" />

Kreowanie Marki "JA"Branding

Facebook: tworzenie społeczności przyjaciół



Wyobraź sobie pojedynczą lampę oświetlającą biurko głęboko w akademikach Uniwersytetu Harvarda. Chudy student pisze na komputerze i pracuje ze swoimi współlokatorami nad projektem informatycznym. W 2004 roku drugi student Harvarda, Mark Zuckerberg, rozpoczął tworzenie nowego rodzaju strony internetowej dla innych studentów, aby śledzić ich życie towarzyskie. Szybko przyjął się wśród studentów, a członkostwo zostało najpierw rozszerzone na uniwersytety Stanford, Yale i Columbia, a następnie na większość uniwersytetów w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. W 2006 r. Strona nazywała się Facebook i każdy na całym świecie mógł dołączyć do tego zjawiska w sieciach społecznościowych. W ciągu zaledwie sześciu lat projekt studencki Marka przekształcił się w światową organizację medialną. W lipcu 2010 r. Facebook ogłosił, że ma ponad 500 milionów aktywnych użytkowników. To pół miliarda osób korzystających z Facebooka w celu nawiązywania kontaktów z przyjaciółmi i współpracownikami oraz dalszego rozwijania ich osobistych marek i postaci. Prawdopodobnie już jesteś na Facebooku, ale możesz nie czerpać z tego jak najwięcej. Możesz użyć tego niezwykle potężnego narzędzia do budowania marki osobistej. Głównym celem korzystania z Facebooka jest tworzenie społeczności i łączenie ludzi. Łączenie się z ludźmi i tworzenie społeczności pomoże zwiększyć wpływ na twoją markę. Wpływ tworzy marketing wirusowy w społeczności. Więcej na ten temat później. Średni wiek użytkownika Facebooka to 38.4. Czy ta liczba cię odrzuciła? Chcesz mi powiedzieć, że przeciętny użytkownik Facebooka nie jest studentem? Można być zszokowanym. Zakłada się, że użytkownicy Facebooka są znacznie młodsi. Jednak, nadal udostępniają treści. Użytkownicy Facebooka dzielą się swoimi przemyśleniami, pomysłami i opiniami. I każdy z nich buduje jakiś rodzaj tożsamości (osobistej lub zawodowej) za pomocą Facebooka jako narzędzia. Użytkownicy dzielą się swoją rodziną, przyjaciółmi i wyjątkowymi perspektywami na życie. Dlaczego nie dołączyć do zabawy?

Dlaczego warto korzystać z Facebooka?

Facebook to strona, która istnieje po to, by pomagać ludziom łączyć się i być w kontakcie. Linkedln to niezwykle profesjonalna strona, podczas gdy Facebook jest naprawdę osobistym narzędziem Twojej osobistej marki. Wiele osób korzysta z Facebooka jako sposobu udostępniania zdjęć, opinii i treści dotyczących ich życia osobistego. Inni dodają stronę do swojego konta i witrynę społecznościową wokół swojej organizacji, marki lub osobowości. Nadal są tacy, którzy używają go jako witryny społecznościowej do gromadzenia różnych grup ludzi w grupie online lub na stronie fanów. Zdaliśmy sobie sprawę, że esencja twojego życia osobistego ma pewien wpływ na twoją profesjonalną markę. Wielu profesjonalistów sprzedaje swoje produkty i usługi w bezpośrednim związku z życiem osobistym. To, co robisz, widzisz i angażujesz się na co dzień, dotyczy twojej pracy. Przykład: agent ubezpieczeniowy może utworzyć stronę na Facebooku dla małego zespołu syna i wykorzystać tę grupę do promocji swojej firmy. Nie mówimy o byciu niezręcznym i mówieniu: "Hej! Twoje dziecko może złamać rękę! Czy jesteś ubezpieczony?" Mówimy o wykorzystywaniu zespołu jako pośrednika do stworzenia połączenia z innymi rodzicami. Kiedy utworzysz wspólne powiązania z innymi ludźmi (czyli drużyną baseballową dzieci), najprawdopodobniej dołączą do grupy. W końcu będziesz mógł nawiązać głębsze rozmowy ze swoimi rówieśnikami ze względu na relacje zbudowane z zespołu dziecięcego. Facebook to strona internetowa umożliwiająca nawiązanie tego połączenia. Czy rodzice innych dzieci w zespole są potencjalnymi klientami? Prawdopodobnie. Czy broker ubezpieczeniowy może nawiązać kontakt z innymi rodzicami z powodu drużyny baseballowej swojego dziecka? Zdecydowanie. Nie akceptujemy wykorzystywania przez Państwa dzieci do sprzedawania waszych produktów. (Cóż, może jesteśmy w mnuiejszości.) Popieramy wykorzystanie podobnych okoliczności w celu stworzenia powiązań między jednostkami. Interesującą częścią korzystania z Facebooka jest stworzenie lepszego połączenia między życiem osobistym i zawodowym. Strona pozwala wzmocnić relacje osobiste w sposób, który może przekształcić się w relacje zawodowe. Przy ponad 500 milionach osób korzystających z Facebooka, bardziej niż prawdopodobne jest, że poznasz kogoś na stronie - chyba że jesteś pustelnikiem, co nasuwa kolejne pytanie. Jeśli korzystasz już z Facebooka, zdajesz sobie sprawę z oszałamiającej ilości czasu, jaką większość ludzi spędza na stronie każdego dnia. Jeśli jeszcze nie dołączyłeś do rewolucji na Facebooku, zapewniamy Cię, że ludzie naprawdę lubią korzystać z Facebooka. Otocz się tymi statystykami:

• 50% użytkowników loguje się na Facebooku w dowolnym dniu.
•  Przeciętny użytkownik Facebooka ma 130 znajomych.
•  Ludzie spędzają na Facebooku ponad 700 miliardów minut miesięcznie.

Prawidłowo używany Facebook może być ważnym narzędziem do budowania Twojej osobistej marki. Aby odnieść sukces na Facebooku, musisz nauczyć się bezpiecznie i gustownie udostępniać informacje, a także wiedzieć, co witryna może zrobić dla Twojej osobistej marki.

