Kurs : Jak Zostać BlogeremrBlogging





O Czym Pisać?



Teraz, gdy wiesz, ile musisz publikować, omówmy, co musisz publikować. Obecnie istnieją miliony blogów, więc Twoim zadaniem będzie przekonanie czytelników do ominięcia większości innych blogów i przejścia bezpośrednio do Twoich. Dlaczego mieliby to zrobić? Ponieważ mogą uzyskać od Ciebie oryginalne treści, własnym głosem i według własnego stylu, który im się spodoba. Twoja oryginalna treść to coś, co siedzi na Twoim blogu - coś, czego nie mogą dostać nigdzie indziej. Twoim zadaniem jest konsekwentne dostarczanie nowych rzeczy każdego dnia. Na tym polega problem, drogi blogerze. Każdego dnia jest tylko ograniczona liczba nowych rzeczy, a większość konkurencji prawdopodobnie wie także o najbardziej ekscytujących przedmiotach. Właśnie dlatego musisz wprowadzić nowe wiadomości. Spersonalizuj i dodaj swoją perspektywę, docierając do sedna tego, co naprawdę się dzieje, nie tylko na powierzchni, ale pod spodem, wokół i poprzez każdy poruszany temat. Oto mała tajemnica: większość blogerów znajduje wiadomości w Internecie, a następnie przepisuje te historie z własnym wierszem na górze. To działało dobrze przez ostatnie pół dekady, ale wszystko się zmienia. To, co możesz nazwać "parafrazowaniem", to tak zwane "tworzenie treści" w niektórych kręgach i "leniwe blogowanie" w innych. Wciąż jest to ważna strategia, ale nie jest idealna. To jest miejsce, w którym musisz wyjść poza zwykłe parafrazowanie wiadomości, nie tylko przepisywanie historii, ale znajdowanie nowych, świeżych informacji i dodawanie własnych opinii do miksu. Jeśli historia tego dnia to wielki rajd na Wall Street lub rewolucyjna zmiana w słynnej restauracji, dowiedz się, co możesz zrobić, aby zebrać nieco więcej niż konkurenci. Porównaj różne punkty historii i porównaj je z innymi koncepcjami lub produktami, które pojawiły się wcześniej, i wyjaśnij, co jest naprawdę nowego w tej historii oraz co to jest powtórka innych zgłoszonych historii. Link do wcześniejszych opowiadań, które napisałeś, co jest tak samo dobre dla zwiększenia liczby odsłon, jak dla dodania kontekstu do Twojej historii. Nie oznacza to, że nie ma miejsca na "proste" wiadomości branżowe. Proste wiadomości - czynność zgłaszania kilku prostych faktów - mogą być cenne dla czytelników niektórych blogów. Blog o publikowaniu byłby niedoceniany, ignorując wielką ofertę dnia, a blog o rowerach byłby bezużyteczny, gdyby nie zawierał przynajmniej najnowszych wiadomości z Cannondale i Specialized. Istnieje ogromne nieporozumienie na temat blogów: widzisz je przynajmniej raz w tygodniu, gdy ludzie, którzy właśnie zaczęli czytać blogi, komentują: "Dlaczego wstawiasz swoją opinię do tych wiadomości?" I "To jest stronnicze!" Oczekuje się, że obiektywnie poinformujesz o nowościach. Dlaczego więc nie zostać reporterem "tylko fakty, proszę pani", kiedy opowiadasz nam historię? Powiemy ci dlaczego, ponieważ listę obiektywnych faktów można powiedzieć tylko raz, a ta lista prawdopodobnie jest już liczona dziesiątki razy. Komentarz jest świetny, gdy jest poparty stałym strumieniem faktów. Tak, musisz szybko i zwięźle podać przynajmniej niektóre z tych faktów (i link do wszystkich szczegółów z korzyścią dla bardziej ciekawskich czytelników), ale musisz się wyróżnić, idąc kilka kroków dalej. Dziennikarstwo, jak wiemy, się zmienia, ale to nie znaczy, że stare metody nie są już wykonalne. Dziennikarstwo internetowe, w przeciwieństwie do dziennikarstwa "staromodnego", charakteryzuje się kilkoma istotnymi i istotnymi czynnikami:

•  Brak dostępu - większość postów jest zbudowana na innych postach. Oznacza to, że możesz nie mieć dostępu do oryginalnego źródła, a zatem zależysz od pogłoski lub "wiarygodnych źródeł". Niestety, te wiarygodne źródła faktycznie się kurczą, powodując niewiarygodne historie oparte na, jak na ironię, blogach i tweetach.

•  Szybka i brudna - w "dawnych czasach" gazety przeszukiwały całą gamę systemów sprawdzania faktów i edycji tekstów, aby zapewnić, że wydawcy nie zostaną pozwani. Te środki bezpieczeństwa uległy awarii. Jeśli jesteś samotnym blogerem, nie będziesz miał "kujona", siedzącego w pokoju, popijającego kawę i czytając strony. Zamiast tego będziesz mieć wściekłych czytelników, którzy narzekają na każdą literówkę. Bądź tego świadomy i sprawdź. Przeczytaj, przeczytaj ponownie i przeczytaj ponownie każdą historię, którą piszesz przed opublikowaniem. Zrób to szybko i czysto.

•  Czytelność - nowy dziennikarstwo wymaga czytelności. Może to oznaczać, że posty są krótkie i szybkie lub są długie i pełne szczegółów i opinii. Tak czy inaczej, potrzebne są badania, aby zebrać "orzech" opowieści, a skorupa jest tworzona z twoich własnych opinii lub doświadczeń.

Stare i nowe

Nie oznacza to, że tradycyjna "piramida informacyjna" nie żyje. Piramida wiadomości składa się z kilku podstawowych zasad, które w skrócie stwierdzają, że pięć W- who (kto), what (co), where (gdzie), when (kiedy) i why (dlaczego)-pojawia się w "lede" lub w pierwszym akapicie (slang tego newsroomu to "lede" aby uniknąć konfliktu z innym terminem publikacji, "leading" lub odległością między wierszami typu), a najważniejsze szczegóły pojawiają się w "grafie orzechowym" w pozycji drugiego lub trzeciego akapitu. Na wszelki wypadek, gdy nie lubisz tego newsa, pamiętaj, że redaktorzy gazet zwykle używają słowa "hed" dla nagłówka i "graf" dla akapitu, wraz ze wspomnianym "lede".

Na przykład:

HED:
AT&T i RIM wypuszczają Blackberry Torch, telefon społecznościowy z systemem OS 6
LEDE:
Dzisiaj w Nowym Jorku RIM wypuścił Blackberry Torch dla sieci AT&T, nowego smartfona z ekranem dotykowym i klawiaturą.
NUT:
Telefon oznacza pierwszą wyprawę RIM do mediów społecznościowych z dodatkiem OS 6, nowego systemu operacyjnego, który dodaje funkcje RSS i Twitter.

Żeby było jasne, nie próbujemy uczynić cię reporterem AP (ale jest to szlachetny cel, do którego należy dążyć). Ale kiedy zwracasz uwagę na techniki stylistyczne stosowane przez ponad sto lat przez reporterów na całym świecie, stajesz się lepszym pisarzem. Zasady są po to, żeby je łamać. Proste wiadomości są często nudne i nie przyciągają czytelników. Zanim jednak znajdziesz swój głos, radzimy, abyś prowadził proste wiadomości, dopóki nie poczujesz się wystarczająco pewny, by spróbować swoich sił w bardziej przygodowym pisaniu.

