" />

Kreowanie Marki "JA"Branding

Blogowoanie



Blogowanie: Opowiadanie swojej historii

Blogowanie jest łatwym sposobem publikowania, twoich przemyśleń, pomysłów i spostrzeżeń, i można tego dokonać bez kodowania w języku Hypertext Markup Language (HTML). Blog - skrót do "dziennika internetowego" - to internetowy dziennik, w którym inni chętnie czytają i komentują. Każdy, kto ma komputer i połączenie z Internetem, może założyć blog: zapisujesz się na bezpłatną platformę blogową i zaczynasz pisać posty na blogu. Kiedy poczujesz się komfortowo, możesz dodać szablon, aby wyglądał tak, jak chcesz, kupić nazwę domeny, aby ułatwić zapamiętanie nazwy, i zacząć promować ją wśród znajomych i rodzin. Blogowanie powinno znajdować się w centrum kampanii społecznościowej. Wszystko, o czym tu mówimy, zależy od blogowania. Musisz mieć bloga jako część swojej tożsamości online, ponieważ będzie on kotwicą wszystkich twoich wysiłków. Twój blog jest zbiorem całej twojej wiedzy, piastą koła, wirtualnym miejscem, w którym sadzisz ziarno marki i mówisz: "To tam będę się rozwijał". Potrzebujesz jednego miejsca docelowego, aby polecać ludzi, więc powinien to być blog. Twój blog to miejsce, w którym pokazujesz swoją wiedzę i dzielisz się swoimi osiągnięciami. Jeśli jesteś artystą, możesz przesyłać zdjęcia swojej pracy na swojego bloga. Jeśli jesteś konsultantem, możesz napisać swoje przemyślenia na temat swojej branży. Jeśli szukasz pracy, możesz napisać o problemach branżowych, aby pokazać, że rozumiesz, z czym ma do czynienia potencjalny pracodawca. A jeśli jesteś organizacją non-profit, czy jest lepszy sposób, aby informować darczyńców o tym, co się dzieje, ale nie wysyłając 2000 biuletynów co miesiąc? Teraz nie jest niemożliwa kampania w mediach społecznościowych, która nie ma bloga, ale jest trudna. Potrzebujesz miejsca, w którym możesz polecać ludzi, oraz sposobu na zaprezentowanie swoich myśli, pomysłów i pracy. Słyszeliśmy argumenty niektórych osób, że "duże korporacje nie korzystają z blogów, więc dlaczego miałbym?" Chociaż może to być prawda, nie jesteś dużą korporacją o wartości wielu milionów dolarów. Tworzysz osobistą markę i zalecamy używanie swojego bloga jako centrum. Pamiętaj, że dwoma uniwersalnymi celami marki osobistej są opowiadanie swojej historii i bycie odważnym. Musisz powiedzieć ludziom o sobie, a blog będzie najłatwiejszym, najlepszym sposobem na zrobienie tego. Możesz prowadzić rejestr tego, co zrobiłeś, gdzie to zrobiłeś i o czym myślałeś, kiedy to zrobiłeś. To dziennik twoich osiągnięć zawodowych, aby pokazać swoją wartość pracodawcy, klientowi lub ogólnie twoja branża.



Aby rozpocząć blogowanie, możesz zarejestrować się za pomocą platformy blogowej, takiej jak Blogspot.com lub WordPress.com. Dzisiejsze platformy blogowe ułatwiają każdemu, nawet nie-programistom, udostępnianie zdjęć online i publikowanie artykułów do przeczytania przez świat. Wcześniej, zanim mieliśmy te różne platformy blogowe, wszelkie aktualizacje internetowe musiały być wykonywane za pomocą kodowania HTML. Jeśli chcesz opublikować nowy artykuł, musisz umieścić nowy artykuł nad starym, sformatować go za pomocą HTML i przesłać przez FTP (File Transfer Protocol). Jeśli byłeś naprawdę dobry, możesz dodać nowy, wstępnie napisany artykuł w około 15-20 minut. Teraz wystarczy wprowadzić tekst w oknie, które wygląda jak okno wiadomości e-mail. Większość platform blogowych jest równie łatwa w użyciu, jak Gmail lub inne programy pocztowe. Twój temat jest nagłówkiem, a treść wpisujesz w treści. Tekst formatujesz za pomocą przycisków formatowania, które wyglądają okropnie podobnie do przycisków formatowania, które znajdziesz na górze dowolnego edytora tekstu. W wiadomości e-mail kliknij opcję Wyślij, a odbiorca otrzyma wiadomość e-mail w ciągu kilku sekund. Podczas blogowania klikasz Publikuj, a Twój blog jest publikowany w kilka sekund.

Wyjaśnienie warunków

Istnieje różnica między blogiem a postem. Ludzie używają terminów zamiennie, ale tak naprawdę istnieją dwie ścisłe definicje. Blog to zbiór postów na blogu. To nie jest pojedynczy artykuł lub post. Artykuł lub post to pojedynczy wpis na blogu, podobny do wpisu w dzienniku.

•  Źle: "Dzisiaj napisałem nowy blog".
•  Po prawej: "Dzisiaj napisałem nowy post".
•  Również racja: "Dzisiaj blogowałem".

Pierwszy oznacza, że utworzyłeś zupełnie nowego bloga. Drugi oznacza, że właśnie opublikowałeś nowy artykuł na swoim blogu. Trzeci brzmi trochę dziwnie, ale nadal można powiedzieć.

Dlaczego warto blogować?

Istnieje tyle powodów do blogowania, ile jest blogów. Ludzie mają własne powody, aby założyć blog, ale zwykle można je sprowadzić do kilku głównych kategorii. Sprawdź, czy jedna z tych kategorii pasuje do tego, dlaczego chcesz założyć blog.

•  Chcesz zdobyć wiedzę specjalistyczną - Możesz założyć bloga, aby zwiększyć swoje szanse na poszukiwanie pracy, rozpocząć karierę publiczną lub pokazać wszystkim palantom ze szkoły średniej, że Twoja wiedza na temat mięczaków, nawyki godowe nie były ezoteryczne i bezużyteczne. To także dobry sposób na poszerzenie własnej wiedzy w swojej dziedzinie. Musisz być na bieżąco z tym, co się dzieje, aby poinformować o tym czytelników. Więc jeśli nic więcej, blogowanie zmusza cię do pozostania na bieżąco w swojej branży. Chociaż reszta z nich jest ważnym powodem do blogowania, jest to tekst o budowaniu osobistej marki dla sukcesu zawodowego. Dlatego większość tej części zakłada, że właśnie dlatego piszesz swojego bloga. Pamiętaj jednak, że blogowanie z tych innych powodów jest równie ważne w budowaniu marki.
•  Chcesz coś sprzedać - Jednym z powodów, dla których istnieje blog firmowy jest zarabianie pieniędzy, chociaż może się to nie zdarzyć bezpośrednio. Używają swoich blogów do bezpośredniej interakcji z klientami i pomagania im w podejmowaniu decyzji zakupowych, najlepiej w ich firmie. Nie możesz niczego sprzedawać na swoim blogu, ale możesz z tego powodu sprzedawać rzeczy. Możesz zaprezentować swoje produkty i przyciągnąć ludzi do swojej witryny i koszyka, co zwiększy sprzedaż. Wiele firm uważa blogowanie za nowe narzędzie marketingowe, dlatego wiemy, że wkrótce nie zniknie. Gdy świat biznesu coś odkryje, będzie na zawsze. Wiele firm nadal korzysta z faksów, jeśli to ci coś mówi.