Co Facebook może dla Ciebie zrobić?

Możesz należeć do milionów ludzi, którzy już logują się na Facebooku codziennie (a nawet co godzinę), wykorzystując go, aby dogonić starych znajomych, nawiązać kontakt z byłymi kolegami z klasy i dzielić się swoimi najnowszymi zdjęciami z rodziną. Tak jak używasz Facebooka jako systemu wsparcia społecznego, możesz go używać do budowania profesjonalnych sieci i ulepszania swojej osobistej marki. Facebook ma wiele wbudowanych narzędzi do robienia tych wszystkich rzeczy.

Połącz się ponownie ze starymi kolegami z klasy i współpracownikami

Trudno sobie wyobrazić ponowne nawiązanie kontaktu z dawno utraconymi przyjaciółmi z liceum lub college'u, ale nadal mogą być świetnymi kontaktami 10 lub 20 lat później. Facebook pozwala ci ponownie się z nimi połączyć, dawni współpracownicy - naprawdę wszyscy. Równie ważne jest ponowne nawiązanie kontaktu z ludźmi, z którymi straciłeś kontakt, na przykład ze szkoły średniej, uczelni i wcześniejszych prac, oraz poszerzenie sieci o osoby, które Cię znają. Im więcej osób się z tobą łączy, tym więcej możliwości będziesz mieć w przyszłości na rozwój swojej sieci i marki. Jak nasi bohaterowie mogą połączyć się z Facebookiem? Allen (influencer) może się połączyć ponownie ze starymi kolegami z klasy i współpracownikami, aby zbudować swoją sieć w dziedzinie reklamy. Allen ukończył z podwójną specjalizacją w zakresie projektowania i marketingu. Jego koledzy z klasy są prawdopodobnie zaangażowani w inne agencje reklamowe lub firmy reklamowe. Potrafi łączyć się, sieciować i budować relacje, aby dalej szukać pracy.

Użyj strony na Facebooku, aby profesjonalnie oznakować siebie

W następnej sekcji omówimy dwa typy stron na Facebooku. Nie musisz używać swojego osobistego profilu do osobistej strategii marki! Zamiast tego użyj strony ( http://www.facebook.com/FacebookPages ) w celu uzyskania tożsamości zawodowej i osobistego profilu w życiu prywatnym. Jak nasze zera mogą korzystać z tej funkcji? Darrin (wolny agent) musi zacząć budować osobistą markę, aby stworzyć swoją osobistą markę wśród specjalistów IT i korporacji w swojej okolicy. Darrin musi stworzyć stronę, aby promować swoją profesjonalną markę, zdobywać wpływy w swojej branży i pozyskiwać większych klientów.

Bądź filantropijny

Czy może być lepszy sposób na zbudowanie osobistej marki niż wspieranie sprawy? Każda marka powinna mieć filantropijną stronę. Wspierając różne rzeczy, budujesz swoją osobistą historię marki. Jeśli zapytasz przedsiębiorcę lub profesjonalistę, jak odnieśli sukces, większość z nich powie przez filantropię. Gdy dajesz pieniądze i czas organizacji, masz możliwość nawiązania kontaktów z innymi osobami powiązanymi z organizacją. Jak nasi bohaterowie mogą korzystać z tej funkcji? To doskonały przykład czegoś, czego Beth (nasza wspinaczka) użyłaby do rozwoju swojej sieci w szeregach korporacyjnych firmy ubezpieczeniowej. Wspierając przyczyny (za pośrednictwem Facebooka), które firma wspiera, Beth pokazuje swoje zaangażowanie w firmę i dzieli się tym zobowiązaniem z resztą swojej sieci na Facebooku.

Znajdź i weź udział w lokalnych wydarzeniach

Networking jest niezwykle ważny dla budowania Twojej osobistej marki. Każdy aspekt sieci społecznościowych ma jakiś rodzaj profesjonalnego systemu sieci. Wydarzenia na Facebooku daje możliwość znalezienia wydarzeń w Twojej okolicy, aby wziąć udział i poznać nowych ludzi. Im więcej ludzi spotkasz, tym więcej masz okazji, aby rozpowszechnić swoją osobistą historię marki (lub przesłanie). Jak nasi bohaterowie mogą korzystać z tej funkcji? Ta funkcja jest przeznaczona dla sieci wśród bohaterów. Carla (neofita) całkowicie zaczyna od bycia przedstawicielem farmaceutycznym do poszukiwania pracy w świecie organizacji non-profit. Musi nawiązać kontakty z osobami z branży i uczestniczyć w wydarzeniach, aby poznać te osoby. Może używać Facebooka do śledzenia wydarzeń, dodawania ich do swojego kalendarza i sprawdzania, kto jeszcze będzie uczestniczył w każdym wydarzeniu. Istnieje wiele sposobów wykorzystania Facebooka do budowania marki osobistej. Facebook to przede wszystkim osobowość, więc możesz używać go jako własnej strony internetowej (ale bez konieczności pisania ani jednego wiersza kodu). Pierwszym krokiem jest stworzenie własnych stron w społeczności Facebook. Łatwo zacząć.

Co powinieneś wiedzieć najpierw o Facebooku

Podobnie jak wszystkie portale społecznościowe, Facebook ma różne elementy i używa określonych terminów do opisania swoich funkcji i funkcji: stron i profili osobistych. Pamiętasz, z części o na Twitterze i Linkedln, że kiedy łączysz się z osobą na stronach, są one opisywane w różny sposób. Znajomy na Twitterze jest nazywany obserwatorem, a znajomy na LinkedIn jest nazywany połączeniem. Na Facebooku, gdy ktoś łączy się z Tobą na Twoim osobistym profilu, staje się znajomym. Kiedy osoba łączy się z tobą na twojej stronie, staje się sympatykiem. Chcemy przyjaciół i sympatyków! Profesjonalna strona to sposób, w jaki Facebook udostępnia firmom konta na Facebooku. Facebook nazywa te profesjonalne strony "profesjonalnymi stronami", ale dla jasności będziemy je nazywać wyłącznie stronami. Proszę, nie denerwuj się nami, panie Facebook. Aby naprawdę skorzystać z Facebooka jako osobistego narzędzia do budowania marki, musisz zbudować osobisty profil i stronę do przechowywania, przechowywania i tworzenia lejka komunikacyjnego, który będzie pielęgnował twoją sieć na Facebooku.

