Kurs : Jak Zostać BlogeremBlogging





Wstęp



Jeśli to czytasz, chcesz zostać blogerem. Być może pracujesz na pełny etat, co jest dla Ciebie ostatecznie niespełniającym marzeniem, a podczas wolnych chwil zastanawiasz się nad czymś zupełnie innym. Lub jesteś dziennikarzem, który chce wziąć udział w rewolucji blogów i odkryłeś niszę, na którą jak dotąd nie było konkurencji lub jej brak. A może czytasz wiele blogów, konsekwentnie przekonanych, że sam możesz wykonać lepszą pracę. Lub pracujesz nad tym, by stać się ekspertem w konkretnej dziedzinie i potrzebujesz pracy, którą możesz wskazać na spotkaniach. Bam! Jesteś na drodze do założenia bloga. Istnieje wiele blogów, ponieważ fan lub ekspert jest zmęczony czytaniem złych rzeczy na temat swoich zainteresowań. Podczas gdy w dawnych czasach nazywałeś tych ludzi "crackpots", teraz nazywani są blogerami. Będziesz jednak wykonywać tę usługę znacznie inteligentniej i bardziej inteligentnie, niż jakikolwiek dawny balansujący przeciwko rządowi na stronach redakcyjnych. Opowiesz tę historię, wykorzystując swój unikalny punkt widzenia i umiejętności. Więc przeciwko czemu jesteś? Co to jest blogowanie? Co to jest bloger? A co najważniejsze, jak możesz zostać jednym z nich? Blogowanie to dziennikarstwo w trzydziestominutowym terminie. To najłatwiejszy sposób na wyjaśnienie. Chociaż istnieje wiele rodzajów blogów online, najlepsze z nich obejmują wiadomości i obejmują je szybko, dodając trochę zabawy, dziwactwa lub dodatkowych informacji. Wpisy na blogu mogą również zawierać recenzje, eseje, infografiki i tym podobne, ale jeśli obejmujesz niszę, musisz być szybki, odpowiedni i czytelny. Bloger jest dziennikarzem. Powiedzieć inaczej to poniżać medium, które długo i ciężko walczyło o miejsce przy stole medialnym. Najlepsi blogerzy krążą wokół "profesjonalnych" dziennikarzy. Blogowanie jest nadal domeną oddanego amatora. Niech nikt nie mówi inaczej - blogowanie jest prowadzone przez małego faceta. Pewnie, że są duże blogi, ale najczęściej są pisane przez ludzi, którzy dopiero zaczynają swoją działalność pisarską. Jest jednak różnica między pracą amatorską a amatorem. Amatorzy rozwijają się, zmieniają i ulepszają, i właśnie po to tu jesteśmy: aby pomóc Ci przejść od początkującego do eksperta w kilku krokach i upewnić się, że rozumiesz, że poświęcenie, ciężka praca i motywacja są wszystkim, czego potrzebujesz, aby stać się odnoszący sukcesy bloger. Jeśli obecnie blogujesz, opisz to, co piszesz w jednym pełnym zdaniu. To powinno być niezwykle proste. Jeśli piszesz na blogu o technologii, piszesz: "Bloguję o telefonach komórkowyche, kładąc nacisk na urządzenia dla starszych osób". Jeśli piszesz o powieściach romantycznych, piszesz: "Bloguję o powieściach romantycznych ,historycznych okresyach i silnej bohaterce" .Zauważysz poziom koncentracji na blogowaniu. Jesteś osobą piszącą na określony temat z pewną wiedzą specjalistyczną. Jeśli jesteś blogerem starszej technologii, pisz dla swojej grupy wiekowej. Jeśli jesteś matką, napisz o jeździe na rowerze dla mam. Kluczem tutaj jest nisza lub, jeśli myślisz o starych mediach, przesłanka. Nie musisz trzymać się tej przesłanki przez całą karierę, ale pierwszego dnia na klawiaturze ta przesłanka powinna być pierwszą rzeczą, o której myślisz. Pomyśl "Jestem blogerem, który pisze dla leworęcznych filatelistów, którzy zbierają mauretańskie znaczki pocztowe", a nie "Piszę o fajnych znaczkach". Te nisze również nie muszą być efemeryczne. Możesz zająć się wojną w Syrii. W wiadomościach możesz opisywać spiski terrorystyczne. Możesz zająć się biologią. Możesz chorobami. Wszystko jest uczciwą grą. Omówimy to bardziej szczegółowo, ale naszym celem jest teraz skupienie się. O czym piszesz? Czym się pasjonujesz? Jaki temat poprowadzi Cię przez próby i udręki związane z blogowaniem? Jeśli jeszcze nie zacząłeś blogować, masz szczęście. Twój blog jest jak dotąd zalążkiem pomysłu, a to, co robisz teraz, może nie wydawać się ważne. To nie jest prawda. Niezależnie od tego, czy zdajesz sobie z tego sprawę, czy nie, teraz wykonujesz najważniejszą pracę, jaką kiedykolwiek wykonasz na swoim blogu: to znaczy wybierasz kierunek, w którym strona będzie odtąd. Tworzysz niszę na swoim blogu, a to, co teraz zdecydujesz, ostatecznie określi, czy Twoja praca odniesie sukces. Czego potrzebujesz, aby być dobrym blogerem? Poza wyposażeniem technicznym musisz umieć posługiwać się słowami i, co ważniejsze, wytrwałością. Internet jest zaśmiecony martwymi blogami, które miały niewiele z tych dwóch cech. Z milionów obecnie istniejących blogów wiele jest uśpionych, wiele nieprzeczytanych, a wiele po prostu złych. Krótko mówiąc, naszym celem jest pomóc ci uniknąć pułapek, w które wpada wielu blogerów, a tym samym zarobić trochę lub dużo pieniędzy robiąc to, co kochasz. Musisz określić swoje cele przed rozpoczęciem kariery w blogowaniu. Czy chcesz zarabiać pieniądze? Czy chcesz uznania? Chcesz zbadać temat? Chcesz zostać ekspertem? Twoja odpowiedź powinna być permutacją któregokolwiek z wyżej wymienionych pytań. Być może jesteś badaczem, który chce znaleźć nową pracę, stając się ekspertem w nowej dziedzinie. Być może jesteś zmęczony harówką i chcesz rozszerzyć swoją działalność. Być może chcesz poprawić swoją prywatną działalność konsultingową, stając się dobrze znanym w swoim zawodzie. Być może właśnie ukończyłeś dziennikarstwo i nie chcesz się zadomowić. Zanim przejdziemy dalej, zapisz swój cel. Ma to ogromne znaczenie, młody blogerze, i poprowadzi twoją karierę.



