" />

Kreowanie Marki "JA"Branding

LinkedIn: Sieć na sterydach



Wyobraź to sobie. Wchodzisz w wydarzenie sieciowe i jesteś mile zaskoczony widząc twój najbliższy kontakt biznesowy i przyjaciela stojącego przed pokojem rozmawiającego z jednym z twoich klientów. Zaskakuje Cię również fakt, że większość ludzi jest blisko twoich bliskich. Na początku wydaje ci się, że to impreza niespodzianka i masz zamiar poszukać swojej matki, ale potem zauważysz kolejną grupę dalej od wszystkich twoich przyjaciół (którzy się do ciebie uśmiechają). Rozpoznajesz niektóre twarze, ale nie możesz umieścić ich nazwisk. Patrząc więcej, zdajesz sobie sprawę z wielu grup rozmieszczonych w całym budynku, których nigdy wcześniej nie widziałeś. Nagle twój przyjaciel podchodzi do ciebie i pyta, czy chcesz poznać drugą grupę ludzi. Absolutnie. W końcu jesteś tam do pracy w sieci. Śledzisz przyjaciela i zostajesz przedstawiony każdej osobie w drugiej grupie. Gdy spotykasz ludzi w tej grupie, powiększa się i coraz więcej osób wchodzi do pokoju. Jeden po drugim zapoznajesz się z każdym z nich i swoją siecią po prostu rośnie. W końcu pieniądze zaczynają spadać z sufitu, a ty się uśmiechasz, bo, hej, darmowe pieniądze. Nie, to nie jest jakiś przerażający sen (chociaż pieniądze byłyby całkiem fajne). Brzmi zabawnie, ale w ten sposób Linkedln buduje Twoją osobistą markę. Linkedln tworzy sieci na sterydach. Jest to szalona adrenalina, pełna pasji, budowania połączeń i wiodąca na rynku strona sieciowa dla profesjonalistów. Linkedln daje możliwość nawiązania kontaktu z ludźmi, którzy mogą pchnąć Twoją osobistą markę na nowy poziom. Jest to portal społecznościowy podobny do Facebooka, ale wyższymi dochodami. Linkedln może poszczycić się członkostwem około 70 milionów użytkowników o średnim dochodzie w wysokości 19 000 $. Porozmawiaj o profesjonalnym serwisie sieciowym. Co sprawia, że ta strona jest cenna? Linkedln jest dokładnie tak, jak to brzmi: strona sieciowa, która pomaga "linkować" do innych profesjonalistów lub kontaktów i budować sieć najwyższej osobistej dominacji marki. Linkedln daje możliwość łączenia się z ludźmi, którzy mogą łączyć się z innymi ludźmi, którzy mogą łączyć się z innymi ludźmi i tak dalej. Mogą to być twoje powiązania z byłym współpracownikiem prowadzące do tego, że łączy cię z potencjalnym pracodawcą. Aby zacząć w świecie Linkedln, musisz zrozumieć podstawy budowania profilu i swojej osobistej marki.

Podstawy Linkedin

Twój profil Linkedln to okno do Twojej profesjonalnej duszy. Możesz technicznie wyświetlić profil jako życiorys online, ale to o wiele więcej. Podsumowanie może być bardzo nudne, ale profil Linkedln został ulepszony ze względu na możliwość pracy w sieci. Twój profil Linkedln to sposób na promowanie profesjonalnej strony Twojej osobistej marki. Jest to link do twoich najlepszych umiejętności, rekomendacji twoich kontaktów, twojej profesjonalnej osobowości i twojej wiedzy. To jedyne miejsce w sieci, w którym możesz zademonstrować każdy aspekt tego, co czyni cię cennym dla pracodawcy lub klienta. Dużo rozmawialiśmy o tym, jak twoja osobista marka buduje zaufanie i opowiada wiarygodną historię. Twój profil na LinkedIn jest kolejnym aspektem tej historii. Jednym z bardziej zaawansowanych aspektów Linkedln jest to, że możesz wskazać, jak blisko jesteś związany z osobami wymienionymi w bazie danych. Linkedln grupuje je według trzech różnych stopni.

Co znajduje się w profilu Linkedln?

Pierwszym krokiem do ustalenia swojej obecności na LinkedIn jest utworzenie profilu. Po utworzeniu profilu możesz rozpocząć dodawanie połączeń do znajomych, którzy również korzystają z Linkedln.

Sekcja Zatrudnienia

Profil zwykle koncentruje się na historii zatrudnienia i edukacji a nie listę hobby lub ulubionego filmu. Zostawimy to na Facebooku. Pamiętaj, że chodzi o twoją profesjonalną markę. Aby wypełnić stronę profilu, zacznij od wypełnienia informacji o bieżącej i poprzedniej pracy. Niektóre z nich będą zawierać stanowisko, pracodawcę, branżę, daty oraz krótki opis osiągnięć na stanowisku. Powinieneś zaplanować od 30 do 60 minut na wypełnienie swojego profilu na LinkedIn. Pamiętaj, że jest to łatwy formularz do wypełnienia, ale profil musi zostać całkowicie wypełniony, aby wspierać Twoją osobistą markę. Linkedln sprawdza również twojego pracodawcę, aby sprawdzić, czy są w bazie danych Linkedln. Pomoże Ci to znaleźć osoby, które pracowały w tej samej firmie i nadal są obecnie zatrudnione w firmie. Tak więc, jeśli pracowałeś dla dużej korporacji, Linkedln znajduje inne osoby, które również pracowały w tej korporacji i pozwala ci się połączyć. Ta funkcja przydaje się później, gdy próbujesz rozbudować swoją sieć. Możesz także dodać szkołę, do której uczęszczałeś, aby uzyskać listę absolwentów, którzy obecnie korzystają z Linkedln do celów sieciowych. Po wypełnieniu danych zawodowych pamiętaj o przesłaniu profesjonalnego zdjęcia, a następnie wypełnij swoje doświadczenie edukacyjne

