Marketing w epoce wyszukiwarekMarketing

Praca z programistami



Jak zamienić strategię biznesową w mowę techniczną Jak zauważono w części 6, infrastruktura techniczna witryny jest istotną częścią pozyskiwania wyników wyszukiwania. Jeśli roboty wyszukiwarek nie mogą zaindeksować i wyodrębnić treści ze stron witryny, strona ta ma niewielkie szanse na dobrą pozycję w wyszukiwarkach pod kątem odpowiednich zapytań. Ponadto zmiana systemu zarządzania treścią witryny lub konfiguracji serwera, scalanie witryn po przejęciu, budowanie mikro-witryn i inne typowe działania mogą znacznie wpłynąć na pozyskiwanie wyników wyszukiwania. Twórcy stron internetowych powinni zrozumieć zasady przeszukiwania i wbudować je w infrastrukturę oraz powinni dysponować zestawem najlepszych praktyk dotyczących modyfikowania tej infrastruktury i rozwiązywania problemów. Ten rozdział zawiera przegląd problemów technicznych związanych z pozyskiwaniem wyszukiwania.. Możesz użyć tej częśc, aby przekazać programistom bezpośrednio lub jeśli interesują Cię szczegóły techniczne, może to pomóc w lepszym zrozumieniu problemów technicznych, dzięki czemu może prowadzić produktywne rozmowy z zespołem programistów na temat najlepszych metod wyszukiwania najlepszych praktyk w procesie programowania. Aby pomyślnie wdrożyć najlepsze praktyki wyszukiwania w programowaniu WWW, zespół programistów potrzebuje wsparcia wykonawczego. Oznacza to, że programiści muszą przejść szkolenie w celu poszerzenia swojego podstawowego zestawu umiejętności, aby zrozumieć, jak sprawić, by infrastruktura sieciowa była dostępna do przeszukiwania, potrzebują czasu na przetestowanie możliwości wyszukiwania oprócz funkcjonalności i muszą mieć kontekst, dlaczego proszeni są o wprowadzać zmiany. Programiści internetowi wiedzą, jak sprawić, by witryny działały, i mogą być podejrzliwi, jeśli poprosisz ich o wprowadzenie zmian, które nie poprawią funkcjonalności. Ale jeśli wyjaśnisz, że przekierowania 301 i 302 przenoszą użytkownika z jednej strony na drugą, tylko 301 mówi wyszukiwarce, aby zaindeksować nową stronę zamiast starej, utrzymasz programistę po twojej stronie znacznie szybciej. Jak zauważono w części 5, ścieżka do strony znalezionej w wyszukiwarkach obejmuje indeksowanie, indeksowanie i ranking. Poniżej znajdują się bardziej szczegółowe informacje techniczne na temat każdego z tych komponentów.

Crawling

Proces indeksowania składa się z kilku komponentów. Po pierwsze, wyszukiwarki muszą dowiedzieć się o stronach. Następnie muszą mieć wystarczająco dużo czasu w okresie przeznaczonym na witrynę, aby zaindeksować te strony. Wreszcie muszą mieć techniczny dostęp do stron.

Odkrycie

Pierwszym krokiem w indeksowaniu jest odkrycie. W jaki sposób wyszukiwarka dowiaduje się o stronach w sieci. Zasadniczo dzieje się to na jeden z następujących sposobów:

•  Znajdując linki do stron z innych witryn w sieci.
•  Znajdując linki do stron z Twojej witryny.
•  Z mapy witryny XML.

Co to jest mapa witryny XML? Jest to plik w określonym formacie, który zawiera listę wszystkich adresów URL w witrynie. Google, Yahoo! I Microsoft Bing używają tego pliku do usprawnienia procesów wykrywania. Przesłanie mapy witryny może pomóc wyszukiwarkom lepiej poznać Twoją witrynę.

