Marketing afiliacyjny Marketing partnerski to podejście marketingowe, w którym inne osoby promują twoje produkty i usługi, a w zamian otrzymują zapłatę za każdą sprzedaż dokonaną bezpośrednio w wyniku ich wysiłków. Oznacza to, że jako "kupiec" możesz mieć armię ludzi promujących twoje towary bez konieczności kiwnięcia palcem. Jeśli jesteś jedną z osób promujących produkty i usługi kupca, tj. "podmiotem stowarzyszonym", nie musisz nawet mieć witryny internetowej, aby odnieść sukces, chociaż to pomaga.

Wprowadzenie

Internet stał się ważnym zjawiskiem od początku XXI wieku. Handel elektroniczny zyskał nową pozycję w świecie biznesu i marketingu. Co najważniejsze, przypisywanie kosztów pozyskaniu nowych klientów może być kosztowne, nawet w świecie online, w którym koszty są znacznie niższe niż w świecie offline. W końcu nadal wydajesz pieniądze na reklamę i te koszty muszą być warte inwestycji, aby móc dalej w nie inwestować. Czy nie byłoby miło móc płacić za reklamy tylko wtedy, gdy działają? Cóż, jest to możliwe w świecie online. To marketing oparty na wydajności i odbywa się poprzez marketing afiliacyjny. Ale czym dokładnie jest marketing partnerski? Odpowiemy na to pytanie w poniższych sekcjach. Ten tekst stanowi wprowadzenie do marketingu afiliacyjnego i odpowie na wszystkie pytania dotyczące tworzenia i wdrażania strategii marketingu afiliacyjnego w szerszym kontekście marketingu internetowego.

Czym jest marketing afiliacyjny?

Pierwsze pytanie, jakie możesz sobie zadać, brzmi: czym dokładnie jest marketing afiliacyjny? Jak stwierdziliśmy w akapicie wprowadzającym, marketing afiliacyjny jest rodzajem marketingu, który polega na wydajności, a Ty, jako sprzedawca, płacisz tylko wtedy, gdy Twoja reklama działa dobrze.

Affiliate Marketing to marketing oparty na wynikach, w którym stawki reklamowe zależą od skuteczności reklamy.

Tradycyjnie Internet pozwala handlowcom na reklamowanie się w niektórych miejscach w sieci. Może to mieć postać banerów reklamowych na niektórych stronach internetowych lub wiadomości e-mail. Może to również obejmować inwestowanie w reklamy, takie jak kupowanie miejsca u góry zapytań dotyczących popularnych wyszukiwarek, takich jak Google czy Yahoo !. Problem z zakupem takiej powierzchni polega na tym, że jako kupiec musisz zapłacić stałą opłatę za umieszczenie czegoś takiego jak baner reklamowy na stronie internetowej. Stanowi to problem z jednego głównego powodu. Największym i najczęstszym problemem jest to, że Twoja początkowa płatność za reklamę jest trochę ryzykowna, szczególnie jeśli strona, która pozwala Ci się reklamować, jest dla Ciebie nowa. Na początku możesz nie wiedzieć, ile ruchu wygeneruje reklama. Powiedzmy, że to nie działa zbyt dobrze. Reklama nie do końca spełniła oczekiwania i spowodowała bardzo mały ruch na stronie oraz mniej działań podejmowanych przez potencjalnych klientów. W tym momencie włożyłeś w reklamę więcej pieniędzy niż to, co mogłeś odzyskać. Jest to sytuacja wygrana-przegrana, ponieważ właściciel witryny zarabiał pieniądze, a Ty, kupiec, traciłeś pieniądze. Jednak cała nadzieja nie jest stracona. Dzięki marketingowi afiliacyjnemu widoczność, którą otrzymujesz, pozostaje nienaruszona, tak jak w przypadku reklam za pośrednictwem banerów reklamowych. Różnica polega jednak na tym, że zamiast płacić partnerowi z góry, płacisz partnerowi dopiero po podjęciu jakiegoś działania, czy to poprzez kliknięcie czy wypełnienie formularza online. Ten rodzaj płatności można uznać za prowizję dla partnera. W końcu marketing afiliacyjny jest strategią marketingową opartą na poleceniach, a każdy wzrost ruchu oznacza więcej pieniędzy dla partnera. W ten sposób sensowne jest, aby partner promował swojego kupca; mają motywację. Jeśli chodzi o marketing afiliacyjny, istnieją pewne rodzaje modeli, które są wykorzystywane do prowadzenia marketingu afiliacyjnego.

Rodzaje partnerskich modeli reklamowych Istnieją trzy rodzaje afiliacyjnych modeli reklamowych, z których korzystają kupcy i partnerzy, angażując się w tego rodzaju strategie. Poniżej znajduje się ich lista oraz krótki opis każdego z nich.

•  Cost Per Mil (Koszt za milę) (CPM) - inaczej znany jako "Koszt za 1000 wyświetleń" (mil = 1000), ten model działa, gdy sprzedawca płaci stałą opłatę za każde 1000 wyświetleń lub kliknięć reklamy otrzymanej za pośrednictwem podmiotu stowarzyszonego. Było to szczególnie popularne na początku boomu dot-com, ale drastycznie spadło w użyciu w wyniku oszukańczego wzrostu statystyk widoku przez wiele firm.

•  Cost Per Action (Koszt przez działania) (CPA) - podobny do modelu CPM, działa na tych samych zasadach. Różnica polega jednak na tym, że kwota, którą sprzedawca płaci podmiotowi stowarzyszonemu, jest całkowicie zależna od skuteczności jego reklamy. Czynniki wydajności to "działania", które obejmują takie rzeczy, jak użytkownicy, którzy klikają reklamę, wypełniają formularz, pobierają oprogramowanie lub kupują produkt. Zamiast ustalonej kwoty do zapłaty za określoną liczbę użytkowników, płacisz tylko wtedy, gdy reklama działa dobrze.

•  Cost Per Click (Koszt za kliknięcie) (CPC)-podobny do modelu CPA, a nawet bardziej szczegółowy w modelu CPA, to CPC. Model, podobnie jak CPA, zależy od wydajności, ale czynniki, które określają, ile sprzedawca płaci partnerowi, obejmują kliknięcia. Może to oznaczać liczbę kliknięć reklamy banerowej, jak sugeruje jej nazwa, lub liczbę osób, które odwiedzają reklamowany adres URL.

Jak widać z tych modeli, strategia marketingowa za nimi opiera się na wydajności. Ale jak te typy modeli reklamowych rozwinęły się w Internecie? Rzućmy okiem na historię tego typu reklamy i marketingu.

Zwięzła historia marketingu afiliacyjnego

W 1996 r. Amazon.com stworzył jeden z pierwszych programów partnerskich w sieci o nazwie Amazon Associates. Był to program, który pozwolił stronom stać się podmiotami powiązanymi z główną witryną Amazon.com. Partner umieściłby jakiś link na jednej ze swoich stron internetowych i pozwoliłby użytkownikom połączyć się z Amazon.com. Celem tego linku było zachęcenie użytkowników do odwiedzenia Amazon.com dla wszystkich ich potrzeb literackich. Było to bardzo korzystne dla podmiotów stowarzyszonych Amazon, ponieważ otrzymywali prowizję za każdym razem, gdy jeden z ich użytkowników był wysyłany do Amazon.com.

Amazon, Proctor i Gamble oraz CDnow to tylko niektóre z pierwszych stron internetowych, które oferowały programy marketingu afiliacyjnego w pierwszych dniach Internetu.

Oczywiście Amazon nie był pierwszą stroną internetową, która wdrożyła taki program. Epage to kolejna strona internetowa, która miała podobny program zainicjowany w tym samym roku, a Proctor i Gamble byli w stanie przekonać Yahoo! zainicjować podobny program za pomocą swoich reklam. I nawet wcześniej niż którykolwiek z nich była strona CDnow. W 1994 r. Umieścił linki na stronach z recenzjami artystów i albumów. Pomysł, że recenzje istnieją w Internecie, a użytkownicy je oglądali, wpadli na pomysł, aby oferować ludziom te same albumy, umieszczając link do zwiększenia ruchu na ich stronie. Firmy, o których warto wspomnieć, to powody, dla których położyli podwaliny pod marketing afiliacyjny, jaki znamy dzisiaj. Dzisiejszy marketing afiliacyjny jest również przypomnieniem o spadku liczby banerów reklamowych typu "click-through", w których zaobserwowano gwałtowny spadek podjętych działań. Dlatego marketing afiliacyjny, który istnieje wyłącznie w oparciu o wyniki, jest niezbędny i korzystny dla strategii marketingu internetowego. Teraz, gdy omówiliśmy tę historię, wróćmy do marketingu afiliacyjnego i przyjrzyjmy się rolom, jakie odgrywają firmy i strony internetowe.

Role w marketingu afiliacyjnym

Marketing partnerski między firmami to symbiotyczny związek. Jest to sytuacja korzystna zarówno dla partnerów, jak i handlowców, ale jakie role pełnią strony internetowe? Rzućmy okiem na role partnerów i handlowców.

Kupcy Jeśli masz firmę i witrynę internetową i sprzedajesz produkt lub usługę, jesteś kupcem. Kupcami są firmy, które sprzedają produkt i / lub usługę, i to one płacą partnerom za ich kampanie marketingowe. Są szanse, że będziesz chciał nawiązać relacje w sieci z partnerami. Innymi słowy, najprawdopodobniej jesteś kupcem, jeśli zaczynasz tworzyć strategię marketingu internetowego. Kiedy tworzysz partnerstwo partnerskie, ten partner da ci miejsce na jednej lub więcej swoich stron internetowych, aby umieścić link, a nawet baner reklamowy. Link pozwoli użytkownikom wejść na twoją stronę, zwiększając ruch. Oczywiście zwykłe zachęcanie klientów do odwiedzenia Twojej witryny nie wystarczy.

Podmioty stowarzyszone

Co to jest partner? Być może słyszałeś już ten termin, być może w programach radiowych lub między programami telewizyjnymi w reklamach. W świecie online podmiotami stowarzyszonymi są właściciele witryn, a nawet blogerzy, którzy pozwalają handlowcom reklamować się odpowiednio na ich stronach lub blogach. To oni zarabiają za każdym razem, gdy reklama się wyświetla, więc w ich najlepszym interesie jest posiadanie kupców, z którymi mają oni partnerski związek partnerski. Oczywiście utrzymywanie relacji z kupcem wymaga trochę pracy ze strony partnera. W końcu, jeśli strona internetowa właściciela nie ma dużo ruchu przychodzącego, nie będzie wystarczająco przychylny kupcom, a partner może stracić związek i stracić część swoich dochodów. Najprawdopodobniej partnerzy nie sprzedają samych produktów ani usług, ale mogą. Mogą też być podmiotami stowarzyszonymi dla wielu sprzedawców jednocześnie, reklamując produkty lub usługi, które ich zdaniem czytelnicy lub odwiedzający będą chcieli kupić. Teraz, gdy lepiej poznaliśmy role marketingu afiliacyjnego, przyjrzyjmy się korzyściom płynącym z prowadzenia marketingu afiliacyjnego.

Korzyści z marketingu afiliacyjnego

Wejście w partnerstwo partnerskie ma wiele zalet, niezależnie od tego, czy wcielasz się w rolę kupca, czy partnera. Myśląc o tych korzyściach, miej na uwadze fakt, że Internet stał się przestrzenią do współpracy, szczególnie w dzisiejszych czasach w mediach społecznościowych. Marketing partnerski jest skuteczny ze względu na współpracę w ramach partnerstwa, zwłaszcza gdy media społecznościowe stają się dominującą obecnością w sieci. Oto niektóre z kluczowych zalet marketingu partnerskiego.

Partnerstwa i współpraca

Jak wspomnieliśmy wcześniej, związek między partnerem a sprzedawcą jest symbiotyczny. Zarówno partner, jak i handlowiec czerpią korzyści ze współpracy partnerskiej. W przypadku podmiotów stowarzyszonych istnieje fakt, że opłaty za hosting można płacić z dochodów uzyskanych z bycia podmiotem stowarzyszonym, a niektóre podmioty stowarzyszone mogą w rzeczywistości uzyskać znaczne dochody od handlowców, z którymi współpracują. Nie oznacza to jednak, że jest to tak proste, jak zapisanie się na program partnerski. Partner ma zachętę do generowania ruchu na stronie sprzedawcy. Jeśli zostanie to zrobione dobrze, partner zyskuje również dzięki zaliczeniu do sprzedaży lub potencjalnej sprzedaży.

Sprzedawcy rozwiązali proces Click and Bye, uznając partnerów stowarzyszonych za sprzedaż lub potencjalnych klientów.