Strona profesjonalna i profil osobisty

Istnieją dwa rodzaje stron, które możesz utworzyć na Facebooku: profil osobisty i strona fanowska. Profile osobiste Facebooka mają reprezentować pojedynczą osobę, a nie całość, więc profile osobiste i profesjonalne strony mają unikalną treść i oferują różne funkcje Facebooka. Jaki typ strony powinieneś stworzyć? Profil osobisty na Facebooku czy profesjonalna strona? Ułatwimy ci to. Obie. Wszystkie strony muszą mieć powiązany z nimi profil osobisty. Profile osobiste są kluczem do każdej rozwijanej strony. Możesz mieć wiele stron powiązanych z jednym profilem osobistym. Niestety nie ma innego wyjścia. Zobaczmy, co mówią oficjalne zasady Facebooka dotyczące stron Facebooka i profili osobistych: Profile na Facebooku mają reprezentować jedną osobę. Organizacje dowolnego typu nie mogą prowadzić konta pod nazwą swojej organizacji. Stworzpnp strony na Facebooku, aby umożliwić organizacjom obecność na Facebooku. Strony te różnią się od profili użytkowników i są zoptymalizowane pod kątem organizacji, które muszą się komunikować, rozpowszechniać informacje / treści, angażować fanów i wirusowo przyciągać nowych odbiorców za pośrednictwem rekomendacji fanów do swoich znajomych. Strony na Facebooku zaprojektowano z myślą o bogatej w media, wartościowej obecności dla każdego artysty, firmy lub marki. To dużo banialuk, jeśli nas o to poprosisz. Najważniejszą rzeczą do zapamiętania jest to, że musisz mieć profil osobisty, aby utworzyć stronę na Facebooku. Nie możesz wiele zrobić na Facebooku bez osobistego profilu. Możesz użyć swojego indywidualnego profilu w celach biznesowych lub prywatnych, ale zazwyczaj najlepiej jest trzymać je osobno; w końcu możesz nie chcieć, aby potencjalni klienci zobaczyli Twoje trzy drinki na weselu Twoich najlepszych przyjaciół. Wszyscy tam byliśmy. Chodzi o to: Istnieją informacje, które chcesz udostępnić rodzinie i znajomym, których niekoniecznie chcesz udostępnić współpracownikom. Jeśli chcesz zachować profil Facebooka całkowicie prywatny, skonfiguruj go oddzielnie od swojego profilu, którego chcesz używać do celów biznesowych i związanych z brandingiem. Po skonfigurowaniu profilu osobistego możesz skonfigurować stronę odzwierciedlającą Twoją firmę i markę osobistą. Profesjonalna strona jest szczególnie przydatna, jeśli chcesz zyskać tysiące obserwujących, ponieważ w przeciwieństwie do profili osobistych, strony nie mają ograniczeń liczby znajomych, którzy mogą połączyć się ze stroną.

Podstawy: tworzenie profilu osobistego

Gdy po raz pierwszy odwiedzasz stronę główną Facebooka (lub Facebook.com), witryna prosi o rejestrację w ogromnej bazie danych Facebooka. Prosty formularz wymaga podania imienia, wieku, płci, daty urodzenia i adresu e-mail. Następnie wypełniasz swój profil osobisty, przesyłając swoje zdjęcie; udostępnianie danych osobowych, w tym miejsca pracy i szkoły; i szukanie osób, które znasz w bazie danych. Podobnie jak inne bardzo popularne serwisy społecznościowe Twitter i Linkedln, Facebook ułatwia znajdowanie znajomych w bazie danych. Jeśli korzystasz z publicznego programu poczty e-mail, takiego jak Google Mail lub Yahoo Mail, do zarejestrowania konta Facebook, Facebook wyszuka twoje kontakty w e-mailu. Jeśli postępujesz zgodnie ze wskazówkami i klikniesz Znajdź znajomych (po prawej stronie ściany profilu), Facebook wyszuka twoje kontakty w bazie danych e-mail. Gdy znajdziesz osoby, które znasz, możesz wysłać im zaproszenie do zostania znajomym na Facebooku i powiązać ich profil z Twoim. Pamiętaj, że kontakty LinkedIn są nazywane połączeniami, a kontakty na Twitterze nazywane są obserwatorami. Wypełnij dodatkowe pola profilu w swoim profilu osobistym. Facebook prosi o obecnych i byłych pracodawców, biografię, rodzinne miasto, polubienia i zainteresowania. Część Twoich zainteresowań i zainteresowań w Twoim profilu jest świetną okazją do zbudowania Twojej osobistej marki. Od Ciebie zależy, ile informacji chcesz udostępnić na Facebooku. W dalszej części omówimy o bezpieczeństwie i różnych filtrach profilów, które możesz utworzyć, aby uniemożliwić znajomym otrzymywanie określonych danych. Zalecamy pójście z jelitami i wypełnienie informacji, którymi możesz się swobodnie dzielić. Trzecim krokiem w tym procesie jest przesłanie zdjęcia profilowego. Jest to jeden z ważniejszych kroków w świecie marki osobistej i konta na Facebooku. Mówiliśmy o tym obszernie w innych częściach, ale przyjrzymy się temu jeszcze raz. Widzieliśmy zbyt wiele ujęć glamour z lat 80. z trwałymi włosami. Dajcie spokój ludzie. Trwałe włosy? Zachowaj swoją profesjonalną osobowość w każdej witrynie społecznościowej, której używasz do budowania marki osobistej. Twoje zdjęcie powinno być aktualne. Oto kilka wskazówek, jak przesłać świetne zdjęcie profilowe na Facebooku:

•  Używaj doskonałych zdjęć profilowych dla wszystkich sieci. Jest to niezwykle ważne dla Twojej osobistej marki i profilu na Facebooku (lub profesjonalnej strony). Jeśli masz wysokiej jakości zdjęcie ... trzymaj się tej myśli. Co to jest zdjęcie wysokiej jakości? Zdjęcie wysokiej jakości to zdjęcie twojej uśmiechniętej twarzy, które nie jest zniekształcone. Powinien być również profesjonalny i pasować do Twojej osobowości. Zdjęcie z przerwy wiosennej nie jest prawdopodobnie najlepszym obrazem, ale wszystko zależy od zawodu. Użyj tego samego profesjonalnego, wysokiej jakości zdjęcia na każdej stronie swojej sieci społecznościowej, od Linkedln przez Twitter do Facebooka. Użyj tego zdjęcia również na swojej stronie, a nawet w swoim profilu osobistym (jeśli używasz swojego profilu wyłącznie do celów biznesowych). Jeśli chcesz pokazać swoją osobistą stronę bardziej osobistą stronę, użyj dwóch różnych zdjęć dla swoich osobistych i profesjonalnych stron. Leigh Caraccioli z Fleur de leigh photography (http://www.atfleurdeleigh.com) sugeruje kilka wskazówek, jak uchronić się przed okropnym zdjęciem. Zły obraz może odstraszyć ludzi, powodując utratę pozytywnych połączeń internetowych. Jasne, znaczące i zachęcające zdjęcia profilowe są skutecznie magnetyczne

•  Upewnij się, że Twoje zdjęcie profilowe jest zgodne z marką. Dobry powinien nam powiedzieć co najmniej trzy istotne rzeczy o tobie w ciągu nanosekundy. Poznaj i kontroluj swoją markę.

•  Poproś profesjonalistę lub kogoś z dobrym aparatem o zrobienie zdjęcia. Rozdzielczość ma znaczenie

•  Przycinaj mocno, aby twoja twarz była ładnie ujęta. Rozmowa online, tak jak osobiście, jest niezręczna, gdy rozmawiasz z kimś zbyt blisko i zbyt daleko. Zalecamy przycięcie obrazu do 250 pikseli (px) na 250 pikseli i zapisanie go jako JPEG.

•  Bądź przystępny. Czy częściej podchodzisz i rozmawiasz z kimś tragicznie modnym lub z prawdziwym uśmiechem lub przyjaznym wyrazem twarzy? Przyciągają nas szczęśliwi, profesjonalni ludzie. Caraccioli twierdzi, że zmiana zdjęcia profilowego co sześć miesięcy jest zdrowa dla Twojej osobistej marki. Największą zaletą przesłania dobrego zdjęcia? Będziesz znany, gdy będziesz poza domem w świecie sieci! Ludzie muszą Cię rozpoznać na podstawie Twojego zdjęcia profilowego.

Utrzymanie kontroli nad swoim profilem

Po skonfigurowaniu swojego profilu osobistego musisz podjąć pewne decyzje dotyczące tego, kto może uzyskać dostęp do Twojego profilu, a także jak wygląda on dla ogółu społeczeństwa. Facebook zapewnia narzędzia, które możesz kontrolować. Pierwszy problem to ustawienia prywatności i kontrola twojego profilu na Facebooku, a drugi problem to Twój spersonalizowany adres URL. Ciii. Możesz użyć obu tych narzędzi na swoją korzyść, aby dalej budować swoją osobistą markę.

Praca z ustawieniami prywatności strony osobistej

Facebook ma wiele do zrobienia w zakresie ustawień i kontroli prywatności. eNews.com poinformował, że użytkownicy Facebooka znaleźli lukę w sieci, która pozwoliła im przeglądać prywatne wiadomości znajomych! Mów o naruszeniu prywatności. Nie ma to na celu odstraszyć cię od korzystania z Facebooka. Ma on jedynie na celu uświadomienie, dlaczego powinieneś używać ustawień prywatności w swoim osobistym profilu. Prawdopodobnie siedzisz tam i myślisz "! jestem osobistą marką. Nie dbam o swoją prywatność. Chcę pokazać moją markę wszystkim, którzy będą patrzeć, słuchać i zachwycać się moimi osobistymi umiejętnościami brandingowymi. "Skończyłeś? Nie jesteś niepokonany. Musisz zrozumieć potencjalny problem z bezpieczeństwem. Facebookowi trudno jest nadążyć z wszystkimi atakami hakerów i oszustwami w sieci społecznościowej. Hakerzy wyłudzają Twoje informacje, aby mogli włamać się na Twoje konto i wyciągnąć informacje, aby sprzedać je innym. Co to znaczy "wyłudzić informacje"? Dokładnie jak to brzmi. Hakerzy tworzą kod, który pobiera informacje od wielu osób. Może to obejmować nazwiska członków rodziny, adresy domowe, numery telefonów, adresy e-mail i inne istotne informacje. Wszystko może być publiczne, jeśli nie będziesz ostrożny. Istnieją sposoby, aby powstrzymać idiotów phishingowych przed uzyskaniem danych. Pierwszy jest dość oczywisty. Nie udostępniaj informacji, których wolałbyś, aby inni nie mieli. Drugi używa ustawień prywatności Facebooka do blokowania twoich informacji (z złych) i trzymaj to w tajemnicy, jak to możliwe.

