Kurs : Jak Zostać BlogeremrBlogging





Jak Napisać Post Na Blog?



Teraz, gdy zajęliśmy się tym, o czym napiszesz, porozmawiajmy o tym, jak pisać na blogach. Za chwilę zanurzysz się w zupełnie nowy sposób pisania, tworząc historie, które z pewnością są "dziennikarstwem", ale z dodatkowymi osobliwościami i bezpośredniością, które niczym nie przypominają gazet z przeszłości. Próbujesz wyróżnić się z tłumu, aby przyciągnąć czytelników, którzy mogą poczuć się zmęczeni twoim wyborem materiałów. Najważniejsze jest, aby bawić i informować gości tak bardzo, że będą chcieli wracać raz po raz. Musisz utrzymywać zaangażowanie odbiorców i pamiętaj, że nie wypowiadasz się z jakiejś wieży z kości słoniowej, ale zaczynasz rozmowę. To jedna z głównych różnic między tym nowym rodzajem dziennikarstwa a oldschoolowymi gazetami i czasopismami, które publikują listy pisane przez czytelników, ale tylko pod wpływem kaprysu i wygody ich redaktorów. Teraz twoi czytelnicy mogą pisać do ciebie natychmiast, często bez cenzury i pełnej anonimowości, w zależności od tego, jak zdecydujesz się traktować swoje komentarze. Chociaż możesz nie chcieć ciągle zadawać pytań czytelnikom, kontrowersyjnymi tematami, możesz zainicjować dyskusję, twierdząc, że masz własny punkt widzenia. W przypadku większości opowieści możesz wyrazić swoją opinię, którą można wzmocnić, dodając kilka kluczowych faktów. Nie bój się mówić - twoje wyjątkowe opinie ostatecznie będą tym, co wyróżnia twój blog od wszystkich innych. Uzupełnij swoje posty silnymi opiniami, a będziesz ściśle związany z niektórymi czytelnikami. Ale inni gwałtownie się z tobą nie zgadzają. To niekoniecznie zła rzecz, ponieważ czasami czytelnicy są zabawiani przez pisarza, z którym stale się nie zgadzają. Dzięki wiadomościom z ostatniej chwili, w interesie szybkości, możesz szybko napisać tę historię i przekazać ją czytelnikom prosto, bez wstrzykiwania własnej opinii. Na przykład, jeśli Jay-Z i Kanye West właśnie wdali się w walkę na pięści w telewizji krajowej, możesz zrobić dla swoich czytelników usługę polegającą na przedstawieniu im "tylko faktów, proszę pani" o tym, co się właśnie wydarzyło. Dzięki tego rodzaju opowieściom chcesz jak najszybciej przekazywać wiadomości jak to możliwe; później będzie dużo czasu na analizę cios po ciosie. Prosty nagłówek, taki jak "ZŁAMANIE - Kanye uderza Jay-Z", często wystarcza, aby uzyskać ważną wiadomość. Daje czytelnikom dokładnie to, czego potrzebują. Rób to jednak oszczędnie. W dowolnym temacie wnieś swoją perspektywę do rozmowy. Wiele razy będziesz uzyskiwać swoje fakty z innych źródeł, i wtedy musisz podjąć szczególny wysiłek, aby powstrzymać się od kopiowania pracy swoich źródeł, chyba że bezpośrednio je przytoczysz. Ponadto, poza plagiatowym dosłownym podnoszeniem zdań z innych źródeł wiadomości, musisz stale dążyć do umieszczenia własnego spinu lub analizy w dowolnej historii. Czytając historię źródła, zastanów się nad własnymi pomysłami i kątami dla tej historii, zamiast kopiować oryginalne pomysły źródła. Wiele nieudanych blogów zostało sprowadzonych przez proste parafrazowanie wszystkich innych postów napisanych tego dnia na temat tej konkretnej historii. Nie przepisuj po prostu. Opowiedz historię z własnej perspektywy, porównując ją z tym, co widziałeś wcześniej, wyjaśniając, dlaczego to ma znaczenie, i wciągając w to czytelników. To sprawi, że będzie to Twoje. To sprawia, że jest to Twój blog, Twoja historia i Twoja praca. To jedna rzecz, która sprawi, że czytelnicy wrócą po więcej
Kiedy należy publikować?

Jak wspomnieliśmy wcześniej, Twoim celem jest ABP-Always Be Posting. Może się jednak okazać, że wstawienie wszystkich postów naraz rano przynosi efekt przeciwny do zamierzonego. Jeśli piszesz na wolno poruszający się temat, pisz powoli. Napisz 1000 słów w wielu postach i powoli publikuj je w ciągu dnia. W jaki sposób? Większość systemów zarządzania treścią pozwala na "zaplanowane" posty. Kluczem tutaj jest publikowanie raz na kilka godzin, aby dać czytelnikom coś do przeczytania w ciągu dnia. Postaraj się opublikować jak najwięcej wcześnie. Na przykład, jeśli masz już trzy posty na swojej stronie o 9 rano, inne witryny sennehead z większym prawdopodobieństwem linkują do ciebie, gdy wstają później, znajdując nową listę historii lśniących tam w południowym słońcu. Właśnie dlatego Charlie wstawał każdego ranka o 6 rano, aby rozpocząć swój dzień od Gizmodo, najpierw znajdując historie, a następnie ciesząc się miłością do linków naśladujących blogerów. Eksperci twierdzą, że ludzie najczęściej czytają blogi rano, w godzinach od 10 do 11 rano w godzinach szczytu. Ale ponieważ blogujesz na całym świecie, zawsze jest gdzieś między 10 a 11, więc dowiedz się, gdzie są Twoi czytelnicy, zanim zaczniesz mierzyć czas na rynku blogów. Powinieneś publikować posty codziennie, ale nie publikuj wszystkich naraz. Jeśli publikujesz dziesięć opowiadań dziennie, zalecamy ich publikowanie raz na godzinę. Wiele większych blogów będzie publikować co dziesięć do piętnastu minut, chociaż nie ma twardych dowodów na to, że wolne lub szybkie publikowanie ogólnie zmieni ruch. Jednak oferuje blogowi poczucie rutyny i rytmu, a rozstawianie postów zachęca czytelnika do wypasu przez cały dzień, a nie tylko przez określony czas. To nie jest próba pozyskania odsłon. To próba zabezpieczenia odbiorców. Traktuj swoje posty jako rodzaj przysmaku, który czytelnicy mogą delektować się w ciągu dnia. Jeśli odłożysz ten szwedzki stół jednocześnie, Twoi czytelnicy przedawkują. Na wszystkich dużych blogach, na których pracowaliśmy, nasze zespoły publikowały dziennie ponad pięćdziesiąt elementów dziennie; gdybyśmy opublikowali je wszystkie między 9:30 a 9:45 rano, po prostu szkolilibyśmy naszych czytelników, aby odwiedzali nasze witryny raz dziennie, aby zebrać wszystkie nasze historie, pozostawiając strony martwe przez resztę dnia. Planowanie postów to świetny sposób na zachowanie odstępu między postami, tak jak chcesz zachować pewną odległość między samochodami w ruchu. Kilka stóp lub godzin zapobiega tworzeniu kopii zapasowych i awarii. Dzięki temu twoje posty nie konkurują ze sobą tak bardzo. Blog jest animowanym medium. Ma cykl życia i tempo. Najlepsze blogi mają puls, poczucie, że są ciągle aktualizowane. Najgorszy blog jest aktualizowany raz w tygodniu lub rzadziej, bez rytmu ani regularności postów. Blogi są popularne, ponieważ są zawsze świeże. Niektórzy blogerzy mogą uniknąć jednego dużego postu dziennie, ale jeśli chcesz utrzymać wysokie zainteresowanie i ruch w witrynie, zalecamy kilka postów, jeden co trzy godziny lub więcej. To nie jest ścisła nauka, ale ogólnie jest coś do rozważenia. Teraz bez zbędnych ceregieli…

