Wprowadzenie do e-mail marketingu

Przez setki lat firmy znajdowały sposoby na reklamowanie swojej firmy i produktów za pośrednictwem wielu rodzajów mediów. Reklama to termin używany do opisania sposobów, w jakie instytucja próbuje przekonać ludzi do zakupu towaru lub usługi, które oferuje. Instytucją może być wszystko, od organizacji non-profit, która musi zbierać fundusze, do firmy sprzedającej artykuły spożywcze. Instytucje te, bez względu na ich ostateczny cel, wykorzystują reklamy jako sposób na zdobycie uznania i jako sposób na zaangażowanie ludzi. Ci ludzie, którym reklamują się, są potencjalnymi klientami. Jak więc reklamują się firmy? Krótka odpowiedź jest taka, że prowadzą kampanie marketingowe, ale jest o wiele więcej. Istnieje wiele różnych kampanii marketingowych, które może przeprowadzić firma, a sposób, w jaki firma wybiera rodzaj prowadzonej kampanii, zależy w dużej mierze od epoki i mediów dostępnych w tym okresie historii. Jeśli przejrzysz czasopismo, prawdopodobnie spotkasz się z mnóstwem reklam obejmujących części strony lub nawet całą stronę. To samo dotyczy codziennej gazety, którą możesz odebrać każdego ranka w drodze do pracy. Do dziś obserwujemy tego rodzaju reklamy w czasopismach / gazetach, ale myślimy o innych formach reklamy, które napotykamy. Co ważniejsze, pomyśl o mediach, przez które jesteśmy w stanie zobaczyć te reklamy. Gdy oglądamy telewizję, oglądane programy są przerywane przerwami reklamowymi na produkty, usługi, zwiastuny filmowe i wiele innych rzeczy. Filmy, które widzimy w kinie, mają zapowiedzi innych filmów, a lokowanie produktu może być nawet w nowym hicie letniego hitu roku. W czasach, gdy telefoniczne linie telefoniczne były normą, telemarketerzy dzwonili, aby przerwać obiad. Nawet nasze skrzynki pocztowe są wypełnione reklamami wielu różnych firm oferujących zniżki na dużą pizzę i tym podobne. W dzisiejszych czasach inny rodzaj skrzynki pocztowej jest kluczowym składnikiem rodzajów marketingu, w które angażują się firmy. W przeciwieństwie do bezpośredniej poczty na skrzynki pocztowe i skrzynki pocztowe poza domami i mieszkaniami, firmy nie muszą marnować miliona funtów papieru, aby uzyskać reklamy dla potencjalnych klientów. Co ważniejsze, ponieważ znacznie większa liczba osób ma dostęp do Internetu, firmy mogą dotrzeć do większej liczby osób korzystających z Internetu dzięki marketingowi e-mailowemu. Firmy wiedzą też, że e-mail stał się jednym z głównych środków komunikacji. Oczywiście każda dobra kampania marketingowa wykorzystuje do reklam więcej niż jedną formę mediów. Poniższy ebook skupi się wyłącznie na e-mail marketingu i strategiach zastosowanych do jego wdrożenia.

Co to jest e-mail marketing?

Rozważając definicję marketingu e-mailowego, istnieje wiele sposobów jej zdefiniowania, od ogólnych po szczegółowe. Zasadniczo marketing e-mail polega na wysyłaniu wiadomości e-mail do klientów, zarówno obecnych, jak i przyszłych. Oto kilka kluczowych elementów skutecznej kampanii e-mail marketingowej:

•  Bezpośredni e-mail - e-maile są wysyłane bezpośrednio do obecnych i potencjalnych klientów
•  E-mail zatrzymania - częste i regularne wiadomości e-mail są wysyłane do obecnych klientów
•  Reklamy umieszczone w wiadomości e-mail - reklamy marketingowe są umieszczane w wiadomościach e-mail wysyłanych przez inne osoby

Możesz myśleć o tych elementach jako analogicznych do marketingu pocztą. Wiadomości e-mail wysyłane bezpośrednio do obecnych i potencjalnych klientów są jak ulotki i koperty wypełniające skrzynkę pocztową. Częste i regularne e-maile są jak drukowane biuletyny wysyłane do stałych i lojalnych klientów. Reklamy marketingowe w wiadomościach e-mail są jak reklamy marketingowe w gazecie lub czasopiśmie. Przyjrzyjmy się bliżej każdemu z tych składników.

Bezpośrednie wiadomości e-mail

Odbieranie bezpośrednich wiadomości e-mail jest jak otrzymywanie ulotki z lokalnej firmy. W obu przypadkach firma może ogłosić coś, na przykład specjalną ofertę trwającą przez ograniczony czas lub kupon na jeden ze swoich produktów lub usług. Różnica między nimi polega na tym, że w przypadku wiadomości e-mail nie ogranicza się do otrzymywania poczty wyłącznie od lokalnych firm. Internet to miejsce, w którym rynek i konkurencja stały się globalne i wszyscy chcą o ciebie konkurować. Może to zabrzmieć nieco zastraszająco, ale w ostatnich latach firmy stały się lepsze, jeśli chodzi o marketing w odpowiedniej grupie demograficznej, zwłaszcza w e-mailu. Stały się również lepsi w zakresie marketingu za pomocą wiadomości e-mail. Przepisy antyspamowe i wrażliwość na klientów stały się kluczowymi elementami tego, jak firmy radzą sobie z praktykami e-mail marketingu. Są to dwa najważniejsze elementy, które należy wziąć pod uwagę przy wdrażaniu strategii e-mail marketingu. Charakterystycznym elementem bezpośredniej wiadomości e-mail, w przeciwieństwie do wiadomości e-mail zatrzymujących, jest to, że bezpośrednia wiadomość e-mail stanowi wezwanie do działania ze strony klienta. Załóżmy, że otrzymujesz wiadomość e-mail od firmy.
Załóżmy, że otrzymujesz wiadomość e-mail od firmy. Być może słyszałeś o nich i nigdy nie zapisałeś się na żadną z ich list e-mail. Firmy mogą uzyskać te listy, kupując je, ale przejdziemy do tego w późniejszym rozdziale. Tak czy inaczej, firma postrzega cię jako potencjalnego klienta i chce Cię zachęcić dobrą ofertą. Być może nawet wcześniej robiłeś z nimi interesy, a oni chcą robić interesy jeszcze raz, oferując coś, czym możesz być zainteresowany lub, jeszcze lepiej, lepszą ofertę niż wcześniej. Celem bezpośrednich wiadomości e-mail jest promocja. Mogą zaoferować Ci produkt lub usługę lub poprosić o rejestrację. Potencjalni klienci częściej otrzymują tego rodzaju wiadomości e-mail.

Wiadomości e-mail o zatrzymaniu

Jak już powiedzieliśmy wcześniej, e-maile zatrzymujące są odpowiednikiem drukowanych biuletynów. Wiadomości e-mail o zatrzymaniu mają nadal charakter promocyjny, ale próbują zachować lojalność klientów, oferując im coś. Może to obejmować zarówno kupony, jak i aktualne informacje o najnowszych produktach. Tego rodzaju e-maile są wysyłane regularnie. Może to być co tydzień lub co miesiąc, ale zazwyczaj firma próbuje wysyłać e-maile co tydzień (lub nawet częściej), aby zachować zainteresowanie klientów. Dlaczego te e-maile są tak częste? Jak powiedzieliśmy wcześniej, Internet to globalny rynek i miejsce konkurencji. Konsumenci mają mnóstwo informacji do przejrzenia i wyboru. Ponadto, czas koncentracji uwagi konsumentów jest krótki i trzeba go trzymać. W jednym badaniu stwierdzono, że 55% subskrybentów e-maili promocyjnych i biuletynów usuwa materiał, nawet na niego nie patrząc. Jak omówimy w dalszej części książki, udana kampania e-mail marketingu będzie w umiarkowanym stopniu wykorzystywać e-maile retencyjne, a także dobre wykorzystanie treści w e-mailu.

Reklamy umieszczone w wiadomości e-mail

Innym sposobem reklamowania się za pośrednictwem poczty e-mail jest uzyskanie miejsca na reklamę w innym e-mailu. Wiele razy firmy, które wysyłają e-maile retencyjne (biuletyny), rezerwują miejsce dla innych firm na umieszczanie swoich reklam. Może to być korzystne dla Ciebie jako firmy, szczególnie jeśli przestudiowałeś dane demograficzne, na które prowadzisz marketing, oraz potencjalnych klientów, których możesz zyskać. Wiedza o tym, do jakich innych rodzajów firm chodzą Twoi potencjalni klienci i nasłuchuje, jest wielką zaletą, ponieważ pozwala ci strategicznie umieszczać reklamy w wiadomościach e-mail, które mogą uzyskać kliknięcia. Jest to także korzyść dla firmy, w której umieściłeś reklamę, ponieważ będzie wiedział, że ich e-maile są czytane, a także może wykonać trochę pracy analitycznej, aby ustalić, gdzie klikają ich klienci.

Czy działa marketing e-mailowy?

Mówiąc wprost, tak, działa marketing e-mailowy. Oczywiście piętno SPAMu powoduje, że ludzie zastanawiają się, czy e-mail marketing nadal jest skuteczny. E-mail marketing, podobnie jak inne formy marketingu internetowego, takie jak marketing w mediach społecznościowych, jest szybki i musi być dostosowany. Mimo że czasami zalicza się go do kategorii spamu, marketing e-mailowy powinien być nadal wykorzystywany jako element strategii marketingu internetowego. Oto kilka statystyk pokazujących, że e-mail marketing faktycznie działa:

•  W badaniu przeprowadzonym przez Ecoconsultancy w 2011 r. 72% respondentów stwierdziło, że zwrot z inwestycji w e-mail (zwrot z inwestycji) był dobry lub doskonały. Organic SEO (Search Engine Optimization) to jedyny składnik marketingu internetowego , który wypadł lepiej.
•  Według Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego oczekiwano, że marketing e-mailowy w 2020 r. wygeneruje zwrot z inwestycji w wysokości 42,08 USD za każdego wydanego dolara. To przewyższa inne kanały marketingu bezpośredniego, takie jak drukowane katalogi lub biuletyny.
•  Według raportu Foresee z 2010 r. drugim największym wpływem na odwiedziny w sklepach detalicznych były wiadomości e-mail. Największy wpływ miała znajomość marki.
•  W badaniu przeprowadzonym przez MerchantCircle wśród ponad 8 000 lokalnych właścicieli amerykańskich firm marketing e-mailowy był jedną z 3 skutecznych strategii marketingowych, na którą wskazało 35,8% respondentów. Media społecznościowe i marketing w wyszukiwarkach uzyskały wyższe wyniki.
•  Forbes Media przeprowadziło badanie skuteczności reklam w lutym / marcu 2009 r., Ujawniając, że e-maile i biuletyny elektroniczne są uważane za drugie najskuteczniejsze narzędzie do generowania konwersji, zaraz za SEO.
•  Badanie przeprowadzone przez Society of Digital Agencies pokazuje, że 70% marketerów marek planuje zainwestować w e-mail marketing w roku 2011.
•  Surveyor Campaigner przeprowadził w 2010 r. Ankietę, z której wynika, że 61% marketerów podniesie poziom marketingu e-mailowego w 2011 roku, a 33% marketerów pozostanie na stałym poziomie w 2011 roku.
•  W 2010 r. Podczas 9. corocznej ankiety wśród sprzedawców zapytano niektórych sprzedawców, na jakich inicjatywach będą się koncentrować w celu poprawy wydajności swoich stron internetowych. Przy 79% najczęściej cytowana odpowiedź brzmiała: "wyślij bardziej ukierunkowany e-mail".
•  Kilka badań w 2009 r. Wykazało, że sprzedawcy częściej zwiększają swoje budżety na marketing e-mailowy i targetowanie.
•  Veronis Suhler Stevenson ma coroczną prognozę branży komunikacyjnej, według której w 2009 r. Całkowita kwota wydana na pocztę elektroniczną wyniesie 27,8 mld USD w 2013 r., W porównaniu z 11,9 mld USD w 2009 r.

