Marketing w epoce wyszukiwarekMarketing

Jak korzystać z danych wyszukiwania



Poszukiwacze nie są odizolowaną grupą demograficzną od reszty docelowej grupy odbiorców. Poszukiwacze są twoją grupą docelową. I mówią ci dokładnie, co zmusi ich do kupowania twoich produktów, zaangażowania się w twoją firmę i stania się najsilniejszymi rzecznikami. Największym źródłem tych danych są największe wyszukiwarki, w szczególności Google. Miliony osób, które codziennie przeszukują te wyszukiwarki, a łącznie szukają informacji i zmieniają je z czasem, dostarczają niesamowicie przydatnych informacji na temat ich potrzeb. Równie cenne jak słowa, które wpisują, są sposoby, w jakie się zachowują. Wyszukiwarki dokładnie wiedzą, co ludzie klikają po wprowadzeniu zapytania. Wiedzą, którzy użytkownicy przeglądają treści, a następnie szybko wracają do wyników wyszukiwania, aby znaleźć lepszą odpowiedź. Mogą śledzić całą sesję wyszukiwania, aby lepiej zrozumieć intencję: Co następnie wyszukał użytkownik? Jaki wynik kliknął użytkownik, który zakończył wyszukiwanie? Firmy badawcze, takie jak Enquiro Research, pogłębiają wiedzę na temat zamiarów osób poszukujących informacji na temat tego, co wyszukują użytkownicy, skanując wyniki wyszukiwania i na czym się koncentrują oraz co pomijają. A badanie tego, w jaki sposób mózg przetwarza informacje podczas wyszukiwania, pomaga uzupełnić obraz tego, czego naprawdę szukają poszukiwacze. Poszukanie, w jaki sposób przeszukujemy (zachowanie), dlaczego szukamy (zamiar) i czego szukamy (objętość zapytania) ma kluczowe znaczenie dla zrozumienia potencjalnych odbiorców biznesowych, ponieważ średnia długość zapytania to trzy słowa, a wiele zapytań składa się tylko z jednego słowo.2 Trudno jest przewidzieć wiele zapytań w jednym słowie. Ale w połączeniu z historią wyszukiwania, zachowaniami zagregowanymi i innymi danymi behawioralnymi obraz intencji staje się bardziej przejrzysty. Jeśli możesz śledzić indywidualne zachowanie i dodać te informacje do pozostałych danych, możesz uzyskać bardzo wyraźny obraz.

Jak korzystamy z wyszukiwania: Planowanie podróży do Lake Tahoe

Sesja wyszukiwania Microsoft w lutym 2009 r., która trwała prawie cztery godziny i zawierała osiem zapytań i 27 odwiedzonych stron, ilustruje, w jaki sposób zamiar wyszukiwarki jest trudny do odróżnienia od pojedynczego zapytania i jak wyniki znalezione we wcześniejszych zapytaniach mogą wpłynąć na późniejsze zapytania. Poszukiwacz rozpoczyna wyszukiwanie w [połączenie rodzinne Jezioro Tahoe]. Wyniki zasadniczo odnoszą się do planowania wydarzeń, co oczywiście nie jest tym, czego szuka poszukiwacz, ponieważ kolejne wyszukiwania są bardziej oczywiste związane z zakwaterowaniem ([duży dom Lake Tahoe], [duży dom wakacyjny na wynajem w Lake Tahoe]). Początkowo poszukiwacz skupił się na wynikach swojego zadania - po zjednoczeniu rodziny w Lake Tahoe - ale on szybko zdał sobie sprawę, że sposobem na osiągnięcie tego celu było poszukiwanie zakwaterowania które pomieściłoby wiele osób (ostatnie pytanie w sesji to [wypożyczenie Lake Tahoe dla dużej grupy]). W pewnym momencie szuka [wynajem 30 osób Lake Tahoe]. Jeśli śledziłeś zachowanie pojedynczych gości, to kiedy ten gość wylądował na twojej stronie [wynajem Lake Tahoe dla dużej grupy], wiedziałbyś, że przynosi on 30 osób na zjazd rodzinny i jak duży dom, aby pomieścić wszystkich. Tego typu dane mogą nie być tak cenne dla Twojej firmy na podstawie jednego odwiedzającego. Ale co, jeśli stwierdzisz, że uzyskałeś najwyższe współczynniki konwersji z [Lake Tahoe large rental], 80% tych konwersji pochodzi od wyszukiwań, którzy wcześniej szukali treści związanych z połączeniem rodzinnym i że większość wyszukiwarek robi to samo [Lake Tahoe large wypożyczalnia), kto wcześniej szukał [przerwa wiosenna w college'u] w ogóle się nie nawrócił? W zależności od innych danych możesz utworzyć sekcję zasobów do łączenia rodzin, aby przyciągnąć jeszcze więcej klientów o wysokiej konwersji. Możesz też utworzyć stronę opisującą, dlaczego wynajem jest świetny dla studentów w przerwie wiosennej (jeśli to publiczność, którą chcesz przekonwertować). Oczywiście testowanie jest kluczowe, aby upewnić się, że działa.

Badanie rynku: Gdzie są dzikie granice ludzkiej natury. Poznaj dzikie moce technologii

