Marketing w epoce wyszukiwarekMarketing

Jak przenikać przez dane i uzyskiwać przydatne dane, których potrzebujesz



Nie brakuje dostępnych danych analitycznych. W rzeczywistości jest to problem. Istnieje tak wiele danych, że określenie, co jest ważne i możliwe do wykonania, może być trudne. Szczególnie z punktu widzenia wyszukiwania kluczem jest zapamiętywanie celów, które zdefiniowałeś podczas budowania osob wyszukiwarki. Jakie wskaźniki dają wgląd w to, jak dobrze osiągasz te cele? I co równie ważne, co możesz zrobić z danymi, które śledzisz?

Współczynniki przeliczeniowe

Firmy zaczynają wreszcie wyłapywać współczynniki konwersji z wyszukiwania. Ale zbyt wiele z nich zaczyna się i kończy. Na wydarzeniu technologicznym w Seattle dyrektor generalny Redfin zauważył, że ich współczynnik konwersji z wyszukiwania jest niski. Ale "z wyszukiwania" przypomina obliczanie współczynnika konwersji z reklam telewizyjnych bez zainteresowania wyświetlaniem reklam w piątek rajdu nocą z monster truckiem lub kreskówka z sobotniego poranka, lub jak śledzenie tylko współczynnika konwersji dla "reklamy", gdy może to obejmować telewizję, radio, druk i online. Współczynnik konwersji jest absolutnie ważny dla zrozumienia skuteczności witryny , ale w przypadku segmentu akwizycji jest on znacznie bardziej praktyczny. Jeszcze lepiej jest, jeśli możesz przywiązać odwiedzających do przyszłych zachowań. Czy odwiedzający, którzy wchodzą przez fora dyskusyjne mówiące o materiałach przyjaznych dla środowiska, czytają średnio trzy artykuły na stronie, udostępniają te linki w dwóch serwisach społecznościowych, które z kolei przyciągają 12 użytkowników, którzy dokonują konwersji? Avinash Kaushik, ewangelista analityki Google i autor " Web Analytics: Godzina dziennie i Web Analytics 2.0: Sztuka rozliczalności online i nauki o koncentracji na klientach", sugeruje połączenie wszystkich danych konwersji w jedną metrykę: współczynnik wykonania zadania według głównego celu. Sugeruje znalezienie głównych powodów, dla których odwiedzający odwiedzają Twoją witrynę. Jednym ze sposobów jest wyświetlenie opcjonalnej ankiety z pytaniem "dlaczego dzisiaj odwiedzasz witrynę", a następnie określenie, czy każdy segment odwiedzających był w stanie wykonać zadanie. Innym sposobem jest po prostu zapytać. Sugeruje, że ta wartość jest cenniejsza niż współczynnik konwersji do celu biznesowego (sprzedaż czegoś itp.), Ponieważ nie wszyscy odwiedzający są w tym celu i dlatego nigdy nie dokonają konwersji w sposób, w jaki dokonujesz pomiaru. Pewien procent odwiedzających szuka informacji o firmie, pomocy dotyczącej produktu lub innych informacji. Chcesz poznać wszystkie powody, które przyciągają użytkowników do Twojej witryny i czy spełniasz ich potrzeby. W niektórych przypadkach zrozumienie tego może pomóc zwiększyć zadowolenie obecnych klientów i poprawić wartość klienta w całym okresie jego użytkowania; w innych przypadkach może to pomóc zwiększyć zaangażowanie potencjalnych klientów i zwiększyć prawdopodobieństwo ,że wrócą do zakupu później. Ale równie ważne jest to, że segmentując użytkowników, którzy nie są dziś w stanie dokonać zakupu (lub robić wszystko, co jest przypisane do celu konwersji), masz lepszy wgląd w to, jak dobrze konwertujesz tych użytkowników, którzy mają zamiar zakupić. I masz znacznie lepszy wgląd w to, w jaki sposób twoja strona nie spełnia twoich oczekiwań.

Definiowanie celów

Zdefiniuj swoje cele przed skonfigurowaniem metryk strategii pozyskiwania wyszukiwania. Kiedy pytam ludzi, jakie są ich cele dla konkretnej witryny lub strony, słyszę odpowiedzi typu "dobrze pozycjonować" i "aby uzyskać większy ruch". Ale to nie są cele biznesowe. Chcesz jedynie dobrze pozycjonować strony, aby przyciągać odwiedzających do swojej witryny, a przyciągać odwiedzających tylko wtedy, gdy masz uzasadnioną szansę na ich konwersję.

