Zdecyduj się przejąć kontrolę nad swoim życiem

Zdecyduj się być odważnym

Zdecyduj się być niepokonanym

Zdecyduj się myśleć samodzielnie

Zdecyduj się być szczęśliwym teraz

Delektuj się przyjemnymi doświadczeniami

Spraw, aby wdzięczność była sposobem na życie

Oddziel swoją samoocenę od swoich celów

Zainwestuj w zdrowe relacje

Przyczyń się do powstania zasobu dobrej woli

Rozpocznij rozmowy

Przybierz perspektywę długoterminową

Przebaczaj

Buduj swoje relacje z tymi, których prowadzisz

Po pierwsze: ustal swoją wiarygodność

Zwalcz te zastrzeżenia - z góry

Użyj zasady sympatyczności

Umieść swoich odbiorców "w butach" innych

Wykorzystaj moc pytań

Użyj zasady spójności

Użyj mocy argumentu negatywnego

Zaszczep swoich odbiorców

Zmień zachowania za pomocą przykładów

Upewnij się, że cele są twoimi celami

Zaplanuj swoje cele

Dbaj o rozmiar swoich celów

Użyj tego potężnego pomysłu, aby być na dobrej drodze

Nie przegap eudajmonii

Sporządź plan radzenia sobie z przeszkodami i niepowodzeniami

Łatwiej o optymizm

Postępuj zgodnie z radą kogoś, kto był na szczycie

Monitoruj swoje postępy

Unikaj obsesji na punkcie swojego celu

Zadbaj o swoją determinację

Monitoruj swoje zachowania

Włącz poradę medyczną do działania

Uważaj na testy warunków skrajnych

Zapomnij "Mój kieliszek zawsze jest w połowie pełny"

Rozważ przeformułowanie

Pomóż magii codziennej wykonać swoją pracę

Dokonuj zdrowych porównań

Użyj trzech C odporności

Nie pozwól, aby ustalony sposób myślenia powstrzymywał cię

Wybierz sposób myślenia o rozwoju

Świętuj sukces we właściwy sposób

Zaakceptuj "dni wolne"

Bądź dla siebie miły

Ukierunkuj trzy uniwersalne motywatory

Włącz trzy uniwersalne motywatory do działania

Unikaj używania poczucia własnej wartości jako motywatora

Dbaj o radość zespołu i księgowych

Opracuj misję dla siebie i zespołu

Prześlij opinię, która naprawdę działa

Bądź plotką

Pomyśl dokładnie o swoich różnych pokoleniach

Wybór pracowników do pracy zdalnej? Myśl ostrożnie

Skonsultuj się, aby zaangażować swój zespół

Opracowanie karty obsługi klienta

Opracuj projekty obsługi klienta

Skuteczne rozpatrywanie reklamacji

Utrzymuj profesjonalizm

Nie myśl, że twój temat jest zbyt poważny

Dodaj ludzi do twojego pisania

Pisz akapity w łatwy sposób

Zignoruj mylącą opinię

Zaakceptuj, że nowe nawyki wymagają czasu

Skoncentruj się na tym, co działa

Lek na kunktatorstwo

Łącz nowy nawyk ze starym nawykiem

Przebacz uchybienia

70 Spososbów Na Prosperowanie W Pracy 



 1. Zdecyduj się przejąć kontrolę nad swoim życiem  

Przejęcie odpowiedzialności za własne życie oznacza, że zaakceptowanie naszego sukcesu lub porażki należy do nas. Oznacza to, że wierzymy, że zawsze możemy wybrać naszą postawę - nawet jeśli nie możemy zmienić wydarzeń. To oznacza nie postrzeganie się jako ofiary, nie zakładając, że nasz sukces zależy od innych, lub szczęścia.

Wybór, aby przejąć kontrolę nad własnym życiem, jest naprawdę wyzwalający. Po dokonaniu wyboru i dotrzymaniu kroku możesz dokonać innych wyborów, które pozwolą ci się rozwijać.

Nawet dokonywanie wyborów wyzwalających nie zmienia natychmiast życia, lub sprawia, że czujemy się lepiej od razu, ale to daje nam nowy cel.

Nawet jeśli uważasz, że twój sukces zależy w dużej mierze od ciebie, możesz zrobić więcej ?



 2. Zdecyduj się być odważnym  

Odwaga jest istotnym wyborem, nawet przy codziennych wydarzeniach.

Odwaga może być równie dramatyczna jak żołnierz ratujący innego pod ostrzałem, lub poruszająca jak pakistańska nastolatka, laureatka Nagrody Nobla i aktywistka, Malala Yousafzai postanawiająca nie poddawać się talibom.

Odwaga może być tak samo niewidoczna jak dzisiejsza porażka i powiedzenie: "Spróbuję jutro ponownie". To jest odwaga, ponieważ ryzykujemy rozczarowanie, może nawet upokorzenie, ale decydujemy się to zrobić.



 3. Zdecyduj się być niepokonanym  

Pomyśl, kiedy ostatnio byłeś zakłopotany i zadaj sobie pytanie, co osiągnąłeś, czując się w ten sposób. Jeszcze ważniejsze: czy strach przed zakłopotaniem powoduje, że jesteś mniej skłonny przemawiać na spotkaniu, śpiewać piosenkę, którą lubisz, lub być towarzyskim na przyjęciach?

Co by się zmieniło w twoim życiu, gdybyś zdecydował się być niepowstrzymanym?

'Więc co mam zrobić?'

Zdecyduj się, aby zignorować fizyczne objawy zażenowania.

Coś naprawdę żenującego się dzieje? Idź dalej. To się nie stało. Zamieszanie sprawi, że będzie to zapomniane.

To tylko trochę żenujące, ale oczywiste? Nie bierz siebie zbyt poważnie. Wszyscy jesteśmy ludźmi. Może uśmiechnij się, ale idź dalej.

Spróbuj decentralizacji

Terapeuci zachęcają pacjentów, którzy mają duży strach przed zakłopotaniem, do próby "decentralizacji" - co wiąże się z pytaniem, czy inni naprawdę cię oceniają. Przeważnie nie - a jeśli tak, to czy powinniśmy się martwić, co myślą o naszych ubraniach, fryzurach, sylwetce, akcencie czy zdolnościach?

Możemy zdecydować, że nie będziemy potrzebować akceptacji ani akceptacji wszystkich. Możemy się nie martwić, jeśli nie spełniamy oczekiwań tych, którzy nas krytykują. W końcu mamy kontrolę nad naszym życiem, a nie nad nimi.

Jest to wybór, aby bać się wstydu. Wybierz, aby nie. Unikanie potencjalnie kłopotliwych sytuacji może złagodzić twoje obawy, ale jest to złudzenie. Ten strach przynosi ci przynajmniej szansę na rozwój.



 4. Zdecyduj się myśleć samodzielnie  

Ludzie, którzy dobrze się rozwijają, decydują się myśleć i działać niezależnie, gdy pobudza ich to bardziej wżyciu.

Nie chcą kontrolować tego, co myślą inni ludzie, kiedy powstrzymuje ich to przed osiągnięciem celów i wartości w życiu.

Rozróżniają konwencjonalne myślenie od tego, co uważają za słuszne.



 5. Zdecyduj się być szczęśliwym teraz  

To bardzo ludzkie myśleć: "Będę szczęśliwy, kiedy kupię własny dom, znajdę bratnią duszę, dostanę awans, zarobię pierwszy milion, dzieci są już dorosłe lub mam Ferrari". To nie jest to, co robią szczęśliwsi ludzie na świecie. Szczęśliwi ludzie wiedzą, że mogą wybrać radość w każdej chwili, co sugeruje, że wiedzą również, że to ich odpowiedzialność.

Skup się na byciu szczęśliwym teraz. Daj sobie pozwolenie na szczęście, nawet jeśli życie nie idzie tak dobrze, jak byś chciał. Pomyśl o tym, co cię uszczęśliwia, skup się na nich. Znajdź sposoby, aby cieszyć się nimi bardziej.



 6. Delektuj się przyjemnymi doświadczeniami  

Jest to buddyjska idea i naukowcy uznali ją za skuteczną.

Może to być tak proste, jak skupienie się na smaku kawy, chrupnięciu żwiru pod stopami, przyjemności dobrego towarzystwa, ciepła ognia lub widoku z okna.

Cokolwiek daje ci nawet chwilową przyjemność.

Liczy się nawyk. Rozkoszowanie się może oznaczać dzielenie się twoją przyjemnością ze współpracownikami, pisanie o tym (być może na Facebooku), tworzenie okazji do tego więcej, dzielenie się nim lub po prostu zatrzymywanie się, aby w pełni go doświadczyć.



 7. Spraw, aby wdzięczność była sposobem na życie  

Wybór wdzięczności może wydawać się powierzchowny, ale jest zaskakująco silny. Badacze odkryli, że osoby piszące "pamiętniki wdzięczności" są znacznie szczęśliwsze niż ludzie którzy po prostu nagrywają wydarzenia. Pisanie listu lub odwiedzanie kogoś w celu wyrażenia swojej wdzięczności może sprawić, że odbiorca będzie zadowolony przez maksymalnie trzy miesiące. Jak zakończyć dzień, pytając swojego partnera i dzieci: "Co było dzisiaj najlepsze?" Zmieniaj słowa, ale czyń z tego nawyk - nawet w najtrudniejsze dni.

Wdzięczność jest wyborem. Możemy sprawić, że będzie to sposób na życie.



 8.  Oddziel swoją samoocenę od swoich celów  

Poczujmy się dobrze, ponieważ żyjemy według naszych wartości - i z powodu tego, co osiągnęliśmy do tej pory.

Jeśli zdecydujemy, że będziemy dobrze się czuć, gdy będziemy awansować, zdawać egzamin lub wygramy konkurs "pracownika roku", możemy bardziej przestraszyć się porażki.

W badaniach studenci, którzy łączyli poczucie własnej wartości ze zdawaniem egzaminów, pracowali ciężej, ale nie odnieśli sukcesu większego niż uczniowie, którzy nie nawiązali takiego połączenia. Byli bardziej zaniepokojeni i bardziej skłonni do konfliktu z nauczycielami akademickimi.



 9.  Zainwestuj w zdrowe relacje  

Ludzie w zdrowych związkach żyją dłużej, zdrowiej. Odseparowanie od innych jest równie niebezpieczne jak palenie 15 papierosów dziennie.

Silne relacje wymagają zaangażowania. Zobacz swoje zaangażowanie jako inwestycję, która pomoże Ci rozwijać się w pracy i w domu.



 10. Przyczyń się do powstania zasobu dobrej woli  

Wyróżnia się jedna cecha udanych relacji - i nie jest to po prostu "dobra komunikacja" lub "tolerancja".

Naukowcy odkryli, że prawdziwym problemem większości par jest "emocjonalne ciepło". I tak, możesz użyć tego pomysłu również w pracy.

Dobra komunikacja i tolerancja to sposoby wyrażania tego ciepła, ale możemy wyrazić ciepło na wiele sposobów. Mycie naczyń, uściski, naprawdę słuchanie, traktowanie partnera z szacunkiem, nawet jeśli się nie zgadzamy, wszystko przyczynia się do gromadzenia wartości dobrej woli. Kiedy sprawy nie idą tak dobrze, w rezerwie powinno być ich mnóstwo.

Rozszerzmy ideę rezerwuaru dobrej woli na nasze relacje z naszymi kolegami. Może nie uściski, jeśli to nie jest twoje miejsce pracy. Ale z pewnością możemy to założyć pomagając, nie oczekując niczego w zamian, naprawdę słuchając, traktując naszych kolegów z szacunkiem, nawet jeśli się nie zgadzamy, zapewnilibyśmy użyteczne skupienie.



 11.  Rozpocznij rozmowy  

Zasady są proste: znajdź coś, co was łączy, dziel się informacjami w równym stopniu i unikaj różnic, dopóki związek się nie rozpocznie. Zacznij od otwartego pytania.

"Skąd znasz Kate?"

"Czy spotkanie było dla ciebie przydatne?"

Podaj trochę informacji o sobie. Następnie zadaj pytanie na podstawie tego, co powiedziała ci druga osoba.

