Kurs : Jak Zostać BlogeremBlogging





Pierwsze kroki …



Zanim zaczniemy pisać o Twoim blogu, najpierw musimy zebrać narzędzia, aby zbudować twój blog o galaktycznej sile w epickich proporcjach, pada mądrość i oświecenie na wszystkich, którzy go napotkają. Innymi słowy, zdobądźmy sprzęt, oprogramowanie, oraz miejsce w sieci, w którym możesz zaparkować całą tę iskrzącą prozę, którą zamierzasz zapodać światu. Blogowanie dzisiaj jest łatwiejsze niż kiedykolwiek. Nowe oprogramowanie i usługi umożliwiają każdemu utworzenie nowego bloga w kilka sekund - i to dosłownie. Jeśli dopiero zaczynasz i nie jesteś do końca pewien, czy chcesz pozostać przy blogowaniu na zawsze, możesz rozpocząć tworzenie swoich blogów dzięki jednej z bezpłatnych usług, takich jak Blogger, LiveJournal, Tumblr, TypePad lub WordPress. Niektóre usługi, takie jak Square-Space, kosztują trochę, ale pozwalają dodawać narzędzia, takie jak przeglądarki zdjęć i koszyki, do postów na blogu. Rejestracja we wszystkich tych usługach jest bezpłatna i nie uwierzysz, jakie to łatwe. Wystarczy założyć konto, wybrać nazwę użytkownika i hasło, a po szybkim potwierdzeniu e-maila możesz od razu rozpocząć blogowanie. Te bezpłatne witryny blogowe również obsługują pliki - cały tekst, grafika, filmy i wszelkie inne elementy znajdują się na serwerach tej usługi. Wszystkie oferują platformę blogową, która ułatwia pisanie postów, wstawianie grafiki i wideo oraz otrzymywanie komentarzy od czytelników. Większość oferuje podstawowe "motywy", które pozwalają spersonalizować witrynę, a po dodaniu własnej grafiki możesz uzyskać stronę o podstawowej strukturze podobnej do wielu innych, ale z własną, niepowtarzalną grafiką na pokładzie. Wyjaśnimy podstawowy HTML i CSS dla blogerów i wskażemy dwie platformy blogowe, które szczególnie nam się podobają . Jeśli znasz już kodowanie HTML, znasz CSS i nie masz nic przeciwko zakładaniu bloga, możesz przejść dalej. Nie chcemy jednak, aby ktokolwiek poczuł się wykluczony, dlatego oto krótkie omówienie.

Podstawowy HTML dla blogerów

Większość platform blogowych usilnie się stara , aby pomóc Ci uniknąć pisania kodu HTML (nie jest to łatwe do uniknięcia), ani nie jest szczególnie trudne. Oto kilka prostych tagów HTML, które musisz znać, aby blogować. HTML pozwala na zmianę formatowania tekstu przy użyciu kodów, które można odczytać w przeglądarce. Każdy "otwierający" tag musi mieć tag "zamykający". Na przykład, aby zrobić coś pogrubionego, musisz mieć otwarty znaczniki pogrubienia i zamykający znacznik . Tak by to wyglądało. < strong > Dzień dobry! < /strong > Jak się masz?

Który wyglądałby tak na stronie:

Dzień dobry! Jak się masz?

Nawiasem mówiąc, tagi HTML mogą być pisane wielkimi lub małymi literami. To nie robi różnicy. Oprócz pogrubienia powyżej możesz użyć:

< I > < /I > - kursywa

< U> < /U > - podkreślenie

< IMG SRC = "[URL, pod którym znajduje się plik obrazu, bez tych nawiasów]" > - to wstawia obraz do twojego postu. Uważaj, aby nie używać inteligentnych (nawiasów) cudzysłowów w tagach HTML, w przeciwnym razie nie będą działać poprawnie. Jest to problem, na który natrafilibyśmy w Mashable, gdzie kod został uszkodzony i trudno było ustalić, dlaczego. Jeśli tworzysz HTML w edytorze tekstu, takim jak Microsoft Word, który automatycznie zamienia proste cudzysłowy - zwane inaczej znakami calowymi (")" w inteligentne cudzysłowy, musisz wyłączyć to automatyczne formatowanie w programie Word lub wpisać HTML w tekście edytor lub wewnątrz samej platformy blogowej.

< A HREF="[link]" > Tekst linku < /A > - dodaje link do posta.

Czy kiedykolwiek użyjesz rzeczywistego kodu HTML w swoim codziennym piśmie? Prawdopodobnie nie. Powinieneś jednak przyzwyczaić się do pracy z nim, ponieważ czasem coś idzie nie tak i musisz wejść do kodu i spróbować ustalić, co się stało. Lub często musisz dokonać szybkich modyfikacji, które są łatwiejsze do wykonania, dodając kilka fragmentów prostego kodu HTML. Często nie zagłębiamy się w surowy HTML, ale kiedy musimy, zawsze można szybko i łatwo wyszukać tagi HTML, których nie pamiętamy. Na przykład, aby znaleźć HTML dla listy punktowanej, wyszukaj hasła "HTML" i "lista", a szybko znajdziesz szukany kod: < ul >

< li > tekst < /li >

< li > tekst < /li >

< li > tekst < /li >

< /ul >

Wiele platform blogowych oferuje wbudowane edytory tekstu, takie jak sprawdzanie pisowni i dowolna liczba łatwych w użyciu narzędzi do przetwarzania. Jeśli jednak masz zamiar oddać kopię gotową do publikacji w Internecie, zawsze przesyłaj plik tekstowy z dołączonymi tagami HTML, a jeśli to możliwe, przygotuj i prześlij własne zdjęcia na prywatny serwer. Jeśli nie masz pewności, jak dostarczyć gotowe pliki, zapytaj. Pozwoli to zaoszczędzić Twojemu redaktorowi dużo czasu i bólu serca. Dlaczego warto uczyć się HTML? Z tego prostego powodu, że jest on kręgosłupem Internetu i niezwykle ważne jest, abyś przynajmniej rozumiał związane z nim pojęcia. Nietrudno jest pobrać kilka tagów i sprawi, że Twój edytor będzie całkiem szczęśliwy, jeśli będziesz miał znajomość prostego kodu HTML.

CSS i pojedynczy blogger

Kaskadowe arkusze stylów, znane również jako CSS, to sposób definiowania różnych części strony internetowej za pomocą prostych i bardzo łatwych do zrozumienia znaczników. Te tagi zastępują typowe style stosowane przez HTML - umożliwiają ustawienie różnych czcionek, kolorów i stylów tekstu. Pomyśl o nich jako o instrukcji obsługi całej witryny. Umożliwiają projektantom bardzo szczegółową kontrolę nad większością aspektów projektu witryny. Większość platform blogowych używa pliku o nazwie style.css, który zawiera wszystkie ustawienia stylu dla określonej witryny i zamiast modyfikować każdy plik, możesz po prostu zmienić ustawienie CSS i natychmiast zobaczyć zmianę stylu. Na przykład spójrz na ten prosty CSS z W3Schools.com, strony z samouczkami.

< ! DOCTYPE html >

< html >

< head >

< styl >

body

{

background-color: # d0e4fe;

}

h1

{

color:green;

text-align:center;

}

p

{

font-family"Times New Roman";

font-size:20px;

}

< /style >

< /head >

< body >

< h1 > Przykład CSS! < /h1 >

< p > To jest akapit. < /p >

< /body >

< /html >

W rzeczywistości jest to osadzony arkusz stylów, który zmienia niektóre bardzo podstawowe właściwości strony. Na przykład zmienia znacznik < p > lub akapit, ustawiając rodzinę czcionek na Times New Roman i rozmiar czcionki na 20 pikseli (px).

p

{

font-family: "Times New Roman";

font-size:20px;

}

Możesz także dodać wiersz w rodzaju "color: green;", aby ustawić kolor tekstu na zielony. Uwaga: każda linia powinna kończyć się średnikiem. Jeśli nie możesz znaleźć CSS, poszukaj linii podobnej do poniższej w kodzie HTML swojej witryny. Wskazuje na zewnętrzny plik CSS (zwykle "style.css").

< link rel = "stylesheet" type = "text / css" href = "mystyle.css" >

Czy kiedykolwiek będziesz musiał edytować CSS? Prawdopodobnie. Przekonasz się, że motyw WordPress działa lub że chcesz zmienić nagłówki w witrynie na pomarańczowy lub różowy na specjalne okazje. Można to bardzo łatwo zrobić w CSS, ale znacznie wykracza to poza zakres.

