Branding Dla NieśmiałychBranding

Odliczanie do startu: Planowanie uruchomienia marki



Gdyby twoja nowa marka składała się po prostu z nowej nazwy, nowego logo i być może nowego sloganu, byłaby gotowa do wprowadzenia, gdy tylko atrament wyschnie na nowej papeterii, reklamach i materiałach marketingowych. Ale zgadnij co? Branding nie jest tak powierzchowny. Marki nie są aplikacjami, które stosuje się w całej organizacji nadaj jej nową, ulepszoną i bardziej przekonującą tożsamość. Marki docierają aż do rdzenia Twojej firmy. Odzwierciedlają je nie tylko Twoje logo, reklamy i komunikaty sprzedażowe, ale - co ważniejsze - każdy kontakt z Twoją firmą - przed, w trakcie lub po zakupie. Właśnie dlatego ten rozdział pomaga wprowadzić markę od środka, dostosowując każdy aspekt działalności do obietnicy, osobowości i charakteru marki, zanim podniesiesz kurtynę i wprowadzisz swoją markę na rynek. Ten rozdział poprowadzi Cię przez kolejne etapy wprowadzenia marki: przygotowanie do debiutu marki, napisanie planu marketingowego wprowadzenia marki, wewnętrzne wprowadzenie marki i wprowadzenie jej do publicznej wiadomości.

Zobowiązanie do wprowadzenia marki wewnętrznej i zewnętrznej - w tej kolejności

Jeśli chodzi o premiery marki, widzieliśmy ekstremalne sukcesy i prawdziwe klapy, a różnica, prawie bez zmian, sprowadza się do tego, czy premiera miała miejsce w organizacji, zanim wyruszyła w świat zewnętrzny. Jeśli wewnętrzne uruchomienie nie nastąpi jako pierwsze, marka nie wygrywa tego rodzaju wewnętrznej wpłaty niezbędnej do osadzenia przekazu marki w całym doświadczeniu marki. Chociaż twoje logo jest bardzo ważnym aspektem Twojej marki, to tylko jedna reprezentacja Twojej tożsamości. Twoja marka jest przekazywana poprzez wszystko, co świat widzi, słyszy i spotyka. Jak odbierasz telefony, jak traktujesz swoich pracowników, jak traktują swoich klientów, jak czujesz się z firmą, wygląd przestrzeni roboczej lub strony internetowej, muzyka odtwarzana w tle - to są wyrażenia, które spraw, aby Twoja marka była promowana i obiecała rzeczywistość. Aby stworzyć wrażenia, które dokładnie odzwierciedlają Twoją markę, Twój wewnętrzny zespół musi objąć Twoją markę, zanim ujrzy światło świata za Twoimi drzwiami.

Przygotowanie do wprowadzenia marki

Niezależnie od tego, czy wprowadzasz nową markę, czy odnawiasz istniejącą markę, twoja tożsamość marki musi zostać ogłoszona w ramach pełnej historii marki. Jeśli twoja nowa tożsamość marki wycieknie na strzępy, ludzie w Twojej organizacji prawdopodobnie pomyślą o jednej z dwóch rzeczy:

•  Więc co?
•  Wydali na to tyle czasu i pieniędzy?

Po podjęciu decyzji i zatwierdzeniu nazwy marki, logo i sloganu, trzymaj te informacje blisko kamizelki, poddając ją końcowym testom i przygotowując do odsłonięcia.

Znając swoją historię, rozdział i wiersz

Zanim poznasz zrozumienie, zainteresowanie i wsparcie innych, upewnij się, że jesteś w 100 procentach gotowy na wewnętrzną premierę, łącząc krótkie wypowiedzi opisujące każdy z poniższych elementów marki. Podsumujmy:

Twoja pozycja rynkowa: Uzyskaj oświadczenie, które mówi o tym, co oferujesz, komu służysz i jakie wyjątkowe korzyści oferujesz na konkurencyjnej arenie rynkowej.
Twoja obietnica marki: jeśli obietnica marki nie jest jeszcze jasno określona, przejdź do rozdziału 6, aby określić powody, dla których klienci wybierają Twoją firmę, korzyści, na które ludzie liczą od Ciebie, doświadczenie, którego oczekują, i obietnicę, którą mogą uzyskać absolutnie licz na swoją markę.
Twoja marka: Określ osobowość Twojej marki oraz nastrój i ton, który będzie odzwierciedlony we wszystkich przejawach marki, w tym przy każdym kontakcie i doświadczeniu z Twoją marką.
Definicja Twojej marki: nazywana jest także identyfikacją Twojej marki ,krótka definicja obejmuje Twój rynek docelowy, pozycję rynkową, różnicę, obietnicę marki i charakter marki w jednym zdaniu, które kieruje wszystkimi wysiłkami związanymi z brandingiem. Definicja Twojej marki to wewnętrzne urządzenie sterujące, a nie zewnętrzny przekaz marketingowy. To jedno zdanie, które kieruje rozwojem marki, według następującego formatu:

[Twoje imię] obiecuje [Twój rynek docelowy], że mogą na nas liczyć za [twój unikalny atrybut lub korzyść] dostarczone z [informacja o postaci, tonie i nastroju, który przekazujesz].

