" />

Kreowanie Marki "JA"Branding

Mierzenie sukcesu: Ty mnie lubisz, naprawdę mnie lubisz!



Dużo rozmawialiśmy o znaczeniu Twojej osobistej marki. Cholera, cała ta książka dotyczy osobistego brandingu. Do tej pory zajmowaliśmy się budowaniem Twojej osobistej marki i zrozumieniem zawiłości związanych z opowiadaniem osobistej historii marki, poprzez blogowanie, Facebook, LinkedIn i Twitter. Teraz intensywnie budujesz swoją osobistą markę online, korzystając z blogów, Facebooka, LinkedIn i Twittera, które oferują rozwój zawodowy. Ale skąd wiesz, czy to działa? Musisz zmierzyć ogólną skuteczność swojej osobistej marki na konsumentów. Nazywa się to pomiarami, analizami i zwrotem z inwestycji (ROI). Krótko mówiąc, musisz znać liczby. "Liczby" określają sukces marki. W każdej firmie (dużej lub małej) liczby kierują strategią, kreatywnym myśleniem, rozwojem marketingu i orientacją na cel w kierunku marki firmy. Pomyśl o liczbach w każdym wydarzeniu sportowym. Wynik określa zwycięzcę wydarzenia. Wynik musi zostać zdefiniowany i zmierzony, aby osiągnąć określony wynik. W sporcie zwycięzcą jest osoba, która zdobędzie najwięcej punktów. Im więcej punktów, tym większa szansa na wygraną w wydarzeniu. Te same pojęcia dotyczą marki osobistej. Wynik w osobistej kampanii brandingowej można zdefiniować jako liczby, obserwujący, znajomi na Facebooku, posty na blogu, zaangażowanie w fanów i tak dalej. Im większe zaangażowanie w swoich obserwujących i rówieśników, tym większy sukces odniesiesz dzięki osobistej strategii marki. Wszystko w życiu musi być mierzone, analizowane i zmieniane, aby odnieść sukces. Jako ludzie opieramy się na koncepcji zmiany, aby określić, w jaki sposób i gdzie skoncentrować naszą energię. Jeśli nie zmieniamy ani nie dostosowujemy się do świata, trudniej jest upublicznić fale w konsumentach. Nie chcemy iść za guru dobrobytu "teraz żyj jak najlepiej", ale mierzenie Twojej osobistej marki ma wpływ na jej sukces. Jeśli uczestniczysz w jakiejkolwiek roli biznesowej, rozumiesz znaczenie pomiaru. Mierzysz bilans. Śledzisz trasy wysyłki firmy transportowej, aby dostosować czas i wysłać paczki na czas. Tworzysz mierzalne systemy do śledzenia swojego wskaźnika zamknięcia przez lejek sprzedaży. Twoja osobista kampania brandingowa to kolejna kampania marketingowa. Szkolenie, planowanie i rozwój prowadzą do momentu rozpoczęcia i zmierzenia Twojej kampanii. Wdrożony przez ciebie system pomiarowy będzie gotowym rozwiązaniem, aby wygrać lub przegrać w świecie marki osobistej.

Dlaczego powinieneś mierzyć

Powiedzmy, że masz ogromny tydzień na blogu, Facebooku i Twitterze. Twój ruch odbywa się przez dach. Gratulacje. Liczba obserwujących i przyjaciół rośnie, a ludzie gratulują ci wspaniałości. Myślisz sobie: "Mają rację. Jestem niesamowity. Moja osobista marka będzie decydującym czynnikiem w mojej zdolności do spełnienia moich marzeń". Dobrze dla ciebie. Zasługujesz na to. Na pewno poklepiemy cię po plecach. Wróćmy na chwilę. Czy wiesz, co było przyczyną tego wzrostu? Czy masz pojęcie, jakie działania podjąłeś, aby ukierunkować reakcję, która pomogła zbudować Twoją markę? Jeśli to zrobisz, być może będziesz w stanie powtórzyć akcję i ponownie uzyskać wzrost w mediach społecznościowych i ruchu internetowym. Znalezienie tego samorodka informacji, który przyspieszył ruch lub tego postu, który wywołał zainteresowanie opinii publicznej a zainteresowanie może być trudne. Gdy zrozumiesz, co działa, a co nie, będziesz mógł korzystać z wielu środków wpływu i promocji, aby przyspieszyć rozwój Twojej osobistej marki.

Co powinieneś mierzyć?

Istnieje wiele wskaźników, które należy mierzyć zgodnie z osobistym blogiem. Możemy wyjaśnić nasze pomysły na temat tego, co powinieneś mierzyć, ale postanowiliśmy skonsultować się z innym osobistym ekspertem ds. Brandingu, Chadem Levittem, autorem popularnego bloga "Nowa gospodarka sprzedaży" (http://newsaleseconomy.com). Blog koncentruje się na tym, w jaki sposób Sales 2.0 i media społecznościowe mogą pomóc Ci się połączyć, stworzyć więcej możliwości i rozwinąć firmę. Levitt regularnie pisze na blogu "Personal Branding" (www.personalbrandingblog.com), a ostatnio podzielił się swoją wiedzą na temat tego, co należy zmierzyć, budując własną markę.