Jest to faktycznie jeden z pierwotnych problemów, który spowodował, że partnerzy kwestionowali swoją rolę w partnerstwach partnerskich. Mogą powiedzieć sobie: "Wysyłam ruch do ich witryny, ale to oznacza, że tracę ruch". Nazywa się to Click and Bye, co oznacza, że partner może stracić widza dla swojego większego handlowca poprzez link tekstowy lub baner. Jednak kupcy rozpoznali ten problem i wymyślili rozwiązanie dla podmiotów stowarzyszonych kredytowych, gdy dokonano udanej sprzedaży lub gdy nowy klient zarejestrował się na swojej stronie internetowej lub w biuletynie. Jak widać, partnerzy i handlowcy muszą się stale dostosowywać, aby marketing partnerski działał dla nich. Korzyścią dla handlowców dzięki tej relacji jest to, że uzyskują oni nowy ruch i potencjalnych klientów, do których inaczej nie mieliby dostępu poprzez reklamę w witrynach stowarzyszonych. Co najlepsze, ich dolary reklamowe są wydawane tylko wtedy, gdy z powodzeniem dokonają sprzedaży za pośrednictwem partnera .Oczywiście kupcy muszą uważać na to, jak się reklamują. Zajmowanie marketingu afiliacyjnego wymaga znacznie więcej niż posiadania partnerów. Strategia marketingowa dla partnerów działa tylko wtedy, gdy partner może skutecznie wysyłać nowych potencjalnych klientów na Twój sposób. Tak więc, gdy myślisz o tym, kim chcesz być swoim partnerem, jest to jeden z czynników, które należy wziąć pod uwagę. Zadaj sobie pytanie, czy witryna generuje ruch wystarczający na wydaną kwotę. Czy zwrot z inwestycji (ROI) jest czarny czy czerwony? Kupiec musi być sumienny w podejściu do realizacji strategii marketingu afiliacyjnego. Partnerzy muszą dostarczyć. To kolejna wielka korzyść dla kupców; mają wybór w tym, kogo chcą jako swoich partnerów. Inteligentny handlowiec będzie mógł uzyskać relacje partnerskie ze stronami internetowymi, które są zgodne z ich produktem lub usługą.

Treść witryny podmiotów stowarzyszonych jest istotna

Powiedzmy, że jako kupiec sprzedajesz karmę dla psów za pośrednictwem witryny firmy. Twój partner powinien być w jakiś sposób zgodny z twoim produktem lub usługą, aby strategia marketingowa działała. To znaczy, jeśli sprzedajesz karmę dla psów, powinieneś sprzedawać reklamowaną karmę dla psów w witrynach, które przyciągają właścicieli psów.

Marketing partnerski pozwala sprzedawcom kierować reklamy na określone dane demograficzne w Internecie.

Jeśli się nad tym zastanowić, ma to sens. Twoja firma produkująca karmę dla psów może znać kilka stron internetowych, które obsługują właścicieli psów, i być może organizują fora i dyskusje na temat psów, od tematów od nauczenia ich sztuczek po utrzymanie zdrowia. Jest to inteligentna potencjalna opcja partnerska, ponieważ oznacza, że możesz reklamować się w swojej grupie demograficznej. Inteligentne strategie marketingowe dla partnerów wymagają nieustannego kreatywnego myślenia o tym, gdzie najprawdopodobniej będzie twoja grupa demograficzna, abyś mógł mieć tam swoją reklamę. W przeciwieństwie do tego, złą decyzją marketingową byłoby nawiązanie partnerskiej współpracy ze stroną internetową przeznaczoną dla właścicieli kotów. Jakie mieliby zainteresowanie karmą dla psów, gdy mają koty do karmienia?

Bardziej efektywne wykorzystanie dolarów reklamowych

Jak stwierdziliśmy wcześniej, kiedy opisywaliśmy różnicę między zwykłymi reklamami banerowymi a reklamami partnerskimi, wspomnieliśmy o opłatach i stawkach, które musisz zapłacić. Każda strona internetowa różni się pod względem kwoty, jakiej oczekują, ale jedno jest jasne: marketing oparty na wydajności pozwala zmarnować mniej pieniędzy na alokację reklam. Marketing polega na zwiększeniu ROI dla potencjalnych klientów, a marketing afiliacyjny nie jest wyjątkiem. Kiedy wydajesz pieniądze na jakąkolwiek reklamę, chcesz mieć pewność, że kwota wydana na pozyskanie nowego klienta jest warta inwestycji. Marketing oparty na wydajności zmniejsza ilość wydawanych pieniędzy i zmniejsza ryzyko złego ROI. Załóżmy, że masz podmiot stowarzyszony z firmą produkującą karmę dla psów. Za każdym razem, gdy dokonujesz sprzedaży, możesz zapłacić 5% prowizji. Ponieważ płacisz tylko wtedy, gdy dokonałeś sprzedaży, jesteś pewien, że dokonasz inwestycji tylko wtedy, gdy już nastąpił zwrot.

Łatwe śledzenie

Podobnie jak inne rodzaje strategii marketingu internetowego, takich jak marketing e-mailowy i tworzenie stron internetowych, jedną z największych korzyści z prowadzenia marketingu afiliacyjnego jest fakt, że można go śledzić. Programy partnerskie często pozwalają zobaczyć pewne rzeczy, takie jak współczynniki klikalności lub wyświetlenia witryny w wyniku obejrzenia przez klienta strony internetowej partnera. Jest to ważna część budowania skutecznej strategii marketingowej dla partnerów, ponieważ pozwala zobaczyć, którzy partnerzy działają, a którzy nie. Ponadto może również informować Cię o skuteczności w różnych witrynach stowarzyszonych za pomocą różnych narzędzi marketingowych, takich jak reklama banerowa lub umieszczanie linków. Pomoże Ci to wydajniej wydawać pieniądze, kontynuując inwestycje w rodzaje reklam, które wydają się uzyskiwać najlepsze wyniki.

Narażenie

Bez wątpienia ekspozycja jest kluczem do każdego elementu strategii marketingowej. Posiadając podmioty stowarzyszone, możesz udostępnić swój produkt lub usługę, aby świat online mógł je zobaczyć. Pozostając w odpowiednich witrynach, Twoja ekspozycja wzrośnie wykładniczo, pozostając w zgodzie z prawidłowymi, ukierunkowanymi danymi demograficznymi. Ekspozycja pozwala również zbudować wizerunek i markę. Ich zbudowanie pozwala wywrzeć trwałe wrażenie na potencjalnych klientach, aby byli bardziej skłonni do powrotu i dokonania zakupu. A ponieważ pozostawia trwałe wrażenie, oznacza to, że prawdopodobnie zostanie rozpowszechniony wśród innych przez Internet, a nawet ustnie. Czy marketing afiliacyjny jest odpowiedni dla Twojej firmy?

Konfiguracja programu partnerskiego

Planowanie jest pierwszym i najważniejszym krokiem do stworzenia odpowiedniego programu partnerskiego. Marketing partnerski stał się teraz jeszcze bardziej popularny niż wcześniej. W raporcie z 2011 r. W raporcie Affstat Summit Affiliate 49% wszystkich respondentów stwierdziło, że jest partnerem od zaledwie 2008 roku. Oznacza to, że wiele nowych osób zaangażowało się w marketing afiliacyjny i prawdopodobnie będzie to robić tak długo, jak długo pozostanie intratna i korzystna dla obu stron forma marketingu. Oczywiście jako kupiec będziesz musiał stworzyć wstępny plan stworzenia programu i pozyskania partnerów. Najpierw porozmawiamy o procesie planowania, a następnie omówimy wybór składników programu partnerskiego.

Planowanie programu partnerskiego Zanim zaczniemy planować program partnerski, omówmy, czy posiadanie programu partnerskiego jest właśnie dla Ciebie. Istnieje kilka elementów, które firma powinna rozważyć nawet w marketingu afiliacyjnym, i są one wymienione poniżej.

•  Masz wystarczająco wysoką marżę zysku, że możesz sobie pozwolić na prowizję dla swoich partnerów

•  Oferujesz atrakcyjny produkt lub usługę, którymi inni będą zmotywowani do promowania, ponieważ (a) płacisz dobrą prowizję i (b) produkt jest stosunkowo łatwy do sprzedaży

•  Jesteś w stanie zaspokoić popyt na swój produkt, który mogą przynieść partnerzy

•  Jesteś w stanie wesprzeć dodatkowych klientów, których mogą pozyskać partnerzy

•  Jesteś w stanie wspierać samych partnerów za pomocą szkoleń, reklamy i innych materiałów promocyjnych

•  Jesteś gotów zapłacić za usługę (lub oprogramowanie), aby pomóc Ci śledzić sprzedaż swoich partnerów

•  Masz czas na monitorowanie działań marketingowych swojego partnera, abyś wiedział, że reprezentują Twoją firmę tak, jak tego oczekujesz w ich promocjach

Jeśli uważasz, że możesz spełnić te wymagania, marketing partnerski powinien pasować do twoich potrzeb w zakresie strategii marketingu internetowego. W kilku następnych sekcjach przedstawimy kilka planów działania mających na celu wejście w grę marketingową dla partnerów.

Dla początkujących w marketingu afiliacyjnym

Pierwsze zaangażowanie w marketing partnerski może być zastraszające. Na szczęście dla Ciebie, ponieważ marketing afiliacyjny istnieje już od dwóch dekad, inni sprawili, że wejście do gry stało się znacznie łatwiejsze dla nowych graczy. W Internecie znajduje się lista popularnych "platform handlowych", w których można uzyskać pomoc w zarządzaniu programami partnerskimi. Możesz się w nich zarejestrować . Musisz zarejestrować się na tych stronach, a wtedy osoby, które chcą być Twoimi podmiotami stowarzyszonymi, będą mogły Cię znaleźć. Oczywiście możesz zarządzać własnym programem afiliacyjnym, ale kiedy po raz pierwszy eksperymentujesz z marketingiem afiliacyjnym, prawdopodobnie łatwiej ci będzie skorzystać z jednej lub więcej z tych usług. Rynki afiliacyjne to świetny sposób dla amatorskich firm na wejście do gry marketingowej afiliacyjnej przy niewielkim ryzyku. Teraz, zanim zarejestrujesz się w jednym z tych "rynków zbytu" (lub utworzysz swój własny), przejrzymy listę rzeczy, które powinieneś wziąć pod uwagę przy tworzeniu programu partnerskiego.

Główne punkty skutecznego programu partnerskiego

Marketing partnerski powinien być postrzegany jako przedsięwzięcie marketingowe, a nie wyłącznie jako przedsięwzięcie technologiczne. To prawda, istnieje wiele kreatywnych i technologicznych aspektów tego szczególnego rodzaju marketingu, ale przede wszystkim należy go postrzegać przez pryzmat marketingowy. Co to oznacza dla ciebie jako kupca? Jednym z podstawowych założeń jest to, że chodzi przede wszystkim o klienta. W końcu to klient online napędza sprzedaż i rozpowszechnia informacje o firmie i produkcie. Każdy aspekt planowania programu partnerskiego musi uwzględniać te kwestie, oprócz potrzeb i wartości twoich partnerów i innych nowych pracowników. Przyjrzyjmy się zatem, jakie są główne punkty udanego programu partnerskiego.

•  Uwzględnij wartości swojego klienta - ponieważ marketing afiliacyjny pozwala na ukierunkowane dane demograficzne, znajomość klientów jest niezbędna, aby wiedzieć, jak wdrożyć inteligentną strategię. Co oni cenią? Jakiego rodzaju treści szukają? Czy masz wiele danych demograficznych dla swojego produktu / usługi? Znajdziesz klientów poprzez podmioty stowarzyszone, które podzielają te wartości lub przynajmniej nie demonstrują przeciwko nim.

•  Uwzględnij wartości swoich partnerów - partnerzy są również częścią gry marketingowej i mają wybór, dla kogo będą partnerem. Postaw się na ich miejscu i zadaj sobie pytanie, czego mogą oczekiwać od ciebie i twojego programu partnerskiego. Czy przynosi im to korzyści? Czy Twój produkt / usługa i treść są zgodne z ich witryną? I co bardzo ważne, jak dobrze płacisz za swoje wyniki? W ankiecie przeprowadzonej w 2011 r. Przez Affiliate Summit Affstat 59% respondentów stwierdziło, że zasady prowizji wpływają na ich decyzję o promocji kupców i zostaniu dla nich podmiotami stowarzyszonymi.

