" />

Marketing w Social MediachMarketing

Marketing w social mediach



Ta część obejmuje podstawy mediów społecznościowych. Przy odrobinie szczęścia będziesz się dobrze bawić po drodze!

Zwrot z inwestycji (ROI)

Zwrot z inwestycji (ROI) lub zwrot z inwestycji to jeden z tematów, które towarzyszą ci w tym tekście. Ale nie przejmuj się. W rzeczywistości bądźcie zaniepokojeni - nie przez koncepcję ROI, ale przez konsekwencje braku pomiaru ROI. W kontekście marketingu w mediach społecznościowych mierzy on po prostu zwrot finansowy, gdy firma, organizacja lub osoba fizyczna wydaje pieniądze na marketing w mediach społecznościowych. Ta kwestia wymknęła się spod kontroli w mediach społecznościowych - istnieje prawdziwy brak pomiaru prawdziwego wpływu. Pojawiły się media społecznościowe, uruchomione jak rakieta, i nagle każda firma musiała mieć taką czy inną formę. Firmy zostały zahipnotyzowane, pomogły im media i zachęciły agencje, które nagle zyskały nowe źródło dochodów. W mgnieniu oka wszyscy maszerowali równo. Problem polega na tym, że nikt tak naprawdę nie wiedział, jak zmierzyć zwrot z inwestycji. Więc ludzie zostali zatrudnieni - agencje zostały zatrudnione - ale w niektórych przypadkach zarówno ludzie, jak i agencje zostali zwolnieni, gdy firmy i organizacje zaczęły zadawać pytanie:

"W porządku, ale jak to wpływa na nasze przychody?"

Hype: "Nie, to fajny człowiek, w mediach społecznościowych chodzi przede wszystkim o zaangażowanie".
Biznes: "W porządku, czym jest zaangażowanie?"
Hype: "Och, to naprawdę fajne. Wychodzisz w mediach społecznościowych, a chodzi o klienta. To jest jak człowiek zorientowany na klienta, spotykasz ludzi w wielu punktach kontaktu i angażujesz się. To jest zajebiste."
Biznes: "Okej, więc w jaki sposób zarabiają nam pieniądze?"
Hype: "Tak, możliwości są ogromne! Po prostu wychodzisz i lubisz tworzyć strony na Facebooku, a także na Twitterze, YouTube i wszędzie, gdzie możesz. A potem angażujesz ludzi z pozytywnym doświadczeniem marki. "
Biznes: "Co to jest pozytywne doświadczenie marki? Czy to podnosi zamiar zakupu? "
Hype: "Całkowicie stary! Tak, to jest to. Podnosi zamiar zakupu. "
Biznes: "Dobra, spoko. Ile przychodów wygenerowaliśmy, gdy zapłaciliśmy Tobie, aby zaangażować naszych odbiorców i zwiększyć ich zamiar zakupu? "
Hype: "Wow, człowieku, to trochę czarno-białe. Trzeba spojrzeć na sytuację całościowo. Ludzie spędzają dużo czasu w mediach społecznościowych, więc tam właśnie musisz być, stary ".
Biznes: "Rozumiem. Czy ludzie faktycznie robią zakupy w mediach społecznościowych? "
Hype: "Cóż, um. . . czasami myślę. Ale czekaj, oto naprawdę interesująca infografika, która pokazuje wszystkie sieci społecznościowe, na których ludzie spędzają czas. Czy to nie wspaniale? "
Biznes: "Przypuszczam. Co więc oznacza "wpływ społeczny"?
Hype: "Tak, prawie zapomniałem! Chodzi przede wszystkim o wpływ. Tak, wyjdź i zidentyfikuj osoby wpływowe. Upewnij się, że masz wpływ. Chodzi przede wszystkim o wpływ i siłę skierowań społecznych .
Biznes: "Masz na myśli marketing szeptany?"
Hype: "Tak, całkowicie, marketing szeptany. Jak odsyłanie rzeczy, które lubisz do swoich rówieśników. Chwalenie się prawami, pokazywanie i mówienie, patrz, co mam, patrz, co znalazłem ".
Biznes: "W porządku, więc jak to się przekłada na faktyczne zarabianie pieniędzy?"
Hype: "Cóż, niektóre firmy zaczynają zarabiać pieniądze. . . "
Więc trochę rozumiesz

