CodziennikiMagazyn ZSF24



Business Intelligence



01.05.2021

Centrum BI, które ma rację

Zgadłeś - Trzy Niedźwiedzie znowu mają rację: Środek jest najbezpieczniejszym miejscem, jeśli chodzi o tworzenie centrum BI, gdzieś pomiędzy dwoma skrajnościami wspomnianymi wcześniej. Członkostwo powinno być w większości dobrowolne, ale ci, którzy zasiadają w komitecie, powinni otrzymać za to wynagrodzenie od swojej organizacji, z której pochodzą. To pozwala członkom pozostawać w kontakcie ze strategią BI bez oddalania się na tyle od swoich podstawowych zadań, że tracą wyjątkową, profesjonalną perspektywę dotyczącą kierunku, w jakim BI w firmie. Jest to również korzystne, ponieważ nie ma kwestii lojalności członków. Wszyscy członkowie komitetu mają znane podwójne przywiązanie: do swojej podstawowej organizacji, a także do strategii BI firmy. Ta równowaga zapewnia naturalne i pozytywne napięcie, co oznacza, że działania nie będą pochopne ani pochopne, a wnioski BI zostaną osiągnięte tylko poprzez aktywny kompromis, w którym potrzeby firmy są przed wszystkimi innymi.
Powrót

02.05.2021

Podnoszenie standardów

Prosty akt ustanawiania standardów w środowisku Business Intelligence może być zniechęcający, jeśli weźmie się pod uwagę liczbę źródłowych baz danych, z których może być potrzebny wysiłek, oraz ogromną liczbę raportów, które mogą zostać utworzone. Oczywiście, decyzje można podejmować w terenie, ale utrudnia to koordynację i integrację. Centra kompetencji wkraczają i stosują najlepsze praktyki, gdy przychodzi czas na ustanowienie standardów w całej firmie. Nawet coś tak przyziemnego, jak szerokość kolumn lub odstępy w układzie raportu, nie jest poza zasięgiem Centrum Kompetencji BI, chociaż taka irytująca dbałość o szczegóły jest rzadkością. Ale jeśli chodzi o decyzje z szerszej perspektywy - takie jak decydowanie o taktowaniu ETL i częstotliwościach odświeżania danych w hurtowniach danych w całej firmie - niezbędne są standardy, aby system działał. Centrum Kompetencji BI zapewnia mechanizm podejmowania takich decyzji.
Powrót

03.05.2021

Wielkie zdjęcie

Pierwsza część twojego drugiego spojrzenia na strategię BI obejmuje bardziej szczegółowe zbadanie możliwości BI, które już posiadasz (w porównaniu do pożądanych możliwości). Celem jest zebranie informacji o aktualnych możliwościach BI organizacji, ocena jej bieżących potrzeb w zakresie BI i nakreślenie drogi do następnego kroku: stworzenia mapy drogowej, planu projektu i dokumentacji wymagań. Stamtąd możesz rozpocząć tworzenie projektu
Powrót

04.05.2021

Twoje obecne możliwości BI (lub ich brak)

Tradycyjne planowanie strategiczne zaczyna się od (zwykle długiej) fazy analizy i planowania: Przywództwo ocenia aktualną sytuację firmy, określa linię mety daleko poza horyzontem, a następnie przechodzi przez długi, żmudny proces opracowywania trasy prowadzącej z tego miejsca do tam. Implementacja BI nie jest inna: aby wiedzieć, co jest potrzebne, musisz zrozumieć, co jest aktualnie dostępne. To, jak podejdziesz do tej oceny, zależy w dużej mierze od kształtu organizacji i zakresu planowanej przez Ciebie oferty:

• Jeśli nacisk zostanie położony na pojedynczą funkcję biznesową (na przykład zarządzanie relacjami z klientami), możesz przyjrzeć się, jak ta funkcja wpływa na całą organizację: W jaki sposób dział sprzedaży śledzi dane klientów w porównaniu z grupą świadczącą usługi? W jaki sposób dział rozliczeń wykorzystuje informacje o klientach i jakich danych używa? Musisz zrozumieć konsekwencje skoncentrowanego rozwiązania BI wszędzie tam, gdzie odgrywa ono rolę w firmie.
•  Jeśli Twój projekt BI ma obejmować kompleksowy przegląd procesów pojedynczej jednostki biznesowej lub działu, zaczniesz od tego działu lub oddziału, a następnie przejdziesz do wszystkich punktów połączeń w całej organizacji.
Powrót

05.05.2021

Ocena infrastruktury biznesowej

Zanim przejdziesz do oceny technologii obecnie stosowanej w całej firmie, która obsługuje funkcje analizy biznesowej, zechcesz poznać istniejące procesy, które rządzą działaniem Twojej firmy. Nie jesteś jeszcze na etapie zbierania danych dotyczących określonych wymagań. To wciąż jest wstępna praca odkrywcza, aby dać ci dobry pogląd na to, jak pasowałoby rozwiązanie BI. Cofając się, by spojrzeć z szerszej perspektywy, możesz opracować właściwe pytania, które należy zadać podczas określania wymagań. Na razie chodzi o wysłuchanie indywidualnych współpracowników, kierownictwa średniego szczebla i kadry kierowniczej, którzy opowiadają, jak postępują w normalnych procesach pracy - od dzisiaj. Oto przegląd tego, czego szukać:

•  Funkcje biznesowe: są to szerokie kategorie działań operacyjnych organizacji. Kiedy tworzysz ich mapę, otrzymujesz krewnego schematu organizacyjnego, który przedstawia podziały i zespoły firmy w hierarchii działalności. Na przykład firma może podzielić firmę na działy w oparciu o obsługiwane rynki lub może oprzeć działy na różnych liniach produktów. W każdym z tych działów może istnieć zespół sprzedaży, personel wsparcia sprzedaży, dział marketingu i jednostka usług wspólnych (dalej podzielona na księgowość, finanse, zasoby ludzkie itd.). Możliwe, że awaria funkcjonalna firmy została już udokumentowana w jakiejś formie; większość osób, które pracowały w organizacji, ma ogólne pojęcie o tym, jak pasują do siebie duże elementy firmy. W przypadku obszarów firmy, na które może mieć wpływ wdrożenie BI, warto utworzyć dość szczegółową mapę funkcjonalności. Nie wystarczy wymienić (na przykład) "Zasobów ludzkich"; będziesz chciał poprowadzić detektywistyczną pracę nad tym, jak jest zbudowany dział HR, a następnie wyszczególnić jego główne części (takie jak zespoły ds. świadczeń, rekrutacji, szkoleń i relacji z pracownikami).
•  Procesy operacyjne: Ta kategoria opisuje, w jaki sposób rzeczy są faktycznie wykonywane w ramach każdej funkcji biznesowej wymienionej na utworzonej wcześniej mapie. To jest szczegółowa mapa najważniejszych czynności wykonywanych każdego dnia przez każdy zespół, krok po kroku. Na przykład w zespole płac w dziale księgowości utworzysz listę podstawowych kroków, ról i interakcji związanych z codziennymi funkcjami, takimi jak dodawanie i usuwanie pracownika z listy płac lub zmiana informacji o potrąceniu pracownika. Nie chcesz odwzorowywać każdego kroku wykonywanego przez pracowników w zespole; w twoich notatkach nie powinno być żadnych wpisów o treści: "Pracownik odsuwa krzesło. Pracownik siedzi na krześle. Pracownik popija kawę. Pracownik otwiera aplikację ReportWizz, klikając przycisk Uruchom ReportWizz. Pracownik czeka 8 sekund. " Chcesz szczegółów, ale nie przesadzaj. Próbujesz dojść do punktu, w którym na wysokim poziomie rozumiesz tylko, jakich danych używają osoby do wykonywania swoich kluczowych codziennych zadań, w jaki sposób pracownicy używają danych do podejmowania kluczowych decyzji i skąd czerpią dane. Nie musisz rozgrywać każdej sekundy ich dnia.

Pytania, które zadasz, będą obejmować następujące szerokie obszary:

•  Jakie są Twoje obecne problemy? Innymi słowy, jakie procesy lub aplikacje nie służą dobrze Twojej funkcji i wydają się być bez oczywistej lub łatwej naprawy?
•  Czy są jakieś możliwości, które są tracone, ponieważ dane, raportowanie lub infrastruktura analityczna nie działają dobrze? Co byłoby potrzebne, aby w pełni wykorzystać te możliwości?
•  Jakie są pozytywne i negatywne aspekty narzędzi i procesów, z którymi codziennie pracujesz, aby wykonywać swoją pracę? Czy wszyscy w dziale czują się w ten sposób? Czy ten pogląd można poprzeć konkretnymi przypadkami lub dowodami?