Wybierz domenę

Nawet jeśli nie planujesz od razu założyć własnej witryny, możesz równie dobrze znaleźć dostępną nazwę domeny. Nie martw się, większość dostępnych nazw domen nie jest super droga, a niektóre nazwy .com kosztują zaledwie 60 PLN rocznie w witrynach takich jak namecheap.com. Inne usługi dadzą ci darmową nazwę domeny, jeśli hostujesz na nich swoją witrynę. Śmiało, złóż wniosek! Ale chwileczkę. Od teraz będzie to twoje miejsce w Internecie, więc wybieraj ostrożnie. Twoim celem jest, aby był niezapomniany i aktualny. Widzieliśmy zbyt wiele blogów obarczonych przypadkowymi i niefortunnymi nazwami - Mashable.com to jeden z godnych uwagi przykładów - mówiący, aby nie zastanawiać się długo i bez zastanowienia nad tym, jak ma się nazywać Twoje miejsce w Internecie. Najlepsze blogi mają własne nazwy domen. Oczywiście nie będzie to piknik znalezienie dobrej nazwy domeny; miliony są już zajęte i prawie każde słowo, o którym myślisz, istnieje już jako strona internetowa, czy to legalne źródło wiadomości lub informacji, czy blog spamowy (splog) wyrzucający śmieci. Najlepsze nazwy domen są niezapomniane i do rzeczy. Trudniej jest zyskać popularność w witrynie, która zawiera wymyślone słowo do tytułu, a widzieliśmy wiele. Nie jest to jednak reguła trudna i szybka. W końcu strony takie jak Gizmodo i Engadget wystartowały, ale jeśli zauważysz, ich misje są osadzone w ich nazwach. Myśl sprytnie. Spróbuj przetłumaczyć temat na inny język lub wypróbuj słowo portmanteau - połączenie dwóch słów w nowe, na przykład GadgetCodger.com - lub nazwę którą ktoś mógł przeoczyć-FoodReviewer.com zamiast FoodReviews.com. Bądź kreatywny, ale pamiętaj, że jasność jest tutaj kluczowa. Wybierz nazwę, która ma sens dla Ciebie i Twoich czytelników. Pamiętaj, że możesz dodać słowa takie jak "przegląd", "codziennie" i "podsumowanie", aby zaimplementować słowa kluczowe w swojej niszy, aby obejść mnóstwo sprzedawanych i używanych nazw domen. Na przykład, jeśli lubisz buty do biegania, możesz spróbować "runningshoereview.com" lub "runnersdaily.com". Ceramicy mogą pobrać "kilndigest.com" lub "ceramicartdaily.com". Potrzebujesz pomocy w znalezieniu imienia? Spróbuj tego:

1. Utwórz listę rzeczowników i synonimów powiązanych z Twoim tematem.

2. Utwórz listę przymiotników, które mogą opisać Twój temat.

3. Utwórz listę czasowników, z którymi powiązany jest twój temat.

4. Znajdź listę obcych słów, które mogą być znane fanom twojego tematu. Na przykład:

Rzeczowniki
Igły
Robienie na drutach
Przędza
Przymiotniki
Wesoły
Zadowolony
Szczęśliwy
Szybki
Czasowniki
Bełkot
Robić na drutach
Szydełkować

5. Połącz te warunki razem. Na przykład:

Jollypurler.com
ContentedKnitter.com
KnittingNeedleLover.com
Spróbuj też dobrze się bawić:

Yarnbirds.com
Purldivers.com

Zachowaj ostrożność, łącząc dwa słowa dla nazwy domeny. Na przykład, jeśli chcesz, aby witryna "Pen Island" nosiła nazwę PenIsland.net, możesz wybrać inną nazwę domeny. Nie zawsze będzie to widoczne z tymi fajnymi drop-dropami. Spójrz na to w ten sposób: penisland.net. Ups Unikaj także myślników w nazwach. Popular-Birdwatching.com może być dostępny, ale zapewniam, że ktoś już jest właścicielem PopularBirdwatching.com, a Ty po prostu wysyłasz ruch na ich stronę. Czy możesz również używać nazw .tv, .net lub .org? Najpierw sprawdź .com. Może być własnością podobnego rodzaju witryny lub bloga i nie chcesz ryzykować gniewu KittenPhotography.com, jeśli zarejestrujesz KittenPhotography.net. Po tych wszystkich przemyśleniach, czy znalazłeś nazwę domeny, która jest absolutnie idealna dla twojego planu, ale jest już zajęta? Czy nie ma takiego wariantu? Wyciągnij książeczkę czekową, ponieważ musisz kupić swoją ulubioną nazwę domeny od tego, kto jest jej właścicielem, i w zależności od nazwy może to być drogie. Na przykład nazwa domeny Insure.com sprzedany za 16 milionów USD w 2009 roku. Gdy już zdecydowałeś się na domenę, teraz musisz ją tylko zarejestrować. Zostaniesz poproszony o opłacenie tej rejestracji do roku, a za rejestrację przez wiele lat przysługuje zniżka. Jeśli nadal nie znalazłeś idealnej nazwy domeny dla swojej dobrze prosperującej witryny, NameCheap oferuje przydatne narzędzie, które pozwala sprawdzić, czy wybrana nazwa domeny jest dostępna. Jeśli nie, zaoferuje Ci alternatywy na tych samych warunkach, co a także .net, .us i inne. Oprócz pomocy przy wyborze domeny, NameCheap oferuje prosty interfejs i system płatności, który przypomina, kiedy nadszedł czas na odnowienie nazwy domeny. Zauważ, że nazwy domen wygasają, gdy przestaniesz za nie płacić, i możesz je odzyskać lub dokupić je inna organizacja, jeśli nie będziesz ostrożny. Wiele witryn ucierpiało po nieuwzględnieniu daty wygaśnięcia w ich domenie. Lubimy NameCheap, ponieważ wysyła e-maile, gdy domena jest gotowa do odnowienia.

Gotowe platformy

Istnieje o wiele za dużo usług o podobnych ofertach, aby je wszystkie opisać, ale oto kilka najpopularniejszych "gotowych" usług blogowych. Niefortunnym problemem związanym z tymi usługami jest to, że ledwo posiadasz własne treści. Jeśli usługa podejdzie zbyt blisko lub ulega awarii, możesz stracić pracę. Chociaż dotyczy to każdej usługi, założenie własnego konta jest prawdopodobnie najlepszym sposobem dla profesjonalistów.

Tumblr.com

Tumblr.com to bezpłatna usługa mikroblogowania należąca do Yahoo, która umożliwia utworzenie podstawowego, ale atrakcyjnego bloga w kilka minut. Co najważniejsze, pozwala przesłać własną domenę na konto Tumblr. Serwis informuje, że zawiera ponad 130,6 miliona blogów (www.tumblr.com/about Tumblr), pozwala publikować zdjęcia, tekst, wideo i audio, a także można publikować aktualizacje za pośrednictwem wiadomości e-mail, SMS lub wiadomości błyskawicznych. Możesz nawet utworzyć post audio, dzwoniąc pod numer 800 i zostawiając wiadomość. Istnieją również aplikacje Tumblr dla większości platform smartfonów. Tumbler ma atrakcyjne funkcje społecznościowe, w których użytkownicy mogą śledzić blogi innych użytkowników, podobnie jak w przypadku Facebooka i Twittera. Istnieje możliwość oznaczania zdjęć, aby ułatwić innym ich znalezienie. Jeśli jednak masz na myśli witrynę dla dorosłych, Tumblr niedawno uniemożliwił wyszukiwanie takich treści, skutecznie czyniąc witryny pornograficzne przypadkowo prywatnymi, chyba że czytelnicy tego bloga już posiadają adres URL bloga. Każdy post daje wybór wideo, audio, czatu lub tekstu, a także format autora i wynikową stronę, szczególnie odpowiednią dla tego typu multimediów. Kliknij typ treści, którą chcesz dodać, a pojawi się interfejs edycji przedstawiający niezbędne opcje dla wybranego typu treści.

Blogger (Blogspot.com)

Platforma blogowa Google jest łatwa w konfiguracji i ma zalety setek witryn w całej sieci z poradami i wskazówkami, które pomogą Ci ulepszyć bloga. Niektórzy twierdzą, że korzystanie z Bloggera daje Ci możliwość "wejścia" do Google, gdzie Twoje posty pojawiają się na wyższych i bardziej widocznych pozycjach w wyszukiwaniach Google, ale nie mogliśmy znaleźć na to żadnego dowodu.

WordPress.com

Ta usługa jest oparta na popularnym systemie blogowym WordPress. Może importować zawartość z większości innych platform, a istnieje wiele fajnych wtyczek, których możesz użyć, aby dodać wyrafinowane funkcje do swojego bloga. Standardowe konta obejmują dostęp do twojadomena.wordpress.com, ale możesz hostować własne domeny na WordPress.com za kilka dolarów miesięcznie. Jeśli poważnie myślisz o blogowaniu i widzisz już trochę ruchu, hosting WordPress.com może być dobrym rozwiązaniem.

LiveJournal

Ta usługa zapewnia silną prywatność, umożliwiając wyznaczenie, kto ma dostęp do twoich postów aż do poziomu poszczególnych postów. Jest to przydatne, jeśli chcesz ukryć posty przed niektórymi czytelnikami, funkcja, która może się przydać w krajach, w których wypowiedzi polityczne mogą zagrozić życiu pisarza. Niestety posty w tej usłudze nie pojawiają się w wyszukiwarkach, a większość czasopism jest reklamowana, chyba że utworzysz konto płatne.

