Marketing w epoce wyszukiwarekMarketing

Jak wyszukiwać?



Ścieżka pozyskiwania wyszukiwania zaczyna się od zrozumienia wyszukiwarki. Sami poszukiwacze zapewniają bardzo niewiele, co wskazuje na ich zamiary. Wyszukiwane hasła składają się średnio z trzech słów, a prawie 25 procent to tylko jedno słowo. Na szczęście mamy dużo danych poza samymi zapytaniami, aby pomóc nam wyprowadzić potencjalne zamiary. Wyszukiwarki śledzą zachowanie wyszukiwarek i patrząc na to, co klikają użytkownicy i czego szukają dalej, wyszukiwarki mogą dowiedzieć się wiele o tym, co ktoś może rozumieć na podstawie tych słów. Widzimy wiele z tego, czego nauczyły się wyszukiwarki, po prostu patrząc na to, które wyszukiwarki treści zajmują wysoką pozycję w danym zapytaniu. Jak się dowiedzieliśmy, wyszukiwarki udostępniają również wiele danych wyszukiwania, danych demograficznych i danych psychograficznych, które mogą zapewnić szczegółowy wgląd w intencje i motywację potencjalnych klientów.

Rodzaje zapytań

Jednym ze sposobów, w jaki wyszukiwarki czerpią zamiary, jest klasyfikowanie zapytań w kategorie zamiarów. Każda grupa wyszukiwarek pyta nieco inaczej, ale dla naszych celów dobry system klasyfikacji to:
•  Nawigacja - przy tego typu zapytaniach poszukujący szuka czegoś konkretnego. Często są to zapytania zawierające jedno słowo, które mają wysokie prawdopodobieństwo jednego znaczenia. Wiele zapytań nawigacyjnych, ale nie wszystkie, są oznaczone marką. Niektóre przykłady to [Volvo] [amazon.com] i [Twitter Vanessa fox]. Około 18 procent zapytań ma charakter nawigacyjny

•  Komercyjne (zwane także transakcyjnymi) - te wyszukiwania są prawdopodobnie związane z zakupami, a wyszukiwarki mają tendencję do faworyzowania wyników, które umożliwiają szukającemu coś kupić, na przykład witryn e-commerce. Niektóre przykłady tego rodzaju wyszukiwania obejmują [kup buty online] i [zarezerwuj wynajem na wakacje w Grecji].

•  Informacyjny (zwany także badaniami) - to zapytanie jest bardziej ogólne i niekomercyjne. Wyszukiwarki zazwyczaj preferują wyniki, które nie mają charakteru komercyjnego. Przykłady obejmują "kiedy" urodził się Abraham Lincoln "i" "najwyższa góra na świecie".

•  Badania przed zakupem - Do naszych celów warto wziąć pod uwagę ten podzbiór zapytań informacyjnych, w których poszukiwacz prowadzi badania z dużym prawdopodobieństwem późniejszego zakupu. Niektóre przykłady tego rodzaju wyszukiwania obejmują "recenzje aparatów cyfrowych" i "jakie samochody mają najlepszy przebieg gazu". Ta kategoria osób jest przydatna do wyszukiwania, ponieważ jest to grupa odbiorców, która nie jest jeszcze gotowa do zakupu, ale będzie już wkrótce i obecnie zbiera dane, aby podejmować decyzje o tym, co kupić. Chcesz podać informacje tym wyszukiwarkom, aby później umieścili Cię na liście zakupów.

•  Działanie - ten rodzaj zapytania oznacza, że poszukujący chce coś zrobić, na przykład pobrać aplikację lub obejrzeć film. Wczoraj wykonałem zapytanie akcji, jadąc samochodem z moją pięcioletnią siostrzenicą. Wyniki dla [śmieszne kocie filmy] w przeglądarce telefonu komórkowego mogą zapewnić wiele godzin rozrywki. Ten rodzaj wyszukiwania można uznać za podzbiór zapytań informacyjnych.

