Kurs : Jak Zostać BlogeremBlogging





Rozszerzanie horyzontów blogowania



Profity z Bloga

Blogowanie to nie tylko wyczerpujące nudy i zgrzytanie zębami. Gdy na początku wykonasz ciężkie podnoszenie, nadszedł czas, aby uwolnić umysł, zrelaksować się, być sobą i znaleźć fascynujące tematy, w których możesz pokazać wszystkim swoje rzeczy. Blogowanie w widocznym miejscu (lub notoryczne) zajmuje dużo czasu, ale możesz wcześnie posmakować słodkich zalet blogowania. Oglądanie analityki Google w czasie rzeczywistym zapewnia tani dreszczyk emocji od samego początku, pokazując, ilu aktywnych użytkowników odwiedza cię w witrynie, co oni czytają i skąd są. Przypominamy, że sieć jest prawdziwie ogólnoświatowa, a kropki pojawiają się na mapie globalnej niemal z każdego miejsca na ziemi. To pokorne uczucie. Jednym z trwałych atutów bycia blogerem jest wykształcenie, które zdobywasz, zajmując się wybranym tematem. Ponieważ jesteś napędzanym i zdeterminowanym motorem wiedzy, będziesz zagłębiać się w swój temat głębiej niż ktokolwiek inny, być może odkryjesz zupełnie nową wiedzę dzięki własnym eksperymentom. Przynajmniej będziesz rozmawiać z luminarzami swojego przedmiotu, dowiedzieć się, jakie jest obecne głębokie myślenie, i kręcić się po tych informacjach wśród czytelników. Wkrótce, chyba że twój temat jest tak obszerny, że nikt nigdy się nim nie zajmie, będziesz wiedział praktycznie wszystko, co możesz wiedzieć o swoim obszarze tematycznym. To może nie wyglądać jak profit, ale jak tylko naciśniesz Publikuj, nagle zostajesz podłączony do najbardziej gigantycznej maszyny sprawdzającej fakty, jaką świat kiedykolwiek znał. Jeśli dokładałeś wszelkich starań, aby napisać ten post, wszystkie fakty będą poprawne. Jednak nikt nie jest doskonały, a kiedy twoja publiczność się powiększy, zawsze znajdzie się jeden czytelnik, który wie więcej niż ty o wąskim temacie, o którym piszesz. Czytelnik może zdecydować o napomnieniu cię w komentarzach, ale weź to jako dodatek, a nie afront, wyciągając wnioski z doświadczenia i dodając go do najcenniejszego zasobu, jaki posiadasz: banku pamięci. Być może najlepszą częścią bycia blogerem jest widoczność. Większość prac wymagających głębokiego myślenia wymaga również umiejętności pisania, a Twój blog będzie idealną wizytówką dla tych, którzy zastanawiają się, czy możesz zwięźle wyrazić się słowami na stronie. Jeśli wybrałeś odpowiedni temat i napisałeś ciekawe posty na blogu, Twój blog może służyć jako najlepsza próbka pisania. Nie tylko pokaże tym, którzy mogą chcieć cię zatrudnić, że masz wiedzę, ale także dobrze spojrzą na twoją osobowość, czytając blog.

