Zanim zostaniesz e-handlarzem …



1. Co to jest handel elektroniczny? Czym różni się od e-biznesu? Gdzie przecina się z e-biznesem?
2. Co to jest asymetria informacji?
3. Jakie są unikalne cechy technologii e-commerce?
4. Co to jest przestrzeń rynkowa?
5. Jakie są trzy zalety uniwersalnych standardów?
6. Porównaj bogactwo transakcji internetowych i tradycyjnych.
7. Wymień trzy konsekwencje biznesowe, które mogą wynikać ze wzrostu gęstości informacji.
8. Co to jest Web 2.0? Podaj przykłady witryn Web 2.0 i wyjaśnij, dlaczego umieściłeś je na swojej liście.
9. Podaj przykłady B2C, B2B, C2C oraz społecznościowego, mobilnego i lokalnego handlu elektronicznego.
10. W jaki sposób technologie handlu elektronicznego są podobne lub różne od innych technologii, które zmieniły handel w przeszłości?
11. Opisz trzy różne etapy ewolucji handlu elektronicznego.
12. Zdefiniuj brak pośrednictwa i wyjaśnij, jakie korzyści dla internautów przynosi takie zjawisko. Jak wykluczenie pośredników wpływa na handel bez tarcia?
13. Jakie są główne zalety i wady bycia pierwszym graczem?
14. Co to jest efekt sieciowy i dlaczego jest cenny?
15. Omów sposoby, w jakie wczesne lata handlu elektronicznego można uznać zarówno za sukces, jak i porażkę.
16. Jakie jest pięć głównych różnic między wczesnymi latami handlu elektronicznego a dzisiejszym handlem elektronicznym?
17. Dlaczego konieczne jest podejście multidyscyplinarne, jeśli chce się zrozumieć handel elektroniczny?
18. Jakie problemy prywatności stworzył Facebook?
19. Czym interesują się osoby, które przyjmują behawioralne podejście do studiowania handlu elektronicznego?

1. Co to jest model biznesowy? Czym różni się od biznesplanu?
2. Jakie jest osiem kluczowych elementów efektywnego modelu biznesowego?
3. Jakie są główne propozycje wartości dla klientów Amazon?
4. Opisz pięć głównych modeli przychodów stosowanych przez firmy handlu elektronicznego.
5. Dlaczego kierowanie się do niszy rynkowej jest ogólnie mądrzejsze dla dostawcy społecznościowego niż kierowanie się na duży segment rynku?
6. Czy powiedziałbyś, że Amazon i eBay są bezpośrednimi lub pośrednimi konkurentami? (Być może będziesz musiał odwiedzić strony internetowe lub aplikacje, aby odpowiedzieć).
7. W jaki sposób firma może uzyskać przewagę konkurencyjną?
8. Jakie są inne strategie rynkowe, które może obrać firma, poza reklamą i próbkowaniem produktów?
9. Czym inwestorzy venture capital różnią się od aniołów biznesu?
10. Dlaczego trudno jest skategoryzować modele biznesowe e-commerce?
11. Jakie są przykłady istniejących obecnie portali pionowych i poziomych?
12. Jakie są główne różnice między wirtualnymi witrynami sklepowymi, takimi jak Bluefly, a operacjami typu "cegły i kliknięcia", takimi jak Walmart? Jakie są zalety i wady każdego z nich?
13. Jakie inne formy informacji lub treści oferują dostawcy treści, oprócz wiadomości i artykułów?
14. Co to jest aukcja odwrócona? Jaka firma jest przykładem tego typu biznesu?
15. Jakie są kluczowe czynniki sukcesu wymian? Czym różnią się od portali?
16. W jaki sposób unikalne cechy technologii e-commerce zmieniły strukturę branży w branży turystycznej?
17. Kim są główni gracze w łańcuchu wartości w branży i jaki wpływ na nich ma technologia handlu elektronicznego?
18. Jakie jest pięć ogólnych strategii biznesowych pozwalających na osiągnięcie zyskownego biznesu?
19. Jaka jest różnica między szansą rynkową a przestrzenią rynkową?
20. Co to jest finansowanie społecznościowe i jak pomaga firmom handlu elektronicznego w pozyskiwaniu kapitału?