Zasię

"Zasięg jest dość oczywisty, ale jest to liczba osób, którymi jesteś podłączony do twoich sieci społecznościowych. Z iloma osobami jesteś połączony na Twitterze, Facebooku, LinkedIn, blogu i innych blogach? Jest to suma wszystkich połączeń w każdej sieci społecznościowej. "- Chad Levitt

Niezależnie od tego, czy mówimy o przyjaciołach, obserwatorach czy połączeniach, ważne jest, aby zrozumieć różnicę między jakością a ilością. Niektórzy argumentują za jakością - tylko kilku wspaniałych przyjaciół - podczas gdy inni argumentują za ilością - im więcej, tym lepiej - ale uważamy, że równowaga jest idealna.

Jakość a ilość

Jesteśmy sceptyczni wobec całej debaty "ilość jest niezwykle cenna". Ma to jednak sens w starym świecie marketingu. Im więcej osób łączysz z marką, tym bardziej cenna staje się Twoja marka. Ma to pewien sens, ale tylko w niewielkim stopniu. Istnieją dwa sposoby patrzenia na jakość w stosunku do ilości, według innego geniuszu marki osobistej, Dana Schwabela (www.personalbrandingblog.com). Ilość otwiera drzwi. Jakość otwiera portfele. Ilość obserwujących w twoich profilach społecznościowych jest ważna, ponieważ budujesz sieć ludzi, którzy pomogą zwiększyć zasięg twojej wiadomości. Prawdą jest, że ilość otwiera drzwi; im więcej osób czyta Twoją wiadomość w Internecie, tym większe są szanse na rozpowszechnienie wiadomości w Internecie. Pamiętaj jednak, że ilość nie jest jedyną - lub nawet bardzo dokładną - miarą wpływu, jaki twoja marka osobista wywiera na społeczeństwo. Jakość sieci to miejsce, w którym naprawdę możesz zacząć zastanawiać się, czy Twoje wysiłki związane z budowaniem marki osobistej są skuteczne. Mierząc jakość, dowiadujesz się, czy Twoja marka przyciąga odbiorców - ilość w tej debacie - do działania. Czynnością może być wszystko: ponowne przesłanie posta, udostępnienie wiadomości na Facebooku, komentowanie na blogu lub po prostu rozpowszechnianie wiadomości. Jakość sieci to różnica między komunikacją masową a rozmowami jeden na jednego. Załóżmy, że masz 120 obserwujących na swoim koncie na Twitterze i masz możliwość podzielenia się niezwykle ważną wiadomością za pośrednictwem sfery na Twitterze. Jeśli masz większą sieć (ilość), na przykład 15 000, możesz dotrzeć do większej liczby osób podczas pierwszej rozmowy. Ludzie zwracają uwagę na osoby, które mają większe sieci osobiste.

Widoczność

"Twoja osobista widoczność marki składa się z rankingu Twojej wyszukiwarki i liczby oczu, które fizycznie widzą Twoje treści każdego dnia". -Chad Levitt

Jaka jest twoja pozycja w wyszukiwarkach? Zasadniczo jest to twój ranking w Google, Yahoo !, Bing i każdej innej wyszukiwarce. Jest to miejsce, w którym Twoja witryna pojawia się w różnych wynikach wyszukiwania podczas wyszukiwania słowa kluczowego. Można śmiało powiedzieć, że jeśli jesteś wysoko w Google (pojawiasz się na pierwszej stronie), masz się bardzo dobrze! Pamiętaj, że pozycja Twojej wyszukiwarki różni się w zależności od różnych tematów na blogu. Erik może zająć pierwsze miejsce za "humor blog indiana", ale trzynasty za "humor blog". Erik musi zdecydować, które słowa kluczowe najlepiej promują jego osobistą historię marki. Określenie, które słowa kluczowe są cenne, wymaga użycia Google Analytics do pomiaru liczby osób, które kliknęły Twój blog / witrynę z wyszukiwarek. Pamiętaj jednak, że im bardziej skoncentrujesz się na treści bloga, tym wyżej uzyskasz wyższą pozycję w rankingu dla określonego słowa kluczowego. Jak zapewne już się zebrałeś, widoczność zależy od twojego zasięgu. Można śmiało powiedzieć, że im lepsza ilość i jakość sieci, tym większa widoczność będziesz miał. Niezależnie od tego, czy udostępniasz treści blogów zawierające słowa kluczowe, czy przemyślane tweety na Twitterze, widoczność zależy od treści i miejsca ich udostępniania. Im większy zasięg i widoczność Twojej marki, tym większe szanse Twoich obserwujących na rozpowszechnianie przekazu dotyczącego Twojej marki.

Wpływ

"Wpływ jest miarą tego, ile mocy masz w Internecie. Wpływ jest produktem ubocznym zasięgu i widoczności. Ważne jest, aby brać pod uwagę wszystkie systemy, aby zmierzyć wpływ. "-Chad Levitt

Ta idea wpływu krąży od lat i była przedmiotem dyskusji. Pojęcie wpływu jest mgliste i trudne do zdefiniowania. Ponieważ jest to coś więcej niż liczba obserwujących i znajomych, musisz zdefiniować swój wpływ na podstawie swoich celów.