Poszukiwanie pracy

Czytasz ten tekst, więc prawdopodobnie rozważasz blogowanie jako sposób na zarabianie na życie. Jeśli wytrwacie i macie talent i odrobinę szczęścia, możecie zarobić rewelacyjne pieniądze na udanym blogu. Jednak zamiast założyć własnego bloga, możesz chcieć znaleźć pracę na jednej z ustalonych stron internetowych. Lub możesz chcieć pracować dla dużej korporacji, pomagając jej komunikować się z klientami na blogu korporacyjnym. Podpowiemy, jak zostać zatrudnionym na dużym blogu, i pokażemy, jak zbudować swoją markę, aby Cię zauważono. Wyjaśnimy, w jaki sposób tworzenie sieci może mieć wpływ na Twój blog i przyszłe zatrudnienie, a także jak zmienić karierę w blogowanie w możliwie najbardziej płynny sposób. Więc jaki jest najlepszy sposób na znalezienie pracy na jednym z najpopularniejszych blogów? Istnieje wiele tras do tego samego miejsca docelowego. Na przykład w Mashable najlepszym sposobem na zatrudnienie jest znalezienie pracy jako stażysta. Firma zatrudnia więcej stażystów w każdym semestrze, a najnowszy "internapalooza" zatrudnił trzydziestu pięciu stażystów. To niezwykłe, biorąc pod uwagę, że Mashable ma tylko około dziewięćdziesięciu pracowników. Gdy pracujesz nad koncertem za 10 USD za godzinę, wielu przyjaznych ludzi jest więcej niż zadowolonych z bycia twoim mentorem. Stażyści Mashable zabierają się do pracy na linii frontu, pisząc posty od pierwszego dnia pracy w witrynie. Na nich spoczywa ogromna odpowiedzialność, pisząc dla 15 milionów unikalnych gości każdego dnia. Jest to rodzaj stażu, który chcesz. Chociaż moralność wykorzystywania stażystów za 10 USD za godzinę do wykonywania tej samej pracy, którą wykonują płatni pracownicy, jest wątpliwa - i jeśli możesz sobie pozwolić na życie w Nowym Jorku z takim dochodem - możesz pracować na dużym blogu dla semestr lub dwa, a to może być twój bilet do wielkiego świata.

Innym sposobem, aby zostać zauważonym na najlepszych blogach, jest zostać wnikliwym komentatorem. Znajdź historię, o której wiesz coś, dodaj własną specjalną markę, a jeśli konsekwentnie pod względem jakości i częstotliwości komentarzy, zostaniesz zauważony. Pamiętaj, aby nie pisać postu i wklejać go w sekcji komentarzy. To zła forma. Zamiast tego dodaj do wpisu, pod którym komentujesz, wyraźną odpowiedź w dwóch akapitach, pokazując, że twoje nastawienie jest podobne do tych, którzy piszą na blogu. Założenie własnego bloga to szansa na pokazanie swoich rzeczy. Jeśli miejscem docelowym jest jeden z głównych blogów, najlepiej jest założyć własny blog, pisać 1000 słów każdego dnia i sprawdzać, czy blogowanie jest ścieżką kariery, którą chcesz obrać. Jeśli okaże się, że odnosi spektakularny sukces, nie tylko zauważą Cię branżowi luminarze i wielkie blogi, ale także możesz rozważyć utrzymanie swojego bloga dla siebie, a może nawet przekształcić go w imperium.

