Marketing w epoce wyszukiwarekMarketing

Wdrażanie skutecznej strategii wyszukiwania



W poprzednich częściach nauczyliśmy się korzystać ze skrzyżowanie wyszukiwania danych i biznesu, i muszą zidentyfikować skuteczne strategie treści witryn internetowych, a także trochę o tym, jak działają wyszukiwarki. Jak możemy zebrać te informacje razem w naszych organizacjach, aby nasze strategie dotyczące treści były skuteczne w wyszukiwaniu? Na wysokim poziomie, aby skutecznie wykorzystywać bezpłatne wyszukiwanie jako kanał akwizycji, firmy powinny upewnić się, że ich witryny internetowe mogą:

•  Być wykrywane przez wyszukiwarki, aby można było dodawać ich strony lista używana przez przeszukiwacz do przeglądania sieci.
•  Bądź dostępny dla robota (zbuduj architekturę witryny, aby była dostępna nie wprowadza przeszkód).
•  Mają możliwe do wyodrębnienia informacje (upewnij się, że treść nie jest niedostępna).
•  Bądź odpowiedni i przydatny dla poszukiwaczy.

Brzmi proto, prawda? Dobra wiadomość jest taka, że droga do sukcesu jest dość bezpośrednia. Ale jak można sobie wyobrazić, diabeł tkwi w szczegółach. Praktyka polegająca na zapewnieniu, że witryny wdrażają wszystkie te elementy w sposób umożliwiający ich znalezienie, jest znana jako optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO). Jednak, jak widzieliśmy, aby firma była skuteczna online w dłuższej perspektywie, musi myśleć o wyszukiwaniu jako kluczowej części wszystkich aspektów swojej organizacji, a nie o osobnym działaniu. A termin "optymalizacja wyszukiwarek" jest trochę mylący, ponieważ sugeruje, że optymalizujesz witrynę pod kątem wyszukiwarek, podczas gdy w rzeczywistości optymalizujesz witrynę pod kątem odbiorców (którzy często są wyszukiwarkami) i zapewniasz sobie że witryna została zbudowana, aby odnieść sukces w środowisku online. W rzeczywistości możesz potrzebować osoby, która zapewni, że najlepsze praktyki pozyskiwania wyników wyszukiwania są opracowywane w Twojej organizacji, szczególnie jeśli Twoja organizacja jest na wczesnym etapie tworzenia tego procesu. Ten tekst nie mówi o tym, jak taktycznie wdrożyć optymalizację wyszukiwarek. Istnieje wiele książek, konferencji i stron o taktycznym wdrażaniu SEO. Ten tekst mówi o tym, jak strategicznie myśleć o wyszukiwaniu i jak Twoja firma pasuje do kultury opartej na wyszukiwaniu. Mając to na uwadze, ta część mówi o tym, co jest wymagane do wdrożenia najlepszych praktyk wyszukiwania w organizacji, a następny rozdział mówi o pracy z programistami.

Czy chcesz wymienić linki z moją witryną Kup tanio-Viagra-While-You-Play-Poker-Online-and-File-a-Mesothelioma-Class-Action-lawsuit.info?

