Branding Dla NieśmiałychBranding

Rozgrzej żelazo marki!



Marki są nieusuwalne. Kiedy zaprzątają głowy klientów, są trwałe i trwałe. Dlatego Ta część jest tak ważna. Pomaga zaplanować strategię brandingu, zanim podejmiesz działania brandingowe. Ta część poprowadzi Cię przez etapy określania, co chcesz osiągnąć w swoim programie brandingowym, jakiego rodzaju tożsamości marki szukasz i co zajmie budżet, siłę roboczą i planowanie osiągnięcia sukcesu marki, którego szukasz . Jeśli nie masz jeszcze marki - to znaczy, jeśli zakładasz nową firmę lub przygotowujesz się do wprowadzenia nowego produktu - ta część pomoże Ci zaplanować markę od zera, dzięki czemu możesz uzyskać tożsamość marki, wizerunek i strategię od samego początku. Jeśli masz już markę - to znaczy, jeśli ludzie znają twoje imię i mają wrażenia na temat tego, za czym stoisz - skorzystaj z informacji w tej części, oceniając, czy masz wizerunek marki, który chcesz, a jeśli nie, jak przenieść markę z miejsca, w którym ma być.

Przygotowując się do marki, marki lub udoskonalenia swojej marki

Jeśli branding jest gorącym tematem w Twojej organizacji, prawdopodobnie masz do czynienia z jedną z dwóch sytuacji: Albo zaczynasz działalność gospodarczą i chcesz stworzyć nową markę, aby z nią współpracować, albo masz markę, ale chcesz inną (lub nieco inny), aby lepiej reprezentować twoją ofertę na rynku. Niezależnie od tego, czy wprowadzasz nową markę, czy udoskonalasz istniejącą markę, musisz zacząć od zastanowienia się, co myślą ludzie, gdy słyszą twoje imię lub myśli o branży lub branży, na którą wchodzisz. Kiedy masz jasność na temat tego, jak ludzie postrzegają twoją tożsamość, możesz dowiedzieć się, na jakich zasobach marki musisz budować i jaką tożsamość marki, w swoich marzeniach, chcesz osiągnąć.

Urzeczywistnij swoją obecną tożsamość marki

Najlepszym punktem wyjścia do rozwoju marki jest prawdziwe i szczere spojrzenie na to, co ludzie myślą obecnie o Twojej marce i branży na rynku. Jeśli zakładasz firmę i nie masz jeszcze marki do przeanalizowania, oceń wizerunek areny biznesowej, na którą wchodzisz. Na przykład, jeśli zaczynasz muzeum dla dzieci, pomyśl o obrazach umysłowych, które ludzie mają na temat muzeów w ogóle, a zwłaszcza muzeów dla dzieci. Znając z góry przyjęte pojęcia, jesteś w stanie opracować strategię, która prowadzi do wizerunku marki odzwierciedlającego unikalne atrybuty i wyróżniające aspekty organizacji, którą zaczynasz. Celem oceny marki jest określenie odpowiedzi na następujące pytania:

•  Co ludzie lubią lub nie lubią w tobie, twoim biznesie lub twoim obszarze arena biznesowym?

•  Komu oni ufają lub nie ufają?

•  Co oni myślą że robisz?

•  Dlaczego wybierają twoją ofertę? •  Jak ich zdaniem wyglądasz na tle konkurencji? •  Jak ich zdaniem wpływasz na ich życie -na lepsze czy gorsze? Czy uważają, że Twoja oferta jest odpowiednia i dobrze pasuje do ich życia i potrzeb?

Nie oceniaj obecnego wizerunku wyłącznie na podstawie własnych osądów lub zespołu kierownictwa najwyższego szczebla. Zamiast tego zbieraj informacje od szerszego grona osób. Zapytaj tych, którzy pracują na pierwszej linii Twojego biznesu. Idź do osób, które odbierają połączenia przychodzące, przyjmują zamówienia na produkty, reklamacje w terenie i naprawiają problemy z usługami. Następnie idź porozmawiać z niektórymi klientami lub potencjalnymi klientami. W rozmowach użyj następujących pytań. Zostały one zaprojektowane tak, aby pomóc Ci zebrać informacje o Twojej obecnej tożsamości marki, nie powodując, że Ty lub osoby, z którymi przeprowadzasz wywiad, poczuje się nieświadomy swoich odpowiedzi:

•  Jak jednym zdaniem opisałbyś naszą działalność?