Analiza biznesowa musi dostarczać informacji, które są aktualne, dokładne, wartościowe i wykonalne. Cokolwiek mniej niż to i prawdopodobnie mówisz o nieudanym procesie lub narzędziu, które nie spełnia swojego zadania. Ta definicja nigdy nie powinna być daleko od Ciebie w żadnym momencie podczas procesu oceny. Powinien informować o pracy detektywa i pomagać w zbieraniu informacji o jakości procesów biznesowych i ich specyficznym wkładzie w funkcjonowanie firmy. W większości przypadków, gdy pracownicy uznają proces lub narzędzie za nieodpowiednie, mogą zidentyfikować brak przynajmniej jednej z czterech kluczowych cech BI. Dowiesz się więcej o tym, jak działają obecne procesy w Twojej firmie, a także zrozumiesz ogólne zasady i reguły biznesowe. Uczysz się, co robią ludzie, ale jednocześnie tworzysz obraz tego, dlaczego robią to w ten sposób. Ustalasz relacje przyczynowo-skutkowe między elementami procesów, a także reguły biznesowe i zasady zespołu, które mają wpływ na operacje biznesowe. Menedżerowie średniego szczebla doskonale potrafią objaśniać procesy zachodzące w ich zespole oraz ich wzajemne relacje z innymi zespołami. Będziesz chciał zrozumieć, jak rzeczy mają działać, a także jak to działa. Ale zadaj fundamentalne pytanie dotyczące całości problemu biznesowego, a odpowiedzi zaczną się znacznie różnić. Na przykład możesz zadać podstawowe pytanie, takie jak "Jak obliczyć rentowność określonego konta sprzedaży?" lub "Kim są nasi główni konkurenci?" a dwóch różnych menedżerów może mieć zupełnie sprzeczne ze sobą perspektywy. Częścią zadania, które stoi przed Tobą, podczas oceny obecnych możliwości, jest znalezienie "prawdy" o tym, jak firma faktycznie funkcjonuje. Oznacza to znalezienie porozumienia między oddziałami i zespołami co do zasad i procedur biznesowych, a czasem nawet wymuszenie porozumienia między przeciwnymi stronami, które postępują inaczej. W rzeczywistości może sprowadzać się do umieszczenia dwóch menedżerów w jednym pokoju i umożliwienia im tego. Oznacza to, że zamierzasz przeprowadzić wywiady z wieloma osobami, w tym przedstawicielami obecnej społeczności użytkowników końcowych, osobami wykonującymi prace analityczne, osobami podejmującymi decyzje na podstawie analizy i prawie wszystkimi pośrednimi. (Może to być długi proces. Ale wiedziałeś o tym). Możesz odkryć pewne niewygodne fakty dotyczące operacji biznesowych - na przykład spór między menedżerami co do tego, co stanowi prawidłowy proces biznesowy, lub prawidłową definicję lub regułę danych. To jest miejsce, w którym twój sponsor zarządzający może pracować dla ciebie. Firmy są jak rodziny. W przypadku sporu między rodzeństwem rodzic musi go rozwiązać. A kiedy dochodzi do sporu między menedżerami w firmie o to, jak działa firma, Twoim zadaniem jest przesuwanie w górę schematu organizacyjnego, aż znajdziesz odpowiedniego kierownika z wystarczającą władzą nad wszystkimi stronami, aby uzyskać (czytaj: wymusić) porozumienie. Nie traktuj sporów dotyczących reguł biznesowych jako czegoś złego; to szansa, by analiza biznesowa dodała wartość. Teraz, gdy Twój zespół ma jasny obraz zasad i procesów biznesowych, a także solidne zrozumienie, w jaki sposób informacje są wykorzystywane w działach i między nimi, możesz przejść do oceny technologii, kolejnego ważnego kroku na drodze do opracowania solidnego BI strategia. Na tym etapie dołączasz procesy opisane wcześniej przez kierowników i poszczególnych pracowników i kojarzysz je z aktualnie stosowanymi narzędziami technologicznymi.
Powrót

06.05.2021

Ocena stosu technologii, od góry do dołu

Ocena technologii przebiega podobnie jak ocena nietechnologiczna. Na początku bierzesz udział w prostym procesie odkrywania, w ramach którego zbierasz istotne statystyki i podstawowe informacje bez zatrzymywania się na wykonanie wielu analiz. Później będziesz chciał dopasować to, czego się dowiedziałeś, do celów projektu. Patrząc na stos technologii, oto kluczowe punkty dla każdego poziomu:
•  Infrastruktura: Ta kategoria zaczyna się od sprzętu; mówimy głównie o komputerach osobistych, serwerach i sprzęcie sieciowym. Ale wykracza poza to i obejmuje również oprogramowanie niskiego poziomu. Kluczowe zmienne, które należy ustalić, to:
•  Jakie platformy sprzętowe są obecnie stosowane w przedmiotowych działach - jaki jest ich cykl życia i czy są planowane aktualizacje lub zmiany w podejściu firmy do sprzętu?
•  Jakiego rodzaju sieci używamy? Czy istnieje odpowiednia sieć do przenoszenia odpowiedniej ilości danych między odpowiednimi jednostkami biznesowymi? Czy wszystkie działy są połączone w sposób, w jaki muszą być?
•  Czy dostępna jest wystarczająca moc serwera do obsługi raportów, analiz, wizualizacji lub zaawansowanych narzędzi statystycznych, które chcemy zainstalować?
•  Czy wszyscy potencjalni użytkownicy końcowi są odpowiednio wyposażeni do uruchamiania narzędzi i aplikacji BI? Na przykład, jeśli tworzysz aplikację do obsługi łańcucha dostaw i inwentaryzacji - zaprojektowaną dla menedżerów, aby mieć do nich dostęp podczas chodzenia po hali magazynowej - ważne jest, aby wiedzieć, czy Twoi menedżerowie mają przy sobie osobiste urządzenia mobilne lub tablety, na których można uruchomić aplikację.
•  Bezpieczeństwo: Ponieważ inicjatywa BI często wiąże się z przenoszeniem dużych ilości danych (w postaci surowej lub w postaci raportów), musisz mieć pewność, że sieć i komputery są odpowiednio chronione. Oznacza to zrozumienie wszystkiego, od szyfrowania danych w szkieletach sieci po podstawowe zarządzanie użytkownikami.
•  Zarządzanie informacjami: ta warstwa technologiczna obejmuje wszelkie oprogramowanie, które ma związek z przechowywaniem i przetwarzaniem danych. W przypadku projektu BI ta warstwa jest dokładnie analizowana podczas oceny stanu obecnego, jak każda inna
•  Czy firma ustandaryzowała jeden system zarządzania bazami danych (DBMS) czy jednego dostawcę? Jeśli nie, to czego używa każdy dział?
•  Czy są jakieś ograniczenia kompatybilności z systemem DBMS używanym w całej firmie?
•  Gdzie obecnie znajdują się odpowiednie dane operacyjne i transakcyjne?
•  Ile różnych wersji lub widoków każdego kluczowego wymiaru danych jest używanyh?
Na przykład, jeśli planujesz wdrożyć korporacyjne BI dla zespołu sprzedaży terenowej, ważne jest, aby wiedzieć, czy każdy podmiot w firmie definiuje dane klientów w ten sam sposób, czy też masz do czynienia z wyspami danych, z których każda własna definicja.

•  Czy istnieje ujednolicona rada ds. Zarządzania danymi, która utrzymuje domenę korporacyjnego modelu danych dla aplikacji obejmujących całą firmę? •  Warstwa aplikacji i interfejsu użytkownika: aplikacje mogą obejmować oprogramowanie pośredniczące i inne oprogramowanie, które stanowi podstawę środowiska technologii biznesowej, zawierającej logikę biznesową, zabezpieczenia i funkcje komunikacyjne. Interfejs użytkownika składa się z dowolnych narzędzi, które znajdują się między pracownikami umysłowymi a środowiskiem komputerowym firmy.
•  Czy istnieje system planowania zasobów przedsiębiorstwa? A jeśli o to chodzi, czy istnieją inne narzędzia w całym przedsiębiorstwie, które obsługują dane, które mogą być ważne dla wdrożenia BI?
•  Z jakich narzędzi programowych korzysta obecnie społeczność potencjalnych użytkowników do wykonywania zadań analitycznych? Jak budowane są zapytania?
•  Jaki jest obecny stan raportowania w organizacji? Jak są produkowane i dystrybuowane i kiedy to się dzieje?

