Branding Dla NieśmiałychBranding

W drużynie mistrzów marki



Coraz częściej Internet jest główną drogą, za pomocą której konsumenci będąuzyskiwać dostęp, oceniać i rozważać produkty i usługi. Ze względu na wszechobecność wyszukiwań internetowych i biznesu internetowego duże i małe organizacje przywiązują coraz większą wagę do tego, jak ich marki wyglądają i komunikują się w Internecie. Marki online są niezbędne z dwóch bardzo różnych powodów.

•  Jeśli Twoja firma polega na Internecie jako kanale sprzedaży, musisz to zrobić aby mieć silną markę, która utoruje drogę do sukcesu w sprzedaży. W przeciwieństwie do sklepu, klienci online nie mogą dotknąć ani wypróbować Twojego produktu, a nikogo nie ma, by osobiście wyjaśnić i wzmocnić Twoją obietnicę. Bardziej niż w jakimkolwiek innym kanale dystrybucji klienci online muszą być pewni jakości i obietnicy marki. Jeśli polegasz na sprzedaży internetowej, potrzebujesz swojej marki, aby wykonać dość znaczną pracę z wyprzedzeniem, aby klienci dotarli do Twojej witryny pewni siebie i gotowi do podjęcia decyzji o zakupie.
•  Jeśli Twoja firma polega na Internecie w celu dostarczania informacji lub obsługi klienta, musisz upewnić się, że spotkania online są płynnym rozszerzeniem ogólnego doświadczenia marki. Niezależnie od tego, czy klienci spotykają się z Twoją marką online, czy offline, powinni otrzymać identyczny komunikat, ton, wygląd, charakter i obietnicę. Ta spójność prowadzi do jednego, konsekwentnie wzmacnianego i pozytywnego doświadczenia, niezależnie od podejścia do Twojej organizacji. Niezależnie od tego, czy Internet jest kanałem sprzedaży dla Twojej firmy, czy po prostu kluczowym narzędziem komunikacji, dla ogromnej liczby konsumentów, stanowi najczęściej odwiedzane podejście do Twojej marki. Ten rozdział pomaga stworzyć doświadczenie online, które idealnie łączy się z całym doświadczeniem marki, dzięki czemu wizerunek i obietnica marki są wzmocnione w sposób ciągły, niezależnie od tego, czy klienci spotkają się z Tobą online, czy offline przed, w trakcie lub po sprzedaży.

Tworzenie własnego identyfikatora online

W ten sam sposób, w jaki nazwa marki jest kluczem, który odblokowuje wizerunek marki w umyśle konsumentów, nazwa domeny - ciąg znaków, które internauci wpisują w przeglądarce, aby przejść do Twojej witryny, np. www.twoja marka.pl - to klucz, który odblokowuje Twoją markę online. Idealnie, twoja nazwa domeny składa się z Twojej marki plus .com lub .org, w zależności od tego, czy Twoja marka reprezentuje firmę komercyjną, czy organizację non-profit. Jednak jeśli chodzi o ustanowienie nazwy domeny, Internet nie jest idealnym światem. Po pierwsze, jest gęsto zaludniony milionami witryn internetowych, do których dostęp mają nazwy domen, które wiążą większość słów w słowniku angielskim. Poza tym jest to świat, w którym cyber-squattersi obozują na atrakcyjnych, nieodebranych nazwach domen, rejestrując je i wiążąc, dopóki ktoś nie zapłaci za coś, co wydaje się okupem, aby je uwolnić. Jeśli nie masz jeszcze nazwy domeny dla swojej marki, przygotuj się na przeskoczenie kilku kółek. Ta sekcja może pomóc ci przejść przez względnie nietknięty.

Nazewnictwo twojej witryny

Przez kilometr uczynienie nazwy marki centralnym elementem nazwy domeny jest najbardziej preferowaną drogą do ustanowienia tożsamości online, i oto dlaczego: analitycy internetowi szacują, że 15 procent ruchu w sieci przyjmuje ruch typu wpisywanie, który to termin opisuje użytkowników, którzy omijają wyszukiwarki i po prostu wpisują nazwę firmy, której szukają, a następnie .com, w pasku adresu przeglądarki internetowej. Tworząc nazwę marki jako podstawę nazwy domeny, rejestrujesz wizyty tej rosnącej grupy doświadczonych użytkowników sieci. Dodatkowo wzmacniasz swoją markę za każdym razem, gdy ktoś szuka Cię w Internecie.

Jeśli możesz, zmień nazwę marki na nazwę domeny

Skrótem do ustanowienia tożsamości online jest rozpoczęcie od nazwy marki, która jest dostępna do rejestracji jako nazwa domeny. Rejestrując jednocześnie nazwę marki i nazwę domeny, eliminujesz żal związany z ustaleniem nazwy marki, którą później odkryjesz, że nie jest dostępna do użytku online. Co więcej, w Twojej fizycznej placówce i na swojej stronie internetowej pojawia się jedna nazwa, co stanowi istotny pierwszy krok w tworzeniu jednolitej, jednolitej tożsamości dla Twojej marki. Jeśli możesz, unikaj marki, która pochodzi wprost ze słownika. Niemal każda pozycja w słowniku języka angielskiego jest już używana w zarejestrowanej nazwie domeny i dlatego jest niedostępna do użytku online. Jeśli jeszcze nie nazwałeś swojej marki, uniknij mnóstwa frustracji, tworząc nowe słowo, które może być używane zarówno jako nazwa marki, jak i domeny. Rozdział 5 zawiera wiele porad na temat tworzenia marek, w tym tworzenia sylab lub słów na wspaniałe nazwy marek i domen. Microsoft, Cingular, Verizon, DreamWorks i Firefox to tylko kilka wybitnych przykładów

Opracowywanie nazw domen w planie B.