Wprowadzenie marki w kontekst

Prawdopodobnie czytasz to, ponieważ jesteś w trakcie tworzenia nowej marki lub rewizji istniejącej marki, albo poprzez lifting twarzy tożsamości lub całkowity wysiłek rebrandingu - który porównujemy do mulligan brandingu, w którym piszesz ostatnią markę i zacznij wszystko od nowa. Tak czy inaczej, musisz wyjaśnić, dlaczego robisz to, co robisz. Co więcej, ci, którzy pracują z tobą, zarówno jako pracownicy, jak i akcjonariusze lub klienci, muszą jasno wiedzieć, co robisz i dlaczego wysiłek jest wart wartości twojej organizacji. Aby przygotować się do wprowadzenia marki, przygotuj odpowiedzi na następujące pytania. Dlaczego podejmujesz działania związane z budowaniem marki? Większość programów brandingowych ma na celu osiągnięcie jednego lub więcej z następujących rezultatów:

•  Budowanie świadomości: świadomość prowadzi do dominacji na rynku i łatwiejszych działań sprzedażowych, więc świadomość jest zwykle głównym celem przy wprowadzaniu każdej marki.
•  Utwórz emocjonalne połączenie: marki muszą budować emocjonalne połączenia ze swoimi perspektywami, szczególnie marki, które dostarczają produkty, które przyczyniają się do poczucia osobistej satysfakcji lub bezpieczeństwa. Ponadto marki mające na celu zwiększenie lojalności klientów często koncentrują się na związku emocjonalnym, wiedząc, że klienci pozostają wierni markom, które kochają.
•  Zróżnicuj swoją ofertę: w przypadku marek z zatłoczonych kategorii rynkowych - gdzie wielu konkurentów oferuje podobne produkty, usługi i obietnice - zróżnicowanie jest zwykle kluczowym celem wprowadzenia marki.
•  Stwórz lub zwiększ wiarygodność i zaufanie: każda usługa lub firma internetowa musi uczynić wiarygodność i zaufanie kluczowym priorytetem dla marki, ponieważ kupujący usługi i klienci online zasadniczo kupują wyłącznie w oparciu o zaufanie. Klienci nie mogą zobaczyć, wstrzymać ani wypróbować usługi lub oferty online przed powiedzeniem "tak" lub kliknięciem Przejdź do kasy. Zamiast tego kupują wyłącznie w oparciu o przekonanie, że firma dotrzyma obietnicy.
•  Motywowanie zakupów: szybki wzrost sprzedaży jest kluczowym celem dla tych, którzy wprowadzają nowe marki konsumenckie, głównie dlatego, że rynek detaliczny oferuje tylko małe okno okazji dla nowej marki, aby udowodnić akceptację na rynku, zanim zostanie wypuszczony z półki dla innej marki, która dostarcza większy wolumen sprzedaży dla detalisty.
Aby uzyskać pomoc w określeniu priorytetów marki, przejdź do rozdziału 3. Zawiera arkusz roboczy, który pomaga określić strategiczne znaczenie różnych funkcji marki dla sukcesu marki, a także pomaga ocenić mocne strony obecnej marki, jeśli przechodzisz program rewitalizacji marki lub rebrandingu.

Czego oczekujesz od wprowadzenia marki?
>
Po ustawieniu priorytetów marki (rysowanie na podstawie listy w poprzedniej sekcji) musisz ustalić cele związane z tym, co ma osiągnąć Twoja marka. Im wyraźniej określisz wymierne wyniki wprowadzenia marki, tym szybciej zdobędziesz udział od akcjonariuszy, partnerów finansujących, menedżerów najwyższego szczebla i pracowników, którzy pomogą Ci osiągnąć sukces dzięki nowej marce.

•  Jeśli zaczynasz nową firmę lub markę, od zera, bez świadomości marki, powiązań emocjonalnych, wiarygodności, różnicowanie marki lub tempo sprzedaży. Dlatego ustalenie celów jest kwestią ustalenia, jak szybko zamierzasz osiągnąć określone poziomy sukcesu w każdym obszarze priorytetowym.
•  Jeśli zmieniasz markę lub rebrandujesz istniejącą markę, zacznij od oceny swojej sytuacji przed premierą w każdej z funkcji marki. Twoje obecne poziomy sukcesu stają się punktem odniesienia, na podstawie którego mierzysz sukces wprowadzenia marki.
Gdy znasz swoje standardy, możesz ustawić cele związane z wprowadzaniem marki, określając wzrosty, które zamierzasz osiągnąć powyżej poziomu przed uruchomieniem w każdym obszarze priorytetowym. W obu przypadkach realistycznie określ, ile zmian możesz wprowadzić w okresie wprowadzania marki i ile to będzie kosztować pod względem inwestycji marketingowych, aby uzyskać poziom świadomości i motywację do sprzedaży, którą zamierzasz osiągnąć. Rynek stopniowo wprowadza zmiany, co jest dobrym sposobem na powolne powiedzenie, więc ustaw swoje cele z szeroko otwartymi oczami na temat tempa, który prawdopodobnie osiągniesz. Staraj się monitorować swój sukces nie tylko po zakończeniu wprowadzania marki, ale kilka razy w ciągu następnego roku. Dzięki temu możesz zmierzyć, jak radzi sobie Twoja marka pod względem wzrostu sprzedaży, dystrybucji, udziału w rynku i cen, a także pod względem świadomości konsumentów, preferencji, postrzeganej wartości, postrzeganej różnicy, satysfakcji i chęci zakupu , odkup lub odwołać się do innych. W zależności od wielkości organizacji możesz przeprowadzić te badania we własnym zakresie, korzystając z porad ankiety i wywiadu w rozdziale 4, lub możesz zwrócić się o profesjonalną pomoc firmy badawczej. Możesz znaleźć firmy badawcze za pośrednictwem głównych miejskich katalogów telefonicznych lub prosząc o polecenia od agencji reklamowych i firm brandingowych.