Jak widać tutaj, wiele firm inwestuje w kampanie e-mail marketingowe. Są gotowi wydać pieniądze, ponieważ widzieli zwrot z inwestycji. Początkowe pytanie, które zadajemy, brzmi: "Czy e-mail marketing działa?". Ale aby zrozumieć to jeszcze bardziej, powinniśmy zadać sobie pytanie, jak działa marketing e-mailowy. Istnieje kilka głównych powodów, dla których działa tak dobrze:

•  Możesz kierować reklamy do odbiorców
•  Twój marketing opiera się na danych (dane demograficzne, grupa docelowa, skład wiadomości e-mail itp.)
•  Możesz bezpośrednio sprzedawać
•  Jesteś w stanie budować relacje, zaufanie i lojalność
•  Twój marketing i sprzedaż są obsługiwane przez inne kanały

Oprogramowanie i usługi poczty e-mail pozwalają obecnie firmom wykorzystywać określone dane demograficzne w celu zwiększenia wydajności wysyłania wiadomości e-mail. Ponadto istnieją jeszcze bardziej zaawansowane techniki, które mogą personalizować e-maile dla konkretnych osób, co pomaga budować intymne relacje biznesowe z klientem, a także lojalność wobec marki. Twoje e-mailowe kampanie marketingowe można również monitorować po wysłaniu wiadomości e-mail do klientów, zarówno obecnych, jak i potencjalnych. Dane można analizować na wiele sposobów, w tym analitykę internetową, pliki do pobrania, zapytania dotyczące wyszukiwania oraz wizyty w imprezach promocyjnych i sklepach offline.

Czy istnieje marketing typu "złap w e-mail"?

Marketing e-mailowy nie jest tak prosty, jak wysłanie jednego standardowego e-maila do tysięcy osób na liście e-mail. Obejmuje planowanie i projektowanie z Twojej strony, a także zachęcanie klientów do czytania i podejmowania działań. Nie można zmusić wszystkich do czytania e-maili, ale można zwiększyć szanse ich przeczytania przez klientów.

Spam: wielkie nie-nie w e-mail marketingu

Pozyskiwanie klientów i reagowanie na nie wymaga zdobycia ich zaufania. Jeśli chodzi o jedną ważną radę, jest to: Przede wszystkim - nigdy nie wysyłaj spamu
Odpowiedzialny marketing e-mailowy opiera się na pozwoleniach. Zanim nawet wyślesz wiadomość e-mail do klienta, musisz uzyskać jego zgodę. Jeśli nie, możesz zostać oskarżony o spam. Spam to niechciany i / lub masowy komercyjny e-mail wysyłany jednocześnie do tysięcy osób. Jeśli zostaniesz oskarżony o spam, mogą się zdarzyć następujące rzeczy:

•  Twoje konto e-mail może zostać zamknięte
•  Twoja strona internetowa może zostać wyłączona
•  Twoja reputacja może zostać uszkodzona

E-mail marketing może działać tylko wtedy, gdy twoje e-maile są oparte na pozwoleniach. To "zezwolenie" zostało zdefiniowane w ramach Dyrektywy UE (Unii Europejskiej) 2009/136 w sprawie prywatności i komunikacji elektronicznej w Europie oraz ustawy CAN-SPAM (Kontrolowanie napaści na nieproszoną pornografię i marketing) w Stanach Zjednoczonych. Przepisy dyrektywy 2009/136 i CAN-SPAM są często aktualizowane, a złamania wciąż trwają. Niektóre z najnowszych aktualizacji traktują wiadomości SMS jako formę wiadomości komercyjnych i muszą być zgodne z tymi samymi standardami, co wiadomości e-mail. Polityka i przekonania poszczególnych osób mogą różnić się od tego, co pociągają za sobą te prawa, ale bez względu na to, ważne jest, aby przestrzegać tych praw. W końcu kara za złamanie jednego z tych przepisów może skutkować wysokimi grzywnami (do 16 000 USD w USA). Można to zsumować bardzo szybko, jeśli wystąpi wiele kar.

Bądź wykształcony

We wstępie pokazaliśmy podstawy marketingu e-mailowego. Mamy nadzieję, że nauczymy, że sposób obsługi marketingu e-mailowego jest precyzyjny. Dobry marketer zna odpowiednie metody efektywnej i skutecznej kampanii, a tu nauczysz sie jak to zrobić. E-mail marketing to tak samo jak pielęgnacja ogrodu. Musisz dać zarówno zakładom, jak i klientom dokładnie to, czego potrzebują i przeanalizować, czego potrzebują. Z biegiem czasu twoje techniki będą się poprawiać i będziesz osiągać lepsze wyniki. Ale najpierw musisz nauczyć się podstaw.

Korzystanie z oprogramowania do e-mail marketingu

Wprowadzenie

Aby zarządzać e-mailowymi kampaniami marketingowymi, będziesz chciał kupić oprogramowanie e-mail marketingowe i korzystać z niego. Podczas korzystania z oprogramowania e-mail marketingowego istnieje jeszcze kilka innych strategii marketingowych. W Internecie powinieneś mieć wszystkie inne niezbędne elementy, aby zapewnić najlepszą możliwą ekspozycję firmy, a także produktu. Witryna firmowa, blogi i media społecznościowe również powinny być częścią strategii marketingowej i powinny współpracować ze sobą, a także ze strategią marketingową poczty e-mail. Omówimy to dalej, kiedy będziemy rozmawiać o procesie akceptacji. Konfigurowanie programu do marketingu e-mailowego powinno być również procesem offline. Będziesz w stanie pozyskiwać klientów za pomocą różnych form mediów, a robienie tego w trybie offline nie jest wyjątkiem. W kolejnych sekcjach tego rozdziału omówimy, jak zbudować bazę klientów za pomocą list i procesu wyrażenia zgody. Chociaż nie do końca wstępne kroki, te kilka kolejnych sekcji będzie podstawą, na której powstanie Twoja strategia e-mail marketingu.

Wybór dostawcy usług e-mail

Najważniejszą częścią uruchomienia programu e-mail marketingu jest uzyskanie oprogramowania specjalnie do wysyłania e-maili. Istnieją setki oprogramowania do zakupu, każde oferujące różne narzędzia do pozyskiwania klientów i wysyłania e-maili. Niektóre zapewniają nawet narzędzia do analizy niektórych danych w celu śledzenia zachowań klientów. Dostawcy tych programów są znani jako dostawcy usług e-mail (ESP). Praca z ESP jest kluczowym krokiem do wysłania masowej wiadomości e-mail do obecnych i potencjalnych klientów. Nawet jeśli twoja lista e-mail zawiera zaledwie sto adresów e-mail, dostawcy usług internetowych (ISP) nie są w stanie pozwolić na wysyłanie tak dużej liczby wiadomości e-mail. Dostawcy usług internetowych zwracają uwagę na dużą liczbę działań, takich jak wysyłanie masowych wiadomości e-mail, więc przeprowadzenie e-mailowej kampanii marketingowej u dostawcy usług internetowych uzasadnia podejrzane działania. Twoja organizacja może znaleźć się na czarnej liście, co oznacza, że system e-mail organizacji zostanie zamrożony, dopóki nie wróci na listę dobrych nadawców ISP, zwaną również białą listą. Posiadanie ESP po swojej stronie jest korzystne, ponieważ możesz wysłać ogromną liczbę wiadomości e-mail bez konieczności umieszczania na czarnej liście. ESP jest zwykle przyjazny dla dostawców usług internetowych i może działać na znacznie większą skalę i zapewnia listy, które można segmentować i kategoryzować. Zobaczmy więc, czego potrzebujesz w ESP.

Czego szukać w ESP

Każdy ESP ma coś innego do zaoferowania. Aby odnieść sukces, potrzebujesz czegoś, co oferuje najwięcej usług za to, co płacisz. Być może będziesz musiał zapłacić nieco więcej za bardziej zaawansowane usługi, ale ta decyzja zależy od budżetu, priorytetów i strategii firmy. Oto kilka rzeczy, które należy wziąć pod uwagę, patrząc na ESP do użycia.

• Adres IP: prywatny czy współdzielony? - adresy IP są jak numery telefonów: wskazuje na pochodzenie wiadomości e-mail. Zadaj sobie pytanie, czy warto udostępniać adres IP innej organizacji. To tak, jakbyś dzielił numer telefonu z kimś innym i jest to prawdopodobnie coś, czego nie chcesz mieć. W końcu, jeśli jedna organizacja wysyła e-maile, które otrzymują zbyt wiele skarg na spam, ESP może znaleźć się na czarnej liście i będziesz musiał podzielić się konsekwencjami błędu innej organizacji. Upewnij się, że ESP może zapewnić ci prywatny adres IP.
•  Obsługa klienta / szkolenia - osoby korzystające z oprogramowania e-mail marketingu będą musiały nauczyć się korzystać z oprogramowania. Ponieważ każdy element oprogramowania do marketingu e-mailowego jest inny, nie ma gwarancji, że Twoi pracownicy od początku będą wiedzieć, jak uruchomić oprogramowanie. Zarejestruj się w ESP, który zapewnia wsparcie i szkolenie dla Twojej organizacji.
•  Solidna infrastruktura - powinieneś mieć ESP, który ma również szybkie połączenia internetowe z wielu źródeł. Powinieneś także zarejestrować się w ESP, który ma redundancję sprzętową, co oznacza inżynierię zapewniającą zabezpieczenie przed awarią lub tworzenie kopii zapasowych. Powodem, dla którego powinieneś mieć ESP z redundancją sprzętową, jest to, że niektóre ESP mają narzędzia do śledzenia kliknięć, które pozwalają kliknięciu użytkownika najpierw przejść do ESP i zostać przekierowanym do Twojej witryny. Jeśli serwer ulegnie awarii, użytkownik nie może uzyskać dostępu do witryny, ponieważ musi najpierw przejść przez serwer. Zapytaj ESP, z czego składa się jego infrastruktura.
•  Dobre raportowanie - niektóre ESP oferują raporty, które pokazują, jak skuteczne są Twoje wiadomości e-mail, takie jak sukces w dostarczalności, współczynniki klikalności i współczynniki otwartości. Raporty powinny być również przyjazne dla użytkownika.
•  Zgodność ze spamem - ESP, który wybierzesz, powinien zapewniać zgodność ze spamem - przepisy, które omówiliśmy pokrótce we wstępie. To dobra wskazówka, że ESP, który potencjalnie rozważasz, jest odpowiedzialny i chce się upewnić, że nie zostanie on umieszczony na czarnej liście. Pamiętaj, aby wybrać taki, który wymaga od Twojej organizacji zgodności z prawem i ułatwia to.
•  Segmentacja list - jest to bardzo ważna funkcja, którą powinieneś mieć, rejestrując się w ESP. Segmentacja list jest kluczowym elementem udanej kampanii e-mail marketingowej, ponieważ umożliwia kierowanie. Możesz kierować reklamy na określone dane demograficzne i kategoryzować adresy e-mail, aby dostosować treść do ich potrzeb i potrzeb. Zostanie to omówione bardziej szczegółowo w innym rozdziale.
•  Testowanie A / B - jest to termin odnoszący się do testowania, które e-maile działają, a które nie. Ważne jest, aby przetestować różne wersje wiadomości e-mail, aby sprawdzić, jak dobrze sobie radzi. Testowanie A / B pozwala wypróbować różne style i techniki dla takich rzeczy, jak temat, treść wiadomości e-mail itp. Celem tego jest sprawdzenie, która wersja jest najlepsza i przez większość czasu proces ten odbywa się poprzez wysłanie dwóch wersje wiadomości e-mail na podzieloną listę adresów e-mail. W połączeniu z raportami dotyczącymi wskaźników sukcesu będzie to niezbędny element kampanii e-mail marketingowej.
•  Bezpłatna wersja próbna - niektóre ESP oferują bezpłatną wersję próbną w celu przetestowania oprogramowania i usługi. Najpierw wypróbuj dowolne bezpłatne wersje ESP, zanim zdecydujesz się zainwestować w ESP.
•  Brak umowy na czas określony - im krótszy okres obowiązywania umowy, tym lepiej. Powinieneś zawrzeć umowę na czas nieokreślony, aby zezwolić ci na zmianę ESP, jeśli nie jesteś zadowolony z oprogramowania i obsługi obecnego ESP. Jeśli nie masz umowy na czas nieokreślony, długość zobowiązania nie powinna być dłuższa niż miesiąc.
•  Plany cenowe - twój ESP powinien oferować rozsądną cenę za oferowane usługi. Nie bój się rozejrzeć i uzyskać rekomendacje dotyczące tego, którego ESP użyć. Niektóre oferują plan cenowy, który jest ustalany co miesiąc i zależy od maksymalnej liczby wiadomości e-mail, które potencjalnie możesz wysłać. Inne wymagają comiesięcznej płatności w oparciu o liczbę adresów e-mail na twojej utworzonej liście. Zarejestruj się za pomocą ESP, który pasuje do Twojego budżetu i potrzeb Twojej organizacji.