Jak wspomniano, wyszukiwarki określają cel częściowo na podstawie zachowań wyszukiwania w przeszłości. Wyszukiwarki widzą miliony wyszukiwań dziennie i przez lata dane te mogą być bardzo cenne przy określaniu prawdopodobnych zamiarów. Na przykład, jeśli milion ludzi dziennie szuka [Britney Spears], a 80 procent tych wyszukiwaczy kliknęło wynik wyszukiwania, który zawiera link do filmu lub wykonali drugie wyszukiwanie [Britney Spears] (zwane zawężeniem zapytania), wówczas wyszukiwarka patrząc na te dane może stwierdzić, że ogólnie rzecz biorąc, osoby szukające Britney Spears faktycznie szukają filmów Britney Spears. Aby zapewnić najbardziej przydatne wyniki dla tych wyszukiwarek, wyszukiwarka może zacząć wyświetlać filmy w wynikach wyszukiwania, nawet jeśli samo zapytanie nie wskazuje na to pragnienie. Jak ci się to przydaje? Jeśli prowadzisz witrynę Britney Spears, możesz zwiększyć zasięg, dodając do niej filmy, dzięki czemu Twoja strona ma możliwość rangowania nie tylko strony internetowej, ale także filmów.

Określenie zamiaru

Większość wyszukiwań jest krótka z powodu tego, co ekonomista i psycholog Herbert Simon nazwał "ograniczoną racjonalnością". Wkładamy najmniejszy wysiłek (krótkie zapytania), aby uzyskać odpowiedni wynik. Wkładamy więcej wysiłku (zawężanie zapytań) tylko wtedy, gdy początkowa praca nie zapewniła nam tego, czego potrzebowaliśmy. Wytyczne Google dotyczące jakości podają przykład tego, jak trudne może być określenie zamiaru na podstawie jednego słowa: ktoś, kto szuka [kalendarz], może znaleźć i wydrukować kalendarz na bieżący miesiąc. Lub mogą szukać kalendarza świąt. Lub mogą szukać kalendarza online do wykorzystania na spotkania. Google dzieli interpretację zapytania na trzy kategorie:

•  Dominująca interpretacja

•  Wspólne interpretacje

•  Drobne interpretacje

Niektóre czynniki, które Google wykorzystuje do określenia zamiaru, obejmują:

•  Bieżące wydarzenia - osoba poszukująca prawdopodobnie chce czegoś najnowszego (na przykład najnowszych wyników sportowych w porównaniu z wynikami historycznymi).

•  Lokalizacja - jeśli zapytanie ma charakter regionalny, ale nie zawiera lokalizacji, użytkownik prawdopodobnie interesuje się ich bieżącą lokalizacją (np. Lokalne restauracje z pizzą w porównaniu do krajowych).

•  Poprzednie zachowanie - Google wykorzystuje zarówno ogólne zachowanie wyszukiwarki łącznie, jak i indywidualne zachowanie wyszukiwarki, aby przewidzieć obecne zamiary.

Zależy to w dużej mierze od sposobu generowania wyników wyszukiwania na całym świecie oraz w spersonalizowanych wynikach. Najłatwiejszym sposobem, aby dowiedzieć się, czego wyszukiwarki dowiedziały się o zamiarze wyszukiwarki, jest przeprowadzenie wyszukiwania i ocena wyników. Weźmy na przykład zapytanie [iPod Touch]. Wyniki obejmują nie tylko oficjalną stronę Apple i witryny opisujące iPoda Touch, ale także wyniki wideo, wiadomości i wyniki zakupów. Wyniki te wyraźnie wskazują, że wielu osób poszukujących [iPod Touch] kontynuowało przeglądanie filmów, wiadomości i witryn e-commerce. Sugerowane powiązane wyszukiwania mówią nam, że wiele osób przeprowadziło kolejne wyszukiwania iPoda Touch trzeciej generacji i modelu z aparatem.