Twoje zdjęcie / awatar

Porozmawiajmy najpierw o twoim zdjęciu (zwanym także awatarem), ponieważ wiemy, że podoba ci się myśl o opublikowaniu zdjęcia w swoim profilu. Mówimy (i będziemy) o awatarach, ponieważ są one niezwykle ważne dla Twojej osobistej marki i spójności marki. Bardzo ważne jest, aby używać tego samego obrazu na każdej stronie sieci społecznościowej w Internecie. Jeśli spotkasz kogoś na ulicy, będziesz chciał, żeby to zapamiętał. Dlaczego nie mieć zdjęcia w profesjonalnej witrynie sieciowej? To jak chodzenie na wydarzenie sieciowe z założoną maską. Możesz zdecydować się na wykonanie profesjonalnego zdjęcia głowy lub zatrudnić fotografa, który wykona zdjęcie głowy dla Ciebie. Polecamy to drugie. Zakładamy, że rozumiesz pojęcie profesjonalisty. Profesjonalne zdjęcie nie obejmuje stroju kąpielowego ani stojaka na beczki.

Sekcja Edukacji

Po ustaleniu sytuacji obrazkowej zostaniesz poproszony o uzupełnienie swojego doświadczenia edukacyjnego. Wymienisz różne szkoły i instytucje edukacyjne, do których uczęszczałeś po ukończeniu szkoły średniej, w tym ich imię i nazwisko, stopień naukowy, liczbę lat, wygrane nagrody i inne niesamowite wyróżnienia, które chcesz dodać. Pamiętaj, że im więcej informacji podasz, tym lepiej. Nigdy nie wiadomo, kiedy udostępniasz coś wspólnego z potencjalnym pracodawcą.

UWAGA

Linkedln wykorzystuje całą tę historię zatrudnienia i edukacji, aby pomóc Ci w wyszukiwaniu byłych i obecnych kolegów i kolegów z klasy.

Informacje o zatrudnieniu i edukacji stanowią podstawę profilu zawodowego Linkedln, ale masz również możliwość wypełnienia krótkiego podsumowania, aby pomóc ludziom zrozumieć, co dokładnie robisz i dlaczego to robisz.

Podsumowanie kariery

Pomyśl o tym jak o platformie sieciowej. Twoje streszczenie jest tym, co czyni Cię wyjątkowym i daje komuś powód do nawiązania z Tobą kontaktu. Zasadniczo jest to krótki opis twojego doświadczenia zawodowego i umiejętności. Pamiętasz osobistą historię marki omówioną i zbudowaną w części 2? To świetne miejsce do korzystania z niego. Jest to tradycyjny "cel kariery", który można umieścić w CV, ale można dodać nieco więcej i uczynić go bardziej dokładnym niż ma miejsce na papierowym CV. Linkedln używa słów kluczowych, aby śledzić i kategoryzować profile do wykorzystania podczas wyszukiwania. Pracodawca może korzystać z Linkedln w celu poszukiwania pracy lub inny użytkownik sieci może Cię przeszukiwać! Upewnij się, że używasz słów kluczowych, o których chcesz wiedzieć lub których poszukują menedżerowie ds. Zatrudnienia. Nie przeciążaj podsumowania kariery, używając słów kluczowych w kółko, ale pamiętaj, aby używać słów opisujących Twoją pozycję, pole i wszelkie przydatne umiejętności. Skuteczne podsumowanie Linkedln opiera się na krótkim biuletynie, który już napisałeś, i dodaje słowa kluczowe, które pokazują, kim jesteś, jak ten: Kreatywny i pracowity młody profesjonalista skoncentrowany na public relations firmy. Poprowadził dwie z ponad 80 organizacji studenckich, jednocześnie studiując jako student w pełnym wymiarze godzin. Pracował dwóch osobnych stażach w firmie PR w Waszyngtonie. Silne umiejętności komunikacji pisemnej i ustnej z pasją do wystąpień publicznych. Co sprawia, że jest to skuteczne podsumowanie? Opisuje, co sprawia, że jednostka jest wyjątkowa i wyjątkowa, kim jest i co lubi robić. Użyła słów kluczowych public relations, PR, umiejętności komunikacyjnych i wystąpień publicznych. Jeśli podążasz za nami, napisz podsumowanie Linkedln przed przejściem do następnej sekcji. Dobrym narzędziem do użycia będzie osobista historia marki napisana w Części 2. Zapoznaj się z punktami opowiadania, aby pomóc w napisaniu podsumowania na LinkedIn. Można to również wykorzystać na wielu różnych platformach, takich jak Facebook!

Twoje strony internetowe

Istnieje również sekcja z listą wszystkich witryn, z którymi jesteś powiązany: zarówno osobistego, jak i profesjonalnego, Twojego bloga, kanału RSS i portfolio kreatywnego. Jest też miejsce, w którym możesz wymienić zainteresowania, grupy powiązane i wyróżnienia. To pozwala innym dowiedzieć się o Tobie poza Twoim profilem LinkedIn.

Wskazówka

Gdy wyświetlasz listę swoich witryn i blogów, możesz wybrać opcję Moja witryna, Moja firma, Mój blog, Mój kanał RSS, Moje portfolio i Inne. Jeśli wybierzesz jedną z pierwszych pięciu opcji, będą one wyświetlane jako nazwa (Moja firma, Mój blog itd.) W Twoim profilu. Ale jeśli wybierzesz opcję Inne, możesz przeliterować nazwę tej innej witryny. Wpisz nazwę swojego bloga, swojej witryny i cokolwiek innego. Następnie, gdy ludzie zobaczą Twój profil, zobaczą nazwę Twojej firmy, nazwę Twojego bloga i tak dalej. Ten link ma więcej informacji niż pozostałe pięć oferowanych opcji.

