Marketing w Social MediachMarketing

Reklamy Facebook

Reklamy na Facebooku Ta część to wprowadzenie do reklam na Facebooku, które są powszechnie używane w marketingu w mediach społecznościowych. Trwają dyskusje na temat rodzaju reklam i tradycyjnej wartości korzystania z nich, a także pewne rzeczy, które zmieniły się na Facebooku po wprowadzeniu nowych rodzajów reklam. Masz również możliwość stworzenia reklamy na Facebooku. Będziesz reklamować blog lub witrynę, którą utworzyłeś po przeczytaniu w części 2, lub skorzystaj z reklam na Facebooku, aby zareklamować stronę na Facebooku, którą utworzyłeś w części 3. Moje zalecenie to stworzenie lub znalezienie strony internetowej, którą chcesz trochę zareklamować, utworzenie reklamy i spróbuj uruchomić ją przez około tydzień. Pod koniec tego rozdziału przyglądamy się "monitorowaniu" reklam na Facebooku, aby ocenić ich skuteczność.

Co to są reklamy na Facebooku i dlaczego warto z nich korzystać?

Najpopularniejszym rodzajem reklamy na Facebooku jest ten, który pojawia się po prawej stronie strony, gdy logujesz się na Facebooku. Inny rodzaj reklamy pojawia się bezpośrednio w Twoim kanale, obok postów od znajomych i ze stron na Facebooku, które Ci się podobają. U góry napis "Sugerowany post". Nie musisz być firmą sprzedającą produkt lub usługę, aby korzystać z reklam na Facebooku - każdy może z nich korzystać.

Kiedy korzystać z reklam na Facebooku

Najważniejsze w reklamach na Facebooku jest to, że w przewidywalnej przyszłości ludzie nadal spędzają dużo czasu na Facebooku. Istnieją dowody sugerujące, że młodsi ludzie spędzają więcej czasu na aplikacjach do przesyłania wiadomości, takich jak Snapchat, WhatsApp i inni, i spędzają mniej czasu na Facebooku (skoro ich rodzice to robią?), Ale ostatecznie ludzie nadal spędzają dużo czasu na Facebooku. Jedną z zasad dotyczących reklam na Facebooku i wszelkiego rodzaju marketingu w mediach społecznościowych jest to, że "idzie w parze". To znaczy, gdziekolwiek ludzie spędzają czas.

Uwaga: Innym punktem, o którym należy pamiętać o "trendach", jest fakt, że ludzie coraz częściej spędzają czas online na urządzeniach mobilnych, a sposób wyświetlania reklam na urządzeniach mobilnych różni się od reklam "komputerowych", które wyświetlają się na Facebooku lub w innych serwisach społecznościowych sieci oparte na użyciu komputera stacjonarnego lub laptopa. W przypadku reklam na Facebooku zobaczysz, że istnieje możliwość udostępnienia ich użytkownikom mobilnym. Jeśli się nie mylę, myślę, że mniej więcej połowa reklam w książce w momencie pisania tego tekstu jest wyświetlana użytkownikom mobilnym.

Jeśli chodzi o to, kiedy korzystać z reklam na Facebooku, tak naprawdę nie ma właściwego lub niewłaściwego czasu, ale najczęstsze zastosowania obejmują promowanie stron na Facebooku, gdzie reklama jest na Facebooku - jest wyświetlana użytkownikom Facebooka - a celem jest przyciągnięcie ludzi aby odwiedzić stronę na Facebooku i kliknij przycisk Lubię to. Jak omówiono w poprzednich częściach, jednym fundamentalnym pytaniem, które należy zadać, jest to, czy otrzymujesz zwrot z inwestycji z czegoś takiego jak strona na Facebooku. Jeśli celem Twoim lub Twojego klienta jest "zwiększenie liczby polubień", reklama na Facebooku jest dobrym sposobem na ustanowienie obecności w mediach społecznościowych. Na bardzo podstawowym poziomie, nawet jeśli nie planujesz lub nie zakładasz, że faktycznie zarabiasz dzięki marketingowi w mediach społecznościowych, możesz uznać to za kwestię wiarygodności - "ponieważ wszyscy inni to robią". Można argumentować, że ludzie używają firmowych stron na Facebooku jako sposobu na znalezienie lub poznanie firmy. To, co profesjonalnie widziałem, to tendencja do wykorzystywania reklam na Facebooku do "tradycyjnych" reklam displayowych, co oznacza używanie reklam na Facebooku w celu wskazania zewnętrznej strony internetowej z jakimś obrazem i tekstem. Jest to przykład nakładania się "tradycyjnego" marketingu internetowego i marketingu w mediach społecznościowych. W tradycyjnym marketingu internetowym reklama displayowa może na przykład pojawiać się na stronie z wiadomościami i składać się z jakiegoś obrazu lub animacji i tekstu, który wskazuje na jakąś stronę internetową. Pojawiły się sieci społecznościowe i narodził się marketing w mediach społecznościowych. Ogólnym celem i zakresem marketingu w mediach społecznościowych jest ustanowienie i utrzymanie obecności w mediach społecznościowych. Ale reklama na Facebooku może być również używana do "tradycyjnych" celów - może to być po prostu reklama strony internetowej. Jest to temat wart dyskusji lub nawet debaty, a niektórzy twierdzą, że tak ,że obecność w Internecie jest z konieczności społeczna, a marketing w mediach społecznościowych pomaga firmom zrozumieć, że nowa era interakcji z klientami jest bardziej osobista. Można argumentować, że "tradycyjna" strona internetowa jest częścią ogólnej obecności w mediach społecznościowych.