Jeśli uruchamiasz nową markę, a Twoja nazwa z najlepszym wyborem nie jest dostępna jako nazwa domeny, wróć do burzy mózgów, aż znajdziesz i wymyślisz markę, której możesz używać również w Internecie. Jeśli pracujesz z uznaną marką, a żądana nazwa domeny nie jest dostępna, musisz znaleźć drugie najlepsze rozwiązanie. Wypróbuj następujące podejścia:

•  Wymyśl slogan lub slogany, który może stać się główną częścią tożsamości Twojej marki i podstawą nazwy domeny.
•  Spójrz na zakup nazwy domeny najczęściej wybieranej od bieżącego właściciela. Pamiętaj, że ten proces może być kosztowny i czasochłonny, ale jeśli planujesz zbudować cenną markę, prawdopodobnie warto ją zainwestować. Wielu rejestratorów nazw domen oferuje pomoc w tym kroku; iść do www.internic.net/regist.html, aby uzyskać pełną listę rejestratorów.

Oto kilka rzeczy, których nie należy robić, gdy trzeba iść z marką Planu B.

•  Jeśli Twoja marka plus .com jest już zajęta, nie próbuj jej pokonać przez system, używając nazwy marki, a następnie .net. Internauci instynktownie wpisują .com, więc po wpisaniu nazwy marki przejdą bezpośrednio do witryny innej osoby.
•  Jeśli żądana nazwa nie jest dostępna, nie próbuj dodawać łączników ani innych , niezwykłych dodatków do Twojej marki w celu stworzenia nazwy domeny, którą możesz zarejestrować. Rezultatem będzie nazwa, którą trudno wpisać i zapamiętać.
•  Jeśli nazwa Twojej marki jest za długa, aby utworzyć dobrą nazwę domeny, wymyśl skrótu, który trudno będzie łatwo zapamiętać. Na przykład do Hawaii Visitors and Convention Bureau można dotrzeć, pisząc na stronie www.hvcb.com, ale nie proś konsumentów o zapamiętanie zestawu inicjałów. Zamiast tego sprzedają nazwę domeny www.gohawaii.com, która oferuje nie tylko łatwy do przypomnienia adres, ale także pożądane lekarstwo na sumtek zimą.

Porady dotyczące nazw domen

Planując nazwę domeny, weź pod uwagę następujące punkty:
•  Nazwa domeny powinna być krótka i łatwa do zapamiętania. Pomyśl o najbardziej znanych adresów internetowych jako idealne przykłady: www.aol.com, www.ebay.com, www.google.com, www.yahoo.com, www.amazon.com. Każdy z nich jest krótki, niezapomniany i prawie niemożliwy do zapomnienia lub napisania z błędem ortograficznym.
•  Nie bądź sprytny dzięki unikalnym pisowniom lub skrótom, które mogą mieć sens dla osób w Twojej organizacji, ale które oszałamiają nieznajomych na Twojej stronie. Na przykład nazwa domeny, taka jak www.cookeezncream.com, może być dostępna, ale szanse, że większość użytkowników wpisze ją poprawnie przez większość czasu, są niewielkie.
•  Myśl globalnie. Jeśli Twój biznesplan wymaga obecności międzynarodowej, zarejestruj swoje imię i nazwisko przy użyciu różnych kodów międzynarodowych, aby je określić dla biura międzynarodowego. Na przykład www.microsoft.com/uk to adres informacji o produktach i usługach Microsoft w Zjednoczonym Królestwie

Rejestracja twojej nazwy

Gdy znajdziesz nazwę domeny, zarejestruj ją natychmiast. Wpisz "rejestratorów nazw domen" w wyszukiwarce, aby znaleźć prawie niezliczoną liczbę usług rejestracji, z których większość pobiera opłatę w wysokości od 25 do 75 USD za trzyletni okres posiadania domeny. Rejestrując swoje imię i nazwisko, weź pod uwagę następującą radę:

•  Pierwszą nazwą domeny, którą musisz zarejestrować, jest nazwa witryny, tak jak na www.yourbrandname.com.
•  Jeśli możesz, zarejestruj także swoją witrynę z rozszerzeniami .net, .org, .info i .biz. Zastrzegając wszystkie możliwe rozszerzenia nazwy witryny, możesz ustawić adres tak, aby przekierowywał użytkowników, którzy wpisują nieprawidłowe rozszerzenie na Twój adres podstawowy.
•  Weź również pod uwagę rejestrację nazw domen, które użytkownicy mogą przypadkowo wpisać, szukając Twojej witryny internetowej. Dzięki procesowi zwanemu przekierowaniem adresów URL możesz udostępnić swoją witrynę internetową pod wieloma różnymi adresami URL lub adresami internetowymi, z których wszystkie są przekazywane na główny adres internetowy.

