Branding Dla NieśmiałychBranding

Działania, gdy złe rzeczy zdarzają się dobrym markom



Czasami marki robią wiadomości z najgorszych powodów. Mimo miliona dobrych intencji marki mogą wpaść w kłopoty z powodu złego zarządzania lub pecha. Kiedy tak się dzieje, sytuacja wymaga działania, JAK NAJSZYBCIEJ. Alternatywą - czekanie, aż spróbujesz zażegnać problem - jest formuła na katastrofę public relations. Ta część dotyczy naprawiania krzywd, które się zdarzają. Zaczynamy od pomocy w uniknięciu największych problemów, jakie napotykają właściciele marek. Następnie przygotowujemy Cię na poważne zagrożenie dla Twojej marki, abyś nie stracił oczu. Wreszcie, opracowujemy plan, aby wprowadzić plan zarządzania kryzysowego na wyższy bieg, kiedy i jeśli zajdzie taka potrzeba. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, nigdy nie będziesz musiał stosować się do porad zawartych w tym rozdziale. Ale i tak postępuj tak, na wszelki wypadek. Twoje przygotowanie i zdolność do szybkiego reagowania pewnego dnia mogą być kluczem do oszczędzania kapitału Twojej marki.

Postępuj ostrożnie: unikanie min przeciwpiechotnych marki

Większość wydarzeń niszczących markę należy do jednej z tych kategorii:

•  Upadek odpowiedzialności społecznej: na przykład niektóre marki odzieżowe zostały skażone przez wiadomości, że towary są wytwarzane w fabrykach, w których dochodzi do złego traktowania pracowników.
•  Upadek zachowań korporacyjnych: na przykład spójrz na historie biznesowe z początku 2000 roku, dotyczące firm, które gotowały książki, naruszały przepisy i wykorzystywały luki w celu maksymalizacji wartości dla akcjonariuszy, minimalizując w ten sposób wartość marki.
•  Upadek w osobistym zachowaniu głośnego dyrektora, rzecznika lub wiodącego przedstawiciela marki: Przykłady tego rodzaju sytuacji obejmują zniszczenie marki, które Hertz spotkał po rzeczniku O.J. Proces Simpsona w sprawie podwójnego morderstwa, stanowisko Marty Stewart Living Omnimedia po procesie i skazaniu Stewarta w sprawie handlu akcjami oraz stan Kościoła katolickiego po skandalach związanych z nadużyciami ze strony kapłanów. W każdym przypadku negatywne wiadomości o przedstawicielach marki przełożyły się na negatywne wiadomości o marce, ryzykując reputację marki i wymagając szybkiego i szerokiego wdrożenia środków ochrony marki wyszczególnionych tu.
•  Śmierć lub nagłe odejście znanego lidera korporacji: Weźmy na przykład wpływ śmierci dr Roberta Atkinsa na Atkinsa Nutritionals, Inc. W ciągu kilku dni od przedwczesnej śmierci Atkinsa w 2003 r. Po upadku na oblodzonym chodniku nagłówki zapytały: "Czy to marka Atkinsa?" Odpowiedź pojawiła się w sierpniu 2005 r.,
•  Awarie, usterki lub niebezpieczeństwa produktu: rzeczywiste lub postrzegane, problemy te mogą wynikać z ludzkich błędów, nieodpowiednich lub niedocenianych procedur i kontroli jakości, naruszeń procedur, rozpowszechniania informacji, nieporozumień konsumentów lub produktów out-out sabotaż. Przykłady obejmują wątpliwą substancję chemiczną, która przed laty zagrażała marce Crayola, oraz skażone cyjankami kapsułki Tylenol Extra Strength, które powstały w wyniku manipulacji produktem i wywołały jeden z najbardziej skutecznych programów zarządzania kryzysowego w historii public relations.
•  Kryzysy wynikające z klęsk żywiołowych lub katastrof spowodowanych przez człowieka: Wydarzenia te mogą obejmować trzęsienia ziemi lub pożary, a także snajperów lub terrorystów.