SquareSpace.com

SquareSpace oferuje platformę blogową dla prawie wszystkich i zawiera wiele funkcji, takich jak szablony, analizy i zaawansowane funkcje publikowania. Możesz płacić miesięcznie za swoją domenę w SquareSpace. W lipcu 2012 r. Witryna została poddana przeglądowi, dzięki czemu użytkownicy mogą modyfikować układy swoich witryn i tworzyć tak zwane "responsywne" projekty, które działają równie dobrze na urządzeniach mobilnych.

Jak wybrać platformę?

Po wybraniu domeny potrzebujesz miejsca na umieszczenie treści. Dla większości użytkowników gotowa domena jest więcej niż wystarczająca. Możesz jednak hostować własną witrynę na własnym serwerze, co daje znacznie większą kontrolę nad możliwościami monetyzacji witryny. Dla tych, którzy zaczynają, czasem wystarczy utworzenie strony Tumblr. Który jest najlepszy? Zależy to od komfortu korzystania z funkcji, kosztów i interfejsu. Sugerujemy wypróbowanie kilku z nich - większość ma krótki okres próbny, a Tumblr jest bezpłatny - a następnie wybranie jednego i trzymanie się go. Chociaż nie jest to absolutnie konieczne, powinieneś również przechowywać kopie zapasowe wszystkich swoich prac w pliku tekstowym i folderze graficznym na wypadek, gdybyś musiał zmienić usługi. Chociaż proces ponownego przesyłania wszystkich tych treści nie będzie miły, przynajmniej będziesz mieć zapis swoich postów do późniejszego przejrzenia.

Hosting Traps

Ponieważ wiele usług, o których wspomnieliśmy, pozwala ci przypisać własną nazwę domeny do gotowego bloga, wyjaśnienie, dlaczego chcesz prowadzić własny blog na własnym serwerze, jest nieco trudne. Ogólnie rzecz biorąc, jeśli jesteś dość biegły w obsłudze komputera, prowadzenie własnego bloga i kontrolowanie własnego serwera ma na dłuższą metę więcej sensu i przy odpowiednim dostawcy serwerów może być tańsze. Jeśli jednak spodziewasz się dużego ruchu, opłaty za hosting mogą wzrosnąć, zwiększając wartość hostingu na serwerze innego dostawcy. Krótko mówiąc, istnieją trzy główne platformy blogowe, na które warto zwrócić uwagę: WordPress, Joomla i Drupal. Wszystkie są bezpłatne do pobrania i uruchomienia oraz mają armie pełnoprawnych pracowników wsparcia wolontariuszy, którzy utrzymują kod i ulepszają usługi z czasem. Polecamy WordPress, ponieważ jest to de facto standard dla większości blogów. Podobają nam się ogromne kolekcje wtyczek i motywów oraz szeroka baza użytkowników, obejmująca 51,13% wykorzystania platformy na własnym serwerze wśród największych milionów stron internetowych. Joomla zajmuje odległe drugie miejsce z 8,28 procentami, a Drupal na trzecim z 6,59 procentami. Podczas gdy WordPress i Tumblr są bezpłatne, nic nie jest naprawdę darmowe, a miejsce na blogu nie jest wyjątkiem. Chociaż te usługi są świetnymi piaskownicami, dzięki którym możesz doskonalić swój styl blogowania i od razu zacząć pisać, zrobisz to w domenie, która nie jest całkowicie twoja - te bezpłatne usługi hostingowe dają adres URL, pod którym możesz wybrać tylko część jego nomenklatury - na przykład myincredibleblog.blogspot.com. Oznacza to, że niezależnie od nazwy Twojego bloga, w tym przykładzie pozostanie on "subdomeną" witryny Blogspot.com. Ups Będzie to prawdopodobnie oznaczać niższy ranking wyszukiwarek dla twoich postów. Jest tak, ponieważ wyszukiwarki preferują witryny, które pasują do słów kluczowych w 100 procentach, niż te, które zawierają dodatkowe hasła. Na przykład witryna z adresem URL gardening.com radziłaby sobie lepiej w rankingach wyszukiwania niż gardening.blogspot.com. Właśnie dlatego te pojedyncze adresy URL są tak cenne. Niezależnie od wybranej usługi blogowania, wiele z nich umieści reklamy w Twojej witrynie, których nie kontrolujesz. Przez większość czasu może to nie mieć znaczenia, ale może być niezręcznie. Na przykład, jeśli piszesz o tym, jak przemysł farmaceutyczny łapie wszystkich za swoje drogie leki, ale przyjazny robot prowadzący bloga wykrywa słowo "leki" w twoim poście i nieświadomie wyświetla reklamy dla dużych firm farmaceutycznych po prawej stronie. strony? Yikes. Kolejna kluczowa kwestia, o której należy pamiętać z tymi bezpłatnymi usługami: jeśli Twój blog stanie się nagle i gwałtownie popularny - co, mamy nadzieję, będzie możliwe, dzięki lekcjom, których się tutaj nauczysz - będziesz musiał zacząć płacić miesięczną opłatę za tę przestrzeń w stopniowanej skali, zaczynając od około 10 USD, i gwałtownie rosnąc do setek dolarów miesięcznie, gdy budujesz ruch. Nie sądzisz, że zamierzają po prostu uwolnić gigabajty przestrzeni dyskowej i przepustowości, prawda? Zgadza się, będą pobierać opłaty nie tylko za pliki, które umieszczasz na serwerze, ale także za przepustowość, którą użytkownicy pochłaniają, gdy czytają i oglądają twoje rzeczy. Innym minusem "darmowych" usług blogowych jest trudność przeniesienia plików do własnej nazwy domeny, gdy przyjdzie czas na przejście na kolejny poziom blogowania. Dzięki niektórym pakietom autorskim, takim jak WordPress, przeniesienie plików do własnej domeny jest łatwe. Inni, nie tak bardzo. Ponadto, jeśli zbudowałeś znaczący poziom czytelnictwa na jednej z tych bezpłatnych witryn, na pewno stracisz czytelnictwo, gdy nie będą mogli znaleźć Twojej nowej witryny. Kolejny niepokojący czynnik, który należy wziąć pod uwagę: jeśli Twój blog zyskuje nagłą popularność, oznacza to, że wiele innych witryn prowadzi do różnych "stałych" stron w blogu. Przenieś tego bloga do własnej błyszczącej nowej domeny i tyle! Wszystkie linki, które tak starannie zwabiłeś do swojej strony, są zepsute. Jasne, Twoi najbardziej lojalni czytelnicy będą Cię śledzić, ale z pewnością nie wszystkie linki. Spędzisz miesiące ponownie budując tę popularność. Z drugiej strony twoja własna nazwa domeny jest przenośna i pod twoją kontrolą. Wszystkie te linki na pokładzie pozostaną takie same, niezależnie od tego, gdzie zaparkujesz swoje pliki. Na koniec, jeśli z jakiegoś powodu Twoja bezpłatna usługa blogowania zepsuje się, Twój blog może nagle przestać istnieć, zwłaszcza jeśli nie możesz przenieść plików na inny host. Jasne, prawdopodobnie dadzą ci znać z dużym wyprzedzeniem, jeśli zamierzają zostawić cię samego, ale jest coś niepokojącego w tym, że wiesz, że nie masz ostateczności w kontrolowaniu swojej witryny. Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się zacząć od bezpłatnej usługi blogowania, czy od samego początku założyć własną domenę, jest to trudny wybór, który ma wiele wspólnego z powagą blogowania, zasobami finansowymi, poziomem zaufania i celami blogowania. Jeśli zamierzasz rozwijać swojego bloga poza hobby, zalecamy zarejestrowanie własnej domeny i samodzielne jej hostowanie. Nie oznacza to, że musisz kupić serwer, zainstalować go w domu i podłączyć go do Internetu. Oznacza to raczej, że zarezerwujesz nazwę domeny, zarejestrujesz się w usłudze hostingowej, takiej jak Rackspace, Bluehost lub Justhost, a następnie wybierzesz i zainstalujesz platformę blogową, taką jak WordPress, Tumblr lub wiele innych. Ale jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, czy ten błąd blogowania nadal wzbudza Twoje zainteresowanie, dobrym pomysłem może być rozpoczęcie od bezpłatnej usługi blogowania i sprawdzenie, jak to robisz. Podejmując decyzję, należy pamiętać, że ostateczny sukces blogu ma więcej wspólnego z jego zawartością niż adresem.