Na przykład

- Zarejestruj slogan swojej marki jako nazwę domeny, aby użytkownicy sieci, którzy zapomną Twoją markę, ale pamiętają hasło, mogli wpisać ją aby dotrzeć do twojej witryny.
- Zarejestruj swoją markę z różnymi błędami. Na przykład po wpisaniu www.googel.com nastąpi przekierowanie do strony internetowej www.google.com. Lub jeśli wpiszesz www.fordummies.com, przejdziesz na stronę www.dummies.com. Ustanów podobny program do wychwytywania błędów we własnej strategii nazw domen, zastanawiając się, w jaki sposób użytkownicy mogą błędnie wpisać lub wpisać nazwę domeny i rejestrowanie każdej wersji.
- Zarejestruj dodatkowe nazwy domen, odkrywając nowe tendencje związane z błędami użytkowników. Po uruchomieniu witryny regularnie sprawdzaj dzienniki błędów, aby zobaczyć, jakie błędy popełniają ludzie, próbując dostać się do Twojej witryny. I zapytaj tych, którzy mają do czynienia z klientami aby przekazywać wymowy lub błędy ortograficzne, które widzą lub słyszą dzięki czemu można wprowadzić błędy do strategii przekazywania adresów URL

Tworzenie strategii wielu nazw domen kosztuje bardzo niewiele. Opłata rejestracyjna za każdą nazwę jest nominalna i możesz przekierować cały ruch na stronę internetową, która zawiera twoją podstawową nazwę domeny, nie ponosząc żadnych dodatkowych opłat za budowę ani hosting.

Budowanie witryny, która wzmacnia Twoją markę

Jeśli przypadkiem zastanawiasz się, czy potrzebujesz witryny sieci Web - lub witryny silniejszej niż ta, którą już masz - sporządzić listę znanych marek, a następnie poszukaj w Internecie, czy każda z nich ma witrynę sieci Web . Chcemy się założyć, że nie znajdziesz świetnej marki, która nie jest wsparta świetną witryną. To dlatego, że w dzisiejszym przewodowym świecie budowanie świetnej marki i budowanie doskonałej witryny idą w parze. Zanim zbudujesz lub wzmocnisz witrynę internetową dla swojej firmy i swojej marki, zastanów się, jakiego rodzaju ludzi będziesz obsługiwał w Internecie, jakie informacje będą poszukiwać oraz co chcesz osiągnąć dzięki swojej obecności w Internecie. Odpowiedz na następujące pytania:

•  Kto może odwiedzić twoją stronę? Czy Twoją witrynę odwiedzą przede wszystkim obecni klienci? A może będą wykorzystywane przez osoby poszukujące pracy, dostawców, potencjalnych klientów lub inne osoby poszukujące informacji o Twojej firmie?
•  Jak ludzie będą korzystać z Twojej witryny? Czy ludzie będą chcieli uzyskać ogólne informacje, takie jak Twoja lokalizacja, godziny otwarcia i linie produktów? Czy będą chcieli uzyskać odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące Twojej oferty? Czy będą chcieli zapoznać się z przeszłością i doświadczeniem Twojej organizacji lub dowiedzieć się więcej o twoich produktach? Czy będą chcieli poprosić o wycenę lub przestudiować opcje dostosowywania? Czy będą chcieli kupować online? Czy osoby poszukujące pracy będą chciały ubiegać się przez Internet? Wiedząc, czego ludzie będą chcieli od Twojej witryny, możesz odpowiednio zaprojektować jej funkcje i funkcje.
•  Jakie są Twoje cele dla Twojej witryny? Każda witryna powinna promować wizerunek marki. Poza tym, czy chcesz, aby Twoja witryna generowała potencjalnych klientów, rejestrowała sprzedaż online, zapewniała obsługę klienta, czy po prostu dostarczała informacji o Twojej firmie? Odpowiedzi w tej dziedzinie pomagają porównać koszty opracowania witryny z wartością, jakiej oczekuje się od witryny.

Osiedlenie się na właściwym typie witryny

Większość witryn internetowych należy do jednej z następujących kategorii:

•  Firmowe strony kontaktowe: Łatwe i ekonomiczne w budowaniu i utrzymaniu, te witryny są jak wizytówki online, z grafiką, która przesuwa obrazy marki, jednocześnie dostarczając fakty, których użytkownicy online szukają na temat firm. Witryna kontaktowa w minimalnym stopniu zapewnia tożsamość i opis Twojej firmy, informacje o twoich produktach i usługach, godziny otwarcia oraz sposób, w jaki można się z Tobą skontaktować online i w fizycznej lokalizacji.
•  Strony z broszurami: Strony te są kuzynami online, którzy drukują broszury. Ten rodzaj witryny musi promować wizerunek Twojej marki, jednocześnie dostarczając jasnych informacji o tle Twojej firmy, produktach i usługach.
•  Witryny pomocy technicznej: witryny te wzmacniają istniejące relacje z klientami, zapewniając obsługę online i komunikację z klientami, w tym informacje o użytkowaniu produktu, instalacji, rozwiązywaniu problemów, aktualizacjach i nowościach. Przydają się, gdy wielu klientów ma podobne pytania lub potrzeby w zakresie usług, które mogą zostać zaspokojone online przez firmy gotowe do natychmiastowej odpowiedzi na pytania użytkowników.
•  Witryny e-commerce: są to witryny zaprojektowane do sprzedaży towarów online. Zapraszają i pozwalają klientom przeglądać produkty, dokonywać wyborów, składać zamówienia, przesyłać płatności, a często śledzić dostawę. Ze względu na złożoność wymaganych funkcji są to najdroższe witryny do budowy i utrzymania.