Zanim zaplanujesz, jak radzić sobie z zagrożeniami związanymi z marką, poświęć trochę czasu, aby zaplanować, jak ich uniknąć, jeśli możesz. Najlepszym atakiem jest dobra obrona. Aby się bronić, musisz wykonać dwa podstawowe kroki:

1. Zidentyfikuj potencjalne zagrożenia. Przejrzyj poprzednią listę, aby zidentyfikować rodzaje zagrożeń, które mogą mieć negatywny wpływ na reputację Twojej marki. Następnie oszacuj prawdopodobieństwo wystąpienia tych zagrożeń. W przypadku każdego zagrożenia, które wydaje się być duże, należy wcześniej pracować nad zmniejszeniem podatności na zagrożenia, ustanawiając systemy i działania ochronne, które odciągną Twoją organizację od potencjalnych zagrożeń.
2. Przygotuj plan zarządzania kryzysowego marki. Przygotuj plan wraz z zadaniami dla tego, kto będzie kierował zespołem ds. Zarządzania kryzysowego i służył mu, jakie procedury komunikacji będą przestrzegane, a także kroki, które pozwolą uzyskać jasny, spójny komunikat dla wszystkich zainteresowanych odbiorców.

Identyfikacja potencjalnych zagrożeń

Chociaż otoczenie biznesowe jest spokojne, wyobraź sobie niektóre z najgorszych scenariuszy, z jakimi może spotkać się Twoja marka. Następnie oceń, w jaki sposób każde zagrożenie może wpłynąć na siłę Twojej marki, firmy i reputacji. Aby zidentyfikować wszystkie potencjalne zagrożenia, wykonaj następujące kroki:

1. Rozważ potencjalne zagrożenia dla marki, które mogą negatywnie wpłynąć na wizerunek Twojej marki. Zapoznaj się z poprzednią listą kategorii zdarzeń uszkadzających markę, aby skłonić Cię do myślenia.
2. Oceń prawdopodobieństwo wystąpienia zagrożenia każdej marki. Na przykład prywatna firma usługowa, bez udziałowców i zakładów produkcyjnych, ma niskie prawdopodobieństwo napotkania zagrożenia związanego z wygaśnięciem zachowań korporacyjnych. Jeśli jednak tym samym biznesem usługowym kieruje właściciel prowadzący głośny, odrzutowy styl życia, to jednak prawdopodobieństwo rzeczywistego lub domniemanego wygaśnięcia zachowania osobistego może być wysokie.
3. Określ, na które atrybuty Twojej marki najbardziej wpłynie to jeśli Twoja marka napotka każde potencjalne zagrożenie dla marki. Na przykład, jeśli Twoja firma ma do czynienia z wiadomościami o awarii produktu, atrybutami marki, takimi jak bezpieczeństwo, precyzja wykonania lub jakość byłoby to dotknięte.
4. Oceń wpływ każdego atrybutu, który może mieć wpływ na ogólną siłę Twojej marki. Na przykład, jeśli Twoja marka znana jest przede wszystkim z historii bezpieczeństwa i nagle traci bezpieczeństwo, wpływ na siłę marki byłby duży.

Gdziekolwiek zobaczysz prawdopodobne zagrożenie marki dla atrybutu marki o dużym wpływie, podejmuj działania zapobiegawcze, wzmacniając systemy i procedury, aby uniknąć kryzysu związanego z drżeniem marki.