Wyrażenie "optymalizacja pod kątem wyszukiwarek" przywołuje złe wspomnienia wiadomości e-mail z prośbą o wymianę linków i stron internetowych z powtarzającymi się słowami, ale bez prawdziwych informacji i miejsca do klikania, tylko reklamy. "Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek" oznacza optymalizację witryny pod kątem wyszukiwania wyszukiwarki, ale zrozumienie, w jaki sposób wyszukiwarka pasuje do Twojej firmy, wcale tak naprawdę nie jest. Chodzi o efektywne prowadzenie firmy w obecnym otoczeniu. Jeśli masz sklepy detaliczne, prawdopodobnie masz specjalistę od nieruchomości poszukującego lokalizacji. Jeśli Twój produkt spodoba się nastolatkom w wieku 13-17 lat, będziesz chciał przeprowadzić badania rynku, aby dowiedzieć się, co im się podoba. Jak widzieliśmy, strategia wyszukiwania nie różni się. Ale nadal termin SEO jest często bardziej kojarzony z kupowaniem taniej - Viagry podczas gry w pokera - online i do pliku - międzybłoniak - pozew zbiorowy - niż z zaangażowaniem klienta, użytecznością, strategią produktu i większa sprzedaż. Zastanów się nad tym ostatnim postem na liście e-mail startupów technicznych (moje wyróżnienie): Bardzo potrzebujemy doświadczenia klienta / konsumenta eksperta … Czy ktoś ma jakieś sugestie dla partnerów / firm / konsultantów, z którymi należy się skontaktować, aby spróbować znaleźć odpowiednich partnerów, aby upewnić się, że potrzeby i problemy konsumenta zostały uwzględnione? (Nie eksperci SEO - eksperci od użyteczności lub doświadczenia konsumenckiego w handlu elektronicznym). A jednak opis jest dokładnie tym, czym powinien być dobry SEO: zrozumienie i poprawa jakości obsługi klienta. Na forum przedsiębiorcy ktoś napisał, że 95 procent SEO jest bezużyteczne. Następnie napisał:

Niektóre taktyki, które widziałem, jak sprzedają "profesjonaliści SEO", to:

1. Połącz farmy - to mój zbiór 95 procent taktyk SEO, których nie należy stosować.
2. Koduj całą treść w obrębie tagów H1.
3. Zakoduj całą treść w obrębie tagów zakotwiczenia.
4. Umieść atrybuty tytułu na całej zawartości.
5. Spraw, aby treść była jak najbardziej szczegółowa i nieporadna.
6. Umieść 20 najpopularniejszych słów kluczowych we wszystkich nazwach obrazów i plików.
7. Forum płatnicze / blog … spamerzy.

Jednak nic, co tam wymieniono, nie zawiera "taktyki SEO". Wszystkie te elementy są sztuczkami spamerów (a nawet tych, które są już powszechnie używane). To, co powiedział, jest podobne do powiedzenia, że 95 procent tego, co robią malarze, to oszustwo, a następnie wymienia jako 95 procent rzeczy takich jak zamiana na tańszą farbą i naliczanie opłat za drogie rzeczy, malowanie tylko jednej ściany, gdy zapłaciłeś za wszystkie cztery, i malowanie graffiti zamiast malowania pokoju. Każdy legalny malarz miałby dobry powód do protestu, że żadna z tych rzeczy nie jest taktyką malarską. Rzućmy okiem na jeszcze kilka punktów widzenia na temat SEO znalezionych w Internecie:

1. "Wielu tak zwanych " specjalistów SEO "to niewiele więcej niż nowi sprzedawcy oleju z węża. Grają i manipulują systemem dla własnych celów. "
2. "Wszyscy korzystają z Google do wyszukiwania, a zatem z firm internetowych musisz znaleźć się w Google, co oznacza, że musisz przeprowadzić Search Engine Optimization. SEO to najgorsza rzecz, jaką kiedykolwiek wymyślono. Niszczy dobre tworzenie aplikacji internetowych ".
3. "Tak naprawdę nie znoszę tego, że nazywam się SEO. Dlaczego? SEO są jak sprzedawcy samochodów XXI wieku. Większość jest oślizgła i nie ma pojęcia, o czym mówią. Mówią ci, że wystarczy umieścić spamerskie słowa kluczowe w tagu tytułowym, tagu kluczowym i napisać spamy jako piekło metatag opisu. "
4. "Search Engine Optimization nie jest uzasadnioną formą marketingu. Nie powinni go podejmować ludzie z mózgiem lub duszą. "
Postrzeganie zawodu SEO mogło przeżyć jeden z najniższych momentów w sierpniu 2009 r., kiedy Fox News opublikował artykuł zatytułowany "Najlepsze oferty pracy w marketingu internetowym, aby cię zostawić bez przyjaciół". Artykuł stanowi:

"Poszukiwanie pracy? Pomyśl o zostaniu spamerem e-mailowym … lub spamerem internetowym … lub optymalizatorem wyszukiwarek. Oto świetna okazja, aby stać się częścią zespołu specjalistów od Internetu, którzy zatykają Internet za pomocą niechciane reklamy i sprzedają dane osobowe użytkowników licytantowi, który zaoferuje najwyższą cenę. Nie tylko te miejsca pracy są legalne, ale mogą być wręcz lukratywne. Oto niektóre z najlepszych miejsc pracy w marketingu online, które przyniosą Ci pieniądze ... i pozostawiają cię w spokoju i bez przyjaciół "

Search Engine Optimizer

Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego czasami pojawiają się w Twojej witrynie witryny typu "nonsens" w wyniku wyszukiwania w Google lub Yahoo!? Dzieje się tak, ponieważ oszuści optymalizujący wyszukiwarki pracują w pełnym wymiarze godzin, tworząc tysiące innych witryn internetowych , które prowadzą do strony ze spamem. Oczywiście tak naprawdę nie opisuje to optymalizatora wyszukiwarek. Opisuje spamera internetowego.

Więcej niż SEO

Nie wiem, czy można odzyskać termin "SEO". Podczas gdy negatywne postrzeganie SEO jest niedokładne, jest tak, że pewna część osób, które praktykują SEO, ma tendencję do wąskiego skupiania się na rankingach, a nie na doświadczeniach klientów. Z pewnością nie dotyczy to wszystkich, którzy ćwiczą SEO, ale trudno jest rozróżnić, kiedy używamy tej samej nazwy do opisania obu rodzajów praktyk. Jak wspomniano wcześniej w tym rozdziale, termin "optymalizacja wyszukiwarek" nie opisuje dobrze całego obrazu integracji strategii pozyskiwania wyszukiwarek z bardziej kompleksową strategią biznesową. W całym tekście wykorzystałem "strategię akwizycji wyników wyszukiwania", aby opisać ten wysiłek, który obejmuje:

•  Wykorzystanie danych wyszukiwania do stworzenia kompleksowej i skutecznej strategii dotyczącej produktów i treści.
•  Zrozumienie zachowania wyszukiwarki i budowanie osob, które maksymalizują zadowolenie klienta i konwersje.
•  Realizacja ścieżki pozyskiwania klientów zaczyna się od pola wyszukiwania.
•  Integracja bezpłatnych wyników wyszukiwania z innymi działaniami marketingowymi.
•  Zapewnienie prawidłowego przeszukiwania i indeksowania architektury technicznej witryny przez wyszukiwarki, aby była widoczna dla wyszukiwarek.

Kiedy patrzę na bezpłatne pozyskiwanie wyników wyszukiwania, patrzę z punktu triangulacji. Rozumiem, że poszukiwacze chcą jak najszybszego najlepszego rezultatu. Rozumiem, że wyszukiwarki chcą rozumieć sieć, aby dostarczać najtrafniejsze wyniki. Rozumiem, że właściciele witryn chcą skutecznie sprzedawać swoje treści do odpowiednich odbiorców. Rozmawialiśmy o korzystaniu z danych wyszukiwania, budowaniu kompleksowej strategii, tworzeniu personaliów wyszukiwania i współpracy z klientami. Ale co specjaliści od marketingu produktów, twórcy treści i programiści powinni wiedzieć o swoich rolach w zapewnianiu skuteczności strategii wyszukiwania?

Architektura internetowa

•  Zespoły programistów powinny budować witryny w taki sposób, aby mogły być łatwo indeksowane i wyszukiwane przez wyszukiwarki.
•  Wyższe kierownictwo powinno zapewnić niezbędne wsparcie, aby uczynić infrastrukturę wyszukiwarką przyjazną.
•  Wyższe kierownictwo powinno określać wymagania dotyczące wyników funkcjonalnych (łatwy w obsłudze system menu), a nie implementacji (menu Flash).
•  System zarządzania treścią i proces modyfikacji treści powinien z łatwością pozwolić personelowi nietechnicznemu na aktualizację ważnych sekcji zawartości witryny, takich jak tytuł, nagłówki i akapity.

