własnego rozwoju duchowego. Następnie możesz skupić się na zarządzaniu swoim zasobem uwagi i energii. Na szczęście możliwe jest uzupełnienie obu. Dla niektórych codziennie chodzi na siłownię lub czyta. Dla innych może to być przerwa na lunch z przerwami w pracy. Może to być cenny czas z dziećmi między kolacją a snem.

Cokolwiek przyniesie ci energię fizyczną i emocjonalną, wbuduj ją w swój harmonogram i honoruj ją jako najwyższy priorytet. Chronić to. Odżywiaj to. Jeśli musisz tymczasowo zrezygnować, zrekompensuj to przed i po. Tak, może to kolidować z twoją pracą. Może to oznaczać, że musisz poszukać nowej pracy lub negocjować zmianę istniejącej, aby działała ona zgodnie z Twoimi osobistymi priorytetami. Ostatecznie, jeśli oddasz swoje życie i duszę w zamian za pracę, nie będziesz zadowolony z wyboru. Ostatecznie skończyłem z tą pracą, chociaż nadal pracuję dla tej samej firmy. Doświadczenie, które zdobyłem, było nieocenione, ale zdecydowałem, że nie zamierzam ponownie wykonywać tego samego rodzaju pracy - za zbyt wysoką cenę osobistą. Zamiast tego skoncentrowałem swoją energię na tworzeniu pracy, która pielęgnuje moje osobiste cele, jednocześnie zapewniając wartość dla mojego pracodawcy, i na napisaniu książki, która pomoże przekazać to, czego nauczyłem się innym w podobnych sytuacjach.

Utrzymuj swój styl życia w ramach tego, co aktualnie otrzymujesz

Max nie był obnosicielem swojego statusu, ale podobała mu się jego pozycja i regularne podbicia. Przez wiele lat on i jego rodzina nabyli piękny dom, ładne samochody, telewizory w każdym pokoju i wszystkie inne rzeczy, które pojawiają się w amerykańskim życiu w XXI wieku. Z wiekiem zaczął się czuć zamknięty we własnym majątku i stylu życia. Czuł się winny, że tak naprawdę nie oszczędził wystarczająco dużo na wielką emeryturę, która teraz wydawała się coraz bliższa. I czuł się ogarnięty płatnościami na swój dom i ilością wydatków, jakie cieszyła jego rodzina. Chciał zbadać inne kariery, które potencjalnie przyniosłyby mniejsze dochody, ale obawiał się, że zawiodłoby jego rodzinę, gdyby je kontynuował. W końcu musiał zmierzyć się z tym konfliktem, gdy jego firma wyeliminowała jego pozycję. Współpracując z doradcą finansowym i jego rodziną, zbadali styl życia i wyeliminowali znaczne koszty. Nie tylko na krótką metę, ale przez resztę życia. Rodzina była zaskoczona tym, że pomogło im to skoncentrować się na byciu ze sobą, a nie na dążeniu do niekończącego się celu konsumpcjonizmu.

Ten sekret jest trudny dla ludzi w naszej kulturze. Pieniądze leżą u podstaw wielu problemów rodzinnych. Max poczynił znaczne postępy, ale nie do końca wyeliminował ten konflikt.

Sukces w Stanach Zjednoczonych mierzymy na podstawie pieniędzy: pensji, wartości netto lub wartości wszystkich przejęć. Pojawienie się bogactwa przyciąga ludzi do drogich samochodów i domów oraz do powszechnego konsumpcjonizmu.