Konfigurowanie ustawień prywatności konta osobistego

Oszustwa związane z wyłudzaniem informacji i hakerzy nie są jedynymi zagrożeniami bezpieczeństwa, jakie napotykają użytkownicy na Facebooku. Musisz chronić swoją osobistą markę, a to zaczyna się od określenia, jak skonfigurujesz ustawienia prywatności dla swojego profilu. Pamiętaj, że cała zawartość Twojego profilu jest publiczna i otwarta dla społeczności internetowej, dopóki go nie zablokujesz. Gdy zalogujesz się na Facebooku, zostaniesz przeniesiony do ekranu głównego, który pokazuje ścianę i inne opcje interakcji ze światem Facebooka. Zanim zaczniesz odkrywać cuda Facebooka, musisz zabezpieczyć swoje konto. Aby to zrobić, przejdź do skrajnej prawej części górnego niebieskiego paska i kliknij przycisk Konto. Przycisk Konto zawiera wszystko, czego potrzebujesz, aby uzyskać dostęp do ustawień konta, ustawień prywatności i ustawień aplikacji. Chcemy, abyś wybrał opcję rozwijaną Ustawienia prywatności. W polu Ustawienia prywatności masz cztery opcje wyboru, kto może wyświetlać Twoje treści: Wszyscy, co czyni Twój profil całkowicie publicznym; Przyjaciele znajomych, co wymaga zaufania do osób, które znają Twoi znajomi; Tylko przyjaciele, co oznacza, że tylko osoby, które zatwierdzasz, mogą zobaczyć Twoje treści; co pozwala dostosować ustawienie

Wskazówka

Twoje opcje prywatności są dla twoich osobistych preferencji. Nie ma bezwzględnej zasady korzystania z Facebooka. Zastanów się długo nad tym, co chcesz udostępnić, a czego nie. Częścią bezpieczeństwa jest także ochrona twojej nazwy Podczas tworzenia witryny internetowej ważne jest, aby mieć adres URL reprezentujący Twoją markę. Firmą Kyle'a jest Brandswag, a strona internetowa jego firmy to http: //www.getbrandswag.com. Kyle nie stworzyłby adresu URL swojej firmy, takiego jak: http://www.Blahgreatmarketing.com. Dlaczego? Ponieważ nie ma to nic wspólnego z marką firmy. Ta sama koncepcja dotyczy adresów URL na Facebooku.

Praca z niestandardowym adresem URL

Dołączając do Facebooka i tworząc swój profil osobisty, otrzymujesz automatyczny adres URL (http://www.facebook.com/id=20392023/). Ten identyfikator to Twoje "imię" na Facebooku. Nie trzeba dodawać, że ten adres URL jest długi i trudny do zapamiętania. Twoje imię i nazwisko są niezwykle ważne dla autentyczności i Twojej osobistej marki. Nazwy użytkowników Facebooka (lub niestandardowe adresy URL) umożliwiają utworzenie nazwy w łączu zamiast numer identyfikacyjny. Strona fanów Kyle'a dla jego firmy ma adres URL na Facebooku podobny do strony internetowej jego firmy: http://www.facebook.com/brandswag zamiast http: //www.facebook.com/93820/brandswag/profile=id Dostajesz zdjęcie, prawda? Aby skonfigurować niestandardowy adres URL na Facebooku, przejdź do strony http://www.facebook.com/username. Zobaczysz menu rozwijane, w którym możesz wybrać stronę, którą utworzyłeś lub swój profil osobisty. Ustaw niestandardowe adresy URL dla każdej strony, którą opracowałeś pod własną marką. Ważne jest, aby ustawić swoje imię, aby inny użytkownik nie mógł go ukraść. Twój nowy dostosowany adres URL jest osobistym miejscem docelowym Twojej marki. Użytkownicy mogą wprowadzić nazwę użytkownika Facebooka jako wyszukiwany termin na Facebooku lub Google. Ta funkcja znacznie ułatwia ludziom znajdowanie Twojej strony osobistej lub zawodowej i łączenie się z nią. Teraz, gdy masz już skonfigurowany profil osobisty, możesz zbudować stronę na Facebooku, która pozwoli ci rozprzestrzeniać wiadomość wirusowo. Komunikacja wirusowa to pozyskiwanie wielu osób (lub sieci) do udostępniania wiadomości w ich sieci. Gdy Erik udostępni wiadomość na swojej stronie na Facebooku, prawdopodobnie zostanie udostępniona przez pięć dodatkowych osób w jego sieci. Jeśli z tych pięciu osób dodatkowa piątka udostępni treść, zostanie ona podzielona wykładniczo w całej sieci Facebook. To jest koncepcja komunikacji wirusowej. Pomyśl o tym jak o zimnej epidemii, ale z pozytywnym skutkiem. Jeśli kaszlesz na kimś, a ta osoba kaszle na kimś innym, kaszel rozprzestrzenia się. Podobnie, gdy inni udostępniają twoją treść, treść się rozprzestrzenia.

Jak mogę wykorzystać profesjonalną stronę do budowania marki osobistej?

Strony na Facebooku są niezwykle ważne przy tworzeniu osobistej marki i opowiadaniu swojej historii. Dlaczego? Ponieważ mogą dotrzeć do milionów ludzi w mgnieniu oka. Głównym celem korzystania z Facebooka jest stworzenie elementu społeczności wokół Twojej marki. Kiedy możesz stworzyć element społecznościowy wokół swojej marki, doświadczysz piękna komunikacji wirusowej. Istnieją cztery świetne powody, dla których warto wykorzystywać swoją stronę na Facebooku do promowania i rozwijania swojej marki:

•  Facebook dociera do milionów - z pół miliarda użytkowników Facebooka niektórzy z nich polubią Twoją markę, a strona publiczna udostępni im Twoją markę. W przeciwieństwie do twojego osobistego profilu, twoja profesjonalna strona nie ma ograniczeń co do liczby osób wspierających Facebooka, które mogą być z nią powiązane. Użytkownicy Facebooka mogą zasadniczo dołączyć do strony Twojej marki bez ograniczeń.
•  Strony na Facebooku pozwalają na rozwój relacji opartych na społeczności - Twoja marka na stronie to miejsce, w którym możesz publikować wszystkie informacje o Tobie … ale nie wszystkie rzeczy głęboko osobiste. Strona oddziela osobisty od profesjonalisty. Pozwala utrzymać profesjonalną obecność na Facebooku. Możesz udostępniać aktualizacje biznesowe oraz publikować filmy i zdjęcia osobom, które dołączyły do Twojej strony i chcą poznać najnowsze wiadomości. Strona pozwala rozwijać relacje zawodowe, ponieważ ludzie są na stronie w celach zawodowych. Strona pozwala także rozwijać profesjonalną społeczność w zgodzie ze społecznością osobistą. Daje to odbiorcom możliwość dotarcia do Ciebie bez zaśmiecania skrzynki odbiorczej.
•  Reklamuj się za pośrednictwem reklam na Facebooku - profesjonalna strona daje wiele możliwości płatnych reklam. Możesz tworzyć reklamy wyświetlane na paskach bocznych Facebooka. Masz pełną kontrolę nad tym, kim chcesz, aby Twoi odbiorcy byli. (Skieruj dane demograficzne na pożądany produkt / usługę i zweryfikuj wyniki za pomocą swoich danych analitycznych.) Po ustawieniu żądanych danych demograficznych Facebook informuje, ilu potencjalnych użytkowników jest w stanie kliknąć Twoją reklamę. Powiedzmy, że chcesz wyświetlić reklamę Humane Society i dotrzeć do samotnych kobiet w wieku od 40 do 55 lat, które mieszkają w promieniu 10 mil od kodu pocztowego. Facebook może powiedzieć, że 5403 kobiet spełnia kryteria i korzysta z Facebooka. Możesz testować utworzone reklamy, aby zobaczyć, co działa najlepiej. Reklamy mogą promować Twoją stronę lub witrynę. Za pomocą przycisku Lubię to możesz zobaczyć, jaki wpływ ma Twoja reklama na dane demograficzne na Facebooku. Reklamy na Facebooku oparte są na modelu płatności typu płatność za kliknięcie i płatność za wyświetlenie. W przypadku modelu płatności za kliknięcie, gdy użytkownik Facebooka kliknie reklamę, płacisz cenę ustaloną podczas konfigurowania reklamy na początku procesu. Zalecamy, aby nie używać model płatności za wyświetlenie. Zwrot nie będzie tak wysoki pod względem liczby kliknięć, gdy płacisz za wyświetlenie. Trzymaj się płatności pay per click. Jaka jest najlepsza cena do zapłacenia za kliknięcie? Jest naprawdę w powietrzu. Facebook zmienia najlepszy koszt w zależności od ilości korzystania w danym okresie 12 godzin Kropka. Aby pozostać aktualnym, zawsze patrz na koszt, jaki Facebook musi Cię wydać. Numer znajdziesz na stronie Ustawienia. Ustawiasz budżet i możesz go zmienić w dowolnym momencie. Pamiętaj, że treść ma wyższy współczynnik klikalności niż płatne reklamy na Facebooku. Chociaż reklamy na Facebooku są niesamowite, ponieważ przyciągają użytkowników do twoich stron (fanów lub osobistych), nie trać z oczu treści organicznych. Musisz zmierzyć wpływ obu typów.
•  Facebook Analytics zapewnia wgląd - tylko profesjonalna strona umożliwia korzystanie z aplikacji Facebook Analytics (lub Insights). Dzięki usłudze Facebook Insights możesz gromadzić dane o swoich czytelnikach, w tym o tym, które posty naścienne cieszą się największą reakcją, kiedy użytkownicy najczęściej odwiedzają twoją stronę oraz jakie są dane demograficzne znajomych z Twojej strony. Pomaga to zrozumieć i poszerzyć bazę zwolenników. Bez takiego narzędzia musiałbyś przeprowadzić rozległe badania dla tych samych informacji.

Korzystanie ze statystyk do śledzenia wzrostu treści

Statystyki pozwalają ocenić, kim są Twoje kontakty pod względem płci, wieku, lokalizacji i języka. Zamiast marnować czas na obszerne badania, te wykresy pokazują, kto i gdzie jest twoja grupa docelowa. System jest niezwykle cenny dla każdego, kto próbuje zbudować markę na Facebooku i używa do tego stron. Dane Statystyki są łatwe do zrozumienia i wykorzystania pod względem rozwoju strony i informacji demograficznych. Pobaw się danymi trochę przed zanurzeniem się i próbą zrozumienia innego aspektu narzędzia. Aplikacja Insights zapewnia pięć niezwykle cennych narzędzi do budowania osobistej marki na Facebooku.

•  Mierz interakcje i zaangażowanie - Narzędzie Wgląd pozwala na pomiar interakcji fanów z treściami udostępnianymi na stronie. Gdy publikujesz historię na swojej ścianie, a ty masz zwolennika i komentujesz ją, akcja jest formą interakcji. Im więcej interakcji Twoja strona otrzyma, tym bardziej wykwalifikowana będzie Twoja treść dla społeczności.

•  Wykorzystaj treść - używając liczb interakcji podanych w poprzednim punkcie, możesz ocenić, jakie treści użytkownicy uważają za najbardziej interesujące. Możesz zacząć dawać odbiorcom to, czego chcą, pod względem treści udostępnianych na Twojej stronie. Gdy widzisz zwiększoną liczbę interakcji, oznacza to, że twoi kibice uzyskują dostęp, przeglądają i czytają twoje treści. Musisz udostępniać więcej tego typu treści. Teraz możesz także wyświetlać dane analityczne dotyczące ruchu związanego z odsyłaniem i historie strumieniowe w pulpicie nawigacyjnym Statystyki, a także widoki kart na swojej stronie.

•  Zapisuj i eksportuj dane - Statystyki pozwalają eksportować dane do arkusza kalkulacyjnego, podobnie jak eksportowałbyś wiadomości e-mail z programu Outlook lub aplikacji e-mail. Zapewnia lepszy widok danych wyświetlanych na małym ekranie komputera. Umożliwia to zapisywanie eksportowanych plików i badanie różnych trendów na przestrzeni miesięcy.

•  Zwiększone możliwości dalszych badań - Statystyki pozwalają również spojrzeć na niektóre podstawowe wskaźniki dotyczące aktywności na Facebooku dla Twojej profesjonalnej strony. Możesz znacznie rozszerzyć możliwości analityczne, integrując je z bardziej niezawodnymi systemami śledzenia (Webtrends, Omniture), które łączą się bezpośrednio z Facebookiem, co może zapewnić bardziej niezawodne dane, aby odpowiedzieć na niektóre bardziej bezpośrednie pytania biznesowe. Liczba polubień i płeć osób odwiedzających Twoją stronę firmy nic nie znaczy, jeśli nie możesz nic zrobić z tymi informacjami.