•  Zawarcie umowy z Partnerem-Konsultantem - zawarcie tej pracy oznacza poszukiwanie osoby, która ma na myśli Ciebie i interesy Twojej firmy. Nie jest to konieczne zatrudnienie, ale jest absolutnie korzystne i znacznie ułatwi twoją strategię marketingową. Dobry konsultant pomaga zaplanować strategię i program, pomagając poza aspektem technologicznym i podkreślając również aspekt marketingowy.

•  Wybór komponentów programu partnerskiego - nie wszystkie programy odpowiadają potrzebom każdej firmy. Po podjęciu decyzji o potrzebach Twojej firmy, klientów i podmiotów stowarzyszonych wybierz komponenty programu, które odpowiadają tym potrzebom i zrównoważ je wszystkie. Może to być trochę trudne, ale jeśli ostatecznie nie możesz dowiedzieć się, co należy spełnić, pamiętaj, że w odnoszącym sukcesy biznesie potrzeby klienta będą przewyższały potrzeby pozostałych. Omówimy wybór komponentów programu partnerskiego w następnej sekcji.

•  Projektowanie graficzne - powinieneś mieć zapisane grafiki i linki tekstowe, które trafiłyby na strony internetowe witryny stowarzyszonej. Powinieneś również zaplanować sposób łatwej dystrybucji grafiki do swoich partnerów. Na przykład będziesz potrzebować banerów reklamowych o różnych rozmiarach, gotowych do rozpowszechnienia wśród swoich partnerów, aby mogli łatwo dodawać je do swoich witryn.

•  Obowiązki śledzenia - po wdrożeniu programu partnerskiego zdecyduj, kto będzie uruchamiał analizować raporty dotyczące Twojej kampanii marketingowej. Chociaż możesz potencjalnie wykorzystać kogoś już w firmie, najlepiej jest wynająć tę pracę u dostawcy rozwiązań dla partnerów lub konsultantów dla partnerów, którzy rozumieją, jak czytać i interpretować wyniki, aby pomóc Ci ulepszyć program.

•  Umowa partnerska - kiedy Ty i nowy partner zgadzacie się współpracować, musicie mieć podpisaną umowę partnerską określającą zasady i warunki umowy. Zasady te są umową i muszą być bardzo precyzyjne w zakresie oczekiwań zarówno partnera, jak i handlowca. Niektóre z tych elementów, które należy zawrzeć w jednej z tych umów, to plan wynagrodzeń i częstotliwość płatności. Możesz także ustalić, jakie treści mogą być zawarte w witrynie. Na przykład możesz nie chcieć, aby Twój produkt lub usługa były reklamowane w witrynie, która wyświetla pornografię lub która ma język zapalny, obraźliwy lub obraźliwy.

•  Szkolenie - każda osoba zaangażowana w strategię marketingu afiliacyjnego Twojej firmy powinna być dobrze poinformowana i edukowana na ten temat. Ludzie w Twojej organizacji powinni zostać przeszkoleni, ponieważ pomoże im to z pewnością promować program wśród potencjalnych partnerów. Pozwoli to również na szybsze zdobycie informacji o programie dla partnerów.

•  Ekran dla partnerów - Z wieloma z tych właściwości, następnym krokiem jest wyjście i znalezienie partnerów do współpracy. Pamiętaj jednak, że nie chcesz mieć żadnych partnerów. Chcesz, aby partnerzy, których treści i wartości były zgodne z Twoimi, i ludzie, którzy chcą z Tobą współpracować. Wracając do wstępnego rozdziału tego ebooka, prawdopodobnie nie chciałbyś sprzedawać karmy dla psów na stronie miłośników kotów, nawet jeśli właściciel strony miłośników kotów z jakiegoś powodu chce być twoim partnerem.

Teraz, gdy omówiliśmy, co należy wziąć pod uwagę w procesie planowania programów partnerskich, przejdziemy do wyboru modelu programu partnerskiego. To tutaj zdecydujemy, który model najlepiej odpowiada Twoim potrzebom biznesowym.

Wybór modelu programu afiliacyjnego i jego składników

Wybór komponentów modelu programu partnerskiego dla Twojej firmy może początkowo wydawać się trudnym i skomplikowanym zadaniem. W końcu konkurowanie online konkuruje na całym świecie i chociaż ta konkurencja ogromnie wzrosła, nadal masz szansę konkurować na rynku globalnym, nawet jako mniejsza firma. Chodzi przede wszystkim o stosowane przez Ciebie techniki marketingowe i tworzone sieci. Jednym z pierwszych kroków do tego jest wybór odpowiednich komponentów programu partnerskiego.

Witryny stowarzyszone umieszczają oferty na swoich stronach internetowych jako subtelny sposób reklamowania sprzedawcy i dostarczania użytkownikom odpowiednich, cennych treści.

Istnieje tyle modeli programów partnerskich, ile jest kształtów i rozmiarów. W tym miejscu wymienimy niektóre popularne komponenty modelu programu marketingu afiliacyjnego.

•  Oferty w witrynach podmiotów stowarzyszonych - oferowanie produktu lub usługi jako naturalnego elementu witryny podmiotu stowarzyszonego

•  Reklamy banerowe - wykorzystanie grafiki i tekstu, a może nawet animacji, aby przyciągnąć widzów do Twojej witryny

•  Linki tekstowe - używaj słów zamiast grafiki, aby przyciągnąć użytkownika do swojej witryny

•  Wbudowany handel - umożliwienie partnerowi sprzedaży produktu w jego witrynie, aby klient nigdy nie opuszczał witryny partnera, ale nadal otrzymujesz sprzedaż lub działanie

•  E-mail - umożliwiający partnerom promowanie Twojego produktu lub usługi za pośrednictwem wiadomości e-mail do ich własnych klientów

Wyskakujące okienka - reklamy, które dosłownie "wyskakują" w osobnym oknie i zachęcają widza do odwiedzenia Twojej witryny lub dostarczenia informacji, takich jak adres e-mail, zwykle w zamian za prezent lub promocję Najważniejszy aspekt tych składników , a kiedy je umieścić, należy użyć ich w kontekście między tobą a partnerem. Przyjrzyjmy się każdemu z nich i zobaczmy, które mogą pasować do zainteresowań Twojej firmy i konsumenta.

Jeśli zostanie to zrobione dobrze i skutecznie, marketing afiliacyjny może stworzyć rynki niszowe, które poprawią reputację firmy i pomogą jej konkurować na całym świecie.

Oferty w witrynach podmiotów stowarzyszonych

Zdecydowanie jednym z najbardziej popularnych i cenionych elementów marketingu afiliacyjnego jest umieszczanie ofert graficznych lub tekstowych na stronach internetowych partnerów. Jednym z przykładów może być strona internetowa o niektórych książkach, która oferuje pudełko Amazon lub grafikę, aby faktycznie kupić książkę. Powodem, dla którego ten typ modelu jest tak popularny, jest to, że istnieje wspólny kontekst między podmiotem stowarzyszonym a handlowcem. Chociaż partner niekoniecznie musi sprzedać książkę, oferuje tę książkę za pośrednictwem Amazon. Spodziewalibyśmy się, że tak też będzie, ponieważ osoby odwiedzające witrynę stowarzyszoną mogą już być zainteresowane tym produktem. Co więcej, ten typ komponentu jest również szanowany ze względu na jego subtelność. W przeciwieństwie do wyskakujących okienek lub dużych banerów reklamowych oferta nie wydaje się być wymuszona na potencjalnym konsumentu. Jest to po prostu opcja, a jeśli witryna stowarzyszona ma dobrą treść, najprawdopodobniej przekieruje tych użytkowników do sprzedawcy. Partnerzy otrzymują wówczas prowizję, jeśli sprzedaż zostanie zrealizowana.

Reklamy banerowe

Strony internetowe często mają zarezerwowane miejsce na swoich stronach na banery. Najprawdopodobniej zarezerwowane miejsce znajduje się na obwodzie stron, chociaż niektóre strony internetowe mogą mieć banery na środku strony i między jej zawartością.

Kupcy mogą płacić partnerom prowizję nie tylko na podstawie tego, czy dokonali sprzedaży, ale także wtedy, gdy użytkownik kliknie i wypełni wniosek lub formularz.

Banery to obrazy i grafika, które są umieszczane na stronach internetowych partnera. Po kliknięciu baner prowadzi bezpośrednio do strony głównej sprzedawcy lub innej podobnej strony. Celem reklamy banerowej jest nakłonienie użytkownika do jej kliknięcia. Baner najprawdopodobniej ma nazwę handlowca i być może promocyjną ofertę pod nim.

Reklama banerowa może również reklamować produkt lub inny rodzaj usługi, a jeszcze innym razem może mieć tylko nazwę firmy z hasłem. Czasami baner usługi może wysłać widza na określoną stronę z formularzem zgłoszeniowym lub zainteresowaniem do wypełnienia. Nawet takie działania mogą prowadzić do tego, że handlowiec otrzyma wynagrodzenie. Dodatkowo istnieje inny sposób zapłaty partnerowi. W podanych przez nas przykładach odnosi się to bardziej do modelu CPA (koszt peraction). Sprzedawcy mogą opcjonalnie mieć model CPC (koszt za kliknięcie), w którym proste kliknięcia powodują naliczenie prowizji dla partnera. Proste kliknięcia nie przekładają się jednak na konkretne działania. Klient może kliknąć baner reklamowy i nigdy nie dokonać zakupu ani wypełnić formularza.

Linki tekstowe

Linki tekstowe często znajdują się w treści witryny partnera. Mówiąc najprościej, istnieją hiperłącza, w których kliknięcie przez użytkownika prowadzi do strony głównej sprzedawcy lub formularza online. Działa w sposób bardzo podobny do banerów reklamowych.

Linki tekstowe działają na takich samych zasadach jak reklamy banerowe, ale różnią się pod względem umieszczania wartościowych treści.

Największą i najcenniejszą różnicą jest to, że linki tekstowe są umieszczone w treści strony internetowej i w jej treści. Daje to cenną okazję, ponieważ w reklamie nie chodzi tylko o spektakl. Partner może dostarczyć jakieś świadectwo lub opowieść o tym, dlaczego produkt lub usługa jest świetna. Korzyścią jest to, że większa ilość szczegółów pozwala na większą autentyczność i lepszą reputację. Posiadanie tego komponentu do programu marketingu afiliacyjnego jest bardzo korzystne.

Handel wbudowany

Czasami partner nie chce, aby użytkownik opuścił jego witrynę, mimo że ma umowę partnerską ze sprzedawcą. To wraca do procesu Click-and-Bye, o którym wspominaliśmy w pierwszej części. Gdy partner wysyła ruch do swojego płatnego handlowca, może stracić użytkowników. Aby złagodzić ten problem, niektóre strony internetowe opracowały rozwiązanie umożliwiające osadzenie produktów handlowca we własnej witrynie. W ten sposób partner nie traci swoich użytkowników, a użytkownik może nadal dokonywać zakupów za pośrednictwem akceptanta, jeśli sobie tego życzy. Zaletą posiadania wbudowanego modelu handlowego jest to, że ekspozycja zarówno partnera, jak i handlowca jest dzielona jednocześnie. Jednak może nie być najbardziej korzystnym modelem, jeśli oferujesz usługę zamiast produktu, ponieważ osoba nigdy tak naprawdę nie widzi Twojej witryny. Mogą nie podjąć niezbędnych działań, jeśli nie zobaczą Twojej witryny i nie przeczytają informacji, które pomogą im przekonwertować ich na klienta.

E-mail

Do tego momentu rozmawialiśmy o marketingu afiliacyjnym tylko w odniesieniu do stron internetowych. Jednak marketing afiliacyjny można również wdrożyć na więcej niż tylko stronach internetowych. E-mail to kolejna usługa internetowa, która może wykorzystywać marketing partnerski. Tam, gdzie strony internetowe są statyczne i pasywne, e-mail jest aktywnym i dynamicznym sposobem obecności online. W tym momencie marketing partnerski i marketing e-mailowy mogą się krzyżować. Niektóre firmy oferują program, który pozwala użytkownikom poczty e-mail używać kodu w podpisie wiadomości. Kod może być obrazem graficznym lub hiperłączem, ale za każdym razem, gdy odbiorca go kliknie, nadawca wiadomości e-mail otrzymuje prowizję. Oczywiście nie tylko zwykli użytkownicy poczty e-mail wykorzystują marketing afiliacyjny w treści wiadomości e-mail. Witryny stowarzyszone, które wysyłają biuletyn do swoich subskrybentów, mogą również umieszczać wiersze kodu w swoich wiadomościach reklamujących innych sprzedawców. Mogą to zrobić w taki sam sposób, jak w powyższym przykładzie, lub mogą zamieścić grafikę lub obrazy w dużej części wiadomości e-mail zawierającej hiperłącze do witryny sprzedawcy. Subskrybenci wiadomości e-mail obawiają się jednak klikania na takie rzeczy, chyba że uważają, że kliknięcie jest wiarygodnym linkiem. Jeśli myślisz o robieniu marketingu afiliacyjnego za pośrednictwem subskrybentów e-mail, upewnij się, że masz jakąś zachętę i wartościową treść, aby zachęcić ich do kliknięcia linku. Niektóre zachęty, które możesz zaoferować, to ekskluzywne nagrody lub rabaty za zakup za pośrednictwem sprzedawcy. Marketing partnerski i marketing e-mailowy mogą się krzyżować i stwarzać kreatywne możliwości dla Twojej strategii marketingu internetowego.

