Marketing w epoce wyszukiwarekMarketing

Media społecznościowe i wyszukiwanie



Widzieliśmy, jak cenne może być wyświetlanie w wynikach wyszukiwania, gdy użytkownicy szukają tego, co masz do zaoferowania. Widzieliśmy też ważną rolę, jaką odgrywają linki w poprawianiu pozycji witryny. Widzieliśmy również, w jaki sposób badania słów kluczowych mogą zapewnić wgląd w to, jak potencjalni klienci myślą o Twojej marce, branży i konkurencji. Media społecznościowe mogą pomóc na wszystkich tych frontach, działając jako wzmacniacz marki i rozszerzenie obsługi klienta, aby pogłębić zaangażowanie z klientami.

Co to są media społecznościowe?

Ostatnio, kiedy ludzie słyszą termin "media społecznościowe", mają tendencję do myślenia o dość nowych wydarzeniach w witrynach takich jak Facebook i Twitter, ale w rzeczywistości media społecznościowe istnieją od tak dawna, jak my jesteśmy społecznościami i korzystaliśmy z mediów . Listy do redaktora w tradycyjnych gazetach drukowanych są przykładem mediów społecznościowych. Z kolei internetowe media społecznościowe istnieją od tak dawna, jak my jesteśmy online. Przed tym, co obecnie znamy jako World Wide Web, ludzie łączyli się z całym światem za pośrednictwem "systemów biuletynów" (BBS), a później w pokojach rozmów na platformach takich jak Prodigy i CompuServe. Dziś nawet gry online dla wielu graczy, takie jak World of Warcraft, są mediami społecznościowymi - to kolejny sposób na komunikowanie się online. Internetowe media społecznościowe zdefiniowane na potrzeby tej książki obejmują:

•  Witryny dyskusyjne - zawierają ogólne i tematyczne tablice wiadomości.
•  Witryny do udostępniania treści - obejmują wszystkie witryny, które umożliwiają użytkownikom dzielenie się tym, co stworzyli, na przykład witryny udostępniania zdjęć (takie jak Flickr), platformy blogowe (takie jak Blogger i Wordpress) oraz platformy mikro blogowe (takie jak Twitter). Na potrzeby tej książki serwisy społecznościowe, takie jak Delicious i Digg, również pasują do tej kategorii.
•  Portale społecznościowe - obejmują one miejsca, które istnieją specjalnie w celu ułatwienia połączeń między ludźmi. Na przykład Facebook stał się dla studentów sposobem na pozostawanie w kontakcie, a teraz umożliwia znajomym, rodzinom i współpracownikom udostępnianie informacji kontaktowych, zdjęć i wszystkich różnych szczegółów dotyczących ich życia.
•  Witryny z recenzjami - są one najczęściej postrzegane jako samodzielne witryny, takie jak TripAdvisor, które koncentrują się na udostępnianiu informacji o podróżach, ale mogą być również częścią większych witryn. Amazon, na przykład, jest witryną e-commerce, ale ma duży komponent recenzji społecznościowych.
Oczywiście widać, że wiele z tych kategorii nakłada się. Zarówno Digg, jak i Slashdot umożliwiają użytkownikom udostępnianie treści, które znaleźli, oraz omawianie tych treści ze sobą. Flickr koncentruje się przede wszystkim na udostępnianiu zdjęć, ale użytkownicy często prowadzą długie dyskusje i tworzą grupy wokół określonych tematów. Zaangażowanie w media społecznościowe może być korzystne dla firm z wielu powodów, ale w tej książce skupimy się na korzyściach płynących z mediów społecznościowych związanych z wyszukiwaniem.

Inne rodzaje mediów

Udział w innych rodzajach mediów (takich jak prasa) może być korzystny z perspektywy wyszukiwania z wielu tych samych powodów, co w mediach społecznościowych, dlatego też jest on uwzględniony w tym rozdziale. Inne rodzaje mediów internetowych obejmują gazety i magazyny internetowe (i blogi, chociaż można je również uznać za rodzaj mediów społecznościowych służących do udostępniania treści), komunikaty prasowe, syndykowane lub oryginalne artykuły publikowane na stronach innych niż własne oraz wywiady ( przekazywane tradycyjnej prasie lub innym).