Czym do cholery jest blogowanie?


Blogowanie na najbardziej podstawowym poziomie to prowadzenie dziennika online. Jednak w swoim najbardziej transcendentnym blogu obejmuje dziennikarstwo, do którego dąży każdy pisarz literatury faktu. Blog jest witryną zorganizowaną w zwykle krótkie artykuły zwane postami. Nie nazywaj samych artykułów "blogami" - jeśli musisz tam umieścić słowo "blog", nazwij je postami. Nowsze wpisy są zawsze umieszczane u góry, podczas gdy starsze wpisy są przewijane w dół przy dodawaniu nowego. W miarę upływu czasu czytelnicy napotykają każdą historię ułożoną w tym odwrotnym formacie dziennika chronologicznego. Dlaczego nazywa się to blogiem? Pierwszy pisarz i programista o nazwisku Dave Winer stworzył pierwszy "dziennik internetowy", kiedy zbudował witrynę o nazwie Scripting.com. Strona zawierała układ w odwrotnej kolejności (najpierw najnowsze historie). Dziennik internetowy byłby więc podobny do logu kapitana do przechowywania fragmentów informacji. Pomysł Winera szybko stał się znany jako blog internetowy, termin, który odtąd ewoluował do skróconej i najbardziej znanej nazwy - blog. Winer stworzył podstawowy system do rozpowszechniania swoich pomysłów na temat programowania i sprzętu oraz wprowadził coś o nazwie Really Simple Syndication lub RSS, umożliwiając czytelnikom dostęp do jego postów z programów zwanych czytnikami wiadomości. To w pewnym sensie oddzieliło blog od strony internetowej, na której był hostowany. Same blogi stały się częścią wielu statycznych stron internetowych i są teraz sposobem dla programistów i dyrektorów generalnych na wysyłanie drobnych listów z wewnątrz firmy lub organizacji. W rzeczywistości blogi organizacyjne Google i Apple zastąpiły wiele oficjalnych repozytoriów wiadomości. Wpisy na blogu szybko zastąpiły nudne i nudne komunikaty prasowe na stronach korporacyjnych - mile widziana zmiana. Prawdziwe blogowanie nie zaczęło się, dopóki nie zaczęła się rywalizacja Silicon Alley (odpowiedź Nowego Jorku na Dolinę Krzemową w Kalifornii) pomiędzy Nickiem Dentonem, byłym dziennikarzem Financial Times, a Jasonem Calacanisem, wydawcą The Silicon Alley Reporter. Denton założył witrynę o nazwie Gawker i koncentrował się na plotkach w Nowym Jorku. Gdy ta strona stała się popularna, rozwinął swoje imperium, otwierając stronę technologii i gadżetów o nazwie Gizmodo, gdzie obaj skromni narratorzy rozpoczęli karierę blogową w połowie 2000 roku. W tym samym czasie Calacanis tworzył konkurencyjną sieć blogów o nazwie Weblogs, Inc. Jego celem było nasycenie rynku niszowymi blogami napisanymi przez nisko opłacanych, ale oddanych redaktorów. Obie firmy wyrosły z popiołów w wyniku po szaleństwie dot-comów i obaj wydawcy znaleźli się w nadmiarze talentów. Calacanis jednak skłonił jednego z pisarzy Dentona do założenia Engadget, a kiedy Weblogs, Inc. została sprzedana America Online, narodziła się pierwsza milionerka blogująca - i pierwsza rywalizacja blogowa. Weblogs, Inc. i Gawker Media jako pierwsze połączyły zarządzanie treścią, reklamę i tanią siłę roboczą, tworząc sieć blogów zaprojektowaną poprzez synergiczne łączenie w celu zwiększenia ruchu. W rzeczywistości można argumentować, że Weblogs, Inc. i Gawker Media były pierwszymi stronami, w których "handel" był głównym problemem, w przeciwieństwie do lat poprzedzających powstanie tych organizacji, kiedy operacje medialne postrzegały internet jako najlepiej rozproszenie uwagi. Gawker Media oraz, w pewnym stopniu, Weblogs, Inc., określiły metodologię i styl, który krytykowali i ostatecznie przyjęli. Celem bloga był strumień treści tak przytłaczający, że wymagał częstych aktualizacji. Towarzyszy temu styl konwersacji, który mówi o "zewnętrznym" dziennikarstwie, co sugeruje, że pisarz znajdował się w oblężonej klasie niższej niż kaprysy zakorzenionych mediów. Ten plan działał dobrze przez lata, dopóki oczywiście blogi nie stały się mediami. Okopanie osiągnęło szczyt gorączki we wrześniu 2010 r.,kiedy America Online zaczęło kupować. Najpierw rozszerzyło swój zasięg, wydając około 40 milionów dolarów na zakup TechCruncha Michaela Arringtona (w tym CrunchGear, strony, którą redagował wówczas John Biggs). Zaledwie pięć miesięcy później nabył klejnot w swojej koronie New Media, blogu nr 1 na świecie, Huffington Post, za 315 milionów dolarów w gotówce. W mniej niż pół roku AOL, który był pośmiewiskiem świata techniki, stał się znany z wysyłania milionów (miliardów?) bezużytecznych płyt CD do niezliczonych skrzynek pocztowych na całym świecie, powrócił na szczyt jako światowy bloger. Jeśli jest to zbyt ezoteryczne, zapewniamy, że ważne jest, aby zrozumieć, którzy główni gracze są w tej przestrzeni i jak działają. Możesz dowiedzieć się wiele, na przykład o tym, jak The Verge obejmuje konferencję prasową na temat technologii lub jak Politico obsługuje wybory. Jeśli jednak obowiązuje jedna zasada, wszystko brzmi: wszystko w blogowaniu