Nie musi tak być: mamy możliwość wyboru tego, co stanie się ważne w naszym życiu. Jeśli Twoim celem jest zostać multimilionerem, to świetnie. Ludzie mogą znaleźć wiele sposobów na wzbogacenie się w XXI wieku. Po prostu zrozum, że to twój wybór. i nikt nie zmusza cię w tym kierunku. Zrozum, czy to jest twój prawdziwy cel życiowy, czy po prostu używasz pieniędzy, aby zachować wygodę i odizolować się od swojej głębszej misji życiowej. Przydatne może być sprawdzenie bieżących dochodów, wydatków i oszczędności na przyszłe szczęście. Dostępnych jest wiele zasobów planowania finansowego. Odróżnij, jakie wydatki są naprawdę konieczne, takie jak odpowiednie wyżywienie, mieszkanie i transport od wszystkiego, co wydajesz. Następnie przestudiuj te dodatkowe wydatki krytycznym okiem. Uważamy, że wiele rzeczy jest koniecznych, a tak naprawdę nie są. Jaki był twój styl życia jako student? Jak byś żył, gdybyśmy pogrążyli się w głębokiej recesji lub wojnie światowej? Jakie są najważniejsze rzeczy, które możesz zaoszczędzić, gdyby Twój dom płonął? Niektóre osoby stają się tak jasne, że idą nawet dalej, na przykład patrząc na styl życia w innym kraju lub państwie, a może zmniejszają swój dom do czegoś znacznie skromniejszego.

Życie w twoich zasobach, pomimo trudności w przeciwstawianiu się presji społecznej, pozwala ci podejmować decyzje oparte na twoich potrzebach i wartościach, a nie tylko na pieniądzach. Oznacza to, że możesz odrzucić awans, ponieważ nie byłbyś szczęśliwy w pracy. Być może nie będziesz musiał się zastanawiać, kiedy nadejdzie kolejna podwyżka. Gdy jesteś bezrobotny, możesz znaleźć trochę czasu na znalezienie idealnej pracy. Może się okazać, że rzeczy, które są dla Ciebie najważniejsze, nie zależą od wielkości wypłaty.

"Bogactwo nie jest z konieczności przekleństwem, a ubóstwo błogosławieństwem. Zdrowa i łatwa obfitość jest lepsza niż każda skrajna; lepiej dla naszej męskości, abyśmy mieli wystarczająco dużo na codzienny komfort; wystarczy na kulturę, na gościnę, na cele charytatywne. Więcej niż to może, ale nie musi, być błogosławieństwem. Z pewnością może to być błogosławieństwo tylko wtedy, gdy zostanie uznane za zaufanie."
-Roswell D. Hitchcock

Intensywne skupienie się na dostarczaniu wartości organizacji

Menedżerowie postrzegali Grace jako silny wkład w organizację. Szybko odpowiedziała na prośby i sumiennie podniosła jakość swojej pracy. Z biegiem lat odkryła, że brakuje jej naprawdę ekscytujących możliwości, takich jak wiodące projekty o dużej sile oddziaływania i widoczności. Po odkryciu, że nie została uznana za potencjalnego kandydata do najnowszego projektu przywódczego, odbyła szczerą dyskusję ze swoim szefem. Ku jej zaskoczeniu dowiedziała się, że była postrzegana jako wielki naśladowca, ale niekoniecznie lider. Chociaż wniosła wielki wkład w swoją grupę, inne grupy i menedżerowie niewiele o niej wiedzieli, ponieważ nie miała bezpośredniego wpływu na ich sukces. Doświadczenie Grace jest dość powszechne, szczególnie w dużych firmach. Organizacja może być tak pochłonięta codzienną egzekucją, że staje się ona substytutem długoterminowego myślenia całościowego. Wielu pracowników jest zdystansowanych od podejmowania decyzji i zamiast tego koncentruje się na wykonywaniu zadań zgodnie z definicją. Ogólnie działa to dobrze. W końcu ktoś musi sprostać codziennym potrzebom firmy, ale może to stać się niekorzystne dla twojej kariery. Może umieścić cię w dobrze zdefiniowanym polu, być może nawet w polu, które z czasem staje się nieistotne. Musisz aktywnie określać, dokąd zmierza organizacja, i doskonalić swoje umiejętności, aby być gotowym na zmiany i możliwości, gdy tylko się pojawią. Dla wielu osób jest to zniechęcająca perspektywa. W końcu, jak możesz ustalić, dokąd zmierza firma, gdy wydaje się, że decydenci nie wiedzą? Jak wchodzisz w "w tłumie", kiedy nie widzą sensu spędzać z tobą czasu?