1. Jakie są trzy podstawowe elementy składowe Internetu?
2. Co to jest opóźnienie i jak wpływa na działanie Internetu?
3. Wyjaśnij, jak działa przełączanie pakietów.
4. W jaki sposób protokół TCP / IP jest powiązany z przesyłaniem informacji w Internecie?
5. Jakie innowacje technologiczne umożliwiły przetwarzanie typu klient / serwer?
6. Co to jest chmura obliczeniowa i jak wpłynęła na Internet?
7. Dlaczego smartfony są przełomową technologią?
8. Jaką rolę odgrywa dostawca usług internetowych warstwy 1 w infrastrukturze internetowej?
9. Jaką funkcję pełnią IXP?
10. Jaki jest cel projektu Internet2?
11. Porównaj i porównaj intranety i Internet jako całość.
12. Jakie są niektóre z głównych ograniczeń dzisiejszego Internetu?
13. Jakie są wyzwania związane z pilnowaniem porządku w Internecie? Kto ma ostatnie słowo, jeśli chodzi o treść?
14. Porównanie i zestawienie możliwości Wi-Fi i komórkowych sieci bezprzewodowych.
15. Jakie są podstawowe możliwości serwera WWW?
16. Jakie są główne postępy technologiczne, które mają towarzyszyć Internetowi w przyszłości? Omów znaczenie każdego z nich.
17. Dlaczego rozwój przeglądarki miał tak duże znaczenie dla rozwoju sieci?
18. Jakie ulepszenia i funkcje oferuje HTML5?
19. Wymień i opisz pięć usług aktualnie dostępnych w sieci.
20. Dlaczego aplikacje mobilne to kolejna wielka rzecz?

1. Jakie są główne czynniki, które należy wziąć pod uwagę podczas rozwijania obecności w handlu elektronicznym?
2. Zdefiniuj cykl życia rozwoju systemu i omów różne etapy tworzenia witryny handlu elektronicznego.
3. Omów różnice między prostym logicznym i fizycznym projektem strony internetowej.
4. Dlaczego testowanie systemu jest ważne? Wymień typy testów i ich wzajemne powiązania.
5. Porównaj koszty rozwoju systemu i jego utrzymania. Który jest droższy i dlaczego?
6. Dlaczego utrzymanie strony internetowej jest tak kosztowne? Omów główne czynniki wpływające na koszt.
7. Jakie są główne różnice między architekturą lokacji jednowarstwowej i wielowarstwowej?
8. Wymień podstawowe funkcjonalności, które powinien zapewniać serwer WWW.
9. Jakie są główne czynniki, które należy wziąć pod uwagę przy wyborze najlepszej platformy sprzętowej dla swojej witryny?
10. Dlaczego przepustowość serwera WWW jest ważnym problemem w witrynach handlu elektronicznego?
11. Porównaj i porównaj różne metody skalowania. Wyjaśnij, dlaczego skalowalność jest kluczowym problemem biznesowym w przypadku witryn internetowych.
12. Jakie jest osiem najważniejszych czynników wpływających na projekt witryny internetowej i jak wpływają one na jej działanie?
13. Co to jest Java i JavaScript? Jaką rolę odgrywają w projektowaniu stron internetowych?
14. Wymień i opisz trzy metody indywidualnego traktowania klientów. Dlaczego mają znaczenie dla handlu elektronicznego?
15. Jakie zasady muszą opracować firmy handlu elektronicznego przed uruchomieniem witryny i dlaczego należy je opracować?
16. Jakie są zalety i wady projektowania mobile first?
17. Jaka jest różnica między mobilną aplikacją internetową a aplikacją natywną?
18. W jaki sposób hybrydowa aplikacja mobilna łączy funkcjonalność mobilnej aplikacji internetowej i aplikacji natywnej?
19. Co to jest PHP i jak jest używane w tworzeniu stron internetowych?
20. Czym różni się projektowanie responsywnych stron internetowych od adaptacyjnego dostarczania sieci?