"Kate powiedziała mi, że lubi tempo życia w Londynie. Jak się z tym czułeś? "" Czy uważasz, że możesz osiągnąć więcej, jeśli następne spotkanie będzie mniejsze - powiedzmy tylko seniorom z zespołu projektowego? "

Słuchaj i delikatnie kiwaj głową, gdy koncentrujesz się na tym, co mówi druga osoba. Poszukaj połączeń, na które możesz odpowiedzieć zadając pytanie.

"Mam córkę mniej więcej w tym samym wieku co twój syn, ona też jest w przedszkolu. Jakie są twoje wrażenia?"

"Jestem też nowy w zespole. Jak ci się to udaje?"



 12.  Przybierz perspektywę długoterminową  

Ludzie w kwitnących relacjach widzą złe zachowanie kolegi w kontekście. Jest to sposób na przyjęcie długoterminowego spojrzenia.

Nie oceniają całego związku na podstawie nastrojów lub źle dobranych słów, które dziś cię zdenerwowały. Zobaczą, że ich kolega okazjonalnie traci czas i przypominają sobie, że ogólnie związek jest silny.

Przyjmowanie długoterminowego spojrzenia na związek nie powstrzyma cię od nalegania na lepsze zachowanie następnym razem.



 13.  Przebaczaj  

Przebaczenie jest problemem zdrowotnym.

Może wydawać się mniej satysfakcjonujące niż posiadanie urazy i głoszenie naszego moralnego wyższości, ale oczywiste są dowody przemawiające za wybaczeniem. Jest to inwestycja w nasze relacje, z nagrodami zarówno dla przebaczającego, jak i przebaczonego.

Silniejsze relacje powodują, że jesteśmy odporni, ponieważ szybko wychodzimy z konfliktów. Wynik: mniej stresu i lepszego zdrowia



 14. Buduj swoje relacje z tymi, których prowadzisz  

Wyróżniają się dwie kwestie. Pomóż członkom zespołu poczuć się bezpiecznie w pracy i dać im autonomię. Istnieje wiele korzyści i lojalność wobec Ciebie (i Twojej organizacji) jest jednym z nich.

Pomaganie ludziom w poczuciu bezpieczeństwa w pracy obejmuje zainteresowanie postępami członków zespołu, co sprawia, że czują się doceniani, a także chronią ich przed prześladowaniami i zapewniają bezpieczeństwo fizyczne. Obejmuje powitanie ich wkładu w spotkaniach, nawet jeśli się nie zgadzamy.

Autonomia jest uniwersalnym motywatorem. Twoje relacje będą silniejsze, jeśli pozwolisz członkom zespołu na podejmowanie decyzji, na które są gotowi. Wydaje się nieco ryzykowney? Mikro-zarządzający pracownikami nie tylko osłabia relacje, niszczy ich motywację i zaangażowanie. Zostawią cię.

Instytut Gallupa poświęcił 30 lat na badanie zaangażowania ponad 17 milionów pracowników w pracy. Stworzyło 12 pytań, które wyróżniają się jako predyktory zaangażowania. Z tych pierwszych 12 pytań, pięć testów, jak czują się cenni pracownicy, wskazuje na ich autonomię lub odzwierciedlają ich relacje z tymi, którzy prowadzą.



 15. Po pierwsze: ustal swoją wiarygodność  

OK, więc zebrałeś swoje fakty i przygotowane slajdy PowerPoint. Jesteś pewny że twoje dowody są przytłaczające i cytowałeś autorytety, które wspierają twoje argumenty. Jesteś gotowy przedstawić swoją propozycję swoim kolegom.

Co może pójść nie tak?

Wyobraźmy sobie, że twoi odbiorcy cię nie znają. Lub, być może, że masz z nimi relację, ale kiedy ostatnio mówiłeś, nie poszło dobrze. Masz problem z wiarygodnością.

Jay Conger jest wiodącym autorytetem w zakresie przywództwa. Wiele lat temu powiedział, że najbardziej przekonywujący liderzy biznesu, których studiował, w pierwszej kolejności postawili na wiarygodność. Conger stwierdził, że osoby o znacznym wpływie miały dwa rodzaje wiarygodności: wiarygodność ekspertyzy i wiarygodność relacji. Fakty, liczby i własne doświadczenia lub cytowanie ekspertów pomogą ci uzyskać wiarygodność ekspertyzy.

Wiarygodność relacji może zająć więcej czasu, ale nie jesteś gotowy przekonać bez niej.

Jak budujemy wiarygodność relacji? Spróbuj prawdziwej konsultacji.

Oprzyj się pokusie sugerowania rozwiązań, gdy zadajesz pytania. Skonsultuj się z kolegami lub klientami na temat problemów i możliwości, o których wspominają, gdy pytasz o ich aktualny stan sytuacji i jak widzą przyszłość. Sonduj, aby odkryć rozmiar lub znaczenie problemów lub możliwości, tak jak je widzą.

Następnie zbadaj kilka możliwych rozwiązań.

Zachowaj otwarty umysł i zapytaj, jak się czują w zakresie możliwych rozwiązań.

Z twoim zespołem możesz powiedzieć coś w stylu "Patrzę na różne możliwości. Jednym z nich byłoby sprzedawanie istniejących samochodów i zastępowanie leasingu. Lub możemy zapłacić koszty eksploatacji dla tych, którzy chcą korzystać z własnych samochodów. Może moglibyśmy mieć jakąś kombinację. Wszelkie przemyślenia - sugestie? "

Przedstawiając swoją propozycję, możesz zwiększyć wiarygodność swoich relacji, przypominając o tym, co ludzie ci mówili.

Konsultacje nie będą działać?

Być może już zdecydowałeś, albo twój dyrektor naczelny podjął decyzję i Twoim zadaniem jest sprawić, by coś się wydarzyło.

Nadal możesz konsultować się, aby zwiększyć wiarygodność swoich relacji. Zapytaj, w jaki sposób możesz wdrożyć decyzję - być może czas, kto powinien być zaangażowany lub jakie kroki należy podjąć jako pierwsze.



 16. Zwalcz te zastrzeżenia - z góry  

Brzmi agresywnie, ale to naprawdę otwarty, honorowy sposób na przekonanie. To także świetny sposób na sprawdzenie swojej sprawy przed jej przedstawieniem.

Narysuj dużą literę "T" pośrodku pustej strony z miejscem na rekomendację lub propozycję u góry. Po lewej stronie podaj listę wszystkich prawdopodobnych zastrzeżeń odbiorców. Spraw, aby obiekcje były tak proste i bezpośrednie, że kwalifikują się do wykrzyknika - np. "To będzie kosztować za dużo!" Lub "Nie warto zmieniania się!" (Nie będziesz pokazywał im swoich notatek.)

Po prawej stronie należy kolejno rozpatrzyć każdy z tych zastrzeżeń. Co możesz powiedzieć, aby pokazać, że sprzeciw nie jest prawdą lub jak możesz zmniejszyć jego wpływ?

Jeśli zarzut jest prawdziwy, przyznaj otwarcie, ale twierdzę, że nadal jest to najlepszy sposób, aby to przejść. Może: "To najdroższa opcja, ale pozwoli nam zaoszczędzić pieniądze w ciągu kilku miesięcy".

Jakieś ważne zastrzeżenia, na które nie możesz odpowiedzieć? Może powinieneś przemyśleć swoją propozycję.

Skup się na jednym zastrzeżeniu naraz. Zdecyduj, czy podniesiesz sprzeciw przed usunięcie go.

Nie musisz bezpośrednio zgłaszać żadnych zastrzeżeń. Nie musisz mówić potencjalnemu klientowi: "Możesz się zastanawiać, czy możesz nam zaufać". Wystarczy wykazać się dobrym odsłuchiwaniem, koncentrując się na swoich potrzebach i wsparciu ze strony dotychczasowych klientów, że wszelkie wątpliwości mogą być nieuzasadnione.



 17. Użyj zasady sympatyczności  

Jeśli cię polubią, będziesz bardziej przekonujący.

Być bardziej sympatycznym na piśmie

Napisz w przyjemny, nieformalny sposób, a Twoi czytelnicy z większym prawdopodobieństwem zaakceptują Twoją rekomendację lub propozycję.

Pisz jak biurokrata, robot lub wzniosły pracownik naukowy, a oni prawdopodobnie przejrzą cię i zignorują.

Być bardziej sympatycznym jako mówca

Tak samo jest, gdy jesteś na platformie. Mów w nieformalnym (ale zazwyczaj nie swobodnym) języku.

Nie rozmawiaj z masami, ale jak w rozmowie z jedną osobą. Nie zwracaj się do tłumu:

"Niektórzy na dzisiejszej widowni mogą się martwić, że będzie to kosztować zbyt wiele".
"Proszę wyłączyć swoje telefony komórkowe." (Liczba mnoga)
Oto bardziej konwersacyjny sposób mówienia tych samych rzeczy:
"Możesz się martwić, że będzie to kosztować zbyt wiele".
"Proszę wyłączyć telefon komórkowy teraz." (Pojedynczo)

Połącz się z odbiorcami

Rozjaśnij się. Twoje relacje z odbiorcami są zazwyczaj bardziej wartościowe niż slajdy PowerPoint.



 18. Umieść swoich odbiorców "w butach" innych  

Naprawdę nie przekonujemy ludzi. Przekonują się sami. Ale tutaj jest sposób na wpływanie na ich myślenie.

Powiedzmy, że chcesz przekonać swoich kolegów, że mogą poprawić obsługę klienta.

Możesz zaprosić wszystkich do rozważenia pytania: "Jak to jest być naszym klientem?

Większość z nas jest tak subiektywna, że prawdopodobnie myślimy o czymś powierzchownym: "Nasz klient? Mmm ogólnie w porządku "," Bylibyśmy całkiem zadowoleni ".

Idź głębiej.

Poproś, aby wyobrazili sobie, że jesteś konkretnym klientem, który po raz pierwszy pojawia się w biurze. Jakie byłyby twoje pierwsze wrażenia? Czy czułbyś się mile widziany? Czy uważasz, że wyglądaliśmy na zdezorganizowanych lub nieprofesjonalnych? Co dałoby ci to wrażenie?

Poproś ich, aby wyobrazili sobie, że są kimś, kto potrzebuje dzisiaj działań, powiedzmy koledze z księgowości, któsiędzień na ryby. Co stanie się dalej? Czy ktokolwiek inny mógłby dostarczyć fakturę? Czy ktokolwiek mógł się z tobą skontaktować? Jak byś się czuł, gdybyś był nim?

Dlaczego to działa
"Noszenie butów innych" jest wyzwaniem, ale zaburza naszą naturalną tendencję do przeceniania naszego sukcesu i umiejętności. To wytrząsa nas z samozadowolenia i naszego zwyczaju widzenia świata z naszej własnej perspektywy.

Kontynuuj sondowanie i bądź konkretny. "Jak byś się czuł w tej sytuacji ...?", "A co, jeśli ...?"

"Jak zareagowałbyś, gdyby ktoś wysłał Ci tę wiadomość e-mail? - A co z tym?



 19. Wykorzystaj moc pytań  

Korporacja badawcza Huthwaite obserwowała 10 000 sprzedawców w 23 krajach i odkryła, że najlepsi sprzedawcy są o wiele bardziej zainteresowani pytaniem niż mówieniem. To, o co proszą, jest bardzo ważne.

Oto najważniejsza linia pytań: "Wspomniałeś, że masz problem z X - jak duży jest problem?" I "Jaki efekt ma to posiadanie?" Lub "Co by się stało, gdybyś nic nie zrobił?"

Kiedy Ty i druga osoba naprawdę znacie rozmiar problemu, możecie wspólnie pracować nad znalezieniem odpowiedniego rozwiązania. Bardzo niewielu ludzi to robi - nawet dla siebie, kiedy podejmują decyzje.

Nigdy nie sugeruj rozwiązania, dopóki nie poznasz rozmiaru lub implikacji problemu lub możliwości.