Rozwój strategiczny

•  Osoby prowadzące badania rynku, określające cechy produktu, budujące mapę drogową produktu lub rozwijające wizję firmy powinny zrozumieć wartość danych wyszukiwania i jak skutecznie z nich korzystać.
•  Cele Allmarketingu powinny być wspólne, a silosy allmarketingowe (takie jak reklama offline, reklama online i marketing e-mailowy) powinny udostępniać dane i rozumieć, w jaki sposób jeden kanał wpływa na resztę.
Rozwój treści

Autorzy treści powinni zrozumieć badania słów kluczowych, zachowania wyszukiwarek i sposoby budowania osob wyszukiwania. Nikt nie powinien budować strony bez znajomości odpowiedzi na pytania:

•  Jaki jest cel tej strony? Co to jest zdarzenie konwersji i wezwanie do działania?
•  Dlaczego odwiedzający miałby wylądować na tej stronie? Co on lub ona chciałaby z tego uzyskać?
•  Dlaczego ten gość miałby chcieć postępować zgodnie z wezwaniem do działania? Inicjatywy reklamowe
•  Wszelkie kampanie offline powinny zawierać organiczny element wyszukiwania.



•  Wszelkie agencje reklamowe budujące treści internetowe w celu wspierania kampanii offline powinny mieć łatwość wyszukiwania jako domyślny wymóg.

Stawanie się zbyt skoncentrowane na SEO

Jak już wspomniano, nie chodzi nam o sposób realizacji taktycznej SEO. Ten tekst jest o tym, jak strategicznie myśleć o wyszukiwaniu i jak Twoja firma pasuje do kultury opartej na wyszukiwaniu. Jest jednak jeden punkt taktycznego SEO, który należy przekazać organizacji. Jeśli czytasz blogi dotyczące wyszukiwania, bierzesz udział w konferencjach dotyczących wyszukiwania i w inny sposób śledzisz branżę wyszukiwania, łatwo jest poznać szczegóły dotyczące algorytmów wyszukiwarek. Ile razy należy powtórzyć dane słowo? Ile linków powinna mieć dana strona? Ile słów powinno być na danej stronie? Ściganie odpowiedzi na te pytania może mieć ogromne możliwości , koszt i mały zysk. Algorytmy wyszukiwarek są stałym stanem strumienia. Eksperci dostosowują ustawienia każdego dnia, aby zobaczyć, jak to zrobić ,że mogą sprawić, że wyniki będą nieco bardziej odpowiednie. Jeśli poświęcisz czas na "optymalizowanie" swojej witryny pod kątem tych szczegółowych algorytmów, nigdy nie masz czas na cokolwiek innego. O wiele lepszą strategią jest skupienie się na tym, co wyszukiwarki starają się osiągnąć za pomocą tych wszystkich poprawek algorytmu - pokazując najbardziej odpowiednie wyniki dla danego zapytania. Upewnij się, że Twój zespół techniczny odpowiednio dobrał podstawowe elementy infrastruktury, a zespoły ds. Marketingu i produktów tworzą odpowiednie funkcje i treści. To nie tylko zapewni ci dobrą pozycję w rankingu, ale pomoże ci osiągnąć to, czego naprawdę szukasz - co nie jest rankingiem, ale klientów.

