" />

Marketing w Social MediachMarketing

Monitorowanie i analiza mediów społecznościowych

Monitorowanie i analiza mediów społecznościowych To ważna część marketingu w mediach społecznościowych. Przyjrzymy się również analitykom społecznościowym, które pomogą Ci zobaczyć, jak idą Twoje działania w mediach społecznościowych. Zbadamy kilka powiązanych narzędzi i wypróbujemy różne rozwiązania.

Zrozumienie monitorowania mediów społecznościowych, słuchania społecznościowego i analizy

Duża część marketingu w mediach społecznościowych inicjuje rozmowy i umieszcza treści w sieciach społecznościowych, ale kolejna znacząca część to słuchanie tego, co mówią ludzie. Na przykład, z biegiem czasu, jednym ze sposobów na sprawdzenie, jak skuteczne są twoje wysiłki, jest sprawdzenie, co ludzie o nich mówią - poprzez bezpośrednie odpowiedzi lub na swoich kontach w mediach społecznościowych. Teoretycznie możesz przeczytać każdy post, ale jak je znaleźć? Co robisz, jeśli jest dużo postów? Narzędzia ewoluowały, aby pomóc Ci zobaczyć, jak się sprawy mają. Na poziomie podstawowym analityka społecznościowa podobnie pozwala mierzyć wpływ, taki jak liczba polubień, konwersacji lub wydajności konkretnej strony lub konta. Może to być pomocne w zgłaszaniu klientowi lub współpracownikowi informacji na temat działań podejmowanych w mediach społecznościowych, a także może pomóc w efektywnym przeznaczeniu czasu i zasobów.

Co to jest monitorowanie w mediach społecznościowych? Słuchanie społeczne?

Ogólnie rzecz biorąc, monitorowanie i słuchanie w mediach społecznościowych to dwa terminy na to samo. Można je podzielić na własne media i zarabiające media.

Własne media obejmują strony mediów społecznościowych lub "właściwości", które kontrolujesz, takie jak strona na Facebooku, strona na Twitterze i blog. Są to miejsca, w których publikujesz treści i rozpoczynasz rozmowy oraz gdzie masz bezpośredni dostęp do przeglądania rozmów. Technicznie rzecz biorąc, możesz po prostu spojrzeć na to, co się dzieje bezpośrednio - jest to bardziej realistyczne, gdy usługa społecznościowa dopiero się zaczyna - ale im więcej masz kont, tym więcej rozmów trwa, tym większe prawdopodobieństwo, że będziesz potrzebować narzędzi, które pomogą Ci poradzić sobie dzięki większej liczbie rozmów. Te narzędzia do monitorowania mediów społecznościowych próbują ułatwić ci życie, a one pomogą wgląd w wszelkie trendy.

Z drugiej strony zarobiające media to wszystko inne. To znaczy, kiedy ludzie rozpoczynają własne rozmowy, a może ktoś udostępnia coś, co publikujesz komuś innemu. Święty Graal marketingu w mediach społecznościowych to samowystarczalna, pozytywna rozmowa ustna z odpowiednimi treściami, ofertami lub wiadomościami. Możesz także myśleć o zarobiających mediach jako "poza rancho", ponieważ znajdują się tam, nie na stronie, którą kontrolujesz, ale gdziekolwiek poza tą stroną. Jak więc dowiedzieć się, co mówią ludzie? Jest na to aplikacja. To kolejny obszar, w którym monitorowanie w mediach społecznościowych stara się ułatwić Ci życie.

Narzędzia

Aby zrozumieć przestrzeń, oto kilka fragmentów ostatnich opisów stanowisk na LinkedIn związanych z monitorowaniem w mediach społecznościowych:

•  Słuchanie, monitorowanie i pomiar: przydział czasu 20%
•  Bądź oczami i uszami marki w całej przestrzeni społecznej
•  Zidentyfikuj rozmowy lub sytuacje kryzysowe, które wymagają reakcji, i poprowadź odpowiedni dział do rozwiązania
•  Ustanowienie i używanie narzędzi do słuchania w celu oceny kondycji marki (marek) w Internecie oraz możliwości uczestnictwa w nowych społecznościach
•  Współpracuj z zespołem analitycznym, aby zapewnić dokładne śledzenie inicjatyw w mediach społecznościowych
•  Zapewniać poza godzinami pracy moderację wszystkich kanałów mediów społecznościowych wszystkich marek
•  Ściągaj raporty i dostarczaj dane na temat cotygodniowych, miesięcznych i ad hoc pulpitów społecznościowych i raportów
•  Doświadczenie w korzystaniu z narzędzi do słuchania i analizowania w mediach społecznościowych, takich jak Facebook Insights, Twitter Analytics i Sysomos
•  Cyfrowe narzędzia analityczne (Omniture, Google Analytics, Facebook Insights, Radian6) plus

Jeśli uczysz się przestrzeni, jednym ze sposobów na poznanie narzędzi i powiązanych umiejętności jest zeskanowanie opisów zadań. Czasami możesz skanować w poszukiwaniu nazw produktów (na przykład Radian6 to najlepsze narzędzie do monitorowania mediów społecznościowych), a innym razem możesz skanować w poszukiwaniu umiejętności, takich jak "monitorowanie społeczności" lub "słuchanie w sieci". Podobnie jak inne umiejętności marketingowe w mediach społecznościowych, monitorowanie społecznościowe w niektórych przypadkach może być dedykowaną rolą, ale może także być jedną umiejętnością w roli "wielu kapeluszy". To wtedy jest częścią twojego zestawu umiejętności, gdzie publikujesz treści, a także słuchasz, co się dzieje.

Potrzeba szybkości: czym jest kryzys w mediach społecznościowych?

Patrząc w przestrzeń marketingu w mediach społecznościowych, uważam, że monitorowanie sytuacji kryzysowych może być jednym z najbardziej opłacalnych sposobów korzystania z mediów społecznościowych. (Oprócz myślenia o zwrocie z inwestycji, aby sprawdzić, czy i kiedy społeczność faktycznie generuje przychody). W niektórych przypadkach jest to martwy punkt. Dopóki nie wystąpi kryzys public relations, trudno jest zrozumieć, jak kosztowne może być. Ale może to być naprawdę wielka sprawa i może spowodować znaczne straty finansowe dla każdej firmy. "Oczyszczenie" kryzysu public relations może kosztować miliony dolarów, a w przypadku mniejszych firm kwoty w dolarach mogą nie być tak duże, ale różnica między zyskiem a zyskiem może być różna. Głównym powodem, dla którego jest to naprawdę ważna kwestia w marketingu w mediach społecznościowych, jest to, że media społecznościowe umożliwiają tak szybkie rozprzestrzenianie się wiadomości. Pamiętam, że byłem na konferencji na temat mediów społecznościowych. Przedstawiciel dużej firmy PR rozmawiał o kryzysach PR i o tym, jak skrócił się czas reakcji na kryzys, zanim wymknie się spod kontroli. W tym momencie można argumentować, że może minąć kilka godzin, zanim coś złego przyciągnie uwagę krajowych mediów. Na przykład zastanów się, co stało się z firmą Target w 2013 r. Miał "naruszenie danych" (które, nawiasem mówiąc, może przydarzyć się każdej firmie).

Słuchanie społecznościowe w Hootsuite: własne media

Hootsuite to proste narzędzie, które pozwala także na słuchanie społecznościowe w posiadanych mediach w centralnym miejscu. W pewnym momencie Hootsuite może rozszerzyć swoją ofertę również na media. zarabiające .Aby przejrzeć opcje, możesz się zalogować i sprawdzić skonfigurowane strumienie. Na przykład, jeśli skonfigurowane są Twoje strumienie na Twitterze, Hootsuite da Ci kanał z tym, co ludzie mówią na Twitterze i wskaże, kiedy masz nowych obserwujących. Na przykład jedną z taktyk na Twitterze dotyczących zwiększania liczby obserwujących jest podążanie za obserwującymi Cię osobami. W niektórych przypadkach możesz zobaczyć, ilu mają obserwujących, a jeśli wydają się mieć wpływ, możesz zaangażować ich bezpośrednio w rozmowę. Patrzenie na posiadane media może być sposobem na zobaczenie, co się dzieje, i budowaniem silnych obserwatorów.