Masz coś do powiedzenia - niezależnie od tego, czy chodzi o osobiste spostrzeżenia na temat twojego życia, przekonań politycznych lub wiedzy, którą chcesz przekazać, chcesz miejsca do opublikowania swoich myśli. Nawet jeśli piszesz swojego bloga tylko dla trzech osób, ważne jest, abyś miał platformę, na której mógłbyś stać. Blogowanie pozwala ci to zrobić. Znamy blogerów, którzy zaczynali pisać tylko dla kilku przyjaciół, a teraz mierzą czytelników tysiącami każdego miesiąca. Warto zauważyć, że dzielenie się osobistymi przekonaniami na blogu o profesjonalnym brandingu może przynieść odwrót. Pamiętaj, że potencjalni pracodawcy mogą czytać Twojego bloga, a zbyt osobisty lub zbyt kontrowersyjny może uniemożliwić Ci znalezienie pracy. Chcesz podzielić się swoją pasją - wiele blogów dotyczy pasji lub hobby ktoś ma. Fotografowie, kolekcjonerzy i pisarze mają wszystko co mogli zaprezentować swoje talenty lub przejęcia poprzez blogowanie. Niezależnie od tego, czy fotograf przesyła swoje najlepsze zdjęcia ślubne, czy kolekcjoner zabytkowych traktorów, który pokazuje swoją najnowszą kierownicę, blogerzy mogli dzielić się swoimi pasjami z innymi osobami takimi jak oni. Chcesz być częścią społeczności. Wspaniałą rzeczą w dzieleniu się swoją pasją jest to, że ludzie, którzy ją dzielą, wkrótce Cię znajdą. Jeśli napiszesz o zbieraniu marmuru, inni kolekcjonerzy marmuru będą cię szukać. Możesz udostępniać informacje za pośrednictwem swoich blogów, rozmawiać o nadchodzących wydarzeniach, a ostatecznie spotkać się twarzą w twarz na Marble Collecting Convention. (Tak, naprawdę jest jeden.) Chcesz zarabiać - Możliwe jest osobiste zarabianie na blogach, ale może to być trudne. Istnieją trzy podstawowe sposoby: sprzedaż reklam, niezależny blog lub sprzedaż partnerska. Doug Karr (MarketingTechBlog.com), jest jednym z najczęściej czytanych blogerów w Indianie, a jego blog jest jednym z 150 najpopularniejszych blogów Ad Age. Ale każdego roku zarabia niewielką sumę na sprzedaży reklam. Niezależne blogowanie lub blogowanie duchów to miejsce, w którym piszesz posty na blogach innych firm, a oni za to płacą. Firma Erika to robi. Sprzedaż partnerska polega zasadniczo na tym, że sprzedajesz rzeczy innym firmom za pośrednictwem własnej strony internetowej lub bloga. Na przykład konfigurujesz system, w którym jesteś partnerem Amazon.com. W systemie Amazon tworzysz stronę z linkiem do tej książki. Jeśli odwiedzający Twoją stronę kupi naszą książkę, pobierasz niewielką prowizję. Są ludzie, tacy jak Heather Sokol, którzy budowali małe firmy, które nie zajmują się wyłącznie sprzedażą afiliacyjną. Tworzą kilka blogów, piszą posty o różnych produktach dla nich, a następnie promują je za pomocą wyszukiwarek i mediów społecznościowych, aby ludzie mogli kupować ich produkty lub usługi stowarzyszone.

Wybierz swoje platformy blogowe

Istnieje kilka darmowych platform blogowych. W artykule Mashable.com z 2007 roku wymieniono 40 różnych bezpłatnych stron, i moglibyśmy wymyślić parę, za którą tęsknili. Omówimy tylko kilka w tym tekście - Blogspot, WordPress, Posterous, TypePad. Sprawdź artykuł Mashable, jeśli chcesz znaleźć inne. Wszystkie platformy omówione w tym rozdziale, z wyjątkiem jednej (TypePad), są całkowicie bezpłatne. Niektóre z nich mają dodatkowe aktualizacje, które można kupić, ale są one opcjonalne i możesz prowadzić swojego bloga bez kupowania ich.

Blogspot.com/Blogger.com

Blogspot nosił nazwę Blogger.com, zanim Google go kupił w 2003 roku. Teraz wpisanie dowolnego adresu URL spowoduje przejście do tego samego miejsca. Jest to jedna z najczęściej używanych platform blogowych na całym świecie, jest łatwa w użyciu i bezproblemowo integruje się z innymi usługami Google, takimi jak Picasa (udostępnianie zdjęć), FeedBurner (twórca RSS) i Google Analytics (oprogramowanie do analityki internetowej). Zasadniczo, jeśli zarejestrujesz się na darmowe konto Google dowolnego rodzaju, czy to Gmail, Picasa, Google Analytics, Dokumenty Google, a nawet iGoogle, masz konto Blogspot. Blogspot to także hostowana witryna blogowa, co oznacza, że Twój blog żyje na serwerach Google. Nie musisz zajmować się z pamięcią serwera, aktualizacją i konserwacją oprogramowania, a to nic nie kosztuje. Chociaż wielu zaawansowanych blogerów spogląda na swoje e-nosy na Blogspot, jest to najczęściej używana ze wszystkich platform blogowych, ponieważ jest łatwa. Jednak jego łatwość użycia oznacza również, że jest ograniczona w zakresie swoich możliwości. Nie ma dodatków i wtyczek, które robi WordPress, chociaż pozwala teraz użytkownikom na tworzenie kilku stron.

Uwaga: Zdefiniujmy kilka terminów

"Dodatki" i "wtyczki" to rzeczy, które możesz dodać lub podłączyć do bloga, aby zwiększyć jego funkcjonalność. "Strony" to dodatkowe strony, które można dodać do bloga i które są dostępne ze strony głównej. To dość nowy rozwój w świecie blogów. Adres URL Twojego bloga będzie wyglądał jak http://bobscrumrunner.blogspot.com (lub jakakolwiek inna nazwa, którą wybierzeszy), ale Blogspot ma funkcję, która pozwoli ci "ukryć" swojego bloga za zakupioną domeną. (Aby uzyskać więcej informacji, zobacz późniejszą sekcję "Kupowanie i hosting nazwy domeny"). Zaletą maskowania jest to, że domena BobScrumrunner.com jest zawsze widoczna. Minusem jest to, że nie ma określonych adresów URL, takich jak http://bobscrumrunner.blogspot.com/ 2009/12/18 / my-trip-to-the-twine-museum.htmL Oryginalna domena jest jedyną, która się wyświetla w pasku adresu. Oznacza to, że nie możesz skopiować dłuższego adresu URL, który wysyła kogoś do określonego postu. Jeśli nie masz doświadczenia technicznego lub nie znasz nikogo, zalecamy założenie nowego bloga na Blogspot (lub WordPress.com - patrz następna sekcja). Możesz go skonfigurować w mniej niż 30 minut, a najtrudniejszą częścią całego doświadczenia będzie wybór szablonu (elementy graficzne, takie jak tło, kolory, zdjęcia), którego chcesz użyć. Ale kiedy już zaczniesz działać, dodawanie nowych treści jest dziecinnie proste. Erik prowadzi swój osobisty blog ErikDeckers.com na Blogspot

WordPress.com i WordPress.org

Podczas gdy Blogspot jest łatwy, WordPress jest bardziej zaawansowany, ponieważ jest potężną i wyrafinowaną platformą. WordPress to oprogramowanie typu open source, co oznacza, że istnieje społeczność użytkowników i programistów pracujących nad jego ulepszeniem i dodaniem nowych funkcji. Istnieją dwie wersje WordPressa do wyboru, w zależności od wysiłku, jaki chcesz w niego włożyć.
•  WordPress.com to hostowana witryna blogowa, taka jak Blogspot.com. Nie martwisz się o miejsce na serwerze, płacenie za użytkowanie lub utrzymanie serwera. WordPress.com jest nieco bardziej podstawowy niż WordPress.org, co oznacza, że jest odpowiedni dla początkującego blogera, który jest zadowolony z używania szablonów i ma ograniczoną funkcjonalność. WordPress.org jest lepszym rozwiązaniem dla bardziej technicznie nastawionych blogerów, którzy chcą nauczyć się nowego oprogramowania. Adres URL WordPress.com wygląda następująco: http: // bobscrumrunner. wordpress.com, ale WordPress.com również, za opłatą, pozwoli ci wybrać Twoją nazwę domeny (ale nie ukryje dłuższych adresów URL), kup dodatkowe miejsce, publikować filmy za pomocą odtwarzacza WordPress i eliminować reklamy, w przeciwnym razie jest darmowy. (Jeśli masz już blog na WordPress.com, przejdź do pulpitu nawigacyjnego i kliknij przycisk Uaktualnienia, aby wycenić).
•  WordPress.org, z drugiej strony, to oprogramowanie, które pobierasz i instalujesz na swoim serwerze. Wymaga to technicznej wiedzy. Jeśli jesteś doświadczony technicznie, masz cierpliwość i chęć do nauki lub możesz przekupić naukowego przyjaciela dobrym obiadem, możesz poradzić sobie z WordPress.org. WordPress.com i WordPress.org umożliwiają tworzenie stron. Zamiast kodować i tworzyć różne strony, możesz utworzyć nową stronę dla dowolnego tematu lub tematu, takich jak mówienie wideo, zdjęcia swojej sztuki lub dowolne produkty, które sprzedajesz. Utworzenie nowej strony jest tak proste, jak utworzenie nowego posta na blogu.