•  Jak opisałbyś nasze produkty lub usługi?

•  Jaki jeden powód, przede wszystkim, powoduje, że ty i inni kupujesz w naszej firmie?

•  Kiedy zastanawiasz się nad zakupem w naszej firmie, jakie trzy inne firmy lub marki również bierzesz pod uwagę?

•  Jak myślisz, z jakiego innego powodu ludzie kupują od jednego z naszych konkurentów?

•  Czy uważasz, że na rynku istnieje wysoka lub niska świadomość naszej firmy lub marki?

•  Czy uważasz, że istnieją wyraźne i wyraźne różnice między naszą ofertą a ofertą naszych konkurentów? Jeśli tak, to jakie są niektóre z wyraźnych różnic, które czynią naszą ofertę wyjątkową lub bardziej pożądaną?

•  Gdybyś porównał naszą działalność do samochodu, jaki to byłby samochód i dlaczego? Jaki samochód skojarzyłbyś z każdym z naszych trzech najlepszych konkurentów?

•  Gdybyś porównał naszą działalność do aktora lub aktorki, kto by to był i dlaczego? Z kim kojarzyłbyś każdego z naszych trzech najlepszych konkurentów?

Jeśli Twoja firma jest mała i na bieżąco rozmawiasz z klientami i potencjalnymi klientami, możesz zadawać pytania podczas nieformalnych spotkań twarzą w twarz. Jeśli twoja baza klientów jest duża lub zróżnicowana geograficznie, być może będziesz musiał zadać pytania za pomocą ankiet pisemnych lub telefonicznych. Przejdź do części 4, aby uzyskać porady dotyczące prowadzenia badań klientów i kiedy wezwać profesjonalną pomoc. Rozpoczynając badania, najpierw podaj własne odpowiedzi na te pytania i zbierz odpowiedzi od zespołu zarządzającego kluczem. Następnie odłóż te odpowiedzi na bok, zadając pytania pracownikom, współpracownikom, klientom i potencjalnym klientom. Różnice między tym, jak Ty i inni postrzegacie swoją firmę i markę, mogą być zaskakujące i doprowadzą do uczciwej oceny marki, którą macie obecnie w swoim umyśle i, co ważniejsze, w umysłach innych.

Inwentaryzacja zasobów marki i wykorzystanie ich na swoją korzyść

Przed wprowadzeniem zmian w wizerunku marki musisz wiedzieć, co wpływa na wartość marki, którą obecnie posiadasz. Dla dobrze znanego przykładu rozważ zalety marki Coke: czerwone opakowanie, skrypt Coca-Coli, kształt butelki, nazwa, formuła, pozycja marketingowa "Prawdziwej Rzeczy". Weź dowolny z tych zasobów z dalszej perspektywy a marka jest zmniejszona. Ewoluuj dowolne z tych zasobów, aby dopasować je do nowych postaw kulturowych lub upodobań konsumentów, a marka zostanie ulepszona. Zobacz, jak "Prawdziwa Rzecz" stała się "Prawdziwa" i jak Coca-Cola stała się colą w kampaniach marketingowych. Aktywa marki pozostają nienaruszone, a wartość marki wzrasta dzięki zwiększonemu znaczeniu dla zmieniających się rynków. Po wprowadzeniu oceny każdego składnika aktywów, opieraj swoją odpowiedź na własnej opinii oraz na opiniach, które zbierasz od tych w Twojej firmie i bazie klientów. Zwróć się o pomoc do profesjonalnych badaczy, jeśli Twoja firma jest duża lub jeśli zmieniasz markę, która będzie miała znaczny zasięg i wartość w przyszłości. Wynikowa analiza zasobów marki pozwala zdecydować, które elementy Twojej marki mają znaczącą wartość. Są to aktywa, które powinieneś zachować lub rozwijać w przyszłych zmianach marki. Analiza ujawnia również, które aktywa mają niewielkie uznanie lub szacunek i mogą przejść na margines z niewielką lub żadną utratą siły lub wartości marki. W Twoich snach! Definiowanie pożądanej tożsamości marki Podczas gdy poprzednie sekcje pomagają analizować zasoby marki i oceniać wizerunek marki w obecnym kształcie, ta sekcja pomaga zdefiniować wizerunek marki, który ma być w przyszłości. Kiedy wyobrażasz sobie swój idealny wizerunek marki, zdaj sobie sprawę, że budowana marka musi być prawdziwym odzwierciedleniem misji, wizji i wartości firmy, a także obietnic, które składasz i dotrzymujesz na rynku. Musi także być wiarygodne, dlatego twoja strategia osiągnięcia pożądanej tożsamości marki musi uwzględniać obecne postrzeganie Twojej marki. Branding nie jest grą skokową. Nie możesz prosić ludzi, aby wyskoczyli poza to, w co obecnie wierzą, i od razu przekonali się d otego co reprezentujesz. Musisz popchnąć ich przekonania w nowym kierunku, opierając się na obrazach, które obecnie przechowują, pomagając im w przyjęciu nowego poziomu świadomości, przywiązania emocjonalnego, przekonań, zaufania i preferencji względem twojej oferty. Wymień atrybuty, które Twoim zdaniem są ważne dla wizerunku Twojej marki, wraz z tym, jak każdy atrybut jest obecnie postrzegany i jak chcesz, aby był postrzegany w przyszłości. Twoje odpowiedzi pomogą ci określić priorytet, jaki przywiązujesz do poprawy postrzegania każdego atrybutu w strategii budowania marki.