W ten sam sposób, w jaki odwzorowałeś funkcje biznesowe i procesy operacyjne, będziesz chciał przeprowadzić inwentaryzację aplikacji. Zasadniczo jest to lista wszystkich głównych programów używanych przez zespoły, na które może mieć wpływ implementacja BI. Dobry spis aplikacji powinien obejmować
•  ogólny pogląd na rolę, jaką każda aplikacja odgrywa w dostarczaniu informacji i manipulowaniu nimi
•  zrozumienie subiektywnego postrzegania skuteczności przez użytkowników
•  relacje z dostawcą oprogramowania, punktami sprzedaży i serwisowymi oraz przegląd wszelkich umów (takich jak status licencji)
Powrót

07.05.2021

Zatrzymaj dobre rzeczy

Zawsze jest możliwe, że zaczynasz od sytuacji czysto zielonych pól, w której w Twojej organizacji jeszcze nic nie stoi na przeszkodzie, aby przeprowadzić analizę biznesową. Ale to mało prawdopodobne. W większości sytuacji firmy mają pewne elementy, które należy uwzględnić. W końcu będziesz musiał ocenić, czy najlepiej jest ich używać we wdrożeniu BI, czy po prostu zostawić je w spokoju. Patrzysz zarówno na procesy, jak i oprogramowanie. Ważne jest, aby zachować je oddzielnie w swojej ocenie. Czasami używane narzędzie programowe nie jest odpowiednie i będziesz chciał je wymienić. Ale to nie oznacza automatycznie, że podstawowy proces (lub zestaw reguł biznesowych) otaczający tę funkcję BI nie jest dobry. I może być odwrotnie - dobre narzędzia, złe zasady. Celem jest wprowadzenie skutecznego rozwiązania BI, ale najprawdopodobniej masz ograniczony budżet i ograniczony czas. Jeśli więc masz oprogramowanie lub procesy, które obejmują funkcje, które chcesz zmienić w ramach inicjatywy Business Intelligence, skorzystaj z tego.
Powrót

08.05.2021

Projekty usprawniające

Oceniając skuteczność konkretnego elementu BI, zwróć uwagę na rozmowy, które przeprowadziłeś z kierownikami i pracownikami każdego działu. Ich opinia o tym, co działa dobrze, a co nie, jest Twoim punktem wyjścia - ale nie powinno to być ostatnie słowo. Oceń ich opinie w świetle ogólnych celów projektu, mając na uwadze przyszły stan (i cele BI). W wielu przypadkach pracownicy są tak skoncentrowani na swoich codziennych zadaniach, że tęsknią za lasem. W przypadku oceny infrastruktury BI oznacza to, że nie zdają sobie sprawy, że ich obecny proces mógłby zostać drastycznie ulepszony za pomocą nowego systemu (prawdopodobnie w stopniu, którego nie mogą sobie wyobrazić) lub że ich obecny proces będzie niewystarczający dla przyszły stan zespołu. W takich przypadkach użytkownik podaje narzędzie, zgłasza lub przetwarza aprobatę, ale zespół projektowy BI decyduje, że i tak musi to odejść. Aby mieć pewność, że zespół pozostanie na pokładzie przy wdrażaniu, przygotuj się na przedstawienie swojej sprawy osobom, które naprawdę lubią stare narzędzia. Uważaj na świętą krowę. Niektóre aplikacje, protokoły lub procesy mogą być nierozerwalnie zakorzenione w ramach operacyjnych firmy, nie dlatego, że są najlepsze w swojej klasie, ale z powodu polityki. To się zdarza cały czas. Może brat dyrektora generalnego pracuje dla dostawcy oprogramowania, którego produkt słabo radzi sobie z obsługą przedstawicieli call center. Powodzenia w modernizacji Twojego call center w takiej sytuacji! Znasz tę gromadkę starszych pań w biurze rachunkowym, które przeprowadzają audyt, który można by zrobić o połowę krócej za pomocą prostego oprogramowania? Zapomnij o tym; są instytucją korporacyjną. Przedstaw swoją rekomendację, ale zrób to, wiedząc, że być może będziesz musiał się wycofać. Zanim zmierzysz się z jakąkolwiek świętą krową, pamiętaj, że czeka Cię wiele bitew, więc wybierz te, które się liczą i upewnij się, że ta banda jest tego warta.
Powrót

09.05.2021

Ukryte perełki technologii

Na tym etapie Twój zespół może wykonać inne zadanie: miej oko na funkcjonalność, która już istnieje w infrastrukturze technologicznej firmy, ale która (z jakiegokolwiek powodu) nie została w pełni wykorzystana. Może się to zdarzyć na kilka różnych sposobów. Czasami aplikacja, która została wdrożona w całej organizacji, ma zestaw funkcji, w zakresie których pracownicy nie zostali przeszkoleni. Zamiast kupować i instalować nowe oprogramowanie, możesz sobie poradzić, opracowując klasę szkoleniową i zachęcając pracowników do pełnego wykorzystania już istniejących zasobów. W innych przypadkach aplikacja jest używana przez jeden zespół lub dział, którą można rozszerzyć na całą firmę. Na przykład, jeśli firma chce wprowadzić zaawansowane narzędzie typu dashboard dla wszystkich menedżerów średniego i wyższego szczebla, może być możliwe skorzystanie z faktu, że wiceprezesi w dziale finansów używają kokpitu od lat. Jeśli narzędzie odniosło sukces w swojej ograniczonej roli, może nadszedł czas, aby uczynić z niego gwiazdę programu. Oczywiście, jeśli to nie jest dobre, a pojazdy są gotowe do wyrywania włosów z jego ograniczeń, nie musisz już dalej z tym iść. Ale pomyśl o zaletach rozszerzenia istniejącej instalacji:

•  Informatycy są już zaznajomieni z obsługą tego rozwiązania.
•  Masz historię ze sprzedawcą.
•  Masz jakieś nagrania lub wydajność oprogramowania.

Nie zakładaj, że stary lub brzydki proces powinien zostać wyrzucony tylko dlatego, że istnieje technologia zastępcza, która jest szybsza i nowsza. Czasami nowa technologia nie jest odpowiedzią na każdy problem na świecie. (Co za koncepcja). W niektórych przypadkach aplikacja za 100 000 USD po prostu nie wnosi wystarczającej wartości do procesu ręcznego, aby był opłacalny.

Stronniczość anty-zasiedziałą

Eksperci w swoich dziedzinach (lub specjaliści ds. Produktów) mają pewien sentyment do tego, co stanowi ich źródło utrzymania. Pracownik fabryki Forda może godzinami rozmawiać o tym, dlaczego Mustang jest lepszy od Camaro. To samo dotyczy rosnącej liczby specjalistów BI; prawdopodobnie zaangażowali się w technologie Business Intelligence, ponieważ uznali to rozwiązanie za atrakcyjne i prawdopodobnie staną po stronie BI, jeśli debata rozpocznie się od sceptyka BI. Ten entuzjazm jest ważną cechą zespołu projektowego. Nowe implementacje muszą być wdrażane w ostrożnej (lub wręcz sceptycznej) społeczności użytkowników ewangelizowanych, a nie tylko wyjaśniane. Uważaj tylko, żeby entuzjazm nie przerodził się w szowinizm. Często specjaliści BI mają do czynienia z BIby- spreadsheet: wiele osób nadal zajmuje się przechowywaniem, przetwarzaniem i analizowaniem danych w arkuszach kalkulacyjnych, takich jak Microsoft Excel. Twój instynkt może podpowiadać, że musisz naciskać, aby takie proste i uogólnione narzędzia zostały zastąpione dedykowanym, specjalistycznym oprogramowaniem do raportowania i analizy BI. Ale zanim szarpniesz to kolano, zastanów się: w niektórych przypadkach rozwiązanie oparte na Excelu może być lepsze niż to, co oferuje twój projekt. To kwestia tego, która technologia jest odpowiednia dla Twojej organizacji, projektu, ludzi i Twojej sytuacji. Excel ma pewne nieodłączne zalety, które przynoszą korzyści. Przede wszystkim jest wszędzie. I nie mówimy tylko o zainstalowanej bazie użytkowników; jest wszechobecny w umysłach potencjalnych użytkowników. Już teraz czują się komfortowo z tego powodu; wielu jest ekspertami w zakresie średnio zaawansowanych i zaawansowanych funkcji. Zrób więc podsumowanie istniejących funkcji BI, które są już wykonywane. Ale nie zakładaj tylko, że wszystkie używane obecnie narzędzia muszą zostać zaorane, aby zrobić miejsce dla nowego, błyszczącego oprogramowania do analizy biznesowej. Takie posunięcie może przynieść odwrotny skutek w przypadku bazy użytkowników i kosztować bardzo realną szansę na maksymalne wykorzystanie istniejącego narzędzia.
Powrót

10.05.2021

Wyrzuć złe rzeczy

Oczywiście istnieje wiele technologii, których nie można wykorzystać, bez względu na to, jak bardzo się starasz. Ponieważ Twoja organizacja rozważa na początku inicjatywę BI, najprawdopodobniej jest jej duża część, która jest albo nieskuteczna, albo w ogóle nie istnieje. Proces oceny infrastruktury polega na ocenie, ile z tego, co obecnie masz, jest wykonywane. Przyszły stan twoich narzędzi i procesów BI będzie kombinacją elementów z dawnych czasów - bez względu na to, czy były używane w stanie obecnym, rozszerzone z ich pierwotnych ograniczonych ról, czy też okazały się niewykorzystane - i (oczywiście) wiele zupełnie nowych elementów.
Powrót