Śmiertelny nagłówek zabija 200 000 niewinnych czytelników

Gotcha Zadziałało, prawda? Chcielibyśmy pochlebiać myśleniu, że czytelnicy zastanawiają się nad każdym naszym słowem. W rzeczywistości najczęściej czytanymi słowami, jakie kiedykolwiek piszesz, są nagłówki (lub "heds" w starej gazecie). Wielu czytelników to skanery, nie biorące wszystkiego, co napisałeś dogłębnie, ale przeglądające nagłówki i towarzyszące im artykuły i grafika. Wielu potencjalnych czytelników po raz pierwszy widzi Twoją historię w czytniku RSS lub w linku na Twitterze lub Facebooku. Dlatego musisz pomyśleć o tym, jak każdy nagłówek będzie wyglądał na Twitterze lub w czyimś kanale wiadomości na Facebooku. To musi być ściśle napisane. Jeśli nie uda Ci się poprawnie napisać tego nagłówka, nikt nie będzie wiedział, czy Twoje posty są dobrze napisane, czy nie. Skąd będą wiedzieć? Tak jak dawni cyrkowi wołacze wiedzieli: "Musisz zabrać ich do namiotu". Czytelnicy blogów czytają szybko. Nie są zainteresowani twoją drobno spreparowanym piątym akapitem, jeśli twój pierwszy graf jest wystarczający do ich potrzeb w zakresie gromadzenia informacji. Czuję się zaszczycony, jeśli zależy im na tyle, by przeczytać całą historię. Jeden z naszych ulubionych pisarzy, Farhad Manjoo, przeprowadził nieformalne badanie witryny Slate i odkrył, że większość odwiedzających czyta około 60 procent każdej historii. Ale prawie wszyscy czytają nagłówki, a 10 procent nigdy nie przewija. Nagłówek, w wielu przypadkach, jest dużym otwieraczem, który zachęca ich do pozostania przynajmniej przez część głównej atrakcji. Nagłówki są złote. Bez dobrego nagłówka nikt nie przeczyta twojej historii. Nagłówki muszą być zwięzłe, interesujące i niemal opowiadać historię, a jeśli zajmujesz przeciwne stanowisko w popularnej wiadomości, wyrażaj swoją opinię w sposób przejrzysty i zwięzły. W rzeczywistości niektóre z najlepszych nagłówków to te, które ignorują konwencjonalną fabułę - "Dog Bites Man" - i zamiast tego skupiają się na aspekcie historii, który zainteresuje czytelników - "Czy Shi Tzus Dangerous?" i daj czytelnikom powody, by czytać Twoje posty bez ujawniania wszystkiego. Zwab ich, spraw, by byli ciekawi, przestrasz ich lub oburz, ale po prostu zabierz ich do namiotu. Jak to się robi? Najpierw napisz nagłówek, wykorzystując jego najbardziej intrygujący punkt, zanim napiszesz opowiadanie. Możesz to zmienić po napisaniu postu, jeśli w międzyczasie poznasz nowe fakty lub wymyślisz coś lepszego. Co sprawiło, że zdecydowałeś się wybrać ten temat? Podsumuj to w mocny nagłówek. Zabawiaj czytelników swoim nagłówkiem, jednocześnie dając im dobre wyobrażenie o tym, o czym jest ta historia. Pisząc nagłówki, staraj się, aby były one jak najkrótsze i jednocześnie zawierały wystarczającą ilość informacji, aby zachęcić czytelnika. I bądź prosty. Nie pisz żargonem ani nie używaj w nagłówkach niejasnych skrótów, ponieważ nie wszyscy wiedzą, co oznaczają te wszystkie inicjały. Ale bądź ostrożny, ponieważ czytelnicy nie są głupi. Jeśli nadal będziesz publikować te same chwytliwe listy nagłówków, pytania i tym podobne, przejdą dalej.

Pytanie

Czy Bóg nie żyje? Pamiętasz ten tytuł z okładki magazynu Time z 1966 roku? 1 Pytanie może mieć ogromny urok, szczególnie jeśli zadają sobie to czytelnicy. Znaki zapytania na końcu tytułów służą również jako wskaźnik tego, że towarzysząca historia jest plotką lub jeszcze nie do końca poznana.

Sekrety

Sekret życia wiecznego. Czytałbyś ten post, prawda? Właśnie dlatego czytelnicy czytają, czyż nie - aby odkrywać tajemnice, odkrywać rzeczy, których nie znali? Stań się wiarygodnym źródłem tych tajemnic, a czytelnicy będą wracać po więcej.

Liczby

Niedrogie naddźwiękowe Mini-Jet Zips o prędkości 2000 MPH. Użyj liczb w nagłówku, jeśli jest to coś niezwykłego, coś, co nigdy wcześniej nie zostało zrobione, kluczowy fakt w Twojej historii lub przełom. W tym przypadku nawet dysze myśliwskie rzadko poruszają się z prędkością 2000 km / h, więc tak, to fascynujące.

Dziwne lub niezwykłe

Nagłówek mówi, że Dog Bites Man nie jest niczym niezwykłym, ale Man Bites Dog jest. Twoi czytelnicy szukają niezwykłości, powieści i dziwności. Coś zupełnie niesłyszalnego może być tym, czego potrzebujesz, aby kliknęli i przeczytali całą historię. Połącz, zadaj pytanie i zapytaj, co otrzymujesz po zmieszaniu orzechów pekan i piwa? Najlepszy ser na świecie.

Niesamowite

Robot domowy gotuje śniadanie, sprząta. Jeśli opadnie ci szczęka, gdy o tym usłyszysz, prawdopodobnie zrobi to samo dla czytelników, jeśli wyrazisz to w nagłówku. Siedzą tam i umierają z zaskoczenia, a Twoim zadaniem jest spełnić to życzenie.

Wreszcie

Wreszcie samochód elektryczny jedzie od wybrzeża do wybrzeża bez ładowania. Czy twoja opowieść o czymś, na co wszyscy czekali? Ludzie szukają ulgi, są zmęczeni oczekiwaniem i z przyjemnością przeczytają o tym, jak minęło koniec oczekiwania.

Listy

10 najlepszych sposobów na zabicie właściciela. 10 najlepszych list jest tak wszechobecnych w Internecie, że można by pomyśleć, że zostały nadużyte. Miałbyś rację, ale czcigodna lista nie wykazuje oznak zanikania. Heck, strona Cracked publikuje listy prawie wyłącznie. Listy są popularne, ponieważ łatwo jest przeczytać te kąski wielkości kęsa, zwykle towarzyszą im zdjęcia i zwykle obracają się wokół zabawnego tematu. Niech Twój nagłówek zasygnalizuje, jak fajny jest jego temat, a Twoja lista jest na dobrej drodze do sukcesu.

Szok

IPhone jest do bani. Połowa twoich czytelników będzie cię kochać, druga połowa będzie cię nienawidzić, ale wszyscy będą zmuszeni przeczytać każdą prozę, którą umieścisz pod oburzającym i kontrowersyjnym nagłówkiem. Używaj oszczędnie.

Plotka

Plotka: Warp Drive debiutuje w 2020 roku? Możesz prowadzić pogłoskę, pod warunkiem, że wyjaśnisz ją. Gdy usłyszysz plotki, którym ufasz, opublikuj je. Uważaj tylko, by przedstawić je w kategoriach, które dokładnie wyjaśniają pozyskiwanie i potencjalną ważność. W Mashable umieszczamy [RAPORT] na końcu hed, aby wyjaśnić, że historia nie jest potwierdzonym faktem.

rosta historia

Nauczyciele z Scranton wychodzą z rozmów w Unii. W prostych wiadomościach można coś powiedzieć. Nie wszystko musi być absolutną sztuczką. Jasne opowiadanie historii w nagłówku, a następnie rozwijanie jej w tekście zawsze wygrywa, gdy nic innego nie pasuje. Nie każdy nagłówek musi być hasłem

Wielkimi literami lub bez wielkich liter

Przyzwyczailiśmy się do wielkich liter w gazetach i czasopismach. Zasadniczo zalecamy pisanie wielką literą pierwszej litery każdego słowa, chyba że jest to artykuła lub spójnik koordynujący (i, ale, lub, ani, dla), nie jest to pierwsze słowo tytułu. Istnieją pewne ezoteryczne przekonania, że Google odczytuje wielkie litery jako treść inną niż treść i traktuje je odpowiednio, chociaż w wielu przypadkach nie jest to już prawdą. Zgodnie ze stylem brytyjskim, tylko pierwsze słowo nagłówka jest pisane wielkimi literami. Wydaje się, że poza Wielką Brytanią i Europą nagłówki wielkimi literami wypadają z łask.