1. Dlaczego kradzież online jest mniej ryzykowna? Wyjaśnij, w jaki sposób przestępcy oszukują konsumentów i kupców.
2. Wyjaśnij, dlaczego witryna handlu elektronicznego może nie chcieć zgłaszać, że jest celem cyberprzestępców.
3. Podaj przykład naruszenia bezpieczeństwa w odniesieniu do każdego z sześciu wymiarów bezpieczeństwa w handlu elektronicznym. Na przykład, co oznaczałoby incydent związany z prywatnością?
4. W jaki sposób chronilibyście swoją firmę przed atakiem Denial of Service?
5. Wymień główne słabe punkty w typowej transakcji online.
6. W jaki sposób podszywanie się zagraża działaniom witryny internetowej?
7. Dlaczego oprogramowanie typu adware lub spyware jest uważane za zagrożenie bezpieczeństwa?
8. Jakie kroki może podjąć firma, aby ograniczyć działalność cyberprzestępczą prowadzoną w firmie?
9. Wyjaśnij niektóre z dzisiejszych błędów związanych z szyfrowaniem. Dlaczego szyfrowanie nie jest dziś tak bezpieczne, jak było wcześniej w tym stuleciu?
10. Krótko wyjaśnij, jak działa kryptografia klucza publicznego.
11. Porównanie i przeciwstawienie sobie zapór i serwerów proxy oraz ich funkcji bezpieczeństwa.
12. Czy komputer z oprogramowaniem antywirusowym jest chroniony przed wirusami? Dlaczego lub dlaczego nie?
13. Zidentyfikuj i omów pięć kroków w tworzeniu planu bezpieczeństwa handlu elektronicznego.
14. W jaki sposób urządzenia biometryczne pomagają zwiększyć bezpieczeństwo? Jakiego rodzaju naruszenia bezpieczeństwa ograniczają?
15. Krótko omów wady kart kredytowych jako standardu płatności online. W jaki sposób wymaganie płatności kartą kredytową dyskryminuje niektórych konsumentów?
16. Opisz główne etapy transakcji online kartą kredytową.
17. Dlaczego Bitcoin jest tak kontrowersyjny?
18. Co to jest NFC i jak działa?
19. Omów, dlaczego systemy EBPP stają się coraz bardziej popularne.
20. W jaki sposób główne typy systemów EBPP są do siebie podobne i różnią się od siebie?