Zamiar zakupu

Myślę, że inną przydatną zasadą przy rozważaniu reklam na Facebooku jest kwestia zamiaru zakupu. Zasadniczo umieszczenie reklamy w wyszukiwarce różni się od umieszczenia reklamy w "ogólnej" witrynie. Ludzie chętniej korzystają z Google lub innych wyszukiwarek, kiedy szukają produktu, gdy mają zamiar dokonać zakupu. Chociaż z czasem może się to zmieniać, ogólnie przyjmuje się, że ludzie najczęściej odwiedzają Facebooka, aby zobaczyć, co robią ich znajomi, lub publikować materiały - niekoniecznie w celu dokonania zakupów. Są posty, które odpowiadają poleceniom społecznościowym, takie jak "hej, zobacz, co mam" lub "hej, polecam to". Jednak nadal jest tak, że zamiar zakupu jest prawdopodobnie znacznie niższy niż w przypadku wyszukiwarek. Ta intencja przekłada się na statystyki - nawet jeśli na Facebooku istnieje mniejsze prawdopodobieństwo zakupu, reklamodawcy nadal umieszczają tam reklamy. Statystyki mogą być niższe przy uzyskiwaniu zakupów, ale nadal może się zdarzyć. Tylko coś do zapamiętania.

Metryki do pomiaru reklam na Facebooku

Podczas poznawania reklam na Facebooku warto wziąć pod uwagę kilka pojęć. Facebook i inne platformy reklamowe wyświetlają wiele informacji podczas prowadzenia kampanii reklamowej. Nie musisz koniecznie znać wszystkich szczegółów, aby z nich skorzystać. Polecam odkrywanie i postrzeganie tego jako eksperymentu. Im częściej korzystasz z reklam Facebooka w ustawieniach biznesowych, tym bardziej z czasem będziesz zainteresowany niektórymi drobniejszymi punktami. Na wysokim poziomie, gdy tworzysz reklamę na Facebooku, w końcu pojawi się wiele informacji, które pokażą Ci, jak wyglądała Twoja reklama. Główną koncepcją, być może centralną, jest pytanie o liczbę kliknięć reklamy. Ostatecznie celem reklamy jest nakłonienie użytkowników do kliknięcia i odwiedzenia określonej strony lub witryny. Inną koncepcją do rozważenia jest współczynnik klikalności. Jest również znany jako CTR. Współczynnik klikalności pozwala spojrzeć na wydajność. Możesz zacząć od określonego współczynnika klikalności lub spróbować wielu wersji reklamy, z różnymi obrazami i tekstem, i przekonaj się, która poprawia współczynnik klikalności.

Kierowanie reklamy

Inną centralną koncepcją reklam jest kierowanie. Gdy tworzysz reklamę na Facebooku, możesz wybierać określonych odbiorców, a im bardziej ukierunkowana reklama, tym lepiej będzie ona ogólnie rzecz biorąc. Innymi słowy, im bardziej reklama będzie przyciągać uwagę określonych odbiorców, tym lepiej. Współczynnik klikalności pozwala spojrzeć na wydajność. Możesz zacząć od określonego współczynnika klikalności lub spróbować wielu wersji reklamy, z różnymi obrazami i tekstem, i przekonaj się, która poprawia współczynnik klikalności.