11.05.2021

Odkrywanie alternatywnych rozwiązań BI "powinno być"

Wiele osób, które napotkasz podczas tego procesu, będzie miało pomysły na to, co trzeba zrobić, aby naprawić procesy związane z BI. Jednocześnie będziesz rozwijać własne opinie na temat tego, gdzie firma popełniła błąd i jakie narzędzia są potrzebne, aby to naprawić. Te idee są twoimi stanami, które powinny być; to zgrubne pomysły na temat kierunku, w jakim powinien podążać BI. Mogą obejmować zmianę procesów, zmianę narzędzi, zmianę standardów lub zasad korporacyjnych, dostosowywanie sposobu interakcji działów, dostosowywanie definicji danych i wiele innych sposobów, w jakie złożone procesy można rozdzielić i złożyć na nowo. Naszym celem jest znalezienie najlepszej ścieżki między tym, czym jest dzisiaj, a tym, czym może być. Najlepsza ścieżka może być najkrótszą, ale często tak nie jest. Czasami najlepiej jest iść w dół rzeki, aż znajdziesz most, na który trzeba przejść; możesz ulec pokusie, by wkroczyć do środka, ale nigdy nie wiesz, czy czają się aligatory.
Powrót

12.05.2021

Utopian BI

Po zakończeniu procesu oceny doskonałym ćwiczeniem jest chwilowe zawieszenie rzeczywistości. Usuń ziemskie ograniczenia czasowe i budżetowe i zbuduj idealny wyimaginowany zespół, który będzie współpracował z wysoce współpracującą bazą użytkowników. Jak to będzie wyglądać? Pomyśl o tych obszarach i o tym, co pociąga za sobą twój wymarzony scenariusz:

•  Zmiany w infrastrukturze technologicznej
•  Sprzęt
•  Sieć
•  Przechowywanie
•  Osobiste urządzenia komputerowe
•  Zarządzanie danymi
•  Transakcyjne systemy baz danych
•  Systemy raportowania
•  Zmiany w definicji danych
• Zmiany w infrastrukturze biznesowej
•  Przeorganizuj schemat organizacyjny
•  Dostosuj zasady korporacyjne
•  Nowe procesy biznesowe

Jest to ważne ćwiczenie, ponieważ daje pewien punkt odniesienia. Posiadanie dalekiego brzegu, do którego można dążyć, to dobry sposób, aby zaszczepić swojemu zespołowi - i pozostałym interesariuszom projektu BI - poczucie wspólnego celu. Ponadto pomaga zacząć myśleć o tym, czego chcesz i dlaczego tego chcesz. To pierwszy krok do przeprowadzenia prawdziwej analizy ilościowej tego, co należy uwzględnić w wersji BI, a co można pominąć. Nie przeglądaj tego kroku. Chociaż z pewnością nie chcesz pozostawać w krainie la-la na zawsze, z tego ćwiczenia płynie kilka naprawdę ważnych lekcji, z których naprawdę możesz skorzystać w przyszłości. Więc nie myśl tylko o tym, czego chcesz w idealnym świecie; zastanów się, dlaczego tego chcesz, jakie byłyby bezpośrednie korzyści i jakie sukcesy przyniosłoby jego wdrożenie.
Powrót

13.05.2021

Wracając do rzeczywistości: badanie barier utrudniających osiągnięcie pożądanego stanu w przyszłości
Dobra, koniec zabawy. Dostrzegłeś przebłysk tego, jaki jest twój stan snu BI, ale teraz nadszedł czas, aby wrócić na Ziemię. Miejmy nadzieję, że zejdziesz pełen optymizmu i zachwytu nad tym, co może być. Prawdę mówiąc, większość z nas, zwykłych śmiertelników, prawdopodobnie nigdy nie dotrze do tak odległego brzegu. Utopijny sen nigdy się nie spełni, ale, jak pytał Hemingway, ". . . czyż nie jest miło tak myśleć? " Czasami jest to nawet przydatne. Mając utopijną wizję BI osadzoną mocno w twojej wciąż zamglonej głowie, powoli wyjdź z transu i zacznij myśleć o tym, co stoi między tobą a tym alternatywnym wszechświatem BI. Odłóż pieniądze i czas na chwilę i zajmij się innymi czynnikami, które odgrywają rolę we wdrażaniu technologii. Jakie bariery uniemożliwiają Ci dotarcie do każdej pozycji na liście? Na początek spójrz na te cierniste czynniki

•  Człowiek: firma nie ma odpowiednich ludzi do wprowadzenia niezbędnych zmian.
•  Metodologia: firma nie wspiera odpowiedniej ilości współpracy, komunikacji ani jakiejś innej jakości, która jest niezbędna, aby to działało.
•  Proces: firma nie stosuje zdrowych lub uniwersalnych procesów, aby osiągnąć swoje cele strategiczne.
•  Technologia: środowisko technologiczne firmy jest żałośnie nieodpowiednie, aby poradzić sobie z obciążeniem takiego systemu.
•  Polityczne: jest zbyt wiele sił odpornych na zmiany, by sądzić, że taki system byłby w ogóle możliwy.

Oczywiście po utopii ćwiczenie to może być trochę przygnębiające. Ale to, co sprawia, że jest to przydatne, to fakt, że zaczniesz identyfikować potencjalne przeszkody dla inicjatywy BI. Będziesz chciał określić, jakie są największe bariery, które z nich można pokonać i jaki wysiłek trzeba będzie włożyć, aby to zrobić. Z tego etapu analizy przychodzi diagnoza, która może pomóc Ci pokonać bariery - plan gry dotyczący radzenia sobie z negatywnymi siłami podczas próby zbudowania systemu
Powrót

14.05.2021

Decydowanie o alternatywach, które mogłyby być możliwe

Jeśli się zastanawiałeś, "prawidłowe" rozwiązanie raczej nie rzuci się w oczy. Rzadko się zdarza, że pojawia się jedna, oczywista ścieżka (lub nawet istnieje). Na razie Twoim zadaniem jest przeforsować wybory, które z jakiegoś powodu nie pasują, i zachować te, które pasują do późniejszego rozważenia. Po przejściu od Utopii do Hadesu i przeżyciu historii, powinieneś być w stanie krok po kroku przez swoją strategię i dla każdego z nich stworzyć krótką listę kombinacji, które zadziałają, a które nie.

Oceniając żywotność

Na tym etapie procesu chcesz zadać sobie pytanie, czy krążące wokół Twojego umysłu alternatywy są w ogóle możliwe. Skoncentruj się na aktualnym stanie firmy; nie bierz pod uwagę swoich marzeń o tym, jak firma może ewoluować, aby stać się bardziej odpowiednim statkiem do realizacji wszystkich twoich nadziei i aspiracji BI. Oto krótka lista pytań:

•  Czy firma ma techniczne możliwości tworzenia, integracji i wspierania tego podejścia?
•  Czy baza użytkowników posiada odpowiednie umiejętności, aby w pełni korzystać z oferowanych im narzędzi?
•  Czy istnieje wystarczający budżet, aby osiągnąć taki poziom inwestycji?
•  Czy ten element lub rozwiązanie jest zgodne z istniejącymi standardami i politykami korporacyjnymi?

Jeśli odpowiedź na którekolwiek z tych pytań brzmi "nie", oznacza to, że znalazłeś opcję, którą należy odłożyć na bok. Robi się późno i teraz jest czas na rozważenie tylko tych opcji, które faktycznie mogą ominąć wszystkie zwykłe przeszkody i zostać wdrożone. Jeśli każda z alternatyw dała odpowiedź "nie", czas wrócić do deski kreślarskiej i stworzyć mniejszy, mniej inwazyjny zestaw opcji BI. Potraktuj to jako swoje studium wykonalności i zapadł ostateczny werdykt, że Twoje początkowe podejście było niewykonalne.
Powrót

15.05.2021

Identyfikacja zagrożeń… a także jak złagodzić to ryzyko

Powoli, ale skutecznie eliminujesz niemożliwe elementy strategii z listy kandydatów. Pozostały możliwe rozwiązania (i fragmenty rozwiązań). Nie oznacza to, że każdy pozostały wybór jest praktyczny lub jest wersją właściwego wyboru, ale robi się cieplej. Następnym krokiem jest identyfikacja potencjalnych zagrożeń z pozostałymi wyborami. Zanim zajmiesz się zbyt daleko idącą z alternatywą, ważne jest, aby zrozumieć, na jakie narażenie na ryzyko - i jak bardzo - będziesz narażać swój zespół i firmę. Zagrożenia dla projektów BI mają różne kształty i rozmiary. Niektóre można zidentyfikować; inni są utajeni i nie ujawnią się, dopóki nie zniszczą twojej inicjatywy. Pierwszym krokiem do ograniczenia ryzyka jest zidentyfikowanie jak największej liczby możliwych (realistycznych) zagrożeń. Zacznij od kategorii ogólnych i stopniowo zwiększaj precyzję:

•  Ryzyko związane z danymi: jak stabilne są dane? Ile sprzątania będzie wymagane?
•  Ryzyko związane z aplikacją: czy znamy narzędzia? Czy są niezawodne i łatwe w integracji?
•  Ryzyko organizacyjne: czy użytkownicy są gotowi zaakceptować tę inicjatywę? Czy inne zespoły będą współpracować przy wdrożeniu?
•  Finansowe: czy ten projekt jest w pełni finansowany? Co może spowodować zerwanie budżetu?
Niemożliwe jest pokonanie każdego możliwego ryzyka. Strzelaj, istota ludzka (nawet utalentowana jak ty) nie będzie nawet w stanie zidentyfikować ich wszystkich. Ale wybierając jedną alternatywę zamiast drugiej, możesz zmniejszyć prawdopodobieństwo, że możliwe do zidentyfikowania ryzyko spowoduje problem. Możesz nawet zmniejszyć ich wpływ, jeśli wydarzy się najgorsze.
Powrót

16.05.2021

Ocena wartości biznesowej

Tak jak każda alternatywa strategii wiąże się z ryzykiem, każda z nich wiąże się również z nagrodami. Pytanie brzmi, ile z każdego? W ten sam sposób, w jaki zidentyfikowałeś rzeczy, które mogą pójść nie tak, teraz czas porozmawiać o tym, co może pójść dobrze. Pomagają w tym dwie zasady:
•  Pamiętaj o Wielkiej Czwórce. Celem całej inicjatywy BI jest dostarczać rozwiązanie, które zapewnia wartość biznesową w postaci aktualnych, dokładnych, wartościowych i wykonalnych analiz. Ale każdy zapewni własną, unikalną kombinację korzyści i wartości biznesowej. Podobnie jak w przypadku ryzyka, musisz utworzyć macierz lub listę wartości biznesowych dołączonych do każdej potencjalnej strategii, wraz z pewnymi środkami kwantyfikacji. Podobnie jak w przypadku ryzyka, musisz zastanowić się, jakie jest prawdopodobieństwo, że korzyści zostaną osiągnięte i jak znaczące są one naprawdę dla firmy.

•  Wartość biznesowa nie zawsze jest namacalna. Poprawa znanych wskaźników - takich jak czas oczekiwania w centrum obsługi telefonicznej lub marże zysku - pokazuje przekonującą wartość. Ale to nie wszystko; czasami wartość biznesowa jest pośrednia, trudna do zmierzenia lub jedno i drugie. Trudno to określić ilościowo, ale upewnij się, że rozważasz coś więcej niż tylko łatwe do zmierzenia korzyści. Na przykład inicjatywa BI obejmuje wreszcie pozbycie się tej niezgrabnej, starej aplikacji w dziale wysyłkowym. Prawdopodobnie powstanie pewna namacalna wartość w postaci lepszej wydajności działów, ale jest też lepsze morale na rampie załadunkowej i magazynie, gdzie zespół jest lepiej zarządzany i nie musi zmagać się ze starym oprogramowaniem. Mogłoby to przynieść kaskadowe korzyści w całym łańcuchu dostaw.
Podejście oparte na zrównoważonej karcie wyników może być bardzo pomocne na tym etapie, gdy próbujesz zmierzyć wpływ wartości biznesowej niektórych alternatyw strategii.
Powrót

17.05.2021

Dopasowanie alternatywnych rozwiązań do struktury i kultury organizacyjnej

Ten proces obejmuje więcej niż tylko określenie kosztów, korzyści i ryzyka, które towarzyszą każdej alternatywie. Musisz także wziąć pod uwagę wyzwania polityczne, z którymi możesz się zmierzyć. Należy rozważyć, w jaki sposób każde potencjalne rozwiązanie może być zgodne z kulturą korporacyjną. Jeśli tak się nie stanie, nawet utopijne rozwiązanie jest skazane na porażkę. Każda strategia wywiadu gospodarczego powinna współgrać ze strukturą władzy firmy. Na przykład zdecentralizowana organizacja nadaje się do bardziej przedsiębiorczych strategii. To dlatego, że decyzje są podejmowane w oddziałach, a nie w centralnej jednostce sterującej; docelowi użytkownicy mają większą kontrolę nad swoim doświadczeniem i bardziej polegają na tym, aby uzyskać jak największą wartość z opracowanych i znalezionych informacji biznesowych. Struktura władzy wykracza jednak poza scentralizowaną i zdecentralizowaną. Zespół planujący musi rozważyć inne aspekty kultury, które mogą postrzegać pewne rozwiązania w niekorzystnym świetle. Na przykład wyobraź sobie strategię BI obejmującą agresywny system wykrywania oszustw. Może wiązać się z niskim ryzykiem i zapewniać ogromną wartość biznesową w postaci ograniczenia nadużyć. Ale jeśli kultura korporacyjna nie akceptuje natrętnych technologii, zainstalowanie aplikacji może spowodować więcej kłopotów, niż jest to ostatecznie warte. Jeśli wydaje się, że jeden wybór wydaje się być właściwą drogą, nie poprzestawaj na mniejszym. Nie skracaj procesu tylko dlatego, że istnieje łatwy sposób na pominięcie wszystkich spotkań związanych z planowaniem, które masz w kalendarzu. Ta decyzja jest ważna; wypłynięcie na powierzchnię wszystkich możliwych konsekwencji wymaga czasu. Pozwól procesowi toczyć się swoim biegiem, więc nie ma wątpliwości, że dokonałeś właściwego wyboru, kiedy wszystko zostało powiedziane i zrobione.
Powrót

18.05.2021

Dokonywanie wyboru

Decyzja o strategii BI to pierwszy krok w dalszej części Twojego projektu. Dlatego uważaj na to, jak do tego podejdziesz.

Biorąc pod uwagę wszystko

Nieuniknione uczucie kury i jajka wpływa na ten proces: jedna decyzja wpływa na inną, która wpływa na inną, więc trudno jest wiedzieć, od czego zacząć. Będziesz musiał ukierunkować swoje dni w szkole - w szczególności na lekcjach algebry, kiedy trzeba było rozwiązywać równania równoczesne. Sposób rozwiązywania równoczesnych równań jest prosty: znajdujesz sposób na utrzymanie stałej jednej zmiennej, a następnie dostosowujesz drugą zmienną, aż będzie pasować. W świecie BI przekłada się to na założenie, jak będzie wyglądał jeden lub dwa ważne elementy strategii Twojej firmy, a następnie sprawdzenie, jak to założenie wpływa na pozostałe elementy równania. Nie myśl tylko o technologii. Ten proces wymaga holistycznego podejścia do Twojej strategii Business Intelligence i przemyślenia każdej możliwej zmiennej - na przykład:

•  Technologia a procesy pracy
•  Potrzeby operacyjne a cele długoterminowe
•  Zakres a harmonogram
•  Budżet a czas
•  Zarządzanie i kontrola a elastyczność użytkowników
• Potrzeby kontra pragnienia

Wyobraź sobie, że znalazłeś idealne narzędzie do raportowania, które idealnie odpowiada potrzebom docelowych użytkowników. Ale jeśli zdecydujesz się na to narzędzie, prawdopodobnie będziesz kosztować miesiąc czasu wdrożenia, ponieważ nie integruje się ono dobrze z istniejącymi aplikacjami, które masz na miejscu. Optymalizacja jednej zmiennej będzie Cię kosztować gdzie indziej, więc sztuczka polega na znalezieniu bezpiecznego miejsca, w którym zaspokajane są potrzeby o wysokim priorytecie, ale reszta projektu nie kosztuje za to zbyt wysokiej ceny.
Powrót

19.05.2021

Decydowanie o swojej strategii

Masz wystarczająco dużo dowodów, aby teraz podjąć decyzję. Nie, naprawdę. Więc po prostu zejdź z klifu, kiedy będziesz gotowy. A jeśli nie ma wyróżnienia? Jeśli masz czas, możesz wrócić do najlepszych dostępnych opcji, ale najprawdopodobniej musisz dokonać wyboru i przejść dalej. W tym momencie gry masz dwie możliwości, ponieważ obie są wykonalne, więc nie popędzaj się bananami, próbując uczynić je idealnym. Istnieje kilka dobrych technik wyboru dwóch równych finalistów. Jednym ze sposobów jest "odgrywanie ról" w kolejnych krokach projektu, omawianie prawdopodobnych scenariuszy, które zakładają, że jeden z dwóch wyborów został dokonany. Wybrałeś swoją ścieżkę, więc co dzieje się dalej? Na każdym rozwidleniu hipotetycznej drogi omówisz prawdopodobny wpływ na podstawowe procesy biznesowe aby ocenić opcje dostępne od tego momentu. Najważniejsze podczas przechodzenia przez wyimaginowane etapy planowania architektury jest zwrócenie uwagi na wszelkie oczywiste przeszkody lub problemy, które pojawiają się podczas wybierania jednej ścieżki w porównaniu z drugą. Wymaga wielu założeń, ale omówienie ścieżki wdrożenia jest oknem na to, co może przynieść przyszłość. Innym sposobem wyboru między dwiema pozornie równymi ścieżkami jest wybranie domyślnej opcji i kontynuowanie debaty. Wybierz jedną pozycję rezerwową, którą zajmiesz, jeśli nie pojawi się żaden wyraźny zwycięzca. Następnie kontynuuj dyskusję z hardstopem limitu czasu. Po upływie czasu, jeśli nie doszedłeś do innego wniosku, przejdź dalej z domyślnym wyborem i nie oglądaj się za siebie. Jeśli różnice między tymi dwoma podejściami są tak minimalne, że nie można dojść do ostatecznego wniosku, które z nich jest najlepsze po zdecydowanej debacie, jest mało prawdopodobne, aby za jednym z nich czaiła się jakaś nierozpoznana katastrofa. Rzuć monetą. Po podjęciu tej decyzji nadszedł czas, aby uzyskać zgodę. Jeśli tego nie zrobisz, plan projektu, który masz zamiar napisać, nie będzie wart papieru, na którym nie został jeszcze wydrukowany.
Powrót