Mierzenie wpływu

Co to znaczy być "wpływowym" w swojej społeczności online? Co to znaczy popychać obserwujących i znajomych do działania zgodnie z osobistym planem marki? Brian Solis, myślący lider w świecie walut społecznych, definiuje wpływ w następujący sposób: Wpływ to zdolność do wywoływania pożądanych i mierzalnych działań i wyników. Na poziomie podstawowym wpływ to odsetek osób, które podejmą konkretne wezwanie do działania. Na jeszcze bardziej podstawowym poziomie wpływ ma liczba osób, które zrobią to, o co ich poprosisz.

Grupa naukowców z Northwestern University opracowała algorytm, który mierzy wpływ użytkowników Twittera3. Postępując zgodnie z różnymi tweetami, badacze byli w stanie udowodnić, że wpływ na sieci społecznościowe nie jest już definiowany tylko przez ogólną ilość twojej sieci, ale także przez jakość udostępnianych informacji. Wielu powiedziałoby, że Ashton Kutcher ma większy wpływ niż Kyle w świecie mediów społecznościowych opartych wyłącznie na liczbie odbiorców. Kyle miał 16 598 obserwujących na Twitterze, a Ashton miał ponad 5900 000. (Zaokrąglamy w dół.) Mówimy o skrajnej luce. Ale kto ma większy wpływ? Wszystko zależy od przedmiotu i celu. Łatwo jest założyć, że jeśli Ashton Kutcher tweetuje o rozrywce lub następnej imprezie na czerwonym dywanie, będzie miał większy wpływ niż Kyle. Ashton zachęci większą liczbę osób do przesyłania dalej dalej, dzielenia się i komentowania swojej myśli, ponieważ jest on celebrytą. Ale gdyby Kyle napisał coś na Twitterze o przemyśle technologicznym w Indianapolis, miałby większy wpływ niż Ashton. Twój wpływ zależy od tego, czy potrafisz zainspirować swoich obserwujących do działania. Tworzysz osobistą historię marki, aby zwiększyć swój wpływ w sieci. Niezależnie od tego, czy wpływasz na pokój podczas imprezy sieciowej, czy otrzymujesz wiele retweetów z posta na blogu, twój wpływ zależy od tego, gdzie skoncentrujesz swoje treści i wprowadzisz zmiany. Możesz także mierzyć swoje działania w sieci na podstawie liczby odwiedzających, których otrzymuje blog; im więcej odwiedzających, tym bardziej ceniona jest twoja treść. Jeśli jednym z celów osobistej historii marki jest zwiększenie ruchu na blogu, możesz użyć tego pomiaru do śledzenia postępów i wzrostu. W dalszej części omówimy kwestię mierzenia się za pomocą Google Analytics, ale pomaga to również zmierzyć się z konkurencją. Jesteś w stanie ocenić, która treść jest dobra, zła lub obojętna dla obserwujących i obserwujących konkurentów. Aby pokazać, jak mierzyć i śledzić zmiany w odwiedzających, zmierzyliśmy między sobą dwóch naszych dobrych przyjaciół (i geniuszy z mediów społecznościowych), aby pokazać, jak zmierzyć się z konkurencją. Jeśli przejdziesz na stronę Compete.com i użyjesz jej systemu do mapowania poszczególnych stron, możesz uzyskać cenne dane, które pomogą ci określić swój wpływ. Zdecydowaliśmy się użyć Jay Baer z Convince & Convert (www.convinceandconvert.com) i Jason Falls z Social Media Explorer (www.socialmediaexplorer.com).

Wskazówka

Kiedy zaczynasz docierać do 60 000 do 70 000 unikalnych użytkowników miesięcznie, świetnie sobie radzisz z pozycjonowaniem swoich marek osobistych. Kapelusz z głów dla Jasona i Jaya!

Bądźmy szczerzy. Nie twierdzimy, że wpływ wywierają tylko duże ilości ruchu. Możesz spamować system i uzyskać mnóstwo kliknięć, które nie są warte więcej niż grosz w kieszeni. Ważne jest, aby wziąć pod uwagę wszystkie wskaźniki przy pomiarze wpływu. Po skorzystaniu z Compete.com w celu zmierzenia ruchu w porównaniu z konkurencją, wypróbuj inne narzędzia (Google Analytics), aby pokazać siłę kliknięcia z serwisów społecznościowych i ilość czasu spędzanego przez osobę na Twojej stronie. Pamiętaj: wpływaj na zmiany w zależności od kampanii.

Jak powinieneś mierzyć?