jest tworzone na bieżąco. Choć witryny te są tak skuteczne, istnieje kilka "najlepszych praktyk", które można zastosować, i takie, które istnieją. Blogowanie posunęło się zbyt szybko, aby skodyfikować jakikolwiek "przewodnik po stylu" lub listę nakazów i zakazów. Chociaż w dzisiejszych czasach istnieje wiele bardziej popularnych blogów, strony takie jak Gawker i Gizmodo zdefiniowały cały gatunek pisania - warkliwy, nowojorski głos, który przemawia zarówno do ekspertów w dziedzinie technologii, mediów, sportu, jak i dyletantów. Wielcy blogerzy potrafią sprawić, by czytelnicy poczuli się, jakby uczestniczyli w poufnej rozmowie pełnej plotek, wiedzy i poufnych informacji. Cokolwiek mniej, a właściwie czytasz wycinek z gazety. Wielu tych samych blogerów, którzy zaczęli pracę w Gizmodo, prowadzi teraz duże blogi gdzie indziej. Pula talentów, która pojawiła się w tych wczesnych latach, wciąż kontroluje sieć. Calacanis i Denton wzbogacili się o swoje imperia blogów, ale to nie znaczy, że wszyscy zaangażowani w te wczesne lata blogowania szybko się wzbogacili. Było mnóstwo blogerów - miliony - którzy absolutnie nie zarabiali pieniędzy i nic nie osiągnęli. Ten tekst da ci narzędzia do uniknięcia tego frustrującego losu. Jednak biorąc model Denton / Calacanis i rozszerzając go, wiele blogów znalazło swoją niszę i odkryło silny model reklamowy. W niespełna dekadę powstało nowe medium. Najbardziej ekscytującą częścią tej rewolucji jest sposób, w jaki wykorzystał bezpośredniość sieci i dał głos tym, którzy mogli nie mieć takiej możliwości zaledwie dziesięć lat temu. Pomyśl o tym: na przełomie wieków większość ludzi nie miała dalekosiężnego głosu, by dotrzeć do mas. Mogą próbować zostać opublikowane w czasopismach lub czasopismach. Ich poszukiwania gwiazdorstwa często wynikały z prób bycia w "na scenie" lub wysyłania taśm demonstracyjnych do znudzonych facetów z A&R. Teraz jednak przeciętny Joe lub Jane (lub Justin lub Jenna) mogą stać się sensacją internetową z dnia na dzień. Blogerzy są zatrudniani jako eksperci w głównych programach informacyjnych, a blogi często zmuszają dziennikarzy do zejścia z piedestału i zbadania historii. Na przykład bloger przerwał raport Busha-Gore'a, a blogi pomogły w agregacji dokumentów wojny afgańskiej opublikowanych przez Wikileaks. Teraz jeszcze więcej historii jest łamanych na Twitterze, który jest ściśle powiązany z blogami, a także z Facebookiem, dużymi witrynami medialnymi i wiadomościami. Blogowanie jest wciąż nowym medium i konkuruje z wielką bronią mediów. Wszystkie media używają Twittera i Facebooka do kierowania ruchem do stron i blogów, dzieląc się wielkimi historiami. Wszystko dzieje się w przyspieszonym tempie w porównaniu do kilku lat wcześniej. Blog jest potężnym medium, jeśli jest używany prawidłowo. Formaty blogów dają pisarzom ogromną elastyczność. Oznacza to, że możesz być swoim własnym szefem i pisać o wszystkim, co chcesz. Wszystko jest w twoich rękach, ale nie możesz po prostu pisać losowo. Twoim celem jest zapoznanie czytelników z najbardziej interesującymi tematami w tym momencie na świecie, a następnie wniesienie własnego, unikalnego wglądu w te tematy. Dodaj więcej faktów, które znalazłeś w innym miejscu na świecie, lub rozmyślaj o tych dokuczliwych wyobrażeniach, które grzechotają w twojej głowie. Dodaj swoje własne perspektywy, o których czytelnicy mogliby nigdy nie pomyśleć. Baw ich i zaskakuj swoim dowcipem, osobistym doświadczeniem i dobrze popartymi opiniami. Naukowcy biorą pod uwagę: bycie blogerem to najszybszy sposób, aby stać się ekspertem w danym temacie lub niszy. Od razu jesteś postrzegany jako ktoś, kto się zna, a przy odpowiednio dużej grupie odbiorców możesz zamienić to doświadczenie w reklamę, kontrakt na książkę lub po prostu ukończoną pracę dyplomową. Najpopularniejsze blogi zostały utworzone przez pisarzy, którzy chcieli podzielić się tym, co wiedzieli. Zapytaj tylko Steve'a Huffmana i Alexisa Ohaniana, założycieli Reddit. Myśleli, że istnieje tak wiele źródeł informacji w sieci, że w jakiś sposób wszystko to musi zostać zebrane w jednym miejscu. "Wyglądało na to, że Internet będzie potrzebował nowej strony tytułowej" - powiedziała Alexis Ohanian. "Ponieważ treść była tworzona, nawet w 2005 r., z tak szerokiej gamy źródeł." Steve Huffman powiedział, że dwaj studenci z college'u zdecydowali się połączyć mechanizmy Delicious, która miała najpopularniejsze treści w sieci, oraz Slashdot, który miał talent do wyszukiwania treści wysokiej jakości. Połączenie jakości i popularności okaże się godne nazywania się nową stroną główną w sieci. Huffman i Ohanian stworzyli coś, co wcześniej nie istniało, stronę, której Internet potrzebował w najgorszy możliwy sposób. To właśnie musisz zrobić ze swoim blogiem. Znajdź niszę - pomysł, temat lub usługę, której ludzie potrzebują, ale jeszcze nie zdają sobie z tego sprawy. Wypełnij tę niszę, a odniesiesz sukces.