Widoczność w wynikach wyszukiwania

Jak widzieliśmy, jeśli Twoja marka nie pojawia się w wynikach wyszukiwania zapytań związanych z Twoją branżą lub produktem, użytkownicy raczej nie będą cię rozważać i często stracisz tego potencjalnego klienta w konkurencji. Jednym ze sposobów na pojawienie się w wynikach wyszukiwania jest oczywiście upewnienie się, że twoja strona jest wyświetlana, ale media społecznościowe dają prawie nieskończoną możliwość wyświetlenia dowolnej liczby zapytań w języku, z którego możesz nie zdawać sobie sprawy. Najważniejszą rzeczą do zrozumienia jest to, że potencjalni klienci szukają autentyczności. Próby zawarcia pozytywnych stron w mediach społecznościowych wzmianki o Twojej marce prawdopodobnie się odwrócą. Znacznie lepsza taktyka obejmuje:
•  Zapewnienie głosu w miejscach, w których rozmawiają Twoi klienci o Tobie.
•  Ułatwienie dyskusji online z klientami i potencjalnym kliencie.
•  Dostarczanie przydatnych i ukierunkowanych treści (w formie komunikatów prasowych lub innych zasobów, artykułów i wywiadów) zainteresowanym twórcom treści. (Oznacza to, że nie wysyłamy komunikatów prasowych na nieukierowaną masową listę dystrybucyjną, ale identyfikujemy tych reporterów i blogerów, którzy dbają o Twoją branżę, i wysyłamy im dostosowany e-mail, który opisuje, dlaczego uważasz, że są zainteresowani i co chcesz dostarczyć do nich.)

Monitoruj prawdopodobne miejsca, w których ludzie mogą rozmawiać o Twojej marce, produkcie lub branży (możesz to zrobić ręcznie lub angażując usługę) i budować obecność marki w tych lokalizacjach. Wspieraj rozmowę, gdy tylko jest to przydatne (zapewniając dodatkowe zasoby lub informacje, wyjaśniając szczegóły i rozwiązując problemy). Sztuką jest być bardziej pomocnym niż nadmiernie promocyjnym. Pamiętaj, że ludzie nie spędzają czasu w tych witrynach, aby być reklamowanym. Są jednak zainteresowani twoim produktem lub branżą i mile widziane rozwiązania ich problemów, informacje wewnętrzne i sposoby przekazywania informacji zwrotnych. Jak to się ma do wyszukiwania? Załóżmy, że prowadzisz firmę zajmującą się drukowaniem i zacząłeś uczestniczyć w forach drukarek w wątkach, w których użytkownicy rozwiązują problemy. Na przykład w jednym wątku klient, który jest właścicielem kolorowego atramentu Acme 1250, może zapytać, czy może drukować zdjęcia, a jeśli tak, to w jaki sposób może uzyskać najlepsze odbitki. Odpowiadasz ze szczegółami na temat najlepszego używanego papieru, ustawień do skonfigurowania i sposobu zmiany opcji wydruków 3x5 w porównaniu z wydrukami 5x7. Klient jest zachwycony i mówi wszystkim swoim znajomym o wspaniałej usłudze, którą otrzymał. W czasach poprzedzających Internet mógł po prostu poprosić o pomoc przyjaciół lub lokalną drukarnię, a Twoja firma nigdy nie miałaby okazji mu pomóc. Albo mógł zadzwonić na twój numer 800, uzyskać świetną obsługę i powiedzieć wszystkim swoim znajomym. Różnica polega teraz na tym, że co najmniej 10.000 osób miesięcznie wyszukuje informacji na temat drukowania zdjęć. Jeśli wątek, dla którego podałeś takie przydatne informacje, pojawia się na pierwszej stronie wyników dla tych zapytań, pomagasz otworzyć zupełnie nową drogę do pozyskiwania klientów. Jako bonus dyskusja będzie nieco inna na każdej stronie. Niektórzy pytają, jak drukować zdjęcia cyfrowe, inni zastanawiają się, jak drukować zdjęcia, a jeszcze inni pytają, czy mogą drukować zdjęcia z aparatu cyfrowego. Jeśli prowadzisz firmę zajmującą się drukarstwem, w swojej witrynie internetowej chcesz umieścić stronę opisującą druk cyfrowy, ale jest mało prawdopodobne, że będziesz w stanie uwzględnić wszystkie różne sposoby wyszukiwania tego tematu. Przyczyniając się do dyskusji w Internecie, które zadają pytania na temat druku cyfrowego, będziesz mieć znacznie więcej możliwości rangowania powiązanych zapytań, bez względu na to, jak zostaną sformułowane. Dyskusje te mogą również pomóc Twojej marce być postrzegane przez osoby przeprowadzające bardziej ogólne wyszukiwania, na przykład badające, jaki typ drukarki kupić. Każdego miesiąca dochodzi do 7,5 miliona wyszukiwań dotyczących drukarek, a prawie pół miliona z nich dotyczy konkretnie druku cyfrowego. 3 Nawet jeśli niewielka część tych wyszukiwarek jest na rynku drukarek i widzi dyskusję, w której Twoja marka ma okazał się pomocny i reagował na potrzeby klientów, zyskałeś przewagę analizy konkurencji, którą mogą przeprowadzać ci poszukiwacze.