Potrzebuję wiedzieć

Po pierwszym akapicie stylu odwróconej piramidy reszta jest w wielu przypadkach szczegółami postrzegana jako marginalna, ale równie ważna. Uderz pierwszy akapit tak dokładnie, jak to możliwe, a następnie przeprowadź magię z resztą historii. Dodaj kontekst, który znasz tylko Ty. Dodaj swoją opinię, podając swoją pozycję na temat miejsca opowieści w wielkiej rzece treści płynących przez ten dziwny świat Twojej niszy. Wprowadź historię do kontekstu w wielkim schemacie rzeczy. Dlaczego ta wiadomość jest ważna? Dlaczego Twoi czytelnicy powinni się tym przejmować? Zadaniem odnoszącego sukcesy blogera jest przekazanie faktów na temat historii i rozpoczęcie rozmowy. Możesz zachęcić czytelników do działania - może nawet rozpocząć dyskusję - po prostu pisząc. Ale to nie tylko podżeganie tłumu. Czytelnicy przejrzą tani post mający na celu zwabienie komentarzy na dole strony. Czytelnicy zareagują jednak na uzasadnione stanowisko, które zajmujesz na dany temat. Dlatego musisz szczególnie uważać, aby nie napisać bzdurnych bzdur. Czytelnicy będą wołać, że trzeba "przeprowadzić badania", a wielu stanie się tak sfrustrowanych brakiem wiedzy na dany temat, że nigdy nie wrócą. Tak, tak, musisz znać wszystkie dostępne fakty dotyczące konkretnej historii, dając ci podstawę do wyrażenia swoich opinii. To z kolei zachęca czytelników do wyrażania swoich opinii i boom! Rozpocząłeś wielką rozmowę. Co nowego? Czy to musi być nowy? To zależy całkowicie od tego, jak zamierzasz napisać swój post na blogu. Na przykład, jeśli najnowszy iPhone został wprowadzony wczoraj rano i napiszesz dziś post na blogu, zachowując się, jakby nikt jeszcze o nim nie słyszał, nie zainteresuje to wielu czytelników, zwłaszcza afiliantów gadżetów. Jednakże, jeśli napiszesz ten post dzień po wprowadzeniu iPhone'a, mówiąc ludziom, dlaczego nie potrzebują tego nowego iPhone'a, wyjaśniając, dlaczego niczego nie przegapią, jeśli zachowają stary, i daj im pewne spojrzenie na to, jak nieważne jest to, że są nowe funkcje i dlaczego istnieje wiele innych telefonów, które mogą zrobić to samo, masz historię "Dzień drugi". Wielu powie, że blogerzy nie są dziennikarzami. W rzeczywistości jeden wybitny pisarz, Chris Hedges, nazywa całą branżę fikcją: została ona zastąpiona dziełami internetowymi naśladującymi dziennikarstwo. Dobrzy reporterzy, tacy jak dobrzy redaktorzy tekstów lub dobrzy fotografowie, którzy muszą płacić i szkolić się przez lata podczas nauki zawodu, stają się tak rzadcy jak kowale. Historie na popularnych stronach są oceniane nie według tradycyjnych standardów dziennikarstwa, ale na podstawie liczby uzyskanych haseł, ilości generowanego ruchu internetowego i ilości reklam, które mogą przyciągnąć. Wiadomości nie mają znaczenia. Fakty niewiele znaczą. Raportowanie w dużej mierze nie istnieje. Żywopłoty, choć wspaniałe w swojej pracy, są po prostu złe. "Trening", o którym mówi, ma miejsce w blogowaniu. Jego skarga cuchnie elitarnością. Jego argument - że dziennikarze potrzebują długich lat szkolenia - brzmi jak starszy dziennikarz narzekający, że reporterzy z lokalnej gazety (z delikatnym opisem parad i tablic szkolnych) nie robią prawdziwego "raportowania". Należy zauważyć, że reklama płaci jego pensję. Krótko mówiąc, kolejny Chris Hedges, Walter Cronkite lub E. B. White będą pochodzić z dziedziny blogowania, miejsca, w którym reklama może nadal płacić pensje, a praktyka dziennikarstwa jako sztuki jest nadal ceniona. Blogerzy praktykują dziennikarstwo, podobnie jak tancerze baletowi. W ramach każdej zdefiniowanej działalności istnieje wiele dyscyplin. Naszą misją jest nauczyć Cię, jak być dobrym blogerem, a nie reporterem z ery gazet. Oczekiwania, kontekst i czytelnictwo są różne dla obu, a rozróżnienie jest prawdziwe. Ale misja jest taka sama: informować i bawić. Musimy również wprowadzić rozróżnienie między blogowaniem dla zabawy a blogowaniem dla zysku. Naszym celem jest uczynienie z ciebie czytelnego i odnoszącego sukcesy blogera, a nie kogoś, kto jest dobry w pisaniu o rzeczach, które interesują ciebie i ciebie samego. Twoim celem jest zebranie czytelników poprzez pokrycie niszy. Możesz to zrobić za darmo lub profesjonalnie, ale musisz to zrobić z nastawieniem maksymalizacji użyteczności czytnika.

Jak zdecydować, co jest ważne dla czytelników

Spróbuj pomyśleć o tym, dlaczego Twoi czytelnicy powinni się przejmować tym, co piszesz, i spróbuj to sobie wyobrazić, pytając: "Dlaczego powinienem się tym przejmować? "Powiedz im, dlaczego powinni się tym przejmować. Jednak cała logika, rozum i spryt na świecie nie będą miały większego znaczenia, jeśli wybrane przez Ciebie tematy nie będą miały znaczenia dla czytelników. Spróbuj wyobrazić sobie swoich czytelników okiem umysłu. Pamiętaj, że nie poświęcą się tematowi, który znasz, ale mogą go zrozumieć głębiej i pełniej niż ty. Przygotuj się do obrony swojej pracy w sferze publicznej, a co ważniejsze, pamiętaj, że są tacy czytelnicy, którzy po prostu nie zostaną umieszczeni. Czasami nie jest to takie trudne. Jeśli masz dobre wieści, jakie zainteresowania zainteresują czytelników. Ale nie zawsze tak jest. Gdy zaczynasz od początku, trudno będzie dokładnie ustalić, czego chcą Twoi czytelnicy. Ale w miarę upływu czasu zwróć uwagę na to, które historie zapewniają największy ruch, a wtedy lepiej zrozumiesz zainteresowania czytelników.

Znalezienie wiadomości

Zanim cokolwiek napiszesz, musisz dowiedzieć się, co się dzieje. Każdego dnia jest tak wiele witryn, które rozpowszechniają wiadomości, więc możesz pomyśleć, że nie można zebrać ich wszystkich w jednym miejscu, zrozumieć i przejrzeć wiadomości, a które nie. Na szczęście stało się o wiele łatwiejsze niż myślisz. Istnieją specjalne narzędzia stworzone tylko w tym celu i będziesz musiał z nich korzystać każdego dnia, upewniając się, że wiesz, co dzieje się w prawdziwym świecie, co daje solidne podstawy do napisania własnego oryginalnego materiału.

RSS

Być może korzystasz już z czytnika RSS, ale jeśli nie, wypełnij nas: RSS to skrót od Really Simple Syndication i jest to niezbędne narzędzie dla blogerów. Czytnik RSS pozwala ci stworzyć własną kolekcję źródeł wiadomości, do których możesz szybko zagłębić się, eliminując potrzebę polowania i przeglądania setek stron internetowych. Co najlepsze, możesz sortować różne wiadomości z wybranych źródeł według daty ich opublikowania, dzięki czemu zobaczysz tylko najświeższe wiadomości. Kiedy po raz pierwszy używasz czytnika RSS, szybko zdajesz sobie sprawę, że przywiązałeś się do narzędzia, które zamienia cię w nadludzką nowość. To narzędzie jest tak ważne w blogowaniu, że jeśli nie używasz czytnika RSS, masz ogromną wadę. Dostępnych jest wiele czytników RSS, a większość z nich jest darmowa. Większość czytników RSS pozwala łatwo zidentyfikować, a następnie posortować artykuły, które chcesz opisać. Większość pozwala umieścić gwiazdkę w opowieściach, które uważasz za warte dalszego zbadania, a później możesz wymienić tylko historie oznaczone gwiazdką, które zostały usunięte ze stada. Opłakujemy utratę Czytnika Google, który został przerwany przez giganta wyszukiwania bez podania przyczyny, ale świętujemy tłum czytających wiadomości, które powstały pod jego nieobecność. Jednym z naszych ulubionych ocalałych, który pojawił się w samą porę przed śmiercią Google Reader, jest Digg Reader, zbudowany przez tę samą grupę, która przyniosła nam niegdyś potężne (a teraz wyblakłe, ale wciąż żywe) źródło mądrości w doborze odbiorców, Digg. Digg Reader zapewnia przybliżone przybliżenie funkcji Google Reader i pozwala również zaimportować wszystkie ustawienia z Google Reader. Zarejestruj się, aby uzyskać dostęp do Digg Reader i ustawień w dowolnym miejscu, a także oznaczyć swoje ulubione historie, aby przeczytać je później. Istnieją aplikacje iOS i Android dla Digg Reader, zapewniające te same funkcje, co w wersji przeglądarki. Usługa pokazuje nawet, które historie w twoich kanałach są najpopularniejsze w Digg, ale ma to ograniczoną przydatność w pisaniu. Mimo to jest to przydatny czytnik RSS i zawiera najbardziej zaawansowane funkcje do naszych celów. To jednak dopiero początek historii czytnika RSS. Od czasu zniknięcia Czytnika Google pojawiło się kilkadziesiąt zamienników, a wiele z nich już istniejących zostało ulepszonych. Kiełkują tak szybko i zyskują tak wiele nowych funkcji, że ocena wszystkich elementów tego szybko rozwijającego się zestawu rozwoju i innowacji wykracza poza zakres tej książki. Radzimy poszukać najnowszych opinii i opinii na temat czytelników i wybrać ten, który najlepiej pasuje do Twojego stylu. Jedna kluczowa kwestia: nie przegap czytników RSS i otrzymuj wszystkie swoje wiadomości z Twittera. Podczas gdy Twitter może Ci dostarczać wiadomości najszybciej, kanały RSS przyspieszają ogólną moc gromadzenia wiadomości, pokazując więcej historii w krótszym czasie niż jakiekolwiek inne narzędzie.