Kto to jest blogger?


Zobaczmy, kim naprawdę są blogerzy i co faktycznie robią. Czy to gwiazdy, dziennikarze, dyletanci, motłoch, hackerzy? Tak, ale nie wszystkim naraz. To ludzie, krytycy, liderzy opinii i inicjatorzy zamieszek. Niektórzy z nich narzekają i narzekają. Niektórzy są kochankami, inni są rybakami; wielu jest obu. Ale zanim zdobędą którąkolwiek z tych etykiet, przede wszystkim muszą być filtrami. Najlepsi blogerzy są w stanie codziennie przeszukiwać ogromne ilości informacji i wybierać kilka błyszczących samorodków, które zafascynują ich czytelników. Blogerzy wiedzą, gdzie znaleźć najlepsze historie i kto ma zadać to najważniejsze pytanie: "Co słychać?". Wiedzą, jak odfiltrować tematy, które nie mają znaczenia, i spojrzeć na te, które przyciągną uwagę. Nawet jeśli jesteś największym pisarzem na świecie, jeśli wybierzesz temat, który nikogo nie obchodzi, będziesz mieć niewielu czytelników. Na dole list najpopularniejszych witryn na świecie znajduje się wielu wielkich pisarzy, którzy nie mają pojęcia, czego chcą ich czytelnicy. Najbliższa analogia, jaką udało nam się znaleźć dla blogera z prawdziwym profesjonalistą - i to nie znaczy, że blogowanie nie może być pracą - to reporter agnecyjny. W dawnych czasach agencje informacyjne dostarczały czytelnikom na całym świecie stały dostęp do informacji i zgłaszano im prawie wszystkie informacje o imporcie. Jak na ironię, wraz ze wzrostem liczby blogów, raporty agncyjne w rzeczywistości stanowią większość treści pojawiających się w codziennych gazetach, a dzięki zmniejszeniu liczby pracowników i budżetów wiele artykułów jest dostępnych tylko w Internecie. Jest online, gdzie cena papieru i atramentu jest nieistotna, że organizacja informacyjna może naprawdę zabłysnąć. Blogerzy są również redaktorami lub, jeśli chcesz odejść od dziennikarskich terminów, kustoszami. Właśnie ponieważ czasopismo potrzebuje kogoś, kto wybierze historie pojawiające się na jego stronach, blogerzy wybierają historie, które pojawią się w jego kanale. Wiele powiedziano o blogerach "kopiujących" inne wiadomości. To nie jest prawda. W najgorszym przypadku bloger wycina akapit z innej historii i dodaje trochę komentarzy. W najlepszym razie bloger stworzy własną historię. Co więcej, bloger napisze własną historię, która poprowadzi rozmowę. Robią to cały czas organizacje informacyjne: jeden magazyn lub gazeta wyda ekskluzywny materiał, a setki innych organizacji "relacjonują" oryginalną historię, publikując własne poglądy. Przeczytaj jedno z najlepszych źródeł wiadomości - wiadomości są zwykle stare. Zostało zgłoszone gdzie indziej i rozszerzone przez reportera. Następnie mamy drugie stwierdzenie: blogerzy nie są dziennikarzami. Sugerowanie, że blogerzy kradną, a "raportowanie" przez gazety ,jest nieuczciwe, zwłaszcza biorąc pod uwagę budżety i siłę roboczą dostępną dla obu organizacji (przeczytaj "brak" i "dekady talentu i setki osób zaangażowanych w zawód redaktora"). Nie oznacza to, że blogerzy mają licencję na niechlujstwo. Wręcz przeciwnie, blogerzy mają czas i energię, aby wszystko dobrze, interesująco i dobrze sformułować - i mają nieskończoną ilość miejsca, aby opowiedzieć swoją historię. Blogowanie daje szansę pokazania czytelnikom wszystkiego, co wiesz (i ujawnienia wszystkiego, czego jeszcze się nie nauczyłeś) na wybrany temat, ale to dopiero początek. Natychmiast po opublikowaniu posta na blogu rozmowa jest kontynuowana, gdy tłum czytelników odpowiada wszystkim, co wiedzą na wybrany temat Twojego wpisu. Rezultatem jest bogata wiedza - czasem zupełnie nowa - będąca połączeniem wprowadzonego tematu i zbiorowej wiedzy czytelników. Gdy mówisz o tysiącach czytelników, ich zbiorowa wiedza znacznie przewyższa wiedzę jednej osoby. Nazywa się to crowdsourcingiem i obejmuje tak wiele faktów, postaci i szczegółów, że może być zniechęcający. Nasza oficjalna definicja blogowania: to dziennikarstwo pisane w krótkim terminie. Jeśli jesteś blogerem, jesteś dziennikarzem. Wkrótce sytuacja będzie odwrotna. Podobnie jak dziennikarstwo, blogowanie wymaga poświęcenia i dokładności, ale w przeciwieństwie do dziennikarstwa, blogerzy w większości przypadków nie mają starej siatki bezpieczeństwa procesu redakcyjnego, na której mogliby polegać. W dawnych czasach w newsroomie pojawiali się "pisarze", "redaktorzy" i "fotografowie" - umieszczaliśmy wszystkich w przerażających cytatach, ponieważ większość z tych stanowisk była obsadzona przez ludzi, którzy nie zajmowali się tymi pozycjami - i "układem" ludzie. Pisarze wysłali tekst do redaktorów, którzy naprawili tekst. Fotografowie zrobili przypisane zdjęcia, a wszystko poszło do zespołu odpowiedzialnego za układ, który następnie wysłał rzeczy do drukarki. Jak możesz sobie wyobrazić, działalność związana z produkcją czegokolwiek była najeżona trudnościami, a duże organizacje informacyjne były duże z powodu długiego łańcucha dowodzenia wymaganego do stworzenia jednego problemu. Teraz bloger robi te wszystkie rzeczy i wiele więcej. Bloger to zespół oneman-samotna organizacja z wiadomościami. Jeśli Twoim celem jest pisanie o swoich kociętach lub życiu, nie jesteś blogerem. Jesteś biegaczem. Jeśli jednak Twoim celem jest przekazywanie wiadomości, których nikt inny nie obejmuje w twojej niszy, jesteś dziennikarzem i oczekuje się, że będziesz działał jak organizacja dziennikarska. Chociaż twoje czytelnictwo nie wspomina o tym na początku, zawsze istnieje założenie: "Ta osoba to ktoś, kogo czytam ze względu na jego umiejętności i wiedzę. Oczekuję, że pismo będzie mocne i wyraźne, zdjęcia będą ostre, a układ będzie sprzyjał długiemu czytaniu". Przynajmniej tego oczekuje się od początkującego blogera.



