Marketing w epoce wyszukiwarekMarketing

Jak działają wyszukiwarki



Widzieliśmy, jak zachowują się użytkownicy i jak wchodzą w interakcję z wynikami wyszukiwania. Zdecydowaliśmy, dla jakich zapytań chcemy znaleźć nasze witryny.

Jak wyszukiwarki kompilują te listy?

Ewolucja wyszukiwarek

W pierwszych dniach Internetu zbudowano katalogi, które pomagały użytkownikom nawigować po różnych stronach internetowych. Ogólnie rzecz biorąc, katalogi te zostały utworzone przez strony internetowe skategoryzowane przez osoby ręczne, aby użytkownicy mogli przeglądać to, czego chcieli. W miarę powiększania się sieci wysiłek ten stał się trudniejszy. "Pająki internetowe" zostały utworzone w witrynach "zindeksowanych". Pająki internetowe, znane również jako roboty, to programy komputerowe, które podążają za linkami ze znanych stron internetowych do innych stron internetowych. Roboty te uzyskują dostęp do tych stron, pobierają zawartość tych stron (do mechanizmu pamięci zwanego ogólnie "indeksem") i dodają linki znajdujące się na tych stronach do swojej listy w celu późniejszego indeksowania. Podczas gdy roboty indeksujące umożliwiały wczesnym wyszukiwarkom posiadanie większej listy witryn niż ręczna metoda gromadzenia witryn, nie były one w stanie wykonać innych ręcznych zadań polegających na ustaleniu, o czym są strony i ich uszeregowaniu w kolejności tych, które były najlepsze . Te wyszukiwarki zaczęły pracować nad programami komputerowymi, które pomogłyby im również w tych czynnościach. Na przykład programy komputerowe mogą katalogować wszystkie słowa na stronie, aby dowiedzieć się, o czym te strony są.

Wprowadzenie PageRank

Algorytm "PageRank" Google'a w 1998 roku był dużym krokiem naprzód w automatycznym katalogowaniu i rankingowaniu stron internetowych. Ten algorytm wykorzystał dane z łączy w Internecie, aby określić, o których stronach chodziło, a które strony były bardziej popularne i przydatne. Linki były jak głosy na stronę, a tekst z tych linków wykorzystano do ich skatalogowania. Rozważmy na przykład dwie strony internetowe. Jeden znajduje się pod adresem www .myusedcars.com, a drugi pod adresem www.yourusedcars.com. Oba zawierają tekst o samochodach i mają tytuł "Samochody używane". Pięć stron internetowych prowadzi do www.myusedcars.com. Trzy używają tekstu "" strona o używanych samochodach "", a dwa używają tekstu "dużo używanych Fordów" w linkach. Dziesięć stron prowadzi do www.yourusedcars.com. Pięć używa tekstu "site about" samochody używane ", a pozostałe pięć używa tekstu" dużo używanych Hond "w linki Algorytm PageRank Google użyłby informacji z linków, aby ustalić, że obie strony dotyczą używanych samochodów. Ale kiedy ktoś szukał "używanych samochodów", Google najpierw wyświetlał www.yourusedcars.com, ponieważ miał dwa razy więcej linków (10 w porównaniu z 5). Ponadto, gdy ktoś szukał "używanych" Fordów ", Google wyświetlał www.yourusedcars.com, a gdy ktoś szukał" używanych "Hond", Google wyświetlał www.yourusedcars.com. Podczas gdy Google opatentował określony algorytm PageRank, ta ogólna metoda kategoryzacji witryn stała się standardem dla wyszukiwarek i podstawą rozwoju technologii wyszukiwarek. Podczas gdy ludzie nadal określają "PageRank" jako główny czynnik dobrego pozycjonowania w wyszukiwarkach, ten odnośnik jest teraz po prostu skrótem dla setek sygnałów, które wyszukiwarki wykorzystują do opracowania listy najbardziej odpowiednich wyników dla zapytania.

Aktualny stan wyszukiwarek

W miarę rozwoju sieci uruchomiono wiele wyszukiwarek. Zazwyczaj należą one do jednej z następujących kategorii:

•  Katalogi redagowane przez człowieka - są albo zbudowane całkowicie ręcznie (jak pierwotnie Yahoo!), albo poprzez przeszukiwanie sieci lub zgłoszenie właściciela witryny i są klasyfikowane i klasyfikowane ręcznie. Przykłady obejmują Open Directory Project (dmoz .org), About.com, a ostatnio Mahalo.com.
•  Zautomatyzowane wyszukiwarki - są one budowane algorytmicznie przez przeszukiwacze sieci, a także katalogowane i klasyfikowane algorytmicznie.Tego typu wyszukiwarki (takie jak Google) są obecnie używane przez większość wyszukiwarek.
•  Wyszukiwarki Meta (agregatory) - te wyszukiwarki zazwyczaj używają wyników z innych wyszukiwarek i prezentują je w inny sposób, przedstawiając wyniki z wielu innych wyszukiwarek razem (takich jak dogpile.com) lub z innym wyglądem.