20.05.2021

Uzyskanie niezbędnego wpisowego

Tylko dlatego, że zespół planowania uważa, że wykonałeś właściwy telefon, nie oznacza, że reszta firmy to zrobi. Koniecznie musisz spojrzeć z zewnątrz. Inicjatywa Business Intelligence to nie tylko instalacja technologii; przyspiesza realne zmiany biznesowe w sposobie przepływu procesów i podejmowaniu decyzji. Podejmowanie tak wielkich decyzji w próżni to pewna droga do porażki. Będziesz potrzebować pewnego poziomu wpisowego od zespołów, na które wpłyną nowe systemy. Oznacza to ludzi, którzy będą wspierać technologię, dostarczać dane, zbierać informacje i zajmować się tymi systemami na każdym etapie pomiędzy. Najlepszym sposobem na osiągnięcie tego jest umieszczenie wszystkich w tym samym miejscu i przedstawienie im jednej wersji tego, jak to będzie wyglądać.
Powrót

21.05.2021

Przeprowadzenie spotkania na szczycie interesariuszy

Jedną z ważnych opcji wyboru rozwiązania jest zorganizowanie szczytu interesariuszy. Spotkanie to przybliży wiele kluczowych koncepcji rozwiązań i przedstawi niektóre z wyborów, które jeszcze nie zostały dokonane - osobom, które będą musiały uporać się z ich efektami. Szczyt powinien być reprezentowany na szczycie, a uczestnicy powinni być na jak najwyższym szczeblu. Ale to nie jest konferencja tylko dla wielkich gwiazd; zaproś menedżerów średniego szczebla i osoby na stanowiskach dyrektorskich, które mogą zapewnić solidną wiedzę specjalistyczną w swoich obszarach operacyjnych. Zaproś także ambasadorów ze społeczności użytkowników; będą mogli komentować, co może się zdarzyć, gdy guma BI trafi na drogę. Na koniec upewnij się, że jest kilka osób z zespołu technologicznego, które potrafią mówić o ograniczeniach i wpływ na pozostałą część infrastruktury IT. Celem szczytu jest zwiększenie zrozumienia i poczucia odpowiedzialności uczestników w inicjatywie. Otrzymasz wiele ważnych informacji, które pomogą Ci określić strategię, którą chcesz zastosować, ale ważniejsze jest zaangażowanie krytycznych osobistości w firmie. Nie lekceważ znaczenia dobrego moderatora na szczycie interesariuszy. W pokoju będzie dużo silnych, głośnych głosów, a każdy myśli, że to, co ma do powiedzenia, jest ważniejsze niż to, co wszyscy mają do powiedzenia. Podczas spotkania (lub serii spotkań) przedstawisz główne podejście, które planujesz przyjąć, oraz jego wpływ na każdy dział, zarówno dobry, jak i zły. Wysłuchaj obaw interesariuszy i postaraj się je rozwiązać. Pod koniec szczytu interesariuszy powinno dojść do ogólnego porozumienia w sprawie strategii BI firmy.
Powrót

22.05.2021

Uwięzienie decyzji i pójście naprzód

Przy odrobinie szczęścia dojdziesz do punktu, w którym jedna strategia będzie wyróżniać się spośród innych. W tym momencie nadszedł czas, aby utrwalić decyzję i przejść do następnej fazy bez oglądania się za siebie. W zespole planowania BI i poza nim mogą pojawić się różne obozy i nieuchronnie jeden z nich będzie urażony, gdy ich pierwszy wybór nie jest twoim pierwszym wyborem. Weź to wszystko na krok. Krytyka jest częścią tego procesu. Zachowaj pozytywne nastawienie, nie powtarzaj w kółko tej samej debaty. Po ustaleniu kursu szybko przejdź do następnej fazy projektu.
Powrót

23.05.2021

Wiedząc, kiedy zrewidować swoją strategię BI

The Hudson Bay Company została założona jako firma handlowa w 1670 roku i istnieje do dziś jako jeden z największych sprzedawców detalicznych w domach towarowych w Kanadzie. Zildjian Cymbals powstało również w XVII wieku i nadal dostarcza instrumenty dla muzyków z całego świata. Podczas gdy niektóre firmy są skałami stabilności, większość z nich wspiera środowisko, w którym zmiany następują szybko. A kiedy warunki zmuszają firmę do ewolucji, nawet w niewielkim stopniu, może to wskazywać na ponowne spojrzenie na strategię Business Intelligence, która jest potrzebna. Pewne warunki są oczywistymi sygnałami ostrzegawczymi: kiedy poważne wydarzenie gospodarcze wstrząsa rynkiem, firma może przejść w tryb przetrwania, co wymaga zmniejszenia lub ponownego ukierunkowania działań BI. Jeśli firma jest w fazie przejęcia lub jeśli firma jest celem wykupu, sensowne może być zaplanowanie szybkich, małych wydań, tak aby w przypadku zmiany inicjatywa BI była gotowa do wspólnego działania Z firmą. Nawet mniejsze wydarzenia mogą skłonić kierowników projektów BI do ponownego zbadania kierunku, w którym zmierzają. Powiedzmy, że jeden z głównych sponsorów wykonawczych programu odchodzi z firmy, firma wprowadza na rynek lub przebudowuje jeden ze swoich wiodących produktów albo wchodzi na nowy rynek. Każde z tych zmian może mieć wpływ na projekt BI. Zmiany nie są trwałe, ale sama zmiana z pewnością jest. Dobra organizacja BI to taka, która potrafi toczyć się z ciosami. Dlatego nigdy nie zakładaj, że opracowana przez Ciebie strategia BI jest stałym elementem. Powinien on stanowić wskazówkę dla obecnej fazy projektu, a także kilku następnych na etapach planowania. Ale potem pamiętaj, że wszystko może się zdarzyć.
Powrót

24.05.2021

Budowanie solidnej architektury BI i mapy drogowej

Dobre wieści! Dyrektor operacyjny zaakceptował zalecenia dotyczące strategii BI, a dyrektor finansowy jest przygotowany do sfinansowania projektu. Zła wiadomość: teraz naprawdę musisz wymyślić, jak zamierzasz to zrobić. Do tego momentu duży nacisk kładziono na kwestie teoretyczne - definiowanie narzędzi i technologii oraz ocenianie, jak jeden element pasuje do innego. Ale teraz nadszedł czas, aby wykorzystać tę wiedzę w praktyce i rozpocząć tworzenie mapy drogowej projektu. Podobnie jak w przypadku każdej mapy, która pomaga ci w podróży, twoja mapa drogowa BI jest tylko ogólnym przewodnikiem, który pomoże ci dostać się z punktu A do punktu B. Definiowanie tych dwóch punktów jest głównym celem treści pierwszej połowy tej książki. Teraz musisz znaleźć najlepszą trasę między nimi. Planuj dobrze; droga może być wyboista. Zwróć uwagę, że szukamy najlepszej trasy między miejscem, w którym teraz jesteś, a miejscem, w którym chcesz się znaleźć, a nie tylko najszybszą lub najtańszą trasą. Jak w przypadku każdego projektu IT, "niemożliwy trójkąt" obowiązuje dla wdrożeń BI. Koncepcja jest prosta: możesz dążyć do stworzenia projektu, który jest tani, dobry i szybki, ale nie możesz mieć ich wszystkich. Na przykład, jeśli chcesz niedrogiego systemu, który działa dobrze, będziesz musiał poświęcić czas. Z drugiej strony, jeśli chcesz zainstalować coś od razu przy ograniczonym budżecie, nie będzie to zbyt dobre
Powrót

25.05.2021

Czym jest mapa drogowa (a czym nie jest)