Korzyści z używania ESP są bardzo widoczne i oferują różne narzędzia i usługi. Co najlepsze, wykonują dużo podnoszenia, zapewniając, że możesz wysyłać masowe wiadomości e-mail. Dostępne narzędzia są jednak tym, co pomoże Twojej strategii marketingu e-mailowego w osiągnięciu sukcesu i wydajności. Pamiętaj, że jeśli potrzebujesz dokładnych raportów dla skutecznego marketingu, być może będziesz musiał wydać trochę więcej pieniędzy, aby uzyskać dostęp do tych elitarnych funkcji. Zastanów się, czy te funkcje będą warte Twojej organizacji. Czy masz budżet na te funkcje? Czy są one niezbędne dla rodzaju organizacji i danych demograficznych, które chcesz uzyskać? Analiza danych jest cennym narzędziem, szczególnie jeśli masz zróżnicowany tłum. Duże organizacje korzystają z tych funkcji, ponieważ ich baza klientów jest ogromna, zwłaszcza jeśli produkty, które sprzedają, są różnorodne. Księgarnia może oferować spersonalizowane wiadomości e-mail różnym klientom w zależności od ich zainteresowań. Może im zostać wysłany e-mail z informacją "jeśli ci się podoba, dlaczego nie kupić?". Ale mniejsza firma specjalizująca się w jednym rodzaju przedmiotu może nie być tak spersonalizowana. Raporty z analiz są w różnym stopniu zależne od tego, ile dokładnie i co są w stanie przeanalizować. Zastanów się, jak duża jest Twoja organizacja i czy te funkcje będą niezbędne, czy tylko miły dodatek.

Oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientem

Innym oprogramowaniem, które należy rozważyć w połączeniu z oprogramowaniem do e-mail marketingu, jest oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientami (CRM). CRM to metoda marketingu, online lub offline, dostosowana do indywidualnych klientów. Co ważniejsze, jest to metoda dostosowana do powracających klientów. Firmy chcą mądrze wydawać pieniądze, zwiększając ROI (zwrot z inwestycji). Już teraz jest wystarczająco trudny, aby zabezpieczyć nowych klientów, szczególnie w e-mail marketingu. CRM koncentruje się jednak na obecnych klientach, ponieważ wiedzą, że ci klienci są już lojalni wobec firmy. CRM wdraża strategię specyficzną dla powracających klientów, oferując określone zachęty. Jeśli klient ma wystarczająco duże zaufanie i lojalność wobec firmy, prawdopodobnie skorzysta z zachęty i zapewni lepszy zwrot z inwestycji. Po uzyskaniu wystarczającej liczby klientów całkowity zwrot z inwestycji może być ogromny. Oprogramowanie CRM może być używane osobno lub zsynchronizowane z istniejącym oprogramowaniem e-mail. Pracując z listami adresów e-mail, które masz, może obsługiwać żądania klientów, nowe zamówienia i zarządzać kontaktami. Oto krótka lista niektórych marek oprogramowania CRM. Tego typu oprogramowanie CRM jest również oprogramowaniem typu open source, więc nie ma w tym przypadku żadnej zapłaty. Po omówieniu rodzajów oprogramowania, które można wykorzystać do rozpoczęcia kampanii e-mail marketingowej, odwiedzimy je w później, aby porozmawiać o tym, jak z nich korzystać w celu pełnej optymalizacji i wydajności. Następnie przyjrzymy się tworzeniu list adresów e-mail i sposobom korzystania z tych list w celu optymalizacji strategii marketingowej poczty e-mail.

Budowanie list e-mail według ilości

Wprowadzenie

Teraz, gdy masz oprogramowanie do e-mail marketingu i zarejestrowałeś się na ESP, czas zacząć budować listę adresów e-mail. Pozwolenie jest koniecznością i jest to podstawa, na której zdobędziesz cenne zaufanie klientów i zbudujesz relacje. Ważne jest, aby pamiętać o przepisach dotyczących spamu w swoim regionie, aby zapobiec otrzymywaniu kar lub, co gorsza, umieszczeniu na czarnej liście i ryzykować wyrzuceniem ESP. Omówimy te przepisy bardziej szczegółowo. Omawiając sposoby tworzenia listy e-mail, będziemy konsekwentnie przypominać, jak zapobiegać takim sytuacjom. Tworzenie listy e-mail jest proste, ale o wiele bardziej praktyczne. Zgodnie z wytycznymi twojego regionu przepisy antyspamowe sprawiają, że proces ten jest nieco bardziej nużący, ale opłaca się, jeśli jest wykonany poprawnie i wydajnie. Jednym z najlepszych sposobów, aby zachęcić ludzi do zapisania się na twoje e-maile i uzyskania zgody na wysyłanie do nich wiadomości e-mail, jest pokazanie się, co powinno być już dość standardową procedurą. Jednak, aby zachęcić ludzi do subskrybowania Ciebie i uzyskania ich zgody, powinieneś dać swoim potencjalnym klientom jak najwięcej możliwości, aby to zrobić za pośrednictwem każdego medium, za pośrednictwem którego sprzedajesz. Możliwości te nazywane są punktami opt-in i są kluczem do pozyskiwania nowych klientów. Są również jedną z najważniejszych części przepisów dotyczących spamu.

Dyrektywa o prywatności i komunikacji elektronicznej

Podpisana w 2003 r. Dyrektywa 2002/58 w sprawie prywatności i komunikacji elektronicznej była jedną z pierwszych ustaw, które wprowadzają regulacje i ograniczenia dotyczące komercyjnych wiadomości e-mail. Znana również jako dyrektywa o prywatności i łączności elektronicznej zawiera przepisy określające, w jaki sposób należy konstruować i rozpowszechniać wiadomości e-mail. Został niedawno zmieniony i objęty rozporządzeniem 26 maja 2011 r. W celu włączenia zasad dotyczących plików cookie. Oto ogólna lista obowiązujących przepisów.

•  Zatrzymywanie danych - Dane pochodzące z ruchu i użytkowników, które zostały opracowane przez właścicieli witryn i usługodawców, muszą zostać usunięte, gdy nie są już potrzebne. Dane mogą być przechowywane do celów rozliczeniowych, a także mogą być przechowywane za zgodą użytkownika.
•  Adresy e-mail ze spamem nie mogą być wykorzystywane do celów marketingowych. Jedyny raz niechciany e-mail może zostać wysłany do odbiorcy, jeśli wyraził on zgodę za pośrednictwem punktów opcjonalnych. Informacje na temat adresów e-mail mogą zostać zachowane, jeśli subskrybent e-mail wyraził zgodę i miał możliwość zrezygnowania z subskrypcji.
•  Wiadomości SMS - wiadomości SMS (wiadomości tekstowe) również należą do kategorii spamu, jeśli są wysłane bez zgody użytkownika. Dlatego użytkownik telefonu komórkowego może odbierać te wiadomości tylko za zgodą.
•  Pliki cookie - pliki cookie to fragmenty danych, które przeglądarka internetowa przechowuje ze stron internetowych. Będąc najnowszym przepisem dyrektywy, nie można uzyskać plików cookie, które zbierają dane osobowe użytkownika bez zgody użytkownika. Jednak specyfika, do której należą te pliki cookie, jest niejasna. Powodem tego jest fakt, że ustawa umożliwia wprowadzanie przyszłych zmian w zależności od rozwoju plików cookie w przyszłości

Oprócz tej ustawy Stany Zjednoczone przyjęły również ustawę, która została po raz pierwszy podpisana przez George'a W. Busha w 2003 r. Niektóre z przepisów tej ustawy obejmują między innymi:

•  Nie używaj fałszywych transmisji danych, takich jak wprowadzające w błąd nagłówki / tytuły
•  Dodawanie informacji kontaktowych do wiadomości e-mail
•  Korzystanie z opcji opt-in i opt-out
•  Czysty język, który mówi, że e-mail jest reklamą

Przepisy dyrektywy o prywatności i łączności elektronicznej są często aktualizowane, a załamania wciąż trwają. Naruszenia dyrektywy mogą obejmować grzywny i kary. Można to zsumować bardzo szybko, jeśli wystąpi wiele kar. A jeśli wysyłasz wiele, często wysyłanych e-maili, możesz zobaczyć, jak grzywny mogą szybko wzrosnąć do setek tysięcy dolarów.

Budowanie listy z punktami akceptacji

Jak powiedzieliśmy w pierwszym rozdziale, odpowiedzialny marketing e-mailowy opiera się na założeniu, że do kogo wysyłasz e-maile, wyraziłeś zgodę. Jak uzyskać pozwolenie na wysyłanie e-maili do klientów? Punkty włączenia są Twoją odpowiedzią

Co to są punkty opcjonalne?

Mówiąc prosto, punkty opcjonalne to miejsca, w których potencjalny klient udziela zgody na otrzymywanie wiadomości e-mail od Twojej organizacji. Zauważ, że nie użyliśmy słowa online przed słowem "miejsca" w poprzednim zdaniu. Większość punktów akceptacji będzie prawdopodobnie w Internecie. Twoja witryna, profile w mediach społecznościowych i blogi mogą mieć opcjonalny punkt dostępu do wiadomości e-mail. Jeden z postów na blogu może oferować czytelnikowi zarejestrowanie się w celu uzyskania bardziej aktualnych informacji. Być może Twoja witryna ma formularz umożliwiający odwiedzającym zarejestrowanie się przy zakupie produktu. Niezależnie od tego, jak je utworzysz, opt-in to miejsce, w którym mówi się "Mamy coś do zaoferowania; czy chcesz go otrzymać? "Gdy klient wyrazi zgodę, podając swój adres e-mail, możesz następnie użyć jego adresu e-mail, aby wysłać oferowane informacje. Są inne miejsca, w których potencjalny klient może zapisać się na e-maile i częste e-biuletyny, kupony, powiadomienia o sprzedaży i wiele innych. Jeśli masz sklep stacjonarny offline, możesz zaoferować klientowi, który kupuje produkt, możliwość włączenia się do wiadomości e-mail, rejestrując się w nim. Jest to powszechna praktyka w sklepach, które sprzedają różnorodny wybór przedmiotów, takich jak księgarnie. Te punkty opcjonalne są również powiązane z uzyskaniem członkostwa w sklepie. Inne potencjalne miejsca opcjonalne mogą obejmować seminaria, w których przemawia ktoś z Twojej organizacji. Wydarzenia promocyjne to również inne miejsce, w którym można się zdecydować. W obu przypadkach można otrzymać ofertę otrzymywania wiadomości e-mail od osób biorących udział w wydarzeniu. Być może docierasz do mniejszego tłumu offline, ale jeśli Twoje treści są wystarczająco bogate, ludzie skorzystają z oferty. Jak widać, punkty akceptacji mogą istnieć niemal wszędzie. Dobrym zwyczajem jest wykorzystywanie miejsc, w których zabierasz swoją obecność. Nie powinieneś organizować wydarzenia promocyjnego wyłącznie po to, aby zachęcić ludzi do zapisania się na twoje e-maile, ale jeśli organizujesz to wydarzenie, nigdy nie jest złym pomysłem, aby zrobić to jedno z twoich miejsc, w których możesz się zapisać.