Podstawowe analizy społecznościowe

Analizy społecznościowe mogą być obszarem zainteresowania, a nawet dedykowaną rolą. Wzrasta zainteresowanie nim i pojawiają się nowe narzędzia, ponieważ istnieje tendencja w kierunku firm, które chcą śledzić ROI swoich działań w mediach społecznościowych (niespodzianka). W niektórych przypadkach oznacza to pomiar trendów, takich jak wzrost i wzrost właściwości mediów społecznościowych, lub określenie, czy rozmowa wokół konkretnej firmy lub kampanii jest pozytywna czy negatywna. Jednym z najprostszych sposobów, aby zobaczyć analitykę społecznościową w działaniu, jest przejście do utworzonej strony na Facebooku i kliknięcie linku Insights. Istnieją sposoby na uzyskanie "głębokich danych" na temat aktywności w mediach społecznościowych, ale podstawowy interfejs zapewnia informacje, które każdy może wyglądać zrozumieć. Po kliknięciu linku Osoby możesz uzyskać wgląd w osoby, które odwiedzają Twoją stronę. Na przykład jedna rzecz, która była naprawdę interesująca w tworzeniu międzynarodowej strony na Facebooku podczas Arabskiej Wiosny, to sprawdzenie, z jakich krajów ludzie się odwiedzają.

Podstawowe raporty społecznościowe w Hootsuite

Kiedy zaczynasz patrzeć na tego rodzaju rzeczy, zwłaszcza jeśli oferujesz płatną usługę klientowi lub zgłaszasz swoje postępy komuś w pracy, raportowanie społecznościowe może ułatwić Ci życie. Możesz przejść do wszystkich oddzielnych narzędzi, ale czasem fajnie jest mieć wszystko razem w centralnym miejscu. Hootsuite umożliwia tworzenie raportów społecznościowych, w tym zaplanowanych raportów automatycznych, które dostarczają wiadomości e-mail do skrzynki odbiorczej. Aby to wypróbować, przewiń pasek narzędzi po lewej stronie w Hootsuite. Kliknij Analytics. Istnieje wiele raportów i szablonów, których możesz użyć. Aby rozpocząć, po prostu kliknij Utwórz teraz. Następnie wybierz szablon. Niektóre z nich są dostępne tylko w wersji płatnej. Przewiń w dół i znajdź darmową przegląd o nazwie Strona Facebook, którą możesz wypróbować. (W tym przykładzie założono, że utworzyłeś stronę na Facebooku i zintegrowałeś ją z Hootsuite.). Możesz kliknąć szablon, aby go wybrać. Następnie możesz wybrać stronę na Facebooku, na której chcesz wygenerować raport. Kliknij Kontynuuj do Konstruktora raportów. Następnie pojawi się ekran, który możesz przeglądać, z szablonem raportu. Możesz także kliknąć Utwórz raport. Raport zostaną wypełnione wszelkimi danymi, które posiadasz. Jeśli nie wpisałeś nazwy raportu, zawsze możesz kliknąć przycisk Edytuj. Wpisz nagłówek. Następnie kliknij Zapisz zmiany. Będziesz miał ładny, sprytny raport niestandardowy . Taki raport zawiera informacje, które można uzyskać za pośrednictwem Facebooka, ale ułatwia dzielenie się nimi z innymi osobami. Przeglądając tego rodzaju raporty, spróbuj ustawić różne zakresy dat. Na przykład możesz wygenerować raport raz w miesiącu lub raz w tygodniu i przejrzeć go ze współpracownikami lub klientami. Możesz kliknąć menu rozwijane zakresu dat i wybrać opcję. Możesz także wypróbować różne szablony. Moim ogólnym zaleceniem jest, aby najpierw skupić się na treści w mediach społecznościowych i kampanii. Kiedy wszystko idzie dobrze, pracuj nad budowaniem swoich umiejętności, aby móc raportować z aktywności. Hootsuite pozwala w dowolnym momencie wrócić i uzyskać dostęp do raportów, które utworzyłeś

Planowanie i automatyzacja raportów

Planowanie i automatyzacja raportu może być dobrym sposobem na zaoszczędzenie czasu i posiadanie narzędzia zapewniającego regularny wgląd. Aby zaplanować raport, w raporcie kliknij Edytuj. Pojawi się menu rozwijane, w którym możesz wybrać częstotliwość. faktycznie uruchom go, musisz kliknąć Udostępnij. Następnie dodajesz adresy e-mail.