Korzystanie z WordPress

WordPress jest dobrze znaną platformą blogową (znaną również jako system zarządzania treścią lub CMS), która oferuje dużą specjalistyczną kontrolę nad treściami i postami. Jeśli myślisz o blogowaniu w WordPress, musisz najpierw otworzyć konto. Po wprowadzeniu adresu e-mail i hasła utwórz nazwę użytkownika. Będzie to odrębne od adresu URL bloga, który wypełnisz w następnej kolejności. Chcesz nazwać swojego bloga chwytliwym, przyjaznym dla SEO i łatwym do pisania. W tym przypadku wybraliśmy "pizzacorndogs". Oto, gdzie wchodzą w grę modułowe płatne usługi WordPress. Za pośrednictwem witryny możesz zarejestrować wybrany adres bloga jako witrynę hostowaną zgodnie z zasadami uczciwości (np. Pizzacorndogs.com), oprócz ulepszonej przestrzeni dyskowej, projektu bez reklam, hostowanego wideo oraz niestandardowych opcji HTML i CSS. Jeszcze nie skończyliśmy konfigurować. Po otrzymaniu e-maila z potwierdzeniem zostaniesz poproszony o nadanie tytułu blogowi, nadanie mu sloganu i wybranie języka, w którym będziesz przede wszystkim blogować. Następnie zostaniesz poproszony o wybranie motywu. WordPress ma obszerną bibliotekę darmowych i płatnych motywów blogów, a to, co wybierzesz, powinno zależeć od ukierunkowania bloga i Twojego osobistego gustu. Po wybraniu motywu pojawi się pytanie, czy chcesz dalej dostosować motyw za pomocą obrazów tła i tym podobnych. Dostosowania tego można także dokonać w dowolnym momencie za pomocą pulpitu Word-Press. Zakładając, że nie chcesz od razu pisać postów na blogu, możesz nacisnąć "Zakończ" w dowolnym momencie, aby przejść bezpośrednio do strony Reader. Jest to funkcja mediów społecznościowych WordPress, ponieważ pozwala na to obserwowanie i wchodzenie w interakcje z innymi blogami. Ale nie martwmy się tym teraz. To, co powinno Cię zainteresować, to Pulpit nawigacyjny. To tutaj cała magia blogowania dzieje się w WordPress. Tutaj możesz przeglądać statystyki, komponować posty, dostosowywać ustawienia i dodawać płatne treści do swojego bloga. Wybierając "Dodaj nowy" z menu "Posty", możesz zacząć komponować swoje wspaniałe posty. Gdy wszystko jest już napisane, jest kilka fajnych zabawek, które WordPress oferuje domyślnie. "Powiązana treść" wyszukuje posty napisane w przeszłości i wyświetla je u dołu bieżącego postu, aby polecić innym czytelnikom. "Kopiuj post" jest przydatne, gdy masz format, którego musisz przestrzegać (przychodzą na myśl recenzje i posty oparte na listach). "Poproś o opinię" właśnie to robi; wysyła kopię wpisu do dowolnego wybranego przez ciebie e-maila, aby poprosić o opinię. Po zakończeniu redagowania postu możesz go od razu opublikować lub wybrać czas, w którym post ma zostać opublikowany. Nie zapomnij otagować posta. Tagi ułatwiają porządkowanie postu według tematu.

Korzystanie z Bloggera

Założenie konta w Bloggerze jest tak proste, jak zamówienie kawałka pizzy, zwłaszcza jeśli masz już konto Google. Jeśli nie masz jeszcze konta Google, musisz zarejestrować się w wyszukiwarce, zanim zaczniesz blogować z treścią w sercu. Teraz, gdy trudna część się skończyła, masz już tylko pięć kliknięć, by zacząć korzystać z pierwszego bloga. Po odwiedzeniu witryny Blogger i skojarzeniu usługi z kontem Google, wszystko gotowe. Przede wszystkim musisz utworzyć blog. To tak proste, jak znalezienie przycisku "Nowy blog" i kliknięcie go. Będziesz chciał nazwać swojego bloga czymś wyjątkowy i interesujący, który podsumowuje cel Twojego bloga. Po nazwaniu swojego bloga i poprawnym adresie URL wybierz motyw. Możesz dalej dostosować wygląd swojego bloga później, więc nie martw się, jeśli nie możesz znaleźć idealnego motywu. Po utworzeniu bloga kliknij pomarańczowy przycisk ołówka, aby rozpocząć pisanie. Oto część zabawy: pisanie. Po przejściu do widoku tworzenia zobaczysz, że wszystkie standardowe funkcje edycji tekstu są już dostępne. Jeśli znasz Dokumenty Google, ten widok powinien wyglądać podobnie. W tym miejscu możesz także zobaczyć, co piszesz w przeglądarce HTML, która może być poręczna. Gdy skończysz pisać, możesz od razu opublikować post lub zaplanować określony czas jego publikacji. To wszystko - powiedzieliśmy wam, że będzie łatwo.

Korzystanie z Tumblr
v Wpisz swój adres e-mail, wybierz hasło i adres URL swojego bloga (rozszerzenie .tumblr.com jest dodawane automatycznie; tak jak w naszym przykładzie, URL bloga będzie rozłożoe. tumblr.com). Rejestracja przeniesie Cię do typowej strony weryfikacyjnej. Gdy pojawi się nowy blog, Ty zostanie wyświetlony monit o utworzenie pierwszego wpisu i przesłanie zdjęcia portretowego. Tumblr przeprowadzi Cię przez proces wstępnej konfiguracji ze strumieniem wyskakujące okienka (zamknięcie pierwszego powoduje pojawienie się następnego). Możesz tytułować swojego bloga i dostosować stronę, klikając przycisk "Pokaż wszystkie opcje wyglądu". Tutaj możesz dostosować swojego bloga, podając opis i dodając niestandardową nazwę domeny dla swojego bloga. Wybieraj spośród setek motywów - przewiń w dół, aby uzyskać bezpłatne. Jeśli nie widzisz nic interesującego, możesz uzyskać dostęp do więcej, klikając przycisk "Przeglądaj więcej motywów" u dołu. Możesz wyświetlić podgląd dowolnego motywu, a gdy go wybierzesz, zainstaluj go na swoim blogu. Nowy motyw ma określone kolory, ale jeśli chcesz poprawić niektóre kolory tła lub czcionki, możesz to zrobić na karcie Wygląd. Możesz dodać dodatkowe strony statyczne, aby dodać głębi do swojego bloga, używając Karty Strony. Wyskakujące okienko ułatwia utworzenie nowej strony. Utwórz adres URL, dodając nazwę swojego bloga, na przykład plaskielefony. tumblr.com/ ". Podaj tytuł strony i wpisz tekst, który pojawi się na tej stronie. Możesz także dodać obraz za pomocą ikony obrazu na pasku narzędzi edycji. Zaznacz pole u dołu, aby link był widoczny na stronie głównej. Łącza do niestandardowych stron są wyświetlane u góry, pod nazwą bloga. Możesz edytować hierarchię / kolejność swoich linków, przeciągając strony w górę iw dół. Możesz dodać linki do dodatkowych usług mediów społecznościowych, aby pojawiały się na Twojej stronie. Po zakończeniu dostosowywania swojego bloga przejdź do pulpitu nawigacyjnego, aby udostępnić światu swój pierwszy post, zdjęcie, link lub cokolwiek innego, co masz na myśli. Blogujesz! I jesteśmy w biznesie. Jedna sprytna funkcja w Tumblr umożliwia przesłanie obrazu z komputera…
&hellip lub zrób zdjęcie kamerą internetową i użyj go natychmiast. Wszystkie Twoje posty są wyświetlane w Panelu wraz z miniaturą swojego obrazu, gdzie masz możliwość ich edycji lub usunięcia. Aby wyświetlić podgląd swoich postów na stronie blogu, kliknij link do swojej strony w prawej kolumnie. Dlaczego motywy są ważne . Świat stron internetowych jest pełen hałasu i powielania. Dlatego chcesz dokładnie rozważyć wygląd i użyteczność swojego bloga oraz sposób, w jaki czytelnicy będą mogli z nim korzystać. Większość platform hostingowych oferuje unikalne "motywy", które nadają witrynie jej własny wygląd. Jeśli spojrzysz na wystarczającą liczbę blogów, zapoznasz się z niektórymi rodzajami motywów, które pojawiają się wielokrotnie. Teraz jest mnóstwo opcji do wyboru, a wiele motywów jest bezpłatnych. W ciągu ostatnich kilku lat nastąpiła eksplozja designu blogów, oferująca dosłownie tysiące wzorów, w które można ubrać bloga. Oprogramowanie do blogowania, takie jak WordPress, pozwala zmienić te motywy za pomocą kilku kliknięć, zmieniając całą stronę w zupełnie inny wygląd w ciągu minuty lub dwóch. Tematy bezpłatne i płatne są szeroko dostępne. Zmiana motywu nie tylko zmienia układ i styl bloga, ale także motywy mogą zapewnić elastyczny format, który pozwala użytkownikom cieszyć się blogiem na urządzeniach mobilnych, tabletach i komputerach stacjonarnych. Jeśli nie zwrócisz uwagi na strukturę swojego bloga, jego wygląd i użyteczność, pozostawisz pieniądze na stole. Najszybciej rozwijającym się segmentem odbiorców są użytkownicy smartfonów, a według najnowszych danych z 2012 r. Pew Internet stwierdził, że 17 procent użytkowników smartfonów woli uzyskiwać dostęp do Internetu na urządzeniach mobilnych. Szybko rośnie, a 55 procent wszystkich użytkowników Internetu jest teraz w stanie połączyć się ze swoimi telefonami, w porównaniu z 31 procentami w kwietniu 2009 roku. Pew odkrył, że wielu z tych użytkowników uzyskuje dostęp do stron internetowych na swoich telefonach, ponieważ smartfon jest ich jedynym urządzeniem. Internet. Jednym z powodów, dla których dostęp do stron internetowych na smartfonach staje się coraz bardziej atrakcyjny, jest rozprzestrzenianie się znacznie szybszych sieci danych komórkowych, takich jak LTE, zapewniających użytkownikom mobilnym prędkości tak szybkie, jak łącza szerokopasmowe, do których przywykli w domu. Tam właśnie niezbędny jest wybór równie dobrego motywu na platformy mobilne i komputery stacjonarne. Nazywa się je "responsywnymi" motywami, w których grafika jest automatycznie dostosowana do ekranu telefonu komórkowego, a grafika, tekst i linki działają harmonijnie, tak jakby były zaprojektowane na telefony komórkowe. Radzimy nie wybierać motywu dla swojego bloga, chyba że jest responsywny. W ten sposób zyskasz pewność, że będziesz w stanie dotrzeć do tej rosnącej grupy czytelników, którzy chcą uzyskać dostęp do Twojej witryny tylko za pomocą urządzenia mobilne. Oprócz urządzeń mobilnych wybór motywu ma kluczowe znaczenie dla rodzaju treści, które planujesz wyświetlać na swoim blogu. Istnieją motywy stworzone specjalnie w celu wyświetlenia portfolio artystów i fotografów. Inne tematy są kierowane na strony z wiadomościami, które wyświetlają wiele najważniejszych artykułów jednocześnie. Istnieją purystyczne motywy, które wykorzystują minimalny projekt i skupiają się całkowicie na tekście i grafice. A potem są ruchome, przesuwane motywy karuzeli, które wyświetlają jak najwięcej treści, starając się przyciągnąć jak najwięcej uwagi, zanim czytelnik zdecyduje się kliknąć inną stronę. Być może nie interesujesz się designem i chciałbyś przejść do podstawowego tematu. To zależy od twoich osobistych preferencji, ale ważne jest, aby wyrazić siebie nie tylko swoją treścią, ale także sposobem jej prezentacji. Nie wybranie fantazyjnego motywu jest również wyborem projektowym i nadal może być wiarygodne i skuteczne. Godnym uwagi przykładem jest Daring Fireball Johna Grubera, strona, na której rządzą opinie, koncepcje i informacje, wszystkie rozgrywające się w kolorze złamanej bieli na szarym tle.