Jak umieszczać punkty akceptacji

Dzięki punktom opt-in powinieneś umieszczać je skromnie we wszystkich kanałach marketingowych. Niektóre przykłady obejmują

•  Umieszczanie ich na popularnych stronach witryny
•  Umieszczenie jednego w podpisie wiadomości e-mail
•  Umieszczanie ich na drukowanych reklamach, takich jak kupony i ulotki promocyjne
•  Umieszczenie jednego na stronie docelowej reklamy płatnej za kliknięcie i reklamy marketingowej
•  Umieszczanie ich na e-mailach z potwierdzeniem zakupu, a nawet wydrukowanych pokwitowaniach
•  Umieszczanie ich na stronach profili społecznościowych

Możesz być bardzo kreatywny, jeśli chodzi o umieszczanie punktów opt-in. Oczywiście prosta widoczność to nie wszystko, aby ludzie mogli zapisać się na subskrypcję e-mail lub wyrazić zgodę na e-mail. Musisz zaoferować coś w rodzaju zachęty, aby zachęcić ludzi do rejestracji. Niektóre przykłady oferowanych zachęt obejmują

•  Kupony lub rabaty
•  Odpowiednie, bogate w informacje białe księgi lub książki elektroniczne
•  Konkursy
•  Wideo lub podcasty
•  Seminaria internetowe
•  Ekskluzywne treści

To, co oferujesz, zależy wyłącznie od Ciebie i tak jak wcześniej, możesz być bardzo kreatywny w zakresie zachęt, które masz do zaoferowania. Pamiętaj jednak, że powinieneś zaoferować coś odpowiedniego dla swoich klientów; coś, co ma dla nich wartość. Konkursy i nagrody mogą być odpowiednie na przykład dla stacji radiowej. Nie byłyby odpowiednie dla domu pogrzebowego. Ponadto, gdy umieszczasz punkty opcjonalne, powinieneś zapraszać. Zamiast po prostu powiedzieć "Zapisz się do naszego newslettera", spróbuj włączyć jedną z zachęt, aby zachęcić klienta. "Zarejestruj się, a otrzymasz ekskluzywne treści!" Lub "Zarejestruj się już dziś i zacznij zarabiać nagrody! "może być bardziej prawdopodobne, że przyciągną uwagę potencjalnych klientów. Chcesz spojrzeć w oczy potencjalnemu klientowi, ale jednocześnie nie chcesz tego przesadzić. Umieszczenie 50 wykrzykników w temacie spowoduje automatyczne wysłanie wiadomości e-mail do kosza. Chodzi o umiar. Na koniec jeszcze jedną rzeczą, którą powinieneś zrobić, udostępniając klientowi punkt opt-in, to wyraźne oświadczenie, że oferujesz subskrypcję e-mail. Chcesz, aby klient wyraźnie powiedział "Chciałbym otrzymywać od ciebie e-maile", dokonując tego wyboru w formularzu. Załóżmy, że masz pole wyboru w formularzu zamówienia, które pozwala klientowi wyrazić zgodę na subskrypcję e-mail. Jako organizacja powinieneś pozostawić to pole niezaznaczone i pozwolić klientowi na sprawdzenie go, jeśli tak zdecyduje.

Podwójna akceptacja

Podwójne zapisy są sposobem na dwukrotne sprawdzenie, czy osoba, która wyraża zgodę na otrzymywanie wiadomości e-mail, jest w pełni świadoma, że subskrybuje twoją listę e-mail. Podwójne opt-in informuje również, że dana osoba wie dokładnie, czego chce, i że chce subskrypcji e-mail. Podwójne zapisy zwykle przychodzą w postaci wiadomości e-mail wysyłanych bezpośrednio do subskrybenta chwilę po tym, jak wyraził zgodę na bycie na twojej liście e-mail. Ten e-mail pochodzi od Ciebie (lub ESP) i może poprosić użytkownika o kliknięcie linku, aby ukończyć proces przesyłania i potwierdzić dokładnie, co otrzyma. Po zakończeniu tego zadania transakcja zezwolenia jest zakończona. Ten rodzaj potwierdzenia ma zalety i wady. Wadą jest to, że odsetek odpowiedzi na te e-maile jest niski i może potrwać dłużej, aby klient mógł się zarejestrować. Niektórym subskrybentom może być również trudno zrozumieć. Jednak profesjonaliści nadrabiają te wady, ponieważ klienci, którzy przeprowadzają transakcję zgody, są znacznie bardziej skłonni do czytania e-maili. Bardziej prawdopodobne jest, że zaangażują się w treść wiadomości e-mail. Krótko mówiąc, użytkownicy udzielający pozwolenia są znacznie bardziej zaangażowani.

Oferowanie rezygnacji

Punkty rezygnacji to kolejny niezbędny element, który musisz zapewnić swoim subskrybentom. Chociaż dobrą praktyką jest, aby rezygnacja była łatwym procesem dla subskrybenta, jest ona również częścią dyrektywy o e-Privacy i musi być odpowiednio przestrzegana. Zgodnie z dyrektywą o prywatności i łączności elektronicznej wiadomości e-mail muszą zawierać wyraźne instrukcje dotyczące rezygnacji z subskrypcji wiadomości e-mail. Muszą także dawać wyraźną możliwość rezygnacji w dowolnym momencie. Dzięki temu nie tylko przestrzegasz dyrektywy o prywatności i łączności elektronicznej, ale również cenisz czas swojego klienta. Najbardziej profesjonalną taktyką stosowaną przy oferowaniu punktu rezygnacji jest umożliwienie użytkownikowi rezygnacji z najmniejszej liczby kliknięć. Naprawdę powinieneś mieć liczbę kliknięć do jednego, a większość ESP będzie mogła umieścić link jednym kliknięciem, aby użytkownicy mogli wypisać się z wiadomości e-mail organizacji. Ostatnią rzeczą, o której należy pamiętać przy oferowaniu punktów rezygnacji, jest pamiętanie, że adres e-mail musi zostać usunięty z listy do końca 10 dni roboczych od momentu anulowania subskrypcji przez użytkownika. Wiadomość e-mail należy usunąć jak najszybciej, ale 10 dni roboczych to maksymalny czas, jaki organizacja powinna mieć. ESP będą mogli wykonać ten proces automatycznie i będą mogli trwale usunąć te adresy e-mail.

Używanie brokerów listy do tworzenia listy

Brokerzy list to firmy, które specjalnie zbierają kontakty e-mail i sprzedają je innym firmom. Korzystanie z brokerów list to dobry sposób na zbudowanie listy bez konieczności wykonywania większości zadań. Oczywiście przed użyciem brokerów list do zbudowania listy kontaktów e-mail należy pamiętać o kilku kwestiach. Prawdziwi brokerzy list postępują zgodnie z regionalnymi przepisami dotyczącymi zgodności ze spamem i uzyskują swoje dane kontaktowe za zgodą użytkownika. Mimo to zadawanie brokerowi pytań dotyczących sposobu uzyskania pozwolenia nigdy nie jest złym pomysłem. Możesz także zapytać brokera, jakie adresy e-mail zostały uzyskane i jakie informacje są dostępne. Nie bój się zadawać zbyt wielu pytań. Oto kilka podstawowych pytań, które powinieneś zadać przed skorzystaniem z listy uzyskanej przez brokera list

•  Jak i gdzie uzyskano te adresy e-mail?
•  Kiedy każde udzielenie zezwolenia zostało potwierdzone?
•  Jak wybierasz i określasz zainteresowania?
Ostatni punktowany punkt odnosi się do jednego z problemów z brokerem listy. Być może nie otrzymujesz listy potencjalnych klientów. Na przykład, jeśli lista została zbudowana przy użyciu kategorii zainteresowań ogólnych, takich jak "sport" i "sztuki piękne", nie jest to tak ukierunkowana lista, jak ta, w której klienci określają dokładnie, jaki rodzaj sportu i sztuk pięknych są zainteresowani. Jeszcze lepiej, wskażą rodzaj sportu, który lubią oglądać, typy, w które grają, typy, na które chodzą do gier na żywo itp. itp. Im bardziej szczegółowe informacje o zainteresowaniach masz od brokera listy, tym bardziej prawdopodobne są wiadomości e-mail na lista może być dla ciebie cenna. Ogólnie rzecz biorąc, korzystanie z brokera listy nie jest najbardziej niezawodnym sposobem na uzyskanie informacji kontaktowych i pozwolenia. Ostatecznie możesz nie mieć pewności, czy pozwolenie zostało uzyskane zgodnie z prawem. Jedną wyraźną wadą korzystania z brokera list jest to, że użytkownik, który udzielił pozwolenia, otrzymuje wiadomości e-mail od osoby, o której być może nigdy nie słyszał. To sprawia, że podlegasz skargom na spam i jest to ostatnia rzecz, jakiej chcesz, gdy wysyłasz e-maile.

Jak NIE tworzyć listy kontaktów e-mail

Próbowaliśmy podkreślić, że pozwolenie jest kluczowym elementem do tworzenia wysokiej jakości listy e-mail. Jest to również najważniejszy czynnik zapewniający, że nie wysyłasz wiadomości, które niektórzy mogą uznać za spam. Są przypadki, w których osoba może oskarżyć Cię o SPAM, nawet jeśli przestrzegasz wszystkich przepisów SPAM w swoim regionie. Najprawdopodobniej ktoś może pomyśleć, że wysyłasz mu SPAM. Istnieje jednak kilka praktyk, które niemal na pewno przyniosą Ci skargi na spam. Należy wyraźnie unikać:

•  Nie kupuj listy e-mail od firm oferujących przechowywanie jej jako pliku danych. Żadna firma sprzedająca te najprawdopodobniej nie otrzymała zgody od użytkowników adresu e-mail. Pliki te są również prawdopodobnie kupowane i sprzedawane wielu różnym organizacjom, z których wszystkie wysyłają e-maile do tych samych osób. Wyobraź sobie cały SPAM, który otrzymuje jeden z tych użytkowników. Nie chcesz skupiać się na tych spamerach.
•  Nie zbieraj adresów e-mail z katalogów lub stron internetowych. Zbieranie adresów e-mail w ten sposób nie daje żadnej zgody w żadnej formie.
•  Zasadniczo nie rób interesów z usługą zbierania wiadomości e-mail. Prawdopodobnie robią to, co opisujemy w powyższym punkcie. Jedynym wyjątkiem jest sytuacja, gdy usługa gromadzenia danych uzyska jawne uprawnienie, które jest udokumentowane, na przykład broker listy.
•  Nie używaj listy e-mail innej firmy do wysyłania własnych wiadomości e-mail. Nigdy nie dali ci pozwolenia, więc po co ryzykować wyglądanie jak spamer?
•  Nie wynajmuj list e-mail. Większość firm, które wynajmują listy e-mail, nie uzyskuje pozwolenia, więc nie ryzykuj.

Jedną z trudnych sytuacji, na które możesz się natknąć, jest przypadek, w którym odziedziczyłeś listę e-mail. Ta lista mogła pochodzić od firmy, którą kupiłeś. Klienci z wykupionej firmy mogą wiedzieć o zakupie, ale nadal dobrze jest poinformować ich bezpośrednio. Ten początkowy e-mail jest niezbędny, ponieważ możesz zawrzeć lub zerwać umowę z każdym klientem. Wyjaśnij, dlaczego wysyłasz im wiadomości e-mail, i daj im szansę na wyrażenie zgody. Oferuj zachęty i upewnij się, że treść jest wartościowa i odpowiednia.

Minimalizacja reklamacji SPAM

Przeciętny użytkownik poczty e-mail o spamie jest taki, że jeśli go nie rozumie, to jest to spam. Możesz śledzić każdy przepis w Twoim regionie zgodny z prawem dotyczącym spamu w najdrobniejszych szczegółach, co pomaga z prawnego punktu widzenia. Ale jeśli Twoi użytkownicy nie rozumieją wiadomości e-mail lub uważają, że wygląda ona na SPAM, możesz otrzymać skargę na SPAM . Może to zepsuć twoją reputację dzięki ESP i, co ważniejsze, Twojej firmie. Zbyt wiele skarg może zabrać cię z konkursu online.