Konfigurowanie strony profesjonalisty

Gdy będziesz gotowy do skonfigurowania strony, przekonasz się, że nie jest to trudniejsze niż skonfigurowanie osobistego profilu. Ważne jest, aby wyobrazić sobie, jak chcesz przedstawić swoją profesjonalną osobowość, a następnie zbudować swoją stronę z myślą o osobistej wizji marki. Najpierw przejdź do strony tworzenia strony (http://www.facebook.com/pages), a zobaczysz listę stron z ikonami. W prawym górnym rogu strony znajduje się przycisk "Utwórz stronę". Facebook daje dwie opcje: stronę społeczności lub oficjalną stronę. Strony społeczności są zwykle przechowywane dla filantropijnych przyczyn świata. Trzymaj się oficjalnych stron. W polu Oficjalna strona wybierz opcję Lokalna firma; Marka, produkt lub organizacja; oraz artysta, zespół lub osoba publiczna. Po utworzeniu strony nadszedł czas na dodanie treści. Formularz na Facebooku zawiera kilka pól do wypełnienia informacji o firmie, w tym godzin pracy, specjalności i nadchodzących wydarzeń. Możesz także opublikować logo swojej firmy, zdjęcia wykonanej pracy (powiedzmy, jeśli jesteś generalnym wykonawcą), filmy, które wykonałeś (być może reprezentujesz firmę teatralną) oraz linki do innych stron (szczególnie Strona internetowa firmy). Strona ma wiele takich samych treści jak profil osobisty, z wyjątkiem tego, że jest dostosowana do aspektu biznesowego Twojej osobistej marki.

Pięć najważniejszych wskazówek dotyczących korzystania z Facebooka

Pięć najważniejszych wskazówek należy pamiętać przy każdym logowaniu do konta na Facebooku:

1. Uświadom sobie, że Twoja marka jest publiczna na Facebooku. Jeśli nie używasz ustawień zabezpieczeń omówionych wcześniej , strona profilu jest całkowicie publiczna w Internecie. Jest bardziej niż prawdopodobne, że wyszukiwanie imienia i nazwiska w Google spowoduje wyświetlenie konta na Facebooku, do którego każdy na świecie może uzyskać dostęp. Czy twoja mama patrzy na twój profil? Co powiesz na swojego szefa lub byłego męża? Udostępniaj rozsądne treści.

2. Spraw, aby twoja nazwa użytkownika na Facebooku była łatwa do zapamiętania - Twoje imię i nazwisko powinny być łatwe do zapamiętania dla osób, które będą komunikować się z Tobą codziennie. Te same zasady dotyczą adresu URL witryny. Nie twórz naprawdę długiej nazwy użytkownika. Nazwy użytkowników są bardziej prawdopodobne niż twoje imię, takie jak http://www.facebook.com/kylelacy.

3. Napisz na ścianach znajomych .Ściana na Facebooku to osobisty kanał, który rejestruje wszystko, co twoi znajomi robią na Facebooku. Pisanie u swoich znajomych na ścianie profilu na Facebooku to świetny sposób na rozpowszechnianie marki i przekazu online. Jest to szczególnie ważne, gdy twój przyjaciel komentuje tę aktualizację statusu. Gdy użytkownik komentuje, cała jego baza znajomych widzi aktualizację na swoich osobistych ścianach. To świetny sposób na rozpowszechnianie wiadomości!

4. Oznacz osoby na zdjęciach - jeśli masz wydarzenie lub zdjęcie, które może być interesujące lub specjalne dla przyjaciół i znajomych, oznacz ich imiona na zdjęciu. Gdy prześlesz zdjęcie, Facebook daje również możliwość "otagowania" osób, które są na zdjęciu. Po prostu kliknij przycisk "Oznacz to zdjęcie" w prawym dolnym rogu, najedź myszką, kliknij twarz osoby, wpisz jej imię i nazwisko. Facebook połączy nazwę ze zdjęciem, a osoby te zostaną powiadomione, że zostały oznaczone tagiem na zdjęciu. Pamiętaj, aby oznaczać ludzi tylko wtedy, gdy zdjęcie w jakiś sposób ich dotyczy. Jeśli są na zdjęciu, należy je oznaczyć. Jeśli byli na imprezie, oznacz je również. Jeśli nie mają nic wspólnego z postem lub zdjęciem, nie oznaczaj ich tagami.

5. Twórz wydarzenia na Facebooku i zaproś znajomych - Facebook może tworzyć tagi zdarzeń, aby zaprosić znajomych na wydarzenia prowadzone przez ciebie (markę twojej osoby) lub Twoją firmę. Możliwości karty Zdarzenia są nieograniczone i mogą pomóc w przyciągnięciu większej liczby osób do wydarzeń, które organizujesz.

•  Dołącz do grupy na Facebooku - pamiętasz agenta ubezpieczeniowego, który utworzył grupę na Facebooku dla dziecięcej drużyny baseballowej? W tej części nie rozmawiamy dużo o grupach na Facebooku, ale ważne jest, aby dołączyć do grupy na Facebooku, aby promować swój wizerunek marki na stronie. Możesz tworzyć grupy na Facebooku lub dołączać do nich w zależności od tematu lub osobistej historii marki. Po dołączeniu do grupy możesz wysyłać SMS-y do innych członków, wysyłać im e-maile, komentować ich profile lub kontaktować się z nimi. Przykład niektórych grup, które możesz założyć, byłby powiązany wokół twojej klasy maturalnej, fanów drużyny sportowej lub drużyna piłkarskiej uczelni, pracowników firmy, kościoła i / lub innych zajęć dodatkowych.

Dziesięć nakazów i zakazów Facebooka

1. Prześlij prawdziwe zdjęcie.

Rozmawialiśmy o tym wcześniej. Prześlij zdjęcie, które jest prawdziwe i zawiera w sobie jakiś rodzaj substancji. Zarówno Twoje osobiste, jak i profesjonalne strony powinny mieć to samo zdjęcie (dla zachowania spójności). Po ustaleniu marki osobistej i osiągnięciu niektórych celów możesz przełączać zdjęcia na stronach osobistych i profesjonalnych.