Przydział indeksowania

Boty wyszukiwarek mają zasoby do przeszukiwania każdej strony w sieci, a także pamiętają, aby nie przeszukiwać witryny i powodować nadmiernego obciążenia serwera. Z tych powodów roboty wyszukiwarek spędzają tylko określony czas na przeszukiwaniu każdej witryny. Czynniki wpływające na bardziej kompleksowe indeksowanie obejmują:

•  Krótki czas reakcji serwera. Jeśli serwer wolno reaguje na żądania, boty wyszukiwarek mogą spowolnić indeksowanie, aby upewnić się, że nie przeciążają serwera.
•  Szybkie czasy ładowania strony. Im szybciej strony się wczytują, tym więcej wyszukiwarek będzie mogło indeksować podczas przydzielonego okresu indeksowania. Możesz monitorować czasy ładowania strony dla Google w Narzędziach Google dla webmasterów. Jeśli zauważysz skok w czasie ładowania strony, gdy nie wprowadziłeś znaczących zmian w witrynie (takich jak dodanie znacznej zawartości multimedialnej), może to oznaczać problem z serwerem.
•  Unikalne treści. Jeśli wydaje się, że znaczna część treści jest zduplikowana lub pusta (może się to zdarzyć na przykład w przypadku witryn katalogowych, które mają regiony, kategorie lub wpisy, które jeszcze nie zawierają treści), bot wyszukiwarki może przestać się indeksować.
•  Dostępne adresy URL. Adresy URL mogą być niedostępne dla robotów z wielu powodów, takich jak przekierowania są skonfigurowane dla adresów URL, które niechcący utworzy nieskończoną pętlę (więc adresy URL przekierowują do siebie i tam iz powrotem) lub tworzą długi łańcuch przekierowań.2 Możesz zobaczyć raport o dowolnych adresach URL, do których bot Google nie mógł uzyskać dostępu za pośrednictwem Google Webmaster Central.
•  Wydajność crawlingua. Jeśli robot indeksujący spędza cały czas na stronach, których nie trzeba indeksować (takich jak strony rejestracyjne i formularze kontaktowe), będzie mniej czasu na indeksowanie stron, które chcesz zaindeksować. Możesz blokować treści, których nie chcesz indeksować, korzystając z pliku robots.txt.
•  Wydajność serwera. Możesz zmniejszyć zasoby, które bot wyszukiwarki zużywa na stronę, włączając kompresję i modyfikację na serwerze. Kompresja obsługuje strony dla bota w formacie skompresowanym, a odpowiedź if-zmodyfikowana-ponieważ zwraca 304 (niezmodyfikowany) botowi, gdy żąda strony, która nie zmieniła się od czasu ostatniego żądania, a nie całej zawartości strony .
•  Kontrola prędkości bota. Możesz spowolnić indeksowanie bota Yahoo! i Microsoftu, używając ustawienia opóźnienia indeksowania w pliku robots.txt. Jeśli któryś z tych botów szczególnie powoli indeksuje Twoją witrynę, sprawdź plik robots.txt, aby sprawdzić, czy ten wpis istnieje. Możesz spowolnić indeksowanie witryny przez Google w Narzędziach Google dla webmasterów. Jeśli Google ogranicza indeksowanie, ponieważ nie ma pewności, czy Twój serwer jest w stanie obsłużyć większe obciążenie, Narzędzia Google dla webmasterów przedstawią opcję "szybszą", którą możesz również określić
•  Kanonizacja. Kanonizacja to proces konsolidacji wszystkich zduplikowanych adresów URL do jednej oryginalnej lub "kanonicznej" wersji. Jeśli istnieje wiele adresów URL prowadzących do tej samej strony, boty wyszukiwarek mogą spędzać dużo czasu na przeszukiwaniu tej samej strony w kółko za pomocą różnych adresów URL i nie mieć czasu na dostęp do unikalnych stron. Istnieje wiele metod kanonizacji adresów URL. Sposób użycia zależy od problemu kanonizacji. Typowe problemy to:

→ Wersje strony internetowej i innej niż www rozwiązują się. Idealnie jedna wersja powinna przekierowywać do drugiej. Na przykład, gdy ktoś wpisze w mysite.com, możesz ustawić serwer tak, aby przekierowywał na www.mysite.com. Bez tego przekierowania istnieje cała druga kopia witryny, którą wyszukiwarki będą próbowały zaindeksować.
→ Struktura adresu URL uległa zmianie, więc treść istnieje zarówno na starych, jak i na nowych stronach. W tej sytuacji przekierowanie ze starych stron na nowe jest zazwyczaj najlepszym sposobem, szczególnie jeśli pomaga odwiedzającym stare strony znaleźć się we właściwym miejscu.
→ Struktura URL generuje nieskończone adresy URL. W przypadku niektórych implementacji adresów URL dowolna liczba adresów URL może wyświetlać tę samą stronę. Na przykład w witrynie e-commerce strona z listą produktów może być dostępna w różnych porządkach sortowania (uszeregowanych według najniższej ceny, najwyższej oceny itp.), Ale treść w każdym przypadku jest taka sama (inaczej zamówiona inaczej). Na przykład mystore.com/ shoes.php? Sort = najniższy, mystore.com/shoes.php?sort=best, a mystore.com/shoes.php?sort=newest mogą wywoływać tę samą listę produktów. Innym powszechnym sposobem jest to, że system jest skonfigurowany tak, aby dział marketingu lub agencja reklamowa mogła dołączyć kody śledzenia do adresów URL w celu śledzenia kampanii marketingowych. Na przykład dział marketingu może wysyłać informacje o nowej stronie obuwia w biuletynie e-mail o adresie mystore.com/shoes.php? source = email i może poinformować blogerów o stronie o nowych butach , mając nadzieję, że opublikują na jej blogu adres URL, mystore.com/shoes.php? source = blog. Oba te adresy URL wyświetlają tą samą stronę. Identyfikatory sesji dołączane do adresów URL mogą również powodować nieskończoność

→ Problemy z adresem URL. Jeśli to możliwe, przechowuj informacje o sesji w plikach cookie (i upewnij się, że użytkownicy, którzy nie obsługują plików cookie - np. Boty wyszukiwarek - mają dostęp do witryny). Gdy robot wykryje, że strona może załadować się z nieskończonych parametrów, może przestać indeksować tę witrynę, aby uniknąć przyłapania na tak zwanej "pułapce pająka". Innym problemem związanym z tego rodzaju strukturą jest to, że ponieważ przeszukiwacz ma ograniczone zasoby do wydania w witrynie, czas przeszukiwania tej sama strona w kółko z różnych adresów URL oznacza, że jest mniej czasu na indeksowanie unikalnych stron. W tej sytuacji kanoniczny meta atrybut10 lub narzędzie do obsługi parametrów w Narzędziach Google dla webmasterów to dobre opcje.

→ Strony są blokowane przez protokół wykluczania robotów. Protokół wykluczania robotów umożliwia blokowanie przez wyszukiwarki indeksowania części całej witryny za pomocą pliku robots.txt znajdującego się w katalogu głównym witryny lub za pomocą metatagu w kodzie źródłowym stron. Istnieje wiele prawidłowych zastosowań tego protokołu, ale łatwo jest omyłkowo zablokować boty wyszukiwarek ze stron, które chcesz zaindeksować. Jeśli okaże się, że Twoja witryna nie jest indeksowana tak, jak chcesz, sprawdź, czy roboty nie zostały przypadkowo zablokowane.

Indeksowanie

Po zaindeksowaniu strony przez wyszukiwarkę bot próbuje zapisać zawartość tej strony w indeksie wyszukiwarki. Najczęstsze powody dal których wyszukiwarka może nie przechowywać zawartości strony:

•  Niepoprawnie zaimplementowane przekierowania. Przez większość czasu, kiedy przenosisz zawartość, przenosisz ją na stałe. W takich przypadkach zaimplementuj przekierowania za pomocą kodu stanu HTTP 301. Ten kod oznacza, że zmiana jest trwała. Zwykle przekierowuje domyślnie na kod stanu 302 HTTP, co oznacza, że zmiana jest tymczasowa. Z perspektywy wyszukiwarki ta różnica jest ważna, ponieważ jeśli przeniosłeś treść (na przykład podczas zmiany domen lub struktury adresów URL), chcesz, aby wyszukiwarki zastąpiły stare adresy URL nowymi adresami w indeksie. Jeśli to możliwe, unikaj przekierowań JavaScript i Meta.
•  Treść jest zablokowana przy rejestracji. Jeśli potrzebujesz rejestracji aby wyświetlić twoją treść, boty wyszukiwarek nie mogą uzyskać do niej dostępu. Istnieje wiele opcji równoważenia potrzeb pozyskiwania wyszukiwania i wymagań rejestracyjnych. Możesz na przykład udostępnić streszczenia treści poza rejestracją lub wziąć udział w programie Google do pierwszego kliknięcia za darmo. Jest to omówione dalej na marketingintheageofgoogle.com.
•  Treść jest ukryta we Flashu lub Silverlight. Wyszukiwarki poprawiły się w indeksowaniu stron Flash, ale pozostaje wiele problemów. Listę zasobów dotyczących udostępniania Flasha wyszukiwarkom można znaleźć na stronie marketingowej w serwisie Google.com.
•  Treść jest blokowana przez AJAX lub JavaScript. Podobnie jak w przypadku Flasha, wyszukiwarki stają się coraz lepsze w indeksowaniu innych typów bogatych treści, takich jak AJAX i JavaScript, ale tylko wtedy, gdy programiści wdrażają te technologie w sposób przyjazny dla wyszukiwania. Ten rodzaj implementacji nie tylko sprawia, że treść jest bardziej dostępna do indeksowania, ale także bardziej dostępna dla odwiedzających na telefonach komórkowych, czytnikach ekranu i starszych przeglądarkach. Listę zasobów dotyczących udostępniania JavaScript w wyszukiwarkach można znaleźć na marketingintheageofgoogle.com.
•  Dostępnych jest niewiele tekstów do wyodrębnienia. Jeśli strony są pełne filmów i obrazów, wyszukiwarki mają niewielki tekst, dzięki któremu mogą zrozumieć, o co chodzi. U ich podstaw nadal mamy do czynienia z wyszukiwarkami tekstowymi, które zwracają strony na podstawie zapytania tekstowego wyszukiwarki. Istnieje kilka sposobów, aby zapewnić, że wyszukiwarki mogą zawierać pewne informacje o multimediach na twoich stronach, takie jak obrazy i filmy:
→ Grafika - główne wyszukiwarki, takie jak Google, w dalszym ciągu bazują na tekście. Nie mogą zrozumieć obrazów bez treści tekstowych. Aby upewnić się, że obrazy Twojej witryny mogą być odpowiednio indeksowane i uszeregowane przez wyszukiwarki, użyj opisowego tekstu ALT, nadaj opisowym nazwom plików obrazkowych (na przykład żółty-goldfish.jpg zamiast image123.jpg), używaj opisowego tekstu wokół obrazu (w podpisach, nagłówki i tytuły) i używaj obrazów o wysokiej rozdzielczości i jakości, o ile to możliwe. Zachowaj ostrożność podczas używania obrazów do nawigacji i unikaj wstawiania tekstu do obrazów.
→ Wideo-YouTube jest drugą co do wielkości wyszukiwarką w Stanach Zjednoczonych. 15 W sierpniu 2009 r. 40% wszystkich filmów online oglądanych w Stanach Zjednoczonych oglądano na YouTube. Najlepszym sposobem na znalezienie filmu może być po prostu umieszczenie go na YouTube. Jeśli hostujesz go gdzie indziej, upewnij się, że host karmi Google Video Site Map. Powiniene także udostępniać transkrypcje, jeśli to możliwe, i używać opisowych nagłówków i opisów do swoich filmów.
•  Wiele zestawów treści powiązanych z jednym adresem URL. Jeśli witryna jest skonfigurowana w taki sposób, że adres URL nie zmienia się, gdy zawartość się zmienia lub na podstawie jednego adresu URL, zamiast pozwalać różnym użytkownikom na wyświetlanie treści regionalnych w zależności od ich lokalizacji, wyszukiwarki zobaczą tylko jedną wersję ten adres URL. Dzieje się tak często, gdy strona jest generowana dynamicznie na przykład na podstawie lokalizacji użytkownika. Lepszą strategią jest przekierowanie do osobnego adresu URL z tą zawartością regionalną. Na przykład local.com ma dynamicznie generowaną stronę główną z lokalnymi informacjami biznesowymi. Ponieważ adres URL jest taki sam, bez względu na treść ładowaną na stronę, Google zaindeksował ten adres URL treściami z Mountain View w Kalifornii (z którego indeksuje się wiele botów Google). Local.com może uniknąć tego problemu, przekierowując użytkownika na adres URL taki jak local.com/mountain-view-ca lub mountain-view-ca.local.com i wyświetlając tam zawartość lokalną.