Synergie wyszukiwania i mediów społecznościowych i PR

Weź pod uwagę, że PR, który robisz, lub media społecznościowe, w które się zaangażujesz, będą żyły znacznie dłużej niż początkowa publikacja lub post. Rozważmy na przykład restaurację. W minionych latach pozytywne napisanie w gazecie lub czasopiśmie mogło doprowadzić do zapełnienia tabel w następny weekend.
Jeden sąsiad opowiadający o pysznym posiłku drugiemu sąsiadowi podczas spaceru z psem może uzyskać dodatkową rezerwację w tym tygodniu. Zastanów się jednak, jak zmieniło się to wraz z rosnącym zaufaniem do wyszukiwania. Piszę to z Bolonii we Włoszech i nieco wcześniej zdecydowałem się na lunch w mieście. Ale jak wybrać lokalizację w mieście słynącym z jedzenia? Oczywiście przy pomocy wyszukiwania. Szukając [najlepszego miejsca na lunch w Bolonii we Włoszech] przywołałem artykuł w The Guardian zatytułowany "24 godziny w Bolonii: Niebo Foodie", w którym wymieniono pięć obiecujących opcji. Te pięć restauracji nie tylko zyskało widoczność w ciągu tygodnia, w którym artykuł początkowo pojawiał się w gazecie i tylko wśród zwykłych czytelników. Artykuł powstał w 2000 roku i wciąż pojawiał się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Jedna pozytywna recenzja wysyła klientów do tych restauracji od dziewięciu lat (i wciąż rośnie). W pierwszej piątce była także dyskusja na temat restauracji w Bolonii z forum Chowhound.com. Firmy poświęcają dużo czasu i energii na zdobycie tej jednej pozytywnej wzmianki w prasie głównego nurtu, tej jednej dobrej rozmowy, tego dobrze przygotowanego sygnału wsparcia, mimo że reklama ta może być przelotna i nieukierunkowana. Ale pozwól, aby PR i media społecznościowe pracowały dla Ciebie w wyszukiwaniu i przyciągnęły o wiele bardziej otwartą publiczność (tę, która specjalnie poszukuje tego, co oferujesz) w nadchodzących latach.

Zarządzanie reputacją online

Jeśli byłeś w pobliżu przez dłuższy czas, prawdopodobnie ktoś cię nie lubi. Jeśli nie ma Cię w wyszukiwaniu, może to być witryna przeciwnika, która pojawia się, gdy potencjalni klienci szukają Ciebie. Zasadniczo niewiele można na to poradzić. Wyszukiwarki takie jak Google jedynie indeksują sieć i nie oceniają treści pod kątem braku krytyki, a nawet prawdziwości. Ale jeśli Twoja marka ma pozytywne wzmianki w Internecie za pośrednictwem serwisów społecznościowych, prasy i innych sposobów, wspomniane wzmianki mogą wysoko plasować się i spychać negatywne wzmianki o Twojej marce w wynikach wyszukiwania, zmniejszając szanse, że użytkownicy nawet je zobaczą.

