Branding Dla NieśmiałychBranding

Projektowanie logo i sloganu



Projektowanie logo i sloganu

Projektowanie logo jest punktem, w którym proces brandingu zyskuje rozgłos. Gdy tylko ludzie z Twojej organizacji zobaczą, jak Twoja marka pojawia się w logo, które ucieleśnia twoje imię, zaczynają się entuzjastycznie podchodzić do tego, co wcześniej wydawało się być całą grupą pępków. Dla większości ludzi tworzenie logo to zabawna część brandingu. To także ta część, która nadmiernie zyskuje najwięcej energii i entuzjazmu. Jeśli otworzyłeś od razu ten rozdział z nadzieją, że możesz nadać swojej marce twarz bez brodzenia przez proces badania, pozycjonowania i definiowania tożsamości marki, zdaj sobie sprawę, że branding nie jest grą w Monopoly. Nie możesz po prostu przejść do "Idź". Jedynym sposobem, aby uzyskać logo, które dokładnie odzwierciedla istotę Twojej marki, jest zdefiniowanie istoty swojej marki przed rozpoczęciem procesu projektowania logo. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, zrób sobie i swojej marce przysługę, wykonując kroki przedstawione w rozdziale 6. Pomagają ci one wyjaśnić zrozumienie misji, wartości, wizji, kultury i charakteru marki, dzięki czemu możesz tworzyć symbol - logo - który służy jako dokładna prezentacja tego, kim jesteś i co reprezentujesz na swoim rynku. Jeśli jednak podjąłeś niezbędne kroki i jesteś naprawdę gotowy do stworzenia logo marki, zanurz się od razu. Ten rozdział zawiera wszystko, co musisz wiedzieć.

Planowanie logo: oblicze Twojej marki

Twoje logo to projekt graficzny - w formie pisma lub symbolu - który przekazuje Twoją markę i charakter na rynku. Najlepsze logo to unikalne, proste i mocne przedstawienie firm, które identyfikują. Dla tych, którzy widzą twoje oznakowanie, papier firmowy, opakowanie, reklamy, broszury i każdą inną komunikację, która zawiera wizualną reprezentację Twojej marki, twoje logo jest obliczem Twojej organizacji. Ta sekcja zawiera wiele wskazówek, jak kontynuować projektowanie logo, ale przede wszystkim pamiętaj o tych trzech najważniejszych sprawach:

•  Zadbaj o to, by Twoje logo było proste. Proste projekty logo działają najlepiej z wielu powodów:

- W rzeczywistości wyróżniają się na tle złożoności wizualnej i chaosu panującego na dzisiejszym zatłoczonym i nasyconym rynku.
- Cieszą się dłuższym życiem niż modne, skomplikowane logo, które wychodzą ze stylu i wymagają przeprojektowania, aby były zgodne z gustami rynku.
- Przyczyniają się one w większym stopniu do świadomości i rozpoznawalności marki niż logo, które należy aktualizować co kilka lat. Spójrz na wieloletnie logo znanych i wiodących marek, takich jak Nike, Microsoft i Czerwony Krzyż; wykazują niesamowitą powściągliwość wizualną.

•  Zaprojektuj logo, które będzie konsekwentnie prezentowane we wszystkich kanałach komunikacji. Chcesz, aby Twoje logo dobrze działało na czekach biznesowych, oznakowaniu pojazdu, stronie internetowej, reklamach telewizyjnych, a nawet mundurach firmowych lub innej odzieży.
•  Nie rób tego sam, chyba że jesteś projektantem lub chcesz aby Twoje logo wyglądało tak, jakby reprezentowało praktyczny biznes, który w rzeczywistości stworzył własne logo. Własne logo jest rodzajem reklamy telewizyjnej; większość z nich jest oczywista z powodu braku polskiego.

Jeśli nie masz pewności, czy logo "zrób to sam" odpowiednio przedstawi Twoją firmę, przejrzyj swoją wizję biznesu. Jeśli twoją wizją jest dostarczenie najtańszego, najszybszego rozwiązania w mało konkurencyjnym obszarze rynkowym, samo stworzone logo może działać dobrze. Jeśli jednak twoje najwyższe aspiracje związane z biznesem wiążą się z długim życiem i powszechnie uznaną reputacją najwyższej jakości w konkurencyjnej branży, zainwestowanie w profesjonalnie zaprojektowane logo jest umiarkowaną zaliczką na Twój sukces.

Dopasuj swoje logo do marki i firmy

Niezależnie od tego, czy robisz to sam, czy zatrudniasz profesjonalistę w celu opracowania swojego logo, musisz z góry pomyśleć o tym, jaki obraz ma mieć Twoje logo. Każdy grafik może ci powiedzieć, że klienci, którzy nie dają wskazówek, mówiąc, że po prostu znają właściwe logo, gdy je widzą, zużywają mnóstwo niepotrzebnego czasu i pieniędzy, czekając na pojawienie się idealnego wyglądu. Zamiast tego rozpocznij zadanie projektowania logo od pewnego wyraźnego wstępnego wpisu na temat rodzaju obrazu, który chcesz opracować.

