Branding Dla NieśmiałychBranding

Obrona Twojej marki



Mimo wszystkich swoich mocnych stron marki są wrażliwe. Są podatne na naruszenie przez konkurentów, którzy używają rozbrajająco podobnych nazw lub logo. Ponadto są oni otwarci na atak zarówno ze strony przyjaciół, jak i wrogów, którzy celowo lub niewinnie psują tożsamość marki i niszczą siłę marki. Powodów, dla których warto chronić swoją markę, jest wiele, ale żadna z nich nie zaprzecza temu, że gdy marki przechodzą konkurencyjny atak lub słabe zarządzanie, następuje dezorientacja na rynku. A zamieszanie na rynku jest fatalnym warunkiem dla większości marek. Ten rozdział pomaga wzmocnić markę na dwa sposoby. Po pierwsze, mówi Ci, jak podjąć działania zapobiegawcze, rejestrując tożsamość marki, aby inni nie mogli jej używać - lub abyś mógł podjąć kroki prawne, jeśli tak zrobią. Po drugie, określa plan zarządzania prezentacją Twojej marki, zaczynając od wskazówek dotyczących użytkowania, a kończąc na wymuszeniu użycia. Silne marki rozwijają się pod uważnym okiem właścicieli marek, którzy nigdy nie mrugają i którzy nigdy nie przymykają oka na wpadki i wykroczenia związane z zarządzaniem marką. Stary wiersz "Drzemka, przegrywasz" mógłby zostać napisany jako rada dla menedżerów marki. Czujność to recepta na siłę marki i antidotum na erozję marki.

Uodpornianie marki na zgłoszenia rządowe i znaki towarowe

Zakres, w jakim chronisz swoje imię i nazwisko, zależy od wielkości firmy, wielkości obszaru rynku i wizji, jaką masz dla swojej firmy. Jeśli uważasz, że pewnego dnia Twoja marka przekroczy granice państwowe lub krajowe - lub jeśli uważasz, że pewnego dnia możesz chcieć ją sprzedać komuś, kto ma ambicje przekształcenia jej w nazwę krajową lub globalną - powinieneś wdrożyć każdą formę ochrony prawnej , Im szybciej tym lepiej. Najlepszy i najłatwiejszy czas, aby chronić swoją markę, jest odpowiedni, gdy nazywasz swoją firmę, ponieważ nazwa firmy prawdopodobnie stanie się Twoją główną marką. Przejdź do rozdziału 7, aby uzyskać pełną poradę na temat wybierania nazwy, sprawdzania, czy nie jest już używana, i rejestrowania jej, aby była niedostępna dla innych. Najpopularniejsze metody ochrony nazw to

•  Podanie nazwy firmy w urzędach lokalnych
•  Ustanowienie znaku towarowego

W tej sekcji przedstawiamy wskazówki, jak postępować na obu frontach.

Zgłoszenie swojego nazwiska w lokalnych urzędach państwowych .Nazwy marek mieszczą się w jednej z dwóch kategorii: nazwy firm i nazwy produktów. Ta sekcja dotyczy ochrony nazw firm. Gdy nazywasz swoją firmę, albo wybierzesz nazwę zawierającą nazwiska właścicieli wraz z opisem firmy, albo wybierzesz tak zwane imię fikcyjne lub przybrane, które zawiera imię inne niż twoje prawdziwe imię. W obu przypadkach podanie nazwiska w odpowiednim urzędzie samorządowym jest koniecznym krokiem. Proces jest prosty i stosunkowo łatwy. Jeśli nazwa firmy zawiera oficjalne nazwisko każdego właściciela wraz z ogólnym opisem firmy (na przykład Smith, Jones i Peterson Insurance), wykonaj następujące kroki:

1. Dowiedz się, gdzie jest przechowywana baza danych zarejestrowanych nazw firm w twoim stanie lub regionie. Skontaktuj się z biurem urzędnika hrabstwa lub sekretarza stanu w celu uzyskania pomocy lub poproś swojego adwokata lub księgowego o instrukcje. Twój bankier może również skierować Cię w dobrym kierunku, ponieważ instytucje finansowe wymagają informacji o rejestracji nazwiska podczas otwierania rachunków biznesowych.
2. Zarejestruj nazwę firmy, wypełniając formularz i uiszczając opłatę. Kiedy robisz interesy pod swoim legalnym imieniem (takim jak John Johnson Plumbing), wyszukiwanie i zatwierdzanie nazwisk nie jest konieczne. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy dodasz do swojego wyrażenia takie jak "and Sons" lub "and Associates" (na przykład John Johnson and Sons Plumbing). W takim przypadku nazwa sugeruje, że w grę wchodzą inni właściciele, dlatego musisz przestrzegać zasad rejestrowania fikcyjnego lub przybranego imienia. Nazwy firm, które nie zawierają nazwisk właścicieli i ogólnych opisów firm, nazywane są fikcyjnymi lub przybranymi nazwami. Jeśli twoje nazwisko należy do tej kategorii, musisz zarejestrować je w agencji rządowej. W większości obszarów rejestracja odbywa się za pośrednictwem urzędnika powiatowego, ale w niektórych obszarach sekretariat stanu zajmuje się tym zadaniem. Twój bankier lub adwokat może skierować Cię do odpowiedniego biura. Proces rejestracji tego rodzaju nazw jest następujący:

1. Przeprowadź wyszukiwanie dostępności nazwy, aby ustalić, że żadna konkurencyjna firma nie zgłosiła roszczenia do żądanej nazwy. Aby określić dostępność nazw, poproś o wyszukanie przyjętych nazw baza danych we wszystkich jurysdykcjach (zazwyczaj oznacza powiaty), w których chcesz zarejestrować swoje imię i nazwisko. Przeszukaj jurysdykcję, w której znajduje się Twoja firma, a także jurysdykcje obejmujące każdy obszar rynku, który zamierzasz obsługiwać. Ponadto rozważ przeszukanie jurysdykcji, które obejmują obszary o największej populacji w Twoim stanie lub regionie, ponieważ możesz w przyszłości rozszerzyć te obszary.
2. Jeśli żądana nazwa jest dostępna, wypełnij formularze i uiść wymagane opłaty, aby zarejestrować swoje imię i nazwisko w swoim regionie rodzinnym oraz w każdym regionie, w którym planujesz prowadzić działalność. Zastanów się także nad zarejestrowaniem swojego nazwiska w hrabstwach, które obejmują największe liczby ludności w Twoim stanie, aby chronić je przed użyciem przez większość konkurencyjnych firm na większym obszarze rynku. Jeśli wyszukiwanie dostępności nazwy ujawni, że pożądana nazwa marki jest już zajęta przez inną firmę, wróć do tablicy kreślarskiej i zapoznaj się z rozdziałem 7, aby uzyskać porady dotyczące nazewnictwa.

Uzyskanie znaku towarowego

Jeśli Twoja firma obsługuje tylko jedno woewództow, możesz zapytać w urzędzie o znak towarowy, który pomaga chronić tożsamość Twojej marki w regionie . Gdy uzyskasz państwowy znak towarowy, uniemożliwisz innym korzystanie z podobnego znaku w twoim obszarze stanu. Jednak proces uzyskiwania państwowego znaku towarowego nie obejmuje wyszukiwania innych rejestracji; w związku z tym, Twoje prawo do używania znaku państwowego może zostać zabezpieczone przez odkrycie wcześniejszego używania przez właściciela znaku towarowego z rejestracją federalną. Federalny znak towarowy zapewnia szerszą ochronę niż znak państwowy i jest ważne, jeśli Twoja firma obsługuje dalekosiężny obszar rynku, który przekracza granice państwowe lub krajowe. (Federalny znak towarowy jest nazywany znakiem usługowym, jeśli chroni markę usługi, a nie przedmiot materialny). Proces znakowania towarowego jest długi, trudny i ważny z dwóch powodów:

•  Znak towarowy chroni tożsamość marki przed użyciem przez innych.
•  Proces uzyskiwania znaku towarowego odsuwa Cię od legalnej ciepłej wody, która czeka, jeśli nieświadomie spróbujesz użyć nazwy, logo, sloganu lub innego elementu identyfikującego, który ktoś inny oznaczył znakiem towarowym.