Biorąc pod uwagę treść

Treść opisuje informacje dostarczane elektronicznie, w tym tekst, zdjęcia lub grafikę. Planując zawartość witryny internetowej marki, należy pamiętać o następujących wskazówkach:

•  Buduj swoją witrynę strona po stronie. Nie myśl o swojej witrynie jako o pojedynczej jednostce z wieloma stronami. Myśl w kategoriach modułowych, ze wstępną stroną główną i linkami do stron, z których każda dotyczy jednego tematu.
•  Pomyśl o swojej stronie głównej jako o matce powitalnej w całej witrynie. Tak jak nie próbowałbyś opowiadać całej swojej historii na okładce broszury, nie próbuj opowiadać całej swojej historii na stronie głównej. Użyj swojej strony głównej, aby ustalić wizerunek marki, przekazać obietnicę marki i zachęcić użytkowników do kliknięcia w celu uzyskania konkretnych informacji
•  Używaj słów kluczowych na swoją korzyść. Słowa kluczowe to słowa lub wyrażenia, które ludzie wprowadzają do wyszukiwarek, gdy szukają informacji lub określonej witryny internetowej. Rozwijając każdą stronę w swojej witrynie, pomyśl o słowach kluczowych opisujących zawartość Twojej strony. Następnie użyj tych słów w nagłówku strony i kilka razy w kopii strony, aby gdy konsumenci szukali informacji za pomocą słów kluczowych, Twoja strona mogła pojawić się w wynikach wyszukiwania. Wyszukiwania według słów kluczowych mogą przekierowywać użytkowników na wewnętrzne strony witryny, a nie na stronę główną, więc upewnij się, że każda strona identyfikuje Twoją markę i zapewnia łatwy link do strony głównej.
•  Bądź oszczędny w słowach i hojny w projektowaniu. Ludzie w Internecie szukają stron, zbierając informacje z nagłówków, klikając łatwe do zrozumienia przyciski i zatrzymując się tylko wtedy, gdy zobaczą informacje, które wydają się odpowiadać ich potrzebom. Aby przykuć uwagę tych szybko zmieniających się stron, unikaj długich bloków tekstu na korzyść cytatów, referencji, nagłówków, grafiki i projektu, który jest przejrzysty, czysty i zdolny do przekazania wizerunku Twojej marki na pierwszy rzut oka.

Mapowanie łatwej nawigacji

Nawigacja to sposób, w jaki użytkownicy uzyskują dostęp do informacji w Twojej witrynie. Większość witryn używa pasków menu oraz kolorowego lub podkreślonego tekstu lub ikon, aby pomóc użytkownikom nawigować po stronach internetowych i wiedzieć, gdzie kliknąć, aby uzyskać dostęp do potrzebnych informacji. Na swojej stronie głównej prezentuj wyraźnie oznaczone opcje, aby odwiedzający witrynę dokładnie wiedzieli, jak uzyskać odpowiedzi na pytania. Spójrz na przykładową wersję strony głównej na rysunku 12-1. W dolnej części strony głównej opcje zapraszają odwiedzających, klientów lub pracowników do obszarów specjalnie zaprojektowanych pod kątem ich zainteresowań. W górnej części witryny ludzie mogą kliknąć, aby uzyskać ogólne informacje o firmie, jej lokalizacjach lub usługach, lub kliknąć, aby skontaktować się z firmą. Nic w tej witrynie nie jest dwuznaczne. Ludzie nie muszą tłumaczyć terminów takich jak "Co ludzie mówią" lub "Jak możesz na nas liczyć". Każda etykieta jest przejrzysta i łatwa do zrozumienia. Zachowaj tę samą jasność podczas planowania strony głównej swojej witryny. Gdy tworzysz zawartość stron innych niż strona główna, postępuj zgodnie z tą radą:

•  Na każdej stronie podaj klawisze nawigacyjne, aby użytkownicy mogli z łatwością przechodzić ze strony na stronę.
•  Na każdej stronie podaj link z powrotem do swojej strony głównej.
•  Utrzymuj opcje nawigacji jasne i ograniczone do minimum.

Integracja wizerunku Twojej marki online i offline

Gdy ludzie przybywają do Twojej przestrzeni internetowej, Twoja witryna jest w ich umyśle. Jeśli jest powolna, zagracona, zagmatwana lub nie odpowiada, odwiedzający połączą te etykiety z Twoją marką. Podobnie, jeśli nawigacja jest łatwa, jeśli komunikuje się jasno i z łatwością reaguje na wymagania użytkowników, reputacja Twojej marki wzrośnie. Przykład witryny, która buduje silną markę, znajduje się na stronie internetowej kurortu Verana pod adresem www.verana.com. Chociaż ośrodek oferuje tylko siedem prywatnych pensjonatów, jego strona internetowa wyraźnie stanowi pierwszy wybór dla wymagających podróżników. Projekt witryny odzwierciedla wizerunek marki kurortu jako "małego, ale niezapomnianego odosobnienia złożonego z grupy odosobnionych bungalowów w odległej i nieskażonej lokalizacji". Gdybyś przyjechał do ośrodka i zapytał, jak goście dokonali pierwszego wyboru, usłyszysz słowa "strona internetowa" powtarzane jak mantra. Witryna Verana jest zarówno dobrze zaprojektowana, jak i dobrze wyprodukowana. Doskonale wyraża markę, dzięki czemu sukces Verany przyćmiewa jej większych i długoletnich konkurentów. Dzięki starannemu projektowi Twoja strona może i powinna zrobić to samo.