Jak wybrać witryny dla RSS

Bez względu na to, który czytnik RSS wybierzesz, najważniejszym zadaniem, które musisz najpierw zrobić, jest wybranie witryn, które odwiedzasz każdego dnia, gdy szukasz wiadomości. Prawdopodobnie już wiesz, które strony są liderami rynku w wybranym obszarze tematycznym. Umieść te witryny w czytniku grup dyskusyjnych (lub w języku prenumeratorów, zasubskrybuj witryny). Wkrótce odkryjesz, że blogosfera jest trafnie nazwana, gdzie istnieje połączona sieć stron o tym samym temacie. To będą twoi konkurenci, a to środowisko, w którym wyróżnisz swojego bloga. Jednak powierzchowne zestawienie najlepszych witryn nie wystarczy. Twoje wyszukiwanie idealnych źródeł właśnie się rozpoczęło. Musisz wyjść daleko poza korzystanie z tych samych źródeł, co konkurenci. Przeszukaj swój temat i znajdź własną grupę źródeł, które lubisz, szukając głęboko w swoim obszarze specjalizacji blogów, które mogą być mniej znane, ale są na dobrej drodze. Czasami niecodzienne źródła mogą dostarczyć Ci potężnych i oryginalnych wskazówek, które nie zostały jeszcze pobite na wszystkich innych blogach. Zacznij od ustalenia, które blogi są Twoimi ulubionymi. Następnie śledź te blogi, aby zobaczyć, do których źródeł prowadzą linki. Następnie śledź witryny, do których prowadzą te witryny. Powtórz ad infinitum. Piszesz o dekoracji wnętrz? Musisz przeczytać blogi techniczne, aby zobaczyć, jakie są najnowsze telewizory . Piszesz o jedzeniu? Lepiej też subskrybuj blogi o alkoholach i cygarach. Utwórz konstelację informacji, na której możesz polegać codziennie. Możesz także zapytać znajomych i współpracowników, z jakich źródeł wiadomości korzystają i którzy korzystają. Wybierając ręcznie źródła wiadomości i dodając je do listy czytników, odkryjesz, że masz całkiem sporo blogów i stron internetowych, z których możesz zbierać wiadomości. Poszukiwanie najlepszych źródeł będzie dla Ciebie projektem ciągłym. Zauważyliśmy, że najlepsi blogerzy nieustannie udoskonalają i dodają nowe źródła do swoich list witryn. Budowanie silnej listy witryn dla Twojego kanału RSS będzie pouczającym zadaniem. Pozwoli ci poczuć ukształtowanie terenu, określając, kim są duże psy i kim są wyznawcy. Gdy budujesz swoją listę subskrypcji RSS do najwyższego poziomu udoskonalenia, zachowaj ją w poufności, szczególnie przed konkurentami. To zastrzeżona informacja - strzeż ją swoim życiem. Witryny, w których pracowaliśmy, uwzględniają ich listy tajemnic handlowych, stale je dopracowując. Naszymi absolutnie ulubionymi źródłami wiadomości są strony branżowe, takie jak Eurekalert i blogi, które obejmują określone tematy. Jeśli czytasz inne blogi, wszystko, co musisz zrobić, to czytać te same historie w kółko. Jeśli czytasz źródła branżowe, za każdym razem uczysz się czegoś nowego. Mamy nadzieję, że pewnego dnia wszystkie oceniane przez Ciebie witryny będą dodawać Twoją witrynę do swoich list! Nawiasem mówiąc, twoje listy mogą być swobodnie wymieniane między kolegami, eksportowane z czytników RSS w formacie pliku OPML (Outline Processor Markup Language).

Budowanie swojego kanału RSS

Uruchommy polowanie na tę stronę. Jak zbudować własny plik OPML? Istnieje wiele sposobów korzystania z czytnika RSS, ale opracowaliśmy metodę, która zwiększa jego wydajność, grupując witryny w hierarchii, w której możemy szybko przeglądać najważniejsze artykuły, a następnie pogłębiać je po omówieniu najważniejszych historie dnia. Aby ta metoda działała dobrze, musisz najpierw dokładnie zapoznać się z najlepszymi źródłami dla danego obszaru tematycznego. Zacznijmy od tych dwóch lub trzech witryn, które wybrałeś jako kanał rynkowy, które konsekwentnie dostarczają wiadomości i zajmują Twój temat w najbardziej kompleksowy sposób. W swoim czytniku RSS zasubskrybuj te najpopularniejsze witryny, a następnie utwórz nowy folder, na który pozwoli Ci większość czytników RSS (a jeśli nie, znajdź inny). Nazwij ten folder czymś znaczącym, na przykład Najważniejsze witryny (Charlie nazwał swoje Engagzmodo, po swoich najlepszych witrynach technicznych), przeciągnij wybrane witryny do folderu i jesteś gotowy. Teraz, kiedy zaczynasz swój dzień pracy, możesz po prostu wybrać ten górny folder z dwoma najgorętszymi witrynami, a po prawej stronie czytnika RSS natychmiast zobaczysz dwadzieścia lub trzydzieści najlepszych opowiadań opublikowanych przez te dwie witryny od momentu zakończenia pracy dzień wcześniej. Jest szybki - da ci to szybki wgląd w najciekawsze historie, zwłaszcza jeśli wybrałeś witryny, które co minutę są na bieżąco z aktualnościami. Każdy czytnik RSS ma sposób dodawania zakładek do opowiadań do późniejszego przeczytania (Digg Reader nazywa to "zapisywaniem" opowiadań), więc wybieraj opowiadania, które uważasz za godne polecenia, a następnie po zakończeniu wstępnego wyszukiwania opowiadań możesz szybko wywołać lista wybranych elementów za pomocą jednego kliknięcia. Po określeniu tych dwóch lub trzech najlepszych witryn znajdź i zasubskrybuj kolejne dwadzieścia pięć najlepszych witryn, które okazały się być dobrym źródłem historii i wiadomości. Utwórz dla nich osobny folder, a będzie to Twoja druga grupa wiadomości, które będą skanowane każdego ranka. Po utworzeniu tych dwóch najwyższych warstw utwórz trzeci poziom z następnych pięćdziesięciu najbardziej niezawodnych i wiarygodnych witryn, a następnie najniższy poziom z całą resztą, umieszczając każdą z tych grup również w osobnych folderach. Za każdym razem, gdy chcesz dowiedzieć się, jakie są absolutnie najnowsze historie, kliknij Wszystkie elementy, a na górze listy będą najnowsze historie wszystkich witryn w Twoim kanale RSS