Wypróbuj Socialmention.com

Socialmention.com to darmowa usługa, która daje wyobrażenie o tym, jak wygląda monitorowanie w mediach społecznościowych. W porównaniu z narzędziem takim jak Radian6 ma ograniczenia, ale jest bezpłatny. Znajdziesz go na stronie http://www.socialmention.com/. Polecam regularnie odwiedzać portal socialmention.com i próbować różnego rodzaju wyszukiwań, aby poznać jego możliwości. Wygląda trochę jak Google.com i można go traktować jako wyszukiwarkę społecznościową. Możesz wpisać nazwę marki, celebrytę, nazwę firmy lub temat. Menu rozwijane Wszystkie pozwala wybrać kanały mediów społecznościowych. Na początku możesz po prostu wybrać Wszystkie, a następnie kliknąć Wyszukaj. Zobaczysz różne liczby. Nie martw się! Po lewej stronie wzmianka społeczna próbuje automatycznie "zdobyć" ogólną perspektywę społeczną. Zautomatyzowane słuchanie w sieci społecznościowej ma swoje ograniczenia, ale w zależności od liczby rozmów lub "wzmianek" może dać Ci ogólny widok. Sentyment to zautomatyzowana próba sprawdzenia, czy ludzie mówią pozytywnie czy negatywnie na dany temat.

Wartość cytatów

Lista Najważniejsze słowa kluczowe pokazuje niektóre słowa kluczowe związane z wyszukiwaniem, ale może także pokazywać martwy punkt. Wpisując "lyfe kitchen" w moim pierwotnym wyszukiwaniu, nie użyłem cudzysłowów wokół frazy, więc szukałem słów osobno, w tym wzmianki o "kuchni". (Chciałem, aby lyfe kitchen było marką, która jest nową siecią restauracji.) Morał tej historii jest taki, że szukając tego narzędzia, spróbuj używać cudzysłowów wokół dokładnych fraz. Wyniki mogą się różnić. W tym przypadku jest to bardziej ukierunkowane zapytanie. Sentyment jest nieco inny. Inne obszary do zbadania obejmują Top Hashtagi. Wpis w wyszukiwarce może wpaść w taki hashtag. Obszar Źródła jest również interesujący. Wspomina o wielu kanałach, w których posty mogą się pojawiać. Inną rzeczą, którą możesz zrobić, to spojrzeć na pojedynczy kanał. Na przykład kliknij link Microblogs u góry. Zobaczysz "tylko" wyniki w mikroblogach, takich jak Twitter. Aby dowiedzieć się, jak na bieżąco działa monitorowanie społecznościowe, spróbuj użyć funkcji Alert e-mail po prawej stronie ekranu

Inne narzędzia

Istnieje wiele narzędzi monitorowania społecznościowego. Radian6 to najlepsze narzędzie komercyjne, ale jest wielu dobrych konkurentów, a dziedzina zawsze się rozwija. W ramach ćwiczeń polecam zbadanie następujących wyszukiwań w Google:

•  Najlepsze narzędzia do monitorowania mediów społecznościowych
•  Najlepsze bezpłatne narzędzia do monitorowania społeczności
•  Najlepsze narzędzia do społecznościowego słuchania

