Branding Dla NieśmiałychBranding

Dziesięć prawd o brandingu



Najlepsza nazwa, logo, reklamy i wysiłki nie mogą zrekompensować słabej marki. Ale czym jest marka? Jak zbudujesz silną? Dziesięć prawd przedstawionych w tym rozdziale oferuje odpowiedzi na te palące pytania i podsumowuje złote zasady wielkiego brandingu. Branding zaczyna się od pozycjonowania .Twoja pozycja jest miejscem narodzin Twojej marki. Jest to wyjątkowa przestrzeń w umyśle konsumenta, którą może wypełnić tylko Twoja oferta. Musisz określić swoją pozycję i postawić ją przed opracowaniem marki, która będzie tam mieszkała. Pozycjonowanie to proces znajdowania niespełnionej potrzeby lub potrzeby w umyśle konsumenta i zaspokajania go za pomocą wyraźnie innej i idealnie dopasowanej oferty. Pamiętaj o tych zasadach dotyczących pozycjonowania:

•  Twoja pozycja musi być otwarta. W przeciwnym razie musisz usunąć istniejącą markę - i jest to duże i kosztowne wyzwanie do rozwiązania. •  Twoim punktem zwrotnym musi być to, co możesz zapewnić z taką konsekwencją, że każde doświadczenie z Twoją marką przypomina klientom, dlaczego wybrali i pozostają lojalni wobec Twojej marki.

Marka to obietnica dobrze zachowana

Marki to obietnice, w które ludzie wierzą. Twoja marka w istocie jest obietnicą tego, kim jesteś i jakie wyjątkowe korzyści, które zapewniasz, są wzmacniane za każdym razem, gdy ludzie kontaktują się z dowolnym aspektem Twojej organizacji - czy to jako klienci, potencjalni klienci, inwestorzy, pracownicy, dostawcy, przyjaciele lub sąsiedzi lub w jakikolwiek inny sposób. Twoja obietnica jest zastawem, na którym stawiasz reputację swojej marki. Jest to oczekiwanie, że spełnisz oczekiwania za każdym razem, gdy ludzie poznają Twoją markę, czy to poprzez reklamy, promocje, zakupy, spotkania serwisowe lub inne kontakty. Skuteczna strategia marki skutkuje dokładnym odzwierciedleniem tego, kim jesteś i co obiecujesz wszystkim tym, którzy mają kontakt z Twoją firmą.

Branding dzieje się od wewnątrz Twoja marka jest odzwierciedleniem tego, co reprezentujesz, dlatego musi idealnie pasować do wartości i celu Twojej organizacji. W przeciwnym razie tożsamość, którą prezentujesz światu, nie jest zsynchronizowana z tożsamością, która znajduje się w centrum twojej działalności, a konsumenci wyczuwają brak wiarygodności i dzięki temu podejmują wysiłki marketingowe. Aby stworzyć markę, która doskonale odzwierciedla istotę Twojej organizacji, rozpocznij proces budowania marki, pisząc trzy podstawowe stwierdzenia:

•  Twoje oświadczenie dotyczące wizji, które określa długoterminowe aspiracje Twojej organizacji i najwyższe dobro, które chcesz osiągnąć
•  Twoja misja, która określa, co robisz dla innych, oraz podejście, które zastosujesz, aby osiągnąć swoją wizję
•  Twoje oświadczenie tożsamości marki, które obejmuje to, co robisz, te, którym służysz, i pozytywną różnicę, którą obiecujesz

Spójność buduje marki

Po wyjaśnieniu tego, co reprezentujesz, jesteś gotowy, aby zapewnić produkt, obietnicę i doświadczenie marki z całkowitą konsekwencją. Takie postępowanie stawia szanse na korzyść, że wygrasz marki, które zmieniają się z wiatrem, niezależnie od tego, jak pięknie dopracowały swoją tożsamość lub materiały marketingowe. Stwórz spójną markę, na którą klienci mogą liczyć

•  Wyświetlanie spójnego wyglądu
•  Wyświetlanie spójnego tonu •  Będąc konsekwentnie wiernym sercu Twojej marki
People Power Brands Marki są tworzone lub niszczone przez ludzkie spotkania, które albo przyspieszają, albo niszczą obietnice marki. Namiętni pracownicy i namiętni klienci - w tej kolejności - zasilają świetne marki. Jeśli rozwiniesz zrozumienie marki, entuzjazm i zaangażowanie w swojej organizacji, zrozumienie klienta, entuzjazm i zaangażowanie nastąpi. Znakomita marka, logo, obietnica i program komunikacyjny są niezbędnymi składnikami sukcesu marki, ale potrzebujesz także mistrzów marki, poczynając od lidera swojej organizacji i włączając w to każdą osobę, która wpływa na zadowolenie konsumenta z Twojej oferty.

