" />

Marketing w Social MediachMarketing

Twitter

Twitter: robić czy nie robić?

Chociaż uważam, że rozsądnie jest postrzegać krajobraz marketingu społecznościowego jako podatny na zmiany, Twitter jest uważany za "główny kanał". Jest to jedna z sieci, do których firmy często wysyłają wiadomości. Podobnie jak w przypadku Facebooka, nie ma właściwego ani niewłaściwego sposobu korzystania z niego ani korzystania z niego. To powiedziawszy, najlepsze pytania, które należy zadać, to do jakich odbiorców chcesz się zwrócić i czy są oni na Twitterze? Podobnie jak w przypadku Facebooka, na ogół ludzie mają mniejszą skłonność do "zakupu" na Twitterze (w porównaniu do wyszukiwania w Google), ale to może się zmienić. Podobnie jak Facebook, Twitter bada reklamy. Sporo osób spędza czas na Twitterze, a na ogół są młodszą grupą demograficzną i prawdopodobnie są bardziej skłonni do wymiany wiadomości i informacji. Można również powiedzieć, że w tej części populacji, która korzysta z Twittera, coraz częściej "tweetuje" (publikuje coś) na temat problemów związanych z produktem lub usługą. Dyskutując na temat marketingu w mediach społecznościowych, zawsze musisz uważać rozmowę za "dwukierunkową". Nawet jeśli nie reklamujesz się na Twitterze, możesz zapoznać się z tym, jak ludzie tweetują o Twojej firmie lub organizacji. Im większa firma, tym bardziej prawdopodobne jest, że ludzie spodziewają się, że jeśli tweetują o problemie, który ma, firma włączy się do rozmowy z perspektywy obsługi klienta. Moim ogólnym zaleceniem jest zapoznanie się z Twitterem, przyjrzenie się niektórym technikom rozwijania i utrzymania obecności na Twitterze oraz krytyczne myślenie o ROI, podobnie jak w przypadku innych kanałów. Jeśli jesteś w stanie upowszechniać lub rozwijać podstawową obecność w mediach społecznościowych dla firmy lub organizacji (lub osoby), która wie, że chcą być w mediach społecznościowych, warto pomyśleć o Twitterze jako jednym z kilku kanałów, które może publikować

Uwaga. Zacznij od planu regularnego publikowania postów na blogu lub pomóż właścicielowi firmy lub organizacji publikować regularne artykuły na blogu, a następnie pracuj nad publikowaniem tych artykułów na Facebooku i Twitterze, aby utrzymać obecność na tych kanałach.

Trochę trudno jest uogólnić skuteczność danego kanału społecznościowego, ale uważam, że warto spróbować przynajmniej Twittera. Pamiętaj, aby przynajmniej go monitorować i się z nim zapoznać.