Jeśli Twoi klienci lub współpracownicy zdadzą sobie sprawę, że to naprawdę poważny problem, chętnie zainwestują więcej pieniędzy lub czasu. Jeśli jest niewielki, poszukaj prostego rozwiązania. Może nie jest wart dolarów, czasu ani kłopotów, które trzeba by naprawić. To też jest w porządku. Przynajmniej wiesz, że nie warto przygotowywać propozycji.

Prawdziwe dochodzenie, szukając tego, co jest dobre dla drugiej osoby, pomoże ci zbudować relację z zaufania i pomoże tobie i twoim kolegom podjąć lepszą decyzję.



 20. Użyj zasady spójności  

Kiedy ludzie zrobią mały krok, jesteśmy bardziej skłonni podjąć więcej kroków w tym samym kierunku.

Potrzebujesz budować współpracę z dostawcami, klientami, lub współpracownikami? Podziękuj im za współpracę, pomoc i zainteresowanie.

Potrzebujesz ochotników, aby załatwić sprawy? Poproś zainteresowanych, aby zapisali się (najlepiej dosłownie) na spotkaniu. Podziękuj im przy następnej okazji, za zobowiązanie się załatwianiu spraw.

Chcesz, aby Twoi klienci lub współpracownicy wypełnili ankietę? Zapytaj ich najpierw, czy byliby zainteresowani. (Włącz nagrodę.)

Masz dość "nie-pokazów"? Biorąc spotkania, zapytaj: "Jeśli twoje plany ulegną zmianie, zadzwonisz i dasz nam znać?" (To pytanie zostało dobrze przetestowane i daje świetne wyniki). Potrzebujesz więcej ćwiczyć? Rozpocznij od krótkich, regularnych ruchów w pobliżu domu.

Chcesz dzieciaki w domu, zanim zaczniesz się martwić? Nie mów im po prostu. Uzgodnij termin i poproś je o zobowiązanie.



 21.Użyj mocy argumentu negatywnego  

Czy powinniśmy zawsze podkreślać, że korzyści są bardziej przekonujące?

Zapytaj większość ludzi, a otrzymasz taką samą odpowiedź. Będą faworyzować pozytywne argumenty, podkreślając korzyści, za każdym razem negując negatywne. Na pewno zawsze najlepiej być pozytywnym.

Nie tak szybko.

Negatywne argumenty mogą być bardzo skuteczne.

Dobrze jest wskazać korzyści, ale negatywne argumenty również powinny znaleźć się w twoim zestawie narzędzi.

Po prostu bądź z nimi ostrożniejszy.

Wskazywanie ryzyka nie robienia niczego lub robienia niewłaściwych rzeczy może powstrzymać uwagę publiczności.

Chcesz przekonać starszy zespół zarządzający do zakupu nowego oprogramowania? Spróbuj, "koszt opcji" nie robić niczego "prawdopodobnie wyniesie $ X w ciągu roku." Następnie podaj swoje dowody. To dobra usługa.

Koszt nie musi być w dolarach i może nie jesteś w stanie dostarczyć twardych dowodów, ale możesz sugerować problemy z wyprzedzeniem, np. nieefektywność, wyższy zwrot z pracy, potencjalna utrata udziału w rynku lub naruszona obsługa klienta. Możesz wskazać koszt alternatywny wydawania budżetu na jedną rzecz i pominięcie innej.

Nawet jeśli nie możesz dostarczyć twardych dowodów, zapewnij to, co możesz, z góry, zanim poproszą o to. Upewnij się, że Twoje rozwiązanie zmniejsza lub eliminuje co najmniej główne zagrożenia.

Po co negować?

Dziesięciolecia badań pokazują, że obawiamy się straty bardziej niż cenimy zysk. Przykład: Naukowcy z Uniwersytetu Kalifornijskiego ustalili, że 300 procent więcej właścicieli domów zgodziło się poprawić efektywność energetyczną, jeśli powiedziano im, że nie pozwoli im to stracić 50 centów dziennie, zamiast zaoszczędzić 50 centów.

Twoi odbiorcy lub czytelnicy mogą nie wspomnieć o swoich obawach przed utratą, ale te obawy będą przebiegać przez ich umysły.

Dlaczego dbać o negatywne argumenty?

Oprzyj się na negatywnych konsekwencjach nieprzyjmowania swojej rekomendacji zbyt gęsto lub bez uzasadnienia, a twoi odbiorcy zobaczą to jako manipulację lub presję.

Potrzebujesz ich zaufania. Łatwo to zrobić.



 22.Zaszczep swoich odbiorców  

Działa tak samo jak szczepionka dostarczana w strzykawce.

Dajesz widzom niewielką dawkę argumentów opozycji, by stymulować ich obronę. Zróbmy to krok po kroku.

1. Przedstaw swoją sprawę.

2. Ostrzeż ich o ataku - najlepiej o słabym przykładzie. Może: "Usłyszysz, jak niektórzy mówią, że świat musi być płaski, ponieważ tysiące ludzi znika każdego roku. Muszą spaść z krawędzi. Możesz usłyszeć więcej przykładów ludzi przeskakując nieuzasadnione wnioski w podobny sposób później wieczorem. "

3. Zachęć ich do odrzucenia ataku. Jest to szczególnie skuteczne, jeśli wpadają na pomysły. Możesz zapytać ich, jak mogą odpowiadać.



 23.Zmień zachowania za pomocą przykładów  

Wyobraź sobie: jesteś liderem zespołu i jesteś sfrustrowany, ponieważ kuchnia biurowa to bałagan, a nie po raz pierwszy.

Czy mówisz: "Zbyt wielu ludzi opuszcza kuchnię w nieładzie. Proszę posprzątać przed wyjazdem" lub "Dziękuję tym, którzy sprzątają po skorzystaniu z kuchni "?

Wyniki wielu badań sugerują, że podkreślanie tych, którzy postępują właściwie, jest bardziej skuteczne.

Kampanie medialne, które podkreślały zaśmiecanie lub nie pojawiały się na spotkaniach w szpitalu lub nie głosowały, tylko pogorszyły sytuację.

Podkreśl pozytywne przykłady. "Dziękuję wszystkim, którzy złożyli swoje raporty na czas." Podziękowania dla wszystkich, którzy już wypełnili ankietę.



 24.Upewnij się, że cele są twoimi celami  

Na większość naszych celów wpływ mają inne osoby. To prawie nieuniknione, że ludzie, którzy nas wychowali, ludzie, których podziwiamy lub z którymi dzieliliśmy się doświadczeniami, będą mieli pewien wpływ na cele, które sobie wyznaczyliśmy. Czasami trudno jest oddzielić nasze cele od celów, które inni mają lub mogą mieć dla nas.

Badacze mówią o "zgodnych celach". Zgodne cele to te, które pasują do naszych długoterminowych interesów i wartości i które dają nam poczucie satysfakcji w miarę postępów w ich kierunku.



 25.Zaplanuj swoje cele  

Akronim SMART stanowi przydatną pomoc, gdy planujemy nasze cele. Znajdziesz różne interpretacje. Tutaj jest jeden. Specyficzne (Specific) (Wybierz cel, który ma określony wynik, a nie tylko "popraw moje umiejętności w ...") Mierzalne (Measureable) (Czasami będzie to zaznaczenie w polu, np. "Wspinaj się na górę Fuji") Osiągalne (Achievable)( osiągnięcie, ale nie fantazja) Nagroda (Rewarding)(powinno być coś, co naprawdę chcesz osiągnąć) Oparte na czasie (Time-based) (Określ terminy dla każdego kroku do celu, a nie tylko ostateczny cel) Po osiągnięciu celu podziel go na mini-cele - kroki po drodze. Opisz działania, które musisz podjąć. Upewnij się, że Twoje mini-cele są konkretne, mierzalne, osiągalne i oparte na czasie. Zapisz swoje cele i mini-cele, aby były dostępne.



 26.Dbaj o rozmiar swoich celów  

Czy ambitne cele to dobry pomysł?

Tak i nie. Tak, jeśli mają mini-cele i plan działania, aby je osiągnąć. Nie, jeśli ambitny cel jest naprawdę tylko marzeniem lub fantazją.

Musimy osiągnąć równowagę między pobożnym życzeniem a prawdziwym wyzwaniem.

Cel powinien przynajmniej nas rozciągnąć. Ambitne cele mogą prowadzić do radykalnego myślenia - jak zupełnie inne i twórcze sposoby prowadzenia biznesu, budowania samochodu lub myślenia o telefonach.



 27.Użyj tego potężnego pomysłu, aby być na dobrej drodze  

Poznaj swój cel.

Nie wystarczy wiedzieć, co chcemy osiągnąć, ani nawet jak się z tym pogodzić. Świadomość, dlaczego cel jest ważny, pomaga nam przetrwać niepowodzenia.

Dlaczego się uczysz? Być może, abyś mógł uzyskać wyższą kwalifikację, abyś mógł awansować i uzyskać wyższe dochody, abyś mógł dać swojej rodzinie większe bezpieczeństwo a Twoje dzieci miały więcej możliwości.

Dlaczego rozwijasz umiejętności obsługi klienta swojego zespołu? Może dlatego, że Twoi klienci będą zadowoleni z radzenia sobie z nimi, więc będą otrzymywać bardziej pozytywne opinie i będą bardziej produktywni i czerpiesz przyjemność z pracy.

Dlaczego chodzisz na siłownię cztery razy w tygodniu? Być może, abyś mógł lepiej cieszyć się życiem rodzinnym i być zdrowszym i bardziej produktywnym w pracy. Może tak możesz żyć dłużej.

Dlaczego Twoja organizacja istnieje? Być może, aby zapewnić usługę lub produkt, który poprawia jakość życia rodzin na całym świecie.

Przypominaj sobie o swoim celu regularnie - szczególnie, gdy masz kłopot lub uważasz, że Twoja motywacja słabnie.



 28.Nie przegap eudajmonii  

Idealnie, twój cel powinien być czymś, co pomoże ci poczuć, że przyczyniasz się do innych. To uczucie jest Eudaimonia [yew di monia].

Kiedy Arystoteles używał eudajmonii, miał na myśli życie cnotliwe. Psychologowie chcą unikać osądów wartościujących takich jak "cnotliwy", a dla wielu eudaimonia oznacza "kwitnący". Jeden dawnych wykładowców z psychologii opisał to jako "zadowolenie ze śmiertelnego łóżka". Od tego czasu podobała mi się ta definicja, częściowo dlatego, że sugeruje długofalowe skupienie na naszym życiu. Eudajmonia jest kluczem do szczęścia lub, ściślej, subiektywnego samopoczucia.

Jednak chcesz go zdefiniować i jakkolwiek chcesz to nazwać, pomyśl o celu, który przydaje się innym, jako pierwszemu, prowadzącemu światło do twoich celów. Pomyśl o tym również jako o zdrowiu psychicznym przez całe życie, ponieważ tak jest.



 29.Sporządź plan radzenia sobie z przeszkodami i niepowodzeniami  

Co może pójść źle, kiedy dążysz do celu?

Wymień prawdopodobne niepowodzenia. Następnie (tutaj jest klucz do sukcesu) opracuj strategię, by znaleźć się na właściwej ścieżce.



 30.Łatwiej o optymizm  

Na pewno optymizm jest przydatny?

Tak, jeśli ogólnie rzecz biorąc, dotrzemy do celu, jeśli zrobimy właściwe rzeczy.

Nie, jeśli zmuszanie siebie lub naszego zespołu do "pozostawania pozytywnym" lub bycie "graczem zespołowym" (inna forma bezsprzecznej pozytywności) powstrzymuje nas przed rzeczywistością.

Nie, jeśli to tylko pobożne życzenie.

Niemal na pewno będą niepowodzenia po drodze. Naukowcy odkryli, że najbardziej optymistyczni poszukiwacze nie spodziewają się porażek i uważają, że są miażdżący. Ci, którzy szukają goli, mają najmniejsze szanse powodzenia.



 31.Postępuj zgodnie z radą kogoś, kto był na szczycie  

Przed laty sir Edmund Hillary, zdobywca Everestu i wszechstronny nowozelandzki bohater, wyjaśniał w filmie dokumentalnym, że kluczem do wspinania się na góry było skupienie się na postawieniu jednej stopy przed drugą.

Pamiętam moją reakcję.

"Ed, to naprawdę oczywiste."