Networking

Szukając ofert pracy na LinkedIn, inne strony z ofertami pracy, takie jak Glassdoor.com i Monster.com, mogą czasem działać, ale nie ma witryny, która mogłaby pasować do magii rekomendacji od kogoś, kogo znasz dobrze, kiedy szukasz idealnej pracy. Większość najlepszych ofert pracy nigdy nie jest reklamowana i są wypełniane wyłącznie ustnie. Byliśmy zarówno po stronie rekrutacyjnej, jak i po stronie pracy równania dotyczącego zatrudnienia, a strona rekrutacyjna jest o wiele bardziej stresująca, niż mogłoby się wydawać. Za każdym razem, gdy sprowadzasz kogoś do swojej organizacji, ryzykujesz. Czy wydasz pieniądze na kogoś, kto nie będzie wystarczająco ciężko pracować? Czy zatrudnianie kogoś spowoduje więcej kłopotów niż korzyści? Jako poszukujący pracy, musisz udowodnić zatrudniającym menedżerom, że będziesz znaczącą korzyścią dla ich organizacji. Jednak firma może nie być skłonna podjąć ryzyka, że uwierzysz na słowo, gdy mówisz, że będziesz idealnym pracownikiem. Menedżerowie zatrudnieni szukają pewnej rzeczy, a rekomendacja od zaufanego kolegi ma niezwykłą wartość. Najlepszym sposobem znalezienia odpowiedniej pracy na blogu jest poszukiwanie tych, którzy wiedzą, którzy blogują, i spytanie ich, czy słyszeli o możliwościach, które mogą być dla Ciebie odpowiednie. Nigdy nie wiadomo - twój znajomy, który pracuje na blogu, może uzyskać opłatę za znalezienie polecenia za polecenie. Ważnym sposobem na wykorzystanie tej ustnej wiedzy jest upewnienie się, że Twoi znajomi wiedzą, że szukasz pracy. Możesz nawet rozważyć umieszczenie na swoim profilu LinkedIn coś w stylu "szukania możliwości raportowania online". Jeśli zastosujesz się do naszych rad i zbudujesz sieć LinkedIn, prosta zmiana profilu może nagle zostać zauważona przez tysiące kontaktów i doprowadzić do znalezienia pracy. Na dzisiejszym rynku pracy nie brakuje miejsc pracy redakcyjnej; istnieje jednak ogromna konkurencja dla najlepszych. Dlatego musisz się wyróżnić, znając kogoś w firmie. To kolejny obszar, w którym LinkedIn może pomóc; jeśli poszukasz określonej firmy na LinkedIn, zobaczysz, ile twoich kontaktów tam działa lub znasz kogoś, kto to robi. Zwykle, kiedy ubiegasz się o pracę jako dziennikarz online, będziesz proszony o referencje. Oczywiście, będziesz chciał dołączyć do tych zaufanych współpracowników, z którymi pracowałeś w przeszłości, którzy z pewnością znajdą dla ciebie dobre słowo. Ale jeszcze bardziej pomocne byłoby uzyskanie rekomendacji od kogoś, kto pracuje dla firmy, do której się ubiegasz. Tak czy inaczej, zawsze skonsultuj się z kimś, zanim wymienisz tę osobę jako jedno z twoich referencji, a jeśli składasz podanie w firmie, w której ktoś, kogo znasz, będzie twoim referencją, upewnij się, że ta osoba jest lubiana i podziwiana przez osoby, które cię zatrudniają . Oprócz sieci online, na targach i wydarzeniach branżowych znajdziesz najbogatsze cele związane z poszukiwaniem pracy. Twoi skromni autorzy rzadko chodzą na targi, na których nie oferuje się im pracy, i to samo może ci się przydarzyć, jeśli znasz wystarczająco dużo ludzi i stworzyłeś realną sieć. Jeśli widzisz się na ważnych wydarzeniach, co stanowi jego własne poparcie - oznacza to, że dbasz wystarczająco o swój temat, aby albo wydać pieniądze, aby się tam dostać, albo jesteś wystarczająco ważny, aby firma płaciła po swojemu. Jakkolwiek możesz się tam dostać, być widocznym na tych wydarzeniach, a zauważysz, że pojawi się więcej okazji.