Wytyczne dotyczące wyszukiwarek i kary

Wyszukiwarki opublikowały wytyczne. Narusz którąkolwiek z nich a ryzykujesz obniżeniem pozycji witryny w rankingu lub usunięciem z indeksu. Istotą wytycznych dla wyszukiwarek jest to, że wyszukiwarki zastrzegają sobie prawo do działania na dowolnych witrynach, które celowo próbują manipulować algorytmami rankingowymi - co ma sens, ponieważ istotą wyszukiwarek jest trafność ich wyników. Jeśli witryny manipulują tymi wynikami i czynią je mniej istotnymi i przydatnymi dla wyszukiwarek, wyszukiwarki mają metody ich ustalenia i dostosowania. Wyszukiwarki (a zwłaszcza Google) opublikowały wiele przykładów tego, co może stanowić manipulację wynikami. Ogólnie są one dość proste i prawdopodobnie brzmią bardzo podobnie taktyki spamerskie, które naiwniacy SEO błędnie przypisują SEO. Ale przykłady służą również jako sprawdzian dla tych, którzy nie są spamerami, którzy mogli stracić z oczu to, co jest naprawdę ważne w pozyskiwaniu wyników wyszukiwania w ich skupieniu się na rankingach.

Budowanie wyszukiwania w procesie organizacji

Do tej pory wiesz, że skuteczna strategia pozyskiwania wyników wyszukiwania opiera się na najlepszych praktykach wyszukiwania w całej organizacji. Staje się to trudne, ponieważ działalność biznesową można oddzielić od siebie, działy mogą mieć polityczne powody, aby nie współpracować z innymi, a niektóre procesy organizacyjne po prostu nie są zbudowane dla tego rodzaju współpracy między działami. Kluczem jest wsparcie z góry na dół. Jeśli wyższe kierownictwo zapewnia centralny cel wyszukiwania, który może być wspólny dla wszystkich części organizacji i zapewnia zasoby niezbędne do integracji wyszukiwania, poszczególne działy są zmotywowane i upoważnione do stosowania najlepszych praktyk wyszukiwania. Poniżej znajduje się kilka najlepszych praktyk, które należy rozważyć wplatanie w organizację.

Architektura treści

Widzieliśmy, na wysokim poziomie, jak działają wyszukiwarki i jak użytkownicy korzystają z wyników. Poza tym, jakie tematy wybierzesz na swojej stronie, które mają wyraźny wpływ na przyciągniętą publiczność, o czym powinieneś pomyśleć przy tworzeniu treści?

•  Upewnij się, że strona ma użyteczną architekturę informacji. Zrób wiele strony mających podobną treść? Czy odwiedzający będą zdezorientowani, do której strony mają dostęp, aby uzyskać potrzebne informacje? Rozważ tę listę wyników dla [intuicyjnego małego biznesu]. Posiadanie wielu stron na ten sam temat powoduje mylące wyniki wyszukiwania, przytłaczające wrażenia użytkownika i niepotrzebne koszty konserwacji
•  Upewnij się, że treść korzysta z języka klienta. Upewnij się, że każdy, kto pisze kopię, rozumie badania słów kluczowych i wykorzystuje je jako część procesu pisania. I upewnij się, że organizacja ma wdrożony proces, który śledzi te badania. Zbyt często widzę, jak firmy spędzają dużo czasu i energii na badaniu języka klienta i tworzeniu angażujących wiadomości, tylko po to, aby inny dział lub agencja zewnętrzna później poprawiły treść, nie zdając sobie sprawy z pracy, którą wykonano i usuwając wszystkie dokładnie zbadane słowa. Jedną z potencjalnych metod śledzenia słów używanych przez klientów do wyszukiwania jest wskazanie tych wybranych dla fokusu strony w tagu meta słowa kluczowego strony. Treść tego tagu nie jest wykorzystywana przez wyszukiwarki do wyszukiwania organicznego, ale może być pomocna w komunikacji wewnętrznej. W zależności od systemu zarządzania treścią używanego przez organizację i posiadanych procesów wewnętrznych, określ najlepsze praktyki w zakresie przekazywania tego rodzaju informacji na poziomie strony.
•  Użyj standardowych składników HTML na stronie. Po określeniu kluczowej zawartości strony (na przykład "leczenia naturalnego zapalenia stawów") upewnij się, że treść pojawia się w tytule strony, nagłówku głównym i treści tekstowej. Pamiętaj, że w oparciu o to, jak użytkownicy przeglądają strony wyników wyszukiwania, najważniejsze słowa kluczowe należy umieścić po lewej stronie tytułu. Powinieneś kwalifikować frazy tak dokładnie, jak to możliwe, bez przytłaczania ("Aparat cyfrowy Canon X54T z zoomem" zamiast "X54T").
•  Pamiętaj, że każda strona witryny jest potencjalną stroną wejściową dla odwiedzających. Jak omówiliśmy w części 4, każda strona powinna:

- Wyraźnie wskazać główny temat.
- Pomóc odwiedzającemu wykonać zadanie.
- Podać orientację i informacje kontekstowe na temat witryny.
- Motywować odwiedzającego do lejka pozyskiwania za pomocą przekonujących wezwań do działania. Jak omówiliśmy, każda strona potrzebuje wyraźnego wezwania do działania. Strony mogą cierpieć z powodu braku wezwania do działania (pamiętaj o stronach osobowości PEAK6) lub zbyt wielu wezwań do działania. Bez wyraźnego wezwania do działania cała praca nad pobraniem, indeksowaniem i pozycjonowaniem strony była na nic.
•  Odpowiedz na pytania gości. Rodzaj frazowania wyszukiwarki mogą być ważne, o których należy pamiętać przy tworzeniu treści, szczególnie w przypadku witryn, które zawierają zbiór odpowiedzi lub najczęściej zadawanych pytań na temat ich działalności. Na przykład answer.oreilly.com zapewnia informacje na temat najczęściej zadawanych pytań w technologii. Firma przyciągałaby znacznie więcej wyników wyszukiwania, gdyby sformułowała swoje nagłówki jako pytania, podobnie jak ludzie, którzy szukaliby ich, a nie jako odpowiedzi. Na przykład "Jak skonfigurować relacyjną bazę danych z szynami?", a nie "Jak skonfigurować relacyjną bazę danych z szynami".
•  Upewnij się, że strona ma dobrą wewnętrzną strukturę linków. Jest to niezbędne w przypadku witryny, którą można łatwo indeksować. Do każdej strony powinien istnieć co najmniej jeden link (dobra mapa witryny HTML pomaga to zapewnić, a także zapewnia odwiedzającym przeglądalną architekturę), a linki powinny zawierać opisowy tekst kotwicy.

Ważne jest, aby zastanowić się, do czego prowadzić link ze strony głównej. Jest to strona, którą zobaczy większość użytkowników, więc warto, aby najważniejsze strony były z nią połączone. Wyszukiwarki też to wiedzą, więc mogą wykorzystać tę architekturę linków jako sygnał ważności. Strony mogą jednak przesadzić z tym. Gdy tylko ktoś zacznie myśleć o tym, jak ustrukturyzować linki wyłącznie pod kątem sposobu, w jaki wyszukiwarki mogą je interpretować, a nie pod względem sensownym dla odwiedzających, użyteczność witryny spada, a wyszukiwarki (które stosują tę taktykę) mogą nie używaj już tych sygnałów do określania trafności

Marketing, reklama i public relations>

Wiemy, że wyszukiwanie organiczne należy włączyć do innych działań marketingowych - od badań rynkowych po reklamy Super Bowl. Co działy marketingu, reklamy i public relations muszą wiedzieć o wyszukiwaniu?