Cztery pytania


Zanim zaczniesz blogować, musisz zadać sobie cztery proste pytania. Odpowiedz na nie tak dokładnie, jak to tylko możliwe. Pamiętaj: to, o czym zdecydujesz się napisać, to to, o czym będziesz myśleć i śnić przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Nie ma wakacji dla blogerów!

•  Kim jesteś?

•  Co wiesz ?

•  Czym się pasjonujesz?

•  O czym zamierzasz pisać?

Są to cztery pytania, którym musisz poświęcić dużo czasu.

Pytanie 1: Kim jesteś ? Naprawdę chcę wiedzieć. Aby odnieść sukces jako bloger, musisz być samowystarczalny. Musisz być szybkim myślicielem, organizować swoje myśli i wyrażać je natychmiast. Potrzebujesz grubej skóry, ponieważ niezmiennie, osoby odwiedzające Twojego bloga nie zgadzają się z Tobą i wyrażają swoje zdanie w najokrutniejszy możliwy sposób w sekcji komentarzy. Krótko mówiąc, rozerwą cię na strzępy. Jeśli prowadziłeś życie, w którym wszyscy nieustannie wyrażają aprobatę dla wszystkiego, co robisz, być może czeka Cię przykre przebudzenie, gdy zaczniesz pisać swojego bloga. Czy jesteś wystarczająco twardy, aby to znieść? Czy masz konsekwencję w regularnym aktualizowaniu swojego bloga, dając czytelnikom dobry powód do powrotu każdego dnia? Dowiedz się, kim jesteś i zdecyduj, czy naprawdę jesteś blogerem. Czy masz czas? Czy masz energię? Blogowanie jest codziennym przedsięwzięciem i często jest nieopłacalne - dopóki nie będzie zaskakująco opłacalne.

Pytanie 2: Co wiesz? Wiedza specjalistyczna zapewnia ogromną przewagę nad konkurencją. Na przykład, jeśli możesz zidentyfikować dowolny telefon w zasięgu wzroku i znasz numery modeli każdego z dostępnych telefonów z Androidem, będziesz o krok przed nieszczęsnymi konkurentami, którzy zdecydowali się pisać o smartfonach i posiadasz wiedzę tylko na temat tego, który posiadali. To ty powinieneś pisać o smartfonach. Jeśli nie wiesz więcej na ten temat niż prawie wszyscy czytelnicy, co dokładnie zamierzasz wnieść do rozmowy? W idealnej sytuacji twoje bogactwo wiedzy i osobistych doświadczeń będzie pouczające dla twoich czytelników. Jeśli nie masz żadnego z nich, możesz chcieć dowiedzieć się wszystkiego na ten temat lub wybrać inny. Twoja wiedza może być bardzo niejasna. W Internecie jest miejsce na wszystko. Jeśli jesteś technikiem radiowym, nie bój się pisać o swojej karierze. Jeśli jesteś hodowcą koni, podziel się z czytelnikami swoimi doświadczeniami z ogierami na ranczo. Jeśli odkryłeś wskazówki dla rodziców, których nikt nigdy nie próbował, ale widziałeś cuda, możesz zdobyć złoto na własnym blogu dla mamusi. Jeśli lubisz gotować starożytne węgierskie przepisy, być może znajdziesz niszę na temat swoich eksperymentów z papryką. Czy lubisz hodować ogromne złote rybki? Zapewniam cię, że jest ktoś, kto chce twojego wkładu. Ktoś gdzieś będzie chciał wiedzieć coś o tym, co robisz. Jest to szczególnie ważne, jeśli prowadzisz firmę - dodając bloga do strony głównej firmy, możesz szybko i łatwo stworzyć grupę odbiorców, którzy chcą usłyszeć, co masz do powiedzenia. Na przykład firma Northern Brewer (NorthernBrewer.com), firma zajmująca się zaopatrzeniem browarnictwa w St. Paul w stanie Minnesota, stworzyła blog i podcast wideo oparty na warzeniu piwa. Dzięki kamerze i odrobinie wolnego czasu blogerzy firmy zbudowali "Brewing TV", umożliwiając im dzielenie się swoimi opiniami i wiedzą z klientami. W rzeczywistości mniejsze organizacje czerpią największe korzyści z istnienia osobistych blog. Chociaż postanowiliśmy nie koncentrować się na "blogowaniu korporacyjnym", zrozum, że techniki i postawy, które tutaj popieramy, mają zastosowanie w prawie każdej sytuacji, w której ekspert chce przekazać swoje zdanie. Jeśli chcemy podkreślić coś w tej sekcji, to fakt, że blogi "ogólne" rzadko działają. Jeśli masz na przykład zapalające opinie polityczne, skup się na jednym aspekcie polityki, który najbardziej Cię interesuje. Czy lubisz podróżować? Skoncentruj się na jednym obszarze świata lub jednym państwie. Czy lubisz zbierać znaczki? Skoncentruj się na rzadkich i dziwnych znaczkach, które mogą sprawić, że czytelnik wróci po więcej. Celem jest zmniejszenie i skoncentrowanie celu oraz zapewnienie, że wszystkie treści będą czytelne i zrozumiałe oraz zawierają wystarczający kontekst, aby przyciągnąć nowych czytelników i zaspokoić kaprysy fanów. Blogi "tematyczne" - podobnie jak ogólny blog na temat zbierania zegarków lub latania amatorskiego - mogą odnieść sukces po prostu dlatego, że może być konieczne rozszerzenie gromadzenia wiadomości, aby znaleźć wystarczającą ilość treści do codziennych postów. Im bardziej skupiony, tym lepiej. Zamiast "oglądalnego" bloga, dlaczego nie nakreślić własnej kolekcji zegarków kwarcowych z lat 80., przynosząc ciekawe wiadomości o innych markach zegarków z lat 80.? Dopóki nie poczujesz się komfortowo, myśl o małym, a nie dużym. Myśl niszowo.

