" />

Instagram…sprzedajeSprzedaż

Copywriter wchodzi do App Store



Mimo że Instagram to aplikacja do edycji i udostępniania zdjęć, nadal możesz robić znaczną ilość copywritingu. To świetna wiadomość dla tych z nas, którzy próbują promować nasze marki. Jako marketerzy wyzwanie łączenia słów i obrazów będzie dla nas bardzo znane. Reklamy displayowe składają się z tych części. Jest to umiejętne użycie słów i obrazów splecionych razem, aby opowiedzieć ciekawą historię o twoim produkcie lub marce. Tak, robimy to na Instagramie. Nie martw się; opanujemy sztukę gustownych reklam displayowych na Instagramie, a nie kulawe, spamerskie reklamy, na które możesz natknąć się w aplikacji. Ale zanim to zrobimy, musimy zrozumieć wszystkie sposoby, w jakie możemy włączyć pisanie na Instagramie. Musimy również zadać trudne pytanie: co zrobiłby genialny copywriter, gdyby tworzył pisane wiadomości związane ze zdjęciem na Instagramie? Przychodzi mi na myśl ktoś taki jak Joe Sugarman. Joe jest autorem Adweek Copywriting Handbook i słynie z zarabiania milionów na reklamach telewizyjnych z okularami BluBlocker. Jak użyje Instagrama? Najpierw przyjrzyjmy się możliwym możliwościom pisania, a następnie sprawdźmy, jak legendarny copywriter może z nich skorzystać. Możesz być zaskoczony, jak wiele elementów do pisania możesz dołączyć, udostępniając obraz na Instagramie. Sprawdźmy je razem. Istnieją dwie ogólne kategorie pisania na Instagramie: pisanie dalej na samym obrazie i zapis, który jest poza obrazem. Część obrazu poza obrazem są informacjami określanymi jako metadane - informacje towarzyszące obrazowi. Ale nie należy również pomijać drugiej części, która obejmuje dane Twojego profilu. Przejrzyjmy zarówno opcje poza obrazem, jak i na obrazie.

Elementy poza obrazem

Inteligentni marketerzy wykorzystają każdy element systemu Instagram jako okazję do pozycjonowania swojego produktu na sukces. Najsilniejsze prezentacje będą miały płynny przepływ informacji od elementów poza obrazem do elementów na obraz. Aby udostępnić wiadomość, możesz użyć następujących lokalizacji offimage:

•  Nazwa profilu. Musisz zdecydować, czy utworzyć konto na Instagramie dla każdej marki lub linii produktów, którymi zarządzasz, czy utworzyć jedno konto, które obsługuje całą firmę. Oczywiście wybór pomoże poinformować obserwujących, o co w tym wszystkim chodzi. Większość dużych firm, które zarządzają wieloma markami, zazwyczaj ma unikatowe konto społecznościowe dla każdej marki. To pomaga zawęzić koncentrację i zapewnić, że możesz pracować z jednym rynkiem docelowym.
•  Komentarze lub odpowiedzi na komentarze. Możesz dodać dodatkowe informacje w sekcji komentarzy. Klienci mogą również komentować, a w odpowiedzi można podać dodatkowe informacje.
•  Podpis obrazu. Podpis lub opis obrazu jest główną lokalizacją dla twojego copywritingu. Tutaj może pojawić się twój wewnętrzny J. Peterman, jeśli jesteś sprzedawcą produktu. Jeśli jesteś sprzedawcą usług, w tym miejscu chcesz ustawić siebie lub swoją usługę jako rozwiązanie.

Elementy na obrazie

Twoja zdolność do pisania na Instagramie nie kończy się na krawędziach obrazu. Chociaż podstawowa funkcjonalność aplikacji Instagram nie pozwala pisać na obrazie, istnieje wiele sposobów na obejście tego ograniczenia i ożywienie słów na obrazie. Gdy nauczysz się, jak dodawać informacje do swoich zdjęć, nie ma możliwości dodawania opisów, nazw produktów, informacji o cenach i innych powiązanych egzemplarzy sprzedaży. Spójrzmy na kilka najbardziej podstawowych sposobów ulepszenia obrazu za pomocą copywriting:

