" />

Marketing w Social MediachMarketing

Hootsuite

Przyjrzymy się Hootsuite, narzędziu, które pomaga zarządzać mediami społecznościowymi, zapewniając pomoc w tworzeniu i publikowaniu treści w wielu sieciach społecznościowych. Jest to część "zestawu narzędzi umiejętności", które polecam odkrywać. Jeśli nie masz jeszcze blogu, strony na Facebooku, konta na Twitterze i LinkedIn, zalecamy przejrzenie wcześniejszych części i utworzenie tych kont. Możesz wyciągnąć coś z tej części, po prostu przeglądając go, ale zalecam skonfigurowanie tych kont, a następnie "połączenie" ich z Hootsuite. Strona LinkedIn nie jest absolutnie konieczna, ale zalecam ustawienie 2-3 kont w mediach społecznościowych. Polecam również uznanie twojego bloga za "bazę domową" dla mediów społecznościowych, centralnego miejsca, w którym początkowo tworzysz i publikujesz treści, które następnie publikujesz w różnych witrynach społecznościowych. Częściowo dlatego, że blog ma dosłownie "twoją" sieć społecznościową. O ile Google lub WordPress nie staną w płomieniach, Twój blog będzie dostępny tak długo, jak chcesz, i będziesz go kontrolować. To samo można argumentować na Facebooku, Twitterze i LinkedIn - przynajmniej jeśli chodzi o prawdopodobieństwo ich kontynuacji - ale głównym celem bloga jest treść i masz o wiele większą kontrolę nad rzeczami. W każdym razie, jeśli wszystko to brzmi zbyt abstrakcyjnie, najlepszym sposobem na wypróbowanie tego jest nie tylko rozwinięcie obecności w mediach społecznościowych, ale także rozwinięcie jej i zobaczenie, co dzieje się, gdy publikujesz treści na bieżąco. Wtedy zaczniesz widzieć satysfakcję i podekscytowanie, gdy ludzie komentują Twój post na blogu, np. Twój post na Facebooku, zdobywają więcej obserwujących na Twitterze i tak dalej. Możesz także spotkać to, co spotkały tysiące ludzi - wybuch początkowego entuzjazmu, zuchwałych celów, a następnie zajęcie się (lub przytłoczenie), tak aby ilość i regularność treści uciekała. (Sam jestem tego winny! Nie pytaj mnie, ile mam blogów lub stron internetowych!). Dlatego z biegiem czasu skłaniałem się ku darmowym narzędziom. Z płatnymi kontami na stronie internetowej może to wyglądać ładniej, ale w niektórych przypadkach trwałość jest ważniejsza niż ładnie wyglądać. Lepiej mieć bezpłatną witrynę, za którą nie trzeba płacić, niż tę, z którą trzeba się zmagać i decydować, czy płacić na bieżąco. Mówię przede wszystkim o witrynach osobistych, ponieważ kiedy wchodzisz na strony biznesowe lub non-profit, prawdopodobnie najlepiej jest mieć najbardziej profesjonalną stronę, jaką możesz. Ale zawsze zalecam rozważenie tego, co jest zrównoważone. Ponieważ media społecznościowe moim zdaniem dotyczą przede wszystkim treści - pokaż i powiedz - myślę, że od samego początku ważne jest, aby zastanowić się nad tym, co jest zrównoważone pod względem czasu i zwrotu z inwestycji. Zasadniczo wszystko, co ułatwia opracowywanie i publikowanie treści, jest dobrą rzeczą. Właśnie dlatego narzędzia Google są tak dobre, ponieważ spędzasz mniej czasu i męczysz się i możesz skupić się na treści. Hootsuite pasuje właśnie do tego. Podczas opracowywania treści Hootsuite pomaga bezproblemowo i łatwo publikować treści w wielu sieciach, w tym planować z wyprzedzeniem.

Zrozumienie Hootsuite

Aby dowiedzieć się, jakie rzeczy możesz zrobić w Hootsuite, polecam odwiedzić stronę www.hootsuite.com i rzucić okiem na niektóre z menu u góry - Produkty / Rozwiązania / Plany / Usługi. Nie ma znaczenia, aby zrozumieć wszystkie opcje. Link do planów i cen jest wart spojrzenia i miło wiedzieć, że tam jest darmowa wersja. Ogólnie rzecz biorąc, narzędzie obraca się wokół zarządzania tworzeniem i publikowaniem treści. Może być również używany do słuchania w serwisach społecznościowych, co pomaga zrozumieć, co ludzie mówią o tobie na twoich stronach w mediach społecznościowych.