Umiejętność marketingu w mediach społecznościowych

Najważniejsze jest to, że bez względu na to, jak dokładnie ludzie śledzą zwrot z inwestycji w media społecznościowe, to na pewno zostanie. . Według LinkedIn, marketing w mediach społecznościowych był najgorętszą umiejętnością, która sprawiła, że ludzie zostali zatrudnieni. Każdego roku sposób, w jaki odnoszą się do marketingu cyfrowego, wydaje się zmieniać, od 2013 r. Marketing cyfrowy (którego marketing w mediach społecznościowych jest najważniejszy) jest na górze. Zapotrzebowanie będzie się zmieniać w czasie, ale mówimy o najlepszych umiejętnościach w każdej dziedzinie, aby zatrudnić ludzi. Jedną z innych rzeczy, które staram się wzmocnić, jest sposób, w jaki powiązane są podstawowe obszary marketingu cyfrowego. Na przykład uważam marketing w mediach społecznościowych za ściśle związany z optymalizacją wyszukiwarek lub SEO. W SEO głównym celem, aby uzyskać wyższą pozycję w wyszukiwarkach, jest rozwijanie i wdrażanie treści na Twojej stronie internetowej, które są odpowiednie dla odbiorców, wystarczająco istotne, aby dzielić się nimi z innymi ludźmi. A gdzie ludzie to udostępnią? W mediach społecznościowych. A jeśli opublikujesz artykuł lub post na blogu na swojej stronie internetowej, gdzie jest dobre miejsce, aby je udostępnić? W mediach społecznościowych. Mówię więc, podobnie jak każdą inną umiejętność, marketing w mediach społecznościowych musi w konkretny sposób przyczynić się do rozwoju firmy lub organizacji. Tak więc ROI to naprawdę dobry pomysł, o którym warto pamiętać - coś do przemyślenia i zdobycia wiedzy.

2B czy nie 2B? B2B i B2C

Zaczynam topić się, kiedy zaczynam pływać w akronimach, ale przy odpowiedniej technice możesz ich dobrze używać. Jeśli akronimy w ogóle powodują mdłości, nadszedł czas, aby wziąć trochę Dramaminy. Jeśli jeszcze nie słyszałeś, B2B i B2C to dwa ważne akronimy w biznesie, które mają szczególny wpływ na rodzaj mediów społecznościowych, nad którymi możesz pracować.

•  B2C to skrót od "firma dla konsumenta". Tak może być firma prowadząca handel detaliczny, na przykład Walmart lub Amazon, gdzie głównym klientem jest osoba fizyczna. Możesz myśleć o B2C jako o "biznesie zorientowanym na kupujących".

•  B2B natomiast oznacza biznes do biznesu. To jedna firma sprzedająca produkty lub usługi drugiej.

Istnieją podobieństwa w sposobie sprzedaży produktów firmom i konsumentom, ale są też różnice. Ogólnie rzecz biorąc, podejście B2B do biznesu ma dłuższy cykl sprzedaży. Na przykład, jeśli pracowałeś w firmie produkującej oprogramowanie i Twoim zadaniem było wypełnianie raportów TPS, możesz zasugerować skorzystanie z usługi zewnętrznej, aby pomóc w wypełnieniu raportów. Możesz przejść do trybu online, przeprowadzić badania i ustalić koszty. Możesz udać się bezpośrednio do dostawcy TPS, ale możesz też wynająć agencję z doświadczeniem, która Ci doradzi. Możesz więc mieć spotkania i przesłać swoją propozycję wewnętrznie. Twój szef może powiedzieć: "Świetny pomysł, wygląda na to, że dużo kosztuje; spójrzmy na następny kwartał ". Za trzy miesiące ponownie przejrzysz badania, pobierzesz dokumenty i wznowisz proces. Wreszcie wynajmujesz agencję TPS. Nie zawsze tak jest, ale często jest więcej treści związanych z tym, że ktoś kupuje produkt lub usługę dla swojej firmy. Na przykład, jeśli ostatecznie zaoferujesz niezależne usługi marketingu w mediach społecznościowych lub pracujesz dla agencji lub firmy, możesz zostać poproszony o ocenę nowych narzędzi na rynku. W tym przypadku jesteś w sytuacji B2B; patrzysz na materiał, oceniasz go, wypróbowujesz i szukasz recenzji. W sytuacji B2C ludzie również prowadzą badania, ale czasami nie są tak intensywne i mogą nie potrwać tak długo. Na przykład, jeśli szukasz telefonów komórkowych, możesz spojrzeć na ceny lub pójść do sklepu, przeczytać recenzję i dokonać zakupu za kilka tygodni. Z perspektywy mediów społecznościowych warto wziąć pod uwagę kontekst, w którym prowadzisz marketing. Gdy poznasz różne narzędzia i techniki, zastanów się, czy próbujesz sprzedać coś konsumentowi, czy innej firmie. Jednym z obszarów, w którym ta koncepcja ma największy wpływ na media społecznościowe, mogą być treści - to znaczy treści, które publikujesz w mediach społecznościowych. Na przykład artykuł informacyjny o twoim produkcie może być bardziej szczegółowy, jeśli jest zorientowany na biznes i może być więcej artykułów do przeczytania. Ponownie wszystko zależy od konkretnego produktu. Możesz myśleć o B2C i B2B jako o dwóch "drogach" za pośrednictwem mediów społecznościowych, a droga, którą wybierasz, wpływa na to, jak podchodzisz do rzeczy.