Twitter

Nie trzymaj się Google, gdy szukasz najnowszych wydarzeń, ponieważ Twitter często zapewnia bardziej natychmiastowe i ukierunkowane wyniki. Usługa mikroblogowania wykroczyła daleko poza to, że ludzie używali 140 znaków, aby powiedzieć nam, co mieli na śniadanie. Teraz jest to gigantyczne forum, na którym ludzie wskazują gorące historie i można je przeszukiwać. Jest to potężny festiwal linków w czasie rzeczywistym, który pozwala dotknąć pulsu mieszkańców. Tak, oto prawie idealne narzędzie dla najnowszego blogera. Aby uzyskać jak najwięcej z Twittera jako blogera, należy wykonać dwa ataki. Po pierwsze, musisz podążać za właściwymi ludźmi. Łatwiej to jednak powiedzieć niż zrobić, a eksperci z Twittera twierdzą, że tworzenie listy osób, które obserwujesz na Twitterze, jest czymś, nad czym zawsze powinieneś pracować i się rozwijać. Według Stephanie Haberman, producenta mediów społecznościowych w NBC News, jest to ciągły proces prób i błędów. "Będę podążać za kimś, a jeśli mi się nie podoba, przestanę go obserwować", powiedziała nam. Robi to od lat, więc ma jedną z najostrzejszych list wydawców wiadomości do naśladowania w branży. Uzbrojona w tę wysoce rozwiniętą listę Stephanie wykorzystała swoją wiedzę specjalistyczną w Mashable jako świetną pracę w NBC News. Jak zbudowała tę listę? Powiedziała: "Wyselekcjonowałem to na podstawie moich zainteresowań, tego, co dzieje się na świecie i ewolucji osobistych wiadomości moich pracowników". Czyta wiele wiadomości i uważnie obserwuje, kto o tym donosi. Powiedziała: "Jeśli czytam historię, która mnie naprawdę interesuje, lub jeśli czytam o wydarzeniu, które mnie interesuje, sprawdzę tego reportera i sprawdzę, czy jest on na Twitterze". Ciągłe dodawanie do listy i odejmowanie jej powoduje, że grupa reporterów jest na bieżąco i przekazuje jej najważniejsze historie w czasie rzeczywistym. Najlepszym sposobem na znalezienie historii na Twitterze jest skorzystanie z zaawansowanego wyszukiwania w serwisie Twitter, znajdującego się na stronie search.twitter.com/advanced. Jest to zaskakująco potężne narzędzie do przeszukiwania ogromnego stogu siana informacji na Twitterze, pomagając znaleźć tę igłę informacji, której szukasz. Haberman powiedział: "Jest niesamowicie niewykorzystany. Jeśli przejdziesz do wyszukiwania zaawansowanego na Twitterze, możesz wyszukać absolutnie wszystko. "Lubię elastyczność wyszukiwania zaawansowanego, a zwłaszcza jego rozbudowane filtry. Powiedziała: "Zamiast po prostu wpisać termin, możesz wyszukać" wszystkie te słowa "," dokładnie to słowo "," tę frazę "," te hashtagi "," ten język "," z tych kont ", i "w pobliżu tego miejsca." Cały czas używam "w pobliżu tego miejsca". Używam go z katastrofami, tornadami, próbując znaleźć nie tylko dziennikarzy, którzy tweetują o rzeczach, ale ludzi, którzy tweetują o nich z tego miejsca. "Ten potężny filtr" blisko tego miejsca "może być również przydatny, powiedzmy, blogerowi sportowemu który obejmuje handel ukochanym graczem. Załóżmy na przykład, że rozgrywający Green Bay Packers, Aaron Rodgers, został sprzedany Minnesocie Vikings. W tym scenariuszu z koszmarami znajdziesz ogromny kontrast w nastrojach fanów, wyszukując tweety dotyczące Aarona Rodgersa w odległości 50 mil od Green Bay, a następnie porównując je z tweetami o Rodgers w odległości 50 mil od Minneapolis. Zaawansowane wyszukiwanie na Twitterze pozwala nawet znaleźć tweety z pozytywnym lub negatywnym nastawieniem. Wyobraź sobie, jakie wyniki znajdziesz. Brzmi jak napisanie dobrego posta na blogu, prawda? Twitter staje się tak wszechobecny, że teraz wiadomości o nim są pierwsze. Skonfiguruj się, aby dowiedzieć się, co dzieje się od osób na Twoim blogu, tworząc listę na Twitterze. Działa to jak kanał RSS, ale jest jeszcze bardziej natychmiastowy. Oprócz głównego kanału Haberman ma dwie przydatne listy. Powiedziała: "Mam jedną listę, którą przechowuję tylko dla zabawy - to ludzie sportu. Mam jeszcze jednego, który przechowuję wśród redaktorów ". Ta lista 500 nazwisk jest podgrupą 2500 obserwowanych przez nią osób. "Wiem, że 500 brzmi dużo, ale mogą to być lokalni mieszkańcy z jednego obszaru lub lokalni mieszkańcy z innego obszaru". Obserwuje redaktorów, a nie punkty informacyjne. Haberman zwraca uwagę na słabość następujących po prostu wiadomości, gdy pojawia się wielka historia: "Jeśli stworzysz taką listę mediów, zobaczysz wiele takich samych tweetów w kółko." Oto jak stworzyć listę na Twitterze z której możesz korzystać tak samo, jak z kanału RSS, śledząc najświeższe informacje z zaufanych źródeł. Aby utworzyć listę, najpierw użyj Zaawansowanego wyszukiwania na Twitterze, aby znaleźć branżowe źródła wiedzy, ekspertów i ekspertów w wybranej dziedzinie, którzy korzystają z Twittera. Możesz połączyć je wszystkie na łatwej do skanowania liście na swojej stronie głównej na Twitterze.com. Wiesz na swoim koncie na Twitterze. Masz Konto na Twitterze, prawda? Jeśli nie, zarejestruj się już teraz - jest bezpłatny. Pod ikoną Ustawienia i ikonę koła zębatego pomocy kliknij Listy, a następnie wybierz Utwórz listę. Nazwij swoją listę i zdecyduj, czy chcesz, aby była publiczna czy prywatna. W takim przypadku kliknij Prywatne, ponieważ nie chcesz, aby konkurenci blogujący widzieli twoją listę źródeł, zastrzeżony zasób, którego będziesz ostrożnie pilnować. Nazwij swoją listę, a następnie zacznij wypełniać ją publikacjami, stronami internetowymi, wpływowymi osobami i ekspertami, których znalazłeś. Możesz być zaskoczony, ile publikacji publikuje na Twitterze linki do każdego artykułu każdego dnia. Możesz wyszukiwać firmy i osoby, które chcesz dodać do listy, lub możesz dodawać osoby z dowolnej strony profilu. W tym przykładzie chcielibyśmy dodać popularną witrynę Engadget do naszej listy, więc przeszukaliśmy Engadget ze strony głównej Twittera, poszliśmy na stronę profilu Engadget, kliknęliśmy listę rozwijaną "działania użytkownika", aby po lewej stronie "Follow", a następnie kliknij "Add or remove from list.? Pojawia się pole "Twoje listy", w którym wybieramy naszą nową listę, Blogger Boot Camp. Engadget zajmie swoje miejsce wśród innych wybranych przez nas źródeł. Aby skorzystać z naszej nowej listy, wystarczy wrócić do strony głównej Twittera, kliknąć kartę "Ja", kliknąć Listy i wybrać właśnie utworzoną listę. Oto niestandardowa kolejka skwierczących opowieści, wybrana specjalnie przez Ciebie zgodnie z obszarem zainteresowania. Oczywiście twoja lista jest tak potężna, jak dodane przez ciebie źródła, więc poświęć trochę czasu na jej przygotowanie i dopracowanie, a ona zwróci ci wiele razy. Korzystaj z listy mądrze, a wkrótce ludzie będą dodawać cię do swoich list na Twitterze. Jak zapewne już zdajesz sobie sprawę, Twitter to także potężny sposób na promowanie własnych historii, a my pokażemy Ci, jak korzystać z tej potężnej mikroblogowania w najszerszym zakresie później.