Wskazówka

Nie twórz linków do swojego profilu na Facebooku w sekcji witryny. Chcesz stworzyć granicę między życiem osobistym i zawodowym. Chociaż naprawdę pracowity menedżer ds. rekrutacji może wyszukiwać Cię na Facebooku, nie ma powodu, aby ci to ułatwiać. (Jednocześnie upewnij się, że nie publikujesz na Facebooku niczego, co mogłoby zaszkodzić Twojej reputacji zawodowej.) Po wypełnieniu profilu sprawdź, czy jest on w 100% kompletny. Linkedln pokazuje pasek stanu do uzupełnienia po prawej stronie Twojego profilu. Uderzenie w 100% nie jest trudne. Postępuj zgodnie z sugestiami Linkedln pod swoim statusem, a uzyskasz 100% zanim się zorientujesz. Gdyby tylko życie było takie proste! Jeśli osiągniesz 100%, radzisz sobie świetnie. Jednak jeśli jeszcze go nie trafiłeś, niezwykle ważne jest, aby dowiedzieć się, co należy zrobić, aby osiągnąć ten znak. Pełny profil pokazuje, że masz na myśli firmę i pomaga w funkcji wyszukiwania w witrynie. Pokazuje potencjalne połączenia, których właściwie używasz Linkedln, i nie jest to tylko jakaś niedokończona, rzadko odwiedzana sieć. Fajne funkcje Linkedln warte zbadania

Linkedln to potężne narzędzie. To coś więcej niż życiorys lub narzędzie do budowania sieci. To nie jest tylko sieć społecznościowa "ustaw i zapomnij". Jeśli chcesz z niego skorzystać, musisz użyć Linkedln. Jak każda inna sieć społecznościowa, wyciągasz z niej to, co w nią wkładasz. Musisz więc skorzystać z pełnego zakresu funkcji Linkedln, aby uzyskać jak najwięcej i jak najlepiej wykorzystać swoje połączenia. Linkedln oferuje kilka fajnych funkcji, które pomogą Ci zbudować Twoją osobistą markę. Powszechnie wiadomo (szczególnie w branży medycznej i finansowej), że korporacje ograniczają lub blokują dostęp do mediów społecznościowych, z wyjątkiem Linkedln. Ponieważ Linkedln jest systemem zamkniętym, co oznacza, że trudno jest uzyskać informacje, jeśli nie jesteś członkiem witryny, jest to bezpieczniejsze. Dodatkowe funkcje witryn pozwalają dostosować profil, aby prezentować wszystkie aspekty życia zawodowego.

•  Osobisty link-URL pozwala spersonalizować swój adres URL. Zamiast długiego adresu URL wypełnionego wszelkiego rodzaju literami i cyframi, możesz mieć taki, który ma twoje imię, na przykład www.linkedin.com/in/WinstonChurchill (zakładając, że naprawdę nazywasz się Winston Churchill).

Uwaga

URL oznacza "jednolity lokalizator zasobów". To po prostu inna nazwa adresu internetowego. Możesz po prostu nazwać go URL, nigdy nie wiedząc, co to znaczy.

•  Wydarzenia - zakładka Wydarzenia może pomóc Ci promować swoje wydarzenia, znaleźć inne fajne wydarzenia, na które można wziąć udział, i dać ci możliwość zobaczenia, na co biorą udział inne osoby, czy to wydarzenie społecznościowe, profesjonalne spotkanie po godzinach, czy nawet konferencja lub targi. Oferuje również wyszukiwanie zdarzeń i poleca wydarzenia na podstawie informacji o Twoim profilu. Możesz także dowiedzieć się więcej o uczestnikach i aktualizacjach dotyczących wydarzenia.
•  Połącz się z innymi profilami społecznościowymi - wielokrotnie rozmawialiśmy o znaczeniu łączenia innych profili społecznościowych w celu stworzenia jednej ciągłej historii. Linkedln pozwala zbudować profil Twojej firmy społecznościowej. Po nawiązaniu połączenia na Linkedln, reszta twoich sieci jest tylko jednym kliknięciem, aby połączyć się z tobą na wielu platformach, takich jak blog lub Twitter. Pamiętaj, że nie należy linkować do swojego profilu na Facebooku. Dane osobowe i zdjęcia nie muszą być udostępniane pracodawcy perspektywicznemu do czasu pierwszego spotkania.
•  Aplikacje - Linkedln oferuje szereg aplikacji, które pomogą Ci w pełni wykorzystać swój profil. SlideShare pozwala udostępniać prezentacje załadowane na SlideShare.net; Portfolio Display publikuje wpisy portfela w twoim profilu; WordPress pobiera kanał z twojego bloga WordPress aTweets pobiera Twój kanał na Twitterze, aby udostępnić go w sieci. (Dlatego ważne jest, aby być profesjonalistą również na Twitterze.) Jest więcej aplikacji niż wymieniliśmy tutaj, więc poszukaj tych, które będą Ci przydatne.
•  Grupy i podgrupy - dołącz do grup (działają jak fora dyskusyjne), aby budować głębsze relacje i zdobywać nowe połączenia. Możesz znaleźć grupy dla swojej społeczności, branży, a nawet funkcji pracy. Możesz znaleźć najlepsze dyskusje i najbardziej wpływowe kontakty w swoich grupach. Są świetnymi zasobami na ogłoszenia, nadchodzące wydarzenia, dyskusje i cenne informacje. Dołącz do grup i podgrup tylko, ponieważ naprawdę interesujesz się tym, czym jest grupa.