Moc jednego: za pomocą jednego spojrzenia, jednej wiadomości, jednego tonu

Budując obecność swojej firmy w Internecie, zwróć szczególną uwagę, aby wygląd, ton i charakter prezentowane w Internecie były identyczne z obrazem prezentowanym w innych komunikatach oraz w tradycyjnym sklepie, jeśli taki masz. Twoja witryna rzadko robi pierwsze wrażenie na Twojej firmie. Niemal zawsze wzmacnia wrażenie, które powstaje po raz pierwszy dzięki reklamom i materiałom marketingowym, fizycznemu punktowi handlowemu lub linkom internetowym do Twojej witryny. Jeśli Twoja obecność w Internecie nie jest spójna z obrazami marki klientów , którzy oczekują spotkania, prawdopodobnie będą myśleć, że znajdują się na niewłaściwej stronie. Projektując witrynę, pamiętaj, że klienci online mogą również zobaczyć Twoje reklamy w czasopismach, przejść obok drzwi lub wystawić okna, spojrzeć na ciebie w książce telefonicznej lub spotkać się z tobą lub pracownikami na spotkaniach biznesowych lub towarzyskich. Aby Twoja witryna działała dla Twojej marki, musi być zsynchronizowana ze wszystkimi innymi wrażeniami, jakie ludzie robią na temat Twojej organizacji. W trybie online używaj tego samego stylu, tych samych kolorów, tej samej prezentacji logo, tego samego hasła, tego samego podejścia do projektowania i tego samego głównego przekazu marketingowego, który kieruje wszystkimi innymi komunikatami marketingowymi. Klienci online oczekują również takiego samego czasu reakcji, jaki otrzymują w sklepach stacjonarnych - a potem niektórych. Osobiście możesz przeprosić, jeśli coś potrwa nieco dłużej niż zwykle lub jeśli zdarzy się nieszczęście w usłudze. W Internecie nie masz tego luksusu. Jeśli Twoja witryna ulega awarii, ładuje się wolno, jest myląca w nawigacji lub nie wyświetla od razu pożądanych informacji, klienci prawdopodobnie nie skorzystają z pomocy, nigdy nie wrócą.

Przekształcanie strony głównej w biznesowe lobby online

W taki sam sposób, w jaki fizyczna przestrzeń biznesowa ma strefę wejścia, w której odwiedzający są witani, zorientowani i inspirowani do zawierania transakcji i rozważania ich, strona główna musi zapewniać podobne powitanie w przestrzeni internetowej. Pod wieloma względami Internet jest jak gigantyczne centrum handlowe. Gdy ludzie robią zakupy, wędrują lub zbierają informacje, przechodzą od strony głównej jednej witryny do następnej. Na każdym przystanku online liczą na stronie głównej, aby powiedzieć im, gdzie się znajdują, czego mogą się spodziewać i jak uzyskać więcej informacji. Twoja strona główna jest najważniejszą stroną Twojej witryny. To tam dociera najwięcej ruchu i gdzie większość konsumentów kształtuje swoje pierwsze wrażenia z Twojej obecności w Internecie. Jeśli strona główna nie działa, reszta witryny nie ma szans. Aby upewnić się, że strona główna jest najlepsza, jak to możliwe, postępuj zgodnie z następującymi wskazówkami:

Utwórz stronę główną, która wywrze silne wrażenie na Twojej marce. Najczęstszym błędem popełnianym przez marketerów internetowych jest stworzenie strony głównej z nadmiarem informacji w chaotycznym wizualnie układzie, który łatwiej jest zignorować niż na to spojrzeć. Przypisz do swojej strony głównej tylko trzy funkcje i trzy funkcje:

- Aby poinformować, że użytkownik wylądował w przestrzeni marki
- Aby zrobić szybkie i silne wrażenie na swojej marce przez ustalenie wyglądu i obietnicy marki
- Aby natychmiast poinformować, w jaki sposób użytkownik może uzyskać dostęp do dodatkowych Informacji
•  Jeśli Twoja strona główna zaczyna wyglądać jak biuletyn dla Twojej firmy, przeprojektuj to jak najszybciej. Świetne strony główne są czyste i zachęcające, z oczywistymi przyciskami do kliknięcia, aby szybko uzyskać dostęp do wszystkich dodatkowych informacji. Zobacz rysunek 12-1 przed i po przykładach strony głównej, która została przeprojektowana w celu zwiększenia skuteczności

Przyciąganie ludzi do Twojej witryny

Otwarcie strony internetowej przypomina otwieranie drzwi do nowej lokalizacji firmy lub uzyskanie nowego bezpłatnego numeru telefonu. Ma to znaczenie tylko wtedy, gdy promujesz wiadomości, zyskujesz zainteresowanie ofertą, dajesz ludziom powód do kontaktu i robisz wszystko, co możliwe, aby doprowadzić ludzi do Twojej witryny

Zarejestruj się w wyszukiwarkach

Gdy użytkownicy online chcą znaleźć informacje, najczęściej odwiedzają wyszukiwarkę lub katalog, wpisują szukany materiał i czekają, aż wyniki pojawią się w postaci listy stron internetowych, które wydają się pasować do żądanie.

•  Wyszukiwarki takie jak Google zbierają informacje za pomocą programu zwanego pająkiem, który czyta i indeksuje strony internetowe, wysyłając słowa kluczowe z tych stron z powrotem do indeksu wyszukiwarek. Następnie za każdym razem użytkownik sieci Web wyszukuje słowa kluczowe, silnik przechodzi do swojej bazy danych, wyszukuje witryny ze słowami pasującymi do żądania i wyświetla listę wyników.

•  Katalogi takie jak Yahoo! obejmują listy, które są podzielone na kategorie przez osoby, które czytają witryny i indeksują informacje, aby użytkownicy mieli do nich dostęp.

