Branding Dla NieśmiałychBranding

Wydobywanie słów z public relations



Public relations, znane również jako PR, jest często nadużywane, a nawet nadużywane. W przeciwieństwie do powszechnego nieporozumienia, public relations nie jest wymyślną nazwą dla reklamy, chociaż reklama jest elementem public relations, który większość marketerów pryjmuje najtrudniej. Jeśli chodzi o tę kwestię, nawet termin "reklama" zawiera szereg nieporozumień, w tym pomysł, że reklama jest darmowym substytutem reklamy lub że jest to sposób na utrwalenie wizerunku marki - używając terminu dekady - spin. Mówiąc wprost, public relations obejmuje wszystkie działania - w tym relacje z pracownikami, społecznością, przemysłem i rządem; wydarzenia i komunikacja dla klientów i potencjalnych klientów; reklama; a nawet zarządzanie kryzysowe - które marketerzy wykorzystują do budowania i rozwijania korzystnego wizerunku wśród wszystkich odbiorców publicznych, które przyczyniają się do sukcesu marki. Według słów Public Relations Society of America "Public relations pomaga organizacji i jej społeczeństwu w dostosowaniu się do siebie nawzajem". Mówiąc najprościej, public relations jest kojarzeniem między tym, co wierzysz o swojej marce, a tym, co wierzą Twoi publiczni o twojej marce. Nic więc dziwnego, że większość marek pojawia się publicznie na magicznym dywanie programu public relations. Ten rozdział pomaga zaplanować i wdrożyć program public relations wprowadzający markę. Zawiera opis tego, co jest zaangażowane w dobrze zaokrąglony program public relations i informuje, gdzie reklama pasuje do zdjęcia i jak zorganizować program reklamowy, który zbiera wiadomości dla Twojej marki.

Tworzenie marki Uruchom plan PR

Większość nowych marek wchodzi na rynek dzięki działaniom public relations z trzech powodów:

•  Większość nowych marek jest wprowadzana przez przedsiębiorców i małe firmy z docelowymi niszowymi rynkami, do których łatwo dotrzeć dzięki prezentacjom, wydarzeniom i reklamie.
•  Nowe marki korzystają ze zrozumienia i wiarygodności generowanej przez działania public relations i promocyjne, których wdrożenie często kosztuje mniej niż programy reklamowe.
•  Gdy tylko marka zostanie ogłoszona za pośrednictwem reklamy, wypadnie z kategorii najświeższych wiadomości i wkracza w sferę marketingu promocyjnego, dlatego większość nowych marketerów zaczyna swoje wprowadzanie od działań public relations, aby dotrzeć do kluczowych redakcji, biznesu, klienta i grupy potencjalnych klientów, zanim komunikat wprowadzający markę trafi na rynek masowy za pośrednictwem reklamy promocyjnej.

Gdy wprowadzasz swoją markę za pomocą taktyk public relations, poniższe informacje mogą pomóc ci zrozumieć wszystkie dostępne drogi i przygotować plan gry public relations.

Obejmuje wszystkie bazy

Relacje pracownicze lub członkowskie

Na tej drodze, znanej również jako relacje wewnętrzne, zaczyna się Twoja marka. Polega ona na komunikacji z pracownikami lub członkami (w przypadku spółdzielni lub stowarzyszeń), tak aby znali pełny przekaz marki, zanim trafi on na bardziej publiczny rynek. Relacje wewnętrzne obejmują wszystko, od dzielenia się historią, dlaczego inwestujesz w program budowania marki, po szkolenie pracowników w zakresie reprezentowania Twojej marki i przekazywania jej przesłania i obietnic. Każde wprowadzenie marki, które jako pierwsze nie uwzględnia osób z zewnątrz, jest problematyczne. Właśnie dlatego prezentacja Twojej marki musi rozpocząć się w Twojej organizacji. Wykorzystuj spotkania, wydarzenia, programy komunikacyjne i rozpowszechnianie informacji, aby budować świadomość pracowników i generować wsparcie wśród samych ludzi, którzy ostatecznie będą reprezentować wizerunek Twojej marki i dostarczać jej doświadczenia na co dzień.

Stosunki ze społecznością

Zapewnienie widoczności i zrozumienia dla Twojej marki w społeczności lokalnej jest szczególnie ważne, jeśli rynek jest lokalny lub jeśli chcesz ustanowić swoją firmę i markę jako siły na własnym podwórku. Aby uzyskać świadomość społeczności, wykonaj następujące kroki:

1. Przedstaw swoją markę poprzez regionalne wiadomości. Postępuj zgodnie z naszymi radami w dalszej części, aby kierować reklamy i przekazywać wiadomości lokalnym mediom.
2. Zdobądź świadomość wśród liderów społeczności, liderów biznesu i rządów oraz kluczowych klientów, podglądając swoją markę podczas imprezy promującej markę. Zastanów się, czy czas wprowadzenia marki na rynek zbiegnie się w czasie z dużą konferencją lub targami, na których gromadzą się liderzy branży, przedstawiciele mediów i klienci szukający wiadomości. Lub, jeśli obsługujesz lokalny rynek, czas na jego uruchomienie zbiegnij się z doroczną konferencją rozwoju gospodarczego, regionalnymi targami biznesowymi lub innym wydarzeniem, które gromadzi regionalnych liderów i media w jednym miejscu.
3. Wykorzystaj wprowadzenie marki jako początek ciągłych starań o ustalenie Twojej nazwy, przekazu i obietnicy marki w umysłach mieszkańców i liderów społeczności, dołączając do grup, uczestnicząc w działaniach charytatywnych oraz wnosząc wkład, czas, produkty, usługi lub fundusze w celu wspierania projektów, które przynoszą korzyści Twojemu regionowi rynku krajowego. Budowanie lokalnej reputacji zajmuje znacznie więcej czasu niż czas trwania programu wprowadzania marki. Jednak wprowadzenie na rynek stanowi idealną okazję do wprowadzenia - lub ponownego wprowadzenia w przypadku rewitalizacji marki lub rebrandingu - Twojej marki w społeczności lokalnej.