Teraz zdaję sobie sprawę, że jego rady były dogłębne i możemy z nich korzystać, ilekroć staramy się osiągnąć cel.

Dlatego.

Rada Sir Edmunda miała skupić się na działaniu, a nie na celu.

Z pewnością miał na celu stanąć na szczycie Everestu, ale w odróżnieniu od porad z psychologii nie sugerował, że jest głodny sukcesu lub jaskrawo wyobraża sobie widok i uniesienie były kluczem do osiągnięcia sukcesu.

Zamiast tego skupił się na tym, co powinniśmy zrobić, aby osiągnąć ten cel - stały, nieubłagany rytm kroków w kierunku celu.

Możemy to zrobić.



 32.Monitoruj swoje postępy  

Ponad 130 badań potwierdziło siłę monitorowania naszych postępów. W górach robimy regularne przerwy na odpoczynek, patrzymy w dół - i do góry, żeby zobaczyć, jak daleko musimy się posunąć. Patrzenie w dół i do góry jest równie ważne dla celów w pracy i w domu.

Za każdym razem, gdy osiągniesz mini-bramkę, zrób sobie przerwę, aby zanotować, jak daleko dojechałeś i jak daleko do następnej mini-bramki.



 33.Unikaj obsesji na punkcie swojego celu  

Powiedzmy, że jesteś na Mount Everest i masz obsesję na punkcie zdobycia szczytu. Teraz pogoda się zbliża. Czy idziesz dalej i ryzykujesz prawie pewną śmierć, czy porzucasz próbę i próbujesz ponownie w następnym sezonie? Obsesja na punkcie celu może osłabić naszą ocenę i oślepić nas przed zmieniającymi się okolicznościami.

Posiadanie obsesji na punkcie celu może również zaślepić nas na inne istotne kwestie. W naszym życiu biznesowym obsesja na punkcie celów może prowadzić do wywierania presji na klientów, abyśmy mogli osiągnąć cele sprzedaży, słabą obsługą klienta lub narażanie na szwank naszej profesjonalnej reputacji i relacji w domu.



 34. Zadbaj o swoją determinację  

Z pewnością determinacja jest niezbędna do osiągnięcia celu?

To zależy.

Tak, jeśli mamy na myśli motywację i skupienie.

Nie, jeśli determinacja jest obsesyjna. Możemy przegapić alternatywne cele, które mogą stać się bardziej istotne (jak producent postanowił być najlepszą firmą produkującą maszyny do pisania) na świecie, gdy rynek przeszedł na komputery osobiste).

Nie, jeśli nasza determinacja podkopuje lub niszczy nasze relacje, ponieważ jesteśmy tak skupieni na dążeniu do celu.

Podziwiamy ludzi o ambitnych celach, determinacji i pozytywności. Zanim je naśladujesz, zastanówmy się głębiej nad tymi cechami



 35.Monitoruj swoje zachowania  

Monitoruj swoje zachowania, kontynuując swój stały, nieubłagany rytm kroków do swoich celów. Jest to zachowanie (liczba mnoga), ponieważ może istnieć kombinacja, która uwzględnia twój postęp. Jeśli działają dobrze dla Ciebie, możesz być w stanie zrobić ich więcej.

Może odkryjesz zachowania, które Cię powstrzymują. Ile czasu spędziłeś na nieistotnych zajęciach? Może zdasz sobie sprawę, że nie poświęciłeś wystarczająco dużo czasu na skupienie się na studiowaniu, ćwiczeniu lub konsultowaniu się z innymi.

Jeśli twoim celem jest schudnąć, monitoruj nie tylko to, co ujawnia skala, ale także ile razy opierałeś się ciasteczkom i sernikowi.

Jeśli twoim celem jest uzyskanie dopasowania, monitoruj to za pomocą obiektywnych miar, takich jak tętno. Monitoruj też swoje zachowania, powiedz ile razy chodziłeś na biegi, wchodzisz po schodach lub chodzisz ponad 3000 kroków dziennie.



 36.Włącz poradę medyczną do działania  

Agencje zdrowia nadal zalecają konwencjonalne sposoby radzenia sobie ze stresem, w tym:
• Wykonywanie większej ilości ćwiczeń
• Coraz więcej snu
• Znalezienie sposobów na relaks
• Słuchanie muzyki w domu
• Rozmawianie z kimś wspierającym (dzielenie się swoimi myślami i uczuciami, a nie przeżuwanie)
• Posiadanie zwierzęcia domowego
Wybierz najbardziej odpowiednie strategie z listy i włącz je do działania. Uczyń z nich nawyk.



 37.Uważaj na testy warunków skrajnych  

Co by cię bardziej stresowało, zmiana pracy czy przeprowadzka?

Czy większość ludzi byłaby bardziej zestresowana przez syna lub córkę opuszczającą dom czy emeryturę?

Czy myślisz: "To zależy"?

Tak.

Wydarzenia te są wymienione w skali wydarzeń życiowych opracowanej przez dwóch psychiatrów, Thomasa Holmesa i Richarda Rahe, pod koniec lat sześćdziesiątych.

Skala Holmesa i Rahe′a jest testem warunków skrajnych i jest łatwo dostępna w Internecie.

Zgodnie ze skalą, śmierć współmałżonka w ubiegłym roku wynosi 100, emerytura 45, a urlop wakacyjny 12. Wynik ponad 300 sugeruje, że istnieje 80 procent szans, że rozwiniemy chorobę związaną ze stresem.
Wydaje się prawdopodobne? Jeśli chcesz przewidzieć, jak ludzie na ogół reagują, gdy przechodzisz przez wydarzenia z życia, są wystarczająco uczciwi.

Mimo to musiałbyś zapytać, co oznacza dla nich konkretne wydarzenie.

Czy to ulga zmienić nową pracę, pomimo stresu związanego z nauką nowego? Czy rodzice są zadowoleni z tego, że ich synowie lub córki wyprowadzają się z domu, czy też żałują, ponieważ przeprowadzka oznacza przeprowadzkę do Arabii Saudyjskiej? Czy twój emeryt uważa przejście na emeryturę za nową wolność lub koniec uczucia użyteczności?

Oto główny problem dla nas

Moglibyśmy zacząć wierzyć, że wydarzenia dyktują nasze zdrowie. Nie robią tego. Taka jest nasza reakcja.

Wysoki wynik w skali stresowej nie powoduje, że choroba związana ze stresem jest nieunikniona. Odporni ludzie podejmują działania zamiast zajmować się wydarzeniem. Rozwijają plany. Korzystają ze swoich relacji dla wsparcia. Postrzegają porażki jako wyzwanie

.



 38.Zapomnij "Mój szklanka zawsze jest w połowie pełna"  

Ta szklana analogia nie jest pomocna. Półpełna szklanka może nawet zagrozić Twojemu życiu.

Mów o optymizmie i większość ludzi pomyśli o szklanej analogii. Ale co naprawdę oznacza posiadanie pół-pełnego szkła? Czy to naprawdę optymizm - czy zaprzeczenie?

Dla niektórych oznacza to, że nigdy nie spotykamy się z rzeczywistością. Nie pójdą do lekarza, żeby sprawdzić guzek, ponieważ "wszystko będzie w porządku". Inne osoby unikające uważają, że pójście na kontrolę zdrowotną sugerują, że nie są optymistami (i wiedzą, że odnoszący sukcesy ludzie zawsze są optymistami).

Pewien irracjonalny optymista powiedział mi kiedyś, że nie wykupuje ubezpieczenia, ponieważ mogłoby to sugerować, że spodziewa się, że będzie oczekiwał najgorszego ,"i to jest naprawdę pesymistyczny sposób patrzenia na życie".

Dla racjonalnych optymistów, szklanka do połowy sugeruje, że ogólnie rzecz biorąc, życie będzie dobrze działać. Ten ogólny optymizm jest zdrowy.

Racjonalni optymiści skupiają się na pozytywach, ale nie powstrzymują ich przed rzeczywistością. To nie powstrzymuje ich od pesymizmu od czasu do czasu.



 39.Rozważ przeformułowanie  

Czy w tej chwili życie wygląda ponuro? Przeformułowywanie to zachęta dla doradców techniki. To tak, jakby patrzeć na twoją sytuację, jakbyś był sceptycznym przyjacielem. Może pomóc Ci znaleźć zdrowe miejsce pomiędzy katastrofą a zaprzeczeniem.

Zadaj sobie pytanie, jakie mogą być najgorsze. Czy istnieje inny sposób interpretowania dowodów? Jak sytuacja może się zmienić, jeśli podejmiesz działanie? Czy widziałeś przyczynę swoich zmartwień jako wyzwanie, zamiast zbliżać się do zagłady?

Jeśli istnieje możliwość, że możesz stracić pracę, możesz być w stanie dowiedzieć się, jak silna jest ta możliwość. Jeśli dowody sugerują, że Twoja praca się powiedzie, możesz zdecydować, że jest to okazja, by pokazać, jak dobrze radzisz sobie ze zmianami. Możesz zdecydować, że jest to szansa na nowy ekscytujący etap w twoim życiu.

Teraz dla akcji. Możesz wymyślić plan, taki jak aktualizacja CV, tworzenie sieci kontaktów i kontakt z agencjami pośrednictwa pracy.

Oprzyj się pokusie, by pozwolić twojemu umysłowi wysłać cię w spiralę katastrofy, taką jak: "Inne firmy również będą zwalniać, więc nie dostanę innej. Nie będziemy w stanie zapłacić hipoteki, a bank zmusi nas do sprzedaży domu, a wtedy stracimy wszystkie nasze oszczędności i wylądujemy na ulicy."

Czas na zmianę. Następnie przygotuj plan i uruchom go.



 40.Pomóż magii codziennej wykonać swoją pracę  

Stresujące sytuacje mogą pomóc Ci się rozwijać. To tak, jak myślisz o tym wydarzeniu.

Naukowcy z University of Michigan i inni potwierdzili "codzienną magię" pozytywnych emocji. Chodzi o to, że odporność u ludzi jest naturalna w przypadku codziennych niepowodzeń.

Możemy odegrać rolę w naszym wyleczeniu, nawet jeśli na początku nie wydaje się to naturalne.

Skup się na pozytywnych myślach i emocjach

Odporność nie polega na zaprzeczaniu, że coś jest nie tak, ale skupienie się na zdrowych sposobach interpretowania sytuacji jest stresujące.

Naukowcy z Michigan badali sposób, w jaki uczniowie zareagowali na ataki na World Trade Center w 2001 r. I stwierdzili, że wśród tych, którzy nie byli przytłoczeni, byli tacy, którzy prosperowali i stali się jeszcze bardziej odporni

Ci studenci, którzy prosperowali, skupili się na pozytywnych myślach i emocjach, jak wdzięczni byli za to, że żyją i ich miłość do rodziny.

Nawet gdy nie ma kryzysu, który można by ćwiczyć, aktywnie poszukując tego, co dobre w życiu, wydaje się zapewniać nam tarczę ochronną, którą można wykorzystać, gdy pojawi się coś trudnego.



 41.Dokonuj zdrowych porównań  

Spóźniłem się, by złapać lot z Paryża do Londynu, z ciągłymi połączeniami z drugą stroną świata. Spóźniony lot byłby bardzo uciążliwy. Lot z Paryża już się zamknął, ale nastąpiło opóźnienie, więc personel ustąpił. Przeskoczyłem przez różne kontrole wzdłuż chodnika, dysząc i zatrzymałem się na końcu długiej kolejki pasażerów.

Po kilku minutach usłyszałem, jak amerykański biznesmen narzeka, że musi poczekać. "No cóż", uśmiechnął się jego towarzysz, wyglądając na całkowicie zrelaksowanego: To wszystko kwestia perspektywy.

Takie pozytywne myślenie jest kluczem do odporności i narzędziem, które możemy wyostrzyć.

Możemy skupić się na dokonywaniu zdrowych porównań, aby znaleźć zdrowsze sposoby patrzenia na niepokojące wydarzenia.

Jeśli jesteś w trudnej sytuacji, ponieważ twój zespół nie wygrał ważnego przetargu, spróbuj porównać swoje niepowodzenia z tymi, którzy nie mają pracy. Jeśli jesteś właścicielem firmy i martwisz się, spróbuj porównać się z osobą, która zbankrutowała.