Prowadź swoimi Ledami, nie chowaj ich Przejdź do rzeczy, szybko. Gdy zaczynasz swoją historię, spraw, by była mocna. To, czego próbujesz tutaj uniknąć, to chowanie smyczy (lub, w rozmowie z gazetą, "lede"). Oznacza to, że w pierwszym zdaniu, a co najwyżej w drugim zdaniu, po prostu powiedz swoim czytelnikom, o czym jest ta historia, przyciągając ich z uzasadnionego powodu lub dwóch powodów, dla których powinni się tym przejmować. Wiadomości składają się z lidu, grafika orzechów (ważnego stwierdzenia, które próbujesz przedstawić) i badań. Ogólnie rzecz biorąc, lid wprowadza czytelnika w historię, a grafik z orzechami mówi im, dlaczego przyszli. Badanie to dodatkowy bonus (chociaż wiele opowieści jest o wiele za długich i nudnych, by uznać je za bonus). Czego nie chcesz robić: "oczyszczanie gardła", w którym tańczysz wokół tematu i tak naprawdę nie mówisz nic na ten temat, dopóki wiele zdań lub niebo nie zabrzmi akapitów później. Nie chowaj lidu, bo wkrótce zakopiesz swojego bloga. Nie oznacza to, że pierwszy akapit nie może być zabawny. Na przykład możesz napisać: Pamiętasz, kiedy Coca-Cola wydała New Coke? Wrzawa? Gniew? Cóż, firma zrobiła to ponownie. Nazywa się Coca-Cola Throwback, nowy napój, który zawiera 100% prawdziwego cukru organicznego zamiast syropu kukurydzianego. I zaufaj mi: na ulicach nie będzie zamieszek w związku z tym nowym dodatkiem do rodziny Coca-Coli. Twój orzech to tak naprawdę drugi graf, ale pierwszy graf, w tym przypadku lede, był czymś, co przykuło uwagę czytelnika. Daje im to do przemyślenia - może wspomnienia. Następnie możesz przejść bezpośrednio do fabuły opowieści w orzechach. Lede powinien składać się maksymalnie z kilkudziesięciu słów i wyrażać wszystko, co próbujesz powiedzieć w formie zamkniętej.

Używaj idealnej gramatyki lub twoja wiarygodność zostanie podważona Nawet jeśli wybór Twojej opowieści jest najlepszy na świecie, a twoje nagłówki są najbardziej chwytliwe, szacunek czytelników dla ciebie i twoje pisanie gwałtownie spadają, gdy popełnisz błąd gramatyczny. Gdy tylko Twoi czytelnicy będą myśleć, że nie masz wykształcenia, zaczną podejrzewać, że twoje metody badawcze, Twój osąd i twój podstawowy poziom inteligencji są do kitu. Nie oznacza to, że nie możesz pisać literówek - śmiało! Zawsze możesz je naprawić. Ale jeśli nie czujesz się dobrze z określoną budową lub zwrotem zdań, unikaj go. Uprość pisanie, aby zapobiec potencjalnym problemom. Jeśli zdecydowałeś się zostać pisarzem, ale nadal nie znasz podstawowych zasad gramatyki, masz trochę pracy. Oczywiście wiemy, że większość czytelników dobrze orientuje się w ekscentryczności gramatyki, ale jeśli nie należysz do tej grupy, czas na naukę i doskonalenie gramatycznej dokładności do perfekcji. Jest to szczególnie prawdziwe, jeśli piszesz po angielsku jako drugim języku. Widzieliśmy niezliczoną liczbę doskonałych postów pomieszanych ze złymi tłumaczeniami. Jeśli piszesz po angielsku, napisz po angielsku, że native speaker uznałby, że jest zwięzły i suchy, a nie nieprecyzyjny i niewystarczająco zły. Jak studiujesz gramatykę? Jednym ze sposobów doskonalenia umiejętności gramatycznych jest dużo czytać, ucząc się przez obserwację. Możesz też odwiedzić jedną z dziesiątek stron internetowych, które specjalizują się w gramatyce i typowych błędach użytkowania. Możesz też zdobyć elementy stylu Strunk and White, układając je dla ciebie w jednym zwięzłym traktacie. Napisano wiele książek o gramatyce, ale ze względu na szybką lekcję nauczymy cię przestępstw gramatycznych, stylowych i związanych z używaniem, które najprawdopodobniej popełnisz. Pamiętaj, że wiele z poniższych przykładów to opinie, które John i Charlie dopracowali przez lata, pisząc książki, artykuły w czasopismach i na stronach internetowych oraz posty na blogach - Twoja witryna lub redaktorzy mogą mieć nieco inne podejście.

Wybieranie szczegółów

Ludzie mówią o zwracaniu uwagi na szczegóły, ale tak naprawdę mają na myśli zwracanie uwagi na właściwe szczegóły. Niezmiennie będziesz pisać post na blogu o skomplikowanej koncepcji, produkcie lub usłudze. W świecie politycznym może być szczegółowa propozycja, którą chciałbyś krytykować. Lub w świecie technologii może być nowy aparat cyfrowy, który właśnie został wprowadzony na rynek, z listą funkcji tak długich jak twoje ramię. Czy napiszesz o każdej z tych nowych funkcji? o, proszę nie. Wybierz najważniejsze szczegóły i napisz o nich. Na przykład w tym przykładzie aparatu cyfrowego napisz o jednej rzeczy, która czyni ten aparat lepszym niż jego poprzednik. Czy aparat może rejestrować filmy HD ze stabilizacją obrazu, a także zdjęcia profesjonalnej jakości? Napisz o tym, zamiast woskowania poetyckiego o megapikselach, numerach ISO i długiej liście trybów fotografowania zawartych w niekończących się menu aparatu. Znajdź mięso tej historii, napisz o niej, umieść w odpowiednim kontekście i przybij ją do gwoździ. Niewielu czytelników zapamięta mnóstwo szczegółów, ale więcej zapamięta jeden punkt, który podałeś. Powiedz im, dlaczego ta wyróżniona przez Ciebie funkcja jest tak ważna; powiedz im coś, czego jeszcze nie wiedzieli. Niektórzy z Twoich czytelników będą zainteresowani szczegółami - przekaż im link do listy specyfikacji produktu. To powinno zadowolić niewielki odsetek osób, które chcą poznać każdy szczegół. Dołącz "mówienie szczegółów", najważniejszy punkt, który może potencjalnie wyjaśnić sytuację w bardziej poetycki i klarowny sposób niż twoje własne wyjaśnienie. Jeśli podczas debaty polityk bawi się włosami, napisz to zamiast mówić: "Była zdenerwowana". Jeśli muzyk odwrócił się od tłumu i rzucił butelką wody w swoich roadies, napisz to zamiast "Wyglądał na złego". Blogowanie jest medium wizualnym, a tekst powinien odzwierciedlać tę żywiołowość i bezpośredniość. Kolejna uwaga, gdy próbujesz zdecydować, o czym pisać i co pominąć: spójrz na zdjęcie wybrane do wpisu. Jeśli na przykład wyraźnie widać, że aparat, o którym piszesz, jest dostępny w czterech różnych kolorach, nie musisz o tym wspominać w tekście. To samo dotyczy jedzenia, samochodu, ludzi - cokolwiek wizualnego. Po co to pokazywać raz i powtarzać dwa razy? Kluczem jest oszczędność języka. Niektóre tematy po prostu wołają o szczegóły i wtedy umiejętnie możesz zamieścić w swoim poście wiele specyfikacji. Jest na to sposób, ale musisz być sprytny. Na przykład możesz użyć niektórych atrybutów aparatu jako modyfikatorów, takich jak: "Ten 12-megapikselowy strzelec wyborowy przybliża cię do obiektywu makro". Chociaż najlepiej unikać długich list specyfikacji, jeśli musisz je uwzględnić, porównaj je w kontekście innych konkurencyjnych produktów.

Nie powtarzaj się ponownie, używając niepotrzebnych, niepotrzebnych i nieprzywołanych słów i zwrotów oraz wyrażeń i rzeczy

Unikaj konstruowania dwudziestosłownego zdania, gdy wystarczą cztery słowa. Pomyśl bardziej jak Mickey Spillane, z jego cztero-słownym zdaniem: "Uderzył go mocno". Pomyśl o sześcio-słownej opowieści Ernesta Hemingwaya: "Na sprzedaż: dziecięce buty, nigdy nie noszone". Bądź sobą, pisząc, zrzucając ta formalność na poziomie college'u, której użyłeś, pisząc te tak ważne dokumenty. Oznacza to, że możesz wyrzucić wszystkie te nieprzyzwoite i bezużyteczne frazy, które pływasz w mózgu. Damy ci mały podgląd. To nie jest wyczerpująca lista, ale zawiera te, które najbardziej nam przeszkadzają:

W tym momencie
Liczba z
Ja sam
Bliskie sąsiedztwo
Osobiście uważam …
Podgrzewacz ciepłej wody
Każdy bez wyjątku
To powiedziawszy
Faktem jest …
Głównie