Na szczęście nie jest tak skomplikowane. Nie musisz być mądrzejszy od bossów, musisz tylko zrozumieć, o czym mówią i dowiedzieć się, co jest cenione i nagradzane. Nie musisz być w samym "tłumie", musisz po prostu obserwować, co robią i znaleźć rzeczy, które pomogą w tym, co mogą cenić.

Jeśli obecne priorytety grupy to oszczędność pieniędzy, poszukaj sposobów na wyeliminowanie wydatków, które pomogłyby firmie odnieść sukces. Jeśli priorytetem jest zdobycie wpływu w firmie, to poszukaj sposobów na podkreślenie sukcesów szerszej publiczności, co firma uznałaby za sukces. Jeśli priorytetem jest dostarczenie wartości dla klienta, dowiedz się, o co klienci proszą, i poszukaj sposobów, aby dać im to lepiej niż w przeszłości.

Dowiedz się, co jest cenione i jak Twoja organizacja określa sukces. Omów przyszłe kierunki ze starszymi decydentami. Odnieś to do swojej pracy i najbliższej grupy i zwiększ wysiłki w tym kierunku. Rozszerz swój widok, aby znaleźć możliwości, aby pomóc firmie odnieść sukces.

Teraz dowiedzmy się, co się stało z Grace…

Zwiększ swój wpływ, kiedy tylko możesz

Po poprzedniej dyskusji otwierającej oczy Grace naciskała dalej na swojego kierownika. Powiedział jej, że najbardziej zaawansowane projekty zaczęły życie jako iskierka inspiracji niż zwykły proces planowania. Odkryła, że dyskusje z niektórymi kluczowymi "liderami myśli" w organizacji pomogłyby jej znaleźć i stworzyć możliwości wniesienia wkładu, gdy powstawały pomysły Grace pracowała ze swoim szefem, aby określić konkretne sposoby, w jakie mogłaby przyczynić się do rozwoju innych zespołów i większej firmy. Nie miała wiele czasu na inwestowanie z powodu wymagań normalnej pracy, więc skoncentrowała się na kilku obszarach, które były dla niej najbardziej interesujące i wydawały się mieć wysoką potencjalną wartość dla jej podziału. Organizowała cotygodniowe nieformalne rozmowy z kilkoma wpływowymi ludźmi, Benjaminem i Terri. Zwykle rozmowy te odbywały się przy filiżance kawy w relaksującym otoczeniu. Zaskakujące okazało się, że Terri doceniła możliwość rozmowy z kimś, kto był dobrze zorientowany w codziennej pracy, który będzie wspierał i nie rzuciłby jej wyzwania przed zespołem zarządzającym.

Grace i Terri spędzili trochę czasu, rozmawiając o tym, jak przeprojektować sposób obsługi danych klientów, a kilka miesięcy później kierownik oddziału postanowił zlecić przeprowadzenie dochodzenia w tej okolicy. Ze względu na zalecenie Terri, jej osobiste zainteresowania i dobre przemyślenie tematu, Grace stała się najlepszym kandydatem i została wybrana do kierowania małym zespołem. Grace w końcu wymyśliła, z pomocą niektórych mentorów, jak zrobić większą różnicę w swoim podziale. Choć nie będzie to łatwe, jest podekscytowana nowymi wyzwaniami i możliwościami zmiany.

Jednym ze sposobów na zwiększenie wartości bieżącej pracy jest skoncentrowanie się na podejmowaniu decyzji dwa lub trzy poziomy nad tobą. W zależności od bieżącej lokalizacji może to być wyższy poziom zarządzania lub wewnętrzna grupa, dział lub funkcja. Nie skupiaj się na widoczności dla samej siebie: skup się na uczeniu się, zrozumieniu i stosowaniu swojej kreatywności. Cicho obserwuj i słuchaj, dopóki nie poczujesz, co jest najważniejsze dla tych ludzi, a następnie stwórz możliwości zwiększenia swojego wkładu na tym poziomie. Najlepiej byłoby mieć przy tym wsparcie swojego szefa. Nawet bez tego można zwiększyć zakres uwagi i uwagi. Ponadto, jeśli pomożesz swojemu menedżerowi być postrzeganym jako silniejsza osoba przez innych menedżerów, prawdopodobnie poprosi Cię o pomoc ponownie i jeszcze bardziej zwiększy zakres twoich wpływów.