Wybór podejścia do logo

Większość logo ma jedną z następujących postaci:

•  Zawierają nazwę firmy w unikalnej prezentacji typu o nazwie znak słowny.
•  Posiadają inicjały firmy w symbolu zwanym literą.
•  Posiadają symbol reprezentujący firmę, zwany znakiem firmowym.
•  Łączą te trzy podejścia do logo, na przykład wykorzystując znak firmowy lub znak firmowy jako centralny punkt logo, towarzyszyły pełnej nazwie firmy - a czasem także sloganowi lub sloganowi firmy - w unikalnej konfiguracji, która staje się firmą symbol marki.

Zachowaj ostrożność podczas łączenia elementów w projekcie logo. Zbyt wiele powoduje przesadne, skomplikowane wizualnie, mylące logo. Jeśli łączysz elementy, upewnij się, że każdy element jest wizualnie czysty i mocny. Dla dobrych przykładów weź pod uwagę wielopłaszczyznowe logo marek z branży modowej. Na przykład nieosłonięty znak Chanel jest używany w połączeniu z kultowym nakładającym się podwójnym Cs, aby stworzyć silny symbol i ikonę mody.

Przeliteruj to słowem

Znak słowny (czasem nazywany logotypem lub symbolem typograficznym) zamienia markę w logo, prezentując ją w unikalnym stylu, często z elementami artystycznymi, które dodają stylu i zapamiętywania. Znaki słowne zyskują na popularności wśród twórców marek, jak wyjaśniono na pasku bocznym "Co zawiera logo? Coraz częściej imię. " Najlepsze znaki słowne są łatwe do odczytania i charakterystyczne. Kilka przykładów powszechnie rozpoznawalnych znaków słownych obejmuje logo FedEx, Google, Kellogg's i Yahoo !. Rozważ znak słowny, zwłaszcza jeśli którakolwiek z poniższych okoliczności dotyczy Twojej sytuacji marketingowej.

•  Chcesz, aby Twoje logo budowało rozpoznawalność Twojego imienia i nazwiska.
•  Twój budżet marketingowy jest szczupły i realistycznie nie jesteś w stanie zyskać powszechnego uznania symbolu, więc lepiej zyskać uznanie wyraźnego przedstawienia swojego imienia.
•  Zamierzasz rozwijać submarkę pod swoją podstawową marką i chcesz mocnego słowa, które może służyć jako parasolka nad każdą linią.

Używanie inicjałów w formie litery

Litery zamieniają inicjały firmy lub inicjały w symbol marki. W niektórych logotypach znak pojawia się sam, jak w logo IBM, które dawno temu usunęło wszelkie odniesienia do nazwy International Business Machines. Inne samodzielne znaki to logo GE, CNN i Louis Vuitton. Na innych logotypach znak ten pojawia się wraz ze słowem przedstawiającym pełną nazwę marki, na przykład w logo McDonald's, w którym znajduje się nazwa restauracji wraz z powiększonym "M." Innym przykładem jest logo Kodaka, które zawiera dużą literę K, do której pasuje nazwa Kodak. Litery są dobrym wyborem logo w następujących okolicznościach:

•  Chcesz, aby twoje imię było głównym akcentem twojego logo, ale czujesz, że twoje imię jest za długie, by być dobrym słowem.
•  Chcesz dodać stylizowany monogram do dość prostej prezentacji swojego imienia, aby oddać osobowość Twojej marki.
•  Masz budżet niezbędny do zdobycia świadomości na temat swojej litery, aby z czasem ludzie zobaczyli znak i pomyśleli o Twojej firmie i jej nazwie.

Tworzenie marki lub symbolu

Znaki towarowe obejmują zarówno dosłowne, jak i abstrakcyjne projekty. Najlepsze marki są tak kojarzone z nazwami marek, że symbolizują, że z czasem konsumenci automatycznie myślą o nazwie marki, gdy zobaczą logo. Pomyśl o Nike Swoosh lub symbolu Mercedesa jako przykładach siły wielkich marek. Możesz stworzyć markę, korzystając z bezpłatnych lub prawie bezpłatnych zasobów dostępnych za pośrednictwem witryn z grafiką lub zrób to sam, logo lub oprogramowanie, ale oszczędności można szybko pochłonąć dzięki inwestycjom, które musisz poczynić, aby nanieść ogólny symbol mający znaczenie dla Twojej marki. Spośród wszystkich podejść do logo opracowanie marki wymaga najwyższego poziomu profesjonalizmu, wiedzy projektowej i inwestycji. Jeśli zdecydujesz się wybrać markową markę, najlepiej zatrudnić doświadczonego projektanta, aby stworzyć spersonalizowany, charakterystyczny symbol Twojej marki. I powinieneś zdawać sobie sprawę, że nawet w przypadku jedynego w swoim rodzaju, szytego na miarę znaku, musisz dokonać silnej inwestycji marketingowej, aby ustalić znaczenie swojego symbolu w oczach i umysłach konsumentów. Rozważ markę, gdy te okoliczności dotyczą Twojej firmy:

•  Twoje imię i nazwisko jest za długie lub nieporęczne, aby można było na nie napisać.
•  Znak literowy nie pasuje do charakteru ani wizerunku Twojej marki.
•  Symbol pomoże Ci przekazać korzyści, obietnice, wyróżnienia lub charakter Twojej marki.
•  Twój rynek obejmuje cały świat i szukasz symbolu, który może reprezentować Twoją markę niezależnie od języka konsumenta.
•  Masz budżet wymagany do zbudowania swojego logo w rozpoznawalnym, znaczący symbol, który komunikuje się z taką siłą, że może przenosić znaczenie, nawet jeśli nie pojawia się w Twoim imieniu.