Zaszeregowanie

Jak widzieliśmy do tej pory, ranking opiera się na tym, jakie strony wyszukiwarki obliczyły, że są najbardziej adekwatne do tego, co ustalili, którego szuka poszukiwacz. Nie możesz wpływać na sposób, w jaki wyszukiwarki interpretują zamiary wyszukiwarki, ale możesz mieć pewność, że Twoje strony są możliwie najtrafniejsze w przypadku zapytań docelowych. Najważniejsze jest oczywiście zrozumienie klientów i tego, czego szukają, i zapewnienie dokładnie tego. Ale na bardziej taktycznym poziomie trafność opiera się w dużej mierze na treści witryny i linkach zewnętrznych. Omówiliśmy zarówno treść, jak i linki w części 6, ale poniżej znajdują się szczegóły techniczne dotyczące implementacji treści.

Składniki strony

Architektura treści mówiła o znaczeniu włączenia podstawowych słów kluczowych do składników strony. Składniki te obejmują tytuły stron, opisy meta i tagi nagłówków, jak opisano poniżej. Kluczem do sprawienia, aby ta praca działała w organizacji, jest zapewnienie tego aby te elementy można łatwo zmienić bez konieczności zmiany kodu lub uruchomienia. System zarządzania treścią lub inny mechanizm budowania treści powinien umożliwiać marketerom, autorom treści i innym osobom łatwą zmianę tego tekstu.
Tytuły stron - to jest zawarte w elemencie w kodzie źródłowym i pojawia się na pasku tytułu przeglądarki. Ten tekst jest ważny, ponieważ jest domyślnym tytułem zakładki i ogólnie jest tytułem strony w wynikach wyszukiwania. Jeśli to możliwe, ten znacznik powinien być sformatowany w następujący sposób: <br><br> Najważniejsze słowo kluczowe w atrakcyjnej frazie + marka<br><br> Na przykład, Jak jeździć na rolkach - eHow Video <br><br> W wynikach wyszukiwania [Jak jeździć na rolkach] pierwsze dwa wyniki mają tytuły, które dobrze opisują stronę i kontekst (stronę, na której znajduje się strona). Trzeci wynik jest mniej godny zaufania, ponieważ branding jest niejasny, a wynik poniżej filmów nie zawiera brandingu i nie zawiera głównych słów kluczowych, których szukałem. (Nie oznacza to, że ten czwarty wynik: "Jak nauczyć się jeździć na rolkach w bezpieczny sposób" jest kiepskim sformułowaniem. Właściciele witryny mogli ustalić, że "jak się uczyć" i "bezpieczne" były kluczowe dla przyciągnięcia ich docelowych odbiorców. W rzeczywistości poszukiwanie [jak nauczyć się jeździć na rolkach] powoduje, że są najpierw.) Każda strona powinna mieć unikalny tytuł, który koncentruje się na jej głównym temacie. Tytuł strony jest prawdopodobnie najważniejszym elementem na stronie<br><br> Opis meta - atrybut opisu meta jest zawarty w kod źródłowy strony i jest często używany jako opis pod tytułem w wynikach wyszukiwania. To Twoja szansa na przekazanie ukierunkowanego komunikatu marketingowego w celu nawiązania kontaktu z potencjalnymi klientami. Powinien być unikalny dla każdej strony i powinien zapewniać kontekst dla treści strony. Ponieważ opis wyników wyszukiwania nieruchomości jest ograniczony, należy przedstawić zwięzłą ofertę wartościową dla strony i użyć podstawowych słów kluczowych wybranych dla strony. Nie popełniaj jednak błędu w powtarzaniu słów kluczowych, ponieważ nie pomaga to w rankingu i może powodować, że wynik wygląda na spam. Słowa z wyszukiwanego hasła są pogrubione, co może zwrócić uwagę osoby szukającej na Twój wpis. Wyszukiwarki nie zawsze używają meta opisu w