Stosunki branżowe

Jeśli Twoja marka zaspokaja potrzeby rynku pionowego, który jest rynkiem specjalizującym się w konkretnej branży lub obszarze, zastanów się, czy Twoja premiera nie zbiegnie się w czasie z ważnym wydarzeniem branżowym. Rynki pionowe obejmują alfabet od reklamy po ogrody zoologiczne i każdy ma swoją własne stowarzyszenie branżowe i coroczne spotkanie. Umożliwiając wprowadzenie marki na dużą konferencję lub targi branżowe, możesz zaprezentować swoją markę klientom, dostawcom, liderom branży i przedstawicielom branżowych mediów w jednym momencie. Jeśli Twoja firma (lub budżet) jest zbyt mała, aby zasłużyć na obecność na ważnych wydarzeniach branżowych, nadal możesz stosować relacje branżowe w ramach programu public relations. Skorzystaj ze wskazówek w części "Wprowadzenie do marki dzięki reklamie" w dalszej części tego rozdziału, aby kultywować relacje branżowe z mediami i związaną z tym reklamę. Rozważ także dołączenie do stowarzyszenia branżowego i objęcie stanowiska kierowniczego. Jeśli tak, Twoja firma zyskuje na dwa główne sposoby:

•  Utrzymujesz swój biznes w czołówce osiągnięć branży.
•  Pozyskujesz informacje branżowe, które możesz udostępniać lokalnym i biznesowym mediom, dzięki czemu zyskujesz cenne źródło wiadomości i dajesz swoje cenne wiadomości biznesowe w tym samym czasie.

Stosunki rządowe

Jeśli Twoja firma jest regulowana lub zależy od relacji z wybranymi urzędnikami, włącz relacje rządowe do ogólnego programu public relations. Bez względu na to, czy skupiasz się na działaniach lokalnych - na burmistrzu, radnych miejskich i przywódcach hrabstw - czy na poziomie stanowym, czy krajowym, poświęć trochę czasu na wprowadzenie marki, aby wprowadzić specjalne wprowadzenie do odpowiednich liderów, zatrudniając jednego lub kilku z tych podejść:

•  Dystrybucja informacji do kluczowych liderów rządowych. Urzędnicy mogą być zbyt zajęci, aby usiąść na spotkanie z tobą, ale zwrócą uwagę, jeśli wyślesz mailing, być może w formie zestawu prasowego z listem motywacyjnym. W liście krótko opisz powody wprowadzenia Twojej marki i aspiracje, aby być pozytywnym pracodawcą i motorem ekonomicznym na rynku. Zapoznaj się z nimi w zestawie prasowym, aby uzyskać więcej informacji, i dodaj zaproszenie, aby liczyć na swoją firmę jako zasób branżowy lub oferować pomoc przy odpowiednich projektach.
•  Dodaj urzędników państwowych do listy zaproszeń na wydarzenie związane z wprowadzeniem marki społeczności
•  Bądź w kontakcie, wysyłając kopie wiadomości prasowych firmy, przedruki korzystnych funkcji informacyjnych lub artykułów, raportów rocznych i innych wskaźników sukcesu.

Relacje z mediami

Reklama przekazuje Twój przekaz poprzez wzmianki o nowościach w mediach. Starannie zaaranżowany i nienagannie utrzymany program relacji z mediami zapewnia rozgłos, który przynosi korzyści Twojej marce na trzy sposoby:

•  Reklama jest często opłacalnym sposobem na zdobycie uwagi mediów. Oczywiście pisanie i rozpowszechnianie informacji prasowych oraz pielęgnowanie relacji z mediami kosztuje. Ale w przeciwieństwie do reklamy, reklama nie jest kupowana. Otrzymujesz go w wyniku kontaktów redakcyjnych i dostarczenia informacji zamiast płatnych miejsc docelowych reklamy.
•  Reklama przyczynia się do Twojej wiarygodności z tego prostego powodu, że ludzie uważają treści redakcyjne za bardziej przekonujące i wiarygodne niż podobne informacje dostarczane za pośrednictwem płatnych reklam.
•  Po uzyskaniu reklamy możesz reprodukować artykuły lub segmenty wiadomości i rozpowszechniać je w ramach działań marketingowych, w tym na swojej stronie internetowej, w mailingach bezpośrednich, w ramach prezentacji oraz w zestawach prasowych.

Udane relacje z mediami opierają się na ukierunkowanych i ustalonych relacjach redakcyjnych, rozpowszechnianiu nowości i pomysłów na historie oraz stałej dostępności jako wiarygodnym i godnym zaufania źródle wiadomości.

Pisanie planu gry w public relations

Program public relations nie tylko się wydarza. W rzeczywistości, bez silnego zaangażowania w realizację zadania i specjalnego planu do wykonania, zbyt łatwo jest skierować swoją energię na budowanie sprzedaży lub gasić pożary kierownictwa, w wyniku czego zaniedbuje się możliwość budowania i rozwijania korzystnego wizerunku marka wśród odbiorców publicznych lub grup interesariuszy. Aby przedstawić program public relations, którego użyjesz do wprowadzenia swojej marki, wykonaj następujące kroki:

1. Zdefiniuj i uszereguj pod względem ważności odbiorców i podejścia komunikacyjne. Przejrzyj listę w poprzedniej sekcji i określ, które podejścia - relacje z pracownikami, relacje ze społecznością, relacje branżowe, relacje rządowe i relacje z mediami - są najważniejsze dla sukcesu wprowadzenia Twojej marki. Prawie wszystkie premiery marki zaczynają się od skoncentrowania się na pracownikach i odbiorcach wewnętrznych. Stamtąd, w zależności od celów wprowadzenia, każda premiera marki podąża inną ścieżką public relations. Jeśli chcesz podnieść świadomość na rynkach ogólnych lub branżowych, media są głównym odbiorcą docelowym Twojej marki. Jeśli chcesz zwiększyć lojalność klientów lub wsparcie, powinieneś skoncentrować wysiłki na obecnych klientach. Jeśli szukasz większej wiarygodności na swoim rynku, powinieneś położyć nacisk na liderów branży, społeczności i rządu.
2. Wybierz i ustal priorytet swoich taktyk public relations. Gdy masz jasność co do docelowych odbiorców, możesz wybrać, które taktyki najlepiej dostarczą Twoją wiadomość tym, do których chcesz dotrzeć. Reklama, mailingi, hostowane wydarzenia, osobiste prezentacje i udział w spotkaniach społecznościowych lub branżowych należą do najczęściej stosowanych taktyk public relations.
3. Ustal budżet programu public relations, przydzielając środki niezbędne do wdrożenia każdej zaplanowanej taktyki public relations. Rozdział 9 zawiera arkusz budżetu. Gdy wypełnisz część budżetu dotyczącą public relations, uwzględnij wszystkie wydatki, które planujesz na imprezy inauguracyjne (dla pracowników, klientów, inwestorów, współpracowników, liderów społeczności oraz spotkań branżowych lub handlowych), generowanie reklamy (w tym rozwój zestawu medialnego i aktualności generowanie i dystrybucja wydań) oraz bezpośrednie wysyłki do grup interesariuszy. Uwzględnij także koszty profesjonalnej pomocy projektantów, publicystów lub firm public relations, jeśli Twój program wykracza poza możliwości pracowników.
4. Ustal plan działania i harmonogram. Przypisz daty, w których każda taktyka musi zostać zaplanowana i wdrożona. Następnie przypisz odpowiedzialność za terminowe wykonanie zadania, aby Twój plan i wprowadzenie marki korzystały z każdej okazji public relations.

Gdy Twój plan public relations jest już na papierze, włóż go do planu marketingowego wprowadzania marki w sekcji zatytułowanej "Strategia promocyjna". Zobacz krok 9 krok po kroku, jak napisać ogólny plan marketingowy, jeśli jeszcze go nie przygotowałeś.

Przedstawiamy Twoją markę z reklamą

Wprowadzenie marki jest idealną okazją do wygenerowania rozgłosu, jeśli - i jest to duże, jeśli - możesz przekształcić ją w wartą uwagi wiadomość, co oznacza historię zawierającą interesujące informacje dla odbiorców punktu informacyjnego, w którym masz nadzieję pojawi się. Wprowadzając markę po wprowadzeniu marki, nauczyliśmy się tej cennej lekcji: o ile Twoja marka nie cieszy się niebotycznie wysokim poziomem świadomości społecznej i zainteresowania, odbiorcy tak naprawdę nie dbają o to, czy masz nową lub zrewitalizowaną tożsamość marki. Zależy im na tym, jak ważne jest dla nich ogłoszenie Twojej marki i jej życia. Dbają o to, czy uruchomiłeś nową firmę lub produkt, który ma stworzyć 12 nowych miejsc pracy w Twoim obszarze rynkowym, czy twoja nowa linia usług spełnia zademonstrowane pragnienia rynku, czy też twoja ekspansja na rynki krajowe lub międzynarodowe pozytywnie wpłynie na lokalna ekonomia. Zadaj sobie pytanie: "W jaki sposób ogłoszenie naszej marki jest ważne dla odbiorców w mediach, w których chcemy, aby historia była emitowana? Po uzyskaniu jasnej odpowiedzi przygotuj się do generowania reklamy, wykonując następujące kroki:

1. Wybierz odbiorców docelowych, do których chcesz dotrzeć za pośrednictwem reklamy oraz charakter historii, którą chcesz, aby klienci widzieli, słyszeli lub czytali o wprowadzeniu Twojej marki. W zależności od twoich celów możesz chcieć przekazać swoją historię światu finansowemu, osobom z branży, społeczności lokalnej, a szczególnie tym, którzy są lub mogą zostać klientami Twojej firmy.
2. Docieraj do mediów, badając i wybierając publikacje i nadawać komunikaty, które docierają do odbiorców, do których próbujesz dotrzeć.
3. Przygotowuj i rozpowszechniaj swoje wiadomości, albo przez osobiste rozmowy, podczas których dzielisz się pomysłami na historię i przekazujesz informacje ogólne, lub poprzez komunikaty, które przekazujesz osobiście, faksem, pocztą lub e-mailem do kontaktów redakcyjnych.

Dopasowywanie działań reklamowych do celów związanych z wprowadzaniem marki na rynek

Podczas pracy nad wprowadzeniem marki cieszysz się dobrą reklamą, ale czerpiesz największą wartość z reklamy, która przenosi twoją historię do odbiorców o najwyższym priorytecie, czyli tych, których pozytywne opinie najprawdopodobniej przyczynią się do Twojego sukcesu. Aby rozpocząć działania związane z generowaniem reklamy we właściwym kierunku, zacznij od określenia, do kogo najbardziej chcesz dotrzeć za pośrednictwem reklamy, historii, którą chcesz przekazać, oraz rodzaju mediów, które najprawdopodobniej będą przekazywać Twoje wiadomości odbiorcom.