Udoskonalenia zapytań

Udoskonalenia zapytań to zapytania, które wpisują wyszukiwani po przeprowadzeniu pierwszego wyszukiwania. Mogą wprowadzić te udoskonalenia od razu (bez klikania wyników) lub po odwiedzeniu kilku stron, a następnie powróceniu do wyszukiwarki. Wyszukiwarki często wprowadzają udoskonalenia, gdy pierwsze wyszukiwanie nie zapewnia zadowalających wyników, ale wyniki dostarczają wskazówek, co należy wyszukać. Na przykład, jeśli ktoś wyszukuje nazwę szkoły średniej i otrzymuje zestaw wyników z tą nazwą szkoły średniej, ale nie prawidłową, wyszukiwarka może zauważyć, że wyświetlane wyniki zawierają informacje geograficzne i dodaje je do zapytania. [South High School] (w Bakersfield, Kalifornia), może udoskonalić do [South High School Bakersfield CA]. Dlaczego szukający zawężają swoje zapytania? Badanie Hitwise z sierpnia 2009 r. Dotyczące kanadyjskich wyszukiwarek wykazało, że wyszukiwania zakończyły się powodzeniem tylko w 70 procentach przypadków, a reszta wyszukiwarek musiała "ponownie wyszukać, aby znaleźć odpowiednie wyniki". W tym konkretnym badaniu Hitwise stwierdził, że brak znaczenia może wynikać z międzynarodowego charakteru wyszukiwań. Ponieważ wyszukiwania przeprowadzono w Ameryce Północnej w języku angielskim, wyszukiwarki zdawały się ważyć witryny amerykańskie w większym stopniu. Na przykład wyszukiwanie konkretnego sklepu detalicznego w Kanadzie może przynieść wyniki dla lokalizacji sklepów w USA. Badacz z Penn State stwierdził, że 22 procent zapytań zostało dopracowanych. Na początku wyszukiwania poszukiwacze zawężają swoje zapytania, a następnie w miarę postępu wyszukiwania przeszukiwacze przeformułowują zapytania (często na podstawie wyświetlanych wyników). Wewnętrzne badanie Microsoft Bing wykazało, że osoby wyszukujące udoskonalają swoje zapytania, wracają do wyników wyszukiwania lub rezygnują z wyszukiwania przez 50 procent czasu. Microsoft odkrył również, że wyszukiwarki powtórzyły 24 procent swoich zapytań podczas sesji. 41 procent wyszukiwarek zmienia wyszukiwane hasło (lub wyszukiwarkę), jeśli nie znajduje tego, czego szuka na pierwszej stronie wyników, oraz 88 procent robi to po trzech stronach. Podczas wyszukiwania informacji wyszukiwarki często zmieniają ukierunkowanie na różne aspekty swoich zadań. Ta zmiana może spowodować, że wyszukiwacze zawężą swoje zapytania do szerszych lub węższych pojęć, od wyszukiwania miejscowego do nieistotnego i do nieoczekiwanych zmian. Wyszukiwarki starają się pomóc poszukiwaczom zawęzić zakres poszukiwanych informacji i przedstawiać sugestie udoskonalenia na wiele sposobów. Warto zwrócić uwagę na to, jakie udoskonalenia sugerują silniki, zarówno dlatego, że rzuca światło na to, czego szukają prawdopodobnie poszukiwacze (ponieważ udoskonalenia zwykle opierają się na zachowaniach wyszukiwania w przeszłości), a także dlatego, że szukający często wybierają udoskonalenie podczas pierwszego wyszukiwania . Ranking może być trudny w początkowej kadencji z powodu dużej konkurencji, ale możesz być w stanie łatwiej rankingować w dłuższej perspektywie.

•  Sugestia wyszukiwania Google: Google wyświetla sugestie uściślenia podczas pisania. W przypadku firmy, która sprzedaje samochody używane przez Internet, pomocne może być stwierdzenie, że gdy ktoś szuka [samochodów], Google sugeruje sprzedaż samochodów sportowych, starych samochodów, samochodów używanych i samochodów. Firma mogła zamieścić na swojej stronie informacje o używanych samochodach, ale być może nie zastanawiała się nad wzmianką o "starych" samochodach •  Wyszukiwania powiązane z Google: Wyszukiwania powiązane z Google mogą również pomóc firmom zrozumieć odbiorców i zapewnić, że można je znaleźć w przypadku odpowiednich wyszukiwań. Ponownie, w przypadku [samochodów] widzimy, że Google sugeruje [stare samochody] jako dalsze wyszukiwanie, więc są duże szanse, że wiele osób chcących kupić używany samochód kliknie link do starych samochodów, więc chcesz upewnij się, że witryna używanych samochodów zajmuje wysokie miejsce w wynikach tego wyszukiwania •  Yahoo! sugestie wyszukiwania: Yahoo! zapewnia podobny zestaw sugestii w polu wyszukiwania •  Yahoo! asystent wyszukiwania: Yahoo! zapewnia również wyszukiwarkom możliwość przeglądania powiązanych pojęć. Ta funkcja "Asystent wyszukiwania" łączy wyszukiwanie i przeglądanie, aby pomóc użytkownikom, którzy w przeciwnym razie mogliby wpisać tylko jedno lub dwa słowa. Powiązane pojęcia wymienione tutaj mogą zapewnić doskonały wgląd w zamiary wyszukiwarki. •  Wyszukiwanie podzielone na kategorie Bing: Wyniki wyszukiwania podzielone na kategorie według Bing idą o krok dalej. Wyniki wyszukiwania nie tylko sugerują udoskonalenia, ale strona jest również podzielona na listy dla każdego z nich. Poszukiwanie [samochodów używanych] nie tylko przyniesie wyniki dla tego wyszukiwania, ale również wyświetli listę wyników dla [lokalnych samochodów używanych], [cen samochodów używanych] i tak dalej. Doświadczona firma zajmująca się samochodami używanymi będzie chciała zajmować wysokie pozycje w każdym z tych wyszukiwań