Aby uzyskać znak towarowy, zaplanuj następujące kroki:

1. Ustal, czy tożsamość marki, którą chcesz znakować, jest zablokowana przez cudzy znak towarowy. Aby dokonać tego ustalenia, możesz przeprowadzić wstępne wyszukiwanie online bazy danych prowadzonej przez Urząd Patentowy i Znaków Towarowych USA (USPTO). Przejdź do www.uspto.gov, kliknij Znaki towarowe, kliknij Szukaj Znaki towarowe i postępuj zgodnie z instrukcjami.
2. Jeśli twoja pożądana tożsamość marki wydaje się dostępna, zatrudnij prawnika, który specjalizuje się w znakach towarowych, aby przeprowadzić bardziej szczegółowe wyszukiwanie. Twój adwokat ustali, czy pożądana tożsamość marki jest dostępna do użytku bez ryzyka pozwu o naruszenie prawa od innego właściciela znaku towarowego. Nie próbuj kontynuować samodzielnie; proces znaku towarowego wymaga profesjonalnej wiedzy.
3. Jeśli otrzymasz od swojego adwokata zielone światło, postaraj się zabezpieczyć znak towarowy tak szybko, jak to możliwe, poprzez ciągłe i konsekwentne stosowanie lub rygorystyczny proces oficjalnej rejestracji znaku towarowego

Znak towarowy poprzez stosowanie prawa zwyczajowego

Po ustaleniu, że Twoja nazwa marki, logo, slogan lub inny element identyfikacyjny jest dostępny - co oznacza, że nie jest już chroniony znakiem towarowym innej osoby - możesz zacząć go znakować, używając go w sposób ciągły i konsekwentny w trakcie marketingu i sprzedajesz swoją markową ofertę. Tworząc znak towarowy przy użyciu zwykłego prawa, należy używać liter "TM" w indeksie górnym (lub "SM", jeśli tworzysz znak usługowy) obok znaku, który chronisz. W Stanach Zjednoczonych i krajach o podobnych systemach prawnych ogłoszenie w ten sposób roszczenia dotyczącego znaku towarowego lub znaku usługowego umożliwia rozpoczęcie uzyskiwania praw do znaku towarowego poprzez stosowanie zwykłego prawa. Stosując podejście oparte na prawie zwyczajowym, należy pamiętać o tych niedociągnięciach:

•  Powszechna ochrona znaków towarowych jest ograniczona do obszarów geograficznych, w których Twój znak został rzeczywiście użyty.
•  Nie masz ochrony związanej z rejestracją federalną, jeśli inna strona zakwestionuje Twoje roszczenie dotyczące Twojego znaku towarowego.
•  Korzystając ze znaku towarowego bez przeprowadzania rygorystycznego wyszukiwania i analizy formalnego zgłoszenia znaku towarowego, możesz ponosić odpowiedzialność za naruszenie praw do znaku towarowego innej osoby. Nawet po tym, jak adwokat skontroluje i przeprowadzi szczegółową analizę ryzyka dla Twojego imienia i nazwiska, mogą pojawić się dodatkowe problemy z naruszeniem prawa podczas procesu składania znaku towarowego, które uniemożliwiają korzystanie ze znaku, dlatego rejestracja federalna jest ostateczną formą ochrony znaku towarowego.