Kierowanie na media

Lista mediów dla programu promującego wprowadzenie Twojej marki może być tak krótka, że obejmuje tylko kilka serwisów informacyjnych w Twoim mieście rodzinnym, lub może być wystarczająco długa, aby wymienić wszystkie publikacje, punkty nadawcze, usługi przewodowe i strony internetowe, które docierają na Twój rynek lokalnie, regionalnie, narodowo i globalnie. Długa lub krótka, docelowa lista mediów powinna być ograniczona tylko do mediów, które docierają do docelowych odbiorców i zawierają wiadomości o naturze, nad którą pracujesz. Poniższe sekcje zawierają porady do naśladowania, zasoby do stuknięcia oraz informacje dotyczące tworzenia listy. Znając odpowiednie media, kiedy je widzisz Umieść media na swojej liście, tylko jeśli odpowiadają twoim potrzebom na następujących frontach:

•  Geograficznie służą one odbiorcom w obszarach rynkowych, do których chcesz dotrzeć.
•  Ich odbiorcy to osoby o zainteresowaniach związanych ze stylem życia i demografią - wiek, płeć, poziom wykształcenia, poziom dochodów i tak dalej - tych, do których chcesz dotrzeć.
•  Ich redakcja dostosowuje się do charakteru Twojej historii.
*•  Ich odbiorców prawdopodobnie zainteresują Twoje wiadomości.

Redakcja wiadomości potwierdza, że powyższe porady są regularnie ignorowane. W rezultacie gazety społecznościowe otrzymują komunikaty bez lokalnych wiadomości, krajowe publikacje otrzymują informacje o lokalnych historiach bez szerokiego zasięgu, a media o szczególnym zainteresowaniu otrzymują wiadomości bez znaczenia dla interesów, którym służą. Nic dziwnego, że źle skierowane historie informacyjne idą bezpośrednio z skrzynki odbiorczej do kosza. Zapisz swoje wiadomości przed tą śmiercią, najpierw badając punkty informacyjne, aby upewnić się, że pasują do charakteru wiadomości, a następnie spreparuj prezentację wiadomości tak, aby odpowiadała potrzebom redaktorów i odbiorców, na których chcesz wpłynąć.

Tworzenie listy

Gdy wiesz, które media docierają do odbiorców docelowych, utwórz docelową listę mediów. Dla każdego gniazdka zanotuj:

•  Nazwa punktu kontaktowego i informacje kontaktowe, w tym adresy e-mail i adres e-mail, ogólny numer telefonu i adres strony internetowej
•  Media publikujące lub nadające częstotliwość, obieg lub statystyki zasięgu oraz informacje o terminie
Priorytetowe kontakty redakcyjne

Przejrzyj pełną listę docelowych mediów i wybierz sklepy, które najskuteczniej docierają na twoje rynki docelowe, z treściami redakcyjnymi, które najlepiej pasują do tego rodzaju wiadomości, które będziesz rozpowszechniać. Na przykład lokalne media mogą być bardziej zainteresowane opowieściami o tym, w jaki sposób wysiłki związane z brandingiem wpłyną na wielkość i sukces Twojej firmy na rynku lokalnym, podczas gdy prasa branżowa może być bardziej zainteresowana historiami opisującymi, w jaki sposób Twój program brandingowy ustanowi nowy kierunek na arenie biznesowej. Umieszczając media na docelowej liście mediów o wysokim priorytecie - liście rynków, które chcesz rozwijać w celu uzyskania szczegółowych relacji redakcyjnych - dowiedz się wszystkiego, co możesz o mediach, aby odpowiednio dopasować swoje historie. Dla każdego gniazda mediów na liście o wysokim priorytecie uzyskaj następujące informacje:

•  Nazwisko i tytuł redaktora lub reportera, z którym należy się skontaktować na temat informacji na temat artykułów w sekcjach lub programach, które dotyczą twojego obszaru zainteresowań Jeśli listy kontaktów redaktorów i reporterów nie są dostępne w medialnej witrynie internetowej, spróbuj zadzwonić na główny numer telefonu w mediach i zapytać o nazwisko osoby w artykule redakcyjnym personel, do którego należy wysyłać wiadomości biznesowe i pomysły dotyczące historii. Po otrzymaniu nazwiska poproś również o bezpośredni numer telefonu i adres e-mail. Zapisz te informacje na liście kontaktów o wysokim priorytecie.
•  Czas realizacji wymagany przez każdy punkt sprzedaży w odniesieniu do miejsc fabularnych i miejsc docelowych
•  Preferencje dotyczące przesyłania wiadomości. Chociaż wszystkie media na Twojej docelowej liście mediów są cenne i ważne dla Twojego programu reklamowego, to na kontakty redakcyjne o wysokim priorytecie są ci, na których zwrócisz szczególną uwagę. To oni są najbardziej skłonni do zapewnienia głębokiego zasięgu, który trafia prosto do twoich najważniejszych odbiorców.

Przygotuj swoją historię

Zamiast po prostu trzymać kciuki i wysłać komunikat prasowy, wcześniej skontaktuj się z kontaktami o wysokim priorytecie i podziel się swoją historią. Twoim celem jest poinformowanie o nadchodzących wiadomościach i przekonanie każdego kontaktu do relacjonowania historii. Przedstawiając historie, pamiętaj o następujących kwestiach:

•  Zrób zadanie domowe z wyprzedzeniem. Przed nawiązaniem kontaktu zapoznaj się z formatem, terminami i odbiorcami mediów, a także kontaktem redakcyjnym, z którym chcesz rozmawiać, oraz programem, sekcją lub kolumną, w której mieszczą się Twoje wiadomości.
•  Bądź godny wiadomości. Pracownicy redakcji nie są zainteresowani wiadomościami promocyjnymi. Chcą wiedzieć, że proponowana przez Ciebie historia jest interesująca dla ich odbiorców i że dobrze pasuje do ich formatu redakcyjnego.
•  Bądź zwięzły i przekonujący. Twoje kontakty są w napiętych terminach, więc przygotuj się na szybką i kompletną opowieść.
•  Bądź profesjonalny w dostawie. Nie rąb, nie potykaj się, nie znajdź słów ani nie brzmi niepewnie co do proponowanej przez Ciebie historii.
•  Uzyskaj informacje potrzebne do zaspokojenia generowanego zainteresowania. Gdy reporter wyrazi zainteresowanie, uzyskaj informacje o tym, jak dostarczać wiadomości - osobiście lub pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną - i w jakim terminie.