 42.Użyj trzech C odporności  

Korzystamy z pracy Salvatore Maddi, Suzanne Kobasa i współpracowników. Obserwowali ludzi przechodzących trudne czasy, nawet katastrofy humanitarne. Odporności Trzech C zapewniają strategię.

Kontrola (Control)
Przejmij kontrolę nad tym, co możesz kontrolować. Elastyczne zespoły i rodziny opracowują plan. W kryzysie twój może być tylko planem na dany dzień, ale uczyń go i uruchom go. Opracuj średnioterminowy plan naprawy. Bądź konkretny, nawet jeśli musisz zaktualizować plan i docelowe daty później. Zrób coś natychmiast, aby uzyskać plan naprawy.

Zaangażowanie (Commintment)
Odporni ludzie pozostają zaangażowani w realizację planu. Mogą je zmieniać w miarę ich trwania, ale zawsze realizują swój plan. Oni również angażują się w swoje relacje. Z radością wzywają innych do pomocy i oferują pomoc tym, którzy jej potrzebują. Konieczne jest zachowanie zaangażowania w relacje. Daj znajomym i rodzinie, nawet osobom, których nigdy nie spotkałeś, prezent - możliwość pomocy.

Wyzwanie (Challenge)
Łatwo powiedzieć, ale najtrudniej zrobić. Zobacz odzyskiwanie jako wyzwanie. Zobacz siebie jako ocalonego, a nie ofiarę. Pracuj nad tym pomysłem. Opracuj akt łabędzia - spokojny na powierzchni, nawet jeśli wiosłujesz szaleńczo pod spodem. Nieszczery? W nagłym wypadku, kogo to obchodzi? Możemy zrobić dla siebie więcej, udając spokój, niż wypuszczając nasze zmartwienia.



 43.Nie pozwól, aby ustalony sposób myślenia powstrzymywał cię  

Czy wierzysz, że najlepsi przywódcy rodzą się, a nie są stworzeni? A co z muzykami, artystami, matematykami?

Czy wierzysz, że są tylko utalentowani ludzie i ludzie, którzy nie mogą być gwiazdami? To ustalony sposób myślenia.

Jeśli myślimy o zdolnościach jako ustalonych, zniechęcamy do nauki, praktyki i odporności. Czy możesz zrobić to samo dla siebie?

Ustalony sposób myślenia jest przeszkodą w odporności, uczeniu się i kwitnieniu

Wiara, że nie jesteśmy naturalnie dostosowani do danej umiejętności, staje się trwałym utrudnieniem dla naszych wyników i naszej odporności. Zaczynamy wierzyć, że nie ma sensu pchać samych siebie, aby się uczyć lub wykonywać lepiej.

Osoba, która jest przekonana, że ludzie osoby odnoszące sukces tacy się urodzili i że jest jedną z nich, także może zmagać się z porażką. Musi udowodnić, że ma dar, więc musi to robić naturalnie - bez zbytniej praktyki. Prawdopodobnie wierzy w to, że coś mniej niż perfekcyjne wykonanie jest porażką, więc często doświadcza porażki. Dla utrwalonego nastawienia, porażka może być katastrofalna - zagrożenie dla jego tożsamości jako utalentowanej osoby.



 44.Wybierz sposób myślenia o rozwoju  

Badania pokazują, że ludzie o nastawieniu na wzrost są znacznie bardziej odporni.

Myślący wzrost nie uważa, że talent lub inteligencja jest stała. Zamiast tego, życie to podróż do nauki, przy każdej okazji jest okazja, aby dowiedzieć się więcej.

Wydaje się, że wiele osób ma naturalne zdolności, ale dla większości z nas ciężka praca i odporność doprowadzą nas tam.

Musimy być ciągle nastawieni na wzrost. Musimy postrzegać porażki jako porażki, a nie niepowodzenieki - nie trwałe, a nie stwierdzenie o naszych naturalnych talentach lub ich braku.

Musimy skupić się nie na doskonałych wynikach, ale przekraczając nasze dotychczasowe osobiste osiągnięcia.

Chcesz wiedzieć więcej o mentalnościach stałych i wzrostowych?



 45.Świętuj sukces we właściwy sposób  

Świętuj, jak daleko jesteś. rób to regularnie, ale rób to w specjalny sposób.

Nie martw się, że sprawi, że będziesz zadowolony. Jeśli koncentrujesz się na celu, nie będzie to problemem. To jest dobre dla twojej pewności siebie i pomoże ci stać się odpornym, kiedy napotkasz kolejną przeszkodę.

Oto szczególny sposób świętowania: jak dotąd przypisz swój sukces do swoich możliwości lub potencjału Badania pokazują, że najlepsi sportowcy, ludzie biznesu, studenci i ludzie w udanych związkach myślą w ten sposób.

Powinieneś myśleć tak:
"Osiągam duży postęp w realizacji mojego planu i to pokazuje, że mogę odbudować swój biznes / być skutecznym liderem / być najlepszym sprzedawcą. To pokazuje, że jestem osobą, która odnosi sukcesy, gdy dzieje się ciężko. "

Okay, wydawałoby się dziwne, gdybyś to głośno powiedział, a świat i tak by nie chciał słuchać. Możesz być skromny dla innych. Liczy się to, co sobie mówisz.

Świętowanie sukcesu i pozytywne afirmacje są różne.

Świętowanie czegoś, co osiągnąłeś, nie jest równoznaczne z wstawaniem rano i recytowaniem: "Z każdym dniem jestem coraz lepszy."

Te pozytywne afirmacje nie opierają się na niczym, co zrobiłeś. Mogą one podnieść twoją samoocenę w kilka minut, ale to wszystko. Jeśli czujesz się przygnębiony, pozytywne afirmacje prawdopodobnie sprawią, że poczujesz się gorzej.



 46.Zaakceptuj "dni wolne"  

Przyjaciel przeżył straszny czas. Poważne problemy związane z karierą, finansami i rodziną pojawiły się razem.

Wysłała mi e-mail z informacją, że wie dokładnie, co robić, ale tego dnia nic z tego nie wydawało się istotne i czuła się bardzo kiepsko. Teraz czuje, że odzyskał swoją odporność - i nowe spostrzeżenia.

Tak to ujął:

"W porządku być przytłoczonym, smutnym, nieszczęśliwym przez kilka dni, o ile nie określa to twojego życia, długoterminowo"

Najbardziej odporni ludzie nie robią najbardziej przydatnych rzeczy przez cały czas. Naukowcy mówią nam, co robią najbardziej prężni ludzie, ale nie sugerują, że prężni ludzie zawsze robią te zdrowe rzeczy. Czasami ludzie odporni czują się przytłoczeni niepowodzeniami, zmartwieniami, smutkiem lub żalem. Odporność oznacza powrót na właściwe tory, nawet jeśli zajmuje to kilka dni.



 47.Bądź dla siebie miły  

Powiedzmy, że twoja prezentacja nudziła publiczność, szef krytykuje twoją pracę lub mówisz coś naprawdę żenującego.

Kto jest w twoim uchu? Czy przyjaciel wspierający cię uspokaja, czy też pogardliwy krytyk krzyczący: "Jak możesz być tak głupi?"

"Bądź uprzejmy dla siebie" to stereotyp, który większość ludzi ignoruje. Być może boją się, że staną się pobłażliwi, zbyt tolerancyjni wobec błędów lub leniwi. Badania pokazują, że to źle.

Kto by cię zmotywował bardziej długoterminowo: przyjaciel oferujący akceptację i zachętę, albo major lub sierżant wydzierający cię z powodu każdego wygaśnięcia?

Współczucie i motywacja

O ile bardziej zmotywowany byłbyś, gdyby głos twego współczującego przyjaciela sugerował zdrowe myślenie? Może:

"Po prostu zignoruj zakłopotanie i idź dalej."

"Twoje błędy cię nie definiują."

Czy twój przyjaciel może dodać proste strategie? Być może:

"Spróbuj ponownie jutro"

"A co powiesz na wieczorne zajęcia lub kurs on-line, aby nadrobić zaległości?"

Nie potrzebujemy krytyki, aby pozostać zmotywowanym - w szczególności stale podważając samokrytycyzm.

Współczucie okazuje się o wiele lepsze. Wiele badań łączy je z większą motywacją, lepszymi relacjami, mniejszym stresem i mniejszą depresją.



 48.Ukierunkuj trzy uniwersalne motywatory  

Wiemy, co organizacje myślą motywując dorosłych. Ale badania mówią, że pieniądze nie są nieefektywnym czynnikiem motywującym dla większości ludzi.

Do lat 60. naukowcy wykazali, że gdy już płacicie pracownikom wystarczająco dużo, wszelkie dodatkowe dolary nie zwiększą motywacji. Pieniądz jest szczególnie nieskutecznym czynnikiem motywującym dla osób, których praca wymaga złożonych umiejętności analitycznych, społecznych lub twórczych.

Ale wiadomości są dobre. Szanowane badania ujawniają trzy czynniki motywujące, które nic nie kosztują, są proste w użyciu i zapewniają nam cenną listę kontrolną, aby utrzymać ludzi, których prowadzimy.

Uważam, że pomocne jest posiadanie ich w czołówce mojego umysłu i ciągłe poszukiwanie odpowiednich sposobów ich wykorzystania

1. Pokrewieństwo - potrzeba odczucia, że przynależymy.
Poczucie, że mamy regularny kontakt z ludźmi, którzy się o nas troszczą.
2. Autonomia - potrzeba niezależności.
Poczucie, że mamy wybory i kontrolę nad własnymi działaniami. Pracownicy z autonomią zgłaszają większą satysfakcję ze swojej pracy, mniej dni chorych i lepsze zdrowie fizyczne i psychiczne.
3. Kompetencja - potrzeba bycia efektywnym. Czujemy, że jesteśmy w stanie.

Teoria samostanowienia
Nasze trzy uniwersalne motywatory pochodzą od Richarda Ryana i teorii samostanowienia Eda Deci. Ich trzy potrzeby motywacyjne są dobrze wspierane przez wiele badań.

Ryan i Deci twierdzą, że trzy motywatory motywują wszystkich, niezależnie od kultury. Efekty są ze sobą powiązane. Użyj jednego z motywatorów, a prawdopodobnie aktywujesz przynajmniej jedną. Najnowszy raport Ryana i Deci pokazuje, że autonomia jest głównym motywatorem.



 49.Włącz trzy uniwersalne motywatory do działania  

Potrzeba powiązania

Twórz robocze i uczące się wydarzenia społeczne. Rozważ poproszenie dwóch lub więcej osób o udostępnienie projektu. Znajdź sposoby, które pomogą Twojemu zespołowi cieszyć się wspólną pracą. Zapewnij możliwość spotkań towarzyskich w przerwach. Czy potrzebujesz klubu towarzyskiego?

Jeśli zapewniasz indywidualny coaching lub mentoring, twój związek jest użyteczną częścią motywacji. Oczywiście, podjęcie szczególnego wysiłku, aby uzyskać wsparcie, będzie bardziej skuteczne niż traktowanie każdego spotkania jak egzaminu lub briefingu.

Bądź dostępny.

Potrzeba autonomii

Zatrudnij osoby, którym ufasz.

Unikaj wszelkich śladów mikro-zarządzania - mów im, jak wykonywać pracę, podejmuj decyzje, stale sprawdzaj swoje zaangażowanie i postęp.

Pozwól im podejmować decyzje w imieniu klientów lub klientów (być może będziesz musiał zapewnić szkolenie i ograniczony budżet).

Spraw, by byli odpowiedzialni za jasno określoną rolę z poczuciem misji. W mojej firmie moi koledzy mają "tematy" zapisane w umowach o pracę. Jednym z nich jest "Menedżer Efektywności", inny "Głos naszej firmy". Lokalna firma zajmująca się sprzedażą samochodów zatrudnia recepcjonistkę "Manager of First Impressions".

Potrzeba poczucia kompetencji

Znajdź sposoby na rozwijanie swoich umiejętności i rozpoznawanie ich osiągnięć. Skonsultuj się z nimi autentycznie i regularnie.