Jaki jest Twój cel? Ustalanie priorytetów listy rzeczy do zrobienia dla Twojej marki

Nie każdy, kto chce zbudować lub dopracować markę, ma tę samą misję. Niektóre, zwłaszcza te reprezentujące duże, bardzo finansowane firmy lub znane osobistości, dążą przede wszystkim do ustanowienia i utrzymania świadomości na najwyższym poziomie, aby zapewnić, że światło reflektorów w ich kategorii świeci jasno i całkowicie w kierunku marki. Inni ustanawiają marki w celu nawiązywania lub pogłębiania więzi emocjonalnych z klientami, odróżnienia ich produktów od konkurencyjnych ofert lub rozwijania preferencji i motywacji, które skłaniają do decyzji zakupowych i sprawiają, że kasy kasowe dzwonią. Jeszcze inni twórcy marek chcą, aby ich marki spełniały wszystkie powyższe kryteria. Twoja lista rzeczy do zrobienia dla marki może być długa lub krótka, ale po fakcie nie możesz jej utworzyć; Aby zbudować markę lub dostosować markę, którą masz, musisz wiedzieć, gdzie chcesz dotrzeć. Podczas ustawiania celów określ, które z poniższych funkcji marki najlepiej opisują to, co chcesz osiągnąć dzięki brandingowi:

•  Buduj świadomość

•  Utwórz emocjonalne połączenie

•  Przenoszenie wyróżniających się atrybutów

•  Zdobądź wiarygodność i zaufanie

•  Osiągnij preferencje kupującego

Buduj świadomość

Jeśli wprowadzasz nową markę lub pracujesz nad wzmocnieniem marki w kategorii konkurencyjnej, zwiększenie świadomości może być jednym z najwyższych priorytetów Twojego programu budowania marki. Marki duże i małe stawiają budowanie świadomości na szczycie listy zadań brandingu z następujących powodów:

•  Świadomość prowadzi do dominacji na rynku. Najsilniejsze marki należące do największych firm i celebrytów utrzymują swoją pozycję konkurencyjną w dużej mierze na podstawie ich rozpoznawalności i zauważalności. Dlatego marketerzy w największych markach stale wzmacniają swoje zdjęcia poprzez reklamy, promocje i reklamy. Wiedzą, że aby utrzymać swoją dominację na rynku, muszą stale zwiększać świadomość swoich marek lub zauważać je na odległych rynkach.

•  Świadomość ułatwia sprzedaż. Marketerzy, którzy nie pracują z nazwami takimi jak Nike czy Oprah, starają się budować świadomość, aby nie stać się najbardziej znanymi markami w ich światach marketingu, ale budować sprzedaż, czystą i prostą. Bez świadomości marki wydajesz lwia część każdej reklamy, prezentacji lub rozmowy sprzedażowej, przedstawiając swoją firmę i wyjaśniając, dlaczego jest lepsza niż wszystkie inne alternatywy. Tymczasem konkurencyjna firma o ugruntowanej świadomości marki może poświęcić ten czas na przekazywanie informacji, które skłaniają klienta do podjęcia decyzji o zakupie. Po zbudowaniu świadomości marki, ta świadomość działa jak proxy dla Twojej firmy. Kiedy nie możesz być gdzieś osobiście, twoja marka idzie w Twoją stronę, abyś został zauważony i przekazał swoje główne przesłanie i obietnicę biznesową w Twoim imieniu.