Hootsuite na YouTube

Hootsuite na YouTube może być również dobrym miejscem na rozpoczęcie, obejrzenie kilku filmów w mediach społecznościowych, a w szczególności na Hootsuite:

https://www.youtube.com/user/hootsuite

Pomoc w Hootsuite

Warto również zapoznać się z sekcją Pomoc do Hootsuite, w tym link Pierwsze kroki na https://hootsuite.com/help. Sprowadza się do podstaw i może pomóc ci zrozumieć niektóre rzeczy, które możesz wypróbować. W dalszej części rozdziału przejdziemy do utworzenia konta i opublikowania wiadomości. Instalowanie aplikacji i "mobilność" może być czymś, na co będziesz musiał poczekać i wypróbować po opanowaniu podstaw. W sekcji pomocy znajduje się także link o nazwie Live Webinars. Możesz również przejść do strony Live Webinars, korzystając z tego linku: http://media.hootsuite.com/webinars/. Jeśli przewiniesz w dół, dostępne są również (nagrane) seminaria internetowe. Mają szeroki wybór seminariów internetowych, które stale się rozwijają, więc sprawdź to.

Tworzenie i konfiguracja konta Hootsuite

Zacznijmy tworzyć konto Hootsuite!

Uwaga. Jeśli jesteś już zalogowany w którejkolwiek z sieci społecznościowych (takich jak Facebook, Twitter lub LinkedIn), ekrany mogą wyglądać inaczej, ale proces konfiguracji jest dość prosty. Podobnie jak wszystkie inne sieci społecznościowe ekrany wydają się okresowo zmieniać. Nie bój się, pomyśl o tym jak o przygodzie!

Aby rozpocząć, przejdź do hootsuite.com i kliknij Zarejestruj się. Sugeruję, aby zacząć na razie od bezpłatnego konta, mimo że istnieje bezpłatna wersja próbna bardziej zaawansowanego konta. Po prostu kliknij Rozpocznij teraz . Następnie wprowadź swój adres e-mail, nazwę, hasło i lokalizację, a następnie kliknij Utwórz konto. Następnie Hootsuite przeprowadzi Cię przez proces dodawania sieci społecznościowych. Oznacza to ustanowienie połączenia z kontami mediów społecznościowych, które posiadasz, abyś mógł używać Hootsuite do publikowania na nich kont. Jeśli nie masz jeszcze "oficjalnych" kont, zawsze możesz je dodać później, ale na początek sugeruję dodanie trzech kont osobistych. Na przykład dodałem swoje konta na Twitterze, Facebooku i LinkedIn. Aby dodać sieci społecznościowe, wystarczy je kliknąć. Następnie musisz autoryzować Hootsuite, aby połączyć się z kontem. Jeśli jesteś już zalogowany w dowolnej sieci, autoryzacja może być inna, ale prawdopodobnie będziesz musiał się zalogować. Podaj informacje i kliknij Autoryzuj aplikację. Ułatwi ci także życie, jeśli klikniesz Zapamiętaj mnie, ale nie rób tego, jeśli rejestrujesz się na komputerze publicznym. Po dodaniu sieci zostanie ona wyświetlona w obszarze Dodane wraz z ikoną profilu. Następnie spróbuj Facebooka. Kliknij OK, kiedy będziesz gotowy. Dzięki Facebookowi otrzymasz listę elementów, na których Hootsuite może publikować, poczynając od twojego osobistego profilu, a następnie wszelkich utworzonych przez Ciebie stron na Facebooku. W tym momencie, jeśli nie masz strony na Facebooku, możesz to zrobić. Zawsze możesz jednak dodać go później. Możesz także dodać swój profil osobisty i zobaczyć, jak to jest zaplanować publikowanie postów. Polecam zacząć od pojedynczego elementu z Facebooka, albo swojego osobistego profilu, albo strony na Facebooku. (Hootsuite ogranicza Cię do publikowania do trzech "elementów" w trzech sieciach społecznościowych w wersji darmowej). Kliknij znak + obok elementu, który chcesz opublikować. Następnie kliknij Zakończ importowanie. Dalej, spróbuj dodać LinkedIn. Nawet jeśli nie masz "oficjalnej" strony LinkedIn, zawsze możesz publikować posty na swoim profilu LinkedIn. Regularne udostępnianie postów na blogu i publikowanie ich na Facebooku, Twitterze i LinkedIn może być dobrym sposobem na udostępnienie. Może to być tak proste, jak relacja z twoich przygód, próbujących różnych rzeczy i udostępniających projekty podczas ich tworzenia. Dodanie sieci społecznościowych nie oznacza, że zawsze do nich publikujesz - masz całkowitą kontrolę nad tym, co publikujesz i kiedy. To tylko daje ci opcje. Hootsuite to duża oszczędność czasu. Spróbuj kliknąć LinkedIn, jeśli chcesz. (Uwaga: darmowa wersja Hootsuite pozwala na trzy sieci społecznościowe). Następnie musisz podać dane logowania do LinkedIn i kliknąć Zezwól na dostęp. Powinieneś otrzymać ekran, który wygląda mniej więcej tak, z listą dodanych sieci / stron. Kliknij Kontynuuj, a następnie kliknij Kontynuuj do pulpitu nawigacyjnego.

