" />

Instagram…sprzedajeSprzedaż

Hashtagi : Organizowanie chaotycznego świata



Hashtagi: Organizowanie chaotycznego świata Hashtagi zapewniają sposób organizowania i sortowania informacji w serwisie społecznościowym. Koncepcja została pierwotnie stworzona na Twitterze, a wiele serwisów społecznościowych przyjęło tę samą metodologię, w tym Google+, Pinterest i Instagram. Gdy udostępnisz zdjęcie na Instagramie i umieścisz hashtag w podpisie, każdy, kto spojrzy na ten hashtag na karcie Eksploruj, zobaczy Twój obraz. Kanał obrazu w kaskadzie karty Odkrywaj z najnowszą zawartością u góry, więc jeśli do zdjęcia dołączasz bardzo popularny hashtag, prawdopodobnie będzie on na początku kanału hasztagu przez kilka sekund, ale wiele osób może nadal Zobacz to. Jeśli dodasz mniej popularny hashtag, pozostanie on na pierwszej stronie kanału przez dłuższy czas, ale ostatecznie może go zobaczyć mniej osób. Hashtagi mają ogromną użyteczność dla kreatywnych marketerów. Przyjrzyjmy się kilku potężnym sposobom wykorzystania systemu hashtagów:

1. Możesz tworzyć hashtagi i wykorzystywać je kreatywnie w swojej firmie.
2. Za pomocą hashtagów możesz badać popularne trendy w swojej niszy.
3. Za pomocą hashtagów możesz brać udział w rozmowach w swojej branży lub niszy.
4. Możesz identyfikować nowych potencjalnych klientów za pomocą hashtagów.
5. Możesz udostępniać swoje zdjęcia znacznie szerszej grupie osób niż tylko twoi obserwujący.

Krótka historia hashtagów

Użytkownik Twittera, Chris Messina, stworzył koncepcję użycia hashtaga do rozmów w mediach społecznościowych. 23 sierpnia 2007 r. Opublikował na Twitterze sugestię, aby użyć znaku # jako metody kategoryzowania rozmów w witrynie. Jego innowacje nie zyskały natychmiastowej powszechnej akceptacji. Ludzie narzekali, że użycie znaku # utrudnia odczytanie wiadomości. System zyskał prawdziwą akceptację społeczną podczas pożarów w San Diego w październiku 2007 roku. Hashtag #sandiegofire stał się frazą organizacyjną, która umożliwiła ludziom szybką i wygodną komunikację. Metoda użycia znaku # przed słowem lub frazą, choć odwracająca uwagę osób czytających wiadomość, okazała się bardzo przydatna. Twitter wymyślił hashtag, a 1 lipca 2009 roku firma zaczęła hiperlinkować razem hashtagi w wynikach wyszukiwania, dzięki czemu korzystanie z hashtagów jest bardzo wygodne. Lista sieci społecznościowych i powiązanych stron, które przyjęły tę praktykę, jest dość obszerna. Najbardziej znane strony to Google+, Tumblr, Pinterest i Instagram.

Tworzenie hashtagów

Tworzenie własnych hashtagów umożliwia niezłą kolekcję działań marketingowych, w tym prowadzenie rozmów i tworzenie tematów, które gromadzą klientów i zainteresowanych potencjalnych klientów w rozmowach ad hoc i dzieleniu się nimi. Bycie przywódcą myśli także pozycjonuje cię jako przywódcę twojego plemienia. Utworzenie hashtagu dla określonego celu klienta daje również możliwość poproszenia ludzi o użycie tego niestandardowego hashtagu jako urządzenia do odpowiedzi w mediach społecznościowych. Takie podejście jest podstawą większości konkursów na Instagramie, które omówimy dokładniej w części 12. Hashtagi mogą być konfigurowane przez każdego, kto po prostu używa symbolu # przed słowem lub frazą. Możesz użyć dowolnego hashtagu, który chcesz, bez potrzeby uzyskiwania niczyjej zgody. Nie krępuj się sprawdź na Instagramie. Hashtagi powinny generalnie składać się z jednego słowa lub krótkiej frazy. Libby's to potwór do pisania na Instagramie, ale gdy wpiszesz go jednorazowo, Twój telefon zapamięta go i automatycznie wypełni, gdy zaczniesz pisać. Oczywiście można go używać w połączeniu z negatywnymi lub nieodpowiednimi obrazami, więc czas pokaże, czy służy on użytecznemu celowi społecznościowemu na Instagramie. Jako marketer, masz kilka dobrych praktyk, o których musisz pamiętać, gdy zaczynasz rozważać jak najlepiej tworzyć i wykorzystywać hashtagi. Przejrzyjmy je krótko:

1. Krótko używaj jednego słowa lub krótkiej frazy.

2. Spróbuj utworzyć hashtag, który będzie niezapomniany i łatwy do zrozumienia.

3. Sprawdź, czy hashtag nie jest otwarty na wiele interpretacji, w przeciwnym razie istnieje ryzyko, że zostanie użyty w niewłaściwym celu.

4. Upewnij się, że hashtag nie jest już używany przed jego utworzeniem.

5. Nie twórz hashtagów zawierających markę lub nazwę innej firmy.

6. Pamiętaj, że po skonfigurowaniu hashtaga staje się ono narzędziem komunikacji, z którego może korzystać każdy. To, co spopularyzujesz, inni mogą przejąć. Nie możesz kontrolować jego użycia.

Trendy badawcze w Twojej niszy

Nawet w małej niszy, na przykład na rynku ubrań dla lalek, pojawiają się nowe tematy, trendy i koncepcje powstają cały czas. Na rynek wchodzą nowi konkurenci, pojawiają się nowe wydarzenia, a wiadomości branżowe przychodzą i odchodzą. Podążając za liderami w branży i obserwując ich użycie hashtagów, możesz trzymać rękę na pulsie w popularnych tematach. Ze względu na wizualny charakter Instagrama tego rodzaju badania są jeszcze bardziej pomocne dla sprzedawców produktów, ponieważ można uzyskać szybkie spojrzenie na nowe przedmioty, których inaczej byś nie widział. Istnieje wiele witryn online, które dokumentują najpopularniejsze hashtagi na Instagramie i ważne jest, aby je przejrzeć. Według http: //www.tophashtags.com, 10 najlepszych hashtagów to:

1. #love
2. #instagood
3. #me
4. #cute
5. #tbt
6. #photooftheday
7. #instamood
8. #tweegram
9. #iphones
10. #picoftheday

Ale jeszcze ważniejsze niż znajomość typowych hashtagów jest znajomość popularnych hashtagów w twojej branży lub niszy. Te nie będą pojawiać się na listach ogólnych. Mogą być unikalne dla Twojej branży, a najlepszym sposobem na ich odkrycie jest wyszukiwanie terminów za pomocą karty Eksploruj na Instagramie, dopóki nie odkryjesz, z czego często korzystają klienci Twojej niszy. Możesz także korzystać ze stron takich jak http://top-hashtags.com / instagram /.

WSKAZÓWKA

Zamiast po prostu używać popularnych hashtagów, poszukaj hashtagów powszechnie używanych w twojej niszy lub branży i używaj ich. Lepiej jest przyciągnąć potencjalnych klientów zainteresowanych Twoją branżą niż przypadkowych ludzi. Co robisz, gdy nie znasz znaczenia hashtaga? Odwiedź http://www.tagdef.com lub podobną stronę, aby poznać definicje różnych tagów. Na przykład być może zauważyłeś na liście 10 najlepszych, że hashtag 5 to #tbt. To skrót od Throwback Czwartek, który jest tradycją na Instagramie udostępniania zdjęcia w czwartek, który upłynął od wielu lat.