Stwórz emocjonalne połączenie

Jeśli Twoi klienci wybierają Twoją ofertę w oparciu o to, jak myślą o posiadaniu produktu lub kojarzeniu z Twoją firmą, to nawiązanie emocjonalnego połączenia musi być ważną częścią Twojej strategii brandingowej. Nie wszystkie marki polegają na związkach emocjonalnych. Niektóre marki odnoszą sukcesy na podstawie wysokiego poziomu wiarygodności lub zdolności do wyróżniania się na podstawie unikalnych korzyści, których klienci nie mogą uzyskać od konkurencyjnych firm. Marki te są wybierane na podstawie faktycznych porównań. Odwołują się do tego, co myślą ludzie; wiążą się z decyzjami umysłu. Marki, które opierają się na związkach emocjonalnych, odwołują się do tego, co ludzie czują; wiążą się z decyzjami serca. Zastanów się, kiedy ostatnio kupiłeś płyn do naczyń. Spojrzałeś na asortyment butelek, spojrzałeś na ceny, zobaczyłeś, że marka , o której słyszałeś, była konkurencyjna cenowo i dokonałeś wyboru. Twoja decyzja była racjonalna; w oparciu o twoją świadomość marki, złapałeś coś, co wydawało się mieć najlepszą wartość. Nie szukałeś szczęśliwego małżeństwa między tobą a płynem do naczyń - po prostu chciałeś wiedzieć, że wybierasz dobry produkt za przyzwoitą cenę. Emocje nie weszły w grę. Z drugiej strony pomyśl o tym, przez co przeszedłeś ostatni raz, kiedy kupowałeś samochód; przekazywałeś pieniądze na cele charytatywne; pomogłeś Twojemu synowi lub córce wybrać uniwersytet, do którego uczęszczał; lub zdecydowałeś się na nowy dom, laptop, a nawet drogie okulary przeciwsłoneczne. Nagle włączyły się twoje emocje. Oprócz funkcji zastanawiałeś się, czy Twój wybór byłby dobry - czy zaszczepiłby zaufanie, bezpieczeństwo, dumę, a nawet chłód. Ostatecznie twoje emocje kierowały cię ku wyborowi bardziej niż umysł. Ustawiając strategię brandingową, przenieś połączenie emocjonalne na szczyt listy, jeśli zachodzi którakolwiek z poniższych sytuacji:

•  Twój produkt został wybrany ze względu na poczucie satysfakcji lub bezpieczeństwa, zapewniany przez niego wizerunek własny lub zapewniane przez niego wrażenia - tyle samo, albo więcej niż ze względu na jego faktyczne cechy.

•  Twój produkt wiąże się z dużą inwestycją finansową, która przyczynia się do poprawy jakości ego klienta lub stylu życia. Nie wszystkie drogie produkty wymagają połączenia emocjonalnego (kanał korzeniowy, ktoś?), Ale wiele z nich, w tym te, które wpływają na to, jak kupujący myślą o sobie i jak wyglądają dla innych.

•  Lojalność klientów jest niezbędna dla Twojego sukcesu. Spójrz prawdzie w oczy, ludzie trzymają się marek, które kochają, a miłość, przede wszystkim, jest cechą charakterystyczną.

Zróżnicuj swój produkt

Kiedy klienci zrozumieją, dlaczego twoja oferta jest inna i lepsza niż wszystkie konkurencyjne produkty, mają wyraźny powód, aby kupować od ciebie i masz bezpieczną pozycję na rynku. Jeśli nie jesteś w 100 procentach pewien, jak wyróżniasz się na tle konkurencji - lub jeśli jesteś pewien, ale Twoi klienci wydają się zdezorientowani lub nie wydają się znajdować rozróżnienia znaczącego lub motywującego - różnicowanie produktów musi wzrosnąć do tego, co chcesz osiągnąć dzięki swojej strategii brandingowej. Zróżnicowanie produktów jest szczególnie ważne, jeśli stoisz przed jednym z tych wyzwań marketingowych:


•  Klienci nie widzą Twojej oferty jako wyjątkowej i wyraźnie korzystnej.