Lekcje z TSA

Widzimy to w akcji podczas incydentu z udziałem Administracji Bezpieczeństwa Transportu Stanów Zjednoczonych (TSA). Mama napisała zjadliwy post na blogu, w którym oskarżyła TSA o zabranie jej dziecka i odejście z nim podczas rutynowej kontroli bezpieczeństwa na lotnisku. Historia wypaliła się, a wyniki wyszukiwania Google dla [TSA bierze dziecko] były pełne ponownego opowiadania historii. TSA odpowiedziała tego samego dnia na swoim blogu materiałem wideo pokazującym, że w rzeczywistości dziecko nigdy nie zostało oddzielone od matki i podczas projekcji siedziało w wózku obok niej. Zawartość wyników wyszukiwania Google szybko się zmieniła. Poszukiwania [TSA bierze dziecko] zostały wypełnione historiami na temat posta na blogu TSA, a oryginalne historie zawierały aktualizacje strony TSA. To, co mogło być katastrofą public relations dla TSA, zostało szybko odwrócone, a każdemu, kto szukał informacji na temat historii, przedstawiono obie strony. TSA nie poprzestało na tym. Monitorowali historię i zaktualizowali swój post, odpowiadając na pytania i dodatkowe materiały wideo.

Pomaganie Twojej firmie w prawidłowym rankingu

Jak wspomniano wcześniej, odpowiednie linki zewnętrzne do Twojej witryny są ważnym czynnikiem w podejmowaniu przez wyszukiwarki decyzji o sposobie zamawiania wyników wyszukiwaniai. Zwiększając świadomość swojej marki i produktu w witrynie takich jak Digg lub Flickr, zwiększasz szanse, że inni wspominają Cię (i prowadzą do linków) na blogach, forach i portalach społecznościowych. Kluczem jest dotarcie do zainteresowanych odbiorców. Chociaż Digg ma dużą publiczność, może nie obejmować bardzo wielu osób zainteresowanych Twoją branżą, które z kolei mogą blogować na jej temat.

Badania rynku

W części 2 dowiedziałeś się, jak korzystać z narzędzi do badania słów kluczowych, aby dowiedzieć się, co najbardziej interesuje twoich potencjalnych klientów. Możesz także skorzystać z samej wyszukiwarki, aby dowiedzieć się, co mówią o tobie, konkurencji i branży. Zaletą dodawania wyszukiwania w mediach społecznościowych do zestawu narzędzi do badania rynku jest to, że będziesz otrzymywać informacje w czasie rzeczywistym, które mogą pomóc Ci ostrzec o nadchodzących problemach z public relations, uzyskać przewagę nad konkurencją na temat nadchodzących trendów i wzbogacić się szczegóły, które może dostarczyć lista wygenerowanych słów kluczowych z danych wyszukiwania. Śledzisz już, o czym rozmawiasz online i angażujesz się w rozmowę, jak opisano powyżej. Teraz możesz po prostu zrobić następny krok i wykorzystać te informacje do badań rynku.

Dowiedz się, gdzie ludzie mówią o tobie online

Pierwszym krokiem do ustalenia, gdzie interesujące Cię są rozmowy dzieją się w Internecie, kompiluje listę źródeł. Następnie skompiluj listę tematów do wyszukania (możesz użyć standardowych badań słów kluczowych, aby to wzmocnić): ogólnie swojej marki, konkurencji, produktów i tematów branżowych. Następnie przeprowadź wyszukiwania i zapisz wyniki. W wielu przypadkach możesz skonfigurować alerty, aby natychmiast otrzymywać powiadomienia o rozmowie. Masz wiele opcji tego procesu - od całkowicie ręcznego (i bezpłatnego) po angażowanie drogiej usługi, która nie tylko przeprowadza wyszukiwania, ale analizuje informacje i tworzy na ich temat raporty. Poniżej znajdują się sugestie, od czego zacząć, kiedy podejmujesz się tego zadania ręcznie.