Konfigurowanie Hootsuite

Próbując być pomocnym i jako część procesu konfiguracji, Hootsuite przeprowadzi cię przez szereg kroków, aby rozpocząć. Nie sądzę, aby przejście przez czarodzieja było w jakikolwiek sposób szkodliwe, ale możesz go pominąć w dowolnym momencie (zwłaszcza jeśli dopiero zaczynasz, a twoje oczy zaczynają się błyszczeć). Jeśli klikniesz Rozpocznij, zasugeruje dodanie strumienie, które są w zasadzie funkcją "społecznego słuchania" Hootsuite. Zasadniczo Hootsuite utworzy kanał osób, które o tobie wspominają. Kreator jest skonfigurowany w taki sposób, że dodajesz strumień pewnego rodzaju mediów społecznościowych, które tworzysz w tym przypadku, ale innych. Rodzaj elementu będzie zależeć od dodanej sieci, ale jeśli dodasz Twittera, będzie on wyglądał podobnie do następującego ekranu (zawsze możesz kliknąć Pomiń wycieczkę). Aby dodać strumień, kliknij coś takiego jak @Wspomnienia (wtedy ktoś na Twitterze używa @twoja_nazwa, co jest jednym ze sposobów komunikowania się na Twitterze. Zmieni się na zielony. Następnie kliknij Obserwujący, a następnie Zaplanowane. To pozwala zobaczyć co dzieje się na Twoim koncie Twitter w skrócie. Zaplanowany strumień pozwala zobaczyć, jakie posty zaplanowałeś. Następnie możesz dodać zakładki. W tym momencie sugeruję tylko kliknięcie Pomiń wycieczkę. Teraz przechodzimy do Hootsuite, jak zwykle się pojawia i dowiedz się więcej o interfejsie.

Poruszanie się po Hootsuite

Głównym sposobem poruszania się po Hootsuite jest pasek narzędzi po lewej stronie. Po najechaniu na nią myszą, rozszerzy się. Podobnie jak w przypadku każdego narzędzia społecznościowego, w Hootsuite istnieje wiele opcji, ale myślę, że najlepszym sposobem na rozpoczęcie jest proste publikowanie, oparte na pasku narzędzi u góry.

Publikowanie w Hootsuite

Aby opublikować post w Hootsuite, przejdź do paska narzędzi u góry ekranu i kliknij mały rozwijany trójkąt, aby wybrać miejsce, w którym chcesz opublikować post. Sieci społecznościowe, które dodałeś, zostaną tam wymienione. Po prostu kliknij, aby je wybrać. Na przykład ten widok pokazuje, że zamierzam publikować posty na Twitterze i stronie NPOEx na Facebooku. Aby dowiedzieć się, jak to jest pomocne, możesz bardzo dobrze wejść w świat marketingu w mediach społecznościowych, ręcznie publikując różne rzeczy. Idź naprzód i podpisz na Facebooku, a następnie na osobnych kartach, zaloguj się na Twitterze i LinkedIn. Spróbuj ręcznie opublikować i zalogować się do wszystkich sieci społecznościowych. Już niedługo zobaczysz, jak fajnie jest mieć centralne miejsce, w którym łatwo można publikować na wszystkich z nich. Gdy korzystasz z obszaru Szybkie komponowanie (najedź na niego u góry ekranu) i wybierzesz sieci społecznościowe, jak pokazaliśmy, na dole jest ciekawy wskaźnik. Pokazuje, ile znaków możesz opublikować w każdej sieci (długość wiadomości). Spróbuj wpisać wiadomość testową, klikając w obszarze Utwórz wiadomość i klikając przycisk Wyślij teraz. Powinieneś dostać przycisk Wysłano wiadomość. Jeśli opublikujesz wiadomość dłuższą niż Twitter może obsłużyć (140 znaków), tylko pierwsze 140 znaków pojawi się na Twitterze wraz z linkiem do całej wiadomości. Możesz także przejść na Facebooka. Voila! Miałem problem z pojawieniem się posta na LinkedIn. Teoretycznie powinien pojawić się po kliknięciu przycisku Początek. Ale publikowanie na LinkedIn nie działało z jakiegoś powodu, dopóki nie spróbowałem kliknąć tylko na LinkedIn.