Rozwijanie głosu pisarza

Kiedy już zaznajomisz się z gramatyką, słownictwem, użyciem słów i wszystkimi innymi drobiazgowymi szczegółami, wyrzuć to wszystko przez okno i bądź sobą. Do tej pory wszystko powinno być automatyczne. Najważniejszą rzeczą, którą musisz zrobić jako bloger, jest wypracowanie własnego głosu, a sposobem na to jest zachowanie ostrożności i powiadomienie czytelników. Czy będziesz przyjazny? Zły? Skłonny do tyrad? Autorytatywny? Ekspert? Zależny od czytelnika? Płaczliwy? Zadajesz wiele pytań, takich jak my w tej chwili? Spójrz na swoje posty i sprawdź, czy istnieje wątek łączący je wszystkie. Czy brzmią podobnie? Czy czytelnicy mogą powiedzieć, że napisałeś to ze względu na styl? W takim razie pan, proszę pana, ma głos. Czy twoi skromni autorzy mają charakterystyczne głosy? Czy możesz powiedzieć, który z nas napisał ten akapit? Zgadnij. Ostrzegamy: Twój głos może przejść do codziennego pisania, co może utrudnić ci, jeśli Twoja codzienna praca wymaga bardziej formalnych form komunikacji. Chociaż nigdy nie poznaliśmy osoby, której pisanie nie zostało ulepszone przez regularne blogowanie, zauważyliśmy zmianę w tonie i szczegółowości, jeśli chodzi o bardziej zaawansowane projekty. Weźmy na przykład tę książkę: napisaliśmy ją tak, jakbyśmy napisali post na blogu, pełen kaprysu i konwersacji. Gdybyśmy jednak musieli jutro iść do pracy i napisać dokumentację dla systemu komputerowego lub aparatu cyfrowego, martwilibyśmy się, że może pojawić się styl blogowania. Pisanie na blogach różni się od pisania na przykład w kancelarii prawnej. Bądź świadomy wpływu, jaki blogowanie może mieć na twoje poglądy i głos. Pomyśl o tym w ten sposób: nie podchodzisz do najlepszego kumpla i zaczynasz inaczej frazować, wybierać niezwykłe słowa i rozpraszać przyjaciela kwiecistymi frazami spoza lewego pola. Oczywiście nie. Przejdziesz do sedna tego, co mówisz, mówiąc wyraźnie przyjaznym tonem i wstrzykując wszystko, co mówisz ... esencją o tobie. To właśnie musisz zrobić ze swoim pisaniem. Zrelaksuj się, bądź sobą, znajdź swoją osobistą esencję i umieść ją na stronie. Łatwym sposobem na wykonanie tego ćwiczenia jest wyobrażenie sobie konkretnej osoby, którą jesteś pisząc, a następnie rzucając swój post, pamiętając o tej osobie, opowiadając historię dokładnie tak, jak gdybyście oboje byli twarzą w twarz. Podobnie jak w przypadku najlepszego przyjaciela, nie bój się ryzykować, odwróć się do tego dziwnego kąta, wstrząśnij humorem i ogólnie baw się z przesłaniem. Ale jeśli nie jesteś zabawny, dziwaczny lub ogólnie nie bawisz się niczym, nie zaczynaj tego teraz. Po prostu bądź sobą

Jak utrzymać zaangażowanie czytelników

Wybrałeś już temat swojego bloga, prawda? To nie znaczy, że musisz pisać tylko o bardzo wąskim temacie. Częścią tego, co zabawi czytelników, jest element zaskoczenia, w którym od czasu do czasu piszesz posty całkowicie nie na temat, ale z pewnością są czymś, czego Twoi czytelnicy nigdy nie widzieli. Nie bój się dywersyfikować. Miej umysł otwarty na nowości, a czytelnicy Ci za to podziękują. Możesz zdecydować się na umieszczenie tego rodzaju nowości na swoim blogu losowo lub możesz zarezerwować dzień i czas na swoje dziwactwo - na przykład "najbardziej szalone wideo Dziwnego piątku" lub "Kooky Pic of the Day". Zwiąż te pomysły tematyczne na Twój temat, a są jeszcze lepsze. Utrzymywanie postów w nieprzewidywalny sposób jest głównym powodem, dla którego czytelnicy odwiedzają Twojego bloga: dla rozrywki. Możesz także pisać poza strefą komfortu, aby zyskać nowego czytelnika. Na przykład często zalecamy pisanie na tematy spoza twojego doświadczenia, ale na tematy, które przypadną do gustu innym blogerom, których podziwiasz. Pewna blogerka, z którą rozmawialiśmy, pisze przede wszystkim o rodzicielstwie ponad dwudziestu jeden osób - ale napisała kilka postów o "technologii i starszym rodzicu", aby zwrócić uwagę na kilka blogów technicznych. To nie jest "pisanie na miarę". Zamiast tego jest bardziej jak pisanie, aby uzyskać nieco więcej uwagi i przejść do innych odbiorców. Jeśli piszesz przede wszystkim o samochodach, dlaczego nie napisać o rowerze wyposażonym w specjalną technologię Porsche? Jeśli piszesz o pszczelarstwie, dlaczego nie przeprowadzić wywiadu z naukowcem na temat problemów ekologicznych, przed którymi stoją nie tylko pszczoły, ale także ptaki, drzewa, a nawet ludzie? Próbujesz zdobyć nowych czytelników, pracując poza strefą komfortu.

Przeglądalność

Ułatw sobie pisanie, wstawiając elementy do przeglądania, takie jak pogrubione podtytuły lub krótkie zdania początkowe dla każdego akapitu, które są wyróżnione pogrubioną czcionką. Widzisz ten nagłówek nad tym akapitem? Dzięki temu ten tekst jest bardziej czytelny. Elementy te zachęcają odwiedzających witrynę do czytania postu, wabiąc ich łatwo dostępnymi kawałkami wielkości kęsa, a nie gigantyczną ścianą z jednolitym tekstem. Przynajmniej zastosuj się do naszej wcześniejszej sugestii, by nie dopuścić do zbyt długiego wyświetlania akapitów, dodatkowo zniechęcając czytelników do nurkowania. Kiedy akapity mają więcej niż cztery lub pięć wierszy, przesuwa to krawędź zbyt dużej ilości tekstu w jednym miejscu dla bloga. Wielu twoich czytelników zeskanuje tylko podtytuły, jeśli dasz im te odważne odskoki, ale to lepiej, niż w ogóle pomiń czytanie strony.

Blogowe pułapki

Kiedy zaczynasz blogować, wszystko to są bzy i mięty pieprzowe. Jednak po kilku tygodniach lub miesiącach możesz znaleźć determinację i chwiejność i zanikanie. Nie martw się; zdarza się każdemu. Zachowaj minimum 1000 słów i uważaj na pułapki blogowe.

Pułapka cynizmu

Blogowanie ma pewien okres, kiedy nic, co robisz, nie jest dobre i stajesz się podły. Komentatorzy będą wiedzieć, że nie piszesz dobrze, i będą do ciebie dzwonić. Zauważysz również, że nic nie jest dobre, a wszystko, o czym piszesz, jednym słowem jest głupie. Uderzyłeś w cykl cynizmu, ale jeśli jesteś ostrożny, możesz uciec z niego dość szybko. Pisarze, kiedy będą mieli okazję wyrazić swoje opinie prawdziwej publiczności, ostatecznie popadną w okres dzikiego cynizmu. Widzieliśmy to wielokrotnie: powiedzmy, że jesteś nowym blogerem, który zyskuje czytelników i staje się ekspertem w danej dziedzinie. Zamiast patrzeć na rzeczy świeżymi oczami, wolisz, aby całkowicie wybrany temat został całkowicie zamknięty. Zacząłeś wierzyć, że pod słońcem nie ma nic nowego do napisania. Będziesz tak zachwycony procesem, że zapomnisz podstawowych zasad. Zatrzymaj się, weź głęboki oddech i zacznij pisać "proste" wiadomości. Nie wstrzykujcie mądrości i cynizmu do wiadomości i powoli wykopujcie się z pułapki cynizmu. Jest to tylko jedna z pułapek, z którymi spotykają się blogerzy, ale jest ona najbardziej podstępna i najbardziej szkodliwa. Jeśli odznaczone, pułapka cynizmu może stać się całym MO, zmniejszając w ten sposób wartość twojej opinii. Uważaj na nieprzewidziany gniew na swój przedmiot i spowolnij go, zanim ucieknie z tobą.