Od Facebooka do Twittera do własnego bloga, każda strona sieciowa i narzędzie zapewnia możliwości pomiaru efektywności. Uzbrojeni w te informacje, możesz następnie zmierzyć swoją skuteczność - i ewentualnie wpływ - w całym Internecie

Mierzenie skuteczności blogowania

Pamiętaj, że blog jest centralnym punktem wszystkich treści w Internecie. Jest to centrum strategii budowania marki w mediach społecznościowych oraz miejsce, w którym opowiadane są historie, a marka osobista jest budowana od podstaw. Musisz wiedzieć, jak zmierzyć swoją efektywność jako pisarza i dystrybutora treści. Musisz zrozumieć, które posty są najbardziej skuteczne oraz jakie treści lubią i doceniają Twoi obserwatorzy i sieć. Blog jest najbardziej skuteczny, gdy monitorujesz dwa niezwykle ważne wskaźniki, które pomagają zmierzyć twój osobisty wpływ na markę:

•  Liczba linków zwrotnych - Link zwrotny to w zasadzie link prowadzący do Twojej witryny z witryny zewnętrznej. Im więcej masz linków wstecznych, tym wyższa jest Twoja witryna w wyszukiwarkach. Wynika to z faktu, że wyszukiwarki takie jak Google mierzą wiarygodność witryny (a tym samym jej pozycję) na podstawie liczby linków zwrotnych. Najprościej mówiąc, linki zwrotne mogą pochodzić od innych autorów i czytelników za pośrednictwem ich własnego bloga lub poprzez pozostawienie komentarza na blogu innej osoby i linkowanie do własnego. Pomyśl o nich jak o przypisach w pracy badawczej. Jeśli Erik napisze post reagujący na post Kyle'a, Erik będzie łączył się z postem Kyle'a, aby przypisać mu oryginalną treść.

•  Liczba postów - nikt tak naprawdę nie zgadza się co do skuteczności zamieszczania postów kilka razy w ciągu dnia. Internetowi bogowie nie ustanowili prawa, jak często powinieneś publikować, ale zgoda jest taka, że im częściej, tym lepiej.

•  Liczba komentarzy - Wpływ twojego bloga jest bezpośrednio związany z liczbą komentarzy otrzymywanych przez twoje posty. Gdy użytkownik komentuje na blogu, to usprawiedliwia istnienie i wysiłek. Komentator twierdzi, że warto było poświęcić czas na opracowanie odpowiedzi i udostępnienie społeczności. Jednak odwrotna sytuacja nie jest prawdą: brak komentarzy niekoniecznie oznacza, że Twój post był zły lub nieopłacalny.

•  Liczba czytelników kanałów - W części 3 mówiliśmy o FeedBurner jako cennym narzędziu umożliwiającym subskrybowanie Twojego bloga. Liczba czytelników FeedBurner może być miarą sukcesu Twojego bloga. Jeśli liczba czytelników Twojego bloga wzrośnie, możesz powiedzieć, że Twój blog się powiódł.

•  Liczba odwiedzających - jest to dość oczywiste: jeśli twój blog ma odwiedzających, masz pewien wpływ i zmuszasz ludzi do odwiedzania twoich postów. Ogólnie rzecz biorąc, im więcej użytkowników ma blog, tym bardziej jest on wpływowy.

Najlepszym sposobem mierzenia i śledzenia wszystkich tych danych jest oprogramowanie analityczne. Szczególnie podoba nam się Google Analytics, która jest aplikacją, która pomaga mierzyć efektywność swojego bloga, ale nie jest to jedyny dostępny system. Google Analytics zapewnia informacje o następujących kwestiach:

•  Które strony odsyłające zapewniają najlepszy ruch

•  Którzy odwiedzający najprawdopodobniej zasubskrybują twoją listę e-mail

•  Które słowa kluczowe mają najwyższą ocenę klikalności

•  Które artykuły mają najniższy współczynnik odrzuceń

Google Analytics może być niezwykle potężnym narzędziem do zwiększania skuteczności Twojej osobistej marki.

•  Tag Google - najlepsza część: to nic nie kosztuje!

•  Użyteczność aplikacji - Google Analytics jest niezwykle łatwa w użyciu. W przeciwieństwie do innych platform analitycznych, Google Analytics jest dość łatwy do wdrożenia na blogu i niezwykle łatwy w użyciu. Nie ma potrzeby wsparcia programistycznego (kto i tak tego chce?), A nawet Ty, początkujący, możesz zacząć zbierać dane, które ci pomogą.

•  Niewiarygodna ilość danych - Google Analytics organizuje plotki i mnóstwo danych na wyciągnięcie ręki. System jest niezwykle wszechstronny i umożliwia śledzenie wszystkich form informacji od odwiedzających lub współczynników odrzuceń. Chociaż może się to wydawać zbyt dużą ilością danych, możesz wybrać, które elementy chcesz obejrzeć i utworzyć pulpit nawigacyjny zawierający tylko te elementy, które chcesz zobaczyć. Współczynnik odrzuceń to odsetek odwiedzin, w których użytkownik wchodzi na Twojego bloga i wychodzi z tej samej strony bez odwiedzania lub klikania innych stron w witrynie pomiędzy.

