Marketing w epoce wyszukiwarekMarketing

Co dalej?



Poza Google i 10 niebieskimi linkami

Widzieliśmy już, że wyszukiwanie znacznie przyspieszyło od dni tylko tekstowyvh. Wyszukiwarki rozpoczęły indeksowanie zdjęć, filmów, i filmikówFlash. Wyniki wyszukiwania odzwierciedlają ewolucję Internetu, wyświetlając wiadomości, wideo i obrazy. Co dalej? Google nie odchodzi. Jak dowiedzieliśmy się w części 3, Google stał się nawykiem dla wielu wyszukiwarek i działa na tyle dobrze, że szukający nie mają powodu, by się zmieniać. Ci poszukiwacze zaczęli również oczekiwać wyszukiwania, które działa tak samo dobrze jak Google, wszędzie tam, gdzie poruszają się online, w tym w wyszukiwaniu w witrynie. Mimo że Amazon jest w głównej mierze sklepem detalicznym, a nie wyszukiwarką, klienci Amazon oczekują, że wyniki wyszukiwania Amazon będą dla nich tak trafne i przydatne, jak wyniki Google. Nasze oczekiwania dotyczące skutecznego wyszukiwania wszędzie będą się utrzymywać wpływać na nowe wyszukiwarki, które używają danych wejściowych zupełnie inaczej niż pole tekstowe Google i które wyszukują zupełnie inne rzeczy. Te nowe wyszukiwarki nie zastąpią Google. Będą to raczej dodatkowe sposoby wyszukiwania w ramach codziennych czynności, które mogą obecnie nie obejmować wyszukiwania. Z czasem sam Google prawdopodobnie zacznie udostępniać niektóre z tych nietekstowych interfejsów wyszukiwania.

Nowe interfejsy wyszukiwania

Jakich nowych interfejsów wyszukiwania możemy się spodziewać? Niektóre z nich już istnieją. Shazam to aplikacja na iPhone'a, która umożliwia właścicielowi iPhone'a przytrzymanie telefonu przy głośniku, aby Shazam mógł "słuchać" muzyki i ją zidentyfikować. Aplikacja Urbanspoon2 na iPhone'a ma interfejs automatu do gry. Wystarczy potrząsnąć iPhone'em, a aplikacja wykryje Twoją lokalizację i wykręci lokalizacje restauracji. Wyszukiwanie obrazka. W odcinku serialu telewizyjnego "Better Off Ted" z 2009 r. O firmie badawczo-rozwojowej, która byłą dwadzieścia pięć lat w przyszłości, zaprezentowano rewolucyjny nowy produkt. Ted, menedżer ds. Badań i rozwoju, wyjaśnił: "Opracowujemy nową wyszukiwarkę i w przeciwieństwie do wyszukiwarek opartych na języku, ta technologia dopasowywania twarzy wykorzystuje rozpoznawanie wizualne." Zamiast wpisywać tekst w polu wyszukiwania, ta wyszukiwarka umożliwiałoby osobom wyszukującym zeskanowanie zdjęcia osoby i pokazywałoby wszystkie inne zdjęcia zawierające tę osobę. Wyszukiwarka obrazów Face.com ma problem z dwudziestoma pięcioma latami w przyszłości: "To, co wydaje się science fiction dla tych facetów, jest zwykłą rzeczywistością dla użytkowników Photo Finder." Obecnie dostępne tylko na Facebooku, Photo Finder używa oznaczono zdjęcia osoby, aby znaleźć dodatkowe nieoznaczone zdjęcia. Podobnie wyszukiwarka obrazów Polar Rose wykorzystuje rozpoznawanie twarzy, aby znaleźć zdjęcia ludzi w Internecie. W Google Goggles, wprowadzonych na rynek w grudniu 2009 r., możesz zrobić zdjęcie aparatem swojego telefonu komórkowego, a Google spróbuje rozpoznać element na zdjęciu i zwrócić odpowiednie wyniki wyszukiwania. Na przykład możesz zrobić zdjęcie przełomowego miejsca, dzieła sztuki lub produktu. Jaka jest wartość dla organizacji? Oprócz potencjalnych problemów z zarządzaniem reputacją (w odcinku "Better Off Ted" okazuje się, że kierownictwo ma sekretne życie jako asystent magika dzięki możliwościom wyszukiwarki obrazów), najbardziej oczywistą aplikacją jest handel elektroniczny. Mogę znaleźć sukienki w określonym kolorze lub buty w określonym stylu. Na przykład w Grafice Google mogę wyszukiwać podobne obrazy. Jeśli widzę parę butów, które mi się podobają, mogę kliknąć link "znajdź podobne obrazy" poniżej i wyświetlić buty o podobnym stylu, a następnie kliknąć zdjęcie, aby je kupić. Google ma wyraźne implikacje dla firm. Jeśli jestem w sklepie i robię zdjęcie czegoś, co myślę o zakupie, ale widzę go w Goglach Google po niższej cenie, mogę zamiast tego zamówić online przez telefon. Film Google na YouTube opisujący tę usługę wyjaśnia, w jaki sposób można go również wykorzystać do wyszukiwania lokalnego. Możesz skierować swój telefon na lokalną firmę, a Google wyświetli jej nazwę i umożliwi przeglądanie informacji na jej temat. Teraz, gdy przechodzisz obok restauracji, której nigdy nie próbowałeś, możesz po prostu skierować telefon na restaurację, aby uzyskać natychmiastowy dostęp do recenzji.