Pop-upy

Jak wspomnieliśmy wcześniej, podmioty stowarzyszone mogą mieć problem z ruchem opuszczającym witrynę. Jednym ze sposobów na złagodzenie tego problemu było zapewnienie handlu wbudowanego z innych witryn. Innym sposobem, w jaki podmioty stowarzyszone są w stanie rozwiązać ten problem i utrzymać ludzi na swoich stronach, jest wyświetlanie wyskakujących reklam. Wyskakujące okienka to osobne okna lub karty przeglądarki, które otwierają się za każdym razem, gdy na stronie internetowej zostanie podjęte określone działanie lub otwarta zostanie określona strona. Korzyścią dla podmiotu stowarzyszonego jest to, że może dostarczyć reklamę zgodnie z żądaniem swojego handlowca, a użytkownik nadal może pozostawać na swojej stronie internetowej. Wadą tego jest jednak to, że większość użytkowników Internetu postrzega wyskakujące reklamy jako denerwujące i niewygodne. Większość dużych firm i stron internetowych prawdopodobnie nie będzie wyświetlać wyskakujących reklam, ponieważ odstraszy klientów częściej niż nie.

Pozyskiwanie partnerów

Teraz, gdy opracowałeś program do wykorzystania w kampanii marketingowej dla partnerów, czas zacząć pozyskiwać partnerów. Musisz to powiedzieć, a to wymaga odrobiny pracy, aby zdobyć głównych graczy. Pamiętaj, że partnerzy mogą mieć coś do zyskania z tego rodzaju partnerstwa, ale nie zawsze będą cię szukać.

Pamiętając o trafności treści i kierowaniu na dane demograficzne, pomożesz pozyskać nowych partnerów i uzyskać odpowiednie!

Istnieją miliony stron internetowych, więc wybór odpowiednich będzie jednym z twoich początkowych zadań. Nie wszystkie strony internetowe będą funkcjonować tak, jak chcesz, jako podmioty stowarzyszone, dlatego musimy pamiętać o zasadach, których nauczyliśmy się o tym, że są odpowiednie w treściach, które mogą przyciągnąć Twoją docelową grupę demograficzną. Ponadto, należy pamiętać, że będzie konkurencja, więc chcesz zaoferować potencjalnemu partnerowi najlepsze, co masz. W tym rozdziale ebooka omówimy sposoby pozyskiwania odpowiednich partnerów i sposoby ich pozyskiwania.

Znajdowanie podmiotów stowarzyszonych

Z tak szeroką, otwartą przestrzenią, jak Internet, w jaki sposób zaczniesz szukać partnerów stowarzyszonych? Jak zawsze planowanie leży w twoim najlepszym interesie. Wykonanie kilku wstępnych kroków pomoże uniknąć kłopotów, znacznie ułatwiając cały proces. Najpierw zaczniemy od utworzenia wiadomości, która zostanie wysłana do potencjalnych partnerów.

Utwórz wiadomość wprowadzającą

Pierwsze wrażenia mają długą drogę. Twoja wiadomość wprowadzająca jest twoją pierwszą prezentacją i chcesz, aby pozostała przy potencjalnym partnerze. Aby to zrobić, musisz powiedzieć im, co im zaoferujesz i jakie korzyści przyniesie im partnerstwo. Oto kilka punktów, które możesz zrobić:

•  Jasno określ korzyści, które oferujesz, bez budowania zbyt dużego szumu.

•  Upewnij się, że oferowany produkt lub usługa jest wysokiej jakości.

•  Poinformuj ich o tym, w jaki sposób produkt lub usługa jest dla nich odpowiednia oraz o ich ruchu.

•  Pokaż im, co możesz zaoferować w porównaniu do konkurencji.

•  Poinformuj ich, że masz system śledzenia sprzedaży i ich dochodów, i wyjaśnij im to (upewnij się, że masz system na pierwszym miejscu).

•  Upewnij się, że wiedzą, że jesteś szanowany i wiarygodny, więc nie ma nic do stracenia, współpracując ze swoją firmą.

Wyjaśnij potencjalnemu partnerowi, że idąc z tobą jako jego handlowiec, będą mogli zarabiać pieniądze, kierując część swojego ruchu na twoją stronę. Poinformuj ich, ile zarobi każde skierowanie, i wyraźnie oświadcz, że otrzymają te pieniądze tylko w zależności od rodzaju używanego modelu (CPA, CPC itp.) W przypadku podmiotów stowarzyszonych, które martwią się o kliknięcie i pożegnanie, zaoferuj im takie komponenty, jak wbudowany handel lub ekskluzywny produkt lub usługa dla poleconych klientów.

Będziesz musiał również sprzedać im swój program, upewniając się, że jest on wysokiej jakości i zapewnia dobry produkt lub usługę. Jeśli próbujesz uzyskać partnera, który sprzedaje te same produkty, co Ty, co wtedy robisz? Nie martw się, nadal masz szansę na nawiązanie z nimi współpracy. Dobra oferta dla podmiotów stowarzyszonych to wbudowana właściwość handlowa niektórych programów stowarzyszonych, która umożliwia kupowanie Twoich produktów z witryny Twojego partnera. Kolejną dobrą korzyścią z ich zaoferowania jest poinformowanie ich, że możesz zaoferować skierowanemu użytkownikowi ekskluzywny produkt, który zwykle nie jest sprzedawany zwykłym klientom. Jest to korzystne dla partnera, ponieważ stanowi dla nich zachętę, ponieważ mają oni coś cennego do zaoferowania odwiedzającym witrynę. A przede wszystkim pamiętaj, aby nie przeceniać programu partnerskiego. Jeśli nie możesz czegoś dostarczyć, nie mów im inaczej. Może to zaszkodzić i naprawdę zaszkodzić Twojej reputacji i szansom na pozyskanie innych potencjalnych partnerów. Bycie realistycznym i uczciwym jest znacznie lepsze i nie chcesz ryzykować.

Zrób listę potencjalnych klientów

Ponieważ przygotowałeś już wiadomość wprowadzającą, będziesz chciał zacząć budować listę potencjalnych partnerów stowarzyszonych, aby dołączyć do Twojego programu. Pamiętaj, że ta lista będzie tylko początkowym filtrem, a gdy zostanie zbudowana, zostanie jeszcze bardziej odfiltrowana. Oto kilka kluczowych aspektów, które można znaleźć w perspektywach:

•  Znajdź witryny z własną unikalną nazwą domeny
•  Znajdź witryny, które generują duży ruch
•  Znajdź witryny, które są spójne i mają grupę docelową
•  Wykorzystaj media społecznościowe

Dlaczego ważne jest, aby znaleźć witryny z własną nazwą domeny? Właściciele witryn, którzy używają własnej nazwy domeny, muszą za nie zapłacić, a wszelkie dodatkowe dochody, które mogą uzyskać na pokrycie tych kosztów, są dla nich mile widziane. Konieczność zapłaty za usługę hostingową stanowi zachętę dla potencjalnego partnera do zarabiania pieniędzy w witrynie, dzięki czemu masz pewność, że jest on bardziej skłonny do wykonania swojej pracy, aby uzyskać dla Ciebie wyniki. Możesz znaleźć tych potencjalnych klientów za pomocą wyszukiwarki, ale dobrze jest też umieścić powiadomienie o dołączeniu do programu partnerskiego w jak największej liczbie miejsc. Możesz umieścić go w e-mailach, profilach mediów społecznościowych, a nawet na forach dyskusyjnych.

Umieszczenie linku lub grafiki umożliwiającej dołączenie do programu partnerskiego jest dobrą praktyką, zwłaszcza jeśli używasz go na tylu mediach online, jak i offline.

Witryny o dużym natężeniu ruchu to dobry rodzaj witryn, których można szukać, ale należy zachować ostrożność i sprawdzić, czy ich użytkownicy są użytkownikami pojedynczej wizyty. Nie byłoby to dobre, ponieważ nie będą narażone na żaden wysiłek włożony w logo lub grafikę. Dlatego dobrze jest znaleźć witryny o niezmiennie dużym ruchu. Co więcej, jeśli odbiorcy są bardziej ukierunkowani niż mieszanka wszystkich różnych typów demograficznych, łatwiej będzie ustalić, czy będzie to odpowiedni partner dla Ciebie aby współpracować. Pamiętaj również, że być może będziesz musiał zapłacić wyższe opłaty za reklamę w witrynach o największym ruchu; lub może być konieczne zaoferowanie lepszego wynagrodzenia partnera niż inne firmy, które mogą z tobą konkurować, aby uzyskać reklamę w tej witrynie. Ponieważ media społecznościowe dominują w Internecie, nie powinno dziwić, że możesz używać stron takich jak Facebook czy Twitter, aby zdobyć nazwę swojej firmy. Jednak zanim to zrobisz, musisz ustalić, czy Twoja grupa demograficzna korzysta z tej czy innej sieci społecznościowej. Znów znalezienie miejsc, które Twoi klienci naturalnie często są doskonałym sposobem na identyfikację potencjalnych witryn lub lokalizacji podmiotów stowarzyszonych.

Zarejestruj się w katalogach

Możesz znaleźć podmioty stowarzyszone w inny sposób - rejestrując się w katalogach podmiotów stowarzyszonych. To świetny i wygodny sposób na pozyskiwanie partnerów, ponieważ oznacza to, że potencjalni partnerzy mogą zacząć cię szukać. Niektóre z nich wymieniliśmy wcześniej, ponieważ oferują zasoby pomocnicze, z których można korzystać podczas tworzenia programu partnerskiego, ale z pewnością możesz znaleźć potencjalnych partnerów stowarzyszonych, rejestrując się w jednym lub kilku katalogach partnerskich. Oferują one szereg ogólnych programów partnerskich, do których mogą dołączyć potencjalni partnerzy, ale także oferują potencjalnym partnerom listy programów partnerskich, które są bardziej specyficzne dla określonego rodzaju produktu lub usługi. Możesz dołączyć do jednej z tych stron, aby oferować swój program partnerski, a to będzie kosztować opłatę. Jeśli jesteś bardziej szczegółowy, możesz znaleźć się na jednej ze specjalistycznych list. Jest to bardzo dobra korzyść, ponieważ potencjalni partnerzy o takich samych zainteresowaniach znajdą cię i będą mieli wspólną płaszczyznę, zwiększając prawdopodobieństwo uzyskania i skorzystania z partnerstwa. Istnieje jednak kilka zasad, o których należy pamiętać, umieszczając się w katalogu programu partnerskiego. Katalogi są zainteresowane dostarczaniem programów, które podmioty stowarzyszone uznają za atrakcyjne; dlatego katalogi podmiotów stowarzyszonych mogą być wybiórcze, jeśli chodzi o to, kto pozwoli im się zarejestrować. Postępuj zgodnie z tymi regułami, aby zapewnić lepszą szansę na pojawienie się na liście:

•  Przygotuj swój program partnerski i przygotuj go

•  Uczyń informacje o programie partnerskim dla witryny i spraw, aby były czytelne.

•  Udostępniaj informacje o swojej firmie i produkcie / usłudze do przeglądania.

I pamiętaj, że powinieneś także zbadać jakość i wiarygodność rozważanych katalogów. Niektóre mogą wyglądać na godne zaufania, ale bądź ostrożny i nie daj się złapać w miejscu, które dużo ładuje i nie przynosi rezultatów. Teraz, gdy szukaliśmy potencjalnych klientów, którzy nas szukali, nadszedł czas, aby odfiltrować jeszcze więcej z nich, aby uzyskać lepszą jakość kampanii marketingowej dla partnerów.

Wybór dobrych partnerów

Postępując zgodnie z wcześniej określonymi krokami, otrzymasz wiele, wiele potencjalnych ofert partnerskich. Jednak znacznie lepiej jest mieć jakość niż ilość. W następnej sekcji nauczysz się, jak zdobywać jeszcze lepsze podmioty stowarzyszone i odfiltrowywać kandydatów mniej wykwalifikowanych od kandydatów najlepiej wykwalifikowanych. Po pierwsze, załóżmy, że otrzymasz wiadomość e-mail od potencjalnego partnera, który chce z tobą współpracować. Spójrzmy teraz na zestaw kryteriów, aby sprawdzić, czy jest to dobra witryna partnerska.