1. Czy oczekuje się, że wzrost liczby użytkowników Internetu będzie trwał w nieskończoność? Co, jeśli w ogóle, spowoduje spowolnienie?
2. Jakie są najpopularniejsze zastosowania Internetu poza wyszukiwarkami?
3. Czy powiedziałbyś, że internet sprzyja lub utrudnia aktywność społeczną? Wyjaśnij swoje stanowisko.
4. Badania wykazały, że wielu konsumentów korzysta z Internetu w celu sprawdzenia zakupów przed dokonaniem zakupu, co często ma miejsce w sklepie stacjonarnym. Jakie ma to konsekwencje dla sprzedawców internetowych? Co mogą zrobić, aby zachęcić do zakupów online, a nie tylko do wyszukiwania informacji?
5. Jakie zmiany wprowadziła firma Google w algorytmach swoich wyszukiwarek, aby poprawić wyniki wyszukiwania i poprawić komfort użytkowania?
6. Dlaczego sieci reklamowe stały się kontrowersyjne? Co, jeśli w ogóle, można zrobić, aby przezwyciężyć opór wobec tej techniki?
7. Co to jest system automatyzacji marketingu i jak jest używany?
8. Wypisz różnice między bazami danych, hurtowniami danych i eksploracją danych.
9. Wymień niektóre wady technik eksploracji danych stosowanych w marketingu internetowym.
10. Jaka strategia cenowa okazała się zabójcza dla wielu przedsięwzięć e-commerce na początku e-commerce? Dlaczego?
11. Czy dyskryminacja cenowa różni się od wersjonowania? Jeśli tak to jak?
12. Jakie są niektóre z powodów, dla których gratisy, takie jak bezpłatny serwis internetowy i prezenty, nie generują sprzedaży w witrynie?
13. Wyjaśnij, jak działa przechowywanie wersji. Czym to się różni od dynamicznej wyceny?
14. Dlaczego firmy, które oferują produkty i usługi w pakietach, mają przewagę nad tymi, które nie oferują lub nie mogą zaoferować takiej opcji?
15. Jakie są przyczyny, dla których reklama internetowa nadal stanowi tylko około 37% całego rynku reklamy?
16. Jakie są zalety bezpośredniego marketingu e-mailowego?
17. Dlaczego reklama offline jest nadal ważna?
18. Jaka jest różnica między trafieniami a odsłonami? Dlaczego nie są to najlepsze miary ruchu w sieci? Które dane są preferowane do liczenia ruchu?
19. Zdefiniuj CTR, CPM, CPC, CPA i VTR.
20. Co to jest analityka internetowa i jak jest używana?

1. Opisz dwa czynniki, które odróżniają marketing społecznościowy, lokalny i mobilny od tradycyjnego marketingu online.
2. Dlaczego społecznościowe, mobilne i lokalne działania marketingowe są ze sobą powiązane?
3. Dlaczego związek między marketingiem społecznościowym, mobilnym i lokalnym jest ważny dla marketerów?
4. Jakie są cele marketingu społecznego?
5. Jakie są główne serwisy społecznościowe?
6. Jakie jest pięć elementów procesu marketingu społecznego?
7. Jakie trzy najważniejsze cechy Facebooka powinni wziąć pod uwagę marketerzy?
8. Wymień i krótko opisz podstawowe narzędzia marketingowe Facebooka.
9. Jak możesz zmierzyć wyniki kampanii marketingu społecznościowego na Facebooku?
10. Wymień i krótko opisz narzędzia marketingowe Twittera.
11. Jak możesz zmierzyć wyniki kampanii marketingu społecznościowego na Twitterze?
12. W jaki sposób posty na Pintereście są podobne do reklam graficznych?
13. Wymień i krótko opisz niektóre narzędzia marketingowe Pinteresta.
14. Dlaczego marketing mobilny różni się od marketingu komputerów stacjonarnych?
15. Jaka jest najszybciej rozwijająca się platforma m-commerce i dlaczego?
16. Dlaczego reklamy w aplikacjach są tak ważne dla marketerów?
17. Co to jest środowisko wieloekranowe i jak zmienia marketing?
18. Jakie rodzaje formatów reklam można znaleźć na urządzeniach mobilnych?
19. Dlaczego marketing oparty na lokalizacji jest tak atrakcyjny dla marketerów?
20. Wymień i opisz kilka podstawowych narzędzi marketingowych opartych na lokalizacji.

