Kurs : Jak Zostać BlogeremBlogging





Hello World



Ta część dotyczy uruchomienia Twojego bloga. Dlaczego umieszczamy to tutaj zamiast wszystkich innych umiejętności niezbędnych do prowadzenia bloga? Ponieważ Twoja premiera jest czymś, o czym musisz pomyśleć na długo przed przygotowaniem się do opublikowania pierwszego postu. W tej części omawiamy tworzenie biografii, tworzenie zestawu postów wprowadzających i zrozumienie marketingu blogów. To pierwsze kroki w długiej podróży i chyba najważniejsze.

Przedstaw się

Najpierw określ siebie. Jeśli zdecydowałeś się na niszowy temat, musisz zdefiniować cechy, które czynią cię najlepszą osobą do tego zadania. Dlaczego jesteś najlepszym blogerem w dziedzinie przędzy? Co sprawia, że jesteś wystarczająco wyjątkowy, aby pisać o Hello Kitty przez cały dzień? Czy to dziesięć lat fandomu? Możliwość zrobienia jarmułki w trzy minuty? Jeśli ktoś chciałby się z tobą skontaktować w celu uzyskania krótkiej biografii, co by ona zawierała? Pamiętaj: gdy zostaniesz blogerem na określony temat, staniesz się de facto ekspertem. Musisz to zrobić w biografii. Czytelnicy początkowo przyjdą do Ciebie z kilku prostych powodów. Należą do nich między innymi twoje doświadczenie w terenie, umiejętność opisywania kaprysów tej dziedziny oraz twoja czytelność. Spójrz prawdzie w oczy: większość "entuzjastycznych" stron internetowych, choć dokładna, jest zaskakująca. Technologiczne strony internetowe, aż do powstania witryn takich jak Gizmodo i CrunchGear, były prawie nieczytelne. Zwykle były to fora pełne technofilów, krzyczących na siebie w drobiazgach i odstraszających "noobs", starających się wyglądać na podłączonych i fajnych. Jednak blogowanie włącza wszystkich, noob lub starych, młodych lub geriatrycznych, zagorzałych fanów lub laików. Twoim celem jest zaoferowanie czytelnikowi okna do wyspecjalizowanego świata, który jest jednocześnie prosty i złożony. Od nikogo się nie odwracaj. Pamiętaj, że dzisiejsi czytelnicy forum są Twoimi przyszłymi fanami blogów. O solidnym instynkcie kuratorskim można wiele powiedzieć. Twoim celem jest przygotowanie jednominutowego wstępu. To wprowadzenie pozwala zdefiniować się jako pisarz w ciągu minuty lub mniej, wyjaśniając:

1. Kim jesteś

2. Co robisz

3. Dlaczego to, co robisz, jest ważne

Pomyśl o swojej biografii jako o czymś, co reporter lub czytelnik wykorzysta do prowadzenia swoich badań. Musisz wyglądać na kogoś, z kim warto czytać i rozmawiać. Zacznijmy od biografii. Oto John:

"Mieszkam na Brooklynie w stanie Nowy Jork i piszę o technologii, bezpieczeństwie, gadżetach, sprzęcie, zegarkach na rękę i Internecie. Po czterech latach pracy jako programista zmieniłem "biegi" i zostałem pełnoetatowym dziennikarzem. Moja praca ukazała się w The New York Times, Laptop, PC Upgrade, Surge, Gizmodo, Men's Health, InSync, Linux Journal, Popular Science i Sync, napisałem książkę zatytułowaną Black Hat: Misfits, Criminals and Scammers in the Internet Age. Obecnie jestem redaktorem TechCrunch.com na wschodnim wybrzeżu i prowadzę rodzinę blogów BWL, SlushPile.net i WristWatchReview.com. Prowadzę również podcast HourTime z Ariel Adams."

Zwróć uwagę na te linie:

"Mieszkam na Brooklynie w stanie Nowy Jork i piszę o technologii, bezpieczeństwie, gadżetach, sprzęcie, zegarkach na rękę i Internecie."

i

"Po czterech latach pracy jako programista zmieniłem "biegi" i został pełnoetatowym dziennikarzem."