•  Wejdź na stronę i zadaj sobie pytanie, jakie osoby tam odwiedzają?

•  Ile tam jest ruchu? Poproś właściciela witryny o informacje na temat jego ruchu lub skorzystaj z witryny takiej jak alexa.com, aby oszacować ruch na stronie.

•  Czy grafika / logo / treść odnoszą się do twojego produktu lub usługi?

•  Czy układ strony jest czysty i profesjonalny i czy wyraża osobowość, z którą chciałbyś się kojarzyć?

Jeśli nie czujesz się komfortowo w związku z konkretną firmą lub witryną, po prostu odrzuć ofertę. Czasami to pierwsze wrażenie jest prawidłowe i nie chcesz utknąć w kontrakcie z partnerem, który nie jest tego wart.

Najważniejsze perspektywy - super partnerzy

Co to są super partnerzy? W skrócie, super partnerzy będą wielkimi graczami w Twojej kampanii Affiliate Marketing, zdobywając dla ciebie znaczną ilość ruchu i niezły dochód dla siebie. Rozumieją, że partnerstwo trwa i że korzyści, jakie przynosi ci ostatecznie, przynoszą im korzyści. W rzeczywistości mogą nawet prowadzić własną kampanię marketingową dla określonego handlowca, z którym nawiązali współpracę.

Super-partnerzy zarabiają przyzwoicie, zajmując się wyłącznie marketingiem afiliacyjnym dla handlowców, ponieważ już prowadzą kampanię marketingową, która pomaga zarówno handlowcom, jak i partnerom.

Jak więc znaleźć takiego partnera? Czas będzie miał ogromne znaczenie, ponieważ zdobycie takiego partnera nie jest na początku łatwe. Potrzebujesz kogoś, kto osiągnie obopólną korzyść, jaką zapewni Twój program partnerski. Potrzebujesz również produktu lub usługi, które sprzedają się, aby partner mógł dokonać znacznej liczby sprzedaży, a tym samym uznają, że nadal mogą sprzedawać Twój produkt. Czasami zaczynają jako niewielki partner i rosną, ostatecznie osiągając w ten sposób dochód. Niektórzy tacy partnerzy znajdą to w katalogach, jeśli ich zainteresowania będą pasować do twoich. Uważaj na wszystkich, którzy aktywnie interesują się tym, co mogą zrobić dla Twojej firmy jako partnera. Jeśli mają strategię marketingową i chcą omówić szczegóły, najprawdopodobniej są znaczącym graczem. Oczywiście nie bój się zachęcać innych partnerów do podjęcia tego rodzaju roli, jeśli wydają się, że byliby gotowi do pracy.

Wyspecjalizowane podmioty stowarzyszone

Jeśli wrócimy do ostatniego rozdziału, możesz pamiętać, że rozmawialiśmy o tym, jak istotne, wartościowe treści są ważne dla marketingu online. Należy nadal pamiętać o tej zasadzie, ponieważ kolejnym rodzajem partnera, który omówimy, jest specjalistyczny.

Wyspecjalizowani partnerzy mają i tworzą odpowiednie treści na swoich stronach handlowych, być może nawet posunęli się do poświęcenia swojej strategii marketingowej tworzeniu odpowiednich, wartościowych treści internetowych.

Tego rodzaju podmioty stowarzyszone są korzystne, ponieważ wiedzą, jak sprzedawać się jako odpowiednie dla handlowca. Jeśli zrobicie to samo, wtedy oboje będziecie w pewnym momencie krzyżować ścieżki. Wyspecjalizowani partnerzy będą wiedzieć, jak tworzyć odpowiednie treści i wiedzieć, co jest cenne dla niszowego rynku w Internecie. Załóżmy, że masz witrynę sprzedającą instrumenty muzyczne. Będziesz potrzebować partnera, który ma odpowiednią stronę, więc będziesz szukać stron, które być może produkują lub sprzedają instrumenty muzyczne. Zarówno Twoja witryna, jak i witryna stowarzyszona są ze sobą powiązane, dzięki czemu jest to potencjalne partnerstwo. Partner utrzymuje swoją stronę częściowo z zamiarem przyciągnięcia do niej osób, które ich zdaniem będą chciały kupić Twój produkt lub usługę. Innymi słowy, są tak wybredni co do tego, z kim współpracują, jak Ty, mając nadzieję na dostarczenie specjalistycznych informacji i treści dla swoich klientów, a tym samym Ciebie.

Z kim NIE współpracować

Wszyscy widzieliśmy strony internetowe, które są zdezorganizowane, mają niechlujną treść i ogólnie nie są wystarczająco często aktualizowane. Tego rodzaju potencjalnych partnerów są tymi, na których chcesz uważać. Pomyśl o tym w ten sposób. Te witryny, na których są banery reklamowe, wyskakujące okienka i linki prowadzące wszędzie, są oczywiście źle utrzymane. Czy chciałbyś ryzykować, że Twoje linki będą traktowane w ten sam sposób, tracąc potencjalnych klientów, a jednocześnie będąc w wiążącej umowie z tym partnerem? Pomimo tego wszystkiego dobrą praktyką jest próba przywrócenia aktywności nieaktywnego partnera, jeśli nie wykonują oni wymaganej pracy. Zapytaj ich, czy twoje instrukcje były jasne i czy potrzebują pomocy z witryną. Zapytaj ich również, czy pamiętają umowę, którą podpisaliście, i czy wkładają wysiłek w skierowanie użytkowników do Ciebie.

Tworzenie umowy

Na koniec omówimy sposób zawarcia umowy partnerskiej i korzyści wynikające z jej zawarcia. Jest to jeden z najważniejszych kroków, które musisz podjąć, jeśli chcesz utrzymywać dobre relacje z partnerem. Do tej pory rozmawialiśmy o pozyskiwaniu partnerów i pozyskiwaniu odpowiednich partnerów. Podkreślamy to dlatego, że chcemy mieć pewność, że zaangażujemy legalnie osoby, które będą przestrzegać umowy i będą przestrzegać jej określonych zasad. Umowa partnerska jest prawnie wiążącą i ochroną. Posiadanie zaufanego i renomowanego partnera stowarzyszonego jest świetne, ale ta umowa gwarantuje, że wszelkie nieporozumienia mogą zostać naprawione od razu, więc nie będzie żadnych problemów w przyszłości. Omówimy sposób jego utworzenia oraz właściwości, które powinieneś utworzyć w dokumencie. Jak zawsze, planowanie z wyprzedzeniem sprawi, że sprawy przebiegną sprawniej. Pamiętaj jednak, że podobnie jak w przypadku każdej innej umowy, przed zawarciem prawnie wiążącej umowy partnerskiej zawsze powinieneś zasięgnąć porady prawnej, aby upewnić się, że potrzeby i obawy Twojej indywidualnej firmy zostały uwzględnione w umowie i abyś nie pominął wszelkie ważne warunki.

Spójrz na inne umowy partnerskie

Warto przyjrzeć się innym istniejącym dokumentom, które określają tego rodzaju reguły. Dzięki temu zrozumiesz, co należy zawrzeć w umowie partnerskiej, i będziesz bardziej pewny siebie podczas tworzenia własnego. Ponieważ marketing afiliacyjny stał się coraz bardziej popularny, poziom profesjonalizmu dramatycznie wzrósł, prowadząc do sformalizowanych umów prawnych. Ważne jest, aby zdać sobie sprawę, że zawiera potencjalnie prawnie wiążącą umowę i że jej potrzebujesz aby w ten sposób chronić własne interesy. Użyj istniejących dokumentów umowy partnerskiej z innych stron jako przewodnika dla własnych - ale zawsze zasięgnij porady prawnej przed zawarciem umowy, takiej jak umowa partnerska. Przejrzenie wcześniej istniejących dokumentów pozwoli ci również zobaczyć, jak myślą obecnie marketingowcy afiliacyjni. Pokaże Ci, czego oczekują od partnerów i handlowców. Co więcej, może nawet dać ci wyobrażenie o tym, czego oczekują klienci i akcjonariusze. W końcu prawdopodobnie mają jakiś udział w firmie i nie chcą, aby witryna stowarzyszona była obciążona niepotrzebnymi właściwościami strony internetowej, takimi jak flashowanie banerów reklamowych lub nadmierne wyskakujące okienka. Podsumowując: czytaj uważnie i analizuj. Zadaj sobie pytanie "Dlaczego wymaga tego niniejsza umowa?" Poproś swojego adwokata o zapoznanie się z umową pod kątem odpowiedniego języka i upewnienie się, że jesteś odpowiednio chroniony.

Zagadnienia prawne i pieniężne

Większość treści w umowie partnerskiej dotyczy kwestii finansowych. W końcu zarówno partner, jak i kupiec mają szansę na zwiększenie swoich dochodów i ruchu. Oba podmioty chcą również, aby było to zrobione we właściwy i uczciwy sposób. Oto niektóre z problemów, które pojawią się przy zawieraniu umowy partnerskiej.

•  Warunki porozumienia

•  Zawartość witryny partnerskiej

•  Kryteria rejestracji i akceptacji

•  Obowiązki kupca

•  Obowiązki Partnera

•  Klauzula wyłączności / postępowanie partnerskie

•  Banery / kryteria łączenia tekstu

•  Znaki towarowe / dane o prawach autorskich

•  Poufne informacje o firmie

•  Poufne informacje o kliencie

•  Prowizje i opłaty za polecenie

•  Śledzenie i raportowanie

•  Harmonogram płatności

•  Wszelkie inne rodzaje dochodów

Jak widać, może pojawić się wiele problemów, dlatego zdecydowanie zaleca się utworzenie takiej umowy i dokładne jej przeanalizowanie. Ponownie zaleca się zatrudnienie adwokata w celu sporządzenia dokumentu.

Bliższe spojrzenie na kwestie prawne i pieniężne

Niektóre z tych zagadnień zasługują na bliższe przyjrzenie się, ponieważ są ważne w umowie partnerskiej. Oni są:

•  Postępowanie - powinno określać, w jaki sposób witryny i podmioty stowarzyszone powinny działać i przedstawiać się. Chcesz, aby Twój partner był profesjonalny, a jego strona internetowa powinna być czysta i wolna od bałaganu. Webmaster witryny powinien również często aktualizować swoją witrynę, aby zachować wartość i przydatność treści. Chcesz również upewnić się, że zarejestrowany partner nie wysyła spamu, ponieważ możesz być pociągnięty do odpowiedzialności - jeśli nie jest to zgodne z prawem, z punktu widzenia klienta

•  Rekrutacja - jest to zestaw wstępnych środków, na które warto przyjrzeć się przed nawiązaniem partnerstwa w pełnym wymiarze godzin. Pomagają ci ocenić firmę i stronę internetową, informując potencjalnego klienta, że jego strona powinna być dobrze utrzymana, a pozyskanie kupca oznacza znalezienie godnych zaufania osób. Na przykład możesz mieć okres próbny lub wymagania dotyczące ruchu, które witryna musi wysłać do Ciebie, zanim zostaną oficjalnie zarejestrowane.

•  Przyczyna wyłączności (niewyłączność) - Jest to niewielkie rozszerzenie klauzuli rejestracyjnej, dające możliwość posiadania podmiotu stowarzyszonego w dowolnej witrynie, którą uznamy za dopuszczalną. Powinien również dotyczyć prawa partnera do wyświetlania reklam lub promocji innych sprzedawców na ich własnej stronie oraz tego, jakie produkty lub usługi mogą lub nie mogą się reklamować. Jest to dobre dla ochrony przed niepożądanymi stronami internetowymi, takimi jak pornografia i wszelkimi, które promują przestępczość.

•  Łączenie - pozwala ci dyktować sposób umieszczania linków na stronie, chociaż partner musi oczywiście się zgodzić.

•  Własność intelektualna - jeśli zezwalasz witrynie na korzystanie z twojej grafiki lub obrazów, powinieneś spróbować upewnić się, że twoja grafika lub obrazy lub są chronione prawem autorskim. Pominięcie tego powoduje, że grafika lub obrazy na stronie budzą wątpliwości. Do kogo należą? Ponieważ własność intelektualna staje się tak kontrowersyjną cechą w Internecie, sensowne jest chronienie umowy z własnością intelektualną.

•  Dane klienta - partnerzy powinni mieć określone zasady dotyczące klientów, których muszą przestrzegać, takie jak nie wysyłanie spamu na listy e-mail. Jeśli otrzymasz od kogoś alert SPAM, Twoja firma może stracić swoją reputację i zostać ukarana grzywną.