Kluczem jest skupienie się na szerszym obrazie poprzez wniesienie wkładu do większej organizacji poza bezpośrednim zespołem i bieżącą definicją pracy. Bardzo pomaga nauczyć się komunikować w języku szefa i innych liderów oraz pomóc im zrozumieć wpływ, jaki im zapewnisz.

Możesz także rozszerzyć swoją strefę wpływów, pracując w różnych zawodach. Aktywnie szukaj nowych ofert pracy, które pozwolą ci poznać nowe obszary i połączyć się z większą liczbą osób. Znajdź sposoby przekazywania innym informacji, które pomogą im odnieść sukces w pracy.

"Życie nie jest ważne, z wyjątkiem wpływu, jaki ma na inne życie"
-Jackie Robinson, sportowiec

Zrób co możesz w swojej pracy

Mahmood wiedział, że jest ekspertem od analityków, ale był zaniepokojony, ponieważ inni nie postrzegali go w ten sposób. Czasami wdawał się w długie dyskusje z innymi na temat alternatywnych metod analizy, które, jak się wydawało, nie przyniosłyby tak dobrego wyniku. Dotarł do punktu, w którym poważnie zastanawiał się, czy ma przyszłość w tej korporacji. Na szczęście współpracownik wskazał mu starszą analityk, Barbarę, która mogła działać jako mentor. Po trudnych dyskusjach Barbara była w stanie wyjaśnić istotną różnicę między byciem ekspertem od analizy - czego nauczył się w szkole a wcześniejszym doświadczeniem - a byciem świetnym analitykiem dla tej firmy. Jedną z cennych umiejętności było wykonanie "szybkiej i brudnej" analizy, która pomogłaby przetestować alternatywne metody podejmowania decyzji. Mahmood dowiedział się, że dokładna praca naprawdę nie ma wartości, jeśli nie można jej wykonać na czas lub jest tak złożona, że ludzie nie mogą jej łatwo zrozumieć. Barbara pomogła mu wyszkolić go w zakresie konkretnych, szybko zmieniających się zadań, i stwierdził, że naprawdę potrafi je dobrze wykonywać, w oparciu o swoje doświadczenie i intuicję. Mahmood miał trudności ze zrozumieniem różnicy między wykonaniem świetnej pracy a dostarczeniem jak największej wartości dla swojej organizacji. Potrzeba biznesowa polegała nie tylko na najlepszej analizie, jaką mógł wykonać, ale wymagała różnego rodzaju analiz w różnych momentach. Kiedy dostosował się do tej rzeczywistości, zwiększył swoją wartość dla firmy.

Warto zrozumieć, czego naprawdę potrzebuje organizacja, i włożyć wysiłek, aby stać się ekspertem w swojej pracy. Musisz jak najszybciej przyspieszyć, a następnie pozostać w pracy wystarczająco długo, aby uzyskać wartość. Wyzwanie polega na tym, aby dowiedzieć się, ile czasu jest dla Ciebie odpowiednie, abyś nie przestał się uczyć, nie nudził ani nie wypalił. Jest to indywidualny wybór oparty na twoich wzorcach pracy i osobistych preferencjach. Kiedy pozostaniesz w pracy przez dłuższy czas, upewnij się, że nadążasz za zmianami. Nawet w ciągu sześciu lub dwunastu miesięcy praca może się znacząco zmienić lub środowisko wokół niej może się zmienić. To, że masz takie samo stanowisko jak kilka lat temu, nie oznacza, że robisz to samo.