Znajdź potencjalnych klientów za pomocą hasztagów. Masz okazję zidentyfikować osoby, które Cię interesują w niszy lub przemyśle. Wystarczy sprawdzić, kto udostępnia zdjęcia za pomocą powiązanych hashtagów. Jest to znacząca, łatwa do zrobienia okazja.

Dołącz do udostępniania

W niektórych branżach lub niszach używanie wspólnych hashtagów może wydawać się gigantyczną stratą czasu i może być. Ale w innych niszach uczestnictwo w popularnych tematach to prosty sposób na nawiązanie kontaktu z potencjalnymi klientami. Musisz zdecydować, czy jest to dobre podejście do Twojej sytuacji. Jednym ze wskaźników tego, czy Twój czas będzie dobrze spędzony na dołączaniu do konwersacji za pomocą hashtagu lub używaniu go do zdjęcia na Instagramie, jest to, czy jesteś (lub Twoja marka) dość dobrze znana i szanowana. Jeśli tak, to masz łatwy sposób na wywarcie silnego wpływu społecznego. Jeśli nie, musisz ciężko pracować, aby się ujawnić, i musisz ustalić, czy to dobrze spędzony czas. Jeśli jesteś sprzedawcą produktów, odpowiedź jest prawdopodobnie tak. Jeśli jesteś usługodawcą, może to być tak lub nie. Podobnie jak w przypadku wszystkich innych form reklamy, prawdopodobnie musisz spojrzeć długoterminowo i zaplanować bardzo wierne udostępnianie, zanim zaczniesz widzieć klientów rozpoznających ciebie i twoją pracę.

Przestrogi

Jak wspomniano wcześniej, firmy nauczyły się, że hashtagi mogą zostać porwane i wykorzystanym do reklamacji klientów. Hashtagi są dzikie i bezpłatne. Po utworzeniu przyjmują własną moc. Utworzenie hashtagu związanego z Twoją marką jest równoznaczne z skonfigurowaniem nocy z otwartym mikrofonem w Internecie. Utworzenie popularnego hashtagu i wyróżnienie go za pośrednictwem innych kanałów medialnych, tylko po to, aby stale go niszczyć, jest koszmarem PR. Uważaj, aby wziąć pod uwagę reputację swojej marki na rynku i czy rozsądniej jest po prostu uczestniczyć w rozmowach branżowych zamiast tworzyć unikalne hashtagi, które można wykorzystać przeciwko tobie.

McDonald's i #McDStories Hashtag

McDonald nauczył się tego na własnej skórze, kiedy założył hashtag na Twitterze w kampanii w styczniu 2012 r. Pierwszym hashtagiem, który utworzyła była #MeetTheFarmers, którą firma skutecznie wykorzystała do dzielenia się historiami na temat zdrowych produktów i lokalnych składników. McDonald's zapłacił za promocję hashtaga, więc zyskał duże znaczenie. Ale drugi hashtag, #McDStories, był znacznie bardziej problematyczny. Wkrótce hashtag został użyty do dzielenia się historiami o zatruciach pokarmowych, nadawania skarg dotyczących obsługi klienta, kpienia z firmy śmiesznymi obelgami i ogólnie bicia marki. Nastrój anty-McDonalda zmienił się w sport wyczynowy, a hashtagiem była piłka. Użytkownicy Twittera na zmianę wymyślali najbardziej sarkastyczne 140-znakowe wiadomości, jakie mogli, i z radością wprowadzili hashtag #McDStories, aby nadawać swoje wiadomości. Początkowy błąd to tylko jedna warstwa próby. Blogerzy w mediach społecznościowych skorzystali również z okazji, aby publicznie poprawić firmę pod kątem swojego podejścia. McDonald's nie tylko otrzymał kpinę z opinii publicznej; to spotkało się z publiczną krytyką ze strony sprzedawców mediów społecznościowych. Z historii McDonalda można się wiele nauczyć. Przejrzyjmy je krótko:

1. Hashtag jest narzędziem komunikacyjnym i jak każde dobre narzędzie, można go wykorzystać do rozbudowy lub zniszczenia. Hashtagi są jak megafon, a jeśli je utworzysz, ma moc. Jeśli pójdziesz o krok dalej i zareklamujesz go na innych kanałach medialnych, zyskasz jeszcze większą widoczność i siłę.