Kupowanie motywów

Gdy zaczynasz od swojego bloga, wypróbuj bezpłatne, domyślne motywy dostępne na twoją platformę. Na przykład WordPress ma wykonalną grupę motywów, które możesz zainstalować od razu, które mogą być odpowiednie dla twoich celów. Ponadto istnieje wiele wzorów dostępnych online, które są całkowicie bezpłatne. Najlepsze jest to, że prawie wszystkie projekty pozwalają wypróbować je przed rozmiarem, dzięki czemu możesz zobaczyć na żywo, jak będzie wyglądał Twój blog, zanim zainstalujesz inny motyw. Gdy szukaliśmy idealnych motywów do różnych blogów WordPress, byliśmy zadowoleni z niektórych darmowych motywów zaprojektowanych przez WordPress. Mają dodatkową zaletę prawie pewnej zgodności, gdy WordPress aktualizuje swoje oprogramowanie. Jednak ciągle kuszą nas niektóre piękne wzory niektórych nowych motywów, dostępne za opłatą, zwykle od 25 do 75 USD, jeśli używasz motywu do własnej witryny i nie sprzedajesz go klientowi. Przeglądając różne tematy w Internecie, zwróć uwagę na to, że niektóre z nich są tak wyrafinowane, że rywalizują ze starymi, skomplikowanymi witrynami opartymi na technologii Flash z dawnych czasów. Wiele z nich jest naprawdę wyjątkowych. A to daje kolejny plus za zakup motywu zamiast korzystania z niego za darmo: stosunkowo niewielu innych blogerów jest gotowych zapłacić za ten konkretny projekt, co daje niemal wyłączność na projekt. To tak, jakbyś kupił designerską suknię wieczorową lub smoking, kiedy idziesz odebrać statuetkę podczas ceremonii wręczenia nagród Webby Awards, gdzie masz pewność, że nikt inny nie będzie nosić tego samego stroju. Czasami możesz przesadzić z motywem kupionym w sklepie, w którym wtyczki są dołączone do motywu, a motyw nie może działać bez tych wtyczek. Istnieje niebezpieczeństwo, że czasami wtyczki są opracowywane przez inne osoby niż te, które utworzyły motyw, a jeśli napotkasz problem z wtyczką, gdy używasz nowego motywu, twórca kompozycji może wskazać wtyczkę w projektantach i vice versa, pozostawiając cię na lodzie. Kolejną rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę, jest dodanie zbyt wielu wtyczek do już skomplikowanego motywu, co może spowolnić Twoją witrynę, nawet jeśli używasz dedykowanego serwera.

Czy powinieneś zatrudnić projektanta stron internetowych?
v Po wybraniu motywu nadszedł czas, aby go nieco poprawić aby nie wyglądał jak witryna do usuwania plików cookie. Pierwszym krokiem jest stworzenie nowego logo. Tutaj projektant jest użyteczny, ale nie absolutnie konieczny. Dyskusja na temat projektu logo wykracza poza zakres , pamiętaj: im prościej, tym lepiej. Logo powinno dobrze wyglądać na papierze, ekranie i wizytówce. Jeśli zdecydujesz się pójść drogą DIY (gratulacje), gratulacje. Uczenie się przez działanie jest satysfakcjonujące, a istnieje wiele zasobów, które pomogą Ci edytować arkusze stylów HTML i CSS, aby dostosować swoją witrynę do perfekcji. Jeśli potrzebujesz projektanta stron internetowych, poszukaj go lokalnie i spróbuj najpierw spotkać się twarzą w twarz. Kiedy zaczniesz szukać, wielu projektantów stron pojawi się poza stolarką, a najtańsza usługa prawie nigdy nie jest najlepsza.

Uruchamianie własnego serwera

Prowadzenie własnego serwera internetowego nie wchodzi w nasz zakres, ale skomentujmy kilka najlepszych praktyk, jeśli chodzi o poważne blogowanie. Twój dedykowany host pokaże Ci, jak skierować nazwę swojej witryny na serwer. Pomyśl o tej usłudze, zwanej serwerem nazw domen, jako o rodzaju znaku drogowego dla odwiedzających. Gdy użytkownik wpisze np. "Knittingfun.com", DNS wskazuje tego użytkownika na Twój serwer. Bez nazwy domeny jedynym sposobem znalezienia witryny przez użytkowników byłoby wpisanie adresu IP, zestawu czterech cyfr z kropkami pomiędzy (np. 192.168.1.1), które identyfikują komputer w sieci. Ogólnie rzecz biorąc, gdy Twój blog zacznie zyskiwać na popularności, zalecamy uruchomienie własnej kopii WordPress na dedykowanym serwerze. Jeśli nie masz pewności, jak postępować, odwiedź WordPress.org, witrynę pobierania dla aktualnego programu WordPress, lub odwiedź SquareSpace.com, gdzie możesz zbudować dość solidną witrynę z wieloma funkcjami, nie wiedząc wiele o prowadzeniu własnego serwera. Nadal jesteś zakłopotany? Poproś doświadczonego komputerowo przyjaciela o pomoc lub skontaktuj się z nami bezpośrednio. Jesteśmy tutaj, aby pomóc.

Narzędzia handlu

Do tej pory masz podstawową koncepcję swojego bloga. Zaplanowałeś dokładnie to, co zamierzasz zrobić, i wypełniłeś się ambicją i nadzieją. Czas zebrać narzędzia i umiejętności, których będziesz potrzebować, aby przedsięwzięcie to było udane. Nie musisz być mistrzem każdego z narzędzi i technik związanych z blogowaniem, ale musisz zebrać wystarczającą liczbę umiejętności i sprzętu, aby dobrze wykonać pracę. Praca z nowym zestawem narzędzi blogerów może początkowo wydawać się niezręczna, ale po dłuższej pracy z różnymi urządzeniami i oprogramowaniem poziom umiejętności się poprawia. Ponieważ będziesz korzystać z tych narzędzi każdego dnia, będziesz stale zwiększać swoją wiedzę i znajomość każdego z nich, dopóki nie osiągniesz poziomu biegłości.