Uwaga: posty to zwykłe posty na blogu wymienione w odwrotnej kolejności chronologicznej na stronie głównej lub stronie blogu. Strony są statyczne i nie są wymienione według daty. Strona Informacje to dobry przykład strony statycznej.

Wpis WordPress.org będzie miał własny adres URL: •  http: //www.bobscrumrunner.com/blog/2010/04/12/I-met-Elvis-at-conference- i długie adresy URL nie będą maskowane. Ma to kluczowe znaczenie dla ułatwienia wyszukiwania postów na blogach w wyszukiwarkach. Wspaniałą rzeczą w WordPress.org jest to, że jest w pełni konfigurowalny i ma dosłownie tysiące wtyczek i dodatków do twojego bloga. Dzięki tym wtyczkom możesz zrobić to wszystko i wiele więcej:

•  Blokuj komentarze do spamu
•  Poproś czytelników o wypełnienie ankiety
•  Zoptymalizuj swojego bloga, aby lepiej znajdował się w wyszukiwarkach
•  Zintegruj swoje konto Picasa lub Flickr
•  Utwórz witrynę e-commerce
•  Utwórz własny skrót do adresów URL na podstawie nazwy domeny
•  Pokaż lokalizacje odwiedzających i statystyki
•  Opublikuj wyniki treningu
•  Opublikuj kursy wymiany lir tureckich na pasku bocznym

Zasadniczo moglibyśmy napisać całą książkę bez samych wtyczek WordPress i byłaby nieaktualna w momencie, gdy wyślemy ją do wydawcy. Wynika to z faktu, że nowe wtyczki są ciągle opracowywane i wydawane, a stare są odrzucane przez ich twórców przez cały czas. Zarówno Kyle, jak i Erik używają WordPress.org do blogów klienckich. Prowadzą także blogi robocze na WordPress.org. Kyle's to KyleLacy.com i GetBrandswag.com; Erik's to ProBlogService.com.

Inne platformy blogowe

Dostępnych jest co najmniej 40 innych platform blogowych. Wszystkie są bezpłatne, choć niektóre oferują aktualizacje premium, podobne do WordPress.com. Nie obejmują one bezpłatnego bloga, który można uzyskać w serwisie społecznościowym, takim jak Facebook.
Posterous

Posterous ojawił się w maju 2009 roku. Na imprezę jest już późno, biorąc pod uwagę, że Blogger.com zaczął działać prawie 10 lat wcześniej. Jednak Posterous jest całkiem fajny z wielu powodów:

•  posty są wysyłane pocztą elektroniczną na stronę; automatycznie zapełniają się na Twoim blogu, który tworzy Twoje indywidualne posty. Wystarczy napisać tekst lub zrobić zdjęcie na smartfonie i wysłać je pocztą e-mail, a Posterous zajmie się resztą. To sprawia, że jest idealny dla osób, które muszą szybko pisać posty na blogach, takich jak specjaliści od komunikacji kryzysowej lub często podróżujący. (Tak, inne platformy blogowe też ci to umożliwią, ale jest to powód istnienia Posterous).
•  Twoje posty są automatycznie dystrybuowane do innych narzędzi mediów społecznościowych. Potrzebujesz wtyczek lub aplikacji (aplikacji) innych firm, aby robić to z innymi platformami blogowymi.
•  Posterous ma własną usługę skracania adresów URL, post.ly.
•  Posterous pozwala wskazać nazwę domeny na konto Posterous. Możesz więc wskazać www.BobScrumrunner.com na swoje konto Posterous, a oni będą go dla Ciebie hostować. Posterous
•  Możesz śledzić kilka blogów Posterous i codziennie otrzymywać nowe wiadomości e-mailem. To świetny sposób, aby śledzić wszystkie blogi Posterous jednocześnie.

Erik testuje Posterous jako możliwą platformę dla specjalistów ds. Komunikacji kryzysowej i blogerów mobilnych. Często robi zdjęcia na konferencjach telefonem komórkowym i przesyła je do Posterous, czyli ilu z nich skorzystałoby z nich komunikatorów kryzysowych i osób udzielających pierwszej pomocy (chociaż w prawdziwych kryzysach, nie na konferencjach. Przynajmniej nie tych, w których uczestniczy). Były ewangelista Apple Guy Kawasaki, reporter technologiczny Leo LaPorte, bloger ijustine oraz członkowie TED Fellows (posiadacze stypendiów i członkowie TED.com, organizacji non-profit, która łączy ludzi z Technologii, Rozrywki i Projektowania) wszyscy korzystają z Posterous.

Tumblr

Tumblr (bez "E") działa podobnie jak Posterous: Możesz publikować tekst, zdjęcia oraz audio i wideo, wysyłając je e-mailem na swój tumblelog (blog Tumblr). Jednak w przeciwieństwie do innych platform użytkownicy mogą się "śledzić" i wyświetlać swoje posty na swoim pulpicie nawigacyjnym. Zasadniczo, jeśli Kyle śledzi blog Erika, oba blogi pojawiają się na pulpicie nawigacyjnym Kyle'a. Jeśli śledzi trzeci blog, jego pulpit zawiera również ten, ale Erik nie. Wystarczy kliknąć przycisk Śledź w prawym górnym rogu. Tumblr ma taki sam potencjał dla specjalistów ds. Komunikacji kryzysowej i blogerów mobilnych jak Posterous, z kilkoma dodatkowymi funkcjami mediów społecznościowych. Gary Vaynerchuk (twórca WineLibrary.tv i autor Crush It, jednej z naszych ulubionych książek w mediach społecznościowych), Lenny Kravitz, Katy Perry i Justine Bateman są znanymi użytkownikami Tumblr.

TypePad

Rodger Johnson z portalu YourPRGuy.com uwielbia TypePad, ponieważ była to pierwsza platforma blogowa, z której korzystał. TypePad bierze to, co najlepsze z Blogspot, WordPress i Posterous, roluje je w jedną paczkę, a następnie pobiera za nie S8.95 (lub więcej) miesięcznie. Istnieje również program TypePad dla dziennikarzy, który oferuje bezpłatny pakiet blogów dla profesjonalnych dziennikarzy. (Musisz udowodnić, że jesteś jednym z nich.) Rodger tak bardzo nalega na TypePad, że doszliśmy do wniosku, że coś w tym musi być. TypePad robi to samo, co wszystkie inne witryny blogowe - naprawdę wszystkie - ale TypePad zyskał reputację zapewniającą wsparcie na światowym poziomie, stabilność, łatwość użycia i ochrona przed spamem. Uber-marketer Seth Godin (autor Tribes and Linchpin), Dave Barry, Zachary Quinto (Heroes, Star Trek), a także kilka korporacji (Coca-Cola, Rubbermaid, GE, Patagonia i Los Angeles Times) używają TypePad.

Którą platformę wybrać?

Która platforma jest najlepsza? Damy ci jedną z tych irytujących odpowiedzi, które ludzie udzielają, kiedy tak naprawdę nie chcą dokonywać wyboru: to zależy. To zależy od poziomu zaangażowania, poziomu wiedzy technologicznej oraz ilości czasu i pieniędzy, które chcesz wydać na swojego bloga.

Zakładanie bloga

Założenie bloga może być dość łatwe. Firmy zajmujące się blogowaniem chcą, aby uczyniło to jak najwięcej osób, aby uczynić to tak łatwym, jak to możliwe. Zasadniczo, jeśli masz skonfigurowane jakiekolwiek inne sieci społecznościowe, nawet Gmail, Twitter lub Facebook, możesz założyć blog. Jak powiedzieliśmy wcześniej, najtrudniejszą częścią procesu jest wybór szablonu do użycia. Wystarczy wejść na jedną z blogów, które przeliterowaliśmy, lub dowolną inną i postępować zgodnie z instrukcjami krok po kroku. To naprawdę takie proste. Bez programowania, bez kodowania, bez rozwiązywania problemów technicznych (chyba że wybierzesz WordPress.org). Po prostu wypełnij puste pola i gotowe. Istnieje jednak kilka wskazówek, dzięki którym Twój blog może odnieść większy sukces.