Tworzenie kontaktów na Linkedln

Oczywiście narzędzie sieciowe nie jest zbyt dobre bez sieci. I chociaż możesz wyszukiwać i przeszukiwać ludzi na LinkedIn, istnieje na to łatwiejszy sposób. Wszyscy mamy osobiste kontakty, które mogą budować naszą sieć Linkedln, więc nadszedł czas, aby zbudować tę bazę danych i połączyć się z innymi członkami. Istnieje kilka sposobów na zbudowanie listy kontaktów. Zaczyna się ona od bazy danych pracy, byłych i obecnych kolegów oraz kolegów z klasy. Masz również możliwość wyszukiwania według nazwy, firmy, szkoły i miasta. Wreszcie, Linkedln ma funkcję wyszukiwania zaawansowanego. Szukając możliwych połączeń, masz możliwość przejrzenia ich profilu i zbadania innych połączeń. Po wyszukaniu i znalezieniu osób możesz poprosić ich o dołączenie do sieci, zapraszając ich do nawiązania z Tobą kontaktu. Po utworzeniu połączenia możesz przeszukać jego profil i połączyć się z ludźmi, których niekoniecznie znasz, ale byłyby cenne dla Twojej sieci. Po prostu zapytaj o swoje nowo wybrane połączenie o wprowadzenie

Korzystanie z bazy danych e-mail

Ze wszystkich narzędzi, którymi dysponujesz, najważniejsza jest twoja baza e-mail. To twoja początkowa lista kontaktów. Twoja baza danych e-mail jest wypełniona osobami, z którymi regularnie się komunikujesz. Są to ludzie, którzy będą już wiedzieć, kim jesteś i dlaczego chcesz się z nimi połączyć. Najprostszym sposobem na rozpoczęcie jest pobranie bazy danych e-mail z klienta pocztowego (takiego jak Outlook, Thunderbird lub Apple Mail) lub użycie konta Gmail, Yahoo !, lub AOL. Linkedln zaoferuje, że zrobi to automatycznie, lub możesz kliknąć kartę Połączenia, aby automatycznie przesłać bazę danych e-mail do sieci Linkedln. Linkedln automatycznie przeszuka przesłaną bazę danych i znajdzie każde połączenie, które ma konto Linkedln. Jedyne, co musisz zrobić, to spojrzeć, kliknąć i połączyć. Tak łatwo jest zbudować swoją początkową sieć.

Wskazówka

Zalecamy założenie konta Gmail i zsynchronizowanie go ze służbowym adresem e-mail. Nigdy nie wiadomo, kiedy nie będziesz mieć dostępu do służbowego adresu e-mail. Następnie upewnij się, że jest to aktualne i czyste. Przydatne jest ustawienie tego jako podstawowego adresu e-mail zamiast adresu e-mail od operatora telewizji kablowej, firmy telefonicznej lub pracy. Jeśli kiedykolwiek zmienisz pracę, Twój adres e-mail stanie się nieaktualny dla wszystkich kontaktów. Wreszcie każda sieć społecznościowa, którą widzieliśmy, umożliwia dodawanie kontaktów za pośrednictwem konta Gmail.

Wskazówka

Sprawdź pasek narzędzi swojego programu Outlook Linkedln, jeśli często korzystasz z programu Outlook. Jest to jeden z najłatwiejszych sposobów połączenia książki adresowej e-mail z LinkedIn. Po prostu wpisz swoją nazwę użytkownika i hasło, a Linkedln automatycznie pobierze wszystkie kontakty i pokaże każdy kontakt, który już dołączył do strony. Umożliwia to łączenie się z twoimi początkowymi kontaktowymi znajomymi, współpracownikami, współpracownikami, dostawcami i tak dalej. Ten sam proces ma miejsce, gdy przesyłamy naszą bazę danych e-mail, którą omówiliśmy wcześniej w tej sekcji. Kiedy połączysz się z osobą na LinkedIn, możesz połączyć się z jej kontaktami! Ludzie, których możesz nie znać, ale mogą być cenni dla Twojej sieci. Pamiętaj, że ci ludzie stają się Twoimi najlepszymi marketerami. To ludzie, którzy rozpowszechniają Twoją wiadomość (i markę osobistą) szybciej niż ktokolwiek inny na świecie. Masz jednak możliwość potwierdzenia wszelkich połączeń przed ich automatycznym nawiązaniem. Pozwala to uniknąć kontaktu z kimś, kogo wolisz trzymać na dystans.

Inne sposoby połączenia: koledzy i koledzy z klasy

Po wypełnieniu historii edukacji i pracy, LinkedIn może znaleźć inne osoby, które podzieliły się z Tobą tymi doświadczeniami. Niezależnie od tego, czy jest to kobieta, która pracowała obok ciebie, facet, który siedział za tobą w klasie, czy nawet ktoś, kogo nigdy nie spotkałeś, ale uczęszczał do tej samej klasę, Linkedln zapewnia narzędzia do łatwego łączenia się ze wszystkimi im. W Kreatorze wyszukiwania kontaktów możesz wybrać, z kim chcesz się połączyć. Gdy prześlesz książkę adresową lub bazę danych do Linkedln, możesz sprawdzić lub odznaczyć nazwiska osób, z którymi chcesz się połączyć. Możesz połączyć się zbiorczo z każdą osobą w bazie danych (automatycznie) lub wybrać i wybrać. Jesteś również proszony o zapraszanie osób niebędących członkami na stronę przez e-mail, chociaż nie zalecamy tego. Jedynym momentem, w którym powinieneś zaprosić osoby niebędące członkami witryny, jest to, że jesteś pewien, że docenią to zaproszenie. Jeśli są typem osób, które mogą przestraszyć się, że "wysłałeś kolejny e-mail", prawdopodobnie najlepiej powstrzymać się od wysłania tej wiadomości. Lub jakiekolwiek inne. Robisz wielkie postępy. Utworzyłeś profil i połączyłeś się z bazą danych. Następnym krokiem jest rozbudowa sieci, aby rozwinąć się w coś, co może pomóc Tobie i Twojej ogólnej marce osobistej. Możesz poprosić swoją sieć Linkedln o przedstawienie się osobom, których jeszcze nie znasz. Pamiętasz system drugiego i trzeciego stopnia z imprezy na początku części? Zacznijmy tą imprezę.