2. Tworzenie hashtagów w skoncentrowany sposób, który kształtuje rozmowę w wybranym przez ciebie kierunku, jest mądrzejsze niż czyni je bardziej ogólnymi. Hashtag #MeetTheFarmers nie zapewniał łatwego dotarcia do skarg, takich jak #McDStories.

3. Twoja marka znajduje się w umyśle konsumenta. Jeśli zapytasz ludzi aby podzielili się publicznie swoimi przemyśleniami, możesz być zaskoczony poziomem negatywności. Nie spodziewaj się, że będą "na wiadomości". W mediach społecznościowych ta niemożność kontrolowania wiadomości jest szczególnie problematyczna dla większych marek, które mają negatywny sentyment od konsumentów. To nie znaczy, że nie powinni korzystać z mediów społecznościowych; oznacza to, że powinni uważać, jak konstruują zaangażowanie.

Kenneth Cole i #Cairo Hashtag

Menedżerowie marki nie muszą tworzyć własnych hashtagów, aby napotkać problemy. Marka odzieżowa Kenneth Cole nauczyła się tej lekcji wiosną 2011 roku. W ramach działań promocyjnych w mediach społecznościowych związanych z jej wiosenną kolekcją firma napisała na Twitterze: "Miliony są wzburzone w #Cairo. Plotki mówią, że nasza nowa wiosenna kolekcja jest już dostępna na stronie http://bit.ly/KCairo-KC". Negatywne nastroje były natychmiastowe. Ta forma wiadomości jest określana jako "przejęcie hashtagu", a gdy robi to indywidualny użytkownik Twittera lub Instagrama, nie jest traktowana pozytywnie. Kiedy robi to marka, efekt może być intensywny. Negatywne nastroje w tym przypadku wzrosły z powodu powagi hashtagu #Cairo. Był używany w Egipcie do koordynowania komunikacji w wyraźnym celu obalenia rządu. Zamieszki i intensywny konflikt szalały. Moc hashtagu #Cairo dla produktywnej zmiany społecznej była w pełni skuteczna. Innymi słowy, świat patrzył. Marka przeprosiła i pracowała nad poprawieniem kursu, ale błąd był wystarczająco dużym błędem, aby stać się ostrzeżeniem, które nieustannie się powtarza. Historia Kennetha Cole′a może nauczyć nas kilku świetnych lekcji:

1. Utworzone hashtagi mają zamierzone zastosowania, które, choć nigdzie nie udokumentowane, są społecznie zrozumiałe dla większości użytkowników. Używanie hashtaga w sposób odbiegający od tego, jak większość ludzi go używa, może wywoływać gniew.

2. Marketingowcy narażają się na takie same ryzyko w mediach społecznościowych, jak w tradycyjnych kanałach marketingowych. Jeśli podzielą się przekazem marketingowym w nieodpowiednim kontekście, wywołają negatywne nastroje. Różnica w kontekście mediów społecznościowych polega na tym, że opinia publiczna ma równy głos i może natychmiast zareagować szybką naganą.

3. Przejęcie hashtagu polega na kontroli koncepcji. Tłum może przejąć kontrolę dość łatwo dzięki ogromnej liczbie odpowiedzi. Ale jeśli jesteś marką i chcesz przejąć kontrolę nad koncepcją lub wykorzystać ją do własnych celów, naprawdę musisz ocenić kontekst, ryzyko niepowodzenia i możliwość bycia postrzeganym negatywnie. Jest bardzo niewiele przypadków, w których to wybuchowe podejście można skutecznie zastosować.