Ogólny przegląd Twittera

Aby zrozumieć, jak działa Twitter, możesz spojrzeć na stronę Twittera, nie będąc "na" Twitterze. Na przykład zajrzyj na stronę www.twitter.com/reuters. Jest to przykład bardzo powszechnego korzystania z Twittera - w celu wymiany najnowszych wiadomości na dowolny temat. Wpisy na Twitterze są ograniczone do 140 znaków, więc ogólny format jest rodzajem bardzo zwięzłego komentarza, często z linkiem do artykułu lub zdjęcia, a następnie konwencjami, które są nieco unikalne dla Twittera. Na przykład w poście jest @reuters - to jest jak "ping". Jeśli chciałbym wspomnieć o Reutersie w swoim tweecie, jeśli dołączę @reuters, Reuters może zeskanować Twittera i zobaczyć, że we wpisie wspomniana jest nazwa użytkownika. Znak @ jest w zasadzie sposobem powiadamiania innego użytkownika Twittera o czymś z nim związanym. Inną powszechną rzeczą na Twitterze, którą czasem można zobaczyć w wiadomościach telewizyjnych lub w dyskusji medialnej, jest hashtag, taki jak #computers lub #apple. To w zasadzie inny rodzaj tagu. Jeśli umieścisz ten rodzaj tekstu w poście na Twitterze, powiążesz go z dowolnym innym postem używającym tego tagu. Tak więc tagi skrótu będą powszechnie popularne podczas wydarzeń lub popularnych tematów, takich jak #worldcup, lub wokół nazwisk gwiazd itp. Oprócz wiadomości z Twittera często korzystają firmy i marki. Na przykład Oreo ma aktywną stronę na Twitterze www.twitter.com/oreo. Czy piszą o prawdziwych "wiadomościach"? Niezbyt; po prostu szukam ciekawych postów. Chociaż uważam, że należy pomyśleć o zwrocie z inwestycji w media społecznościowe, można śmiało powiedzieć, że spora część tego, co dzieje się w mediach społecznościowych, w zasadzie polega na pokazywaniu i mówieniu, gdzie skuteczne posty mogą być po prostu zabawne. Mogą przyciągnąć czyjąś uwagę, ponieważ są znudzeni, niekoniecznie dlatego, że chcą coś kupić. Można też śmiało powiedzieć, że Twitter jest wykorzystywany w celach rozrywkowych . Kolejnym obszarem, który należy poznać, jest obsługa klienta. Wiele osób tweetuje o produktach, dlatego najlepszą praktyką dla firmy jest monitorowanie mediów społecznościowych. Zdenerwowany klient z większym prawdopodobieństwem może rozpocząć burzę ogniową w mediach społecznościowych i może szybko wymknąć się spod kontroli, jeśli się do niego nie rozwiąże. Niektóre są przydatne, ponieważ oferują oferty i obsługę klienta. Inne są po prostu zabawne. Oto przykładowy post, który ktoś napisał. Zwróć uwagę, w jaki sposób odwoływały się do @ BofA_Community - mówiłem o "pingu". Jeśli Bank of America zwraca uwagę, mogą odpowiedzieć. Bank of America odpowiedział, ponieważ mają zespół mediów społecznościowych, który pilnuje wszystkiego. Pamiętaj, że w dzisiejszych czasach są ludzie, którzy nie zawracają sobie głowy wysyłaniem e-maili lub dzwonieniem do firmy, ale będą tweetować. Tweetowanie niekoniecznie oznacza wejście na stronę internetową i wpisanie posta - wiele osób tweetuje bezpośrednio z funkcji SMS na swoim telefonie. Jest to jeden z powodów, dla których aplikacja Twitter rozprzestrzenia się tak szybko - ponieważ jest dość prosta i nie potrzebujesz nawet komputera, aby z niej korzystać.

Tworzenie konta na Twitterze

Aby rozpocząć odkrywanie Twittera, przejdź na stronę twitter.com i wprowadź swoje imię i nazwisko, adres e-mail oraz hasło. Następnie przejdzie do ekranu, na którym możesz wybrać nazwę użytkownika. Będzie to twitter.com/yourusername. Próbuj nazwy użytkowników, dopóki nie znajdziesz takiej, która będzie dostępna. Następnie kliknij Utwórz moje konto. Podobnie jak Facebook, Twitter regularnie zmienia lub "poprawia" sposób działania. Pomaga zobaczyć, jak działają rzeczy - w tym przypadku pokazuje, jak "podążać" za ludźmi. Teoretycznie nie musisz obserwować nikogo, ale gdy znajdziesz konta do obserwowania, są oni powiadamiani, a często również będą Cię śledzić. Jednym ze sposobów budowania obserwatora na Twitterze jest znalezienie innych kont do obserwowania. To, czy ludzie faktycznie czytają nawzajem swoje posty, to kolejne pytanie, które zależy od tego, jak istotne i interesujące są dla danej osoby. Ale to jest podstawowa część tego. Możesz po prostu kliknąć kilka osób, które to sugeruje. W pewnym momencie otrzymasz wiadomość e-mail z potwierdzeniem. Wystarczy kliknąć przycisk Potwierdź swoje konto teraz. Jeśli denerwuje Cię kreator krok po kroku, zawsze możesz przejść bezpośrednio do witryny twitter.com. Prawdopodobnie będzie to wyglądać mniej więcej tak: niektóre tweety po prawej stronie od osób, które obserwujesz, i tweety "promowane" (patrz strzałka). Promowane tweety to forma reklamy na Twitterze, którą możesz również zbadać. Aby przejść do własnej strony na Twitterze, kliknij ikonę / nazwę profilu