Co nie jest ważne

Spójrz na większość analityki internetowej i raportów SEO, a zobaczysz takie następujące rzeczy:

•  Raporty rankingowe zawierające setki słów kluczowych i ich pozycję w rankingu.
•  Raporty indeksujące, które pokazują zmianę liczby indeksowanych stron w czasie.
•  Bezwzględne liczby ruchu.
•  Ogólny procent ruchu z bezpłatnych wyników wyszukiwania i ogólny współczynnik konwersji z bezpłatnych wyników wyszukiwania.
•  Wyświetlenia strony.
•  Codzienni unikalni goście.
•  Najlepsze strony wejścia i wyjścia.
•  Rozdzielczość ekranu użytkownika i wersje przeglądarki.

Ale te liczby mówią nam niewiele, jeśli w ogóle, o wydajności strony. Kim są ci goście? Czego oni szukają? Czy to goście, których staramy się przyciągnąć? Czy ich zaangażowaliśmy? Lepsze wskaźniki koncentrowałyby się na celach i spostrzeżeniach, które można zastosować:

•  Jaki jest organiczny podział ruchu związanego z wyszukiwaniem dla kategorii zapytań, na które jesteśmy kierowani i jak zachowują się użytkownicy w witrynie? (Czy się nawracają? Angażują? Porzucają od razu?)
•  Jakie kategorie zapytań nie działają tak dobrze, jak byśmy tego chcieli? Czy wydajność spada w wyniku wyszukiwania (powodując brak ruchu dla tych zapytań do witryny) lub na poziomie witryny (skutkując wczesnym porzuceniem lub niskim współczynnikiem konwersji)?
•  Jakie są główne powody, dla których odwiedzający odwiedzają witrynę i jakie są wskaźniki realizacji zadań?
•  Jakie linki odsyłające generują największy ruch i jak skuteczni są użytkownicy odwiedzający witrynę? Jeśli dobrze sobie radzą, może to być publiczność, którą powinieneś poświęcić na kultywowanie.
Konkretne dane, które pomogą Ci zmierzyć firmę, są unikalne dla Twojej witryny, ale zawsze oceniaj je pod kątem następujących elementów:

•  Czy dają ci wgląd w to, jak dobrze osiągasz swoje cele?
•  Czy są one wykonalne? Co zrobisz z tymi danymi?

Analiza konkurencji jako punkt odniesienia do tego, jak dobrze sobie radzisz

Dane z testów porównawczych mogą być cennym punktem danych na temat tego, jak dobrze sobie radzisz. Może pomóc Ci dowiedzieć się, czy wzrost ruchu związanego z wyszukiwaniem wynika z ogólnej tendencji wzrostu liczby wyszukiwań w Twojej branży, czy też kosztem konkurencji.

Posiadanie praktycznych danych analitycznych jest przewagą konkurencyjną

Według niektórych szacunków tylko 23 procent witryn ma zainstalowany pakiet analityczny, a tylko 1 procent przeprowadza testy A / B lub testy na wielu odmianach. Mając te dane pod ręką, wyprzedzasz większość konkurencji.