Kierowanie reklamy

Inną centralną koncepcją reklam jest kierowanie. Podczas tworzenia reklamy na Facebooku, można wybrać określonych odbiorców, a tym bardziej ukierunkowane reklamy, tym lepiej będzie wykonać ogólnie rzecz biorąc. Innymi słowy, im bardziej reklama będzie przyciągać uwagę określonych odbiorców, tym lepiej. W sekcji targetowania na Facebooku wybrałem osoby, które wyraziły zainteresowanie science fiction w swoich profilach na Facebooku. Wybrałem również określony obszar geograficzny i język. Kierowanie to sposób dopasowania reklamy do określonej grupy odbiorców. Teraz zabawa!

Tworzenie kampanii

Aby utworzyć kampanię, przejdź do https://www.facebook.com/business/a/structur0campaign.

Kliknij Utwórz reklamę.

Od czasu do czasu Facebook zmienia interfejs. Sugeruję wypróbowanie opcji Polubienia strony lub Kliknięcia strony internetowej. Dzięki reklamie Clicks to Website podajesz link do strony internetowej, do której chcesz wysyłać osoby. (Uwaga: po wprowadzeniu linku może on przenieść Cię na inną stronę, nawet zanim klikniesz Kontynuuj.) Na następnej stronie będziesz mieć możliwość dokonania określonego kierowania, wybierając odbiorców, dla których chcesz wyświetlać reklamę . Podczas dokonywania wyborów po lewej stronie Definicja odbiorców po prawej stronie będzie aktualizowana w czasie rzeczywistym. Jest to interesujący obszar do eksperymentowania. Aby rozpocząć, spróbuj wprowadzić opcje języka. Następnie spróbuj wpisać Zainteresowania. W tym miejscu możesz naprawdę skupić się na określonej grupie odbiorców. Jeśli śledzisz liczby, zobaczysz, że w momencie pisania tego artykułu zaczynasz od około 184 000 000 osób, do których możesz wysłać reklamę, jeśli w ogóle nie jesteś na nie kierowany. Są to ludzie, którzy mówią po angielsku w Stanach Zjednoczonych, którzy są również na Facebooku. Gdy tylko zaczniesz wpisywać zainteresowania, liczby spadną. Ludzie, którzy wyrazili szczególne zainteresowanie lub polubili stronę należącą do określonej kategorii itp. Istnieje mniejsza potencjalna pula, ale to dobrze. Reklama jest bardziej ukierunkowana, więc ludzie, którzy ją zobaczą, częściej ją klikną, przynajmniej teoretycznie. Na razie sugeruję pominięcie Zachowań i połączeń, ale możesz kliknąć małe okrągłe ikony "i" w tych sekcjach, aby uzyskać więcej informacji. Następnie przejdziesz do sekcji Konto i kampania.

Budżetowanie reklam na Facebooku to sztuka i nauka. Nie ma uniwersalnych zasad, ale podstawową zasadą jest to, że im większa konkurencja dla określonej grupy odbiorców, tym więcej będą kosztować reklamy. Jedna metoda zapłaty za reklamy jest oparta na ilości, to znaczy liczbie wyświetlanych reklam. Inną metodą jest płacenie tylko za faktycznie dokonane kliknięcia. Jest to obszar, który okresowo podlega zmianom, ale podstawową ideą jest ustalenie harmonogramu - ile jesteś gotów zapłacić - a następnie uruchomienie go.

A teraz coś naprawdę, naprawdę, naprawdę ważne

Myślę, że najważniejszą rzeczą, o której należy pamiętać, zwłaszcza podczas nauki, jest ustalenie daty początkowej i końcowej. W ten sposób Twoja karta kredytowa nie będzie ciągle obciążana! Kliknij Ustaw datę początkową i końcową, aby to zrobić. Jeśli dopiero się uczysz, możesz wypróbować tygodniową kampanię. Zamiast sugerowanego budżetu dziennego możesz kliknąć menu rozwijane Na dzień i wybrać budżet dożywotni. Sugeruje budżet 50 PLN, ale możesz kliknąć opcję Inne. Możesz wpisać coś w rodzaju 10-20 PLN. Pamiętaj, aby ustawić datę końcową. Kliknij opcję Pokaż opcje zaawansowane. Facebook automatycznie licytuje dla Ciebie reklamy. Oznacza to, że obejrzy Twoją reklamę, odbiorców i wybierze najlepszą stawkę, aby uzyskać kliknięcia, czyli kwotę, która zostanie zapłacona za każde kliknięcie. W końcu na Facebooku i Google cena reklamy jest procesem aukcyjnym. Wskazujesz gotowość do zapłaty określonej kwoty, a w zależności od konkurencji cena wzrośnie lub spadnie. Zawsze możesz ograniczyć maksymalną kwotę, jaką zapłacisz za jedno kliknięcie. Na przykład możesz kliknąć opcję Ręcznie ustaw maksymalną stawkę za kliknięcia (CPC). Jest trochę sugerowany zakres i możesz zaakceptować konkretną sugestię lub ją zmienić. (Możesz także zmienić ten zakres po uruchomieniu kampanii).