Te wiersze określają czytelników. Najpierw opisuje to, o czym piszesz, a po drugie, dlaczego ma wyjątkowe kwalifikacje do pisania na ten temat. Na przykład możesz powiedzieć:

Joe mieszka w Great North Woods i pisze o gotowaniu i sprzęcie kuchennym. Pracował jako kucharz w Nowym Jorku, Londynie i Pekinie, a następnie zamieszkał z żoną i rodziną, a teraz prowadzi restaurację w Rutland w stanie Vermont. To jest jego blog o prowadzeniu tajskiej / szwedzkiej restauracji Fusion w kraju granola.

lub

Sally pisze o Mandze i Anime. Mieszka w Tokio i od dwudziestu dziewięciu lat jest zapaloną czytelniczką tego formatu.

lub

Joe jest mechanikiem w dzień, a graczem w nocy. Uwielbia gry wyścigowe - każdą z nich, od Pole Position po Gran Turismo - i woli uderzać grzechotką w głowę, jeśli wyśmiejesz się z Gran Trak 10.

Jak widać, są to mieszanka wesołości i zimnego, twardego faktu. Twoja nisza powinna wpływać bezpośrednio do twojej biografii i wyjaśniać, dlaczego dokładnie jesteś mężczyzną lub kobietą w pracy. Oto krótki arkusz roboczy, który pomoże Ci zbudować biografię. Zrób zestaw list, z których każda zawiera trzy istotne aspekty twojego CV.

Doświadczenie zawodowe / edukacyjne

Lista istotnych zawodów / stopni

Zagraj w Doświadczenie

Lista odpowiednich zainteresowań

Historia lokalizacji

Coś, co doda ci charakteru i zachęci lokalne wiadomości do odebrania swojej historii

Ważne fakty

Rzeczy o których nikt nie wie, również dotyczące misji

Wybierz najciekawsze do wykorzystania w pierwszym zdaniu swojego biografii (na blogu o wilkołakach: "Frank pracuje jako projektant kostiumów od czterech lat w Portland i uwielbia filmy z wilkołakami"), drugie najciekawsze rzeczy w drugim zdaniu ("Od czasu studiowania dramatu w Carnegie Mellon, miejscu narodzin pierwszych filmów Sama Romero i powstania horroru, zbierał pamiątki wilkołaka i elementy kostiumów"). Trzecie zdanie podsumowuje blog ("Ten blog opowiada o jego nienaturalnej obsesji na punkcie włochatych i przerażających"). Stworzenie dobrej biografii jest pierwszym krokiem do zdefiniowania siebie jako blogera. Pomyśl o tej biografii jako o pierwszej rzeczy, którą ludzie zobaczą, gdy będą szukać Twojej niszy w Google. Jesteś obliczem tego tematu.

Tworzenie postów wprowadzających

Przed uruchomieniem bloga należy utworzyć grupę przykładowych postów. Spraw, aby blog wyglądał na ciągłą troskę, wypełnioną licznymi historiami. Wiele z nich może być evergreenami, co oznacza, że nie muszą być natychmiast wiadomościami. Posty evergreen są rodzajem "gratisów", które działają poza zwykłym cyklem wiadomości. Podobnie jak w naszym przykładzie wilkołaka, kilka postów evergreen zawiera:

Top 10 filmów o wilkołakach

Najstraszniejsze ryje wilkołaka

Jak nakręcili Teen Wolf?

Rrrawr: Jak wyglądałyby gwiazdy jako wilkołaki

Utwórz listę pięciu z nich i przygotuj je przed uruchomieniem. Twój pierwszy post powinien jednak przedstawiać Ciebie i Twoją misję. Powinien opisywać twoją misję. Oto próbka, którą zrobiliśmy, gdy John uruchomił CrunchGear:

"Witaj na najnowszym blogu CrunchNetwork, CrunchGear.com, dzienniku zawierającym wszystkie gadżety smakowe. Naszym celem jest długie, twarde spojrzenie na codzienne rozdrabnianie gadżetów i oddzielenie plew - sprzętu, który faktycznie kupimy i który faktycznie dotrze do nas. Każdego dnia mamy nadzieję, że przedstawiamy najgorętsze historie technologiczne oraz inteligentne i świadome komentarze na temat całej branży. Nie ma tu tłustych dzieciaków - to wszystko mięso. Mamy świetnego szefa (Mr. Arrington-heckuva), świetny zespół i wspaniałą misję - dostarczenia technologii nowej generacji, która zapewni ci łączność, rozrywkę i edukację. Mamy wspaniałą globalną publiczność - ty - i ludzie, którym dostarczamy nasze codzienne wiadomości z centrum gadgetopii. Mamy jedną prośbę: jeśli pracujesz w firmie technologicznej, dodaj nas jak najszybciej do swojej listy PR. Jeśli wypuszczasz produkt, wyślij do nas e-mail obraz urządzenia w wysokiej rozdzielczości i arkusz specyfikacji w momencie uruchomienia. Nasz komunikat prasowy i e-mail z poradami to porady w crunchgear dot com. Jeśli jesteś super tajnym szpiegiem w domu technologii, prześlij porady i pogłoski na ten sam adres. To powiedziawszy, zacznijmy. Jeśli jest coś, co chciałbyś zobaczyć lub czuć się samotnym, napisz do nas lub Skieruj mnie. No to ruszamy. Zabawmy się."

Spójrz na strukturę, której użyliśmy do tego postu. Jest to dość podstawowy, składający się z:

Wprowadzenie - co tu się dzieje?

Bio-Kto to prowadzi?

Co? -Co dzieje się na tej stronie? Jak często będziesz publikować? Jak szybko będą aktualizowane?

Dlaczego? -Dlaczego powinieneś wrócić?

Zamknięcie - Coś zabawnego i osobistego.

To jest twój list do świata. Po uruchomieniu bloga opublikuj cztery lub pięć nowych postów ze swojego stosu evergreen, a następnie opublikuj swoje wprowadzenie. Treść evergreen, o której mówiliśmy wcześniej, sprawi, że czytelnicy będą się dobrze bawić, gdy przyzwyczają się do Twojego stylu i harmonogramu.

Pisanie strony kontaktowej

Krótki i słodki to klucz do strony "Kontakt" na blogu. Zawsze miej adres e-mail ze wskazówkami @ [twoja domena] dla czytelników, a także możesz podać odpowiednie dane kontaktowe dla specjalistów PR i ogólne pytania na stronie. Jeśli nie chcesz tworzyć zupełnie nowej strony "kontaktowej", po prostu wytnij i wklej swój post wprowadzający na tej stronie.

Budowanie obecności w mediach społecznościowych

Teraz, gdy masz już kilka swoich pierwszych postów, musisz powiedzieć światu, co zrobiłeś. Media społecznościowe nie powinny być Twoim jedynym sposobem rozpowszechniania wiadomości o Twojej nowej witrynie. Nie możesz po prostu tweetować , aby istnieć. Media społecznościowe to środek do celu. Media społecznościowe stały się potężnym narzędziem do promowania Twojego bloga. W rzeczywistości, jeśli nie publikujesz na Twitterze swoich postów na Twitterze i nie publikujesz swoich treści, nie ma Cię w dzisiejszym Internecie. To jest takie ważne. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, powinieneś uczynić z niego jedną z głównych misji budowanie obserwowania na Twitterze, zwiększenie liczby znajomych na Facebooku i dodawanie osób do sieci LinkedIn. W tej sekcji pokażemy, jak dokonaliśmy tych trudnych osiągnięć w TechCrunch i Mashable. Opiszemy narzędzia, których używamy do utrzymania naszej obecności na tych platformach mediów społecznościowych. Co najważniejsze, podpowiemy Ci, jak korzystać z mediów społecznościowych w celu dotarcia do odbiorców, promowania treści i sprawienia, by ludzie czuli się dobrze z Tobą i Twoim blogiem.