Przypisanie

Problemy z przypisaniem jeszcze bardziej komplikują dane. Jak widzieliśmy, wyszukiwarki nie zawsze podążają prostą ścieżką od wyszukiwania do zakupu. Mogą nie tylko wyszukiwać kilka różnych rzeczy (z kolejnymi zapytaniami wyzwalanymi częściowo przez wyniki, które widzieli we wcześniejszych zapytaniach), ale mogą także wyszukiwać więcej niż jedną sesję. Jedno badanie wykazało, że 56 procent zakupów ma miejsce w sesji wyszukiwania później niż w pierwszej. Inny odkrył, że tylko 43 procent nabywców dokonuje tego zakupu w ciągu godziny od wizyty w witrynie. W przypadku niektórych kategorii czasy opóźnień mogą być znaczne, jak pokazano poniżej na wykresie z badania DoubleClick. eBay, o którym wkrótce dowiemy się więcej, rozwiązuje problem atrybucji w swoich danych, wykorzystując dane cookie do przechowywania informacji o odwiedzających i przypisując konwersję do wyszukiwania, jeśli nastąpi to w ciągu 24 godzin. Liczby mówią nam, że ta metoda nie jest doskonała, ale jest lepsza niż przypisywanie konwersji tylko w momencie wyszukiwania. Oprócz elementu atrybucji opóźnienia czasowego istnieje element wyzwalający. Widzimy to w hipotetycznym przykładzie Volvo. W tym przykładzie rozważymy wprowadzenie kodu pocztowego, aby znaleźć najbliższego dystrybutora konwersji. Patrząc na te hipotetyczne liczby osobno, wyszukiwarka firmowa konwertuje znacznie lepiej niż niemarkowe reklamy w wyszukiwarce lub reklamach displayowych. Dzięki reklamom displayowym reklama obejrzało 20 000 osób, ale kliknęło ją tylko 1000; a z tego 1000 tylko 50 przekonwertowanych. Ale dzięki wyszukiwaniu markowemu 10 000 osób kliknęło wynik Volvo po jego wyszukaniu, a 6000 z nich przekonwertowało. Oddzielnie wydaje się jasne, że powinniśmy przestać wydawać na reklamy displayowe, przestać optymalizować pod kątem wyszukiwań niemarkowych i poświęcić całą naszą energię na wyszukiwanie pod marką. A może powinniśmy? Przyjrzyjmy się bliżej. W tym przykładzie 50 000 osób przeprowadziło wyszukiwania niemarkowe (takie jak samochody o niskim zużyciu paliwa i samochody bezpieczne). Z tych 50 000 30 000 odwiedziło witrynę, a 30 000 x 0,15 zostało przekonwertowanych, ale wszystkie 50 000 widziało markę Volvo w wynikach. Z 20 000 osób, które widziały reklamę displayową, tylko 1 000 kliknęło do strony, ale wszystkie 20 000 widziało markę Volvo. Tysiąc osób, które zobaczyły reklamę Volvo, szukało później [Volvo] i kliknęło na stronę, a 5000 osób, które przeprowadziły wyszukiwania niemarkowe i zobaczyły wynik Volvo, szukało później [Volvo] i kliknęło stronę . Bez reklam displayowych i wyników wyszukiwania niemarkowanych pozostanie tylko 4000 odwiedzających. Badanie po badaniu wykazało, że większość działań związanych z zakupem z wyprzedzeniem obejmuje ogólne warunki, a wyszukiwanie marki zwykle odbywa się tylko w pobliżu zakupu. Najwyraźniej ogólne wyszukiwania zapewniają wgląd w marki, lub poszukiwacze zaczynają od wyszukiwania marki. Wiele wyszukiwań wcale nie wyszukuje marek przed zakupem. Ale jak śledzić zachowanie wyszukiwarki w wielu sesjach? Kilka firm próbuje rozwiązać ten problem. Niektóre z nich przechowują na przykład informacje w pliku cookie użytkownika, gdy wyświetlana jest reklama displayowa, a później mogą ustalić, co użytkownicy zobaczyli, a następnie wykonali wyszukiwania, które doprowadziły tych użytkowników do witryny (i jakie były te wyszukiwania). Te technologie nie są w stanie stwierdzić, kiedy użytkownik zobaczył wynik organiczny i go nie kliknął. (Jedynym sposobem na uzyskanie organicznych informacji o wyświetleniach jest skorzystanie z Narzędzi Google dla webmasterów, a dane te są łączne, a nie na użytkownika). Możesz również śledzić odwiedzających według adresu IP, chociaż ta metoda nie jest w 100 procentach niezawodna, ponieważ wiele osób szuka w pracy i kupuje w domu lub szuka w jednym miejscu, a następnie przesyła e-mailowi link do późniejszego zakupu