Przedsiębiorcy, którzy są właścicielami małych firm, rozumieją, jak przetrwanie ich firmy zależy od zrozumienia potrzeb klientów i dostarczenia ich lepiej niż konkurencja. Ale pracownik ukryty w dużej korporacji może łatwo oderwać się od tej rzeczywistości, koncentrując się bardziej na codziennych zadaniach niż na tym, co naprawdę służy klientowi. W rezultacie firmy stają się wolniejsze i bardziej skoncentrowane na sobie, gdy oddalają się od klienta i stają się konkurencyjne. Jest to niebezpieczne dla przyszłości dużych firm i korporacyjnej Ameryki.

Każdy z nas odgrywa rolę w sukcesie naszego pracodawcy, a jeśli nie dostarczymy prawdziwej wartości, stracimy powód do zatrudnienia. Ludzie, którzy są dobrzy w swojej obecnej pracy, zwykle otrzymują promocje i większy wpływ. W końcu niewielu menedżerów zaryzykowałoby zwiększenie zaufania do kogoś, gdyby ktoś był znany jako biedny współpracownik. Zamiast tego będą czekać, aż osiągniesz dobre wyniki w bieżącej pracy, zanim przejmiesz większą odpowiedzialność. Jeśli chcesz awansów i wpływów, najpierw zadbaj o swoją obecną pracę.

Podsumowując: jakość ma znaczenie. Wykonuj dobrą pracę. Bądź szybki i konsekwentny. Napraw swoje błędy szybko. Uznanie i wyniki nadejdą.

"Cokolwiek w ogóle warto robić, warto dobrze"
-Filip Dormer Stanhope, hrabia Chesterfield

Odpowiedzialność za to, co powinieneś posiadać

Jake pracował dla mnie kilka lat temu i wykonał świetną robotę. Ale unikał konfliktów. Kiedy więc ktoś potrzebował czegoś naprawionego, Jake nie chciał się tym zająć. W ciągu kilku miesięcy jego współpracownicy zdali sobie sprawę, że łatwiej jest samodzielnie rozwiązywać problemy, niż prosząc go o ponowne wykonanie pracy. Jake wyczuł, że coś jest nie tak i zastanawiał się, dlaczego ludzie coraz mniej cenią jego wkład. Koledzy z drużyny nie prosili go o pomoc, nawet jeśli mógł udzielić cennej pomocy. Czasami dostarczał coś, co nigdy nie wydawało się wykorzystywane. Jake był sfrustrowany i samotny. Według Jake′a organizacja była taka, że błędy nigdy nie powinny się zdarzyć, a przyznanie się do winy wykazywało słabość wobec innych. Nadal boryka się z tym problemem i wydaje się, że nie chce przyznać się do swoich błędów.

W rzeczywistości rzeczy się zmieniają, popełniane są błędy i dochodzi do nieporozumień. Nie możesz uciec od tego tylko dlatego, że jest to niewygodne. Musisz szybko reagować na sytuacje, aby życie mogło się rozwijać.

Ludzie mają zaskakującą tolerancję na wady i błędy. W końcu każdy z nas boleśnie zdaje sobie sprawę z własnych braków i problemów. Jeśli weźmiesz odpowiedzialność za swoje działania i szybko rozwiążesz problemy, często możesz być postrzegany jako cenniejszy niż ci, którzy nigdy nie popełnili błędów. Jest to sprzeczne z intuicją, ale prawdziwe.

Różnica między wykonaniem złej pracy a popełnieniem błędu polega na tym, czy to poprawisz i wyciągniesz wnioski z tego doświadczenia. Jeśli ciągle poprawiasz swoje błędy i robisz nowe, oznacza to, że się uczysz i rozwijasz. Jeśli popełniasz te same błędy, czas cofnąć się i zbadać swoje podstawowe podejście i leżące u ich podstaw założenia. Być może potrzebujesz pomocy od innych, aby znaleźć inny sposób rozwiązania problemu. Dotyczy to również grupy, a nawet korporacji. Kultura IBM słynie z filozofii przyjmowania odpowiedzialności za zadowolenie klienta, niezależnie od tego, czy była to wina IBM. IBM zdaje sobie sprawę, że szacunek ze strony klientów jest wart o wiele więcej niż możliwość zrzucenia winy i przerzucenia dolara. Klienci nie oczekują, że firmy będą bezbłędne, ale oczekują, a nawet domagają się szybkiego rozwiązania problemów.