1. Jakie podstawowe założenie o jednostkach przyjmuje nauka o etyce?
2. Jakie są podstawowe zasady etyczne?
3. Wyjaśnij stanowisko Google, że YouTube nie narusza praw własności intelektualnej właścicieli praw autorskich.
4. Zdefiniuj uniwersalizm, śliskie zbocze, test New York Timesa i regułę umowy społecznej w odniesieniu do etyki.
5. Wyjaśnij, dlaczego osoba z poważnym schorzeniem może martwić się wyszukiwaniem informacji o swoim stanie w Internecie, na przykład za pośrednictwem wyszukiwarek medycznych lub witryn farmaceutycznych. Jaka technologia może zapobiec ujawnieniu tożsamości?
6. Wymień niektóre dane osobowe gromadzone przez strony internetowe na temat ich gości.
7. Czym informacje zbierane za pośrednictwem formularzy online różnią się od dzienników transakcji witryny? Co potencjalnie zapewnia pełniejszy profil konsumenta?
8. Czym opt-in model świadomej zgody różni się od opt-out? W jakim modelu konsument zachowuje większą kontrolę?
9. Jakie są dwie podstawowe zasady zasad uczciwych praktyk informacyjnych FTC?
10. Jaka jest polityka Tarczy Prywatności przyjęta przez Unię Europejską i Stany Zjednoczone?
11. Wymień trzy sposoby, w jakie sieci reklamowe online ulepszyły tradycyjne techniki marketingu offline lub dodały je do nich.
12. Wyjaśnij, w jaki sposób kierowanie behawioralne ma przynieść korzyści zarówno konsumentom, jak i przedsiębiorstwom.
13. Jak Internet mógłby potencjalnie zmienić ochronę własności intelektualnej? Jakie możliwości utrudniają egzekwowanie prawa własności intelektualnej?
14. Jakie działania podejmuje ustawa Digital Millennium Copyright Act (DMCA)? Dlaczego została uchwalona? Jakim rodzajom naruszeń stara się zapobiegać?
15. Zdefiniuj cybersquatting. Czym różni się od cyberpiractwa? Z jakim rodzajem naruszenia własności intelektualnej wiąże się cybersquatting?
16. Co to jest głębokie linkowanie i dlaczego jest to kwestia znaku towarowego? Porównaj to z kadrowaniem - czym jest podobne, a czym różni się?
17. Jakich taktyk używają firmy, które są nielegalne w Stanach Zjednoczonych, aby działać w Internecie poza prawem?
18. Dlaczego nie można po prostu zakazać stron pornograficznych w Stanach Zjednoczonych? Dlaczego Sąd Najwyższy uchylił przepisy mające na celu ochronę dzieci przed pornografią?
19. Jakie jest "prawo do bycia zapomnianym"? Jakie są zagrożenia i korzyści wynikające z ustanowienia tego prawa?
20. Jaka jest doktryna "dozwolonego użytku"? Dlaczego sądy zdecydowały, że skanowanie książek chronionych prawem autorskim przez Google jest "dozwolonym użytkiem"?

1. Dlaczego początkowo tak wielu przedsiębiorców rozpoczęło działalność w sektorze handlu detalicznego online?
2. Co w dzisiejszych czasach często odróżnia dochodowe od nierentownych biznesów online?
3. Który segment sprzedaży detalicznej offline najbardziej przypomina sprzedaż online? Dlaczego?
4. Opisz rewolucję technologiczną w handlu detalicznym, która poprzedziła rozwój handlu elektronicznego. Jakie innowacje umożliwiły późniejszą sprzedaż online?
5. Wymień dwa założenia, które analitycy e-commerce zrobili na początku na temat konsumentów i ich zachowań zakupowych, które okazały się fałszywe.
6. Wyjaśnij różnicę między zaprzestaniem pośrednictwa a hipermediacją w odniesieniu do sprzedaży detalicznej online.
7. Porównywanie i porównywanie wirtualnych sprzedawców i firm działających w oparciu o rzeczywiste kliknięcia. Jaki inny rodzaj sklepu internetowego najbardziej przypomina sprzedawcę wirtualnego?
8. Jaka jest różnica między modelem sprzedaży opartym na podaży a modelem napędzającym popyt? Dlaczego większość firm zajmujących się sprzedażą bezpośrednią ma trudności z przejściem z pierwszej do drugiej?
9. Jakie jest pięć strategicznych kwestii szczególnie związanych z możliwościami firmy? Czym się różnią od strategicznych kwestii związanych z branżą?
10. Co jest lepszą miarą kondycji finansowej firmy: przychody, marża brutto czy marża netto? Dlaczego?
11. Jakie są trudności w świadczeniu usług w środowisku online? Jakie czynniki odróżniają np. Sektor usług od handlu detalicznego?
12. Porównaj i porównaj dwa główne typy branż usług online. Jakie dwie główne cechy odróżniają usługi od innych branż?
13. Co jest największym czynnikiem odstraszającym rozwój branży ubezpieczeń internetowych w kraju?
14. Zdefiniuj konflikt kanałów i wyjaśnij, w jaki sposób odnosi się to do branży detalicznej.
15. Jakie jest najczęstsze zastosowanie witryn internetowych z nieruchomościami? Co robi większość konsumentów, kiedy do nich trafiają?
16. Jakie korzyści odnieśli dostawcy usług turystycznych z korzystania przez konsumentów z witryn turystycznych?
17. Wymień i opisz pięć tradycyjnych narzędzi rekrutacyjnych, których firmy używały do identyfikacji i przyciągania pracowników. Jakie są wady takich narzędzi w porównaniu z witrynami karier online?
18. Oprócz dopasowywania kandydatów do wolnych stanowisk, jaką większą funkcję pełnią internetowe strony z ofertami pracy? Wyjaśnij, jak takie witryny mogą wpływać na wynagrodzenia i stawki.
19. Opisz model biznesowy firm świadczących usługi na żądanie.
20. Dlaczego firmy świadczące usługi na żądanie są postrzegane jako rewolucyjne i kontrowersyjne?

