Branding Dla NieśmiałychBranding

Dziesięć błędów związanych z brandingiem i jak ich uniknąć



Niektóre marki mają świetne początki. Niektóre są chwiejne od samego początku. Inni zaczynają dobrze, a następnie tracą orientację, ponieważ nie koncentrują się, nie dyscyplinują i nie podążają za strategiami marki, obietnicami marki i niezawodnie spójnymi doświadczeniami marki. W tym rozdziale opisano dziesięć błędów związanych z brandingiem, których należy unikać, i podano wskazówki, które pozwolą Twojej marce stale podążać we właściwym kierunku, zyskując w ten sposób szacunek i sprawiedliwość.

Myślenie o brandingu jako szybkiej poprawce

Błąd: gdy biznes się załamuje, gdy spada zainteresowanie konsumentów lub gdy rośnie konkurencja, idea brandingu pojawia się jako cudowne lekarstwo na zmianę postrzegania produktu i szybki sukces. W gorącym momencie, w przeciwnym razie odważni profesjonaliści zaczną wierzyć, że nowe logo - a może nawet nowa nazwa, nowy slogan lub nowy przekaz marketingowy - będą lekarstwem na wszystkie dolegliwości. Ci, którzy patrzą na branding jako szybką naprawę marketingową, popełniają błąd myśląc, że marka to tylko aplikacja kosmetyczna. Uważają, że nowa i ulepszona tożsamość marki będzie formułą nowego i ulepszonego wizerunku marki. Nie działa to jednak w ten sposób, ponieważ odnosząca sukcesy marka musi dotrzeć do rdzenia organizacji.
Rozwiązanie: zanim utworzysz lub zmienisz oblicze swojej marki, upewnij się, że tworzysz dokładne odzwierciedlenie tego, co stanowi podstawę jej marki. Ta część marki, która staje się widoczna publicznie - twoje imię, logo i materiały marketingowe - muszą odzwierciedlać misję, wizję, wartości, kulturę, przywództwo i zarządzanie, które leżą w sercu i duszy twojej organizacji. W przeciwnym razie kryzys wiarygodności stanie się poważny. Rozdział 6 pomaga zdefiniować istotę organizacji i sposób jej działania, a następnie kieruje myśleniem, gdy wyrazisz obietnicę marki, jej charakter i tożsamość marki w słowach. Wtedy, i tylko wtedy, jesteś gotowy nazwać swoją markę, zaprojektować logo i stworzyć materiały marketingowe i doświadczenie marki, aby dokładnie i skutecznie przekazać markę w swoim świecie. Proces nie jest szybki, ale warto!

Począwszy od słabej tożsamości

Błąd: słabe tożsamości ujawniają się od pierwszego wejrzenia. Pojawiają się w formie nazw, które ograniczają zakres i sukces marek, które reprezentują. Lub są wyświetlane jako logotypy, które na pierwszy rzut oka pokazują, że zostały stworzone w zgrabnych budżetach przez organizacje z niewielką szansą na konkurowanie z dużymi, uznanymi firmami. Tak długo, jak firmy reprezentowane przez słabe nazwy i logo są zadowolone z pozostawania w granicach, które dyktują ich tożsamości, wszystko jest w porządku. Ale jeśli chcą rozszerzyć działalność na nowe linie produktów, nowe areny rynkowe lub nowe sfery konkurencji, ich słaba tożsamość jest ciężką kotwicą spowalniającą ich sukces.
Rozwiązanie: Zainwestuj czas i pieniądze potrzebne do wypracowania silnej nazwy i logo przy pierwszym założeniu marki. Pamiętaj o tych punktach:

•  W większości przypadków twoje imię będzie żyło tak długo, jak Twoja firma, więc wybierz, zarejestruj i chroń nazwę, którą możesz rozwijać przez lata i dekady. Znakomite marki przemierzają czas, trendy, rynki, a nawet strategiczne przekierowania. Postaw na nazwę, która przekazuje obietnicę Twojej marki, wspiera wizerunek Twojej marki, a jest wyjątkowa, przyjemna w mówieniu i łatwa do przypomnienia - a wszystko to bez ograniczania Twojej marki do określonego produktu lub obszaru rynku. (Rozdział 7 zawiera porady dotyczące nazewnictwa).
•  Twoje logo stanie się natychmiast rozpoznawalną twarzą Twojej marki, dzięki czemu będzie mocnym, prostym, unikalnym projektem, który dobrze powiela się we wszystkich formach komunikacji i skaluje się w górę iw dół, aby dobrze wyglądać na czymkolwiek, od wizytówek po wielkie znaki. Kiedy nadejdzie właściwy czas, aby zaktualizować swój wygląd, przejdź do rozdziału 17, aby uzyskać wskazówki, jak zrewitalizować swoje logo, aby pozostało współczesną reprezentacją Twojej marki