Co z czasem?
Jeśli wprowadzenie marki nabierze tempa dzięki powiązaniu z dużą konferencją, wystawą handlową lub wydarzeniem branżowym, lub jeśli skorzysta z wprowadzenia w określonym terminie z innego powodu, wyraźnie zaznacz tę datę podczas wewnętrznego wprowadzania marki . Ludzie w Twojej firmie łatwo popadają w samozadowolenie z powodu czegoś, co wydaje się być zmianą estetyczną, ale jeśli zdadzą sobie sprawę, że pewnego dnia kurtyna musi się podnieść, a marka musi być gotowa do działania, aby osiągnąć świadomość i rozpędu, wejdą na pokład z większym poczuciem misji.

Jaka jest twoja wiadomość

Przed odsłonięciem swojej marki wewnętrznie lub zewnętrznie, bądź całkowicie pewny pojedynczego komunikatu, który chcesz, aby rynek odebrał program wprowadzania marki. Wyjaśniając z wyprzedzeniem przesłanie wprowadzające markę, wszystkie komunikacje związane z marką - zarówno formalne, jak i nieformalne - od dyrektora generalnego po personel pierwszej linii - wyrównują się, przyczyniając się do silnego, wyraźnego wrażenia. Aby utworzyć wiadomość, postępuj zgodnie ze schematem pokazanym poniżej

PRZESŁUCHANIE WIADOMOŚCI MARKI

1. Celem wprowadzenia naszej marki jest przekonanie [wstaw krótki opis rynku docelowego] że nasza oferta marki [wstaw swoją ofertę wartości, opisując, w jaki sposób Twoja oferta pomaga klientom zarabiać lub oszczędzać pieniądze, zwiększać efektywność i wydajność, zwiększać bezpieczeństwo, ochronę lub sukces, lub cieszyć się innymi cennymi korzyściami]
2. Popieramy naszą propozycję wartości poprzez [wstaw opis, w jaki sposób udowodnisz i wzmocnisz swoją propozycję wartości w całej organizacji]
3. Aby umocnić naszą obietnicę i charakter naszej marki, cała nasza komunikacja marki i każde doświadczenie związane z naszą marką przekazuje nastrój i ton [wstaw opis głosu i osobowości, które przekazuje cała komunikacja z Twoją marką]

Produkcja prototypów w celu przedstawienia Twojej marki

Przygotowując się do wprowadzenia swojej marki, przygotuj się na pokazanie, jak Twoja marka pojawi się na rynku w nadchodzących tygodniach i miesiącach. Zrób to, tworząc prototypy, zwane również makietami, od znaków, przez reklamy, strony internetowe, po mundury, ubrania, artykuły specjalne i opakowania produktów. Pokazując próbki tego, jak marka będzie wyglądać w rzeczywistych aplikacjach, pozwalasz członkom swojego zespołu wewnętrznego na zaangażowanie i interakcję z marką. Widząc, jak działa tożsamość, zaczynają odrywać swoje przywiązania do wcześniejszych reprezentacji tożsamości marki lub wątpliwości dotyczące nowo przyjętych reprezentacji tożsamości. Nie oszczędzaj na produkcji swoich prototypów. Jeśli pokazane próbki nie są imponujące, reakcja na Twoją markę również nie będzie imponująca. Zainwestuj w prototypy, które wyglądają jak najbardziej prawdziwe. Projektanci, agencja reklamowa lub konsultanci marki, którzy pomagają w programie promowania marki, mogą dostarczyć te prototypy.

Sprawdzanie wewnętrznej gotowości

W brandingu to, co mówisz, blednie w porównaniu z tym, co robisz. Doświadczenie klientów związane z Twoją marką w mgnieniu oka przebija Twoją prezentację logo, reklamę i działania marketingowe. W rzeczywistości, biorąc pod uwagę wybór między pięknie prezentowaną tożsamością marki popartą nierównomiernym doświadczeniem marki a marginalnie prezentowaną tożsamością marki popartą doświadczeniem marki, która jest nienagannie wzmacniana w każdym punkcie styku, my i większość innych konsultantów marki głosowalibyśmy za doświadczeniem ponad tożsamość każdego dnia. Aby przygotować organizację do konsekwentnego spełniania obietnicy marki, utwórz spis wszystkich sposobów, w jakie ludzie spotykają się z Twoją firmą. Oceń każdy punkt kontaktowy, aby zobaczyć, że dokładnie odzwierciedla nastrój, ton i obietnicę Twojej marki. Aby rozpocząć ocenę, zacznij od tej listy:

•  Telefon: Czy odbierasz telefony szybko, konsekwentnie i z komunikatem wzmacniającym Twoją markę? Czy nagrania poczty głosowej w Twojej firmie przekazują wspólny ton i wiadomość?
•  Przyjazd osobisty: czy wskazówki dojazdu do firmy są jasne i zgodne z charakterem firmy? Czy lokalizacja Twojej firmy dobrze odzwierciedla Twoją markę? Czy Twoje drzwi wejściowe (lub strona główna witryny, jeśli Twoja firma działa głównie online) robią silne, dokładne pierwsze wrażenie? Czy po przyjeździe obszar wejścia (lub strona główna) stanowi mocne oświadczenie dla Twojej marki? Czy ludzie są witani szybko i w sposób odzwierciedlający obietnicę Twojej marki?
•  W Twojej firmie: czy wygląd, dźwięk, a nawet zapach Twojej firmy są zgodne z charakterem marki? Czy Twoi pracownicy odzwierciedlają Twoją tożsamość marki przez sposób, w jaki wyglądają i działają, ubrania, które noszą oraz sposób interakcji z klientami?