2. Udostępniaj treści specyficzne dla branży.

Publikuj treści, które podkreślają Twoje osobiste zainteresowania i obszary wiedzy specjalistycznej na twoich osobistych i profesjonalnych stronach. Jeśli jesteś zainteresowany marketingiem, możesz zamieścić interesujący link do artykułu lub strony internetowej na temat brandingu lub reklamy. Wyraźnie chcesz uniknąć treści, które powinny zostać pozostawione na wiosenną przerwę lub weekendową imprezę. Trzymaj tę zawartość w filtrze lub z dala od Facebooka. Nie myśl zbyt mocno o treści, którą udostępniasz na Facebooku. Pamiętaj, że dajesz wgląd w to, co cię czyni. Nic więcej. Dziel się interesującymi i istotnymi treściami ze znajomymi na Facebooku.

3. Użyj swojego adresu e-mail, aby znaleźć znajomych.

Wcześniej rozmawialiśmy o korzystaniu z bazy danych e-mail do importowania i znajdowania znajomych na Facebooku. Importowanie bazy danych e-mail jest jedną z ważniejszych rzeczy, które możesz zrobić w swoim osobistym profilu. Pomaga łączyć się z użytkownikami, których znasz już w "prawdziwym świecie".

4. Czy przeczytaj warunki korzystania z usługi.

Twoje profesjonalne i osobiste strony na Facebooku mają warunki umów o świadczenie usług, które prawdopodobnie zgodziłeś się, dołączając do strony. W porządku; też początkowo ich nie czytaliśmy. Ważne jest jednak, aby rzucić okiem na warunki umów o świadczenie usług, aby zrozumieć, co jest dobre, a co złe podczas korzystania z witryny. Nie chcielibyśmy, abyś został wyrzucony z domu za dzielenie się głupimi treściami lub spamowanie ludzi bez "prawdziwej" wiedzy. To wywołuje nasze następne nie.

5. Nie używaj niewłaściwego języka.

Prawdopodobnie myślisz sobie: "Nigdy nie używałbym złego języka w wszechwiedzącym i konsumującym świecie Facebooka". Cóż, czytelniku, niektórzy to robią. Utrzymuj wszystko w czystości i utrzymuj świetną zawartość. Nie upuszczaj bomby atomowej na ścianie na Facebooku, ponieważ jesteś zły na usługodawcę lub małżonka. Będziesz do tego lepszą osobą. Dotyczy to nie tylko przekleństw. Prawidłowa gramatyka i pisownia są niezwykle ważne przy udostępnianiu treści na Facebooku. Sprawdź dwukrotnie całą udostępnianą zawartość.

6. Nie spamuj ludzi.

Co to jest spam? Dzieje się tak, gdy udostępniasz treści na stronach i Facebooku, które nie mają nic wspólnego z twoimi celami. Dzieje się tak, gdy stale rozpowszechniasz informacje, które sprzedają treść, zamiast dołączać do społeczności. Dlaczego chcę dołączyć do Twojej strony lub zostać twoim przyjacielem, gdy wszystko, co robisz, to dzielenie się o sobie? Chcemy wiedzieć o Twojej firmie, codziennej rutynie i chcemy wiedzieć, jak zaangażować się w to, co starasz się osiągnąć na świecie. Jeśli wejdziemy na twoją stronę i masz całą treść i nie masz interakcji, to bardziej niż prawdopodobne, że spamujesz swoich obserwujących. Dotyczy to również zaproszeń do składania wniosków i wydarzeń. Przez większość czasu przyjaciel lub obserwujący nie chce ci pomóc w sadzeniu ogrodu w Farmville ani nie może być zapraszany na przyjęcie 50 razy. Jeśli wysyłasz aplikację lub zaproszenie na wydarzenie, wyślij je raz. Nie spamuj!

7. Nie szturchaj ludzi.

Facebook ma aplikację, która pozwala "szturchać" osoby, które są przyjaciółmi Twojego profilu osobistego. Jeśli nie szturchasz przyjaciela ze studiów, nie rób tego. Może stać się bardzo przerażające, gdy otrzymasz losowe poke od osoby, którą spotkałeś na Facebooku pięć minut wcześniej. Zamiast szturchać ludzi, wyślij im wiadomość, aby połączyć się z nimi na bardziej osobistym poziomie.

8. Nie oznaczaj wszystkich na zdjęciu.

Wszyscy uwielbiają być oznaczani na zdjęciach - jeśli są pochlebne. Nie oznaczaj wszystkich i ich matek na zdjęciu, które nie jest z nimi. Jest to uzasadnione tylko wtedy, gdy masz zdjęcie z wydarzenia, a uczestnik był obecny, ale nie zauważalny na zdjęciu.

9. Nie synchronizuj swojego profilu na Twitterze ze stroną na Facebooku.

Aktualizacje na Facebooku różnią się całkowicie od aktualizacji na Twitterze. Użytkownicy Twittera mogą korzystać z setek różnych aktualizacji za jednym razem. Nie chcesz zalać ściany użytkowników ani kanału. Użytkownicy Facebooka będą bardzo zirytowani, jeśli Twoje aktualizacje statusu Twittera zostaną opublikowane na Twoim koncie Facebook. Można jednak zsynchronizować swój status na Facebooku z kontem na Twitterze, ponieważ dodaje on do treści zamiast odbierać.

10. Nie zapraszaj ludzi do profesjonalnej strony w kółko.

Po skonfigurowaniu profesjonalnej strony na Facebooku zostaniesz poproszony o zaproszenie znajomych do "polubienia" Twojej strony. Niektórzy zaakceptują, a inni odmówią. Nie bierz tego osobiście, jeśli niektórzy nie akceptują "polubienia" Twojej strony. Można zapraszać użytkowników kilka razy w ciągu miesiąca, na wypadek, gdyby przypadkowo to pominęli, ale nie proś o to ciągle tych samych znajomych. Ludzie denerwują się, gdy 100 razy są proszeni o wsparcie lub polubienie strony. Poproś więcej niż trzy razy, a staniesz się niezręcznym prześladowcą.