Gdy Twoja witryna będzie gotowa na najwyższy czas, prześlij swój adres URL lub adres nazwy domeny do wiodących wyszukiwarek i katalogów, aby rozpocząć proces rozpoznawania Twojej witryny podczas wyszukiwania w sieci. Minimalnie wykonaj następujące kroki:

1. Zarejestruj swoją witrynę w Open Directory. Prześlij adres swojej witryny za darmo, odczekaj trzy tygodnie, sprawdź, czy witryna znajduje się w katalogu i prześlij ją ponownie, jeśli nie została odebrana. Open Directory Project to największy, najbardziej wszechstronny katalog humaneded w Internecie. Rejestracja w tej witrynie jest niezbędnym krokiem, ponieważ Open Directory obsługuje podstawowe wyszukiwania największych i najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych, w tym AOL Search, Google, Netscape Search i setek innych witryn. Jeśli korzystasz z tego bezpłatnego katalogu, prawdopodobnie znajdziesz się na liście innych głównych wyszukiwarek.
2. Po rejestracji w Open Directory, zarejestruj swoją witrynę w poszczególnych głównych wyszukiwarkach i katalogach. Aby to zrobić, przejdź do wyszukiwarki Search Engine Watch (www.searchenginewatch.com) i kliknij Wskazówki dotyczące wyszukiwania w wyszukiwarkach, aby uzyskać aktualne informacje na temat rejestracji witryny w wyszukiwarkach i katalogach. Arena wyszukiwarek i opłaty rejestracyjne zmieniają się szybko, a ta strona może utrzymywać cię na bieżąco.

Pomóż wyszukiwarkom znaleźć swoją stronę

Google obsługuje większość wyszukiwań online, a celem większości właścicieli witryn internetowych jest uzyskanie dobrej obecności Google. Oto kilka wskazówek:
•  Twórz strony wokół kluczowych słów kluczowych, które określają tematykę każdej strony.
•  Uwzględnij kluczowe słowa kluczowe w treści strony.
•  Umieść kluczowe słowa kluczowe w tagach < META > każdej strony, które są ukrytymi poleceniami kodu HTML skanowanymi przez wyszukiwarki.
•  Wpisz tag < TITLE >, używając podstawowych słów kluczowych.
•  tagów < alt > ze słowami kluczowymi na grafice strony.
•  nawigacji należy używać tekstu, a nie przycisków graficznych.
•  Zarejestruj się i używaj domen opisujących działalność witryny.
•  Unikaj stron powitalnych, które są stronami wejściowymi, które muszą przejść użytkownicy, aby przejść do strony głównej.
•  jedną stronę na kompleksową mapę witryny.
• strony skoncentrowane i pisz nowe strony dla rozbieżnych tematów.

Nie używaj spamowania, upychania słów kluczowych ani maskowania. Wszystkie trzy techniki mają na celu oszukać pająków wyszukiwarek w celu podniesienia pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. Uważa się je za nieetyczne podejście, a po ich wykryciu zachęcają wyszukiwarki do podjęcia działań, od obniżenia rangi witryny do zablokowania jej z indeksu. Zbuduj sieć linków przychodzących z innych witryn do swojej witryny (zobacz następną sekcję porad dotyczących porad). Wejdź na adwords.google.com/select/KeywordToolExternal, wprowadź ogólne słowo kluczowe lub frazę dla swojej firmy lub produktu i przejrzyj długą listę powiązanych terminów, które się pojawią. To narzędzie jest przeznaczone do użytku przez firmy korzystające z programu reklamowego pay-per-click o nazwie Google AdWords, ale użytkownicy nie będący użytkownikami również mogą z niego skorzystać.

Twórz przychodzące linki do swojej witryny

Niemal wszyscy eksperci od wyszukiwania w sieci zgadzają się, że najlepszym sposobem na optymalizację Twojej obecności w Internecie jest ustanowienie szerokiej sieci linków kierujących ruch do Twojej witryny. Rozpocznij, wykonując następujące kroki:

1. Prześlij swoją witrynę do wyszukiwarek i katalogów
2. Nawiąż wymianę linków ze zgodnymi witrynami, aby zwiększyć ich widoczność swoją witrynę i generuj ruch przychodzący. Kontaktuj się z witrynami, które przyciągają użytkowników o zainteresowaniach podobnych do odwiedzających Twoją witrynę, i opracowuj ustalenia, w których każdy z nich prowadzi do witryny drugiej witryny w celu zwiększenia ruchu do obu witryn.
3. Publikuj artykuły online, aby generować rozgłos i uzyskiwać linki do swojej witryny. Ponadto przesyłaj artykuły do e-zinów, biuletynów i czasopism, które są dostarczane e-mailem do subskrybentów. Przejdź do www.zinos.com, ezine dir.com lub www.ezinearticles.com, aby uzyskać porady dotyczące przesyłania artykułów.
4. Rozwijaj skierowania online, umieszczając swój link na stronach internetowych producentów, których produkty nosisz, organizacji zawodowych, do których należysz, oraz organizacji, z którymi prowadzisz interesy.
5. W zamian rozwijaj powiązania online, które łączą Twoją witrynę ze stronami sprzedaży za prowizję od wynikowej sprzedaży. Aby uzyskać informacje na temat tego rodzaju połączenia, odwiedź Commission Junction na www.cj.com.

Promuj, promuj, promuj

Aby zyskać widoczność marki w Internecie, użyj wszystkich dostępnych zasobów, aby poprowadzić ludzi do Twojej witryny, zaczynając od następujących metod:

•  Dołącz adres swojej witryny sieci Web do wszystkich produktów piśmiennych, w tym wizytówek, papieru firmowego, kopert i kart notatek.
•  Dołącz zaproszenie (i powód) do odwiedzenia swojej witryny internetowej we wszystkich komunikatach marketingowych, w tym w reklamach, broszurach, wiadomościach, prezentacjach i wyświetlaczach.
•  Podaj adres swojej witryny internetowej na opakowaniu i produktach.
•  Zamieść swój adres internetowy na pojazdach służbowych i oznakowaniu.
•  Dołącz swój adres internetowy (i powód odwiedzenia witryny) do nagrania poczty głosowej, wiadomości oczekujących i pliku podpisu e-mail.
•  Podaj swój adres internetowy na każdej stronie drukowanych lub elektronicznych biuletynów lub broszur.
•  Dodaj funkcję "Powiedz znajomemu" do swojej witryny, aby odwiedzający mogli polecać innym użytkownikom Twoją witrynę.