Młodsi ludzie oczekują, że będą rozwijać swoje umiejętności, a brak możliwości uczenia się jest główną przyczyną rotacji personelu.

Pomóż im opracować plan nauki i poprowadzić go przez to. Daj im ambitne zadania i uznaj ich postępy za osiągnięcia.

Czy nie jest to wygodne, że istnieją tylko trzy uniwersalne motywatory do zapamiętania i że są one mało kosztowne lub nic nie dają się uruchomić?



 50. Unikaj używania poczucia własnej wartości jako motywatora  

Ryan i Deci nie myślą zbyt wiele o poczuciu własnej wartości jako motywatorze - i nie są sami.

Kilku badaczy zdecydowanie przeciwstawia się skupianiu na poczuciu własnej wartości, w którym chodzi o chwalenie ludzi za to, kim są, a nie za to, co zrobili. Tak więc chwalenie lub rozpoznawanie talentów lub danych wywiadowczych przynosi efekty przeciwne do zamierzonych.

Chwalenie pracowników za ich wysiłek, determinację i strategie zachęca do nastawienia na wzrost, dzięki czemu są bardziej odporni, gdy napotykają przeszkody.



 51. Dbaj o radość zespołu i księgowych  

Po pierwsze, przyjmijmy, czym naprawdę jest skarga: okazja do badań rynkowych.

Pochwała zachęca nas do robienia tego, co robimy. Skargi są dla nas wyzwaniem. Opowiadają nam o naszym rynku i naszych systemach oraz zachęcają nas do zmian.

Jeszcze lepiej: jeśli uda nam się skutecznie rozwiązać skargę, mamy możliwość stworzenia adwokata.

Jak skutecznie rozpatrywać skargi?

Potwierdź uczucia i, jeśli to możliwe, rozpatrz skargę w sposób wykraczający poza oczekiwania klienta. Te zasady obowiązują niezależnie od tego, czy rozmawiasz z nieszczęśliwym klientem, odpowiadając na jego e-mail lub odpowiadając na skargę za pośrednictwem mediów.

Większość niezadowolonych klientów, nawet tych wściekłych, po prostu chce, żebyś wiedział, że ich zmartwiłeś. Chcą wiedzieć, że zraniłeś ich uczucia, że jest ci przykro i że idziesz uporządkować wszystko. Zatem dwie z ich trzech potrzeb dotyczą uczuć, a nie faktów i obietnic . Jeśli koncentrowanie się na uczuciach wydaje się zbyt miękkie dla ciebie, wyobraź sobie to

Zamawiasz specjalny zestaw obiadowy i przychodzi dwa dni po zaplanowanej kolacji, a kilka z potraw jest zepsutych. Odpalasz e-mail do menedżera sklepu. Jak oceniasz swoją satysfakcję, jeśli jego odpowiedź po prostu potwierdza, że wysłałeś e-mail i ogłasza, że?w ciągu najbliższych pięciu dni roboczych zostaną wysłane prdukty zastępcze?

Co jeśli menedżer miałby napisać coś takiego?

"Zdajemy sobie sprawę, że było to dla ciebie bardzo frustrujące i przykro mi, że zawiedliśmy przy tej okazji. Zastąpimy uszkodzone płyty do wtorku i będę rozmawiał z naszymi pracownikami i firmą spedycyjną, aby upewnić się, że poprawimy nasze usługi w przyszłości. "

Oczywiście płyty powinny być dostarczone z kartą i kuponem.

Będziesz używał własnych słowa, by przekazać te same pomysły. Ten proces jest ważny.

Uznaj uczucia za pomocą takich słów, jak: frustrujące, rozczarowujące, denerwujące, irytujące. Uznanie uczuć nie jest tym samym, co przyznanie się do winy. To sposób na powiedzenie "Słyszałem cię". Jest to niezbędne, gdy uczucia są jasne, ale nie przesadzaj ("Widzę, że to była tragedia" itp.).

Przeprosiny. Pełne i konkretne (choć nie poniżające) przeprosiny.

Powiedz im, jak rozwiążesz skargę. Bądź hojny.



 52. Opracuj misję dla siebie i zespołu  

Dowody są jasne: skupienie się na misji większej od nas czyni nas nie tylko bardziej zmotywowanymi, ale i szczęśliwszymi i zdrowszymi.

Nawet ci, których praca nie jest szczególnie trudna, mogą rozwinąć misję. Wszystko zależy od naszej roli.

Zachęć swój zespół do przemyślenia odpowiedzi na pytanie "Dlaczego?". "Dlaczego to robimy?", "Komu pomagamy, kiedy to robimy?"

Personel hotelu, który czyści pokoje, może uważać się za ludzi, którzy odkurzają podłogi i ścielą łóżka. To tylko praca. Misją byłoby przygotowanie pokoi tak, aby goście czuli się mile widziani i zadowoleni, że zostają u nas.

Twój zespół finansowy może myśleć, że po prostu pisze raporty zawierające dane liczbowe. Misją jest zapewnienie, że zespół kierowniczy wyższego szczebla otrzymuje dokładne i użyteczne informacje do monitorowania działalności i podejmowania właściwych decyzji.

Strażnik parkowy może sądzić, że jej zadaniem jest złapanie ludzi, którzy nie płacą za swoje rachunki i nie wydają biletów. Misją byłoby zapewnienie, że miejsca parkingowe są wspólne, tak aby każdy miał uczciwy obrót.

Link do misji Twojej organizacji

Jeśli jesteś liderem, wyraź jasno, w jaki sposób Twoja organizacja korzysta z innych.

Gallup obejmował wiedzę na temat tego, w jaki sposób nasza organizacja pomaga innym w 12 pytaniach, które najlepiej wskazywały na to, czy pracownicy byli zaangażowani w swoją pracę. Aby sporządzić listę, docenić, jak ich praca przyczyniła się do innych, musiała być wyjątkową cechą zaangażowania.



 53. Prześlij opinię, która naprawdę działa  

Daje to skuteczną informację zwrotną, niż większość ludzi myśli.

Badania prowadzone w ciągu ostatnich dwóch dekad wykazały, że warto skoncentrować się na wysiłku, a nie na zdolnościach, talentach czy inteligencji. Może to brzmieć jak drobne rozróżnienie, ale konsekwencje są poważne.

Zachęcaj do myślenia o sposobie myślenia

Kiedy chwalimy wysiłek, determinację i odporność (rzeczy, które ludzie mogą robić), zachęcamy do myślenia w zdrowy sposób.

Ludzie o wiedzy mentorach wierzą, że życie jest serią możliwości uczenia się. Postrzegają niepowodzenia jako tymczasowe i nieuniknione. Są bardziej zmotywowani, odporni i osiągają więcej.

Zniechęcaj utrwalone umysły

Jeśli chwalimy członka zespołu za to, że jesteśmy zdolni, inteligentni lub utalentowani (rzeczy, które ludzie już mają lub są), zachęcamy ich do przyjęcia ustalonego sposobu myślenia. Ludzie o ustalonym nastawieniu wierzą, że albo posiadamy zdolność, albo inteligencję, albo nie. Uważają, że te cechy są trwałe lub stałe. Chcą wierzyć, że są w utalentowanej, inteligentnej mniejszości.

Kiedy liderzy odnoszą się do wzorców jako zdolnych, inteligentnych lub utalentowanych, zachęcają do stałego myślenia.

Bądź konkretny w swoich pochwałach

"Dziękuję za pozostanie z tyłu, aby skończyć propozycję" lub "Myślałem, że podchodzisz do tego wezwania bardzo stanowczo, ale dyplomatycznie", jest znacznie bardziej wzmacniające niż "Hej, robisz świetną robotę". W spotkaniach zespołu wymień osoby, które podjęły specjalny wysiłek i powiedz konkretnie, co zrobiły.

Twórz wykresy na ścianie postępów swojego zespołu.

Zaplanuj uroczystości związane z kamieniami milowymi.



 54.Bądź plotką  

Kto powiedział, że plotki muszą być nieprzyjemne?

Od lat plotkuję i postrzegam to jako ważną część mojej wiodącej roli.

Pomyśl o plotkach jako cennym narzędziu budowania zdrowej kultury w zespole. To sposób na komunikowanie swoich wartości - tego, co podziwiasz i myślisz, że warto o tym wspomnieć.

Więc ktoś w zespole ostatnio wkłada dodatkowy wysiłek a inny zdobył uznanie od klienta? Może ktoś inny odniósł sukces pomimo wielu niepowodzeń. Brzmią jak tematy godne plotek. Poprowadź ich do rozmowy z innymi członkami zespołu. Może wyślij e-mail do swojego szefa.

Zasady dla liderów, którzy plotkują

1. Zrób to pozytywnie - bez wyjątków Wyobraź sobie, że osoba, o której mówisz, usłyszy to, co mówisz, ponieważ ona to zrobi.

2. Upewnij się, że plotki są zawsze zgodne z wartościami zespołu Poszukaj przykładów poświęcenia, sukcesu lub pomocy dla innych, a nie kreatywnych sposobów na obejście reguł centrali.

3. Plotki o wysiłku, a nie talenty. To ważne wyróżnienie. Jeśli będziesz chwalić ustalone cechy, takie jak talenty lub inteligencja, zrobisz krzywdę. Posługując się plotkami, aby rozpoznać ciężką pracę członków zespołu, determinacja lub odporność tworzy zdrowy styl myślenia w całym zespole. Ciężka praca, determinacja i odporność są zachowaniami, więc w zasięgu każdej osoby.

4. Szanuj prywatność. Jako lider słyszysz prywatne rzeczy. Możesz wspomnieć w trosce kogoś, kto jest chory, ale nigdy chorobę, chyba że członek zespołu otwarcie o tym mówi.

5. Spraw, by był niski. Po prostu naturalna rozmowa, a nie głupia.

Po co plotkować, kiedy możesz po prostu pójść do osoby i powiedzieć dobrze zrobione?

Słuszna uwaga. Traktuj plotki jako dodatkowy i nieformalny sposób komunikowania się. Jeśli jest duży, zawsze chodź najpierw do członka zespołu. Jeśli jest naprawdę duży, ogłoś go także całemu zespołowi.



 55.Pomyśl dokładnie o swoich różnych pokoleniach  

Czy warto martwić się różnicami międzypokoleniowymi?

Tak, ponieważ istnieją pewne wzorce i musimy wziąć je pod uwagę jako liderów. Ich poznanie polega na zatrzymaniu ich i ich umiejętności.

Odbijmy od nowa złe wieści.

Ogólnie rzecz biorąc, pokolenie milenijne jest bardziej skoncentrowane na sobie lub narcystyczne niż Generacja X lub Baby Boomers w tym samym wieku.

Badacze z najbardziej przekonującymi dowodami porównali odpowiedzi na tę samą ankietę z trzech pokoleń. Ich dane pochodziły od 1,4 miliona osób, a co ważniejsze, wszyscy uczestnicy odpowiadali na pytania, kiedy byli studentami w późnej młodości. Możemy teraz odpowiedzieć na to pytanie: "Czy milenialsi naprawdę są tacy sami jak my w ich wieku?" Naukowcy odkryli istotne różnice między pokoleniami

Millenialsi byli znacznie bardziej narcystyczni niż Generacja X lub Baby Boomers, gdy byli w tym samym wieku. Naukowcy zgłaszają epidemię narcyzmu - nie tylko cech narcystycznych, ale także poważnego narcystycznego zaburzenia osobowości.

Samookreślenie młodych ludzi dawało im znacznie silniejsze poczucie uprawnień niż dwa poprzednie pokolenia. (Uprawnienie w brzmieniu: "To, co naprawdę ma znaczenie, to, co może dla mnie zrobić Twoja organizacja.")

Generacja Y był znacznie bardziej zmotywowany przez zewnętrzne nagrody - tak więc pieniądze, a nie sama praca.

Wszyscy studenci byli Amerykanami, ale naukowcy widzą podobne wzorce pojawiające się w innych krajach.