Wyszukiwanie mobilne

Wiele firm, w tym Google, oferuje aplikacje mobilne, które umożliwiają wyszukiwanie głosowe, a nie tekstowe, choć ściśle mówiąc, ten rodzaj wyszukiwania nadal opiera się na tekście. To po prostu mechanizm wprowadzania, który się zmienił. Jak widzieliśmy powyżej w przypadku Shazam, Urban Spoon i Gogli Google, wiele nowych interfejsów wyszukiwania zależy od urządzeń mobilnych. Wszechobecność urządzeń mobilnych oznacza, że możemy mieć możliwości wyszukiwania dostępne gdziekolwiek jesteśmy, niezależnie od potrzeb.

Wyszukiwanie społecznościowe i wyszukiwanie w czasie rzeczywistym

Wyszukiwanie społecznościowe i wyszukiwanie w czasie rzeczywistym to jedne z najnowszych modnych słów, które wkraczają w krajobraz wyszukiwania. Oba warunki mają u podstaw rozwój serwisów społecznościowych, takich jak Facebook i Twitter. Początkowo szum był wokół rekomendacji od znajomych. Po co przeszukiwać Google i uzyskiwać informacje od potencjalnie niewiarygodnych nieznajomych, skoro można przeszukiwać wykres społecznościowy i uzyskiwać porady i rekomendacje ze swojego osobistego kręgu społecznościowego? Jak dotąd obietnica ta pozostaje w dużej mierze niespełniona. Okazuje się, że większość z nas jest dość zadowolona z rzetelności porad, które otrzymujemy w Google, chociaż możemy sprawdzić z naszymi przyjaciółmi (albo osobiście lub online). Teraz wartość sieci społecznościowych związana z wyszukiwaniem koncentruje się na informacjach w czasie rzeczywistym. Wyszukiwarki takie jak Google od dawna wydobywają Internet i ułatwiają znajdowanie treści w Internecie. Sieci społecznościowe tworzą nowe treści, w większości o tym, co dzieje się teraz, a następnie umożliwiają wyszukiwanie. Wiemy, że wydarzenia takie jak Super Bowl lub pojawienie się aktora jako gospodarza programu Saturday Night Live mogą powodować wzrost liczby wyszukiwań. Wyniki w Google dla tego rodzaju wyszukiwań zazwyczaj dostarczają szerokiego zestawu informacji, w tym kilku całkiem nowych ofert (takich jak wiadomości i treści z sieci społecznościowych). Ale przeszukuj same sieci społecznościowe, a zobaczysz w czasie rzeczywistym dokładnie to, co mówią inni. Myślisz, że właśnie poczułeś trzęsienie ziemi? Chwyć swój telefon komórkowy i wyszukaj na Twitterze. Prawdopodobnie dowiesz się, gdzie trzęsienie ziemi było najsilniejsze, oraz wstępny raport o uszkodzeniach, zanim dotrze on do wiadomości. Główne wyszukiwarki, takie jak Google, zaczęły uwzględniać wyszukiwanie w czasie rzeczywistym , podobnie jak kilka lat temu w przypadku innych rodzajów informacji, takich jak obrazy i wideo. Jeśli Google ustali, że określone zapytanie będzie korzystało z wyników publikowanych informacji w czasie rzeczywistym (prawdopodobnie częściowo na podstawie wzrostu liczby wyszukiwań dla tego zapytania), wówczas wyniki mogą zawierać przewijaną sekcję "najnowsze wyniki" ta informacja. Najnowsza sekcja wyników zawiera treści ze źródeł takich jak Twitter i