W jaki sposób eBay korzysta z Analytics, aby informować nie tylko aby pokazać, co zrobili

eBay ma jedną z największych witryn internetowych na świecie i, sądząc po reklamach w płatnych wynikach wyszukiwania wyświetlanych przy prawie każdym zapytaniu, jest jednym z największych oferentów słów kluczowych. Pomiędzy danymi płatnego wyszukiwania o tym, czego szukają ludzie i tym, co klikają, a informacjami o tym, jak użytkownicy poruszają się po stronie, eBay ma jeden z największych zestawów danych na temat zachowań użytkowników w dowolnej witrynie w sieci. Kilka lat temu osoby na eBayu wyrzuciły większość tych informacji już po sześciu miesiącach. W 2006 roku zdali sobie sprawę, że mają kopalnię danych, która może pomóc im lepiej zrozumieć swoich klientów, zbudować lepsze doświadczenia zakupowe i sprzedażowe oraz ulepszyć eBay. Teraz czujnie chronią te dane i dostosowali procesy biznesowe i cele, aby priorytetowo traktować analizy w całej organizacji. Według Grega Fanta, wiceprezesa ds. analiz klientów i marketingu, dane analityczne nie mówią po prostu eBayowi, jak to zrobiono; mówią, co powinien zrobić. Decyzje, które kiedyś zajmowały tygodnie opinii jednej osoby w stosunku do drugiej, są teraz oparte na danych. Platforma testowa witryny pomaga potwierdzić decyzje. Wykorzystywanie danych do kierowania strategią było zmianą organizacyjną w rozwiązywaniu problemów, które nie przychodziły łatwo. Ale korzyści były ogromne. Fant twierdzi, że ci na eBayu byli ślepi na problemy, ale teraz widzą problemy, gdy pojawiają się. Problemy, których wyśledzenie trwało od trzech do czterech miesięcy, można teraz znaleźć za tydzień. Przejście od wskaźników finansowych do wskaźników witryny pomogło im lepiej komunikować się z klientami i zmaksymalizować szczęście zarówno dla kupującego, jak i sprzedającego. Odkryli, że dane są tak ważne, że zmienili infrastrukturę witryny, aby uzyskać potrzebne dane. Osoby w serwisie eBay szybko podkreślają, że dane wyszukiwania i analityki internetowej pomagają im w podejmowaniu wszystkich decyzji, nie tylko związanych z marketingiem. Zarówno bezpłatne, jak i płatne dane wyszukiwania pomagają im rozpoznać zamiary wyszukiwarki, znaleźć wzorce w zapytaniach oraz poznać szersze klasyfikacje i zainteresowania niż to, co mogą uzyskać dzięki monitorowaniu zachowania na stronie. Zwracają szczególną uwagę na zapytania, które wyszukiwarki łączą ze słowem "eBay". Jakie mają problemy? Czego szukają w serwisie eBay? Identyfikując "cichych cierpiących", mogą dowiedzieć się o problemach i rozwiązać je, zanim staną się powszechnymi problemami. Segmentacja według typu zapytania pomogła osobom w serwisie eBay zidentyfikować różne punkty lojalnościowe, dowiedzieć się, w jaki sposób motywowane są różne segmenty, i lepiej zrozumieć analitykę świętego Graala, który jest wartością życia klienta. W jaki sposób eBay był w stanie przejść do organizacji opartej na danych, wbudować dane wyszukiwania w strategię produktu i rozbić silosy danych? To był długi proces. Osoby korzystające z kredytu eBay od góry: porozumienie na poziomie zarządu doprowadziło do zmiany organizacyjnej i platformy analitycznej, z której można podejmować decyzje. Reszta firmy weszła na pokład dzięki wspólnemu zestawowi wskaźników i wizji w całej firmie. Gdy wszyscy pracują nad tym samym celem i mierzą te same rzeczy, udostępnianie danych staje się znacznie łatwiejsze. W serwisie eBay tą wspólną miarą są zakupy tygodniowo. Analytics było kiedyś podzielone na wiele działów. Są teraz scentralizowane. Koncentrują się na danych praktycznych i praktycznych. Po drodze szukają nisko wiszących owoców, aby szybko wygrywać, pracując nad długoterminowymi inicjatywami, takimi jak nowa infrastruktura i platforma testowa A / B. Niektóre elementy budują