Komputer i połączenie z Internetem

Z pewnością masz już jakiś sposób na dostęp do Internetu. Jak w przypadku każdego komputerowego pościgu, im szybszy komputer, tym więcej pracy będziesz mógł wykonać w danym czasie. Zdziwiłbyś się jednak, jak mało mocy obliczeniowej jest rzeczywiście potrzebne do pisania postów na blogu. Chociaż możesz blogować na smartfonie, prawdopodobnie będzie o wiele wygodniej, używając stosunkowo szybkiego komputera PC lub Mac. Zastanów się, jaki zasięg będziesz mieć na swoim blogu. Jeśli planujesz uczestniczyć w wielu targach, blogach na żywo na Keynotes Apple lub pisać posty w biegu, potrzebujesz szybkiego laptopa do obsługi zdjęć i bezprzewodowego dostępu do Internetu (który z dnia na dzień staje się coraz szybszy i tańszy) aby Twoje posty były dostępne online. Możesz być w stanie włączyć łączność, używając telefonu komórkowego jako modemu, znanego również jako "tethering". Do czasu przeczytania tego tethering może być najlepszym, najtańszym sposobem na podłączenie laptopa do Internetu. Lub możesz zdecydować się na blogowanie bezpośrednio ze swojego smartfona, co ułatwia aplikacja WordPress i Tumblr, które zapewniają te same funkcje tworzenia tekstu i wstawiania grafiki na platformie mobilnej, co na laptopie. Będziesz potrzebować dodatkowych baterii, aby zasilać wszystkie swoje rzeczy, lub jeśli używasz MacBooka, potrzebujesz zewnętrznej baterii lub dwóch, aby utrzymać buczenie. Jeśli masz iPada lub jeden z innych tabletów obecnych na rynku, stają się one również popularnymi narzędziami do prowadzenia blogów. Istnieje również aplikacja WordPress firmy Automattic na iPada, która jest tak wyrafinowana, że wolisz używać jej niż wersji komputerowej. Lepiej jest jednak mieć jeden z modeli wyposażonych w komórkową transmisję szerokopasmową, ponieważ zasięg Wi-Fi nie zawsze jest potrzebny, gdy jest to potrzebne, szczególnie w zatłoczonych warunkach targowych. Przepustowość jest niewielka na popularnych targach, takich jak Consumer Electronics Show (CES), gdzie wszystkie sieci komórkowe i Wi-Fi są często tak nadużywane, że nie można się z niczym połączyć. Jeśli proponowany blog nie będzie zawierał gadżetów ani najświeższych informacji, zastanów się, czy nie zdecydować się na komputer PC lub Mac, którego używasz teraz. O ile nie planujesz ciężkiej edycji wideo HD, prawdopodobnie nie masz nic przeciwko bieżącemu komputerowi (z uzasadnionego powodu i wiesz, kim jesteś). Jeśli planujesz dużo edycji zdjęć lub manipulacji zdjęciami, pomyśl o zakupie większego monitora przed zakupem nowego komputera - udowodniono, że duży ekran zwiększa produktywność, a my znaleźliśmy parę 30-calowych monitorów znacząco nie mających przewagi podczas korzystania z Photoshopa, pisania postów na blogu, oglądania kanałów informacyjnych i komunikowania się z kolegami w tym samym czasie.

Minimum: ten stary laptop, którego nadal używasz, prawdopodobnie będzie działał.
Średniej klasy: dedykowany laptop, taki jak MacBook Pro, z wystarczającą liczbą kotletów do pracy z grafiką i wideo.
Idealny: stacjonarna stacja robocza z dużą ilością pamięci RAM i miejsca na dysku do produkcji grafiki i wideo, dwa 30-calowe wyświetlacze, uzupełnione cienkim, lekkim laptopem z długim czasem pracy baterii i szerokopasmową łącznością komórkową na drodze.

Czytnik RSS

Jeśli czytasz blogi, prawdopodobnie potrzebujesz czytnika wiadomości. Przeglądarka pobiera dane z kanału RSS i wyświetla je oddzielnie od oryginalnej witryny. Na przykład czytniki wiadomości nie pokazują oryginalnego układu strony, z której pochodzą informacje. Jest to ważne rozróżnienie: osoby korzystające z czytników RSS mogą nigdy nie odwiedzać witryny, którą czytają w czytniku wiadomości. Ten ruch blogów do czytników newsów znacząco zmienił blogowanie. Po raz pierwszy treść strony może istnieć jako samodzielna jednostka, pozbawiona reklam, obrazów i całego bałaganu. Wpisy na blogu musiały przeciągnąć czytelnika z czytnika wiadomości na stronę internetową i stworzyć fanów tam, gdzie kiedyś był bierny konsument. Wielu blogerów uważa, że rozwód z witryną internetową jest złą rzeczą. W końcu zmniejsza liczbę odsłon i potencjalne przychody z reklam. Jednak przy odpowiedniej treści możesz zmusić czytelnika do ponownego złożenia tych dwóch elementów, tworząc wyjątkową okazję, aby zamienić masę "pasywów" w odbiorców. Teraz aplikacje takie jak Flipboard zastępują czytniki wiadomości, zmieniając blog publikuje artykuły w czasopismach o wysokiej wartości produkcyjnej i obrazach w wysokiej rozdzielczości. Ale w końcu nadal używamy oryginalnej technologii Winera. Niestety, Google właśnie zamknął swój czytnik i nowe usługi, takie jak Flipboard i Digg Reader, wypełniły próżnię. W obecnej postaci możesz szybko i łatwo wyświetlić ulubione treści bloga , co działa tylko przy odkrywaniu historii. Na przykład mam l zakładki o nazwie Morning, które otwierają wszystkie moje ulubione witryny w jednym oknie. Szybkie ich przejrzenie zwykle powoduje, że podążam właściwą ścieżką.

Łączność

W tej grze szybkość komputera jest mniej ważna niż szybkość i niezawodność połączenia internetowego. Wysyłanie tekstu i małej grafiki do hosta prawdopodobnie nie będzie wymagało dużej przepustowości, ale gdy szukasz historii w Internecie, czytasz kanały RSS i szybko podskakujesz między różnymi stronami internetowymi, szybkie połączenie internetowe być istotnym elementem sukcesu. Nie oszczędzaj na szybkości Internetu, w przeciwnym razie twoje wysiłki badawcze będą miały wrażenie, że przeszkadza im piłka i łańcuch.

Minimalny / średni zakres: co najmniej połączenie szerokopasmowe DSL lub kablowe.
Idealny: połączenie światłowodowe Verizon FiOS lub szybsze kablowe połączenie szerokopasmowe, takie jak Roadrunner Ultimate z prędkością 100 Mb na sekundę lub gigabitowy Internet szerokopasmowy Google, jeśli masz szczęście mieszkać w mieście, które to zapewnia.

Oprogramowanie do edycji obrazu

Być może będziesz w stanie uciec od korzystania z grafiki innych blogerów lub stron internetowych, lub jeszcze lepiej, znaleźć odpowiednią grafikę, której możesz legalnie używać za pośrednictwem Creative Commons, co wyjaśnimy w dalszej części , ale nieuniknione jest, że będziesz musisz zmodyfikować niektóre z nich dla swojej witryny. Ale uważaj na naruszenia praw autorskich - wiele razy możesz uzyskać pozwolenie na użycie unikalnego zdjęcia za pomocą szybkiego e-maila. Poza tym możesz pobierać zdjęcia z innych witryn i blogów i zamieniać je w swoje własne według własnego specyficznego stylu, a jeśli różni się wystarczająco od oryginału, prawdopodobnie jesteś bezpieczny przed obawami dotyczącymi praw autorskich. Jak Ty to robisz? Jeśli brakuje Ci środków, istnieje wiele bezpłatnych internetowych edytorów obrazów, takich jak Photoshop i darmowy Pixlr, doskonały i darmowy międzyplatformowy edytor obrazów Gimp oraz dziesiątki innych, które są w pełni zdolne do zmiany rozmiaru obrazu, wyostrzanie, korekcja kolorów i wiele więcej. Jeśli uda ci się w jakiś sposób zdobyć kopię programu Adobe Photoshop, jest to złoty standard edytorów obrazów, który wielu uważa za najlepszy pakiet oprogramowania, jaki kiedykolwiek napisano. Zgadzamy się. Dostępny zarówno na komputery Mac, jak i PC, jest teraz dostępny w ramach subskrypcji za 19,99 USD miesięcznie, ale zniżki dla studentów mogą znacznie obniżyć tę cenę. Możesz wypróbować przez miesiąc, pobierając go ze strony Adobe, co daje dobre wyobrażenie o tym, czy warto go używać. Program Photoshop ma krzywą uczenia się, ale poznanie jego najpotężniejszych funkcji nie zajmuje w ogóle dużo czasu. Istnieje wiele samouczków Photoshop dostępnych online, które mogą pokazać każdą wskazówkę i sztuczkę, jaką można sobie wyobrazić. Co może zrobić dla Ciebie, że inne edytory obrazów - takie jak głupi Adobe Photoshop Elements - nie mogą? Jedną z naszych ulubionych jest funkcja "Smart Sharpen", która zamienia niewyraźne zdjęcia w profesjonalną grafikę. Nowsze wersje Photoshopa (zaczynające się od Photoshopa CS5) mają niemal cudowną funkcję o nazwie Wypełnianie z uwzględnieniem zawartości, w której możesz wybrać obszar, nacisnąć przycisk Usuń i sprawić, że ten obszar magicznie zniknie. Najnowsza wersja oprogramowania, Photoshop CC , może także magicznie wyeliminować wiele rodzajów rozmycia obiektywu. Funkcje takie jak te mogą sprawić, że warto zainwestować w Adobe Photoshop, szczególnie jeśli wybrany blog będzie tym, który zajmuje się wieloma produktami, ulepszonymi graficznie historiami lub czymkolwiek innym, co może skorzystać ze zdjęć.