Marki żyją w umysłach konsumentów

Kiedy ludzie widzą lub słyszą twoje imię, automatycznie przywołują wrażenia i wspomnienia, które określają, w co wierzą. Ich pojęcia mogą wynikać z bezpośrednich spotkań z produktem lub organizacją. Ich wyobrażenia mogą opierać się na komunikatach, które widzieli lub słyszeli - od reklam po wyświetlacze, znaki, artykuły informacyjne, a nawet logo na czapkach Little League. Ich poglądy mogą wynikać z podsumowań doświadczeń innych klientów przekazywanych online lub ustnie. Niezależnie od tego, czy przekonania klientów na Twój temat są liczne, czy nieliczne, dobre lub złe, dokładne lub niedokładne, stanowią one obraz Twojej marki w umyśle klienta i wpływają na sposób, w jaki klient myśli i kupuje. Wizerunek Twojej marki pozostaje w pamięci Twoich klientów, niezależnie od tego, czy celowo ją tam umieszczasz, czy nie. Dobry branding to sposób na upewnienie się, że wizerunek marki, który masz, to wizerunek marki, którego potrzebujesz.

Nazwy marek Odblokuj obrazy marki

Twoja marka to zestaw wspomnień odkrytych, gdy ludzie zobaczą lub usłyszą twoje imię. Właściwa nazwa określa Twoją markę od dnia ogłoszenia i rozwija się wraz z Twoją firmą i Twoją wizją, gdy docierasz do nowych obszarów rynku, nowych regionów geograficznych, a nawet nowych obszarów produktów. Świetna marka powinna

•  Odzwierciedl charakter marki Twojej firmy
•  Opisz swoją ofertę i przekaż skojarzenie ze znaczeniem Twojej marki
•  Przekaż lub bądź zgodny z obietnicą swojej marki
•  Bądź łatwy i przyjemny do powiedzenia oraz wyjątkowy i niezapomniany, dzięki czemu z czasem stanie się atutem, który możesz zebrać za pomocą cen premium, licencji, a nawet sprzedaży nowemu właścicielowi

Nazwanie Twojej marki jest najbardziej wymagającym, najważniejszym i niezbędnym etapem w procesie brandingu. W brandingu to, co mówisz, blednie w porównaniu z tym, co robisz. Kiedy konsumenci preferują jedną markę w stosunku do innych, ich decyzje są rzadko na podstawie reakcji na same komunikaty marketingowe. Zamiast tego konsumenci polegają na własnych doświadczeniach. Wybierają i pozostają przy markach, które ich zdaniem dotrzymają obietnic w oparciu o to, co klienci widzieli i wyczuli. Aby stworzyć doświadczenie marki zdolne do przesuwania rynków i wzbudzania lojalności, przekazywania, wzmacniania i wzmacniania obietnicy marki podczas każdego spotkania z Twoją organizacją - od biura CEO w dół i od pierwszego zapytania do ostatniego wezwania serwisu. Jeśli jedna część doświadczenia nie spełnia oczekiwań konsumentów - od jednego źle obsłużonego telefonu do jednej błędnej faktury - wizerunek marki cierpi. "Bądź marką" to nie tylko gadanie, to klucz do sukcesu marki.

Marki muszą zacząć i być odpowiednie

Aby wygrać i utrzymać pozycję w pamięci konsumenta, Twoja marka musi zacząć i pozostać wiarygodna, konkurencyjna, aktualna i adekwatna do potrzeb, potrzeb i zainteresowań klientów. Oznacza to, że musisz dostosowywać się do warunków rynkowych, preferencji konsumentów i trendów kulturowych nie tylko przy pierwszym założeniu marki, ale także regularnie, w miarę starzenia się marki. Rynki się zmieniają, a firmy się zmieniają. Gdy tak się dzieje, marki, które utknęły w przeszłości, płacą wysoką cenę za wiarygodność i konkurencyjność. Postępuj zgodnie ze wskazówkami zawartymi w rozdziale 4, aby przeprowadzić badania klientów i konkurencji przed wprowadzeniem marki i później. Następnie skorzystaj z rozdziału 17 jako przewodnika podczas określania, jaki rodzaj aktualizacji marki może być w porządku - od ewolucyjnej rewitalizacji logo marki i spojrzenia na rewolucyjną rebranding na pełną skalę po dużej fuzji, przejęciu lub przekierowanej strategii biznesowej. Tak czy inaczej, przyjęta przez Ciebie zmieniona strategia marki powinna odzwierciedlać wizję Twojej marki przez co najmniej dziesięć lat, czyli częstotliwość, z jaką marki powinny podlegać poważnym zmianom

Marki są cennymi aktywami

W odnoszących największe sukcesy biznesach na świecie marka jest często najcenniejszym pojedynczym zasobem. Kiedy firmy o wielkich markach są sprzedawane, wartość marki często stanowi nawet połowę ceny sprzedaży. Ponadto wartość marki przekłada się na codzienne korzyści ekonomiczne, w tym:

•  Ceny premium i zmniejszona wrażliwość cenowa
•  Niższe koszty sprzedaży i promocji
•  Wyższy udział w rynku
•  Zmniejszone zagrożenie konkurencji •  Większa satysfakcja pracowników
•  Wyższe uznanie konsumentów, liderów branży, mediów, inwestorów i analityków