LinkedIn

Jednym z naszych ulubionych źródeł informacji są Grupy LinkedIn. Wielu specjalistów tworzy grupy ad hoc dotyczące producentów UAV, dziennikarzy, dekoratorów wnętrz oraz wiadomości i ofert pracy. Grupy te pozwalają gromadzić źródła prosto z branży, którą jesteś zainteresowany i zobaczyć, o czym lubią czytać. Pomyśl o tym jak oszukiwaniu w swojej niszy. Przejdź do www.linkedin.com/myGroups, aby rozpocząć dodawanie grup do konta. Wyszukaj interesujące tematy i dodaj je. Niektóre grupy wymagają moderatora, aby cię zatwierdzić, ale zwykle nie stanowi to problemu. W ciągu kilku sekund możesz uzyskać fascynujący wgląd w swoją niszę.

Agregatory takie jak Google News

Dobrym punktem wyjścia do wielkich opowieści jest odwiedzenie ogromnych agregatorów wiadomości dnia, w tym takich nazw, jak Google i Yahoo. Możesz wyszukać preferowany obszar tematyczny lub zasubskrybować kanały RSS tych gigantów, zawężając je do obszaru zainteresowania. Na przykład możesz zapisać się do kanału informacyjnego RSS o nowościach technologicznych i naukowych w Google oraz codziennie czytać wyniki w czytniku RSS wraz z innymi źródłami wiadomości. Możesz też zarejestrować się w Google Alerts, gdzie będziesz otrzymywać bezpłatne e-mailowe aktualizacje odpowiednich wyników Google pasujących do Twojego tematu lub słów kluczowych. Gdy szukamy listy nieprzetworzonych komunikatów prasowych, jedną z naszych najbardziej przydatnych usług jest BusinessWire.com. Jeśli zapiszesz się na bezpłatną wiadomość PressPass, możesz wskazać obszary, o których chcesz usłyszeć. Następnie otrzymasz listę komunikatów prasowych specjalnie dostosowanych do Twoich zainteresowań. Oczywiście komunikaty prasowe to tylko kilka wypowiedzi firmowych, ale jest to punkt wyjścia do informacji, a odpowiedzialni agenci PR są zwykle umieszczani na liście.

Google Trends

Innym skutecznym sposobem na ustawienie palców na pulsie Internetu jest sprawdzenie Google Trends. Regularnie sprawdzaj Trendy Google, a dostarczy Ci szczegółowych wskazówek na temat tego, czego ludzie szukają w największej na świecie wyszukiwarce. Jeśli chcesz dać swoim czytelnikom to, czego chcą, zajrzyj na listę popularnych wyszukiwań w Trendach Google, a znajdziesz to, czego szukają. Ilekroć zobaczymy wyszukiwane hasło, które znajduje się w naszym obszarze tematycznym, napiszemy o nim post, który zwykle działa dobrze. Ta możliwość jest dobrym powodem, aby nawyk sprawdzać Trendy Google na początku każdego dnia, a często w ciągu dnia.

Więcej źródeł: Informacje prasowe od PR People

Duży odsetek oryginalnych wiadomości jest generowany po raz pierwszy w komunikatach prasowych, napisanych przez specjalistów od public relations (PR) zatrudnionych przez wszelkiego rodzaju firmy i osoby prywatne, duże i małe. Po nawiązaniu wielu kontaktów w wybranej dziedzinie będziesz otrzymywać więcej informacji prasowych, niż byś chciał. Ale na początku nie otrzymasz żadnych. Musisz gdzieś zacząć, więc zajrzyj na strony internetowe, aby znaleźć kontakty prasowe. Prawie każda firma ma dział prasowy - idź tam i skontaktuj się z personelem prasowym tej organizacji. Wyślij im krótką wiadomość e-mail, przedstawiając się i prosząc o umieszczenie Cię na liście kontaktów, aby otrzymywać najnowsze informacje prasowe. Prawie zawsze chętnie spełnią twoją prośbę, a zanim się zorientujesz, otrzymasz mnóstwo bezpośrednich (choć często przesadzonych, propagandowych, nudnych i hiperbolicznych) informacji o wybranych przez Ciebie firmach. Odkryjesz, że ludzie w świecie public relations są towarzyscy i towarzyscy, z przyjemnością umieszczają cię na swoich listach e-mail. Gdy otrzymasz odpowiedzi od ludzi prasy i wyjaśnią, z którymi firmami public relations i marketingowymi są powiązane, które firmy są powiązane, umieść je na liście kontaktów (w oprogramowaniu e-mail masz sekcję Moje kontakty, prawda?) i nie zapomnij o powiązaniu nazwy dowolnego PR-owca z firmą, dla której pracuje. Pamiętaj, aby korzystać z oprogramowania do obsługi kontaktów, które jest zawsze dostępne na komputerze i telefonie komórkowym oraz które można łatwo wyszukać i szybko zaktualizować. W tym celu lubimy korzystać z obszaru Kontakty Gmaila, ponieważ można go łatwo wyszukiwać i jest powszechnie dostępny na wszystkich komputerach i smartfonach podłączonych do sieci. W miarę budowania kontaktów prasowych baza danych stanie się jednym z najcenniejszych zasobów. Nawiasem mówiąc, ponieważ te informacje są tak cenne, należy wykonać kopię zapasową baz danych w chmurze na nośniku pamięci, który można trzymać w rękach. Znalezienie tych kontaktów prasowych poprzez przeszukiwanie stron internetowych jest pierwszym krokiem, ale istnieją łatwiejsze sposoby znalezienia informacji prasowych, które zwykle zawierają informacje kontaktowe na końcu dokumentu. Każdego dnia w Internecie pojawia się mnóstwo informacji prasowych. Możesz je znaleźć w serwisach takich jak PR Newswire i Business Wire, które pozwolą ci zapisywać się na codzienne wykazy informacji prasowych w wybranym polu, dostarczane bezpłatnie na Twój adres e-mail. Gdy zaczniesz płynąć na swój sposób z komunikatów prasowych, możesz żałować, że nie ma ich tak wielu. Jednak te informacje prasowe pomogą Ci skontaktować się z osobami, które publikują wiadomości, a często szybkie połączenie telefoniczne lub e-mail mogą odkryć dodatkowe informacje i natychmiast uzyskać odpowiedź na pytania. To tam zaczyna się wiadomość, a nie gdzie się kończy.