•  Twoi klienci również szukają. W każdej podjętej kampanii reklamowej upewnij się, że bezpłatne wyszukiwanie jest częścią procesu planowania. Jakie slogany i produkty promujesz? Jakie działania reklamowe mogą skłonić odbiorców do wyszukiwania? Czy masz strony w witrynie poświęcone tym rzeczom i czy wyszukiwarki mają do nich dostęp?
•  Wyszukiwarki to także Twoi klienci. Osoby, które próbujesz przyciągnąć za pomocą wyszukiwania, to te same osoby, które próbujesz przyciągnąć za pośrednictwem kampanii e-mail, innych kampanii reklamowych online i offline, komunikatów prasowych i innych kanałów. Udostępniaj dane, a możesz być zaskoczony, o ile bardziej kompletne zdjęcie możesz uzyskać od odbiorców i o ile lepiej będziesz w stanie zapewnić im przekonujące, spójne wrażenia.
•  Uważaj na wszystkie strony Flash i mikro strony. Porozmawiamy o tym nieco więcej w rozdziale 7, ale agencje reklamowe czasami budują mikrostrony i witryny Flash w ramach kampanii. Żadna z taktyk nie ma w sobie nic złego, ale obie wymagają dodatkowej uwagi, aby zapewnić łatwą do znalezienia treść przez wyszukiwarki. Upewnij się, że Twoja agencja reklamowa wie, że możliwość wyszukiwania jest częścią wymagań projektu.
•  Poznaj zarządzanie reputacją online. Jakie typy wyników pojawiają się, gdy ktoś szuka Twojej marki? Zapewniaj ,że Twoja witryna jest dobrze widoczna, co pomaga zminimalizować negatywne wyniki dotyczące Twojej marki.
•  Linki są cenne. Wszelkie działania marketingowe online, public relations lub działania w mediach społecznościowych zazwyczaj zawierają linki do strony. Te linki mogą być cennym kanałem akwizycji. Odnośne linki mogą być również cenne, aby pomóc wyszukiwarkom zrozumieć wartość i kontekst strony.

Marketing, media społecznościowe i public relations mogą znacznie pomóc w utworzeniu profil linku . Korzystaj z mediów społecznościowych, aby szerzyć wiedzę o swoich wspaniałych treściach, a blogerzy będą mogli je zdobyć i napisać o Tobie. Gdy Twój zespół PR zrozumie znaczenie wyszukiwania i linków, zrobi to, co w jego mocy, aby pozyskiwanie wyników było skuteczne poprzez linkowanie do konkretnych stron (a nie tylko strony głównej) z opisowym tekstem kotwicy w komunikatach prasowych, aby zwiększyć szanse, że wiadomości sklepy wykorzystają te linki i tekst kotwicy.

Badania rynku i rozwój produktu

Widzieliśmy już, jak cenne mogą być dane wyszukiwania dla badania rynku, rozwoju produktu i analizy odbiorców. Z organizacyjnego punktu widzenia określ, w jaki sposób wykorzystanie danych wyszukiwania można skutecznie zintegrować z istniejącymi procesami. Może to być tak proste, jak po prostu zachęcenie działów do udostępniania danych. Jeśli dział reklam już prowadzi badania słów kluczowych w kampaniach płatnego wyszukiwania, może po prostu podzielić się swoimi odkryciami z rozwojem produktu. Jeśli obecnie nie korzystasz z danych wyszukiwania, badań użytkowników, badań rynku lub innych działów, być może musisz nauczyć się, jak najlepiej przeprowadzać badania słów kluczowych i włączać osoby wyszukujące do istniejących analiz odbiorców i badań rynku.

Metryki i analityka

Użyj danych analitycznych, aby rozszerzyć dane wyszukiwania i lepiej zrozumieć swoich klientów. Możesz dowiedzieć się, czego szukają, co prowadzi ich do Twojej witryny, jakie strony uważają za najbardziej przydatne i jakie strony inne witryny uznają za bardziej wartościowe na podstawie danych poleceń. Możesz także użyć danych analitycznych do śledzenia bezpłatnych wyników wyszukiwania. Czy otrzymujesz kwalifikowany ruch z zapytań, na które kierowałeś swoje osoby? I czy ci użytkownicy uważają te strony za przydatne?

Obsługa klienta

Wiemy, że wraz ze zmianą zachowania użytkowników coraz więcej klientów skorzysta z mechanizmów wsparcia online. Obsługa klienta może skorzystać z wyszukiwania na wiele sposobów, w tym:

•  Używając danych wyszukiwania, aby dowiedzieć się, jakie problemy mają klienci i czego szukają.
•  Zapewnienie, że wyszukiwanie często zadawanych pytań przyniesie odpowiednie odpowiedzi od firmy.
•  Docieranie do niezadowolonych klientów, którzy opublikowali negatywne informacje o firmie (zazwyczaj można to zrobić wyszukiwania marki).