Minimum: edytor obrazów online; jest wiele dobrych.
Średniej klasy: Paint.net, darmowy edytor obrazów dla systemu Windows lub Pixelmator, niedrogi edytor dla komputerów Mac.
Idealny: Adobe Photoshop CS5 lub nowszy.

Aparat cyfrowy

Mówiąc o zdjęciach, często musisz stworzyć własne na swoim blogu. Jeśli wybrany przez Ciebie temat dotyczy dowolnych produktów lub urządzeń, przyzwoita kamera jest koniecznością. Twoje zdjęcia dłoni trzymających te produkty będą stanowić dowód, że faktycznie je przetestowałeś. Kiedy zaczęliśmy blogować, staraliśmy się zadowolić niedrogimi aparatami typu point-and-shoot. Wykonanie tych aparatów wymagało dużo pracy. Mimo że stale się poprawiają, ich wydajność w słabym świetle wciąż nie dorównuje nawet niskiej klasy cyfrowemu aparatowi z pojedynczym obiektywem (DSLR), który ma znacznie większą matrycę i może zapewnić zauważalnie lepsze zdjęcia bez konieczności korzystania z Lampa błyskowa. Zainwestuj w dobrą lustrzankę cyfrową, a zdjęcia i zdjęcia produktów na blogu zapewnią Ci wyraźną przewagę. Kupując odpowiedni aparat do blogowania, zwróć większą uwagę na działanie w słabym świetle niż rozmiar w pikselach. Zaletą jest także stabilizacja obrazu, która pozwala robić zdjęcia przy słabym świetle i nadal trzymać aparat nieruchomo, aby zapobiec rozmyciu obrazu. Do blogowania wygodnie jest mieć możliwość nagrywania filmów i robienia zdjęć na tej samej kamerze. To zmniejszy obciążenie, realizując dwie funkcje za pomocą jednego urządzenia, a większość kamer jest teraz wyposażona zarówno w funkcje wideo, jak i jeszcze. Smartfony poprawiają się tak bardzo, że możesz nie uciec od używania jednego do swoich zdjęć, ale nie oczekuj cudów. Możesz mieć ochotę użyć smartfona do robienia zdjęć lub nagrywania filmów, a niektóre bardziej zaawansowane aparaty smartfonów będą działać na kilka prostych zdjęć. Za kilka lat smartfony będą prawdopodobnie idealnie nadawać się do blogowania w prawie każdych okolicznościach. Ale w porównaniu z lustrzanką cyfrową zdjęcia iPhone'a lub telefonu z Androidem nie są tak dobre, ale wtedy możesz nie mieć przy sobie swojej obszernej lustrzanki cyfrowej. Spójrz na różnicę między zdjęciem produktu z lustrzanką cyfrową a aparatem iPhone'a. Zwróć uwagę na rozmyte tło, dodając dodatkowy wymiar. Przy całkowicie otwartej przysłonie obiektyw 50 mm w lustrzance cyfrowej powoduje płytką głębię pola, co powoduje, że tło jest nieostre, a plan pierwszy jest ostry. Wygląda prawie jak 3D w porównaniu z wynikami iPhone'a.

Minimum: aparat typu "wyceluj i zrób zdjęcie", któryo znasz i lubisz, lub aparat / kamera w smartfonie.
Średniej klasy: podstawowa lustrzanka cyfrowa, taka jak seria Canon Rebel lub Nikon D5200.
Idealny: Nikon D800, Canon EOS 5D Mark III lub jeden z mikro czterech trzecich aparatów Olympus, Panasonic lub innych.

Kamera

Jeśli masz stosunkowo nowoczesny aparat typu "wyceluj i zrób zdjęcie", masz już minimalną zdolność do robienia szybkich klipów wideo w biegu. Najnowsze aparaty często obsługują wideo w wysokiej rozdzielczości, a niektóre pozwalają nawet natychmiast umieścić film na YouTube. Następnie możesz przejść do komputera i szybko utworzyć post na blogu, osadzając w nim wideo, aby ułatwić odtwarzanie jednym kliknięciem. W skrócie wystarczy wideo ze smartfona, a wraz z udoskonaleniem tej technologii prawdopodobnie będzie to Twój główny sposób przechwytywania i przesyłania wideo. Jeśli Twoje działania wideo polegają głównie na rozmowie z kamerą, kamera internetowa może załatwić sprawę, a jeśli szukasz wiernego odtworzenia każdego zarostu i wrastających włosów na twarzy, dostępne są teraz kamery internetowe o wysokiej rozdzielczości wasze szaleństwa mądrości. W tym celu odnieśliśmy wielki sukces dzięki kamerze internetowej Microsoft LifeCam Cinema oraz kamerze internetowej wbudowanej w MacBooka Pro lub prawie każdego laptopa. Chcesz skoncentrować się na jakości we wszystkim, co robisz, ale w przypadku filmów skup się głównie na treściach, które będziesz wyświetlać. W wielu przypadkach terminowość przesłania filmu jest ważniejsza niż jego jakość techniczna (w granicach rozsądku - upewnij się, że film można przynajmniej obejrzeć). W rzeczywistości badanie z Rice University wykazało, że jeśli interesuje Cię to, co oglądasz, rzadziej zauważysz różnicę w jakości wideo. W następnej sekcji znajdziemy więcej wskazówek na temat skutecznego nagrywania i edycji wideo, ale zanim się tym zajmiesz, oceń wartość kręcenia wideo, gdy jest to potrzebne, i przesyłanie go z dowolnego miejsca. Najlepszym kandydatem na to może być smartfon z funkcją wideo, o ile dostępna jest wystarczająca przepustowość do przesłania filmu. Jeśli chcesz dokładać wszelkich starań, aby tworzyć filmy profesjonalnej jakości, zdziwisz się, co wspaniałe kamery, które kosztują zaledwie 500 USD, mogą robić podczas kręcenia filmu. Kluczowe funkcje, których należy szukać podczas fotografowania w wysokiej jakości, to stabilizacja obrazu, najszerszy obiektyw, jaki można znaleźć, oraz ulepszone możliwości fotografowania w słabym świetle. Niezależnie od wybranego aparatu, upewnij się, że używa on kart pamięci flash do przechowywania nagrań. Ułatwi ci to przeniesienie materiału na komputer i ostatecznie przesłanie go do YouTube lub Vimeo w celu użycia w Twojej witrynie. Jeszcze łatwiej byłoby, gdyby laptop był wyposażony w gniazdo kart pamięci flash tego samego typu, z którego korzysta aparat i kamera, umożliwiając wyjęcie karty z aparatu, umieszczenie jej w laptopie i natychmiastowe rozpoczęcie edycji lub przesyłania wideo. Możesz też rozważyć użycie aparatu typu "wyceluj i zrób zdjęcie" z funkcją wideo, który może również przesyłać zdjęcia i filmy na YouTube. Często pomijanym sposobem poprawy jakości wideo jest towarzyszenie mu wysokiej jakości dźwięku. Jeśli planujesz udostępnić wiele filmów w swojej witrynie, rozważ zakup mikrofonu bezprzewodowego do przechwytywania dźwięku, a od razu oddzielisz się od większości amatorów. Innym sposobem odróżnienia się od nowicjuszy jest używanie statywu tak często, jak to możliwe. Jeśli wideo będzie poważnym tematem dla Twojego bloga, rozważ zakup lamp specjalnie przystosowanych do wideo i oprogramowania do edycji wideo. Możesz użyć iMovie, doskonałego oprogramowania wideo dołączonego do każdego komputera Mac lub mniej wydajnego programu Windows Live Movie Maker, który można bezpłatnie pobrać na dowolny komputer. Możesz nawet korzystać z wbudowanych funkcji edycji wideo w YouTube, które umożliwiają proste cięcia, rozpuszczanie, nakładanie tekstu i inne. Ale jeśli poważnie myślisz o swoim filmie, wypróbuj Final Cut Pro na Maca lub Adobe Premiere Pro na PC.

Minimum: telefon komórkowy z funkcją przechwytywania wideo lub aparat typu "strzelaj i strzelaj" z wideo; niektóre zawierają nawet oprogramowanie do edycji wideo.
Średniej klasy: kieszonkowa kamera z, najlepiej, zewnętrznym gniazdem mikrofonu.
Idealny: dedykowana kamera HD z efektywną stabilizacją obrazu, statywem, oświetleniem i dobrymi mikrofonami.