•  Używaj wyszukiwania Google - dzięki zaawansowanym opcjom Google możesz ograniczyć wyszukiwanie do określonych ram czasowych (takich jak ostatnie 24 godziny), a nawet przeszukiwać tylko recenzje lub tylko fora dyskusyjne. Możesz także użyć wyszukiwarki blogów Google, aby przeszukiwać tylko blogi, a Google News - tylko wiadomości.
•  Korzystanie z Google Alerts - Google Alerts umożliwia skonfigurowanie automatycznego wyszukiwania wiadomości, blogów, filmów, grup i wyszukiwania w Internecie oraz dostarczanie wyników pocztą e-mail lub RSS w miarę ich występowania, raz dziennie lub raz w tygodniu.
•  Używaj wyszukiwarek pionowych - Skorzystaj z wyszukiwania wbudowanego w wiele witryn. Na przykład Twitter, YouTube i Flickr mają dość solidne możliwości wyszukiwania. Niektóre witryny pozwalają nawet subskrybować wyniki, dzięki czemu możesz być informowany o nowych dyskusjach, gdy tylko się pojawią.
•  Szukaj opinii - jeśli sprzedajesz produkt lub usługę, istnieje duża szansa, że ktoś gdzieś dokona przeglądu tego, co masz do zaoferowania. Jeśli dostarczasz produkt, sprawdź witryny e-commerce, takie jak Amazon, które zachęcają do recenzji. I szukaj ukierunkowanych stron z recenzjami (takich jak TripAdvisor na podróże i Epinions na wszystko inne).
•  Znajdź społeczności docelowe - prawie każdy temat ma społeczność entuzjastów, podobnie jak wiele marek.

Unikanie katastrofy public relations

Aż do najmniejszych grup fokusowych poprzez wyszukiwanie rozmów w mediach społecznościowych nie tylko zapewniają długoterminowy wgląd w przyszły kierunek produktów i zaangażowanie klientów, mogą ostrzegać o problemie, zanim stanie się on kryzysowy. Kiedy Motrin rozpoczął kampanię "noszenie dziecka", nie musieli zlecać ankiety dla klientów, aby dowiedzieć się, jak postrzegają ją widzowie. Nie musieli szukać dalej niż Twitter, usługa mikroblogowania, która umożliwia każdemu publikowanie krótkich przemyśleń w Internecie. Szybkie wyszukiwanie dzień po rozpoczęciu kampanii ujawniło, że kampania uraziła wiele matek, i faktycznie utworzyła hashtag #motrinmom (oddolny system kategoryzacji, który umożliwia użytkownikom grupowanie swoich postów w ramach jednego tematu) w celu zebrania skarg. Negatywne posty wzrosły szybko. New York Times zauważył, że w ciągu kilku godzin od rozpoczęcia kampanii #motrinmom był najpopularniejszym tematem na Twitterze. Pojawiło się wideo z YouTube prezentujące posty. Motrin mógł mieć błędny przebieg kampanii, ale mieli natychmiastowy dostęp do niesamowitych informacji zwrotnych od konsumentów. Czy skorzystali z tego? Na początku nie. W rzeczywistości Motrin nawet nie zdawał sobie sprawy, że klienci rozmawiają o nich online, dopóki bloger nie zadzwonił do swojej agencji z pytaniem o zamieszanie. Po otrzymaniu powiadomienia usunęli reklamę i powiedzieli, że "poważnie traktują opinie". Po tym zdarzeniu wyobrażam sobie, że lepiej rozumieją, gdzie mogą znaleźć opinie w naszym świecie online.

Ale chcemy kontrolować naszą markę!

Co zrozumiałe, wiele firm waha się przed wejściem w nowy świat mediów społecznościowych. W końcu historycznie tylko ci, którzy mają szkolenie medialne i PR, złożyli oficjalne oświadczenia w imieniu firm z ważnego powodu - cała marka może być zagrożona jednym błędnym komentarzem. Działy prawne i marketingowe na całym świecie wydały znaczne zasoby na opracowanie wytycznych dotyczących marki i wymagań dotyczących komunikacji. Ale prawda jest taka, że świat się zmienił. Brak uczestnictwa w rozmowie jest głośnym oświadczeniem dla Twojej bazy klientów. W każdym razie nie możesz kontrolować przekazu promującego Twoją markę, ponieważ Twoi klienci już mówią o Tobie w Internecie. Najlepsze, co możesz zrobić, to wziąć udział. A zalety samego wyszukiwania (dzięki lepszej widoczności wyników wyszukiwania i najnowszych badań rynku) sprawiają, że warto wejść w to miejsce, nie wspominając o dodatkowych korzyściach płynących z lepszej współpracy z klientami, zapewniając skuteczny mechanizm obsługi klienta oraz otwierając zupełnie nowy kanał akwizycji. (Te ostatnie tematy są oczywiście doskonałym materiałem do kolejnej książki.) Ale mądrze jest uważać na skakanie do mediów społecznościowych. Chcesz zająć się tym we właściwy sposób, a ponieważ bezpośrednio kontaktujesz się z konsumentami, nie chcesz rezygnować z wysiłków w celu ponownego przemyślenia strategii.

