" />

Marketing w Social MediachMarketing

LinkedIn

LinkedIn: robić czy nie robić?

Ogólnie rzecz biorąc, ustanowienie obecności na LinkedIn jest prawdopodobnie najbardziej przydatne dla firmy B2B (business-to-business), w której Twoimi klientami są inne firmy lub organizacje, w tym osoby, które potencjalnie częściej spędzają czas na LinkedIn. Jako marketingowiec w mediach społecznościowych priorytetem może być wzmocnienie własnego profilu na LinkedIn. Na przykład możesz utworzyć grupę LinkedIn i może to być sposób na przedyskutowanie tematu. Aby zbudować sieć w celu znalezienia pracy lub klientów, możesz wyszukać grupy LinkedIn i dołączyć do nich i pracować nad dodawaniem przykładów projektów, które możesz poszerzyć. Innymi słowy, sugerowanym warunkiem uznania LinkedIn za kanał społecznościowy jest najpierw nawyk wzmocnienia swojej obecności. Pomoże ci to nie tylko w karierze, ale także w zaangażowaniu się ustanawiając obecność na LinkedIn dla klienta, ludzie najprawdopodobniej będą patrzeć na twój profil, szczególnie jeśli tworzysz lub wchodzisz w interakcje w grupach LinkedIn. Moja ogólna, silna rekomendacja to eksploracja LinkedIn. Być może poświęć pół godziny przynajmniej raz w miesiącu, aby spojrzeć na swój profil. Zbuduj to trochę i nabądź nawyku angażowania się na LinkedIn. Staraj się myśleć o LinkedIn podczas tworzenia nowego projektu lub pracuj nad jednym i publikuj wyniki w swoim profilu. Jeśli chodzi o ogólny marketing w mediach społecznościowych, polecam również dostęp do przynajmniej trochę obeznanego z opcjami LinkedIn dla mediów społecznościowych B2B, w tym z tym, jak można utworzyć stronę firmy / organizacji, a także z niektórych opcji reklamowych, które LinkedIn ma. Nie jest to ściśle B2B (firma do firmy), ponieważ istnieje wiele firm i organizacji, które przynajmniej częściowo są obecne na LinkedIn, nawet jeśli są bierne. Coraz częściej, nawet w sytuacjach ogólnych i "B2C" (od firmy do konsumenta), LinkedIn służy do rekrutacji, publikowania ofert pracy itp. Warto się z nim zapoznać. Nawet jeśli jesteś w dużej organizacji, nie "zakładaj", że ktoś zarządza LinkedIn. Jako specjalista ds. marketingu w mediach społecznościowych możesz odkryć, w jaki sposób można go wykorzystać. Podobnie jak w przypadku innych kanałów, myślę, że ważne jest, aby wziąć pod uwagę ROI. W szczególności z LinkedIn stał się domyślnym centrum dla firm, organizacji non-profit i niemal każdego poszukującego pracy, więc przynajmniej Twoja organizacja powinna mieć stronę i osobę, która upewni się, że informacje są dokładne. Powinna pisać aktualizuje raz na jakiś czas, a przynajmniej publikować oferty pracy, możliwości, projekty itp. Znaczenie tego wzrasta dziesięciokrotnie, jeśli Twój pracodawca lub klient jest podmiotem B2B, w którym ludzie mogą cię szukać na LinkedIn jako firmie. Prawdą jest również to, że gdy ludzie wyszukują w Google, może to spowodować wyświetlenie strony firmy lub organizacji. Warto mieć to na oku i potencjalnie wykorzystać. Podobnie jak w przypadku innych sieci społecznościowych, możesz tworzyć posty i udostępniać aktualizacje.