Konferencje / Targi

Jednym z najlepszych źródeł oryginalnych opowiadań są targi lub konferencje branżowe. Jest to najbardziej bogate w cele środowisko na świecie dla blogerów, ponieważ jest wypełnione producentami, menedżerami produktów, wynalazcami, analitykami i przedsiębiorcami. Za tymi źródłami kryje się mnóstwo dziennikarzy i blogerów takich jak ty, wszyscy zainteresowani zbieraniem oryginalnych informacji od osób odpowiedzialnych za produkty i usługi, o których piszą na co dzień. Większe wydarzenia, takie jak Consumer Electronics Show (CES), są tak duże, że jeśli twój beat to elektronika użytkowa, Twój puchar się kończy. Odbywający się w styczniu w Las Vegas, CES przyciąga tak wiele tysięcy firm i setek tysięcy uczestników, że prawie nie można tego objąć. Jest wiele takich targów. Na tak dużej imprezie musisz ją zawęzić, wskazując firmy, które są najbardziej zainteresowane relacjami przed rozpoczęciem programu. Ta lista będzie oczywiście podlegać wielu zmianom, ale przynajmniej będziesz miał punkt wyjścia. Zwróć szczególną uwagę na burzę przed pokazem (skorzystaj z nowych umiejętności wyszukiwania na Twitterze), a dowiesz się, które firmy będą najbardziej godne Twojej uwagi. Jednocześnie bądź czujny na niespodzianki. Potem są mniejsze pokazy, takie jak JCK, pokaz biżuterii w Las Vegas. Lub różne pokazy domów i tkanin w Nowym Jorku i Europie. Lub pokazy telefonów komórkowych w Orlando i Barcelonie. Lub pokazy samochodowe w większości dużych miast. Lista jest długa i wyczerpująca, ale pamiętaj, aby ocenić, które wydarzenia będą dla ciebie najbardziej sensowne jako pisarz. Udział w tych programach jest kosztowny i czasochłonny, a jeśli nie zarabiasz jeszcze na życie blogowaniem, być może będziesz musiał wziąć wolne od pracy. Wybierz mądrze przed zakupem biletu do Outer Nowheresville, aby wziąć udział w festiwalu pikowania i konserwowania średniej wielkości wschodniego wybrzeża, gdy głównym wydarzeniem pikowania i konserwowania w Las Vegas może być lepszą okazją i znacznie lepszym źródłem wiadomości i informacji. Jak decydujesz, co warto odwiedzić? Oto, gdzie Twoja wcześniejsza praca nad budowaniem sieci przedstawicieli PR może się opłacić. Zwróć uwagę na wczesne informacje prasowe przed kluczowymi targami, a jeśli coś wygląda na wielką historię, która zainteresuje czytelników, umów się na spotkanie z firmą na spotkaniu. Nic nie zastąpi doświadczenia z pierwszej ręki, osobistych rozmów i praktycznej oceny nowych produktów, które otrzymasz na parkiecie targowym. Co więcej, możesz spotykać się z firmami lub dziennikarzami w salach konferencyjnych, które są dołączone do targów lub znajdują się poza hotelem w apartamentach hotelowych. To tutaj masz szansę dowiedzieć się znacznie więcej o produktach, o których piszesz. Uważaj jednak na przyjmowanie spotkań poza miejscem, które mogą zmarnować cenny czas, jeśli nie ma nowego produktu ani ekscytującej historii do omówienia. Na mniejszych targach często można znaleźć tematy do postów, o których nikt wcześniej nie pomyślał. Te mniejsze spotkania są samodzielnymi wydarzeniami lub organizowane w tym samym czasie, co duże targi, jako podzbiór tego, co dzieje się na gigantycznym parkiecie. Zauważyliśmy, że głównym wyzwaniem tych mniejszych wydarzeń jest ustalenie, które produkty są nowe, a które już dostępne. Wyzwaniem jest też dowiedzieć się, kiedy wiele wyświetlanych produktów i prototypów stanie się faktycznie dostępnych dla konsumentów. Vaporware obfituje. Bądź ostrożny. Zbyt często jest to mała gra, w którą wystawcy grają z prasą i blogerami, próbując przekonać ich, że produkt jest prawdziwy, gdy nie jest, lub że produkt jest nowy, gdy ma lata. Twoim zadaniem jest wiedzieć, kiedy coś jest nowe, ale dostępnych jest tak wiele produktów, że nie można nadążyć za tym wszystkim. Zadawać mnóstwo pytań. Czy powinieneś poprosić o przepustki prasowe na te wydarzenia? Jasne, jeśli masz ugruntowaną pozycję. Mniejsze blogi są teraz częścią cyklu wiadomości, a wydarzenia te wymagają jak największej ekspozycji. Nie oznacza to, że zawsze otrzymasz przepustkę prasową, ale nigdy nie zaboli cię zapytanie. Zanim pójdziesz na targi, upewnij się, że masz pod ręką wysokiej jakości wizytówki, w widocznym miejscu logo bloga, imię i nazwisko, adres e-mail oraz numer telefonu (choć wielu blogerów lubi dziś rezygnować z numeru telefonu, ograniczając śmieci do minimum). Częścią twojej misji podczas targów lub konferencji jest zebranie jak największej liczby wizytówek i rozdanie ich jednocześnie. Jeśli nie pracujesz w firmie dostarczającej wizytówki, zdobądź własną. Znaleźliśmy najlepszą ofertę na wizytówki na Vistaprint.com lub MooCards.com, ale nie wybieraj bezpłatnych wizytówek, które mają logo drukarni z tyłu, co źle wpłynie na twój profesjonalizm. Jednak za bardzo małe pieniądze możesz zdobyć setki wizytówek, które wyglądają pierwszorzędnie. Sugerujemy użycie papieru z błyszczącym przodem i matowym tyłem, dzięki czemu grafika w logo będzie wyglądała super. Kontrast w fakturze między przodem a tyłem ułatwia ich szybkie uchwycenie.

Kolacje i wydarzenia

Gdy poznasz więcej PR-owców i urzędników firmowych, zostaniesz zaproszony na specjalne kolacje dla prasy, a także różne wydarzenia z muzyką i alkoholem. Jest to żyzny grunt do zlikwidowania ważnych informacji w tle. Czasami, jeśli masz szczęście, usłyszysz wskazówki o nadchodzących produktach lub usługach, które mogą zafascynować czytelników. Te hybrydowe i czasem intymne spotkania są połączeniem okazji towarzyskich i spotkań biznesowych, ale mogą służyć celowi więzi między tobą a firmą, którą reprezentujesz (ale nie zbliżaj się zbytnio - pamiętaj, że jesteś stróżującym pieskiem salonowym). Zwracaj szczególną uwagę na nieoficjalne opinie, oświadczenia lub informacje. Mimo że nie możesz od razu o nich napisać, niektóre z najcenniejszych rzeczy, które usłyszysz, nie są rejestrowane, co daje wyobrażenie o tym, co firma ma na myśli i w jakim kierunku zmierza. Pamiętaj, aby uszanować wszelkie nieoficjalne informacje, a to pomoże ci zbudować zaufanie do tych osób, które później mogą ci pomóc. Żeby było jasne, nie ma czegoś takiego jak "nieoficjalne", chociaż tradycja gromadzenia informacji i nie pisania o nich lub drukowania ich bez wyraźnego przypisania istniała przez ostatnie pięćdziesiąt lat. Wszystko, co ktoś mówi reporterowi, jest uczciwą grą, szczególnie w świecie blogów. Jeśli jednak nadużyjesz przywileju oferowanego przez zaufane źródła, możesz zostać wyrzucony z wewnętrznego kręgu i w gorącej wodzie. Jeśli zgadzasz się nie pisać o czymś, trzymaj się swojej obietnicy. Powiedzieć prawdę. Dziennikarstwo to zgoda dżentelmena - lub dżentelmena - na mówienie prawdy, nie tylko w twoich pismach, ale także w kontaktach ze źródłami. Musisz zdobyć ich zaufanie. Nadużywaj tego na własne ryzyko. Inne, bardziej skomplikowane wydarzenia są często nazywane "imprezami", ale to mylące określenie. Spotkania te mogą być również dobrą okazją do poznania urzędników firmy i nawiązania kontaktów towarzyskich z niektórymi kolegami, ale często są stratą czasu. Wiele z najbardziej wymyślnych wydarzeń organizowanych przez duże firmy ma na celu kciuki korporacyjnego nosa podczas zawodów i masowanie ego najwyższych urzędników firmy. "Jesteśmy wielcy i możemy wydać dużo pieniędzy na tego rodzaju śmieci", to oświadczenie tych wieczornych wydarzeń odbywających się w drogich miejscach. Zastanów się, czy warto poświęcić czas, aby stać się dodatkiem do kina w tych dramatach korporacyjnych.

Tipsters

Gdy zaczynasz od początku, w swojej skrzynce odbiorczej nie znajdziesz wielu wskazówek. Ale jeśli w widocznym miejscu wyświetlisz link do typerów, gdy Twoja witryna będzie się powiększać, zauważysz, że do Twojej wiadomości e-mail trafia strumień informacji. Wyzwaniem związanym z tymi wskazówkami jest oddzielenie faktów od fikcji. Na każdą wskazówkę pokazującą ci strzały szpiegowskie następnego iPhone'a są setki innych mniej ważnych. Ilekroć otrzymasz wskazówkę, która wygląda na to, że może zawierać jądro prawdy, dokładnie ją zbadaj, zadaj wiele pytań i zbadaj tak głęboko, jak to możliwe, a być może będziesz mieć szczęście, aby wymyślić miarkę roku. Należy tu jednak uważnie postępować, ponieważ wiele wskazówek to tylko pogłoski, wysłuchanie lub przeciwstawienie się konkurentom. Jeśli codziennie otrzymujesz wiele przydatnych wskazówek, gratulacje - udało ci się dotrzeć do szczytu świata blogów. W doświadczeniu z Gizmodo duży procent największych i najbardziej oryginalnych historii pochodzi z poufnych wskazówek. Z Mashable z jakiegoś powodu nasz tipbox zwykle zawierał znacznie wyższy procent bezużytecznych dźwięków, ale wciąż pojawiały się sporadyczne samorodki złota. Twoim celem jest jednak uzyskanie jak największej liczby wskazówek, nawet jeśli znaczna ich część z zapartym tchem powie: "Apple Store nie działa!" Zawsze zachęcaj czytelników do wysyłania wskazówek, a gdy Twój blog będzie się powiększał i rosła , możesz mieć szczęście i otrzymać cenne informacje z pierwszej ręki.