•  Korespondencja: Czy ustandaryzowałeś korespondencję pocztową i e-mailową, aby wszelka komunikacja, niezależnie od tego, czy pochodzi od sprzedawcy, urzędnika ds. Faktur, czy przedstawiciela serwisu, stworzyła komorę echa dla jakości i kalibru Twojej marki?

•  Usługa: Cykl serwisowy składa się z ośmiu kroków - wstępnego kontaktu, nawiązania kontaktu, prezentacji produktu, negocjacji sprzedaży i transakcji, płatności, dostawy produktu, działań następczych w celu potwierdzenia zadowolenia klienta oraz bieżącej obsługi i komunikacji z klientem. Monitoruj, jak dobrze Twoja marka jest odzwierciedlana w każdym z tych punktów kontaktowych. Jeśli w ogóle klient ma nierównomierne doświadczenie z Twoją marką, obietnica Twojej marki ulega erozji, a siła Twojej marki ulega osłabieniu.

Gdy tylko poczujesz, że Twoja organizacja jest gotowa zapewnić spójne wrażenia marki w każdym punkcie kontaktu z klientem, jesteś gotowy na wprowadzenie marki.

Podgląd historii marki z priorytetowymi odbiorcami

Przed publicznym wprowadzeniem marki i ponownie co najmniej raz w roku, przekaż historię marki najważniejszym odbiorcom zewnętrznym: inwestorom i najlepszym klientom. Przekazanie historii marki inwestorom i analitykom Nie chcemy brzmieć zbytnio jak Miś Yogi, ale najlepszą rzeczą, jaką możesz zrobić, aby zwiększyć inwestycje rynkowe w swoją markę, jest przede wszystkim zbudowanie doskonałej marki i zarządzanie nią. Świat finansów przygląda się corocznym badaniom marek energetycznych Interbrand i BusinessWeek z jednego powodu: inwestorzy zdają sobie sprawę, że dobrym sposobem monitorowania potencjału zarobkowego firmy jest monitorowanie siły jej programu brandingowego. Oprócz obserwowania, jak marka gromadzi się w badaniach krajowych, inwestorzy obserwują, jak dobrze marki wysyłają silne sygnały zarządzania marką. Prezentując inwestorom, pamiętaj, że biorą pod uwagę następujący zestaw pytań i włączają odpowiedzi do prezentacji:

Czy marka przekazuje tę samą tożsamość, przekaz i obietnicę w kontaktach ze wszystkimi grupami interesariuszy, od inwestorów po konsumentów i pracowników?

•  Czy marka wyraża się poprzez zintegrowany program marketingowy, który wyświetla ten sam wygląd, ton, przekaz i obietnicę w reklamie, materiałach spełniających oczekiwania, w Internecie oraz w tradycyjnych sklepach?
•  Czy marka zachowuje klientów - co świadczy o tym, że dobrze spełnia obietnicę marki?
•  Czy marka ma skoordynowane zarządzanie wewnętrzne, o czym świadczy doświadczenie marki, które nie ulega zmianie, niezależnie od tego, czy jest postrzegane jako potencjalny klient, klient, kandydat do pracy, dostawca czy inwestor?
Jeśli Twoja organizacja szuka wsparcia ze strony społeczności inwestycyjnej, najpierw zbuduj program budowania marki, który wywoła mocną odpowiedź "tak" na każde z poprzednich pytań. Następnie, w momencie wprowadzenia marki, a następnie okresowo, przekaż historię marki do społeczności inwestorów i analityków

•  Tworzenie prezentacji inwestora / analityka z historią Twojej marki i wskaźnikami sukcesu Aby przedstawić przykłady prezentacji marki, wpisz "prezentacja marki inwestora analityka" w swojej ulubionej wyszukiwarce. Wyniki powinny prowadzić do witryn korporacyjnych, które umożliwiają klikanie podcastów dla inwestorów, webcastów, prezentacji, komunikatów prasowych i arkuszy informacyjnych.
•  Zabranie prezentacji bezpośrednio do głównych partnerów inwestycyjnych i hosting centralnie zlokalizowanych wydarzeń dla ogólnej społeczności inwestorów biorących udział •  Tworzenie kopii zapasowych prezentacji na żywo przez webcasty i podcasty dla tych, którzy nie mogą osobiście uczestniczyć w wydarzeniu
•  Po prezentacjach z podsumowaniem informacji dla firm inwestycyjnych i mediów finansowych
•  Publikowanie wszystkich informacji o inwestorach / analitykach w internetowej strefie prasowej witryny internetowej

Traktuj swoich najlepszych klientów jako podgląd poufnych informacji

Sztuką, aby zmienić klientów w ambasadorów marki, jest ciągłe dotrzymywanie obietnic marki, dostarczanie niezmiennie atrakcyjnych wrażeń związanych z marką oraz sprawianie, że najlepsi klienci czują się nie tylko doceniani, ale także cenni. Niezależnie od tego, czy zmieniasz markę, odnawiasz swoją markę, odnawiasz swoją markę, czy wprowadzasz subbrand lub rozszerzenie marki, nie ryzykuj denerwowania swoich najlepszych i najbardziej lojalnych klientów, pozwalając im usłyszeć wiadomości za pośrednictwem winorośli. Dostarczaj wiadomości osobiście, organizuj wydarzenia związane z podglądem marki klienta i planuj sposoby, aby pozwolić starym klientom na przyjęcie nowej marki za pośrednictwem programu wprowadzającego markę, który zmienia klientów w ambasadorów Twojej firmy.