na osobnej infrastrukturze, aby przyspieszyć ich wdrożenie i zmniejszyć wpływ na główną witrynę. Priorytetowo (na podstawie danych). Stworzyli też wewnętrzny zespół ds. Bezpłatnych wyników wyszukiwania, który koncentruje się na zrozumieniu, w jaki sposób Google indeksuje, indeksuje i szereguje. Dennis Goedegebuure, starszy menedżer ds. SEO, wyznaczył sobie za cel zbudowanie scentralizowanego zespołu bezpłatnych wyników wyszukiwania i opracowanie najlepszych praktyk w zakresie wyszukiwania w całej organizacji. Fant opowiada o nowej rasie sprzedawców i zespołów kierujących danymi, którzy wprowadzają eBay w nową erę analiz odbiorców, badań rynku i strategii produktowej. W serwisie eBay wszyscy rozumieją, że wrażenia użytkownika często zaczynają się w Google i spędzają dużo czasu pracując, aby zrozumieć, czego tak naprawdę szukają użytkownicy Google. Zarówno zamiar, jak i atrybucja to kwestie, nad którymi eBay spędza dużo czasu. Wyszukiwarka początkowo szuka [Google Android] i klika płatną reklamę w serwisie eBay. Sprowadza to wyszukiwarkę na stronę eBay, która zawiera listę elementów związanych z Google Android, w tym telefony, obudowy telefonów i ładowarki. Wyszukiwarka później wraca do Google i tym razem pamięta, że eBay miał odpowiednie informacje, a poprzednie wyszukiwanie nie było wystarczająco szczegółowe, aby przywrócić tylko telefony. Drugie wyszukiwanie to [eBay Android G1]. Tym razem wyszukiwarka klika organiczny wynik w serwisie eBay i ląduje na innej stronie wyników wyszukiwania, która wciąż nie jest wystarczająco szczegółowa. Następnie użytkownik wyszukuje w serwisie eBay, aby lepiej zawęzić wyniki i ostatecznie klika pozycję na liście. W tym scenariuszu, gdyby eBay śledził tylko wyszukiwanie, które doprowadziło do kliknięcia na liście pozycji, wiedziałby tylko, że odwiedzający szukał [telefonu HTC z Androidem G1]. Gdyby tylko poszli ścieżką wstecz o jeden poziom, wiedzieliby, że widoczność w bezpłatnych wynikach wyszukiwania jest ważna, ale nie wiedzieliby, że reklama w płatnym wyszukiwaniu była ważna dla marki i spowodowała, że wyszukiwarka zawarła słowo "eBay" w tym poszukiwaniu. Podążając za gościem aż do pierwszego wyszukiwania, eBay wie, że słowo "Google" było początkowo ważnym elementem, ale później zostało usunięte, aby zrobić miejsce dla bardziej szczegółowych słów kluczowych. Pełny obraz jest znacznie bardziej pomocny w formułowaniu zrozumienia dla klienta niż tylko końcowe zapytanie. Ale ta bardzo popularna ścieżka nawigacji rodzi trudne pytania dotyczące atrybucji. Kto otrzymuje kredyt za sprzedaż? Płatne wyszukiwanie Wyszukiwanie organiczne? Wewnętrzne wyszukiwanie w witrynie? W rzeczywistości wszyscy przyczynili się do ścieżki konwersji klienta . Bez żadnego z nich sprzedaż nigdy nie miałaby miejsca. Gdy eBay zaczął przeglądać swoje strony produktów na podstawie takich danych użytkownika, ruch z wyszukiwania spadł. eBay nie mógł być bardziej zadowolony. Dlaczego? Ponieważ eBay ma wyższą jakość, bardziej opisowe strony w wynikach wyszukiwania, jakość ruchu jest teraz znacznie lepsza. Wyszukiwarki, które naprawdę są zainteresowane kupnem i sprzedażą, przeszukują wyniki wyszukiwania i odwiedzają stronę. Strony, które odwiedzają, to strony, które najprawdopodobniej zostaną przekonwertowane. eBay nie ma już tak dużego ruchu bez zastrzeżeń do stron o niskiej wartości konwersji. eBay nauczył się, że sam ruch jest bez znaczenia. Większy ruch niekoniecznie jest lepszy. Włączając dane wyszukiwania w całej swojej organizacji, eBay podejmuje lepsze decyzje biznesowe, buduje skuteczniejszą strategię produktu, ściślej łączy się z klientami i zna problemy przed ich eskalacją. Stworzyło to bardziej wydajne relacje robocze między zespołami i ostatecznie zwiększyło liczbę zakupów tygodniowo.