•  Wybierz łatwy do powiedzenia adres URL - gdy mówisz ludziom, gdzie jest twój blog, chcesz czegoś, co możesz wymówić bez trudu. Żadnych znaków specjalnych, dziwnych pisowni ani specjalnych skrótów. Kiedy Erik założył swoje konto Blogspot, popełnił błąd, uzyskując adres URL z myślnikiem: http://laughing-stalk.blogspot.com. Po kilku latach tak zmęczyło go mówienie ludziom, że strona internetowa brzmi "śmiech dash stalk dot blogspot dot com", że musiał kupić swoje nazwisko jako swoją domenę - ErikDeckers.com - i przesłać ją na stronę internetową. Oczywiście teraz musi się upewnić, że ludzie poprawnie przeliterowali jego imię, ale to o wiele łatwiejsze niż wyjaśnienie tego głupiego puknięcia.
•  Wybierz szablon z prawym paskiem bocznym. Są dwie części strona blogu: główny obszar, w którym trafiają rzeczywiste posty, oraz pasek boczny, gdzie znajdują się przyciski nawigacji, łącza i różne. Chcesz ten pasek boczny po prawej stronie, a nie po lewej stronie. To dlatego, że Twoja przeglądarka internetowa i pająki wyszukiwarek widzą lewą stronę strona internetowa u góry strony, a prawa strona u dołu. Ponieważ pająk z wyszukiwarki podróżuje tylko częściowo w dół strony, tak jest zamierzam spojrzeć na to, co jest po lewej stronie strony. Jeśli pasek boczny znajduje się po lewej stronie, właśnie to indeksuje. Więc jeśli chcesz, aby twoja strona była zindeksowany, ty używasz prawego paska bocznego.
•  Wybierz profesjonalnie wyglądający szablon - jeśli zachowasz domyślny szablon, który jest dołączony do Twojego nowego bloga, będziesz oznaczony jako amator , dopóki go nie zmienisz. Wybierz coś, co lubisz, ale łatwo je modyfikować i dostosowywać. W zależności od wybranego szablonu może to być jedna z najtrudniejszych części blogowania. Nie jest to trudne nie dlatego, że potrzebujesz do tego jakiejkolwiek technologii, ale dlatego, że jest tak wiele szablonów do wyboru. Istnieją dziesiątki, setki, a nawet tysiące wyborów, w zależności od wybranej platformy. (WordPress.org ma najwięcej.) Znajdź taki, który ci się podoba i trzymaj się go.
•  Nie moderuj swoich komentarzy. Blogowanie jest rozmową dwukierunkową. Piszesz post, twoi czytelnicy piszą komentarz i komentujesz. Jeśli wyłączysz komentarze, ograniczysz tę rozmowę do swojego czytelnictwa. Z drugiej strony można pozostawić komentarz do utworzenia konta lub podania nazwiska i adresu e-mail. Chociaż nie eliminuje to całkowicie spamu, pomaga znacznie go zmniejsz.

Wskazówka

WordPress.com i WordPress.org faktycznie są instalowane z wtyczką antyspamową o nazwie Akismet. Postępuj zgodnie ze wskazówkami na pulpicie nawigacyjnym blogu, aby zainstalować. Nawet jeśli masz blog WordPress.org, potrzebujesz konta WordPress.com, aby aktywować Akismet.

•  Skonfiguruj kanał RSS Niezależnie od wybranej platformy blogów, zalecamy FeedBurner.com jako sposób pomiaru Twojego kanału RSS. (RSS to skrót od Really Simple Syndication i sposób, w jaki dostajesz nowe posty na blogach dla czytelników, którzy widzą je w czytniku RSS, takim jak My Yahoo! lub Google Reader.) Większość platform blogowych już oferuje sposób na syndykowanie treść bloga, ale podoba nam się FeedBurner, ponieważ informuje również, ile osób subskrybuje Twój blog.

Kupowanie i hosting nazwy domeny

Twoja domena ma kluczowe znaczenie podczas zakładania bloga. Jest to pierwsza rzecz, w której wyszukiwarki wpisują się podczas indeksowania witryny lub bloga. Jeśli Twoja domena wyjaśnia, czym się zajmujesz, kim jesteś, co sprzedajesz itd., Zyskujesz znacznie więcej "soków z wyszukiwarek". (To jeden z tych terminów technicznych, których używamy). Nie musisz kupować nazwy domeny podczas konfigurowania swojego bloga. Ale może się okazać, że w miarę pogłębiania blogów i doskonalenia się, chcesz mieć specjalną nazwę domeny. Możesz to kupić przed lub po ustawieniu na swoim blogu. Na przykład, jeśli sprzedajesz abstrakcyjne dzieła francuskie, powinieneś uzyskać nazwę domeny "AbstractFrenchArt.com". Dzięki temu różne wyszukiwarki dowiedzą się, o co chodzi w Twojej witrynie, i będą wiedziały, jak ją zaindeksować. Będą wiedzieć, jakich słów kluczowych i hiperłączy szukać, i zapewnią "najlepsze" hiperłącza do i z twojej strony poświęconej abstrakcyjnej sztuce francuskiej. Zdecydowanie zalecamy korzystanie z rejestratora domen, zamiast kupowania domeny za pośrednictwem dostawcy hostingu blogów. Z tym drugim możesz spotkać kilka niebezpieczeństw:

•  Pobierają więcej niż typowy rejestrator za domenę.
•  Starają się utrzymać domenę, jeśli kiedykolwiek spróbujesz zmienić dostawcę.

Jeśli pracujesz z renomowanym rejestratorem domen, możesz uniknąć tych problemów.

Zainspiruj się

Przede wszystkim, jeśli nigdy nie uważałeś się za pisarza, nadszedł czas, aby zacząć. Piszesz posty na blogu; dlatego jesteś pisarzem. A pisarze mają procesy. Mają procedury. Mają swoje ulubione miejsca do myślenia, ulubione sposoby znajdowania pomysłów i ulubione sposoby inspiracji. Zwróć uwagę na to, skąd masz pomysły i zacznij je zapisywać. Może lubisz wymyślać pomysły siedząc w kawiarni z przed sobą zeszytem Moleskine; więc weź latte i kup sobie notebooka. Może twoje pomysły pojawiają się w środku nocy; trzymaj kartę indeksową i długopis na stoliku nocnym i zapisuj pomysły po przebudzeniu. (Nie próbuj zapamiętać ich następnego ranka. To po prostu nie działa.) Może zainspirujesz się pod prysznicem; więc weź prysznic z niskim przepływem i weź dłuższe prysznice. A może spotkanie z kolegą wywoła pomysł, więc wyślij sobie e-mail lub napisz w notatniku, gdy tylko spotkanie się zakończy. Niezależnie od tego, czy jest to muzyka, ćwiczenia czy medytacja, musisz znaleźć rzeczy, które zainspirują cię do pisania, a następnie zacznij je robić. Połącz je z preferowanymi źródłami materiałów i możesz zacząć tworzyć więcej postów na blogu, niż będziesz wiedział, co zrobić.

O czym powinieneś pisać?

Co teraz? Masz już skonfigurowanego bloga. Postępowałeś zgodnie z większością porad, które przedstawiliśmy do tej pory, i jesteś gotowy, aby zacząć pisać. Może nawet napisałeś obowiązkowy post "To jest mój pierwszy post na blogu". (Wróć i usuń to.) Mam nadzieję, że wymyśliłeś, o czym pisać przed założeniem swojego bloga. Jeśli tego nie zrobiłeś i czekałeś tak długo, aby to rozgryźć, chcielibyśmy pochwalić tak ścisłe przestrzeganie naszych rad. Zastanawianie się, o czym pisać może być tym, co tworzy lub psuje blog. Chociaż twój temat zależy od ciebie, możemy powiedzieć, że skoncentrowany, konkretny temat znacznie ułatwi Ci życie, niż jeśli masz szeroki, ogólny temat. To wydaje się raczej sprzeczne z intuicją, ale to prawda. Będziesz miał o wiele więcej do napisania o tym, czy zawężasz swoją uwagę do czegoś małego, niż jeśli piszesz o czymś wielkim. Powiedzmy, że chcesz blogować o marketingu. O czym tu pisać? Na początek są reklamy, poczta bezpośrednia, kampanie marketingowe, strategia marketingowa, billboardy i marketing internetowy. Większość znanych nam blogerów może generować 10-20 postów na temat "marketingu", a następnie są one usuwane. Tematy są zbyt obszerne, aby można je było omijać bez konieczności przesadzania i pisania 50 000 podręczników do słów lub utknięcia po napisaniu wpisu "to mój pierwszy wpis na blogu marketingowym". Ale jeśli piszesz na swoim blogu o strategii marketingowej, coś osiągasz. Twój blog może dotyczyć tworzenia strategii, krytykowania innych strategii, a nawet przeprowadzania analiz przypadków dotyczących strategii firmy. Przećwicz trochę więcej. Co powiesz na "strategię marketingową mediów społecznościowych dla organizacji non-profit"? Nawet lepiej. Teraz możesz skupić się ściśle na tej jednej małej niszy i na tym, jak organizacje non-profit mogą poprawić swoje działania marketingowe i zebrać więcej pieniędzy. Koncentrując się na tej jednej niszie, bardziej prawdopodobne jest, że zwrócisz uwagę organizacji non-profit, które chcą poprawić swoje pozyskiwanie funduszy i marketing. I-zdobądź to - będą chcieli zatrudnić osobę, która powiedziała im, jak to zrobić: ciebie. Zgadza się. Wszystkim tym darmowym poradom udzielasz pewnej organizacji non-profit, a to oznacza, że w twojej głowie musi być o wiele więcej grzechotania. Dlatego zapłaci ci dużo pieniędzy, aby pokazać, co to jest "więcej" i pomóc w ulepszeniu tego to robi.