wynikach. Na podstawie zapytania inny tekst ze strony może zostać uznany za bardziej odpowiedni i zamiast tego może zostać wyświetlony. Wyszukiwarki również pobiorą ten tekst z innego miejsca, jeśli tekst opisu jest zbyt krótki. Przyjrzyjmy się bliżej wynikom [jak jeździć na rolkach]. <br> Pierwszy wynik (z ehow.com) ma charakter informacyjny i przekonujący opis. Z kodu źródłowego możemy zobaczyć, że ten tekst pochodzi bezpośrednio z opisu meta. Drugi wynik (wikihow.com) nie jest tak zwięzły ani przekonujący. Marnuje cenną nieruchomość, powtarzając markę (co jest już widoczne w tytule), jest zaśmiecona elipsami i niedokończonymi frazami, i ma problemy z obudową. Patrząc na kod źródłowy, problem jest jasny. Chociaż istnieje metatag opis, jest on zbyt krótki, aby Google uznał go za znaczący. Dlatego Google go wykorzystał, dodał treść z innych miejsc na stronie, aby stworzyć opis wyników wyszukiwania. Powtarzająca się marka i zastosowanie mieszanej obudowy pochodzi bezpośrednio z meta opisu podanego na stronie. Tytuł strony ("Jak jeździć na rolkach") prawdopodobnie został dynamicznie dodany do opisu meta. Ta praktyka może być skalowalnym sposobem tworzenia unikatowych opisów meta dla dużej liczby stron, ale podczas wdrażania takiego rozwiązania technicznego przejrzyj gotowy produkt. W takim przypadku opis mógłby zostać znacznie ulepszony dla użytkowników, po prostu dodając wiersz kodu, który zmniejsza litery w słowach po wstawieniu do środka zdania. <br> Nagłówki - w miarę możliwości strony powinny używać znaczników semantycznych dla wyraźniejszego znaczenia zarówno dla wyszukiwarek, jak i urządzeń takich jak czytniki ekranu. Nagłówki są oznaczone w HTML za pomocą znaczników < H >. Ogólnie strona ma jeden znacznik < H1 >, kilka innych znaczników < H2 > i tak dalej, podobnie jak numerowanie konturu. Nagłówki są ważne z kilku powodów. Wyszukiwarki mogą używać zawartego w nich tekstu do określania trafności, chociaż ich waga może się różnić. Co ważniejsze, opisowy nagłówek może zapewnić kontekst dla wyszukiwarek i dać im do zrozumienia, że znajdują się na właściwej stronie. Jak pamiętasz z fazy zawartości strony w przepływie pracy wyszukiwarki, ten kontekst jest ważny dla zakotwiczenia użytkownika i upewnienia się, że nie wracają do wyników wyszukiwania. <br> Treść - Każda strona powinna zawierać wystarczającą ilość tekstu, aby zapewnić odwiedzającym cenne informacje. Ten tekst powinien używać języka odwiedzającego (na podstawie badań słów kluczowych). <br><br> <b>Syndykacja</b><br><br> Istnieją dobre powody do syndykowania treści. Dystrybucja może przynieść ruch, ekspozycję i sprzedaż. Jeśli jesteś blogerem, możesz syndykować swoje posty, aby uzyskać szerszą dystrybucję. Jeśli Twoje posty są widoczne dla większej liczby odbiorców, możesz zyskać część z nich dla siebie. Jeśli Twoja witryna zawiera wiarygodne zasoby, możesz współpracować z innymi witrynami, które chcą dołączyć tę treść. A jeśli sprzedajesz produkty, możesz udostępniać podmiotom stowarzyszonym kanały informacyjne, co z kolei przynosi dodatkowe przychody. Ale co należy uszeregować? Ale z punktu widzenia wyszukiwarki syndykacja może być nieco kłopotliwa. Jeśli to, co napisałeś, jest trafnym wynikiem wyszukiwania, wyszukiwarka chce pokazać go wyszukiwarce - ale nie pokazywać go dwa razy (lub trzy razy, a może nawet tysiąc razy w przypadku kanału partnerskiego). I to ma sens. Jeśli szukasz czegoś, nie chcesz wielu wyników, które prowadzą do tej samej treści, nawet jeśli ta treść znajduje się w różnych witrynach. <br><br> <b>Więc co robi wyszukiwarka?