Zapominając o regule jednego

Błąd: firmy, które ledwo dysponują budżetem i personelem marketingowym potrzebnym do zbudowania jednej marki, próbują zbudować dwie lub trzy lub więcej. W ten sposób osłabiają wiedzę fachową i fundusze, które mogą przeznaczyć każdemu, i budują siłę marki dla nikogo.
Rozwiązanie: Jeśli nie masz pewności, czy dysponujesz budżetem marketingowym i specjalistyczną wiedzą niezbędną do budowania i wspierania wielu marek, trzymaj się zasady: Jednej marki dla swojej firmy, a nie firmy pełnej wielu marek. Zastosuj Regułę Jedności, postępując zgodnie z tą radą:

•  Zbuduj jedną markę, która będzie mogła kierować wszystkimi twoimi ofertami.
•  Przedstaw każdy nowy produkt lub usługę jako ofertę pod własną marką. Ta strategia pozwala każdemu nowemu produktowi wykorzystać wiarygodność Twojej marki, a jednocześnie zwiększyć siłę marki dzięki sukcesowi każdej nowej oferty.
•  Wytrzyj termin subbrand ze słownika brandingu. Zabierać się do dzieła .
Jeśli zdecydujesz się utworzyć osobne marki dla poszczególnych produktów lub usług, zbuduj oddzielną jednostkę biznesową dla każdej nowej marki. Oddzielne jednostki biznesowe pozwalają każdej ofercie stać na własną rękę, czerpiąc z własnych zasobów i budując niezależną wartość, którą można oddzielić lub sprzedać w przyszłości.

Niezróżnicowanie

Błąd: jeśli nie możesz powiedzieć klientom, co robisz najlepiej, nie mają powodu, aby wybierać Twoją ofertę. Jeśli nie podasz wyraźnego powodu wyboru produktu, wybiorą inne, bardziej wyraźne rozwiązanie. A jeśli uważają, że wszystkie dostępne oferty zapewniają tę samą wartość i jakość, po prostu kupują wszystko, co jest dostępne, w najniższej cenie.
Rozwiązanie: znajdź wyróżniającą cechę, która sprawi, że Twoja oferta przewyższy dostępne alternatywy i zbuduj swoją markę wokół tego punktu różnicy. Aby wyróżnić swoją markę

•  Określ unikalne aspekty swojej oferty, które odpowiadają prawdziwym zainteresowaniom lub potrzebom rynku.
•  Opracuj tożsamość marki i przekaz marki, aby uzyskać świadomość wyjątkowych wartości, jakie konsumenci otrzymują tylko wtedy, gdy współpracują z Twoją firmą lub kupują Twój produkt.
•  Wzmocnij swoją różnicę za każdym razem, gdy konsumenci będą mieli kontakt z Twoim imieniem, produktem, personelem lub doświadczeniem marki

Nie można uruchomić

Błąd: nawet właściciele firm, którzy uwielbiają przełomowe wydarzenia, wycinanie wstążek, wielkie otwarcia i wystawne uroczystości, nie doceniają znaczenia zorganizowania wprowadzenia marki. Albo zaczynają używać nowej tożsamości marki i nazywają ją wprowadzeniem na rynek, albo inwestują w formalne wprowadzenie marki na rynek, zanim poświęcą trochę czasu na zrozumienie marki i zakup w ramach własnych organizacji. Jeśli nie uda Ci się uruchomić swojej marki, tracisz świetną jednorazową okazję do robienia wiadomości z jej tożsamością, punktem zwrotnym, obietnicą i przesłaniem. Jeśli nie uda Ci się najpierw uruchomić wewnętrznie, stracisz szansę na zjednoczenie zespołu za marką. W rezultacie prawie na pewno ustawisz swoją organizację na braki w dostarczaniu doskonałej i spójnej jakości marki po prostu dlatego, że spora część Twoich pracowników nie rozumie, o co w świecie chodzi o Twoją markę.
Rozwiązanie: Uruchom markę od wewnątrz, dostosowując każdy aspekt swojej działalności do obietnicy, osobowości i charakteru marki, zanim podniesiesz kurtynę i wprowadzisz swoją markę na rynek (patrz rozdział 9). Rozdziały 10, 11 i 12 zawierają pełne informacje na temat upublicznienia marki za pomocą reklamy, reklamy i komunikacji online