Podczas prezentacji historii wprowadzenia marki w kontaktach medialnych o wysokim priorytecie (ustnie lub pisemnie) powinieneś ograniczyć prezentację do 400 słów lub mniej. Zaplanuj swoją prezentację, kompilując te elementy, w celu:

1. Wprowadzenie: we wprowadzeniu opisz proponowaną historię i sposób, w jaki odnosi się ona do zainteresowań mediów publiczność. Na przykład: "Po roku badań, rozwoju, testowania i zatwierdzania nasza firma odkrywa nową tożsamość firmy ABC, w tym rewolucyjną linię całkowicie naturalnych produktów do zwalczania szkodników roślin, które będą produkowane tutaj w River City i wysyłane na całym świecie w celu zwiększenia przyjaznej dla środowiska produkcji roślin na około 500 milionach akrów w ciągu najbliższych trzech lat. "
2. Omówienie historii: Podsumuj, co sprawia, że Twoje ogłoszenie jest godne uwagi; jak ma to znaczenie dla bieżących wydarzeń, zainteresowań odbiorców i trendów rynkowych; oraz wszelkie dostępne materiały badawcze lub pomocnicze dostarcz redaktorowi.
3. Pożądany zasięg: Wspomnij o rodzaju poszukiwanego zakresu: opowiadanie fabularne, reportaż, relacja z wydarzenia, wywiad z dyrektorem wykonawczym lub przedstawicielem branży, uczestnictwo w konferencji medialnej i tak dalej.
4. Informacje dodatkowe: Opisz, w jaki sposób możesz pomóc w tworzeniu opowieści. Nie musisz dostarczać materiału w czasie prezentacji, ale wyjaśnij rodzaje materiałów, które jesteś przygotowany, od grafiki, trendów rynkowych, historii firmy po ustalenia dotyczące wywiadów i tak dalej.
5. Informacje kontaktowe: Podaj dane kontaktowe, aby redaktor mógł skontaktować się z Tobą, z decyzją dotyczącą historii lub prośbami o dodatkowe informacje.
6. Dalsze działania: zaoferuj krótkie podsumowanie swojej oferty za pośrednictwem poczty e-mail jako kontynuację rozmowy i potwierdzenie danych kontaktowych.

Przygotowywanie i dystrybucja komunikatów prasowych

Informacje prasowe są standardową walutą w dziedzinie reklamy. Niezależnie od tego, czy dostarczasz wiadomości osobiście, na wydarzeniu prasowym, czy też osobiście, pocztą lub e-mailem, minimalnym standardem jest przekazanie informacji prasowej, która podsumowuje Twoją historię i mówi, z kim się skontaktować, aby uzyskać więcej informacji. w przeszłości prawie wszystkie informacje prasowe były drukowane na papierze i dostarczane ręcznie, pocztą lub faksem do kontaktów redakcyjnych. Obecnie większość komunikatów prasowych jest tworzona elektronicznie i dostarczana pocztą elektroniczną, a wersje papierowe są dostępne do późniejszego przekazania i śledzenia. Ponadto coraz większa liczba firm pakuje teraz wiadomości w formie audio lub wideo w celu przygotowania ich do transmisji do odbiorców. W poniższych sekcjach opisano, jak postępować zgodnie z każdym z tych podejść do wydania wiadomości.

Publikacje w formie papierowej

Drukowane komunikaty prasowe zazwyczaj mieszczą się na nie więcej niż dwóch stronach z podwójnymi odstępami, które zawierają następujące informacje, w następującej kolejności:

1. Z kim się skontaktować, aby uzyskać więcej informacji: W górnej części strony wpisz "Aby uzyskać więcej informacji:", a następnie nazwisko, numer telefonu i adres e-mail osoby, która może podać dodatkowe fakty.
2. Kiedy można opublikować wiadomości: większość wydań jest zgodna z sekcją "Aby uzyskać więcej informacji" z komunikatem, że wiadomość jest "Do natychmiastowego wydania". Jeśli absolutnie konieczne jest trzymanie wiadomości do określonego czasu, zamiast wpisywania "Do natychmiastowego zwolnienia", użyj spacji, aby ogłosić embargo, stwierdzając, że wiadomości mogą nie zostać opublikowane do określonej daty lub godziny; na przykład "Embargo do 12:01 15 stycznia 2007 r." Jeśli nałożysz embarga na swoje wiadomości, upewnij się, że masz bardzo dobry powód, dla którego nie można ich opublikować wcześniej i że powód jest wyjaśniony w komunikacie prasowym (na przykład: "15 stycznia Global Enterprises ogłosił połączenie z Worldwide Biznes . . ."). Zadzwoń z wyprzedzeniem do redakcji, aby ostrzec ich o wrażliwości na czas i sprawdź, czy Twoja organizacja trzyma się wiadomości, dopóki nie upoważnisz mediów do jej ogłoszenia.
3. Zwięzły nagłówek: W nie więcej niż dwóch wierszach streść temat komunikatu w oświadczeniu, w którym głos jest aktywny, a nie pasywny. Na przykład użyj "Nowe odwołania do tożsamości marki w rozszerzonym globalnym rynku" zamiast "Nowe logo odsłonięte".
4. Linia danych wydania wiadomości: treść wydania zaczyna się od nazwy miasta i skrót stanu, z którego pochodzą wiadomości, a następnie data wydania (na przykład "PORTLAND, OR, 1 grudnia 2006 r.").
5. Wiadomości: Przedstaw swoje wiadomości w stylu odwróconej piramidy, która mówi kto, co, gdzie, kiedy, dlaczego i jak na początku wydania, aby najważniejsze wiadomości pozostały nienaruszone, jeśli redaktor wycofa wydanie z oddolnie.
6. Cytaty: dołącz krótkie cytaty z kadry kierowniczej, liderów branży lub innych organów, wraz z pełnym przypisaniem.
7. Zamknięcie bojlera: zakończ publikację jednym akapitem podsumowaniem misji i tła Twojej firmy, w tym faktów dotyczących wielkości i celu firmy oraz obietnicy marki. Aby rozpowszechniać wersje papierowe, użyj jednego z następujących sposobów:

•  Zadanie należy wykonać samodzielnie, wysyłając pocztą, faksem lub dostarczając wersje do docelowej listy kontaktów z mediami.
•  Umowa z profesjonalistą lub agencją public relations na pisanie i rozpowszechnianie informacji prasowych.
•  Skorzystaj z usługi dystrybucji wiadomości, takiej jak PR Newswire (www.prnewswire.com) lub Business Wire (www.businesswire.com) do osiągnięcia jednoczesnej dystrybucji ważnych wiadomości do krajowych, międzynarodowych, lub media biznesowe. (Przykłady usług dystrybucji wiadomości e-mail znajdują się na stronach www.ereleases.com, www.prweb.com i ww.internet newsbureau.com).

Wiadomości e-mail

Coraz częściej dziennikarze wolą otrzymywać wiadomości e-mailem. Zanim jednak przyjmiesz, że Twoje wiadomości są mile widziane przez dostawę online, wykonaj następujące czynności:

1. Potwierdź w mediach docelowych lub w kontaktach redakcyjnych, że Twoje wydanie zostanie zaakceptowane, jeśli zostanie przesłane e-mailem.
2. Uzyskaj poprawny adres e-mail.
3. Zapytaj, czy wysłać wydanie jako wiadomość e-mail

Pracownicy większości mediów nie otwierają niechcianych załączników, więc nie wysyłaj zwolnienia jako załącznika, chyba że zostaniesz o to wyraźnie poproszony. Przygotowując wydania do przesłania pocztą e-mail, postępuj zgodnie z tym formatem:

1. Adres e-mail: Wyślij wiadomość e-mail bezpośrednio do kontaktu redakcyjnego.
2. Wiersz tematu: w wierszu tematu wpisz nagłówek zorientowany na korzyści, zawierający maksymalnie 50 znaków.
3. Wiadomość: w części wiadomości e-mail połącz elementy komunikatu prasowego w następującej kolejności:

1. Określ, kiedy można opublikować wiadomości, zwykle używając słów "Do natychmiastowego opublikowania" lub, jeśli to konieczne, ogłaszając, kiedy można opublikować wiadomości, używając wiersza, takiego jak: "Embargo do 00:01, 15 stycznia" 2007. "
2. Podwój spację i wpisz linię danych wydania (nazwę miasta i skrót stanu, z którego pochodzą wiadomości), a następnie datę wydania.
3. Wpisz myślnik, a następnie treść komunikatu prasowego (w odstępach pojedynczych oprócz paragrafów). Ogranicz wydanie do około 500 słów.
4. Udostępnij informacje o tym, jak uzyskać dodatkowe informacje (na przykład "Aby zaplanować wywiady." Lub "Aby uzyskać zdjęcia i grafika. . . ").
5. Zamknij z informacją o płycie głównej, tak jak w wersji papierowej
6. Dodaj imię i nazwisko osoby kontaktowej, numer telefonu i adres e-mail; oraz nazwa firmy, dane kontaktowe i adres strony internetowej.

Podczas wysyłania wiadomości e-mail używaj zwykłego tekstu zamiast HTML lub innego języka znaczników. Przygotuj tradycyjną wersję wydania w wersji papierowej, aby dołączyć ją do zestawów multimedialnych, publikować w firmie, dystrybuować wśród klientów i kluczowych kontaktów oraz przekazywać redaktorom informacje uzupełniające.

Wiadomości audio i wideo

Informacje prasowe w formacie audio, wideo i multimedialnym przedstawiają paczkowane artykuły informacyjne dla stacji nadawczych.

•  Nowe wersje wideo (VNR) albo zawierają wiadomości w tym samym stylu, co w reportażach telewizyjnych, lub udostępniają materiał wideo do wykorzystania przez punkty informacyjne przy tworzeniu segmentów informacyjnych.
•  Komunikaty prasowe (ANR) zwykle przyjmują formę 60-sekundowych wiadomości dostosowanych do użytku przez stacje radiowe i sieci.
•  Webcasty pozwalają marketerom prezentować odbiorcom online części wydarzeń offline - takich jak najważniejsze prezentacje lub ogłoszenia.
Wersje audio i wideo wymagają wysokiego poziomu zdolności produkcyjnych. Aby uzyskać pomoc, skontaktuj się z agencjami reklamowymi i specjalistami ds. Transmisji i odwiedź www.prnewswire.com. Publikacje graficzne w prasie Dzisiejsze publikacje kładą duży nacisk na zdjęcia i ilustracje, więc wydawcy liczą na to, że poszukują reklamy, aby przesłać dobre zdjęcia towarzyszące proponowanym historiom. Im lepsza grafika i fotografia, tym większa szansa na rozgłos. Aby zwiększyć swoje szanse na wydanie wiadomości z opublikowaną grafiką, postępuj zgodnie z tymi wskazówkami:

•  W przypadku ręcznego dostarczania lub wysyłania dzieł sztuki należy dostarczyć odbitki fotograficzne w minimalnym rozmiarze 5 x 7 cali lub dostarczaj slajdy, folie lub pliki komputerowe, które odpowiadają rozmiarowi, rozdzielczości, formatowi i jakości wymaganej przez media. Specyfikacje różnią się znacznie, dlatego przed przesłaniem czegokolwiek należy skonsultować się ze źródłem redakcyjnym. Udostępniając ilustracje w formie papierowej, przesyłaj reprodukcje pierwszej generacji na jasnym białym papierze.
•  Przesyłając dzieła sztuki cyfrowo, postępuj zgodnie z tymi wytycznymi:

- Prześlij grafikę w rozmiarze co najmniej takim, jaki masz nadzieję, że będzie działać lub w rozmiar ze wymaganym przez media.
-Przygotuj swoje dzieło w akceptowalnym formacie i odpowiedniej rozdzielczości cyfrowej. Pliki JPEG są prawie powszechnie akceptowane, a większość publikacji może wykorzystywać Twój materiał, jeśli jest dostarczany z rozdzielczością od 250 do 300 PPI (pikseli na cal). Dla bezpieczeństwa zapytaj przed wysłaniem.
-Prześlij swój obraz w formacie RGB (czerwony zielony niebieski niebieski). Jest to ustawienie domyślne w większości programów fotograficznych i najczęstszy tryb wyświetlania na ekranie.
- Podczas wysyłania zdjęć cyfrowych zmień nazwy plików zdjęć na domyślne nazwy podane przez aparat. Wyświetl obraz na monitorze komputera i użyj funkcji "Zmień nazwę pliku", aby oznaczyć zdjęcie nazwą, która identyfikuje zdjęcie lub zawiera krótki podpis.

•  Wybierając i przesyłając grafikę, udostępniaj tylko obrazy wysokiej jakości i profesjonalnie wykonaną grafikę, z których każda opatrzona jest podpisem lub linią podziału. Podpis tytułuje zdjęcie; linia podziału szczegółowo opisuje obraz. Pisząc linię, podaj nazwiska wszystkich możliwych do zidentyfikowania osób (od lewej do prawej), informacje o zdjęciu oraz nazwisko fotografa i prośbę o kredyt na zdjęcie, jeśli takie istnieją.

Zawsze uzyskaj zgodę przed przesłaniem dzieła sztuki jako załącznika do wiadomości e-mail, ponieważ większość mediów nie otwiera niechcianych lub nieoczekiwanych załączników.

Tworzenie zestawu nośników

Oprócz dostarczania informacji prasowych i grafiki, wielu marketerów zapewnia redaktorom i reporterom zestaw multimedialny w postaci folderu pełnego informacji ogólnych, które pomagają informować pisarzy o firmie i marce, dzięki czemu mogą tworzyć lepsze historie. Przygotowując zestaw multimedialny do wprowadzenia marki, uwzględnij następujące elementy:

•  Historia marki
•  Historia Twojej firmy
•  Arkusze informacyjne o twoich produktach lub usługach oraz obsługiwanych rynkach
•  Wysokiej jakości grafika Twojej nowej tożsamości marki
•  Prototypy tego, jak Twoja marka będzie stosowana w nadchodzących tygodniach i miesiącach
•  Broszura firmowa (chyba że twoja broszura jest elementem sprzedaży, który zawiera niewiele lub nie zawiera żadnych informacji ogólnych)
•  Twój najnowszy raport roczny lub jednostronicowe streszczenie faktów finansowych
•  Informacje kontaktowe, w tym nazwiska, numery telefonów i adresy e-mail osób, do których można uzyskać dodatkowe informacje

Budowa internetowego biura prasowego

Dziennikarze coraz częściej sięgają po internetowe biura prasowe, aby znaleźć kontakty firmowe, sprawdzić fakty, uzyskać informacje lub pobrać zdjęcia, dlatego przed uruchomieniem swojej marki zastanów się nad dodaniem biura prasowego do swojej witryny internetowej. Internetowy serwis prasowy powinien zawierać wszystkie informacje znajdujące się w zestawie medialnym wraz z następującymi dodatkowymi materiałami źródłowymi i źródłowymi:

•  Historia firmy, informacje o produktach i informacje rynkowe
•  Profile wykonawcze
*•  Informacje finansowe
•  Bieżące i najnowsze informacje prasowe
•  Najnowsze relacje w mediach, a także przeszukiwane archiwum poprzednich wiadomości
•  Zdjęcia i grafika do pobrania
•  Zaplanowane wydarzenia warte uwagi w mediach
•  Informacje podstawowe, w tym raporty roczne, raporty z badań, transkrypcje głównych przemówień lub prezentacji oraz kopie dokumentów (artykuły, które przedstawiają stanowisko lub filozofię organizacji na tematy ważne dla Twojej firmy na arenie biznesowej w języku zrozumiałym dla większości czytelników).
•  Informacje kontaktowe dla rzeczników prasowych

Dodatkowy! Dodatkowy! Making News

Aby zmienić premierę marki w wartą obejrzenia wiadomości, która zyskuje rozgłos, należy zamieścić w ogłoszeniu informacje istotne, aktualne, interesujące i przydatne dla odbiorców mediów. Każda sytuacja związana z wprowadzeniem marki jest inna, ale następujące przykłady mogą pobudzić pomysły:

•  Nowa firma, która chce zostać regionalną siłą gospodarczą ogłasza swoją markę, pozyskując lidera branży, aby dzielić się perspektywami branży i opisywać, w jaki sposób nowa marka będzie odgrywać ważną rolę.
•  Organizacja non-profit, która ogłasza znaczącą rewitalizację marki, zaprasza gubernatora lub kluczowego członka gabinetu stanowego, aby pomógł odkryć markę i omówić, w jaki sposób nowy kierunek organizacji wspiera ważne programy na terenie całego kraju.
•  Przedsiębiorca ogłasza nową markę wraz z ogłoszeniem umów partnerskich z kilkoma kluczowymi dystrybutorami, zwiększając w ten sposób finansowy wpływ ogłoszenia firmy.
•  Deweloper przedstawia markę nowej, wrażliwej na środowisko inwestycji mieszkaniowej wraz z zapowiedzią, że pewien procent wszystkich zysków z inwestycji jest przeznaczony na regionalny fundusz czystego powietrza.