Uzyskanie zarejestrowanego znaku towarowego

Aby uzyskać zarejestrowany w federacji znak towarowy, wykonaj czynności opisane na początku tej sekcji oraz w rozdziale 7. Proces federalnego znaku towarowego jest szczególnie ważny, aby przejść w celu ochrony marki, jeśli prowadzisz lub planujesz prowadzić działalność ponad granicami stanowymi lub krajowymi. Aby uzyskać informacje na temat zarejestrowanych w federacji znaków towarowych, •  Aby uzyskać informacje na temat uzyskiwania znaków towarowych w wielu krajach podczas pojedynczej rejestracji, odwiedź Światową Organizację Własności Intelektualnej pod adresem www.wipo.int lub przejdź do sekcji dotyczącej własności międzynarodowej w witrynie USPTO pod adresem www.uspto.gov/main/profiles /international.htm.
•  Używaj górnego skryptu oznaczeń znaków towarowych "TM" lub "SM", dopóki Twój znak towarowy nie zostanie formalnie wydany przez USPTO, kiedy to możesz zacząć używać oznaczenia Ž. Nie podskakuj z pistoletu i nie używaj zarejestrowanego znaku przed przyznaniem federalnego znaku towarowego. Takie postępowanie nazywane jest fałszywym użyciem i może skutkować odmową rejestracji federalnej. Jak tylko otrzymasz federalny znak towarowy, powiadom go o swoim znaku towarowym w co najmniej jednym widocznym miejscu w każdej reklamie, broszurze, paczce, znaku lub innym nośniku przez Używanie symbolu Ž przedstawionego w indeksie górnym po prawej stronie nazwy lub symbolu będącego znakiem towarowym
•  Używanie "zarejestrowanego, amerykańskiego Urzędu Patentowego i Znaków Towarowych" (lub skrótu "Reg. U.S. Pat. & Tm. Off.") Oprócz lub zamiast symbolu Ž

Utrzymanie rejestracji znaku towarowego

Rejestracja Twojego znaku towarowego jest jak przeskakiwanie przez płonące obręcze, a wysiłek nie kończy się po zatwierdzeniu rejestracji. Po uzyskaniu rejestracji znaku towarowego nadszedł czas, aby zwiększyć wysiłki związane z ochroną znaku towarowego. Jeśli tego nie zrobisz, Twój znak i cała praca włożona w jego uzyskanie może odlecieć przez okno.

Użyj go lub porzuć

Jesteśmy pewni, że słyszałeś o cyber-squatterach, którzy przechwytują nazwy domen, rejestrują je i prowadzą kampanię z myślą o ich użyciu w przyszłości lub sprzedaży innym osobom, gdy nadejdzie odpowiedni czas i cena. Nie próbuj podobnej taktyki w świecie znaków towarowych. Znaki towarowe są przyznawane wyłącznie wnioskodawcom, którzy są aktywnie zaangażowani lub mogą udowodnić zamiar prowadzenia działalności w obszarach handlowych objętych wnioskiem. Kiedy składasz wniosek o rejestrację znaku towarowego, USPTO wymaga podania konkretnych towarów i usług, dla których chcesz uzyskać rejestrację. W przypadku każdego wymienionego obszaru musisz używać go w handlu, co oznacza, że musisz być w stanie udowodnić, że jesteś obecnie zaangażowany w handel w wymienionych obszarach lub że w dobrej wierze zamierzasz używać znaku w obszarach wymienione w zgłoszeniu rejestracyjnym. Używanie swojego znaku w handlu oznacza kilka różnych rzeczy.

•  W przypadku towarów będących znakami towarowymi: znak jest umieszczany na produktach, etykietach, opakowaniach, ekspozycjach lub dokumentach związanych ze sprzedażą towarów, które są sprzedawane lub transportowane na drodze międzystanowej.
•  W przypadku usług będących znakami towarowymi: znak jest używany lub wyświetlany w usługach marketingowych i sprzedażowych świadczonych w więcej niż jednym stanie.