Brak ochrony i obrony

Błąd: właściciele marek popadają w samozadowolenie. Uważają, że środki ochronne firmy Ironclad nie są konieczne do ochrony ich marek przed naruszeniem lub niewłaściwym użyciem, dlatego nie uzyskują ani nie bronią znaków towarowych, nie blokują nazw domen, nie piszą wskazówek dotyczących użytkowania marki ani nie egzekwują własnych zasad używania marki, gdy są zepsute . Wkrótce nazwy marek są zagrożone, zagrożona jest ich spójność, a wartość marki spada.
Rozwiązanie: Chroń swoją markę na trzy ważne sposoby:

1. Złóż swoje imię i nazwisko w odpowiednich urzędach państwowych i uzyskaj znaki towarowe marki, jeśli Twoja działalność prowadzi poza granice
2. Ustanawiaj, przyjmuj i egzekwuj wytyczne dotyczące użytkowania, aby osoby w Twojej organizacji lub poza nią nie naruszały tożsamości Twojej marki.
3. Egzekwuj swoje zasady, śledząc każde naruszenie zasad używania marki, bezbłędnie. Jeśli nie będziesz śledzić wykroczeń, to co najmniej może się zdarzyć, to osłabienie siły Twojej marki. Najgorsze, co może się zdarzyć, to utrata twoich znaków towarowych z powodu własnego porzucenia lub samozadowolenia.

Wiara w to, co mówisz, jest ważniejsza niż to, co robisz

Błąd: nawet z najlepszą nazwą i logo, najbardziej niesamowitą premierą marki i materiałami marketingowymi, które wygrywają najlepsze pokazy we wszystkich kreatywnych konkursach, marki cierpią, jeśli nie spełnią swoich obietnic i nie dostarczą produkty i usługi, które tworzą lojalnych i pełnych pasji konsumentów.
Rozwiązanie: zdaj sobie sprawę, że twoja marka jest albo tworzona, albo niszczona przez to, co mówisz, ale przez to, co robisz. Konsumenci opierają swoje wrażenia na marce na kalibrze i spójności ich doświadczeń z marką. Aby ustanowić i utrzymać doświadczenie marki, które buduje pasję, lojalność i wartość marki, wykonaj następujące kroki:
1. Zidentyfikuj każdy możliwy punkt kontaktu między Twoją marką a konsumentem, od spotkań przed zakupem, poprzez doświadczenie związane z zakupem i użytkowaniem produktu, po komunikację po zakupie i obsługę klienta.
2. Oceń każdy punkt kontaktowy, aby upewnić się, że przekazujesz swoją markę, obiecujesz, wyglądasz i tonujesz bezbłędnie i całkowicie spójnie.
3. Zidentyfikuj i skoryguj wszystkie punkty kontaktowe, w których doświadczenie marki jest nawet nieco niższe niż obietnica marki.
4. Regularnie kontroluj swoje doświadczenia związane z marką, aby zabezpieczyć się przed utratą komunikacji lub utratą usług.

Niedocenianie wartości spójności

Błąd: właściciele marek się nudzą. Męczą ich wygląd i wiadomości, więc zaczynają improwizować. Grzebią się w swojej tożsamości, dodając tu lub tam dodatkowy kolor, dodając nowy slogan, może nawet upiększając swoje imiona lub zmieniając projekty logo. Wypróbowują nowe osobowości w swoich komunikatach marketingowych, próbują humorystycznych podejść, gdy w przeszłości zawsze byli pewni siebie i poważni, lub próbowali wyglądać lub brzmieć modnie, zamiast zachować zwykły konwencjonalny ton. Tak samo spójność wychodzi poza okno, a także zdolność do przekazywania tożsamości marki i obietnicy z tego rodzaju jasnością, która budzi zaufanie wszystkich - od pracowników, przez konsumentów, po inwestorów i innych.
Rozwiązanie: Aby zbudować i utrzymać silną markę, musisz być konsekwentny, a żeby być konsekwentnym, musisz