•  Rekompensata - w tej części opisano, na jakich warunkach afiliant otrzyma wynagrodzenie, co będzie płacone, jak często będą płacone oraz czy płatność zależy od tego, czy jego strona zwiększy ruch na twoim.

•  Rosnąca prowizja - czy zaoferujesz stronie więcej pieniędzy, jeśli zapewni ona wyższą sprzedaż i więcej stałych klientów? Innymi słowy, ta sekcja zawiera prośbę o uwzględnienie potencjału przyszłej doskonałej wydajności. Niektóre podmioty stowarzyszone będą prosić o uwzględnienie tej części umowy, aby zwiększyć ich potencjał zarobkowy. Jeśli poradzisz sobie zarówno z prowizjami, jak i wzrostem liczby klientów reprezentowanym przez ten wysoki poziom wydajności, możesz zaoferować zachęty dla partnerów.

•  Raportowanie / śledzenie - Twoja umowa powinna zawierać fragment dotyczący programów raportowania i śledzenia, które ma Twój program marketingowy dla partnerów. Oznacza to, że zgadzasz się na to, kto będzie śledził, co i jak często udostępniasz te informacje. Będzie to korzystne dla was obojga, ponieważ można dowiedzieć się, które reklamy i działania są najskuteczniejsze i gdzie można wprowadzić usprawnienia.

Podpisanie umowy

Pozostaje jeszcze tylko podpisanie umowy partnerskiej. Ponownie, zanim to zrobisz, powinieneś poprosić adwokata o dokładne przeczytanie umowy, aby znaleźć wszelkie drobne rozbieżności, które mogłyby wpłynąć na przyszłość Twojej firmy. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, doradzaj partnerowi, aby zrobił to samo. Po podpisaniu umowy (i poświadczeniu jej notarialnie, jeśli Twój adwokat ją zaleci), możesz rozpocząć współpracę z nowym partnerem.

Śledzenie i raportowanie dla partnerów

Do tej pory rozmawialiśmy o tworzeniu list i tworzeniu się w kręgach marketingu afiliacyjnego. Chociaż znaczna część kampanii marketingowej została zakończona, musisz kontynuować pracę, tworząc raporty śledzenia, aby zmierzyć, jak dobrze sobie radzisz z partnerami. Jest to kluczowa część strategii marketingowej, ponieważ chcesz mieć pewność, że w pełni wykorzystujesz możliwości swoich partnerów i ich własne strategie marketingowe. Równie dobrze raporty śledzenia są zarówno dla partnerów, jak i handlowców, aby zapewnić dokładne śledzenie płatności i wydajności. Raporty śledzenia muszą być utrzymywane, aby stale prowadzić kampanię marketingową dla partnerów i odpowiednio pozyskiwać środki. W tej części omówimy wewnętrzne działanie metod śledzenia i znaczenie liczb. Omówimy jeszcze raz zalety i wady utrzymania własnego programu partnerskiego lub outsourcingu go. Tym razem skupimy się na części programu dotyczącej płatności.

Składniki raportów śledzenia

Ilekroć drukujesz lub tworzysz cyfrowy raport śledzenia ze swojego komputera, zawiera on kilka elementów reprezentujących kluczowe informacje o wydajności partnera w jego witrynie. W zależności od oprogramowania używanego do tych raportów program jest w stanie wygenerować wiele punktów danych.

•  Całkowite odszkodowanie

•  Rekompensata za każdą sprzedaż lub potencjalną sprzedaż

•  Liczba sprzedaży lub potencjalnych klientów

•  Odpowiednie wysłane zamówienia

•  Liczba kliknięć

•  Liczba wyświetleń

Następnie omówimy dalej te wspólne punkty danych, które napotkasz we wszystkich raportach śledzenia, niezależnie od oprogramowania, którego zdecydujesz się użyć.

Całkowita rekompensata

Ta liczba reprezentuje kwotę, którą twój partner zarabia na każdej sprzedaży, którą ci polecił. Będzie to bardzo ważna część danych zarówno dla podmiotu stowarzyszonego, jak i dla handlowca, dlatego należy odpowiednio prowadzić rejestr na obu końcach.

Rejestruj raporty śledzenia dotyczące dokładności płatności i odpowiedzialności.

Ten punkt danych jest dobrym przykładem kolejnego punktu, który chcielibyśmy zrobić: pamiętaj, aby regularnie przekazywać raport podmiotowi stowarzyszonemu. Nie będzie to jedyny punkt danych, który dotyczy twojego partnera, ale jest to jedna z jego najcenniejszych liczb, ponieważ reprezentuje jego dochód. Dopilnowanie, aby obie strony prowadziły rejestr tej i innych liczb, zapewnia dokładną kalkulację przeznaczania środków. Pomaga także zachować ostrożność na wypadek rozbieżności w płatnościach. Należy jednak pamiętać, że zarobione odszkodowanie niekoniecznie musi być tym, co ostatecznie dokona partner. Elementy, takie jak podatki od sprzedaży, wysyłka, obsługa, zwroty, wymiany i odliczenia podatkowe, mogą w końcu zmniejszyć kwotę, jaką dokonuje partner.

Rekompensata uzyskana za każdą sprzedaż lub potencjalną sprzedaż

Jest to bardziej konkretna liczba odnosząca się do kwoty odszkodowania uzyskanego przy każdej indywidualnej sprzedaży. To jest szczególnie ważny numer w przypadku, gdy zawarłeś umowę z partnerem, aby zrekompensować im dodatkową prowizję niektóre produkty. Płatność jest jednak wypłacana dopiero po wysłaniu zamówienia. Działania i potencjalni klienci nie oznaczają, że partner uzyska wynagrodzenie. Raporty śledzenia pokażą tę liczbę wraz z całkowitą liczbą odszkodowań do przeglądu i porównania. Ponownie upewnij się, że raporty te są tworzone regularnie. Pamiętaj też, że klienci nie zawsze kupują w witrynie za pierwszym razem, gdy ją przeglądają. Istnieją jednak programy marketingu afiliacyjnego, które wykorzystują pliki "cookie" do śledzenia klienta, który mógł przybyć do Twojej witryny po raz pierwszy za pomocą reklamy partnerskiej, ale nie dokonał zakupu w tym czasie. Jeśli następnie wrócą i dokonają zakupu, "ciasteczko" gwarantuje, że oryginalny polecający podmiot uzyska kredyt za tę sprzedaż. Jest to bardzo atrakcyjna funkcja oferowania podmiotowi stowarzyszonemu, ponieważ oznacza, że uzyskuje kredyt za sprzedaż, nawet jeśli klient nie kupił od Ciebie przy pierwszej wizycie w Twojej witrynie.

Musisz jednak negocjować czas, przez jaki klient pozostaje "oznaczony" dla tego partnera, zanim partner nie będzie już mógł otrzymać kredytu za sprzedaż. Śledzenie tych informacji będzie również musiało być automatyczną funkcją oprogramowania marketingowego partnera; inaczej nie byłoby inaczej. Informacje na temat tych sprzedaży powinny być częścią regularnych raportów dla partnera i dla ciebie, ponieważ dostarczają cennych informacji na temat zachowań klientów

Liczba sprzedaży lub potencjalnych klientów

Kolejna istotna liczba z partii, ta liczba to skumulowana całkowita sprzedaż lub potencjalni klienci dokonani w określonym czasie. Ta liczba nie pokazuje żadnych kwot w dolarach, a jedynie liczbę działań podjętych przez nieznaną liczbę użytkowników w określonym czasie. Te liczby są ważne zarówno dla handlowca, jak i partnera, ponieważ pomagają zobaczyć, kto podejmuje działania. Obie strony mogą korzystać z tych danych i tworzyć wokół nich kampanie marketingowe. Ale same liczby nie do końca opowiedzą historię. W zależności od rodzajów formularzy lub działań, które udostępniasz klientowi, możesz dowiedzieć się sporo o osobach lub grupach. Niektórzy kupcy dostarczają partnerowi formularz do wypełnienia przez użytkowników, podczas gdy inni po prostu mają informacje na temat rzeczy, które kupują grupy i osoby. Inni handlowcy mogą udostępnić partnerowi link do dołączenia do e-biuletynu lub klubu. Teraz handlowiec lub podmiot stowarzyszony może spojrzeć na liczbę sprzedaży w porównaniu do danych zebranych od swoich klientów za pomocą różnych formularzy. Porównując dane i liczbę sprzedaży, sprzedawca może dowiedzieć się bardziej szczegółowych danych demograficznych o swoich klientach, których następnie może użyć, aby określić, na przykład, ile produktu wprowadzić na rynek dla określonej grupy wiekowej. Tymczasem partner może korzystać z tych samych danych, aby spojrzeć na inny punkt danych, na przykład kliknięcia. Może to wykorzystać, aby sprawdzić, czy jego umieszczanie reklam jest skuteczne.

Odpowiednie wysłane zamówienia

Prosta liczba, oznacza liczbę zamówień wysłanych w określonym czasie. Numer ten jest również używany w połączeniu z rekompensatą za każdą dokonaną sprzedaż, aby upewnić się, że każda sprzedaż wypłaci odpowiednią kwotę pieniężną partnerowi. Może to być na przykład standardowa stawka prowizji lub dodatkowa prowizja za sprzedaż przedmiotu specjalnego.

Liczba kliknięć

Liczba ta bardzo dobrze pokazuje, jak skuteczny jest Twój link tekstowy lub reklama banerowa. Kliknięcia to liczba użytkowników, którzy odwiedzili Twoją witrynę za pośrednictwem witryny stowarzyszonej. Oczywiście kliknięcia niekoniecznie oznaczają sprzedaż. Istnieje wiele czynników, które wpływają na to, czy użytkownik chce coś kupić.

Kliknięcia niekoniecznie oznaczają prowizję dla partnera; tylko sprzedaż oznacza prowizję

Jednym z czynników, który wpływa na użytkownika do dokonania transakcji, jest to, czy użytkownik lubi prezentowaną mu ofertę. Jeśli oferta jest silna i wystarczająco kusząca, dokona tego zakupu. Jeśli nie, zignoruje to i przejdzie z witryny. To doskonały przykład tego, dlaczego istotne i cenne treści są tak ważne. Internauci mają bardzo krótki okres uwagi. Uwaga, jaką użytkownik poświęca temu, co znajduje się przed jego ekranem, jest niewielka, więc wszystko, co oferujesz, musi być wystarczająco dobre, aby mógł się trzymać.

Liczba wyświetleń

Liczba ta odnosi się do tego, ile razy użytkownik po prostu widzi ofertę produktu / usługi. Na początku może to nie wydawać się dużo, ale jest warte dużo więcej niż myślisz. Na podstawie tej liczby możesz określić skuteczność działania reklam lub linków, zwłaszcza jeśli regularnie tworzysz raporty śledzenia. Liczbę wyświetleń można porównać do faktycznej liczby odwiedzających witrynę, które można przeglądać za pomocą programu analityki internetowej. Jeśli liczba wyświetleń jest niska, ale ruch jest duży, miejsce docelowe reklam może zostać dostosowane. Jeśli jest odwrotnie, radzisz sobie bardzo dobrze z umieszczaniem reklam. Oczywiście inne liczby, takie jak liczba kliknięć i liczba sprzedaży, są równie ważne i wszystkie muszą być użyte razem, aby stworzyć duży obraz.

Inne punkty danych

Oprócz wszystkich punktów danych, które właśnie wymieniliśmy, istnieją również programy do śledzenia partnerów, które generują bardziej szczegółowe liczby w twoich raportach, takie jak współczynniki konwersji, wyszukiwania słów kluczowych, raporty poleceń, i wiele innych. W zależności od używanego oprogramowania może być konieczne uiszczenie dodatkowej opłaty za korzystanie z tych funkcji.

Analiza liczb

Ponieważ masz mnóstwo punktów danych, na które możesz spojrzeć, początkowo może wydawać się mylące, gdy spojrzysz na nie jednocześnie. Możesz być zaskoczony, gdy dowiesz się, że nie jest wcale tak trudno zmierzyć wskaźnik sukcesu danego partnera stowarzyszonego przy użyciu nawet najbardziej podstawowych punktów danych. Oto jak to działa. Najłatwiejszym sposobem wykonania obliczeń i konwersji jest ułożenie tabeli z kolumnami i wierszami. Kolumny powinny przedstawiać tygodniowe, miesięczne lub kwartalne okresy. Wiersze powinny reprezentować każdy z punktów danych, ale na razie możemy zacząć od tylko dwóch: łącznej liczby wyświetleń i łącznej liczby kliknięć. Dla uproszczenia zrób to tylko dla jednej witryny partnerskiej.