Budowanie sieci drugiego i trzeciego stopnia

Budowanie sieci na Linkedln nie kończy się na połączeniach pierwszego stopnia. Moc Linkedln polega na twojej zdolności do łączenia się z ludźmi spoza twojego pierwszego stopnia wpływu (twoich osobistych kontaktów). Jest to sprzeczne z celem, jeśli uczestniczyłeś w wydarzeniu sieciowym i rozmawiałeś z osobami, które już znasz. Łącząc się z osobami, które już znasz (pierwszy krok), budujesz platformę do wprowadzenia ich połączeń. To właśnie w serwisie Linkedln mają zastosowanie połączenia drugiego i trzeciego stopnia. Najpierw określmy, co reprezentują drugi i trzeci stopień.

•  Kontakt drugiego stopnia - jest to ważniejsze połączenie. Połączenie z drugą osobą oznacza, że między tobą a drugą osobą jest tylko jedna osoba. Linkedln pozwala kontaktom łączyć się ze sobą o drugi stopień. Jedyne, czego potrzebujesz, to wprowadzenie do kontaktu drugiego stopnia.
•  Kontakt trzeciego stopnia - kontakt trzeciego stopnia jest trudniejszy do złamania, ponieważ nie jesteś bezpośrednio połączony z osobami przez inny kontakt. Bycie połączonym przez trzeci stopień oznacza, że masz kontakt, który jest połączony z inną osobą, która jest połączona z twoim trzecim stopniem. Wiemy, że to szalona sieć, którą utkaliśmy!
Kontakty drugiego stopnia na Linkedln to ważniejsze połączenia z tobą w tej sieci kontaktów. Linkedln daje ci odznaki (lub symbole) obok nazwiska osoby, aby pokazać poziom, na którym dana osoba jest połączona z tobą.

Przekształcanie kontaktów w połączenia

Dlaczego więc zamieniasz swoje kontakty w połączenia? Co to w ogóle znaczy? Jaka jest różnica między kontaktem a połączeniem? Czy możemy wcisnąć jeszcze jedno pytanie do tego akapitu? Są to osoby tego samego rodzaju, ale ważne jest, aby odkryć, że kontakt może być mniej ważny niż faktyczne połączenie. Ta sekcja dotyczy budowania relacji i silnego kontekstu z siecią Linkedln.

•  Kontakt - Osoba kontaktowa to osoba, z którą przynajmniej raz byłeś w kontakcie i która zna Twój zawód i nazwisko. To osoba któramoże docenić początkowe połączenie na Linkedln, ale nie będzie wahać się udostępnić Ci całej listy klientów (na LinkedIn). Pamiętaj, że sednem Linkedln jest zbudowanie sieci dla przedstawienia dla osób, które są z drugiego i trzeciego stopnia . Aby to zrobić, musisz sprawić, by stały się Twoimi kontaktami stały się ...

•  Połączenie - połączenie to cheerleaderka. Nie w rodzaju pom-pom, ale wściekły fan. Połączenie to osoba, która udostępni Twoje wiadomość, gdy zostaniesz o to poproszony i połączy Cię z niezbędnymi ludźmi, aby Twoje cele i osobisty pomysł marki stały się rzeczywistością. Chcemy spróbować przekształcić każdy kontakt w połączenie. Może się to nie zdarzyć, ale to nie znaczy, że nie powinieneś próbować. Tak więc, oczywiście, ważnym dylematem jest sposób przekształcania kontaktów w połączenia

1. Zbuduj współczynnik zaufania

Linkedln został zbudowany, aby utworzyć połączenie między zaufanymi kontaktami. To jest ogromne! Jak zacząć budować większe zaufanie między swoimi połączeniami? Przekaż im informacje, które ich zdaniem są cenne. Udostępniaj treści za pośrednictwem aktualizacji statusu, które pomagają kontaktom codziennie, a one staną się połączeniami. (Dlatego powinieneś próbować nawiązać kontakt z osobami, które faktycznie skorzystają z twoich treści, zamiast próbować kontaktować się z kimkolwiek i ze wszystkimi. To nie jest Facebook i nie jest to konkurs. Nawiązuj kontakt z osobami, którym ufasz i którym chcesz mieć do ciebie zaufanie).

2. Poleć znajomym

Dzięki rekomendacjom całe doświadczenie związane z LinkedIn jest rzeczywistością polecania. Musisz dać, aby otrzymać. Przekaż te rekomendacje, a otrzymasz je w zamian. Polecając osoby, z którymi pracowałeś, twoje połączenie pogłębi się, a kontakt ten stanie się połączeniem. Ludzie wkładają więcej akcji w rekomendacje LinkedIn, ponieważ wiedzą (do pewnego stopnia), że są szczerzy. Lepiej jest umieścić je na swojej stronie, co nie zawsze jest postrzegane jako godne zaufania.