Pułapka Przeklinania

Śmiało, przysięgaj, ale uważaj: piszesz dla dużej publiczności. Jeśli zakładasz, że twoja publiczność zna się na twoim języku, niech tak będzie. Nie jesteśmy tutaj, aby cię zatrzymać. Zasadniczo jednak przeklinanie traktuj tak samo, jak nawóz do trawnika - trochę może pomóc w wyskakiwaniu zdania, wiele może wypalić cały post. Nasze stanowisko jest takie ,że nie powinno być wulgaryzmów w prostych wiadomościach i powinny być bardziej zorientowane na opinie. W miarę dojrzewania blogów to się zmienia. Na przykład, kiedy zaczynaliśmy pisać dla Gizmodo, oboje swobodnie stosowaliśmy wulgaryzmy, nawet w nagłówkach. Z biegiem lat cicha prośba o pominięcie ich w nagłówkach pojawiła się w wieży zarządzania z kości słoniowej. Teraz strona nie jest tak bluźniercza, jak kiedyś. To dlatego, że nadmiar wulgaryzmów może przepędzić publiczność z głównego nurtu. Nie chcemy przeklinać, pisząc o technologii, do cholery, ale polityka może doprowadzić cię do wypowiedzenia niecenzuralnego słowa lub dwóch. To twój wybór, ale pamiętaj, że nie wszystkie wulgaryzmy i przysięgi są sobie równe. Czasami możesz uciec od pyskatej wulgaryzmów, ale bądź ostrożny ze słowem F i chyba, że jesteś skinem lub szalonym, nigdy nie używaj rasistowskich lub seksistowskich obelg. Komentatorzy poinformują Cię, jeśli zaszedłeś za daleko.

Pułapka kontekstowa

W większości postów na blogu kontekst jest najważniejszy. Być może śledziłeś historię od początku do końca, ale to nie znaczy, że nowy czytelnik podążał za tobą w tej podróży. Pamiętaj, że nic nigdy nie jest oczywiste. Załóżmy, że Twoi czytelnicy znają to, o czym pisałeś w przeszłości, ale zawsze oferują nowszym użytkownikom możliwość dalszego badania danego tematu, jeśli nie są zaznajomieni ze wszystkimi szczegółami. W jaki sposób? Możesz po prostu napisać coś takiego: "Jeśli sobie przypomnisz, XYZ Corp. brała udział w podejrzanych kontaktach (szczegółowo tutaj) w handlu karmą dla kotów, prowadząc do dochodzenia ASPCA." Słowa "szczegółowo tutaj" będą łączyły się z poprzednim opowieść o temacie napisanym przez Ciebie lub kogoś innego. Możesz również linkować do zasobów takich jak słowniki lub Wikipedia lub dodać kilka linków na dole historii, wskazując na poprzednie historie w tym samym wątku. Na przykład może piszesz o budowie nowej tamy na pobliskiej rzece. Możesz połączyć się z pierwszą napisaną historią - propozycją przejścia zapory w ratuszu - a następnie z kolejną debatą i dyskusją. Nazywa się to "tykaniem", a gazety tworzyły te historie pod koniec cyklu informacyjnego, opisując wszystko, co wydarzyło się od samego początku. Jest to jednak rzadko produktywne i, jak możesz sobie wyobrazić, o wiele łatwiej jest użyć hiperłączy, aby zbudować oś czasu, którą czytelnik powinien podążać w historii. A jeśli umieścisz hiperłącze do opowiadań napisanych na własnym blogu, to świetny sposób na ulepszenie statystyk odsłon. Powinieneś także używać tagów i kategorii do tworzenia archiwów danych dla swoich czytelników. Na przykład CrunchGear miał zestaw tagów stron-słów, które WordPress rozpoznaje jako tagi-do organizowania postów na określony temat. Jeśli wejdziesz na crunchgear.com/tag/ipad, znajdziesz listę wszystkich postów związanych z iPadem, które kiedykolwiek napisaliśmy. Sprawdź swoją platformę blogową i instrukcje obsługi znaczników i użyj ich, aby dodać kontekst do swoich historii w tekście.

Pułapka "Nie dzisiaj"

Blogowanie jest jak każda stała, regularna aktywność: poprawia się praktyka, a pogarsza się nieuwaga. Jeśli odłożysz coś dzisiaj, prawdopodobnie odłożysz to jutro i jutro i jutro. Podobnie jak trening i flashowanie, blogowanie powinno stać się nawykiem, zanim stanie się pracą. Pamiętaj: martwy blog jest gorszy niż brak bloga.

Rodzaje postów

Krótki post

To tam zaczęły się blogi. Pisarz wędruje po Internecie, znajduje ciekawe linki, mam nadzieję dodać komentarz lub dwa i opublikuje go w układzie czasowym, zaczynając od najnowszych postów na górze. Był to internetowy dziennik tego, co autor widział tego dnia lub godziny, podobnie sposób, w jaki dziś używany jest Twitter. Krótki post na blogu prawdopodobnie będzie podstawą Twojej witryny, w której znajdziesz historię, opublikujesz jej zdjęcie, krótko opowiesz czytelnikom istotę historii, dodasz treściwy komentarz lub jakiś własny kontekst, a także Jesteś skończony. Napisz to mocno. Nie musisz być zbyt gadatliwy - po prostu zwróć uwagę, być może link do innej historii na blogu, którą napisałeś na podobny temat, a następnie pokaż im link do miejsca, w którym znalazłeś historię, pozwalając im przejrzeć wszystkie szczegóły dla siebie .

Recenzje

Jeśli Twój blog dotyczy produktów lub usług, tutaj możesz pokazać swoje rzeczy. Obecność recenzji w Twojej witrynie może wiele zdziałać, na przykład chronić czytelników przed produktami typu slipshod, ostrzegając ich przed spektakularnymi wartościami i pokazując aspekty produktu, których nikt jeszcze nie zauważył. Poza tym dobra opinia zaspokoi podstawową ciekawość czytelników dotyczącą produktu. Podczas sprawdzania produktów, celem jest zadzwonienie do nich tak, jak je widzisz, tak jak bezstronny sędzia na meczu baseballu. Udowodnij, że jesteś wiarygodnym przewodnikiem na dany temat. Po drodze dowiesz się dużo o wybranej dziedzinie, zdobywając produkty, które określają istotę Twojego bloga. Recenzje mogą być proste i krótkie, jeśli dotyczysz pomniejszego produktu, lub mogą zawierać tysiące słów, jeśli dotyczy skomplikowanego i ważnego przedmiotu. Jeśli piszesz blog technologiczny lub coś, co wymaga wysoce technicznej oceny, zalecamy utworzenie nagłówka do recenzji. Na przykład TechCrunch zwykle używa wypunktowanej listy istotnych funkcji, a następnie podstawowej listy zalet / wad. Następnie mamy "krótką wersję" recenzji podsumowującą nasze opinie. Oszczędza czas. Zamiast wpisywać kod dla tych list, po prostu wpisujemy "revhed", a następujący post HTML pojawia się w naszych postach.

< strong > Funkcje: < / strong >
< ul >
< li >
< li > < /li >
< li > < /li>
< li >
< li > < /li >

< strong > Plusy: < / strong >
< ul >
< li > < /li >
< li > < /li >
< li > < /li >
< /ul >
< strong > Minusy: < / strong >
< ul >
< li > < /li >
< li > < /li >
< li > < /li >
< /ul >

Tego rodzaju systemy makr są doskonałe, jeśli ponownie wpisujesz te same rzeczy i są dostępne zarówno na komputerach Mac, jak i PC. Opracuj własny "wygląd i styl" dla recenzji bloga, na przykład różne ikony za i przeciw lub własny system oceniania.

Funkcja

"Funkcja" to dłuższa historia na określony temat lub wiadomość. Może to być profil - dyskusja osoby lub przedmiotu - w kontekście lub może opowiadać dłuższą historię. Podziel dłuższe funkcje na wiele postów. Jesteś blisko swojego przedmiotu, studiujesz go codziennie i odkrywasz wszystkie otaczające go szczegóły. Daj czytelnikom perspektywę, pisząc szczegółowe funkcje na wybrany temat. Codziennie pracując nad blogiem, opracuj listę funkcji, o które chciałbyś dowiedzieć się więcej. Jeśli istnieje lokalne wydarzenie, które pasuje do Twojej kategorii, weź udział w nim, zrób wiele zdjęć i zmień je w funkcję. Zidentyfikuj relacje między przedmiotami, które rutynowo omawiasz, i napisz exposé. Pomyśl o trendach, słabych prądach i potencjalnie wybuchowych kontrowersjach w wybranej dziedzinie, a następnie zadzwoń do niektórych ekspertów, przesłuchuj ludzi i zamień jądro pomysłu w pełnoprawną funkcję. Kilka dobrych funkcji dodaje wiele wiarygodności. Jest stare powiedzenie, które często brzmi prawdziwie: posty przynoszą wyświetlenia strony, ale funkcje przynoszą czytelnikom. Niektóre z najważniejszych funkcji, które piszesz, mogą nie uzyskać ogromnych fal odsłon, ale zwykli czytelnicy docenią bardziej szczegółowe artykuły. Ta wdzięczność może rozprzestrzenić się na rzesze innych czytelników poprzez przekaz ustny lub poprzez portale społecznościowe. Myśl długoterminowo. To może być prawdopodobnie przyczyną powolnego wzrostu, który ostatecznie sprawi, że Twój blog będzie stale odnosił sukcesy.