Podejmowanie działań zapobiegawczych przeciwko zagrożeniom marki

Dla każdego zagrożenia wysokiego ryzyka należy opracować zarówno strategię zmniejszania ryzyka, jak i zdolność do radzenia sobie z zagrożeniem, jeśli ono nastąpi. Idź tak daleko, aby podzielić się swoimi planami zapobiegawczymi z tymi, którzy mają udziały w Twojej marce - od pracowników, przez klientów, dostawców, po inwestorów. Na przykład Berkshire Hathaway jest spółką giełdową kontrolowaną przez Warrena Buffetta, jednego z najbardziej znanych i najbogatszych inwestorów na świecie. Jeśli chodzi o atrybuty marki Berkshire Hathaway, mądrość i dowcip Warrena Buffetta wznoszą się na sam szczyt listy. W rezultacie odejście Buffetta, który prowadzi firmę od 1965 roku, jest ważnym zagrożeniem dla marki. To także zagrożenie, przed którym firma nie działa ani się nie ukrywa. Raport roczny Berkshire Hathaway za 2005 r. Zawiera sekcję zatytułowaną "Planowanie sukcesji", która zaczyna się od akapitu: "Jako właściciele naturalnie obawiasz się, czy będę nalegał na pozostanie na stanowisku dyrektora generalnego po tym, jak zacznę zanikać, a jeśli tak, to w jaki sposób zarząd poradzi sobie z tym problemem. Chcesz także wiedzieć, co się stanie, gdybym umarł dziś wieczorem. Pozostała część tego rozdziału szczegółowo wyjaśnia, w jaki sposób firma jest przygotowany do obsługi przejścia w sposób chroniący bezpieczeństwo inwestycji spółki i akcjonariusza. Kończy się zapewnieniem: "Mamy wybitną grupę dyrektorów, którzy zawsze zrobią to, co właściwe dla akcjonariuszy. I kiedy jesteśmy w temacie, czuję się wspaniale. " Przyznaj się do zagrożeń związanych z własną marką i reaguj na nie. Wykonaj następujące kroki:

1. Oblicz fakty. Przyznaj się, jeśli wiesz, że grozi ci ryzyko. Próba życzyć sobie tego nigdy nie jest przyzwoitą strategią. Jeśli jesteś podatny na zagrożenia ze względu na luźne zasady produkcji, przyznaj się. Jeśli społeczeństwo pokłada duże zaufanie w swoim głośnym, ale starzejącym się liderze, przyznaj się. Niezależnie od zagrożenia, jeśli jest realne i zbliża się, rzuć na nie światło i zacznij badać, jak najlepiej zminimalizować zagrożenie.
2. Zbierz zespół, aby omówić ryzyko. Utwórz komitet zarządzający zagrożeniami dla marki, aby rozważyć potencjalne zagrożenia z wielu punktów widzenia. Zaangażuj nie tylko personel zarządzania marką, ale także menedżerów z działu obsługi klienta, produkcji, zarządzania finansami i innych działów. Przedyskutuj, jakie zdarzenia mogą powodować zagrożenie dla marki i jak można je zapobiegać.
3. Podejmij działania zapobiegawcze. Jeśli zagrożenie jest realne, a ryzyko jest wysokie, podejmij je bezpośrednio. Wprowadź nowe zasady. Zainstaluj nowe procedury. Ustal plan sukcesji. Utwórz procedury ewakuacyjne. Odnieś się do zachowań wysokiego ryzyka. Podejmij wszelkie niezbędne i skuteczne kroki, aby przyznać się, zmniejszyć lub usunąć luki, które mogą zaszkodzić wizerunkowi Twojej marki w przyszłości

Bądź przygotowany: reagowanie na zagrożenia marki

Jeśli wydarzy się najgorsze, a reputacja Twojej marki zostanie zaatakowana przez siły wewnętrzne lub zewnętrzne, bądź gotowy do kontrolowania wiadomości, opowiadania historii, rozwiązania problemu i zapewnienia opinii publicznej, że to się nie powtórzy. Specjaliści od public relations mówią o złotej godzinie, w której możesz kontrolować historię i poruszaj się szybko, aby zapisać wizerunek swojej marki przed katastrofą. Jednak zbyt wiele firm spędza pierwszą godzinę na śledzeniu zagrożenia marszczeniem rąk i próbowaniu podjęcia kroków. Gdy są gotowi do ruchu, historia jest już poza ich zasięgiem i jest opowiadana przez innych, często z nieścisłościami i perspektywami, które jeszcze bardziej niszczą markę. Zobowiąż się do opracowania planu zarządzania kryzysowego marki, który będzie ich obejmował składniki:

•  Kto jest kim w Twoim zespole zarządzającym, w tym kto będzie głównym i drugorzędnym rzecznikiem, który zapewni doradztwo prawne lub techniczne oraz kto pomoże obsłużyć plan.
•  Z kim się skontaktować w razie kryzysu. Przygotuj listę zawierającą numery domu, biura, faksu i telefonu komórkowego; adresy e-mail; i adresy korespondencyjne dla

- Kontakty alarmowe i bezpieczeństwa
- Kierownicy i menedżerowie
- Partnerzy biznesowi i finansowi
- Kontakty z mediami
- Pracowników
- Kluczowe kontakty w społeczności, przemyśle i kanałach dystrybucji
- Kluczowi klienci

* Co powiedzieć, w tym co się stało, co robisz, aby to zrobić i jak to się nie powtórzy - wszystko w kategoriach opisujących twoją troskę o społeczeństwo, a nie tylko twoje działania mające na celu zminimalizowanie utraty firmy lub marki. Pamiętaj, że nie możesz z góry zaplanować dokładnej wiadomości, ale możesz zaplanować, co ma przekazać.
* Jaka jest twoja strategia, w tym plany publikowania wiadomości, zakładanie i obsadzanie fizycznych i internetowych centrów medialnych, obsługa zwiększonego zainteresowania poprzez zwiększenie, a nawet tworzenie kopii zapasowych zdolności telefonicznych i internetowych, oraz zapewnianie bieżących aktualizacji na temat tego, jak pracujesz nad rozwiązaniem problemu problem i zapobiegaj jego ponownemu wystąpieniu. Poniższe sekcje opisują każdy z tych komponentów bardziej szczegółowo.
Sporządzenie listy osób, które są gotowe Przygotować program zarządzania kryzysowego, wiedząc z wyprzedzeniem, kto będzie służył w zespole zarządzania i komunikacji. Wypełnij role wyjaśnione w każdej z poniższych sekcji.

Główny rzecznik
Każdy kryzys komunikacyjny potrzebuje jednej spokojnej i kompetentnej osoby, która będzie rzecznikiem, który przedstawia fakty, zadaje pytania i zapewnia interfejs między mediami a marką. W małych firmach lub organizacjach prezes lub właściciel często przejmuje obowiązki rzecznika po prostu dlatego, że nikt inny w organizacji nie ma wystarczająco wysokiego profilu, aby pełnić tę rolę. W większych organizacjach osoba pełniąca rolę eksperta ds. Kkomunikacji (zwykle wiceprezes lub dyrektor ds. public relations) przyjmuje to zadanie. Gdy inni wykwalifikowani kandydaci są dostępni, wiele organizacji unika mianowania CEO na głównego rzecznika. Rozumowanie nie polega na tym, że dyrektor generalny nie może pełnić roli, ale raczej na tym, że jeśli przedstawiciele mediów są przeszkoleni w zakresie radzenia sobie z nim, nie zadowolą się wypowiedziami drugiego rzecznika. W rezultacie, jeśli CEO nie jest dostępny, przedstawiciele mediów mogą zadawać pytania, w wyniku czego mogą wystąpić potencjalnie szkodliwe braki w informacjach. Kiedy mianujesz swojego rzecznika, upewnij się, że jest przeszkolony w zakresie historii marki i przekazu, a także relacji z mediami, w tym sposobu prowadzenia wywiadów i relacji z mediami oraz zarządzania nimi. Upewnij się także, że rzecznik

•  Potrafi dobrze komunikować się i prezentować informacje
•  Wygodny i doświadczony przed kamerami oraz w wywiadach medialnych
•  Wiedza na temat Twojej organizacji
•  Wiarygodny, godny zaufania i empatyczny przedstawiciel zarówno w organizacji, jak i poza nią
•  Potrafi wzbudzić zaufanie i wyjaśnić problemy jasno i bez żargonu
•  Świadomy pełnego zakresu problemu i grona ekspertów, którzy mogą przekazać dziennikarzom dodatkowe informacje
•  Spokojny, szczery i sympatyczny

Wymień osobę wysokiego szczebla w swojej organizacji, taką jak wiceprezydent lub najwyższy urzędnik ds. Komunikacji, jako głównego rzecznika. Unikaj wskazywania prawnika na głównego rzecznika. Takie postępowanie oznacza, że masz obawy prawne, co przekłada się na poczucie winy w świadomości konsumentów.