Mapa drogowa analizy biznesowej to jeden lub więcej dokumentów określających formalne cele, wymagania wysokiego poziomu i określone działania projektu. W efekcie jest to statut założycielski, który zespół projektowy będzie wykorzystywał jako wiodącą gwiazdę północną do ustalania harmonogramów, alokacji zasobów, a nawet do wewnętrznej sprzedaży projektu. Twoja mapa drogowa powinna zawierać informację, co próbujesz osiągnąć, jakich narzędzi zamierzasz użyć, aby wykonać zadanie, jak planujesz to zrobić i (do pewnego stopnia) uzasadnienie zastosowanego podejścia. Oto kilka przykładów sekcji, które należy uwzględnić w planie działania:

•  Zestawienie ogólnych problemów biznesowych i szczegółowego zakresu rozwiązania.
•  Perspektywa biznesowa rozwiązania - na przykład, jakie informacje będzie spełniał Twój system, a których wcześniej nie spełniał.
•  Wstępna analiza finansowa, w tym prognozy zwrotu z inwestycji.
•  Aktualny stan infrastruktury informatycznej organizacji - w tym omówienie, gdzie przechowywane są wszystkie istotne dane i w jakim stanie jest.
•  Ogólny przegląd wymagań sprzętowych, z naciskiem na wszelkie nowe platformy, które mogą być konieczne do wdrożenia.
•  Omówienie istniejącego i nowego oprogramowania, które będzie wykorzystywane w rozwiązaniu BI.
•  Ogólny skład zespołu projektowego i podział obowiązków.
•  Część poświęcona ryzyku, ograniczeniom i założeniom, która określa, gdzie coś może pójść nie tak, jak również znane ograniczenia implementacji BI. (Zawsze dobrze jest jasno określić, czego projekt nie zapewni).

To, czego nigdzie nie zobaczysz w swojej mapie drogowej, to szczegółowy plan pracy. Mapa drogowa nie jest kompleksowym planem projektu na poziomie zadań (chociaż jeśli używasz programu Microsoft Project jako jednego z narzędzi do reprezentowania sekwencjonowania działań i kamieni milowych na wysokim poziomie, możesz zbudować plan projektu, zaczynając od mapy drogowej). Jest to dokument na poziomie strategicznym, który przedstawia najważniejsze decyzje dotyczące sposobu wdrażania rozwiązania Business Intelligence. W przeciwieństwie do planu projektu - który określa każdy krok - zestaw głównych wyborów zmienia cele i wymagania systemu. Zanim ukończysz swoją mapę drogową, będziesz zmuszony podjąć kilka ważnych decyzji dotyczących architektury rozwiązania BI. Te wstępne decyzje określą, jakiego rodzaju narzędzi będziesz potrzebować i jakiego rodzaju talentu będziesz potrzebować w swoim zespole, aby wykonać zadanie. Jak zauważył prezydent Dwight D. Eisenhower, plany są niczym; planowanie jest wszystkim. Ike nie zachęcał cię do ucieczki, ani nie dawał tobie (i wszystkim innym planistom projektu) pretekstu do odrzucenia szczegółowych planów projektów i map drogowych. Chodzi o to, że proces planowania jest tak samo ważny jak artefakty, które powstają. Podczas tworzenia mapy drogowej będziesz musiał wziąć mikroskop do swoich potrzeb i możliwości, przemyśleć więcej niż kilka pomysłów i możliwości (aby upewnić się, że nie myślisz grupowo o jednym rozwiązaniu, podczas gdy inne może być lepiej dla Ciebie) i nawiąż kontakt z osobami, które mogą Ci pomóc - zarówno w Twojej organizacji, jak i poza nią. Nie pomniejszaj procesu planowania myśląc, że celem jest sam dokument zawierający mapę drogową. Chociaż chcesz, aby Twoja mapa drogowa była tak kompletna, jak to tylko możliwe, nie ugrzęźnij w błocie, jeśli nie znasz z całą pewnością wszystkich odpowiedzi i musisz zostawić kilka nagłówków, które nie mają dołączonej treści pod czas płynie. To nieunikniona część procesu planowania. Na przykład, jeśli pracujesz dla International Widget Corporation i wiesz, że istnieje szansa, że nierentowny dział Micro-Widget zostanie sprzedany, być może będziesz musiał uwzględnić tę zmienną w swoim planie działania, wstawiając założenie określające, jak różne wyniki mogą prowadzić do różnych decyzje planistyczne. Przede wszystkim nie zatrzymuj procesu planowania projektu, czekając, aby naprawić wszystkie możliwe niedociągnięcia.
Powrót

26.05.2021

Kształt i forma mapy drogowej będą zależeć od ogólnego kształtu rozwiązania. A jednym z największych bodźców jest pytanie, czy zbudować scentralizowany czy zdecentralizowany system. Te dwie architektury obejmują bardzo różne podejścia do procesu wdrażania. W tej sekcji przyjrzymy się, dlaczego pytanie jest tak ważne, i porozmawiamy o sposobach podejścia do odpowiedzi. Uważa się, że jest to najważniejsza decyzja, ponieważ jest pierwszą. Wpłynie to na wszystko, co robisz w ramach implementacji BI.
Powrót

27.05.2021

Kilka pytań

Niektórzy specjaliści BI używają terminu sprzężenie do opisania stopnia, w jakim system BI jest scentralizowany i konsekwentnie stosowany. Wysoce scentralizowany system może udostępniać wspólny zestaw narzędzi całej firmie, udostępniać najskuteczniejsze praktyki w całej organizacji i (zwykle) powierzać pojedynczemu podmiotowi lub zespołowi odpowiedzialność za podejmowanie kluczowych decyzji BI, które dotyczą wszystkich. W takim systemie system BI jednego działu jest połączony z centralnym systemem BI - zarówno pod względem technologicznym, jak i proceduralnym. Ułatwia zarządzanie, ale może osłabić skuteczność rozwiązania BI, jeśli sytuacja biznesowa wymaga większej wszechstronności; każdy musi używać uniwersalnych narzędzi. Z drugiej strony zdecentralizowany system dopuszcza pewne odmiany polityki i praktyki w różnych domenach BI i obszarach funkcjonalnych. Działy i jednostki biznesowe mogą używać tych samych narzędzi, ale nie są do tego zobowiązane, tak jak w scentralizowanym systemie. Ten rodzaj systemu, w którym narzędzia i praktyki są budowane niezależnie i odłączone od centralnej władzy decyzyjnej, jest często atrakcyjny, ponieważ może oddać idealnie dopasowane narzędzia BI w ręce wszystkich. (Oczywiście może to być również odrobinę nieefektywne i trudne w zarządzaniu, gdy każdy robi swoje). Rozdział 5 omawia ustalenia dotyczące BI wydziałowych i przedsiębiorstw, ale to kwestia zakresu. Zakres systemu BI różni się od tego, jak jest połączony. Istnieje możliwość wysoce zdecentralizowanego wdrożenia BI w działach. Na przykład wyobraź sobie międzynarodowy konglomerat, który chce wprowadzić BI dla swojego zespołu sprzedaży, ale zespół sprzedaży ma podjednostki, które pracują nad różnymi produktami o bardzo różnej dynamice sprzedaży. Być może są w różnych krajach i nawet nie mówią tym samym językiem. W takim przypadku rozwiązanie o jednym rozmiarze - wszystkie nie zadziała; musisz zezwolić tym podjednostkom na dostosowanie rozwiązania BI zgodnie z potrzebami.
Powrót

28.05.2021

Jak wybrać

Więc którego potrzebujesz? Scentralizowana czy zdecentralizowana architektura? Cóż, zależy to od kilku zmiennych, które można podsumować pod dwoma nagłówkami:
Kultura organizacyjna. Większość firm ma jedną z dwóch podstawowych kultur:

- Autokratyczna: decyzje są podejmowane odgórnie, z niewielkim marginesem na interpretację. Kultury autokratyczne nadają się do scentralizowanej BI; urządzenie jest już gotowe do centralnie sterowanej strategii i administrowania aplikacjami i zwykle do tego są przyzwyczajeni ich pracownicy.
- Przedsiębiorczość: decyzje biznesowe są podejmowane w całej firmie i innowacje są zachęcane. Tam, gdzie działy i zespoły mają uprawnienia do dyktowania warunków, w jaki sposób budowane są ich narzędzia pomocnicze, zdecentralizowane systemy BI będą się lepiej rozwijać.
- Struktura organizacyjna. W większości przypadków, ale nie we wszystkich, struktura organizacyjna jest zgodna z kulturą firmy. Na przykład, jeśli decyzje są podejmowane na szczycie, struktura władzy i komunikacji promieniuje od garstki najwyższych kierowników do reszty organizacji w sztywny sposób, podczas gdy przedsiębiorstwa przedsiębiorcze są prawdopodobnie raczej zarządzane matrycowo niż hierarchiczne.