Wskazówka

Ddlaczego rozdawanie rzeczy za darmo spowoduje, że zarobisz więcej pieniędzy, niż gdybyś sam pobierał opłaty za te same informacje. Wierzcie lub nie, jeśli wystarczająco długo blogujecie na temat strategii marketingowej w mediach społecznościowych, zostaniecie poproszeni o wygłaszanie wykładów na konferencjach organizacji non-profit, zostaniesz zatrudniony do konsultacji z organizacjami non-profit za 100 USD za godzinę i poproszę cię o napisanie książki, w której pakujesz twoje posty na blogu i twoja konferencja przemawiają w łatwą do przenoszenia formę książki i sprzedają ją za 19,95 $ ... uch, powiedzieliśmy za dużo. Greg Fox pisze blog o dawcach energii, w którym mówi organizacjom non-profit, jak zbierać pieniądze od dawców, "dzieląc się z nimi władzą, nie traktując ich jak pasywnych bankomatów". Robi to, pisząc o 11 różnych tematach, w tym o brandingu, demografii, psychologii dawców i recesji. Nie pisze o tym, jak prowadzić organizację non-profit, koordynować wolontariuszy ani organizować specjalne wydarzenia. Pisze o tym, jak pozyskać darczyńców, a co więcej, przekazać pieniądze. Greg pracuje dla firmy specjalizującej się w pozyskiwaniu dawców, lojalności dawców i zarządzaniu dawcami dla organizacji non-profit. Tak więc, pokazując swoją wiedzę specjalistyczną w tej dziedzinie, zdobywa również wiedzę swojego pracodawcy, co czyni go pracodawcą atrakcyjnym rozwiązaniem dla organizacji non-profit, które chcą poprawić darowizny. Skupiając się na swojej niszy, Greg jest w stanie bardzo głęboko zagłębić się w tematy, które mają znaczenie dla jego niszy: organizacje non-profit, które potrzebują pomocy w zbieraniu pieniędzy od prywatnych darczyńców. Jeśli nie masz pewności, jak skoncentrować się na swojej niszy, zapytaj sieć Twittera, na których obszarach powinni się skupić. Jest to szczególnie przydatne, jeśli śledzisz wiele osób w wybranej branży.

Znalezienie przedmiotu

Jednym z najlepszych miejsc do znajdowania tematów i pisania tematów na blogu są inne blogi. Jest to szczególnie prawdziwe, gdy próbujesz ustalić swoje miejsce w swojej dziedzinie. Chcesz być zauważony przez innych blogerów (więc napiszą o tobie i przedstawią cię odbiorcom), a najlepszym sposobem na to jest napisanie o nich. Jeśli chcesz zostać ekspertem w swojej dziedzinie, pisanie o najnowszych osiągnięciach w wybranej przez ciebie niszy jest najlepszym sposobem na pokazanie, że nadążasz za postępem w myśleniu i technologii. Możesz stać się zasobem dla czytelników i sieci, jako pierwszy, który opowie im o wszystkich wspaniałych rzeczach, które czytałeś. Nie tylko powinieneś przesyłać te artykuły do swojej sieci za pośrednictwem Twittera, ale powinieneś pisać o nich na swoim blogu. To pozwala ci dodawać własne przemyślenia do ich pomysłów i pomaga wyróżnić się z tłumu Me Too ludzi, którzy powtarzają tylko to, co usłyszeli. Oto kilka innych miejsc, w których można znaleźć pomysły na blogowanie:

•  Gazety
•  Czasopisma zawodowe
•  Pytania od klientów
•  Komentarze do poprzednich postów
•  Coś, co słyszałeś w radiu lub widziałeś w telewizji

Jak napisać post na blogu

Po znalezieniu swojej niszy ustalenie tematu jest dość łatwe. Ale twój blog to coś więcej niż zwykła kolumna opinii. Istnieją różne formaty, które można wykorzystać, które mogą prowadzić Twoje tematy i określać, o czym piszesz:
•  Tematy osobiste a profesjonalne - Wielu blogerów, którzy próbują tworzyć profesjonalny wizerunek martwi się, czy pisać osobiste posty. Nie chcą podawać publicznie zbyt dużej ilości informacji o sobie ani mieszać życia osobistego z życiem zawodowym. Nie uważamy, że to problem. Media społecznościowe i tak zacierają granicę między naszym życiem osobistym a zawodowym, więc nie ma nic złego w pozwoleniu, by część twojego "publicznego życia osobistego" przelała się do twojego życia zawodowego. Choć niektórzy uważają, że blogowanie osobiste jest tak okropne, sprawi, że będziesz bardziej dostępny i, cóż, osobisty. Ludzie cię poznają i poczują bliższy kontakt, czytając to, co myślisz na tematy osobiste, takie jak ulubiony program telewizyjny lub twoje przygody ze znalezieniem opiekunki do oglądania dzieci w piątek wieczorem. Chociaż może to nie wydawać się tak ważne - ponieważ szczerze mówiąc nie kłóci się o twoją wiarygodność i wiedzę - pozwala ludziom cię poznać. Kiedy cię poznają, będą ci ufać. A kiedy ci zaufają, będą chcieli być częścią tego, co robisz. Pamiętaj, że w ramach naszych osobistych celów brandingowych tworzymy relacje. Aby tworzyć relacje, musimy być uprzejmi. Osobowość i osobowość budują zaufanie, co prowadzi do możliwości, które staramy się stworzyć. Lista postów - jest to ulubiona pozycja wśród czytelników blogów i wydaje się, że generuje większy ruch dla blogerów niż jakikolwiek inny rodzaj postów. "Pięć sekretów udanego pisania blogów" zawsze przyciąga więcej uwagi niż "Jak odnieść sukces w pisaniu blogów", a nawet "Tajemnice udanego pisania blogów". Przyciągają ich ludzie, ponieważ są skończeni, obiecują, że będą niscy i łatwo je odczytać. Wpisy na liście pozwalają poświęcić trochę czasu na kilka tematów i poznać kilka różnych pomysłów naraz. Później, jeśli kiedykolwiek utkniesz w temacie, możesz wrócić do postu na liście, wybrać jeden z elementów, a następnie rozwinąć go. Wpisy urzędowe - są podobne do postów instruktażowych, ponieważ ustalają Twoje uprawnienia do określonego tematu. To są twoje "wiadomości z wysokości". W autorytecie możesz pontyfikować, filozofować i przewidywać. Porozmawiaj o trendach w branży. Przewiduj, jakie problemy napotka Twoja branża w nadchodzącym roku. Przejrzyj nowe książki lub technologie i powiedz, czy uważasz, że są świetne, czy są do bani. Posty z instrukcjami - są podobne do postów z autorytetem, ponieważ ustalają Twoją autorytet w danym temacie, ale są bardziej szczegółowe i oparte na faktach. Sprawdź fora dyskusyjne, aby uzyskać odpowiedzi na pytania w swojej dziedzinie lub branży. Odpowiadaj na e-maile klientów, szczególnie te, na które musisz odpowiadać w kółko. (W przyszłości po prostu wyślij klientom link do tego postu). W miarę możliwości wypisz instrukcje krok po kroku, a jeśli to możliwe, dołącz diagramy lub zdjęcia. Artykuły z wiadomościami i odpowiedzi na blogach - Znajdź post przez kogoś w swojej dziedzinie, na który możesz odpowiedzieć. Podaj, czy i dlaczego się zgadzasz, czy nie, bądź grzeczny, i przedstaw własne przemyślenia. Nie mów tylko: "Oto pięć powodów Grega Foxa, dla których organizacje non-profit powinny wysyłać listy darowizn w poniedziałek", a następnie powtórz pięć powodów Grega. Wymień kilka z nich, a następnie dodaj kilka własnych. Teraz włączyłeś się w rozmowę Grega i być może dałeś mu coś do przemyślenia. Dołożyłeś także do wiedzy na temat organizacji non-profit i wysyłania listów darowizn.Jako dodatkową korzyść, jeśli odeślesz link do postu Grega, zobaczy on link, który może zwiększyć szanse, że Greg ponownie do ciebie odeśle i uczestniczy w rozmowie. Ponadto wszelkie wzmianki o blogu Grega przedstawiają go czytelnikom.