Drugi rzecznik

Twój główny rzecznik nie zawsze może być dyżurny, więc wyznacz zastępczego rzecznika o podobnych możliwościach, aby w pełni poinformowana osoba była zawsze dostępna dla mediów i innych osób. Jeśli głównym rzecznikiem jest Twój dyrektor generalny, upewnij się, że Twój drugi rzecznik jest urzędnikiem wysokiego szczebla lub właścicielem firmy, który ma podobny wpływ. W przeciwnym razie media będą chciały poczekać na rozmowę z CEO kosztuje Twoją markę okazję do przekazywania najświeższych wiadomości i faktów.

Doradcy eksperci

W zależności od charakteru kryzysu związanego z marką może być konieczne zaangażowanie przedstawicieli różnych organizacji zewnętrznych w celu dostarczenia szczegółowych informacji na temat działań medycznych, prawnych i policyjnych. W takich przypadkach poproś każdą zewnętrzną organizację, aby wymieniła swoich głównych i drugorzędnych rzeczników, a nie komentowała długą listę różnych przedstawicieli. Taki układ pomaga ograniczyć liczbę osób, które wyjaśniają kryzys publicznie. W przeciwnym razie konsumenci usłyszą fragmenty historii od zadziwiającej liczby różnych przedstawicieli, powodując zamieszanie i brak zaufania do Twojej firmy i marki.

Twój CEO

Niezależnie od tego, czy Twój CEO jest głównym rzecznikiem kryzysowym, musi on reagować na zagrożenie marką, angażować się w pierwszych chwilach i podpisywać się z każdym elementem planu komunikacji, aby nie zgadywać ani zgadywać palcami wskazywanie następuje na drodze rozwiązywania problemu.

Wiedzieć, do kogo zadzwonić

Przed każdym kryzysem przygotuj listę kontaktów w komunikacji kryzysowej, która zawiera pełne informacje kontaktowe dla następujących osób:

•  Kontakty wewnętrzne, w tym kierownictwo, członkowie zespołu kryzysowego, kierownicy, pracownicy, przedstawiciele związków zawodowych i inni •  Kontakty alarmowe, w tym policja, ochrona i biura rządowe •  Kontakty z mediami, w tym reporterzy lub redaktorzy lokalnych, krajowych, międzynarodowych i branżowych lub branżowych mediów, które są zainteresowane wiadomościami o Twojej organizacji •  Kontakty inwestorów i analityków, od lokalnych bankierów, przez akcjonariuszy, po inwestorów lub potencjalnych inwestorów •  Kontakty ze społecznością i branżą, od lokalnej izby handlowej po przemysł lub stowarzyszenie handlowe po kluczowych partnerów, podwykonawców i konkurentów ,partnerzy biznesowi, w tym klienci, dostawcy i dystrybutorzy •  Kontakty o szczególnych zainteresowaniach, w tym środowisko, bezpieczeństwo, konsumenci lub inne grupy, które są zainteresowane Twoją firmą

Wymień sekwencję, w której należy nawiązywać kontakty, aby zapewnić, że ci, którzy najbardziej potrzebują wiedzieć, zostaną natychmiast osiągnięci. Upewnij się również, że kopie listy kontaktów są łatwo dostępne w wielu lokalizacjach wewnątrz i na zewnątrz firmy, w tym w biurach dyrektora generalnego, dyrektora ds. Komunikacji lub public relations, kierownictwa najwyższego poziomu oraz w chronionej hasłem części sieci teren.