•  Śledzenie konwersji - Google Analytics generuje wiele wyników, ale jedną z ważniejszych funkcji jest śledzenie konwersji. Śledzenie konwersji ma pomóc Ci zmierzyć skuteczność wezwań do działania. Wezwanie do działania to działanie, które chcesz podjąć odwiedzający, takie jak zakup produktu lub zapisanie się do newslettera. Możesz śledzić i porównywać te informacje z innymi czynnikami w swojej witrynie. Na przykład konsultant może użyć śledzenia konwersji, aby śledzić użytkowników na swoim blogu, śledzoną przez nich kampanię i sposób, w jaki zdarzyło się na stronie. Dowie się, że użytkownicy, którzy ją znajdą za pośrednictwem Google lub Yahoo, dwa razy częściej zapisują się na biuletyn niż ci, którzy pochodzą z Twittera. Oznacza to, że powinna skoncentrować więcej energii na pozyskiwaniu dodatkowych użytkowników z Google i Yahoo oraz ograniczyć czas spędzany na pozyskiwaniu osób z Twittera.

•  Poprawianie sukcesu - istnieje tylko jeden powód, aby używać Google Analytics do gromadzenia wszystkich tych danych: w celu ulepszenia witryny i treści, aby zapewnić lepszą obsługę. Bez względu na zmiany wprowadzone w Twojej witrynie, możesz zobaczyć, co się stało na podstawie wprowadzonych zmian. Jeśli Kyle prześle nowe treści i przełącza się między reklamami, może natychmiast sprawdzić, czy nowe pozycje są mniej lub bardziej skuteczne. Stamtąd może zdecydować, czy przenieść je z powrotem, czy zostawić w nowym miejscu.

Konfigurowanie konta Google Analytics

Aby móc korzystać z Google Analytics, musisz skonfigurować konto Google Analytics. Gdy wchodzisz na stronę Google Analytics (www.google.com/analytics), jesteś proszony o dostęp do Google Analytics za pomocą dużego niebieskiego przycisku. Kliknij przycisk Zarejestruj się teraz, który znajduje się bezpośrednio pod niebieskim przyciskiem Dostęp. Kliknięcie tego spowoduje przejście do strony, na której możesz zalogować się za pomocą konta Google. Jeśli nie masz skonfigurowanego konta Gmail lub Google. Zrób to najpierw. Jeśli postępowałeś zgodnie ze wskazówkami dla FeedBurner w części 3 lub masz już konto Gmail, Dokumenty Google lub Picasa, zaloguj się przy użyciu tego konta. W następnym oknie zostaniesz poproszony o podanie Google adresu URL witryny, którą chcesz przeanalizować. Po podaniu Google niezbędnych informacji otrzymasz blok kodu. Skopiuj kod, a następnie zaloguj się na swoim blogu. Z wyjątkiem blogu WordPress.com większość platform blogowych zawiera instrukcje dotyczące instalowania kodu Google Analytics na blogu. (WordPress.com nie zezwala na Google Analytics w swojej witrynie, ale ma własny pakiet analityczny.) Znajdź te instrukcje na swojej platformie blogowej i postępuj zgodnie z nimi. Chcielibyśmy, abyśmy mogli powiedzieć Ci więcej, ale przy ponad 40 platformach blogowych nie możemy uruchomić każdej platformy.

Instalowanie Google Analytics

Po skonfigurowaniu konta musisz zainstalować kod analityczny na swoim blogu. Instalując niezbędny kod, zezwalasz Google Analytics na pobieranie danych ze swojej witryny i organizowanie ich w panelu analitycznym. Większość blogów ma wtyczki lub łatwe sposoby instalacji Google Analytics. WordPress ma łatwą do zainstalowania wtyczkę o nazwie (zgadłeś) Google Analytics dla WordPress (http://wordpress.org/extend/plugins/google-analytics-for-wordpress/). Instalując wtyczkę na koncie WordPress, możesz zmienić ustawienia konta Google Analytics na pulpicie WordPress.

Uzyskiwanie przeglądu wydajności witryny

Jesteś na dobrej drodze do błogości danych. Twoja platforma Google Analytics jest gotowa udzielić Ci informacji i danych omówionych wcześniej w tej sekcji, od współczynników odrzuceń po śledzenie konwersji. Pamiętaj jednak, że rozpoczęcie pobierania danych z Twojej witryny może potrwać do 24 godzin. Po odczekaniu obowiązkowych 24 godzin będziesz chciał pobrać informacje, aby uzyskać podstawowy przegląd wydajności witryny. Jeśli zalogujesz się na swoje konto Google Analytics, zostanie wyświetlona sekcja zatytułowana Profile witryn internetowych. Znajdź niedawno skonfigurowany profil i kliknij link Wyświetl raporty po prawej stronie nazwy. Ta-da! Twój pulpit nawigacyjny. U góry strony znajduje się wykres (z niebieską linią), który wizualnie przedstawia ruch w witrynie w ciągu ostatniego miesiąca. Może porównywać ruch w danym okresie lub zmieniać dane, aby wyświetlać wyświetlenia strony. Bezpośrednio pod wykresem znajduje się obszar użytkowania witryny, który zawiera informacje na temat wszystkiego, od odwiedzin po wyświetlenia stron. Pod obszarem użytkowania witryny znajduje się wykres Przegląd odwiedzających, który pokazuje liczbę osób, które odwiedziły Twoją witrynę. Liczba ta jest zwykle niższa niż statystyki odwiedzin, ponieważ wiele osób będzie wielokrotnymi użytkownikami Twojej witryny. Możesz kliknąć Wyświetl raport w dowolnym z poniższych pól, aby przeczytać bardziej szczegółowy raport na temat dostępnych informacji. Od Ciebie zależy, czy w pełni wykorzystasz potencjał Google Analytics. Google Analytics śledzi również użytkowników wchodzących na Twoją stronę z witryn odsyłających, takich jak Facebook, Twitter i Linkedln, które prowadzą do Twojego bloga. Gdy udostępnisz link w serwisie społecznościowym (lub ktoś udostępni go za Ciebie), a osoba kliknie link, aby przejść do postu na blogu, jest to przykład witryny odsyłającej. Dzięki rozwojowi i pomiarom na Twitterze, Facebooku i Linkedln możesz zwiększyć liczbę witryn odsyłających i stworzyć system promujący Twoją osobistą markę