•  Recenzje produktów - Przejrzyj nowe produkty, usługi, restauracje, firmy, oprogramowanie, narzędzia, cokolwiek, w co się angażujesz. Ponieważ jesteś ekspertem, będziesz uczyć ludzi o tym, co tam jest. Przedstawiaj ludziom nowe oferty w swojej branży i oceniaj je bezstronnie. Jeśli piszesz na blogu o wyścigach na otwartym kole (czyli Indy Car i Formule 1), pisz o nowych stronach internetowych, które powstały, aby pomóc fanom w śledzeniu wyścigów na żywo lub klasyfikacji punktowej. Jeśli zajmujesz się konserwacją domu, porozmawiaj o nowych narzędziach dostępnych od Stanley lub Porter-Cable.

Pisanie dla czytelników a pisanie dla wyszukiwarek

Niektórzy z wybitnych specjalistów z mediów społecznościowych i blogerów uważają, że liczba postów jest ważniejsza, jeśli chodzi o pisanie blogów. Inni uważają, że jakość pisania jest ważniejsza. Zasadniczo ludzie, którzy próbują napisać wiele postów, są zainteresowani wygraną w rankingach wyszukiwarek - tym, jak wysoko pojawiają się na stronach wyników Google, Yahoo lub Bing - ponieważ wyższe rankingi oznaczają większą liczbę odwiedzających. Ludzie, którzy próbują pisać lepsze posty, są bardziej zainteresowani zdobywaniem dodatkowych czytelników. "Nie martw się o jakość" - powiedział nam jeden bloger - profesjonalny bloger. "Po prostu wstań jak najwięcej, jak najszybciej. Pisownia i gramatyka nie są tak ważne." "Nie martwię się o wyszukiwanie" - powiedział bloger wysokiej jakości - kolejny profesjonalny bloger. "Nie zwracam uwagi na optymalizację wyszukiwarek (SEO), słowa kluczowe, linki zwrotne itp. Po prostu upewniam się, że piszę dobre rzeczy, a czytelnicy przybędą". Chociaż każdy może cytować statystyki dotyczące tego, dlaczego pisanie w wyszukiwarce jest lepsze lub w jaki sposób więcej osób znajduje się za pomocą wyszukiwania niż ustnie, i tak dalej, myślimy, że jest oczywiste, kto wygrał tę debatę między naszymi dwoma przyjaciółmi. Pisarz jakości ma znacznie większy ślad w mediach społecznościowych niż pisarz ilości. Ma więcej obserwujących na Twitterze (31 000 w porównaniu z 1900), wyższą rangę Technorati (500 autorytetów w porównaniu z "brakiem wyników wyszukiwania") i więcej czytelników (około 73 500 w porównaniu z 7500, według Compete.com). Wyniki są raczej wymowne. Jakość wygrywa z ilością, przynajmniej między tymi dwoma profesjonalistami, a zdobywanie czytelników wygrywa z rankingami wyszukiwania. Problem polega na tym, że możesz pisać, aby wygrywać wyszukiwanie przez cały dzień, ale jeśli ludziom nie podoba się to, co masz do powiedzenia lub mówisz to źle, nie będą się trzymać, a co dopiero regularnie wracać. Tylko dlatego, że pojawili się raz, nie gwarantuje ,żepojawią się ponownie. Tam właśnie pojawia się pisanie wysokiej jakości. Prawdą jest, że wyszukiwanie wymaga sprowadzenia osoby na bloga, gdzie można zaczepić z dobrym pisaniem. Istnieje jednak wiele dodatkowych sposobów na ich zbliżenie: Twitter, Facebook, możliwości mówienia, sieci, wizytówki i tak dalej. Włączenie ich za pomocą wyszukiwania jest świetne, a niektórzy z naszych współpracowników zajmujących się optymalizacją wyszukiwarek zwracają uwagę, że wyszukiwanie jest nadal najpopularniejszym źródłem ruchu w witrynie dla większości ludzi. Podsumowując: To jest dobra linia do chodzenia. Nie uważamy, że powinieneś ignorować SEO i skupiać się wyłącznie na byciu dobrym pisarzem, ponieważ ruch w wyszukiwarkach będzie dużą częścią Twoich odbiorców. Ale jednocześnie nie uważamy, że powinieneś ignorować dobre pisanie w celu oszukiwania wyszukiwarek w celu uzyskania wyższej pozycji w rankingu. Możliwe jest pisanie wysokiej jakości i SEO w tym samym czasie, a ty musisz strajkować tą równowagę. Jeśli musiałeś przechylić się na jedną lub drugą stronę, popełniaj błędy po stronie pisania wysokiej jakości, ale bez rezygnacji z SEO całkowicie. To dwa różne rogi tego samego byka. Zignoruj jednego, a będziesz się nudzić.

Jak często powinieneś publikować?

Jednym z najczęściej zadawanych nam pytań jest to, jak często blogować. Raz w tygodniu jest absolutnym minimum dla osobistego bloga, a blogi biznesowe powinny publikować dwa lub trzy razy w tygodniu, ale raz dziennie jest jeszcze lepiej. (Jeden post na dzień powszedni jest w porządku i pomiń weekendy.) Cokolwiek mniej, i zaczynasz wyglądać, jakbyś nie mógł się zaangażować w prosty harmonogram blogowania, nie masz dobrych wyników lub po prostu całkowicie porzuciłeś bloga. A ponieważ próbujesz stworzyć pozytywną markę osobistą, jest to coś, na co chcesz uważnie uważać. Ale nie ograniczaj się do absolutnego minimum. Potrzebujesz cennych treści i musisz publikować z pewną częstotliwością. Publikowanie raz dziennie może być wykonane, ale to ciężka praca. Tendencja polega na pisaniu tak szybko, jak to możliwe, a jakość pisania spada. Jednak im więcej publikujesz, tym więcej wyszukiwarek Cię znajdzie (i pokocha!). Ułatwia to znalezienie w wyszukiwarkach dla określonych wyszukiwanych haseł, ponieważ wyszukiwarki regularnie potrzebują nowych, nowych treści. Im więcej publikujesz, tym więcej odwiedzają Twojego bloga. Im więcej odwiedzają Twojego bloga, tym wyższy możliwy ranking. Co ważniejsze, musisz konsekwentnie publikować posty. Jeśli publikujesz raz w tygodniu, publikuj tego samego dnia. Jeśli publikujesz codziennie, opublikuj go w tym samym czasie. W ten sposób czytelnicy będą wiedzieć, kiedy i jak cię znaleźć, a twoja czytelność będzie budować szybciej i niezawodnie, niż gdybyś pisał co 7-15 dni, bez wierszyków i powodów, ani żadnego regularnego harmonogramu.

