XVI.MOC OSOBY 2 i 3



Moc osobista, która pochodzi z naszej zdolności do postawienia się w sytuacji innych, aby głębiej zrozumieć ich myślenie i odczuwanie. Najłatwiejszym sposobem na zrozumienie tego źródła mocy jest myślenie o nim z punktu widzenia innej osoby, ale trudniej jest zrozumieć, dlaczego powinno to być źródło mocy. Dla wielu ludzi to źródło energii wydaje się po prostu zbyt empatyczne lub potępić je z najbardziej uwłaczającym wyrazem, nieco zbyt "drażliwym uczuciem". Dominującym tematem w tej książce jest to, w jaki sposób korzystamy z naszych źródeł mocy i ćwiczymy je aby rzeczy, które chcemy, stały się rzeczywistością i jak wykorzystujemy naszą władzę nad innymi ludźmi. Ale tutaj jest źródło mocy, które zaczyna się od tego, czego chcą inni ludzie i wydaje się być sprzeczne z intuicją. Ale jeśli nie rozumiem ich punktu widzenia, motywacji, potrzeb, ambicji lub obaw, mój wybór mocy może być albo zły, albo mniej niż optymalny. Wyobraź sobie, że wspólnie produkujemy i uwielbiamy to, co produkujemy, i jesteśmy bardzo entuzjastycznie nastawieni. Wyobraź sobie jednak, że stworzyliśmy naszą kosztowną kampanię marketingową i rozważamy ten produkt tylko z własnej pasji. Możemy odnieść sukces, ale istnieje większa szansa na spektakularną porażkę. Jeśli jednak zbudujemy naszą kampanię wokół znanych nadziei, obaw, pragnień i motywacji naszych potencjalnych klientów, istnieje znacznie większa szansa, że mądrze wykorzystamy budżet marketingowy. A kiedy robimy to zrozumienie innych w naszej codziennej pracy, wtedy używamy naszej mocy 2. i 3. osoby. Jeśli jestem na zajęciach plastycznych, rysuję szkic posągu na środku pokoju, a ty robisz to samo, ale z drugiej strony pokoju, to rysujemy to samo, ale nasze perspektywy będą inne. A gdybym mógł wyobrazić sobie i zrozumieć twój pogląd i włączyć to myślenie do mojego rysunku, moje gotowe dzieła mogłyby mieć większą głębię zrozumienia i powinny być lepszym dziełem - gdybym tylko miał najmniejsze ziarno talentu artystycznego. Tak więc w świecie pracy osoba, która ma świadomość i wgląd, aby jasno zrozumieć odmienne poglądy innych, jest tym, który widzi większy obraz. Może się to wydawać "drażliwe", ale oznacza to także obserwowanie sytuacji ze świadomością Mocy 2 i 3 Osoby.

Pozytywne użycie mocy 2 i 3 osoby.

Kiedy wykorzystujemy naszą nową świadomość, aby promować wspólne rozumienie wielu perspektyw, a to umożliwia ludziom lepszą pracę.

Nadużycie mocy drugiej i trzeciej osoby.

Kiedy ktoś wykorzystuje swoje rozumienie wielu punktów widzenia w celu uzyskania korzyści kosztem innych.

Psychologia

Jednym z największych pisarzy zarządzających wszechczasów jest amerykański autor Stephen Covey. W swojej najbardziej udanej pracy "Siedem nawyków odnoszących sukcesy ludzi" wyjaśnia, jak potężne jest: "Najpierw staraj się zrozumieć, a następnie zostać zrozumianym". Próbując wpływać na innych, musimy mieć wrodzoną potrzebę zrozumienia i że jest w porządku. Ale w naszym pośpiechu, aby być zrozumianym, zbyt łatwo jest nie zrozumieć poglądów innych.

Podpowiedź

Kiedyś byłem zaangażowany w nieprzyjemne negocjacje, w których dywany były źle dopasowane do mojego domu, gdy mnie nie było. Latały wściekłe telefony i e-maile. Podniosłem słuchawkę i słuchałem wściekłej kobiety z firmy dywanowej, która krzyczała na mnie. Miałem oczywiście całkowitą rację, ale na tym etapie nie działało to na moją korzyść. Kilka dni później usiadłem w jej biurze, a ona wciąż szalała. Kiedy mogłem, zacząłem od prośby, by ponownie wyjaśniła sytuację, ale wyłącznie z jej punktu widzenia. W ciągu następnych kilku minut nie tylko się uspokoiła, ale też dała mi informacje, których wcześniej nie znałem, a spór wkrótce został rozstrzygnięty. Pod koniec negocjacji podziękowała mi za "rozsądne podejście do sprawy". Jak wspomniałem powyżej, miałem rację, ale nie byłem w stanie wpłynąć na nią, dopóki nie użyję Mocy 2 i 3 Osoby.

Sesja coachingowa

1. Czy potrafisz przypomnieć sobie ostatnią trudną rozmowę?
2. Jak spojrzeliście na rozmowę z ich perspektywy?
3. Na czym najbardziej im zależało i co chcieli osiągnąć?
4. Jakie nowe opcje możesz teraz zobaczyć?
5. Szukaj online i sprawdź, czy możesz rozwiązać dylemat Więźniowie w kapeluszach?