Mierzenie skuteczności Twittera

Z trzech omawianych serwisów społecznościowych Twitter jest najłatwiejszym do pomiaru skuteczności Twojej marki. Przekonamy, że Twitter jest wyjątkowo otwarty, jeśli chodzi o pozwalanie innym na tworzenie narzędzi, które pomagają pobierać i organizować dane. Jeden z partnerów Twittera jest niezwykle wpływowym systemem do pomiaru danych, który trafnie nazywa się Klout. Ważną miarą wpływu jest system opracowany do pomiaru Twojego Klouta w sieciach społecznościowych. Klout (www.klout.com) to system pomiarowy opracowany, aby pomóc liderom branży i fanatykom marki osobistej zmierzyć ich wpływ online. Jedno słowo ostrzeżenia: Klout jest bezpośrednio związany z Twitterze. Musisz mieć nazwę użytkownika na Twitterze, aby zmierzyć swojego Klouta. Rozumiemy, że Twitter nie jest prawdziwym miernikiem wpływu na wszystkie sieci społecznościowe, ale ma całkiem niezły wskaźnik tego, jak aktywna jest twoja sieć społecznościowa pod względem wpływu. Za pomocą Klout możesz znaleźć wiele rzeczy do zmierzenia:

•  Prawdziwy zasięg - Prawdziwy zasięg to wielkość zaangażowanych odbiorców. Ta metryka w zasadzie daje wyobrażenie o tym, jak często czytane są twoje tweety, rozmowy jeden na jeden wokół treści oraz jak często ludzie dodają cię do list (żeby wymienić tylko kilka).

•  Prawdopodobieństwo wzmocnienia - prawdopodobieństwo wzmocnienia to prawdopodobieństwo, na jakie zostaną wykorzystane Twoje treści. Klout mierzy twoją zdolność do retweetowania, różnorodność ludzi, którzy ci odpowiadają, czy różne osoby przesyłają ci tweety i czy twoje tweety generują nowych obserwujących.

•  Wpływ sieci - Twój wpływ sieci to poziom wpływu twoja zaangażowana publiczność. Pomiar ten opiera się na wpływie osób, z którymi jesteś zaangażowany na co dzień. Klout może być niezwykle potężnym narzędziem do mierzenia wpływu na Twoją markę. Chociaż nie powiemy ci, że jest to jedyny sposób, aby śledzić twój zasięg lub wpływ w czasie, jest to łatwy system do trendowania twoich postępów. Klout może pomóc Ci sprawdzić, czy rośnie wpływ Twojej marki; jest to łatwa w użyciu metoda punktacji, która pomaga w budowaniu historii marki.

Uwaga

Aplikacja Twitter HootSuite pobiera wyniki Klout od Twoich obserwujących, aby pomóc Ci określić ich zasięg i wpływ w świecie mediów społecznościowych.

Mierzenie efektywności powiązanej

Spośród trzech serwisów społecznościowych LinkedIn oferuje najmniej narzędzi do pomiaru sukcesu marek. W przeciwieństwie do Twittera, Linkedln nie zapewnia kodu umożliwiającego programistom tworzenie aplikacji pomiarowych.

•  Widoki profilu Linkedln - W profilu Linkedln znajduje się niewielka sekcja, która jest sekcją "Kto oglądał mój profil". W tej sekcji, Linkedln określa, ilu użytkowników oglądało Twój profil w określoną liczbę dni według nazwy, tytułu lub branży. Jeśli szukasz pracy, liczba wyświetleń profilu zewnętrznego powinna wynosić niezwykle ważne dla ciebie. Im więcej wyświetleń profilu, tym lepiej dla Twojego profilu Linkedln!

•  Rozwój sieci Linkedln - obok sekcji widoków profilu .Strona profilu Linkedln to sekcja z listą liczby połączeń i ile nowych osób dołączyło do Twojej sieci w danym miejscu. Liczba dni. Dbamy bardziej o to, ile masz połączeń. Jeśli lista połączeń się powiększy, ważne jest zmierzenie wielkości sieci. Kyle ma 1730 połączeń, co łączy go z 8 402 000 osobami.

•  Wyniki wyszukiwania - w tym samym obszarze znajduje się linia, która pokazuje, jak często pojawiałeś się w wynikach wyszukiwania w ciągu ostatniego dnia. Kiedy pojawiasz się w wynikach wyszukiwania, oznacza to, że twoja wiedza specjalistyczna lub dane osobowe mają pewne znaczenie.