W swojej książce Spent, psycholog biologiczny Geoffrey Miller opowiada o swoim doświadczeniu na konferencji w 1999 r. Na temat preferencji ekonomicznych. Obecni ekonomiści byli bardziej zainteresowani kupowaniem wzorców niż psychologicznych powodów. Jednak obecni sprzedawcy marketingowi zadbali o to, prowadząc Millera drogą badawczą na temat marketingu, na zakończenie którego stwierdził: "Marketing to nie tylko jeden z najważniejszych pomysłów w biznesie. Stała się najbardziej dominującą siłą w kulturze ludzkiej." Definiuje marketing jako systemową próbę spełnienia ludzkich pragnień poprzez wytwarzanie dóbr i usług, które ludzie będą kupować. To właśnie tam dzikie granice ludzkiej natury spotykają dzikie moce technologii. I opisuje rewolucję marketingową lat 50. i 60. jako zmianę w zrozumieniu, że firma powinna produkować to, czego ludzie pragną, zamiast próbować przekonać ich do kupowania tego, co firma robi. Dyscyplina badań rynkowych narodziła się i jest obecnie przemysłem wartym 8 miliardów dolarów w samych Stanach Zjednoczonych. Przed internetem trudno było dowiedzieć się, czym były duże grupy ludzi bez przeprowadzania ankiet na dużą skalę. Ale dziś prawie wszyscy Twoi potencjalni klienci nadają dokładnie to, czego oczekują w swoich wyszukiwaniach. Dane wyszukiwania mogą być nawet bardziej uczciwe niż dane z ankiety, ponieważ ludzie szukają tego, czego naprawdę chcą, nie mówiąc ankieterom, co ich zdaniem powinni chcieć. Miller zauważa, że nie wszystkie gałęzie przemysłu przyjęły tę metodę tworzenia produktów (takich jak bankowość, prawo i medycyna) i dochodzą do wniosku, że ci, którzy "nie zawracają sobie głowy badaniami rynku, aby ukształtować swoje usługi zgodnie z pragnieniami swoich klientów, [będą] tracić udział w rynku dla tych, którzy to robią." To samo można powiedzieć o danych wyszukiwania. Te firmy, które nie zdają sobie sprawy, że doświadczyliśmy zmiany zachowań konsumenckich i klientów a dane klientów są teraz wycentrowane, ponieważ wyszukiwanie straci rynek podziel się z tymi, którzy to robią. Miller mówi, że "wiedza marketingowa czai się jako rodzaj magicznych arkanów", a to samo można powiedzieć o przejęciu konsumentów przez wyszukiwania. Dzięki danym wyszukiwawczym możemy uzyskać nowy wgląd w naszych klientów, naszą branżę i naszych konkurentów, ale wiele firm uważa to za rodzaj tajemnej magii, której nie są pewni, jak najlepiej wykorzystać. Ale gdy już wiesz, gdzie można uzyskać dane i jak je zastosować, dane wyszukiwania zapewniają przejrzysty wgląd, dzięki czemu prowadzenie firmy i pozyskiwanie klientów staje się łatwiejsze, bardziej płynne i bardziej mierzalne.

Szukaj strategii akwizycji: strategia nowego produktu i strategia pozyskiwania klientów

Skuteczne pozyskiwanie informacji rozpoczyna się od poznania klientów i ich poszukiwań. Stamtąd możesz ocenić swoją witrynę i upewnić się, że spełnia ona wymagania tych osób. Na koniec upewniasz się, że podczas wyszukiwania klientów Twoja strona wyświetla się w wynikach. Jest oczywiste, że strategią pozyskiwania informacji jest strategia pozyskiwania klientów i, co najważniejsze, strategia produktowa. Największa różnica między tradycyjnymi badaniami rynku i badaniami rynku opartymi na wyszukiwaniu polega na tym, że możesz zdobyć wiele informacji na temat zachowań i potrzeb klientów, nie wydając ani grosza na grupy fokusowe, ankiety ani inne kosztowne metody. Nie oznacza to, że nie zrobisz niektórych z tych rzeczy, aby udoskonalić strategię i potwierdzić swoje wnioski lub jako próbę równoległą, ale niesamowita ilość danych jest dostępna w wyszukiwarce, a dzięki testom na wielu odmianach i śledzeniu ruchu myszy możesz zobacz, jak klienci reagują w czasie zbliżonym do rzeczywistego.

Budowanie lepszego aparatu cyfrowego

Zastanów się nad nowym producentem aparatów cyfrowych, BetterCamera. Oni chcąc zbudować odpowiedni zestaw funkcji w swoim inauguracyjnym produkcie. Ale co ludzi najbardziej interesuje w aparacie? Zespół ds. rozwoju produktu w BetterCamera może uzyskać wgląd w to, co to może być, patrząc na logi wyszukiwania. Po pierwsze, jak duży jest rynek aparatów cyfrowych? Według Google w lipcu 2009 r. ponad 41 milionów osób szukało [aparatów cyfrowych i aparatów cyfrowych] . Liczba ta nie obejmuje wszystkich odmian powiązanych wyszukiwań, takich jak konkretne nazwy marek aparatów cyfrowych. Według Google AdWords najczęściej wyszukiwanymi funkcjami aparatu cyfrowego są:

* Lustrzanka
•  Wodoodporny
•  Soczewki
•  Podwodny
•  Rozmiar
•  Piksele

BetterCamera nie osiągnęła przełomu dzięki technologii soczewek, która mogłaby konkurować z konkurencją, a jej megapikselowe i wielkościowe specyfikacje są porównywalne z innymi markami. Firma postanawia zbadać pomysł budowy kamery podwodnej (a przez to wodoodpornej). Zespół BetterCamera wykorzystuje dane z wyszukiwania do nieco konkurencyjnych badań i stwierdza, że najlepsze poszukiwane marki do aparatów wodoszczelnych i cyfrowych to:

* Olympus
•  Canon
•  Fuji
•  Nikon

Jest to obszar, w którym zespół czuje, że może konkurować, ponieważ tylko niewielka liczba wyszukiwarek szuka określonych marek. Większość szuka po prostu odmian [wodoodpornych aparatów cyfrowych] i [podwodnych aparatów cyfrowych]. Czy BetterCamera może uzyskać wgląd w widownię w wodoodporne i podwodne aparaty fotograficzne i jakie funkcje są dla nich najważniejsze? Pierwszą rzeczą, o której wspomina zespół produktowy, jest to, że, co nie jest zaskakujące, w sezonie letnim rośnie zainteresowanie wydatkami. Ogólny interes nie spada, co potwierdza, że podwodny biznes z aparatem cyfrowym jest zdrowy. Poszukiwacze na Hawajach i Florydzie wydają się najbardziej zainteresowani podwodnymi kamerami, ale trzecie miejsce Alaski jest nieoczekiwane. Zespół badający rynek będzie musiał przyjrzeć się temu bliżej. Czy te wyszukiwania są kierowane głównie przez Alaski, które planują wakacje w tropikach? Patrząc na konkretne wyszukiwania, zespół BetterCamera odkrywa, że osoby na rynku podwodnego aparatu cyfrowego są szczególnie zainteresowane wersjami jednorazowymi, wodoszczelnymi obudowami i niedrogimi opcjami. Być może firma powinna rozważyć oferowanie tanich alternatyw dla drogich wodoodpornych aparatów cyfrowych dla tych potencjalnych klientów, którzy potrzebują jedynie robić zdjęcia pod wodą podczas krótkich wakacji, a zatem nie zamierzają inwestować w wysokobudżetowe rozwiązania. Ale jakość jest nadal ważna dla tej publiczności (w końcu, dlaczego w ogóle robić zdjęcia podwodne, jeśli się nie sprawdzi?), Więc zespół ds. Produktu w Better Camera zastanawia się nad zaprojektowaniem wodoodpornej obudowy, która umożliwi dwutygodniowy kurs dla płetwonurków, aby zamienli swoje dotychczasowe cyfrowe aparaty fotograficzne wysokiej jakości w podwodne wersje. Niektórzy z potencjalnych odbiorców wyraźnie wiedzą, że kupowanie wodoodpornej obudowy jest opcją opartą na dużej ilości istniejących wyszukiwań, więc baza klientów już istnieje. Ponadto zespół BetterCamera analizuje sposoby marketingu w segmencie odbiorców, szukając niedrogich i jednorazowych podwodnych aparatów cyfrowych. Po tym wszystkim, liczba miesięcznych wyszukiwań przez Google wodoodpornych obudów wynosi około 40 000, podczas gdy liczba wyszukiwań w Google jest wodoodpornych aparatów cyfrowych to około 600 000. Jeśli więc zespół poszedłby za tymi, którzy już szukają wodoszczelnych obudów, zaniedbałby znaczny rynek docelowy