Jak działają wyszukiwarki

Głównymi wyszukiwarkami, które mają dziś największy udział w rynku, są typy zautomatyzowane: Google, Yahoo!, i Microsoft Bing2 (chociaż Yahoo! i Microsoft osiągnęły porozumienie, w którym Yahoo! zastąpi swoją wyszukiwarkę Bing, chociaż nie jest to " zdarzyło się to pod koniec 2009 roku). Wszystkie trzy, a także inne mniejsze wyszukiwarki, które istnieją i obsługują własną technologię, mają podobną ogólną infrastrukturę, jak poniżej:

•  Roboty indeksujące sieć (znane również jako "pająki" lub "roboty"), które indeksują sieć. Te roboty indeksujące podążają za linkami, aby odkryć strony w sieci.
•  Procesy ekstrakcji, które zbierają informacje z tych stron (takie jak treść tekstowa, metadane i linki).
•  Indeks pamięci, która przechowuje zawartość ze stron internetowych. Treść jest zazwyczaj przechowywane przy użyciu kluczy opartych na słowach, podobnie jak indeks w książce. Kiedy wyszukujesz słowo w indeksie książki, dowiadujesz się o numerze strony, na której ono się znajduje. Podobnie za pomocą indeksu wyszukiwarek wyszukiwarka może wyszukać słowo, które ktoś szuka, i znaleźć wszystkie strony internetowe powiązane z tym słowem.
•  Punktacja wyników, która określa, które strony są najbardziej odpowiednie dla każdego wyszukiwania. Gdy ktoś wykonuje wyszukiwanie (zwane "zapytaniem"), a wyszukiwarka sprawdza indeks dla wszystkich powiązanych stron internetowych przy takim wyszukiwaniu wyszukiwarka potrzebuje sposobu na uszeregowanie stron w kolejności przydatnej dla wyszukiwarki. Wyszukiwarki używają wielu czynników do oceniania i czynniki te są dostosowywane przez cały czas w oparciu o nowe algorytmy, testy i inne kryteria. Wyszukiwarki trzymają w tajemnicy szczegóły tych czynników oceny. Gdy wyszukiwarka skompiluje i uszereguje strony odpowiednie dla zapytania, wyświetli je na liście o nazwie "bezpłatne wyniki". Proces rankingu odbywa się w momencie zapytania.

Różnica między wynikami organicznymi a płatnymi
Wyszukiwarki zarabiają przede wszystkim na reklamach zwanych "reklamami w płatnych wynikach wyszukiwania". Reklamy te nazywane są również reklamami PPC, ponieważ reklamodawcy zazwyczaj płacą określoną kwotę za każdym razem, gdy użytkownik je kliknie. Na przykład program reklamowy Google nosi nazwę AdWords. System działa tak, że gdy ktoś wykonuje wyszukiwanie, wyszukiwarka wyświetla dwie listy wyników: bezpłatne i płatne. Wyniki organiczne są oparte na infrastrukturze indeksowania, indeksowania i oceniania wyników, a wyszukiwarki starają się uzyskać jak najbardziej kompleksowe, odpowiednie wyniki, aby zapewnić optymalne wrażenia użytkownika. Większość wyszukiwarek (takich jak Google) nie akceptuje płatności za umieszczenie w bezpłatnych wynikach i nie daje gwarancji, że witryna jest indeksowana i jej miejsce w rankingu. Płatne reklamy w wyszukiwarce pojawiają się obok bezpłatnych wyników wyszukiwania, a podczas gdy wyszukiwarki próbują wyświetlać trafne, przydatne wyniki w reklamach, firmy za nie płacą. Płatne reklamy w wyszukiwarce są głównym źródłem dochodów wyszukiwarek.

wyniki wyszukiwania w rankingu wyszukiwarek
Jak zauważył Google w połowie 2009 r :