Czy oprogramowanie może dokładnie obliczyć atrybucję?

Enquisite to firma programistyczna, która próbuje rozwiązać problemy związane z przypisaniem i zwrotem z inwestycji (ROI) w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Buduje narzędzia do modelowania i analizy predykcyjnej dla wszystkich aspektów analizy wyszukiwania, w tym bezpłatnych, płatnych i odsyłaczy. Śledzi różnice w ruchu między wyszukiwarkami, generuje długie raporty o ruchu i zapewnia wgląd w ruch między firmami. Korzysta z danych wyszukiwania i danych analitycznych, aby pomóc firmom zrozumieć zachowanie użytkowników, jakie tematy i produkty są najskuteczniejsze oraz aby zbudować pulpity nawigacyjne, które zapewniają konkretne pomiary na pierwszy rzut oka. Czy Enquisite może pomóc eBayowi w problemach z przypisaniem? Może. Richard Zwicky, założyciel Enquisite, mówi, że korzystanie z Enquisite to trwałe i oparte na sesjach pliki cookie, aby zrozumieć pełną ścieżkę użytkownika, a nie tylko ostatnie kliknięcie. Wiedzą, czego szukał użytkownik przed ostatnim wyszukiwaniem, i potrafią sami zważyć wartość kliknięć. Próbują także powiązać wartość między kanałami. Jak cenna była ta płatna reklama w wyszukiwarce, wpływająca na decyzję wyszukiwarki, by później przeprowadzić wyszukiwanie marki i ostatecznie dokonać zakupu w serwisie eBay? ClearSaleing rozwiązuje również problem z przypisaniem. W Przewodniku dla kupujących dotyczącym zarządzania atrybutami opisano ich podejście do obliczania udziału w kanałach online, w tym w wyszukiwaniu płatnym i bezpłatnych. Jak zauważają
"... wiele konwersji jest wynikiem wielu form reklamy. Na przykład wyświetlenie baneru prowadzi [do] kliknięcia reklamy płatnego wyszukiwania, a następnie wyszukiwania organicznego, a następnie konwersji. Jeśli używasz rozwiązania jest w stanie przechwycić tylko płatne wyszukiwanie, nie byłoby wiadomo, że to wrażenie z banera wprowadziło tę osobę do Twojej marki, a organiczny wykaz ostatecznie zamknął umowę "
Co z atrybutem offline?

Oczywiście idealnie byłoby, gdyby śledzenie atrybucji obejmowało także kanały offline (zarówno w celu pozyskania klientów, jak i konwersji). Jak możesz śledzić billboard, który prowadzi do wyszukiwania, które prowadzi do sprzedaży, na przykład w przypadku filmu 2012? Co z wyszukiwaniem, które prowadzi do rozmowy telefonicznej prowadzącej do sprzedaży? Wiemy, że reklamy telewizyjne powodują wyszukiwanie i wiemy, że wyszukiwania są często pierwszym krokiem do zakupów offline, ale czy możemy to wyśledzić? Istnieje co najmniej częściowe rozwiązanie dla atrybucji offline, ale kluczem jest zrozumienie, że istnieje relacja, dzielenie się danymi między działami i przeznaczanie zasobów na naukę, jak te relacje działają dla twojej bazy klientów. Na przykład dynamiczne wstawianie numerów może pomóc w śledzeniu połączeń telefonicznych na podstawie różnych reklam w wyszukiwarce. Możesz użyć innego numeru telefonu online niż w materiałach drukowanych, abyś mógł śledzić kanały online i offline. Możesz podać kupony online do wykorzystania w trybie offline. Możesz nawet wyświetlać różne kupony na podstawie tego, jakie wyszukiwanie doprowadziło użytkownika do strony. Na bardziej podstawowym poziomie możesz śledzić zmiany w zakupach offline, gdy Twoja witryna staje się bardziej widoczna w bezpłatnych wynikach wyszukiwania (zwracając uwagę na inne czynniki, takie jak reklamy i wahania sezonowe, które mogą mieć na to wpływ).