Zaangażowanie / PR

Zaangażowanie to termin, o którym słyszałeś, nawet jeśli był tylko w dyskusji wcześniej . Istniał przed mediami społecznościowymi, ale jest szczególnie obecny w mediach społecznościowych. Teoretycznie, za pomocą mediów społecznościowych, chcesz "zaangażować" odbiorców poprzez promocje, konkursy, treści, artykuły, wideo itp. Wszystko, czego potrzeba, aby ludzie rozmawiali z tobą i z tobą oraz rozmawiali z innymi ludźmi. To filozofia marketingu. Ma swoje zalety i ograniczenia. Nie łamiąc zbyt wielu zasad lub reguł, zamierzam wyjść na prostą i twierdzić, że zaangażowanie jako zasada prawdopodobnie bardziej zawdzięcza public relations niż cokolwiek innego. Tradycyjnie funkcją PR jest generowanie szumu na temat produktu. Na przykład możesz marzyć o "akrobacji reklamowej", która przyciąga wiele uwagi i jest związana z wydaniem albumu lub produktu. I odwrotnie, być może słyszałeś zwrot "koszmar public relations", gdy coś poszło nie tak. Dlatego rolą działu PR jest często angażowanie się za pośrednictwem wszelkich dostępnych kanałów medialnych, a im większa świadomość, tym lepiej. Podobnie można myśleć o zaangażowaniu w media społecznościowe - celem jest zwrócenie uwagi. Ale pytanie, które wciąż musisz sobie zadać, brzmi: "Jaki jest wpływ na biznes?". Jeśli przyciągasz ludzi jakimś hakiem, a oni są zaangażowani, przekłada się to na sprzedaż?

Może, może nie.

Biorąc pod uwagę cały temat ROI, można śmiało powiedzieć, że w wielu przypadkach media społecznościowe można traktować, a być może należy je traktować jako public relations. PR to często koszt utopiony, w którym zwiększasz świadomość i zarządzasz reputacją firmy. Szczerze mówiąc, ponieważ tak wiele osób jest w mediach społecznościowych, to z pewnością prawda, że to tylko kwestia godzin, a nawet minut, zanim jakiś negatywny incydent stanie się prawdziwym "koszmarem public relations" dla każdej firmy. Prawdą jest również, że trzymanie ucha na ziemi w celu wczesnego wykrywania problemów jest naprawdę dobrym pomysłem. Możesz o tym pamiętać, czytając sekcję "Monitorowanie" w dalszej części tego rozdziału. Media społecznościowe służą nie tylko do publikowania; służy również do słuchania (lub czytania tego, co inni publikują na temat Twojej firmy). Jeśli jesteś właścicielem firmy, dużej lub małej, musisz po prostu upewnić się, że słuchasz świata mediów społecznościowych i zwracasz uwagę na wszystko, co ktoś mówi o Twojej firmie. Dotyczy to firm lokalnych, krajowych i globalnych. Stawki są wysokie dla każdej firmy, więc opłaca się słuchać.