Podążaj za swoimi marzeniami

Zanim zdecydujesz się spróbować pracy z założonym blogiem, nie rezygnuj z pomysłu stworzenia własnego bloga do punktu, w którym zarabiasz pieniądze. Chociaż kuszące są takie korzyści, jak ubezpieczenie zdrowotne, dni urlopu i wakacje podczas pracy w witrynie dużej ligi, będziesz pracował dla kogoś innego. Nie będziesz mieć kontroli nad tym, co robisz, i nie będziesz w stanie zrealizować swojej wizji witryny. Jasne, oznacza to, że będziesz mógł wnieść swój pomysł, ale nigdy nie zapominaj, że kiedy pracujesz dla kogoś innego, twoją misją jest spełnienie marzeń przedsiębiorczych tej osoby, a nie twoich. Jeśli nie masz szczęścia, by mieć dokładnie takie same sny jak pracodawca, nie będziesz mieć kontroli nad tym, co dzieje się w tej pracy. I nawet jeśli twoje marzenia są podobne, często okazuje się, że twój pracodawca dostaje kopalnię złota, a ty dostajesz szyb. Z drugiej strony, jeśli założysz własnego bloga, wszystko na tej stronie jest twoje. To wiąże się z ryzykiem - i często istnieje ryzyko związane z założeniem własnego bloga, ale jeśli coś nie zostanie zaryzykowane, nie ma możliwości nagrody. Czy wolisz zarabiać 300 000 PLN rocznie dla swojego pracodawcy, a następnie dostawać 50 000 PLN pensji, czy zarabiać 300 000 PLN rocznie na swoim blogu, a następnie zachować to wszystko dla siebie? Będziesz pracował nad czymś, co zbudowałeś, czymś, co należy do ciebie i które możesz pokazać światu jako całkowicie swoje. Poczucie całkowitej odpowiedzialności i odpowiedzialności jest głębokie. Duch przedsiębiorczości jest tym, czego potrzebujesz, aby założyć własnego bloga i doprowadzić go do sukcesu. Nagrodą za przedsiębiorczość jest możliwość wizualizacji tego, co się wydarzy, włożenie w to dużo trwałej i skoncentrowanej pracy, a następnie zobaczenie rezultatu. Jeśli nie podoba ci się to, co się stało, to twoja odpowiedzialność. W tym samym czasie to Ty będziesz otrzymywać odznaczenie, gdy odniesiesz sukces.

Szybko się wzbogacić?

Blogowanie to długa kariera. Tak jak w większości "pisarskich" zajęć, zmierzysz się z faktami: większość blogerów nie zarabia dużo. Nawet biorąc pod uwagę wszystkie ich zalety, wiele blogów może obsługiwać jednego edytora i niewiele więcej. Chociaż istnieje mnóstwo niesamowitych blogerów zarabiających dużo pieniędzy, większość z nich traktuje blogowanie jako pracę z miłości. Właśnie dlatego musisz spodziewać się bardzo niewielkiej zapłaty (jeśli w ogóle), jeśli zalogujesz się na znanym blogu. Blog niszowy Johna, WristWatchReview.com, uzyskuje około 30 000 odsłon miesięcznie, ledwo wystarcza, by zapłacić jednemu pisarzowi - i John nie widzi ani grosza z witryny. Dla Johna ważne jest, aby działał, ponieważ lubi zegarki, ale pisarz, który mu pomaga, Patrick Kansa, robi to z miłości do zegarków na rękę. Czy mógłby zarabiać więcej? Prawdopodobnie, ale biorąc pod uwagę, że zarówno John, jak i Patrick mają pracę w ciągu dnia, trudno jest poświęcić godziny na sprzedaż reklam niezbędną do prawdziwej rentowności. Jest rada: można poczynić absurdalne twierdzenia na temat lukratywnego charakteru blogowania, a jest mnóstwo ludzi, którzy sprzedadzą ci olej z węża. Ale zaufaj nam: to trudne. To nie jest niemożliwe, ale jest trudne.

Zmiana kariery

Co zrobić, jeśli chcesz rozpocząć blogowanie jako pełny etat? Spotkaliśmy kilka osób, które odniosły sukces, więc możemy rozwiązać kilka głównych problemów i udzielić porady. Blogowanie, jak każdy zawód, wymaga przekonania. Zauważyliśmy, że zbyt wiele witryn nie wchodzi w grę po prostu dlatego, że twórcy tego nie zrobili. Twoim wcześniej zdefiniowanym celem blogowania może być stanie się ekspertem w swojej dziedzinie. Może nie potrzebujesz gotówki. W takim przypadku przejdź do przodu. Nadal jesteś z nami? Dobrze. Oto prawda: zarabianie na blogach jest łatwe, jeśli masz odpowiednią niszę. Istnieje wiele strategii monetyzacji, które omówiliśmy w poprzednich częściach, ale oto nasze ulubione.