•  Opisy zdjęć lub uwagi. Możesz umieścić notatkę informacyjną lub opis na samym obrazie. W zależności od kompozycji obrazu można go łatwo dodać bez uszczerbku dla punktu centralnego obrazu. Można to osiągnąć za pomocą aplikacji innych firm, które opiszemy później.
•  Logo lub marka. Musisz zdecydować, jak zdyscyplinować się, jeśli chodzi o dodawanie marki lub logo do swoich zdjęć. W niektórych przypadkach ma to sens i należy je rozważyć. W innych przypadkach jest to niepotrzebny kłopot. Ponadto, jeśli próbujesz przekazać swoim obserwatorom, że robisz zakulisowe ujęcia, umieszczenie logo lub znaku firmowego na obrazie nie będzie zgodne z tym przesłaniem.
•  Nazwa produktu. Jednym z aspektów informacji na obrazie, który może być bardzo pomocny dla obserwujących, jest dodanie nazwy produktu do obrazu. Jest to szczególnie prawdziwe, jeśli masz wiele podobnych produktów, takich jak biżuteria, buty lub sukienki
•  Informacje o cenach. Według zespołu Shopify.com szpilki Pinterest z informacjami o cenach otrzymują o 36 procent więcej lajków niż szpilki bez informacji o cenach. Czy ta statystyka byłaby prawdziwa na Instagramie? Musisz to przetestować, aby się dowiedzieć.
•  Data uruchomienia. Jak omówimy później, Instagram jest idealnym narzędziem do wprowadzania produktów na rynek. Jednym z głównych komunikatów dla tego typu strategii jest ogłoszenie, kiedy coś będzie dostępne. Chociaż z pewnością możesz zawrzeć tę informację w opisie poza obrazem, możesz również umieścić ją bezpośrednio na obrazie, aby wzmocnić wiadomość.
•  Ostateczna data sprzedaży. Niedobór jest jednym z czynników wywołujących kupowanie, które omówimy w części 8. Dołączenie wiadomości o tym, kiedy produkt przestaje być sprzedawany, jest świetnym sposobem, aby pomóc ludziom zdecydować się na zakup.

Jak uzyskać słowa na zdjęciach

Jakie są zatem najlepsze sposoby dodawania wiadomości do obrazów? Istnieje wiele opcji do wyboru. Przyjrzyjmy się najczęstszym sposobom osiągnięcia tego celu:

•  Aplikacje innych firm. Opcja dodawania wiadomości do zdjęć za pośrednictwem aplikacji innych firm jest nieograniczona. Te aplikacje zazwyczaj pozwalają wybrać obraz, napisać na nim, a następnie zapisać go w bibliotece obrazów aparatu, gdzie można przesłać go na Instagram. Na przykład Color Cap umożliwia dodawanie tekstu o różnych kolorach do obrazu, a instaCap pozwala dodawać podstawowe wiadomości. Istnieje wiele innych opcji.
•  Elementy programu Photoshop. W celu bardziej złożonego wykorzystania wiadomości na obrazach można użyć programu Photoshop Elements na komputer. Nie martw się; podczas gdy pełna wersja Photoshopa może cię zastraszyć, lżejsze i prostsze Photoshop Elements są stworzone dla początkującego użytkownika. Proces korzystania z programu Photoshop Elements obejmowałby edycję obrazu w programie, a następnie umieszczenie obrazu w bibliotece aparatu w celu użycia na Instagramie. Istnieje wiele sposobów na umieszczenie obrazu w bibliotece telefonu, z których najłatwiej jest wysłać go e-mailem i otworzyć wiadomość e-mail na telefonie. Ale istnieje również wiele innych metod, które działają.
•  Obraz reklamy. Zawsze możesz po prostu zrobić zdjęcie poprzednio utworzonej reklamy, ale prawdopodobnie okaże się to źle. Ale czasami, jeśli jest to zrobione w atrakcyjny sposób, ten rodzaj strzału może być skuteczny.
•  Zrzut ekranu reklamy. Jeśli masz reklamę w swojej witrynie i wygląda ona tak, jak chcesz, aby była udostępniana na Instagramie, twoje zadanie jest łatwe. Wystarczy skorzystać z przeglądarki internetowej smartfona i odwiedzić witrynę. Po wyświetleniu reklamy na ekranie telefonu w pożądany sposób po prostu zrób zrzut ekranu. Sfotografuje to, na co patrzysz w telefonie, i doda je do biblioteki obrazów telefonu. Aby zrobić zrzut ekranu na iPhone′a, po prostu naciśnij jednocześnie przyciski Home i Sleep. Możliwe są również zrzuty ekranu na telefony z Androidem. Jeśli używasz Androida 4.0 (Ice Cream Sandwich) lub nowszej wersji, po prostu przytrzymaj jednocześnie przyciski zmniejszania głośności i zasilania.