Jak długie powinny być Twoje posty?>

Wielu nowych blogerów martwi się długością swoich postów, martwiąc się pisaniem codziennych manifestów 750 słów. W rzeczywistości przyzwoity post na blogu powinien zawierać się w przedziale 350-450 słów. "350 słów ?!" wykrzykują nasi blogerzy. "Mogę to znokautować w krótkim e-mailu". Jeśli weźmiesz pod uwagę, że średnia kolumna z gazetami ma około 550 słów, a średni wpis z blogu ma od 150 do 450 słów, możesz zobaczyć, dlaczego blogowanie staje się tak popularne: To dlatego, że przeciętny czytelnik bloga jest jak przeciętny czytelnik gazety. Mają poziom czytania i zakres uwagi szóstej równiarki. Nie dotyczy to wszystkich i nie sugerujemy, abyś coś stępił. Nie sugerujemy również, że ludzie są głupi. Ludzie raczej oczekują, że większość tekstu zostanie napisana na tym poziomie czytania. Pomyśl o tym w ten sposób: gdy biegasz lub jeździsz na rowerze, prawdopodobnie możesz biegać lub jeździć jedną lub dwie mile na godzinę szybciej niż zwykle, ale nie dzieje się tak, ponieważ nie czujesz się komfortowo. Chcesz trzymać się stopy, która jest dobra, więc możesz i tak trzymaj. Nasze mózgi działają w ten sam sposób. Tak, możemy czytać na wyższym poziomie. Wszyscy nauczyliśmy się czytać i większość z nas ukończyła szkołę średnią. Ale to nie znaczy, że cały czas chcemy czytać na poziomie licealnym. Dzięki latom ludzi piszących na poziomie szóstej klasy oczekujemy tego. Czytanie jest łatwiejsze i wymaga mniejszej przepustowości umysłowej; jesteśmy bardziej skłonni do trzymania się czegoś na naszym zwykłym poziomie czytania. Jeśli chcesz, aby Twoje posty były czytelne, napisz je jak artykuł w gazecie. Są nie tylko na poziomie czytania w szóstej klasie, ale są napisane dla kogoś, kto je rozumie i niecierpliwy porzuca artykuł w połowie. Gazety są również czytelne ze względu na ton i głos, którego używają pisarze. Dlatego wielu publicystów gazet ma regularnych czytelników, ze względu na ich styl pisania. Zastosuj własny styl, ale upewnij się, że jesteś przyjazny, rozmowny i oparty na faktach. Twój styl może zależeć od częstego wybierania określonych słów, długości zdań i złożoności słów. Może to być ton, który zabierasz, gdy klucz jest złamany. Znajdź styl, który Ci odpowiada, trzymaj się go i szlifuj, dopóki nie spodoba ci się Ty i Twoi czytelnicy. Gazety już dawno temu zorientowały się, że ludzie porzucają artykuły mniej więcej w połowie, więc zaczęli umieszczać najważniejsze informacje na pierwszym miejscu, drugie najważniejsze informacje i tak dalej. Większość artykułów w gazetach zaczyna się nudzić mniej więcej w połowie - ponieważ nie zawierają one jedynie podstawowych informacji - więc możesz pominąć tę część. Podobnie, gdy blogujesz, przestań pisać, gdy dotrzesz do mniej ważnych informacji, a będziesz mieć około 350-450 słów.

Ale moje posty są zbyt długie

Jest to kolejny częsty problem, o który jesteśmy pytani: co zrobić, jeśli moje posty na blogu są zbyt długie? W takim przypadku blogerzy chcą zebrać jak najwięcej informacji w jednym poście, jak mogą, jakby próbowali nadrobić stracony czas. Nie martw się straconym czasem. Będziesz miał mnóstwo okazji do przekazania swoich informacji innym osobom. Poza tym nie chcesz łamać tego 450-znakowego znaku, jeśli możesz mu pomóc. Jeśli chcesz pisać dłuższe posty, śmiało. Musisz jednak upewnić się, że Twój styl pisania i przedmiot są przekonujące. Ale jeśli chcesz pisać krótsze posty, problemem może nie być zbyt wiele słów; to może być zbyt wiele pomysłów w jednym poście. Podczas pisania sprawdź, czy w twoim piśmie występuje naturalne "zagięcie". Czy jest miejsce, w którym łatwo byłoby rozbić pocztę na dwa miejsca? Być może mówisz o znaczeniu posiadania trwałego, wytrzymałego bagażu na podróże służbowe i zaczynasz mówić o wyborze odpowiedniego rodzaju bagażu na różne style podróży. Jeśli przyjrzysz się uważnie, prawdopodobnie możesz podzielić słup na dwa różne: jeden na bagaż trwały, a drugi na bagaż odpowiedni na różne rodzaje podróży. Nie ma potrzeby łączenia tych dwóch, więc po prostu podziel je na dwa osobne posty, co zajmuje dwa dni pisania. W naszych rozmowach na blogach zalecamy, aby ludzie postępowali zgodnie z mantrą: jeden pomysł, jeden post, jeden dzień. Porozmawiaj o jednym pomyśle, a nie dwóch lub trzech, umieść go w jednym poście i rób to raz dziennie. Jeśli spróbujesz podwoić się w którymkolwiek z tych obszarów, będziesz mieć problemy z utrzymaniem czytelników w pobliżu, ponieważ Twoje posty staną się nieporęczne i złożone.

Optymalizacja wyszukiwarek poprzez blogowanie

Optymalizacja wyszukiwarek to sztuka sprawiania, aby Twój blog pojawiał się na szczycie rankingu wyszukiwarki. Koncentrując się na jednym lub dwóch słowach kluczowych i optymalizując dla nich swojego bloga i posty, możesz zwiększyć swoje szanse na pojawienie się na szczycie Google, Yahoo! I Bing. Być może trochę wcześniej sprzeciwiliśmy się SEO, ale nadal uważamy, że jest to ważne. Zamiast ignorować SEO w celu skoncentrowania się na pisaniu wysokiej jakości, ważniejsze jest, aby skupić się na nich w jednakowy sposób.

•  Słowa kluczowe - wszystko opiera się na słowach kluczowych, słowach lub frazach o którym jest Twój konkretny post na blogu. Właśnie w tym tkwi sens wyszukiwarek. Starannie wybieraj słowa kluczowe, ale nie wybieraj dużych, ogólnych słów kluczowych, takich jak "historia" lub "marketing". Nigdy nie wygrasz wyszukiwania. Zamiast tego wybierz długie słowa kluczowe, takie jak XIX-wieczna historia rolnictwa na środkowym zachodzie lub analizy e-mail marketingowe. Termin "long-tail pochodzi z książki Chrisa Andersona, The Long Tail (LongTail.com). Jest to 20% w regule 80/20. Lub, jak mówi Anderson, 2% w regule 98/2. Pomyśl o jest to specjalna nisza sprzedażowa: 98% ludzi chce kupić duży produkt generyczny, a każdy sklep walczy o zdobycie pierwszego miejsca na tym rynku. Ale odwołując się do 2%, którzy nie chcą tego produktu generycznego, możesz zużywaj mniej energii i wygodnie sprzedawaj do tych 2%. Oznacza to, że jeśli możesz wygrać wystarczającą liczbę wyszukiwań z długimi ogonami, zrobisz to równie dobrze lub lepiej niż osoba, która próbuje wygrać jedno wyszukiwanie dla 98%
•  Nagłówki - jest to pierwsze miejsce na umieszczenie słowa kluczowego. Jeśli piszesz o wskaźnikach odpowiedzi bezpośredniej, nagłówek powinien być czymś np. "5 porad dotyczących poprawy współczynnika odpowiedzi na pocztę bezpośrednią". (Zauważ, że użyliśmy pomysłu z postem na 5 porad). To mówi wyszukiwarce, o czym piszesz, i mówi pająkowi, czego powinien szukać podczas indeksowania Twojej witryny.
•  Zakotwiczone wyszukiwarki tekstowe zwracają również uwagę na to, czy umieścisz słowa kluczowe w swoich hiperłączach. W naszym poprzednim przykładzie, jeśli piszesz o wskaźnikach odpowiedzi bezpośredniej, musisz utworzyć hiperłącze z tymi wskaźnikami odpowiedzi bezpośredniej - prowadzi to również do strony o tej samej rzeczy. Nigdy nie używaj takich rzeczy, jak: "Kliknij tutaj, aby uzyskać informacje na temat rudy". O ile nie blogujesz tutaj o tym słowie, unikaj używania go jako hiperłącza. Jedynym wyjątkiem jest to, że używasz go w ten sposób: "Możesz dowiedzieć się więcej na temat współczynnika odpowiedzi bezpośredniej poczty tutaj. I tutaj, tutaj, a także tutaj". Alternatywą jest próba użycia słów kluczowych w linku przy każdej możliwej okazji. Ale kiedy to zrobisz, wygląda to bardziej jak piszesz dla pająków, jeśli spróbujesz zastosować słowa kluczowe w każdym linku.
•  Treść - Rzeczywisty tekst posta na blogu powinien również zawierać słowa kluczowe. Jeśli piszesz w celu optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, chcesz strzelać do około 1% zagęszczenia słów kluczowych. Oznacza to, że na każde 100 słów należy użyć słowa kluczowego raz. Możesz schodzić niżej, ale nie próbuj wchodzić za dużo wyżej, ponieważ może to naprawdę sprawić, że Twój dźwięk pisania będzie znieczulony, tak jak w przypadku słów kluczowych.
•  Linki zwrotne - Ten jest ogromny do optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Więcej linków prowadzących do Twojego bloga, tym ważniejszy jest Google i twoja. Dlatego chcesz budować swoje linki zwrotne, pozostawiając komentarze na blogach innych osób, używając adresu URL swojego bloga w wiadomościach e-mail i stopkach forum oraz, oczywiście, pisząc wysokiej jakości treści, które zachęcają innych do napisania o Tobie. Najlepszym sposobem na to jest pisanie o innych ludziach. Jeśli robisz to wystarczająco często, odwdzięczą się.