Radość z planowania postu

To kolejny obszar, w którym możesz spróbować przez jakiś czas korzystać z mediów społecznościowych. Spróbuj opublikować ręcznie o różnych porach dnia lub tygodnia. Możesz to zrobić ręcznie w wielu sieciach. Kiedy pracujesz z marketingiem w mediach społecznościowych, chcesz mieć ciągły strumień treści, niezależnie od tego, czy jest to treść tworzona przez ciebie, czy interesujący artykuł. Jeśli spróbujesz to zrobić ręcznie, łatwo o tym zapomnieć, staje się nierównomierny, a czasem nawet znika. Jest to podstawowy problem wielu działań marketingowych w mediach społecznościowych. Jest początkowy entuzjazm, być może publikowanie trochę za dużo, a potem zanika, ponieważ jest zajęty innymi sprawami. Sugeruję użycie Hootsuite, aby osiągnąć odwrotny wynik. Powoli zaczynasz od regularnych postów - może raz w miesiącu lub raz w tygodniu. Kiedy pojawi się "ciąg" treści, fajnie jest zaplanować z wyprzedzeniem. W ten sposób możesz pracować nad tworzeniem treści i wydajniej wykonywać tydzień pracy. Aby zaplanować posty w Hootsuite, kliknij opcję Utwórz wiadomość u góry, wpisz jako test coś w stylu "witaj ponownie", a następnie kliknij małą ikonę kalendarza. Następnie możesz wybrać dzień / godzinę wpisu. Następnie kliknij przycisk Zaplanuj. Powinien pojawić się komunikat potwierdzający. Zawsze możesz przesunąć kursor myszy nad pasek narzędzi po lewej stronie i kliknąć Wydawca, aby sprawdzić zaplanowane posty. Wpisy pojawią się na liście, coś takiego

Strategie zwrotu z inwestycji

Hootsuite zawiera funkcje analityczne i zaawansowane monitorowanie. Możesz użyć Hootsuite do pomiaru zwrotu z inwestycji, ale ostatecznie zależy to od sposobu pomiaru ROI. Z pewnością uważam, że warto się o tym dowiedzieć, nawet jeśli wydaje się, że zwrot z inwestycji może być nieco rozmyty. Osobiście uważam, że to całkiem solidne powiedzieć, że Hootsuite i ROI najprawdopodobniej łączą się, gdy tworzysz regularny strumień treści o swojej firmie lub organizacji, który dostarcza istotnych informacji o produktach, działaniach lub dziedzictwie - zasadniczo "historii" twojej organizacji . Ta nieoceniona treść, która może być również opublikowana na oficjalnej stronie internetowej lub blogu, nie tylko pomaga w optymalizacji wyszukiwarek (uzyskanie dobrego miejsca w wynikach wyszukiwania Google), ale także pomaga osobom odwiedzającym Twoją witrynę. To idealna treść dla biznesu. ROI buduje bazę informacji o firmie, wartość optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. (Może to pomóc w sprzedaży, jeśli coś sprzedajesz, dzięki czemu możesz powiązać SEO z zyskiem.) Treść jest solidna i Hootsuite pomaga udostępniać go w sieciach społecznościowych. Istnieją jednak inne sposoby spojrzenia na ROI i zalecamy poświęcenie kilku minut na przejrzenie tych postów na blogu. Dadzą ci wiedzę o tym, co robią ludzie, oraz o języku, którym posługują się wokół ROI i mediów społecznościowych. Aby zdobyć superbohatera w mediach społecznościowych, bardzo polecam przyzwyczaić się do wyszukiwania w Google na tematy takie jak "ROI i ______" (wypełniasz sieć społecznościową lub narzędzie). Jeśli wybaczycie jedną z odniesień do Gwiezdnych wojen, rozkazuję wam, w imieniu Obi Wana Kenobiego, wypróbować wyszukiwarki Google dotyczące ROI i narzędzi. Przeczytaj artykuły i posty na blogu. Ludzie dzielą się swoimi doświadczeniami, zasadami i najlepszymi praktykami. (I, szturchnij szturchnięcie, możesz też pisać na ten temat na blogu! Im więcej odkrywania ROI, tym lepiej, nawet jeśli piszesz tylko o tym, czego nie wiesz. Nawet to może być pomocne i zachęcające dla innych ludzi, którzy są tam robi takie same wyszukiwania Google).

Wniosek

Myślę, że Hootsuite jest dobrym narzędziem dla marketerów w mediach społecznościowych - jest niezbędnym elementem twojego zestawu narzędzi. Choć jest to pomocne, nie tworzy dla Ciebie treści, więc pod pewnymi względami uważam, że rozdział 2 jest najważniejszym rozdziałem ze wszystkich. Ale wszystko, co ułatwia pracę z zawartością, zwalnia czas na jej opracowanie