Wyświetlenia po kliknięciu

Jeśli masz tabelę, możesz wprowadzić te liczby zgodnie z okresem, w którym zostały one zajęte. Pierwszym wykonanym obliczeniem jest podzielenie liczby kliknięć przez liczbę wyświetleń. Daje to współczynnik konwersji, co oznacza, że jest to odsetek użytkowników, którzy kliknęli link. Otrzymany iloraz powinien być mniejszy niż jeden i większy niż zero, abyś mógł przesunąć kropkę dziesiętną o dwie spacje w prawo, a to da ci wartość procentową.

Współczynnik konwersji wyświetleń do kliknięć oznacza, że użytkownicy podejmują działania, ale jeszcze nie dokonują zakupu.

Teraz masz współczynnik konwersji dla tego miesiąca lub kwartału. Śmiało i wykonaj te obliczenia dla pozostałych punktów danych i przeanalizuj trend. Czy stale rośnie, czy maleje? Ten numer powie Ci, czy ludzie podejmują działania. Nie musi to oznaczać, że dokonałeś sprzedaży, tylko że zachęciłeś potencjalnego klienta swoją ofertą. Ta oferta może mieć formę sprzedaży promocyjnej lub udziału w konkursie. Tak czy inaczej, jest to dobry znak, że Twoje reklamy przyciągają uwagę użytkowników.

Kliknięcia w celu sprzedaży oznaczają, że klient zawarł umowę w jednej z witryn partnerskich.

Pamiętaj jednak o uważnym przeczytaniu tych liczb. Jeśli liczba wyświetleń wzrośnie, ale liczba kliknięć pozostanie taka sama lub spadnie, zainteresowanie użytkowników spadnie. Może to również oznaczać, że Twój partner umieścił Twoją reklamę na stronie o niższym ruchu. Ostatecznie oznacza to jednak, że powinieneś umieścić swoje reklamy w innym miejscu, jeśli liczba kliknięć nie rośnie. Jeśli jednak liczba wyświetleń i liczby kliknięć nie zwiększy się w wielu witrynach stowarzyszonych, może to wskazywać na problem z reklamą.

Kliknięcia w celu sprzedaży

Gdy klient kliknie Twoją reklamę, może zrobić jedną z dwóch rzeczy: może albo dokonać akcji (sprzedaż, prowadzić, wypełnić formularz), albo odejdzie. Jeśli podejmie akcję, zamkniesz sprzedaż i zarobiłeś pieniądze lub zebrałeś informacje. Ale ważną liczbą, jakiej potrzebujesz, jest odsetek osób, które zamykają sprzedaż, i oto, w jaki sposób to osiągamy. Podobnie jak w poprzednim równaniu, wystarczy podzielić liczbę transakcji (sprzedaży) przez liczbę kliknięć. Ponownie, spowoduje to uzyskanie liczby mniejszej niż 1 i większej niż zero, a przeliczymy ją na wartość procentową, przesuwając przecinek dziesiętny w prawo o dwa miejsca. Ponownie zadaj sobie pytanie, czy współczynnik konwersji rośnie czy maleje z czasem. Oczywistą odpowiedzią jest to, że wzrost jest dobrą rzeczą. Powinieneś jednak przyjrzeć się bliżej poprzedniemu współczynnikowi konwersji (wyświetlenia - kliknięcia), jeśli liczba spada. Jeśli chodzi o stawkę transakcyjną, powinieneś również spojrzeć na stawkę transakcyjną innych witryn stowarzyszonych i porównać je. Sprawdź, którzy partnerzy radzą sobie lepiej, i odpowiednio daj pierwszeństwo. W końcu chcesz, aby najlepsi partnerzy pracowali dla Ciebie, a jeśli wykonują dobrą robotę, skorzystają na tym. Jest to korzystne dla obu stron partnerstwa.

Własne raporty śledzenia i śledzenie podmiotów zewnętrznych

Niektórzy ludzie mogą się zastanawiać, czy powinni tworzyć własne programy partnerskie, czy zlecać pracę innej firmie w celu analizy surowych danych. To wszystko jest kwestią preferencji, ale przyjrzymy się zaletom i wadom obu rodzajów programów. Oto kilka kryteriów, które należy rozważyć między tymi dwoma.

•  Koszt


•  Wyłączność

•  Wsparcie

•  Rekrutacja partnerów

•  Śledzenie

Własne raporty śledzenia partnerów

Tworząc własne raporty śledzenia partnerów (lub program partnerski, jeśli o to chodzi), istnieją koszty alternatywne i wydatki, o których należy pamiętać, jeśli zdecydujesz się na tę drogę. Oznacza to, że podczas gdy oszczędzasz pieniądze, nie zatrudniając innej firmy stowarzyszonej, nadal powinieneś rozważyć ilość czasu, którą musisz poświęcić, aby zrobić to za darmo.

Zalety

•  Brak opłat startowych

•  Nie musisz płacić stronom trzecim odsetka prowizji

•  Bez dodatkowych kosztów, wykonując to samodzielnie

Wady

•  Ogromne ilości danych i czeków, które należy wykonywać samodzielnie •  Musisz znaleźć partnerów, jeden po drugim

•  Rozwiązywanie problemów informatycznych oraz innych problemów

Śledzenie partnerów zewnętrznych

Podobnie jak własny raport śledzenia partnera ma swoje zalety i wady, tak samo jak firma zewnętrzna, która zajmuje się Twoimi raportami śledzenia. Oto kilka zalet i wad posiadania strony trzeciej do tworzenia raportów śledzenia.

Zalety

•  Raporty śledzenia tworzone i obliczane szybko

•  Umieszcza cię w katalogu dla innych podmiotów stowarzyszonych

•  Zapewnia wsparcie informatyczne i afiliacyjne

•  Obsługuje transakcje z podmiotami powiązanymi

Wady

•  Niektórzy mogą chcieć, abyś pozostał im wyłączny

•  Procent prowizji należy wypłacić stowarzyszonej firmie monitorującej

•  Musisz zapłacić więcej za zaawansowane funkcje

Większość startupów prawdopodobnie woli, aby osoby trzecie zajmowały się śledzeniem podmiotów stowarzyszonych, a także wszystkimi innymi właściwościami związanymi z marketingiem stowarzyszonym. Koszt jest jedną z największych obaw związanych z korzystaniem z usług stron trzecich, dlatego oto lista darmowych lub tanich alternatyw dla oprogramowania do zarządzania podmiotami zewnętrznymi.

•  Opublikuj Affiliate Pro

•  eLitius

•  Posiada oferty

•  Kosmiczne kliknięcie partnera

•  Click2Sell

W przypadku niektórych bardziej zaawansowanych funkcji, których zwykle nie ma w podstawowych raportach śledzenia podmiotów stowarzyszonych, oto krótka lista programów do zarządzania podmiotami stowarzyszonymi, które je posiadają. Korzystanie z nich kosztuje jednak dodatkowo.

•  iDevAffiliate

•  AffiliateWiz

•  Interneka

•  Podmiot stowarzyszony z OSi

•  Pro Track Pro

Ostatecznie decyzja o użyciu dowolnego z tych programów należy do Ciebie. Z droższych programów korzystają częściej większe firmy, które mogą sobie pozwolić na koszty i uzyskać dochód, aby je zrekompensować. Lżejsze wersje tych zewnętrznych programów do zarządzania podmiotami stowarzyszonymi stanowią tańszą drogę do osiągnięcia sukcesu w marketingu partnerskim

5. Plany płatności partnera

Jak już zapewne zgadłeś, plany płatności między partnerami mogą się znacznie różnić. Może to wynikać z pragnień partnera, ale może też wynikać z planu płatności uzgodnionego z pierwotną umową partnera, którą zawarłeś wcześniej. Istnieją również mniejsze rzeczy, które będziesz negocjować z partnerem w sprawie planów płatności, takie jak częstotliwość płatności i czy wyciszesz im większy czek na wyższą sprzedaż. W tej części omówimy programy płatności dla partnerów i plany płatności dla partnerów.

Rodzaje programów płatności

Program płatności, który wybierzesz dla swoich partnerów, jest w dużym stopniu zależny od rodzaju produktu lub usługi, którą sprzedajesz. Niektóre programy działają lepiej niż inne dla niektórych produktów i wymagają zapłaty prowizji w oparciu o najbardziej prawdopodobny rodzaj działania lub potencjalnego potencjalnego klienta. W pierwszej części omówimy rodzaje programów płatniczych, za pośrednictwem których podmioty stowarzyszone mogą być opłacane, oraz jakie są stosunki między sprzedawcą i podmiotem stowarzyszonym. Oto krótka lista niektórych popularnych programów płatności dla partnerów:

•  Pay-per-sale

•  Pay-per-lead

•  Pay-per-click

•  Pozyskiwanie klientów

•  Pozostałe dochody

•  Programy dwupoziomowe

Płatność za sprzedaż

Ten rodzaj programu płatniczego jest prostym systemem płatności, który wnosi opłatę na rzecz partnera za każdym razem, gdy sprzedaż jest dokonywana w witrynie sprzedawcy w wyniku polecenia. System jest po prostu oparty na prowizji, a niektórzy oferują prowizję jako stały procent, niezależnie od tego, ile zapasów zostało sprzedanych. Niektóre jednak mają przesuwną skalę swoich prowizji. Oznacza to, że im więcej osób poleca partnera, tym wyższy procent otrzymywanych prowizji. Podczas gdy niektóre systemy płatności za sprzedaż oferują zryczałtowaną opłatę procentową za każdą sprzedaż, inne oferują ruchomą skalę i płacą wyższy procent za wyższą sprzedaż. Jest to dobre zarówno dla handlowca, jak i partnera. Partner ma zachętę do polecania, ponieważ otrzymuje więcej pieniędzy, a kupiec zyskuje dzięki zwiększeniu ruchu. To kolejna korzystna sytuacja.

Pay-per-lead

Istnieje kilka dostępnych programów, które produkują potencjalnych klientów dla partnerów i handlowców. Ale co to jest trop? Ołów jest potencjalnym klientem, z którym handlowiec może śledzić (na przykład z ankiety, którą wziął lub z konkursu, w którym brał udział), aby spróbować później sprzedać. Ten typ modelu działa znacznie lepiej, gdy kupiec ma produkt, który nie sprzedaje się dobrze w Internecie. Na przykład samochody to jeden element ekwipunku, który jest odpowiedni dla tego modelu. Dealerzy samochodowi częściej mają program płatności za lead, ponieważ nie mogą dokonać sprzedaży online, ale mogą monitorować klientów.

Pay-per-click

Kolejny prosty program płatności, oznacza po prostu, że partner otrzymuje niewielką opłatę za każdym razem, gdy jeden z jego użytkowników kliknie linki lub banery sprzedawcy, niezależnie od tego, czy klient podejmie jakiekolwiek dalsze działania. Zaletą dla podmiotów stowarzyszonych jest to, że zarabiają niezależnie, ale jest to wada dla handlowców, ponieważ muszą płacić, nawet jeśli nie sfinalizują sprzedaży. Ten rodzaj programu płatności nie jest jednak tak często używany z powodu przeszłości oszukańcze zachowanie podmiotów stowarzyszonych, które manipulowały płatnościami, zmuszając inne osoby do kliknięcia banera lub reklamy w celu podwyższenia wynagrodzenia.

Pozyskiwanie klientów

Zwane inaczej programami nagród, partnerzy otrzymują zapłatę tylko raz za każdego klienta, którego skierują na stronę swojego handlowca. Może to brzmieć trochę jak model płatności za sprzedaż, ale różni się tym, że skierowany klient rejestruje jakieś konto handlowca. W tym sensie to tak, jakby kupiec odebrał nagrodę od partnera. Duże witryny często robią to z mniejszymi witrynami, które oferują ten sam rodzaj zasobów reklamowych. Większy sprzedawca zapłaci mniejszemu podmiotowi stowarzyszonemu za zakup polecenia.

Zysk rezydualny

Podobnie jak model pozyskiwania klientów, pozostałe dochody działają w podobny sposób. Tym razem jednak partner nie otrzymuje zapłaty tylko za poleconego klienta, na przykład gdy klient rejestruje się w miesięcznym programie członkowskim, który pobiera regularną opłatę. Partner otrzymywałby resztkowe zarobki co miesiąc, gdy klient pozostaje zapisany do programu. Jego wynagrodzenie rozłożone jest na bardziej długoterminową skalę i zwykle otrzymuje znacznie niższe wynagrodzenie w miarę upływu czasu. Jednak zarobki mogą się znacznie sumować, jeśli klienci pozostaną członkami lub subskrybentami przez wystarczająco długi okres.