Samo zaznaczenie na produktach piśmiennych lub użycie ich w prezentacjach biznesowych nie wystarczy, aby udowodnić, że ma zastosowanie w handlu. Musisz właściwie używać znaku handlowego w każdej z kategorii objętych twoim zgłoszeniem i musisz go nadal używać. Po trzech latach nieużywania w jakiejkolwiek kategorii, twój znak towarowy może zostać uznany za porzucony i w rezultacie anulowany .Aby chronić swój znak towarowy, współpracuj z radcą prawnym specjalizującym się w prawie znaków towarowych i postępuj zgodnie z nim. Przygotuj się do okresowej oceny, czy Twój znak towarowy jest używany w handlu w każdej z kategorii użytkowania, dla których jest zarejestrowany. Jeśli nie używasz znaku we wszystkich wyznaczonych kategoriach, podejmij działania w celu zmiany rejestracji. W przeciwnym razie narażasz całą rejestrację na ryzyko.

Broń go lub go zgub

Uzyskując federalną rejestrację znaku towarowego, użytkownik rości sobie wyłączne prawa do używania nazwy, symbolu, sloganu lub innego elementu identyfikującego. Z tym prawem wiąże się jednak obowiązek ciągłego i konsekwentnego używania znaku oraz zakazania jakiegokolwiek używania, które osłabia twoje wyłączne roszczenie do znaku. Chroniąc swój znak towarowy, należy polegać na informacjach uzyskanych od prawnika od znaku towarowego i USPTO. Przynajmniej postępuj zgodnie z tymi sugestiami:

•  Nie używaj nazwy handlowej jako czasownika i nie pozwól na to aby zamieniła się w aktywne słowo. Zastanów się, co stało się ze znakiem towarowym Windsurfer. Znak Windsurfer dotyczył napędzanego wiatrem, podobnego do deski surfingowej urządzenia opatentowanego przez Californians Jima Drake'a i Hoyle Schweitzer w 1968 roku. Ale po tym znaku towarowym termin został zaprezentowany jako czasownik - używając słowa "windsurfing", aby opisać sport żeglarski - sądy uznały, że znak jest ogólny i nie można go już dłużej chronić jako znak towarowy.
•  Używaj swojego znaku towarowego jako przymiotnika przed ogólnym terminem związanym z Twoją ofertą, a nie jako rzeczownik opisujący Twoją ofertę. Na przykład kopiarka Xerox i komputer Macintosh są właściwym zastosowaniem znaków towarowych. Historia schodów ruchomych ilustruje, co się stanie, jeśli nie zastosujesz się do tej zasady. Nazwa Escalator była kiedyś znakiem towarowym firmy Otis Elevator Company. Jednak zamiast konsekwentnego używania znaku jako deskryptora (jak w ruchomych schodach marki Escalator), został on użyty jako rzeczownik (schody ruchome), a ochrona znaku towarowego zniknęła z pola widzenia
•  Do znaku towarowego należy dołączyć odpowiedni symbol: indeks górny "TM" dla niezarejestrowanych znaków towarowych, indeks górny "SM" dla niezarejestrowanych znaków usługowych oraz Ž dla zarejestrowanych znaków towarowych lub znaków usługowych.
•  Prezentuj swój znak towarowy konsekwentnie, bez żadnych różnic w pisowni i bez dodawania myślników lub ukośników.
•  Oddziel swoją nazwę handlową od otaczającego tekstu, podkreślając ją lub pogrubieniem, dużymi literami lub kursywą.

Jeśli zwalniasz i używasz lub zezwalasz innym osobom na używanie Twojego znaku towarowego jako czasownika lub etykiety ogólnej, osłabiasz swoje wyłączne prawa do tego terminu i w rezultacie ryzykujesz prawami do Twojego znaku towarowego. Właściciele powszechnie znanych i cytowanych znaków towarowych dokładają wszelkich starań, aby ich nazwy nie były używane jako rzeczowniki lub czasowniki. Jako jeden przykład właściciele znaku Rollerblade wydali miliony dolarów na edukowanie konsumentów i konkurentów na temat tego, jak znak może i nie może być używany. Istotą ich przesłania jest to, że Rollerblade nie jest ogólnym terminem na łyżworolki, a jazda na rolkach nie jest sportem. Rollerblade jest raczej znakiem towarowym firmy, która produkuje rolki w rolkach i jest marką sprzętu, który nosisz, jeżdżąc na rolkach. Używanie tego terminu w jakikolwiek inny sposób zagraża znakowi towarowemu, a twórcy rolek Rollerblade płacą drogo, aby mieć pewność, że tak się nie stanie