Większość marek pasuje do jednej z tych kategorii:

•  Przedstawienie nazwy firmy. Na przykład marka Circle K to "K" w kole, a logo Target jest niewątpliwie celem. Logo Apple to jabłko, logo Czerwonego Krzyża to czerwony krzyż. Logo Shell to skorupa, a logo Greyhound to chart. Lista jest długa.
•  Przedstawienie podstawowej oferty marki. Na przykład linia wycieczkowa może przyjąć znak firmowy liniowca oceanicznego, a firma cateringowa może użyć noża i widelca lub kieliszka do wina jako symbolu.
•  Przedstawienie obietnicy marki. Na przykład program edukacyjny może zawierać symbol dziecka trzymającego książkę, a spa może zawierać symbol przedstawiający stonowane ciało. Sól Mortona przyjęła symbol małej dziewczynki skrapiającej sól w deszczu.
•  Abstrakcyjny symbol, który z biegiem czasu i poprzez marketing zyskuje znaczenie dla marki, którą reprezentuje. Przykłady tego rodzaju znaku firmowego to "dobre ręce" Allstate Insurance, pierścienie Międzynarodowych Igrzysk Olimpijskich, Nike Swoosh . Wszystkie są dobrze widocznymi znakami towarowymi, które są znaczące dla konsumentów ze względu na staranne stosowanie i marketing przez właścicieli marek.

Rozwijanie projektu logo

Jeśli chcesz spróbować zrobić to sam, możesz wpisać "tworzenie logo zrób to sam" w dowolnej wyszukiwarce, aby uzyskać listy witryn generujących logo i oprogramowania do tworzenia logo. Jeśli jesteś artystycznie nastawiony i masz czas, aby spędzić czas, kontynuuj samodzielnie, uważnie przestrzegając wskazówek w nadchodzących sekcjach dotyczących projektowania logo i tabu logo.

Co jest w logo? Coraz częściej nazwa Kiedy myślisz o logo, prawdopodobnie myślisz o symbolach wizualnych lub znakach towarowych, ponieważ logo weszło w świat biznesu w 1800 roku. Przełom produkcyjny w XIX wieku po raz pierwszy pozwolił na produkcję towarów na dużą skalę. Wraz z masową produkcją pojawiły się zapasy produktów, które można było sprzedawać nie tylko na rynkach krajowych, ale także w odległych lokalizacjach. Aby skutecznie sprzedawać na odległych rynkach, firmy musiały jednak zdobyć świadomość konsumentów i rozpoznawalność marki w nowych obszarach, w których często nie było możliwości osobistej obecności sprzedażowej. Umieszczenie ich nazw na towarach nie było wystarczająco dobre, ponieważ wielu XIX-wiecznych konsumentów nie było w stanie czytać. Tak więc marketerzy używali symboli do przekazywania swoich marek. Przyjęli i przedstawili znaczące marki, które mogą być zrozumiałe nawet dla osób bez umiejętności czytania i pisania. Słynny dzwon systemu telefonicznego Bell (znany w tym wszystkim jako Ma Bell) był jednym z pierwszych symboli, który zyskał na znaczeniu. Z biegiem lat maleje potrzeba polegania na symbolach. Wraz ze wzrostem wskaźników alfabetyzacji firmy zaczęły prezentować stylizowane wersje swoich nazw zamiast symboli lub obok nich. Gdy kalendarz zwrócił się do roku 2000, a Internet stał się głównym kanałem komunikacji, nowe firmy coraz częściej przyjmują nowe słowa, które będą działać jako nazwy domen internetowych i nazwy ich marek. Zamiast prosić rynek o naukę nowo sfabrykowanej nazwy i nowego symbolu, firmy zamieniły swoje nazwy w logotypy, prezentując swoje marki ze znakami słownymi zamiast znaków towarowych. Google i Yahoo! to dwa globalnie uznane przykłady.

Jeśli uważasz, że lepiej jest spędzić czas na prowadzeniu firmy i pozyskiwaniu klientów, niż próbować stworzyć własne logo, zatrudnić projektanta graficznego, agencję reklamową lub firmę brandingową, która wykona dla Ciebie pracę twórczą i projektową. Niezależnie od tego, czy robisz to samodzielnie, czy z profesjonalną pomocą, zacznij opracowywać swój projekt logo, tak abyś Ty lub członkowie zespołu projektowego logo zrozumieli markę, którą musi odzwierciedlać Twoje logo, zanim rozpocznie się proces tworzenia. Podaj także następujące informacje, które pomogą w tworzeniu logo pasującego do Twojej marki i jej rynku:

•  Opis Twojej klienteli: na przykład, czy Twoi klienci to głównie mężczyźni lub kobiety, osoby pracujące zawodowo, pracownicy fizyczni, pracownicy miejscy lub podmiejscy, czy też w określonej grupie wiekowej lub poziomie dochodów?
•  Trzy do sześciu słów, które Twoim zdaniem najlepiej opisują Twoją markę i ofertę: Na przykład "stylowy", "wysokiej jakości", "współczesny", "klasyczny", "swobodny", "profesjonalny" itd Próbki logo, które lubisz i których nie lubisz, wraz z pewnym wyobrażeniem o tym, jak się czujesz w stosunku do każdego z nich: Projektanci nie potrafią czytać w myślach, więc im więcej wprowadzisz danych, tym szybciej i lepiej będzie przebiegał proces .
•  Twoje wstępne przemyślenia na temat projektu, koloru i kształtu: jeśli wiesz, że twoje logo będzie musiało dobrze działać na przykład w znakach poziomych lub jeśli wiesz, że nienawidzisz koloru brązowego, powiedz tak wcześnie, a nie po tobie zobacz pierwszą rundę sugestii projektowych. Daj kreatywnym profesjonalistom wszystko, czego potrzebują do wykonania pracy od samego początku, kiedy kreatywność jest na najwyższym poziomie. Pozwala to uniknąć poczucia, że ich kreatywne rozwiązania są zabijane tysiącem cięć. Udzielenie pewnych informacji z góry pozwala także zaoszczędzić czas i pieniądze, ponieważ dochodzi do rozwiązania, które pasuje do Twojej marki i spełnia Twoje potrzeby bez rund kosztownych zmian.

Składniki projektu

Przechodząc przez proces projektowania, pamiętaj, że wybrany styl, kolory, które przybierasz, oraz kształt logo mają wpływ na sposób, w jaki się komunikuje i działa dla Twojej marki.

Jaki jest twój typ

Niektóre style wyglądają odważnie, niektóre wyglądają progresywnie, niektóre wyrafinowane lub nawet eleganckie, a niektóre zabawne lub kreatywne. Styl, który wybierzesz - i sposób, w jaki układasz go w swoim logo - ma ogromny wpływ na wrażenie, jakie robi twoje logo. Postępuj zgodnie z tymi wskazówkami:

•  Wybierz styl, który pasuje do charakteru Twojej marki. Jeśli Twoja marka jest zapięta na ostatni guzik i profesjonalna, wybierz styl, który wygląda profesjonalnie, a nawet formalnie. Jeśli Twoja marka jest nieformalna, wybierz styl, który również wygląda swobodnie. Aby szybko zapoznać się ze światem stylów czcionek, otwórz edytor tekstu i rozwiń menu czcionek, aby zobaczyć próbki szerokiej gamy stylów. Zauważ, że niektóre style mają małe linie zdobiące każdą postać. Linie te nazywane są serifs, a typy czcionek, które je zawierają, nazywane są stylami serif. Inne style są pozbawione jakichkolwiek ulepszeń liter lub sans serif. Courier i Times New Roman są przykładami stylów serif; Helvetica i Genewa to przykłady stylów bezszeryfowych. Zasadniczo typy szeryfowe mają bardziej tradycyjny charakter, natomiast typy bezszeryfowe są bardziej nowoczesne. Wybierając styl, wybierz wygląd, który wytrzyma próbę czasu. Na przykład znak słowny FedEx pochodzi od typu Helvetica i został zmieniony, aby był bardziej wyrazisty. Helvetica została zaprojektowana przez typografa Maxa Miedingera w 1957 roku. Jak to na dowód, że klasyczne style mają długowieczność!
•  Dostosuj prezentację swojego imienia w swoim logo. Istnieje ogromna różnica między wyglądem pięknie wykonanego znaku słownego a wyglądem tekstu prosto z edytora tekstu. Tekst utworzony bezpośrednio z edytora tekstu jest równomiernie rozmieszczony, dzięki czemu wszystkie litery i słowa są w tej samej odległości od siebie. Tekst, który jest profesjonalnie ułożony, jest dostosowywany, aby litery były umieszczane w wyjątkowo przyjemnych konfiguracjach. Różnica jest prawie niezauważalna, ale robi ogromną różnicę w wyglądzie znaku słownego i jest jednym z powodów, dla których projektanci logo zarabiają na swoich opłatach.

Podkład na kolory

Kolorystyka logo może stać się niezbędnym elementem tożsamości Twojej marki. Coca-Cola jest czerwona; IBM jest niebieski; John Deere jest zielony. Jeśli o to chodzi, pomyśl o swojej ulubionej uczelni lub zespole pro. Umieść graczy w różnych kolorach, a zamieszanie fanów się pojawi. Wybierając kolory dla tożsamości marki, weź pod uwagę następujące kwestie:

•  Ustal schemat kolorów, który różni się od schematu stosowanego przez twoich głównych konkurentów. Ludzie tak bardzo odnoszą się do koloru, że wprowadzisz zamieszanie, próbując zastosować takie same lub podobne kolory, które są już powiązane z innym kluczowym graczem na arenie rynkowej.
•  Wybierz schemat kolorów odzwierciedlający charakter Twojej marki. Jeśli Twój rynek składa się z małych dzieci, kolory logo przypominające dekoracje na torcie urodzinowym mogą być idealne. Ale te same kolory z trudem działałyby na logo szanowanego chirurga plastycznego lub wiodącej firmy prawniczej. Większość konsumentów postrzega neutralne odcienie, takie jak szary, ciemnoszary, granatowy, ciemnozielony lub bordowy, jako stonowane, dojrzałe i profesjonalne. Pastele zapewniają spokój. Niebieskie i zielone są fajne. Czerwony, pomarańczowy i żółty są ciepłe i pełne energii.
•  Wybierz kolory, które pasują do Twojej marki i oczekiwań klientów przy wyborze Twojej oferty. Na przykład, jeśli Twoja marka i oczekiwania klientów są profesjonalne, wybierz stonowane i fajne kolory. Jeśli oferujesz, a Twoi klienci szukają żywej rozrywki, wybierz energiczne kolory
•  Zastanów się, jak Twoje kolory będą interpretowane w innych kulturach lub krajach, jeśli Twoja marka będzie sprzedawana poza bezpośrednim obszarem rynku.
•  Jeśli Twoje logo pojawi się na odzieży lub ozdobnych logo, zastanów się, jak kolory będą wyglądać na mundurach, koszulach golfowych, czapkach, kubkach do kawy lub dziesiątkach innych miejsc, w których może się skończyć. Jeśli kolorów nie można odtworzyć w spójny sposób, odpowiednio zmień schemat kolorów.