"Ranking jest trudny, o wiele trudniejszy niż większość ludzi zdaje sobie sprawę. Jeden powód to dlatego, że języki są z natury dwuznaczne, a dokumenty nie przestrzegaj żadnego zestawu zasad. Tak naprawdę nie ma żadnych standardów do przekazywania informacji, dlatego musimy być w stanie zrozumieć wszystkie strony internetowe, napisane przez kogokolwiek, z dowolnego powodu. A to tylko połowa problemu. Musimy także zrozumieć zapytania zadawane przez ludzi, które są średnio krótsze niż trzy słowa, i przypisać je do naszego zrozumienia wszystkich dokumentów. Nie wspominając, że różni ludzie mają różne potrzeby. I musimy to wszystko zrobić w ciągu kilku milisekund …Według niektórych szacunków ponad tysiąc lat programistów / naukowców poświęciło się bezpośrednio na rozwój [wyszukiwarek], a tempo innowacji nie zwolniło. nawet sekundę, ale obejmuje szereg różnych kroków, które należy wykonać, aby wyniki mogły zostać dostarczone osobie poszukującej informacji.''
Wyszukiwarki używają wielu czynników do określania sposobu rankingu treści. Na wysokim poziomie wyszukiwarki kojarzą każdy zestaw treści z zestawem słów kluczowych, które określają, o czym jest treść. Gdy wyszukiwarka wykonuje zapytanie, wyszukiwarka wyszukuje wszystkie strony powiązane z tym zapytaniem, porządkuje je zgodnie z trafnością i przydatnością (na podstawie takich rzeczy, jak liczba odpowiednich linków zewnętrznych wskazujących na te strony, tekst kotwicy tych stron linki zewnętrzne i obliczenia dotyczące na przykład zamiaru wyszukiwania aparat spróbuje wyświetlić więcej witryn e-commerce, jeśli użytkownik zamierza coś kupić), a następnie zapewni, że wynikowy zestaw stron ma wystarczającą różnorodność (nie zawiera duplikatów lub nie składa się tylko z witryn jednego typu).

Jak wyszukiwarki wykorzystują dane o zamiarze wyszukiwarki

Z biegiem czasu, gdy wyszukiwarki nabrały pewności co do zrozumienia zamiarów, stały się bardziej agresywne, jeśli chodzi o wyświetlanie tego, czego oczekują poszukiwacze. Ogólnie rzecz biorąc, jest to dobra rzecz, ponieważ zapewnia to, czego szukają poszukiwacze, jeszcze szybciej, bez konieczności dokonywania dodatkowych wyborów. Większość wyszukiwarek nie jest zaawansowanymi użytkownikami i po prostu chce wpisać słowa w polu wyszukiwania i uzyskać wyniki, których szukają, przy jak najmniejszej ilości pracy (pamiętasz ograniczoną racjonalność?)

Sugestie i podpowiedzi dla wyszukiwarek

Jak wspomniano wcześniej w części Udoskonalenia zapytań , wyszukiwarki wykorzystują wiele metod integracji nawigacji przeglądarki z funkcjami wyszukiwania, aby umożliwić wyszukiwarkom drążenie w tym, czego tak naprawdę szukają. Te monity dotyczące wyszukiwania są zazwyczaj oparte na zachowaniu użytkowników w przeszłości. Na przykład Google wyświetla listę powiązanych wyszukiwań, Bing zapewnia kategorie wyszukiwania, a Yahoo! zawiera panel "Eksploruj powiązane tematy". Zwrócenie uwagi na sugestie wyszukiwarek dotyczące ważnych dla Twojej firmy tematów może zapewnić zarówno wgląd w to, czego naprawdę szukają potencjalni klienci, jak i pomóc Ci zrozumieć, w jaki sposób Twoja firma powinna być reprezentowana w wynikach wyszukiwania.

Personalizacja

Wyszukiwarki dostosowują wyniki na podstawie indywidualnych zachowań wyszukiwarki. Z biegiem czasu zwiększają wysiłki, aby zrozumieć nie tylko zamiar wyszukiwarki łącznie, ale także zamiar określonych wyszukiwarek. Wyszukiwarki muszą zapewniać odpowiednie wyniki wyszukiwarkom (aby nadal wracali do tej wyszukiwarki i byli odbiorcami jej reklam); a ponieważ wyszukiwarki podają niewiele wskazówek na temat tego, czego tak naprawdę szukają, zauważyliśmy, że wyszukiwarki wykorzystują zbiorczą wiedzę do rozpoznawania znaczenia. Wyszukiwarki to jednak osoby indywidualne, a nie suma ich zagregowanych wyszukiwań, dlatego ekstrapolacja zamiaru jednego wyszukiwania na podstawie działań wszystkich wcześniejszych wyszukiwań rzadko zapewnia wyniki tak trafne, jak wyniki dostosowane do konkretnego wyszukiwania. Z biegiem lat wyszukiwarki wypróbowały różne opcje dostosowywania, aby umożliwić wyszukiwarkom aktywną rolę w poprawianiu wyników - od suwaków po dostosowanie współczynników rankingu, filtrowanie określonych typów plików, zakresów dat i rodzaju treści. Ale mimo że wszystko to może rzeczywiście poprawić wyniki, przeważnie osoby wyszukujące je zignorowały. Jeden z powodów tego powraca ponownie do idei "ograniczonej racjonalności". Ekspert ds. Usability Jakob Nielson opisuje tę tendencję w następujący sposób:

"Podstawowa teoria poszukiwania informacji, która jest, jak sądzę, jedyną teorią, która zasadniczo wyjaśnia, dlaczego Internet jest taki, jaki jest, mówi, że ludzie chcą wkładać minimalny wysiłek, aby uzyskać swoje korzyści. I to jest punkt ewolucyjny, który powstał, ponieważ ludzie lub stworzenia, które się nie zmuszają, są tymi, które najprawdopodobniej przeżyją, gdy będą złe czasy lub jakiś kryzys. Dlatego ludzie są z natury leniwi i nie chcą się wysilać. Wybieranie z zestawu opcji jest jednym z najmniej wymagających wysiłków stylów interakcji, dlatego generalnie ta interakcja typu "wskaż i kliknij" działa bardzo dobrze … [w] tutaj poprawianie suwaków, obsługa menu rozwijanych i tym podobne rzeczy - to po prostu więcej pracy ".

W związku z tym wyszukiwarki zaczęły wprowadzać dostosowania dla wyszukiwarek, zamiast wymagać od nich wyraźnego ustawiania. Wyszukiwarki używają wielu metod personalizacji wyników wyszukiwania. Silniki mogą na przykład uwzględniać witryny, które klikałeś wcześniej, i te, których nigdy nie klikałeś, bez względu na to, jak wysoko są w rankingu. Google bierze również pod uwagę poprzednie wyszukiwanie. Jeśli szukasz [wakacji na Hawajach], a następnie [lotów], Google może wyświetlić informacje o lotach na Hawaje, nawet jeśli słowo "Hawaje" nie było w drugim wyszukiwaniu. Jeśli masz zainstalowany pasek narzędzi Google Toolbar, Google będzie nawet śledzić odwiedzane witryny niezależnie od tych, do których docierasz z Google, i wykorzysta je do kształtowania wyników wyszukiwania. I chociaż obecny wpływ personalizacji w Google jest niewielki, wysiłki te nadal postępują. Marissa Mayer z Google zauważyła:

"'Rzeczywista implementacja spersonalizowanego wyszukiwania polega na tym, że aż dwie strony treści, które są spersonalizowane, mogą zostać przeniesione na pierwszą stronę i uważam, że nigdy nie wypierają pierwszego wyniku, ponieważ uważamy, że jest to odpowiedni poziom komfortowo z. W tej chwili co najmniej osiem wyników na pierwszej stronie będzie ogólnych, waniliowych wyników Google dla tego zapytania, a tylko dwa z nich będą wynikami spersonalizowanego algorytmu. Myślę, że inną rzeczą do zapamiętania jest to, że nawet gdy personalizacja ma miejsce i przenosi te dwa wyniki na stronę, dla większości użytkowników zdarza się to raz na pięć razy. Myślę, że ogólnie uważamy, że spersonalizowane wyszukiwanie jest bardzo obiecujące i nie jesteśmy do końca pewni sygnałów, które przyniosą najlepsze wyniki. Wiemy, że historia wyszukiwania, kliknięcia i wyszukiwania razem zapewniają naprawdę bogaty zestaw sygnałów, ale możliwe jest, że niektóre inne dane gromadzone przez Google mogą być również przydatne. Chodzi o zrozumienie, w jaki sposób ".

Podkreślił to również częsty rzecznik Google Matt Cutts, że personalizacja prawdopodobnie wzrośnie:

"Idea monolitycznego zestawu wyników wyszukiwania dla ogólnego terminu prawdopodobnie zacznie zanikać, a już widać, że ludzie oczekują, że jeśli przeprowadzę wyszukiwanie, a ktoś inny przeprowadzi wyszukiwanie, mogą uzyskać nieco inne odpowiedzi. Oczekuję, że z czasem ludzie będą oczekiwać tego coraz bardziej. "