Word of Mouth (WOM)

Można powiedzieć, że media społecznościowe to platforma idealnie nadająca się do marketingu "ustnego". Pytanie brzmi, czy naprawdę możesz "sprawić", że ktoś udostępni produkt lub pomysł, czy może tylko ułatwisz mu to? Na przykład Apple Computer wydaje pieniądze na marketing. Ale przede wszystkim koncentrują się na tym, aby ich produkty były świetne. Doskonałość ich produktów walczy o połowę z marketingiem, a może jeszcze bardziej. Ponieważ (przeważnie) wytwarzają produkty wysokiej jakości, które uwielbiają użytkownicy, ludzie mówią o nich i mówią o nich innym. To jest samobieżny, ustny, marketing w najlepszym wydaniu. Więc co ma robić marketer, mając do czynienia z produktem, który jest w porządku, i potrzebujesz marketingu "pantoflowego"? Krótka odpowiedź brzmi: nie możesz nic zrobić bez niczego. Jeśli chodzi o pomoc dla firmy, jedną z innych rzeczy, które może zapewnić "słuchanie społecznościowe", jest wgląd w to, co ludzie myślą o twoich produktach. Prawdą jest również to, że najlepsze, odnoszące największe sukcesy firmy bardzo uważnie słuchają swoich klientów. Jedną z funkcji, jaką może pełnić marketer mediów społecznościowych, jest pomaganie firmie w tworzeniu doskonałych produktów. Gdy to zrobisz, otrzymasz ten piękny, samowystarczalny marketing szeptany.

Monitorowanie

Niektóre osoby oddzielają marketing w mediach społecznościowych i monitorowanie w mediach społecznościowych, ale umieszczam ich pod tym samym parasolem. Zasadniczo istnieje wiele narzędzi, które pomagają ci słuchać tego, co mówią ludzie. Na przykład jednym z narzędzi, które często ma kluczowe znaczenie przy opisywaniu ofert pracy w mediach społecznościowych, jest Radian6, który jest teraz częścią Salesforce. Radian6 ma wiele ciekawych sposobów na przesiewanie mediów społecznościowych i wizualizację wyników. Radian6 automatycznie powie Ci, czy ludzie czują się dobrze, czy źle w temacie Twojej marki, produktów i słów kluczowych. Monitorowanie w mediach społecznościowych ma zautomatyzowaną stronę i ma pewną wartość, ale ma też swoje ograniczenia. Ogólnie rzecz biorąc, monitorowanie mediów społecznościowych pozwala "skanować" media społecznościowe i sprawdzać, co mówią ludzie, aż do poziomu poszczególnych postów. Całe książki zostały napisane o monitorowaniu społecznościowym, o czym porozmawiamy w dalszej części książki, ale najważniejsze jest to, że dostajesz to, za co płacisz. Radian6 jest drogi. Na drugim końcu spektrum znajdują się bezpłatne narzędzia. I są ich setki. W ramach eksperymentu spróbuj wejść na socialmention.com i wpisać nazwę firmy lub nazwiska znanej osoby, aby zobaczyć, co się stanie

Publikowanie: promocje / treść

Oprócz niektórych ogólnych zasad, akronimów i narzędzi, w przypadku marketingu społecznościowego chodzi o publikowanie. Na przykład jest post "promocyjny". To jest przykład jednego z typowych stanowisk typu biznesowego. Należą do nich kupony, rabaty, specjalne loterie itp. Jeśli dana osoba patrzy na dany kanał medialny i zauważy pocztę, a następnie, jeśli oferta jest przekonująca, tylko wtedy może ją kliknąć. Jeśli naprawdę podoba im się ta oferta, mogą ją również udostępnić, a to święty graal w mediach społecznościowych - zachęcanie ludzi do dzielenia się tym, co udostępniłeś. Zasadniczo jest to wielka gra show and show. Innym rodzajem postów jest treść lub treść ogólna. Te posty zazwyczaj dotyczą czegoś interesującego, być może związanego z firmą lub produktem, a może tylko najnowszych wiadomości z firmy. Charakter Twojej firmy wpływa na rodzaj twoich postów. Jeśli pamiętasz na przykład dyskusję na temat B2C i B2B, to właśnie tam mamy wielkie chwile. Jeśli masz osoby obserwujące Cię w mediach społecznościowych, Twoi obserwatorzy to ludzie biznesu, a Ty jesteś agencją marketingu społecznościowego, to Twoi obserwatorzy to prawdopodobnie odsoby zainteresowane czytaniem artykułów w mediach społecznościowych. W takim przypadku możesz utworzyć posty na blogu, które mówią o mediach społecznościowych - możesz opublikować powiązane wiadomości lub napisać dłuższą "białą księgę" i opublikować to. B2B często obejmuje dłuższe, bardziej szczegółowe treści, które są dobre do publikowania w mediach społecznościowych. W ustawieniach B2C czasem trudniej jest opracować treści, które byłyby atrakcyjne i interesujące dla odbiorców, ale z pewnością jest to możliwe. Artykuły, recenzje, prezentacje produktów - istnieje wiele odmian.