Dziesięć, dziewięć, osiem. . . Pisanie planu uruchomienia marki

Połącz plany wprowadzenia marki w dokument, który poprowadzi ją do wprowadzenia marki. Przygotowując plan na piśmie, zmuszasz się do sprecyzowania celów, które chcesz osiągnąć, strategii i taktyki, których będziesz przestrzegać, osi czasu, którą osiągniesz, oraz budżetu, który będziesz utrzymywał w granicach. Możesz uruchomić swoją markę bez planu lub z planem, który istnieje tylko w twojej głowie, ale nie powinieneś. Znacznie łatwiej jest trzymać się osi czasu, strategii i budżetu; aby osiągnąć swoje cele; oraz pozyskanie wsparcia członków zespołu, gdy Twój plan jest pisany na kilku kartkach papieru, do których wszyscy, którzy dzielą odpowiedzialność za sukces, mogą przejrzeć, przyjąć i kupić. Wykonaj te dziesięć kroków, aby skompilować plany wprowadzenia marki do dokumentu, który poprowadzi ją do wprowadzenia marki. W poniższych sekcjach opisano bardziej szczegółowo niektóre z tych kroków.

1. Podaj komunikat wprowadzający markę, postępując zgodnie z szablonem
2. Sprawdź swoją sytuację przed wprowadzeniem na rynek, określając aktualny poziom świadomości marki, związek emocjonalny, wyróżnienie, wiarygodność i zaufanie oraz sprzedaż.
3. Ustal swoje cele związane z wprowadzeniem na rynek, ustalając priorytety tego, co chcesz osiągnąć, i przypisując każdy priorytet do mierzalnego wyniku, takiego jak procentowy wzrost świadomości marki, związek emocjonalny, wyróżnienie, wiarygodność i zaufanie oraz sprzedaż.
4. Zdefiniuj rynek docelowy, abyś mógł kierować komunikację konkretnie do tej grupy.
5. Zdefiniuj obietnicę marki i jej charakter, które muszą być przekazywane we wszystkich komunikatach i doświadczeniach związanych z marką.
6. Ustal strategie wprowadzania marki, w tym produktu strategia, strategia dystrybucji, strategia cenowa i strategia promocji.
7. Wyszczególnij swoje taktyki marketingowe, w tym sposób wykorzystania reklamy, reklamy, promocji, marketingu online, działań sprzedażowych, opakowań i działań w punkcie sprzedaży w celu wprowadzenia Twojej marki.
8. Ustal swój budżet.
9. Utwórz plan działania i oś czasu.
10. Zmierz i monitoruj swój sukces.

Analiza porównawcza Twojej sytuacji przed uruchomieniem

Części wcześniejsze zawierają informacje na temat oceny sytuacji na rynku i prowadzenia badań, aby dowiedzieć się więcej na temat świadomości, wyróżnienia i preferencji marki na rynku. Wyznaczanie celu i celów Twoim celem jest to, co chcesz osiągnąć dzięki wprowadzeniu marki; Twoje cele określają, w jaki sposób osiągniesz swój cel. Na przykład:

•  Jeśli Twoim celem jest zdobycie świadomości o swojej marce i jej wyróżnieniach, Twoje cele mogą obejmować zdobycie rozpoznawalności i wiedzy wyjątkowej różnicy między określonym procentem konsumentów na rynku docelowym w określonym czasie od zakończenia wprowadzenia marki.

•  Jeśli Twoim celem jest zwiększenie wiarygodności i zaufania, Twoim celem może być osiągnięcie świadomości i przekonanie o różnicy i obietnicy marki wśród określonego odsetka konsumentów na rynku docelowym w określonym czasie od zawarcia umowy. wprowadzenie marki.
•  Jeśli Twoim celem jest motywowanie sprzedaży, Twoim celem może być dodanie co najmniej jednego nowego kanału dystrybucji i osiągnięcie określonego wzrostu sprzedaży bez poświęcania jednostkowej ceny sprzedaży w określonym czasie od zakończenia wprowadzenia marki.
Pisz swoje cele i zadania, aby skoncentrować swoje wysiłki tylko na strategiach marketingowych i taktykach, które przyczyniają się do Twojego sukcesu. Następnie za każdym razem, gdy pojawia się nowa okazja marketingowa, możesz poddać ją łatwemu testowi lakmusowemu: czy ta okazja pomoże nam osiągnąć nasz cel? Czy obsługuje jeden lub więcej naszych celów? Jeśli odpowiedź brzmi "nie", możesz szybko odrzucić ofertę i zwrócić uwagę na swój plan.