3. Zaangażuj się w grupy kontaktów

Zaangażuj się w grupy, które mają wspólne zainteresowania. To wprowadza Cię w więcej możliwych kontaktów i możesz zidentyfikować swoje relacje z tą osobą w ramach wspólnej grupy. Im więcej grup się angażujesz, tym większa jest szansa na nawiązanie kontaktów. (Ale nie dołączaj tylko, aby dołączyć, bądź wybiórczy w stosunku do grup, do których dołączasz.) Wspieranie grupy kontaktu buduje głębsze punkty połączenia, które muszą się zdarzyć, aby wzmocnić twoje relacje z nimi.

4. Moc pozostawania w kontakcie

Linkedln oferuje możliwość łączenia się z osobami, które nie mogą korzystać z witryn takich jak Twitter i Facebook. Pamiętaj, że Linkedln składa się z białych kołnierzyków, którzy (zwykle) używają go tylko do łączenia się z innymi profesjonalistami w swojej branży. Linkedln doskonale nadaje się do pozostawania w kontakcie. Jest aktualizowany przez użytkowników, co czyni go niezawodną aktualną bazą danych.

Znaczenie rekomendacji

Ze wszystkich aplikacji oferowanych przez Linkedln rekomendacje są ważne dla Twojego profilu. Rekomendacje zapewniają dodatkową wiarygodność wobec ludzi. Najlepszym sposobem na dominację w świecie marek osobistych jest zdobycie wykwalifikowanych i gwiezdnych rekomendacji. Jeśli masz dobre relacje biznesowe z innym członkiem LinkedIn, poproś tę osobę o rekomendację. Nie proś tylko o to, aby zapytać lub zebrać wiele rekomendacji. To nie jest konkurs. Chcesz ludzi, którzy cię znają i potrafią szczerze napisać dobrą. Potem odwdzięcz się; pisanie rekomendacji pomaga również uzupełnić twój profil na LinkedIn. Ważne jest, aby dawać i otrzymywać odpowiednie zalecenia, które mogą pomóc w dalszym rozwoju Twojej osobistej marki. Czy chcesz być znany jako świetny mówca? Poproś ludzi, którzy cię widzieli, by mówili o napisanie tego rodzaju rekomendacji. Czy chcesz być znany jako strateg? Zapytaj klientów, którzy odnieśli sukces dzięki wdrożonej strategii. I pamiętaj, ważne jest, aby dawać przed otrzymaniem. Przekaż rekomendacje osobom, które pomogły ci przez lata, a one bardziej niż prawdopodobne zwrócą ci przysługę. Więc co stanowi dobrą rekomendację? Pamiętasz naszych przyjaciół z części 1? Nasi czterej bohaterowie są oddanymi użytkownikami LinkedIn i każdy z nich zebrał rekomendacje przydatne w ich osobistych celach związanych z brandingiem.

•  Allen (influencer) szuka nowej pracy po 14 latach pracy w tej samej agencji reklamowej. Allen powinien poprosić swojego przełożonego, współpracownika i klienta, z którym pracował, o rekomendacje. Oto przykład zalecenia dla Allena od jednego z jego klientów: "Allen był nadzwyczajny w zarządzaniu naszymi projektami w naszej firmie. Dostarczano je na czas, zgodnie z planem i budżetem, z każdym szczegółem. Dzięki, Allen, za bycie takim atutem dla naszej firmy! " Zwróć uwagę, że zalecenie to stanowi podstawę mocnych stron Allena jako menedżera konta i wzmacnia jego zaangażowanie w zarządzanie kontami klientów we właściwy i skuteczny sposób.

•  Beth (wspinaczka) chce awansować w szeregach swojej firmy, by zostać CMO. Jak Beth powinna stosować rekomendacje? Potrzebuje rekomendacji od swoich przełożonych i współpracowników, aby pokazać wyższemu kierownictwu, że realizuje cele swojej firmy. Zalecenia mogą pomóc jej ominąć menedżera, który może nie dzielić się pozytywnymi informacjami z wyższymi firmami. Oto przykład pozytywnej rekomendacji dla Beth: "Beth była niezwykle skuteczna w budowaniu platform marketingowych, które pomagają naszemu zespołowi w Firmie X. Jest porywcza i konsekwentnie osiąga swoje cele i oczekiwania względem mojego zespołu". Beth ma rekomendacje, które wpływa na jej zdolność do osiągania celów, co jest niezwykle ważne, gdy wspina się po szczeblach każdej firmy. Pamiętaj, aby podać informacje, które mogą pomóc w wewnętrznych spotkaniach promocyjnych. Nie wahaj się też prosić o rekomendacje od osób z różnych działów tej samej firmy. Mogą one być wyjątkowo potężne dla rozwoju Twojej osobistej marki.

•  Carla (nowicjuszka) to były przedstawiciel sprzedaży farmaceutycznej, który po ośmiu latach odeszła ze swojej firmy. Jest zainteresowana pracą dla organizacji non-profit, zarówno jako dyrektor programu, jak i specjalista ds. pozyskiwania funduszy. Carla ma ciekawy problem, ponieważ jej poprzednią pracą był przedstawiciel sprzedaży farmaceutycznej, który nie ma nic wspólnego z byciem dyrektorem programu. Carla może zrobić dwie rzeczy. Mogła poprosić swojego menedżera ds. sprzedaży w firmie farmaceutycznej o wydanie zalecenia w oparciu o jej zdolność do nawiązywania relacji z lekarzami i innymi specjalistami medycznymi, co może pomóc jej uzyskać pozycję specjalisty ds. pozyskiwania funduszy. Lub może sprawić, by mówił o jej zdolności do zarządzania kilkoma różnymi klientami i projektami, co może przemawiać na stanowisku dyrektora programu. Oto dobry przykład tego pierwszego: "Carla była niezwykle skuteczna w tworzeniu strategicznych relacji z lekarzami na prywatnych praktykach i pomogła w zabezpieczeniu tych relacji przez dłuższy czas. Relacje, którymi się zajmowała, przyczyniły się do wzrostu sprzedaży w naszej firmie ! "