Pytanie 3: Co Cię pasjonuje? Bez względu na to, jak dobre jest Twoje pisanie, zabraknie tej fascynującej iskry, jeśli pod nią nie będzie pasji. Napisz o tym, co kochasz i o tym, co wiesz. Jeśli na przykład zdecydowałeś się napisać o polityce, upewnij się, że jesteś kimś, kto żyje, je, śpi i oddycha polityką. Kiedy dzieje się wielka historia polityczna, czy od razu masz na nią mocną opinię? Czy zaczynasz zaciskać zęby ze złości, zanim skończysz czytać pierwszą historię, którą widziałeś na ten temat? Czy rozmawiasz ze wszystkimi, których znasz, na temat tej historii, dowiadujesz się wszystkiego na ten temat, a następnie zastanawiasz się nad każdym opracowaniem, z którym się nie zgadzasz? Czy denerwuje Cię myśl o niektórych aspektach polityki? Czy to dominuje w twoich myślach? To pasja. To silnik, który potrafi jeździć dzień po dniu, pisząc swoje opinie i ostatecznie wyróżniając się na tle innych. Lepiej zakochaj się w wybranym temacie. Nie ma innego sposobu na sukces. Jeśli nudzisz się lub rozpraszasz innymi hobby i pozwalasz blogowi na marnowanie, w gruncie rzeczy wyrzucasz sobie pot. Im dłużej prowadzisz blog i im bardziej go aktualizujesz, tym większa szansa na sukces. Jeśli na przykład interesujesz się obserwowaniem ptaków tylko w niewielkim stopniu, nie rozpoczynaj blogu obserwacyjnego. Jeśli jednak żyjesz dla obserwowania ptaków, traktuj blog jako przedłużenie swojego hobby. Rozwijaj swojego bloga wraz z hobby i zostań ekspertem w swojej dziedzinie. Twoi czytelnicy będą mogli poczuć, że rozwijasz się z pasją i wkraczasz na nowe terytorium, gdy stajesz się bardziej komfortowo z tym tematem. Jeśli nie piszesz o czymś, co Cię pasjonuje, zabraknie Ci energii. Z naszego doświadczenia wynika, że najlepsze blogi dotyczą jednego konkretnego tematu. Blogi niszowe są znacznie bardziej wartościowe i zgromadzą więcej czytelników niż witryny zainteresowań ogólnych. Zamiast tworzyć blog techniczny, skup się na aspekcie, który Cię interesuje i z którym masz doświadczenie. Czy często podróżujesz w interesach? Dlaczego nie napisać o oburzeniach i przyjemnościach związanych z różnymi aspektami podróży? Czy lubisz telefony komórkowe? Skoncentruj się na jednym producencie lub przewoźniku. Zbyt wczesne pisanie zbyt szybko kończy się frustracją i przytłacza początkującego blogera. Skoncentruj się na niszy, o której możesz pisać codziennie i z wielką intensywnością. Istnieje już wiele blogów, a wyróżnienie się ma ogromne znaczenie. Tworzysz miejsce dla siebie w Internecie, a regularnie aktualizując to miejsce, zachęcisz odbiorców i potencjalne źródło dochodów. Nie myśl o sobie jako o źródle wiadomości. Nie jesteś Reutersem ani The New York Times. Jesteś samotną osobą z obsesją, a my powiemy ci, jak najlepiej się bawić i dać się zauważyć dzięki tej obsesji. Najlepsze blogi to poszukiwania. Większość dużych blogerów zaczęła swoje witryny, starając się dowiedzieć więcej na dany temat. Michael Arrington z TechCrunch założył swoją witrynę, aby gromadzić informacje o potencjalnych inwestycjach. Wiele blogów politycznych powstało jako blogi osobiste, które przekształciły się w publiczne komentarze. Oglądaj blogerów, takich jak Ariel Adams z ABlogToWatch .com, którzy rozpoczęli swoje witryny, aby edukować potencjalnych odbiorców na temat kaprysów świata zegarków i uczyć się sporo. Dzięki poświęceniu wszyscy blogerzy zamienili pracę miłości w źródło dochodów.