Listy

Jest dobry powód, dla którego listy przedmiotów są tak popularne w sieci. Ich porządek polega na ocenie, w której umieściłeś wszystkie elementy na tej liście w układzie hierarchicznym. Wpisy są napisane drobnymi, łatwymi do strawienia kawałkami. Są kuszące, a czytelnicy je pożerają, zwłaszcza jeśli wybierzesz atrakcyjne pozycje do swoich list, ale pozostaniesz przy założeniu. A jeśli umieścisz zdjęcie przy każdym elemencie listy, będą one służyć celom obrazkowym, zapewniając rozrywkę czytelnikom, którzy nie mają ochoty nurkować w intensywnym tekście.

Infografika

Zbierz stos faktów, rysunków i statystyk na dany temat, a jeśli jesteś całkiem dobrym artystą Photoshopa, możesz złożyć dużą, przyjemną wizualnie grafikę, która będzie pełna łatwych do skanowania informacji. Ten rodzaj prezentacji wizualnej zyskał na znaczeniu i popularności ostatnio. Jeśli wpadniesz na dobry pomysł na infografikę, ale twoje umiejętności projektowe nie pozwolą jej wykonać samodzielnie, znajdź kogoś, kto może, a wynikający z tego wzrost ruchu może być wart twojego czasu, wysiłku i wydatków. Zauważyliśmy w Mashable, że najbardziej udane infografiki to coś więcej niż strona pełna wykresów. Posyp zabawne fakty i zabawne ilustracje, a otrzymasz zwycięską formułę.

Komentarz

Dalej, tyrada! To Twoja szansa, aby zabrzmieć, mówiąc im, co naprawdę myślisz. Oczywiście prawie wszystkie Twoje posty i artykuły będą zawierały Twoje opinie, ale ta kategoria pozwala ci zanurzyć się w kontrowersje, zdobyć nowe punkty do rozmowy i zachęcić czytelników do pracy. Nie bój się zająć stanowiska w danej sprawie, ale pamiętaj, że jeśli większość czytelników się z tobą nie zgadza, możesz się mylić. Pisząc komentarz, warto cytować fakty, aby utworzyć kopię zapasową każdego z punktów, a także linki do źródeł, aby czytelnicy mogli zobaczyć informacje dla siebie. Nie wyciągaj tylko kilku stwierdzeń twojego tyłka, którego jedynym faktycznym wsparciem jest "bo tak powiedziałem" - no cóż, chyba że jesteś sprawdzonym ekspertem w tej dziedzinie. Nie bądź "Kapitanem oczywistym", wyrażając opinie tak zdeptane, że każdy o nich wie i słyszy je w kółko. Tutaj celem jest przedstawienie czytelnikom punktów widzenia, których mogliby nigdy nie wziąć pod uwagę. Jednocześnie, jeśli czytelnicy sami zastanowili się nad twoimi opiniami i zastanawiali się, czy ktokolwiek myślał w ten sposób, skorzystają z okazji i uznania. Dostajesz dodatkowe juju, jeśli wymyślisz temat, który wkurza wszystkich, ale niewielu jeszcze o tym pisało. Po prostu upewnij się, że wyraźnie oznaczysz swoją wiadomość jako "opinię".

Ankieta / Quiz

Gdy zaczynasz, liczba czytelników będzie tak mała, że utworzenie ankiety będzie krępujące, ale quiz będzie działał z dowolną liczbą czytelników. Ankiety i quizy mają tę podstawową zaletę, że zwiększają liczbę wyświetleń strony, ponieważ większość wymaga więcej niż jednej strony do rejestrowania głosów i wyświetlania wyników. Quizy to dojrzała okazja do humoru, zawierająca absurdalne odpowiedzi wraz z odpowiednimi. Pamiętaj, aby pogratulować tym, którzy dobrze spisali się w quizie, a jednocześnie delikatnie użebrować tych, którzy nie. Ankiety zachęcają czytelników, którzy zwykle nie zadają sobie trudu, aby komentować. Mogą być wszechstronne, zajmując niewielką przestrzeń na stronie głównej lub przekształcając się w całe badanie demograficzne w Twojej witrynie. Ankiety można łatwo wstawiać w dowolnej witrynie, a w Mashable mieliśmy dobre doświadczenia z Polldaddy (http://polldaddy.com), co pozwala nam dostosować wygląd ankiety. Ankietę tworzysz na stronie Polldaddy, a gdy skończysz, np. YouTube, otrzymasz kod do umieszczenia na własnej stronie w celu wyświetlenia ankiety. Jest to łatwy sposób (i bezpłatny dla osób, które dopiero zaczynają z mniej niż 100 odpowiedziami na miesiąc), aby utworzyć szybkie ankiety i zalecamy go bardzo.

Podpis

Jeśli znajdziesz film, obraz lub gag, który opowiada historię, podpis pod treścią składającą się z kilku lub więcej słów może być wszystkim, czego potrzebujesz. Innym razem zdjęcia lub filmy wymagają dodatkowej konfiguracji i objaśnień, ale zachowaj prostotę i pozwól, aby zdjęcia zajmowały najwięcej miejsca. Możesz nawet zanurzyć się w najnowszym schemacie galerii z liczbą kliknięć, w którym prezentujesz grupę dwudziestu zdjęć lub filmów w formie pokazu slajdów lub galerii, z których każde zdjęcie przynosi kliknięcie. Śmiało, napisz swoją historię w podpisach dla każdego z elementów galerii, ale wiedz o tym: Wielu czytelników jest coraz bardziej zirytowanych tą oczywistą sztuczką w celu uzyskania większej liczby odsłon. Możesz rozważyć umieszczenie wszystkich zdjęć lub osadzonych filmów na jednej, łatwo przewijalnej stronie z dołączonymi podpisami, aby zadowolić czytelników (w Mashable oferujemy opcję jednej strony dla wszystkich naszych galerii). Z drugiej strony, jeśli szukasz bonanzy odsłon, zobacz, co się stanie, gdy napiszesz przebojowy post z trzydziestoma zdjęciami, z których każde uzyska swoją własną odsłonę. Oto więc: czy powinnaś ułatwić nawigację w witrynie i zadowolić czytelników, czy też zdobyć złoto? Decyzja należy do ciebie, kapitanie, ale powiedzmy, że przez większość czasu zachowaj decyzje przyjazne dla użytkownika

Wywiad

Jeśli masz szczęście (lub jesteś wystarczająco agresywny lub dobrze skomunikowany), aby mieć szansę porozmawiać z redaktorem wiadomości, ważną osobą lub ogólnie interesującym przedstawicielem branży, możesz zapisać słowa tego VIP-a na rozmowę tekstową, tak jak te, które pojawiają się w magazynie Playboy. I tak, czytamy artykuły w tym dziewczęcym magazynie. Zdobądź dyktafon lub skorzystaj z aplikacji na smartfonie i nagraj każde słowo celebryty, a następnie transkrybuj je wiernie swoim czytelnikom. Spróbuj sprawić, by była bardziej wyrazista, publikując tylko najbardziej zwięzłe frazy i zdania, ale nie edytuj jej tak mocno, aby zawartość była zniekształcona. Jeśli nie sprawdza się to w pełnym wywiadzie pełnym, napisz historię z licznymi cytatami. Jeśli masz na to ochotę, nakręć film z wywiadu, aby uzyskać pełny efekt twarzą w twarz, lub możesz wybrać kombinację transkrypcji i pliku audio, dając czytelnikom wybór przesłuchania lub czytania wywiadu.

Jak …

Poradniki to jedne z najpopularniejszych postów, jakie możesz napisać. Ludzie je kochają. Celem poradnika (niektóre osoby nazywają je samouczkami) jest wyjaśnienie procesu krok po kroku, opisując każdy krok tak szczegółowo, jak to możliwe. Jakiego rodzaju poradniki możesz opublikować? Blogerzy piwa mogą pisać o tym, jak wlać idealny kufel. Szwacze mogą opisać specjalne szwy. Blogerzy rowerowi mogą opisywać ulepszenia hamulców. Wszystko, co robisz i czego chcesz się uczyć, to uczciwa gra.

Bitwy

Czy Twój blog będzie wybitną, walczącą publikacją? Czy będziesz ciągle w ofensywie, agresywnie atakując wszystko i wszystko? Wybieranie konfliktów ze wszystkimi i nikim niekoniecznie jest strategią - to tylko agresja. Co więcej, jeśli zawsze będziesz negatywny, twoje pisanie stanie się przewidywalne. Wybierz bitwę. Zaatakuj produkt lub osobę tylko wtedy, gdy wydarzyło się coś oburzającego. Pamiętaj, że zawsze łatwiej jest zburzyć rzeczy niż je zbudować, a możesz odkryć, że stajesz się negatywny tylko dlatego, że jest łatwiej. Wreszcie, chroń się przed procesami o zniesławienie, powstrzymując się od atakowania kogoś z fałszywymi oskarżeniami. Prawda jest najlepszą obroną, więc jeśli masz zamiar wejść w negatywną grę, upewnij się, że masz prawdę po swojej stronie.