Alternatywnie, wybierz akceptowalny zakres kolorów, w których logo może być prezentowane bez łamania zasad zarządzania logo

•  Im mniej kolorów zastosujesz, tym łatwiej będzie zarządzać logo. Logo z pełnokolorowymi ilustracjami lub zdjęciami wymagają drukowania w pełnym kolorze - jest to kosztowny i czasochłonny proces, który należy zastosować dopiero po poważnym rozważeniu. Ponadto Internet dodatkowo ogranicza opcje kolorów, ponieważ paleta kolorów w Internecie jest ograniczona.
•  Bez względu na to, jaki kolor wybierzesz, upewnij się, że Twoje logo działa pięknie w zwykłej starej czerni i bieli. W końcu tak to będzie wyglądać na czekach biznesowych, w kserokopiach, w wielu reklamach małoformatowych oraz w wielu niedrogich komunikatach, które pozwolą na szerokie rozpowszechnienie tożsamości marki.

Kształty i rozmiary logo

Większość logo musi działać dobrze w konfiguracji poziomej, która ma około połowy wysokości i szerokości. Innymi słowy, muszą dobrze wyglądać na standardowej wizytówce, w części z adresem zwrotnym koperty biznesowej oraz na kieszeni koszuli z mundurami lub odzieżą z logo. Bez względu na to, jaką konfigurację przybierze twoje logo, upewnij się, że może ono zmniejszyć się do rozmiaru, w którym będzie wyświetlane na wizytówce, czyli tam, gdzie będzie najczęściej wyświetlane. Jeśli staje się rozmazany lub nierozpoznawalny w małym rozmiarze, przeprojektuj go, aby uprościć elementy, aby dobrze czytał nawet w najdrobniejszej prezentacji.

Ocena projektu logo

Przeglądając projekty logo, poddaj je wstępnemu testowi, aby sprawdzić, czy zawierają cechy większości dobrych symboli.

•  Czy uważasz, że logo robi dobre wrażenie na Twojej firmie? Czy sprawia wrażenie równego profesjonalizmowi i standardom Twojej firmy?
•  Czy łatwo to zobaczyć i zapamiętać? Wypróbuj ten test podczas przeglądania projektu logo: spójrz na logo, a następnie odłóż je na bok i spróbuj narysować szybkie wykonanie na skrawku papieru. Jeśli wymyślisz szkic zbliżony do projektu, możesz być pewien, że logo zapadnie w pamięć.
•  Czy działa w jednym kolorze atramentu i małym rozmiarze? Jeśli wykonałeś w kolorze, przeprowadź go przez kserokopiarkę i sprawdź, czy wygląda dobrze w czerni i bieli oraz w rozmiarze pasującym do wizytówki. Sprawdź, czy żadna z cienkich linii nie znika w reprodukcji i pomniejszeniu. Jeśli tak, grafika logo jest prawdopodobnie zbyt słaba, aby wytrzymać szeroki zakres zastosowań.

Tabu odnośnie logo

Oszczędność jest zaletą na prawie każdej arenie oprócz projektowania logo. Największym błędem, jaki popełniają nowi marketerzy, jest osiodłanie logotypów krzyczących "domowej roboty". Postępuj zgodnie z tą radą, aby uniknąć najczęstszych pułapek projektowaniu loga:

•  Nie każ siostrzeńcowi kuzyna zaprojektować go lub zrobić sam. Pamiętaj, że Twoje logo jest tym, co wizualnie reprezentuje Twoją markę i kaliber Twojej oferty. Jeśli chcesz konkurować ze świetnymi markami, zatrudnij eksperta, który specjalizuje się w projektowaniu logo.
•  Nie pozwól, aby projekt stał się zbyt wybredny. Nie komplikuj. Najlepsze marki są czyste i wyrafinowane, co zapewnia przywództwo i długowieczność.
•  Nie uciekaj się do clipartów. Archiwa dostępnych symboli, które można upuścić na swoje logo, są ogromne, ale są ogólne, niewiele mówią o Twojej marce i jej charakterze i na pewno pojawią się w logo innej osoby w przyszłości.
•  Nie bądź naśladowcą. Użyj innych logo jako inspiracji, ale zainwestuj czas i pieniądze niezbędne do stworzenia własnego unikalnego znaku. Po pierwsze, otrzymujesz unikalne logo. Po drugie, unikasz legalnych min przeciwpiechotnych, które prawdopodobnie naruszą znak firmowy innej firmy.

Twoje logo stanowi różnicę między silnym a słabym pierwszym wrażeniem dla Twojej firmy. To także robi różnicę między marką wyboru a produktem kupowanym po prostu za cenę lub dostępność. Chcesz dowód? Zdejmij aligatora z koszuli i co sprzedaje Izod? Koszula jak każda inna koszula, którą możesz dostać wszędzie. Z aligatorem koszula staje się kojarzeniem z sukcesem i rangą Ivy League.