Radzenie sobie z PR-owcami

Jest to nieuniknione: jeździsz razem, publikujesz treści, zyskujesz popularność i nagle zrazisz do siebie ludzi PR, którzy chcą pochylić się nad nowym produktem lub usługą. Chcą wysyłać darmowe rzeczy po swojemu; chcą, żebyś napisał o ich klientach. Gdy osiągniesz ten szczyt, bądź ostrożny. Nie przyjaźnisz się z tymi firmami - jesteś bardziej przyjaznym stróżem, pilnującym ich dla swoich czytelników. Więc nie, PR-owcy nie są tak naprawdę twoimi przyjaciółmi, ale też nie są twoimi przeciwnikami. Potrzebują napisać o firmie, dla której pracują, ale potrzebujesz ich również, aby uzyskać informacje i umożliwić rozmowę z redaktorami firmy. Istnieje wyjątkowa relacja między dziennikarzami a PR-owcami, z szefem firmy PR czasami ukrywającym się za tymi przedstawicielami, a ty zawsze stajesz w obronie czytelników. Ten dziwny związek wymaga trochę przyzwyczajenia się. Wygląda na to, że wszyscy PR-owcy cię kochają i mogą, ale w rzeczywistości się ciebie boją. Boją się tego, co możesz napisać. Wiedzą, że możesz dać im najcenniejszą rzecz, jakiej szukają, pozytywną recenzję na swojej stronie internetowej lub blogu. Dla nich jesteś tym, co nazywają "niekontrolowanymi mediami", w przeciwieństwie do reklamy, którą całkowicie kontrolują. Złoto, które możesz im wypłacić, to dobrze uzasadniona i rzetelna recenzja, która pokazuje ich produkt w pozytywnym świetle. Ale jeśli negatywnie ocenisz ich produkt, może to oznaczać zasłony dla ich perspektyw sprzedaży wielu z nich. W tej transakcji przegrywają, ale twoi czytelnicy wygrywają: Ostrzegłeś swoich czytelników o gównianym produkcie lub usłudze, ratując ich przed światem smutku. Ładny. Pod tymi delikatnymi relacjami z firmami i ich agentami PR Twoim zadaniem jest budowanie osobistej wiarygodności, aby czytelnicy Ci zaufali i uwierzyli w to, co Ty piszesz . Przyjazny kontakt z przedstawicielami PR pomoże Ci uzyskać potrzebne fakty w odpowiednim czasie. Ale może też przesadzić, gdy zaprzyjaźnisz się z PR-owcem i będziesz mieć wrażenie, że narażasz się na osobistą relację, pisząc coś negatywnego o firmie. Zachowaj dystans. Dopóki pamiętasz, że korzystasz z tych produktów i prezentacji z korzyścią dla czytelników, nic ci nie będzie.

Przejrzyj jednostki

Istnieje pewna szkoła myślenia, która mówi, że gdy produkt został już oceniony przez wiele blogów, nie ma sensu też go recenzować. Jeśli jednak rozwijasz relacje zaufania ze swoimi czytelnikami, prawdopodobnie będą chcieli przeczytać o Twojej opinii na temat tego gadżetu, produktu lub usługi. Ta recenzja nie będzie zbędna, jeśli stworzysz własne osobiste doświadczenia, spostrzeżenia, opinie i perspektywy.

Czy warto to recenzować?

Chociaż szczegółowa recenzja może stanowić dla ciebie dużo pracy i może nie wydawać się więcej odsłon niż proste posty, robienie recenzji dodaje prestiżu twojej witrynie, sprawia, że czytelnicy wracają po więcej i pokazuje, że jesteś pisarzem twoje ręce na najgorętszych produktach. Dowiesz się znacznie więcej o produktach, kiedy z nich korzystasz. Dowiesz się o czym mówisz. To się przyda, zwłaszcza gdy chcesz porównać ten przedmiot z jego konkurentami. Nie możesz wszystkiego przejrzeć, ale pomyśl o tym w ten sposób: nie musisz wszystkiego sprawdzać. Jeśli pójdziesz na taniec i powiesz, że wcale nie będziesz tańczyć, chyba że będziesz mógł tańczyć z każdym facetem lub galą w pokoju, nie będziesz dużo tańczył. Zapomnij, że! Przejrzyj każdy godny produkt lub usługę, które możesz znaleźć, a czytelnicy Ci za to podziękują. Będziesz bardziej kompetentny, podobnie jak oni.

Jak zaczepiać jednostki recenzji

Oczywiście chciałbyś recenzować różne rzeczy, ale jak, u licha, dostajesz produkty lub usługi, nie kupując ich osobiście? Witamy w dziale recenzji, w prasie i gratisach, dzięki którym możesz przeprowadzać oryginalne badania i informować czytelników o swoich doświadczeniach z pierwszej ręki. Gdy nawiążesz kontakt z różnymi przedstawicielami prasy, zaczną oni oferować Ci przegląd jednostek nowych produktów. Jeśli nie, zapytaj. Bądź asertywny. Gdy Twoja witryna rośnie i zyskuje czytelnictwo i wiarygodność, łatwiej będzie przekonać firmy do podzielenia się przykładowymi recenzjami. Zwłaszcza na początku pomaga zapewnić firmie uczciwość w zakresie recenzji, podkreśla rosnącą liczbę czytelników Twojej witryny i obiecuje niezwłoczny zwrot jednostek recenzujących.

Opisz to czy nie - przesuń lub pomiń?

Czasami otrzymasz produkty o wątpliwej wartości. W takim razie masz wątpliwości: czy wysłać ten produkt do piekła, oceniając go strasznie negatywnie? Plusem tego scenariusza jest to, że będziesz ostrzegać czytelników, aby oszczędzali pieniądze i czas, cenną usługę, która może zwiększyć wartość Twojego bloga. Z drugiej strony istnieje stare powiedzenie o tym, że "jakakolwiek prasa jest dobrą prasą", co oznacza, że nawet wspominanie o tym produkcie będzie jego rodzajem promocji, co jest dobrym argumentem przeciwko jego recenzowaniu. Z naszego doświadczenia wynika, że było to trudne zadanie. Ogólnie rzecz biorąc, jeśli produkt jest tak wszechobecny, wysoce oczekiwany i dobrze znany, że większość ludzi słyszało o nim lub o jego marce, dobrym pomysłem jest rozkoszowanie się faktem, że dostałeś go w swoje ręce, i szczerze uczciwie go krytykuj lub chwal. Ale jeśli jest to jakiś tani gadżet, na którym niewielu ludzi zależy, to po co go trzymać i rozbijać na kawałki jak pi?ata? Negatywne recenzje mogą być przyjemne do czytania (i pisania), więc nie chcesz ich eliminować w całości, ale nie chcesz też, aby wszystkie Twoje recenzje były negatywne, chyba że jest to szczególny rodzaj witryny, którą planujesz.

Czy powinienem zwrócić jednostki recenzujące?

Omawiamy to obszernie w sekcji Etyka, ale ogólna zasada jest taka, że im więcej rzeczy wracasz do PR w odpowiednim czasie, tym większa szansa na otrzymanie większej liczby jednostek recenzujących. Blogowanie nie jest sposobem na uzyskanie darmowych śmieci. Czasami zdobycie piwnego koozie lub klucza USB to fajny efekt uboczny bycia blogerem, ale nie powinno być twoim głównym zadaniem zdobycie jak największej ilości łupów.