Korzystanie z danych demograficznych

Microsoft adCenter dostarcza informacje demograficzne na temat wyszukiwarek na podstawie wzorców wyszukiwania użytkowników MSN. Na przykład, patrząc na wyszukiwania obuwia, widzimy, że 75 procent wyszukiwań [Buty bez opłat] pochodzą od kobiet, podczas gdy mężczyźni i kobiety szukają [butów do biegania] w niemal równych liczbach (najwięcej osób szuka w grupie wiekowej 25-35 lat ponad 28 procent). Łącząc dane dotyczące liczby wyszukiwań i płci, możemy wygenerować listę 10 najważniejszych słów kluczowych związanych z obuwiem dla mężczyzn i kobiet. Pod względem objętości trzy najpopularniejsze wyszukiwane przez mężczyzn hasła to [buty do biegania], [buty Jordan] i [buty Nike]; trzy najpopularniejsze wyszukiwane przez kobiety terminy to [Buty bez opłat], [buty do biegania] i [Buty DSW]. Te informacje mogą być bardzo przydatne dla Nike. Obecnie ich witryny nie ma na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google dla [buty do biegania]. Najlepsze wyniki to runningshoes.com, roadrunner sports.com, runningwarehouse.com, runnersworld.com i holabird sports.com. Ich konkurenci Saucony, Brooks i New Balance zajmują pierwsze miejsce, a pierwszym rezultatem związanym z Nike jest strona o nazwie bestbuynike.com. W lipcu 2009 r. 1 830 000 osób szukało w Google butów do biegania. Nike prawdopodobnie chciałby część tych osób. Jeśli wyszukiwanie Twojego produktu odbywa się głównie według jednej płci, zastanów się, jak przetwarzają język i robią zakupy inaczej. Naukowcy z Northwestern University i University of Haifa odkryli, że obszary mózgu związane z językiem pracują ciężej u dziewcząt niż u chłopców. Być może więc kopia skierowana do mężczyzn powinna być zwięzła i na temat. W Dlaczego kupujemy: Nauka o zakupach Paco Underhill zauważył, że mniej mężczyzn szuka metek. Niektóre badania wykazały, że mężczyźni częściej podejmują zakupy pod wpływem impulsu online. Możesz włączyć te dane do innych analiz odbiorców i badań rynkowych, które posiadasz, i możesz zdecydować, że Twoje strony produktów skierowane do kobiet powinny mieć bardzo widoczne ceny i zapewnić, że informacje odpowiadające na pytania są łatwo dostępne. Badania wykazały również, że kobiety są bardziej zaangażowane w obrazowanie, a mężczyźni mniej cierpliwi. Oznacza to, że mężczyźni częściej opuszczają stronę główną, jeśli zacznie ładować moduł Flash. Mężczyźni są również bardziej niecierpliwi z powodu złej struktury nawigacyjnej. Badanie skupiające się na różnicach w sposobie wyszukiwania kobiet i mężczyzn wykazało, że "średnio mężczyźni podejmują decyzje szybciej, spędzają mniej czasu w witrynach, istnieje większe prawdopodobieństwo, że wcześniej stworzyli" ulubione "witryny dostawców, których używają w procesie wyszukiwania i pokazują mniejszy opór wobec sponsorowanych ofert. Kobiety zwykle bardziej uważnie czytają wyniki wyszukiwania, spędzają więcej czasu na wyszukiwaniu i spędzają więcej czasu na stronach wcześniej przy podejmowaniu decyzji. "Weź również pod uwagę wiek odbiorców docelowych. Jeśli zadowalasz się starszymi odbiorcami, upewnij się, że po kliknięciu wyników wyszukiwania w witrynie typ jest większy, wyraźny i czytelny.