Korzystanie z wiadomości e-mail firmy Blast w celu dotarcia do rynku

E-mail Blast - znany również jako e-mail zbiorczy - przypomina pocztę bezpośrednią, z tym wyjątkiem, że jest wysyłany elektronicznie i jest regulowany przepisami antyspamowymi. Jeśli masz dobrą listę klientów, współpracowników i kontaktów biznesowych, którzy dali ci pozwolenie na wysyłanie im e-maili, podmuch e-maili to świetny sposób na ogłoszenie swojej marki lub bieżące dzielenie się nowościami. Wszystko, czego potrzebujesz do wysyłania wiadomości e-mail, to lista osób, które zdecydowały się na otrzymywanie wiadomości e-mail, wiadomości e-mail, które prawdopodobnie zostaną otwarte i przeczytane, oraz sposób zarządzania programem.

Budowanie sieci marketingu pozwoleń

Przed wysłaniem wiadomości e-mail upewnij się, że osoby na liście e-mail powitają Twoją wiadomość, sprawdzając, czy pasują one do co najmniej jednego z następujących opisów:

•  Zdecydowali się na Twoją listę e-mail, podając Twojej organizacji adresy e-mail. Większość dobrze zarządzanych programów pocztowych obejmuje system podwójnej zgody, który towarzyszy pierwszej wiadomości e-mail z prośbą o odpowiedź, dzięki czemu odbiorca ponownie potwierdza zainteresowanie lub rezygnuje z przyszłych wysyłek.
•  Są przyjaciółmi, współpracownikami, dostawcami, klientami lub potencjalnymi klientami, którzy poprosili o podobne informacje w niedawnej przeszłości.
•  Zostały skierowane do ciebie przez zaufany zasób.

Po utworzeniu opcjonalnej listy adresowej dobrze nią zarządzaj, stosując następujące środki ostrożności:

•  Nigdy nie publikuj swojej listy e-mail na swojej stronie internetowej, nawet w dobry sposób, który zapewnia informacje kontaktowe dla członków organizacji lub klientów.
•  Nigdy nie wpisuj adresów odbiorców w sekcji "Do" w swojej wiadomości e-mail. Chroń adresy, wpisując własny adres w obszarze "Do", a następnie wprowadzając wszystkie adresy odbiorców jako ukryte kopie, korzystając z opcji adresu "BCC" w programie pocztowym.
•  Dołącz link Anuluj subskrypcję do wszystkich e-maili, aby ludzie mogli zrezygnować z twoich mailingów.
•  Jeśli nie korzystałeś z listy, na którą wyraziłeś zgodę, przez co najmniej trzy miesiące, wyślij wiadomość przed wysłaniem wiadomości e-mail. W e-mailu zwróć uwagę, że masz nowy e-biuletyn lub mailing firmowy i poproś odbiorców o "Kliknij tutaj", aby otrzymać e-mail. Wstępne wysyłanie wiadomości e-mail pomaga ustalić, które adresy e-mail są już nieważne, a także pomaga uniknąć skarg dotyczących spamu, które otrzymasz, wysyłając wiadomości e-mail do osób, z którymi nie kontaktowałeś się od miesięcy na koniec.

Otwieranie i czytanie wiadomości e-mail

Kiedy będziesz gotowy, aby wysłać świetną wiadomość e-mail, postępuj zgodnie z tą radą:

•  Napisz od pięciu do siedmiu słów temat, który odbiorcy znają. Podaj nazwę swojej firmy, jeśli zna Twoją firmę. Ludzie otwierają wiadomości e-mail, które ich zdaniem są odpowiednie dla ich zainteresowań. Unikaj rodzajów tematów typowych dla wysyłek spamowych, takich jak zbyt dobre, aby uwierzyć, że pojawiają się wiersze, tytuły pisane wielkimi literami lub tytuły, które wzywają do działania za pomocą wyrażeń takich jak "oferta ograniczona czasowo" lub "kliknij teraz . "
•  Wpisz nazwę firmy w polu "Od". Ten krok sygnalizuje, że wiadomość e-mail pochodzi ze znanego źródła, i może również pomóc ominąć filtry antyspamowe odbiorców.
•  Wiadomość powinna być krótka (około dziesięciu wierszy) i nieformalna. Aby opowiedzieć pełniejszą historię, połącz odbiorcę wiadomości e-mail ze swoją stroną internetową lub zaproś prenumerata biuletynu elektronicznego. Każde z tych podejść zwiększa zaangażowanie w markę.
•  Oczekuj, że Twoja wiadomość e-mail zostanie szybko zeskanowana. Przyciągnij uwagę otwierającą się linią otwierającą i użyj P.S. inspirować dalsze działania. Unikaj długich akapitów, podwój odstępy co kilka zdań i dołączaj pociski do łatwych do przeglądania list.
•  Używaj łatwego do otwarcia i czytelnego zwykłego tekstu do ogłoszeń prasowych lub szybkich, specjalnych ofert e-mail. Jeśli zdecydujesz się na użycie HTML, unikaj JavaScript, który jest blokowany przez większość aplikacji e-mail.
•  Dołącz plik podpisu e-mail na końcu każdej wiadomości. Skorzystaj z tego obszaru, aby przedstawić swoją markę i hasło, adres fizyczny, dane kontaktowe, oświadczenie o poufności wiadomości e-mail oraz wiadomość promocyjną, taką jak zaproszenie do subskrypcji biuletynu. (Aby uzyskać instrukcje dotyczące konfigurowania podpisu e-mail, przejdź do sekcji pomocy programu pocztowego).