Co użytkownicy uważają za spam

Bardzo prawdopodobne jest otrzymanie skargi na spam. Jeśli możesz zminimalizować te błędy, aby nawet wtedy, gdy się pojawią, nawet wtedy, gdy się pojawią, niekoniecznie wyrządzą duże szkody. Typowe przyczyny, dla których użytkownik może nacisnąć przycisk spamu, są wymienione poniżej:

•  Nie mogą zweryfikować jego źródła. Jeśli użytkownik nie może ustalić, skąd pochodzi wiadomość e-mail, może uznać ją za spam. Co ważniejsze, jeśli nie może ustalić, czy źródło jest zgodne z prawem, może uznać to za spam. Konsumenci szukają źródła w wierszu "Od" wiadomości e-mail w skrzynce odbiorczej, dlatego ważne jest, aby uzyskać te informacje od samego początku. Jeśli nie wiedzą, skąd się wzięło, patrząc na tę linię, najprawdopodobniej ją usuną, nawet jej nie czytając.
•  Uważają, że e-maile są zbyt częste. Częstotliwość subskrypcji e-mail może być za duża lub za mała dla niektórych osób. Nigdy nie wiadomo, na kogo to wpłynie, ale niektórzy użytkownicy postrzegają zbyt często wiadomości e-mail jako spam. Mogą również czuć, że treść jest nieistotna lub zbyt powtarzalna.
•  Po prostu nie chcą wiadomości e-mail. Jest to szczególnie prawdziwe, jeśli rodzaj otrzymywanej wiadomości e-mail jest wynikiem marketingu bezpośredniego. Jeśli przede wszystkim nie udzielą pozwolenia, mogą skłonić się do naciśnięcia przycisku spamu. Oczywiście nawet jeśli udzielą zgody na otrzymywanie newslettera, mogą już nie być nim zainteresowani i nie będą już otrzymywać wiadomości e-mail po naciśnięciu przycisku spamu

Nawet jeśli użytkownik nie uważa, że wiadomości e-mail są spamem, może nadal nacisnąć przycisk spamu, ponieważ występuje jedna z następujących sytuacji:

•  Użytkownik mógł przypadkowo nacisnąć przycisk spamu na e-mailu (tak się dzieje)
•  Użytkownik może nie ufać linkowi do rezygnacji z subskrypcji e-maila
•  Link do rezygnacji z subskrypcji jest mylący
Uzasadnione wiadomości e-mail i praktyki

Masz tylko tyle kontroli i wpływu na swoich klientów, ale przestrzeganie przepisów dotyczących zgodności spamu w Twoim regionie jest niezbędną wskazówką, aby Twoje wiadomości e-mail wyglądały legalnie, a mniej jak spam. Stworzenie wiadomości e-mail, która wygląda poprawnie w oczach klienta, jest tylko jednym ze sposobów zapobiegania reklamacji spamowej, ale możesz także bardziej zaangażować się w klienta i budować relacje, wysyłając różne rodzaje wiadomości e-mail. Możesz także przećwiczyć inne pomysły dotyczące procesu subskrypcji e-mail, które sprawią, że będziesz bardziej godny zaufania, budując lepsze relacje z klientami. Gdy klient jest bardziej zaangażowany, jest znacznie mniej prawdopodobne, aby wysłać skargę dotyczącą spamu. Oto kilka pomysłów na wiadomości e-mail, które możesz rozważyć przesłanie do klienta, które są zgodne z prawem i warte przeczytania.

•  Podziękuj - po tym, jak użytkownik zasubskrybuje twoją listę e-mailową, wysłanie listu z podziękowaniami bezpośrednio po rejestracji jest gestem, który wydaje się bardziej osobisty i sprawia, że użytkownik czuje się mile widziany. Może to być również dobre miejsce, aby umieścić punkt podwójnej zgody.
•  Akapity przypomnienia - Wstawianie bloków tekstu u góry wiadomości e-mail w celu przypomnienia użytkownikom, w jaki sposób udzielili pozwolenia, jest dobrą praktyką. Jest to dobre przypomnienie dla klienta, ponieważ czasami użytkownicy pośpiesznie podpisują formularze online i w końcu zapominają, w jaki sposób zostali objęci subskrypcją. Być może blok tekstu brzmi: "Otrzymujesz ten e-mail w ramach subskrypcji e-mail, na którą zapisałeś się w [data lub lokalizacja witryny]"
•  E-maile z przypomnieniem - czasami subskrybent może chcieć zmienić ustawienia subskrypcji, ponieważ jego zainteresowania mogły ulec zmianie. Wyślij wiadomość e-mail z przypomnieniem z tym samym blokiem tekstu opisującym, jak dostał się do Twojej subskrypcji e-mail. Przypomnij mu również, w jaki sposób może zmienić ustawienia i podać linki do tego. Pamiętaj, aby linki były jak najprostsze. Jedno kliknięcie jest idealne.
•  Oznacz swoje e-maile - jeśli Twoja firma ma logo lub kolory, z których jest znana, użyj ich w treści wiadomości e-mail. Pamiętaj, aby nie używać niczego zbyt efektownego i używać kolorów, które są przyjemne dla oczu.
•  Spraw, aby Twoje wiadomości e-mail były znane - dotyczy to również brandingu, ale powinieneś również wprowadzić pewne frazy, które są niezapomniane w treści e-maila, a także w wierszu "od".
•  Twórz wartościowe treści e-mail - tak jak reszta Twojej strategii marketingu internetowego wykorzystuje content marketing (profile w mediach społecznościowych, blogi, strony internetowe), podobnie jak twoje e-maile. Twórz wartościowe treści, które są odpowiednie i interesują twoich klientów.
•  E-maile do Tych, którzy anulują subskrypcję - dla tych, którzy chcą zrezygnować z listy mailowej, wyślij ostatni e-mail z pytaniem, dlaczego zdecydowali się zrezygnować z subskrypcji. Możesz zrobić z tego ankietę lub poprosić klienta o udzielenie bardziej opisowych informacji.
•  Opisz, co pociąga za sobą subskrypcja - Podobnie jak w poprzednich sekcjach, powinieneś być tak jasny i precyzyjny, jak to możliwe. Opis ten prawdopodobnie pojawi się w formularzu rejestracji, w którym użytkownik zdecyduje, czy chce się zarejestrować. Powiedz mu, jak często są wysyłane e-maile i czy będziesz wysyłać oferty promocyjne.
•  Wysyłaj wiadomości e-mail z myślą o oczekiwaniach użytkowników - pamiętaj, że jeśli użytkownik nie udzielił Ci wyraźnej zgody, nie możesz wysłać mu więcej wiadomości e-mail, niż się spodziewa. Na przykład, jeśli wyślesz wycenę usługi do klienta kupującego jeden z twoich produktów, to wszystko, co powinieneś mu wysłać.
•  Zezwalaj na indywidualne preferencje - Jest to szczególnie prawdziwe, jeśli Twoja organizacja oferuje różnorodne oferty produktów. Jedna umowa promocyjna dla klienta niekoniecznie musi dotyczyć innej. Pozwól każdemu klientowi na wybranie swoich zainteresowań dotyczących produktów i ofert specjalnych. Podaj linki w swoich wiadomościach e-mail, aby umożliwić im zmianę preferencji w dowolnym momencie.

Kilka z tych punktów zostanie omówionych bardziej szczegółowo w części dotyczącym tworzenia wiadomości e-mail. Pamiętaj o nich wszystkich, rozważając, co wysłać.

Budowanie list e-mail według jakości

Wprowadzenie

W poprzedniej części omawialiśmy sposoby tworzenia listy e-mail przez zwiększenie liczby subskrybentów. Teraz skupimy się na tworzeniu listy e-mail, która ma wysoką jakość członków pod względem lojalności klientów. Szczęśliwym aspektem marketingu, a zwłaszcza marketingu e-mailowego, jest to, że niekoniecznie trzeba mieć dużą listę adresów e-mail, aby uznać ją za sukces. Udane listy zawierają adresy e-mail lojalnych i stałych klientów. Te listy e-mailowe mogą również zawierać źródła poleceń lub zainteresowane osoby, które znają Twoją organizację. Pozyskanie nowego klienta jest bardzo dobre dla Twojej firmy, ale powtarzający się klienci są tymi, którzy nadal napędzają sprzedaż. Nie wspominając o tym, jest to typ klienta, w który chcesz przekształcić nowych klientów. W tym rozdziale skoncentrujemy się na tym, jak dostosować strategię marketingową poczty e-mail do obecnych klientów. Nadal będą obowiązywać strategie z rozdziału 3, zwłaszcza jeśli chodzi o uzyskiwanie zgody od użytkowników.

Segmentacja / kategoryzacja listy

Kiedy wyślesz wiadomość e-mail do swoich klientów, czy wszyscy oni będą reagować tak samo i będą postępować tak, jak wymaga tego? Jeśli wyślesz ten sam e-mail, odpowiedź brzmi nie. Nie ma dwóch podobnych klientów. Strategia marketingowa e-mail firmy powinna koncentrować się na dostosowywaniu wiadomości e-mail i ofert dla klientów na podstawie ich preferencji i tego, co jest istotne dla każdego z nich. Dostosowanie może nastąpić w różnym stopniu w zależności od rodzaju firmy prowadzącej strategię marketingową. Mimo to idealnie byłoby, gdyby twoje e-maile były bardziej dostosowane do każdej osoby niż jeden znormalizowany list. Segmentowanie listy i kategoryzacja adresów e-mail to najlepszy sposób na dostosowanie. Po zainstalowaniu oprogramowania do e-mail marketingu z ESP powinna mieć funkcję umożliwiającą kategoryzowanie i segmentowanie adresów e-mail. Oto kilka funkcji, na które należy zwrócić uwagę, rozważając użycie oprogramowania do tego celu

•  Łatwe przeglądanie
•  Prosta organizacja
•  Sortowanie list według kategorii, które umożliwiają ukierunkowane wiadomości e-mail
•  Baza danych dla niesubskrybowanych adresów e-mail
•  Lista zapytań do wyszukiwania informacji

Większość oprogramowania e-mail marketingowego ESP oferuje te funkcje, więc jeśli chodzi o podejmowanie decyzji, możesz uzyskać wszystko, co jest najłatwiejsze w użyciu, jednocześnie oferując najlepszą zachętę. Co najlepsze, ESP upraszczają sprawę, a implikacja jest czasem najlepszym sposobem działania w przypadku określonych grup demograficznych. Istnieją jednak oprogramowanie do e-mail marketingu z bardziej zaawansowanymi funkcjami, które pozwalają kierować dane demograficzne z jeszcze większą dokładnością. Są one droższe i jeśli rozważasz zakup oprogramowania z tymi funkcjami, zadaj sobie pytanie, czy zapewniłoby to wystarczający zwrot z inwestycji, aby uzasadnić kwotę, którą na nie wydajesz. Niektóre firmy używają innej bazy danych do przechowywania swoich list e-mail, ale powinieneś mieć ESP, który zawiera bazę danych twoich list e-mail. Ułatwi to znacznie posiadanie list i narzędzi w jednym miejscu. Przede wszystkim nie bój się kupować ESP z potrzebnymi funkcjami. Jak powiedzieliśmy w rozdziale 2, większość ESP oferuje bezpłatny okres próbny i możesz je zmienić w dowolnym momencie, jeśli nie ma długoterminowej umowy.