•  Twoje otoczenie rynkowe jest pełne podobnych ofert.

•  Aby wygrać sprzedaż w konkurencyjnym środowisku, często powracasz do strategii niskich cen lub rabatów, a nie do wysokiej wartości.

W niektórych przypadkach wystarczy dostrajanie obietnicy marki i przekazu marketingowego, aby uzyskać zróżnicowanie w umyśle klienta. Częściej jednak, aby osiągnąć znaczące rozróżnienie, musisz przeprowadzić co najmniej pewien poziom modyfikacji produktu, aby dodać znaczące atrybuty i korzyści, których Twój klient nie może uzyskać od konkurentów. Ponadto wielu trzeba zmienić sposób prezentacji marki, zmieniając opakowanie produktu, aby zwiększyć ważne wyróżnienia, które przyciągną klientów w twoim kierunku w momencie zakupu.

Stwórz wiarygodność i zaufanie

W każdej strategii brandingowej absolutnie musisz zaplanować ustanowienie lub zwiększenie wiarygodności i zaufania. Marki są w zasadzie reputacją wynikającą z złożonych i konsekwentnie dotrzymywanych obietnic. Jeśli Twoja marka nie wygrywa z tych dwóch powodów - jeśli nie wydaje się wiarygodna lub godna zaufania - to kończy się niepowodzeniem. Gdy ludzie kupują usługi lub kupują online, kupują całkowicie w oparciu o zaufanie, że ich oczekiwania zostaną spełnione. Dlatego każda nowa usługa lub firma internetowa musi uczynić wiarygodność i zaufanie priorytetem dla marki. Podobnie firmy, które borykają się z kryzysami wiarygodności, ponieważ nie dotrzymały obietnic, które w pośpiechu wymagały odbudowania zaufania do marki. Aby ocenić wiarygodność i poziom zaufania Twojej marki, zadaj sobie następujące pytania:

•  Czy ludzie uważają, że jesteśmy wiarygodni i godni zaufania?

•  Czy wydajemy się wiarygodni?

•  Czy działamy godnie?

•  Jaką obietnicę składamy klientom?

•  Jaką gwarancję lub gwarancję udzielamy?

•  Jakie dodatkowe obietnice możemy złożyć, aby zbudować jeszcze wyższe poziomy zaufania?

Twoja ocena obecnego poziomu zaufania i potrzeby zwiększenia złożonej obietnicy określi nacisk, jaki położysz na zwiększenie wiarygodności i zaufania w strategii brandingu.

Motywuj zakupy

Marki są jak zaawansowane zespoły, które ustalają zainteresowanie, atrakcyjność, zaufanie, preferencje i motywację do zakupu w umyśle klienta, zanim Twój produkt wejdzie na arenę. Aby dowiedzieć się, w jaki sposób marki działają w ramach przedsprzedaży produktów, rozważ tę analogię:

Patrząc wstecz na scenę towarzyską z czasów liceum, którą wolałbyś: randkę z osobą, której imię znałeś i szanowałeś, do której cię pociągało i z którą czułeś zaufanie i dumę z potencjału towarzyszenia; lub randkę w ciemno, która nawet nie przyszła z zapewnienia dobrego przyjaciela? W żargonie dla nastolatków "Duh!" Odpowiedź jest oczywista. W obliczu wyboru ty i prawie wszyscy inni wybieracie bezpieczny wybór. A bezpieczny wybór to ten, o którym słyszałeś (świadomość), ten, który sprawia, że czujesz się dobrze (związek emocjonalny), ten o wyjątkowo pozytywnych cechach (wyróżnienie) i ten, na którym możesz polegać (wiarygodność i zaufanie) . Wszystkie funkcje marki łącznie tworzą preferencje dotyczące produktów i motywują do zakupów, chociaż nie wszystkie mają równe znaczenie w strategii marki. Jeśli budujesz nową markę, początkowy nacisk na branding prawdopodobnie skupi się na rozwijaniu świadomości marki i różnicowaniu produktu. Jeśli udoskonalasz lub modyfikujesz istniejącą markę, prawdopodobnie już osiągnąłeś siłę w co najmniej niektórych funkcjach. Dlatego twoja przyszła strategia brandingowa skieruje twoje wysiłki na zdobycie siły w twoich obecnych obszarach słabości.