Jeśli świat jest twoim rynkiem…

Podejmując działania w celu rejestracji i ochrony swojej nazwy przed konkurentami, zastanów się. W rzeczywistości, jeśli twoje produkty lub usługi będą podróżować po świecie, od samego początku myśl globalnie. Jeśli chcesz, aby Twoja marka ustanowiła międzynarodową wartość i silną równość, skorzystaj z tej porady:

•  Gdy rozwijasz swoją tożsamość marki, sprawdź jej trafność i akceptację w innych kulturach i językach - szczególnie w kulturze krajów, w których będziesz rozwijać klastry klientów w wyniku globalnych biur, marketingu internetowego lub relacji z dystrybutorami.
•  Jeśli Twoje produkty lub usługi będą przekraczać granice państw, uzyskaj międzynarodowe rejestracje znaków towarowych na samym początku, zanim inni zdołają pokonać Cię w zadaniu. Jeśli tego nie zrobisz, pewnego dnia, gdy będziesz chciał chronić swoją markę na odległych rynkach, możesz po prostu odkryć, że twoje imię jest już znakiem towarowym - ale nie przez Twoją organizację.
•  Nie istnieje coś takiego jak światowy znak towarowy, ale możesz złożyć pojedyncze zgłoszenie międzynarodowe, które pozwala ubiegać się o rejestrację znaku towarowego w jednym z ponad 60 krajów uczestniczących w tzw. Protokole madryckim.

Ochrona Twojej marki przed niewłaściwym użyciem

Niezależnie od formy ochrony prawnej, którą wprowadzasz w celu ochrony tożsamości marki przed niewłaściwym użyciem poza firmą, musisz ustalić i przyjąć zestaw dobrze opracowanych i dokładnie monitorowanych wytycznych i standardów użytkowania w Twojej firmie.

Ustanowienie prawa z wytycznymi użytkowania marki

Oprócz konsekwentnego używania logo, dobrze znane marki ustalają wytyczne dotyczące stylu - "reguły" mogą być lepszym słowem - dotyczące sposobu prezentacji ich tożsamości. Podczas definiowania sposobu prezentacji marki należy wziąć pod uwagę i uwzględnić wszystkie punkty w tej sekcji.

Wykorzystanie logo

Aby mieć pewność, że Twoje logo zawsze będzie dokładnie zgodne ze specyfikacjami, zacznij od utworzenia plików graficznych z logo cyfrowym, które mogą być skalowane w większe lub mniejsze tylko jako jedna jednostka. Korzystając z tych ustalonych plików, projektanci i inni nie mogą korzystać ze swobód artystycznych z elementami logo. Dodatkowe sposoby ochrony logo obejmują:

•  Wymaganie, aby Twoje logo było powielane tylko z zatwierdzonych materiałów dostarczonych cyfrowo lub w formie gotowej do reprodukcji przez Twoją organizację, a nigdy z wersji drugiej generacji, które grożą utratą jakości i przejrzystości
• * Zapewnienie logo w wersjach poziomych i pionowych oraz zastrzeżenie, że każda alternatywna prezentacja musi zostać zatwierdzona przed użyciem
•  Definiowanie sposobu umieszczania logo w materiałach drukowanych, w tym najmniejszego rozmiaru, w którym można go odtworzyć, oraz ilości otwartej przestrzeni, która musi go otaczać w celu ochrony jego prezentacji
•  Objaśnienie dopuszczalnych zabiegów kolorystycznych, w tym możliwość odwrócenia logo (pojawiania się jako biały obraz w polu koloru) oraz dokładne kolory atramentu, w których może się pojawić

Typowy

Szybkim sposobem na ujednolicenie wyglądu materiałów marki jest ograniczenie stylów czcionek lub czcionek, które są dozwolone w reklamach, broszurach, znakach, opakowaniach lub innych materiałach. Aby uzyskać najlepsze wyniki, zastosuj i ogranicz użycie czcionki do jednej lub kilku czcionek do użytku w nagłówkach i jednej lub kilku czcionek do użycia w tekście lub w treści. Wybierając style, dopasuj wygląd wydruku do charakteru i charakteru Twojej marki. Na przykład, jeśli Twoja marka jest wyrazista i profesjonalna, nie będziesz chciał wybierać stylu, który jest bardzo modny lub zabawny.