Jak badacze wchodzą w interakcje z wynikami

Gord Hotchkiss, CEO Enquiro Research, dał nam fascynujący wgląd w sposób, w jaki użytkownicy przeglądają i klikają wyniki. Opisuje, w jaki sposób nasze mózgi używają skrótów poznawczych podczas wykonywania zadań umysłowych. Kiedy uczymy się zachowania, internalizujemy je i wykonujemy to zachowanie na autopilocie, aby nasze mózgi mogły skoncentrować się na innych zadania Do 45 procent naszych codziennych czynności wykonuje się bez nawyku świadomej myśli. Nasze mózgi używają podobnych skrótów podczas skanowania strony wyników wyszukiwania. Początkowo nie czytamy tekstu na stronie; szukamy dopasowań w kształcie znaków w zapytaniu. Notatki Hotchkiss: W psychologii poznawczej nazywa się to efektem "wyskakuj". Możemy rozpoznawać kształty znacznie szybciej niż czytamy słowa. Kształty naszego zapytania dosłownie "wyskakują" ze strony jako pierwszy krok w kierunku dopasowania trafności. Efekt jest wzmocniony pogrubieniem zapytania (lub naciśnięcia). Ta gra polegająca na dopasowywaniu odbywa się na poziomie podkorowym.

Jak pamięć robocza wpływa na ocenę wyników wyszukiwania

Badania śledzenia wzroku Enquiro wykazały, że skanujemy stronę we wzór w kształcie litery F: zaczynamy w lewym górnym rogu, a następnie przesuwamy w dół na lewy margines . Ze względu na pojemność naszej pamięci roboczej dzielimy stronę na trzy do czterech wyników. Jest to zgodne z regułą psychologa kognitywnego George'a Millera "7" / 2 ", która zakłada, że nasza pamięć robocza może pomieścić około siedmiu fragmentów informacji. W naszej pamięci roboczej możemy przechowywać więcej cyfr niż słów, co może częściowo wyjaśniać, w jaki sposób oceniamy wyniki wyszukiwania. Badanie z 2008 roku w UC Davis wykazało, że nasza pamięć robocza pozwala nam na rozważenie tylko trzech do czterech rzeczy jednocześnie. Zamiast oceniać wszystkie wyniki na stronie na raz, najpierw oceniamy pojedynczą porcję trzech do czterech elementów i przechodzimy do następnej, jeśli nie znajdziemy dopasowania. Pięćdziesiąt procent przypadków wyszukiwarki klikają wyniki w pierwszej części. To jeden z powodów, dla których ranking numer jeden jest mniej ważny, niż ludzie myślą. Jeśli zajmujesz pozycję w pierwszych trzech do czterech wyników i masz najbardziej przekonujący tytuł i opis, możesz wygrać, klikając strony znajdujące się wyżej. Dlaczego nie czujemy się zmuszeni do przeglądu wyników we wszystkich fragmentach przed podjęciem decyzji? Prawdopodobnie po raz kolejny ma to związek z ograniczoną racjonalnością. Jeśli osiągniemy odpowiednie rozwiązanie w pierwszej części, nie mamy powodu, aby kontynuować naszą ocenę. Wszystkie te fragmenty i skanowanie odbywają się w milisekundach. Po tym, jak widzimy pozytywny wzór dopasowania w wyniku, nasze oczy spoczywają na tym wyniku wystarczająco długo, aby przeczytać słowa. Gdy widzimy słowa, które potwierdzają, że ten wynik jest istotny dla zapytania (możemy rozpoznać markę) lub widzimy, że opis zawiera pozytywne atrybuty, których szukaliśmy, ale nie zostały uwzględnione w zapytaniu (takie jak lokalizacja regionalna lub atrybut ceny) , możemy kliknąć. Jedno badanie Enquiro polegało na ustaleniu, czy osoby poszukujące o różnych celach (gromadzenie informacji w celach komercyjnych i gromadzenie informacji) skanowały wyniki inaczej. Pokazali obu grupom ten sam zestaw wyników algorytmicznych i sponsorowanych. Stwierdzili, że obie grupy zeskanowały wyniki prawie w ten sam sposób. Różnica nastąpiła po kliknięciu. W komercyjnej grupie celowej połowa wyszukiwarek kliknęła wyniki algorytmu, a połowa kliknęła wyniki wyszukiwania płatnego. W grupie gromadzącej informacje wszyscy kliknęli wyniki algorytmu. Stało się tak, mimo że obie grupy patrzyły na algorytmiczne i płatne wyniki wyszukiwania dokładnie w ten sam sposób i przez ten sam czas. Nasz autopilot wyszukiwania wyłącza się, gdy jesteśmy gotowi do kliknięcia wyniku. Cała interakcja zwykle zajmuje mniej niż dziesięć sekund. Oceniamy każdy wynik przed kliknięciem mniej niż dwie sekundy. Więc jeśli skanujemy wyniki po kawałku i oceniamy każdy zestaw wyników, co oceniamy? To, co wyświetla się w tym wyniku, może mieć duży wpływ na to, czy dany wpis zostanie kliknięty