Oto kilka opcji na początek:

* Zacznij od badań rynku. Dowiedz się, gdzie Twoi klienci i potencjalni klienci rozmawiają online o Tobie, Twoich konkurentach i branży i po prostu słuchaj przez chwilę. Zbierz informacje i poznaj ogólną percepcję, w jaki sposób angażuje się konkurencja, czego najbardziej potrzebują Twoi klienci i jakie dane są najbardziej wartościowe. Już samo to może zapewnić doskonały wgląd w działalność firmy.
* Przeszkol pracowników PR i marketingu w mediach społecznościowych. Przeszli już szkolenia w zakresie mediów i PR oraz mają doświadczenie w publicznym wystąpieniu w imieniu firmy. Mogą połączyć te umiejętności ze zrozumieniem, w jaki sposób działają społeczności społecznościowe, znaczenia autentyczności w Internecie i jak reagować w Internecie.
* Przeszkol pracowników obsługi klienta w zakresie PR i marketingu. Twój zespół obsługi klienta ma już umiejętności radzenia sobie z klientami (szczególnie niezadowolonymi) jeden na jednego. Możesz poszerzyć te umiejętności, szkoląc ich, jak mówić publicznie w imieniu firmy, aby mogli zacząć traktować pytania zadawane w serwisach społecznościowych w podobny sposób, jak pytania zadawane bezpośrednio przez telefon lub e-mail.
* Załóż blog. Blog to świetny sposób na rozpoczęcie rozmowy z klientami. Możesz skorzystać z badań rynku na temat tego, jak klienci mówią o Twojej branży, aby znaleźć listę tematów do rozmowy. Widzisz dyskusję spekulującą na temat kolejnej edycji Twojego dwudrzwiowego coupe? Wywiad z inżynierem, który zaprojektował nowy pulpit nawigacyjny i dodaj kilka zdjęć. Przeczytaj post blogera, który kwestionuje wyniki bezpieczeństwa Twojej konkurencji. Podejmij inicjatywę i opublikuj własny rekord bezpieczeństwa wraz z dokumentacją zapasową. W ten sposób możesz zacząć angażować społeczność, ale na znacznie mniejszą skalę i ze znacznie większym nadzorem niż wtedy, gdy pozwolisz każdemu pracownikowi publikować w imieniu firmy na jakiejkolwiek stronie mediów społecznościowych, na której się spotkali. Otwórz komentarze na blogu, aby rozwinąć tę rozmowę i dać wybranej grupie pracowników możliwość zdobycia doświadczenia, odpowiadając bezpośrednio online.
* Utwórz zestaw zdrowych rozsądków i pozwól swoim pracownikom rozpowszechniać przesłanie firmy. Ta sugestia jest przerażająca i na pewno nie działa dla każdej firmy. Ale prawda jest taka, że większość ludzi jest online i łatwo jest określić, gdzie ludzie pracują (na podstawie ich powiązań z sieciami społecznościowymi, biografii blogu lub przypadkowych rozmów). Stwórz zestaw wskazówek na temat tego, jakie informacje nie omawiać publicznie (takie jak szczegóły finansowe i nadchodzące premiery), jak mówić w imieniu firmy (nie obiecuj rzeczy w imieniu innego działu, nie umniejszaj klientów) i co mieści się w granicach (oferowanie przekazywania informacji zwrotnych, odpowiadanie na pytania (ta torebka jest również zielona i ma większy styl laptopa). Ponieważ zatrudniłeś inteligentnych i zdolnych pracowników, którzy już prawdopodobnie służą ci jako ambasadorzy marki dla swoich przyjaciół i rodziny, zaufaj im, że robią to na większą skalę.