Problem z danymi

Problem z danymi w sieci polega na tym, że nie można zmierzyć z absolutną dokładnością. Dotyczy to oczywiście danych wszędzie; jest po prostu bardziej wymierny w sieci. Miasta wynajmują firmy liczące samochody, aby śledzić, jak ruchliwe skrzyżowania podejmują decyzje dotyczące nowych sygnałów drogowych, i chociaż jest prawdopodobne, że liczniki tęsknią za kilkoma samochodami tu i tam, miasto nadal może być dość pewne wniosków. Śledzimy, ile osób ogląda określone programy telewizyjne, opierając się na próbce widzów, aby dokładnie zarejestrować swoje nawyki oglądania. Oczywiście nie, ale to wciąż najlepszy sygnał, jaki mamy. Dzięki danym z analityki internetowej znacznie łatwiej jest określić, jak daleko od nich są liczby. Jeśli uruchomisz równolegle dwa programy analityki internetowej na swojej stronie (a wiele witryn tak robi), otrzymasz dwa zestawy danych, których nigdy nie da się pogodzić. Ale jest dobrze. Zamiast spędzać czas na próbach ich pogodzenia, po prostu wiedz, że są one tak dokładne jak dane Nielsona lub liczenie samochodów i mogą być używane do ogólnych trendów i pomiarów, jeśli nie dokładne.

Wartość doświadczonego eksperta w dziedzinie analityki internetowej

Dokładne, przydatne dane są kluczowe w dzisiejszym środowisku online. A przy tak dużej ilości dostępnych danych - z których wiele jest mylących i niepraktycznych - najlepszym sposobem na przejście do tego, co naprawdę ważne, jest upewnienie się, że masz wykwalifikowanego eksperta analityki internetowej w zakresie personelu, który może przejrzeć setki punktów danych i dać ci pięć najważniejszych wskaźników, które pokazują, jak rozwija się biznes, i pomagają podejmować decyzje biznesowe. Avinash Kaushik, napisał na swoim blogu o najważniejszych rzeczach, których należy szukać w menedżerze analityki internetowej. Zawierają:
* Ma pasję: "Musisz kochać sieć, musisz kochać jej siłę zmieniającą życie, musisz wierzyć, że na pewnym poziomie masz, tak, masz moc zmieniania życia ludzi poprzez zabijanie raportów, które pokazują, w 8 czcionka, konwersja i statystyki odwiedzających oraz zastąpienie ich analizami, które zasadniczo poprawią wrażenia klientów i zmniejszą ich stres. ''
•  Uwielbia zmiany: "Sieć zmienia się, rośnie i zmienia się jak obca istota. Właśnie przyzwyczaiłeś się do pobierania wstępnego, a tutaj Google próbuje odgadnąć zamiar wyszukiwarki (a teraz "spersonalizowane wyszukiwanie", w którym nawet twoja niesamowita aukcja organiczna może nie doprowadzić do tego, że jesteś numerem jeden), a potem przychodzą RIA i Ajax, a potem coś przyniesie poza tym, jak fala przypływowa, wciąż nadchodzi. Zapytaj o jedną rzecz, o której wiedzą, że zepsuje świat analityki w ciągu następnych 180 dni. Jeśli mają odpowiedź, masz zwycięzcę. "
•  Dane pytań: "Podstawowym problemem wszystkich dzisiejszych narzędzi jest to, że polegają one na danych, które zwykle niewiele mówią. [Dobrzy analitycy] kwestionują dane i analizy oraz przedstawiają nową i inną perspektywę, a także mogą przezwyciężyć fajne rekomendacje od najnowszego konsultanta ".
•  Wierzy w innowacje zorientowane na klienta: "Prawdziwa innowacja i trwała przewaga konkurencyjna będą [często] wynikać z działań ukierunkowanych na klienta. Przekłada się to na menedżera, który miał kontakt z testowaniem i użytecznością oraz ankietami i wizytami w terenie oraz badaniami terenowymi lub badaniami rynku. . . ktoś, kto może wykorzystać swoje doświadczenie, aby znaleźć odpowiednie sposoby zastosowania siły analityki i badań w celu znalezienia właściwych odpowiedzi dla swoich klientów ".

Dane są trudne. Musisz upewnić się, że podstawowe dane są solidne, abyś mógł zaufać swoim wnioskom. Musisz zmierzyć właściwe rzeczy. I musisz skoncentrować swoje inwestycje na analizie danych, które można wykonać. Świetny menedżer analityki internetowej, szczególnie ten, który rozumie, że wszystkie kanały akwizycji przyciągają tych samych klientów, może zapewnić, że patrzysz na właściwe dane i w pełni z nich korzystasz.