WSKAZÓWKA

Z łatwością umieść zdjęcia ze strony internetowej lub zdjęcia z Facebooka w albumie telefonu, robiąc zrzut ekranu z obrazami, które chcesz. Po prostu przejdź do swojej witryny, spójrz na obraz, a na iPhonie naciśnij jednocześnie przyciski Home i Sleep. Obraz, na który patrzysz, zostanie zapisany jako obraz w Twoim albumie fotograficznym.

Popularne mity

Z pewnością istnieją wyzwania związane z copywritingiem na Instagramie. Niektóre są prawdziwymi ograniczeniami, a niektóre są po prostu emocjonalnym oporem wobec wykonywania pracy, przejawiającym się w wymówkach lub niedokładnych założeniach. Obalmy razem kilka z tych mitów.

Mit nr 1. Nie ma wystarczająco dużo miejsca, aby dodać komunikat marketingowy

Prawda jest taka, że wszyscy reklamodawcy displayowi stają przed wyzwaniem ograniczonej przestrzeni na słowa. Czy kiedykolwiek próbowałeś napisać reklamę z boku autobusu? Co powiesz na napisanie reklamy na szczycie taksówki? Przestrzeń jest ograniczona w wielu formatach. Radzenie sobie z ograniczeniami jest tylko częścią ćwiczenia twórczego. W rzeczywistości ograniczenia przestrzenne pomagają doskonalić wiadomość i koncentrować się. Moja mantra brzmi "Zwięzłość, jasność, treść, styl".

Mit nr 2. Reklamy nie są mile widziane na Instagramie

To półprawda, której osoby niemarketingowe na ogół nie zrozumiałyby. W rzeczywistości reklamy są mile widziane na Instagramie, jeśli są dopasowane do właściwych odbiorców we właściwy sposób i rozwiązują prawdziwy problem. Nikt nie lubi reklamy, gdy jest niepożądana, ale to tak, jakby powiedzieć, że nikt nie lubi słyszeć pukania do drzwi podczas kolacji. Jeśli reklama jest idealnym rozwiązaniem twojego pilnego problemu, w magiczny sposób przechodzi do zupełnie innej kategorii. Nagle nie jest to reklama; jest darem niebios. Reklama staje się przypadkowym momentem, w którym Twoje rozwiązanie zmaterializowało się dokładnie wtedy, gdy było najbardziej potrzebne. Pukanie do drzwi podczas kolacji nie jest niemile widziane, jeśli jest to Izba Wydawców.

Mit nr 3. Zrobię więcej szkody niż pożytku

Jeśli twoi obserwatorzy na Instagramie składają się z twoich znajomych na Facebooku i współpracowników, a ty próbujesz zareklamować im swoją nową karierę jako świetny specjalista od marketingu, możesz mieć rację. Ale Instagram nie będzie bardziej niszczycielski niż twoje osobiste e-maile lub niechciane "zaproszenia na kolację". Ale jeśli skierujesz swoją ofertę do odpowiednich odbiorców na Instagramie i utrzymasz zainteresowanie ukierunkowanymi potencjalnymi klientami, rozwiążesz problemy, nie niszczące relacje.

Mit nr 4. Ponieważ nie wiem, jak robić copywriting, lepiej go nie robić

Jeśli jesteś sprzedawcą swojego produktu lub usługi, wiesz już wystarczająco dużo, aby zrobić skuteczną prezentację. Twoim jedynym wyzwaniem jest nauczenie się, jak tworzyć skuteczne kopie. Na szczęście omówimy to w kilku następnych akapitach. Dobra wiadomość jest taka, że każde zdjęcie na Instagramie daje kolejną okazję do ćwiczenia tej umiejętności handlu. Copywriterzy nie urodzili się ani nie zostali wyświęceni, gdy ukończyli uniwersytet z dyplomem angielskim. Copywriterzy to praktycy, którzy zaczynają od celu i nigdy nie przestają się uczyć doskonalenia swojego rzemiosła. Jesteś idealnym kandydatem.