Pamiętaj, że możesz również odwołać się do Google Analytics, aby zobaczyć, ile osób kliknęło LinkedIn, aby przejść do Twojej witryny i ile osób przekonwertowało. Śledź witryny odsyłające, aby upewnić się, że kierujesz dużą liczbę użytkowników do centralnej lokalizacji lub bloga.

Mierzenie skuteczności Facebooka

Facebook ma długą drogę do pomocy użytkownikom w mierzeniu ich skuteczności marketingowej. Po prostu nie można mierzyć skuteczności stron osobistych, z wyjątkiem liczby nowych znajomych. Możesz jednak mierzyć skuteczność za pomocą Statystyk na stronie fanów Twojej marki. Teraz możesz korzystać z dogłębnej analizy danych Google Analytics za pomocą narzędzia do śledzenia danych demograficznych i osobowości Facebook Insights. Korzystając z bezpłatnej aplikacji o nazwie Facebook Google Analytics Tracker (www.webdigi.co.uk/blog/apps/fbgat-facebookgoogle- analytics-tracker /), możesz uruchomić Google Analytics na swoim Facebooku

Strona fanowska. Teraz możesz śledzić statystyki odwiedzających, kraje, wyszukiwania słów kluczowych i źródeł ruchu. Masz już konto Google Analytics, chyba że całkowicie zignorujesz całą pierwszą część tej sekcji, ale wiemy, że nigdy byś tego nie zrobił. Dobrze? Musisz utworzyć nowy profil domeny na koncie Google Analytics. Przejdź do Google Analytics, a w prawej górnej części ekranu znajduje się menu rozwijane, które odważnie mówi: Moje konta Analytics. Kliknij menu rozwijane i wybierz polecenie Utwórz nowe konto z menu. Google przeniesie Cię na stronę, na której musisz kliknąć przycisk Zarejestruj się, ponieważ technicznie tworzysz nowy pulpit analityczny. Jako adres URL witryny wpisz facebook.com, a pozostałe pola wypełnij za Ciebie. Po wpisaniu imienia i kraju oraz zaakceptowaniu warunków potężnego Google Analytics pojawia się ekran z pytaniem: "Co śledzisz?" i "Wklej ten kod na swojej stronie". Zignoruj informacje i kliknij Zapisz. Google Analytics prowadzi do strony przeglądu, na której widać http://facebook.com i wyświetlony kod Google Analytics. Potrzebujesz tego kodu, który zwykle wygląda tak: UA-18786286-1. Po skonfigurowaniu konta Google Analytics na stronie fanów na Facebooku musisz utworzyć tak zwane obrazy niestandardowe. Teraz zrozum, że dosłownie nie mamy pojęcia, co to znaczy, ale wiemy, że to działa. Postępuj zgodnie z instrukcjami. Jesteśmy tam z tobą. Ludzie, którzy przynieśli Ci narzędzie FBGAT, również bardzo ułatwiają tworzenie własnych obrazów niestandardowych. Przejdź do bezpłatnego niestandardowego narzędzia do obrazów Webdigi (http://ga.webdigi.co.uk) i wprowadź informacje.

•  Kod Analytics to kod skopiowany z Google Analytics, który wygląda mniej więcej tak: UA-18786286-1. Bardzo ważne jest, aby skopiować to dokładnie tak, jak wygląda synchronizacja Google Analytics

Statystyki Facebooka

•  Domena w usłudze Analytics to nazwa domeny użyta do utworzenia konta Google Analytics. Jeśli zastosowałeś się do poprzednich wskazówek, skorzystaliśmy z facebook.com.

•  Link do strony to nazwa, która pomaga śledzić stronę w Google Analytics. Zalecamy nazywanie go po tytule strony, np. / Formularz kontaktowy. Tytuł strony służy wyłącznie jako odniesienie. Nazwij to, co chcesz, o ile pamiętasz nazwę. Zaletą tego bezpłatnego narzędzia jest to, że pomaga ci w drodze. Po wypełnieniu niezbędnych niestandardowych znaczników obrazu możesz kliknąć przycisk Wygeneruj kod. Musisz skopiować ten kod, aby wkleić go na stronę fanów na Facebooku.

Uwaga

Musisz wygenerować osobny kod dla każdej strony wentylatora, którą chcesz śledzić. Teraz jedyne, co musisz zrobić, to dodać kod do swojej strony na Facebooku. Aby dodać HTML (język, w którym został zaprojektowany kod), musisz użyć aplikacji takiej jak Static FBML (www.facebook.com/apps/application.php?id=4949752878). Wklej kod na stronę, którą chcesz śledzić za pomocą Static FMBL (na górze lub na dole strony), i to wszystko. Po 24 godzinach powinieneś mieć potrzebne dane śledzenia i dane w świecie pomiarów na Facebooku.

Wskazówka

Jeśli potrzebujesz dodatkowej pomocy przy instalacji systemu Google Analytics na swojej stronie fanów na Facebooku, wypróbuj naszych znajomych na Facebooku, przechodząc do tego linku: http://on.fb.me/fbookhelp.