Kategoryzacja według informacji o kliencie

Jak już wielokrotnie mówiliśmy, wysyłanie wiadomości e-mail do klientów wymaga ich zgody. Oczywiście uzyskanie ich zgody oznacza również, że uzyskujesz od nich zgodę na gromadzenie ich informacji. Zaczyna się to na początku, w momencie rejestracji subskrypcji. Z biegiem czasu możesz jednak uzyskać więcej informacji na ich temat, które pomogą Ci w dłuższej perspektywie zbudować wysokiej jakości listę e-mailową i zbudować lepsze relacje z klientami. W przypadku nowych klientów chcesz ograniczyć do minimum liczbę żądanych informacji. Zwykle jest to tylko adres e-mail i najważniejsza zgoda na otrzymywanie wiadomości e-mail. Potencjalni klienci obawiają się otrzymywania wiadomości e-mail od kogoś nowego, więc ograniczenie tej ilości informacji do minimum jest pierwszym krokiem do zdobycia zaufania klienta. Po tej wstępnej rejestracji i być może kilku e-mailach możesz zebrać jeszcze więcej informacji o kliencie. Zebranie tych informacji jest cenne, ponieważ pomaga stworzyć listę jakości, która pomoże ją spersonalizować. Jest to korzystne zarówno dla Ciebie, jak i dla klienta. Pomaga mieć bardziej szczegółowe i podzielone na kategorie listy, a klient czerpie korzyści z udostępniania swoich informacji. Niektóre z różnych rodzajów informacji, o które możesz poprosić, są wymienione tutaj:

•  Podstawy - są to informacje, których potencjalny klient oczekuje od ciebie, takie jak adres e-mail i imię. Możesz również poprosić o kod pocztowy, jeśli naprawdę dotyczy on Twoich klientów. Informacje te są zwykle wymagane z góry, ale można je zarezerwować na później.
•  Dane osobowe - są to bardziej szczegółowe informacje o kliencie, których możesz nie znać automatycznie online. Informacje te mogą być wykorzystane do wysyłania bardziej szczegółowych i odpowiednich ofert, i obejmują między innymi płeć, wiek, preferencje lub stan cywilny.
•  Informacje o zachowaniu - te informacje odnoszą się do działań podejmowanych przez klienta. Może to obejmować sposób, w jaki klient wykorzystuje kupony, bierze udział w specjalnych ofertach lub rodzaje zakupów, które klient dokonuje. Jest to bardzo przydatne do personalizacji zakupów klienta.

Teraz, gdy omówiliśmy rodzaje dostępnych informacji, pytanie dotyczy tego, w jaki sposób możemy zebrać te informacje. Jak już powiedzieliśmy wcześniej, prośba o absolutne minimum przy rejestracji jest niezbędna, ponieważ klient obawia się nowego interesu. Klient musi czuć się swobodnie, zanim przekaże więcej informacji, dlatego należy o tym pamiętać, decydując, kiedy zapytać. Gdy klient przyzwyczai się do podstawowych wiadomości e-mail, możesz poprosić go o więcej informacji za pomocą następujących środków

•  Wysyłanie ankiety
•  Pytanie o informacje za pośrednictwem zwykłych wiadomości e-mail
•  Udostępnianie linków na twojej stronie internetowej w celu gromadzenia informacji
•  Pytanie o informacje za pomocą innych środków marketingowych, takich jak poczta lub media społecznościowe

Pytanie o informacje

Pamiętasz, jak powiedzieliśmy, że nie ma dwóch takich samych klientów? Uzyskiwanie informacji od klientów wymaga zadawania im pytań. Jest kilka sposobów na wyjście, jak opisano w poprzedniej sekcji, ale skupimy się na tym, jakie pytania należy zadać i jak zachęcić klienta do udostępniania swoich informacji. Podczas zbierania informacji o klientach należy zadać dwa rodzaje pytań: pytania otwarte i pytania dotyczące kategorii. Te drugie lepiej zapytać, ponieważ masz już określone kategorie, które pomogą segmentować klientów. Ponadto na pytanie jest dużo łatwiej odpowiedzieć niż na pytanie otwarte. Otwarte pytania pozostawiają możliwość nieskończonej ilości odpowiedzi, których po prostu nie można przesiać. Jednym z rodzajów pytań, które możesz zadać, jest :"Dlaczego robisz u nas zakupy?" To pytanie możesz zadać w przypadku detalicznego sklepu spożywczego. Pod nim powinieneś mieć wiele odpowiedzi obejmujących każdą ogólną, możliwą odpowiedź. Odpowiedzi mogą obejmować

a) Aby zaoszczędzić pieniądze
b) Różnorodność produktów
c) Doskonała obsługa klienta
d) Czystość
e) Łatwe do znalezienia produkty

Każda organizacja będzie musiała udzielić odpowiedzi na pytania i odpowiedzi dotyczące rodzaju prowadzonej działalności. Zadawanie takich pytań pomaga firmie nadać priorytet swoim specjalnym cechom, a pomagając im w ulepszaniu, klienci również pomagają sobie. Informacje te pomagają również firmie dowiedzieć się, jakie interesy dotyczą konkretnych klientów, aby wiedzieli, jakie oferty lub kupony je wysyłać. Oczywiście, będziesz chciał zaoferować coś w rodzaju zachęty do wzięcia udziału w ankiecie, która zadaje takie pytania. W końcu czas twojego klienta jest cenny i chcesz go wynagrodzić za udostępnienie jego informacji. Niektóre pomysły na zachęty obejmują

•  Oferowanie priorytetowych ofert i ofert
•  Kupony
•  Ekskluzywne treści tylko dla członków
•  Informacje o nadchodzących wydarzeniach lub promocjach

Ta lista nie jest wyczerpująca i możesz być bardzo kreatywny dzięki różnego rodzaju zachętom, które oferujesz. Pamiętaj jednak, że to, co oferujesz, musi być odpowiednie dla użytkownika. Jeśli użytkownik robi zakupy w twoim sklepie ze względu na oszczędność pieniędzy, powinieneś dać mu kupony i informacje o specjalnych ofertach.

Tworzenie wiadomości e-mail

Wprowadzenie

Do tej pory przeszliśmy przez wiele kroków, które są wstępne do stworzenia skutecznej strategii e-mail marketingu. Ale jednym z najważniejszych elementów całej strategii e-mail marketingu jest sam e-mail. Od najmniejszych szczegółów, takich jak czcionka, po szerszy zakres, np. Treść, wysłana wiadomość e-mail będzie najważniejszym elementem w zaangażowaniu klientów w strategię marketingową poczty e-mail. Musisz wybrać odpowiedni układ i stworzyć wartościową treść, która interesuje klienta. Klienci to skanery informacji. Skłonienie klienta do zarejestrowania się w wiadomościach e-mail to tylko jedna przeszkoda, aby zainteresować go, dlatego utworzenie wiadomości e-mail, która zachęci klienta do dalszych działań, jest kolejnym ważnym krokiem. Musisz stworzyć markę i zapewnić klienta, że Twój e-mail pochodzi z wiarygodnego miejsca. W tym rozdziale omówimy podstawy tworzenia skutecznego e-maila. Omówimy najmniejsze szczegóły, a także większy zakres Twojej strategii. Będziemy również okresowo przypominać o przepisach dotyczących prywatności elektronicznej, o których należy pamiętać przy przesyłaniu wiadomości e-mail.

Otrzymywanie nieprzeczytanych wiadomości e-mail

Kiedy klient otwiera swoje konto e-mail, prawdopodobnie nie jesteś jedynym podmiotem, który wysyła mu e-maile. Jest również prawdopodobne, że w skrzynce odbiorczej będzie czekało wiele wiadomości, które nie zostały jeszcze przeczytane, więc początkowo będzie musiał to wszystko przesiać, aby zobaczyć, co należy zachować i co jest wystarczająco jednorazowe, aby przenieść się do jego kosza. Oczywiście nie chcesz być tym drugim, dlatego ważne jest, aby e-mail przyciągający uwagę klienta był najważniejszy. Pierwszą rzeczą, którą klient widzi w wiadomości, jest nagłówek wiadomości e-mail. Nagłówek wiadomości e-mail zawiera skondensowane, ale istotne informacje, w tym:

•  Wiersz "From" - to wiersz tekstu, który informuje odbiorcę, skąd pochodzi e-mail. Niektóre ESP pozwalają na podanie w tym wierszu nazwy organizacji, a nie adresu e-mail, z którego jest wysyłana. Pomaga to w identyfikacji klienta.
•  Adres "From" - adres "From" jest zasadniczo taki sam jak wiersz "From", ponieważ wyświetla te same informacje. Jest to adres e-mail, z którego pochodzi e-mail, ale większość programów pocztowych wyświetla go jako wiersz "Od".
•  Wiersz "Temat" - jest to wiersz, który zachęca czytelnika do otwarcia wiadomości e-mail, dając wskazówkę, czego można się spodziewać w wiadomości. Skuteczne wiersze tematu zachęcają odbiorców do natychmiastowego podjęcia działań.
•  Fragmenty wiadomości e-mail wyświetlane za pośrednictwem programów pocztowych - taka treść wiadomości pojawia się w niektórych programach pocztowych. Zwykle jest to pierwszy wiersz lub dwie treści. Nie wszystkie programy pocztowe je mają, dlatego ważne jest, aby skupić się na tworzeniu przyciągającego wzrok tematu i linii, aby początkowo zwrócić uwagę czytelników. Jeśli jednak twoja treść jest cenna, ten atrybut programu e-mail może jedynie pomóc.

Poniżej omówimy, jak sprawić, aby wiersze "Temat" i "Od" były bardziej przyciągające wzrok.

Linie "From"

Choć może to zabrzmieć jak proste zadanie, efektywne wykorzystanie linii e-mail "From" jest zaangażowanym procesem, który pomaga budować zaufanie między tobą a klientem i promuje znajomość z klientem. ESP umożliwiają wypełnianie informacji, które można podłączyć do linii "From". Co ważniejsze, jest to bardzo korzystne, gdy przechodzisz do określonych kampanii i chcesz zmienić to, co czyta wiersz "Od". Jest kilka rzeczy, które należy rozważyć w wierszu "Od".

•  Nazwa Twojej organizacji - Umieszczenie nazwy w wierszu "Od" e-maila polega na uznaniu. W przypadku większych organizacji umieszczenie tej nazwy w wierszu "Od" jest ważne, ponieważ jest to najbardziej rozpoznawalna. Należy jednak również rozważyć sposób wyświetlania nazwy organizacji. Czy klienci prawdopodobnie rozpoznają inicjały nazwy Twojej organizacji, czy też bardziej rozpoznają rzeczywistą nazwę? Cokolwiek ludzie rozpoznają więcej, należy umieścić w wierszu "Od".
•  Nazwisko założyciela / prezesa firmy - bardziej odpowiednie dla mniejszych firm, które zawierają transakcje na znacznie mniejszą skalę niż duże organizacje. Połączenia, które nawiązuje założyciel / prezes firmy, są znacznie bardziej intymne, dlatego umieszczenie osobistego nazwiska w wierszu "Od" jest dopuszczalne i być może bardziej odpowiednie niż nazwa firmy.
•  Twoje imię i nazwa organizacji - powiedzmy, że pracujesz dla dużej firmy i prowadziłeś interesy z klientem. Klient z pewnością zna nazwę Twojej firmy, ale dodanie Twojej nazwy dodaje trochę osobistej intymności, ponieważ przekazuje, że pochodzi od osoby, a nie tylko z listy e-mail.
•  Lokalizacja Twojej organizacji - jest to bardziej odpowiednie dla większych organizacji, które mają oddziały w wielu lokalizacjach geograficznych w całym kraju lub na całym świecie.
•  Nazwa domeny Twojej witryny - niektóre organizacje są bardziej znane ze swojej obecności online, szczególnie w coraz bardziej online świecie. Użyj nazwy domeny, jeśli masz większą obecność w Internecie, ale podaj także nazwę organizacji, aby klienci mogli lepiej poznać Twoją markę.
•  Adres e-mail - niektóre organizacje decydują się na umieszczenie swojego adresu e-mail w wierszu "Od". Dzięki temu klienci wiedzą, z kim się skontaktować, jeśli będą mieli dodatkowe pytania. Twoja firma powinna jednak mieć wiele adresów e-mail specyficznych dla, na przykład, określonego działu, który emituje określone rodzaje wiadomości e-mail. Adres e-mail w wierszu "Od" powinien być wyraźny i zawierać nazwę działu oraz nazwę firmy.

Rozważając, co należy wstawić w wierszu "Od", należy pamiętać, że obecne przepisy dyrektywy o prywatności i łączności elektronicznej wymagają od odbiorcy wyraźnego potwierdzenia tożsamości. Uznanie to nie tylko dobra praktyka marketingowa, to prawo.