Definiowanie rynku docelowego

Określając rynek docelowy, odpowiedz na następujące pytania:

•  Czy kierujesz reklamy do nowych klientów?
•  Czy kierujesz reklamy do istniejących klientów?
•  Czy kierujesz reklamy do osób, które mogą skierować klientów do Twojej firmy lub zabrać głos w Twoim imieniu?
•  Czy Twoje wstępne działania będą ograniczone geograficznie do określonego miasta lub regionu, czy będą skierowane do szeroko rozproszonych konsumentów, którzy pasują do określonego profilu potencjalnych klientów?

Ukierunkowanie na Twój rynek pozwala skutecznie docierać do potencjalnych klientów dzięki odpowiednio dobranym mediom i komunikatom. Pomaga również zaplanować zatrudnienie i dystrybucję w celu zaspokojenia zapotrzebowania rynku generowanego przez Twoją komunikację. Prawie wszystkie udane prezentacje marek zaczynają się od wąsko ukierunkowanych rynków docelowych z następujących powodów:

• Wprowadzenie marki wymaga intensywnej komunikacji w celu szybkiego osiągnięcia niezbędnego poziomu świadomości. O wiele łatwiej i znacznie taniej jest osiągnąć intensywną komunikację, gdy wszyscy potencjalni mieszkańcy mieszkają na ograniczonym obszarze geograficznym, do którego można dotrzeć za pośrednictwem regionalnych mediów, lub gdy mają podobne podobieństwa stylu życia lub zainteresowań, które pozwalają dotrzeć do nich za pomocą mediów o szczególnym zainteresowaniu lub osobiście -jedna komunikacja.
•  Większość wprowadzanych marek pochodzi od małych firm, które pracują ze stosunkowo małymi budżetami. Ogromne korporacje albo kupują i przywracają istniejące marki, albo wprowadzają marki dominujące, które wślizgują się na rynek pod silną tożsamością znanej marki korporacyjnej. Prawie wszystkie inne marki zaczynają od ograniczeń budżetowych, dystrybucyjnych i kadrowych, którymi najlepiej zarządzać poprzez wprowadzenie na wysoce ukierunkowanych rynkach docelowych.
•  Nawet główne marki korzystają z marketingu docelowego w momencie wprowadzenia. Wprowadzając markę na jednym rynku geograficznym lub za pośrednictwem pojedynczego kanału dystrybucji, a nawet pojedynczej sieci detalicznej, marka może osiągnąć wysoki poziom świadomości, budując jednocześnie historię sukcesu, która tworzy rozgłos, przekaz ustny i inne formy marketing wirusowy.

Ustalanie strategii

Większość planów marketingowych obejmuje strategie dla 4Ps: produkt, ceny (price), promocja i miejsce (place) (lub kanały dystrybucji). Tworząc plan marketingowy dotyczący wprowadzenia marki, ustal strategię, którą będziesz przestrzegać w każdym z tych czterech obszarów:

•  Produkt: Większość wprowadzanych na rynek marek koncentruje się wokół ogłoszenia zupełnie nowej oferty lub ogłoszenia zmian w istniejącej ofercie. Pamiętaj, że nowe produkty wymagają wyższego poziomu prezentacji, wyjaśnień i motywacji do zakupu niż są wymagane w wersjach produktu, które często są wprowadzane do już zaangażowanych odbiorców.
•  Ceny (Price) : jeśli jednym z priorytetów wprowadzania marki jest osiągnięcie nowej sprzedaży, szczególnie od nowych klientów, strategia cenowa jest istotnym elementem wprowadzania marki. Aby motywować decyzje, weź pod uwagę ograniczające czasowe wstępne ceny lub opcje płatności, rabaty, oferty próbne lub inne zachęty do zakupu
•  Promocja: Twoja strategia promocji opisuje, w jaki sposób dowiesz się o swojej marce. Większość promocji związanych z wprowadzaniem marki obejmuje public relations, reklamę i komunikację online
•  Miejsce lub dystrybucja (Place) : wprowadzenie Twojej marki musi być poparte strategią dystrybucji, która umożliwia konsumentom dostęp do produktu, gdy tylko zainteresowanie zostanie rozbudzone. Dla marketerów zajmujących się marką między przedsiębiorstwami strategia dystrybucji może przybrać formę nowej lokalizacji, nowej strony internetowej lub innych nowych sposobów dostępu. Dla dystrybutora marek konsumenckich strategia dystrybucji musi prowadzić do łatwo dostępnego punktu zakupu. Często firmy wprowadzają najpierw marki konsumenckie za pośrednictwem jednego punktu dystrybucji lub łańcucha. Takie podejście pozwala marketerowi zmaksymalizować widoczność w sklepie przy jednoczesnym zminimalizowaniu wymagań dotyczących rabatów dla dystrybutorów i opłat za szczelinowanie, które mogą doprowadzić do erozji zysków do tego stopnia, że zabiją markę konsumencką, zanim zdąży zejść z ziemi.