Dane wyszukiwania: potężne źródło badań rynkowych

Przy wszystkich poszukiwaniach, które robią Twoi potencjalni klienci mogą uzyskać wiele informacji o tym, czego dokładnie szukają. I dostajemy więcej niż tylko listę zapytań z danych wyszukiwania. Możemy dowiedzieć się, jakich poszukiwaczy szukaliśmy w przyszłości, gdzie szukali i czego szukali najbardziej.

Korzystanie z analizy słów kluczowych dla analizy rynku

Jak widzieliśmy w serwisie BetterCamera, możesz użyć badania słów kluczowych do określenia słów kluczowych o największej liczbie zapytań, które mają największą konkurencję i które najprawdopodobniej przyciągną użytkowników do Twojej witryny i zamieniają ich w klientów. Jak cenne są badania słów kluczowych

•  Uzyskujesz wgląd w to, które wyszukiwania mają najwyższy wolumen (i może przynieść największy ruch).
•  Otrzymujesz dane o konkurencyjnym krajobrazie każdej kategorii zapytań.
•  Uczysz się języka klienta, dzięki czemu możesz lepiej angażować się (po kliknięciu wyniku wyszukiwania, pozostaniu na stronie i konwersja).
•  Możesz lepiej priorytetyzować funkcje i dodatki treści na podstawie oczekiwane podnośniki.

Przewidywanie przyszłych trendów

Ale jak wiarygodne są dane wyszukiwania w przewidywaniu przyszłych trendów i wpływania na decyzje biznesowe? Zespół badaczy Google poświęcił wiele czasu na rozważenie tego. Jak zauważył zespół na swoim blogu: "Mając przewidywalne trendy dla zapytania lub grupy zapytań możesz mieć interesujące konsekwencje. Można prognozować trendy w przyszłości i używać go jako "najlepszego odgadnięcia" w przypadku różnych decyzji biznesowych, takich jak planowanie budżetu, kampanie marketingowe i alokacja zasobów. Można zidentyfikować odchylenie od takich prognozowanie i określenie nowych czynników, które wpływają na objętość wyszukiwania. W związku z tym byliśmy zainteresowani następującymi pytania:

•  Ile zapytań mają trendy przewidywalne?
•  Czy niektóre kategorie są bardziej przewidywalne niż inne? Jak jest rozkład przewidywalnych trendów między różnymi kategorie?
•  Jak przewidywalne są trendy zagregowanych zapytań dla różnych kategorii? Które kategorie są bardziej przewidywalne a które są mniejsze? "

Z tego dochodzenia zespół opublikował artykuł, który opisuje w jaki sposób badania wykazały, że między innymi:

•  Ponad połowa najpopularniejszych zapytań w Google jest przewidywalna w 12-miesięcznej prognozie. Kategorie takie jak zdrowie, jedzenie i napoje oraz podróże mają najwyższy odsetek przewidywalnych zapytań.
•  Reszta nie jest przewidywalna (co ma sens, ponieważ Google nie może tego zrobić) przewidzieć, kto będzie następny Britney Spears lub Twitter). Zabawa, na przykład ma niski procent przewidywalnych zapytań.
•  Osiemdziesiąt osiem procent zagregowanych trendów wyszukiwania kategorii ponad 600 kategorii w Insights for Search, jednym z bezpłatnych w Google

Narzędzia do badania słów kluczowych są przewidywalne.

Na podstawie tych badań Google uruchomił funkcję prognozowania dla Google Insights, która przewiduje przyszłe wyniki wyszukiwania dla zapytań, w których jest ona pewna. W swoim artykule Predicting the Trend Trendów Google zespół odkrył, że "dane Google Trends mogą pomóc w ulepszeniu prognoz bieżącego poziomu aktywności dla szeregu różnych ekonomicznych szeregów czasowych, w tym sprzedaży samochodów, sprzedaży domów i zachowań podróżnych". Oprocentowanie gwałtownie wzrosło pod koniec 2008 r. I zaczęło spadać w drugiej w połowie 2009 roku. Dane te mogą również zapewnić konkurencyjne badania, nurkując w najlepszych wynikach wyszukiwania, że [Wells Fargo] jest dominującym poszukiwanym bankiem. Dane mogą również dostarczyć informacji na temat strategii produktu. Jeśli chcemy przyciągnąć poszukiwaczy do naszych produktów hipotecznych, rozsądnie byłoby dostarczyć kalkulator hipoteczny. Google twierdzi, że oczekuje tych danych prognostycznych, aby pomóc firmom w podejmowaniu decyzji dotyczących planowania budżetu, kampanii marketingowych i alokacji zasobów. Jeśli narzędzia obsługiwane przez tak duże ilości danych klientów istnieją za darmo, aby pomóc Ci uzyskać wgląd w planowanie rynku, kampanie marketingowe, i alokacja zasobów, nie chcesz ich wykorzystać?