1. Jakie są trzy wymiary, w których zastosowano termin "konwergencja"? Z czym wiąże się każdy z tych obszarów konwergencji?
2. Jakie są podstawowe modele przychodów w przypadku treści online i jakie jest ich główne wyzwanie?
3. Jakie są dwa podstawowe modele biznesowe e-booków?
4. Jaki wpływ ma wzrost popularności tabletów na rozrywkę i treści online?
5. Jakich technik używają usługi subskrypcji muzyki w celu wymuszenia DRM?
6. Jaki typ konwergencji reprezentuje Apple iPad?
7. Jakie są trzy różne modele biznesowe, które gazety próbowały dostosować do Internetu?
8. Jakie są różne modele przychodów stosowane w gazetach?
9. Jakie zalety mają serwisy informacyjne w czystej postaci w porównaniu z drukowanymi gazetami? Jakie zalety mają tradycyjne gazety w porównaniu z czysto cyfrowymi witrynami?
10. Czym różniło się doświadczenie branży wydawniczej z Internetem od doświadczenia branży gazet i czasopism?
11. Jak Internet zmienił pakowanie, dystrybucję, marketing i sprzedaż tradycyjnych utworów muzycznych?
12. Jak technologia przesyłania strumieniowego wpłynęła na branżę telewizyjną?
13. Dlaczego rozwój usług przechowywania w chmurze jest ważny dla rozwoju dostarczania treści mobilnych?
14. Czy przeciętny konsument stał się bardziej otwarty na treści internetowe wspierane przez reklamy? Jakie zmiany to potwierdzają?
15. Jakie czynniki są potrzebne, aby skutecznie obciążać klienta kosztami treści online?
16. Dlaczego aplikacje pomagają gazetom i magazynom, w których zawiodły strony internetowe?
17. Jakie alternatywy dla internetowych kanałów dystrybucji mają wydawcy czasopism?
18. Dlaczego Departament Sprawiedliwości pozwał główne wydawnictwa i Apple?
19. Jakie wyzwania stoją obecnie przed branżą wydawniczą?
20. W jaki sposób urządzenia mobilne zmieniają branżę gier?