Wybór taktyki wprowadzania marki

Aby uzyskać opłacalną widoczność i wiarygodność, większość premier marki opiera się w dużej mierze na reklamie i public relations, a nie na reklamie, która często jest wykorzystywana jako uzupełnienie wiadomości i osobiście dostarczanych ogłoszeń o nowej marce. Planując taktykę, której użyjesz do przekazania komunikatu wprowadzającego markę na rynku docelowym, pamiętaj o następujących kwestiach:

• Działania public relations są podstawą większości wprowadzanych marek. Dziedzina public relations obejmuje relacje z pracownikami lub członkami, relacje ze społecznością, relacje z przemysłem, relacje z rządem i relacje z mediami, które skutkują przekazem wiadomości o Twojej marce. Wydarzenia, spotkania, biuletyny, wystawy i reklama należą do kategorii public relations. Wszystkie rozpowszechniają wiadomości i zapewniają zrozumienie bez angażowania płatnych reklam.
•  Promocje to działania marketingowe, które mają na celu wyzwolenie pożądanych działań konsumenckich w krótkim okresie czasu. Marketerzy wprowadzający marki konsumenckie wykorzystują promocje, aby zdobyć wsparcie ze strony dystrybutorów i sprzedawców detalicznych oraz zachęcić klientów do przetestowania nowego produktu po raz pierwszy.
•  Reklamy zwiększają świadomość odbiorców docierających do gazet, czasopism, radia i telewizji. Większość marek konsumenckich, a także większość marek wprowadzanych na duże obszary rynkowe, wykorzystuje reklamy, aby przekazywać swoje marki na szeroko rozproszonych rynkach. Gdy używasz reklamy jako taktyki uruchamiania marki, zaplanuj reklamy tak, aby reklamy zepsuły się po opublikowaniu Twojej marki za pośrednictwem wiadomości. Gdy wiadomość zostanie wyświetlona w formie reklamy, kontakty redakcyjne mogą nie traktować jej jako wiadomości, a Ty stracisz szansę na uzyskanie wiarygodnego głosu reportera lub prezentera z zewnątrz.
•  Poczta bezpośrednia to reklama dostarczana osobno do skrzynek pocztowych lub skrzynek odbiorczych e-mail, a nie za pośrednictwem środków masowego przekazu. To świetny sposób na dostarczanie zaproszeń, szczegółowych informacji lub promowanie reklam osobom, które są celem, ponieważ dokładnie pasują do Twojego profilu klienta.
•  Osobiste prezentacje i działania sprzedażowe są szczególnie ważne przy wprowadzaniu marki na rynek, które zależą od osobistych relacji, skierowań lub wsparcia od nawiązanych kontaktów i klientów. Większość marek biznesowych i usługowych obejmuje wydarzenia związane z wprowadzaniem na rynek i prezentacje osobiste jako podstawowe taktyki wprowadzające.
•  Materiały sprzedażowe, opakowania i ekspozycje w punktach sprzedaży są niezbędne dla marek konsumenckich i marek, które wymagają złożonych funkcji, wysokich cen lub znacznych rozważań przed podjęciem decyzji o zakupie. W przypadku wszystkich marek na rynku lokalnym oprócz najmniejszych, sprzedaż i materiały opakowaniowe wymagają talentu projektowego uznanych specjalistów.
•  Komunikacja internetowa odgrywa coraz ważniejszą rolę w marce wprowadzenie planów taktycznych

Ustalanie budżetu

W oparciu o wybrane przez Ciebie taktyki wprowadzania marki (patrz poprzednia sekcja) jesteś gotowy zaplanować i ustawić budżet marketingowy związany z wprowadzeniem marki.


Odlecieć! Wprowadzenie Twojej marki

Pamiętaj, że wprowadzenie Twojej marki musi odbywać się w dwóch fazach: wewnętrznej i zewnętrznej. Dopiero gdy Twój wewnętrzny zespół jest na pokładzie i każdy punkt kontaktu z klientem jest w jednej linii i gotowy spełnić obietnicę marki, jesteś gotowy wyprowadzić swoją markę poza organizację i na rynek docelowy.

Uruchamianie wewnętrzne

Przeprowadź wewnętrzne uruchomienie w dwóch etapach: pierwszy dla kierownictwa wyższego szczebla, a drugi dla całego zespołu pracowników. Ta sekwencja jest ważna, ponieważ musisz upewnić się, że wszyscy kierownicy są mocno na pokładzie, zanim zaczniesz zbierać żołnierzy. W przeciwnym razie ryzykujesz entuzjazm pracowników tylko po to, aby jakiś wiceprezes (znany również jako szef) powiedział coś w stylu: "Nie wiem, dlaczego poświęcamy na to tyle czasu i pieniędzy". Podobnie wewnętrzne wsparcie dla Twojego programu brandingowego może mieć ogromny negatywny wpływ. Jeśli Twoja firma ma małe lub średnie rozmiary, dwufazowe wewnętrzne uruchomienie może nastąpić w krótkim czasie. Jeśli jednak masz do czynienia z wieloma lokalizacjami lub oddziałami, potrwa to dłużej. Tak czy inaczej, angażując kadrę kierowniczą w fazę planowania i rozwoju marki, skracasz czas potrzebny na zaangażowanie liderów najwyższego poziomu, ponieważ od samego początku są częścią zespołu planowania.