Kanały: Facebook, Twitter i TBD

W mediach społecznościowych istnieje wiele "kanałów", ale aby skoncentrować się na tej dyskusji, my koncentrujemy się na Facebooku, Twitterze i YouTube, a także LinkedIn głównie w celach B2B. Ogólnie rzecz biorąc, większość firm zajmujących się marketingiem w mediach społecznościowych zazwyczaj ma stronę na Facebooku i konto na Twitterze. YouTube jest również popularny, gdy firma ma zasoby do tworzenia i publikowania filmów. Zawsze powstają nowe sieci - na przykład Pinterest. Jedną ogólną zasadą jest poznanie głównych sieci, a następnie - w zależności od firmy, dla której pracujesz lub firmy, w której świadczysz swoje usługi - aby dowiedzieć się o odbiorcach i typach sieci, z których korzysta. Znów, czy jest to B2C czy B2B, może coś zmienić. Na przykład firma konsultingowa sprzedająca usługi innym firmom może mieć znaczną obecność na LinkedIn, podczas gdy detalista mody może być obecny na Pinterest. Jeśli nie znasz żadnej z sieci na tym schemacie, sugeruję pauzę, przejście na google.com, wpisanie ich nazw i przejście do głównych stron lub przeczytanie artykułów na ich temat w Wikipedii.

Narzędzia wewnętrzne i zewnętrzne

W wielu przypadkach narzędzia do marketingu w mediach społecznościowych są wbudowane w samą sieć społecznościową. Na przykład, aby reklamować się na Facebooku, możesz przejść do https://www.facebook.com/business/products/ads. Istnieje również wiele zewnętrznych narzędzi dostępnych na stronach internetowych z bezpłatną lub płatną usługą, której można użyć do zarządzania niektórymi aspektami marketingu w mediach społecznościowych. Na przykład później omówimy Hootsuite, który może pomóc Ci w różnych zadaniach w mediach społecznościowych, w tym biorąc jeden post na blogu i automatycznie publikując go w wielu sieciach. Może to być prawdziwa oszczędność czasu i jest bezpłatna!

Rzeczy się zmieniają

Zanim zakończymy tą sekcję najważniejsze jest, aby pamiętać, że rzeczy zawsze się zmieniają. Facebook, Twitter i YouTube zapewne już tu zostaną, ale rzeczy pojawią się znikąd, takie jak Instagram i Snapchat, które będą warte miliardy dolarów, ponieważ tak wiele osób ich używa. Bezpiecznym rozwiązaniem jest zapoznanie się z Facebookiem, Twitterze i YouTube oraz założenie, że dobrym pomysłem jest nadążanie za tym, co nadchodzi i z których młodsze pokolenia zaczynają korzystać. Na przykład ludzie korzystają z urządzeń mobilnych tak bardzo, że aplikacje mobilne odciągają ruch od stron internetowych takich jak Facebook. Doprowadziło to Facebooka do kupowania aplikacji (takich jak Instagram) za miliardy dolarów, a następnie spróbowania wymyślenia jak reklamować się na tym kanale. Jako średniookresowa, długoterminowa prognoza, coraz więcej mediów społecznościowych stanie się reklamą mobilną. Niektóre z tych zasad pozostaną takie same, ale niektóre mogą się zmienić. Najważniejsze jest, aby zapoznać się z dużymi kanałami, ale także "nauczyć się, jak się uczyć". Nie musisz wiedzieć wszystkiego, ale powinieneś dowiedzieć się o niektórych rozwijających się sieciach. Jednym łatwym sposobem na poznanie takich rzeczy jest od czasu do czasu odwiedzanie witryn takich jak www.mashable.com i czytanie najnowszych wiadomości. Lub Google "aktualności z mediów społecznościowych" i zobacz, co się stanie. Pamiętaj tylko, aby nie zostać pochowanym w akronimach lub modnych słowach. I zawsze szukaj ROI!