Szukaj danych jako wskaźnik ekonomiczny

Historia Washington Post z września 2009 r. Opisuje wysiłki głównego ekonomisty Hala Variana, skierowane przez Googlea, by lobbować agencje rządowe w korzystaniu z narzędzi wyszukiwania Google w celu lepszego zrozumienia "nastrojów klientów, zdrowia korporacyjnego i interesów społecznych." Varian powiedział, że jest przekonany o krajowym ożywieniu gospodarczym -Nie z powodu danych rządowych, ale z powodu danych wyszukiwania. Zauważył, że w marcu 2009 r. Liczba wyszukiwań w Google na temat zasiłków dla bezrobotnych i ośrodków zaczęła spadać (co odpowiada spadkowi liczby nowych bezrobotnych): "Jako współczesny predyktor przewidywanie teraźniejszości za pomocą zapytań było całkiem dobre. predykator wstępnych roszczeń (bezrobotnych). "Zauważył również wzrost liczby wyszukiwań w domach i pośrednikach w obrocie nieruchomościami, które - jak sam odczuwał - wskazywały na umacniający się rynek mieszkaniowy. Porównał to do rosnącego zainteresowania na początku roku rządowego programu "gotówki za zepsucie", o którym mówił, że rząd mógł się przyzwyczaić aby prognozować potrzeby budżetowe związane z programem. (Rząd nie docenił popytu i początkowo nie przeznaczał budżetu na utrzymanie.) Agencje rządowe mogą powoli wprowadzać innowacje, ale możesz być zwinny i przyjąć rady Varian, które dotyczą twojej firmy. Dane wyszukiwania mogą stanowić potężny punkt triangulacji dla innych danych korporacyjnych, badań rynkowych i trendów branżowych i mogą wcześnie przewidywać potencjalne zmiany w branży. Zwracając uwagę na to, jak szukają Twoi klienci, możesz uzyskać skok na konkurencję, który może nie zdawać sobie sprawy z istnienia takich danych.

Sezonowość i prognozy

Badania Google wykazały, że wiele zapytań ma charakter sezonowy i może dlatego należy je rzetelnie przewidzieć. (Ci, którzy szukali nart ostatniej zimy prawdopodobnie również będą poszukiwać tej zimy.) Jeśli masz firmę sezonową, dane wyszukiwania mogą pomóc Ci zlokalizować właśnie wtedy, gdy popyt prawdopodobnie osiągnie szczyt. Nawet jeśli nie uważasz, że Twoja firma ma wpływ na sezonowość, te dane o trendach mogą Ci pomóc.

Używanie danych wyszukiwania dla lepszej strategii biznesowej i silniejszego zaangażowania klientów

Poniższy przykład formułuje strategię biznesową dla hipotetycznego noclegu ze śniadaniem w Sonoma County w Kalifornii.

Cele biznesowe

Zanim zanurkujesz w danych wyszukiwania, powinieneś jasno określić swoje cele biznesowe. W przypadku B & B odpowiemy na pytania w następujący sposób:

* Jaki jest główny cel firmy?
- Aby zarezerwować gości do B & B.
* Jak wygląda sukces?
-Obłożenie 70 procent na 90 procent cen katalogowych.
* Jaki jest główny cel witryny sieci Web?
- Aby przyciągnąć potencjalnych gości do rezerwacji pokoi.
* Jakie są drugorzędne cele witryny sieci Web?
- Aby zaangażować się w gości, aby mieli pozytywne doświadczenia i powrót.
- Aby zmniejszyć obciążenie ręczne dostarczania map, wskazówek, w pobliżu winiarni, restauracji itp. dzięki posiadaniu wszystkich informacji dostępnych na stronie internetowej.
* Kto jest głównym odbiorcą tego biznesu?
- Osoby zainteresowane B & B, które chcą zwiedzić winnice w Sonoma i kogo stać na opłacenie cen katalogowych.

Odpowiedzi na te pytania dają nam podstawę: kto interesuje się wycieczkami po winnicy w Sonoma i lubi pozostać w B & B? Gdzie oni żyją? Co oni lubią? Czego szukają w B & B? Znajomość tych informacji może pomóc nam uczynić witrynę internetową atrakcyjną dla odbiorców, aby mogli zarezerwować pokój, a także pomóc nam w samodzielnym przygotowaniu B & B tak, aby spełniał potrzeby gości. Strategia internetowa i strategia biznesowa przeplata się. Klienci są tacy sami. Ich potrzeby są takie same. To, co je zmusza, jest takie samo. To, co ty, jako właściciel firmy, chcesz, aby zrobili, jest takie samo.

Ogólne trendy

Jak wygląda obecnie biznes B & B w kraju winiarskim? W tym celu możemy sprawdzić Trendy Google. Pierwszą rzeczą, jaką widzimy, jest to, że zainteresowanie B & B maleje, ale okazuje się, że o wiele więcej osób szuka [łóżka i śniadanie] niż [b & b]. Odkrywamy również, że ludzie szukają zarówno Sonomy, jak i Napa, i że podczas wyszukiwania Sonoma spike pod koniec każdego roku, wyszukiwania Napa pozostają dość stałe. Poszukiwania [kraju wina] mają podobne wartości szczytowe. Podczas planowania promocji będziemy musieli pamiętać o tych szczytach. (Kopiąc dalej, wydaje się, że skoki są wynikiem poszukiwań, którzy chcą kupić prezenty świąteczne.). Gdzie powinniśmy kierować te promocje? Widzimy, że nie dziwi fakt, że najbardziej zainteresowani są Kalifornią, a następnie mieszkańcy innych pobliskich stanów. Jednak zarówno Minnesota, jak i Maine wykazują wyższe od spodziewanych zainteresowanie odległościami. Zainteresowanie jest najwyższe w Stanach Zjednoczonych, ale jest duże zainteresowanie z Kanady, a także innych krajów. Biorąc pod uwagę najlepsze wyszukiwania i rosnące wyszukiwania, widzimy, że ludzie są zainteresowani:

•  Krajową mapą u wina
•  Informąe dla odwiedzających
•  Informacją o lotnisku
•  Pogodą
•  Winem
•  Hotelem
•  Pakietem z winem, wakacje i kosze upominkowe

To daje nam punkt wyjścia do rozważenia, jak ustawić nasz B & B. Wiemy, że chcemy umieścić informacje o odwiedzających na naszej stronie (takie jak mapy, szczegóły dotyczące lotniska i pogody), ale możemy również rozważyć dostarczanie pakietów wakacyjnych, a nawet tworzenie koszyków upominkowych, które można zamówić online. Ponieważ kosze upominkowe nie są naszą podstawową kompetencją, utrzymamy ten pomysł, gdy będziemy gotowi, aby się rozwinąć.