Ważne jest, aby zdawać sobie sprawę z czynników organizacyjnych, ponieważ będą one dyktować sposób przemieszczania się danych między jednostkami biznesowymi i zespołami, a to ostatecznie pokieruje Twoją scentralizowaną, a nie zdecentralizowaną decyzją. Ponieważ BI zazwyczaj musi gromadzić razem wiele różnych danych, firma, w której zespoły nie mają zwyczaju udostępniania danych lub współpracy dla większego dobra, może utrudnić zainstalowanie scentralizowanego rozwiązania BI. Chcesz zrozumieć, w jaki sposób jednostki biznesowe współpracują ze sobą, wykonując typowe funkcje, a także gdzie się znajdują. Prawdopodobnie odpowiedź leży gdzieś pomiędzy scentralizowaną i zdecentralizowaną architekturą BI. Może się to wydawać sprzeczne, ale rzeczywistość jest taka, że chociaż duże części organizacji mogą wymagać wspólnych narzędzi i praktyk - oraz sztywnego systemu kontroli - kieszenie decentralizacji mogą również utrzymywać się. Na przykład firma może zainstalować w całym przedsiębiorstwie scentralizowany, jednorodny system BI, ale pozwolić jednemu kluczowemu zespołowi z unikalną funkcją - powiedzmy, grupie ds. Strategii korporacyjnej lub ekipie ds. Sprzedaży - zbudować swoje rozwiązanie BI według własnego uznania. dopasowanie. Tutaj pierwszą kluczową decyzją jest ustalenie zasad określających, jak powiązane powinno być Twoje środowisko BI; jest to prawdopodobnie tak samo ważne, jak każda decyzja, którą podejmiesz przez cały czas trwania projektu. Odpowiedź na nie zmusza Cię do dokładnego przyjrzenia się wielu aspektom istniejących systemów - a także Twojej firmy. To nie jest pytanie, na które można się spodziewać odpowiedzi za jednym posiedzeniem. Odpowiadając na pytanie, jak to jest powiązane, określasz kierunek całej implementacji BI. Określony stopień centralizacji zostanie przeniesiony na inne etapy planu; Kiedy zdecydujesz się na schemat łączenia, możesz przejść do innych głównych wyborów, takich jak rodzaj narzędzi, których będziesz używać i jak będą obsługiwane dane. I na żadne z tych pytań nie można odpowiedzieć bez odpowiedzi na pierwsze pytanie. Umieszczenie odmiennych danych pod wspólnym parasolem w postaci hurtowni danych (dedykowanego repozytorium historycznych danych operacyjnych) jest powszechnym wyborem na etapie tworzenia mapy drogowej - ale może nie być odpowiedni w każdej sytuacji. Integracja danych w jednym dużym, scentralizowanym tyglu jest o wiele łatwiejsza do powiedzenia niż do zrobienia - i nieuchronnie zajmie olbrzymi fragment zasobów projektu. Hurtownia danych może być odpowiedzią, której szukasz, ale z pewnością nie jest to jedyne dostępne rozwiązanie. Często dostępne są alternatywy, które działają równie dobrze i oszczędzają po drodze zgagi. W rozdziale 16 omówimy hurtownie danych i inne sposoby łączenia informacji.
Powrót

29.05.2021

Alternatywy architektury BI

Po opracowaniu modelu scentralizowanego lub zdecentralizowanego możesz dokonać innych ogólnych wyborów dotyczących architektury. Musisz wziąć pod uwagę kilka ważnych czynników, takich jak:

•  Jak i gdzie będą przechowywane dane?
•  Jaki będzie harmonogram integracji?
•  Jakie narzędzia będą znajdować się na jakich komputerach stacjonarnych - w całej organizacji?

Nie omówisz każdego szczegółu wszystkich możliwych rozwiązań, dopóki nie przejdziesz do szczegółowych wymagań i projektu (co omówiono w kolejnych rozdziałach), ale chcesz uzyskać szersze spojrzenie na rozwiązania dostępne na rynku. Na początku masz dużo pytań i niewiele odpowiedzi, więc musisz zacząć od przejrzenia listy wszystkich możliwych alternatyw. Następnie zawężasz zakres do kilku dobrych kandydatów.
Powrót

30.05.2021

Rozpoczęcie oceny architektury

Jakie czynniki są więc ważne, gdy szukasz możliwych rozwiązań? Będziesz chciał trzymać się podstaw i patrzeć na każdą alternatywę przez pryzmat swoich głównych potrzeb biznesowych. W przypadku wdrożeń BI prawie zawsze zaczyna się wybór architektury z trzema głównymi kategoriami technologii:

Sprzęt
Zarządzanie danymi
Narzędzia dla użytkownika końcowego

Oczywiście każdą z tych głównych kategorii można podzielić na podkategorie (nawet podkategorie), ale zacznij od wielkiej trójki. Jasne, rozwiązanie BI dla całego przedsiębiorstwa to coś więcej niż tylko sprzęt, bazy danych i narzędzia front-end. Na przykład prawdopodobnie będziesz musiał wziąć pod uwagę infrastrukturę sieci, która działa jako kanał między komponentami systemu, a także ogromną kolekcję oprogramowania pośredniego (oprogramowania, które działa jako tkanka łącząca między komponentami sieci, źródłami danych i aplikacjami). BI może mieć na to wpływ. Analizując każdą alternatywę architektury, pamiętaj, aby zająć się każdym z trzech głównych składników. Na przykład możesz rozpocząć ocenę z ograniczeniem, że nie można zmienić środowiska sprzętowego. Może się to zdarzyć z wielu powodów - budżetowych, politycznych lub innych. W takim przypadku będziesz zmuszony użyć tego, co jest dostępne; zespół projektowy będzie musiał znaleźć oprogramowanie do obsługi danych i narzędzi, które można umieścić w istniejącej infrastrukturze bez wpływu na wydajność bardziej niż jest to absolutnie konieczne. Ogólnie rzecz biorąc, każde rozwiązanie architektoniczne obejmuje trzy ogólne komponenty, które odzwierciedlają "wielką trójkę" kategorie technologii:

•  Sprzęt: omówienie, jakie, jeśli w ogóle, zmiany sprzętowe są wymagane (na przykład, czy będziesz musiał zwiększyć moc obliczeniową serwera, aby obsłużyć oczekiwaną złożoność transakcji?).
•  Zarządzanie danymi: niewielka lista opcji zarządzania danymi (np. W jaki sposób dane będą transportowane i przekształcane oraz co docelowa baza danych musi być w stanie zrobić).
•  Narzędzia dla użytkowników końcowych: zalecenia co najmniej jednego narzędzia, które bezpośrednio spełnia ogólne potrzeby biznesowe systemu (takie jak zaawansowany pakiet statystyczny lub zarządzane rozwiązanie raportowania spełniające potrzeby potencjalnych grup użytkowników).

Zacznij od narzędzi dla użytkowników końcowych. Jeśli masz ogólne pojęcie o wymaganiach, narzędzia są dobrym miejscem do rozpoczęcia. Możesz opracować listę dostępnego oprogramowania, które spełni Twoje potrzeby w zakresie zapytań, raportowania i analizy, a następnie pracuj wstecz, aby rozszerzyć ocenę w celu zidentyfikowania kompatybilnej technologii przetwarzania danych, która może obsługiwać narzędzia. Następnie będziesz szukać sprzętu wymaganego do jego uruchomienia.

Sprawdzone techniki zawężania opcji

Nie jesteś pierwszą osobą, która musi dokonać solidnego wyboru spośród złożonego wachlarza opcji, ale jeśli to Ty ostatecznie decydujesz o podjęciu decyzji, może to być samotna pozycja. Na szczęście istnieje kilka wypróbowanych i prawdziwych technik zawężania wyboru architektury. Czy jakakolwiek metodologia selekcji może zagwarantować, że nie popełnisz monumentalnego błędu? Niestety nie, ale czytaj dalej, a przekonasz się, że jest kilka sposobów podejścia do tego zadania.
Powrót

31.05.2021

Tak wiele możliwości

Przedstawienie wszystkich możliwych alternatyw - i oddanie każdego dnia w sądzie - jest krokiem w procesie, który został pominięty przez zdecydowanie zbyt wiele organizacji. Ta faza nie musi trwać długo, ale jest ważnym krokiem, ponieważ otwiera Ciebie (i zespół) na technologie i techniki, które mogą nie znajdować się w standardowej recepturze. Chcesz pracować nad wieloma różnymi wyborami, pamiętając o podstawowych ograniczeniach i celach projektu. Ale na tym etapie nie krępuj się, aby być bardziej otwartym na swoje pomysły; pozwól swojemu zespołowi na pewną swobodę podczas sesji planowania. Warto przyjrzeć się takim elementom rozwiązania:

•  System operacyjny
•  Protokoły sieciowe
•  Sprzęt serwerowy
•  Główny dostawca bazy danych
•  Procesy hurtowni danych oraz ekstrakcji, transformacji i ładowania (ETL)
•  Rodzaje front-endowych narzędzi BI, które absolutnie musisz mieć
•  Rodzaje front-endowych narzędzi BI, które warto mieć

Powrót