inne usługi mikroblogowania, Google News i blogi. Na przykład wyszukiwanie [Justin Bieber] zwraca nie tylko wiadomości, muzykę, obrazy, wideo i strony internetowe, ale także sekcję "Najnowsze wyniki dla Justina Biebera", która przewija posty na Twitterze sprzed kilku sekund. Jeśli chcesz przeszukiwać tylko wyniki w czasie rzeczywistym w Google, możesz użyć opcji zaawansowanych (wybierz Pokaż opcje, a następnie wybierz Aktualizacje) lub skorzystać z wyszukiwania w czasie rzeczywistym dostępnego za pośrednictwem Google Labs. Jednak, jak wspomniano wcześniej, niewielu wyszukiwarek korzysta z opcji zaawansowanych, więc większość osób korzystających z Google zobaczy tylko wyniki w czasie rzeczywistym, które pojawiają się w sekcji "najnowsze wyniki" w zwykłych wynikach wyszukiwania. Microsoft Bing przyjął nieco inne podejście. Uruchomili usługę, która pozwala wyszukiwarkom zobaczyć wyniki tylko z Twittera (i od tego momentu planują również dodać wyniki z Facebooka). Teraz wyszukiwarki muszą szukać bezpośrednio w tej usłudze, aby zobaczyć wyniki w czasie rzeczywistym. Bing zawiera zarówno najnowsze posty na Twitterze, jak i najczęściej udostępniane linki na Twitterze. Bing włączył inne wyniki wyszukiwania w czasie rzeczywistym do swoich wyników, chociaż nie przynosi wyników wyszukiwania w czasie rzeczywistym w taki sam sposób jak Google. Na przykład wyszukiwanie [Vanessa Fox Twitter] zwraca mój profil na Twitterze i moje najnowsze posty. Co oznacza wzrost wyszukiwania społecznościowego i wyszukiwania w czasie rzeczywistym dla firm? Negatywne dyskusje na temat Twojej marki mogą stać się bardziej widoczne, ale Twoje zaangażowanie w proaktywne pomaganie klientom w rozwiązywaniu problemów może być również bardziej widoczne. Jak omówiono w części 9, najważniejszym krokiem jest rozpoczęcie zwracania uwagi na media społecznościowe i sposób, w jaki może uczestniczyć Twoja organizacja. Możesz dowiedzieć się o problemach klientów na długo przed ich eskalacją w katastrofy PR i możesz zająć się nimi proaktywnie. Możesz także zaangażować się w rozmowę. Być pomocnym. Podaj przydatne informacje. Zapewnij wsparcie. Zaangażuj się teraz, będziesz gotowy w miarę ewolucji tego rodzaju wyszukiwania. W październiku 2009 r. Google wprowadził pierwszą próbę wyszukiwania społecznościowego jako eksperyment Google Labs. Pokazuje wyniki osób z Twojego "kręgu społecznościowego", początkowo na podstawie tych, które subskrybujesz w Czytniku Google, Google Talk i G - kontakty mailowe i społecznościowe sieci, które uwzględnisz w swoim profilu Google. Możesz przejść do wyników wyszukiwania w mediach społecznościowych i zobaczyć wszystkie połączenia, które opublikowały coś istotnego dla Twojego zapytania. Możesz także zobaczyć, w jaki sposób każda osoba jest z Tobą połączona (w niektórych przypadkach są one połączone z Tobą przez inne połączenie). Facebook oczywiście zapewnia funkcję wyszukiwania społecznościowego. Chcesz wiedzieć, co