Sprawdzanie, co robić i co mówić

Priorytetem każdego menedżera marki jest przede wszystkim unikanie kryzysów marki. Dlatego ważne jest, aby regularnie oceniać i podejmować aktywne działania w celu obrony przed zagrożeniami, które mogą zaatakować siłę Twojej marki. Czasami jednak, pomimo wszelkich najlepszych wysiłków na świecie, dobre marki przydarzają się złym rzeczom. Jeśli Twoja marka przeżyje kryzys, musisz być gotowy do podjęcia działań obronnych. Jeden zestaw porad dotyczy wszystkich sytuacji kryzysowych: Mów prawdę, bądź tak kompletny, jak to możliwe, natychmiast wydawaj oświadczenia i dąż do jak najszybszego przywrócenia zaufania. Zamiast marnować cenne chwile na debatę na temat tego, co należy zrobić, natychmiast wykonaj następujące czynności:
1. Aktywuj system komunikacji w sytuacjach awaryjnych, kontaktując się z tymi, którzy muszą najpierw dowiedzieć się o zagrożeniu.
2. Zwołaj zespół ds. Komunikacji kryzysowej marki. Natychmiast oceń sytuację. Ustal, czy sytuacja wpływa na twoją organizację pod względem prawnym, finansowym, administracyjnym, operacyjnym lub w inny sposób
3. Stwórz wiadomość, którą dostarczysz, aby wyjaśnić, co się stało i co zrobi Twoja organizacja, aby przywrócić bezpieczeństwo i pewność siebie. Pisząc wiadomość, ogranicz ją do kilku zdań. Jeśli nie potrafisz wyjaśnić sytuacji w kilka sekund, ludzie nie są w stanie jej zrozumieć i zrozumieć, i zwracają się do innych o coś, co może być błędnym wyjaśnieniem. Przygotuj wiadomość, która spełnia następujące kryteria:

- Zawiera nie więcej niż trzy kluczowe punkty, których używasz do wyjaśnienia sytuacji, a każdy punkt jest streszczony w mniej niż dziesięć słów. W każdym punkcie przygotuj maksymalnie trzy dodatkowe fakty, które Twój rzecznik może przedstawić jako dodatkowe wyjaśnienie.
- Nie zawiera żargonu branżowego ani słów, których nie można zrozumieć przez osobę z wykształceniem ósmej klasy.
- Jest odpowiedni i dostarczany w kategoriach, które mają znaczenie dla tych, których dotyczy sytuacja. To nie czas na rozmowę o tym, jak dotyczy to organizacji. Nadszedł czas, aby pokazać, że zależy Ci na wszystkich zaangażowanych stronach i zajmujesz się sytuacją w ich imieniu.
4. Imię i nazwisko, tego kto będzie Twoim głównym rzecznikiem i drugim rzecznikiem i do jakich dodatkowych ekspertów będziesz musiał zadzwonić aby wyjaśnić sytuację.
5. Sporządź listę kilkunastu najtrudniejszych pytań, które Twoim zdaniem zostaną zadane rzecznikowi. Na każde pytanie przygotuj i przećwicz krótką odpowiedź, która zawiera nazwisko osoby, która może udzielić dodatkowych informacji prawnych, technicznych lub innych określonych informacji.
6. Prześlij swoją wiadomość i przygotowane odpowiedzi na spodziewane pytania do przeglądu i zatwierdzenia przez osoby odpowiedzialne za dotknięte funkcje, a także przez dyrektora generalnego i zespół prawny firmy.
7. Przygotuj komunikat prasowy wyjaśniający sytuację. Powiedz, kto, co, gdzie, kiedy, dlaczego i jak radzisz sobie z sytuacją, korzystając z zatwierdzonej wiadomości i porad z rozdziału 10 na temat pisania komunikatów prasowych.
8. Złóż ogłoszenie i rozpowszechnij swoje wydanie wiadomości tak szybko, jak to możliwe. Powiadom pracowników i wszystkie osoby z organizacji bezpośrednio przed lub w tym samym czasie, gdy udostępnisz artykuł mediom. Oprócz rozpowszechnienia przygotowanej wersji, dostarcz zwięzłe oświadczenie, które podsumowuje kluczowe punkty i koncentruje się na krokach, które podejmujesz, aby osiągnąć pozytywny wynik dla wszystkich zainteresowanych stron.
9. Otwórz centrum medialne, w którym możesz spotkać się z reporterami w miejscu, które pozwala im uzyskać dostęp do historii, a jednocześnie zapewnia odpowiednią odległość od centrum aktywności, aby nie słyszeli nieplanowanych komentarzy.
10. Aktywuj awaryjną stronę internetową lub dodaj wyznaczone strony do internetowego biura prasowego, aby prezentować najświeższe informacje i informacje ogólne.
11. Stale aktualizuj i rozpowszechniaj informacje zapewniające aktualizacje sytuacji i odpowiedzi, w tym kroki podejmowane przez Twoją organizację w celu zapewnienia bezpieczeństwa ludzi i produktów. Pozostań konsekwentny, bezpośredni, dostępny i wrażliwy na wszystkie osoby, których dotyczy problem lub które mają pytania lub wątpliwości.
12. Kiedy kryzys ustąpi, oceń wpływ na Twoją markę i natychmiast rozpocznij pracę, aby przywrócić jej siłę,