Pytanie 4: O czym zamierzasz pisać? Teraz, gdy usunęliśmy metafizykę z drogi, skupmy się na konkretach. Odpowiedzi na trzy poprzednie pytania pomogą ci zbliżyć się do odpowiedzi na ostatnie i najważniejsze pytanie z naszego kwartetu pytań. Pasja do sportu nie czyni z ciebie dobrego kandydata do napisania ogólnego bloga sportowego. Zamiast tego skup się na sporcie lub drużynie, która najbardziej Cię ekscytuje. Skoncentruj swoją energię zamiast rozproszyć ją z ochotą. Pytanie brzmi, o czym konkretnie chcesz pisać? Poświęć kilka dni na szukanie informacji w Internecie, a jeśli znajdziesz blog, który dotyczy dokładnie tego samego tematu, który sam wybrałeś, nie oznacza to, że powinieneś się poddać i rozważyć inny. Zapoznaj się z blogami podobnymi do twoich i naucz się. Co robią źle? Dlaczego odnoszą sukcesy? Kolejna ważna kwestia do rozważenia: czy jest nadmiar blogów na wybrany temat? Jeśli rynek jest już nasycony, będzie ci o wiele trudniej wyróżnić się ponad tłumem. Po dokładnym przestudiowaniu konkurencji w rozważanym obszarze zastanów się nad wyjątkowym kątem, jaki blog może zająć w tym temacie. Czy będziesz w stanie wnieść świeżą perspektywę do rozmowy? Wybierz swój temat ostrożnie, a połowa twojej bitwy zostanie już wygrana. Czy to oznacza, że zawsze musisz blogować na ten sam temat na zawsze? Absolutnie nie. Twoja strona może się rozwijać i rozwijać wraz z rozwojem pisarza. Naszym celem jest dać Ci szansę na sukces na mniejszą skalę, jednocześnie oczekując wielkich rzeczy w przyszłości. Po udzieleniu odpowiedzi na te pytania musisz zrozumieć podstawowe zasady dotyczące blogowania.



Dwie zasady


Ignorujesz te dwie zasady na własne ryzyko. Zrozum, że blogi żyją własnym życiem, a jeśli Twoim celem jest blogowanie w celu zarabiania pieniędzy lub blogujesz jako rozszerzenie swoich zainteresowań lub pracy, te dwie zasady stanowią część tego, co nazwalibyśmy "planem blogowym" - są absolutnie najważniejsze. Blogowanie to praca. To może być twoja druga praca, ale jest to proces wymagający ciężkiej pracy i dyscypliny. Blogujemy od dekady i jest to ciągła walka, a także źródło stałej nagrody. Nasze dni zaczynają się o 8 rano i kończą się, gdy ostatni element wiadomości migocze na naszych ekranach.

Zasada 1. Zawsze bądź na blogu

Najlepsze blogi są aktualizowane codziennie, jeśli nie co godzinę. Nie ma nic gorszego niż blog o duchach, strona, która wydaje się być co jakiś czas aktualizowana. Czytelnicy stają się ekspertami w wyczuwaniu świeżości treści. Jeśli zostawisz swojego bloga przez kilka tygodni bez nowych postów, szybko się połapią, a Twoi odbiorcy będą migrować gdzie indziej. Publikuj dalej! Co masz na myśli, że nie ma dziś o czym pisać? Oczywiście, że tak! Niektóre w pełni ukierunkowane nisze nie będą miały o czym pisać co godzinę, ale zawsze dzieje się coś, co zainteresowałoby czytelników każdego dnia. Twoim celem jest bycie osobą "znającą" wszystkie rzeczy związane z twoim tematem. Jeśli naprawdę kochasz to, o czym piszesz, nie będziesz mieć problemu z pisaniem czegoś co najmniej codziennie. Jeśli uważasz, że masz problemy, możesz mieć poważny problem z wyborem tematu. Nie ma zbyt przyziemnego tematu, z którego nie można wyciągnąć posta. Nie możesz znaleźć wiadomości? Opublikuj zdjęcia z ostatniej aktywności związanej z Twoim tematem. Porozmawiaj o tym, co robią inni blogerzy w Twojej niszy. Przygotuj podsumowanie wiadomości z innych źródeł. Twoje posty nie zawsze muszą być wiadomościami. Mogą to być osobista historia, reakcja na wiadomości dnia lub prosty link do innej strony z informacjami, które lubisz. Jeśli jednak czujesz się leniwy i nie publikujesz postów, złamałeś pierwszą podstawową zasadę swojego planu blogowania. Nie wpadnij jednak w pułapkę "osobisty wpis na blogu". Nie opowiadaj historii swoich problemów w DMV ani problemów z relacjami. Nie mów nam, co jadłeś zeszłej nocy na kolację (chyba że jesteś krytykiem kulinarnym), ani nie mów nam o szczegółach tego snu, który miałeś zeszłej nocy. Nie wyrzucaj z głębi serca swoich niczego nie podejrzewających odbiorców. Ale jeśli możesz w jakiś twórczy sposób wplatać osobiste posty w swoje posty, może to być właśnie to, co czyni tę historię Twoją. Brakuje Ci inspiracji? Utwórz kalendarz dla siebie i listę rzeczy do zrobienia. Dodawaj elementy do listy rzeczy do zrobienia, gdy o nich myślisz, a następnie dodaj je do kalendarza. Te "wiecznie zielone" pomysły na posty można opublikować w dowolnym momencie. Jeśli czujesz się sfrustrowany lub stajesz w obliczu przerażającego bloku pisarza, po prostu przejdź do listy rzeczy, których jeszcze nie masz, i zrób to. Nie oznacza to, że będziesz musiał siedzieć przed komputerem 24 godziny na dobę. Wiele blogów to myślenie, obserwowanie i odkrywanie nowego spojrzenia na temat, który został już omówiony w innym miejscu. Jeśli dbasz o swojego bloga, znajdziesz pomysły, gdziekolwiek jesteś. Kto wie, gdzie znajdziesz inspirację? Beethoven chodził na codzienne spacery i słyszał, jak ptak śpiewa pierwsze cztery nuty jego V Symfonii. Wszędzie pojawiają się zdarzenia, ludzie, przedmioty i nowe doświadczenia, które mają ogromny potencjał, aby zamienić je w posty na blogach, i to od Ciebie zależy, aby się z nimi wyśmiać, napisać o nich, sprawić, by były interesujące i przyciągnąć czytelników.