Grafika i jak z nich korzystać

Znajdź grafikę dla każdego postu. Jeśli piszesz o produkcie, jest to łatwe, ponieważ firmy zazwyczaj chętnie udostępniają ujęcia swoich produktów w wysokiej rozdzielczości ze wszystkich możliwych kątów. W tym kontekście możesz użyć dowolnych zdjęć dostarczonych przez firmę. Dzięki koncepcyjnym opowieściom, komentarzom i funkcjom grafika może być nieco trudniejsza. Z naszego doświadczenia wynika, że jeśli korzystamy ze zdjęcia znalezionego w innej witrynie, samo połączenie z tą witryną na końcu artykułu nie jest wystarczające - musisz poprosić właściciela tej grafiki o zgodę na jego użycie. Jeśli jest to wyjątkowa, sprytna grafika, lepiej jest stworzyć własną. W innych przypadkach łączenie lub modyfikowanie grafiki za pomocą Photoshopa (lub dowolnego innego edytora obrazów) zwykle zamienia te elementy graficzne w wystarczająco nowy obraz, szczególnie jeśli naśmiewasz się z tych przedstawionych w prawie autorskim, które nazywa to "parodią". Przepisy amerykańskiego prawa autorskiego dotyczące dozwolonego użytku zazwyczaj chronią cię, gdy chcesz użyć fragmentów obrazów, zwłaszcza jeśli są one małe, inaczej zwane " miniatury ". Jeśli masz wątpliwości i odczuwasz paranoję, przed opublikowaniem zwróć się do organizacji, która jest właścicielem tych zdjęć. To nie wystarczy dla niektórych korporacji i tych, którzy chcą przestrzegać litery prawa. Każda strona ma swoją własną filozofię; na przykład w Mashable i na jednej stronie NBC każda użyta grafika wymagała pisemnej zgody właściciela. W ramach tej samej firmy, na innej stronie NBC, mogliśmy pobrać grafikę z dowolnego miejsca, niezależnie od tego, czy powiązaliśmy się z jej właścicielem. W Mashable korzystaliśmy wyłącznie z grafiki kupionej od iStockPhoto lub Getty Images, a grafiki lub zdjęcia, które sami stworzyliśmy, zostały dostarczone przez firmy lub były objęte licencją Creative Commons. Wiele z tych zdjęć można znaleźć na stronie udostępniania zdjęć Flickr.com i można je łatwo znaleźć za pomocą wyszukiwarek, takich jak CC Search (http://search.creativecommons.org/) lub Compfight.com.

Snark i Pojedynczy Blogger

Komedia i snark określają cechy blogów, ale nie trzeba pisać ciekawych postów. Ponieważ obaj twoi skromni narratorzy spędzili wiele naszych lat twórczych w snarkowej stolicy świata, znanej również jako Gawker Media, czasami zdarza się, że wypluwamy mnóstwo gejzeru snarkcasm. Oto, w jaki sposób opanowaliśmy tę potrzebę: jeśli zdecydujesz się na snarky, pamiętaj, aby użyć lekkiego dotyku. Jak opisaliśmy wcześniej, pułapka cynizmu złapie cię w swoje szpony, kiedy najmniej się tego spodziewasz, co spowoduje mniej humoru i więcej żółci. Najłatwiejszym sposobem na wybranie obraźliwego humoru jest zapamiętanie starej pryncypialnej zasady komedii: powiedzenie "ssę" jest zabawne, a "ssanie" nie jest zabawne. Chociaż istnieje wiele obraźliwych komiksów, które zapewniają godne życie, jest o wiele więcej komiksów, które koncentrują się bardziej na introspekcyjnym humorze. Używaj humoru i warcz w sposób, w jaki używasz dowolnej techniki pisania. Powtarzanie może być nudne. Jednak zawsze fajnie jest zakończyć post quipem lub dołączyć zabawną grafikę ściśle związaną z Twoim tematem. Poważne blogi są często zbyt proste dla wielu czytelników, a źródłem większości wczesnych blogów były snark, dowcip i gniew. Naśmiewanie się z przedmiotów lub z siebie to dusza blogowania. Pamiętaj jednak, że sarkazm nie przekłada się dobrze na arenie blogów. Użytkownicy czytają Twoje posty szybko i często przy minimalnym zrozumieniu. Parodie mogą działać dobrze, dopóki jesteś na topie. Wyobraź sobie, że blogowanie jest jak wyrażanie emocji, emocje muszą być przesadzone, aż do groteski. Na przykład użytkownicy, którzy mogą nie znać twojego stanowiska w temacie, mogą postrzegać twój sarkazm jako wsparcie lub potępienie konkurującego punktu widzenia. To z kolei prowadzi do wściekłych komentarzy rzuconych na ciebie

Długość słupka

Mashable, TechCrunch i Gizmodo zostały zbudowane w oparciu o koncepcję różnorodności, w której długie słupki zawsze zestawiane były ze słupkami średniej i krótszej długości. Działa to, ponieważ dajesz zapracowanym czytelnikom sposób na szybkie zabawienie się krótkimi postami, jednocześnie oferując dogłębną relację osobom o dłuższym okresie koncentracji i wyższym poziomie zainteresowania. Daje to również możliwość pisania dłuższych utworów na bardziej skomplikowane tematy oraz wyszukiwania krótkich, mocnych postów, które stanowią tylko jeden punkt. Niektórzy twierdzą, że dłuższe posty gromadzą więcej czytelników - nie zgadzamy się. Dłuższe posty wymagają prawdziwego poświęcenia od zajętego czytelnika i jeśli twoje pisanie nie jest na najwyższym poziomie, możesz spodziewać się, że czytelnik zatrzyma się przy trzecim grafie. Jeśli nie prowokujesz czytelnika tak długo swoją prozą, jesteś zatopiony. Wielu blogerów koncentruje się przede wszystkim na dłuższych postach, pisząc jeden lub dwa elementy dziennie. Jest to jedna droga, ale blogerzy często zawierają duże, kuszące zdjęcia i mnóstwo komentarzy. Najlepszymi tego przykładami są wspomniane wyżej BikeSnobNYC i ABlogToRead .com, blog o zegarkach.

Być lepszym blogerem

Podczas blogowania stale staraj się ulepszać. Przeczytaj ponownie stare posty na literówki. Zaplanuj nowe posty. Oceń, za pomocą analityki, co przyciąga najwięcej uwagi. Zobacz, które posty przyciągają najwięcej odwiedzających - to twoi czytelnicy mówią ci, czego chcą. Daj im to, czego chcą! Napisz posty, które chcesz przeczytać. Twórz cele i dopasowuj je. Oto kroki, które musisz podjąć, aby stać się lepszym blogerem. Jeśli robisz to codziennie lub robisz to jako źródło utrzymania, wszystkie te ulepszenia przyjdą naturalnie. Jeśli jednak nie traktujesz blogowania jako codziennego ćwiczenia, nie odniesiesz sukcesu. Oto kilka wskazówek dotyczących lepszego blogowania:

•  Pisz mocno: nie każde zdanie musi zawierać pięćdziesiąt słów. Napisz tekst, który jest krótki, zwięzły i rytmiczny.
•  Pamiętaj o piramidalnej strukturze pisania wiadomości i używaj jej tak często, jak to możliwe.
•  Używaj cytatów: cytaty z Twojego oryginalnego źródła są doskonałym sposobem na napędzanie historii bez większego wysiłku.
•  Używaj krótkich akapitów: Twój lid i nagłówek powinny być tak krótkie i zwięzłe, jak to możliwe.
•  Napisz tak, jakby nikt nie chciał kończyć twoich historii: pamiętaj, że czytelnicy nie mają dużo czasu. Walczycie o ich uwagę. O ile nie dasz im dobrego powodu do powrotu, nie zrobią tego.
•  Pisz dla F: Badania wykazały, że przeciętny czytelnik patrzy na dwa słowa w nagłówku i czyta we wzorze F - przesuwając oczy wzdłuż pierwszej linii, a następnie ledwo ocierając pozostałe linie, aż dotrą do końca strony . Reszta F, suw w dół, to przeglądanie reszty historii. Umieść najważniejsze wiadomości w górnym pasku tego F.
•  Współcześni czytelnicy uwielbiają zwięzłość dłuższych opowiadań: to fakt dziennikarski. Twój pięknie wykonany tyk na temat powstania postaci politycznej zostanie przyćmiony przez zdjęcia tej postaci z inflagrante. Nie oznacza to, że chcemy, abyś się rozłożył - chcemy tylko, abyś zrozumiał, co tworzy wiadomości. Budowanie wspaniałej historii na podstawie wspaniałych wiadomości jest doskonałe, ale cytując barda: "Mów krótko, modlę się do ciebie".
•  Spójrz na resztę historii: jakich innych stron brakuje w Twojej historii? Co możesz dodać?
•  Wyjdź z biura: idź i poznaj ludzi - nawet PR-owców. Idź i eksploruj swój rytm, idąc na konferencję lub spotkanie. Praktyczne posty są znacznie bardziej wartościowe i szeroko czytane.
•  Nie wyrządzaj szkody: nie bądź blogerem bitewnym, zawsze spragnionym walki. Rób swoje i współpracuj z innymi blogerami. Konkurencja w przestrzeni blogów jest prawdziwa i ścisła, ale nie musisz się pochylać, aby "pokonać" drugiego faceta w wiadomościach, które wszyscy udostępniają. Zabłyśnij swoimi ekskluzywnymi i czerpakami i współpracuj nad nowościami może przynieść czytelników. Zawsze powinieneś pamiętać o konkurencji, ale w wielu przypadkach zdecydowanie lepiej jest połączyć się z innym blogerem i stworzyć relację wzajemnego zaufania. Wiele osób próbuje sfałszować linki w nadziei na lepsze rankingi w wyszukiwarkach. Poproś przyjaznego blogera o link do ciebie, ponieważ jest ci winien przysługę za linkowanie do niej? Zdarza się to codziennie i jest to pomocny sposób na uzyskanie przez blogera trakcji.

Pisanie, aby ktoś cię przeczytał

Wyobraź sobie swojego idealnego czytelnika. Czytelnik jest tym, do którego musisz pisać na co dzień na blogu. Idealnym czytelnikiem może być twój tata. Ona może być twoją żoną. Może być blogerem, którego szczególnie podziwiasz. Staraj się pisać rzeczy zrozumiałe dla czytelników. Moment, w którym piszesz wyłącznie dla Google, słów kluczowych lub innych klastrów SEO, to moment, w którym przestałeś pisać dla ludzi. Istnieje zbyt wiele przykładów źródeł wiadomości, które koncentrują się przede wszystkim na uzyskiwaniu wyświetleń strony, kliknięć i wyświetleń reklamowych. Są one drugorzędne w stosunku do twojego celu i pochodzą z dobrej pracy organicznie. Niech nikt ci nie mówi inaczej. Pisz dla ludzi. Dowiedz się o swoich odbiorcach i zapytaj ich, czego potrzebują lub chcą. Utwórz listę mailingową dla swojego bloga i wysyłaj ankiety co pół roku. Użyj systemów takich jak Mailchimp i Survey Monkey, aby utworzyć pętle zwrotne. Twoim celem jest być niezbędnym dla czytelników. Zrozumienie ich całkowicie to robi. Pisanie specjalnie dla nich gwarantuje, że będą Cię czytać raz po raz. Jako blogerzy mamy pozwolenie na pisanie w dowolny sposób, który uznamy za odpowiedni. Możemy być szaleni, możemy być zwariowani, lub możemy być śmiertelnie poważni. Ta wolność jest tak przerażająca dla przeciętnego dziennikarza, który dorastał w erze redaktorów, terminów i darmowej kawy w redakcji. Te dni, przykro to zauważyć, dawno minęły. Najważniejsze jest jednak pisanie rzeczy, które lubisz czytać. Jeśli możemy zaoferować ci jakąś radę, początkujący bloger, musisz uwierzyć, że to, co masz do powiedzenia, jest ważne. Robisz sobie przysługę, nie dzieląc się nią.

E-mail i jego niezadowolenie

Nie jesteś pewien, czy chcesz utworzyć blog publiczny? Możesz przestrzegać tych samych zasad podczas tworzenia biuletynu e-mail, zasadniczo budując zestawienie historii, które wysyłasz swoim obserwatorom. Chociaż ta technika nie jest tak popularna jak tworzenie bloga, ma ona swoje zalety, szczególnie w przypadku witryn bardziej biznesowych. Co dostajesz od biuletynu e-mail? Cóż, masz oddaną rzeszę czytelników, którzy średnio czytają twoje posty. Daje również poczucie ekskluzywności dla twoich treści. Pewien bloger, Jason Calacanis, nawet ograniczył swoją listę e-mailową do pewnej liczby osób, aby ujawnić coś w rodzaju ekskluzywności związanej z fantazyjnymi torebkami i tajnymi klubami nocnymi. Jeśli musisz zdobyć miejsce przy stole, zwykle jesz to, co ci dano. Jak więc utworzyć biuletyn e-mail? Polecam korzystanie z czegoś takiego jak Mailchimp, usługa listy mailingowej, która pozwala wysyłać ogromną liczbę wiadomości e-mail za około 40 USD miesięcznie. Mailchimp pozwala osadzić kod "Subskrybuj" na swojej stronie internetowej, aby ludzie mogli zapisać się do newslettera, a następnie oferuje wiele szablonów i innych gadżetów, aby regularnie kontaktować się z Twoją listą. E-mail jest doskonałym medium kontaktowym. Chociaż wielu uwielbia media społecznościowe, nie ma tam dość zasięgu i zwrotu z inwestycji. Zbudowanie listy e-mailowej to świetny sposób na utrzymanie kontaktu z odbiorcami. Czy powinieneś po prostu użyć newslettera, a nie bloga? To zależy od Ciebie. Niektóre z najlepszych blogów zawierają komponent e-mail, a coraz ważniejsza staje się świetna lista zapalonych czytelników. Krótko mówiąc, jest to dobry pomysł, ale oferowanie treści zawierających wyłącznie wiadomości e-mail zależy od celu. Czy chcesz być ekspertem, który sprzedaje Twoją wiedzę konkretnym odbiorcom? Czy piszesz o bardzo specyficznej niszy? Czy chcesz zrezygnować z przychodów z reklam w celu uzyskania zasięgu?

Stwórz

Najpierw zapoznaj się z aplikacją mailingową. Wiele systemów pozwala na tworzenie bogatych wiadomości e-mail zawierających obrazy i ładnie wyglądający tekst. Zalecamy utworzenie dwóch biuletynów i umożliwienie użytkownikom włączenia wersji tekstowej. Będziesz także musiał zbudować listę. Nie kradnij ani nie kupuj adresów e-mail. Twój biuletyn e-mail musi rosnąć organicznie lub ryzykujesz zbanowanie od swojego dostawcy poczty e-mail i gniewanie całego bałaganu ludzi. Wysyłaj e-mailem raz w tygodniu, ale wypełnij biuletyn treściami o wartości tygodniowej. Codzienne wiadomości e-mail są okropne, a miesięczne wiadomości e-mail łatwo zapomnieć. Twoim celem jest stworzenie wrażeń dla czytelników, czegoś, co oczekują, że będą je regularnie oglądać. Napisz swoje e-maile, jakbyś napisał post na blogu. W rzeczywistości zalecamy kierowanie osób z powrotem do Twojego bloga. Czytanie długich formularzy w oknie poczty to trudna sprzedaż.

Zabiegaj

Teraz musisz znaleźć tych czytelników. Jak w przypadku każdego przedsięwzięcia online, będziesz głosił w pustym pokoju, dopóki nie zwiększysz liczby odbiorców. Jest to naturalne i nie powinno cię frustrować. Zalecamy utworzenie witryny z biuletynem i umieszczenie tam tekstu kilka dni po wysłaniu go e-mailem. Możesz także obcinać artykuły i zachęcać czytelników do zdobycia całości, prosząc o zapisanie się do newslettera. Możesz także utworzyć reklamę pełnoekranową z prośbą o dołączenie osób do Twojej listy mailingowej. W takim przypadku możesz traktować swojego bloga jako lokalizację dodatkową dla ciężko zdobytych treści

Rozprowadzaj

Teraz naciśnij wyślij. I powtórz. Biuletyn e-mail musi pojawiać się regularnie i mniej więcej o tej samej godzinie w tym samym dniu tygodnia. Wyobraź to sobie jako telewizyjny sitcom. Modern Family nie pojawia się tylko wtedy, gdy ma na to ochotę stacja. Zamiast tego pojawia się w określonym czasie i miejscu. Ta znajomość jest kluczowa i sprawi, że ludzie wrócą. Co jest najważniejsze? Masz teraz ogromną listę wiadomości e-mail, których możesz użyć, aby skontaktować się z czytelnikami w sprawie specjalnych treści i ofert. W rzeczywistości pozwala to również zarabiać, oferując produkty bezpośrednio w wiadomościach e-mail - ale bądź ostrożny. Dzisiejszy biuletyn e-mail to spam jutra