Kopiuj wytyczne

Aby chronić swoją tożsamość, napisz wytyczne dotyczące kopiowania, aby określić, w jaki sposób możesz prezentować swoje imię i jakie słowa mogą i nie mogą być używane w połączeniu z Twoją marką. Wytyczne dotyczące kopiowania powinny

•  Zdefiniować, które części Twojego imienia lub hasła muszą być przedstawione dużymi literami lub początkową wielką literą.
•  Określ, kiedy twoja nazwa może być skrócone, a jeśli tak, to jakie skróty są dopuszczalne.
•  Zabrania się używania nazwy marki jako czasownika (z -ing) lub rzeczownika. Pomyśl o swojej marce, to przymiotnik, który modyfikuje ogólne słowo opisujące twój produkt (na przykład żelatyna JELL-O).
•  Zabrania się używania nazwy marki w liczbie mnogiej lub dzierżawczej (innymi słowy, nie należy dodawać -s lub -s, chyba że marka jest znakiem towarowym w tej formie).
•  Zabrania się łamania i dzielenia nazwy marki na końcu wiersza.
•  Podaj, czy i kiedy twoje imię musi być opatrzone oznaczeniem, np. Inc., Ltd. lub LLC.
*•  Zdefiniuj, które części twojego imienia lub hasła muszą towarzyszyć znakowi towarowemu, znakowi usługowemu lub zarejestrowanemu symbolowi znaku towarowego na podstawie porady twojego prawnika ds. Znaków towarowych.
•  Określ, czy i jak chcesz, aby Twoje materiały marketingowe zawierały informację o prawach autorskich (na przykład Š 2006 Twoja marka, Inc.). Aby uzyskać informacje o prawach autorskich, przejdź do www.copyright.gov.

Egzekwowanie zasad

Kluczem do egzekwowania zasad używania marki jest agresywne monitorowanie sposobu prezentacji marki. Przygotuj się, ponieważ zadanie jest dziś trudniejsze niż kiedykolwiek wcześniej dzięki bezpośredniemu i dalekiemu zasięgowi Internetu. Kiedyś określenie to zajęło lata, by stać się codziennym językiem jako ogólny deskryptor produktu lub działania. Jednak w Internecie termin może być przyjęty jako język codzienny w ciągu kilku miesięcy. Marka Google to doskonały przykład. Gdyby nie ciągłe wysiłki na rzecz ochrony marki, nazwa dawno stałaby się ogólną etykietą, a znak towarowy byłby zagrożony przez długi czas. Zamiast tego technologia Google podejmuje działania za każdym razem, gdy zauważy naruszenie znaku towarowego. Strona naruszająca prawa otrzymuje korespondencję stwierdzającą, że Google jest znakiem towarowym firmy Google Technology, Inc. i że użycie "Google" musi odnosić się do usług firmy, a nie ogólnie do wyszukiwania w Internecie. Wraz z listem znajduje się zestaw instrukcji, jak prawidłowo korzystać z "Google" oraz prośba o usunięcie lub zmianę odnośnika naruszającego prawo. Dobra polityka marki Google to również dobra polityka Twojej marki. Po ustaleniu marki wykonaj następujące działania, aby ją chronić:

•  Wprowadź odpowiednie zabezpieczenia marki, od zgłoszenia swojego imienia i nazwiska w urzędach lokalnych po rejestrację znaku towarowego.
•  Zdefiniuj wytyczne dotyczące użytkowania marki.
•  Wymień i upoważnij dział lub osobę do monitorowania i egzekwowania wytycznych dotyczących korzystania z marki (patrz następny rozdział).
•  Przeszkol cały swój zespół pracowników w zakresie prawidłowego korzystania z Twojej marki i znaków towarowych.
•  Wymagaj, aby wszyscy dostawcy, kopromotery lub licencjobiorcy przestrzegali Twojego znaku towarowego i postępowali zgodnie z wytycznymi użytkowania marki.
•  Nie zezwalaj na jakiekolwiek niewłaściwe użycie lub naruszenie Twojej marki i znaków towarowych, zarówno wewnątrz organizacji, jak i poza nią.
•  Monitoruj rejestrację znaku towarowego i zarządzaj nim, aby upewnić się, że używasz prawidłowo znaku we wszystkich kategoriach rejestracji, i odpowiednio popraw lub odnów zgłoszenie, aby zachować jego dokładność i aktualność.

Nazywanie i umacnianie pozycji policjanta

Twój policjant, zwany także koordynatorem ds. znaków towarowych, to osoba (lub dział), która chroni Twoją markę przed niewłaściwym użyciem lub naruszeniami. Rozważ przydzielenie zadania swojemu wiceprezesowi ds. Marketingu lub osobie w dziale marketingu. Zadaniem policjanta jest egzekwowanie wytycznych dotyczących używania marki, przy jednoczesnym ciągłym monitorowaniu niewłaściwego wykorzystania Twojej marki przez osoby spoza organizacji.

Konkretne zadania obejmują:

•  Szkolenie wszystkich pracowników w zakresie korzystania ze znaku towarowego i tożsamości marki Szkolenie powinno odbywać się w momencie zatrudniania i ponownie za każdym razem, gdy marka jest aktualizowana, rozszerzana lub w jakikolwiek inny sposób modyfikowana. Dostarczenie drukowanych lub internetowych kopii instrukcji użytkowania nie wystarczy; planuj bezpośrednie spotkania i prezentacje osobiste, aby zademonstrować i osobiście wyjaśnić prawidłowe podejście do prezentacji Twojej marki.
•  Sprawdzanie materiałów marki pod kątem zgodności z wytycznymi użytkowania marki
•  Sprawdzanie (wraz z adwokatem) planów kopromocji lub umów licencyjnych w celu upewnienia się, że przestrzegają one Twojego znaku towarowego i zasad prezentacji marki
•  Monitorowanie niewłaściwego wykorzystywania Twojego znaku towarowego przez osoby w Twojej organizacji poprzez obserwowanie wszelkich naruszeń znaków towarowych wymienionych w sekcji "Broń go lub strać" wcześniej
•  Obserwowanie niewłaściwego używania Twojego znaku przez inne organizacje, które mogą próbować używać lub niewłaściwie używać Twojego znaku lub przyjąć znak, który bardzo przypomina twój i powoduje zamieszanie na rynku. Skanuj Internet w celu nieautoryzowanego użycia, wprowadzając nazwę Twojego znaku towarowego, a także naruszenia twojego imienia - takie jak twoje imię jako wyszukiwarki czasownik-n. Zapoznaj się z wynikami wyszukiwania oraz reklamami wyświetlanymi obok wyników, aby sprawdzić, czy Twój znak jest używany nieprawidłowo.
•  Podejmowanie działań przeciwko nadużyciom znaków towarowych. Czasami nadużycie jest celowe, ale częściej nie. Jeśli naruszenie wynika z błędu lub niedopatrzenia pracownika lub dostawcy, natychmiast je napraw. Jeśli pochodzi z zewnątrz, uzyskaj porady prawne dotyczące tego, jak postąpić, aby położyć kres niewłaściwemu użyciu.
•  Prowadzenie rejestrów użycia znaku towarowego i egzekwowania znaku towarowego Jeśli Twój znak towarowy zostanie kiedykolwiek zakwestionowany, chcesz, aby Twoje pliki wskazywały, że w rzeczywistości Twój znak towarowy był używany w handlu w każdej kategorii objętej wnioskiem oraz że był agresywnie chroniony i broniony, zarówno w organizacji, jak i poza nią.