Sugestie taktyczne

•  Dowiedz się, gdzie dyskutowana jest Twoja branża, aby uzyskać wgląd w to, co najbardziej interesuje potencjalnych klientów.
•  Uczciwie odpowiadaj na pytania i w miarę możliwości zapewniaj rozwiązania problemów.
•  Przekaż "informacje wewnętrzne" entuzjastom blogów lub forów.
•  Publikując komunikaty prasowe lub inne zasoby dla blogerów, reporterów i innych osób, pamiętaj, aby podać adres URL oprócz linku, link bezpośrednio do tego, co wyróżniasz (nie tylko strona domowa ) i użyj języka, który chcesz otrzymać jako kotwicę tekstu.
•  Zastanów się nad dodaniem bloga firmowego, aby mieć wygodne źródło, z którego można linkować do bardziej szczegółowych informacji.
•  Jeśli dodasz blog, upewnij się, że znajduje się on w głównej domenie firmowej (na przykład blog.mydomain.com lub mydomain.com/blog) i korzysta z infrastruktury zaplecza, takiej jak WordPress, która ułatwia implementację komponentów technicznych przyjaznych dla wyszukiwania.
•  Zrozum, że publikowanie w Internecie jest równoznaczne z udzieleniem wywiadu dla New York Times. A kiedy już tam jest, nie możesz go cofnąć. To wszystko jest zdrowym rozsądkiem. Jeśli jesteś na obiedzie ze swoim współmałżonkiem i wspominasz, że zamierzasz upublicznić swoją firmę, ktoś przy następnym stole może być reporterem, który mógłby następnie napisać to jako wiadomość na pierwszej stronie. Różnica polega na tym, że kiedy piszesz online, wszyscy są przy następnym stole i nie możesz powiedzieć, że źle się cytowałeś. Zastanów się nad reporterem ABC, który opublikował (rzekomą) nieoficjalną uwagę prezydenta Obamy na temat niedawnych nagród MTV Video Music Awards. Wkrótce potem reporter usunął komentarz, ale trwa on wiecznie w wyszukiwaniach i zrzutach ekranu. A usuwanie komentarzy po fakcie może zacząć wyglądać jak przykrywka i tylko pogorszyć sprawę Nie musisz iść dalej niż na TripAdvisor, aby znaleźć przykłady tego, co działa, a co nie. Przeprosiny i determinacja w rozwiązywaniu problemów mogą sprawić, że potencjalni klienci poczują się tak, jakby ci na tym zależało, i dziękujemy za opinie. Bycie defensywnym sprawia, że brzmisz jak palant

Wartość treści generowanych przez użytkowników na potrzeby wyszukiwania

Treści generowane przez użytkowników - te treści, które użytkownicy mogą dodawać do witryny - mogą być cenne na wiele sposobów. Pomaga ci głębiej współpracować z klientami (czują poczucie odpowiedzialności za Twoją markę), a także szybciej budować treści, które pomagają odwiedzającym i dają większe możliwości rangi w wyszukiwarkach. Ale treści generowane przez użytkowników to także dużo pracy. Musisz wcześnie zaangażować głosowych użytkowników i podekscytować ich witryną. Musisz dać użytkownikom ważny powód, aby wnieśli swój wkład. Musisz zaszczepić witrynę treścią, aby nie uruchomić pustego. Potrzebujesz również wewnętrznego nadzoru - kogoś, kto będzie nadążał za zmianami, upewniając się, że wszystko zmierza we właściwym kierunku.