Nurkowanie w Keyword Research

Zanim zaczniemy, kilka słów o liczbach. Mimo że większość narzędzi do listy słów kluczowych zawiera numery, nie należy uważać ich za dokładne liczby. Zamiast tego powinieneś myśleć o nich jako o sposobie porównywania terminów na względnej skali. Klastry Google przybliżają ich liczbę, a wiele innych narzędzi korzysta z próbkowania. Na przykład, jeśli Google wyświetli [Napa Valley] na 823,000 zapytań, [Napa hotels] na 246 000 zapytań i [wine country inn] na 14 800 zapytaniach, można wywnioskować, że więcej wyszukiwań przeprowadzono dla [Napa Valley] i [wine karczma wiejska] miała znacznie mniej zapytań. Nie można jednak stwierdzić, że Google widział dokładnie 14 800 wyszukiwań [karczmy z winem]. Inną rzeczą, o której należy pamiętać, jest to, że zobaczysz wiele odniesień do "słów kluczowych", ale to naprawdę oznacza "zapytania". Słowo kluczowe "może składać się z kilku słów. Istnieje wiele darmowych i płatnych narzędzi do badania słów kluczowych. Narzędzia wyszukiwarki są generalnie oparte na płatnych danych wyszukiwania i często są przedstawiane jako względne, a nie bezwzględne. Narzędzia innych firm są zwykle oparte na danych pochodzących od dostawców usług internetowych, pasków narzędzi lub paneli konsumentów. Mamy teraz początkową listę słów kluczowych dla naszego B & B na podstawie naszych celów biznesowych, docelowych odbiorców i informacji o trendach. Na podstawie tej listy początkowej możemy zbudować rozszerzoną listę z informacjami o woluminie.

Określanie słów kluczowych do użycia

Już zaczęliśmy z tym dla naszego B & B. Istnieje jednak wiele sposobów na rozwijanie list początkowych, w tym:

•  Trendy w branży
•  Istniejące cele
•  Dane Analytics
•  Dzienniki wyszukiwania w witrynie
•  Dane Narzędzi dla webmasterów
•  Główne słowa kluczowe konkurencji
•  Powiązane witryny, portale społecznościowe w pokrewnych tematach i inne napisane publikacje, aby dowiedzieć się, czym interesuje się publiczność
•  Dane ze wszystkich działów organizacji, które zajmują się transakcjami z potrzebami klientów (w tym badanie produktu, obsługa klienta, marketing i PR) - jakie dane można udostępniać?

Zaczniemy od Narzędzia propozycji słów kluczowych Google AdWords. Wpisz swoją początkową listę początkową wyrazy i pozostaw "" włącz synonimy ", aby uzyskać rozszerzoną listę. Otrzymasz listę zapytań z woluminami wyszukiwania na podstawie "broad" Dopasuj. "" Dopasowanie przybliżone oznacza, że wymienione słowa pojawiły się gdzieś w zapytaniu. Możesz zmienić tę listę na "dopasowanie ścisłe", które zawiera tylko dokładne zapytania. Na przykład, widzimy, że liczba wyszukiwań lokalnych dla [Napa Valley] w sierpniu 2009 roku wynosiła 823 000. Ale to nie oznacza, że 823 000 wyszukiwań dotyczyło [Doliny Napa]. Oznacza to po prostu, że wiele zapytań zawiera słowa "Napa" i "Dolina" ([Doliny Napa Valley] i [winnice Napa Valley] będą liczone w tym numerze). Oprócz pokazywania lokalnych (które opiera się na wybranym kraju i język, który możesz zmienić) i globalnej liczby wyszukiwań, to narzędzie generuje również informacje o konkurencji dla reklamodawców. Google generuje dwie listy słów kluczowych: powiązane słowa kluczowe i dodatkowe słowa kluczowe do rozważenia. Łatwym sposobem pracy z tymi listami jest eksportowanie ich do programu Excel, sortowanie według objętości, odfiltrowywanie zapytań nie dostosowuj się do celów biznesowych i docelowych odbiorców, a następnie kategoryzuj je. Gdy masz już ogólne wyobrażenie o tym, czego szukasz, możesz przyjrzeć się dokładnym dopasowaniom. Możemy to zrobić z naszymi danymi o noclegach i śniadaniach. Kiedy klasyfikujemy zapytania, zaczynają pojawiać się wzorce. Nic dziwnego, że ci poszukiwacze są zainteresowani działaniami regionalnymi, takimi jak wycieczki po winnicach, pociągi, restauracje i spa. Szukają B & B, które są historyczne, luksusowe i romantyczne. Możemy zdecydować się na partnerstwo z lokalnym spa i zaoferować zakwaterowanie i pakiety spa. A może chcemy udekorować przynajmniej jedno z naszych pokoi w romantycznych barwach i zaoferować pakiet romansowy, wraz z wycieczką po winnicach. Widzimy również mniejsze szczegóły dotyczące wyszukiwania osób. Bardziej prawdopodobne jest użycie skrótu "CA" niż określenie "Kalifornia". I znacznie częściej szukają "łóżka i śniadanie "niż" "łóżko i śniadanie" lub "B & B". Mogą się wydawać małe punkty, ale jeśli wziąć pod uwagę, że główne wyszukiwarki wciąż są, w gruncie rzeczy, oparte na tekście - dopasowują zapytania do stron - zdajesz sobie sprawę, że sposób w jaki treść słowa może mieć duże znaczenie. Korzystanie z języka klienta może pomóc Ci również lepiej się z nimi angażować. Używanie języka staje się jeszcze ważniejsze w przypadku firm sprzedających produkty, które mogą nieumyślnie popadać w mowę korporacyjną i zrazić potencjalnych klientów. Teraz mamy ogólne pojęcie o tym, jak powinniśmy ustawić nasze B & B i jak powinniśmy o tym rozmawiać. Co jeszcze mogą nam powiedzieć dane? Możemy uzyskać listę pytań, które ludzie zadają przy pomocy Narzędzia do słów kluczowych WordTracker. 13 Z tego wynika, że najczęściej zadawane pytania dotyczące Doliny Napa obejmują:
•  Gdzie iść w Dolinie Napa
•  Gdzie zatrzymać się w Dolinie Napa
•  Jakie winnice polecasz Napa Valley?
•  Kiedy zbierają winogrona w Dolinie Napa
•  Gdzie jest Dolina Napa
•  Do jakich winnic należy się wybrać w Dolinie Napa
•  Gdzie jest Napa Valley w Kalifornii
•  Gdzie jest Napa Valley
•  Gdzie jest Napa Valley vs San Francisco
•  Gdzie jest przewodnik dla odwiedzających Napa Valley
•  Co robić w Kalifornii w Dolinie Napa
•  Jaka jest najlepsza winnica w Dolinie Napa
•  Kiedy jest czas zbiorów w kraju wina Napa Valley
•  Co ubrać w Dolinie Napa
•  Kiedy jest najlepszy czas, aby odwiedzić Dolinę Napa
•  Do jakiego lotniska lecisz w dolinie Napa?
•  Gdzie skosztować win kultowych Napa Valley
•  Co to jest najbliższe miasto w Dolinie Napa
•  Jak daleko jest Napa Valley od San Diego
•  Kiedy jechać do Doliny Napa
•  Co robić w dolinie Napa