</b><br><br> Wyszukiwarki zazwyczaj identyfikują duplikaty wyników i odfiltrowują wszystkie oprócz jednego. Mają wiele sposobów decydowania, która wersja ma zostać wyświetlona. Próbują dowiedzieć się, który z nich jest "oryginalny", patrząc na to, która wersja została opublikowana jako pierwsza i która zawiera najwięcej linków do niej wskazujących. Twoje treści mogą pojawiać się w innych witrynach w innym czasie niż kiedy syndykowałeś go (na przykład, kiedy Twój kanał RSS został zeskrobany), a wyszukiwarki również próbują to uwzględnić, sprawdzając, na przykład, która strona jest bardziej wiarygodna. <br><br> <b>Jak upewnić się, że Twoja strona zajmuje pierwsze miejsce?</b> <b>Co więc sugeruję zrobić, jeśli syndykujesz treści, ale chcesz, aby Twoja oryginalna wersja była wyższa niż syndykowana?</b><br><br> •  Utwórz inną wersję treści do syndykacji niż to, co piszesz dla własnej witryny. Ta metoda działa najlepiej w przypadku plików partnerskich produktów. Nie sądzę, żeby to działało tak dobrze w przypadku takich wpisów, jak posty na blogach lub inne artykuły. Zamiast tego możesz zrobić coś takiego, jak napisanie artykułu podsumowującego na wysokim poziomie do syndykacji i wpisu na blogu ze szczegółowymi informacjami na ten temat dla własnej witryny. <br> •  Zawsze dołączaj bezwzględne linki z powrotem do własnej witryny w treści artykułu. Jest to szczególnie przydatne, gdy zawartość jest zdrapywana. <br> •  Poproś partnerów syndykujących o zablokowanie ich wersji Twojego artykułu (za pomocą robots.txt lub metatagu robots lub atrybutu re = canonical, który prowadzi do Twojej witryny). Jeśli możesz, przygotuj umowę syndykacji, która mówi, że użytkownicy otrzymują Twoje treści jako korzyść dla swoich czytelników, a nie jako sposób na uzyskanie ruchu związanego z wyszukiwaniem tych treści; wtedy możesz zachować kontrolę nad rankingiem według tego, co napisałeś, a oni mogą zapewnić korzyści ich odbiorcom. <br><br> Zachowaj kontrolę. Jeśli wyszukiwanie nie jest jeszcze dużym kanałem akwizycji w przypadku Twojej witryny, możesz nie mieć nic przeciwko, jeśli inna strona znajduje się w rankingu dla Twoich materiałów, ponieważ możesz uzyskać większy ruch z witryny syndykowanej (więc upewnij się, że masz przynajmniej link z powrotem do swojej witryny). Ale gdy Twoja witryna zacznie działać samodzielnie, a ruch w sieci wyszukiwania zacznie rosnąć, będziesz chciał mieć większą kontrolę. Pomyśl o swojej długoterminowej strategii, negocjując partnerstwa konsorcjalne i nie rezygnuj z kontroli nad treściami, które tak ciężko pracujesz, aby stworzyć innym. <br><br> <b>Treści, które nie są wyjątkowe</b><br><br> Syndykacja nie jest jedynym przypadkiem, w którym duplikacja może powodować problemy z rankingiem. Kolejnym częstym problemem są witryny e-commerce. Wiele firm używa baz danych producentów lub plików danych produktów do opisywania produktów na sprzedaż. W końcu napisanie unikalnych opisów produktów dla milionów produktów może nie być rozsądne. Pamiętaj jednak, że tysiące innych witryn może używać tych samych opisów produktów. W jaki sposób wyszukiwarki decydują