Zrozumieć LinkedIn

Aby zrozumieć LinkedIn, najlepiej regularnie go używać. Jeśli z jakiegoś powodu nie masz konta LinkedIn, gorąco polecam je założyć. Jeśli masz jedno, ale nie masz wielu "połączeń", zapraszam do przejścia do miejsca takiego jak Vista Print, skorzystaj z bezpłatnych wizytówek (gdzie płacisz za "tylko wysyłkę") i rozważ zrobienie wizytówki z podstawowymi informacjami kontaktowymi, w tym linkiem do profilu LinkedIn. Powodem, dla którego sugeruję prostą wizytówkę (nawet jeśli masz "oficjalną"), jest po prostu mieć ją w pobliżu, abyś, gdy się nad tym zastanowić, miał zwyczaj zapraszać ludzi do kontaktu z Tobą na LinkedIn. Będziesz także miał zwyczaj zapraszania ludzi przez e-mail, takich jak koledzy w pracy, klienci lub absolwenci, jeśli poszedłeś na studia. Nie pomijaj krewnych, sąsiadów i osób, które widzisz każdego tygodnia. Ogólna wartość poświęcenia trochę czasu i rozszerzenia sieci na LinkedIn polega na tym, że może to być pomocne, bardzo cenne narzędzie do łączenia się z ofertami pracy i nowymi klientami. Na przykład możesz skontaktować się z kimś, aby zapytać o konkretny projekt, pracę itp. Chociaż nie znasz ich osobiście, ktoś, kogo znasz, wie, jak widać z LinkedIn. LinkedIn w zasadzie pomaga nawiązywać kontakty z ludźmi, co dla wielu osób ma większy, trwały wpływ na nawiązywanie kontaktów niż Facebook. Ale nie wstydź się, jeśli nigdy tego nie próbowałeś!

Uwaga. Uzyskaj dostęp do LinkedIn, uzyskaj adres Gmaila, jeśli go nie masz (mail.google.com), ponieważ Gmail działa, a następnie naucz się korzystać z Kalendarza Google. Ustaw miesięczne przypomnienie, aby spędzić pół godziny na LinkedIn. To jest mój sugerowany sposób na rozpoczęcie. Aby dostać się na LinkedIn, przejdź do Linkedin.com i zarejestruj się!

Tworzenie strony LinkedIn

W rzeczywistości utworzenie strony LinkedIn wymaga przeskoczenia kilku kroków. To nie jest jak tworzenie losowej strony - naprawdę musi być oficjalna. Powiedziawszy to, jeśli uczysz się marketingu w mediach społecznościowych, zalecamy rozważenie utworzenia strony internetowej dla siebie z "oficjalną" nazwą strony internetowej, takiej jak blahsocial.com/net/, i otrzymanie "oficjalnej" wiadomości e-mail adres (you@blahsocial.com). Częściowo będzie to pomocne jako ćwiczenie w uczeniu się, jak skonfigurować obecność w Internecie, kropka. Aby to zrobić, polecam zapoznanie się z najtańszymi planami witryn internetowych w miejscach takich jak godaddy.com i 1and1.com, a także robienie notatek, a nawet dzwonienie i rozmawianie z żywymi osobami na temat najtańszego sposobu tworzenia witryny z twoje własne imię Jeśli chcesz wypróbować trasę Google i mieć najtańszy miesięczny koszt, czasami możesz po prostu zarejestrować nazwę strony internetowej (np. Blahsocial.com), która obejmuje funkcję e-mail, i nie używać godaddy.com lub 1and1.com dla hosting strony internetowej. Zamiast tego możesz wskazać nazwę strony internetowej na bezpłatną usługę, taką jak Witryny Google. Polecam także zajrzeć na strikingly.com, wix, weebly i shopify. Po prostu je wypróbuj. Po wypróbowaniu wszystkich bezpłatnych wybierz jedną z "oficjalnej" witryny. Dobrze jest zapoznać się z nimi wszystkimi, na wypadek gdyby klient chciał pomóc w ustanowieniu obecności w Internecie. Jeśli jesteś zatrudniony przez większą firmę, może ci się przydać wiedza na temat tworzenia mikrostrony na podstawie konkretnej kampanii. Możesz zacząć od przejrzenia tej sekcji, aby ogólnie zrozumieć, co musisz zrobić, aby utworzyć stronę LinkedIn. Po uzyskaniu oficjalnej strony i oficjalnego adresu e-mail wróć i spróbuj utworzyć stronę LinkedIn. Zasadniczo LinkedIn szuka "oficjalnego" adresu strony internetowej, opartego na nazwie strony internetowej i oficjalnym adresie e-mail.