Mit nr 5. Media społecznościowe nie są dobre do sprzedaży

Niestety ten mit jest wszechobecny i powtarza się bez względu na to, o której stronie mediów społecznościowych mówisz. W Liberty Jane Clothing korzystamy z YouTube′a, Facebooka, Pinteresta i Instagrama w celu zwiększenia sprzedaży. Niezliczone inne firmy korzystają z Twittera i Google+. Inteligentni marketerzy łączą się z potencjalnymi klientami i prowadzą ich przez cykl sprzedaży za pomocą mediów społecznościowych. Nie wierz w kłamstwo.

Mit nr 6. Nie możesz dołączać hiperłączy, więc po co?

Pinterest wyraźnie zalicza się do kategorii internetowej kopalni marketingu internetowego. Jednak Instagram ma swoje mocne strony i działa bardziej jak tradycyjne reklamy displayowe offline. Pewnego dnia Instagram może zezwolić na dołączanie hiperłączy do podpisów obrazów. Ale do tego czasu możemy traktować to jak fantastyczny system reklam displayowych na telefony komórkowe. Nic w tym złego!

Co zrobiłby Joe Sugarman?

Nikt nie zaprzeczy, że copywriting ma artystyczny walor. Ale jak większość dobrze zbadanych dzieł sztuki, z czasem pojawiają się techniki, które stają się najlepszymi praktykami w branży. Jeśli nauczysz się najlepszych praktyk, to przynajmniej działasz w zakresie możliwej jakości. Nadal możesz śmiecić, ale szanse na jego poprawienie wzrosną, jeśli nauczysz się podstawowych lekcji. Najlepsi copywriterzy są mistrzami techniki, które bez wysiłku wplatają w swoją pracę przez lata oddanej praktyki. Wiedzą, dlaczego robią pewne rzeczy i dlaczego nie powinni robić innych rzeczy. Techniki wchłaniają się w ich pisanie do tego stopnia, że wygląda na intuicyjnie dla zewnętrznego obserwatora. Na szczęście jeden z mistrzów, Joe Sugarman, udokumentował swoją pracę w klasycznym copywritingowym The Adweek Copywriting Handbook. Przestudiuj jego prace i naucz się je stosować na Instagramie.

Cel Copywritera

Wróć do czasów, gdy rozmawiałeś na temat, który w żaden sposób Cię nie interesował. A dodatkowo, rozmowa odbyła się z kimś, kogo tak naprawdę nie chciałeś być w pobliżu. Wyobrażam sobie, że próbujesz być uprzejmy, ale tak naprawdę nie mogłeś się doczekać, aby zmienić temat lub, najlepiej, odejść. Teraz wróć do rozmowy, w której ktoś powiedział ci naprawdę ekscytującą plotkę. Wyobraź sobie, że oprócz tego, że jest to niesamowita wiadomość, osobą, która Ci ją udostępniła, był ktoś, kogo potajemnie podziwiałeś i chciał budować bliższe relacje. Założę się, że byłeś zaangażowany emocjonalnie, chętny do podzielenia się swoją perspektywą, pełen pytań i mam nadzieję, że rozmowa się nie skończy, że się uśmiechasz i ogólnie jesteś hiper. W reklamie drukowanej i internetowej znudzeni odchodzą - a jeśli uznają, że cię nie lubią, uciekają. Twoim zadaniem jest pozycjonowanie się jako interesująca osoba, a twój produkt jako godny uwagi. Jeśli masz odpowiednią grupę docelową, ogólnym celem prezentacji jest uporządkowanie informacji w "logicznym przepływie", który antycypuje pytanie, które widz może zadać dalej, i odpowiada na to pytanie. Celem jest rozpoczęcie interesującej rozmowy w perspektywie potencjalnego entuzjastycznego zakończenia tej perspektywy. Celem jest zwrócenie uwagi właściwych ludzi i poprowadzenie ich przez proces odkrywania. Celem każdego elementu prezentacji powinno być dążenie do zaangażowania się w tę interesującą rozmowę w atrakcyjny sposób. Nie osiągasz sukcesu, będąc nudnym, irytującym lub nadmiernie spamującym w swoim podejściu. Sukces osiąga się dzięki prezentacji, która kliknie na docelowym rynku i jest bardzo naturalna, terminowa i mile widziana. Jak już wspomnieliśmy, do elementów, które możesz użyć, należą obraz, kopia na obrazie, kopia poza obrazem, elementy metadanych obrazu oraz informacje na poziomie konta.