Ordynacyjny. Najłatwiejszym sposobem zarabiania pieniędzy na blogach jest najbardziej pośredni. Ponieważ jesteś uważany za eksperta w swojej dziedzinie, możesz podzielić swoje uznanie na mówienie (najczęściej nieopłacone) i konsultacyjne (zawsze płatne). Chociaż tworzenie kariery konsultingowej nie wchodzi w zakres tekstu, zapewniamy, że poznaliśmy popularnych blogerów, którzy blogują, aby promować swoje "drugie" kariery. Pomyśl o swoim blogu jako o publicznym portfolio; jeśli piszesz regularnie i korzystasz ze wskazówek opisanych w poprzednich rozdziałach, zostaniesz zauważony. Niektóre firmy kupują billboardy. Zdecydowałeś się ustawić Google jako swój billboard.

Budowanie marki

Możesz myśleć, że korporacje i produkty są jedynymi, które mają marki, ale masz konkretną markę do promowania: siebie. Zarówno twoje imię, jak i nazwa bloga są częścią Twojej marki, a Twoja reputacja sprawia, że jest lśniąca i atrakcyjna lub odrażająca. Pamiętaj o swojej osobistej marce przy każdym podejmowanym działaniu. Podkreślanie marki ma kluczowe znaczenie na każdym kroku, nawet jeśli jest to najmniejsza interakcja, taka jak odpowiedź na komentarz na blogu, komentarz w dowolnym miejscu na Facebooku, sposób, w jaki nosisz się na imprezach branżowych, konferencjach prasowych i targach, i wszystko inne interakcji międzyludzkich z czytelnikami, innymi blogerami i kimkolwiek innym. Być może nie jesteś jeszcze sławny. Być może nawet nie jesteś mikro-sławny, a nawet nanofamiczny, ale od samego początku musisz myśleć w ten sposób: że jeszcze nie jesteś sławny. Nigdy nie chcesz robić niczego, co oczaruje twoje dobre imię, cenną markę, która będzie ci dobrze służyć, jeśli będziesz traktować ją z czułą miłością. Skuteczne budowanie marki zależy od tego, jak dajesz wszystkim innym. Na przykład, nie tylko promuj siebie i swoje posty na blogach w mediach społecznościowych. Wskaż obserwującym posty innych witryn lub wskaż wydarzenia, które uważasz za interesujące. Daj ludziom treści, z których mogą korzystać i których będą chcieli, poza zwykłym promowaniem swoich postów. W rzeczywistości niektóre historie, które myślisz o opublikowaniu, mogą działać równie dobrze, a nawet lepiej niż tweet lub aktualizacja na Facebooku. Daj ludziom te treści i informacje - rzeczy, o których wiesz, że ich nie mają - a to zbuduje Twoją markę. Zwróć uwagę na szczegóły, jeśli chcesz, aby Twoja marka świeciła. Jeśli Twój blog jest pełen błędów ortograficznych, słabej gramatyki, błędów rzeczowych i postów, na których nikogo nie obchodzi, Twoja marka pojawi się jako coś, czego ludzie woleliby uniknąć. Bądź spójny ze swoją marką. Utwórz logo lub wygląd, który inni rozpoznają jako twoje. Następnie rozprowadź to logo tak dużo, jak to możliwe, nie będąc artystą graffiti. Umieść go na wizytówkach, upewnij się, że zawsze jest napisane i pisane wielkimi literami, i traktuj to jak złoto. Mówiąc o wizytówkach, nigdy nie wiadomo, kiedy pojawi się okazja brandowania, więc za każdym razem, gdy kogoś spotkasz, spraw, aby wskazane było wręczenie tej osobie swojej wizytówki. Być może nie jest on kimś, kto może ci bezpośrednio pomóc, ale trudno jest przewidzieć, kiedy ktoś pozna kogoś, kto może się z tobą skontaktować dzięki świetnemu występowi, zadaniu, reklamodawcy lub poradnikowi. Nie musisz być denerwującym i natarczywym sprzedawcą w swojej marce, ale przypominanie wszystkim, że jesteś blogerem, piszesz świetne rzeczy, a Twoja witryna jest warta odwiedzenia, ma kluczowe znaczenie dla Twojego sukcesu.