Dziesięć narzędzi do pomiaru

W świecie mediów społecznościowych jest tyle treści i danych do zmierzenia i śledzenia, że trudno nam, jako jednostce, śledzić to wszystko. Możesz korzystać z następujących narzędzi oprócz Google Analytics, Facebook Insights i innych już omówionych. Dzięki wykorzystaniu różnych narzędzi i systemów do śledzenia informacji na dłuższą metę łatwiej jest odnieść sukces w tym świecie natychmiastowej komunikacji. Potrzebujesz tych narzędzi, aby przetrwać w tym szalonym świecie:

1. Twitter Grader (www.twittergrader.com) to strona, która pozwala śledzić, mierzyć i zwiększać swoje wpływy w świecie Twittera. Przez wprowadzenie nazwy twittera, system pobiera dane z twojego konta. Możesz śledzić historię wzrostu obserwujących lub liczbę wysłanych tweetów. Możesz także śledzić swoje wpływy w określonej lokalizacji. Szereguje cię na podstawie wpływów.

2. Witryna Grader (www.websitegrader.com) jest dostarczana przez tych samych ludzi, którzy utworzyli Twitter Grader. Narzędzie oceny witryny pozwala wejść do witryny z konkurentem i otrzymać zgłoszenie o informacji takie jak analiza blogu, ocena blogu, ostatnie artykuły na blogu, strony indeksowe Google i poziom czytelności. Pomaga również zoptymalizować treść od nagłówków po obrazy. To niezwykle wyczerpujący i wartościowy raport.

3. Twitalyzer (www.twitalyzer.com) to intensywne narzędzie do zarządzania, pomiaru i monitorowania na Twitterze, które pozwala robić mnóstwo różnych hingów w świecie Twittera. Obejmuje to automatyczne codzienne aktualizacje, pełny eksport danych, wsparcie e-mail, cotygodniowe raporty e-mail, wsparcie telefoniczne, niestandardowy skracacz adresów URL i śledzenie wielu kont.

4. Google PageRank to algorytm wykorzystywany przez Google do przypisywania ważenia liczbowego każdemu elementowi witryny w celu "zmierzenia" jego względnego znaczenia w stosunku do innych witryn. Zasadniczo to, jak ważna jest Twoja witryna. Aby sprawdzić Google PageRank, zalecamy sprawdzenie narzędzia PR Checker PageRank na stronie www.prchecker.info/ check_page_rank.php. Wystarczy wpisać adres URL, a narzędzie wygeneruje PageRank i dostarczy dodatkowych informacji o tym, jak zwiększyć liczbę.

5. BackType (www.backtype.com) to darmowy system, który pozwala mierzyć twój wpływ w mediach społecznościowych. Po wpisaniu adresu URL w polu bardzo przypominającym Google funkcja BackType zapewnia informacje o najnowszych stronach, najważniejszych użytkownikach i miejscach, w których większość interakcji odbywa się w Internecie.

6. Narzędzie do sprawdzania rankingu słów kluczowych (www.scriptalicious.com/tools/keyword-rankchecker/) to sposób na sprawdzenie rankingów domeny dla określonego zestawu słów kluczowych lub fraz. Tysiące narzędzi może pomóc w wykonaniu tego zadania. Surfuj w Google i wyszukaj "bezpłatne narzędzie do sprawdzania rankingu słów kluczowych". Po znalezieniu odpowiedniego narzędzia śledź postępy i ranking swoich słów kluczowych lub wyrażeń.

7. PostRank (www.postrank.com) to system, który śledzi, gdzie i jak użytkownicy się angażują oraz na co zwracają uwagę w czasie rzeczywistym. Dane dotyczące zaangażowania społecznego PostRank mierzą rzeczywistą aktywność użytkowników, najdokładniejszy wskaźnik trafności i wpływu witryny, historii lub autora. Ta strona to miejsce, ponieważ jest największym agregatorem danych dotyczących zaangażowania społecznego w Internecie.

8. Bit.ly Pro (http://bit.ly/pro) oferuje kilka pomiarów i śledzenia implikacji. Masz możliwość śledzenia pojedynczych domen, wielu domen, zaawansowany pulpit nawigacyjny do układu danych, kanał analizy danych w czasie rzeczywistym i obsługa klienta. Bit.ly Pro może pomóc w pomiarze, ile osób kliknie określony link.

9. HootSuite (www.hootsuite.com) to narzędzie, o którym szeroko dyskutowano w tej książce, podobnie jak bit.ly. HootSuite oferuje pakiet analityczny, który pomaga śledzić linki i wyniki Klout obserwujących. System nie jest tak solidny jak PostRank, ale nadal oferuje informacje, które są niezwykle cenne dla użytkownika. Och, i to za darmo.

10. Twitrratr (www.twitrratr.com) to niezwykle cenne narzędzie do pomiaru tego, co ludzie mówią o danym słowie kluczowym. Stara się zmierzyć nastroje za pomocą pozytywnych, neutralnych i negatywnych wylewów z Twittera. Chociaż ta strona nie jest w 100% dokładna, może być cennym dodatkiem do pakietu pomiarowego mediów społecznościowych.