Przygotowywanie grafiki logo

Jeśli masz ochotę zaprojektować własne logo, skorzystaj z tej porady:

•  Jeśli tworzysz swoje logo przy użyciu szablonów dostępnych w programach wydawniczych, ostrożnie dostosuj kolory, symbole i styl pisania, aby uzyskać unikalny wygląd logo dla Twojej firmy
•  Używaj tego samego oprogramowania do projektowania, z którego korzystają profesjonaliści. Adobe Illustrator, CorelDRAW i Macromedia Freehand są znane jako oprogramowanie do projektowania grafiki wektorowej, co oznacza, że ostateczny projekt logo można powiększyć lub zmniejszyć bez zniekształceń lub utraty jakości. Jeśli wybierzesz preferowaną trasę i zatrudnisz specjalistę od projektowania i projektowania logo, wykonaj następujące kroki:

1. Wybierz profesjonalistę, którego wiedza, rozmiar i opłaty są dobrze dopasowane do Twoich potrzeb. Dostępne opcje to od niezależnych artystów, przez małe studia projektowe, lokalne, regionalne, krajowe lub globalne agencje reklamowe po uznanych na całym świecie twórców tożsamości. Możesz wydać w dowolnym miejscu, od kilkuset dolarów do zakresu milionów dolarów. Jeśli chcesz logo, które dobrze konkuruje na lokalnym rynku, odłóż mały budżet i znajdź lokalny zasób. Jeśli chcesz stworzyć listę najlepszych światowych marek, zwróć się do talentów nagradzanych specjalistów od marek i odpowiednio zainwestuj.
2. Przejrzyj próbki poprzednich prac, aby upewnić się, że styl projektanta pasuje do twoich oczekiwań.
3. Jasno określ swój budżet i uzyskaj szacunkowe koszty przed zatwierdzeniem rozpoczęcia prac projektowych.
4. Zastrzegaj sobie, że będziesz mieć wszystkie prawa do swojego logo po dokonaniu pełnej zapłaty za jego projekt i produkcję.
5. Po zatwierdzeniu ostatecznego projektu logo uzyskaj kopie grafiki w formacie EPS do celów drukowania oraz w formacie JPG i GIF do użytku online.

Wykorzystanie swojego logo w pracy

Po utworzeniu i zatwierdzeniu projektu logo, konsekwentnie zastosuj je do każdej komunikacji, która przenosi twoje imię na rynek. Następnie staraj się jak najszybciej umieścić swoje logo na wszystkich pozycjach na liście. Unikaj wprowadzania swojego logo w sposób fragmentaryczny, stosując go od razu do niektórych prezentacji marki, a innych z czasem. Jeśli niektóre komunikaty zawierają twoje logo, a inne nie, lub jeśli niektóre zawierają nieaktualne wersje poprawionego logo, a inne mają najnowszą iterację, stawiasz czoło słabej tożsamości i zamieszaniu na rynku.

Oszczędzanie Twarzy : Makijaż Istniejącego logo

Czasami logo się męczy. Być może zostało wykorzystane niekonsekwentnie, w wyniku czego utracił możliwość jasnego zaprezentowania Twojej marki. Może nie dotrzymuje kroku zmianom w ofercie produktu, charakterze i rynku docelowym Twojej marki. A może po prostu przestało być modne na przestrzeni lat. Jeśli uważasz, że nadszedł czas na naprawę Twojego logo, zacznij od oceny swoich potrzeb. Zastanów się, czy potrzebujesz ewolucyjnego czy rewolucyjnego przeprojektowania. Innymi słowy, zastanów się, czy szukasz szybkiego szarpnięcia i zakładki, czy też ekstremalnej metamorfozy marki. Aby dojść do tego wniosku, zadaj sobie następujące pytania:

•  Jaki obraz chcesz wyświetlić i jak Twoje logo się nie udaje?
•  Co z Twoją firmą zmieniło się od czasu utworzenia Twojego logo? Czy twój rynek docelowy jest inny? Czy zmieniła się Twoja oferta produktów? Czy nadal składasz tę samą obietnicę biznesową? Czy Twoja marka wciąż jest taka sama?
•  Czy możesz zaktualizować swoje obecne logo, aby odzwierciedlić zaktualizowaną sytuację bez radykalnej zmiany tożsamości, czy potrzebujesz zupełnie nowego symbolu, nawet jeśli całkowita zmiana może spowodować krótkoterminowe zamieszanie na rynku?
•  Jakie elementy Twojego logo są najważniejsze dla Twojej tożsamości? Symbol? Kolory? Znak słowny? Gdybyś mógł zachować tylko jedną część swojego logo, co by to było?
Czy masz budżet wymagany na zmianę logo we wszystkich komunikatach dotyczących marki? Spójrz na rysunek 8-3, aby zobaczyć listę wszystkich miejsc, do których zmierza Twoje logo marki. Oprócz kosztów przeprojektowania logo musisz być przygotowany na aktualizację każdego miejsca, w którym pojawi się Twoje logo, i im szybciej, tym lepiej. Próba zastosowania nowego logo na zasadzie catch-as-catch-can jest formułą na wypadek katastrofy w zarządzaniu marką. Zamiast tego staraj się aktualizować swoje logo we wszystkich wyglądzie w jak najkrótszym czasie. Gdy przygotujesz się do ożywienia swojej marki, przejdź do rozdziału 17. Zapewnia wskaźniki do obserwowania i sytuacje do monitorowania w trakcie określania, czy należy ponownie wprowadzić lub wycofać tożsamość marki, jak skrytykować swoje logo, jak ożywić swój wygląd i jak zarządzać procesem rebrandingu, aby był on tak przejrzysty i skuteczny, jak to tylko możliwe.