Bardziej miłe spojrzenie na pokolenia milenium

Badanie przeprowadzone przez firmę doradczą Deloitte sugeruje, że pokolenie milenijne jest bardziej miłe, ale wciąż inne. W ankiecie Deloitte pojawiły się myśli 7 800 absolwentów w 26 krajach, a opublikowano je w styczniu 2014 r.

Deloitte informuje, że młodzi absolwenci chcieli pracować dla organizacji, które były innowacyjne i wnoszą pozytywny wkład w społeczeństwo.

Chcieli więcej okazji do rozwijania swoich umiejętności.

Jaki jest konsensus?

Jeśli szukasz dobrego lub złego, nie ma consensusu.

Jeśli szukasz różnic między pokoleniami, prawdopodobnie możesz bezpiecznie dodać te, które wymieniłem.

Nie traktuj różnic jako niezgodnych. Ludzie skoncentrowani na sobie mogą mieć altruistyczne poglądy na temat uczestnictwa w społeczeństwie, choć im bardziej są narcystyczni, tym mniej prawdopodobne jest, że będą działać na nich.

Uważajmy na pokolenie milenijne

Łatwo dostrzec usterki w młodszych pokoleniach, ale to, co wydarzyło się po drugim trzęsieniu ziemi w moim mieście Christchurch w Nowej Zelandii w 2011 r., Zapewnia szczególną ostrożność.

Gdy miasto było w najciemniejszej godzinie, 13 000 milenialsów zorganizowało się po raz drugi w swojej Armii Studenckiej. Odgarnęli muł, by oczyścić drogi i ogrody. (To nie jest łatwa lub przyjemna praca) Dostarczali posiłki ludziom, którzy ich potrzebowali. Niektórzy przylecieli z innych miast na własny koszt. Nie ma w tym nic skupionego na sobie ani narcystycznego.

Najbezpieczniejsza rada: Zachowaj otwarty umysł wobec jednostek, ale zaakceptuj, że generalnie generacje są znacząco różne. Traktuj różnice między poszczególnymi osobami jako bardziej użyteczne niż uogólniając miliony ludzi.



 56.Wybór pracowników do pracy zdalnej? Myśl ostrożnie  

Czy chcesz, aby niektórzy członkowie Twojego zespołu pracowali w domu, w samochodzie lub w odległym biurze?

Zadaj sobie następujące pytania dotyczące kandydatów ...

• Czy potrzebują stałego wsparcia, aby pozostać zmotywowanym?

• Czy są zmiażdżeni przez porażki?

• Czy przypominają ci statek kołyszący się w morzu?

• Czy mówią o ludziach jako zwycięzcach lub przegranych? (Znak ustalonego sposobu myślenia.)

Jeśli uważasz, że najlepsza odpowiedź na którekolwiek z tych pytań brzmi "tak", mogą nie mieć odporności, której potrzebują do pracy zdalnej.

Konkurujące żądania mogą sprawić, że praca będzie zbyt stresująca.

Musisz zapytać kandydatów:

• Czy mają miejsce w domu, w którym mogą pracować bez ciągłych zakłóceń lub przerw?

• Czy uważają, że ich przyjaciele i rodzina zaakceptują fakt, że pracują i nie są dostępni podczas wizyt w czasie dnia pracy?



 57. Skonsultuj się, aby zaangażować swój zespół  

Zbierz wszystkich razem i oprzyj się pokusie, aby powiedzieć im, jak poprawić swoich klientów usług. Wiedzą, jaka jest dobra obsługa klienta. Są klientami lekarza, centra telefoniczne dla fryzjerów i dostawców Internetu.

Jeśli skonsultujesz się, a nie powiesz, a następnie przekształcisz te konsultacje w czyn, nawet zrzędliwiec z biura będzie chciał wziąć udział.

Poproś ich o:

• Wymień zarówno swoich klientów zewnętrznych, jak i wewnętrznych.

• Odpowiedz na pytanie "Jak to jest być naszym klientem?" Po kolei przyjmij kolejno każdą grupę klientów.

• Wymień "to, co robimy dobrze, a czego nie robimy dobrze".

• Zdecyduj, "co musimy zrobić, czego teraz nie robimy".

• Zdecyduj, "co robimy dobrze, ale może zrobić więcej"



 58. Opracowanie karty obsługi klienta  

Poprowadź swój zespół, ponieważ tworzą kartę wymieniającą standardy obsługi klienta, które sami sobie wyznaczyli. Po raz kolejny wszystko wokół nich. Jeśli zdecydują się na standardy, jest o wiele bardziej prawdopodobne, że będą je posiadać.

Rozpocznij od słów: "Zobowiązujemy się do ..."

Unikaj mdłych stwierdzeń, które tak naprawdę nie zobowiązują zespołu. Podaj ideę i wykonaj ją oznaczającą "co oznacza ..." lub "na przykład". Nie możesz ukryć każdej możliwości, ale te słowa pomogą ci uczynić swoją kartę bardziej znaczącą.

Powiedz, że Twój zespół decyduje, że chce zaangażować się w "szybką i sprawną obsługę". Co oznacza skrót? Jaka jest akceptowalna wydajność?

Twoja karta może się rozpocząć w ten sposób.

"Zobowiązujemy się do ... "

1. Szybka, sprawna, profesjonalna obsługa. Co oznacza:

• odpowiadanie na telefon w ciągu pięciu dzwonków

• nieprzyjmowanie połączeń osobistych, których klienci mogą słuchać

• sprawdzanie naszych wiadomości poczty głosowej co najmniej dwa razy dziennie

• odpowiadanie na wszystkie e-maile przed końcem dnia.

Tam gdzie idealna usługa jest poza naszą kontrolą, będziemy zarządzać oczekiwaniami naszych klientów, aby upewnić się, że nie czują się zawiedzeni.



 59. Opracuj projekty obsługi klienta  

Ważne jest, aby zespół dostrzegł rzeczywiste zmiany wynikające z konsultacji i karty. Nie czekaj, aż te zmiany się wydarzą. Zamiast tego zorganizuj kilka projektów obsługi klienta.

Dbaj o to, aby Twoje projekty były małe, ponieważ Twój zespół ma już swoją stałą pracę. Pomóż im wybrać projekty, które zapewnią szybkie rezultaty, a klienci docenią.



 60. Skuteczne rozpatrywanie reklamacji  

Po pierwsze, przyjmijmy, czym naprawdę jest skarga: okazja do badań rynkowych.

Pochwała zachęca nas do robienia tego, co robimy. Skargi są dla nas wyzwaniem. Opowiadają nam o naszym rynku i naszych systemach oraz zachęcają nas do zmian.

Jeszcze lepiej: jeśli uda nam się skutecznie rozwiązać skargę, mamy możliwość stworzenia adwokata.

Jak skutecznie rozpatrywać skargi?

Potwierdź uczucia i, jeśli to możliwe, rozpatrz skargę w sposób wykraczający poza oczekiwania klienta. Te zasady obowiązują niezależnie od tego, czy rozmawiasz z nieszczęśliwym klientem, odpowiadając na jego e-mail lub odpowiadając na skargę za pośrednictwem mediów.

Większość niezadowolonych klientów, nawet tych wściekłych, po prostu chce, żebyś wiedział, że ich zmartwiłeś. Chcą wiedzieć, że słyszałeś ich uczucia, że jest ci przykro i że idziesz uporządkować wszystko. Zatem dwie z ich trzech potrzeb dotyczą uczuć, a nie faktów i obietnic Jeśli koncentrowanie się na uczuciach wydaje się zbyt miękkie dla ciebie, wyobraź sobie to ...

Zamawiasz specjalny zestaw obiadowy i przychodzi dwa dni po zaplanowanej kolacji, a kilka z potraw jest zepsutych. Odpalasz e-mail do menedżera sklepu. Jak oceniasz swoją satysfakcję, jeśli jego odpowiedź po prostu potwierdza, że wysłałeś e-mail i ogłasza, że w ciągu najbliższych pięciu dni roboczych zostaną wysłane potrawy zastępcze?

Co jeśli menedżer miałby napisać coś takiego?

"Zdajemy sobie sprawę, że było to dla ciebie bardzo frustrujące i przykro mi, że zawiedliśmy przy tej okazji. Zastąpimy zepsute potrawy do wtorku i będę rozmawiał z naszymi pracownikami i firmą spedycyjną, aby upewnić się, że poprawimy nasze usługi w przyszłości. "

Oczywiście potray powinny być dostarczone z kartą i kuponem.

Będziesz miał własne słowa, by przekazać te same pomysły. Ten proces jest ważny.

Uznaj uczucia za pomocą takich słów, jak: frustrujące, rozczarowujące, denerwujące, irytujące. Uznanie uczuć nie jest tym samym, co przyznanie się do winy. To sposób na powiedzenie "Słyszałem cię". Jest to niezbędne, gdy uczucia są jasne, ale nie przesadzaj ("Widzę, że to była tragedia" itp.).

Przepraszanie. Pełne i konkretne (choć nie poniżające) przeprosiny.

Powiedz im, jak rozwiążesz skargę. Bądź hojny.



 61. Utrzymuj profesjonalizm  

Więc właśnie zostałeś wykorzystany przez kolegę, szefa, klienta lub członka społeczeństwa? Jest rzeczą ludzką, aby chcieć odpowiedzieć w naturze: zrób własne oskarżenia, wykrzycz lub wyślij e-mailową "korektę" z kilkoma własnymi zakazami.

Jest lepszy sposób. Wzmocni to twoją reputację i pomoże ci wrócić na właściwe tory. Pokonaj swojego oskarżyciela swoim profesjonalizmem.

Skromna, spokojna reakcja pozwoli ci uchwycić to, co jeden z naszych polityków lubi nazywać "moralną wyżyną". Co ważniejsze, za kilka tygodni większość ludzi zapomni o szczegółach, ale przypomniała sobie twoją postawę. Odpowiedz w gniewie i będą pamiętać dwoje dzieci z zabawkami i łóżeczkami.

Pamiętaj, aby dać sobie szansę na wzniesienie się ponad krytykę lub nadużycie. Jesteś dorosły w konflikcie.

Przykład profesjonalizmu w wywiadzie telewizyjnym

Pamiętam, wiele lat temu, widząc wywiad telewizyjny z liderem biznesu. Gazeta twierdziła, że lider biznesu zrobił kilka wysoce zapalnych komentarzy na temat swojego kraju. Kiedy prowadzący poruszył artykuł w gazecie, biznesmen tylko się uśmiechnął i powiedział: "Mmm. To była historia, która nic nie straciła w opowiadaniu ". Dość powiedziawszy. Stonowany , zrelaksowany. Prezenter przeszedł do innych rzeczy.



 62. Pisanie: Nie myśl, że twój temat jest zbyt poważny  

To powszechny zarzut.

"Ten nowoczesny styl pisania jest bardzo dobry, ale ... pracuję w dziedzinie egzekwowania prawa / moje sprawy mogą trafić do sądu / chcę pokazać, że jestem zawodowcem."

Oto nietakt

"Moja praca jest zbyt poważna dla nowoczesnego pisania", jest tylko pretekstem do uniknięcia zmian. Tam ktoś musiał to powiedzieć.

Dodaj do tego wymówkę: "Nie wierzę w głupie pisanie". Dumbing to wyciąganie niezbędnych informacji - może nawet przekształcenie zawiadomienia o egzekucji lub raportu w historię dla przedszkolaków. To się nie stanie. Powiedzenie tego będzie tylko kolejnym sposobem uniknięcia zmian.

Współczesne pisanie jest jak zwykłe mówienie. To umiejętność podziwiania.

Prosty język to podstawa nowoczesnego profesjonalnego pisania. Zobacz sposób, w jaki pisze Twój zespół komunikacyjny. Ich język będzie bardziej naturalny i bardziej wciągający niż stara oficjalna ,legale i komercjalizacja, że niektórzy wciąż nalegają, na profesjonalny sposób pisania. (To samo dotyczy wysokiego stylu akademickiego, pełnego pasywnego i niepotrzebnie złożonego języka, który gwarantuje, że tylko dedykowani ci go przeczytają.)

Prosty język to także sposób na budowanie współpracy, a nie poleganie na zgodności. Współpraca jest znacznie wydajniejsza.