Dalsze gromadzenie wiadomości

Nie polegaj tylko na komputerze i Internecie, aby znaleźć wiadomości. Większość blogerów i dziennikarzy, z którymi rywalizujesz, znajduje wszystkie swoje historie w Internecie, więc sprytnym sposobem na pokonanie ich jest wyjście do świata rzeczywistego i znalezienie wiadomości. Jeśli piszesz na przykład o produktach, poszukaj rzeczy, które ludzie robią z tymi produktami. Jeśli piszesz o rodzicielstwie, rozmawiasz z rodzicami i ekspertami od rodzicielstwa, publicznie obserwujesz techniki rodzicielskie, czerpiesz z własnych doświadczeń rodzicielskich i piszesz o nich. Doświadczenia z pierwszej ręki są często wyjątkowe i cenne, a historie pochodzą z najbardziej nieprawdopodobnych miejsc. Więc idź, znajdź wiadomości i włącz swoje osobiste doświadczenia w twoim piśmie.

Dziesięć pytań, które należy zadać przed opublikowaniem

Jest to jedyna umiejętność, którą musisz zdobyć. Jeśli go przegapisz, nie uda ci się. W końcu, jeśli konsekwentnie wybierzesz historie, których żaden z odwiedzających witrynę nie jest zainteresowany czytaniem, prawdopodobnie nie wrócą po więcej. Zanim zdecydujesz się napisać historię, zastanów się: Dlaczego moi czytelnicy odwiedzają moją witrynę? Prawdopodobnie szukają różnorodności, nowości i rozrywki w swoim życiu. Chcą się zaangażować. Musisz więc mieć pewność, że każdy napisany post ma wartość rozrywkową. To nie znaczy, że musisz być komikiem. Oznacza to po prostu, że musisz łaskotać tę nowość i różnorodność, którą ma prawie każdy czytelnik. Ten proces wyboru historii jest skomplikowany i zmienia się z dnia na dzień, ale jesteśmy tutaj, aby Ci pomóc. Sprowadziliśmy Twój wybór opowiadań do listy pytań, które musisz sobie zadać, zanim zdecydujesz się na publikację.

1. Czy to jest nowe?

Jest dobry powód, dla którego nazywa się to "wiadomościami". Czytelnicy będą oczekiwać najnowszych produktów, usług i zdarzeń. Jeśli jesteś w świecie technologii, publikowanie postów na temat starego produktu, który określasz jako nowy, zaszkodzi Twojej wiarygodności, pokazując czytelnikom że nie wiesz, co jest stare, a co nowe. Sprawdź dokładnie, czy produkt jest rzeczywiście nowy, a to nie jest tak proste, jak się wydaje, ponieważ, jak ostrzegaliśmy, PR-owcy i nadgorliwe firmy często starają się scharakteryzować starsze produkty jak nowe.

2. Czy jest w tym coś fascynującego i odmiennego?

Ludzie są zainteresowani nowymi sytuacjami i produktami, a jeśli nigdy nie widziałeś czegoś takiego jak przedmiot, który rozważasz, może to być wystarczający powód do opublikowania. Porozmawiaj o tym, dlaczego jest przełomowy, co nowego w tym temacie i co myślisz o jego konsekwencjach dla przyszłości.

3. Czy ktoś naprawdę się tym przejmuje?

Kiedy zadajesz pytanie "Dlaczego powinienem się tym przejmować?", Czy masz dobrą odpowiedź? Wielu sceptycznych czytelników myśli o tym fakcie, czytając każdy z postów na blogu: "Dlaczego powinienem się tym przejmować? Dlaczego powinienem się tym przejmować? "Po przejrzeniu możliwości dnia, zawsze zadaj sobie to pytanie. Jeśli nie możesz znaleźć odpowiedzi, przejdź dalej - nie ma tu nic do oglądania.

4. Czy jest w tym coś zabawnego, dziwacznego lub niewiarygodnego? Niektóre tematy fabularne to cudowne gagi z wbudowanym humorem, które rozśmieszą czytelników, gdy opowiadasz im historię lub obraz. Czasami potrzeba kilku słów o tych humorystycznych i szalonych historiach.

5. Czy miałeś z tym osobiste doświadczenia? Oto Twoja szansa, by opowiedzieć o swoich wyjątkowych doświadczeniach. To złoto, które musisz wydobywać - własne spostrzeżenia, osądy i opinie z pierwszej ręki na swój temat. Wznieś się ponad tłum, który jest zajęty przepisywaniem komunikatów prasowych i pisaniem kont z drugiej ręki, i mów o tym, czego nauczyłeś się z pierwszej ręki na wybrany temat. Zmaksymalizuj swoje osobiste doświadczenia w dziedzinie, o której piszesz, a będziesz znacznie lepszym blogerem.

6. Czy dostępna jest dobra grafika lub zdjęcie?

Czasami nawet tak bardzo dobra historia zwycięży, jeśli znajdziesz ciekawą grafikę. Większość czytelników to skimmersi, a fascynujące zdjęcie przyciągnie ich uwagę do historii i natychmiast wciągnie ich w interakcję, gdzie rozmazane ujęcie lub niewielka grafika wielkości ikony mogą nie przyciągnąć ich uwagi. Oprócz nagłówka jakość grafiki jest jednym z głównych czynników przyciągających czytelników do pracy. Zauważyliśmy, że duża grafika jest bardziej skłonna do zainteresowania użytkowników do odkrywania StumbleUpon, którzy są bardziej skłonni do zwabienia na Twój post - i ostatecznie klikają ten przycisk "Kciuki w górę" - jeśli jest przekonujący obraz na górze twojego postu.

7. Czy wszyscy na świecie to obejmują?

Gdy nadejdzie ważna historia (na przykład wydanie kolejnego iPhone'a), wszyscy będą o niej pisać, a jeśli piszesz o gadżetach, to też. Ale jeśli istnieje jakiś gadżet lub wątek, o którym wszyscy piszą, a tak naprawdę nie masz nic więcej do dodania do rozmowy, pomiń go. Nie pozwól jednak, aby informacje na innych blogach decydowały o tym. Pamiętaj, że Twoi czytelnicy nie skanują setek blogów tak jak Ty. Zobacz sytuację z punktu widzenia czytelników - czy chcą usłyszeć, co masz do powiedzenia na temat tego produktu? Jeśli jesteś dobrym blogerem, odpowiedź brzmi prawdopodobnie tak.

8. Czy jest to pierwszy na świecie czy rekordowy rekord?

Ludzie są zachwyceni czymś, czego nie widzieli wcześniej, i znalezieniem czegoś, co jest pierwsze na świecie, najszybsze, najbardziej szalone, najwyższe, najstarsze, najmniejsze itp. Może być wystarczająco interesujące, aby przyciągnąć tłum czytelników. Pomyśl, o czymś najlepszym na świecie! Jak mogą się oprzeć?

9. Czy jest to gorący temat poważnych kontrowersji, który będzie przyciągał komentarze czytelników?

Czasami ludzie mają ochotę komentować coś, co dzieje się w wiadomościach. Daj im również możliwość skomentowania tego tematu na blogu. Upewnij się, że bieżące wydarzenie, które wywołuje takie kontrowersje, jest związane z misją Twojego bloga, ale jeśli historia jest na przykład masowym atakiem terrorystycznym lub klęską żywiołową, prawdopodobnie istnieje sposób, aby ustalić kąt, który pasowałby do Twojego bloga . (Znajdź najciekawsze aktualne tematy, korzystając ze strony Google Trends, o której wspominaliśmy wcześniej w tym rozdziale: www.google.com/trends/hottrends.)

10. Czy masz unikalną opinię lub temat na ten temat?

Jeśli element, o którym rozważasz napisanie, może działać jako odskocznia dla ciebie, by zacząć opowiadać o pokrewnym temacie, może to być Twoja szansa. W końcu Twoje unikalne interpretacje tematów sprawią, że Twój blog będzie wyjątkowy i sprawi, że czytelnicy będą wracać do Ciebie każdego dnia. Być może zastanawiałeś się nad wielkim pytaniem bez odpowiedzi i jesteś gotowy na ujawnienie swojej wielkiej odpowiedzi. Opublikuj to.