Twitter

Ta platforma do mikroblogowania stała się wszechobecna wśród dziennikarzy, mieszkańców Internetu i każdego, kto chce jak najszybciej dowiedzieć się, co dzieje się na świecie. Zanim zaczniesz, zapoznaj się z podstawowymi zasadami Twittera. Platforma działa na konkretne sposoby, które nie są od razu widoczne. Na przykład, gdy odpowiadasz na osobę, zacznij od jej uchwytu na Twitterze, na przykład: "@charlie_white, Zgadzam się z tobą w 100%" . Oznaczając uchwyt tej osoby, ten tweet nie będzie widoczny w kanale wszystkich obserwujących Cię na Twitterze, ale będzie widoczny dla osoby, do której adresujesz. Jeśli chcesz, aby wszyscy widzieli Twoją odpowiedź dla tej osoby, umieść jeden znak przed symbolem @, na przykład kropkę, w ten sposób: ". @ charlie_white, zgadzam się z tobą w 100%". Wtedy wszyscy obserwujący go zobaczą. Kiedy ktoś zwróci się do ciebie za pomocą twittera, możesz zobaczyć ten komunikat w sekcji "Połącz" na stronie Twittera w Internecie, Tweetdeck, innym oprogramowaniu Twitter lub jednej z wielu aplikacji mobilnych na Twitterze. Jeśli adresujesz wiadomość z Twittera do dwóch osób (takich jak @charlie_white @johnbiggs), to tak, jakbyś nawiązał rozmowę między sobą. Pamiętaj, że te tweety są półprywatne - jeśli ktoś odwiedzi twoje indywidualne konto na Twitterze, wszystkie te tweety będą widoczne. Ale nie będą automatycznie wysyłane do głównego kanału na Twitterze wszystkich osób śledzących Cię na Twitterze. Są to najbardziej podstawowe zasady korzystania z Twittera. W Internecie możesz uzyskać wyjątkowo szczegółowe informacje i porady na temat Twittera, radzimy to zrobić przed zanurzeniem się. Po ustaleniu zasad pamiętaj, że są to media społecznościowe, więc bądź społeczny. Odpowiadaj na tweety, które Cię interesują, zwłaszcza gdy masz coś do dodania. Gdy inicjujesz własne tweety, tweetuj nie tylko o swoich treściach - nie chcesz być znany jako promotor siebie - ale także o innych artykułach i postach, które uważasz za fascynujące. Jeśli masz nagły błysk, opublikuj go na Twitterze. Podobnie jak w świecie relacji międzyludzkich, na Twitterze, aby zaprzyjaźnić się, musisz być przyjacielem. Dołącz do rozmowy. Jeśli wszyscy mówią, powiedzmy o Super Bowl, dowiedz się, co to jest hashtag dla Super Bowl (na przykład # superbowl2014), tweetuj coś ciekawego lub wnikliwego na temat Super Bowl i dołącz ten hashtag. Odpowiedz na komentarze innych osób dotyczące Super Bowl. Zaangażuj się, a zostaniesz zauważony. Im bardziej jesteś zaangażowany, tym wyższa liczba obserwujących. Nawiasem mówiąc, hashtagi były umieszczane na każdym tweecie, ale ostatnio stały się bardziej wyspecjalizowane, przydatne tylko w sytuacji, gdy ma miejsce określone wydarzenie, a ty chcesz tweetować o tym konkretnym wydarzeniu. W pewnym sensie hashtagi są zbędne, ponieważ nadal można wyszukiwać tweety i wyszukiwać słowa kluczowe bez użycia hashtagów. W nowoczesnym świecie Twittera hashtagi są najbardziej przydatne w odniesieniu do trwającego i konkretnego wydarzenia. Czasami masz ochotę napisać artykuł na swoim blogu, ale może on być lepiej dostosowany do 140 znaków tweeta. Jeśli nie masz więcej niż 140 znaków do powiedzenia na dany temat, śmiało i tweetuj na ten temat. Taki zwarty i zwarty pocisk może być dokładnie tym, czego potrzebujesz, aby przedstawić swój punkt widzenia i pokazać ludziom, że jesteś wnikliwy i interesujący - i który warto śledzić.

•  Google Hangouts - aplikacja Google Hangouts (wcześniej nazywana Chat) również zyskuje na popularności. Jest coraz bardziej popularny wśród użytkowników Gmaila. Mashable używa go cały czas i zyskuje wiele dobrego dzięki funkcji "nieoficjalnej", w której istnieje mniejsze ryzyko wpisywania haseł i poufnych informacji między sobą, ponieważ nie są zalogowani i potencjalnie dostępni dla hakerów.