Uczyń swoją markę godną uwagi, dołączając informacje o prawdziwej wartości informacyjnej. Przeciwieństwem wiarygodnych informacji są informacje należące do miejsc sprzedaży. W momencie, gdy Twoje "wiadomości" stają się promocyjne, są oznaczone jako szum i odpowiednio skasowane.

Organizowanie konferencji prasowych

Konferencje informacyjne są znacznie bardziej popularne wśród osób poszukujących reklamy niż wśród osób zajmujących się pisaniem, pisaniem i tworzeniem wiadomości. Coraz częściej dziennikarze unikają sadzonek, przełomów i ogłoszeń, które równie łatwo można wyjaśnić w komunikacie prasowym lub w rozmowie telefonicznej. Zanim zaplanujesz konferencję prasową dotyczącą wprowadzenia marki, zapoznaj się z następującymi poradami:

•  Zorganizuj konferencję prasową, jeśli Twoja premiera zawiera ważne wiadomości, które powinny być ogłoszone jednocześnie we wszystkich mediach.
•  Zorganizuj konferencję prasową, jeśli prezentujesz ważnego mówcę lub celebrytę.
•  Zorganizuj konferencję prasową, jeśli Twoja premiera obejmuje wyświetlacze i prezentacje wymagające osobistej obecności.
Jeśli zdecydujesz się zaplanować konferencję prasową, odłóż ją na czas i miejsce dogodne dla większości dziennikarzy, rozpocznij ją na czas, trzymaj mówców w krótkich przedziałach czasowych, minimalizuj przemówienia na korzyść demonstracji oraz przygotuj zestawy medialne i komunikaty dla uczestników ( i gotowe do dostarczenia do nieobecnych mediów).

Jesteś na! Lśniące w wywiadach medialnych

Głównym celem działań promocyjnych jest zwrócenie uwagi dziennikarza lub redaktora wiadomości. Gdy pojawi się prośba o więcej informacji lub wywiad medialny, nie grzebaj w telefonie. Przygotuj się na następny krok, postępując zgodnie z poniższymi zaleceniami:

•  Przed rozmowami medialnymi poznaj główne punkty, które chcesz przekazać w każdym wywiadzie wprowadzającym markę. (Przejdź do rozdziału 9, aby opracować komunikat wprowadzający na rynek, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś).
•  Gdy nadejdzie żądanie mediów, potwierdź nazwę publikacji lub stacji, kontakt redakcyjny i termin.
•  Podczas wywiadów zacznij od pytania, ile czasu ma reporter lub długości odcinka transmisji, i zachowaj wywiad w tym czasie.
•  Rób swoje najważniejsze punkty na jak najwcześniejszym etapie rozmowy, a następnie w razie potrzeby w dalszej części rozmowy.
•  Staraj się, aby Twoje komentarze były krótkie, aby tworzyły dobre cytaty. W wywiadach telewizyjnych staraj się uzyskać 20-sekundowe brania dźwięku.
•  Staraj się, aby twoje komentarze były pozytywne i nie-promocyjne
•  Dostarcz zestaw nośników z kopiami nowej jakości kopii tożsamość marki i prototypy aplikacji wykorzystujących logo.
•  Kontynuuj dzięki swoim podziękowaniom. Kontynuuj w ciągu kilku dni od rozmowy, w którym to czasie możesz zaoferować dodatkowe informacje, które pomogą reporterowi skompilować historię. Następnie kontynuuj działania od razu po emisji lub emisji opowieści, dziękując reporterowi lub redaktorowi za relację i oferując pozostawanie dostępnymi w przypadku jakichkolwiek pytań lub pomysłów na historię.
•  Nie odpowiadaj na pytania, jeśli nie jesteś pewien odpowiedzi. Zamiast tego umów się z reporterem na kontakt z bardziej wykwalifikowaną osobą na ten temat.
•  Nie mów źle o konkurencji ani nie kłóć się z reporterem.
•  Nie próbuj wypełniać ciszy zbędnymi informacjami, które mogą źle przekierować kąt fabuły.
•  Nie proś, aby komentarze nie były rejestrowane. Lepiej po prostu nie mów niczego, czego nie chcesz widzieć w druku ani słyszeć na antenie.

Nie ma czegoś takiego jak zła reklama, prawda? Źle!

Przykro mi, ale czasami reklama rzuca firmie oko. Zły rozgłos może być wynikiem pecha, złego czasu, złego produktu lub usługi albo błędnego błędu popełnionego podczas wywiadu medialnego, spotkania z klientem lub nieszczęśliwego zdarzenia na rynku. Rozdział 19 zajmuje się tym, co zrobić, jeśli wpadniesz w kłopoty, ale przede wszystkim, aby uniknąć kłopotów, postępuj zgodnie z tymi wskazówkami:

•  Przed spotkaniem z mediami należy jasno określić obietnicę marki i marka i pozostań wierna swojej marce przez cały czas. Nawet jeśli twoja historia nie ma nic wspólnego z przesłaniem Twojej marki, kiedy ludzie czytają lub słyszą twoje wiadomości, przyczynia się to do ich sposobu poznania marki. Jeśli ton, przekaz lub postać, którą przekazujesz, jest niezgodna z tym, czego ludzie oczekują od Twojej marki, wynikająca z niej reklama jest znacznie bardziej szkodliwa niż pomocna dla Twojej firmy i marki.
•  Uważaj na słowa. Nie odbijaj się, nie odchodź od wiadomości ani reklam, nie próbuj być zabawny i nigdy nie dyskredytuj innych. Jeśli zaatakujesz kogoś innego, to co najmniej może się zdarzyć, to zniszczyć wizerunek Twojej marki. Najbardziej, co może się zdarzyć, to stawienie czoła pozwie o zniesławienie, jeśli nieprawdziwe oświadczenie kończy się drukiem, lub oszczerstwo, jeśli nieprawdziwe oświadczenie kończy się na antenie.