W swojej książce Crush It Gary Vaynerchuk mówi, że blogi innych ludzi są najlepszym miejscem do spędzania większości czasu. Odwiedzaj inne blogi w swojej dziedzinie lub te, które napisały pojedynczy post na temat Twojej niszy i zostawiaj inteligentne komentarze na różnych blogach kilka razy dziennie każdego dnia. Robi to wiele godzin dziennie. Chociaż możesz nie mieć godzin, które Gary poświęca na swojego bloga, powinieneś rozważyć zastosowanie tej samej strategii, nawet jeśli spędzasz na tym tylko 15 minut dziennie. Nawet jeśli zostawisz tylko 3 komentarze dziennie, pod koniec 7 tygodni pozostawisz 100 komentarzy ze 100 linkami zwrotnymi. Pozostawiając wszystkie te komentarze, zasadniczo przedstawiłeś się 100 nowym osobom. To 100 nowych czytelników, 100 nowych fanów, 100 osób, które będą rozmawiać o tobie ze swoimi przyjaciółmi i obserwatorami, co z kolei prowadzi do jeszcze większej liczby czytelników i fanów.

Jak to dotyczy naszych czterech bohaterów?

Cały czas mówiliśmy, że blogowanie jest ważne, dla każdego, kto chce budować swoją osobistą markę.

•  Allen spędził 14 lat jako menedżer konta w agencji marketingowej, więc ma duże doświadczenie w zarządzaniu kontami, kampaniach marketingowych i tworzeniu reklam. On też szuka pracy. Blogi będą dla niego wielką korzyścią z dwóch bardzo ważnych powodów: 1) Menedżerowie ds. Rekrutacji korzystają z wyszukiwarek w celu znalezienia kandydatów. Allen chce się upewnić, że menedżerowie ds. rekrutacji go znajdują, a nie nic o nim. 2) Allen chce pokazać, że dużo wie o zarządzaniu kontem i życiu agencji. Może korzystać z sieci społecznościowych, aby przyciągać ludzi z powrotem do swojego bloga, co oznacza, że koledzy z agencji marketingowych mogą zobaczyć jakość pracy i myśli Allena i mogą skierować go na otwarcie w swojej agencji.

•  Beth chce być dyrektorem marketingu w branży ubezpieczeniowej, być może w swojej obecnej firmie, ale niekoniecznie. Marketing ubezpieczeniowy jest dość wyspecjalizowaną niszą, co czyni go idealnym do blogowania. Beth może pisać wszelkiego rodzaju posty na temat kampanii marketingowych, wyciągniętych wniosków, nowych technologii marketingowych lub czegokolwiek innego, co pomoże jej dotrzeć do innych specjalistów ds. Marketingu ubezpieczeniowego.

•  Carla porzuciła karierę w sprzedaży farmaceutycznej i chce zostać dyrektorem programu lub dyrektorem ds. Rozwoju w organizacji non-profit. Podczas gdy świat non-profit i non-profit są całkiem inni, niektóre pomysły są takie same, jak na przykład zachęcanie ludzi do dawania pieniędzy w zamian za coś. Carla może użyć swojego bloga do zbadania powiązań między sprzedażą a pozyskiwaniem funduszy, co zainteresuje innych specjalistów zajmujących się pozyskiwaniem funduszy. A ponieważ istnieje już wiele możliwości pozyskiwania funduszy, Carla może wykorzystać tego bloga jako wprowadzenie do potencjalnych szefów, a także wykorzystać go jako punkt sprzedaży, gdy zadaje pytanie na rozmowę kwalifikacyjną: "Jak myślisz, jak możesz wykorzystać sprzedaż techniki, które pomogą ci w zbieraniu funduszy? "

•  Darrin jest specjalistą IT, który spędza całe dnie na rozwiązywaniu problemów z komputerami i przenosi się od pracodawcy do pracodawcy co dwa lub trzy lata. Jest prawie towarem w branży IT, dlatego musi wyróżniać się na tle innych specjalistów IT. Blog jest najlepszym sposobem na to. Darrin może pisać o takich kwestiach, jak równoważenie potrzeby bezpieczeństwa sieci i rosnącego wykorzystania mediów społecznościowych w środowisku korporacyjnym, lub dostarczanie podstawowych informacji na temat bezpieczeństwa komputerowego napisanych dla personelu niebędącego specjalistą IT, który nie ma wykształcenia informatycznego. Przyjmując styl przyjazny i łatwy do naśladowania, Darrin może zostać ekspertem od rozwiązywania problemów z komputerem, co czyni go bardziej atrakcyjnym dla większych korporacji ze specjalistami IT, którzy zajmują się wyłącznie naprawą komputerów.

Co robić i czego nie robić na blogach

Poprosiliśmy znajomych z Twittera, aby dali nam trochę rad i zakazów na blogowanie dla początkujących. (Zobacz, to jest to, co dostajesz, jeśli śledzisz nas na Twitterze: prosimy o pomoc w napisaniu naszej książki i możesz zostać w nią wciągnięty!) I nasi przyjaciele pomogli. Dali nam wiele świetnych rad, które tutaj zamieściliśmy. Nie jest tak zaskakujące, że mamy więcej rzeczy do zrobienia niż nie. Więcej osób ma dobrą radę na temat rzeczy do zrobienia niż rzeczy, których należy unikać. Albo to, albo po prostu znamy naprawdę optymistycznych ludzi.

Rób:

•  Napisz z serca. --@Dave_kellogg
•  Napisz o czymś, co masz pasją! - @ mandyboyle
•  Bloguj regularnie - przynajmniej raz lub dwa razy w tygodniu, jeśli nie więcej, kiedy zaczynasz blog. - @ dave_kellogg
•  Często bloguj. Nie martw się o doskonałość. Po prostu przekaż swoje słowa! - @ robbyslaughter
•  Utrzymuj spójny harmonogram wysyłania. Czytelnicy i wyszukiwarki uwielbiają świeże, interesujące treści. - @ mandyboyle
•  Czytaj różne blogi innych osób, aby zobaczyć, jak dźwięki, style i treść , typy mogą się różnić. - @ aim999
•  Blogowanie dotyczy społeczności. Nie oczekuj, że ludzie będą czytać Twój blog, jeśli nie czytasz i nie komentujesz ich. - @ JustHeather
•  Użyj tekstu alternatywnego z obrazami. Większość ludzi zapomina. Może poprawić SEO i pomóc, gdy przeglądarki nie wyświetlają obrazów. - @ mandyboyle

Wskazówka

Tekst alternatywny został pierwotnie utworzony, aby ludzie, którzy używali oprogramowanie do odczytu ekranu (oprogramowanie, które pozwala osobom niewidomym korzystać z komputera) może stwierdzić, co było na zdjęciu. Jeśli miałeś zdjęcie swojej córki jeżdżącej na rowerze, możesz nadać mu etykietkę "moja córka jedzie na rowerze". W ten sposób użytkownicy czytników ekranu będą mogli powiedzieć, co to było zdjęcie. Jednak wyszukiwarki używają również tekstu alternatywnego, dzięki czemu możesz poprawić sobie pozycję SEO, umieszczając tekst alternatywny w opisach zdjęć. Jednak nie zwariuj i spróbuj wcisnąć słowa kluczowe i wyszukiwane hasła do każdego zdjęcia. Umieszczenie "Kyle Lacy mówi o mediach społecznościowych, sieciach społecznościowych, marketingu społecznościowym, blogowaniu, Twitterze i marketingu na Facebooku na swoim blogu GetBrandswag.com" w tekście alternatywnym każdego zdjęcia może wywołać alarmy w wyszukiwarce, a Ty zostaniesz ukarany za upychanie słów kluczowych.

Nie Rób :

•  Nie zaniedbuj gramatyki i pisowni. (@dave_kellogg)

Wskazówka

Jednym z problemów, które mają użytkownicy Microsoft Word, jest to, że kopiowanie posta z Worda, a następnie wklejanie go do okna blogu dodaje wiele dodatkowych znaków HTML, które są widoczne po opublikowaniu. Jednym ze sposobów na wyeliminowanie tego jest skopiowanie wersji Word, otwarcie Notatnika (darmowego edytora tekstu w systemie Windows), wklejenie tekstu do Notatnika, a następnie skopiowanie go ponownie. Spowoduje to usunięcie całego dodatkowego kodu HTML, a następnie można go wkleić w oknie blogu.

•  Nie zostawiaj spamu lub komentarzy bez przekonania.
•  Nie rób z bloga jednej wielkiej reklamy.