Wskazówka. Nawet jeśli masz oficjalny adres e-mail, nadal możesz go sprawdzić "przez" Gmaila. Uważam, że Gmail ma najlepszą, najłatwiejszą i najbardziej elastyczną platformę do wyszukiwania / zarządzania wiadomościami e-mail, a także najlepsze filtrowanie spamu. Tworzysz konto Gmail, a następnie dodajesz e-maile w obszarze Ustawienia. Google umożliwia także posiadanie prywatnego interfejsu Gmaila dla oficjalnej nazwy strony internetowej. Innymi słowy, masz wszystkie narzędzia Google, ale pod twoją nazwą.com.

Dociekliwe umysły powinny zajrzeć do Google Apps. Może to być coś, czym interesowałby się nowy klient, organizacja non-profit lub firma o dowolnej wielkości. Na przykład wiele uczelni coraz częściej korzysta z Google Apps, aby uczniowie mogli korzystać z interfejsu Gmaila dla adresu school.edu. Zarządzanie kontem Google Apps może być często tańsze i mniej kłopotliwe niż zarządzanie wszystkimi ruchomymi elementami innych systemów poczty elektronicznej.

Publikowanie na stronie

Strony LinkedIn mogą być dość proste; po prostu kontynuuj i udostępnij aktualizację. Możesz w pewnym sensie myśleć o stronie LinkedIn jako o katalogu

Coś naprawdę interesującego i ważnego

Jedną z interesujących rzeczy dla mnie jest to, że narzędzie takie jak Hootsuite, które omówimy w następnej części, pozwala na jednoczesne wysyłanie postów do wielu sieci. Pracowałem w startupie B2B i chcieli aktywnie angażować się w wiele kanałów mediów społecznościowych. Zrobiłbym post na blogu, który był centralnym, oficjalnym miejscem dla nowych treści. Następnie, korzystając z Hootsuite, automatycznie opublikowałem posty na Facebooku, Twitterze i LinkedIn. W przypadku LinkedIn nie było tak dużo pracy, ale po złożeniu odpowiednich elementów relatywnie łatwo było na nim zamieszczać treści.

Strategie ROI dla LinkedIn

Jak zatem obliczyć ROI na LinkedIn? Technicznie rzecz biorąc, jeśli zgromadziłeś obserwujących, możesz od czasu do czasu publikować oferty / oferty i teoretycznie możesz śledzić wyniki. Innym uczciwym sposobem myślenia o LinkedIn jest korzystanie z PR lub po prostu inny sposób budowania wiarygodności dzięki odpowiednim treściom. Jest to szczególnie prawdziwe w środowisku B2B, w którym opracowywanie treści i udostępnianie ich w mediach społecznościowych może być sposobem na ułatwienie ludziom poznania odpowiednich tematów i zwiększenie wiarygodności. LinkedIn ma również reklamy, a w niektórych przypadkach, szczególnie w ustawieniach B2B, całkowity koszt produktu lub usługi może być wyższy. Nie śledzę ani nie analizuję szczegółów dotyczących kosztów, ale ogólnie reklamy LinkedIn mogą być bardziej kosztowne niż ogólne reklamy na Facebooku lub Google. Wynika to z faktu, że jest to wysoce skoncentrowana publiczność biznesowa. Ponieważ możesz zyskać więcej na udanej sprzedaży w otoczeniu B2B, prawdopodobnie w tym kontekście jest więcej apetytu na opłacenie reklam.

Wniosek

LinkedIn jest ważnym narzędziem dla sprzedawców mediów społecznościowych, w tym do budowania własnej obecności i zrozumienia, jak założyć firmę lub organizację z własną stroną. Jeśli zamierzasz pracować jako niezależny, może to być również usługa. Innymi słowy, coś, co można przeoczyć lub coś, co można zrobić dla lokalnego biznesu lub organizacji, aby uzyskać doświadczenie. Możesz także poszukać innych grup dyskusyjnych w mediach społecznościowych na LinkedIn. Może to być niezła plakietka na Twoim profilu i sposób na poznanie nowych rzeczy