Twoi znajomi myślą o filmie Sherlock Holmes? Wystarczy wykonać szybkie wyszukiwanie na Facebooku. Ostatecznie główne wyszukiwarki starają się zapewnić najbardziej przydatne i trafne wyniki dla wyszukiwarek. Włączanie informacji w czasie rzeczywistym i informacji społecznościowych to tylko dwa z wielu sposobów, w jaki chcą poprawić swoje działania. Pod koniec 2007 r. Wielu ekspertów ds. Wyszukiwarek i przedstawicieli wyszukiwarek spotkało się, aby porozmawiać o przyszłości wyszukiwania. Marissa Mayer z Google podkreśliła, że Google równoważy zmieniające się potrzeby użytkowników i rozpowszechnianie nowych rodzajów treści z użytecznością i prostotą. "Paradoks wyboru jest prawdziwy" - powiedziała. Wyjaśniła, że Google nieustannie uruchamia eksperymenty tylko dla niewielkiego odsetka osób szukających, aby pomóc im w prowadzeniu w kierunku lepszego interfejsu, a nie po prostu zalewających poszukiwaczy. Niemal wszyscy zgodzili się, że kluczową częścią najbliższej przyszłości poszukiwań była personalizacja. Wyniki staną się bardziej lokalne dla wyszukiwarek i bardziej dostosowane do nich. Mayer głośno zastanawiał się nad wartością wyszukiwań społecznościowych. Gdy pytasz znajomych, jakie dobre filmy ostatnio oglądali, wyraźnie wyszukujesz. W jaki sposób wyszukiwarki mogą używać tego typu zachowania, aby poprawić wyniki wyszukiwania? Czy możesz wziąć wykres społecznościowy i połączyć go z wyszukiwaniem? Jakob Nielsen, guru użyteczności, zachwycił się tym, że uważa, że sieci społecznościowe są po prostu zbyt małe, aby mieć pozytywny wpływ na wyniki wyszukiwania o wysokiej jakości. Jednak, jak widać, wyszukiwarki eksperymentują z tym i to prawdopodobnie będzie kontynuowane. Jak firmy powinny przygotować się na przyszłość? Najważniejszym krokiem jest uświadomienie sobie, że wyszukiwanie nie odchodzi. Potencjalni klienci będą nadal poszukiwać informacji o produktach i firmach w Internecie, będą oczekiwać wsparcia klienta i zwiększą zakupy online. Zrozumienie nowych zachowań klientów i wzorców zakupowych ma zasadnicze znaczenie dla sukcesu każdej firmy, od startupu do globalnej firmy, czy to strony e-commerce, czy producenta firmy. Firmy medialne, lokalne firmy i tradycyjne marki detaliczne mogą korzystać z danych wyszukiwania w celu uzyskania informacji o klientach, rozwoju produktu i strategii biznesowej. Organizacje powinny włączyć strategię pozyskiwania bezpłatnych wyników wyszukiwania do inicjatyw marketingowych i infrastruktury internetowej. Firmy, które rozwijają swoje wewnętrzne procesy i ramy techniczne w celu włączenia organicznych wyszukiwań i wszystkiego, co ma do zaoferowania, będą miały znaczną przewagę nad konkurencją i będą w doskonałej pozycji, aby skorzystać z każdej nowej ewolucji wyszukiwania. Pamiętaj, że klienci pozostają tacy sami - po prostu dostosowują nowe zachowania, aby skorzystać ze świata wyszukiwania. Jesteś wyposażony w wiedzę umożliwiającą dostosowanie się do nich.