Co wymusza kliknięcie?

Podświadomie szukamy wskazówek dotyczących trafności w tytule i fragmencie po zatrzymaniu się na wyniku. Na przykład, jeśli szukamy samochodu, możemy zareagować pozytywnie na słowa takie jak "oszczędność paliwa" i "ocena 5 gwiazdek w wypadku". "Niektóre firmy nie lubią, gdy ich konkurencja wysoko plasuje się w wynikach z nimi. Ale to może nie być takie złe. Jedno z badań wykazało, że gdy w wynikach brakowało znanego konkurenta, wyszukiwarki uznały wyniki za mniej wiarygodne i nie uważały za wygodne klikanie.

Jak ważny jest ranking numer jeden?

Jak odkryliśmy wcześniej, jeśli Twój wynik wyszukiwania jest bardziej przekonujący niż wyniki wokół niego, osoby szukające mogą go kliknąć, jeśli znajduje się w grupie, którą oceniają, nawet jeśli nie ma najwyższej pozycji. Ale dobry ranking robi różnicę. 62% wyszukiwarek klika wynik na pierwszej stronie wyników, a 90% klika na pierwszych trzech stronach. Dane wyciekające z AOL pokazują, że rankingi na pierwszej stronie są jeszcze ważniejsze, ponieważ 90 procent kliknięć w tym zestawie danych miało miejsce na pierwszej stronie wyników.

Podział strony wyników wyszukiwania

Według badań Bernarda J. Jansena z Penn State University, 60 procent wyszukiwarek polega przede wszystkim na tytule wyniku przy ocenie, czy kliknąć. I jak widzieliśmy wcześniej w mapach cieplnych śledzenia wzroku, wyszukiwarki nawet nie oceniają całego tytułu - patrzą przede wszystkim na jego lewą połowę. Opis wyświetlany pod tytułem i adres URL również mają wpływ na to, co klika wyszukiwarka. Wyszukiwarki pogrubiły słowa we wszystkich trzech miejscach pasujących do zapytania, które mogą przyciągnąć uwagę wyszukiwarki. W poniższych wynikach wyszukiwania zapytania [reumatoidalne zapalenie stawów] wyszukiwacze mogą pominąć drugi wynik podczas skanowania, ponieważ słowa pasujące do zapytania nie pojawiają się po lewej stronie tytułu. Wiele firm nie myśli o optymalizacji opisu podanego w tytule wyników wyszukiwania, ale jest to jedyna okazja, aby przekazać przekonujący komunikat marketingowy i zachęcić potencjalnych klientów do kliknięcia. Co gorsza, niż optymalizacja tytułu i opisu informacji o firmie, nie zapewnia ich wcale. Na przykład zobacz wyświetlanie wyników wyszukiwania niektórych znanych marek, które wydały znaczne kwoty reklamowe na kampanie offline, które zwiększyły liczbę wyszukiwań. Na przykład w przypadku tej listy Sprint nie pojawia się opis, a tytuł jest mniej niż pomocny. A tutaj tekst, który zmusza użytkowników do klikania, pochodzi z kodu śledzenia Atlas. Verizon nie robi nic lepszego.