Możesz przekonać odwiedzających, będąc przekonującym

Musisz zmusić użytkowników do spędzania czasu w Twojej witrynie, a jedynym sposobem na to jest przekonanie. To, jak to zrobisz, zależy od rodzaju posiadanej witryny. Pomyśl (lub porozmawiaj z użytkownikami) o tym, co masz, czego nie robi nikt inny. Dlaczego odwiedzający muszą odwiedzać Twoją witrynę, a nie kogoś innego? Jeśli nic nie możesz wymyślić, być może będziesz musiał popracować nad swoją witryną przed wysłaniem zaproszeń na imprezę. Kiedy już zyskasz jakąś wartość dla swojej witryny, musisz trochę zasiać treść, zanim poprosisz innych o pomoc. Aby uzyskać tę treść, możesz współpracować z innymi witrynami z treściami (na przykład witrynami z recenzjami). Pamiętaj tylko, że spowoduje to powrót do nieunikalnej przestrzeni treści i jest mało prawdopodobne, aby strony te znalazły się w wyszukiwarkach. Nadal mogą być cenne do wysiewu, więc może się okazać, że nadal są cenne dla twoich potrzeb. A może możesz stworzyć mieszankę treści, która doda unikalną wartość do każdego oddzielnego komponentu. Możesz także wynająć pisarzy, którzy piszą dla Ciebie treści, chociaż w takim przypadku powinieneś rozważyć sposób ich ujawnienia (jeśli pismo dotyczy czegoś takiego jak recenzje). Jednym ze sposobów jest model opinii ekspertów i użytkowników REI - każdy na osobnej karcie. Możesz także uruchomić test z zaproszeniem i poprosić niewielką grupę, aby przesłała treść za Ciebie. Różnica między publicznym uruchomieniem bez zawartości a przejściem do małej grupy tylko zaproszonej bez zawartości polega na tym, że zaproszona grupa spodziewa się, że witryna będzie pusta i będą wiedzieć, że ich zadaniem jest rozpoczęcie testowania. O wiele chętniej będą publikować na pustych stronach. Jak przechodzisz do testu tylko na zaproszenie? Zidentyfikuj pierwszych użytkowników i osoby wpływowe w swojej niszy. Często są to blogerzy, których dość łatwo znaleźć. Możesz także sprawdzić lokalne lub aktualne fora i znaleźć tych, którzy publikują wcześnie i często. Na przykład mieszkam w West Seattle. Blog w West Seattle jest prowadzony przez blogerów całkowicie zaangażowanych w społeczność lokalną. Wiedzą wszystko i blogują wszystko. Gdybym chciał szybko rozpocząć tworzenie treści generowanych przez użytkowników w społeczności Seattle strony, byłyby to pierwsze, w które chciałbym się zaangażować. Możesz znajleźć testerów wszędzie: w serwisach społecznościowych, na konferencjach, w Wikipedii. Są to Twoi użytkownicy, którzy są najbardziej kompetentni, więc zapewnią najlepszy wkład, który wniesie najwięcej i który przekaże informacje o Twojej witrynie innym. Gdy znajdziesz grupę, przyciągnij ją pochlebstwem. Poinformuj ich, jak wspaniale są i jak mogą Ci pomóc w witrynie. Pozwól im mieć wkład podczas fazy testowej i zachęć ich do wniesienia dużej ilości treści. Możesz wyjść z fazy testowej, prosząc pierwszych testerów o zaproszenie innych, zamiast otwierać witrynę dla wszystkich. Może to sprawić, że testerzy zaczną mówić o Twojej witrynie i nieco szumić. Chcesz również rozważyć zachęty dla tych, którzy dodają treść. Niektóre witryny odnoszą sukcesy z gotówką (np. Zniżki na przyszłe zakupy), ale mogą zachęcać do spamowania, więc uważnie obserwuj. Lepszymi zachętami mogą być po prostu punkty reputacji, elitarne odznaki za najlepsze plakaty i pozycje moderatora. Ludzie mają tendencję do publikowania w Internecie dla sławy i chwały. Amazon robi to z programem najlepszych recenzentów. I od lat fora internetowe nagradzają najlepsze plakaty specjalnymi tytułami i ikonami. Powinieneś także rozważyć swoje skupienie. Nie zaczynaj za dużo. Co stanowi rdzeń Twojej witryny? Zacznij tam i rozwiń. Potrzebny jest również wewnętrzny nadzór, aby utrzymać ciągłość działania i zapewnić jakość. Możesz to zrobić z zewnętrznymi moderatorami a la Wikipedia. Możesz też pozwolić społeczności na głosowanie w sprawie treści. Digg oczywiście pozwala użytkownikom głosować lub zakopywać historie. Możesz skończyć zatrudnić kogoś wewnętrznie. To, co działa dla Ciebie, zależy od Twojej witryny. Zanim zaczniesz to wszystko, zdecydowanie powinieneś ustalić pewne cele i sposoby ich pomiaru, a powinieneś mieć plan awaryjny na wypadek, gdyby najlepsze plany nie doprowadziły do wiecznej wiosennej fontanny. Może być konieczne dostosowanie wartości dodanej witryny, zachęt lub grupy, którą angażujesz. Najważniejsze pytanie, jakie należy zadać, to: Czy budujesz to, czego ludzie potrzebują? To najlepszy sposób na to, by przychodzili i wracali.