Publikowanie na Twitterze

Aby przejść do swojej strony, możesz się zalogować i kliknąć ikonę swojego profilu lub przejść na stronę twitter.com/yourusername, np. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, możesz dodać zdjęcie lub zastosować się do sugestii wprowadzających. Ogólnie rzecz biorąc, aby ćwierkać, wystarczy przejść do prawego górnego rogu ekranu i kliknąć ikonę ćwierkać. Na przykład (szturchnięcie szturchnięcie), jeśli utworzyłeś blog zgodnie z sugestią w części 2, możesz tweetować adres swojego bloga. Twitter poda bieżącą liczbę znaków, które pozostały w tweecie. Jeśli przekroczysz, Twitter podzieli go na post rozszerzony lub na wiele postów i zazwyczaj będziesz chciał, aby posty miały mniej niż 140 znaków. Po wprowadzeniu tekstu kliknij Tweet i voila! Opublikowałeś na Twitterze. Następnie teoretycznie, podobnie jak w przypadku kanałów informacyjnych na Facebooku, tweet powinien pojawić się na czyimś kanale na Twitterze. Wierzę, że dopóki coś się nie zmieni, jeśli ktoś zaloguje się na Twitterze i przeczyta każdy tweet od osoby, którą obserwuje, zobaczy Twoją wiadomość. W przeciwieństwie do Facebooka, nie trzeba "promować" tweeta, aby ktoś mógł go zobaczyć. Ale nie zdziw się, jeśli Twitter przejdzie od teoretycznie nieograniczonego dostępu do tweetów do "zarabiania" na nich w jakiś sposób.

ROI i strategia Twittera

W branży marketingowej na Twitterze rozwinęła się cała branża, w tym wykorzystanie reklam, promowanych tweetów itp. Jeśli tylko dowiadujesz się, co jest możliwe, lub chcesz wiedzieć, jakie usługi mogą być oferowane firmie lub organizacji. Pod względem zwrotu z inwestycji, przynajmniej teoretycznie, jeśli Twoja firma sprzedaje produkt, możesz dołączyć promocje, kupony i oferty, tak jak możesz to zrobić w ofercie na Facebooku. Częścią wiedzy na temat śledzenia ROI w tym przypadku są linki, które pozwalają obliczyć współczynnik konwersji - "Z ilu osób, które przyszły na naszą stronę z Twittera na podstawie tego linku, ile faktycznie coś kupiło"?

Wniosek

Gratulujemy poznania Twittera! Podobnie jak w przypadku niektórych innych sieci społecznościowych, najlepszym sposobem na naukę jest wypróbowanie go i przyjrzenie się, jak inni ludzie z niego korzystają. Jedną z powszechnych rzeczy, które zdarzają się w przypadku Twittera (i Facebooka, jeśli o to chodzi) jest to, że osoba, firma lub organizacja zaczyna od podejścia "gung-ho", wydając dużo pieniędzy i czasu. Regularność publikowania będzie wtedy zanikać, a ich obecność w mediach społecznościowych osłabnie. Dlatego pomimo tego, jak ważne jest zapoznanie się z Twitterem, warto pamiętać, że wciąż sprowadza się on do treści. Zapytaj co zamierzasz pisać? Zrównoważona, ciągła strategia dotycząca treści powinna być centralną częścią każdego wysiłku w mediach społecznościowych. Tak, zadbaj o obecność w mediach społecznościowych dla siebie lub swojej firmy, ale nie bez realistycznego, zrównoważonego planu regularnych postów - czy te posty są ofertami, wiadomościami , promocje lub po prostu udostępniaj informacje o organizacji. Zdecydowanie sugeruję zacząć od skromnych celów, takich jak post miesięczny lub tygodniowy, a jeśli regularnie publikujesz posty, rozważ opublikowanie kolejnych. W dłuższej perspektywie lepiej publikować regularnie, w wyższej jakości iz większą uwagą. Z tego powodu jestem zwolennikiem postów na blogach.