o tym, która pozycja? Możesz spróbować przewyższyć każdą witrynę korzystającą z tych samych opisów produktów, ale lepszą strategią może być dodanie wyjątkowej wartości do tej zawartości. Na przykład można agregować informacje w celu porównania produktów lub marek. Możesz także włączyć treści generowane przez użytkowników, aby odwiedzający mogli zamieszczać recenzje, oceny i komentarze. Ta informacja dodaje wartości do strony poza opisem dokumntu. <br><br> <b>Narzędzia wyszukiwarki dla webmasterów</b><br><br> Wszystkie trzy główne wyszukiwarki mają narzędzia i zasoby edukacyjne dla właścicieli witryn. Narzędzia te zapewniają doskonałe raporty diagnostyczne, a także statystyki i sposoby dostarczania danych wejściowych do silników. <b>Lista kontrolna tworzenia stron WWW</b><br>v <b>Crawling</b><br><br> •  Każda strona w witrynie powinna mieć co najmniej jeden wewnętrzny link. Witryna powinna być łatwa do przeglądania. <br> •  Każda strona w witrynie powinna być wymieniona w mapie witryny XML, którą następnie należy przesłać do głównych wyszukiwarek. <br> •  Witryna powinna być dobrze połączona z Internetem. <br> •  Każdy adres URL powinien być dostępny i nie może tworzyć nieskończonych wersji ani pętli przekierowań. <br> •  Wiele wersji adresu URL nie powinno być tłumaczonych na tę samą treść, a jeśli tak, należy zastosować techniki kanonizacji. <br> •  Jeśli zmienia się struktura adresów URL, zaimplementuj przekierowania 301 ze starych adresów URL na nowe. <br> •  Upewnij się, że witryna lub jej części nie zostały przypadkowo zablokowane za pomocą pliku robots.txt. <br> •  Upewnij się, że korzystasz z narzędzi głównych wyszukiwarek, aby otrzymywać powiadomienia o wszelkich problemach z indeksowaniem. <br><br> <b>Wydajność crawlingu</b><br><br> •  Serwer powinien szybko odpowiadać na żądania. <br> •  Strony powinny się ładować szybko. <br> •  Każda strona powinna zawierać znaczną unikalną treść. <br> •  Serwer powinien używać kompresji i powinien zwracać niezmodyfikowaną odpowiedź 304, gdy zawartość się nie zmieniła. <br><br> <b>Indeksowalność</b><br><br> •  Upewnij się, że przekierowania są realizowane za pośrednictwem 301, a nie 302 (lub poprzez JavaScript). <br> •  Upewnij się, że cała treść, którą chcesz zaindeksować, jest dostępna i nie jest blokowana przy logowaniu. <br> •  Upewnij się, że wszystkie treści można wyodrębnić. Jeśli witryna jest implementowana przy użyciu Flash, Silverlight, JavaScript lub AJAX, upewnij się, że technologie te są wdrażane w sposób przyjazny dla wyszukiwania. <br> •  Upewnij się, że wszystkie multimedia, takie jak obrazy i wideo, są zaimplementowane w sposób przyjazny dla wyszukiwania. <br> •  Ten sam adres URL nie powinien wyświetlać różnych treści. Na przykład, jeśli chcesz wyświetlać różne treści w zależności od regionu, przekieruj odwiedzających na osobny adres URL dla każdego zestawu treści. <br> •  Upewnij się, że element tytułowy, metatag i każda strona zawierają najważniejsze słowa kluczowe na stronie i zawierają je w przekonujący sposób dla odwiedzających. <br> •  Upewnij się, że cała treść jest unikalna w sieci. Jeśli syndykujesz treści lub publikuj treści, które są syndykowane, upewnij się, że masz strategię pozwalającą uniknąć problemów z powielaniem. <br><br> </p> <br><br> <div class="clear"></div> </div> </div> </body> </html>