#Captureeuphoria Bena i Jerry'ego

Ben i Jerry udostępnili niesamowicie kreatywny i prosty kokurs na Instagram w listopadzie 2012 r. Każdy może się nauczyć elegancji tego podejścia. Firma udowodniła, że zintegrowana kampania marketingowa obejmująca Instagram może angażować klientów i potencjalnych klientów w innowacyjny sposób. Firma poprosiła klientów o przesłanie zdjęcia i użycie hashtagu #captureeuphoria, gdy odpowiedzieli na pytanie: "Co oznacza dla ciebie euforia w związku z lodami Bena i Jerry'ego?" Zwycięscy uczestnicy pojawią się w reklamie Bena i Jerry'ego w ich reklamach region kraju. Chociaż kampania spotkała się z dużym zainteresowaniem i wydawała się sukcesem, służyła również jako przypomnienie dla marketerów na całym świecie, że hashtagi są niekontrolowane. Jak można się domyślić, nie wszyscy z ponad 13 000 uczestników pamiętali część "w związku z lodami Bena i Jerry′ego" w opisie konkursu. Tak więc, chociaż było wiele zdjęć kartonów z lodami i zadowolonych klientów, było też mnóstwo zdjęć, które były całkowicie niezwiązane. Wydaje się, że wielu użytkowników hashtagu używa go do zwiększania zasięgu swoich osobistych zdjęć, a nie do udziału w konkursie

Hashtag : Rób i Nie rób

Mamy nadzieję, że te ostrzegawcze opowieści pomogły wyjaśnić ich znaczenie w zbijaniu twojego planu, jeśli chodzi o używanie hashtagów. Przejrzyjmy listę najlepszych praktyk.
Rób:

1. Nie spiesz się, aby zbadać hashtagi związane z Twoją branżą i dowiedzieć się, jak najlepiej je wykorzystać.

2. Weź udział w korzystaniu z hashtagów, aby rozszerzyć swoją wiadomość do szerokiej publiczności.

3. Sprawdź, kto używa hashtagów w Twojej niszy lub branży / Podążaj za nimi.
4. Zachowaj ostrożność podczas tworzenia nowych hashtagów, aby mieć pewność, że możesz kształtować dialog w jak największym stopniu.
5. Twórz krótkie i łatwe do zrozumienia hashtagi.
6. Korzystaj ze stron internetowych, które pomagają ci dowiedzieć się o nowych hashtagach i zachować temat popularnych tematów.

Nie rób :

1. Nie zapominaj, że hashtagi to narzędzie, którego można użyć do wyrządzenia szkody.
2. Nie lekceważ negatywnych nastrojów, które mogą dotyczyć twojej marki i wprowadzonych za pomocą hashtagów.
3. Nie twórz hashtagów, które są zbyt ogólne i otwarte na szeroką interpretację lub wiele znaczeń.
4. Nie używaj ogólnych hashtagów do celów marketingowych.
5. Nie twórz hashtagów z nazwami marek, do zarządzania którymi nie masz wyraźnej zgody.
6. Nie nadużywaj hashtagów. Większość ludzi sugeruje używanie od 2 do 10, ale nie więcej. Technicznie możesz dodać do 30, ale nie jest to zalecane, chyba że naprawdę rozważysz wpływ. Dodanie długiej listy hashtagów może sprawić, że będziesz wyglądać na trochę zdesperowanego.

SNAPSHOT

(1) Hashtagi są doskonałym narzędziem do interakcji z klientami.

(2) Dołącz do swoich zdjęć kilka najtrafniejszych hashtagów.

(3) Używaj hashtagów do badania swojej branży i nawiązywania kontaktów z nowymi potencjalnymi klientami. (4) Pamiętaj, że jeśli utworzysz hashtag związany ze swoją marką, każdy może go używać, w tym hejterzy.