Zasada 2. Znajdź swój głos, ale nie zapomnij o regułach językowych

Jaki głos będzie miał Twój blog? Chcesz, aby czytelnicy zapoznali się ze sposobem, w jaki robisz różne rzeczy, sposobem wyrażania siebie i układem bloga. Czy chcesz codziennie robić długie posty? Wiele krótkich postów każdego dnia? Najświeższe wiadomości z prostymi linkami? Wideo? Dużo zdjęć? Podcasty? Istnieje wiele sposobów na utworzenie bloga i większość z nas wybrałaby podejście rozproszone do codziennego publikowania postów. Jeśli jednak lubisz pisać dłuższe posty, możesz trzymać się tego stylu. Daje to czytelnikom dużo do regularnego "przeżuwania", a pomiędzy nimi możesz dodawać krótsze posty. Ustal swój styl na początku i zachowaj go. Posiadanie stylu nie oznacza, że musisz być ponury, wredny lub głupi. Oznacza to, że musisz być jasny i zwięzły, a także wyróżniać się na ogromnym morzu treści "ja też". Bądź osobą, z którą łączą się ludzie, gdy chcą udowodnić swoje racje. Bądź ekspertem, któremu ufają inni eksperci, jeśli chodzi o kwestie dokładności technicznej. Chlubić się spójnym i czytelnym stylem. I niech brzmi jak ty. Bez względu na to, jak długie będą Twoje posty, najważniejsze jest, aby zdecydować o stylu pisania. Czy na swojej stronie zaakceptujesz wulgaryzmy, przeklinając jak marynarz w każdym zdaniu, czy będziesz prymitywny i właściwy? Czy zaatakujesz swoje tematy z sarkazmem i agresywnym humorem, czy zagrasz prosto? Czy będziesz miał szczęśliwe, beztroskie i podnoszące na duchu podejście, czy też zachęcisz czytelników do podzielenia się swoim gniewem? Czy znajdziesz sposób, by być innym, wyróżniając się z tłumu blogów otaczających ziemię swoimi olśniewającymi spostrzeżeniami? Może jesteś zabawny. Jednak komedia, jak mówią, jest trudna. Jednym z pułapek, jakie widzieliśmy u nowych blogerów próbujących wulgarnego stylu, jest zejście do podłości ze względu na podłość. Kiedy skupiasz się na temacie z dowolną intensywnością, "rodzimy" i pozwalasz, aby rzeczy wpłynęły na ciebie bardziej niż powinny. Antidotum na to jest pisanie wszystkiego w stylu trudnych wiadomości lub konwersacji. Unikaj także atakowania postaci i głównych graczy w swojej niszy. I pamiętaj, odrobina deprecjonującego humoru i osobowości przechodzi długą drogę. Nie zapomnij nadać temu charakteru osobistego. Jedną z rzeczy, których nie mogą zrobić "duże redakcje", jest nadanie osobowości ich pracy. Oczywiście są pewne wyjątki, ale w sumie wiele serwisów informacyjnych jest przestarzałych i nudnych z powodu swojej misji. Czy będzie to rejestr twoich doświadczeń i opinii? O ile nie zamierzasz po prostu przepisywać wiadomości lub robić prostych raportów, prawdopodobnie umieścisz w swoich tekstach wiele swoich doświadczeń i opinii. We wczesnych latach blogowania znaczna część pisania była podobna do pierwszych dni Twittera, gdzie pisarze opowiadali o codziennych błahostkach, takich jak to, co właśnie zjedli na śniadanie. Teraz pisarze przekroczyli ten poziom, o rząd wielkości. Jeśli grasz solo, pozwól czytelnikom w środku odsłonić swoją duszę. To jest rozrywka! Jeśli piszesz blog z grupą współpracowników, Twój styl blogu musi odzwierciedlać fakt, że istnieje grupa osób pracujących razem. Określenie siebie jako "my" jest prawdopodobnie najlepszym pomysłem tutaj, ale to nie znaczy, że nie możesz używać przysłowiowego "my", gdy piszesz bloga solo. Jest to ważny element Twojego stylu blogu: Czy będziesz pisać jako grupa czy jako zbiór osób? Możesz wybrać, czy każdy post będzie odzwierciedlał osobne opinie i postawy poszczególnych pisarzy, w których wszyscy pisarze z twojej grupy starają się wyróżnić. Lub możesz pracować jako zespół redakcyjny, podobny do tego, jak redakcje gazet piszą i przemawiają jako grupa. W pierwszym rozdziale zadaliśmy Ci wiele pytań i sugerujemy uważne rozważenie każdego z nich oraz znalezienie solidnych odpowiedzi dla siebie. Bądź szczery. Jeśli to zrobisz, będziesz mieć solidne podstawy do rozpoczęcia udanego przedsięwzięcia. Po przejściu tego okresu samokontroli możesz pomyśleć, że to zabiera dużo pracy. Miałbyś rację. W rzeczywistości pisanie może wydawać się łatwe, ale codzienne poświęcenie potrzebne do udanego blogu jest trudne. Musisz przywołać całą swoją energię i entuzjazm, stosując do tego przedsięwzięcia stałą i oddaną etykę pracy. Stawiaj sobie realistyczne cele i osiągaj je codziennie, a zdziwisz się, jak nawet niewielka ilość konsekwentnie wykonywanej pracy zmieni serię pozornie małych wysiłków w monumentalne osiągnięcie.