Spam a opt-in e-mail

Spam to wiadomość e-mail wysyłana do osób, które o to nie proszą, nie chcą jej i czują, że ich skrzynki odbiorcze zostały zaatakowane przez jej nadejście. E-mail z prośbą o zgodę jest e-mailem, o który proszono. Spam jest co najmniej denerwujący, a w najgorszym nielegalny. Zgoda na e-mail jest mile widziane i otwierane. Czy potrafisz ustalić, którą trasę chcesz obrać? Aby utrzymać pocztę e-mail poza kategorią spamu przerażającego, poświęć trochę czasu na zrozumienie i zastosowanie się do orzeczenia CAN SPAM, wydanego przez rząd USA w 2003 r.

Blogowanie i podcasting

Coraz częściej twórcy marek używają narzędzi internetowych do rozpowszechniania przekazu marki, budowania emocjonalnych połączeń z konsumentami i docierania do tych, którzy wpływają na sukces marki. Dwa narzędzia online, o których najczęściej słyszysz, to blogi i podcasty.

Podstawy blogowania

Blog, skrót od dziennika internetowego, jest terminem dla czasopism internetowych, które dzielą się nowościami, pomysłami, a przede wszystkim opiniami. W blogach działają gamę, ale prawie zawsze mają następujące funkcje:

• Są graficznie proste i pełne krótkich wpisów, zwanych postami, które są często aktualizowane i rozmieszczane w taki sposób, aby najnowsze elementy pojawiały się jako pierwsze.
•  Koncentrują się na jednym punkcie widzenia lub obszarze zainteresowań i odzwierciedlają opinie autora bloga. Online są podobne do strony z gazetami.
•  Są nieformalne w tonie.
•  Pozwalają użytkownikom przeszukiwać archiwa opowieści.
•  Używają RSS (Rich Site Summary lub Really Simple Syndication) lub podobnego formatu, który umożliwia dystrybucję postów na blogu i udostępnianie ich na innych stronach z linkiem do strony, z której pochodzą.

Uzyskiwanie widoczności

Niektórzy marketerzy marek mają własne blogi (na przykład sprawdź blog Google pod adresem www.googleblog.blogspot.com). Inni starają się zdobyć wzmianki w postach na istniejących blogach.

Aby uzyskać widoczność w blogosferze:

•  Zarejestruj swojego bloga w katalogach blogów, takich jak www.blogwise.com, www.blogcatalog.com i www.bloghub.com.
•  Czytaj i śledź blogi, które są zgodne z zainteresowaniami odbiorców docelowych, aby uzyskać wgląd klientów i informacje o trendach rynkowych. Gdy znajdziesz blog, który brzmi jak dobrze pasujący do Twojego bloga, zapytaj o ustanowienie wzajemnych linków.
•  W razie potrzeby publikuj komentarze na blogach lub przesyłaj wskazówki lub linki pasujące do treści bloga.

Zakładanie własnego bloga

Oto kilka sugestii dotyczących założenia własnego bloga:

•  Upewnij się, że jesteś gotów zaangażować się w utrzymanie bloga, który polega na utrzymywaniu aktualności i aktualizacji treści codziennie lub co najmniej raz w tygodniu.
•  Wyraźnie określ wyraźny punkt widzenia lub obszar zainteresowań, na których Twój blog będzie się rozwijał. Jeśli blog brzmi, jakby był pełen korporacyjnego żargonu, w zasadzie jest martwy po przybyciu.
•  Odwiedź stronę www.blogger.com/start, aby uzyskać bezpłatną pomoc w uzyskaniu bloga gotowego do pracy.
•  Przygotuj się na otrzymywanie i reagowanie na opinie czytelników.
•  swojego bloga poprzez ciągłe działania marketingowe i rejestrując go w katalogach blogów.

Podcasty

Podcasty to pliki dźwiękowe, do których subskrybenci mogą uzyskiwać dostęp online i przesyłać je do osobistych cyfrowych odtwarzaczy audio, aby słuchać ich w dowolnym miejscu i czasie. Niektórzy marketerzy marek tworzą podcasty w celu wymiany informacji o swojej ofercie. Inni marketerzy sponsorują podcasty w taki sam sposób, jak reklamodawcy sponsorują programy telewizyjne. Na przykład w 2005 roku Lexus ogłosił ,że został sponsorem podcastów publicznej stacji radiowej w Kalifornii KCRW. Jeśli uważasz, że jesteś gotowy na włączenie podcastów do swojego programu reklamowego, wykonaj następujące kroki:

1. Wyszukaj katalogi podcastów, takie jak www.podcastalley.com lub www.podcast.net, aby znaleźć podcasty o treści pasującej do Twojej areny biznesowej i słuchacze pasujący do Twojego profilu klienta.
2. Słuchaj podcastów, aby poznać ich styl i treść.
3. Prześlij wskazówki, informacje, wiadomości, komunikaty audio lub pomysły na historie lub wywiady do wybranych podcastów, stosując dokładnie te same kryteria, których użyłeś, aby zyskać rozgłos w tradycyjnych mediach.