W 1982 r. Johnson & Johnson doświadczył kryzysu, kiedy butelki TylenoluŽ zostały splecione cyjankiem w Chicago. Firma została uratowana, gdy podjęły szybkie, zdecydowane działania w celu rozwiązania problemu poprzez wycofanie produktów z półek w całym kraju. Opinia publiczna była wstrząśnięta początkowymi zgonami, ale prawdziwy charakter firmy pokazał, jak zareagowali i naprawili problem. Inne firmy, które starają się uniknąć odpowiedzialności za problemy, cierpią ogromnie i często zbankrutują w związku z problemami, które można naprawić.

"Spójrz w lustro, aby przypisać winę, wyjrzyj przez okno, aby przypisać pochwałę."
-Robert Hughes, trener

Wspieraj społecznie cele organizacji

Kilka lat temu moja organizacja zmagała się z dużymi zmianami w naszej branży. Po pewnym czasie pracownicy podzielili się na dwie grupy: tych, którzy poparli zmianę i tych, którzy się jej oparli. Kiedy rozmawiałem z rezydentami zmiany, odkryłem, że moje osobiste spojrzenie na przyszłość stało się bardziej ograniczone i bardziej pesymistyczne. Moje własne wątpliwości i obawy zostały powiększone bez widocznego rozwiązania. Jeśli odważyłem się wspomnieć o czymś, z czym się zgodziłem, mój punkt widzenia został mocno zdewaluowany. Kiedy rozmawiałem ze zwolennikami zmiany, moja przyszłość otworzyła się na więcej możliwości. Moje obawy można było rozwiązać wśród ludzi, którzy chcieli mi pomóc w rozwiązaniu problemu.

Dla mnie wybór był jasny: zdecydowałem spędzić większość czasu z kibicami, futurystami i pozytywnymi myślicielami. Mówiłem otwarcie o rzeczach, z którymi się zgodziłem, co pomogło innym, którzy walczyli. Omówiłem swoje wątpliwości, a inni pomogli mi je rozwiązać. Ostatecznie wywarłem znaczący wpływ na zmianę, w jakiej zachodzi nasz podział.

Na dobre lub złe, nasza kultura wydaje się nagradzać konflikty i negatywność. Czasami może być trudno mówić pozytywnie o tym, co dzieje się w czasach napięcia.

Masz wybór. Jeśli myślisz i mówisz wspierająco o przyszłości, pomożesz zbudować ją dla siebie i swojej organizacji. Jeśli zbudujesz bariery i problemy, przyszłość cię przepełni.

Jest na to inny sposób. Załóżmy, że po twojej lewej stronie jest współpracownik, który widzi wszystko w negatywnym świetle: nienawidzą swojej pracy, nie lubią firmy, ich przyszłość jest ponura. Po twojej prawej jest ktoś, kto wspiera i pozytywnie. Widzą wartość w swojej pracy, lubią pracować dla firmy, przyszłość jest pełna możliwości.

Z kim chciałbyś się spotkać? Dlaczego?

Osoba po twojej lewej stronie nieustannie pobiera od ciebie energię, a osoba po twojej prawej stronie dostarcza ci energii. Jeśli potrzebujesz energii, aby przezwyciężyć wyzwania i zachować entuzjazm dla swojej pracy, lepiej nie marnować czasu na tych, którzy ją wyczerpują. Łatwo jest poczuć się ofiarą, gdy jesteś samotnym pracownikiem w dużej organizacji. Wiele rzeczy jest poza twoją kontrolą. Ale zachowywanie się jak ofiara to wybór, którego dokonujesz każdego dnia. Odgrywanie ofiar jest samo-wzmacniające się i wpływa na osoby wokół ciebie.