•  Darrin (freelancer) jest specjalistą IT, który odchodzi z pracy co dwa lub trzy lata w poszukiwaniu większej ilości pieniędzy. Jest freelancerem, ponieważ pozostanie na mniej więcej tym samym poziomie pracy, bez względu na to, dokąd idzie, ale może zarobić więcej pieniędzy, ponieważ istnieją większe firmy wymagające jego wiedzy. Darrin powinien podążać tą samą ścieżką, co Allen, jeśli chodzi o proszenie o rekomendacje. Powinien poprosić klienta lub współpracownika o pozytywną rekomendację, aby wzmocnić jego zdolność do dostarczania klientom o wysokim poziomie. Ważne jest, aby otrzymywał rekomendacje od większych firm, ponieważ są one jego rynkiem docelowym; mniejsze firmy prawdopodobnie nie pomogą mu w jego osobistych przedsięwzięciach brandingowych. Oto dobry przykład: "Darrin jest wykwalifikowanym specjalistą IT, który zapewnił mi wysoką jakość usług, kiedy niewiele wiedziałem o tej dziedzinie lub o moim oprogramowaniu. Był cierpliwy, kompetentny i dobrze komunikował się, wyjaśniając mi, jakie były jego plany w projektowaniu mojego oprogramowanie i rozwiązanie do komunikacji wewnętrznej. Słuchał dobrze i zapewniał mi wybór w zależności od rodzaju systemów, w których wtedy chodziłem ". Ważne jest, aby zrozumieć zalety dobrych rekomendacji dla profilu Linkedln. Pamiętaj, aby otrzymywać rekomendacje od osób, które będą miały wpływ na Twoją markę. Możesz czuć się przytłoczony, ponieważ istnieje tak wiele przydatnych narzędzi Linkedln i brandingu osobistego. Ale jeśli chcesz wybrać jedną z najlepszych funkcji, aby promować swoją osobistą markę, są to rekomendacje. Dajesz ludziom możliwość opowiedzenia swojej historii interakcji z tobą jako osoby i tego, jak im pomogłeś. To jest potężne!

Dziesięć nakazów i zakazów w Linkedln

Nie podoba ci się sekcja nakazów i zakazów? My to robimy. Budując swoją osobistą markę za pomocą Linkedln, musisz przestrzegać wielu zasad. Oto 10 najważniejszych zasad, które udostępniamy. Są to te, które należy traktować niezwykle poważnie, jeśli chcesz, aby Twoja osobista kampania brandingowa zakończyła się sukcesem.

1. Prześlij profesjonalne zdjęcie

To powinno być oczywiste, ale zaskakujące, ile rozgwiazd, samochodów, słoneczników, ludzi stojących na plaży o zachodzie słońca i psów obserwujemy na profilach Linkedln. Czy umieściłbyś zdjęcie swojego psa na profesjonalnej platformie sieciowej? Naprawdę? Jest wystarczająco źle, gdy ludzie robią to na Facebooku i Twitterze, ale jest to profesjonalna sieć. Celem Linkedln jest rozwijanie zdolności sieciowych zarówno online, jak i offline. Chcesz, aby ludzie Cię rozpoznawali, gdy wchodzisz na wydarzenie sieciowe. A kiedy masz zdjęcie swojego psa, to się nigdy nie zdarza. Prześlij profesjonalne zdjęcie na wszystkie platformy, na których budujesz swoją osobistą markę, czy to na Twitterze, Facebooku, Linkedln, czy na blogu. Wiemy, że będziesz chciał bawić się i kreatywnie na tych innych stronach, ale nie rób tego, jeśli próbujesz stworzyć profesjonalny wizerunek.

2. Połącz się ze swoimi prawdziwymi przyjaciółmi i kontaktami

Podobnie jak mówimy dzieciom, aby nie rozmawiały z nieznajomymi, to samo dotyczy twojego profilu na LinkedIn. To szalone, jak wiele osób łączy się z nieznajomymi na całym świecie, ponieważ chcą "rozbudować" swoją sieć na LinkedIn. Łączenie się z setkami nieznajomych NIE pomoże Twojej sieci w Linkedln. Nie dbają o ciebie! Nie pomogą zbudować Twojej osobistej marki. Dlaczego miałbyś zbudować sieć ludzi, których nie znasz i nigdy nie będziesz miał szansy poznać? Pamiętaj, że chcesz zbudować sieć połączeń (głębokie relacje), a nie kontaktów (kogoś, kogo właśnie dostałeś). Pamiętaj, że wartość Linkedln zależy od jakości twoich relacji, a nie od ilości. Chociaż istnieją LIONY (Networkers online Linkedln - ludzie, którzy ścigają się, aby dodać jak najwięcej osób na swoim profilu), którzy obfitują w Linkedln, w rzeczywistości nie zwiększają wartości swojej sieci. Po prostu mają wielu ludzi, z którymi są połączeni. Pomyśl o tym w ten sposób: jeśli kiedykolwiek będziesz musiał poprosić kogoś o przedstawienie się komuś innemu, jest to raczej duże rozczarowanie, aby otrzymać wiadomość, że: "Och, tak naprawdę ich nie znam; to po prostu sieć." Tacy ludzie nie zapewniają prawdziwej wartości, więc nie zostań jednym z nich.