1. Co mają ze sobą wspólnego portale społecznościowe, aukcje i portale?
2. Jakie są cztery definiujące elementy sieci społecznościowej - online czy offline?
3. Dlaczego Pinterest jest uważany za sieć społecznościową i czym różni się od Facebooka?
4. Jakie są trzy mobilne sieci społecznościowe?
5. Dlaczego mobilne sieci społecznościowe rozwijają się tak szybko?
6. Jakie są dwie miary, które można zastosować, aby zrozumieć znaczenie sieci społecznościowych i porównać je z innymi sposobami korzystania z Internetu?
7. Co to jest społeczność affinity i jaki jest jej model biznesowy?
8. Wymień i opisz cztery różne rodzaje aukcji.
9. Jaka jest różnica między aukcją C2C a B2C?
10. Jak działa aukcja Name Your Own Price, taka jak Priceline?
11. Wymień i krótko wyjaśnij trzy korzyści płynące z rynków aukcyjnych.
12. Jakie cztery główne koszty ponoszą konsumenci uczestnicząc w aukcji?
13. Dlaczego FTC ostrzega konsumentów o aukcjach groszowych (opłaty licytacyjnej)?
14. Czym jest zachowanie stada i jak wpływa na aukcje?
15. Wymień i opisz pięć rodzajów możliwych nadużyć i oszustw, które mogą wystąpić w przypadku aukcji.
16. Jakie rodzaje produktów są odpowiednie na rynek aukcyjny? W jakich momentach cyklu życia produktu rynki aukcyjne mogą przynosić korzyści marketerom?
17. Jakie trzy cechy definiują dzisiejszy serwis portalu?
18. Jakie są dwa główne typy portali rynku wertykalnego i czym się one od siebie różnią?
19. Wymień i krótko wyjaśnij główne źródła przychodów modelu biznesowego portalu.
20. Dlaczego Yahoo boryka się z problemami w ciągu ostatnich trzech lat?

1. Wyjaśnij różnice między całkowitym handlem B2B a handlem elektronicznym B2B.
2. Jakie są kluczowe atrybuty witryny handlu elektronicznego B2B? Z jakiej wczesnej technologii się wywodzą?
3. Wymień co najmniej pięć potencjalnych korzyści handlu elektronicznego B2B.
4. Nazwij i zdefiniuj dwa różne typy zamówień składanych przez firmy. Wyjaśnij różnicę między nimi.
5. Nazwij i zdefiniuj dwie metody zakupu towarów.
6. Zdefiniuj pojęcie łańcucha dostaw i wyjaśnij, co próbują zrobić systemy SCM. Z czym wiąże się uproszczenie łańcucha dostaw?
7. Wyjaśnij różnicę między rynkiem poziomym a rynkiem wertykalnym.
8. W jaki sposób usługi zarządzania łańcuchem wartości świadczone przez firmy e-zaopatrzeniowe przynoszą korzyści kupującym? Jakie usługi świadczą na rzecz dostawców?
9. Jakie trzy wymiary charakteryzują rynek e-zamówień ze względu na jego funkcjonalność biznesową? Wymień dwie inne cechy rynkowe rynku internetowego e-zamówień.
10. Zidentyfikuj i pokrótce wyjaśnij antykonkurencyjne możliwości właściwe dla rynków sieciowych.
11. Wymień trzy cele prywatnej sieci przemysłowej.
12. Jaki jest główny powód niepowodzenia wielu niezależnych giełd powstałych na początku handlu elektronicznego?
13. Wyjaśnij różnicę między konsorcjum branżowym a prywatną siecią przemysłową.
14. Co to jest CPFR i jakie korzyści może przynieść członkom prywatnej sieci przemysłowej?
15. Jakie są bariery dla pełnego wdrożenia prywatnych sieci przemysłowych?
16. Co to jest EDI i dlaczego jest ważne?
17. Opisz sześć głównych trendów w zarządzaniu łańcuchem dostaw i współpracy.
18. Opisz wyzwania związane z handlem elektronicznym B2B.
19. Co to jest wielopoziomowy łańcuch dostaw i dlaczego stanowi wyzwanie dla handlu elektronicznego B2B?
20. Co to jest platforma B2B oparta na chmurze i jakie daje korzyści?
21. Opisz różnice i podobieństwa między marketingiem B2C i B2B.



Powrót