Chrzęst Liczb: Budżetowanie programu budowania marki

Zapytaj budowniczych domów, ile kosztuje zbudowanie domu, a otrzymasz garść różnych odpowiedzi. Koszt zależy od budowanego domu. To samo dotyczy pytania: "Ile kosztuje zbudowanie marki?" Zmienne związane z kosztem budowy marki obejmują:

•  Ilość własnego czasu i wiedzy, którą możesz przeznaczyć: Zwłaszcza jeśli Twoja marka jest lokalna lub Twoja firma jest niewielka, prawdopodobnie możesz zbadać obecny wizerunek marki, zdefiniować pożądaną tożsamość marki i określić wartość zasobów marki, które już opracowałeś, bez profesjonalnej pomocy.

* Stopień, w jakim Twoja marka zaryzykuje: jeśli Twoja marka będzie podróżować daleko od twojego domowego biura, a zatem będzie Cię reprezentować, gdy cię nie będzie, to powinna być imponująca, co zwykle oznacza, że lepiej planować i dokonać bardziej znaczącej inwestycji w branding niż wymaga tego bardzo mała firma z małą i ograniczoną geograficznie klientelą.

* Poziom biznesowy, na którym będzie konkurować Twoja marka: Gra w dużej lidze jest droższa niż gra w mniejszej lidze. Jeśli zamierzasz konkurować z uznanymi, dobrze znanymi, doskonale markowymi firmami lub organizacjami, lepiej zainwestuj w markę, która sprosta zadaniu, co oznacza, że na przykład nie można zrobić logo zrób to sam.

Podczas składania budżetu wróć do części 1, aby zapoznać się z zakresem kosztów związanych z każdym etapem procesu rozwoju marki. W oparciu o wymienione zmienne dostosuj liczby do swojej unikalnej sytuacji, przypisując koszty dla każdej z następujących trzech faz procesu brandingu:

1. Strategiczny rozwój i pozycjonowanie

Ta faza obejmuje badania rynku, badania tożsamości marki, badania aspiracji marki oraz rozwój pozycjonowania i strategii brandingu , które zastosujesz, aby osiągnąć pożądany sukces marki.

2. Tworzenie elementów tożsamości marki

W tej fazie specjaliści są na wagę złota. Jeśli chodzi o tworzenie, wybieranie i ochronę twojego imienia; projektowanie twojego logo; opracowanie twojego sloganu; i opracowując podstawowe materiały marketingowe, które wprowadzą Twoją markę na rynek, zatrudnij najlepsze talenty do pracy. Jeśli zadaniem jest opracowanie nazwy i logo dla firmy usługowej, która zmaga się jedynie z umiarkowaną konkurencją w zlokalizowanym obszarze rynku, zaplanuj umiarkowaną inwestycję. Z drugiej strony, jeśli praca polega na opracowaniu nazwy i logo, które będzie podróżować nie tylko poza granicami województwa, ale także przez granice międzynarodowe i przez cyberprzestrzeń do setek tysięcy perspektyw biznesowych, inwestuj więcej i amortyzuj koszty w nadchodzących latach.

3. Wdrożenie strategii marki

Po ustaleniu strategii marki i ustaleniu tożsamości marki wdrożenie programu budowania marki staje się częścią istniejącego programu marketingowego i budżetu marketingowego. Marki i marketing nie są odrębne pod względem przekazu lub pieniędzy. Strategia marki staje się podstawą strategii marketingowej, podobnie jak podstawa biznesplanu

Jeśli nie masz najcięższego młota. . .