Zarządzanie swoim logo

Aby zachować silną tożsamość graficzną Twojej marki, Twoje logo musi wyglądać dokładnie tak samo za każdym razem, gdy jest odtwarzane, bez wyjątków. Gdy tylko zaprezentujesz swoje logo w innym stylu lub w innej kombinacji kolorystycznej, bądź w innym zdobieniu, tracisz spójność, a tym samym siłę, aby wyrazić swoją markę w sposób klarowny. Aby mieć pewność, że logo będzie prezentowane bez zmian, utwórz zestaw wskazówek dotyczących użytkowania, których będą przestrzegać wszyscy, którzy produkują materiały marketingowe dla Twojej firmy. Ta sekcja zawiera zarys, którym należy się kierować twoje logo.

Tworzenie narzędzi logo, standardów i zasad użytkowania

Pierwszym krokiem w kierunku kontrolowania prezentacji Twojego logo jest stworzenie grafiki logo, z której muszą konsekwentnie korzystać wszyscy, którzy tworzą materiały w imieniu Twojej marki. Następnie zastanów się, że twoje logo musi być powielane z tych zatwierdzonych plików, a nie z wersji drugiej generacji, które grożą pogorszeniem przejrzystości i jakości projektu. Oprócz korzystania z zatwierdzonej grafiki, kontroluj również wygląd swojego logo, ustanawiając wytyczne dotyczące użytkowania w każdym z poniższych obszarów.

Prezentacja Twojego logo jako pojedynczej jednostki

Zbyt często osoby tworzące materiały dla Twojej firmy będą chciały korzystać ze swojego logo, zwiększając rozmiar jednego elementu i zmniejszając rozmiar innego, lub przenosząc elementy w różne pozycje, aby zmienić kształt logo, aby go dopasować w przestrzeń, która inaczej by nie pasowała. Zakaz stosowania takich zindywidualizowanych zabiegów poprzez zapewnienie grafiki dla twojego logo w kilku dopuszczalnych odmianach kształtu - być może jednej do zastosowania w pozycjach poziomych i jednej do pozycji pionowych - wraz z zastrzeżeniem, że każda alternatywna konfiguracja musi zostać zatwierdzona przed użyciem.

Umieszczenie twojego logo

Określ, jak Twoje logo może wyglądać w drukowanych materiałach.

•  Wyjaśnij, ile musi pozostać wolna przestrzeń między Twoim logo a otaczającymi elementami projektu. Na przykład firma ze słowem zaczynającym się na literę "T" może wymagać, aby logo było otoczone otwartą przestrzenią co najmniej równą wielkości "T" widocznej na stronie. Ta reguła zapewnia, że logo nie jest zatłoczone przez otaczające dzieła sztuki.
•  Określ, czy zezwalasz na pojawienie się logo na boku lub w ukośnym miejscu, czy też zawsze musi przebiegać równolegle do dołu strony, w konfiguracji poziomej lub pionowej.
•  Zdefiniuj najmniejszy rozmiar, w którym może pojawić się Twoje logo. Zwłaszcza jeśli Twoje logo zawiera rodzaj lub cienkie linie, może stać się nieczytelne przy małych rozmiarach, co źle wpływa na wizerunek Twojej marki.

Zabiegi kolorystyczne

W wytycznych dotyczących używania logo określ kolory atramentu, w których może pojawić się Twoje logo.

•  W aplikacjach czarno-białych określ, czy chcesz, aby logo było wyświetlane w kolorze białym na czarnym tle (zwanym zabiegiem odwrotnym), czy też samo logo powinno być wyświetlane w kolorze czarnym, bez opcji odwrotnej.
• Podczas drukowania logo czarnym tuszem wyjaśnij, czy na to pozwalasz ,pojawiają się na kolorowym papierze lub na kolorowym tle, a jeśli tak, to czy kolory tła są ograniczone do zakresu zalecanych lub dopuszczalnych kolorów.
•  Gdy twoje logo pojawi się w kolorach, określ, jakie kolory są dozwolone. Jeśli na przykład twoje logo ma być zielone, przejdź o krok dalej, mówiąc dokładnie, jaki odcień zieleni, podając liczbę atramentów z systemu Pantone Matching System (PMS) używanego przez większość drukarek. Określ również, jak zbudować zatwierdzony kolor za pomocą czterokolorowego procesu drukowania (zwanego CMYK dla cyjan-magenta-żółto-czarnego) poprzez określenie, jaki procent każdego z czterech atramentów powinien użyć drukarka, aby uzyskać pożądany ton. Ponadto określ sposób dotarcia do koloru za pomocą procesu RGB (czerwony zielony niebieski niebieski) do wyświetlania na ekranie komputera.

