IV.MOC OBRAZU



Osobista moc pochodząca z wyświetlanego obrazu.

Żyjemy teraz w świecie, który jest coraz bardziej świadomy obrazu. Znani ludzie wydają fortunę, nie tylko kultywując odpowiedni wizerunek, ale także chroniąc go prawami do wizerunku, które są prawnie bronione. Nic z tego by się nie stało, gdyby moc obrazu nie była ważna. Być może nie jesteś tak sławny jak Beyoncé, Beckham czy Brangelina, więc mam nadzieję, że nie będziesz musiał wydawać zbyt wiele czasu i pieniędzy na obronę swoich praw do wizerunku. Ale to nie znaczy, że nasza Moc Obrazu w pracy powinna być niedoceniana. Tak, zgadzam się, że w świecie pracy to, co dostarczamy, powinno być zawsze ważniejsze niż obraz, który wokół niego projektujemy, i jest to zasadniczo prawda. Ale właściwy obraz, a przez to mam na myśli obraz zgodny z naszą pracą, jest nie mniej ważny dla sukcesu zawodowego. Ubrania to nie jedyna ważna część Image Power, ale dobre miejsce na rozpoczęcie i najłatwiejsze do zmiany. Nie oznacza to wydawania fortuny na nową garderobę markowych ubrań, ale jeśli jesteś osobą, która potrzebuje tylko najmniejszej wymówki na zakupy, śmiało. Zgodność oznacza noszenie odpowiednich ubrań we właściwym kontekście. Sugeruję, że jest mało prawdopodobne, abyś ubrał strój plażowy na pogrzeb lub ubierał się jak panna młoda na weselu (chyba że oczywiście jest to twój dzień ślubu). Dlatego przystrojenie jest ważniejsze niż posiadanie najlepszych ubrań. Tak, jeśli pracujesz w marketingu lub branżach kreatywnych, będziesz musiał wyglądać na bardziej indywidualnego, a nawet dziwacznego, ale to nadal musi być zgodne z tym kontekstem. Kiedyś świat korporacyjny był konformistyczny, gdzie dla mężczyzn wymagany był ciemny garnitur, lżejsza koszula i krawat miesiąca, ale to coraz bardziej się rozluźnia. Kobiety zawsze cieszyły się szerszym wyborem obrazów, choć pod wieloma względami równie ograniczającymi. A potem jest ubieranka w piątek, w którym zasady podobno są złagodzone, ale to po prostu oznacza większy wybór, nie mniej zgodności. Zasady mogą być łagodne, ale zgodność nadal obowiązuje. Spodenki rowerowe Lycra są nadal niedopuszczalne w żadnych okolicznościach. Właściwe strzyżenie włosów, zadbane paznokcie, doskonała higiena osobista oraz właściwy wybór torby i obuwia są równie ważne bez względu na płeć.

Image Power nie polega na byciu częścią pięknej, elitarnej czołówki 5% społeczeństwa. Jest wielu nieatrakcyjnych ludzi w biznesie, polityce i mediach, którzy mimo to mają silną siłę wizerunkową niezależnie od ich wyglądu. Jeśli jesteś ciekawy siły pięknych ludzi, zostanie to zbadane bardziej szczegółowo w Mocy Fizycznej później.

Pozytywne wykorzystanie mocy obrazu

Kiedy ubieramy się konsekwentnie, ponieważ postrzegamy nasz wizerunek jako odzwierciedlenie naszych osobistych standardów i umiejętności. Pomaga nam to czuć się dobrze i osiągać lepsze wyniki.

Nadużycie mocy obrazu

Kiedy umyślnie wykorzystujemy naszą siłę wizerunku, aby wystawić kogoś na pośmiewisko lub zawstydzić naszego szefa lub firmę.

Psychologia

Słynny badacz UCLA, Albert Mehrabian, twierdzi, że tylko 7% naszego wpływu pochodzi z tego, co mówimy, a 38% naszego wpływu pochodzi z tego, jak wypowiadamy słowa, które wypowiadamy. To pozostawia ogromny 55% wpływu pochodzącego z tego, jak wyglądamy, z naszej siły obrazu. Jeśli kiedykolwiek byłeś na imprezie i źle zrozumiałeś zasady ubioru, poznasz wpływ psychologiczny i to, jak bardzo może to wpłynąć na twoją pewność siebie i poczucie własnej wartości. Noszenie tej samej sukienki co gospodyni może być krępujące, a noszenie niewłaściwych kolorów drużyn na imprezie sportowej może mieć poważne konsekwencje dla tego, jak się czujemy, a tym samym, jak inni na nas reagują. Mój Image Power obejmuje codzienne golenie przed rozpoczęciem pracy z klientem. Niektórzy z moich przyjaciół byli na tyle uprzejmi, że sugerują, że wyglądam dobrze w "chropowaty" sposób z jednym lub dwoma zarostami przypominającymi Beckhama, ale dla mnie to nie działa. Czuję się nieczysty, niegotowy i wpływa to na to, jak jestem pewny siebie. Image Power polega na zgodności, ale także na tym, co działa dla nas osobiście. Warto uzyskać pomoc, jeśli podobnie jak ja jesteś ślepy na styl, ponieważ dla większości z nas poprawienie wizerunku jest związane z naszą pewnością siebie i poczuciem własnej wartości. Z wyjątkiem mojego przyjaciela Naza. Naz to urodzony w Wielkiej Brytanii Azjata, który pracuje dla amerykańskiego banku w Londynie. Ma 168 cm wzrostu, jest szczupły, ma dzikie włosy, tylko jeden garnitur, który nie tylko nie pasuje, ale wygląda na to, że w nim śpi. Jego buty są zawsze zadrapane, jego koszule nie są prasowane, a wycieki żywności są widoczne w przypadkowych miejscach. Naz twierdzi, że to jego wizerunek i że jest starannie pielęgnowany. Naz jest jednak po prostu niesamowity w swojej pracy, a w swojej organizacji prawie niezbędny. Podejrzewam, że jego Moc Techniczna i Moc Zasobów mu pomagają. Ale czy możesz ryzykować bycie Nazem?

Podpowiedź

Istnieje wiele sposobów na poprawienie wizerunku bez względu na płeć. I nie ma usprawiedliwienia dla złej higieny osobistej lub pielęgnacji.

. Sesja coachingowa

1. Jakie kulturowe wskazówki dostrzegasz w miejscu pracy na temat wizerunku?
2. Czy chcesz, aby twój wizerunek wtapiał się lub wyróżniał?
3. Jakie opinie możesz uzyskać na temat tego, jak postrzegany jest twój obraz?
4. Jakie ubrania pomogą Ci poczuć się silnym, pewnym siebie i profesjonalnym?
5. Jakie są formalne wytyczne dotyczące wyglądu w Twojej organizacji i jak możesz je interpretować na swoją korzyść?