Stare powiedzenie, które marketerzy stosują w kontaktach z klientami o małym budżecie, brzmi: "Jeśli nie masz najcięższego młotka, użyj najostrzejszego gwoździa". Jak to dotyczy brandingu? Jeśli nie masz największego budżetu (lub czegoś zbliżonego do dużego budżetu), zwiększ ostrość Twojego programu brandingowego, dzięki któremu osiąga on dwie funkcje marki ponad wszystko: świadomość rynku docelowego i różnicowanie produktów. Upewnij się, że każda komunikacja dzięki temu pomaga osobom na Twoim rynku docelowym wiedzieć, kim jesteś i dlaczego Twoja oferta jest inna i lepsza. Kluczem do tej strategii jest koncentracja na rynku docelowym. Jeśli nie masz największego budżetu, nie próbuj rozmawiać z największym rynkiem. Dostosuj swoje marki i skoncentruj swoją komunikację na tych, którzy będą mieć wpływ na Twój sukces. Następnie, wysyłając wiadomości o marce na docelowy rynek, postępuj zgodnie z tą radą:

•  Zobacz, że każda komunikacja - online lub offline, osobiście lub za pośrednictwem mediów - niesie ze sobą tożsamość marki bez zmian, dzięki czemu wytrawisz jeden, krystalicznie czysty, profesjonalny wizerunek marki.

•  Umieść swoje logo na absolutnie wszystkim, co reprezentuje Ciebie i Twoją markę na rynku.

•  Dodaj slogan lub slogan, jeśli Twoje imię nie oddaje w odpowiedni sposób tego, kim jesteś, co robisz i dlaczego jesteś świetny.

•  Jeśli polegasz głównie na wiadomościach e-mail, dodaj wiersz podpisu przedstawiający nazwę firmy i slogan w wiadomościach e-mail.

Budowanie wizerunku marki nie musi kosztować fortuny, ale budowanie marki, która nie kosztuje fortuny, wymaga marketingu docelowego i najwyższej spójności.

Włączanie rozwoju marki do planu biznesowego

Twoja marka to Twój biznes; to prezentacja tego, kim jesteś i za czym stoisz. Twoja marka to sposób, w jaki prezentujesz obietnicę, którą Twoja firma składa każdemu, kogo dotyka, zarówno jako pracownik, inwestor, klient, współpracownik, jak i osoba wspierająca w formie źródła polecającego, współpracownika lub przyjaciela. Twój biznesplan (masz go, prawda?) Jest planem sukcesu biznesowego. Zawiera następujące elementy:

•  Przegląd Twojej firmy, który obejmuje Twoją misję, wizję, wartości, kluczowe produkty i cele biznesowe •  Twoje środowisko biznesowe, w tym przegląd branży, segmentacja rynku, profil klienta i analiza konkurencji •  Strategia Twojej firmy, która obejmuje model biznesowy, cele, plan marketingowy i strategia rozwoju •  Opis Twojej firmy, który obejmuje oferowane przez Ciebie produkty, Twoje możliwości badawcze i operacyjne oraz strategię marketingową

W każdym z tych komponentów biznesplanu Twoja marka odgrywa główną rolę. Uosabia twoją misję, wizję i wartości. Wpływa na twoje plany rozwoju produktu. Pomaga w segmentacji rynku, kierowaniu do klientów i podejmowaniu decyzji dotyczących strategii konkurencyjnej. Określa to, co robisz i mówisz oraz jak wyglądasz i czujesz się. Dzięki temu dotrzymujesz obietnic biznesowych. Kiedy budujesz swój biznes, zasadniczo budujesz swoją markę i vice versa. Oba są współzależne i wzajemnie korzystne.

Znając związek między twoją misją, wizją i tożsamością marki

Ta część myli nawet profesjonalistów. Pojęcia misja, wizja i tożsamość marki mają niewyraźne krawędzie, które nakładają się i wprowadzają w błąd. Dla przypomnienia:

•  Twoja misja jest ogólnym celem twojej firmy i jej wpływem na innych.

•  Twoja wizja to długoterminowa aspiracja do firmy. To właśnie chcesz osiągnąć dzięki sukcesowi biznesowemu.

•  Twoja tożsamość marki jest namacalnym wyrazem, który odzwierciedla zarówno Twoją misję, jak i wizję

Ci z nas, którzy zajmują się marketingiem, spędzają godziny, próbując uprościć hierarchię misji, wizji i tożsamości marki, a oto szybki sposób na umieszczenie ich trzech w kontekście: Twoja misja jest sercem twojego biznesu, twoja wizja jest oczami , a tożsamość Twojej marki to twarz.