Linie "tematyczne"

Wiersz "Temat" zachęca klientów do przeczytania wiadomości e-mail i podjęcia działań. Wiersz "Temat" zachęci czytelników do otwarcia wiadomości e-mail i przeczytania jej treści. Pojawienie się przyciągającej wzrok linii "Temat" może być skuteczne, zwłaszcza, że masz ograniczoną przestrzeń do powiedzenia tego, co musisz powiedzieć. Oto kilka wskazówek, których należy przestrzegać przy opracowywaniu skutecznej linii "Temat":

•  Przekonaj się - możesz mieć ochotę napisać dużo informacji w wierszu "Temat", podkreślając zalety czytania wiadomości e-mail. Masz jednak ograniczoną liczbę znaków (od 30 do 50), aby powiedzieć, co musisz powiedzmy, więc musisz podać coś ogólnego, ale cennego. Najważniejsze informacje w oświadczeniu powinny znajdować się w samym e-mailu, dlatego należy podać ogólne oświadczenie lub znaczenie wiadomości e-mail. Czy masz wyprzedaż? Czy wkrótce odbędzie się promocyjne wydarzenie? Czy masz aktualizację na blogu? Czy do Twojego sklepu trafia nowy produkt? Prostota jest idealna, więc powiedz, co chcesz powiedzieć, i zostaw to.
•  Poczucie pilności - idąc w ślad za poprzednim punktem, chcesz poinformować odbiorcę, że to, co podajesz w wierszu "Temat", jest cenne i warte poznania. Proste stwierdzenie faktu jest wystarczające, ale nie zawsze wystarczy, aby osoba przeczytała Twój e-mail. Upewnij się, że chcą to przeczytać, intonując poczucie słowa kluczowego i frazy. Zamiast po prostu stwierdzić, że sprzedaż trwa, powiedz, że trwa teraz i że będzie ona trwała tylko dzisiaj lub przez weekend. Możesz również zachęcić Wiersz "Temat", podając coś drugorzędnego, na przykład wydarzenie promocyjne, w którym jest tylko jedna szansa na rejestrację.
•  Przetestuj swoje wiersze "Temat" - może być konieczne wykonanie prób i błędów z wierszami "Temat" przy początkowym wysyłaniu wiadomości e-mail. Oto jedna z zalet zorganizowanych, podzielonych na kategorie list e-mail. Możesz wymyślić wiele wariantów wiersza "Temat" i wysłać je do różnych segmentów listy. Narzędzia do analizy pozwolą ci przeanalizować dane i zobaczyć, które z nich są bardziej skuteczne. Wiersz "Temat" jest niestety jednym z aspektów wiadomości e-mail, na który należy podchodzić ostrożnie, aby uniknąć skarg na spam. Spamerzy używają określonego stylu, który można odróżnić od bardziej profesjonalnych e-maili, więc tego stylu należy unikać za wszelką cenę. Poniżej wymieniono praktyki, w których NIE należy się angażować:

•  Nie używaj nadmiernej ilości znaków interpunkcyjnych, zwłaszcza wykrzykników
•  Nie używaj niejasnych znaków, takich jak $ lub *
•  Nie umieszczaj nazwy odbiorcy w wierszu "Temat"
•  Unikaj WSZYSTKICH CZAPEK (daje wrażenie krzyku)
•  Nie używaj Re: po którym następuje tekst (jedynym wyjątkiem jest faktyczna odpowiedź)
•  Nie używaj niejasnych linii "Temat"
•  Nie ma pustej linii "Temat"

Przepisy CAN-SPAM w USA są ukierunkowane na tego rodzaju styl, dlatego ważne jest, aby go nie używać. Ten rodzaj stylu wprowadza klienta w błąd, co jest jednym z przepisów, których dotyczy prawo. Unikaj tych działań, aby zapobiec otrzymywaniu skarg na spam.

Treść e-mail

Postępowanie zgodnie ze wskazówkami i wskazówkami w wierszach "Od" i "Temat" powinno sprawić, że Twoi klienci znajdą się dalej w e-mailu. Gdy klient otworzy wiadomość e-mail, znacznie bardziej zaangażuje się w Twoją organizację. Jest jednak jeszcze wiele do zrobienia. Zainteresowanie klienta cennymi i istotnymi roszczeniami jest ważne, ale utrzymanie ich zainteresowania jest tym bardziej. W tej sekcji omówimy, w jaki sposób uczynić treść wiadomości e-mail wartościową i odpowiednią dla klienta.

Markowanie

Branding to wykorzystanie elementów graficznych i artystycznych, aby nadać Twojej organizacji niepowtarzalny i spójny wygląd. Branding rozciąga się także na pisanie, szczególnie jeśli chodzi o marketing oparty na treści. Twoje pismo jest widoczne na blogach, stronach internetowych, profilach w mediach społecznościowych i e-mailu. Chociaż bardziej subtelna forma brandingu, pisanie jest formą brandingu, która powinna uzupełniać elementy wizualnego brandingu. Ważnymi aspektami brandingu jest to, że zapewnia klientowi:

•  Znajomość
•  Autentyczność
•  Konsystencja
•  osobowość
•  Różnica

Marki występują również w postaci logo i kolorów. Zostały zaprojektowane z myślą o ideach organizacji i są wykorzystywane we wszystkich mediach marketingowych. Twoje e-maile nie są inne i powinny wykorzystywać branding, gdy próbujesz dotrzeć do nowych i obecnych klientów. Oto kilka wskazówek, o których należy pamiętać przy korzystaniu z marki, zwłaszcza w wiadomościach e-mail:

•  Marka odzwierciedla osobowość organizacji - Twoje logo i pismo powinny się uzupełniać i dokładnie odzwierciedlać osobowość organizacji. Czy Twoja organizacja jest poważna czy pełna humoru? Ekskluzywny czy inkluzywny? Profesjonalny czy swobodny?
•  Używaj logo - powinieneś używać logo na wszystkich mediach, a także powinieneś uwzględniać je we wszystkich swoich e-mailach. Umieść swoje logo w lewym górnym rogu strony, gdzie czytelnicy najprawdopodobniej je zobaczą. Konsekwentne używanie logo zapewnia znajomość z klientem.
•  Używaj kolorów logo / organizacji - używanie kolorów pasujących do Twojego logo lub spójnych z organizacją jest kluczem do tworzenia spójnej zawartości, a także unikatowej zawartości wizualnej. Użyj ich w e-mailu do elementów takich jak ramki lub tła. Czcionki mogą również mieć inny kolor, ale najlepiej używać ciemniejszych czcionek niż jaśniejszych. Ponadto upewnij się, że kolory Twojej witryny są również zgodne z kolorami wiadomości e-mail. Użytkownicy mogą się wahać, jeśli zauważą niespójność w projekcie graficznym między nimi.
•  Zachowaj spójność elementów pisanych i wizualnych - Jak wspomniano wcześniej, branding rozciąga się na elementy wizualne i pisemne organizacji. Upewnij się, że twoje pismo odzwierciedla ton wizualny i używaj odpowiedniego języka. Innym czynnikiem, który należy wziąć pod uwagę, jest czcionka. Upewnij się, że styl czcionki, którego używasz, jest dobrze dopasowany tonem i wyglądem do reszty wybranych elementów wizualnych.

Możesz natknąć się na instancję, w której wysyłane są różne formaty wiadomości e-mail w różnych sytuacjach. Gdy wysyłasz wiadomości e-mail do ludzi, chcesz, aby znali różnicę między biuletynem a ofertą promocyjną. Posiadanie zbyt dwóch lub zbyt różnych formatów może powodować zamieszanie, więc chcesz mieć oba formaty tylko nieznacznie różniące się od siebie. Jedną rzeczą do rozważenia jest umieszczenie logo organizacji w lewym górnym rogu obu formatów wiadomości e-mail przy różnicowaniu układów. Kolory można nieznacznie modyfikować między nimi, a obrazy i treści mogą mieć inny format.

Układ Kiedy klienci otwierają wiadomość e-mail, nie zaczynają od razu czytać tekstu zawierającego informacje, które próbujesz przekazać. Patrzą na cały e-mail jako całość, "czytając" układ od lewej do prawej, od góry do dołu. W lewym górnym rogu e-maila znajduje się większość rzeczy, które najpierw zobaczą czytelnicy, dlatego umieść tam najważniejsze informacje. Prawy dolny róg nie jest jednak tak ważny. Doświadczenie wizualne klienta jest tym, co zachęci czytelnika do dalszego przeglądania, a może nawet zacznie czytać wiadomość. Oto kilka dodatkowych wskazówek, które należy wziąć pod uwagę podczas tworzenia wiadomości e-mail

•  Pokaż markę - jeśli odbiorcy znają Twoją organizację i jej markę, umieszczenie logo lub nazwy organizacji w lewym górnym rogu ma pierwszeństwo przed czymkolwiek innym.
•  Nagłówek - nagłówki powinny znajdować się jak najbliżej góry wiadomości e-mail. Idealnie powinny znajdować się również w lewym górnym rogu wiadomości e-mail.
•  Wezwanie do działania - wiersz "Temat" powinien już wyświetlać wezwanie do działania z tego konkretnego e-maila, ale wezwanie do działania powinno być również wyświetlane w pobliżu nagłówka w lewym górnym rogu. Wezwanie do działania powinno zawierać więcej informacji o ofercie specjalnej, ponieważ nie jesteś ograniczony przestrzenią, jak w wierszu "temat".
•  Wizualne kotwice - wizualne kotwice to proste obrazy lub grafika, które pomagają podkreślić ważne elementy w wiadomości e-mail, takiej jak link do Twojej witryny lub specjalnych kuponów. Obrazy lub grafiki, takie jak strzałka, mogą służyć do wskazywania użytkownikowi żądanej lokalizacji w wiadomości e-mail. Powinny być umieszczone bliżej góry wiadomości e-mail.
•  Obrazy - obrazy są miłym elementem do dodania do wiadomości e-mail, ale należy uważać na wielkość zdjęcia. Nie chcesz, aby był tak duży, że pokrywa połowę strony i sprawia, że klient nie zauważa ważnych bloków tekstu.

Powinieneś także uważać, jak wyświetlasz obraz w wiadomości e-mail. Przeglądarki powinny być w stanie odczytywać i wyświetlać odpowiednie formaty plików, takie jak JPG, GIF i PNG. Możesz konwertować obrazy w tych formatach za pomocą edytora obrazów. Ogranicz także rozmiar pliku obrazu, zmniejszając wymiary i zmniejszając rozdzielczość do 72 punktów na cal (dpi). I na koniec, nigdy nie umieszczaj obrazów w wiadomości e-mail. To sprawi, że wiadomość będzie duża i zajmie więcej czasu. Zamiast, przechowuj obrazy na serwerze i użyj linii HTML zwanej odnośnikiem obrazu, aby wyświetlić obraz.

Tekst

Oczywiście nie możemy zapomnieć o znaczeniu tekstu wiadomości e-mail. Nie tylko powinna być niezbędna dla tej części Twojej strategii marketingowej, ale jest również częścią przepisów prawnych dotyczących zgodności ze spamem w Twoim regionie w tym sensie, że musisz przekazywać określone rodzaje informacji. Obejmuje to oczywiście takie informacje, jak podanie swojej lokalizacji, fakt, że reklamujesz itp. Wymaga to również, aby podane informacje nie były mylące. Ogólnie rzecz biorąc, należy zrównoważyć ilość tekstu i elementów projektu w wiadomości e-mail. Zbyt dużo tekstu jest zastraszające do czytania, gdy zbyt wiele zdjęć jest denerwujących. Skoncentruj się na tych obszarach tekstu:

•  Nagłówki - Zachęć czytelnika do czytania. Stwórz poczucie pilności, tak jak w przypadku linii "Temat". Pamiętaj także o brandingu i zastanów się nad wyborem słowa i tym, co chcesz przekazać.
•  Akapity - w tym miejscu przedstawisz dokładniejsze informacje na temat wiadomości e-mail. Niezależnie od tego, czy jest to oferta specjalna, czy częsty biuletyn, powinien przekazywać dalej to, o co w pierwszej kolejności mówiono w tytule i nagłówku "Temat". Upewnij się jednak, że akapity nie są zbyt długie i że nie masz ich zbyt wiele.
•  Linki - Twój e-mail powinien zawierać linki, aby klienci mogli kliknąć, aby podjąć wezwanie do działania, o które prosiłeś. Wyraźnie je czytaj i odróżniaj od reszty tekstu. Zazwyczaj odbywa się to poprzez wyświetlenie linku niebieską czcionką i podkreślenie.
Czcionki są kolejnym ważnym składnikiem tekstu wiadomości e-mail. Niezależnie od tego, co mówią słowa, czcionka tekstu może nadać słowom znaczenie poprzez ton, który przekazuje. Możesz dowolnie używać czcionek, ale staraj się ograniczyć do minimum liczbę różnych czcionek. Nagłówki mogą mieć inną czcionkę niż treść tekstu, ale ogólnie mówiąc, użycie zbyt wielu czcionek może wydawać się przytłaczające dla czytelnika. Użyj także czcionki, która oddaje odpowiedni ton Twojej firmy. Pamiętaj, że branding jest nadal w grze.