Tła i efekty cienia

Wiele najlepiej zarządzanych reprodukcji logo kolorowych pasków na tle konkurujących z projektem logo. Gdy tła są konieczne, możesz zastrzec, że tło musi być wystarczająco ciemne, aby logo mogło zostać odwrócone z tła, powodując, że logo będzie wyświetlane w kolorze białym, a nie w standardowym kolorze. Zastanów się również, czy możesz pozwolić, aby Twoje logo było prezentowane z efektem cienia.

Wytyczne dotyczące marki

Ludzie nie majstrują przy twoim logo, aby być psotnym; uważają, że są pomocni lub kreatywni w Twoim imieniu, nie zdając sobie sprawy, że ich pomoc w rzeczywistości stanowi przeszkodę dla siły Twojej marki. Dlatego zasady użytkowania są tak ważne. Dlatego też musisz rozpowszechnić swoje wytyczne użytkowania i podać osobę w swojej firmie, która musi zatwierdzić każde użycie, które w jakikolwiek sposób odbiega od zatwierdzonego użycia Twojego logo.

Tworzenie sloganu

Slogan jest frazą, która towarzyszy nazwie Twojej marki, aby szybko przetłumaczyć informacje o pozycji i tożsamości marki na linię, która coś znaczy dla konsumentów. Slogan ma na celu dostarczenie konsumentom informacji o Twojej marce i jej pozycji rynkowej w kilku niezapomnianych słowach. Odkrywanie, co stanowi świetny slogan .Świetne slogany mają wiele wspólnych atrybutów. Pisząc slogan, upewnij się, że spełnia on następujące kryteria:

•  To jest niezapomniane. Słyszysz to, szybko zapamiętujesz i łatwo to powtarzasz.
•  To jest krótkie. Świetne slogany często mają zaledwie dziesięć sylab, dzięki czemu można je szybko recytować, łatwo umieszczać obok logo i są wystarczająco krótkie, aby uwzględnić je w wiadomościach głosowych i reklamach na małej przestrzeni.
•  Przedstawia różnicę marki, mówiąc, co ją wyróżnia od innych. Świetnym przykładem tego elementu jest Avis Rent A Car i hasło "Staramy się bardziej".
•  Wyjaśnia pozycję rynkową marki i kluczowe korzyści, zwłaszcza jeśli nazwa marki nie przekazuje szybko oferty i wyróżnień marki.
•  To odróżnia biznes od wszystkich innych. W rzeczywistości świetny slogan jest tak wyjątkowy, że nie działa po połączeniu z marką konkurenta.
•  Odzwierciedla tożsamość, charakter, obietnicę i osobowość marki.
•  Jest wiarygodny i oryginalny. Świetny slogan udaje się przodować na większości lub wszystkich tych frontach, jednocześnie unikając kilku poważnych błędów sloganu.
•  Przywołuje pozytywne uczucia bez ryzyka wywołania sarkastycznej retorty.
•  Jest bardziej atrakcyjny dla konsumentów niż dla komitetów korporacyjnych. Innymi słowy, slogan nie ugrzęznie z uwagi tuzina kierowników, którzy niechcący zamieniają hasło w firmowe wezwanie do rajdu, a nie w magnes konsumencki.
•  Dodaje znaczenia nazwy marki bez powtarzania tych samych słów lub pojęć.

Decydowanie, czy potrzebujesz sloganu (i prawdopodobnie tak jest)

Hasła stają się coraz ważniejsze jako środek do noszenia tożsamości marki tam, gdzie nie może się znaleźć twoje logo, takie jak wiadomości e-mail, ogłoszenia drobne, pozdrowienia z poczty głosowej i inne niewidzialne kanały komunikacji. W tych środowiskach slogan staje się pojedynczym nadajnikiem marki i pozycji Twojej firmy. Niektóre marki opowiadają dość kompletną historię marki (na przykład Coppertone, Jiffy Lube, U-Haul). Inne marki korzystają z krótkiego objaśnienia, które właśnie na ratunek przynoszą slogany. Co więcej, nawet pozornie samowystarczalne marki zyskują na znaczeniu dzięki swoim hasłom. Aby ustalić, czy potrzebujesz sloganu, odpowiedz na następujące pytania:

•  Czy Twoja firma oferuje konsumentom wyraźne korzyści, które nie są przekazywane w Twoim imieniu?
•  Czy Twój charakter marki byłby wyraźniej przedstawiony za pomocą linii, która porusza się wraz z nazwą Twojej marki?
•  Czy Twoja firma jest najlepsza w czymś, o czym chcesz, aby konsumenci wiedzieli, ale nie jest to podane w Twoim imieniu?

Jeśli odpowiedź na którekolwiek z tych pytań brzmi "tak", slogan może być mocnym dodatkiem do Twojej marki, logo i programu marketingowego.

Tag (linia), jesteś tym! Wymyślanie hasła

Tworząc własny slogan, weź pod uwagę następujące kwestie:

•  Poznaj swoje oświadczenie dotyczące pozycjonowania. Jaką sensowną i dostępną niszę na twoim rynku wypełniasz lepiej niż jakakolwiek inna marka?.
•  W oparciu o Twoją wyjątkową pozycję, wymyśl listę szybkich, niezapomnianych jedno-linijek, które odzwierciedlają Twoje szczególne wyróżnienie.
•  Przetestuj każdego ze swoich konkurentów na sloganie, sprawdzając, czy spełniają one cechy wymienione w sekcji wcześniejszej