Możemy dowiedzieć się co najmniej kilka rzeczy z tej listy. Widzimy to ,że ludzie szukają:

•  Gdzie zatrzymać się w Dolinie Napa
•  Informacje o lokalizacji i kierunkach na temat Doliny Napa
•  Najlepszy czas na wizytę w Dolinie Napa
•  Rzeczy do zrobienia w Napa Valley

• Widzimy również, jak ludzie tworzą swoje zapytania. Możemy chcieć uwzględnić kopiowanie na naszej stronie, np. "szukając miejsca na pobyt w Dolinie Napa". Pamiętaj, aby użyć tych danych do dodania przydatnych treści do strony pasującej do potencjalnych klientów, a nie tylko do tekstu pasującego do słowa kluczowego smyczki.

Spełnianie swoich celów biznesowych

Teraz mamy listę pomysłów, jak pozycjonować i rozszerzać naszą oferty biznesowe i zyskały wgląd w naszą grupę docelową. Następnie chcemy skupić się na tych obszarach, które zapewnią nam najwyższy poziom tempo konwersji. Te dane są łatwiejsze do uzyskania, jeśli witryna jest już uruchomiona. Możesz użyć danych analitycznych i płatnych danych wyszukiwania, aby dowiedzieć się, co przyciąga największą uwagę i jakie tematy przyciągają użytkowników, którzy najprawdopodobniej dokonają konwersji. Identyfikacja konwersji jest jednak trudna, ponieważ opiera się nie tylko na przyciąganiu wykwalifikowanych użytkowników, którzy szukają właściwych rzeczy, ale także na tym, jak dobrze treść jest pozycjonowana na stronie i jak skuteczne jest wezwanie do działania. Porozmawiamy o tych elementach ścieżki w części 4. Na razie wiedz tylko, że liczby, które widzisz w programie do analityki internetowej i raportach o płatnych wynikach wyszukiwania, mogą nie przedstawiać całej historii.

Korzystanie z danych Web Analytics

Możesz kategoryzować dane analityki internetowej w podobny sposób, jak dane z badań słów kluczowych. Wyeksportuj informacje do programu Excel, podziel według kategorii i następnie rozróżnij wzorce. Na przykład, jeśli korzystasz z Google Analytics, możesz generować informacje o zapytaniach, które przyciągnęły użytkowników do Twojej witryny, wybierając Źródła odwiedzin> Słowa kluczowe> Niezapłacone. Będziemy grupować wszystkie wyszukiwania pod marką (czyli wyszukiwać naszą nazwę marki lub nazwę domeny) i wyklucza je jako to wyszukiwanie specjalnie dla nas powinno się konwertować w wyższym tempie. I będziemy wykluczyć zapytania, które wyraźnie nie są skierowane do naszej firmy. Będą one dość łatwe do rozpoznania, ponieważ będą miały niewielkie znaczenie dla podstawowej działalności. Na przykład, nieukierunkowane zapytania do naszego B & B mogą obejmować [gdzie kupić odzież marki Napa Valley w Rhode Island], [Napa Auto Parts] i [San Diego B & B]. Możemy znaleźć dobre zaangażowanie ze strony osób poszukujących informacji o wygranych, ale słabe zaangażowanie ze strony tych, którzy szukają bardziej ogólnych informacji na temat rzeczy do zrobienia. Z tego możemy zdecydować, czy skupić się na dodawaniu informacji związanych z winem, czy na ocenie sekcji strony, która koncentruje się na rzeczach do zrobienia, aby zapewnić, że są przekonujące i mają silne wezwanie do działania. Domyślnie dane analityki internetowej zazwyczaj rejestrują tylko takie informacje, jak liczba odwiedzin, czas spędzony w witrynie, liczba odwiedzonych stron i współczynnik odrzuceń (odsetek użytkowników, którzy od razu opuścili witrynę). Aby uzyskać lepszy wgląd, możesz poprosić zespół analityczny o dodanie śledzenia konwersji. Dzięki śledzeniu konwersji określasz, co stanowi konwersję (w przypadku naszego B & B, może to być wypełnianie formularza rezerwacji online, wysyłanie wiadomości za pośrednictwem formularza kontaktowego), a następnie śledzenie tego w wynikach wyszukiwania.

Używanie płatnych danych wyszukiwania

Jeśli prowadzisz płatne kampanie w sieci wyszukiwania, możesz użyć tych danych, aby uzyskać lepszy wgląd w swoich potencjalnych klientów. A jeśli nie prowadzisz płatnych kampanii w sieci wyszukiwania, możesz rozważyć uruchomienie niewielkiej kampanii tylko po to, by zebrać dane o tym, jak potencjalni klienci reagują na reklamy i wynikające z nich strony docelowe, zanim zainwestują dużo zasobów w tworzenie tych treści. Dane dotyczące płatnych wyników wyszukiwania powinny wyglądać mniej więcej tak, aby zawierały takie informacje, jak średnia pozycja reklamy, liczba wyświetleń, liczba kliknięć, uzyskany współczynnik klikalności (CTR), liczba konwersji i współczynnik konwersji. Na przykład możesz uruchomić dwie reklamy, które doprowadzą do porównania AdWords. Z tego widać, że 36% użytkowników, którzy widzieli Twoją reklamę "Napa Valley B & B", przekopiowało się na stronę, a prawie 3% tych gości zarezerwowało pokój (lub wypełniło prośbę o formularz informacyjny lub wykonało jakąkolwiek inne działanie skonfigurowane jako zdarzenie konwersji). Z drugiej strony tylko 12 procent osób, które zobaczyły twoją reklamę "wina z kraju wina", przełączyło się na stronę, ale po jej zakończeniu prawie 4,5 procent z tych użytkowników nawróciło się. Która jest lepsza publiczność? Możemy rozpoznać następujące:

•  Więcej osób prawdopodobnie szuka frazy "Dolina Napa" B & B "" niż w przypadku "wina wiejskiego", ponieważ reklama ta ma znaczny udział więcej wyświetleń.
•  Wyższy odsetek wyszukiwarek klika w Dolinę Napa reklamę, ale wyższy odsetek wyszukiwarek z kraju wina powinien konwertować. Jak wygląda każda reklama? Czy reklama w Dolinie Napa jest istotna? bardziej przekonująca?
•  Ponieważ użytkownicy wyszukiwarki wina zmieniają się z wyższą stawką, są warte poszukiwania. Jakie wyszukiwane są terminy powiązane? dla? (kraj wina B & B? zajazdy z winem?) •  Użytkownicy wyszukiwarki w Dolinie Napa przeliczają według niższej stawki. Czy to jest , jako grupa, nie są tak wykwalifikowani, lub dlatego, że strona jest ukierunkowana na grupę kraju z winem? Czy strona mówi o zakwaterowaniu w winiarni, ale nie o Napa Valley B & B? Dobrym pomysłem może być wdrożenie testów A / B w celu wypróbowania różnych wersji strony, które powodują konwersję grupy Napa Valley w wyższym tempie, a jednocześnie nie obniżają współczynnika konwersji grupy krajów z winem.
•  Jako źródło danych dla bezpłatnych wyników wyszukiwania słów kluczowych jest to prawdopodobne warty obsłużenia dla obu tych grup i prawdopodobnie możesz modyfikować strony w sposób, który przynosi korzyści zarówno płatnym, jak i organicznym wyszukiwarkom i konwersje.

Możesz także użyć innych danych biznesowych, aby sformułować pełniejszy obraz. Jak wygląda sprzedaż offline? Bezpośrednia poczta? Kampanie e-mailowe? Jakie informacje prasowe wzbudziły największe zainteresowanie?

Badania konkurencyjne

Widzieliśmy już konkurencyjne badania z dostępnymi danymi z Narzędzia Google AdWords do słów kluczowych. Przyjrzyjmy się bliżej. W narzędziu informacje konkurencyjne są wyświetlane w formie wykresu słupkowego, a po wyeksportowaniu informacji pojawiają się jako liczby z zakresu od 0 do 1. Ponieważ dane te są oparte na konkurencji dotyczącej płatnych wyszukiwań, może nie korelować dokładnie z wyszukiwaniem organicznym, ale może zapewnić dość dobry wskaźnik, od którego można zacząć. Rozważmy na przykład następujące cztery zapytania, które mają mniej więcej ten sam wolumen zapytań w każdym miesiącu. Widzimy, że mniej więcej tyle samo osób wyszukuje każdego z nich na miesiąc, ale [winiarnia Napa] ma znacznie niższą konkurencję niż inne . Jeśli prowadziliśmy winnicę z Północnej Kalifornii i zastanawialiśmy się, w jaki sposób najlepiej przygotować naszą witrynę internetową, możemy chcieć zastosować warunki o niższej konkurencji, ponieważ może być łatwiej klasyfikować te terminy. Możemy również używać trendów Google i danych słów kluczowych do wglądu w konkretnych konkurentów. Dostępne są inne rodzaje badań konkurencyjnych. Przyjrzymy się kilku poniżej. Bardziej obszerna lista narzędzi dostępna jest na stronie marketingowej intheageofgoogle.com.

Porównanie witryn i narzędzia ruchu

Istnieje wiele narzędzi do porównywania witryn i prognozowania ruchu dla nich. Chociaż narzędzia te zapewniają odpowiednie porównania i dobry wgląd w względne zmiany w czasie, nie pokładaj zbytniej wiary w liczbach bezwzględnych. Ze względu na różne metody gromadzenia danych i procesy szacowania, dokładne liczby są w najlepszym przypadku szalenie niedokładne. Compete dostarcza dane na temat najlepszych słów kluczowych, które wysyłają wyszukiwarki do określonej witryny. SpyFu zapewnia bezpłatne i ekologiczne dane z wyszukiwarek o dowolnej witrynie internetowej. Trendy Google dla witryn sieci Web umożliwiają porównywanie trendów ruchu w wielu witrynach sieci Web Alexa zbiera dane od użytkowników paska narzędzi i udostępnia trendy danych, informacje porównawcze i dane słów kluczowych, między innymi. Szczególnie interesującym punktem danych jest lista stron, które użytkownicy odwiedzić bezpośrednio przed daną witryną. Na przykład z Olympuse.com, widzimy, że ponad 36 procent pochodziło z witryn macierzystych Olympus, olympusamerica.com i olympus- global.com, a blisko 20 procent pochodziło z wyszukiwarek Google i Yahoo !. Odkrywając, że ponad 42 procent odwiedzających olympus america.com pochodzi z głównych wyszukiwarek takich jak Google i Yahoo! . Weź pod uwagę bazę klientów Olympus może tracić, jeśli nie pojawią się w wynikach wyszukiwania. Dane Hitwis pochodzą z partnerstw z dostawcami usług internetowych, którzy rejestrują witryny odwiedzane przez ich użytkowników i szukają ich. Produkty Hitwise to płatne usługi obejmujące analizę konkurencji, badanie słów kluczowych, raportowanie na temat kliknięć i informacje demograficzne. Zapewnia także bezpłatne raporty branżowe. ComScore zapewnia badania panelowe i podobnie jak Hitwise produkuje raporty branżowe i oferuje usługi płatne. Do jego produktów należy comScore Marketer, który zapewnia udział w rynku wyszukiwania, analizę odbiorców i analiz oraz comScore qSearch, który raportuje zachowanie i aktywność użytkowników w sieci (nie tylko w największych wyszukiwarkach). Nielsen NetRatings zapewnia także badania panelowe - rozszerzenie badań nad panelami telewizyjnymi - i zapewnia zarówno bezpłatne, jak i płatne raporty na temat zachowań użytkowników i słów kluczowych. Możesz także po prostu spojrzeć na strony internetowe konkurentów. Jakie warunki używają na swoich stronach? Czy ich witryna obejmuje dodatkowe tematy? Jakie witryny zawierają linki do nich?