Przebijając się przez ból
Jeden z najbardziej legendarnych przykładów skutecznie wdrożonego planu zarządzania kryzysowego pochodzi z wczesnych lat 80. XX wieku, kiedy to kapsułki Tylenol Extra Strength zostały złośliwie wypełnione kapsułkami z cyjankami, ponownie szczelnie zamknięte i umieszczone na detalicznych sklepikach w Chicago. Johnson & Johnson, spółka macierzysta McNeil Consumer Products Company, producent Tylenola, dowiedział się o kryzysie poprzez telefon, jakiego żaden właściciel marki nigdy nie chce otrzymywać. Reporter z Chicago zadzwonił, aby poinformować, że ludzie nie byli po prostu chorzy, ale umierali z powodu zatrutego produktu Tylenol. Johnson & Johnson nie tracili czasu na rozpoczęcie reakcji kryzysowej. Firma natychmiast zwołała zespół ds. strategii kryzysowej, którego zadaniem jest opracowanie odpowiedzi na dwa pytania (w tej kolejności): Jak chronić ludzi? i jak chronimy produkt? Po pierwsze, zespół wykorzystał media, aby ostrzec konsumentów w całym kraju, aby nie spożywali żadnej formy Tylenolu do odwołania. Wyciągnęli wszystkie paczki Tylenol z półek w Chicago i wstrzymali wszelką reklamę i produkcję. Kiedy skażony produkt został znaleziony poza obszarem Chicago, poszli o krok dalej i wyciągnęli każdą butelkę Tylenolu z każdej półki w całym kraju. Jednocześnie Johnson & Johnson zaoferował wymianę wszystkich zakupionych kapsułek Tylenol na tabletki Tylenol, co może kosztować firmę miliony dolarów. Wpływ finansowy na Johnson & Johnson był ogromny, ale wysiłki firmy koncentrowały się raczej na bezpieczeństwie konsumentów, a nie na utraconych dolarach. Ustanowił gorącą linię i wydał ciągły strumień aktualizacji wiadomości. Firma ani razu nie zwróciła uwagi na fakt, że nie miała ona nic wspólnego ze skażonym produktem. Zamiast tego wystawił nagrodę w wysokości 100 000 USD i współpracował z policją, FBI i innymi agencjami rządowymi, aby pomóc znaleźć odpowiedzialnych jednocześnie pracując wewnętrznie nad opracowaniem opakowania zabezpieczonego przed manipulacją, aby zabezpieczyć się przed taką katastrofą powtarzającą się w przyszłości. W ciągu kilku miesięcy Tylenol wrócił do aptek i półek sklepowych, tym razem zapakowany w potrójne, szczelne opakowanie. Aby przywrócić konsumentów do marki, firma rozpowszechniła kupony, które zostaną zastosowane przy nowych zakupach Tylenolu. Rozpoczęła nową kampanię reklamową, a ponad 2000 sprzedawców zostało zaproszonych do prezentacji dla członków społeczności medycznej, aby zainspirować wsparcie dla ponownego wprowadzenia produktu. Tylenol szybko odzyskał 27 procent rynku środków przeciwbólowych i dziś jest jednym z najlepiej sprzedających się leków dostępnych bez recepty w Stanach Zjednoczonych. Fakt ten jest mocnym dowodem na to, jak Johnson & Johnson szybko zareagował na kryzys, biorąc odpowiedzialność, stawiając bezpieczeństwo konsumentów na pierwszym miejscu, współpracując z mediami, a ostatecznie wychodząc z kryzysu największej marki w branży farmaceutycznej.