Paradoks jest następujący: kiedy karmisz innych pozytywną energią, sam jej nie tracisz. W rzeczywistości prawdopodobnie sam zyskasz energię z powodu postawy innych wokół ciebie i pozytywnej przyszłości, którą budujesz w swoim umyśle. Jest coś niesamowicie potężnego w komunikowaniu tego pozytywnie innym, którzy słuchają. To sprawia, że jest bardziej realny, bardziej namacalny. Zobaczysz wielką szansę i zmianę ołowiu, kiedy wydobędziesz swoją pozytywną energię.

"Niewiele rzeczy na świecie ma większą moc niż pozytywny impuls. Uśmiech. Słowo optymizmu i nadziei. "Możesz to zrobić", gdy jest ciężko"
-Richard M. DeVos, założyciel Amwaya

Ostrożnie wybieraj swoje bitwy

Anya jest absolutnie pasjonatem wykorzystania koloru w środowisku pracy. Przeczytała wiele badań na ten temat i starała się przekonać swoich menedżerów do odmalowania ścian i zdobycia nowych mebli. Problem polega na tym, że nikt inny nie jest zainteresowany tym tematem. Obecne warunki rynkowe są bardzo trudne i nikt nie rozumie, dlaczego tak ważne jest wydawanie pieniędzy na poprawki kosmetyczne lub wymiana mebli, które są dość użyteczne. Jej szef mówi jej, że na takie rzeczy nie ma pieniędzy. Anya staje się sfrustrowana i jeszcze ciężej pracuje, by sprzedać swoją wizję pięknego miejsca pracy, ale to tylko powoduje większy niepokój. Jej szef każe jej przestać o tym mówić, ponieważ dyskusje powodują zbyt duże tarcie. Anya musi zrozumieć, że dla każdej bitwy zawsze jest odpowiedni czas i miejsce. W tym przypadku w organizacji są wyraźnie ważniejsze kwestie niż odmalowywanie ścian, a zmiana priorytetów będzie niezwykle trudna - być może niemożliwa. A jej menedżerowie mogą mieć całkowitą rację. Być może będą musieli dokonać wyboru między propozycjami Any i pozwolić komuś odejść. Najwyraźniej firma nie potrzebuje teraz tego rozproszenia. Istnieje kilka sposobów, w jakie Anya może poradzić sobie z sytuacją.

•  Mogła być cierpliwa, zbierać dane, udoskonalać argumenty i czekać, aż nadejdzie właściwy czas.
•  Mogła znaleźć wpływowego decydenta w organizacji, który jest skłonny poprzeć ten pomysł.
•  Mogła przenieść się do innej organizacji lub firmy, która bardziej wspiera jej pomysły.
•  Mogła pracować nad usunięciem barier dla swojego pomysłu, tj. Usunięciem kosztów poprzez zmianę koloru tylko wtedy, gdy i tak miały zostać przemalowane ściany.
• Mogła próbować zacząć od małego, wpływając na środowisko tylko dla siebie lub swojej bezpośredniej grupy roboczej.

Każde z tych podejść jest poprawne, w zależności od sytuacji. Chodzi o to, że Anya może zmienić bitwę z niemożności zwycięstwa, koncentrując się na innym problemie lub innym podejściu. Ta decyzja może mieć duży wpływ na karierę Any. Jeśli będzie kontynuować obecny kurs, może nawet ograniczyć jej przyszłość w organizacji. Bitwa powinna obiecać całkiem spory zwrot! Przedefiniowując wyzwanie, Anya ma szansę na zwycięstwo zarówno dla organizacji, jak i dla siebie. Jeśli coś zostanie zatwierdzone, nawet pierwszy krok, to ma szansę być liderem, aby kontynuować. Za kilka lat może nawet zobaczyć, jak jej wizja ożywa.

Podsumowując: skup się na tych rzeczach, które przyniosą największą wartość zarówno organizacji, jak i sobie. Doświadczysz wyrównania, wsparcia i energii.

"Wybieraj bitwy wystarczająco duże, aby mieć znaczenie, wystarczająco małe, aby wygrać."
-onathan Kozol