Począwszy od bigwigów: uruchomienie z wyższym kierownictwem

Wprowadzanie marki na rynek zdecydowanie wymaga odgórnego podejścia, które rozpoczyna się od kadry kierowniczej najwyższego poziomu i przechodzi do kierowników w całej firmie, zanim dotrze do pełnego korpusu pracowników. Przedstawiciele grupy wykonawczej byli prawdopodobnie zaangażowani w proces rozwoju marki, więc wprowadzenie marki zarządzającej raczej nie będzie okazją do odsłonięcia całego wizerunku marki. Postępuj zgodnie z tymi krokami, wprowadzając swoją markę wraz z zespołem zarządzającym:

1. Przejrzyj i uzyskaj jednomyślną zgodę na pozycję marki, obietnicę, charakter, definicję i komunikat promocyjny. Jeśli niektórzy menedżerowie mają pytania lub wątpliwości, poświęć trochę czasu, aby odpowiedzieć na nie na tym etapie uruchomienia, aby wszyscy liderzy czytali z tej samej strony, gdy przesłanie Twojej marki przenosi się do Twojej organizacji.
2. Osiągnij porozumienie dotyczące celów i terminów wprowadzenia marki na rynek. Jeśli niektórzy menedżerowie zauważą konflikty czasowe między wprowadzeniem marki a innymi działaniami firmy, wyeliminuj załamania, zmieniając harmonogram, przenosząc obowiązki związane z uruchomieniem na inne kierownictwo lub zatrudniając pracowników lub zewnętrznych specjalistów do obsługi zaangażowanych zadań. Bez względu na wszystko, poradzisz sobie z konfliktem na tym etapie uruchomienia, aby nie stał się on barierą sukcesu podczas wdrażania szerszej wersji.
3. Przejrzyj materiały, które zaprezentujesz w swojej firmie przy wprowadzaniu marki.
4. Omów i wygraj porozumienie dotyczące tego, jak działy nadzorowane przez każdego wyższego kierownictwa mogą w konkretny sposób zintegrować obietnicę marki z każdym aspektem produktów i usług organizacji. Zastanów się, czy nie poprosić zespołu zarządzającego o skorzystanie z formularza, gdy oceni on wszelkie punkty kontaktowe marki wymagające naprawy i ponoszą odpowiedzialność za wdrożenie zmian w poszczególnych obszarach zarządzania.

Uruchomienie w całej firmie

Poświęcając czas na wyjaśnienie, dlaczego brandujesz, rebranding lub rewitalizujesz swoją markę oraz w jaki sposób twoje wysiłki łączą się z twoją misją i celami biznesowymi, zapobiegasz wewnętrznemu opórowi i rozpoczynasz proces tworzenia zespołu mistrzów dla swojej marki. (Przejdź do rozdziału 13, aby uzyskać pełne informacje na temat przekształcania pracowników i partnerów biznesowych w najlepszych marek). Wprowadzenie marki w całej firmie powinno być zarówno procesem edukacyjnym, jak i rajdem firmowym. Aby pomyślnie uruchomić, wykonaj następujące kroki:

1. Spraw, aby wartość marki była jak największa. Jeśli nie możesz połączyć idei brandingu z wizją, misją, wartościami i celami firmy, ustawiasz się, by usłyszeć pomruki: "Ile za to zapłacili?" Przejdź do sekcji "Wprowadzanie marki na rynek w kontekście" wcześniej w tym rozdziale, aby uzyskać porady dotyczące ogłaszania swojej marki w kategoriach, które łączą ją z wizją, wartościami i celami Twojej firmy.
2. Przedstaw strategię marki, kładąc szczególny nacisk na markę obietnicy i znaczenie doświadczenia marki, które znajduje odzwierciedlenie w każdym punkcie spotkania z Twoją firmą.
3. Odkryj swoją tożsamość marki. Pokaż logo, wyświetl slogan i zaprezentuj prototypy tożsamości który marki pojawi się na materiałach marketingowych w nadchodzących tygodniach i miesiącach.
4. Daj każdemu pracownikowi wysokiej jakości prezent - kapelusz, koszulę, długopis lub inny przedmiot z nowym logo. Im ładniejszy przedmiot, tym lepsze wrażenie, więc unikaj niczego taniego lub tandetnego, chyba że jest to zdjęcie, które chcesz, aby zabrali go Twoi pracownicy. Zamiast tego towarzyszyć wprowadzeniu marki na rynek dzięki dystrybucji wysokiej jakości produktów, które pracownicy będą lubili i chcą zachować. Proszę nie pisać długopisem z płatkowymi metalowymi nadrukami z boku! Rozdając prezenty z logo, przypominaj pracownikom o zewnętrznej dacie premiery i poproś ich o zachowanie tożsamości do czasu, aż nadejdzie ten dzień. Jeśli twój personel jest zbyt duży, aby kontrolować, rozważ rozłożenie prezentów do momentu zewnętrznego uruchomienia.
5. Poproś każdego członka zespołu, aby osobiście objął markę i zostań ambasadorem, który zapewnia doświadczenie marki klientom

Uruchamianie zewnętrzne

Tylko wtedy, gdy Twoja firma jest gotowa do rozmowy, nadszedł czas, aby przekazać komunikat wprowadzający markę światu poza firmą. Kiedy Twoja marka będzie gotowa na najwyższy czas, wzmocnij przekaz dla swojego świata biznesu, wykonując następujące kroki:

1. Czas, aby Twoja zewnętrzna premiera pokrywała się z publicznym zainteresowaniem twoją historią. Jeśli obsługujesz konkretną branżę, zastanów się, czy czas uruchomienia nie zbiegnie się z dużą konferencją lub targami. Jeśli obsługujesz lokalny rynek, czas na jego uruchomienie zbiegnij się z doroczną konferencją rozwoju gospodarczego, regionalnymi targami biznesowymi lub innym wydarzeniem, które gromadzi regionalnych liderów i media w jednym miejscu.
2. Uruchom program public relations, aby wprowadzić wiadomość o swojej marce na rynek.
3. Umieść reklamy z informacją o marce i złożonej obietnicy.
4. Odsłoń obietnicę marki i komunikat na stronie głównej swojej witryny internetowej.