Po komunikacji kryzysowej

Niezależnie od tego, czy przeżywasz kryzys marki, czy po prostu przygotowujesz swoją organizację do takiej sytuacji, pamiętaj o tych radach:

•  Bądźcie troskliwi i szczerze zaniepokojeni.
•  Weź odpowiedzialność.

•  Natychmiast wyjaśnij sytuację w kilku zdaniach, które mogą być szeroko zrozumiane przez ogół społeczeństwa.
•  Przygotuj zwięzłą wiadomość i podziel się nią w swojej organizacji, aby wszyscy rozmawiali z tej samej strony i mówili te same prawdy.
•  Przygotuj się na przedstawienie pełnych informacji zapasowych i wyjaśnień na żądanie, ale nie oferuj więcej informacji niż wymagane, w przeciwnym razie możesz pomylić wiadomość.
•  Unikaj żargonu lub języka, którego nie rozumie ogół społeczeństwa.
•  Informuj swoich pracowników o wszystkich nowych wydarzeniach.
•  Planuj i udostępniaj środki zaradcze na wypadek sytuacji i kontroli, które zapobiegną jej ponownemu wystąpieniu.
•  Odpowiadaj na pytania w sposób, który pozwala powtórzyć kluczowe punkty zatwierdzonej wiadomości.
•  Przygotuj zaktualizowane informacje ogólne i informacje prasowe przed każdym nowym ogłoszeniem lub ważnym wywiadem.
•  Zdaj sobie sprawę, że rzecznik powinien przedstawić fakty, które zostały zebrane i potwierdzone przez twoją organizację i jej zasoby ekspertów, i powinien trzymać się zatwierdzonych punktów.
•  Ogranicz liczbę osób, które wyjaśniają kryzys opinii publicznej. Podaj tylko głównego rzecznika, dodatkowego rzecznika, oraz garstka wyznaczonych rzeczników ekspertów z Twojej organizacji lub spoza niej, którzy zostali wybrani do wyjaśnienia prawnych, medycznych, technicznych lub innych aspektów sytuacji.
•  Przećwicz prezentacje i odpowiedzi na spodziewane pytania.
•  Niezwłocznie monitoruj wszystkie prośby o informacje.
•  Zadawaj pytania wymagające odpowiedzi technicznych lub prawnych wyznaczonym rzecznikom ekspertów.
•  Zachowaj spokój i pozytywność oraz okaż prawdziwą troskę i troskę.
•  Nie odchylaj się od zatwierdzonych wiadomości.
•  Nie proś o "nieoficjalne nagrywanie".
•  Nie odpowiadaj na negatywne pytania, powtarzając negatywne frazy. Zamiast tego należy rozwiązać problem w pozytywny sposób.
•  Nie opóźniaj reakcji na media. Jeśli potrzebujesz dodatkowego czasu, oddzwoń i zaplanuj wkrótce połączenie zwrotne, do którego czasu powinieneś mieć odpowiednie informacje do udostępnienia.