Używanie wyników wyszukiwania do analizy porównawczej

Bogactwo danych jest dostępne po prostu patrząc na wyniki wyszukiwania. Gdy szukasz kierowanych zapytań, możesz zobaczyć dokładnie jakie witryny są uważane przez wyszukiwarki za najbardziej istotne dla tych zapytań i w jaki sposób je nakładają. Nie wiesz, oczywiście, jakie są dane konwersji dla tych witryn, ale możesz kliknąć i zobaczyć, jak wygląda przepływ pracy wyszukiwarki. (Omówimy działanie przepływu pracy przeszukiwacza bardziej w części 4.) Na przykład, szukaj w wynikach wyszukiwania dla [oprogramowania księgowego. Podobne wyszukiwania informują nas, że wielu użytkowników szuka oprogramowania księgowego firmy Microsoft, więc są oni najwyraźniej marką dla potencjalnych klientów. Trzy najlepsze marki, które Google wymienia w wynikach to QuickBooks, Peachtree i Sage. Są to podstawowe marki, z którymi będziesz konkurować w wyszukiwarkach oraz w świadomości marki wśród osób wyszukujących. Patrząc na te trzy najlepsze strony, które mają rangę organiczną, widzimy, że strona QuickBooks ma atrakcyjną propozycję wartości i wyraźne wezwanie do działania, chociaż niektórzy potencjalni klienci mogą nie być od razu gotowi do zarejestrowania się i skuteczniej zaangażować się w większy link '' dowiedz się więcej '' Peachtree wykonuje lepszą pracę, zachęcając odwiedzających do zdobywania dalszych informacji, ale koncentruje swoją ofertę na niskiej cenie, a nie na atrakcyjnych funkcjach. Strona Sage sprawia, że jej oprogramowanie wydaje się skomplikowane i niekoniecznie związane z rachunkowością. Moje oko przyciąga czarodziejskiego czarodzieja, który tylko wzmacnia moje poczucie złożoności. Kiedy klikam powiązane wyszukiwanie [najlepsze oprogramowanie do księgowości], widzę, że wyniki koncentrują się głównie na porównaniu artykułów, a nie marek, co oznacza, że ranking witryny marki dla tego zapytania będzie prawdopodobnie trudny. (Ta sama zasada odnosi się do [powiązanych z rachunkowością oprogramowania] i [rodzajów oprogramowania księgowego] powiązanych wyszukiwań u dołu strony.) Jednak powiązane wyszukiwania [proste oprogramowanie księgowe], [oprogramowanie księgowe] i [osobiste oprogramowanie księgowe] wszystkie podnoszą wyniki marki, więc są to dobre początkowe cele.

Lepsza strategia dla zwiększonych klientów i bardziej udanego biznesu

Gdy masz już wyczucie rodzajów rzeczy, którymi są twoi odbiorcy zainteresowani najbardziej i jak konkurencyjni są te rynki, możesz wziąć pod uwagę wpływ na swój biznes na kilka sposobów:

•  Strategia produktu: czy oferujesz typy rzeczy, których szukają Twoi odbiorcy? Czy inwestujesz zasoby w obszarach, którymi twoja publiczność nie jest zainteresowana kosztem obszarów, w których się znajduje? Jeśli zidentyfikujesz luki między ofertą produktów a zainteresowaniami odbiorców na podstawie danych wyszukiwania, możesz poświęcić nieco więcej czasu na pytania klientów, konfigurowanie grup fokusowych lub analizowanie schematów wydatków.
•  Strategia biznesowa: Czy Twoja branża jest w fazie upadku lub jest w stanie rozwoju? Czy korzystasz z najlepszego modelu przychodów dla swojej firmy? Czy próbujesz sprzedać wszystkie nowe kredyty mieszkaniowe, gdy szukają refinansowania kredytu hipotecznego?
• Strategia przeszukiwania wyszukiwania: jacy odbiorcy i zainteresowani prowadzą do najwyższych współczynników konwersji? Jaka publiczność jest wystarczająco duża bez przytłaczającej konkurencji? Jakie kryteria wyszukiwania należy kierować i jaki rodzaj doświadczenia należy udostępnić w witrynie? Proces ten jest bardzo podobny do sposobu, w jaki można wykorzystać te dane podczas budowania strategii produktu i działalności.

Wiesz już, jak efektywnie wykorzystywać dane, by ulepszyć strategie dotyczące produktów i firm, ale co z Twoją strategią wyszukiwania bezpłatnego? Kluczem jest zrozumienie obiegu pracy przeszukiwania wyszukiwania: skoncentruj się na wyszukiwarkach, czego szukają, w jaki sposób możesz zaspokoić ich potrzeby i jak zmusić ich do realizacji celów biznesowych. Dowiemy się więcej o tworzeniu strategii przeszukiwania wyszukiwania w kilku następnych częściach

Lista kontrolna: Korzystanie z danych wyszukiwania

Określ swoje cele biznesowe:

* Jaki jest główny cel firmy?
* Jak zmierzysz sukces? Jaki jest główny cel witryny sieci Web? Zidentyfikuj grupę docelową: kim oni są? Co oni próbują osiągnąć?
* Jakie są ogólne trendy branżowe w oparciu o zewnętrzne dane wyszukiwania? Użyj Trendów Google, by zobaczyć trendy liczby wyszukiwań dla odpowiednich zapytań w regionach.
* Jakie główne tematy są najbardziej zainteresowane głównymi odbiorcami? Użyj narzędzia Google AdWords do określania najbardziej interesujących tematów. Korzystaj z danych analityki internetowej i innych danych wewnętrznych w połączeniu z zewnętrznymi danymi wyszukiwania. Użyj danych analityki internetowej, aby określić, w jaki sposób większość odwiedzających znajduje witrynę. Użyj danych do analityki internetowej, aby określić strony, które powodują największy ruch za pomocą linków.
* Z tematów o wysokim zainteresowaniu, które krzyżują się z celem biznesu? Użyj danych analityki internetowej, płatnych danych wyszukiwania, celów biznesowych, i dane konwersji z innych działów, aby wyizolować podzbiór tematów, które przyciągają najbardziej wykwalifikowanych potencjalnych klientów.
* Które tematy są zgodne z komunikatem marki, planami produktów i ogólna strategia?
* Zrób dowolny z tych tematów, wskazując plany produktów i działalność czy cele powinny zostać ponownie przeanalizowane?
* Jakia jest konkurencyjny pejzaż?
Korzystaj z narzędzi takich jak Trendy Google w witrynach sieci Web, Konkuruj i Hitwise, aby lepiej zrozumieć konkurencję. Użyj danych do analizy odbiorców.

* Jakie potrzeby odbiorców nie są zaspokajane, aby Twoja firma mogła z nich skorzystać?
* Kim są Twoi odbiorcy?
* Teraz, gdy zidentyfikowałeś podzbiór tematów, na których chcesz się skupić, kim są ci odbiorcy i czego tak naprawdę szukają?