Lista kontrolna: Integrowanie wyszukiwania w organizacji

Architektura sieci

•  Tworzenie stron internetowych i dział IT powinny budować witryny tak, aby były przyjazne dla wyszukiwarek
•  Wyższe kierownictwo powinno wspierać cykl rozwoju oprogramowania, który obejmuje czas na zastosowanie najlepszych praktyk wyszukiwania.
•  Infrastruktura witryny powinna łatwo umożliwiać aktualizację treści bez zmian kodu.
•  Witryna powinna mieć użyteczną architekturę witryny z niewielkim powielaniem i przejrzystą nawigacją.
•  Strony internetowe powinny używać standardowych składników HTML, takich jak unikalne tagi tytułowe, tagi H1 i unikalne opisy meta.
•  Strony internetowe powinny być dostępne i dobrze renderować na urządzeniach takich jak czytniki ekranu i przeglądarki mobilne.

Opracowywanie strategiczne i merytoryczne

•  Cele biznesowe, produktowe i marketingowe powinny obejmować dane wyszukiwania i pozyskiwanie bezpłatnych wyników wyszukiwania.
•  Wszystkie treści powinny używać języka klienta, a nie organizacji.
•  Dział obsługi klienta powinien korzystać z danych wyszukiwania, aby dowiedzieć się o problemach przed ich eskalacją.

Inicjatywy reklamowe i marketingowe

•  Wszystkie kampanie offline powinny zawierać wymagania dotyczące widoczności marki w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.
•  Agencje powinny mieć łatwość wyszukiwania jako warunek projektowania stron internetowych lub kampanii reklamowych.
•  PR powinien rozumieć wartość linków zewnętrznych i dopilnować, aby informacje prasowe zostały przygotowane w celu ich skutecznego wygenerowania

Lista kontrolna dotycząca zatrudniania wewnętrznego SEO

•  Doświadczenie w zarządzaniu projektami.
•  Zdolność do współpracy i współpracy z zespołami wielofunkcyjnymi.
•  Dobre zrozumienie użyteczności, ścieżek konwersji, analityki internetowej, projektowania stron internetowych i projektowania architektury informacji.
•  Doświadczenie w pracy z twórcami stron internetowych i dokładne zrozumienie wymagań technicznych wyszukiwania organicznego.
•  Dobre umiejętności pisania i kompetentne umiejętności HTML.
•  Podobne podejście i filozofia wyszukiwania organicznego jak twoje.

Lista kontrolna dotycząca zatrudniania bezpłatnych agencji wyszukiwania

•  Unikaj firm, które obiecują określone rankingi.
•  Unikaj firm, które dostarczają raporty rankingowe jako główny produkt.
•  Unikaj firm, które nie ujawniają Ci, jakie działania podejmują w Twoim imieniu i jakie zmiany wprowadzają w Twojej witrynie.
•  Unikaj firm, które nie ujawniają swoich metod tworzenia linków lub które budują linki poprzez kupowanie linków lub kampanie wymiany linków zamiast budowania długoterminowych wartościowych treści lub współpracy ze społecznością.
•  Upewnij się, że firma ma doświadczenie w pracy z płatnymi agencjami wyszukiwania (jeśli Twoja organizacja korzysta z płatnego wyszukiwania), programistami i projektantami stron internetowych.
•  Upewnij się, że firma dobrze rozumie użyteczność, konwersję ścieżki, analityka internetowa, projektowanie stron internetowych i projektowanie architektury informacji.
•  Zapytaj o podejście firmy do pozyskiwania bezpłatnych wyników wyszukiwania. Powinien dobrze pasować do filozofii i celów Twojej firmy.
•  Zapytaj, co firma myśli o wytycznych Google dla webmasterów.
•  Oceń firmę w oparciu o rekomendacje agencji optymalizacji wyszukiwarek Google