Programy dwupoziomowe

Programy dwuwarstwowe działają przez podmioty stowarzyszone, polecając innym podmiotom powiązanym tego samego handlowca. Podmioty stowarzyszone, które podpiszą się u swojego sprzedawcy, otrzymują prowizję za każde skierowane przez siebie polecenie. Dodatkowo, jeśli polecony partner z kolei skieruje kogoś innego, oryginalny partner otrzyma kolejną sumę pieniędzy, choć mniejszą niż dla kogoś, kogo sam zrekrutował.

Rodzaje planów płatności

Teraz, gdy rozmawialiśmy o popularnych programach płatniczych, przyjrzyjmy się niektórym czynnikom, które decydują o tym, w jaki sposób i kiedy partner zostanie opłacony za swoje polecenia lub potencjalne szanse. Oto wspólne czynniki, które biorą pod uwagę handlowcy:

•  Płaca minimalna

•  Częstotliwość płatności

•  Przesuwna Komisja

Minimalna płatność

Kupcy muszą zdecydować o minimalnej kwocie, którą partner musi zarobić, zanim obetną czek na te zarobki. Może to być nawet kilka dolarów lub może być znacznie wyższe. Tak czy inaczej, partner musi zarobić minimalną kwotę, aby w ogóle otrzymać wynagrodzenie, więc może to być postrzegane jako zachęta dla partnera do zarabiania pieniędzy i wykonywania pracy, do której się zobowiązał. W końcu nie chcesz słabych partnerów w swoim zespole. Oczywiście musi to być umiarkowane saldo, aby partner był przekonany, że minimalna kwota zarobków jest możliwa do zarobienia, ale wystarczająco wysoka, aby zapewnić partnerowi wystarczającą motywację do wykonania pracy niezbędnej do pozyskania nowych klientów.

Częstotliwość płatności

Zazwyczaj częstotliwość płatności, które handlowcy płacą swoim podmiotom stowarzyszonym, jest miesięczna, a czasem kwartalna. Robienie comiesięcznych kontroli pozwala na opóźnienie w przetwarzaniu czeków, aby dać ci trochę czasu na wypadek problemów z przychodami, które należy naprawić. Na przykład, jeśli klient zakupi duże zamówienie, a następnie zwróci je wszystkie, będziesz miał czas na dostosowanie wynagrodzenia partnera, aby nadrobić ten zwrot.

Przesuwna prowizja

Jak wspomnieliśmy wcześniej w książce i w tym rozdziale, niektórzy partnerzy otrzymują wynagrodzenie za sprzedaż, ale jeśli zwiększą swoją sprzedaż o znaczną kwotę, otrzymają jeszcze wyższy procent prowizji za sprzedany przedmiot. Jest to dość skuteczny plan płatności, ponieważ zachęca partnerów do dawania poleceń. Ich motywacją jest to, że otrzymają wyższą wypłatę. Twoi partnerzy będą ciężej pracować, a Ty będziesz czerpać korzyści również przy większym ruchu.

Zostań partnerem

Jak dotąd rozmawialiśmy o perspektywie gromadzenia partnerów i tworzenia własnego programu partnerskiego. Ale zadaj sobie to pytanie: co, jeśli zmienisz role i zostaniesz partnerem dla kogoś innego? Użytkownicy cenią dziś zawartość jeszcze bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, co czyni ją ważną częścią marketingu internetowego. W Internecie chodzi przede wszystkim o treść, aw coraz bardziej połączonym świecie łączenie i łączenie z odpowiednimi stronami internetowymi i użytkownikami stało się o wiele ważniejsze. Pomyśl także o mediach społecznościowych. Być może nie ma dnia, w którym surfowanie po Internecie nie doprowadziło cię do strony, która prowadzi do profili na Facebooku lub pozwala na ponowne przesłanie popularnej wiadomości lub bloga. Nawet blogerzy mają linki, bez względu na to, czy są z podmiotem stowarzyszonym, czy nie, łączące się ze stronami internetowymi, które uznają za wiarygodne w taki czy inny sposób. Moc posiadania linków do Twojej witryny jest silna, ilekroć witryna z linkami lub strona oryginalna ma dobrą treść. Ponadto treść generowana przez użytkowników jest obecnie o wiele bardziej wartościowa niż wcześniej ze względu na jej dostępność. Użytkownicy cenią dobre treści, a jeśli możesz je dostarczyć jako handlowiec lub partner, będziesz w stanie znacznie poprawić strategię marketingową partnera. W tej części porozmawiamy o zostaniu partnerem i o tym, jak zostać skutecznym partnerem.

Dlaczego warto zostać partnerem?

We wstępie rozmawialiśmy o tym, w jaki sposób powinna odbywać się współpraca między kupcem a podmiotem stowarzyszonym między dwiema stronami, które mają ze sobą pewne znaczenie. Podaliśmy przykład kupca karmy dla psów zdobywającego partnera na stronie internetowej, która organizuje fora i dyskusje dla właścicieli psów. Nie wspominaliśmy o tym, że oprócz wspólnego kontekstu witryn istnieje również wspólna treść. Bycie partnerem umożliwia ekspozycję i budowanie reputacji wśród kupców, zapewniając im jeszcze większy ruch. Posiadanie podobnych treści umożliwi wzajemną współpracę między podmiotami stowarzyszonymi i handlowcami. Budujesz sieć ze względu na podobną treść, którą dzielą wszystkie podmioty, a stając się partnerem dla niektórych innych witryn, możesz zyskać więcej potencjalnych klientów oprócz tych, które zyskujesz będąc handlowcem z podmiotami powiązanymi. Ponadto dodanie cennych treści czyni sprzedawców bezcennym, ponieważ pomagasz im, budując własną reputację. Połączenie z tobą oznacza, że ich reputacja również się podnosi. Jest to sytuacja korzystna dla obu stron. Istnieją również inne dodatkowe korzyści związane z przystąpieniem do programu partnerskiego. Przyjrzyjmy się im bliżej.

Dodany dochód

Jako sprzedawca musisz zapłacić partnerowi za umieszczenie swoich linków i banerów na ich stronie internetowej. Teraz Twoja kolej, aby opublikować te linki i banery na swojej stronie. Co najlepsze, zarabiasz za to. Co więc oznacza ten dodatkowy dochód dla Twojej firmy i witryny? W skrócie oznacza to, że Twoje koszty reklamy można zrównoważyć przychodami uzyskiwanymi od akceptantów płacących jako partner. Nawet jeśli już dobrze sobie radzisz z kosztami reklamy (niezależnie od strategii marketingu internetowego), może ci to pomóc, pozwalając wydać trochę dodatkowych pieniędzy na przetestowanie nowych strategii marketingowych lub narzędzi.

Jest bezpłatne

Jak już zapewne zgadłeś, uzyskanie statusu partnera dla innego handlowca nic Cię nie kosztuje. A dzięki dodatkowemu dochodowi z poleceń skierowanych do kupców, ten dochód jest niczym innym jak zyskiem. Dodawanie cennych treści może być kosztem, ale zdecydowanie warto poświęcić czas. Nie tylko masz dodatkowy dochód będąc partnerem, ale jest to również usługa, która jest bezpłatna i pozwala poprawić reputację. Istnieje wiele rodzajów programów partnerskich, do których możesz dołączyć. Kluczem do wyboru odpowiedniego programu partnerskiego jest znajomość odbiorców, z którymi się kontaktujesz. Jakie inne witryny odwiedzają docelowi odbiorcy? Jakiego rodzaju treści szukają? Komu ufają? Tego rodzaju pytania warto zadawać, wchodząc w pole partnerskie, ponieważ, jak wyjaśnimy w następnym podrozdziale, jest to narzędzie edukacyjne.

To narzędzie edukacyjne

Kiedy Ty i Twoja firma przyłączacie się do programów partnerskich, zaczniecie sprawdzać, którzy sprzedawcy są odpowiedni dla wizerunku i reputacji firmy. Dowiesz się również, które z nich generują największy ruch, co jest kolejną zachętą do tego, aby robić dobrze jako partner. Ponadto dowiesz się, jak cenna jest twoja treść i kto jej ufa. Dobrym pomysłem jest również włączenie wielu członków firmy do programów partnerskich, jeśli mają oni stronę internetową lub profil w mediach społecznościowych. Zwiększy to wiedzę firmy na temat ich demografii i zwiększy możliwość dostarczania użytkownikom cennych treści.

Rodzaje programów partnerskich, do których należy dołączyć

Jeśli dołączasz do programu partnerskiego po raz pierwszy, możesz nie wiedzieć jeszcze, jakie treści lub witryny wartości docelowej dla Twojej grupy demograficznej. Nie martw się jednak, ponieważ dołączenie do programu partnerskiego wymaga cierpliwości i podstawowych prób i błędów. Istnieje jednak kilka opcji do rozważenia przy wyborze programu partnerskiego. Bardziej szczegółowo przejdziemy do poniższej listy.

•  Recenzje konsumentów - Łączenie z witrynami z recenzjami klientów to bardzo cenna relacja partnerska. Użytkownicy cenią treść, zwłaszcza gdy czują, że treść pochodzi od kogoś takiego jak on. Większość witryn oferujących produkt lub usługę pozwala na dodawanie komentarzy, ale jeśli nie masz jeszcze sekcji komentarzy do swojej witryny, jest to świetna alternatywa. Zachęcanie użytkowników do wystawiania opinii na stronie z recenzjami klientów działa w twoim najlepszym interesie, ponieważ daje handlowcowi większe zyski z ruchu i sprawia, że jesteś godny zaufania w oczach konsumenta.

•  Wyszukiwarki - jeśli kiedykolwiek spojrzałeś na jakąś część strony internetowej i zobaczyłeś pasek wyszukiwania Google, dzieje się tak, ponieważ witryna stała się podmiotem stowarzyszonym z Google. Ilekroć w witrynie jeden z użytkowników szuka czegoś za pośrednictwem tego paska wyszukiwania, otrzymuje wynagrodzenie za każde wyszukiwanie. Jest to świetny wybór programu partnerskiego, ponieważ użytkownik może szukać czegoś w Twojej witrynie i być może może nawet znaleźć to za pomocą paska wyszukiwania. Ponadto użytkownik może znaleźć inne powiązane treści z innych witryn.

•  Strony internetowe z wiadomościami - Wiadomości to cenny gatunek pisania. Nie oznacza to jednak, że wszystkie wiadomości są dobre. W końcu niektóre źródła cieszą się uznaniem, podczas gdy inne mogą nie być pewne standardy. Jeśli sprzedajesz określony produkt lub usługę, dobrym pomysłem może być znalezienie programu partnerskiego, który prowadzi do strony z wiadomościami związanymi z tym produktem lub usługą. Powinieneś znaleźć serwis informacyjny, który jest zarówno renomowany, jak i w tym samym kontekście, co Twoja firma. Tworzenie cennych treści tworzy również zsynchronizowane łącze między Tobą jako partnerem a witryną z wiadomościami. Jeśli użytkownicy zobaczą zarówno ciebie, jak i serwis informacyjny z dobrą, wartościową treścią, będą im ufać i będą wracać do was obu.

•  Witryna firmy lokalnej - być może Twoja firma znajduje się w określonym obszarze i chcesz poszerzyć swoje horyzonty, aby Twoja obecność w tej miejscowości była znana. Przystąpienie do witryny internetowej firmy lokalnej to dobra strategia, ponieważ użytkownicy będą mogli dowiedzieć się więcej o swojej okolicy i firmach takich jak Twoja, których mogą również potrzebować.

•  Katalogi artykułów - w tym samym stylu co strona z wiadomościami, pisanie artykułów jest cennym gatunkiem pisania, o ile prowadzi się do odpowiedniego artykułu. Ponownie, nie każdy katalog będzie wiarygodny, dlatego ważne jest znalezienie takiego, który jest zsynchronizowany z Twoją firmą. Artykuły zawierają obiektywne i informacyjne materiały, dlatego powinieneś znaleźć stronę specjalizującą się w pisaniu na temat rodzaju produktu lub usługi, którą sprzedajesz. Dodatkowo możesz również rozważyć samodzielne pisanie artykułów.

Przed nurkowaniem w programie partnerskim musisz zastanowić się, czy program jest w tym samym kontekście co Twoja strona internetowa i firma. Czy zawiera treści, które mają być wyświetlane użytkownikom? Czy Twoi klienci ufają takim stronom? Czy zyskałbyś lub straciłbyś klientów, mając reklamy dla tego rodzaju witryn? Przemyśl je i, jak zawsze, cierpliwie eksperymentuj z próbami i błędami, dopóki nie dowiesz się, czego oczekują Twoi klienci i na co odpowiedzą.