•  Strona na Facebooku - strona na Facebooku różni się od indywidualnego konta. Pozwala na bardziej wyrafinowane reklamy postów i daje Twojemu blogowi obecność na Facebooku, która jest niezależna od twojego osobistego konta. Załóż stronę na swoim blogu na Facebooku, ale nie martw się o jej aktualizację. Bez większej liczby odbiorców strona na Facebooku może być dość jałowa. Na razie możesz wklejać linki swoich najlepszych opowiadań do swojego osobistego kanału na Facebooku (masz konto na Facebooku, prawda? Nie? Zdobądź je teraz). Gdy Twój blog zyska popularność, Facebook stanie się potężnym narzędziem promocji. Następnie możesz go użyć do komunikacji błyskawicznej - wbudowane narzędzie do czatowania Facebooka zyskuje ostatnio dużą popularność. Gdy zaczniesz przyciągać więcej osób lubiących twoją stronę na Facebooku, możesz rozważyć zwiększenie liczby postów poprzez reklamę.

•  Konto LinkedIn -LinkedIn nie jest tak silne do promowania Twojego bloga jak Facebook czy Twitter, ale doskonale nadaje się do promowania siebie. Jeśli nie jesteś jeszcze na LinkedIn, zalecamy otwarcie konta i rozpoczęcie łączenia się z osobami, które znasz. Utwórz swój profil, aby wszyscy mogli zobaczyć, co osiągnąłeś, jednocześnie promując swojego bloga. Gdy rozwiniesz sieć osób zarówno w blogosferze, jak i poza nią, zdziwisz się, jak często ludzie kontaktują się z Tobą z ofertami pracy, przydatnymi informacjami i poważnymi możliwościami nawiązywania kontaktów.

Crystal Ponti, której odnoszący sukcesy blog MommiFried (http://mommifried.com/) należy do najlepszych "blogów mamusi", jakie widzieliśmy, korzysta z LinkedIn na swoją korzyść. Sugeruje, byś "stworzył profil zabójcy, który obejmuje to, kim jesteś, co zrobiłeś i gdzie to zrobiłeś. Upewnij się, że umieścisz swojego bloga jako część CV, wraz z aktywnym linkiem. "Odradza łączenie się z każdą osobą, która się z Tobą kontaktuje. "Rozważ każde połączenie jako ogniwo w bardzo długim łańcuchu" - powiedziała. "Słabe linki nie pomagają ani nie zwiększają sieci ani nie zwiększają możliwości zawodowych." Uzbrojony w silną sieć, możesz publikować aktualizacje na LinkedIn, które pomogą promować Twój blog. Po zgromadzeniu sieci osób, które faktycznie znasz, Ponti sugeruje: "publikuj regularne aktualizacje, w tym mieszankę własnej pracy (posty na blogu), a także treści stron trzecich, które Twoja sieć uzna za istotne i przydatne". zaleca dołączanie do grup i uczestniczenie w dyskusjach oraz dodaje: "jeśli to możliwe, zapoznaj się z materiałami, które stworzyłeś". Oto kilka innych kont, których będziesz potrzebować na początku:

•  Konto YouTube - to najprostszy i najłatwiejszy sposób, aby Twoje filmy były natychmiast dostępne. Jedynym zastrzeżeniem jest to, że pod żadnym pozorem nie można przesyłać filmów, które mogłyby zostać błędnie zinterpretowane jako naruszające prawa autorskie innych osób. Może to spowodować zamknięcie konta, w wyniku czego stracisz kontrolę nad swoimi filmami. Jeśli to możliwe, zachowaj kopie wszystkich filmów przesłanych na własny komputer. Kolejną zaletą YouTube jest to, że możesz przesyłać filmy HD, a w przeciwieństwie do innych witryn wideo, takich jak Vimeo, możesz cieszyć się nieograniczoną liczbą odsłon bezpłatnie. A co najlepsze, jeśli jeden z Twoich filmów zyska popularność, YouTube zacznie umieszczać reklamy na początku i nakładać na nie ten film, a Ty będziesz mógł dzielić się zyskami.