Zaangażowanie w proces brandingu

Pomyśl o rozpoczęciu procesu brandingu jako o zawarciu małżeństwa - musisz zgodzić się na zobowiązanie na długi dystans. Twoja marka jest odzwierciedleniem misji i wizji Twojej firmy. Można by pomyśleć, że znając misję i wizję firmy, identyfikacja marki i rozpoczęcie procesu budowania marki powinny być dziecinnie proste. Ale rzadko tak jest. Wiele firm sięga po deklaracje dotyczące misji i wizji i realizuje je że nigdy ich nie stworzyli. Ups Inni mają stwierdzenia, które po przeglądzie nie odzwierciedlają już dokładnie, dokąd chcą, aby firma się udała i do czego chcą. Jeśli którykolwiek z tych scenariuszy brzmi znajomo, nie wstydź się. Określenie rodzaju działalności, którą ma odzwierciedlać Twoja marka, jest dużą i ważną decyzją, która może wymagać czasu i zdecydowanie wymaga cierpliwości. Poświęć trochę czasu i udaj się na rekolekcje planistyczne ze wszystkimi ludźmi, którzy twoją firmę taką, jaka jest. Razem możesz zdefiniować, czego chcesz od swojej marki, jak zmierzyć sukces i jak zbudować markę, która może rozwijać się wraz z Twoją firmą i bazą klientów w dalekiej przyszłości. Gdy rozpoczniesz proces planowania, przejdź do rozdziału 6, aby uzyskać porady krok po kroku podczas tworzenia definicji marki i obietnicy marki.

Kto jest pierwszy? Rekrutacja zespołu brandingowego

Twoja marka jest obietnicą tego, czym jest Twoja organizacja, co oznacza i jakie przynosi korzyści, i jest wzmacniana za każdym razem, gdy ludzie mają kontakt z dowolnym aspektem Twojej firmy. Oznacza to, że wszyscy w Twojej firmie są przedstawicielami Twojej marki. Gdy zamierzasz stworzyć lub odnowić swoją markę, utwórz zespół brandingowy, w skład którego wejdą przedstawiciele wszystkich aspektów Twojej organizacji. Następnie, na kluczowych etapach po drodze, zaproś cały personel do zespołu dzięki aktualizacjom i prezentacjom.

Pierwsze wpisowe z góry na dół

Wpis, udział i przywództwo ze strony właścicieli i kadry kierowniczej najwyższego poziomu są absolutnie niezbędne dla sukcesu marki. Twoja marka jest odzwierciedleniem kierunku, w którym kierownictwo firmy kieruje najwyższym poziomem. Jeśli osoby, które są w stanie podejmować strategiczne decyzje biznesowe, nie rozumieją i nie popierają budowanej przez siebie marki, mogą równie dobrze odciągnąć firmę od obietnicy marki i zmierzać ku katastrofie wiarygodności. Zastanów się nad studiem fotograficznym, które buduje markę odzwierciedlać wiedzę specjalistyczną i wyłączność wymaganą do obsługi wysokiej klasy zadań korporacyjnych, które, w rezultacie nagradzane zdjęcia, pojawiają się w corocznych raportach, międzynarodowych broszurach i reklamach w najbardziej prestiżowych publikacjach. Jeśli właściciel studia, chcąc zwiększyć działalność, zacznie reklamować, aby przyciągnąć klientów do zdjęć ślubnych i ukończenia szkoły średniej, prestiżowe atrybuty marki studia obiecane korporacjom znikną za oknem. Twoja marka musi zostać wzmocniona przy każdej decyzji biznesowej i przez każdy punkt kontaktowy marki. Z tego powodu musi czerpać zainteresowanie i zaangażowanie tych, którzy sprawdzają się, aby firma była wierna swojej marce i obietnicom.

Angażowanie wszystkich pracowników w proces

Jedynym sposobem na zaangażowanie całej firmy w promowanie marki jest uświadomienie jej marki w całej firmie, poparte obowiązującymi w całej firmie zasadami dotyczącymi sposobu prezentacji i ochrony marki. Edukuj wszystkich, od dyrektora generalnego po projektantów pracujących w niepełnym wymiarze godzin lub zewnętrznych, na temat strategii marki, obietnicy, tożsamości i wytycznych dotyczących prezentacji. Zamień ich w mistrzów marki i upewnij się, że znają zasady prezentacji marki, postępując zgodnie z radami dotyczącymi zarządzania logo i dotrzymywania obietnic związanych z marką. Nie spiesz się, aby umieścić wszystkich na tej samej stronie marki. To, czego nie wiedzą, może cię zranić.