Łączenie

Jedną z najważniejszych części układu wiadomości e-mail jest zapewnienie linków do wezwań do działania. Powinieneś dołączyć linki, ponieważ chcesz, aby klient był bardziej zaangażowany, odwiedzając witrynę organizacji lub profil w mediach społecznościowych. Podane linki powinny być jasne i precyzyjne. Dzięki temu Twój e-mail jest zgodny z przepisami CAN-SPAM, kusi Twojego klienta i upraszcza zrozumienie Twojego wezwania do działania. Możesz użyć HTML, aby zakodować link w e-mailu i wyświetlić go w dowolny sposób. Ma on postać tagu < a href > i koduje link, więc klient musi tylko kliknąć, aby przejść do witryny, do której go przekierowuje. Zwykle link wyświetla adres URL, ale możesz manipulować wyświetlanymi za pomocą znacznika . Chociaż rzeczywisty adres URL będzie znajdować się w tagu, możesz wpisać dowolny tekst między < a href > i < / a>. To sprawia, że link pojawia się jako wpisany tekst. Jest to szczególnie przydatne, ponieważ niektóre adresy URL są wyjątkowo długie i chcesz je skondensować, aby ułatwić przeglądanie. Wyświetlany tekst linku, podobnie jak tekst podstawowy, powinien być również jasny i precyzyjny. Powinien dać czytelnikowi dokładnie to, co mówi, że będzie i nie powinien wprowadzać w błąd. Niektóre przykłady obejmują:

•  "Kliknij tutaj, aby uzyskać więcej informacji"
•  "Przeczytaj mój blog, aby uzyskać najnowsze aktualizacje"
•  "Wyślij nam wiadomość e-mail na adres organ@domena.com"
•  "Prześlij dalej"
•  " 'Polub nas na Facebooku"

Wyświetlany tekst linku należy również odróżnić od treści tekstu. Przez większość czasu linki są podkreślone i niebieskie. Wyświetlają także inny kolor, gdy użytkownik już je odwiedził, na przykład fioletowy. Możesz także użyć linków, aby skierować czytelników do innych rzeczy, takich jak plik lub niektóre części wiadomości e-mail. Ponadto możesz użyć obrazów zamiast tekstu, aby połączyć użytkownika z czymś w wiadomości e-mail lub w Internecie. Niezależnie od tego, co wybierzesz, upewnij się, że jest to właściwe i jasno określone.

Analiza i śledzenie strategii e-mail marketingu

Wprowadzenie

Śledzenie skuteczności wiadomości e-mail jest jedną z największych korzyści strategii marketingowej e-mail. Śledzenie skuteczności wiadomości e-mail jest bardzo proste, a ESP zapewniają niezbędne narzędzia, abyś mógł to wszystko zrobić. W tej części omówimy różne sposoby śledzenia i analizy skuteczności strategii marketingowej poczty e-mail oraz przyjrzymy się różnego rodzaju raportom, które możesz przeglądać i wykorzystywać.

Rodzaje raportów śledzenia

W zależności od używanego ESP masz ogromną ilość danych oraz do śledzenia i analizy. Rodzaje danych, które można śledzić, obejmują między innymi:

•  Wskaźniki odrzuceń e-mail
•  Kto otworzył e-maile
•  Jakie linki zostały kliknięte
•  Klienci, którzy anulują subskrypcję
•  Przekazywanie wiadomości e-mail

Przyjrzyjmy się najczęściej używanym typom raportów śledzenia. Gdy przeglądamy rodzaje raportów, stają się one coraz bardziej szczegółowe.

Wskaźniki odrzuceń / Wskaźniki braku odrzuceń

Współczynnik odrzuceń odnosi się do liczby wiadomości e-mail, które nie zostały odebrane przez odbiorców. Jest to odpowiednik wysłania listu pocztowego z powrotem do nadawcy. Liczba ta jest wyrażona jako odsetek wszystkich wysłanych wiadomości e-mail i wymaga prostego obliczenia. Obliczanie współczynnika odrzuceń oznacza pobranie liczby odesłanych wiadomości e-mail (o czym poinformuje raport śledzenia) i podzielenie ich przez całkowitą liczbę wiadomości e-mail wysłanych do określonej kategorii na liście. Otrzymasz małą liczbę (mniej niż jedną) wyrażoną w postaci dziesiętnej. Aby uzyskać liczbę procentową, przenieś przecinek dziesiętny w odpowiednie dwa miejsca. Na przykład, jeśli otrzymujesz 0,25 z równania dzielenia, przesunięcie dziesiętne o dwa miejsca daje 25%. Odbicia mogą się zdarzyć z wielu powodów, takich jak zapory ogniowe lub pełna skrzynka odbiorcza. Jednak przez większość czasu jest to poza twoją kontrolą i niewiele możesz zrobić, aby to naprawić. Możesz jednak sprawdzić niektóre rzeczy, takie jak błędnie napisane adresy e-mail, aby sprawdzić, czy problem jest w Twoich rękach i czy można go naprawić. Natomiast wskaźniki braku odrzuceń to odsetek wiadomości e-mail, które zostały wysłane, niezależnie od tego, czy odbiorca je otworzył. Jest to bardzo przydatna liczba, ponieważ służy do informowania o szczegółowych informacjach, które omówimy w kilku następnych sekcjach. Obliczanie współczynnika braku odrzuceń jest również proste. Jeśli masz już współczynnik odrzuceń, wystarczy odjąć liczbę procentową od 100, aby uzyskać współczynnik braku odrzuceń. Oczywiście ESP wyświetli dla ciebie obie te liczby.

Otwarte kursy

Otwarte stawki to liczba interakcji, które serwer poczty e-mail otrzymuje w wyniku otwarcia wiadomości e-mail przez odbiorcę. Ta liczba pochodzi tylko ze współczynnika braku odrzuceń, a nie z całkowitej liczby wysłanych e-maili. Twój ESP będzie wiedział, kiedy wiadomość e-mail została otwarta z jednego z następujących powodów:

•  Obrazy zostały wyświetlone w otwartym e-mailu
•  Odbiorca kliknął link w wiadomości e-mail

Powodem tych działań jest otwarcie otwartej wiadomości e-mail, ponieważ obrazy są przechowywane na serwerze ESP i dostępne z serwera po otwarciu wiadomości e-mail. Link w wiadomości e-mail jest śledzony, ponieważ kliknięcia są łatwe do śledzenia. Jest to kolejny powód, dla którego umieszczanie obrazów i linków w wiadomości e-mail jest ważne dla strategii marketingowej e-mail.

Wskaźniki klikalności

Współczynniki klikalności to odsetek użytkowników klikających łącza w wiadomości e-mail. Liczba ta jest pobierana z liczby otwartych, nieodebranych wiadomości e-mail. Jak widać, te dane śledzenia stają się coraz bardziej szczegółowe, budując się wzajemnie. Numer współczynnika klikalności zostanie wyświetlony i obliczony przez narzędzia oprogramowania ESP. Niektóre oprogramowanie ESP pozwala dokładnie zobaczyć, które łącza zostały kliknięte, oprócz liczby kliknięć każdego z nich. Wskaźniki klikalności są szczególnie korzystne dla dostosowania zainteresowań klientów. Rozciąga się także poza e-mail, jest wykorzystywany na stronach internetowych do śledzenia, kto klika, które linki. Ponieważ łatwo jest śledzić, co dokładnie klikają Twoi klienci, możesz przyjmować dobrze wykształcone założenia dotyczące tego, co woleliby, aby wysłać je w przyszłości. Powiedzmy, że jesteś sklepem, który pozwala ludziom kupować muzykę jako płyty CD lub pliki do pobrania. Możesz śledzić linki klikane przez klienta i dostosowywać ich e-maile, aby zawierały łącza do konkretnych wykonawców i podobnej muzyki. Najpierw jednak należy umieścić subskrybentów wiadomości e-mail w kategoriach na podstawie tych kliknięć. Stamtąd możesz wysłać im więcej rekomendacji, dodając linki. Te linki można śledzić jeszcze bardziej, aby sprawdzić, czy są skuteczne. Możesz także użyć współczynników klikalności, aby polecić klientom dane innego rodzaju, aby zwiększyć ich zaangażowanie w innych kanałach marketingowych Twojej firmy. Na przykład, korzystając ze wspomnianego powyżej sklepu, możesz polecić blogerowi, którego nadrzędny motyw koncentruje się na gatunku muzyki, który jest zainteresowany Twoim klientem. W wiadomościach e-mail do klienta możesz powiedzieć mu "Jeśli podoba ci się [gatunek muzyki], sprawdź na tym blogu. "Możesz także użyć współczynników klikalności jako sposobu testowania różnych wersji wiadomości e-mail. Rozdziel listę na dwie części i wyślij inną wersję tego samego e-maila do każdej listy. Przeanalizuj, która lista ma więcej współczynników klikalności i w razie potrzeby wprowadź zmiany w wiadomościach e-mail. Testuj je, aż poczujesz, że masz optymalny i skuteczny e-mail.

Dodatkowe raporty śledzenia

Oprócz danych śledzenia, o których wspomnieliśmy, istnieje kilka innych punktów danych, które można wyświetlić, a może nawet wykorzystać w celu poprawy skuteczności strategii marketingowej e-mail. Możesz zobaczyć, ile osób wypisało się z subskrypcji i zachować swoje dane w kategorii na liście e-mail. Dobrą praktyką jest przechowywanie tych danych, ponieważ jeśli klient zdecyduje się ponownie zasubskrybować twoją listę e-mail, nie musisz przeprowadzać żadnych dodatkowych badań dotyczących jego informacji. Pamiętaj jednak, że nie możesz wysyłać im żadnych e-maili, chyba że ponownie udzielą pozwolenia. Możesz także użyć raportów śledzenia, aby sprawdzić, czy ktoś przekazał Twoją wiadomość e-mail na inne adresy e-mail. Jeśli strategia marketingowa poczty e-mail wymaga, abyś rozpowszechniał informacje o Twojej organizacji lub coś, co ma do powiedzenia, jest to bardzo przydatny typ danych do śledzenia.

Dane śledzenia e-maili - offline

Możesz natknąć się na instancję, w której chcesz śledzić skuteczność swoich e-maili w odniesieniu do niektórych elementów całej strategii marketingowej. Jednak w niektórych przypadkach użycie współczynników klikalności lub otwartych niewiele pomoże, aby śledzić swoje postępy i sukcesy. Niektóre sytuacje, w których będziesz chciał wiedzieć, czy Twoje e-maile są skuteczne, obejmują:

•  Zakupy w sklepie
•  Rozmowy telefoniczne
•  Udział w wydarzeniach

Czasami organizacja chce wiedzieć, czy ich e-maile zachęcają ludzi do udziału w działaniach takich jak te wymienione. Ich udziału nie można śledzić za pomocą oprogramowania, więc możliwość śledzenia tego rodzaju danych wymaga pewnego udziału odbiorców wiadomości e-mail. Najlepszym sposobem na określenie skuteczności wiadomości e-mail jest poproszenie adresatów o podanie adresu e-mail podczas dokonywania zakupu w sklepie lub skontaktowania się z Twoją organizacją. Aby wziąć udział w wydarzeniu, możesz dać im specjalny kod, który wprowadzi ich na wydarzenie i będzie można wyświetlić tylko z wiadomości e-mail.