 63. Dodaj ludzi do twojego pisania  

Czy to tylko ja, czy te zdania wydają ci się dziwne?

"Czy jest coś jeszcze, co trzeba pokryć?"

"Plan rozwoju otrzymał 20 sprzeciwów."

Czy pisanie ich w ten sposób nie byłoby bardziej naturalne?

"Czy jest jeszcze coś, co musimy pokryć?"

"Otrzymaliśmy 20 sprzeciwów wobec planu rozwoju."

Dodanie ludzi (w tych przykładach) pozwala nam uniknąć sprzecznych, nienaturalnych zdań.

Bezosobowe pisanie też może być bezsensowne. Bez ludzi, pierwsze zdanie sugeruje, że tematy mogą mieć potrzeby. Drugie zdanie dotyczy tak inteligentnego planu rozwoju który może odbierać zastrzeżenia.

Ja i my jesteśmy tylko dwoma sposobami dodawania ludzi do naszego pisma. Jeśli są one nieodpowiednie dla Ciebie lub chcesz różnorodności, wypróbuj inne ludzkie słowa: Ciebie, pracowników, menedżerów, kierowców, mieszkańców, członków, akcjonariuszy, starszy zespół zarządzający, radnych, interesariuszy, subskrybentów, graczy lub klientów. br>



 64. Pisz akapity w łatwy sposób  

Stan i rozwój.

To nie tylko łatwy sposób pisania, ale świetna obsługa dla czytelników.

Podaj swój punkt w pierwszym zdaniu, a następnie powiedz swoim czytelnikom o tym więcej. Jeśli masz ochotę napisać coś, co nie obsługuje twojego pierwszego zdania, zastanów się, czy naprawdę musisz je uwzględnić. Jeśli warto napisać, ale nowy punkt, zacznij kolejny akapit.

Dlaczego jest to łatwy sposób pisania?

Ponieważ stan i rozwinięcie ułatwia organizowanie myśli. Zacznij od listy swoich kluczowych punktów i przekształć je w pierwsze zdania. Zadawaj sobie pytanie: czy to jest kluczowy punkt, czy pomysł wspierający?

Dlaczego jest to świetna usługa dla Twoich czytelników?

Będą wiedzieć, dokąd zmierzasz z każdym akapitem. Jeśli odświeżą pamięć, ponownie czytając raport, pierwsze zdania będą zawierały większość informacji o tym, co powinni wiedzieć.

Pomyśl o swoich pierwszych zdaniach jako nagłówkach paragrafów. Reszta tekstu podaje szczegóły, dowody lub przykłady.

Pomyśl o stanie i rozwiń jako ustawienie domyślne. Upewnij się, że istnieje dobry powód do zmiany. W krótkim e-mailu, piśmie i piśmie do sieci (w tym e-booków) możesz mieć akapity jednego zdania, więc stan i rozwinięcie nie będzie dla ciebie działało, ale po co pisać raporty i dłuższe listy w inny sposób?



 65. Zignoruj mylącą opinię  

Usłyszysz wiele mylących porad dotyczących pisania. Niektóre z nich oparte są na mitach, inne na osobistym guście. Niektóre porady mają w pewnym sensie sens.

"Ale" stanowi przydatny przykład porad, które wiele osób posuwa za daleko.

Mówią, że "ale" jest negatywne i wszystko przed, ale jest tylko wypełniaczem.

Ma rację, jeśli szef opuszcza pracownika i mówi: "Naprawdę podoba mi się sposób, w jaki przychodzisz do pracy o czasie i sprzątasz biurko pod koniec dnia, ale twoje umiejętności analityczne i komunikacyjne są znacznie poniżej tego, co robimy. potrzeba w tej organizacji" .Wypełnia wcześniej, ale tylko zmiękcza pracowników do króla.

Oto dlaczego, ALE jest to użyteczne słowo

Możesz go użyć do stworzenia kontrastu, w którym obie części zdania przyczyniają się do wartości. Możesz napisać: "Możesz oczekiwać, że będzie kosztowny, ale nie jest" lub "Spodziewaliśmy się aby zakończyć projekt późno, ale dostarczył go tydzień wcześniej. "

Oratorzy używali kontrastów od czasów Rzymian. Oto prezydent John F Kennedy, rozpoczynając przemówienie inauguracyjne:

"Obserwujemy dzisiaj, nie zwycięstwo partii, ale świętowanie wolności".

Prezydent Barack Obama mówi o sprostaniu nadchodzącym wyzwaniom:

"Nie zostaną łatwo spełnione, ani w krótkim czasie. Ale poznaj tę Amerykę: - zostaną spełnione ". (Po wybuchu aplauzu - jak zwykle w kontrastach.)

Czy nie chciałbyś, ale w zestawie narzędzi?

Inne mity?

"Nigdy nie zaczynaj zdania od i, ale". Dlaczego nie? Może to była rozsądna rada, gdy miałeś 10 lat, więc nie zaczęło się w ten sposób co drugie zdanie. Ale teraz jesteś starszy, używaj ich dla podkreślenia - czasami. "Nie rozdzielaj bezokoliczników." Najsłynniejszy na świecie bezokolicznik podzielony jest początkiem serialu telewizyjnego Star Trek, "Odważnie idź tam, gdzie nie było żadnego człowieka". Przysłówek odważnie dzieli nieskończoną formę czasownika, aby przejść. Najwyraźniej jest to verboten, ponieważ nie można się dzielić bezokolicznik po łacinie. Jak logiczne jest to? Jeśli brzmi dobrze, idź do niego.



 66. Zaakceptuj, że nowe nawyki wymagają czasu  

Ile czasu zajmuje stworzenie nowego nawyku?

66 dni. Jeśli jesteś przeciętnym znawcą nawyków żywieniowych.

Phillippa Lally i koledzy z University College London odkryli, że zakres ustalania nowych nawyków wynosi od 18 do 254 dni. Zwyczaje obejmowały 15-minutową jazdę przed kolacją i 50 porcji po porannej kawie Jak przydatne jest wiedzieć, ile czasu potrzeba innym osobom na ustalenie nowego nawyku?

Mówiąc tak: jeśli walczymy, nie jesteśmy sami, a liczby mówią nam, abyśmy byli realistami. Rozpoczęcie nowych nawyków i zmiana starych wymaga ciągłego powtarzania i akceptowania niepowodzeń w ramach podróży. Rada naukowców: staraj się powtarzać nowy nawyk każdego dnia, ale nie martw się, jeśli przegapisz dzień lub dwa. "Przygotuj się na długi dystans".

Skąd będziesz wiedzieć, kiedy ustalisz swój nowy nawyk? Powiesz: "Robię to bez myślenia" i "Ciężko tego nie robić".

Zauważ, że nowe nawyki w badaniu dotyczyły kontekstu lub wskazówki dla nowego zachowania "... przed kolacją" i "... po porannej kawie"



 67. Skoncentruj się na tym, co działa  

Tylko około 10 procent ludzi osiąga cele, które sobie wyznaczyli. Dwadzieścia pięć procent osób, które podejmują postanowienia noworoczne, rezygnuje po pierwszym tygodniu.

Lepiej radzimy sobie z niektórymi technikami, które działają.

Oto, co robi.

Stwórz plan, zapisz go i podziel go na łatwe do wykonania kroki - nazwijmy je twoimi mini-celami.

Wyobraź sobie, co może przeszkodzić ci w osiągnięciu celu, a potem w mini-celach. Teraz opracuj plany radzenia sobie z tymi przeszkodami lub przeszkodami.

Powiedz znajomym, rodzinie i współpracownikom. Oczywiście, będzie to kłopotliwe, jeśli nie osiągniesz swojego celu, ale jest to ryzyko, że ludzie, którzy się tam dostają, są gotowi do podjęcia.

Gdy odznaczasz każdy krok w kierunku swojego celu, przypomnij sobie, dlaczego cel jest dla ciebie ważny.

Naukowcy odkryli także, co nie działa.

Zastanawianie się nad tym, co się stanie, jeśli nie dojdziemy, nie działa. Nie polegamy też na sile woli ani nie fantazje o tym, jak będzie, gdy będziemy mieli promocję, stopień lub jacht.



 68. Lek na kunktatorstwo  

Jest proste lekarstwo, jeśli jesteś skłonny do zwlekania.

Tutaj idziemy.

Zaczynaj, a nawet mały pierwszy krok. (Oczywiste, ale ważne)

Oto mniej oczywisty fragment.

Pozostaw to zadanie w części.

Piszesz raport? Napisz na kilka minut, a następnie zostaw zdanie na wpół dokończone.

Większość z nas nie może znieść czegoś niepełnego. Właśnie dlatego tajemnice, a nawet pytania są tak motywujące.

Zacznij od małeo. Nic ambitnego, ale początek. Potrzebujesz chwastów w ogrodzie? Wyjmij taczki i wrzuć do niej kilka chwastów. Zostaw to tam, wybitnie, na drodze.

Dlaczego warto zacząć od małego?

Wiedząc, że pierwszy krok zajmie tylko kilka minut, pomaga to zmącić poczucie, że zadanie jest zbyt dużym obciążeniem, aby od razu to zrobić. Jeśli zostaniesz porwany przez wybuch entuzjazmu, gdy już zaczniesz, idź z prądem.

"Ale nie dbam o niepełne zadania."

Być może masz w domu półzbudowaną kuchnię lub raport miesięczny i biuletyn, który zacząłeś tydzień temu, wciąż są w formie szkicu i nie pozwalają ci się obudzić.

Rozwiązanie? Tylko siła woli. Odłóż czas i spraw, aby to się stało - wszystko to.



 69.Łącz nowy nawyk ze starym nawykiem  

Siły woli stawiają duże wymagania dla energii twojego mózgu, więc uspokójmy się.

Zdejmijmy wolę, ja nie będę podejmował decyzji, albo przynajmniej sprawię, że będą mniej potrzebne.

Połącz pożądany nawyk ze starym lub jakimś nieuchronnym wydarzeniem. Wkrótce będziesz na autopilocie, nie przechodząc przez Wolę, czy nie? agonia lub zapomnienie.

Chcesz zacząć swoje dni wcześniej? Połóż budzik lub telefon komórkowy po drugiej stronie pomieszczenia.

Chcesz pobiegać każdego ranka? Rozłóż swoje ubrania do biegania w nocy. Spraw, aby nie można było ich pominąć - najlepiej na drodze. Zdecyduj, że nie zarobiłeś prysznica ani kawy, dopóki nie skończysz biegu.

Chcesz bardziej efektywnie planować swój czas? Uczyń swój kalendarz pierwszą i ostatnią rzeczą, jaką robisz każdego dnia.

Odkładając klientów dzwoniących? Połącz go z powrotem z obiadu.

Chcesz przypomnieć sobie swoje mini-cele? Zachowaj listę na pulpicie i otwieraj ją za każdym razem, gdy zatrzymujesz się między zadaniami.



 70. Przebacz uchybienia  

To może wydawać się nieco miękkie, ale naukowcy wykazali, że przebaczenie naszych własnych błędów jest bardziej prawdopodobne, że powrócimy na ścieżkę do naszych celów niż poczucie winy lub obwinianie się.

O wiele bardziej skuteczne jest postrzeganie porażek jako normalnych i ponowny "restart".

Przebacz sobie i skup się na ponownej determinacji. Bardzo niewielu palaczy rezygnuje bez kilku prób. Bardzo niewiele osób zachowuje postanowienia noworoczne bez wielokrotnych uchybień. Zasadnicze znaczenie mają budowanie nawyków w czasie. Osiągniemy je w końcu.

To może wydawać się nieco miękkie, ale naukowcy wykazali, że przebaczenie naszych własnych błędów jest bardziej prawdopodobne, że powrócimy na ścieżkę do naszych celów niż poczucie winy lub obwinianie się.

O wiele bardziej skuteczne jest postrzeganie porażek jako normalnych i ponowny "restart".

Przebacz sobie i skup się na ponownej determinacji. Bardzo niewielu palaczy rezygnuje bez kilku prób. Bardzo niewiele osób zachowuje postanowienia noworoczne bez wielokrotnych uchybień. Zasadnicze znaczenie mają budowanie nawyków w czasie. Osiągniemy je w końcu.