Następnie Facebook umożliwia przesłanie obrazu reklamy. W niektórych przypadkach, jeśli tworzysz reklamę na stronie na Facebooku, będzie ona wyglądać na stronie i automatycznie sugerować logo. Dzięki zewnętrznej stronie internetowej może również sugerować obrazy. W tej sekcji podkreślono potrzebę treści i pracy z obrazami cyfrowymi. Możesz użyć obrazów z clipart.com lub pracować z nimi w Photoshopie lub darmowym programie takim jak GIMP, a następnie dodać tekst do obrazu. Ale aby eksperymentować, możesz po prostu użyć zdjęcia cyfrowego.

Wskazówka: Jeśli znasz obraz, którego chcesz użyć w Internecie, możesz również kliknąć go prawym przyciskiem myszy (w systemie Windows) lub Ctrl + kliknąć (na komputerze Mac) i pobrać go na komputer. Pamiętaj, aby szanować wszelkie prawa autorskie! Następnie możesz wybrać nagłówek i tekst reklamy. Dlatego w obszarze Tekst i łącza możesz wpisać nagłówek i trochę tekstu. Aby uprościć sprawę w tym scenariuszu, kliknij opcję Wyłącz reklamy w kanale wiadomości. (Reklama, która pojawia się w kanale wiadomości, musi skądś pochodzić. To znaczy, że będzie wyglądać, jakby ktoś ją opublikował, dzięki czemu będzie mogła korzystać z ikony strony na Facebooku.) Po wpisaniu nagłówka wyświetli się bieżąca liczba ile pozostało liter. Chodzi o to, aby wszystko było proste. Zaproponuj propozycję wartości i wezwanie do działania. Wystarczy spojrzeć na to, nad czym pracujesz i zastanowić się, co skłoniłoby cię do kliknięcia. Po prawej stronie ekranu znajdziesz informacje o tym, gdzie reklama ma się wyświetlać. Jest to obszar, w którym możesz aktywować reklamę, aby wyświetlała się na urządzeniu mobilnym, klikając link Dodaj. Na koniec kliknij Złóż zamówienie.

(Uwaga: jeśli tworzysz reklamę po raz pierwszy, musisz podać informacje rozliczeniowe. Pamiętaj, aby wiedzieć, jak długo reklama będzie wyświetlana).

Monitorowanie kampanii

Reklama musi zostać sprawdzona i zatwierdzona. Możesz zobaczyć, jak się sprawy mają, odwiedzając https://www.facebook.com/ads/manage. Następnie kliknij nazwę kampanii, aby przejść do poziomu reklamy. Gdy reklama zacznie się wyświetlać, ten pulpit pokaże zasięg, czyli liczbę osób, które mogły na nią spojrzeć, a następnie wyświetli wszelkie kliknięcia. W tym momencie będziesz patrzył na zestaw reklam, który jest grupą reklam w tej samej kampanii. Możesz tworzyć wiele reklam z różnymi obrazami / kopiować / targetować i sprawdzać ich skuteczność względem siebie. Aby dokładniej zbadać szczegóły, kliknij nazwę zestawu reklam. Następnie, aby przyjrzeć się reklamie, kliknij jej nazwę. Następnie zobaczysz informacje i obrazy, które pierwotnie umieściłeś w reklamie. W tym miejscu możesz także edytować rzeczy, jeśli chcesz. W tym przypadku chciałem wygenerować kilka kliknięć. Wydajność, którą chciałem zmierzyć, to liczba kliknięć. Chciałem też zobaczyć, ile pieniędzy zostało wydanych. Aby około 80 osób mogło przyjść i zobaczyć moją krótką historię, kosztowało mnie to około 50 centów za kliknięcie