•  Domagaj się, aby Twoje logo wyglądało dokładnie tak samo za każdym razem, gdy jest powielane, bez wyjątków dotyczących stylu, koloru, wyglądu, umiejscowienia sloganu lub prezentacji każdego innego elementu, który przyczynia się do tożsamości marki, którą konsumenci znają i na której liczą
•  Ułóż obietnicę marki w słowach (patrz rozdział 6), a następnie upewnij się, że dotrzymujesz jej w każdym punkcie spotkania z Twoją marką, czy to z klientami, pracownikami, dostawcami, współpracownikami czy potencjalnymi klientami. Tylko poprzez dotrzymywanie słowa i konsekwentne przestrzeganie obietnicy możesz budować zaufanie i lojalność.
•  Zdefiniuj i pozostań wierny swojej marce, której wygląd i ton oddają osobowość Twojej organizacji.
•  Utwórz zestaw wytycznych dotyczących używania marki, których będą przestrzegać wszyscy, którzy produkują materiały marketingowe dla Twojej firmy, a następnie nazwij policjanta, aby utrzymać wysiłki wszystkich. Jeśli Twoja marka wymaga aktualizacji, nie rób tego przypadkowo lub ad hoc.

Proszenie Twojej marki o rozciągnięcie się zbyt daleko

Błąd: gdy dobra marka rozszerza swoją nazwę na niepewny produkt lub produkt, który jest sprzeczny z przesłaniem i obietnicą marki lub który niszczy emocjonalny związek, jaki cieszy marka z konsumentami, marka kończy się krzywdą podczas próby pomóc w uruchomieniu nowej oferty.
Rozwiązanie: wykorzystanie marki jest inteligentnym, lukratywnym działaniem, o ile nowa oferta jest zgodna z przesłaniem marki i obietnicą oraz może pogłębić emocjonalne połączenie, które nawiązałeś z klientami. Rozszerzając markę, trzymaj się ustalonej kategorii produktów lub przejdź tylko do kategorii, które są bardzo zgodne z ustaloną ofertą. Rozszerz swoją markę tylko na nowe produkty, które odpowiadają oczekiwaniom konsumentów pod względem jakości, pozycji na rynku i obietnicy marki. Uważaj, aby Twoja nowa oferta nie była tak podobna do istniejącej, że dezorientuje konsumentów, powodując, że kupują nowy produkt zamiast ustalonego produktu (zwanego kanibalizacją) lub prowadzą do dylematów wyboru, które nie powodują żadnego zakupu. Wykorzystywanie marki w nowych kategoriach produktów lub rynków jest jednym z najbardziej cenionych korzyści rozwoju marki. Pozwala wykorzystać zdobytą przez lata reputację i zastosować ją w nowych przedsięwzięciach, które korzystają z natychmiastowej świadomości i przewagi konkurencyjnej. Rozdział 16 zawiera dobry przegląd tego, jak wykorzystać możliwości rozszerzenia marki bez rozciągania swojej nazwy do punktu krytycznego.

Ignorowanie oznak starzenia się marki

Błąd: niektóre marki utknęły w przeszłości, a właściciele marek jako ostatni zauważają. Są tak zajęci odpychaniem konkurentów i działaniem na rzecz przyciągania i utrzymywania biznesu, że nie zauważają, gdy tożsamość ich marki nie odzwierciedla już istoty ich działalności, kiedy tożsamość marki staje się niezgodna z obecnymi gustami i trendami lub gdy ich doświadczenia marki stają się przestarzałe, nieregularne lub w inny sposób niezdolne do konkurowania we współczesnym środowisku.
Środek zaradczy: regularnie świetna marka przechodzi ekwiwalent postaci fizycznej, aby sprawdzić, czy ma jakieś wczesne sygnały ostrzegawcze, że jego wiek zaczyna wpływać na jej zdrowie. Rozdział 17 przedstawia wszystkie objawy, na które należy zwrócić uwagę podczas sprawdzania marki, w tym:

•  Duże zmiany w zakresie własności lub przywództwa, które wpływają na twoją misję, wizję, wartości lub kierunek strategiczny
•  Główne zmiany w linii produktów lub kanałach dystrybucji
•  Główne zmiany w Twojej sytuacji rynkowej, w tym znaczące zwiększona konkurencja lub duże zmiany preferencji i zachowań konsumentów
•  Fuzja lub przejęcie
•  Marka, która nie odzwierciedla już zmienionej działalności i rynku
•  Przesłanie marki, doświadczenie lub tożsamość, które są przestarzałe i niezsynchronizowane z trendami kulturowymi oraz zainteresowaniami i gustami konsumentów

Niektóre sytuacje związane z marką korzystają z drobnych napraw kosmetyków i zmiany komunikatów, podczas gdy inne wymagają bardziej znaczącej rewitalizacji lub nawet całkowitej rebrandingu.