W grudniu 2009 r. Google rozszerzyło sposób personalizacji wyników, sprawiając, że ekspert wyszukiwania Danny Sullivan skomentował, że "Dni" normalnych "wyników wyszukiwania, które wszyscy widzą, już minęły. Spersonalizowane wyniki to "nowa norma", a zmiana spowoduje zmianę świata wyszukiwania i całego społeczeństwa w nieprzewidywalny sposób ". Dzięki tej zmianie Google personalizuje teraz wyniki wszystkich, nie tylko tych, którzy szukają zalogowany. Jeśli wyszukiwarka nie jest zalogowana, Google wykorzystuje historię wyszukiwania z tego komputera do personalizacji wyników. Dlaczego jest to tak radykalna zmiana w świecie wyszukiwania? Ponieważ nie ma już podstawowego zestawu wyników. Teraz bardziej niż kiedykolwiek raporty rankingowe nie mają większego znaczenia. Google twierdzi, że nie przekrzywiają rzeczy tak bardzo, że wyszukiwanie zawęża nasze spojrzenie na świat online. Menedżer produktu Google, Johanna Wright, wyjaśniła: "Chcemy różnorodności wyników. O tym często rozmawiamy wewnętrznie i w co wierzymy. Chcemy, aby w wynikach Google było wiele źródeł i opinii. Chcemy, aby w spersonalizowanym wyszukiwaniu były one przekrzywione dla użytkownika, ale nie chcemy, aby to oznaczało, że reszta sieci jest dla nich niedostępna ".

Anatomia wyniku wyszukiwania

Przyjrzeliśmy się, jak wyświetlane są wyniki wyszukiwania i jak ważne jest, aby Twoja witryna miała atrakcyjny wpis. Przyjrzyjmy się trochę bliżej. Strona wyników wyszukiwania (SERP) zazwyczaj zawiera 10 wyników zapytania. Każdy wynik wyszukiwania zawiera następujące wyniki.

1. Tytuł: zasadniczo jest taki sam jak tytuł strony.
2. Snippet: jest to opis pod tytułem. Jest to twoja główna okazja, aby przekazać użytkownikom komunikat marketingowy, aby zachęcić ich do przejścia do Twojej witryny.
3. URL: adres URL strony. Wszystkie słowa kluczowe z zapytania są pogrubione.

Wyniki wyszukiwania mogą również zawierać wiele innych elementów, jak na przykład:

•  Łącza nawigacyjne do sekcji w witrynie.
•  Data opublikowania strony.
•  Linki do treści forum.
•  Informacje o ocenie i recenzji

Ewolucja bezpłatnych wyników wyszukiwania: poza stronami internetowymi

Pierwotnie wyszukiwarki indeksowały tekst na stronach internetowych i dopasowywały wyszukiwania tekstowe do tej treści. W miarę rozwoju sieci wyszukiwarki zaczęły szukać sposobów katalogowania nowych rodzajów treści na stronach internetowych, takich jak wideo i obrazy. Stworzyli wskaźniki "wertykalne", które umożliwiły np. Wyszukiwanie konkretnych obrazów. Jednak wyszukiwarki zauważyły, że niewielu wyszukiwarek zauważyło te pionowe wskaźniki i że większość wyszukiwarek szukała wszystkiego na głównej stronie wyszukiwania. W 2007 r. Google wprowadziło "uniwersalne wyszukiwanie", nowy sposób kompilowania wyników, który łączył treści ze wszystkich swoich indeksów, w tym tekstowe treści internetowe, obrazy, filmy, wiadomości i listy produktów. Inne główne wyszukiwarki wkrótce wdrożyły własne wersje "wyszukiwania mieszanego" i dziś często zdarza się, że wszystkie te rzeczy pojawiają się razem w wynikach wyszukiwania. To mieszanie daje możliwość właścicielom witryn. Teraz oprócz wyświetlania treści tekstowych możesz także prezentować swoje treści multimedialne. Gdy wyszukiwarka widzi mieszane wyniki, przegląda stronę w nieco inny sposób niż wtedy, gdy wyniki są tylko tekstem. Spójrz na tę mapę cieplną śledzącą z Enquiro. Większość wyszukiwarek spojrzała na obraz i, w rzeczywistości, bardziej niż patrzyła na wyniki poniżej obrazu niż na powyższe. Pojawienie się treści nietekstowych w wynikach wyszukiwania stale rośnie. Marissa Mayer, wiceprezes ds. Produktów wyszukiwania i obsługi Google, zauważyła:

"Myślę, że jest mnóstwo wyzwań, ponieważ moim zdaniem, wyszukiwanie jest w powijakach i dopiero zaczynamy. Myślę, że najbardziej palącą, natychmiastową potrzebą w zakresie interfejsu wyszukiwania jest przełamanie paradygmatu oczekiwania "Dajesz nam słowo kluczowe, a my dajemy Ci 10 adresów URL. Musimy spojrzeć na strony wyników, które nie są tylko 10 standardowymi adresami URL ułożonymi w bardzo liniowy format. Czasami najlepszą odpowiedzią jest film, czasem najlepszą odpowiedzią będzie zdjęcie, a czasem najlepszą odpowiedzią będzie zbiór wyodrębnionych faktów. Gdybym wpisał ogólne statystyki demograficzne dotyczące Chin, byłoby świetnie, gdybym otrzymał zestaw faktów, które zostały przeanalizowane, a nawet zebrane i sprawdzone krzyżowymo w zestawie wyników "

W rzeczywistości Google zaczęło dostarczać więcej odpowiedzi w wynikach wyszukiwania, w sposób bardzo podobny do tego, co opisała Marissa Mayer. W styczniu 2010 r. Google zaczął korzystać z usługi Google Squared do wydobywania faktów ze stron internetowych i wyświetlania ich w wynikach wyszukiwania. Na przykład z zapytaniem [jak wysoka jest igła kosmiczna], Google już po prostu nie wyświetla listy stron, które mogą zawierać te informacje. Następna sekcja omawia treści poza stronami internetowymi, które stały się standardem w wynikach wyszukiwania.

Wyszukiwanie mieszane: obrazy

Jednym typowym rodzajem mieszanego wyniku są obrazy. Aby zobaczyć wartość wyniki wyszukiwania zdjęć mieszanych w akcji, wróćmy do mojej podróży do Bolonii. Słyszałem, że powinienem odwiedzić kościół San Luca, ale nic o tym nie wiedziałem. Więc poszedłem do Google i wpisałem [San Luca Bologna], mając nadzieję znaleźć opis i być może mapę. Ale Google (prawdopodobnie oparty na kliknięciach milionów osób, które przyszły przede mną) znał moje zamiary jeszcze lepiej niż ja i pokazał mi nie tylko opisowe szczegóły i mapę, ale także zdjęcia. Mimo że nie wiedziałem, że ich szukam, obrazy zwróciły moją uwagę jako pierwsze (chociaż specjalnie myślałem, że szukam mapy!). Kliknąłem obraz po prawej stronie i natknąłem się na artykuł Telegraph o Bolonii, który z kolei doprowadził mnie do świetnych informacji na temat lokalnych hoteli, restauracji i sklepów. I tak, wyszukiwanie mieszane i PR połączyły się z wyszukiwaniem, aby przyciągnąć więcej odwiedzających do firm we Włoszech. Stamtąd kliknąłem "Powrót do wyników obrazu", a następnie do innego obrazu znalezionego na virtualtourist.com. Kontynuowałem eksplorację wskazówek "na uboczu" i właśnie w ten sposób Virtual Tourist zyskał użytkownika. Oczywiście turystyka nie jest jedyną branżą, która może uzyskiwać pozyskiwanie wyników wyszukiwania z obrazów. Jedną z większych branż, do których mogą wyszukiwać obrazy, jest handel elektroniczny. Powiedzmy na przykład, że szukam niebieskich i białych płytek. Najprostszym sposobem na ich zbadanie może być po prostu wyszukiwanie, które daje mi wyniki. Mogę zacząć zakupy na NexTag lub Amazon, ale jeśli nie jestem jeszcze pewien, które niebieskie i białe płytki chcę kupić, wyniki na zdjęciach wydają się świetnym miejscem do rozpoczęcia. Jeśli zagłębię się w pełną listę zdjęć, nie tylko widzę wszystkie różne opcje (kluczowe dla zakupu takiego jak ten), ale mogę również wybierać między aukcjami, ustawiać zamienniki i nowe sklepy. Jak można sobie wyobrazić, przepływ pracy konwersji wyszukiwania staje się tutaj krytyczny. Jeśli projekt witryny nie bierze pod uwagę użytkownika z wyszukiwania grafiki, który może przejść bezpośrednio do strony zawierającej obraz, ważne informacje o stronie, jej nawigacji i sposobie zamawiania mogą nie być obecne, a wielu odwiedzających może nie masz pewności, jak postępować, i może wrócić do wyników wyszukiwania. Witryna Drayton Hall zapewnia wspaniałe wrażenia dla gości pochodzących z wyszukiwania obrazów. Witryna, jej oferta wartości, ogólna nawigacja oraz cena produktu i ścieżka zakupu są wyraźnie widoczne. Z drugiej strony strona Yoko Webster nie zawiera żadnych informacji. Oprócz możliwości wyszukiwania mieszanego obrazów, użytkownicy przeprowadzają ponad miliard wyszukiwań miesięcznie, co wskazuje, że zdecydowanie nie należy zapominać o optymalizacji obrazu. Jak najlepiej to wykorzystać? Upewnij się, że Twoja witryna zawiera zdjęcia tam, gdzie są one przydatne, szczególnie jeśli sprzedajesz produkty. I upewnij się, że Twój zespół programistów wdraża obrazy w sposób umożliwiający wyszukiwanie.