3. Utrzymuj swój profil aktualny

Skorzystajmy z tego przykładu. Erik spotyka się z Kyle'em i skądś dobiega go ostry zapach. Kyle pyta Erika, skąd pochodzi ten zapach, a Erik nonszalancko mówi, że nie zmieniał ubrania od trzech dni. Czy to zmienia sposób, w jaki Kyle wchodzi w interakcję z Erikiem? Oczywiście! Podobnie jak Erik zaniedbał swój wygląd, ta sama koncepcja dotyczy twojego profilu Linkedln. Jeśli zaniedbujesz swój profil, ludzie będą cię zapominać i unikać. Zaniedbanie twojego profilu nie pomoże ci w najmniejszym stopniu, a w najgorszym przypadku pokazuje, że jesteś leniwy. 4. Czy usuwasz osoby, które Cię spamują? W życiu i w Linkedln są "zgniłe jabłka". Czasami kontakty lub połączenia nadużywają systemu i spamują skrzynkę odbiorczą za pomocą nowego wielopoziomowego programu marketingowego lub nowego produktu lub usługi, które sprzedają. Uprzejmie jest prosić ich o przerwanie i ponowne przemyślenie strategii. Mogą być w tym nowi i może popełnili błąd. Ale jeśli nadal będą nadużywać twojego połączenia, usuń je. Marnują swój cenny czas, zmuszając cię do przebrnięcia przez ich bałagan. Pozbądź się ich.

5. Poświęć trochę czasu na podsumowanie

Czy czytasz kiedyś e-mail, gazetę lub post na blogu, gdy nagłówek jest okropny? Oczywiście nie. Twoje podsumowanie ma taki sam wpływ na Twój profil Linkedln. Bądź wyjątkowo zwięzły i konkretny, pisząc swoje streszczenie. Zachęcaj ludzi do czytania Twojego profilu i łączenia się z Tobą. Wyraź swoją osobistą markę. Wyrazić swoją pasję. Pomocne może być nawet sprawdzenie podsumowania przez współpracownika lub bliskie połączenie.

6. Nie używaj Linkedln jak Facebook i Twitter

Podczas budowania marki osobistej jest czas i miejsce na treści profesjonalne i osobiste. Omówiliśmy znaczenie posiadania miejsc dla obu. Linkedln to profesjonalna sieć i chociaż ważne jest, aby udostępniać niektóre treści osobiste, ważne jest, aby nie używać Linkedln jako sieci osobistej. Po to jest Facebook.

7. Nie synchronizuj Linkedln z Twitterem

Podobnie, nie mieszaj automatycznie Linkedln z Twitterem. Linkedln udostępnia aplikacje i narzędzia, które pozwalają połączyć twoje konto z Twitterem, co oznacza, że za każdym razem, gdy publikujesz wiadomość na Twitterze, automatycznie publikuje ona informację o twojej aktualizacji statusu w Linkedln. Nie rób tego Zawsze. Jeśli korzystasz z Twittera poprawnie, komunikujesz się za pomocą połączeń, zadajesz pytania i odpowiadasz na nie, wywołujesz ludzi w całym kraju, a nawet planujesz lunch. Ludzie na Linkedln nie chcą, aby ich kanały były zakłócane przez wszystkie twoje tweety. Pamiętaj też, że nie wszyscy używają Twittera, więc twoi koledzy na LinkedIn mogą nie wiedzieć, jak czytać niektóre znaki specjalne i skróty na Twitterze. Twoje tweety (wiadomości na Twitterze) będą mylące. To samo dotyczy Facebooka: nie łącz swojego kanału z Twittera z kontem na Facebooku.

8. Nie odrzucaj zaproszeń. Archiwizuj je

Gdy nieznajomy poprosi Cię o połączenie na Linkedln, zarchiwizuj zaproszenie zamiast je usuwać. Może się zdarzyć, że spotkasz tę osobę i możesz zapoznać się z poprzednim zaproszeniem do nawiązania z nią kontaktu. Po zarchiwizowaniu połączenia łatwiej jest je śledzić.

9. Nie pytaj wszystkich o rekomendacje

Nie ma twardej i szybkiej reguły dotyczącej liczby rekomendacji, które powinieneś mieć. Nie ma minimum, a niektórzy uważają, że nie ma maksimum. Pamiętaj tylko, że nie każda rekomendacja jest ważna. Musisz mieć co najmniej dwie rekomendacje, aby osiągnąć 100% ukończenie swojego profilu, ale muszą to być cenne rekomendacje. Oto kilka wskazówek do naśladowania:
•  Upewnij się, że znasz osobę - wydaje się to dość oczywiste, ale niestety tak nie jest. Zasadniczo, jeśli nie znasz osoby, która jest prosząc cię o rekomendację, wyślij jej miłą notatkę z napisem "Ja nie znam cię! "Nie musisz dawać rekomendacji komuś, kogo nie znasz; podobnie nie musisz też jej akceptować.
•  Zapytaj swoich najlepszych klientów - zadowoleni klienci są dla Ciebie najlepszym źródłem rekomendacji i rekomendacji. Zrób listę 10 osób z prośbą o rekomendację. Nie potrzebujesz 20 lub 30, ponieważ 10 osób mówiących o tobie wystarczy, aby wzmocnić swój profil na LinkedIn i zbudować własną markę.

10. Nie zapomnij użyć sprawdzania pisowni i gramatyki

Czy używasz sprawdzania pisowni i gramatyki w swoim CV? Ten sam pomysł dotyczy twojego profilu Linkedln. Pamiętaj, że Twój profil jest technicznie życiorysem i wszyscy nas nauczono, że nasze życiorysy muszą być idealne laserowo. Sprawdzanie pisowni to wszystko!