Narzędzia współpracy

Jeśli współpracujesz z innymi pisarzami, sprawna komunikacja ma kluczowe znaczenie. Wszystkie blogi - jeden dla grupy, a drugi dla osób, które komunikują się ze sobą jeden na jednego. W świecie blogów natychmiast oprogramowanie do przesyłania wiadomości, takie jak AIM i Google Talk (obecnie przechodzące na uniwersalny Google Hangouts), jest najbardziej rozpowszechnionym sposobem komunikowania się jeden na jednego. Jest skuteczny, ponieważ ty i wszyscy współautorzy możecie natychmiast rozmawiać ze sobą, ale mogą poczekać, aby odpowiedzieć sobie nawzajem, gdy będzie to dla ciebie wygodne. Aby grupa mogła się komunikować, odnieśliśmy duży sukces dzięki aplikacji o nazwie Campfire by 37 Signals, czacie, w którym wszyscy pracujący na Twoim blogu mogą się komunikować i współpracować jednocześnie. Możesz także użyć tajnej grupy na Facebooku, która działa jako potężny forum dyskusyjny i system komunikacji, który pozwala przesyłać pliki i przypinać posty. Innym doskonałym nowym sposobem współpracy nad dokumentami i plikami jest korzystanie z Dropbox lub Google Drive, chmurowych usług hostingowych plików działających w systemach Windows, Mac i Linux ułatwiają współpracę. Zarówno Dysk Google, jak i Dropbox są wyświetlane jako ikony na pulpicie, a po kliknięciu ikony zobaczysz lokalną wersję dokumentów przechowywanych również online w chmurze. Otwórz jeden z tych dokumentów, a ty automatycznie sprawdź to, jak tylko coś w nim zmienisz i zapisz te zmiany. Status wyrejestrowania jest następnie oznaczony czerwonym "X" na ikonie dokumentu online. Po zamknięciu dokumentu Dropbox lub Dysk Google synchronizują wprowadzone zmiany z wersją online. To fajne, ponieważ powstrzymuje Ciebie i Twoich współpracowników przed wzajemnym nadpisywaniem zmian. Co najlepsze, możesz korzystać z usługi bezpłatnie, o ile nie masz więcej niż 2 GB plików online (i możesz uzyskać więcej bezpłatnego miejsca, jeśli zachęcisz innych do zarejestrowania się w usłudze). Starszą, ale wciąż popularną metodą współpracy jest "śledzenie" programu Microsoft Word . Nie dzieje się to w czasie rzeczywistym, podobnie jak inne wspomniane przez nas metody, ale dobrze nadaje się do pisania scenariuszy, w których autor współpracuje z edytorem. Edytor może wprowadzać zmiany w dokumencie, a wszystkie te zmiany są widoczne później, pozwalając autorowi zaakceptować lub odrzucić każdą zmianę. Pozwala także wyróżniać słowa lub frazy, a następnie dodawać notatki i sugestie, które pojawiają się w dymku obok tekstu. Śledzenie zmian od wielu lat jest powszechnym narzędziem współpracy dla dziennikarzy i nadal jest aktualne.

Minimum: wiadomości błyskawiczne, takie jak AIM, MSN Messenger, Google Hangouts lub funkcja czatu tekstowego w Skypie.
Idealny: czat taki jak Campfi re ze wszystkimi uczestnikami online. Ponadto wszyscy są połączeni z wiadomościami błyskawicznymi i wszyscy mają pod ręką swoje numery telefonów na te czasy, gdy wystarczy tylko wysyłanie SMS-ów lub rozmawianie ze sobą.

Nagrywanie dźwięku

Rozważ opowiadanie swoich historii głosem. Podcasting jest mniej skomplikowany niż kręcenie filmów i jest sposobem na dotarcie do czytelników, którzy jadą samochodem lub ćwiczą. Sprzęt do nagrywania dźwięku jest zaskakująco przystępny, a oprogramowanie można łatwo zainstalować na smartfonach, a nawet na wielu. Za 100 USD lub mniej możesz uzyskać niezwykle wyrafinowane urządzenie do nagrywania dźwięku, do którego możesz podłączyć dobre mikrofony do nagrań o profesjonalnej jakości. Dostępne są pakiety do edycji dźwięku typu open source, takie jak bezpłatna Audacity dla Windows, Mac OS X i Linux, lub możesz uzyskać bardziej wyrafinowane efekty dźwiękowe i własną oryginalną muzykę. I możesz użyć bezpłatnego oprogramowania Skype do wywiadów online, które można łatwo nagrywać za pomocą aplikacji takich jak darmowy Skype Recorder (www.extralabs.net/skype-recorder.htm).

Minimum: dyktafony mogą wykonać zadanie tanio lub możesz skorzystać z aplikacji do nagrywania dźwięku na smartfonie. Nie zapomnij o Skype na łatwe nagrywanie wywiadów.
Średniej klasy: urządzenie nagrywające, takie jak rejestratory dźwięku stereo firmy Roland lub Samson.
Idealny: zaawansowane urządzenia nagrywające mogą być nadmiernie zabójcze. Na przykład Zoom H4N4 Samsona z wejściami XLR dla profesjonalnych mikrofonów może nie dać zauważalnie lepszego dźwięku na końcowym wyjściu niż jeden z rejestratorów średniej klasy, który zapewnia "wystarczająco dobrą" jakość. Jeśli Twój materiał będzie transmitowany lub jako podcast, a masz pieniądze, poszukaj dedykowanego nieskompresowanego rejestratora audio, takiego jak Samson Zoom H2 z wysokiej jakości wbudowanymi mikrofonami i zewnętrznymi wejściami mikrofonowymi.

Narzędzia do pisania i rozpoznawania głosu

Najlepszym sposobem na natychmiastowe przyspieszenie pracy, zwłaszcza jeśli nie jesteś dobrą maszynistką, jest skorzystanie z oprogramowania do rozpoznawania mowy Nuance Dragon NaturallySpeaking (lub podobnego Dragon Dictate dla Mac OS X, również z Nuance). Nawet jeśli piszesz tak szybko, jak 100 słów na minutę, prawdopodobnie możesz mówić znacznie szybciej. Najnowsza wersja 12.5 NaturallySpeaking jest tak dokładna, że jest niesamowita. Upewnij się, że masz dobry mikrofon do zestawu słuchawkowego USB do użytku z NaturallySpeaking, a możesz pisać, edytować, a następnie publikować artykuły dwa razy szybciej niż twoi wolnobieżni konkurenci. Dalsze przyspieszenie pisania to aplikacje makr. Wybierając klawisze skrótów, możesz szybko wpisywać często używane słowa lub frazy za pomocą kilku naciśnięć klawiszy. Zdziwisz się, ile wyrażeń używasz codziennie, i można je natychmiast wpisać za pomocą programu makr. Naszym ulubionym na PC jest KeyText, narzędzie programowe o wartości 29,95 USD, które wpisuje dowolne słowa lub frazy, gdy wybierzesz ulubioną kombinację klawiszy skrótu, i może uruchamiać programy codziennie o wyznaczonej godzinie. To pozwoliło nam zaoszczędzić wiele godzin pisania. W przypadku komputerów Mac podobne urządzenia oszczędzające czas to QuicKeys (59,95 USD) lub TextExpander (34,95 USD), pozwalający na wpisanie kilku naciśnięć klawiszy, a następnie szybkie wylewanie tekstu na płycie.

Minimum: program makr do automatycznego wpisywania często pisanych słów i fraz. Wypróbuj TextExpander dla OS X lub KeyText dla Windows.
Idealny: program makr tekstowych, używany wraz z oprogramowaniem Nuance NaturallySpeaking za 99 USD (lub Dragon Dictate dla Mac OS X), które okazało się szybsze niż pisanie, i sprawia, że pisanie jest bardziej konwersacyjne.


Blogerzy "Go Bag"
Jeśli planujesz relacjonować wydarzenia, zdobądź wygodny plecak lub teczkę, w której możesz umieścić wszystkie niezbędne narzędzia do blogowania. Oprócz laptopa, aparatu, urządzenia do robienia notatek i nagrywarki audio będziesz mieć przy sobie wszystkie rozsądne rzeczy, w tym dodatkowe baterie do wszystkiego z wymiennymi bateriami, ładowarki do wszystkich gadżetów i ładowarki oparte na baterii, gdy nie ma gniazdek elektrycznych. W przypadku, gdy osoby PR nie rozdają zestawów prasowych na pendrive'ach lub dyskach, noś własny pendrive USB o pojemności co najmniej 4 GB, aby móc wymieniać zdjęcia lub informacje z PR lub towarzyszami blogów, lub robić zrzuty ekranu z komputerów demonstracyjnych kiedy ich potrzebujesz. Zawsze noś dodatkowy kabel USB. I jeszcze jeden przedmiot, który wszyscy chcielibyśmy nosić i używać obficie: Altoidy lub inne "dziwnie silne" odświeżające oddech akcesoria.

Minimum: Notatnik i długopis lub pożycz jeden od kogoś. Poza tym będziesz potrzebować dobrej pamięci.
Idealny: spakuj wszystko do swojej "torby", której możesz potrzebować do każdego posta na blogu, który możesz sobie wymarzyć w tej dziedzinie, zrównoważony nieuniknionym faktem, że to ty będziesz nosił te wszystkie rzeczy. Nie zapomnij nosić wygodnych butów.

Zapominalski? Utwórz listę kontrolną "go-bag", do której będziesz się odnosić podczas pakowania. Charlie lubi 1 używać aplikacji do zrobienia iOS Wyczyść swoją listę kontrolną.