Strategie zwrotu z inwestycji

Monitorowanie społeczności jest niewyraźne w mediach społecznościowych, ponieważ nie ma wielu narzędzi, które łączą prawdziwy sposób na ustalenie finansowego wpływu zaangażowania lub nastrojów. Wynika to częściowo z tego, że o ile narzędzie monitorowania społeczności lub analizy nie jest powiązane bezpośrednio z e-commerce, w którym można prześledzić wpływ finansowy, trudno jest lub nie można zmierzyć ROI. Ale do celów takich jak monitorowanie potencjalnych kryzysów i zrozumienie, o czym ludzie mówią, jest to bardzo pomocne. Niektóre firmy spędzają większość czasu na słuchaniu rozmów, w których ktoś narzeka na produkt lub ma pytanie, aby obsługa klienta mogła szybko i bezpośrednio reagować w mediach społecznościowych. Moim ogólnym zaleceniem przy rozważaniu wykorzystania monitoringu społecznościowego dla organizacji lub klienta jest skupienie się na monitorowaniu kryzysu. Przygotuj plan kryzysowy i stale monitoruj problemy związane z obsługą klienta (nie ma firmy na to za małej, nawet lokalnej firmy). Monitorowanie społecznościowe można również wykorzystać, aby dowiedzieć się, jak ludzie reagują na nową kampanię. Budowanie obserwujących na Facebooku lub Twitterze może być cenną platformą do testowania nowych pomysłów i kampanii. Możesz otrzymać komentarz lub rozmowę i uzyskać cenne informacje zwrotne. Analizy społecznościowe są bliżej możliwości śledzenia przychodów. Jeśli dowiesz się o narzędziach do analityki internetowej, takich jak Google Analytics lub Omniture, zapoznasz się z narzędziami takimi jak Argyle Social i zainwestujesz trochę czasu, zastanawiając się, jak udostępniać kupony lub oferty w mediach społecznościowych, możesz sprawdzić, w jaki sposób ludzie udostępniają lub klikają opublikowaną ofertę a może nawet prześledzić go z powrotem do faktycznej sprzedaży. Jednak w przypadku większości firm wartość monitorowania społecznościowego jest prawdopodobnie największa w przypadku monitorowania kryzysu i obsługi klienta. Ale hej, rzuć mi wyzwanie! (w grupie LinkedIn Digital Marketing Cafe).

Certyfikacja Hootsuite

Aby doskonalić swoje umiejętności i mieć coś do dodania do swojego CV, możesz zainteresować się odkrywaniem Akademii Hootsuite, która zawiera dodatkowe materiały do nauki. Obecnie wiąże się to z pewnymi kosztami, ale certyfikacja jest wykonalna i może być czymś miłym w pracy nad:

Aby to zbadać, odwiedź https://hootsuite.com/education. Następnie znajdź obszar szkolenia platformy Hootsuite i kliknij Rozpocznij. Same kursy są bezpłatne. Jeśli chcesz uzyskać certyfikat, wybierz certyfikat. W chwili pisania tego tekstu jest to 99 USD, które moim zdaniem warto mieć jako referencję. Ostatecznie musisz zdobyć doświadczenie i nauczyć się korzystać z narzędzia, które ma znaczenie, ale certyfikacja może być dobrym sposobem na rozwój. Wygląda również dobrze na twoim CV.

Certyfikat OMCP / Market Motive

Inną certyfikacją i zestawem kursów w mediach społecznościowych, które możesz zainteresować, jest certyfikacja OMCP. Jest obsługiwany przez firmę o nazwie Market Motive, którą można zobaczyć na stronie http://www.marketmotive.com/. Istnieje wiele kursów i możesz zdobyć "odznaki", więc miło jest pracować nad nimi. Może to wzmocnić twoje CV lub profil LinkedIn

Bezpłatne szkolenie Radian6

Do czasu, aż Radian6 opracuje wersję próbną, sytuacja wygląda trochę jak kurczak i jajko. Radian6 to dobra rzecz na CV, ale jest też droższa. Zdecydowanie jednak zdecydowanie polecam obejrzenie niektórych filmów Radian6, aby dowiedzieć się, jak jeden z liderów obsługuje monitorowanie społecznościowe.

Wniosek

Monitorowanie społeczne może być interesujące; Myślę, że najlepszym sposobem na to jest wypróbowanie narzędzia takiego jak Hootsuite, użycie socialmention.com i obejrzenie kilku filmów Radian6. Następnie skoncentruj się na tworzeniu dobrych treści. Gdy Twoja obecność w mediach społecznościowych się skończy, polecam wrócić i faktycznie korzystać z narzędzi. Wszystkiego najlepszego!