•  Google Analytics - jest to bezpłatna aplikacja internetowa, która pokazuje ruch w Twojej witrynie, zaangażowanie odwiedzających i pozwala wiedzieć, skąd przychodzą użytkownicy. Jest to nieocenione narzędzie, które pozwala obserwować wzrost ruchu. Wejdź na google.com/analytics i postępuj zgodnie z instrukcjami dotyczącymi dodawania danych analitycznych do konta. Oto kilka kont, których na początku nie będziesz potrzebować:

•  Dowolny inny dostawca usług analitycznych - dopóki Twój ruch nie będzie odwiedzał czterocyfrowych wizyt dziennie, prawdopodobnie nie potrzebujesz bardziej złożonych narzędzi analitycznych. Na początku zachowaj prostotę.

•  Wszelkie inne usługi hostingu obrazów lub wideo - Hostuj obrazy na własnym serwerze. Nie hostuj obrazów w żadnym innym systemie tylko z powodu obecnych kaprysów rynku. Chcesz kontrolować swoje treści. Jeśli usługa hostingu obrazów zostanie wyłączona, możesz utknąć z zestawem pustych stron i mieć mało do pokazania w pracy.

•  Wszelkie inne sieci społecznościowe - Czy koncentrujesz się na projektowaniu lub modzie? Lepiej załóż konto na Pinterest. Ta usługa została zaprojektowana z myślą o określonych celach i należy z nich odpowiednio korzystać. Na przykład Ariel Adams's Blog to Watch zawiera stronę na Pinterest i sposoby przypinania zdjęć znanych i drogich zegarków do Pinteresta. Jest to dla niego z natury ważne. Może nie być tak ważne, aby ktoś pisał o, powiedzmy, przedsiębiorcach.

Zagrożenia związane z mediami społecznościowymi

Nie pozwól, aby Twitter był częścią tysiąca słów dziennie. Jednym słowem media społecznościowe uzależniają. Codzienne spędzanie czasu na Facebooku nie czyni blogera. Nawiązywanie kontaktów z przyjaciółmi i potencjalnymi czytelnikami w serwisach społecznościowych może być fajne, ale tak naprawdę robisz to rozwlekle. Nigdy nie wykonuje się dobrej pracy w sieciach społecznościowych. Są to narzędzia do zwiększania zasięgu i obecności. Nie powinny być twoim głównym medium komunikacji. Media społecznościowe mają drugorzędne znaczenie dla twojego celu jako blogera. Widzieliśmy zbyt wielu ludzi wciągniętych w przyziemne rozmowy na Facebooku, unikając prawdziwej pracy. Do niektórych mediów społecznościowych jest powołanie. Dla ciebie jest coś do zrobienia, gdy masz kilka minut.

Trzy zasady rozpowszechniania słowa

Bądź miły, ale ludzki Twój kanał to Twoja publiczna twarz. Bądź miły, ale ludzki. Niekończące się dziarskie cytaty i komentarz "Idź, zdobądź je" jest niesamowity. Bądź człowiekiem. Porozmawiaj o problemach. Zadawać pytania. Omów wiadomości. Ale staraj się być miły.

Nie zalewaj kanału Zalecamy utworzenie osobnego konta tylko dla swoich postów na blogu - spróbuj Twitterfeed.com, aby połączyć kanał RSS swojego bloga z Twitterem. Spowoduje to automatyczne przesłanie Twoich historii na konto dedykowane Twojej witrynie. Twój osobisty kanał powinien zawierać wybrane historie z odrobiną komentarzy, aby były interesujące. Na przykład kanał Johna @johnbiggs składa się z głupich żartów i przekomarzania z niektórymi wpisami. Kanał @techcrunch składa się tylko z postów.

Nie karm trolli Niektórzy użytkownicy mediów społecznościowych będą cię niepokoić, narzekać i mówić, że robisz coś złego. Ignoruj ich. Łączenie się z trollem jest dokładnie tym, czego szukają. Interakcja powinna być pełna szacunku, a jeśli nie, odrzuć połączenie