Poprawa wyników

Widzimy, że opisowe, przekonujące wyniki wyszukiwania mogą pomóc zmotywować kliknięcie, a Ty możesz w dalszym ciągu korzystać z tego, jak wyszukiwarki zmieniają sposób wyświetlania tych wyników. Yahoo !, na przykład, ma program o nazwie SearchMonkey, który umożliwia twórcom stron internetowych dołączanie do informacji dodatkowych szczegółów, takich jak zdjęcia, linki, oceny i godziny przechowywania. Google zaczęło wyodrębniać metadane ze stron, aby wyświetlać podobne informacje w programie, który nazywa fragmentami rozszerzonymi. Bing wyodrębnia szczegóły ze strony internetowej i wyświetla je w wyskakującym okienku, które pojawia się, gdy wyszukiwarka umieści kursor myszy nad listą. Amit Kumar z SearchMonkey firmy Yahoo !, stwierdza: "Nasze testy wykazały, że użytkownicy uznali te aplikacje [SearchMonkey] za przydatne; w rzeczywistości w niektórych przypadkach odnotowaliśmy wzrost współczynnika klikalności nawet o 15 procent. "

Jak wyszukiwarki oceniają klikniętą stronę

Witrynę możemy oceniać wizualnie w zaledwie 50 milisekund. Wykonując zadanie, koncentrujemy się na tym i stajemy się ślepi na cokolwiek innego. Nawet jeśli odwiedzający witrynę patrzą bezpośrednio na coś, mogą go wcale nie zobaczyć, jeśli nie ma to oczywiście związku z ich zadaniem. To zachowanie dobrze koreluje z zachowaniem klienta w sklepie. W Dlaczego kupujemy, Paco Underhill opisuje, jak kupujący wchodzą do sklepów. Nie zatrzymują się przy drzwiach wejściowych i nie rozglądają się. Wchodzą i skanują. Wiele z tego, co widzą podczas tego przejścia, zostało na nich utracone. Nawet w sklepach fizycznych klienci szybko skanują słowa. "Umieszczenie znaku, który wymaga 12 sekund na odczyt w miejscu, w którym klienci spędzają cztery sekundy, jest tylko nieco bardziej skuteczny niż umieszczenie go w twoim garażu", mówi Underhill. Lokowanie produktu może pomóc zmaksymalizować sprzedaż zarówno w sklepach, jak i na stronie. Salsa będzie sprzedawać się lepiej obok chipsów niż musztardy. Dla celów strategii wyszukiwania ważne jest, aby zrozumieć, na której stronie ląduje wyszukiwarka i jak łatwo wyszukiwarka może zeskanować stronę i rozpoznać, że odpowiada na ich zapytanie, jest istotną częścią ścieżki pozyskiwania wyszukiwania. Rozważ pytanie [co robią wolontariusze Korpusu Pokoju]. Prowadzi wyszukiwarek do strony, która wyraźnie odpowiada na pytanie wyszukiwarki. Kontekst i cel strony są jasne nawet podczas szybkiego skanowania

Od strony do konwersji

Gdy wyszukiwarka wyląduje na Twojej stronie i potwierdzi ,że treść spełnia kryteria wyszukiwania, upewnij się, że strona spełni również potrzeby biznesowe, a nie tylko prowadzi do ślepej uliczki. W następnej części zajmiemy się szczegółami tworzenia osobowości wyszukiwania, w tym określania celów firmy i zapewniania, że są one przedstawiane jako wyraźne wezwania do działania na stronie. W przypadku Korpusu Pokoju widzimy, że strona ma wyraźne i oczywiste wezwanie do działania za pomocą przycisku Zastosuj teraz. Z drugiej strony rozważ tę stronę rekrutacyjną PEAK. Nie tylko nie zapewnia wyraźnego nagłówka, który zakotwicza użytkownika w kontekście strony, ale także główny cel biznesowy tworzenia strony (gromadzenie kandydatów do pracy) jest ukryty w małym linku na dole strony, który można łatwo przeoczyć. Skutecznym sposobem na skrzyżowanie zainteresowań wyszukiwarek i potrzeb biznesowych w celu zidentyfikowania kluczowych segmentów odbiorców jest budowanie osobowości wyszukiwarek. Następnie można zmapować przekonującą ścieżkę konwersji dla tych osób za pomocą przepływów pracy konwersji wyszukiwarki. Możesz użyć tych przepływów pracy, aby określić kluczowe punkty współpracy między działami swojej organizacji.