Wyszukiwanie mieszane: wideo

Film stanowi kolejną dużą szansę na pozyskanie wyszukiwania. Filmy nie tylko często pojawiają się w mieszanych wynikach wyszukiwania, ale YouTube jest teraz drugą co do wielkości wyszukiwarką (po Google). Możesz teraz przesyłać filmy produktowe również do Wyszukiwarki produktów Google, więc wyraźnie rośnie szansa na wideo. Liczba wyświetleń filmów online wzrosła o 41 procent od sierpnia 2008 r. Do sierpnia 2009, więc potencjalne zachowania klientów nadal ewoluują - od konsumpcji tekstu online do wygodnego korzystania z wideo. Miesięcznie przeprowadzamy ponad 2,6 miliarda wyszukiwań w wyszukiwarkach wideo. Osiemdziesiąt pięć procent Amerykanów online ogląda filmy online każdego miesiąca, co daje łącznie 26 miliardów wyświetleń. Ludzie kochają filmy. Na przykład samouczki stanowią doskonałą okazję do obejrzenia wideo jako uzupełnienia instrukcji tekstowych. Oceń swoją witrynę pod kątem możliwości wideo, utwórz kanał YouTube dla swoich filmów i upewnij się, że podobnie jak w przypadku stron internetowych używasz opisowego tekstu w języku docelowej grupy odbiorców

Jak wyniki uniwersalne wpływają na zachowanie wyszukiwarki?

Badania Enquiro dotyczące śledzenia wzroku wykazały, że gdy jest to obraz lub film znajdujący się w górnej połowie wyników wyszukiwania wydaje się, że wyszukiwarka zaczyna tam skanowanie strony, a nie w lewym górnym rogu. W zestawie wyników zawierających tylko tekst, osoby szukające zaczynają od lewego górnego rogu, skanują w prawo, a następnie w dół, i zazwyczaj dzielą stronę na zestawy wyników 3-4 wyników i oceniają je jeden po drugim. Jeśli szukający nie znajdą odpowiedzi w pierwszej części, przechodzą do następnej. W wynikach zawierających multimedia, takie jak wideo i obrazy, wyszukiwarki rozpoczęły od wyniku multimedialnego jako pierwszego fragmentu, a następnie skanowały nad nim drugi fragment, a poniżej trzeci fragment. Podobnie, gdy lokalna Onebox jest na stronie, wyszukiwarki zwykle oceniają lokalne wpisy jako oddzielny fragment. Oczywiście optymalizacja obrazów i filmów jest przydatna nie tylko dlatego, że zapewnia dodatkowe możliwości rankingowe, ale także dlatego, że pozwala wyróżnić się wśród wyszukiwarek na tle konkurencji

Umiędzynarodowienie

Znaczący wpływ na spersonalizowane wyniki ma lokalizacja regionalna. Wyniki dostosowane do lokalizacji mogą stanowić istotną część obliczeń trafności. Na poziomie podstawowym wszystkie wyniki są spersonalizowane na podstawie lokalizacji. Wyszukiwarka w Stanach Zjednoczonych uzyska więcej wyników z amerykańskich / angielskich witryn sieci Web, podczas gdy wyszukiwarka we Włoszech uzyska więcej wyników z włoskich witryn napisanych w języku włoskim. Ponadto niektóre zapytania mają dodatkowe czynniki związane z lokalizacją. Na przykład ktoś, kto szuka [pizzy] w Seattle, prawdopodobnie zobaczy wyniki restauracji z Seattle, a ktoś, kto szuka [pizzy] w Bostonie, prawdopodobnie zobaczy wyniki restauracji z Bostonu. Regionalne czynniki istotności są szczególnie ważne dla firm o charakterze lokalnym (takich jak pizzerie) i tych, które obsługują określone kraje (British Telecom chciałby, aby jej witryna została udostępniona wyszukiwarkom brytyjskim; HP chciałby, aby jej hiszpańska strona była wyświetlana w języku hiszpańskim wyszukiwarki). Czynniki te stają się trudniejsze, gdy zamiar staje się bardziej skomplikowany. A co z amerykańskimi poszukiwaczami, którzy szukają zakwaterowania na wakacje w Chorwacji? A może francuski mówca na wakacjach we Włoszech, który szuka informacji o pociągach w Polsce? A w jaki sposób firmy powinny atakować Unię Europejską? Lub w jaki sposób firma powinna kierować badania do badaczy w Meksyku, a nie w Hiszpanii, z hiszpańskimi treściami?