Widok podstawowych narzędzi Copywritera

Dobrzy copywriterzy integrują każdy aspekt dostępnych części składowych, aby stworzyć ogólne środowisko. Każdy komponent wykonuje zadanie pomagające kształtować środowisko. Spójrzmy na każdy z głównych elementów związanych z obrazem na Instagramie i jak copywriter może rozważyć użycie ich:

1. Nazwa profilu. Aby opisać, kim jesteś w jasny i przekonujący sposób. To ćwiczenie z kreatywnego budowania marki, które powinno współgrać z Twoją firmą, produktem lub marką osobistą.
2. Imię i nazwisko Aby uzyskać więcej informacji i wyjaśnić, kim jesteś i o czym jesteś. @libertyjaneco staje się Liberty Jane Clothing.
3. Obraz. Jest to główne urządzenie przyciągające uwagę. Ma jedno zadanie do wykonania - przyciągnąć uwagę idealnej perspektywy. Jeśli nie zwróci uwagi idealnej perspektywy, nic innego się nie liczy.
4. Pisanie na obrazie. Te informacje, takie jak podpis, nazwa produktu lub cena, są kluczowym elementem wyjaśniającym więcej na temat produktu. Jest to prawdopodobnie pierwsza pisemna wiadomość, którą zobaczy potencjalny klient. Musi dobrze rezonować.
5. Podpis obrazu. To jest główna pisemna wiadomość, którą przeczytają zainteresowani potencjalni klienci. Jest niezwykle ważne, aby kontynuować , rozmawiać i angażować czytelnika, udostępniając informacje, które pomagają mu zrobić kolejny logiczny krok naprzód. Gdzie jest dostępny przedmiot? Kiedy trafi do sprzedaży lub przestanie być sprzedawany? Ile to kosztuje? Gdzie mogą przeczytać więcej informacji? Opis nie musi brzmieć jak sprzedaż. Musi udzielać odpowiedzi na najważniejsze pytania w tonie konwersacyjnym.
6. Komentarze. Możesz natychmiast zostawić komentarz tak, jakby był "P.S.", aby zaoferować nieco więcej informacji. Lub możesz poczekać, aż ktoś zada pytanie. Tak czy inaczej, masz możliwość podania dodatkowych informacji o produkcie lub usłudze.

Środowisko Copywritera

Copywriter tworzy środowisko, które proponuje tylko jeden logiczny rezultat - zakup produktu. Ale dzieje się to w kilku krokach. Za każdym razem, gdy klient mentalnie mówi: Tak, podoba mi się to - powiedz mi więcej, copywriter wykonał swoją pracę w tej części kampanii. Ogólny nastrój polega na tym, aby potencjalny klient zgadzał się z twoją prezentacją, krok po kroku, nie w sprytny lub podstępny sposób, ale w ekscytujący i logiczny sposób. Nastrój powinien być zgodny. Na Instagramie można ustawić ten nastrój. Można wzbudzić zainteresowanie ludzi, wzbudzić ich ciekawość i entuzjazm. Logicznym następnym krokiem przy sprzedaży jest wyraźne wysłanie ich na stronę sprzedaży lub strona e-commerce. Jeśli są to wykwalifikowani, entuzjastyczni potencjalni nabywcy Instagram na stronie e-commerce; potem praca marketera na Instagramie jest skończona.

Przeniesienie Copywriting na wyższy poziom

MIGAWKA

(1) Copywriting może odegrać kluczową rolę w pracy marketingowej na Instagramie.
(2) Oceń, w jaki sposób możesz wykorzystać obszary na obrazie i poza nim, aby dołączyć swoje wiadomości.
(3) Celem każdego dobrego copywritingu jest zdobycie perspektywy, aby zrobić kolejny logiczny krok.
(4) Unikaj destrukcyjnych mitów o marketingu na Instagramie i naucz się stosować zasady mistrzowskich autorów tekstów, takich jak Joe Sugarman.