Przygotowanie techniczne: jak to wszystko się łączy

Teraz część techniczna. Ale nie martw się! Nie proszę, żebyś poszedł sam dokonać zmian na serwerach! Część 7 zawiera więcej szczegółów o współpracy z twórcami stron internetowych i zapewnianiu, że używają najlepszych praktyk przyjaznych dla wyszukiwania.

Crawling

Zanim wyszukiwarka będzie mogła ocenić zawartość witryny w celu ustalenia, czy jest ona odpowiednia dla zapytania wyszukiwarki, musi ona wiedzieć, że strona istnieje i wyodrębnić tę treść z witryny do analizy.

1. Odkrywanie stron: Wyszukiwarki dowiadują się o stronach ogólnie na Internecie, podążając za linkami z innych witryn w Internecie i podążając za wewnętrznymi linkami witryny. Najważniejszą rzeczą do zapamiętania na temat procesu odkrywania jest to, że powinieneś zbudować świetną stronę, która sprawi, że inni będą chcieli z nią linkować, i że powinieneś mieć kompleksową strukturę nawigacji. Oczywiście chcesz mieć obie te rzeczy w swojej witrynie, nawet jeśli wyszukiwarki nie istnieją.
2. Indeksowanie stron: gdy wyszukiwarka, taka jak Google, dowie się o stronach w Internecie, używa "bota" do indeksowania tych stron. Twoim celem jest prawdopodobnie zaindeksowanie całej witryny, co może być utrudnione przez indeksowanie nieefektywności i problemy z infrastrukturą, które powodują, że adresy URL są niedostępne dla botów.
3. Wyodrębnianie treści: Po uzyskaniu dostępu do strony przez przeszukiwacz musi być w stanie wyodrębnić treść z tej strony i zapisać ją. Podobnie jak w przypadku indeksowania, szereg przeszkód może uniemożliwić wyszukiwarce wydobycie treści z twoich stron. Typowe problemy obejmują wszystkie witryny Flash, strony pełne multimediów, takie jak filmy i obrazy bez znaczników tekstowych, oraz witryny oparte na technologiach takich jak AJAX, których wyszukiwarki mogą mieć problemy z analizą. Dobrą zasadą jest to, że jeśli rozwijasz witrynę przy użyciu technik stopniowego ulepszania, które czynią ją dostępną dla osób niepełnosprawnych (którzy używają urządzeń takich jak czytniki ekranu, aby uzyskać dostęp do Twojej witryny) i na urządzeniach mobilnych, wyszukiwarki mogą ogólnie uzyskać dostęp do treści także.

Indeksowanie

Gdy robot uzyskał dostęp do stron i wyodrębnił treść, wyszukiwarki podejmują decyzję o zapisaniu tej zawartości. Na ogół nie będą przechowywać stron, jeśli stwierdzą, że strony te są w większości puste, są duplikatami stron, które już zapisały, lub mają niewielką wartość (na przykład strony mogą być agregacją treści, która istnieje gdzie indziej w Internecie) . Jedną z częstych przyczyn powielania treści jest syndykowanie.

Zaszeregowanie Problemy z indeksowaniem mają z natury charakter techniczny. Programiści sieci mogą zrozumieć te części procesu, aby infrastruktura techniczna witryny nie blokowała botów wyszukiwarek. Ranking natomiast zależy przede wszystkim od tego, jak trafna jest strona dla danego zapytania. Jeśli tworzysz osoby wyszukiwane i włączasz dane wyszukiwania do procesów opracowywania produktu, już robisz ważne kroki w celu zapewnienia, że Twoje strony są możliwie najbardziej odpowiednie dla poszukiwanych osób. Jak wspomniano powyżej, odpowiednie, autorytatywne linki pomagają również wyszukiwarkom zrozumieć wartość stron Twojej witryny, a te zawierają naturalnie przydatne treści i skuteczną strategię marketingową. Zgodnie z wyciekłymi wytycznymi Google dotyczącymi jakości z 2008 r. Użyteczność "" jest najważniejszym aspektem jakości wyszukiwarki. "" Gdy zaczniesz myśleć o personalizacji, różne wyniki w zależności od lokalizacji wyszukiwarki i mieszane wyniki wyszukiwania, które mogą zwrócić uwagę wyszukiwarki na skupiając się na wynikach innych niż strona najwyżej oceniana, zaczynasz zdawać sobie sprawę, dlaczego raporty rankingowe nie zapewniają wielu przydatnych informacji.